Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:48

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ben ook aan het nadenken over een beugel. Heb ik nu nog niet nodig omdat ik over een paar maanden ga verhuizen. In het nieuwe huis wil ik 'm wel aan de muur bevestigen.

Heb met de LG OLED55B6V ook gelijk een soundbar aangeschaft (HEOS HomeCinema).

Het probleem dat lijkt te ontstaan is dat de soundbar zo'n 8 cm diep is als je 'm tegen de muur bevestigt, nu is de TV zo'n 5 cm diep, en inclusief muurbeugel wellicht in totaal 6 cm van de muur af komt te staan, het verschil met de soundbar is dan nog steeds een slordige 2 cm.

Ik weet niet of ik dit als storend ga ervaren, het mooiste zou natuurlijk zijn dat de TV en soundbar dezelfde diepte krijgen waardoor de uitlijning beter is (of klinkt dit te autistisch?)

Iemand die dit probleem ook heeft? Zo ja, hoe heb je het opgelost of ervaar je het niet als storend?

Afbeelding naar de betreffende soundbar:
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/539470?height=390&width=422

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:31
RomeoJ schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Ben ook aan het nadenken over een beugel. Heb ik nu nog niet nodig omdat ik over een paar maanden ga verhuizen. In het nieuwe huis wil ik 'm wel aan de muur bevestigen.

Heb met de LG OLED55B6V ook gelijk een soundbar aangeschaft (HEOS HomeCinema).

Het probleem dat lijkt te ontstaan is dat de soundbar zo'n 8 cm diep is als je 'm tegen de muur bevestigt, nu is de TV zo'n 5 cm diep, en inclusief muurbeugel wellicht in totaal 6 cm van de muur af komt te staan, het verschil met de soundbar is dan nog steeds een slordige 2 cm.

Ik weet niet of ik dit als storend ga ervaren, het mooiste zou natuurlijk zijn dat de TV en soundbar dezelfde diepte krijgen waardoor de uitlijning beter is (of klinkt dit te autistisch?)

Iemand die dit probleem ook heeft? Zo ja, hoe heb je het opgelost of ervaar je het niet als storend?

Afbeelding naar de betreffende soundbar:
[afbeelding]
Haha ik zelf zou mij er niet aan storen, zou het niet eens zien denk ik. Echter kan ik mij voorstellen als je een setup hebt dat aardig wat geld kost dat je het tot in de puntjes (in dit geval tot in de millimeters) verzorgd wil hebben.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:20

Trackerfire

BTC HODLER

Al meerdere keren gelezen hier op het forum. Ook ik heb al vanaf het begin last van problemen met de Wifi die zich iedere 2-3 dagen voor lijken te doen. Het was zo'n 1x per week maar wordt nu dus hardnekkiger. Wat gebeurd er?

Wifi werkt op maandag perfect 150mbit , dinsdag perfect 150mbit, woensdag ruk 2-3mbit stotteren alles. Wifi aan/uit zetten met toggle helpt niet, netwerk vergeten en daarna weer verbinden werkt niet, 30 seconden spanningsloos maken: Werkt! Wel vervelend dat het meer en meer lijkt te worden. Een socket killer ertussen zal best werken... maar eigenlijk hoort het natuurlijk niet bij een TV van 2.000 pieken.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Trackerfire schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:03:
Al meerdere keren gelezen hier op het forum. Ook ik heb al vanaf het begin last van problemen met de Wifi die zich iedere 2-3 dagen voor lijken te doen. Het was zo'n 1x per week maar wordt nu dus hardnekkiger. Wat gebeurd er?

Wifi werkt op maandag perfect 150mbit , dinsdag perfect 150mbit, woensdag ruk 2-3mbit stotteren alles. Wifi aan/uit zetten met toggle helpt niet, netwerk vergeten en daarna weer verbinden werkt niet, 30 seconden spanningsloos maken: Werkt! Wel vervelend dat het meer en meer lijkt te worden. Een socket killer ertussen zal best werken... maar eigenlijk hoort het natuurlijk niet bij een TV van 2.000 pieken.
Heb hetzelfde met de bedrade verbinding, soms extreem traag met youtube en lage resolutie, soms prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Puck

W32.Deadcode.A

Trackerfire schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:03:

Welke TV? Probeer Quickstart eens uit te schakelen, schijnt veel van dit soort problemen te verhelpen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Puck schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Welke TV? Probeer Quickstart eens uit te schakelen, schijnt veel van dit soort problemen te verhelpen.
De 55C7V ;) QuickStart is een goede tip, ga ik proberen!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Puck schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Hoe kun je deze uitschakelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RBN026 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Hoe kun je deze uitschakelen?
Settings > General > Quick Start+

De TV blijft wel gewoon in een soort standby, en zal gewoon cleaning cycles blijven doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 18-08-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Puck schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

Ga ik thuis ff gelijk regelen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Jonasken schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

De huidige niet nee :p maar in september gaan ze een nieuwe apple tv aankondigen.
Of misschien komen ze wel met geheel iets anders :9

Afbeeldingslocatie: https://www.theapplepost.com/wp-content/uploads/2017/08/Screen-Shot-2017-08-16-at-22.24.05.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn0.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2017/08/Weibo-Apple-4K-OLED-TV.jpg

Alles wijst in richting van een fake maar wie weet, het idee is wel leuk.

[ Voor 19% gewijzigd door road rebel op 18-08-2017 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hotwheels
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 13:49
Ik wist niet dat plattetv ook curved tv's verkocht... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Hotwheels schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Ik wist niet dat plattetv ook curved tv's verkocht... _O-
:+ vrijdag middag humor. Tijd voor bier!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 09:55
Die originele LG besteld bij Plattetv een Buitenkansje, voor 79 euro..
In nieuwstaat staat erbij dus ben benieuwd.. mag hem gratis binnen 14 dagen retourneren als het niet goed is.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Tijdens films en series he, hebben jullie oled light en contrast op 100 en ook colour temp warm 2 of w45? Ik zie dat veel mensen doen en zelf vind ik het qua kleur allemaal net ietsje te onrealistisch. Ben gewoon benieuwd. :)

Oh en hoe lichter je woonkamer (behoorlijk in mijn geval) hoe hoger oled light toch?

