Pihole bedoel je?Idanue schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:32:
[...]
Genoeg youtube tutorials, 1x instellen en je bent voor 99% van je adds af.
Dat is echt op de tv briljant, geen ads meer idd. op andere devices nog wel soms
Pihole bedoel je?Idanue schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:32:
[...]
Genoeg youtube tutorials, 1x instellen en je bent voor 99% van je adds af.
ApC_IcE schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:43:
Pihole bedoel je?
Deze update geïnstalleerd op mijn 55B6V zonder problemen maar op mijn 65B6V heb ik op alle bronnen problemen, het beeld lijkt niet goed gecentreerd, begint halverwege, houdt op in het midden en gaat verder met de andere helft na het midden.Puck schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:28:
Weer een nieuwe testfirmware voor de B6 via onze Russische LG vrienden, welke voorheen altijd gewerkt hebben op de Nederlandse modellen. Deze introduceert ondersteuning voor HLG en nieuwe achtergronden voor de "no-input screensaver".
Volgens AVForums nog steeds geen YouTube HDR (maar die zal ook niet komen) en HDR Game Mode is nog steeds net zo donker. Ik wacht nog even af, omdat ik toch amper HLG bronnen zijn, maar HLG voor de B6 is bij deze bevestigd
Hier te downloaden: http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk
[ Voor 16% gewijzigd door dr_dreey op 10-08-2017 10:48 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Carman1971 op 10-08-2017 11:36 ]
Ziet er goed uit.Carman1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:35:
Vandaag 4 x USB RGBW LEDstrip geplaatst achter de OLED C7.
Op 1 USBpoort was er niet genoeg stoom voor 2x90 + 2x50cm led
extra usbadapter bij genomen. en nu gebruik ik 2 USBpoorten van de LG met 1x90 +1x50 ieder.
Voordeel led gaat mee aan en uit met de TV.
http://imgur.com/UN2ermU
Ik denk dat de led's via USB poort minder krachtig zijn dan normale .Idanue schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Ziet er goed uit.![]()
Is het niet te fel in een donkere kamer?
Zelf heb ik ook leds bij mijn tv wand gemaakt maar als het een beetje donker is dan moet ik ze toch echt een heel eind dimmen.
[afbeelding]
Ahhh ik dacht dat je plug en play witte leds had zonder dimmer.Carman1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:21:
[...]
Ik denk dat de led's via USB poort minder krachtig zijn dan normale .
Maar het hangt af van de kleur die je kiest. Ik heb gekozen voor rustig warm geel.
Maar je kan ook naar fel rood of blauw en dan gaat het in een donkere kamer fel worden.
[ Voor 186% gewijzigd door Carman1971 op 10-08-2017 12:34 ]
gaat om deze set.Idanue schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Ahhh ik dacht dat je plug en play witte leds had zonder dimmer.
Warm geel is idd een stuk beter.
Je kan ze idd ook uit china bestellen voor rond de €15 maar bij deze heb je ze morgen in huis ipv een paar weken en makkelijk met garantie als er iets niet goed werkt.Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:46:
Duur, die dingen haal je uit het buitenland voor een fractie van €40,- euro.
RGBW of RGB? Want je link laat RGB zien namelijk. Verder een nette oplossing zo te zien.Carman1971 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:35:
Vandaag 4 x USB RGBW LEDstrip geplaatst achter de OLED C7.
Op 1 USBpoort was er niet genoeg stoom voor 2x90 + 2x50cm led
extra usbadapter bij genomen. en nu gebruik ik 2 USBpoorten van de LG met 1x90 +1x50 ieder.
Voordeel led gaat mee aan en uit met de TV.
http://imgur.com/UN2ermU
[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 10-08-2017 13:01 ]
Ik denk dat je twee opties hebt:dr_dreey schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Deze update geïnstalleerd op mijn 55B6V zonder problemen maar op mijn 65B6V heb ik op alle bronnen problemen, het beeld lijkt niet goed gecentreerd, begint halverwege, houdt op in het midden en gaat verder met de andere helft na het midden.
[afbeelding]
Probleem is op te lossen door bron (of app) met longpress op recent menu af te sluiten en daarna opnieuw te selecteren. Vrij irritant probleem vooral omdat ik eerst de slaapkamer TV geupdate heb zonder problemen om te testen en daarna pas de woonkamer tv welke helaas problemen geeft. Ik weet het, niet officiële update dus is m'n eigen schuld.
Ik kan ook nergens de update nogmaals installeren of downgraden, enige wat ik vind op inet is ingewikkelde oude 'hacks' om te downgraden, iets met eigen server draaien op pc en tv voor de gek houden dat het de lg server is...
https://www.lgwebos.com/t...bos-tv-firmware-tutorial/
Ik ga straks maar eens de tv factory resetten, hopen dat dat helpt maar moet eerst van alle apps en bronnen de beeldinstellingen noteren, grr.
Wees gewaarschuwd en to be continued.
Je hebt het dan over Netflix hé? Iets op pauze zetten daar geeft bij mij ook vrij snel de screensaver.stin00 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:59:
[...]
