Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:17:
Ook HDR kan ik nog niet testen, maar heeft iemand gecheckt of dynamic contrast op high het echt goed helpt? En zo niet, als je bijvoorbeeld niet HDR game gebruikt maar bright of vivid, hoe zit het met input lag dan?
Werkt prima, je kunt ook in-game brightness omhoog schroeven (mits de game dat toelaat). De input lag van non HDR Game-Modes ligt (volgens Rtings) rond de 50ms (tegenover 28 voor HDR Game Mode). Voor de casual speler dus nog te doen (afhankelijk van de game uiteraard).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Puck schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:33:
[...]

Werkt prima, je kunt ook in-game brightness omhoog schroeven (mits de game dat toelaat). De input lag van non HDR Game-Modes ligt (volgens Rtings) rond de 50ms (tegenover 28 voor HDR Game Mode). Voor de casual speler dus nog te doen (afhankelijk van de game uiteraard).
Dat is goed om te weten. Ik zal tegen die tijd dan ook echt wel dynamic contrast aanzetten, tenzij LG het gefixt heeft dan, maar dat valt nog te bezien allemaal. 50ms is opzich nog te doen voor bepaalde singleplayer games maar in een Battlefield of Battlefront leg je het wel af dan en het verschil met game mode ga je wel merken gok ik dan. Het shitte van dat game brightness omhoog zetten is dat je dan die brightness calbration helemaal verneukt (dat je een logo ineens veel te duidelijk ziet) en ik vraag me af of het dan wel juist eruit ziet in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben nog eens aan de slag gegaan met de instellingen van mijn 55C7, aan de hand van deze website: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings en het stukje over 24p playback uit dit artikel: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled#comparison_821

Voor alle basisinstellingen tot aan HDR heb ik NPO 1 HD gebruikt.
Voor HDR-materiaal en het kiezen van de Cinema-stand heb ik Netflix 4k gebruikt met Chasing Coral spelend (Dolby Vision)
Voor het vervolg van het artikel - vanaf HDR - heb ik de LG UP970 (UHD blu-rayspeler) aangezet. Deze is via een Marantz SR7011 met 4k passthrough verbonden met HDMI 1. HDMI deep colour stond al aan.

Na het volgen van al die stappen van rtings, heb ik meer vragen dan voor ik eraan begon.
Wat ik nu niet geheel begrijp is het volgende:

(1) Ik maak op de tv maar gebruik van precies één enkele HDMI-ingang; namelijk HDMI 1. Hieraan zit de Marantz SR7011 verbonden (met 4k passthroughmogelijkheid) en daaraan al mijn bronnen, t.w. PS4 Pro; Nintendo Switch; LG UP970 (UHD blu-rayspeler) en Minix Neo U9-H (mediaspeler). Heeft het dan wel zin om een HDR-game-profiel én SDR-game-profiel te maken én een pc-profiel én een HDR-profiel? Het is immers allemaal dezelfde HDMI-ingang.

(2) Ik volg de stappen van rtings kalibratie, maar kan het Black Level niet veranderen (zoals genoemd in het stukje tussen White Balance en HDR settings). Die optie is grijs en ook met de flymouse niet klikbaar.

(3) Verder wordt het me niet duidelijk welke bron ik moet kiezen, als beginstand, vandaar dus NPO 1 HD (direct via de coax in de tv - ik heb televisie van Rekam via RFOG)

(4) Aan het begin van het artikel wordt vermeld dat het OLED light op 16 wordt gezet voor kalibratiedoeleinden. Wat is de normale stand na de kalibratie? Die wordt niet vermeld. Ik heb hem nu maar terug gezet op 50. Hetzelfde geldt voor contrast. In het artikel staat "we increased contrast to 100 since it helped the calibration". En dan? Waar zet ik het dan op terug?

(5) Al die instellingen voor V sharpness, H sharpness, enz, enz. worden alleen genoemd in de aanvankelijke kalibratie, maar niet meer als ze verder schrijven over de HDR-settings. Moet ik het daar opnieuw doen? Dus zowel bij Netflix in HDR, als bij HDR bronnen via de Marantz?

(6) Op een gegeven moment heb ik gekozen voor "apply to all inputs" (geen idee of dit de bedoeling was eigenlijk), maar in de HDR mode op HDMI 1, staat alles toch echt anders; namelijk OLED light op 100, etc. Moet ik dit zo laten, of weer via de settings van het begin aanpassen?

(7) Klopt het dat de HDR-cinema modus "geler of donkerder" is dan HDR-standaard?

(8 ) Het viel me op dat toen ik een normale HDR-loze tekenfilmserie op Netflix startte, hij op ISF light stond, i.p.v. ISF Dark zoals tijdens mijn kalibratie bij NPO 1 HD. Betekent dit dat je het per app ook nog moet gaan instellen?

(9) Wat kan ik nog winnen / verbeteren met 4:4:4 chromo subsampling?

(10) Wat zijn nu de voor- of nadelen van de PC-stand toewijzen aan HDMI 1? Ook omdat al mijn bronnen via de receiver over HDMI 1 lopen.

(11) Tot nu toe consumeer ik mijn films en series van de NAS via de Minix mediaspeler. Moet ik wanneer ik via de LG zelf (DLNA?) zou kijken, die input / app ook configureren met eigen beeldinstellingen?

Kan iemand hier zijn OLED-licht over laten schijnen? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 15-08-2017 10:30 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37
Ik heb de 55B6V en heb zelf de isf licht en donker gekalibreerd. Ik gebruik de isf licht als allrounder voor overdag tot gemiddeld verlichte kamer en isf donker voor compleet verduistert. Maar na drie maande begint me het toch een beetje te storen hoe omslachtig het is om te veranderen van isf licht naar donker en weer terug.

Maar wat ik ook zoek, er is geen manier om de overige nutten loze profile er uit te knikkeren. Maar ik kan ook geen manier vinden door bijvoorbeeld universele remotes te gebruiken zoals bepaalde app varianten voor android om direct de color modus te kunnen veranderen. Het slaat nergens op dat je via de settings knop dit moet veranderen. Met de door LG geboden optie om isf licht en donker te kunnen kalibreren zou je verwachten dat je daar tussen ook makkelijk moet kunnen veranderen met één vaste knop op de afstandbediening.

Ik ben al een poosje aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem ongemak. Maar naar dit soort specifieke ongemakken zoeken is niet gemakkelijk, hopelijk kunnen jullie me aan een definitief antwoord helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@AndreStarTrek Je kunt toch gewoon klikken op je tandwiel, klikken op je beeld pictogram en 1 x naar links of naar rechts + bevestigen? Veel sneller wordt het denk ik niet. Tenzij je met een universal remote een knop zou kunnen toewijzen, maar aangezien er tig beeldmodi zijn, lijkt me niet dat dat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02-2022
devilsnight schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:43:
Ik blijf Netflix maar tegenvallend vinden wanneer het op 4K aankomt om eerlijk te zijn. Ik was benieuwd hoe Ozark eruit zou zien in 4K vergeleken met 1080p en ik zie eerlijk gezegd het verschil gewoon niet. Maakt niet uit hoe dichtbij ik zit en het is met exact dezelfde settings.
Het verschilt per serie op Netflix heel erg. Als ik een tip mag geven, probeer Chef's Table eens, of Chasing Coral (vanaf 25 minuten, adembenemend)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 21:23
Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Sony A1 65" aan de muur hangen.
Door het verhuizen/wachten op meubels nog niet echt de kans gehad de eindopstelling te realiseren maar al wel de nodige Netflix/Youtube content verorberd.
En wat een beeld, love it.