[ Voor 16% gewijzigd door devilsnight op 18-08-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wauw, mijn studio is redelijk donker (verduisterend gordijn) en ik kijk serieus met OLED lampje op 16... als ik m'n gordijnen open heb staan dan volgens mij op 40/50. Sowieso warm2: het was even wennen - in het begin leek iedereen geelzucht te hebben - maar nu vind ik warm1 toch echt te koud! Heb een C7 overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gewoon lekker instellen wat je zelf mooi vindt. Ik snap de obsessie naar de 'perfecte' calibratie nooit zo goed. Ga even 1 uurtje kloten met de settings en je merkt vanzelf wel wat je wel/niet mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:06
Puck schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

De TV blijft wel gewoon in een soort standby, en zal gewoon cleaning cycles blijven doen.
Misschien heb ik dit over het hoofd gezien, maar betreft dit alleen voor de 6 series of hebben de 7 series ook last van wifi problemen? Anders zet ik deze optie zodra ik de tv binnen heb, ook meteen uit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ambition88 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Misschien heb ik dit over het hoofd gezien, maar betreft dit alleen voor de 6 series of hebben de 7 series ook last van wifi problemen? Anders zet ik deze optie zodra ik de tv binnen heb, ook meteen uit. :)
Volgens mij is het juist de 7 serie die hier last van heeft. Mijn B6 gebruikt al een jaar (5GHz) WiFi en ik heb echt nog nooit problemen gehad. Ik heb wel Quick Start+ standaard uit, maar niet omdat ik problemen heb gehad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Hiervoor de B6 gehad en daar ook geen problemen met de WiFi maar met de C7 wel heel sporadisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:31:
Gewoon lekker instellen wat je zelf mooi vindt. Ik snap de obsessie naar de 'perfecte' calibratie nooit zo goed. Ga even 1 uurtje kloten met de settings en je merkt vanzelf wel wat je wel/niet mooi vindt.
Omdat 9 van de 10 keer wat je zelf "denkt" mooi te vinden niet de ideale instellingen zijn. De meeste mensen waar ik binnen kom kijken met veel te felle kleuren en een te hoge (o)led lamp. Dan stel ik de boel eens wat anders in op settings die vaak te vinden zijn op internet, dit is geen echte calibratie ;) , maar beter dan waar ze nu naar kijken. Kijk een week hierna en set hem daarna maar eens terug naar waar je vroeger naar keek. Resultaat is altijd dat ze zich dan rot schrikken over hun oude settings. Alles went, ook beeld wat slecht is ingesteld en waarvan je denkt dat het mooi is. Het is niet voor niets dat de filmmaatschappijen ook werken met een beeldstandaard. Dat ze daar met filters etc vanaf wijken vanwege het artistieke is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JDFS schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:28:
Wauw, mijn studio is redelijk donker (verduisterend gordijn) en ik kijk serieus met OLED lampje op 16... als ik m'n gordijnen open heb staan dan volgens mij op 40/50. Sowieso warm2: het was even wennen - in het begin leek iedereen geelzucht te hebben - maar nu vind ik warm1 toch echt te koud! Heb een C7 overigens.
Op Warm2 zijn wolken, sneeuw en ijs bij mijn B6 toch echt gelig ipv wit. Ik verkies daarom Warm1.
devilsnight schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:57:
Tijdens films en series he, hebben jullie oled light en contrast op 100 en ook colour temp warm 2 of w45? Ik zie dat veel mensen doen en zelf vind ik het qua kleur allemaal net ietsje te onrealistisch. Ben gewoon benieuwd. :)

Oh en hoe lichter je woonkamer (behoorlijk in mijn geval) hoe hoger oled light toch?
Hier kamer met serre op zuid en light gewoon op standje 35. Geen enkel probleem en zeker in de avond niet. Gister voor de gein op 100 gezet. Gezinsleden dachten dat de tv weer kapot was en pakte hun zonnebrillen al. :+

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superboer1986
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik heb een tijdje terug een E6 gekocht. In het begin als ik mijn PS4 aanzetten kwam onderin beeld een grote pop-up tevoorschijn, als ik dan al op het scrol wieltje drukte ging hij gelijk naar de PS4. Maar sinds een tijdje krijg ik opeens een klein pop-up schermpje rechts bovenin beeld. Daar moet ik eerst heen met de muis en dan pas klikken. Alleen maar extra werk dus. Kan je dat terug wijzigen? Ik heb overal gekeken maar heb het nergens kunnen vinden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 05:47
road rebel schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Of misschien komen ze wel met geheel iets anders :9

[afbeelding]

[afbeelding]

Alles wijst in richting van een fake maar wie weet, het idee is wel leuk.
Zou wel nice zijn mocht het echt zijn :9~

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12-2024
Internet afgestruind, maar ben er nog niet 100% zeker van, vandaar hier de vraag. Ik ben van plan de LG Oled55C7V aan te schaffen. Deze wil ik vervolgens uitbreiden met de Denon Heos Bar (dus niet de Soundbar, die geen 5.1 kan weergeven), inclusief 2 backspeakers. Deze aanvulling zou dan moeten leiden tot een 5.0 opstelling. Als ik de Oled via HDMI aansluit op de speakerset, geeft deze dan probleemloos Surround weer van bijvoorbeeld Netflix en programma's van tv die Surround worden uitgezonden? Met andere woorden zend de Oled de juiste signalen door?