Ik krijg altijd na 1 of 2 minuten iets op pauze zetten direct een vuurwerk screensaver te zien, mijn B6 is in ieder geval nog nooit op stand-by gegaan.
[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 10-08-2017 15:51 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik zou je TV persoonlijk niet op design uitkiezen. Zo heb ik hier de 55B6 opgehangen en ik zie vrijwel alleen het paneel.. geen bezels/randen + geen voet waardoor alle mogelijk designelementen weg zijn. Ambilight heb ik zelf nooit gehad, maar ik kan me voorstellen dat je het wel gaat missen. Kan je ambilight bij je huidige tv ook uitzetten? Je zou dat wellicht eens 2 dagen lang kunnen proberen, al zal de logische conclusie zijn dat je het wel gaat missen denk ikUnidentified schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:37:
Ik ben me aan het orienteren voor een LG OLED, wat me eigenlijk het meest tegenvalt is het design. We hebben nu nog de Philips Designline en die vindt ik persoonlijk toch net iets mooier en hoop dat ik Ambilight niet te veel ga missen.
Die 1 ms is een typo, dat moet namelijk ~21 ms zijn. Zie ook deze review: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled#comparison_830Ik heb er even 3 naast elkaar gezet in de PW om de verschillen te zien en wat me met name opvalt is de lage responstijd van 1 ms bij de C7. Kan ik hieruit concluderen dat dit de beste TV is als er ook (online) op wordt gegamed?
B6: de beste/laagste prijs, heel veel waar voor je geld.Zijn er verder nog specifieke redenen waarom iemand voor een B6, E6 of C7 zou gaan?
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 11-08-2017 10:27 ]
E6 heeft 3d, een mooier design dan de andere, beter geluid, beter processor dan de B6 en C6.Unidentified schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:37:
Ik ben me aan het orienteren voor een LG OLED, wat me eigenlijk het meest tegenvalt is het design. We hebben nu nog de Philips Designline en die vindt ik persoonlijk toch net iets mooier en hoop dat ik Ambilight niet te veel ga missen.
Ik heb er even 3 naast elkaar gezet in de PW om de verschillen te zien en wat me met name opvalt is de lage responstijd van 1 ms bij de C7. Kan ik hieruit concluderen dat dit de beste TV is als er ook (online) op wordt gegamed?
Zijn er verder nog specifieke redenen waarom iemand voor een B6, E6 of C7 zou gaan?
[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 10-08-2017 20:55 ]
Ik ben van een B6 naar een C7 gegaan en ben heel tevreden met mijn keuze.Unidentified schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:37:
Zijn er verder nog specifieke redenen waarom iemand voor een B6, E6 of C7 zou gaan?
5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y
Heb zelf de nieuwe Philips 9002 staan. De software is een stuk stabieler, alleen hebben ze hun moederborden nog niet voor elkaar. Heb hem nu twee weken en hij vertoond al kuren (afstandsbediening zijn commando's worden niet verwerkt, lampje knippert wel / Uit zichzelf aan gaan 's nachts of als we werken zijn / Eerste crash in de Androidomgeving al gehad toen we Netflix wilden starten, dit is mogelijk ook aan de software te wijten). Gelukkig met de winkel overeen kunnen komen en ga morgen de Lg C7 ophalen.Snake_Eye schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:41:
[...]
E6 heeft 3d, een mooier design dan de andere, beter geluid, beter processor dan de B6 en C6.
Voor een philips zou ik niet gaan, bij veel elektro winkels hoor je ook hetzelfde. De software van Philips ( wat geen philips is maar TP Vision) is ruk. En de panelen komen van LG af.
Eigenlijk is 1ms de enige goede en zijn de andere 2 fout. Alle OLED's hebben een reactietijd van < 1ms. Deze wordt helaas vaak in de war gehaald met input-lag, welke wel verschilt.stin00 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:07:
Die 1 ms is een typo, dat moet namelijk ~21 ms zijn. Zie ook deze review: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled#comparison_830
(Heb even doorgegeven aan de Pricewatchers om het aan te passen)
Alle 2016 modellen hebben hetzelfde paneel, alleen heeft de B6 een andere Soc. Dat hele "budget" kun je ook achterwege laten, want dan is de C7 net zo goed het "budget" model van de 2017 seriekretek1305 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:04:
[...]
Ik ben van een B6 naar een C7 gegaan en ben heel tevreden met mijn keuze.
De B6 is een prachtig toestel maar mijn paneel had een rode shift in 1 hoek. Met de tijd werd dit minder maar ging niet helemaal weg. Je zag het alleen bij witte content en ik was de enige die zich eraan stoorde (yep, ik ben er zo ene).
Mijn C7 nu is helemaal uniform. Ik heb gehoord, maar niet kunnen bevestigen, dat de B6 een ander paneel heeft dan de E6 en C7. Het was het "budget" model (voor zover dat voor die prijs mogelijk is). In ieder geval meer mensen die met een B6 problemen hebben gehad ivm paneel uniformiteit.