Maar nu viel mij het volgende op. De tv was uit en ik liep van de keuken naar de woonkamer.
Daardoor kwam de weerspiegeling van licht van buiten via de tv in mijn zicht terecht.
En daar viel mij op dat er twee soort van 'putten/dimples' in het scherm zitten.
Dit valt met tv kijken totaal niet op maar ik vroeg me af of dit normaal is?

In het filmpje ter hoogte wat het 'container wiel en de bezem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

devilsnight schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:43:
Ik blijf Netflix maar tegenvallend vinden wanneer het op 4K aankomt om eerlijk te zijn. Ik was benieuwd hoe Ozark eruit zou zien in 4K vergeleken met 1080p en ik zie eerlijk gezegd het verschil gewoon niet. Maakt niet uit hoe dichtbij ik zit en het is met exact dezelfde settings.
Je tv zal de 1080p content natuurlijk ook upscalen. Nog steeds zou 4k beter moeten zijn, maar wellicht verklaard dat het kleinere verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
devilsnight schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

I wish I could, ik heb geen 4K BR speler. Maar in november heb ik Xbox One X en dan komt dat helemaal goed. Ik ga meteen Logan kopen dan.

Ook HDR kan ik nog niet testen, maar heeft iemand gecheckt of dynamic contrast op high het echt goed helpt? En zo niet, als je bijvoorbeeld niet HDR game gebruikt maar bright of vivid, hoe zit het met input lag dan?
Als je gaat gamen kun je het beste de input op PC zetten in plaats van hdmi. Vervolgens kun je iedere hdr modus selecteren en toch genieten van minimale input lag (2017 modellen).

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:31
M.Koers schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:44:

Maar nu viel mij het volgende op. De tv was uit en ik liep van de keuken naar de woonkamer.
Daardoor kwam de weerspiegeling van licht van buiten via de tv in mijn zicht terecht.
En daar viel mij op dat er twee soort van 'putten/dimples' in het scherm zitten.
Dit valt met tv kijken totaal niet op maar ik vroeg me af of dit normaal is?

[video]
Ondanks dit een LG topic is en geen Sony topic kun je de vraag misschien beter in het algemene oled topic stellen.
OLED televisies

Maar ik denk niet dat het normaal is, bij mijn oled van LG heb ik daar geen last van.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Arrahant schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Als je gaat gamen kun je het beste de input op PC zetten in plaats van hdmi. Vervolgens kun je iedere hdr modus selecteren en toch genieten van minimale input lag (2017 modellen).
Ja de 2017 modellen hebben sowieso in elke modi lage input lag. Soms lastig te weten welk model iemand heeft hier :)
Jorgen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:38:
Ik ben nog eens aan de slag gegaan met de instellingen van mijn 55C7, aan de hand van deze website: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings en het stukje over 24p playback uit dit artikel: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled#comparison_821

Voor alle basisinstellingen tot aan HDR heb ik NPO 1 HD gebruikt.
Voor HDR-materiaal en het kiezen van de Cinema-stand heb ik Netflix 4k gebruikt met Chasing Coral spelend (Dolby Vision)
Voor het vervolg van het artikel - vanaf HDR - heb ik de LG UP970 (UHD blu-rayspeler) aangezet. Deze is via een Marantz SR7011 met 4k passthrough verbonden met HDMI 1. HDMI deep colour stond al aan.

Na het volgen van al die stappen van rtings, heb ik meer vragen dan voor ik eraan begon.
Wat ik nu niet geheel begrijp is het volgende:
Poeh, dat zijn nogal wat vragen. Het eerste advies was ik je kan geven is dat het "klakkeloos" overnemen van instellingen niks met kalibratie te maken heeft. Dat verschilt namelijk per paneel en omgeving en kan eigenlijk alleen goed gedaan worden met een meter en software. Daarnaast kan ik je aanraden zelf meer te verdiepen in wat elke settings doet en je persoonlijk voorkeur meeneemt in hoe je de TV instelt. Een andere optie is wellicht je TV door een professional te laten kaliberen. Mijn antwoorden in ieder geval:
(1) Ik maak op de tv maar gebruik van precies één enkele HDMI-ingang; namelijk HDMI 1. Hieraan zit de Marantz SR7011 verbonden (met 4k passthroughmogelijkheid) en daaraan al mijn bronnen, t.w. PS4 Pro; Nintendo Switch; LG UP970 (UHD blu-rayspeler) en Minix Neo U9-H (mediaspeler). Heeft het dan wel zin om een HDR-game-profiel én SDR-game-profiel te maken én een pc-profiel én een HDR-profiel? Het is immers allemaal dezelfde HDMI-ingang.
Juist, want dit geeft je de mogelijkheid om voor iedere bron andere instellingen te gebruiken.. Voor gaming wil je wellicht Game-mode gebruiken, voor (UHD) Blu-ray wil je TruMotion aan (of juist niet, maar voor TV weer wel), etc.
(2) Ik volg de stappen van rtings kalibratie, maar kan het Black Level niet veranderen (zoals genoemd in het stukje tussen White Balance en HDR settings). Die optie is grijs en ook met de flymouse niet klikbaar.
Dat kan niet bij bijvoorbeeld TV ingang, enkel bij externe apparaten en dan nog wil je dit eigenlijk alleen voor non-HDR Gaming (niet voor video-content). Als je niet weet wat je doet: gewoon Black Level op 'low' laten (als je niks kan selecteren staat deze automatisch op 'low').
(3) Verder wordt het me niet duidelijk welke bron ik moet kiezen, als beginstand, vandaar dus NPO 1 HD (direct via de coax in de tv - ik heb televisie van Rekam via RFOG)
Dat moet je zelf bepalen toch? Je kunt (en moet) elke bron: app en externe apparaten apart instellen. Je kunt echter wel met de functie "apply for all inputs" je huidige settings voor andere bronnen automatisch instellen.
(4) Aan het begin van het artikel wordt vermeld dat het OLED light op 16 wordt gezet voor kalibratiedoeleinden. Wat is de normale stand na de kalibratie? Die wordt niet vermeld. Ik heb hem nu maar terug gezet op 50. Hetzelfde geldt voor contrast. In het artikel staat "we increased contrast to 100 since it helped the calibration". En dan? Waar zet ik het dan op terug?
Wat je wilt, afhankelijk van hoe licht of donker de kamer is waar je TV kijkt. Overdag kun je deze op 60 zetten en s'avonds op 60 (bijvoorbeeld). Er is geen gouden regel. Op HDR content zou ik deze wel altijd op 100 laten. Ze zeggen puur dat dit help bij het kalibreren (met meters) van HUN model en hardware. Dit klakkeloos overnemen is zinloos.
(5) Al die instellingen voor V sharpness, H sharpness, enz, enz. worden alleen genoemd in de aanvankelijke kalibratie, maar niet meer als ze verder schrijven over de HDR-settings. Moet ik het daar opnieuw doen? Dus zowel bij Netflix in HDR, als bij HDR bronnen via de Marantz?
Zoals eerder gezet: elke bron, app en modus heeft zin eigen instellingen.
(6) Op een gegeven moment heb ik gekozen voor "apply to all inputs" (geen idee of dit de bedoeling was eigenlijk), maar in de HDR mode op HDMI 1, staat alles toch echt anders; namelijk OLED light op 100, etc. Moet ik dit zo laten, of weer via de settings van het begin aanpassen?
"Apply to all inputs" geldt alleen voor de huidige geselecteerde modus, HDR gebruikt zijn eigen modus en staat dus los van de SDR instellingen.
(7) Klopt het dat de HDR-cinema modus "geler of donkerder" is dan HDR-standaard?
Zou goed kunnen, hebben allemaal hun eigen instellingen.
(8 ) Het viel me op dat toen ik een normale HDR-loze tekenfilmserie op Netflix startte, hij op ISF light stond, i.p.v. ISF Dark zoals tijdens mijn kalibratie bij NPO 1 HD. Betekent dit dat je het per app ook nog moet gaan instellen?
Ja, per app, bron en modus.
(9) Wat kan ik nog winnen / verbeteren met 4:4:4 chromo subsampling?
Als je alles heel goed afstelt kun je met 4:4:4 chrome subsampling iets betere weergave krijgen bij met name PC gebruik / gaming (enkel SDR, HDR 4:4:4 gaat niet). Voor video-content maakt het niks uit en veroorzaak je eerder near-black problemen. Als je niet weet wat je doet, Black Level op 'low" laten. Enkel als je RGB 4:4:4 uitstuurt moet je Black Level op 'high' zetten. Zie: http://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling
(10) Wat zijn nu de voor- of nadelen van de PC-stand toewijzen aan HDMI 1? Ook omdat al mijn bronnen via de receiver over HDMI 1 lopen.
Ik geloof dat het voordeel een lagere input-lag is, maar weet dit niet zeker. Je krijgt ook weer andere settings wel/niet per modus. Geen idee welke precies.
(11) Tot nu toe consumeer ik mijn films en series van de NAS via de Minix mediaspeler. Moet ik wanneer ik via de LG zelf (DLNA?) zou kijken, die input / app ook configureren met eigen beeldinstellingen?
Ja, elke app, bron of modus ;)
Kan iemand hier zijn OLED-licht over laten schijnen? ;)
8)