Dank voor de reactie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-10 07:00
aimms2001 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:14:
Internet afgestruind, maar ben er nog niet 100% zeker van, vandaar hier de vraag. Ik ben van plan de LG Oled55C7V aan te schaffen. Deze wil ik vervolgens uitbreiden met de Denon Heos Bar (dus niet de Soundbar, die geen 5.1 kan weergeven), inclusief 2 backspeakers. Deze aanvulling zou dan moeten leiden tot een 5.0 opstelling. Als ik de Oled via HDMI aansluit op de speakerset, geeft deze dan probleemloos Surround weer van bijvoorbeeld Netflix en programma's van tv die Surround worden uitgezonden? Met andere woorden zend de Oled de juiste signalen door?

Optische kabel heb ik moeten gebruiken van mijn denon receiver naar de tv als ik de ingebakken apps gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 13:06
ik ben van plan om de LG Oled55C7V aan te schaffen. De max kijkafstand is 3.10 meter.
hoe hoog hebben jullie de 55 inch tv aan de muur hangen. Dan bedoel ik vanaf de grond tot de onderkant van de tv. Ik hoor het graag en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-10 10:33
harrybeuker schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:58:
ik ben van plan om de LG Oled55C7V aan te schaffen. De max kijkafstand is 3.10 meter.
hoe hoog hebben jullie de 55 inch tv aan de muur hangen. Dan bedoel ik vanaf de grond tot de onderkant van de tv. Ik hoor het graag en alvast bedankt
I
Meet de afstand van je ogen naar de vloer vanaf je favoriete kijk plek,hang de tv op zodanig dat de helft van het scherm op deze hoogte hangt .voor mij is dit prettig ,anders maak een dummy en experimenteer hiermee succes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik ben nog aan t kijken voor een nieuwe OLED tv van LG.
Ik wil graag die 65 inch hebben met 4k.

Die LG 65EG960V kost 2499 euro. Maar is van het jaar 2015.
Voordeel is dat deze 3D ondersteunt.
Hij is curved.

Ik zie dat LG OLED65C7V 2999 euro kost en is van het jaar 2017. Geen 3D en is plat.

Afgezien van 3D en curved/plat ( 3D is leuk en curved of plat maakt mij eigenlijk niet uit )
is die model van 2017 zoveel beter dat die 500 euro meer waard is? krijg je dan veel beter beeld opeens? Ik kijk graag live voetbal en gamen ( ps4 ) soms films kijken. Of kan ik die 500 euro beter investeren in een goeie home cinema/soundbar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of het 500 euro verschil je waard is kun je prima zelf beoordelen, de verschillen en links naar reviews zijn tot in den treure zovaak voorbij gekomen dat het inzet kost om ze niet te vinden.

ipv een 2015 model kun je de modellen van 2016 bekijken (op de B serie na) ondersteunen ze allemaal 3d en er is ook een curved model beschikbaar.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
Light21M, dank voor reactie. Heb je reguliere uitzendingen dan ook via je receiver (met Surround) lopen? Of gebruik je daarvoor speakers van oled?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Trackerfire schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

De 55C7V ;) QuickStart is een goede tip, ga ik proberen!
Quickstart uitschakelen did the trick! Hartelijk dank alles blijft nu snel en stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024

Ik heb bij een vriend die een 55B6 heeft, de nieuwe Heos Bar + Heos Subwoofer + 2x Heos 1 (dus 5.1) geïnstalleerd via de HDMI arc. Werkt perfect. Verder hebben we de KPN en xbox via HDMI in de Heos Bar gedaan. En alles werkt vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo75
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:56

Ik heb de b6 icm de Heos Bar en Heos 3 speakers aangesloten middels een hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 16:54

Ik heb de C7V en de 3.1 van HEOS (HEOS bar + Sub). Ik heb het aangesloten via ARC. Binnen Netflix werkte het niet meteen, maar dat zat hem in de instellingen van de tv. Om dat goed te krijgen moet je het volgende doen:
De tv via de geluidsinstellingen instellen op 'Audio-out (Optisch/HDMI ARC)' dan in het submenu de keuze 'Digitaal geluid uit' op automatisch en 'SIMPLINK HDMI-CEC' op aan.

Via bovenstaande methode gaat je LG afstandsbediening ook functioneren met de bar. Zodoende kan je het volume ook regelen met die afstandsbediening. Wanneer je, zoals wij, een KPN abonnement met televisie hebt, kan je alles bedienen met enkel die afstandsbediening. Echt ideaal! Alleen de sourceinput kan je niet met die van de KPN wijzigen, dus daarvoor moet je nog wel de andere afstandsbediening(en) gebruiken. De HEOS-input selecteer je via de app op je mobiel (werkt goed) of de afstandsbediening van HEOS.

Hopelijk kan je wat met deze info. Veel plezier en succes met je aankoop! :*)

P.S. Als je budget het toelaat, koop dan zeker de HEOS sub erbij. Die wil je echt hebben. Heb zelf eerst zonder geprobeerd, maar dat wil je niet met films en muziek (klinkt prima, maar het is het net niet). Ik zou persoonlijk zelfs die twee HEOS 1 speakers links laten liggen voor een later tijdstip als het budgetmatig niet uitkomt. Ik ga in de toekomst ook uitbreiden met HEOS 1 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-10 07:00
aimms2001 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:00:
Light21M, dank voor reactie. Heb je reguliere uitzendingen dan ook via je receiver (met Surround) lopen? Of gebruik je daarvoor speakers van oled?
Topbox via receiver. De buildin dolby atmos speakers zijn niet slecht maar ook niet wauw

[ Voor 11% gewijzigd door Light21M op 20-08-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aimms2001
Stickz schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 14:57:
[...]