Verdere voordelen van de C7: iets snellere respons, Atmos ondersteuning en naar mijn gevoel iets rustiger beeld (al kan dat wishfull thinking zijn).
Ik zou terug voor een C7 gaan...
Arrived anxious, left bored
Ja dom ik haalde ze door elkaar, heb het maar even doorgestreept...Puck schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:18:
[...]
Eigenlijk is 1ms de enige goede en zijn de andere 2 fout. Alle OLED's hebben een reactietijd van < 1ms. Deze wordt helaas vaak in de war gehaald met input-lag, welke wel verschilt.
En? Hoef de tv toch niet op game mode te zetten😄zwembroek schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:59:
[...]
Nu heb je dus de fucked up hdr game mode. Voor nu heb ik netwerk op off gezet. Dan komt de pop up voor de fw update ook niet. Als ik netflix wil kijken dan schakel ik wel weer in.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Zijn er ook verbeteringen die je hebt waargenomen?stin00 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:38:
[...]
Gisteren overigens m'n 55B6 geflashed naar de nieuwste 'beta' firmware. Heb nog geen bugs kunnen ontdekken, alles van TV kijken tot Netflix etc. werkt gewoon normaal.
Nee, al zou er nu HLG (Hybrid Log Gamma) ondersteuning zijn toegevoegd. Ik heb dit nog niet kunnen testen, ik kende dit type HDR format nog niet eens. Kan vanavond wel even een HLG demo video downloaden om het te testen.Agima! schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:16:
[...]
Zijn er ook verbeteringen die je hebt waargenomen?
[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 11-08-2017 11:23 ]
Hou er wel van. Maar heb nog een oude Xbox staan helaas. Mag na het aanschaffen van de tv en soundbar even niks meer kopen van de vrouw😬zwembroek schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:14:
Als je niet va gamen houd dan is het prima ja haha.
Mee eens! Daarnaast lijkt het erop dat met de E6-serie minder problemen met het scherm zijn. Ik kan het niet hard maken, maar wellicht betere kwaliteitscontrole?Snake_Eye schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:41:
[...]
E6 heeft 3d, een mooier design dan de andere, beter geluid, beter processor dan de B6 en C6.
Voor een philips zou ik niet gaan, bij veel elektro winkels hoor je ook hetzelfde. De software van Philips ( wat geen philips is maar TP Vision) is ruk. En de panelen komen van LG af.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Even mezelf en een reactie quoten,Adlermann schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat je twee opties hebt:
a) probeer zelf die downgrade. Zo ingewikkeld ziet die er niet uit hoor. Dat is zo te zien binnen 30 min wel gefixed.
b) bel lg leg uit uit en accepteer een rekening
[ Voor 15% gewijzigd door dr_dreey op 11-08-2017 21:57 ]
Verwijderd
Plaatje met de kerk aan het meer is de Halstatter See te Oostenrijk, ik vind de afbeeldingen een grote verbetering (ben geen hondenmens). Donkere modus HDR met gamen heb ik geen last van eerlijk gezegd.stin00 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:20:
[...]
Nee, al zou er nu HLG (Hybrid Log Gamma) ondersteuning zijn toegevoegd. Ik heb dit nog niet kunnen testen, ik kende dit type HDR format nog niet eens. Kan vanavond wel even een HLG demo video downloaden om het te testen.
Er zijn wel nieuwe screensaver afbeeldingen toegevoegd wanneer de TV geen input kan vinden, maar dat is een paar pagina's eerder in dit topic al aangekaartZie voor de nieuwe screensaver afbeeldingen deze post.
[ Voor 19% gewijzigd door CHKYBSTRD op 12-08-2017 09:40 ]
Stay hungry, stay foolish!
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Lichtpuntje...
Ik ben ook gevoelig voor motion. Als ik het geld had, had ik een Sony OLED gekocht. Daar ziet het er allemaal veel beter uit (getest in de winkel). mijn OLED55B6V heeft er af en toe wat "moeite mee"westergas schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:36:
Pioneer Kuro 5090 bezitter hier.
Zijn hier mensen die van een Kuro af komen? Las op AVS wat pittige discussies over motion op de OLED's en dat motion op plasma ruimschoots beter is. Zeker op de Kuro's.
Nu ben ik zelf zeer gevoelig voor motion issues en het soap opera effect. De discussie die ik las was van vorig jaar, is er inmiddels iets verbeterd?
Ik heb met mijn C7 nergens last van. Jij kan hier zelf helemaal niets mee aangezien dit geheel persoonlijk is. Deze discussie is verschillende keren voorbij gekomen.westergas schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:36:
Pioneer Kuro 5090 bezitter hier.
Zijn hier mensen die van een Kuro af komen? Las op AVS wat pittige discussies over motion op de OLED's en dat motion op plasma ruimschoots beter is. Zeker op de Kuro's.
Nu ben ik zelf zeer gevoelig voor motion issues en het soap opera effect. De discussie die ik las was van vorig jaar, is er inmiddels iets verbeterd?