[ Voor 88% gewijzigd door Puck op 15-08-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Puck schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Ja de 2017 modellen hebben sowieso in elke modi lage input lag. Soms lastig te weten welk model iemand heeft hier :)
Maar alleen als de input op pc gezet is, toch?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Arrahant schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Dat zijn zeer fijne dingen als je een 2017 model hebt, maar helaas was de 65 inch versie van die onbetaalbaar voor deze jongen. :)

Ik heb een 65B6. Ik zal dit de volgende keer we even bij vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Arrahant schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Maar alleen als de input op pc gezet is, toch?
Volgens Rtings wel:
Turning on PC mode on any of the picture modes will result in input lag of about 21ms.
Ik zie trouwens nu pas deze update over de C7:
Update 08/14/2017: webOS update 3.6 fixed the PC mode HDR issue, so 4:4:4 color can now be properly displayed in HDR content. The 4:4:4 + HDR input lag has been measured as ~21 for both 4k and 1080p, which is no different from the other low input lag measurements.
Ik dacht dat dit niet kon over HDMI 2.0b. Blijkbaar hebben ze softwarematig naar HDMI 2.1 kunnen upgraden? Maar hoe stuur je dat dan aan? :? Dit kan natuurlijk wel op 30Hz, maar niet hoger.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 15-08-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 21:23
RBN026 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Ondanks dit een LG topic is en geen Sony topic kun je de vraag misschien beter in het algemene oled topic stellen.
OLED televisies

Maar ik denk niet dat het normaal is, bij mijn oled van LG heb ik daar geen last van.
LG paneel, vandaar dat ik 'm hier heb gesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Als mijn Xbox One het scherm dimt is dat genoeg om IR te voorkomen? Ik wil namelijk wat van mijn muziek albums gaan luisteren via de Xbox one cd speler, want ik heb geen andere cd speler verder en de enige cd player app bevat helaas geen screensaver op Xbox One. Gelukkig dimt hij het scherm wel na een tijdje. Zou voldoende moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
M.Koers schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:02:
[...]

LG paneel, vandaar dat ik 'm hier heb gesteld :+
Haha daar heb je een punt. Ik heb het hier niet eerder voorbij zien komen, misschien heb je in het andere topic meer succes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:14:
Als mijn Xbox One het scherm dimt is dat genoeg om IR te voorkomen? Ik wil namelijk wat van mijn muziek albums gaan luisteren via de Xbox one cd speler, want ik heb geen andere cd speler verder en de enige cd player app bevat helaas geen screensaver op Xbox One. Gelukkig dimt hij het scherm wel na een tijdje. Zou voldoende moeten zijn toch?
Gewoon 1 van je ongebruikte profielen instellen op OLED Light 0, brightness 0 en contrast 100 en je hebt een pikzwart beeld om naar te wisselen. Nog nooit gedaan trouwens maar wellicht werkt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Gewoon 1 van je ongebruikte profielen instellen op OLED Light 0, brightness 0 en contrast 100 en je hebt een pikzwart beeld om naar te wisselen. Nog nooit gedaan trouwens maar wellicht werkt het :P
Damn, daar heb jij eigenlijk gewoon een uitstekend idee om echt zeker ervan te zijn dat alles goed blijft. _/-\o_
Royale73 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

Het verschilt per serie op Netflix heel erg. Als ik een tip mag geven, probeer Chef's Table eens, of Chasing Coral (vanaf 25 minuten, adembenemend)!
En dan Dolby Vision Fim donker of helder? :)

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Puck Laten kalibreren was het volgens Sim (van Tweakers) niet waard, omdat je het prima zelf kon doen, door het overnemen van lijstjes met instellingen van bijv. Rtings of Tweakers. Daarom ben ik ook zelf aan de slag gegaan.

Had je het in je antwoord bij vraag 4 over OLED light of contrast, of allebei?

OK, dus ik moet per app, bron en modus alles opnieuw instellen.
Stel, ik wil bij live televisie gewoon naar de ISF dark-stand kijken. Dit is over het algemeen gewoon SDR content. Kan ik dan via "apply on all inputs" ervoor zorgen dat de ISF dark-stand gelijk is in Netflix, Pathé Thuis, de ingebouwde DLNA mediaspeler en live televisie?

Als dat werkt, kan ik in principe 3 profielen maken:

1 x ISF Dark voor alle SDR content > instellen op willekeurige SDR bron > apply on all inputs
1 x HDR10 - Cinema voor alle HDR10 content > instellen op UHD blu-ray met HDR10, bijv. The Great Wall > apply on all inputs
1 x Dolby Vision - Cinema voor alle Dolby Vision content > instellen op Netflix met Dolby Vision, bijv. Chasing Coral > apply on all inputs

Heb ik dan - totdat HLG en Technicolor HDR beschikbaar komen alles gehad?