Ik heb de C7V en de 3.1 van HEOS (HEOS bar + Sub). Ik heb het aangesloten via ARC. Binnen Netflix werkte het niet meteen, maar dat zat hem in de instellingen van de tv. Om dat goed te krijgen moet je het volgende doen:
De tv via de geluidsinstellingen instellen op 'Audio-out (Optisch/HDMI ARC)' dan in het submenu de keuze 'Digitaal geluid uit' op automatisch en 'SIMPLINK HDMI-CEC' op aan.

Via bovenstaande methode gaat je LG afstandsbediening ook functioneren met de bar. Zodoende kan je het volume ook regelen met die afstandsbediening. Wanneer je, zoals wij, een KPN abonnement met televisie hebt, kan je alles bedienen met enkel die afstandsbediening. Echt ideaal! Alleen de sourceinput kan je niet met die van de KPN wijzigen, dus daarvoor moet je nog wel de andere afstandsbediening(en) gebruiken. De HEOS-input selecteer je via de app op je mobiel (werkt goed) of de afstandsbediening van HEOS.

Hopelijk kan je wat met deze info. Veel plezier en succes met je aankoop! :*)

P.S. Als je budget het toelaat, koop dan zeker de HEOS sub erbij. Die wil je echt hebben. Heb zelf eerst zonder geprobeerd, maar dat wil je niet met films en muziek (klinkt prima, maar het is het net niet). Ik zou persoonlijk zelfs die twee HEOS 1 speakers links laten liggen voor een later tijdstip als het budgetmatig niet uitkomt. Ik ga in de toekomst ook uitbreiden met HEOS 1 of 3.
Helemaal helder en dank. Wordt voor mij Oled (icm CI +) met Bar en vervolgens doorsparen voor uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 15:46
Tijd aan het twijfelen over nieuwe tv.
Samsung 46" uit 2014 top ding met smalle
Bezels die toch naar de slaap kamer mag.

Gedacht aan 49" Samsung want gaat maar iets over de breedte van mijn tv kast en plek. 103cm is kastje en plek beperkt.

Maar toch trekt zo'n mooie oled 55" (al moet ik dan ook mij receiver en kodi player upgraden naar 4K)

Wat is handige manier om op karton een mockup te maken en kijken of dit bevalt. Of gewoon goede webwinkel waar een goede retour policy is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rLFv0E1MPVAFTojv5kyskyfB/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door trekker22 op 20-08-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 21:07
Vandaag bij de MEdiamarkt op Ekkersrijt de LG OLED55B6V gekocht. Vrij impulsief.. m'n schoonouders wilde m'n Sony 55EX720 overnemen voor een leuke prijs.

Wat een prachtig apparaat! Direct bij de Mediamarkt een pre-order geplaatst voor de Xbox One X dus ik ben er helemaal klaar voor!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:06
trekker22 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 19:59:
Maar toch trekt zo'n mooie oled 55" (al moet ik dan ook mij receiver en kodi player upgraden naar 4K)
Ik had ook een Kodi speler maar ben overgestapt naar X-Play.
Dan kun je alles direct op je TV afspelen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Idanue schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 06:28:
[...]

Nice! Dus dan kan ik gewoon Native 4K afspelen via de Plex Media Server die op m'n Intel NUC geïnstalleerd staat? En X-Play installeer ik op m'n LG?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Inderdaad, Native 4K. Ik had de UHD rip van The Smurfs II gedownload op mijn NAS, een bestand van 80 GB. XPlay en de TV slikken dit als zoete koek, en dat nog eens via WiFi. Als ik op mijn NAS (zelfgemaakte Synology) naar de activiteit kijk, zie ik dat er vrij weinig gebeurt en de CPU amper belast wordt.

XPlay download je uit de app store op de TV. Deze is een tijdje gratis, daarna dien je omgerekend EUR 8 te betalen. Gebruik in geen geval de app van Plex zelf, deze is ruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-10 15:46
Idanue schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 06:28:
[...]

Heb alles in een emby library en lijkt niet met xplay te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
JDFS schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:28:
Inderdaad, Native 4K. Ik had de UHD rip van The Smurfs II gedownload op mijn NAS, een bestand van 80 GB. XPlay en de TV slikken dit als zoete koek, en dat nog eens via WiFi. Als ik op mijn NAS (zelfgemaakte Synology) naar de activiteit kijk, zie ik dat er vrij weinig gebeurt en de CPU amper belast wordt.

XPlay download je uit de app store op de TV. Deze is een tijdje gratis, daarna dien je omgerekend EUR 8 te betalen. Gebruik in geen geval de app van Plex zelf, deze is ruk!
Dat is wel erg nice! Ben benieuwd. Deze week maar eens een UHD downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:28:

Maar Plex moet toch gewoon alles transcoden? Dat is toch mega zwaar met 4K?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:45:
[...]

Niet als je via XPlay afspeelt, dan is zo goed als alles direct play. TV kan gewoon alles aan. De officiële Plex app voor WebOS is gewoon heel slecht ;)

Draai hier ook mijn server op een DS416Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
[...]