Klopt, ik weet dat het erg persoonlijk is. Als ik bij vrienden naar hun Samsung led bak zit te kijken en zeg dat ik het soap opera effect niet te pruimen vind kan ik ze vaak met geen mogelijkheid duidelijk maken wat ik bedoelRBN026 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:17:
[...]
Ik heb met mijn C7 nergens last van. Jij kan hier zelf helemaal niets mee aangezien dit geheel persoonlijk is. Deze discussie is verschillende keren voorbij gekomen.
Je hoeft het natuurlijk ook niet aan te zettenwestergas schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:40:
[...]
Klopt, ik weet dat het erg persoonlijk is. Als ik bij vrienden naar hun Samsung led bak zit te kijken en zeg dat ik het soap opera effect niet te pruimen vind kan ik ze vaak met geen mogelijkheid duidelijk maken wat ik bedoel![]()
Daarom vroeg ik ook specifiek naar de mening van ex Kuro eigenaren en of er sinds 2016 iets verbeterd is. (dmv een firmware update bijvoorbeeld, of dat de 2017 serie verbeterd is op dit punt)
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Moet je dat wel willen? Dan heb je 2x een andere (center)speaker met eigen audio eigenschappen. Denk dat je er meer kwaad mee doet dan goedVjenne-ICT schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:23:
Ik heb onlangs een LG OLEDE6V gekocht en ben in bezit van een Marantz NR1603. Nu vraag ik mij af of de soundbar ook mee kan doen in mijn serround set?
Onderstaande apparatuur heb ik staan;
LG OLEDE6V
Harmony Ultimate met iR blaster
Marantz NR1603
Humax ihdr-5200c
Dune Prime 3.0
Huidige situatie: alle apparatuur loopt via de receiver
De Humax en Dune gaan naar de receiver en vanuit de receiver gaat er een HDMI naar de TV.
Gewenste situatie: Soundbaar meenemen in surround set
Ik heb al even zitten puzzelen en volgens mij kan ik dat voor elkaar krijgen door de optie TV-luidspreker + Audio-out (Optisch) in te schakelen en dan de TV optisch aansluiten op de receiver en dan de apparatuur rechtstreeks naar de TV laten gaan (aansluiten op HDMI).
Zie ik dat zo goed of hebben jullie andere tips?
Lichtpuntje...
Ik ben een ex Kuro eigenaar (en kijk nu naar een Panasonic plasma van een van de laatste versies). Ik heb een EK vrouwen voetbalwedstrijd gekeken bij een kennis op de LG 65C7. Voor mij dé reden om voorlopig nog geen oled tv te kopen, althans zeker nog geen LG. De bal, snelle pan shots, het zag er gewoon echt niet goed uit.westergas schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:40:
[...]
Klopt, ik weet dat het erg persoonlijk is. Als ik bij vrienden naar hun Samsung led bak zit te kijken en zeg dat ik het soap opera effect niet te pruimen vind kan ik ze vaak met geen mogelijkheid duidelijk maken wat ik bedoel![]()
Daarom vroeg ik ook specifiek naar de mening van ex Kuro eigenaren en of er sinds 2016 iets verbeterd is. (dmv een firmware update bijvoorbeeld, of dat de 2017 serie verbeterd is op dit punt)
Dan stond true motion denk ik aan?Buffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:03:
[...]
Ik ben een ex Kuro eigenaar (en kijk nu naar een Panasonic plasma van een van de laatste versies). Ik heb een EK vrouwen voetbalwedstrijd gekeken bij een kennis op de LG 65C7. Voor mij dé reden om voorlopig nog geen oled tv te kopen, althans zeker nog geen LG. De bal, snelle pan shots, het zag er gewoon echt niet goed uit.
Geef eens informatie over wat je ziet, anders weet niemand of de tv de schuldige is of de tv box. Lg tv's kunnen iig niet goed omgaan met 1080i, altijd op "p" zetten. Het kan ook dat je het hebt over motion blur, dan kan je alleen bij Sony's oled terecht, die heeft dezelfde motion resolutie als een plasma.Buffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:03:
[...]
Ik ben een ex Kuro eigenaar (en kijk nu naar een Panasonic plasma van een van de laatste versies). Ik heb een EK vrouwen voetbalwedstrijd gekeken bij een kennis op de LG 65C7. Voor mij dé reden om voorlopig nog geen oled tv te kopen, althans zeker nog geen LG. De bal, snelle pan shots, het zag er gewoon echt niet goed uit.
Ik heb ook verschillende wedstrijden gezien en nergens last van. Ik heb glasvezel KPN iTV en deze stond op 50 hz. TruMotion staat bij mij op user 2/10. Misschien ben ik minder kritisch en heb ik het idee van een perfect beeld met perfecte motion maar laten varen.Buffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:03:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 12-08-2017 12:30 ]
Whole lot of stars ***
Het antenne signaal kwam rechtstreeks op de TV, geen kastje er tussen. Volgens de eigenaar had hij alle beeldverbeteringen uitgezet. Twee dingen die me opvielen:JSTPS schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:26:
[...]