Klopt deze gedachtegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Jorgen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:17:
@Puck Laten kalibreren was het volgens Sim (van Tweakers) niet waard, omdat je het prima zelf kon doen, door het overnemen van lijstjes met instellingen van bijv. Rtings of Tweakers. Daarom ben ik ook zelf aan de slag gegaan.
Kalibreren is iets anders dan instellen "op het oog" of klakkeloos overnemen. Of je dat het geld waard vind is je eigen keuze, maar een goede kalibratie is dus niet iets wat je makkelijk zelf kan doen.
Had je het in je antwoord bij vraag 4 over OLED light of contrast, of allebei?
Enkel OLED Light. Als je brightness & contrast goed "op het oog" wilt instellen (IMHO het belangrijkste op OLED) kan ik je de patronen en tutorial van AVS 709 aanraden (SDR only). Ik heb brightness op 51 en contrast op 86 (geloof ik).
OK, dus ik moet per app, bron en modus alles opnieuw instellen.
Stel, ik wil bij live televisie gewoon naar de ISF dark-stand kijken. Dit is over het algemeen gewoon SDR content. Kan ik dan via "apply on all inputs" ervoor zorgen dat de ISF dark-stand gelijk is in Netflix, Pathé Thuis, de ingebouwde DLNA mediaspeler en live televisie?

Als dat werkt, kan ik in principe 3 profielen maken:

1 x ISF Dark voor alle SDR content > instellen op willekeurige SDR bron > apply on all inputs
1 x HDR10 - Cinema voor alle HDR10 content > instellen op UHD blu-ray met HDR10, bijv. The Great Wall > apply on all inputs
1 x Dolby Vision - Cinema voor alle Dolby Vision content > instellen op Netflix met Dolby Vision, bijv. Chasing Coral > apply on all inputs

Heb ik dan - totdat HLG en Technicolor HDR beschikbaar komen alles gehad?

Klopt deze gedachtegang?
Ja. Wellicht wil je voor games nog custom instellingen. Ik heb voor TV en media ook nog verschillende instellingen (met name voor motion 50Hz vs 24p), maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royale73
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02-2022
devilsnight schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:54:
En dan Dolby Vision Fim donker of helder? :)
Persoonlijk ben ik een fan van donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Iemand een idee hoe ik die screensaver "Audio Only" kan uitzetten als ik een radiozender luister?
Betreft een LG OLED55B6V met WebOS 3.0, welke ik sinds enkele dagen in bezit heb.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

@Puck @Arrahant
Dat is voor elke modus inderdaad behalve in HDR. Zie Rtings onderaan bij de reacties:

Engaging Game mode resulted in a response time of 21 ms, but additional benefits could be gained by using another method: labeling an HDMI input as 'PC' would produce the same low latency, with the added bonus of full 4:4:4 chroma reproduction and accurate colours in the calibrated 'ISF Expert' presets. However, relabeling the HDMI input to 'PC' didn't lower input lag in HDR. In order to reach a response time of 21 ms with HDR, we had to use 'HDR Game' mode where 'Colour Gamut' could be switched from 'Wide' to 'Auto' for more accurate colour reproduction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:14:
Kan je dat ding niet gewoon optisch aansluiten op je receiver (of desnoods analoog)?Lijkt me handiger, kan je tv gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb vandaag mijn LG 55c7v en PS4 Pro ontvangen, maar op de een of andere manier krijg ik HDR niet aan de gang, weet iemand welke instellingen en waar ik deze kan doen? Ik heb de PS4 Pro direct aan de LG hangen. Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:26:
[...]

Kan je dat ding niet gewoon optisch aansluiten op je receiver (of desnoods analoog)?Lijkt me handiger, kan je tv gewoon uit.
Heb ik allemaal nog niet. Misschien is dat iets voor volgend jaar :)

Anyway, minder nieuws:
And an update from John Archer.
http://www.lg.com/ca_en/s...005-20150410129990-others

LG doesn't intend to change anything regarding the dim HDR game mode. Doesn't mean that we can't continue getting on their nerves to get what we want.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:09:
Hoi ik heb vandaag mijn LG 55c7v en PS4 Pro ontvangen, maar op de een of andere manier krijg ik HDR niet aan de gang, weet iemand welke instellingen en waar ik deze kan doen? Ik heb de PS4 Pro direct aan de LG hangen. Alvast bedankt
Bewuste verbinding ook op Deep Color ingesteld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ja op de HDMI ingang waar ik de PS4 Pro op heb aangesloten. Zijn er nog andere dingen die ik zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:34:
Hoi, ja op de HDMI ingang waar ik de PS4 Pro op heb aangesloten. Zijn er nog andere dingen die ik zou moeten doen?
Ja, een HDR game ook daadwerkelijk spelen. Alleen dan wordt het signaal herkend ;)

En anders een andere HDMI kabel proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 15-08-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de VR bril er tussen uit gehaald en nou werkt het?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:51:
Ik heb de VR bril er tussen uit gehaald en nou werkt het?!
Ah dat is niet heel gek. Die geeft blijkbaar dan het HDR signaal niet door, omdat deze dat zelf niet ondersteund.

Hier is er wat info over te vinden: https://www.playstation.c...ected-to-a-ps4-pro-syste/

[ Voor 24% gewijzigd door Puck op 15-08-2017 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrahant
wally21 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:43:
@Puck @Arrahant
Dat is voor elke modus inderdaad behalve in HDR. Zie Rtings onderaan bij de reacties:

Engaging Game mode resulted in a response time of 21 ms, but additional benefits could be gained by using another method: labeling an HDMI input as 'PC' would produce the same low latency, with the added bonus of full 4:4:4 chroma reproduction and accurate colours in the calibrated 'ISF Expert' presets. However, relabeling the HDMI input to 'PC' didn't lower input lag in HDR. In order to reach a response time of 21 ms with HDR, we had to use 'HDR Game' mode where 'Colour Gamut' could be switched from 'Wide' to 'Auto' for more accurate colour reproduction.
Dat verklaart waarom de controls in ME: Andromeda zo traag aanvoelden ivm. andere pc games! Best jammer want het lukt mij niet om HDR Game er hetzelfde te laten uitzien als de 'Standard' setting op m'n C7. HDR Game blijft er doffer uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
devilsnight schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:17:
[...]