Niet als je via XPlay afspeelt, dan is zo goed als alles direct play. TV kan gewoon alles aan. De officiële Plex app voor WebOS is gewoon heel slecht ;)

Draai hier ook mijn server op een DS416Play.
Enige nadeel (denk ik) is dat je geen Atmos, DTS-HD & Dolby True HD support hebt vanaf je TV naar je receiver, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Enige nadeel (denk ik) is dat je geen Atmos, DTS-HD & Dolby True HD support hebt vanaf je TV naar je receiver, toch?
Klopt (wat ik niet heel erg mis met een 5.1 set). En interne subs werken vaak niet zonder transcoding, maar ik download gewoon automatisch extra externe subs. Voor de rest is het heel fijn, vooral ook door de magic pointer die je in de app kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

Klopt (wat ik niet heel erg mis met een 5.1 set). En interne subs werken vaak niet zonder transcoding, maar ik download gewoon automatisch extra externe subs. Voor de rest is het heel fijn, vooral ook door de magic pointer die je in de app kan gebruiken.
Nou ja, DTS HD & Dolby True HD is ook voor een 5.1 set zeker wel een fijne aanvulling. Maar, ik ga er toch maar eens mee stoeien. Zou toch weer schelen (anders moet ik weer een nieuwe Kodi mediaspeler scoren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

Nou ja, DTS HD & Dolby True HD is ook voor een 5.1 set zeker wel een fijne aanvulling. Maar, ik ga er toch maar eens mee stoeien. Zou toch weer schelen (anders moet ik weer een nieuwe Kodi mediaspeler scoren).
Snap ik. In mijn geval zou het betekenen dat ik of een externe mediaspeler moet aanschaffen met 2x HDMI out (die zijn er amper/niet of je moet zelf gaan bouwen) of simpele player en dan moet ik ook mijn versterker vervangen zodat ik UHD en HDR aankan. Al met al een duur grapje om enkel HD audio te krijgen en is het mij (nog) niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:45:
[...]

Zoals Puck al zegt, inderdaad geen transcoding want Direct Play. Ook gebruik ik Sub-Zero plug-in in Plex die automatisch Engelse en Nederlandse ondertitels binnen haalt voor al mijn films en series. Films en series download ik met CouchPotato/Sonarr via NZBGet. Kost wat moeite om het in te stellen, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

Zoals Puck al zegt, inderdaad geen transcoding want Direct Play. Ook gebruik ik Sub-Zero plug-in in Plex die automatisch Engelse en Nederlandse ondertitels binnen haalt voor al mijn films en series. Films en series download ik met CouchPotato/Sonarr via NZBGet. Kost wat moeite om het in te stellen, maar dan heb je ook wat!
NZBGet heb ik al, dus dat komt wel goed. De NUC die nu als Kodi staat te draaien zou dan mooi m'n Plex bakkie kunnen worden.
Vraag me wel af hoe hij de subs gebruikt als hij niet transcodeert...?

En moet even checken of die app voor mijn LG TV er ook wel is eigenlijk..

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 21-08-2017 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:32:
[...]

NZBGet heb ik al, dus dat komt wel goed. De NUC die nu als Kodi staat te draaien zou dan mooi m'n Plex bakkie kunnen worden.
Vraag me wel af hoe hij de subs gebruikt als hij niet transcodeert...?

En moet even checken of die app voor mijn LG TV er ook wel is eigenlijk..
Externe subs in SRT formaat speelt hij gewoon af zonder transcoding (deze worden door Plex netjes meegegeven). Interne subs of andere formaten kan de TV en Plex niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 20:54

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zelf gebruik ik de Nvidia Shield als externe mediaplayer icm Plex en dat werkt heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Grudgie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:49:
Zelf gebruik ik de Nvidia Shield als externe mediaplayer icm Plex en dat werkt heerlijk! :)
Ja en die doet ook 4k, DTS-HD, Atmos etc. Maaaaar, wel duur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:50:
[...]

Ja en die doet ook 4k, DTS-HD, Atmos etc. Maaaaar, wel duur :P
Ja klopt, maar dan heb je wel een hele fijne krachtige mediaspeler. :) Vind ik het persoonlijk wel waard. Mijn hele film en serie collectie wordt heel mooi fijn weergegeven in Plex daar. Nog net wat mooier dan in XPlay zelf. Al is XPlay ook een super app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

RomeoJ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:53:
Iemand een idee hoe ik die screensaver "Audio Only" kan uitzetten als ik een radiozender luister?
Betreft een LG OLED55B6V met WebOS 3.0, welke ik sinds enkele dagen in bezit heb.
Stuwie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:12:
Ga naar instellingen / beeld /energiebesparing / scherm uit
Bedankt voor de reactie, hoewel dit inderdaad wel werkt, is het alles behalve optimaal om de hele settings pane met 5 clicks door te lopen om het scherm uit te zetten. Dit moet je namelijk ook doen als je het volume aanpast.

Is er echt geen andere shortcut in te stellen? Heb uiteraard al wel gegoogled maar kom alleen maar forumposts tegen waarin men met hetzelfde issue zit.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Grudgie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Ja klopt, maar dan heb je wel een hele fijne krachtige mediaspeler. :) Vind ik het persoonlijk wel waard. Mijn hele film en serie collectie wordt heel mooi fijn weergegeven in Plex daar. Nog net wat mooier dan in XPlay zelf. Al is XPlay ook een super app.
O je draait lokale Plex op die Shield? Geen Kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

O je draait lokale Plex op die Shield? Geen Kodi?
Ja draai Plex op de Shield, geen Kodi. En PMS op mijn NAS. Dus kan Plex op mijn TV en Shield beide besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 14:57
Grudgie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:49:
Hou wel rekening met de mega slechte upscaler van de Shield. Ik heb zelf ook de shield en voor 1080p content zet ik de shield zelf altijd terug naar 1080p output ipv van de shield op 4k te laten. De upscaler van de LG TV doet het namelijk stukken beter en geeft een beduidend scherper plaatje.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 21-08-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YunoGasai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01-2021
RomeoJ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor de reactie, hoewel dit inderdaad wel werkt, is het alles behalve optimaal om de hele settings pane met 5 clicks door te lopen om het scherm uit te zetten. Dit moet je namelijk ook doen als je het volume aanpast.