Geef eens informatie over wat je ziet, anders weet niemand of de tv de schuldige is of de tv box. Lg tv's kunnen iig niet goed omgaan met 1080i, altijd op "p" zetten. Het kan ook dat je het hebt over motion blur, dan kan je alleen bij Sony's oled terecht, die heeft dezelfde motion resolutie als een plasma.
[ Voor 3% gewijzigd door Buffelkneer op 12-08-2017 12:47 ]
Ja, want ik heb de center weg moeten halen, deze lag altijd voor de oude TV en dat kan nu niet meer namelijk.LuisjeNL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:02:
[...]
Moet je dat wel willen? Dan heb je 2x een andere (center)speaker met eigen audio eigenschappen. Denk dat je er meer kwaad mee doet dan goed![]()
Volgens mij krijg je dan dubbel stereo van voren.
Haha ja laten we hier maar mee stoppen iddBuffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:46:
Het best advies is denk ik al gegeven. Ga ergens kijken en vorm je eigen mening.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Met een ci+ module dus. Ik denk dat deze 720i of 1080i doet, daar begint het al. Dan heb je waarschijnlijk nog een verkeerde zender, (Eurosport?) want met mijn e6 heb ik dit nog nooit gezien. Motion is beter dan bij m'n verkochte Panasonic gt50 plasma. Kortom zoals bijna altijd: content. Je mag er natuurlijk anders over denken.Buffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:46:
[...]
Het antenne signaal kwam rechtstreeks op de TV, geen kastje er tussen. Volgens de eigenaar had hij alle beeldverbeteringen uitgezet. Twee dingen die me opvielen:
1) de bal leek vaker uit meerdere ballen achter elkaar te bestaan waardoor er geen sprake meer was van één ronde bal;
2) bij snelle beelden over het veld leek een gedeelte soms heel scherp en een ander gedeelte juist wazig. Die combinatie viel me op en irriteerde me.
Ik herken beide punten niet op mijn huidige plasma tv, althans ik zie het niet. Het best advies is denk ik al gegeven. Ga ergens kijken en vorm je eigen mening.
Verwijderd
Ik kijk toch echt regelmatig voetbal maar heb nog nooit meerdere ballen achter elkaar gezien op mijn B6Buffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:46:
[...]
Het antenne signaal kwam rechtstreeks op de TV, geen kastje er tussen. Volgens de eigenaar had hij alle beeldverbeteringen uitgezet. Twee dingen die me opvielen:
1) de bal leek vaker uit meerdere ballen achter elkaar te bestaan waardoor er geen sprake meer was van één ronde bal;
2) bij snelle beelden over het veld leek een gedeelte soms heel scherp en een ander gedeelte juist wazig. Die combinatie viel me op en irriteerde me.
Ik herken beide punten niet op mijn huidige plasma tv, althans ik zie het niet. Het best advies is denk ik al gegeven. Ga ergens kijken en vorm je eigen mening.
In dat geval, lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn zolang je het geluid beide sources opstuurt.Vjenne-ICT schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:53:
[...]
Ja, want ik heb de center weg moeten halen, deze lag altijd voor de oude TV en dat kan nu niet meer namelijk.
Lichtpuntje...
Zoals al eerder gemeld, De 7 serie zijn allemaal het zelfde, op design en de audio hardware na.MauT86 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:28:
Ben aan het orienteren voor de lg 65c7 of 65e7. Kan iemand aangeven waarom ik eventueel voor de 65e7 zou moeten gaan ipv de 65c7? Zitten hier grote verschillen tussen afgezien van de geintegreerde soundbar?
Wat voor type 3D gebruik je vanaf je media speler? BD rip met 3D. Of MKV's met SidebySide / Up/Down ?Droopy50 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:16:
Beste Tweakers
Sinds van de week in het trotse bezit gekomen van de OLED55E6V.
Tv voldoet aan de verwachtingen echter is er 1 probleem waar ik niet uit komt.
Zodra ik 3D content met mijn 3D mediaplayer wil afspelen via hdmi of een 3D film via usb geeft hij de melding dat dit niet mogelijk is omdat de tv niet 3D geschikt is.
Echter wanneer ik 3D via youtube op de tv zelf afspeelt schakelt de tv keurig over naar 3D beeld.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn
[ Voor 47% gewijzigd door Renegade666 op 12-08-2017 17:08 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
De bestanden die ik gebruik zijn BD rip met 3D dus of te wel 1 op 1 iso.Renegade666 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:06:
Wat voor type 3D gebruik je vanaf je media speler? BD rip met 3D. Of MKV's met SidebySide / Up/Down ?
Kan het zijn dat je het nog apart aan kan zetten vanaf HDMI?
Ik begrijp je denkwijze maar 4k en beeldvullend is niet hetzelfde. Wanneer een film niet beeldvullend is (16:9) is de film in een andere ratio geschoten of zo gemaakt wegens artistieke redenen. Je zal deze balken behouden of je moet het beeld inzoomen, maar dan verlies je elders beeld.BaZZeHH schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:00:
Deze vraag zal ongetwijfeld al een keer naar voren zijn gekomen, maar met de zoek functie kom ik niet echt ver.