Heb ik allemaal nog niet. Misschien is dat iets voor volgend jaar :)

Anyway, minder nieuws:

[...]
Hoe koppig kan je als bedrijf zijn. Dat betekend voor mij geen update naar HLG. Ik hou het mooi bij de heldere HDR game mode.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:33
RomeoJ schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:53:
Iemand een idee hoe ik die screensaver "Audio Only" kan uitzetten als ik een radiozender luister?
Betreft een LG OLED55B6V met WebOS 3.0, welke ik sinds enkele dagen in bezit heb.
Ga naar instellingen / beeld /energiebesparing / scherm uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YunoGasai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01-2021
zwembroek schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Hoe koppig kan je als bedrijf zijn. Dat betekend voor mij geen update naar HLG. Ik hou het mooi bij de heldere HDR game mode.
Is het verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' HDR game mode zo groot? Ik ben van plan om binnen 2 weken een 55" LG C7 te bestellen, en wil weten of ik die dan wel gewoon kan updaten, of een omweg moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
YunoGasai schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Is het verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' HDR game mode zo groot? Ik ben van plan om binnen 2 weken een 55" LG C7 te bestellen, en wil weten of ik die dan wel gewoon kan updaten, of een omweg moet zoeken.
De 'nieuwe' HDR game mode waar men over klaagt is volgens mij alleen op de 6 reeks van toepassing.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

De 'nieuwe' HDR game mode waar men over klaagt is volgens mij alleen op de 6 reeks van toepassing.
De B6, C6 en E6. Met de 7 serie kan je toch elke hdr mode gebruiken voor games? ( Door de settings op pc mode te zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Rudios

Lost in space?

Op de 7 serie is HDR gaming sowieso geen probleem, werkt out of the box al goed, gewoon op HDMI game-mode. Het probleem doet zich alleen voor op de 2016 modellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Rudios op 16-08-2017 11:24 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YunoGasai
Met de huidige firmware ja, maar als ik de informatie van LG hierover nalees, lijkt het me erop dat dit hun nieuwe visie is op HDR gaming, wat waarschijnlijk wil zeggen dat de 7-serie dit in een volgende firmwware update mogelijk ook gaat meekrijgen. Lijkt me vanuit hun positie niet logisch dat ze voor beide series een andere visie zouden hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

[afbeelding]
dit was de 1e voet en heb sinds pas een nieuwe voet van de winkel ontvangen. Ik had een exemplaar gevraagd zonder putjes, maar heb zonet het pakketje geopend (wat in een te kleine doos zat, waardoor er een gat in de zijkant zat) en ik zie alsnog putjes. Ik weet nog niet zeker of deze exemplaar echt beter is. Ik ga het thuis nog maar even bekijken later in hetzelfde belichting.

[...]

Dit is denk ik idd het geval.

Op de onderkant van de nieuwe voet zie ik trouwens een stickertje met als datum 17-01-2017, dus zo recent lijkt deze probleem niet. Misschien ben ik gewoon moeilijk en heeft iedereen dit probleem, maar alleen ik klaag erover?
Hierbij nog foto's van de 2 voeten naast elkaar. Is dus inderdaad helaas geen verbetering..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/61wKlO4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iunNjIh.jpg

Waarschijnlijk valt het in mijn opstelling gewoon meer op dan bij anderen, misschien dat je daarom niemand anders erover hoort. Volgens de winkel lijkt het er mee te maken te hebben dat de schroeven op deze punten bevestigd zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door xileS op 16-08-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

xileS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Hierbij nog foto's van de 2 voeten naast elkaar. Is dus inderdaad helaas geen verbetering..
[afbeelding]
[afbeelding]

Waarschijnlijk valt het in mijn opstelling gewoon meer op dan bij anderen, misschien dat je daarom niemand anders erover hoort. Volgens de winkel lijkt het er mee te maken te hebben dat de schroeven op deze punten bevestigd zitten.
Ik heb het helaas ook (productie april), maar lang niet zo erg als bij jou op de foto's. Ook begint het plastic op een hoek lichtjes krom te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 16-08-2017 14:40 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Fietsbel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Ik heb het helaas ook (productie april), ook begint het plastic op een hoek lichtjes krom te trekken.
Hmm, mja bij mij viel het meteen op (waarschijnlijk door de belichting in de woonkamer). 1e paar reacties die ik kreeg van andere Tweakers, leek het alsof zij dit niet hadden en dacht ik dus dat ik een verkeerd exemplaar had te pakken. En had dus hierover navraag gedaan bij de winkel, maar volgens mij snapte ze eerst niet wat ik precies bedoelde aangezien ik een nieuwe voet, met precies hetzelfde probleem opgestuurd krijg. Als het mogelijk was had ik uiteraard een voet zonder deze "putjes", maarja, als ze het allemaal hebben, is er weinig aan te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door xileS op 16-08-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
xileS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Hmm, mja bij mij viel het meteen op (waarschijnlijk door de belichting in de woonkamer). 1e paar reacties die ik kreeg van andere Tweakers, leek het alsof zij dit niet hadden en dacht ik dus dat ik een verkeerd exemplaar had te pakken. En had dus hierover navraag gedaan bij de winkel, maar volgens mij snapte ze eerst niet wat ik precies bedoelde aangezien ik een nieuwe voet, met precies hetzelfde probleem opgestuurd krijg. Als het mogelijk was had ik uiteraard een voet zonder deze "putjes", maarja, als ze het allemaal hebben, is er weinig aan te doen.
Dan is er maar één oplossing, ophangen dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RBN026 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Dan is er maar één oplossing, ophangen dat ding :P
Dat is idd altijd nog een optie, even aanzien hoe erg het mij gaat irriteren ;p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

xileS schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Dat is idd altijd nog een optie, even aanzien hoe erg het mij gaat irriteren ;p.
Zelf wil ik de LG SJ8 nog een keer kopen, deze soundbar komt met een extra voet. Eindresultaat ziet er mooi uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rbE0RGZHUBW3n9cGdrZChHNt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oNoaPXNXOiLdUeCfpLu8zQQE/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 16-08-2017 15:07 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Fietsbel schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:06:
[...]

Zelf wil ik de LG SJ8 nog een keer kopen, deze soundbar komt met een extra voet. Eindresultaat ziet er mooi uit.

[video]

[afbeelding]

[afbeelding]
Thanks deze houd ik in gedachte, dacht namelijk ook al om een soundbar te nemen nog. Wou deze gewoon op de voet leggen, maar aangezien de tv best laag op de voet zit, wist ik niet zeker of een soundbar straks niet een klein beetje het zicht aan onderkant van tv belemmert. Daarnaast vind ik de standaard voet niet echt mooi ofzo.

Wist niet dat er ook soundbars waren, waar een aparte voet wordt mee geleverd. In de omschrijvingen van de webshops die ik net even snel bekeken heb, zie ik ook niet specifiek erbij staan. Maar ik begrijp dus dat je de meegeleverde voet van de soundbar dus gewoon makkelijk kan vervangen met de originele voet, dat is wel nice :)

/edit
Volgens mij wordt de voet niet meegeleverd toch? En ik zie ook nergens staan dat het past op de OLED55B6V of kijk ik niet goed? Ik weet überhaupt ook niet hoe universeel zo'n LG voet is.

[ Voor 9% gewijzigd door xileS op 16-08-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bij bepaalde LG modellen verwacht ik. De voet is toch niet universeel LG?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:46
YunoGasai schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:49:
Met de huidige firmware ja, maar als ik de informatie van LG hierover nalees, lijkt het me erop dat dit hun nieuwe visie is op HDR gaming, wat waarschijnlijk wil zeggen dat de 7-serie dit in een volgende firmwware update mogelijk ook gaat meekrijgen. Lijkt me vanuit hun positie niet logisch dat ze voor beide series een andere visie zouden hanteren.
Dat zou erg zuur zijn. Ik krijg mijn C7 1 september die zal wel voorzien van de laatste firmware update, meteen auto-updates uitzetten dus.