Is er echt geen andere shortcut in te stellen? Heb uiteraard al wel gegoogled maar kom alleen maar forumposts tegen waarin men met hetzelfde issue zit.
Heb je deze al eens geprobeerd?
Puck schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Gewoon 1 van je ongebruikte profielen instellen op OLED Light 0, brightness 0 en contrast 100 en je hebt een pikzwart beeld om naar te wisselen. Nog nooit gedaan trouwens maar wellicht werkt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

keepitfrosty schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Hou wel rekening met de mega slechte upscaler van de Shield. Ik heb zelf ook de shield en voor 1080p content zet ik de shield zelf altijd terug naar 1080p output ipv van de shield op 4k te laten. De upscaler van de LG TV doet het namelijk stukken beter en geeft een beduidend scherper plaatje.
Oh niet eens opgelet. Zal daar eens naar kijken of dat nog scherper beeld geeft haha. Meeste content is toch 1080P, maar als ik 4K kijk kan ik hem wel terug zetten naar 4K.

Had trouwens wel met de laatste Plex update dat de speler geen enkele 4K film kon afspelen. Alleen maar bufferen. Ik de update er weer afgehaald en nu pakt ie weer de 4K films. Heel apart.

[ Voor 12% gewijzigd door Grudgie op 21-08-2017 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Externe subs in SRT formaat speelt hij gewoon af zonder transcoding (deze worden door Plex netjes meegegeven). Interne subs of andere formaten kan de TV en Plex niet aan.
X-Play ondersteunt zeker geen HDR? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

X-Play ondersteunt zeker geen HDR? ;)
Zeker wel :) Wat XPlay doet is het direct doorsturen naar de interne player voor DLNA. Hij ondersteund dus alles wat de ingebouwde DLNA speler ook ondersteund. De officiële Plex app heeft een eigen player, en kan dus veel minder aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Puck op 21-08-2017 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Zeker wel :) Wat XPlay doet is het direct doorsturen naar de interne player voor DLNA. Hij ondersteund dus alles wat de ingebouwde DLNA speler ook ondersteund. De officiële Plex app heeft een eigen player, en kan dus veel minder aan.
Oh top! Dus kan gewoon UHD HDR materiaal op m'n Intel NUC zetten en via X-Play afspelen inclusief HDR ondersteuning? Iets wat m'n NUC zelf niet ondersteund aangezien deze enkel over HDMI 1.4 beschikt? _/-\o_
Dan gaat er vanavond direct € 8,- naar die Rus. :+

Sowieso heb je 5 dagen om te testen dus dat ga ik uitgebreid doen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Oh top! Dus kan gewoon UHD HDR materiaal op m'n Intel NUC zetten en via X-Play afspelen inclusief HDR ondersteuning? Iets wat m'n NUC zelf niet ondersteund aangezien deze enkel over HDMI 1.4 beschikt? _/-\o_
Dan gaat er vanavond direct € 8,- naar die Rus. :+

Sowieso heb je 5 dagen om te testen dus dat ga ik uitgebreid doen deze week.
Ja, dat kan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Awesome! En kun jij mij misschien ook vertellen of HDMI ARC vanaf de LG ook DD 5.1 audio ondersteund? Of heeft HDMI ARC enkel stereo en moet je Optical-Out gebruiken voor DD 5.1? Heb m'n LG nu namelijk middels Optical-Out aangesloten op m'n Pioneer VSX-S510 receiver om netjes DD 5.1 te ontvangen via de Netflix app van de TV.

Maar kan ik hier ook gewoon HDMI voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:27:
Awesome! En kun jij mij misschien ook vertellen of HDMI ARC vanaf de LG ook DD 5.1 audio ondersteund? Of heeft HDMI ARC enkel stereo en moet je Optical-Out gebruiken voor DD 5.1? Heb m'n LG nu namelijk middels Optical-Out aangesloten op m'n Pioneer VSX-S510 receiver om netjes DD 5.1 te ontvangen via de Netflix app van de TV.

Maar kan ik hier ook gewoon HDMI voor gebruiken?
Ja, dit werkt gewoon (ik gebruik ARC maar optical werkt ook). Enige limitatie is dat ARC en optical geen HD audio aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Ja, dit werkt gewoon (ik gebruik ARC maar optical werkt ook). Enige limitatie is dat ARC en optical geen HD audio aankunnen.
Klopt. Daar was ik al achter. Maargoed, normaal DD 5.1 is al beter dan enkel stereo. :)
Ben toch geen echte audiofiel dat ik verschil tussen DTS-HD/Dolby Master en normaal DTS/Dolby Digital hoor.
Ik download wel altijd de films in DTS-HD of Dolby-Master, maar dat is puur dat ik dan in ieder geval het gevoel heb de beste kwaliteit te hebben. :+

Maar beeldkwaliteit gaat dan toch boven geluidskwaliteit, want dat zíe je.. en audio hoor je niet altijd.

In ieder geval fijn dat het wel 5.1 ondersteunt, zodat ik m'n Xbox One X in November rechtstreeks op m'n TV kan aansluiten i.p.v. receiver om volledig 4K HDR te kunnen gamen en tóch de audio over m'n 5.1 speakers kan krijgen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

YunoGasai schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

Heb je deze al eens geprobeerd?

[...]
Bedankt, in eerste instantie wel een slimme methode, maar helaas wordt het beeld nooit helemaal zwart als ik dit zo instel. Toch bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Iemand ervaring met de HDMI kabel van Philips die ze momenteel bij de Action hebben voor € 3,99?
Er staat dat het een HDMI High Speed kabel is. Dus deze zou voldoende moeten zijn voor HDR ondersteuning?

Gisteren namelijk m'n normale PlayStation 4 (dus géén Pro) aangesloten op m'n TV en dan zou ik 1080p met HDR moeten krijgen. Echter krijg ik de melding HDR Not Supported wat waarschijnlijk aan de HDMI kabel ligt.

Wil dus een High Speed HDMI kabel kopen en voor € 3,99 leek mij die van de Action wel prima. Maar is deze ook daadwerkelijk geschikt?