Ik ben met Ozark bezig via Netflix op mijn 65B6. De serie is 4K, maar ik heb nog steeds boven en onder een zwarte balk. Je zou zeggen dat dit beeldvullend zou moeten zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 12-08-2017 20:11 ]
39
Die 3D knop is er niet alleen om een 2D beeld in 3D om te zetten. Soms heeft de TV even een zetje nodig indien een 3D bestand niet helemaal goed is omgezet en daardoor niet goed wordt herkend.Droopy50 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:22:
[...]
De bestanden die ik gebruik zijn BD rip met 3D dus of te wel 1 op 1 iso.
Op de afstandbediening zit wel een 3D knop echter is dat alleen als je 2D>3D wil converteren.
Misschien dat iemand met dezelfde tv eens de 3D instelling kan geven
Testing, one, two ...
Films worden voornamelijk in 21:9 geschoten. Series voornamelijk 16:9, het zelfde als de 99% van de tvs. Dus als je een film kijk, komen er balken boven en onder.BaZZeHH schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:00:
Deze vraag zal ongetwijfeld al een keer naar voren zijn gekomen, maar met de zoek functie kom ik niet echt ver.
Ik ben met Ozark bezig via Netflix op mijn 65B6. De serie is 4K, maar ik heb nog steeds boven en onder een zwarte balk. Je zou zeggen dat dit beeldvullend zou moeten zijn?
'4K' is de breedte en de tv heeft een 16:9 verhouding terwijl Ozark een 2:1 (16:8) beeldverhouding heeft ...BaZZeHH schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:00:
Het probleem blijft gewoon dat OLED een sample&hold techniek is net als LCD en Plasma niet. Plasma flitst elke pixel even heel kort. Hierdoor kan je oog/hersens de interpolatie doen wat een soepele motion oplevert.Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:02:
[...]
Ik kijk toch echt regelmatig voetbal maar heb nog nooit meerdere ballen achter elkaar gezien op mijn B6Ik kom ook van plasma ST60. Zit dit soort ellende niet in fouten in het digitaal signaal wat de tv niet gecorrigeerd krijgt ?
[ Voor 16% gewijzigd door TeunVR op 12-08-2017 21:31 ]
Oud type HDMI kabel 1.3? Voor 3D heb je 1.4 nodig.Droopy50 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:16:
Beste Tweakers
Sinds van de week in het trotse bezit gekomen van de OLED55E6V.
Tv voldoet aan de verwachtingen echter is er 1 probleem waar ik niet uit komt.
Zodra ik 3D content met mijn 3D mediaplayer wil afspelen via hdmi of een 3D film via usb geeft hij de melding dat dit niet mogelijk is omdat de tv niet 3D geschikt is.
Echter wanneer ik 3D via youtube op de tv zelf afspeelt schakelt de tv keurig over naar 3D beeld.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn
@hardware-lover MEDE8ER MED600X3Dhardware-lover schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Welke Mediaspeler heb je in het bezit?
Ik ben toch echt bang dat jij je vergist in de afspeelmogelijkheden van de 960V. De 950V is weliswaar ietsje nieuwer, maar een ISO bestand wordt niet gezien op de USB3 poort via de interne mediaspeler. Wel als fullhd 3D mkv, en dan moet ik bij afspelen op de 3D knop drukken en dan selecteert de TV direct de juiste instelling. Ook een 4k 3D webm testbestand wordt goed in 3D afgespeeld maar dan dien ik zelf het juiste 3D format te aan te geven.Droopy50 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:52:
[...]
@hardware-lover MEDE8ER MED600X3D
En hiervoor had ik de LG960V die slikte wel iso????
zodra ik de knop gebruikt kan ik kiesen uit 2D>3D,SBS of HOU dus daar heb ik niets aan
@BMTN HDMI kabel 1.4 zit er in
Testing, one, two ...
Zet hem is op game mode en kijk is of je nu geen meerdere ballen meer ziet. Kan me herinneren dat hdtvtest had gezegd dat het deinterlacing algoritme foutjes maken bij de 7 serie en het op te lossen was met game mode.Buffelkneer schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:46:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door ion op 13-08-2017 13:28 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Gewoon direct weer een afspraak maken om weer om te ruilen. Vroeg of laat ga je je waarschijnlijk toch irriteren en voor deze bedragen moet het 100% goed zijnSpeedingWilly schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:44:
Wat zouden jullie doen als je net een nieuwe LG C7 hebt gekregen na het claimen van garantie omdat een deel van de pixels in een kolom niet meer reageerden.
De nieuwe TV heeft welgeteld 1 defecte pixel, Ik heb echter het extra garantie totaalpakket bij PlatteTV afgesloten en daar staat in 100% pixelgarantie.
Oftewel, ik heb recht op weer een nieuwe TV.![]()
Natuurlijk is die ene defecte pixel niet te zien op een normale kijkafstand.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Mail voor garantieclaim is inmiddels verstuurd. ZuchtTrackerfire schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:51:
[...]