Ondersteunt de nieuwste firmware van de 7-series al HLG? Want dat wil ik uiteraard wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Bestaat er uberhaubt al hlg-materiaal? Heb het nog nergens zien langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Phusebox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Dan begrijp ik echt niet waarom LG het gewoon goed vind zo op de B6, ze vinden het zelfs beter dan eerst. Maar waarom niet ook dat in de 7 serie dan? Begrijp me niet verkeerd het is top als het goed blijft voor de 7 serie, dat sowieso.

Begint er echt op te lijken dat LG het hierbij gaat laten en das shit, maar niet het einde van de wereld. Ik zal gewoon de game brightness omhoog doen, dynamic contrast op high of de andere HDR modes gebruiken als de input lag te doen is. Ik ben het even vergeten maar downgraden naar firmware waar HDR game nog fel was op de B6, mogelijk? Dacht het niet he? Al zag ik wel iemand op Neogaf die een downgrade had gedaan. Onduideijk of dat B6 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ambition88 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:34:
[...]
Ondersteunt de nieuwste firmware van de 7-series al HLG? Want dat wil ik uiteraard wel hebben.
Ik geloof dat HLG standaard ondersteund word op de 7-serie; geen firmware-update voor nodig.
Malt007 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:51:
Bestaat er uberhaubt al hlg-materiaal? Heb het nog nergens zien langskomen.
Geloof het niet, hooguit wat demo-materiaal wat ik op een via satelliet eens gezien heb. Gaat nog wel even duren voordat dat echt beetje gaat opdoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

Dan begrijp ik echt niet waarom LG het gewoon goed vind zo op de B6, ze vinden het zelfs beter dan eerst. Maar waarom niet ook dat in de 7 serie dan? Begrijp me niet verkeerd het is top als het goed blijft voor de 7 serie, dat sowieso.

Begint er echt op te lijken dat LG het hierbij gaat laten en das shit, maar niet het einde van de wereld. Ik zal gewoon de game brightness omhoog doen, dynamic contrast op high of de andere HDR modes gebruiken als de input lag te doen is. Ik ben het even vergeten maar downgraden naar firmware waar HDR game nog fel was op de B6, mogelijk? Dacht het niet he? Al zag ik wel iemand op Neogaf die een downgrade had gedaan. Onduideijk of dat B6 was.
Opmerking vanuit een ander forum, maar zijn opmerking klinkt als een aardig goede reden voor de rare beslissing van LG. Wellicht zijn ze bang dat iedere gamer straks met burn in zit... (en dat kunnen ze natuurlijk niet toegeven):
A well known member got screen burn from playing just 90 hours of Zelda.

This is an SDR game. Could you imagine what twice the light output could mean in term of burn in and static ui in video game.

LG had no choice. They underestimated the risk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:15:
[...]

Opmerking vanuit een ander forum, maar zijn opmerking klinkt als een aardig goede reden voor de rare beslissing van LG. Wellicht zijn ze bang dat iedere gamer straks met burn in zit... (en dat kunnen ze natuurlijk niet toegeven):

[...]
Tja inderdaad zeg. Misschien moeten we dan ook een beetje uitkijken als we de andere HDR modes gaan gebruiken voor games met een hud. Puur een kwestie van goed op blijven letten. Hopelijk valt het mee.

• YunoGasai
[...]

[...]
Kan je hier niet gewoon pixel shift voor gebruiken? Of mis ik iets?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:46
[...]

[...]
Hm weird. Waarom zouden ze dit dan wel meteen proberen te "fixen" op de 6 serie maar niet op de 7 serie?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Het is maar speculatie natuurlijk, maar ik kan het gedrag van LG niet beter verklaren. Wellicht krijgt de 7 serie deze modus ook nog, de B6 had deze ook al 4 maanden voordat de rest van de 2016 serie deze kreeg. Wellicht heeft de 7 serie minder snel last van burn-in. We weten het simpelweg niet en LG zal het woord burn-in nooit in de mond nemen.
YunoGasai schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:15:
[...]

Kan je hier niet gewoon pixel shift voor gebruiken? Of mis ik iets?
Er is niet echt 1 oplossing tegen burn-in, alle beetjes helpen, waaronder pixelshift.

Overigens klinkt het nu alsof burn-in een groot probleem is, maar dat valt wel mee. Als het gebeurd is het echter blijvend, wat het vooral een naar probleem maakt. Heb mijn B6 nu 1 jaar en nergens last van. Ik game op PS4.

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 17-08-2017 09:08 ]

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:40
Ik had last van zwarte horizontale strepen door het beeld.
Deze kwamen af en toe op.
Soms bleef het een paar dagen. De andere keer deed hij het weer een paar dagen goed.

De strepen blijven soms op dezelfde plek staan.
Maar meestal flikkeren ze een beetje door het beeld.
(is op alle bronnen en menu's dus niet aan kabels gerelateerd)

(geen thumbnail maar is maar 50 kb)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hWyz5l2Ia3OWAUognOHoN01h/full.jpg

CE repair lang geweest en het moederbord vervangen.
Gister avond nergens last van.
Maar vanochtend weer dezelfde problemen.

Bij iemand wellicht bekend wat de oorzaak kan zijn?
Dan zal ik vanmiddag CE repair weer even contacten.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• posttoast
  • Laatst online: 19:35
Gisteren overstag gegaan en een 55" C7V gehaald. Ben er vooralsnog heel blij mee. Groot voordeel was dat ie fysiek maar een heel klein stukje groter is dan mijn oude Sony Bravia 46", waardoor het eigenlijk amper opvalt dat er een nieuwe TV staat (misschien zullen sommigen dat als een nadeel zien ;) ).

Het hele WebOS verhaal gaat een beetje aan mij voorbij, omdat ik mijn TV eigenlijk vooral als monitor gebruik voor mijn AppleTV en (af en toe) PlayStation 4. Omdat de AppleTV nu nog geen 4K ondersteunt zal ik tijdelijk wel even gebruik moeten gaan maken van de Netflix app in de TV zelf, maar ik merk nu al dat ik van WebOS niet direct heel enthousiast word. Het ziet er allemaal wel geinig uit, maar ik vind alles best flink verstopt. Ik denk dat ik vooral even moet kijken hoe ik alles eruit kan slopen zodat ik alleen over houd wat ik gebruik. Blijft, wat mij betreft, toch eeuwig zonde dat je zo'n TV niet gewoon als dumb TV kunt aanschaffen, dus puur als beeldpaneel.

omniscale.nl

• devilsnight
Ik zie op NeoGAF in het topic over LG HDR patch mensen die met succes een downgrade hebben gemaakt en als het goed is zal HDR Game bij hun weer fel zijn nu. Voor de B6 was de HDR game mode in he begin helemaal in orde toch? Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik hier ook mee zal beginnen, ook al heb ik geen enkele HDR console hier staan nu en dat zal pas november zijn. Maar nu dit downgraden nog kan........