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/72/22/2562213_4895185625461-110.png?w=400

https://www.action.com/nl-nl/search/?q=hdmi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Die is geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Bedenk me nu net alleen, als je een blu-ray van ±50GB wil streamen via X-Play naar je LG TV, dan ga je toch niet genoeg hebben aan de 100Mbit poort? Tenminste, ik verwacht dat er wel scenes zijn waar hij dat niet gaat trekken..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DennusB schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Bedenk me nu net alleen, als je een blu-ray van ±50GB wil streamen via X-Play naar je LG TV, dan ga je toch niet genoeg hebben aan de 100Mbit poort? Tenminste, ik verwacht dat er wel scenes zijn waar hij dat niet gaat trekken..?
Klopt. Daarom doe je het ook via Wi-fi. Dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Top! Dan pik ik die eventjes op straks. :)
Hopelijk werkt m'n PS4 dan met HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Ik speel daarom ook alles af over WiFi, die haalt mijn max intersnelheid van 150Mbit (over 5Ghz). Waarschijnlijk in lokale netwerk nog sneller. Is overigens al meerdere malen hier gezegd dat WiFi sneller is, mits je dat thuis gewoon goed voor elkaar hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 21-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Ik speel daarom ook alles af over WiFi, die haalt mijn max intersnelheid van 150Mbit (over 5Ghz). Waarschijnlijk in lokale netwerk nog sneller. Is overigens al meerdere malen hier gezegd dat WiFi sneller is, mits je dat thuis gewoon goed voor elkaar hebt.
WiFi is op en top geregeld thuis, vanavond maar eens even mee stoeien! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
[...]

WiFi. 2,4 GHz poort bij mij met een Fritz! box in de meterkast (kreeg die helaas standaard bij m'n appartement en kan/mag die niet veranderen) en als ik via fast.com op de TV krijg haal ik 'maar' 50 Mbit... Toch is een 4K UHD stream van bijv. Planet Earth II zonder haperingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Even snel vraagje tussendoor, is de enige HDMI ARC poort op een LG OLED55B6V degene aan de zijkant (nr. 2)? Ik dacht dat de HDMI poorten (nr. 3 en 4) ook wel ARC supported waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Rudios

Lost in space?

Alleen poort 2.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Wat een geweldige vondst dat XPlay! Zojuist Planet Earth II in 4K HDR gekeken. Via WiFi gestreamd vanaf m'n Intel NUC met Plex Media Server. Wat. Een. Beeld. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heb direct alle HDMI kabels vervangen door HDMI High Speed kabels. Nu heb ik ook m'n PlayStation 4 (de normale, geen Pro) met HDR ondersteuning! Heb deze daarvoor wel rechtstreeks op de TV moeten aansluiten, maar omdat ik de receiver op HDMI 2 ARC heb aangesloten heb ik gewoon netjes DD5.1/DTS! 8)
Kreeg HDR overigens eerst niet aan de praat via de PS4. Wat bleek, moet je HDMI Ultra HD Deep Colour per HDMI poort inschakelen. :+

Wat een TV. Echt fan-tas-tisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heeft iemand van de geleerde toevallig nog een oplossing op het ARC 'probleem'. Gaat als volgt;

M'n Pioneer Receiver zit op HDMI 2 aangesloten voor de ARC ondersteuning. Dit werkt allemaal prima. Echter, wanneer ik met mijn Logitech Harmony remote de activiteit TV Starten selecteer. Dan start m'n TV op, de Receiver gaat aan en moet op SAT/CBL bron, en de Ziggo Horizon Box gaat aan. Echter, m'n TV activeert ook direct de ARC waardoor m'n receiver van SAT/CBL overgaat op de TV bron. Dus dan moet ik weer handmatig de receiver terug op SAT/CBL zetten.

Iemand een idee dat de ARC genegeert wordt zodra ik een apparaat wil gebruiken die rechtstreeks op de receiver is aangesloten i.p.v. op de TV?

@Puck ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:23:
Heeft iemand van de geleerde toevallig nog een oplossing op het ARC 'probleem'. Gaat als volgt;

M'n Pioneer Receiver zit op HDMI 2 aangesloten voor de ARC ondersteuning. Dit werkt allemaal prima. Echter, wanneer ik met mijn Logitech Harmony remote de activiteit TV Starten selecteer. Dan start m'n TV op, de Receiver gaat aan en moet op SAT/CBL bron, en de Ziggo Horizon Box gaat aan. Echter, m'n TV activeert ook direct de ARC waardoor m'n receiver van SAT/CBL overgaat op de TV bron. Dus dan moet ik weer handmatig de receiver terug op SAT/CBL zetten.

Iemand een idee dat de ARC genegeert wordt zodra ik een apparaat wil gebruiken die rechtstreeks op de receiver is aangesloten i.p.v. op de TV?

@Puck ? :)
HDMI-CEC en Harmony's gaan natuurlijk niet echt samen. Helaas is het volgens niet altijd mogelijk wel ARC maar geen CEC te gebruiken. Je kunt dit wel proberen door specifiek SIMPINK (LG's CEC) uit te schakelen: General > SIMPLINK (HDMI-CEC) > Off. Ik heb echt geen idee of ARC dan nog werkt, maar het proberen waard. Ik gebruik zelf namelijk gewoon de LG remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
SIMPLINK moet volgens mij geactiveerd worden voor ARC.
Ben benieuwd of de LG Remote alles kan afvangen wat ik met m'n Harmony Remote doe? Start hier namelijk ook een activiteit Sonos mee, wat er voor zorgt dat enkel m'n receiver aangaat en op de Optical-In bron gaat waarop mijn Sonos Connect is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