Gewoon direct weer een afspraak maken om weer om te ruilen. Vroeg of laat ga je je waarschijnlijk toch irriteren en voor deze bedragen moet het 100% goed zijn
Ik denk dat je volgende toestel ook weer een dode/luie pixel zal hebben.SpeedingWilly schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 17:44:
Wat zouden jullie doen als je net een nieuwe LG C7 hebt gekregen na het claimen van garantie omdat een deel van de pixels in een kolom niet meer reageerden.
De nieuwe TV heeft welgeteld 1 defecte pixel, Ik heb echter het extra garantie totaalpakket bij PlatteTV afgesloten en daar staat in 100% pixelgarantie.
Oftewel, ik heb recht op weer een nieuwe TV.![]()
Natuurlijk is die ene defecte pixel niet te zien op een normale kijkafstand.
Mijn eerste C7 had geen defecte pixels (totdat er een deel van een kolom uitviel). Ik mag wel een perfect toestel verwachten en zeker bij aankoop extra garantie.invincible30 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:30:
[...]
Ik denk dat je volgende toestel ook weer een dode/luie pixel zal hebben.
Als je maar hard genoeg zoekt, wat je nu dus ook hebt gedaan![]()
En zoals je zelf ook zegt, op normale kijkafstand is het niet te zien op een 4k toestel.
Straks heeft je volgende toestel weer andere mankementen. Tinting, duidelijkere banding bijvoorbeeld.
Ik zou deze houden
Lijkt me niet slim dan dat winkels met 100% pixelgarantie komen als er zoveel TV's niet perfect zijn.wally21 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:33:
@SpeedingWilly Zoals ik ergens eerder in dit forum heb aangehaald en nu ook @invincible30 durf ik bijna zeker te zeggen dat elk paneel wel 1 defecte (sub)pixel heeft. Mijn vorige had er 5! Vanaf de bank zag ik er geen, en zelfs niet als ik aan het gamen ben op +/- 1 meter van de TV![]()
Bij mijn huidige Oled niet meer naar gezocht. Met het feit dat als je het eenmaal weet......
Ik snap je ook wel hoor. Maar ik denk dat je bezig blijft zo.SpeedingWilly schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:32:
[...]
Mijn eerste C7 had geen defecte pixels (totdat er een deel van een kolom uitviel). Ik mag wel een perfect toestel verwachten en zeker bij aankoop extra garantie.
Accepteer jij een nieuwe auto met een deukje in de motorkap?
[ Voor 19% gewijzigd door Rudios op 13-08-2017 19:33 ]
Whole lot of stars ***
Jij heb gelijk een iso word niet herkend via usb.hardware-lover schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 01:39:
[...]
Ik ben toch echt bang dat jij je vergist in de afspeelmogelijkheden van de 960V. De 950V is weliswaar ietsje nieuwer, maar een ISO bestand wordt niet gezien op de USB3 poort via de interne mediaspeler.
[ Voor 10% gewijzigd door Droopy50 op 14-08-2017 10:11 ]
Bij mij staat de helderheid altijd op 100, ook als ik de hele avond 1 zender kijk. 0 last van ingebrande dingen of zozwembroek schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:50:
Ja en natuurlijk kan dat geen kwaad. Als je maar geen logo's met backlight op 100 kijkt.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Whole lot of stars ***
Al las ogenDennusB schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Bij mij staat de helderheid altijd op 100, ook als ik de hele avond 1 zender kijk. 0 last van ingebrande dingen of zo
Nee man, heerlijk kijken. Ik zit er ook vrij ver vandaan, dus dan valt t wel mee!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Uhhh jij misschien.Rudios schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:32:
En kans dat het volgende paneel idd geen pixeldefect heeft maar enorme tinting of banding heeft. Ik zou die paar pixels voorlief nemen, je ziet het bij content never nooit. Probeer gewoon ook te genieten van je mooie tv. Ik heb ook een beetje tinting, maar valt absoluut niet op bij content. Ik heb ook bewust niet gezocht op defecte pixels omdat je het toch niet ziet als je er 1 meter vanaf zit, je zit toch altijd verder dan 1m van je tv. Goed is goed
Wat is dat voor extreme zelf martelingzwembroek schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:42:
Kijk maar hele avond rtl4 met backlight op 100 en dan naar een compleet rode achtergrond.
Je bedoelt met origineel 3D dat je BluRay als ISO af probeert te spelen met je mediaspeler verwacht ik?Droopy50 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:10:
[...]
Jij heb gelijk een iso word niet herkend via usb.
Mijn mediaplayer is aangesloten op mijn onkyo versterker via hdmi en deze staat weer aangesloten via hdmi op de tv. Op mijn vorige Tv LG960v stond het ook zo en werd elke vorm van 3D automatische afgespeeld zonder de knop op de afstandbediening te gebruiken.(let wel ik kijk alleen org 3D geen hou of sbs)
Zodra ik nu een 3D afspeelt krijg ik een blauw scherm met een mededeling en daar blijft het bij.
Film kan niet afgespeelt worden.
https://preview.ibb.co/j7ojEv/IMG_20170810_082607.jpg
Testing, one, two ...