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:48:
Ik zie op NeoGAF in het topic over LG HDR patch mensen die met succes een downgrade hebben gemaakt en als het goed is zal HDR Game bij hun weer fel zijn nu. Voor de B6 was de HDR game mode in he begin helemaal in orde toch? Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik hier ook mee zal beginnen, ook al heb ik geen enkele HDR console hier staan nu en dat zal pas november zijn. Maar nu dit downgraden nog kan........
Volgens mij hebben alleen de Amerikanen een eerdere B6 firmware gehad met een fellere HDR Game Mode. De Europese firmware kwam veel later (en was ook een latere versie) en die had direct de dimme versie.

• devilsnight
Puck schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Volgens mij hebben alleen de Amerikanen een eerdere B6 firmware gehad met een fellere HDR Game Mode. De Europese firmware kwam veel later (en was ook een latere versie) en die had direct de dimme versie.
Duidelijk. Dan houdt dat ook op. :(

Volgens iemand op AVS krijg je zo'n 60-70ms input lag als je gamed met HDR Bright, standard of vivid. Dat is nogal slechter dan die 30ms ongeveer van (HDR)game mode. Wat een zooi allemaal. Dat gaat dan gewoon betekenen dat we de brightness van games gaan verhogen.

Het is niet het einde van de wereld ofzo, want voornamelijk voor shooters heb je echt lage input lag nodig. Voor vele andere genres is 60ms echt wel te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 17-08-2017 11:54 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Duidelijk. Dan houdt dat ook op. :(

Volgens iemand op AVS krijg je zo'n 60-70ms input lag als je gamed met HDR Bright, standard of vivid. Dat is nogal slechter dan die 30ms ongeveer van (HDR)game mode. Wat een zooi allemaal. Dat gaat dan gewoon betekenen dat we de brightness van games gaan verhogen.
Volgens Rtings is het ~50ms

• devilsnight
Ah duidelijk. In hun review kon ik namelijk niks vinden over de input lag van de andere HDR modes. Ongeveer 20ms meer dan (HDR)game mode dus, hmmm. Volgens mij speelde ik RPGs en andere genres op mijn EC930 met meer dan 90ms en zelfs dat was speelbaar. Niet voor shooters, maar misschien dat 50 nog speelbaar is. We gaan het zien.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Ah duidelijk. In hun review kon ik namelijk niks vinden over de input lag van de andere HDR modes. Ongeveer 20ms meer dan (HDR)game mode dus, hmmm. Volgens mij speelde ik RPGs en andere genres op mijn EC930 met meer dan 90ms en zelfs dat was speelbaar. Niet voor shooters, maar misschien dat 50 nog speelbaar is. We gaan het zien.
Ik zou zeggen: probeer het gewoon en dan merk je het snel genoeg. Zo'n getalletje zegt ook niet heel veel, heel persoonlijk en afhankelijk van de game.

• devilsnight
Puck schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:00:
[...]

Ik zou zeggen: probeer het gewoon en dan merk je het snel genoeg. Zo'n getalletje zegt ook niet heel veel, heel persoonlijk en afhankelijk van de game.
November pas, ik heb alleen nog maar de eerste Xbox One hiero :). In november haal ik de Xbox One X.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

B6 heeft 90ms in de andere hdr modus.

Daarnaast lijkt me het niet waarschijnlijk dat de game mode dimmer is vanwege de kans op burn in. Je kan gewoon een andere modus gebruiken.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ionn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:18:

Daarnaast lijkt me het niet waarschijnlijk dat de game mode dimmer is vanwege de kans op burn in. Je kan gewoon een andere modus gebruiken.
Klopt maar ze hebben dan wel een excuus, omdat je geen Game Mode hebt gebruikt. Ik kan anders echt niet de keuze van LG verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:39:
Gisteren overstag gegaan en een 55" C7V gehaald. Ben er vooralsnog heel blij mee. Groot voordeel was dat ie fysiek maar een heel klein stukje groter is dan mijn oude Sony Bravia 46", waardoor het eigenlijk amper opvalt dat er een nieuwe TV staat (misschien zullen sommigen dat als een nadeel zien ;) ).

Het hele WebOS verhaal gaat een beetje aan mij voorbij, omdat ik mijn TV eigenlijk vooral als monitor gebruik voor mijn AppleTV en (af en toe) PlayStation 4. Omdat de AppleTV nu nog geen 4K ondersteunt zal ik tijdelijk wel even gebruik moeten gaan maken van de Netflix app in de TV zelf, maar ik merk nu al dat ik van WebOS niet direct heel enthousiast word. Het ziet er allemaal wel geinig uit, maar ik vind alles best flink verstopt. Ik denk dat ik vooral even moet kijken hoe ik alles eruit kan slopen zodat ik alleen over houd wat ik gebruik. Blijft, wat mij betreft, toch eeuwig zonde dat je zo'n TV niet gewoon als dumb TV kunt aanschaffen, dus puur als beeldpaneel.
Voor iedereen persoonlijk. Ik ben blij met WebOS. Stond op het punt om een nieuwe mediaplayer te kopen (oude Pana was op dat vlak echt brak), maar nu geen enkele behoefte meer aan. Netflix, Xplay, de gemist app's en screenshare (om af en toe illegaal Foxsports te kijken 8) ) werken allemaal even lekker.

• devilsnight
ionn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:18:

90ms? :'(

Maar Rtings zegt 50.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Voor iedereen persoonlijk. Ik ben blij met WebOS. Stond op het punt om een nieuwe mediaplayer te kopen (oude Pana was op dat vlak echt brak), maar nu geen enkele behoefte meer aan. Netflix, Xplay, de gemist app's en screenshare (om af en toe illegaal Foxsports te kijken 8) ) werken allemaal even lekker.
Screenshare, hoe heb je dat aan het werken gekregen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Screenshare, hoe heb je dat aan het werken gekregen?
Win 10, projecteren, dupliceren, apparaten aansluiten en projecteren maar. Simpel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:
[...]
Win 10, projecteren, dupliceren, apparaten aansluiten en projecteren maar. Simpel.
Ik gebruik een IPTV LG app voor het "extra" TV pakket wat ik heb, maar via W10(M) zijn er idd ook diverse weergave mogelijkheden naar mijn Oled.

Testing, one, two ...

• posttoast
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Tuurlijk, en dat is ook prima :) Maar ik had graag de optie gehad om een "domme" TV te kopen. Alles is hier in het Apple ecosysteem, dus dan is een AppleTV wel de meest logische oplossing.

omniscale.nl

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

posttoast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Tuurlijk, en dat is ook prima :) Maar ik had graag de optie gehad om een "domme" TV te kopen. Alles is hier in het Apple ecosysteem, dus dan is een AppleTV wel de meest logische oplossing.
Dan gebruik je het toch niet? Ik snap wat je zegt maar zie het probleem niet.

• posttoast
Puck schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Dan gebruik je het toch niet? Ik snap wat je zegt maar zie het probleem niet.
Twee redenen: het maakt de TV trager (mijn oude, domme, Sony stond veel sneller aan) en het laat allemaal overlays in beeld zien waar ik niet op zit te wachten. Voorbeeld: TV staat al aan, Apple TV nog niet, enorme popup met "Hee ik zie geen signaal, weet je het zeker?".

Het is allemaal geen halszaak, anders had ik hem niet gekocht natuurlijk ;)

omniscale.nl

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Is er geen "PC" mode of zoiets waarbij al die overlays wegvallen?

Voor de vele mensen die van Kuro naar OLED gingen: kan je de 65 LG C7 met zijn kleine 200x300 bevestiging ook vastmaken met een Pioneer beugel, desnoods door nieuwe gaten bij te boren?

• devilsnight
Dat is een extreme no go voor shooters zoals Battlefront 2 straks, my god.

Maar zo te zien gaat dynamic contrast op high wel veel goed maken. Iemand heeft er een video van:

YouTube: HDR LgB6 game mode dim FIX

• ion
  • Niet online

ion

posttoast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Ik zie jouw "domme" apple tv nog geen UHD + HDR10/DV doen. ;)

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 05:47
ionn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

De huidige niet nee :p maar in september gaan ze een nieuwe apple tv aankondigen.

PSN: Jonasken

• posttoast
ionn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

Klopt. Maar dat komt vanzelf wel. :) Ik weet niet hoe het met WebOS in de toekomst gaat, maar mijn ervaring leert me dat je qua updates e.d. beter een losse media player kunt hebben dan de in de TV ingebouwde software.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

posttoast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:39:
[...]

Klopt. Maar dat komt vanzelf wel. :) Ik weet niet hoe het met WebOS in de toekomst gaat, maar mijn ervaring leert me dat je qua updates e.d. beter een losse media player kunt hebben dan de in de TV ingebouwde software.
Daar was ik het helemaal mee eens. Niks verwacht van WebOS want altijd slechte ervaringen met Smart TV's. Maar alles gaat soepel en speel met XPlay mijn complete libraries af zonder extra apparaat (op server na), inclusief HDR en UHD. Aangenaam verrast dus.

Zolang het nog aan mijn eisen voldoet ga ik niet kijken naar een aparte mediaspeler :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Puck schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:06:
[...]

Daar was ik het helemaal mee eens. Niks verwacht van WebOS want altijd slechte ervaringen met Smart TV's. Maar alles gaat soepel en speel met XPlay mijn complete libraries af zonder extra apparaat (op server na), inclusief HDR en UHD. Aangenaam verrast dus.

Zolang het nog aan mijn eisen voldoet ga ik niet kijken naar een aparte mediaspeler :)
Idem!!! Mijn LG C7 heeft 1 kabel uit zich steken: de stroomkabel. XPlay draait heel soepel en speelt vanaf mijn zelfgebouwde Xpenology zonder haperingen alles draadloos af. Niet alleen Full HD, zelfs Planet Earth en Smurfs II (jawel, de eerste volledige UHD rip)! Voor TV en Fox Sports maak ik gebruik van de webbrowser via Ziggo (niet de beste kwaliteit, maar do-able sinds ik vrijwel nooit TV kijk, op voetbal na). Netflix en YouTube werken uitstekend. WebOS heeft mijn stoutste dromen overtroffen en ik ben er super blij mee :).

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Want? Nieuwe bestandsformaten komen niet als paddenstoelen uit de de grond schieten hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 23:25
[...]

Door een nieuwe Apple TV te moeten kopen...

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:07
road rebel schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 17:14:
Is er geen "PC" mode of zoiets waarbij al die overlays wegvallen?
Dat zou heerlijk zijn. Zit je lekker een film te kijken via HDMI, komt er ineens een overlay 25% dekkend op het scherm met de melding dat er zo een opname gaat starten. Super irritant is dat. 8)7

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
bvbal79 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Door een nieuwe Apple TV te moeten kopen...
Yep, en dat is goedkoper dan een nieuwe TV ;)

Maar goed, let's agree to disagree :) Ik gun jullie allemaal van harte WebOS en ik heb weer andere wensen. En ik ben het in ieder geval 100% eens met het feit dat WebOS wel veel beter in elkaar steekt dan de Android TV die ik op kantoor heb staan. Wat een drama is dat...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
JDFS schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:20:
Idem!!! Mijn LG C7 heeft 1 kabel uit zich steken: de stroomkabel.
Wireless HDMI ftw! oOo

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:55

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
ionn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 23:08:
[...]

Want? Nieuwe bestandsformaten komen niet als paddenstoelen uit de de grond schieten hoor ;)
Omdat je voorlopig nog steeds beperkt bent wat betreft audio formaten misschien? Niet dat een Apple TV beter is, maar er zijn genoeg media spelers die wel Dolby True HD of DTS HD MA ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58
Gisteren is inmiddels de derde LG C7 gebracht door PlatteTV.nl. Ik heb nog niet goed gekeken, maar vooralsnog geen kapotte pixels.

Over de service van PlatteTV ben ik heel tevreden. CE Repair, die bij mijn eerste RMA er tussen zat niet. Prutsers.

Dus PlatteTV kan ik aanbevelen. Hou er echter wel rekening mee als je 100% pixel garantie en service aan huis wilt hebben, je extra garantie moet afsluiten.

Die extra garantie heeft mij iig al veel opgeleverd!

Nu hopelijk weer genieten van mijn (derde) C7.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
SpeedingWilly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:47:
Gisteren is inmiddels de derde LG C7 gebracht door PlatteTV.nl. Ik heb nog niet goed gekeken, maar vooralsnog geen kapotte pixels.

Over de service van PlatteTV ben ik heel tevreden. CE Repair, die bij mijn eerste RMA er tussen zat niet. Prutsers.

Dus PlatteTV kan ik aanbevelen. Hou er echter wel rekening mee als je 100% pixel garantie en service aan huis wilt hebben, je extra garantie moet afsluiten.

Die extra garantie heeft mij iig al veel opgeleverd!

Nu hopelijk weer genieten van mijn (derde) C7.
Wat koste die extra service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
whiteclear schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:11:
[...]
Wat koste die extra service?
Dat is de A-Z service totaalpakket bij Platte TV.nl. Normaal kost die service €160,- voor een OLED TV. Ik heb echter €120,- betaald (dit is de prijs voor een 4K (niet OLED) TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Dat is de A-Z service totaalpakket bij Platte TV.nl. Normaal kost die service €160,- voor een OLED TV. Ik heb echter €120,- betaald (dit is de prijs voor een 4K (niet OLED) TV).
Pure willekeur die prijs van het A tot Z totaal pakket. Ik betaalde 80 euro voor hetzelfde pakket na onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
zwembroek schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:52:
[...]
Pure willekeur die prijs van het A tot Z totaal pakket. Ik betaalde 80 euro voor hetzelfde pakket na onderhandelen.
Ja, dat geloof ik wel. Dat is wat jammer van PlatteTV. Was dat ook voor een 4K OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:55
hmm ga ik even over nadenken. Thanks

[ Voor 19% gewijzigd door Rohit op 18-08-2017 11:15 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Ik niets. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
SpeedingWilly schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Ja, dat geloof ik wel. Dat is wat jammer van PlatteTV. Was dat ook voor een 4K OLED?
Jazeker. 65c6

Pagina: 1 ... 31 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.