HDMI-CEC en Harmony's gaan natuurlijk niet echt samen. Helaas is het volgens niet altijd mogelijk wel ARC maar geen CEC te gebruiken. Je kunt dit wel proberen door specifiek SIMPINK (LG's CEC) uit te schakelen: General > SIMPLINK (HDMI-CEC) > Off. Ik heb echt geen idee of ARC dan nog werkt, maar het proberen waard. Ik gebruik zelf namelijk gewoon de LG remote.
Nee, dan werkt ARC niet meer. Ik heb zelf ook een Harmony en heb ARC nodig voor mijn PS4 (geen 4k versterker, dus zit direct in de TV). Standaard staat simplink uit bij mij, maar bij het ingaan van mijn PS4 activity stuur ik een simplink toggle commando mee en bij het verlaten van de PS4 activity doe ik dat weer. Heb je toch CEC/ARC, maar zonder het probleem dat je Harmony volledig de weg kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

Nee, dan werkt ARC niet meer. Ik heb zelf ook een Harmony en heb ARC nodig voor mijn PS4 (geen 4k versterker, dus zit direct in de TV). Standaard staat simplink uit bij mij, maar bij het ingaan van mijn PS4 activity stuur ik een simplink toggle commando mee en bij het verlaten van de PS4 activity doe ik dat weer. Heb je toch CEC/ARC, maar zonder het probleem dat je Harmony volledig de weg kwijt is.
Ja daar was ik al bang voor. Je kunt mogelijk wel op andere apparaten CEC uitschakelen. Je kunt ook apparaten aan de LG toevoegen en de LG remote als universal remote gebruiken maar deze ondersteund ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 08:25
Ik heb de indruk dat ARC meer ontwikkeld is voor soundbars. Hierbij hangen alle bronnen aan de andere HDMI poorten van de TV (55c6) ipv aan de receiver. Bij mij werkt het icm de Marantz sr5005 ook niet goed. Problemen van het schakelen naar de verkeerde ingang zoals in eerdere berichten genoemd, heb ik ook. Helaas maar weer de glasvezel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Dat is niet ARC maar CEC. Ondertussen blijkt dat je bij een TV geen ARC kunt gebruiken zonder CEC. Maar misschien kan je in jouw receiver aangeven om niet te reageren op CEC commands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Nee, helaas het een gaat niet zonder het andere. Zowel niet in de TV als in de versterker. CEC moet aan staan voor ARC aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Heb hier gewoon ARC werkend zonder CEC hoor icm Denon amp.
Gewoon mijn Logitech geprogrammeerd naar het juiste kanaal te schakelen en nergens last van verder.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
misschien ligt het aan mijn inmiddels antieke marantz sr5005...van 2011..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Kan, ik heb een Onkyo 717 en daarop werkt ARC alleen icm CEC. Zodra ik CEC uitzet, is de ARC optie ook niet meer beschikbaar.

Vind ARC sowieso een gemiste kans, vanwege het ontbreken van HD audio. Snap het ook niet eerlijk gezegd. De bandbreedte zou te laag zijn, maar mijn boerenverstand zegt:

PS4 aangesloten op versterker: beeld en geluid gaan naar receiver en alleen beeld hoeft naar de TV.
PS4 aangesloten op TV: beeld en geluid gaan naar de TV en alleen geluid hoeft naar de receiver.

Zal ongetwijfeld veel te simplistisch gedacht zijn, maar als je PS4 HD beeld en HD audio over één kabel kan sturen en maar één van beide hoeft vervolgens naar de TV, danwel de receiver, dan zit de beperking niet in de kabel, maar in de techniek (chipset) en is het slecht ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Misschien ben ik de enige, maar ik snap de heisa over de 'gedimde' HDR Game mode niet zo. Als je een normale HDR mode gebruikt is het menu van de PS4 bijvoorbeeld enorm bright, bijna pijnlijk aan je ogen. Gebruik je de HDR Game mode, dan is het menu vergelijkbaar met het menu in SDR.

Dit betekent dat de gemiddelde overall brightness in de 'oude' HDR Game mode dus te hoog stond, waardoor het contrast minder was dan nu. Nu springen dus de highlights er meer uit, wat voor mij juist voor een zichtbare HDR beleving zorgt.

Just my 2 cents voor potentiële kopers die zich druk maken over de HDR Game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Volgens mij werkt de ARC op mijn Pioneer VSX-S510 receiver ook alleen i.c.m. CEC (Control noemt Pioneer het). Wanneer ik namelijk Control uitschakel dan ging ARC ook uit.

Zal morgen nog eens kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
jacques1971 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:27:
Nee, helaas het een gaat niet zonder het andere. Zowel niet in de TV als in de versterker. CEC moet aan staan voor ARC aan beide kanten.
Ik had ARC eerst ook werkend zonder CEC, maar sinds ik de UP970 uhd speler ook had aangesloten ging het allemaal mis en werkte ARC alleen nog maar als CEC aanstond, dus nu een optical kabel van tv naar receiver en nergens meer last van

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 20:07
Het nadeel van optical (toslink) kabel gebruiken ipv ARC via HDMI is dat bepaalde high speed codecs zoals DD+ niet kunnen worden doorgegeven. Netflix bijvoorbeeld gebruikt veel DD+ tegenwoordig.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RichieB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:06:
Het nadeel van optical (toslink) kabel gebruiken ipv ARC via HDMI is dat bepaalde high speed codecs zoals DD+ niet kunnen worden doorgegeven. Netflix bijvoorbeeld gebruikt veel DD+ tegenwoordig.
Dat werkt over ARC ook niet ;) Kan pas bij HDMI 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-10 09:55
Op welke hoogte kan ik het de LG OTW420B beugel hangen?
Dus op hoeveel cm van de grond hebben jullie de gaatjes geboord?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 20:07
Puck schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Dat werkt over ARC ook niet ;) Kan pas bij HDMI 2.1.
Jawel, dit werkt wel al op de C7 modellen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1 ... 32 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.