Duidelijk! ThanksRenegade666 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:54:
[...]
Films worden voornamelijk in 21:9 geschoten. Series voornamelijk 16:9, het zelfde als de 99% van de tvs. Dus als je een film kijk, komen er balken boven en onder.
xileS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:55:
[...]
Precies, maar ik heb nu als reactie van de winkel gekregen dat hun B6 ook putjes erin heeft. Het lijkt volgens hun een productie fout te zijn die bij alle tv's van deze lijn voorkomt. Ze bieden wel de optie om te ruilen, maar geven al aan dat ik dan wel putjes in de voet behoud..
Aangezien jullie geen putjes in de voet hebben, lijkt mij dit een fout bij de meer recentere verkochte modellen.
Dit is denk ik idd het geval.randomice schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:35:
[...]
Op die plekken zit de onderkant aan de bovenkant vast geschroefd en waarschijnlijk te strak gezet.
Let wel goed op hoeveel je er voor betaald, ik zag er laatst nog 1 te koop staan voor €1400 terwijl de B6 voor €100 meer weg gaat.Sosua schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:56:
Ik speel met het idee om de : LG 55EG910V aan te schaffen.
De reviews zijn vooralsnog alleen kritisch over de input lag van het smart gedeelte.
Dat gebruik ik echt nooit (ATV4), dus zijn er nog meer punten waarvan mensen zeggen van let hier op of daar op?
De B6 is ook nog een stukkie rapper en als je denkt dat Full-HD versie geen last heeft met motion problemen bij 1080i signaal icm ci+ module dan moet ik je telleurstellen.Idanue schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:02:
[...]
Let wel goed op hoeveel je er voor betaald, ik zag er laatst nog 1 te koop staan voor €1400 terwijl de B6 voor €100 meer weg gaat.
Kennis begint met informatie vergaren.
Ik heb anders geen problemen met de motion op mijn B6 met CI+ (ziggo) en mijn ouders met de 910v ook niet, je kan nu wel weer alle OLED tv's de schuld gaan geven maar 99% van de mensen heeft er gewoon geen last van en een enkeling wel.aliberto schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:22:
[...]
De B6 is ook nog een stukkie rapper en als je denkt dat Full-HD geen last heeft met motion problemen op 4K bij 1080i signaal icm ci+ module dan moet ik je telleurstellen.
Laatst heb ik 1 uur lang de nieuwere 2017 variant mogen testen, zie daar mijn bevindingen. Absoluut niet positief. Traag en daardoor ontstaan de problemen.
Maar de traagheid kan je wel de tv schuld geven. Als je commando's geeft moet je engelen geduld hebben. Als je een commando geeft en denkt ohh hij heeft het niet herkend en waarop je nog een keer drukt en dan ineens schiet de tv zijn doel voorbij. Kan je weer opnieuw beginnen.Idanue schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:27:
[...]
Ik heb anders geen problemen met de motion op mijn B6 met CI+ (ziggo) en mijn ouders met de 910v ook niet, je kan nu wel weer alle OLED tv's de schuld gaan geven maar 99% van de mensen heeft er gewoon geen last van en een enkeling wel.
Kennis begint met informatie vergaren.
Welke commando's bedoel je precies dan?aliberto schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:42:
[...]
Maar de traagheid kan je wel de tv schuld geven. Als je commando's geeft moet je engelen geduld hebben. Als je een commando geeft en denkt ohh hij heeft het niet herkend en waarop je nog een keer drukt en dan ineens schiet de tv zijn doel voorbij. Kan je weer opnieuw beginnen.
Hij heeft het over de LG 55EG9A7V of 910 volgens mij, niet de B6 of andere modellen.Idanue schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:48:
[...]
Welke commando's bedoel je precies dan?
Ik gebruik youtube veel en XPlay dagelijks maar ik vind het allemaal best snel werken.
Ahh dat verklaart waarom ik er geen last van heb.Puck schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:55:
[...]
Hij heeft het over de LG 55EG9A7V of 910 volgens mij, niet de B6 of andere modellen.
Tja, het blijft flink gecomprimeerd natuurlijk. Ik kijk zelf geen Netflix, maar bekijk eens een goede UHD Blu-ray, gok dat je het verschil wel zietdevilsnight schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:43:
Ik blijf Netflix maar tegenvallend vinden wanneer het op 4K aankomt om eerlijk te zijn. Ik was benieuwd hoe Ozark eruit zou zien in 4K vergeleken met 1080p en ik zie eerlijk gezegd het verschil gewoon niet. Maakt niet uit hoe dichtbij ik zit en het is met exact dezelfde settings.
I wish I could, ik heb geen 4K BR speler. Maar in november heb ik Xbox One X en dan komt dat helemaal goed. Ik ga meteen Logan kopen dan.Puck schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:05:
[...]
Tja, het blijft flink gecomprimeerd natuurlijk. Ik kijk zelf geen Netflix, maar bekijk eens een goede UHD Blu-ray, gok dat je het verschil wel ziet
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq