Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:52
@Raymon89

Voor planet earth zet ik hem apart op 48 geloof ik, voor de rest staat hij op 50, 51 lukt ook nog net maar dan is het wel erg krap bij sommige content (te veel moeite voor mij ;) )

En het zal je wel vaker gaan opvallen dat iets niet zwart is, wat jij dan wel graag wilt. Maar dan is het een keuze van de director geweest voor die film (ook slechte keuzes zijn keuzes)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Raymon89 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:54:
Bij mij was het inderdaad goed te zien bij Planet Earth II, waar ik me er echt aan stoorde; ik heb de UHD Blu Ray nog niet vergeleken met de normale Blu Ray, maar het lijkt mij dat als je een shot ziet van de aarde vanuit de ruimte, die ruimte toch wel 100% zwart hoort te zijn (wat bij Planet Earth I ook zo is, al is dat natuurlijk geen vergelijking). Ook fade-outs naar zwart met een zwart 'tussenstuk' van 1 seconde ofzo zijn niet zwart maar grijs, ik gok 5-10% grijs. Dit was me in iets mindere mate ook al opgevallen bij enkele rips van HDR films die ik heb gekeken, waarbij dingen als de achtergrond van de aftiteling, of een pikzwarte lucht ook nooit 100% zwart zijn.

Dus toch het best om gewoon de brightness omlaag te gooien?
Verander de gamma waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Puck schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:28:
Weer een nieuwe testfirmware voor de B6 via onze Russische LG vrienden, welke voorheen altijd gewerkt hebben op de Nederlandse modellen. Deze introduceert ondersteuning voor HLG en nieuwe achtergronden voor de "no-input screensaver".

Volgens AVForums nog steeds geen YouTube HDR (maar die zal ook niet komen) en HDR Game Mode is nog steeds net zo donker. Ik wacht nog even af, omdat ik toch amper HLG bronnen zijn, maar HLG voor de B6 is bij deze bevestigd :)

Hier te downloaden: http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk
Zal die straks eens proberen, bedankt voor de link :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:12
LuisjeNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:42:
@Raymon89

Voor planet earth zet ik hem apart op 48 geloof ik, voor de rest staat hij op 50, 51 lukt ook nog net maar dan is het wel erg krap bij sommige content (te veel moeite voor mij ;) )

En het zal je wel vaker gaan opvallen dat iets niet zwart is, wat jij dan wel graag wilt. Maar dan is het een keuze van de director geweest voor die film (ook slechte keuzes zijn keuzes)
Dan ga ik toch ook maar eens aan de brightness sleutelen, thanks :)
Dat laatste weet ik ja, en vind ik op zich niet zo'n probleem - maar iets dat als 100% zwart bedoeld is moet natuurlijk ook zo weergegeven worden :)
Gaat niet in de HDR modi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Ik heb een gtx 1050 ti gekocht zodat m'n htpc bakkie 4k kan weergeven. De tv registreerde na installeren 1050 gelijk hdr aan rechtsboven, maar is wel super donker. (pc modus) Nu via de pc hdr uitgezet, en nu is het gewoon licht en heb ik de pc input op donkere kamer staan zoals normaal. Maar heb ik nu dan geen hdr als dat uit staat in de pc settings? (lijkt dus het geval) Wil ik natuurlijk wel hebben als ik een film direct afspeel van de pc. Iemand een idee what to do?

Bij voorbaat dank.

Edit : Nog een ander ding, met vlc vallen de randjes weg op de hoogste resolutie. Ook bij youtube. Klein irritatie puntje waardoor ik wsl alsnog de tv app ga gebruiken en alsnog films dus naar m'n USB stickie kopieer. (1050 ti voor niks gekocht?)

[ Voor 21% gewijzigd door OllyNL op 07-08-2017 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 11:03

Puck

W32.Deadcode.A

OllyNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:25:
Ik heb een gtx 1050 ti gekocht zodat m'n htpc bakkie 4k kan weergeven. De tv registreerde na installeren 1050 gelijk hdr aan rechtsboven, maar is wel super donker. (pc modus) Nu via de pc hdr uitgezet, en nu is het gewoon licht en heb ik de pc input op donkere kamer staan zoals normaal. Maar heb ik nu dan geen hdr als dat uit staat in de pc settings? (lijkt dus het geval) Wil ik natuurlijk wel hebben als ik een film direct afspeel van de pc. Iemand een idee what to do?

Bij voorbaat dank.

Edit : Nog een ander ding, met vlc vallen de randjes weg op de hoogste resolutie. Ook bij youtube. Klein irritatie puntje waardoor ik wsl alsnog de tv app ga gebruiken en alsnog films dus naar m'n USB stickie kopieer. (1050 ti voor niks gekocht?)
Bij gewoon PC beeld, zal HDR modus inderdaad een stuk donkerder zijn. Op het moment dat je (goede) HDR content afspeelt zal dit geen probleem meer moeten zijn. Daarnaast even checken op welke HDR modus de TV staat ingesteld.

Randen die wegvallen is een kwestie van overscan goed zetten. Op de TV: Picture Settings > Overscan > Just Scan aan. Wellicht dat je dit ook nog op de PC moet afstellen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
VidaR-9 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:
Vandaag in de MM de oudere 55EF950V zien hangen naast een 55C7V. Waarbij ik meer onder de indruk was van de EF950V. Kan natuurlijk door de demo komen die ze erop draaiden.

Hoe verhouden deze twee tv's zich tov elkaar?
Afgelopen zaterdag heb ik mijn 65EF950V met moeite kunnen verkopen na 2 a 3 maanden. Er waren 3 partijen langsgeweest, allen constateerden de volgende problemen:

* Erg traag, of je naar instellingen gaat of zapt naar volgende zender je moet geduld hebben. Browsen op internet is erg traag en op den duur loopt deze vast.

* Er zal geen nieuwe software upgrades meer voor de EF950V uitkomen ondanks dat de televisie nog net geen 2 jaar op de markt is.

* Maar het ergste was en is de Motion handeling. Dit maakte mijn televisie bijna onverkoopbaar. LG zegt dat dit conform apparaat is en je krijgt van winkel en fabrikant de dikke middelvinger. Garantie of niet maakt niet uit. Zoek het maar uit.

True Motion helemaal uitzetten geeft nog enigzins beter resultaat bij snelle beelden maar absoluut niet bevredigend 100% bij 1080i signaal. Je ziet dat het beeld schokt of ineens rare fouten geeft. LG adviseerde om het beeld op gamemodus te zetten bij tv kijken. Alle verbeteraars zouden dan uit staan. Mijn advies beter geen gamemodus aanzetten want dan gaat het beeld schokken.

Gisteren heb ik nog met een mediamarkt medewerker getest met de LG C7 en de Sony A1 en eigenlijk hebben alle televisies problemen met motion afhandeling bij 1080i signaal. Het kan zich op verschillende manieren vertalen. Bij Sony werd het beeld onrustig en vermoeiend en schokkerig. Er is met vele instellingen getest. Ook met blackframe creation aan of uit. Dus een zwarte beeld wordt toegevoegd na het echte beeld om en om. Dit zou voor vloeiender beeldweergave moeten zorgen. Bij LG C7 (heeft geen blackframe creation) zag ik duidelijk rustiger beeld en minder fouten maar..... Als de fouten werden getoond dan zag je bij snelle beelden het beeld verspringen. Het klopte niet.

Ik denk dat de motion problemen echt een OLED kwaal is. Al moet ik bekennen dat de 2017 modellen LG wel verbeterd zijn met motion afhandeling. Maar het is echt niet perfect, verre van dat bij snelle beelden en 1080i kabel signaal ( via ci+ intern) of slechtere beeldmateriaal via Youtube bijvoorbeeld.

Ik heb spijt dat ik mijn Panasonic VT20 65 inch plasma heb weggedaan. Daar had ik geen motion problemen mee.
Op een LED tv heb ik deze problemen niet. Uiteraard wel weer andere problemen zoals backlight bleeding en minder natuurgetrouwe kleuren.

Ik ben nu bezig om een Panasonic OLED tv te bemachtigen maar ik zie het somber in.

Tevens zeggen mensen dat plasma een energie vreter is en klagen mensen over inbranden. In 4 jaar tijd heb ik hier geen problemen mee gehad. Wel met dat het logo bleef na ijlen. Op den duur was het verdwenen. Maar als we nu kijken naar Plasma en OLED, dit zijn totaal andere technieken maar toch hebben ze 3 dingen gemeen:

* Directe aansturing naar glasplaat.
* Verbruiken meer stroom dan LED in soortgelijke grote scherm.
* Kans op inbranden of na ijlen.

Hoe kan het dan dat Plasma slechte naam kreeg en OLED juist niet ondanks dat ze dezelfde eigenschappen delen tel bij OLED nog de motion problemen op....

[ Voor 21% gewijzigd door aliberto op 09-08-2017 07:52 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:09:
[...]

Afgelopen zaterdag heb ik mijn 65EF950V met moeite kunnen verkopen na 2 a 3 maanden. Er waren 3 partijen langsgeweest, allen constateerden de volgende problemen:

* Erg traag, of je naar instellingen gaat of zapt naar volgende zender je moet geduld hebben. Browsen op internet is erg traag en op den duur loopt deze vast.

* Er zal geen nieuwe software upgrades meer voor de EF950V uitkomen ondanks dat de televisie nog net geen 2 jaar op de markt is.

* Maar het ergste was en is de Motion handeling. Dit maakte mijn televisie. Bijna onverkoopbaar. LG zegt dat dit conform apparaat is en je krijgt van winkel en fabrikant de dikke middelvinger. Garantie of niet maakt niet uit. Zoek het maar uit.

True Motion helemaal uitzetten geeft nog enigzins beter resultaat bij snelle beelden maar absoluut niet bevredigend 100% bij 1080i signaal. Je ziet dat het beeld schokt of ineens rare fouten geeft. LG adviseerde om het beeld op gamemodus te zetten bij tv kijken. Alle verbeteraars zouden dan uit staan. Mijn advies beter geen gamemodus aanzetten want dan gaat het beeld schokken.

Gisteren heb ik nog met een mediamarkt medewerker getest met de LG C7 en de Sony A1 en eigenlijk hebben alle televisies problemen met motion afhandeling bij 1080i signaal. Het kan zich op verschillende manieren vertalen. Bij Sony werd het beeld onrustig en vermoeiend en schokkerig. Er is met vele instellingen getest. Ook met blackframe creation aan of uit. Dus een zwarte beeld wordt toegevoegd na het echte beeld om en om. Dit zou voor vloeiender beeldweergave moeten zorgen. Bij LG C7 (heeft geen blackframe creation) zag ik duidelijk rustiger beeld en minder fouten maar..... Als de fouten werden getoond dan zag je bij snelle beelden het beeld verspringen. Het klopte niet.

Ik denk dat de motion problemen echt een OLED kwaal is. Al moet ik bekennen dat de 2017 modellen LG wel verbeterd zijn met motion afhandeling. Maar het is echt niet perfect, verre van dat bij snelle beelden en 1080i kabel signaal ( via ci+ intern) of slechtere beeldmateriaal via Youtube bijvoorbeeld.

Ik heb spijt dat ik mijn Panasonic VT20 65 inch plasma heb weggedaan. Daar had ik geen motion problemen mee.
Op een LED tv heb ik deze problemen niet. Uiteraard wel weer andere problemen zoals backlight bleeding en minder natuurgetrouwe kleuren.

Ik ben nu bezig om een Panasonic OLED tv te bemachtigen maar ik zie het somber in.

Tevens zeggen mensen dat plasma een energie vreter is en klagen mensen over inbranden. In 4 jaar tijd heb ik hier geen problemen mee gehad. Wel met dat het logo bleef na ijlen. Op den duur was het verdwenen. Maar als we nu kijken naar Plasma en OLED, dit zijn totaal andere technieken maar toch hebben ze 3 dingen gemeen:

Hoe kan het dan dat Plasma slechte naam kreeg en OLED juist niet ondanks dat ze dezelfde eigenschappen delen tel bij OLED nog de motion problemen op....
OLED heeft geen motion problemen voor de 3e keer. Sample en hold techniek zorgt voor een hoge motion blur. Gepaard met lage response times. Zorgt ervoor dat lage framerates er stotterend uitziet.

Op led heb jij geen problemen omdat die hogere response Times hebben. Dus transitions zijn langzamer en heb je meer motion blur. Dus lijkt alles smooth

Als je zo graag motion net als plasma wil dan kun je beter een CRT halen of wachten tot een andere emmisive technologie zo ver ontwikkeld is en een dusdanige helderheid heeft dat het een frame 1-2ms korte impuls op het scherm kan tonen en het beeld nog helder genoeg is. Dan is je motion helemaal zonder motion blur.

Maar dan ziet low frame rate content er nog steeds niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Viel me gisteren iets op aan mijn 55C7.
Het paneel zit niet in het midden gemonteerd.

Was me al eerder opgevallen, maar gisteren hield mijn neurotische kant het niet meer.
Zwarte balk naast het scherm is links 4mm breder dan rechts.
Nu is dit alleen met daglicht echt zichtbaar en zal het niets aan de werking van de TV af doen, maar vind het wel "slordig"

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Malignant schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:48:
Viel me gisteren iets op aan mijn 55C7.
Het paneel zit niet in het midden gemonteerd.

Was me al eerder opgevallen, maar gisteren hield mijn neurotische kant het niet meer.
Zwarte balk naast het scherm is links 4mm breder dan rechts.
Nu is dit alleen met daglicht echt zichtbaar en zal het niets aan de werking van de TV af doen, maar vind het wel "slordig"
Pixel-shift uitzetten (deze laat het beeld continue wat verspringen om inbranden te voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Pixel-shift uitzetten (deze laat het beeld continue wat verspringen om inbranden te voorkomen).
Seriously ?
Zal ik vanmiddag eens naar kijken dan.
Maar als dat de boosdoener is, dan heb je toch geen 1:1 pixel mapping met just-scan aan ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Malignant schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:50:
[...]

Seriously ?
Zal ik vanmiddag eens naar kijken dan.
Maar als dat de boosdoener is, dan heb je toch geen 1:1 pixel mapping met just-scan aan ?
Gezien je omschrijving ga ik daar wel van uit. Je zult op een resolutie van 4k een aantal (rijen) pixels missen inderdaad. Veel gebruikers zetten het uit. Ik laat het lekker aan, valt me bij normaal kijken niet op en alle beetjes tegen burn-in zullen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
LuisjeNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:42:
@Raymon89

Bij Planet Earth II is er volgens mij inderdaad sprake van zwart dat gewoon in de bron niet zwart is (neem aan dat jullie de intro bedoelen). Is ook veel tegenlicht van de zon en de halo ringen zijn volgens mij bewust zo gecreëerd. Je ziet ze bij elke type scherm maar juist omdat bij OLED de zwart waardes veel dieper kunnen zijn lijkt het wel extra op te vallen wat een 'rare' keuze de regisseur gemaakt heeft. Het verdient in mijn ogen niet echt een schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Is niet alleen bij PE II.

Is mij bij diverse TV series ook al opgevallen dat daar "slecht" mee om word gegaan.
Ben momenteel bijvoorbeeld de serie Grimm aan het kijken en hier is het ook met zeer grote regelmaat aan de orde.
Tijdens sommige afleveringen gebeurd het meerde malen met diverse scene's dat de zwart waardes dusdanig hoog zijn dat er echt grijs beeld zichtbaar is. Maar het stomme is dat er dan in een opvolgende scene wel gewoon normaal zwart te zien is.

Bij reguliere TV heb ik dit ook al een paar keer gezien. Slecht aanbod qua content wat ik niet begrijp, omdat het de ene keer wel goed gaat, maar de andere keer niet, en dat in dezelfde aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 12:04
[...]

Wat zie jij als voordelen van de LG C7 t.o.v. de Panasonic VT20?

Helaas moet ik ook afscheid nemen van mijn VT20 50 inch Plasma. Plots plofte de TV uit en startte hij terug op met een zwart vlak in de rechterbovenhoek. Hij gaf al langer subtiele strepen doorheen het beeld dus ik zag het wel een beetje aankomen.

Vond het beeld altijd heel rustig overkomen. Levensduur 7 jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
T0mS schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:01:
[...]

Wat zie jij als voordelen van de LG C7 t.o.v. de Panasonic VT20?
Niet veel naar mijn mening.
Zwart was al op plasma heel zwart. Plasma gaf kleuren goed natuurgetrouw weer. Tevens werd er stotteringen of verspringingen van beeld goed weergegeven bij 1080i signaal.

OLED heeft slanker design, minder plastic rondom scherm. Bij plasma zag je de honingraat structuur van fosforcellen als je dichtbij stond. Bij OLED is het heel minuscuul zodat je de pixels niet kan zien.

OLED heeft ook inbrand problemen of last van na ijlen bij weergeven van statisch beeld. OLED wordt best warm en verbruikt meer stroom i.v.m. LED. Dus op dat opzicht kan je OLED best met plasma vergelijken.

Ik had een keer mijn pc 2 minuten op Windows bureaublad laten staan en ging toen naar een zwart scherm. Daar zag je al dat OLED erg gevoelig is voor naijlen van statisch scherm. Anderen zullen misschien mijn genoemde proberen te verdedigen. Maar OLED is absoluut niet perfect. Verre van dat.

Maar als je al 2 OLED televisies heb gekocht en doorverkocht dan weet je de zwakke punten al snel te vinden en deze zijn tot op heden in alle OLED schermen te vinden. Dan kan men zeggen dat het aan de 1080i signaal ligt en niet aan de tv maar probleem is zolang we kabel 1080i signaal hebben i.p.v. 4k zullen er imperfecties in beeld optreden met algoritmes van beeld aansturing.

Mijn tip voordat je een OLED tv gaat halen vraag aan verkopende partij of je de tv mag testen op 1080i kabel signaal via interne ci+ module) en zoek beelden op die gecompliceerd snel bewegen en kijk hier voor langere periode naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kom van een Pana Plasma 60 serie en heb geen problemen wat so ever dan ook die jij hier benoemd met mijn B6. En ik ben toch echt een kritische kijker en kijk toch veel sport met snelle beelden en geen last van inbranden. Ik ben helemaal happy en hoop dat deze tv het langer uithoudt dan 3 jaar die de 60 serie oud was en 2 keer is omgewisseld. Pana is ook niet meer wat het is geweest. Boven staan nog 2 Plasma's die zo'n 10 jaar oud zijn toen Pana nog kwaliteit bouwde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:55
Ik snap niet dat er mensen zijn die een tv kopen van pak hem beet 2000,- Euro en er dan 1080i materiaal op kijken. De bron bepaald het beeld. Hoe beter de tv hoe meer ruis en beeldfouten er zichtbaar zijn uit de bron. Ook met mkv rips kun je genoeg ruis en beeldfouten spotten. Zelfs Netflix 4K is niet perfect. Mijn oude Panasonic GT60 had prachtig beeld, maar sinds ik de E6 heb ben ik zeer verrast betreffende het beeld en de motion. Ik vind dat de tv met de juiste bron (denk aan UHD bluray) bijna perfect is.

Natuurlijk kijken wij ook weleens naar de kabel tv, maar ik verwacht dan niet dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:07:
[...]

Ik kom van een Pana Plasma 60 serie en heb geen problemen wat so ever dan ook die jij hier benoemd met mijn B6. En ik ben toch echt een kritische kijker en kijk toch veel sport met snelle beelden en geen last van inbranden. Ik ben helemaal happy en hoop dat deze tv het langer uithoudt dan 3 jaar die de 60 serie oud was en 2 keer is omgewisseld. Pana is ook niet meer wat het is geweest. Boven staan nog 2 Plasma's die zo'n 10 jaar oud zijn toen Pana nog kwaliteit bouwde.
Ik wilde me er niet weer mee bemoeien want dit onderwerp ik al zo vaak langsgekomen, maar bij deze: motion is heel persoonlijk en je kunt hier dus heel lastig een discussie over voeren. De één heeft op OLED nergens last van terwijl de ander het geen 5 minuten vol houdt.

Door de snelle response tijd van OLED en de hoge contrast-ratio vallen de individuele frames meer op dan bij een LCD die veel meer motion-blur heeft. Voordeel: heel scherp beeld, zelfs bij snelle beelden. Nadeel: beweging oogt niet altijd vloeiend. Als je hier gevoelig voor bent zul je dus (voorlopig nog) uit de buurt van OLED moeten blijven.

TruMotion zou voor de gevoelige mensen een oplossing moeten zijn, maar de implementatie van LG laat nogal wat te wensen over. Wellicht dat die bij andere fabrikanten beter is. @aliberto heeft ieder geval een goed punt: bekijk wat verschillend materiaal om te kijken in hoeverre je er gevoelig voor bent.
macweeds schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:18:
Ik snap niet dat er mensen zijn die een tv kopen van pak hem beet 2000,- Euro en er dan 1080i materiaal op kijken. De bron bepaald het beeld. Hoe beter de tv hoe meer ruis en beeldfouten er zichtbaar zijn uit de bron. Ook met mkv rips kun je genoeg ruis en beeldfouten spotten. Zelfs Netflix 4K is niet perfect. Mijn oude Panasonic GT60 had prachtig beeld, maar sinds ik de E6 heb ben ik zeer verrast betreffende het beeld en de motion. Ik vind dat de tv met de juiste bron (denk aan UHD bluray) bijna perfect is.

Natuurlijk kijken wij ook weleens naar de kabel tv, maar ik verwacht dan niet dezelfde kwaliteit.
Kun jij even zorgen dat alle TV kanalen van Ziggo 4K zijn? Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Ik wilde me er niet weer mee bemoeien want dit onderwerp ik al zo vaak langsgekomen, maar bij deze: motion is heel persoonlijk en je kunt hier dus heel lastig een discussie over voeren. De één heeft op OLED nergens last van terwijl de ander het geen 5 minuten vol houdt.

Door de snelle response tijd van OLED en de hoge contrast-ratio vallen de individuele frames meer op dan bij een LCD die veel meer motion-blur heeft. Voordeel: heel scherp beeld, zelfs bij snelle beelden. Nadeel: beweging oogt niet altijd vloeiend. Als je hier gevoelig voor bent zul je dus (voorlopig nog) uit de buurt van OLED moeten blijven.

TruMotion zou voor de gevoelige mensen een oplossing moeten zijn, maar de implementatie van LG laat nogal wat te wensen over. Wellicht dat die bij andere fabrikanten beter is. @aliberto heeft ieder geval een goed punt: bekijk wat verschillend materiaal om te kijken in hoeverre je er gevoelig voor bent.

[...]

Kun jij even zorgen dat alle TV kanalen van Ziggo 4K zijn? Thanks ;)
Ziggo opzeggen en voortaan naar 4K bronnen kijken. Probleem opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

macweeds schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:25:
[...]

Ziggo opzeggen en voortaan naar 4K bronnen kijken. Probleem opgelost ;)
Wijsneus :P Natuurlijk kijk ik content waar mogelijk in de hoogste kwaliteit, maar je hebt ook niet altijd de keus (zoals bij TV). Dan wil je alsnog dat de TV daar gewoon goed mee omgaat. Al heb ik overigens nergens last van hoor qua TV beeld, maar hoor wel meer mensen klagen over 1080i signaal (al is dat weer afhankelijk van de firmware; de laatste firmware verhelpt bijv alweer de judder-problemen op 1080i).

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 08-08-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:26:
[...]

Wijsneus :P Natuurlijk kijk ik content waar mogelijk in de hoogste kwaliteit, maar je hebt ook niet altijd de keus (zoals bij TV). Dan wil je alsnog dat de TV daar gewoon goed mee omgaat. Al heb ik overigens nergens last van hoor qua TV beeld, maar hoor wel meer mensen klagen over 1080i signaal (al is dat weer afhankelijk van de firmware; de laatste firmware verhelpt bijv alweer de judder-problemen op 1080i).
Ik heb ook geen problemen met normale tv, maar er zullen best mensen zijn die kieskeuriger zijn. NL tv is over het algemeen gewoon matig in kwaliteit, enkele zenders daar gelaten. Maar als ik dan bij een vriend of kennis een LCD van bv Samsung zie besef ik weer hoe goed het beeld van LG OLED is. Ook met 1080i bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macweeds schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:33:
[...]

Ik heb ook geen problemen met normale tv, maar er zullen best mensen zijn die kieskeuriger zijn. NL tv is over het algemeen gewoon matig in kwaliteit, enkele zenders daar gelaten. Maar als ik dan bij een vriend of kennis een LCD van bv Samsung zie besef ik weer hoe goed het beeld van LG OLED is. Ook met 1080i bron.
Gewoon net als ik 2 weken op de camping via Wifi op een laptop naar de Ziggo app kijken en dan thuis weer de tv aanzetten. Verademing! 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

ionn schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 04:55:
[...]

OLED heeft geen motion problemen voor de 3e keer. Sample en hold techniek zorgt voor een HOGE motion blur. Gepaard met lage response times. Zorgt ervoor dat lage framerates er stotterend uitziet.

Op led heb jij geen problemen omdat die hogere response Times hebben. Dus transitions zijn langzamer en heb je meer motion blur. Dus lijkt alles smooth

Als je zo graag motion net als plasma wil dan kun je beter een CRT halen of wachten tot een andere emmisive technologie zo ver ontwikkeld is en een dusdanige helderheid heeft dat het een frame 1-2ms korte impuls op het scherm kan tonen en het beeld nog helder genoeg is. Dan is je motion helemaal zonder motion blur.

I
Bedoel je niet dat oled juist een lage motion blur heeft?

Ik vind de motion van mijn e6 ook niet perfect.
Ik kijk veel tennis en dan stoor ik mij toch nog steeds.
Toernooi in Canada is te volgen via fox sports.
1e wedstrijd die ik bekeek is de motion vd bal niet smooth. Flikkert. Stroboscoop effect.
True motion helpt hier niks bij.

2e wedstrijd op een andere baan. Motion vd bal is perfect :?
Was een avond partij.

Toernooi van vorige week in Hamburg was ook perfect.

Snap hier helemaal niets van.

Wellicht heeft het te maken ook met de sample and hold techniek van oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Puck schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:31:
[...]

Bij gewoon PC beeld, zal HDR modus inderdaad een stuk donkerder zijn. Op het moment dat je (goede) HDR content afspeelt zal dit geen probleem meer moeten zijn. Daarnaast even checken op welke HDR modus de TV staat ingesteld.

Randen die wegvallen is een kwestie van overscan goed zetten. Op de TV: Picture Settings > Overscan > Just Scan aan. Wellicht dat je dit ook nog op de PC moet afstellen.
Dank! Ik ga er straks even mee rommelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

invincible30 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:38:
[...]
[knip]

Zou het simpelweg niet iets met de bron zelf te maken kunnen hebben, wat je provider aan signaal levert bedoel ik? Bij Ziggo Sport, als voorbeeld, heeft het Select HD kanaal een hogere bitrate dan het Racing HD kanaal. Dus gelijke programma's, bekeken via het ene danwel andere kanaal, geven al een (zichtbaar) verschil in beeldkwaliteit (en beleving).

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2017 15:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
ionn schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 04:55:
[...]

OLED heeft geen motion problemen voor de 3e keer. Sample en hold techniek zorgt voor een hoge motion blur. Gepaard met lage response times. Zorgt ervoor dat lage framerates er stotterend uitziet.

Het gaat mij niet eens of ik het wil, ik KAN er niet naar kijken. Als ik er naar kijk wordt ik er ziek van. Het kijkt vermoeiend en krijg er hoofdpijn van en combineer dit met epilepsie = geen succes. Het beeld komt onnatuurlijk schokkerig met bewegingen over = voor mij een soort van stroboscoop effect.

Tevens blijf ik erbij dat fabrikanten die de hoofdprijs vragen voor een OLED televisie dat ze moeten gewoon ervoor moeten zorgen dat deze problemen niet aan de orde zijn. Dit soort problemen had je 25 jaar geleden ook met naar 100 hertz televisies kijken, je zag een na ijl effect, soort streep of waas bij bewegende objecten. Het scherm kon het niet goed verwerken of bijbenen. Nu 25 jaar later hebben we soortgelijke problemen met bewegingen.

Je kan de consument de schuld geven omdat deze kijkt naar 1080i signaal, maar dit is niet reëel. Fabrikanten moeten gewoon hun zaakjes op orde hebben. Ik verwacht van een tv van 5000 euro geen gezeur. tot op heden is dit er wel met OLED naar mijn ervaring.

Ik kreeg met moeite mijn 65EF950V verkocht. Zeker 10 mensen (vrienden en potentiële kopers) die bij mij kwamen hebben deze motion/judder problemen bij snelle beelden 1080i signaal maar ook op YouTube werd dit geconstateerd.

Blijf jij maar lekker volhouden dat het niet aan de tv ligt.
Misschien even die roze bril van je neus afzetten en dan eens een nieuwe bril aanmeten kan ook wonderen doen en dan uiteindelijk je perceptie veranderen. OLED is niet heilig. Waarom geeft invincible30 dan ook toe dat zijn tv deze problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 20:01
aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:18:
[...]

Het gaat mij niet eens of ik het wil, ik KAN er niet naar kijken. Als ik er naar kijk wordt ik er ziek van. Het kijkt vermoeiend en krijg er hoofdpijn van en combineer dit met epilepsie = geen succes. Het beeld komt onnatuurlijk schokkerig met bewegingen over = voor mij een soort van stroboscoop effect.

Tevens blijf ik erbij dat fabrikanten die de hoofdprijs vragen voor een OLED televisie dat ze moeten gewoon ervoor moeten zorgen dat deze problemen niet aan de orde zijn. Dit soort problemen had je 25 jaar geleden ook met naar 100 hertz televisies kijken, je zag een na ijl effect, soort streep of waas bij bewegende objecten. Het scherm kon het niet goed verwerken of bijbenen. Nu 25 jaar later hebben we soortgelijke problemen met bewegingen.

Je kan de consument de schuld geven omdat deze kijkt naar 1080i signaal, maar dit is niet reëel. Fabrikanten moeten gewoon hun zaakjes op orde hebben. Ik verwacht van een tv van 5000 euro geen gezeur. tot op heden is dit er wel met OLED naar mijn ervaring.

Ik kreeg met moeite mijn 65EF950V verkocht. Zeker 10 mensen (vrienden en potentiële kopers) die bij mij kwamen hebben deze motion/judder problemen bij snelle beelden 1080i signaal maar ook op YouTube werd dit geconstateerd.

Misschien even die roze bril van je neus afzetten en dan eens een nieuwe bril aanmeten kan ook wonderen doen en dan uiteindelijk je perceptie veranderen. OLED is niet heilig. Waarom geeft invincible30 dan ook toe dat zijn tv deze problemen heeft.
Volgens mij verklaard hij OLED ook niet heilig. Maar heel simpel, staat het je niet aan dan koop je toch geen OLED meer. Snap niet zo wat het probleem is.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-10 16:16
[...]

Het is wel makkelijk om OLED de schuld te geven maar hoe wil je dan verklaren dat ik en iedereen die bij me over de vloer is geweest de afgelopen maanden nergens last van had?

Moet ik ze allemaal even vertellen dan ze maar een bril moeten laten aanmeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
RBN026 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Volgens mij verklaard hij OLED ook niet heilig. Maar heel simpel, staat het je niet aan dan koop je toch geen OLED meer. Snap niet zo wat het probleem is.
Probleem is dat de fabrikant niet eerlijk hierover is. De marketing afdelingen doen aardig goed hun werk. Mensen betalen grof geld voor iets wat beloofd wordt als de ultieme kijkervaring. Als je gaat klagen zegt fabrikant gewoon doodleuk:

Klant uitleg gegeven over ips/edge backlight panel bij snelle bewegingen is concept apparaat. Indien u niet tevreden bent verwijzen wij u naar uw dealer.

Winkel: Ja monteur is bij u geweest en alhoewel het geconstateerd is, is het geen fout. We laten de tv niet repareren. Als jij je beroept op je garantie dan wordt er niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

hardware-lover schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Zou het simpelweg niet iets met de bron zelf te maken kunnen hebben, wat je provider aan signaal levert bedoel ik? Bij Ziggo Sport, als voorbeeld, heeft het Select HD kanaal een hogere bitrate dan het Racing HD kanaal. Dus gelijke programma's, bekeken via het ene danwel andere kanaal, geven al een (zichtbaar) verschil in beeldkwaliteit (en beleving).
Ligt niet aan de bron denk ik.
Kijk via ziggo. Fox sports heeft een vrij hoge bitrate.
Maar nogmaals bij de ene wedstrijd en of toernooi is het perfect. En de volgende wedstrijd en of toernooi is het slecht.

Bij wimbledon had ik dit probleem ook al.
Maar op de Panasonic plasma van mijn ouders was dit motion probleem er niet.

Ligt toch echt aan het toestel.

Voor de rest ben ik erg tevreden met mijn oled trouwens.
Motion met 24p bluray vind ik prima.
Ook voetbal en andere balsporten zien er qua motion goed uit.

Tis alleen bij tennis dat ik mij soms irriteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Probleem is dat de fabrikant niet eerlijk hierover is. De marketing afdelingen doen aardig goed hun werk. Mensen betalen grof geld voor iets wat beloofd wordt als de ultieme kijkervaring. Als je gaat klagen zegt fabrikant gewoon doodleuk:

Klant uitleg gegeven over ips/edge backlight panel bij snelle bewegingen is concept apparaat. Indien u niet tevreden bent verwijzen wij u naar uw dealer.

Winkel: Ja monteur is bij u geweest en alhoewel het geconstateerd is, is het geen fout. We laten de tv niet repareren. Als jij je beroept op je garantie dan wordt er niets mee gedaan.
Maar dit is wel iets wat van af het begin er geweest moet zijn. Hoe lang heb je de tv gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Idanue schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Het is wel makkelijk om OLED de schuld te geven maar hoe wil je dan verklaren dat ik en iedereen die bij me over de vloer is geweest de afgelopen maanden nergens last van had?

Moet ik ze allemaal even vertellen dan ze maar een bril moeten laten aanmeten?
Ik weet niet wat voor content je bekijkt, maar kijk je via interne CI+ module en 1080i signaal?

Waarom heeft de EF950V en de B6 en E6 en de C7 die ik allemaal heb gezien wel deze problemen. Waarom heeft invincible30 deze problemen?

Het feit is dat het een wel nietes verhaal wordt. Ik wil alleen maar mensen behoeden voor eventuele fouten en teleurstellingen na het uitgeven van zoveel geld. Doe eerst verdomd goed je huiswerk en geloof marketing niet direct. Vind je eigen waarheid. Reviews zeggen ook niet alles over een televisie. Hoewel de reviewers zeggen dat ze onafhankelijk functioneren moeten ze toch op basis van HUN bevindingen een review schrijven. Wil het zeggen dat het goed of fout is. Nee maar vaak hebben reviewers niet de tijd om uitgebreid te testen zoals de consument er in real life er naar kijkt. Bij reviewers draait het allemaal om getalletjes waar mensen wild van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
RBN026 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:39:
[...]

Maar dit is wel iets wat van af het begin er geweest moet zijn. Hoe lang heb je de tv gehad?
Voordat ik het verband met epilepsie (meer aanvallen dan normaal) en problemen met motion/judder met de tv kon leggen was ik 4 maanden verder. Ik hoopte met aanschaf van de nieuwere 55B6V dat deze problemen verleden tijd waren. Niet dus. Zeker met aanschaf van de B6 viel het kwartje al helemaal, ben toen op internet gaan zoeken en tot mijn verbazing vele resultaten waar men normaal nooit over praat bij reviews. De B6 heb ik 1,5 maand gehad en de EF950V 10 maanden, waarvan 3 maanden gezeur met winkel en LG en stond bijna altijd uit.
Toen ze door hadden dat k de tv 3x wilde laten repareren en dan aankoopbedrag terug wilde krijgen wilde ze de tv niet meer laten repareren.

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 08-08-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Ik weet niet wat voor content je bekijkt, maar kijk je via interne CI+ module en 1080i signaal?

Waarom heeft de EF950V en de B6 en E6 en de C7 die ik allemaal heb gezien wel deze problemen. Waarom heeft invincible30 deze problemen?

Het feit is dat het een wel nietes verhaal wordt. Ik wil alleen maar mensen behoeden voor eventuele fouten en teleurstellingen na het uitgeven van zoveel geld. Doe eerst verdomd goed je huiswerk en geloof marketing niet direct. Vind je eigen waarheid. Reviews zeggen ook niet alles over een televisie. Hoewel de reviewers zeggen dat ze onafhankelijk functioneren moeten ze toch op basis van HUN bevindingen een review schrijven. Wil het zeggen dat het goed of fout is. Nee maar vaak hebben reviewers niet de tijd om uitgebreid te testen zoals de consument er in real life er naar kijkt. Bij reviewers draait het allemaal om getalletjes waarmensen wild van worden.
Via CI+ en ziggo op een 55B6.

Het is niet zo dat ik je niet geloof hoor maar ik en andere mensen hier hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb ook wat aanmerkingen op m'n LG 55B6 op twee vlakken: digitale (HD) TV kwaliteit en motion handeling.

Bij digitale TV merk ik dat een aantal uitzendingen gewoon wat blurry is en slecht lijkt te worden verwerkt (Ziggo, CI+ module). Misschien dat een Horizon box hierin uitkomst biedt zodat het signaal extern wordt verwerkt, maar bij m'n Panasonic 55" CX700 was de kwaliteit via dezelfde CI+modiule en kabel gewoon perfect. Blijf het raar vinden dat de kwaliteit van 1080i uitzendingen soms wat matig is bij m'n 55B6. Op zich is dit geen heel groot probleem, het gros van de uitzendingen ziet er wel goed & scherp uit.

Daarnaast laat de motion handeling toch vaak wat te wensen over in mijn ogen. Heb heel veel verschillende settings geprobeerd met dejudder/deblur maar krijg nooit echt prettige motion handeling. Dit zal vooral komen omdat ik hier enorm gevoelig voor ben. Maar ik vind dat bewegingen niet vloeiend verlopen en soms wat schokkerig, zelfs met alle beeldverbeteraars uit. Waar ik me wellicht nog het meest aan stoor is dat ondertiteling hier ook last van heeft en soms artifacts vertoont bij bewegingen.

Bij de 65C7 van m'n vader is dat niet anders. Hij heeft er zelf overigens totaal geen last van; sterker nog hij ziet het niet eens. Dit is dan ook het grootste probleem; iedereen heeft andere ogen en verwerkt beelden anders waardoor een groot deel van de mensen geen issues heeft met de motion handeling, puur omdat ze de motion als vloeiend zien/ervaren. Hierdoor eindig je altijd in een welles-nietes discussie waarbij waarschijnlijk beide partijen de 'waarheid' spreken :)

Ben voor de rest wel tevreden hoor, vooral het ontbreken van edge-lit met bijbehorende bleeding is geweldig; ook de zwartwaarden en contrast zijn fantastisch. Had alleen voor het geld iéts meer verwacht van motion handeling. Motion bij 24p is overigens wel zeer goed te doen. Dus films, series en blurays (mijn voornaamste reden om een OLED te kopen) kijken goed weg. OLED is verre van perfect, maar veel beter beeld ga je niet krijgen. Had alleen graag de motion handeling van m'n Loewe plasma tv gehad, dan was dit toestel echt 100% perfect voor me.

Ben wel erg benieuwd hoe de motion handeling bij de andere merken is, aangezien ze wel dezelfde LG panelen gebruiken maar wel eigen motion technieken implementeren. Wil binnenkort eens gaan kijken hoe Panasonic het op dit gebied doet :) Denk echter dat ik de 55B6 wel enkele jaren ga houden, hopelijk wen ik wat meer aan de manier van motion handeling.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 08-08-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
stin00 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:49:
Ik heb ook wat aanmerkingen op m'n LG 55B6 op twee vlakken: digitale (HD) TV kwaliteit en motion handeling.

Bij digitale TV merk ik dat een aantal uitzendingen gewoon wat blurry is en slecht lijkt te worden verwerkt (Ziggo, CI+ module). Misschien dat een Horizon box hierin uitkomst biedt zodat het signaal extern wordt verwerkt, maar bij m'n Panasonic 55" CX700 was de kwaliteit via dezelfde CI+modiule en kabel gewoon perfect. Blijf het raar vinden dat de kwaliteit van 1080i uitzendingen soms wat matig is bij m'n 55B6. Op zich is dit geen heel groot probleem, het gros van de uitzendingen ziet er wel goed & scherp uit.

Daarnaast laat de motion handeling toch vaak wat te wensen over in mijn ogen. Heb heel veel verschillende settings geprobeerd met dejudder/deblur maar krijg nooit echt prettige motion handeling. Dit zal vooral komen omdat ik hier enorm gevoelig voor ben. Maar ik vind dat bewegingen niet vloeiend verlopen en soms wat schokkerig, zelfs met alle beeldverbeteraars uit. Waar ik me wellicht nog het meest aan stoor is dat ondertiteling hier ook last van heeft en soms artifacts vertoont bij bewegingen.

Bij de 65C7 van m'n vader is dat niet anders. Hij heeft er zelf overigens totaal geen last van; sterker nog hij ziet het niet eens. Dit is dan ook het grootste probleem; iedereen heeft andere ogen en verwerkt beelden anders waardoor een groot deel van de mensen geen issues heeft met de motion handeling, puur omdat ze de motion als vloeiend zien/ervaren. Hierdoor eindig je altijd in een welles-nietes discussie waarbij waarschijnlijk beide partijen de 'waarheid' spreken :)

Ben voor de rest wel tevreden hoor, vooral het ontbreken van edge-lit met bijbehorende bleeding is geweldig; ook de zwartwaarden en contrast zijn fantastisch. Had alleen voor het geld iéts meer verwacht van motion handeling. Motion bij 24p is overigens wel zeer goed te doen. Dus films, series en blurays (mijn voornaamste reden om een OLED te kopen) kijken goed weg. OLED is verre van perfect, maar veel beter beeld ga je niet krijgen. Had alleen graag de motion handeling van m'n Loewe plasma tv gehad, dan was dit toestel echt 100% perfect voor me.
Hoe jij het verwoord kan ik niet veel beter omschrijven , misschien komt het ook dat jij van plasma af komt dat je dit meer opvalt. Mensen die van LED afkomen dat deze minder last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Hoe jij het verwoord kan ik niet veel beter omschrijven , misschien komt het ook dat jij van plasma af komt dat je dit meer opvalt. Mensen die van LED afkomen dat deze minder last van hebben.
Ik ben van een Loewe 42" Plasma TV eerst overgestapt naar een Panasonic 55CX700 (4K, VA edge-lit paneel). De plasma was koning in motion, maar de Panasonic deed het ook erg goed hoor. Ik had daar alle beeldverbeteraars uit en alleen 'Intelligent Frame Correction' op Minimum staan voor zeer goede motion. Maar dat was een edge-lit TV en ik had weer 'last' van matige backlight en local dimming.

Misschien vind ik wel de ultieme sweetspot in een Panasonic OLED, misschien moet mijn perfecte TV nog wel gemaakt worden of misschien ben ik gewoon te kieskeurig omdat m'n ogen te moeilijk doen met motion handeling. In de tussentijd ga ik vanavond even een serie kijken en toch wel genieten van de sterke kanten van OLED kwaliteit :)

Maar in jouw geval met epilepsie heb je helaas geen keus en is verkopen + je verlies nemen helaas de beste keus. Ik kan me goed vinden in je problemen en ik denk dat je nog even moet wachten op een TV die wel aan jouw specifieke eisen voldoet. Ga in ieder geval eens naar een Panasonic kijken, misschien kijkt dat in jouw geval ook wel prettiger?

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 08-08-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
Ik kijk via een kabel ontvanger (Xsarius Fusion) via de HDMI ingang en ervaar geen problemen met motion. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die gevoelig zijn voor niet vloeiende beelden.

Toen wij de Panasonic plasma (GT60) nog hadden waren er best wat mensen die last hadden van plasma flicker. Die zeiden dan dat het beeld trilde in hun ogen. Ik kon dat niet zien, voor mij zag het er perfect uit.

Dus het zou goed kunnen dat er mensen zijn die ook met OLED problemen zien die anderen niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Je had je dan toch beter moeten inlezen / laten informeren / meer moeten bekijken, iets wat je sowieso moet doen bij elke nieuwe techniek. Ik zie echt niet hoe hierbij de schuld bij LG ligt: dit zijn gewoon de karakteristieken van de techniek en er is dus geen fout. Dat het voor jou niet prettig oogt (of helaas zelfs klachten van krijgt) is niet omdat LG wat verkeerd heeft gedaan. Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen.

Je leest er weinig over (althans, zo weinig vind ik niet, dit is op elk forum een groot discussiepunt) omdat het voor veel mensen wel een prima kijkervaring is. Motion blijft persoonlijk (dit is echt de laatste keer dat ik dit ga zeggen, gezien de discussies wordt dit echter nog steeds niet begrepen).

Ik ben het met je eens dat marketing e.d. de tv natuurlijk altijd op elke kant de hemel inprijzen, maar zoals je zelf al zegt: daar moet je dus ook zeker niet op af gaan. Ik vind het wel slordig van LG dat je de TV niet kunt inruilen, ondanks de daadwerkelijke klachten die het bij je veroorzaakt...

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 08-08-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macweeds
@aliberto kun jij de instellingen eens delen van jouw B6 ? (neem aan dat je Trumotion uit hebt staan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Ik zou ook graag wat settings zien/vergelijken voor de verschillende sources. (Tv/pc/apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

invincible30 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:35:
[...]
Ligt niet aan de bron denk ik.
Kijk via ziggo. Fox sports heeft een vrij hoge bitrate.
Maar nogmaals bij de ene wedstrijd en of toernooi is het perfect. En de volgende wedstrijd en of toernooi is het slecht.

Bij wimbledon had ik dit probleem ook al.
Maar op de Panasonic plasma van mijn ouders was dit motion probleem er niet.

Ligt toch echt aan het toestel.

Voor de rest ben ik erg tevreden met mijn oled trouwens.
Motion met 24p bluray vind ik prima.
Ook voetbal en andere balsporten zien er qua motion goed uit.

Tis alleen bij tennis dat ik mij soms irriteer.
Ik heb geen Ziggo Fox abonnement, dus de werkelijke bitrates per Fox kanaal kan ik hier niet checken. Ik zie echter wel dat Ziggo de Fox Sport kanalen over diverse transport streams heeft verdeeld en afhankelijk van hoeveel zenders er in zo'n stream zijn gepropt, kan de beeldkwaliteit (bitrate) per zender dan flink verschillen. Dat er "HD" bij een TV kanaal staat vermeld zegt ook niet al teveel. MotorsTV wordt tegenwoordig ook in "HD" doorgegeven maar de bitrate daarvan is werkelijk bedroevend en niet HD waardig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
macweeds schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:12:
@aliberto kun jij de instellingen eens delen van jouw B6 ? (neem aan dat je Trumotion uit hebt staan!)
Zou ik wel willen maar sinds afgelopen zaterdag ben ik OLEDloos (als dit een Nederlands woord mag zijn.) Ik had de EF950V verkocht. De B6 was al 1.5 maand eerder de deur uit gegaan. Heb geen foto's van instellingen van beide televisies. Maar op zich maakt het niet veel uit. True Motion uit geeft aardig beter beeld.

Beter zet je het beeld bij tv kijken niet op spelmodus, hoewel ik te horen kreeg dat dit het beste en snelste instelling zou moeten zijn kreeg ik juist schokkerig beeld. Op cinema gebruik kreeg ik met alle beeld verbeteraars uit beter beeld. Dus ook Tru Motion. Wat je nog kan proberen is spelen met Dejudder. Maar het kan bijwerkingen hebben zoals niet kunnen bijhouden van beeld of ineens verspringingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
OllyNL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:13:
Ik zou ook graag wat settings zien/vergelijken voor de verschillende sources. (Tv/pc/apps)
Wat ik gisteren deed was televisies kijken en instellen / testen in Mediamarkt en BCC. Dit geeft een goede impressie. Maar niet altijd de gewenste die je graag ziet. Thuis een tv testen is altijd nog het beste. Dit komt door jouw omgevingsbelichting thuis. Dan ook nog het kabelsignaal wat anders qua sterkte kan zijn. Wanneer je naar geluid luisterd is het bij jou thuis eveneens betere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
stin00 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:02:
[...]

Misschien moet mijn perfecte TV nog wel gemaakt worden of misschien ben ik gewoon te kieskeurig omdat m'n ogen te moeilijk doen met motion handeling.

Ik kan me goed vinden in je problemen en ik denk dat je nog even moet wachten op een TV die wel aan jouw specifieke eisen voldoet. Ga in ieder geval eens naar een Panasonic kijken, misschien kijkt dat in jouw geval ook wel prettiger?
Ik kreeg gisteren van een BCC Middelburg verkoper te horen dat er over 2 jaar een plasma comeback gaat komen wat nu volop in ontwikkeling is. Ik heb op Google gezocht maar kan niets hierover vinden. Of heeft deze techniek een andere benaming? Verkoper benadrukte plasma techniek nadrukkelijk paar keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:02
aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:22:
[...]

Ik kreeg gisteren van een BCC Middelburg verkoper te horen dat er over 2 jaar een plasma comeback gaat komen wat nu volop in ontwikkeling is. Ik heb op Google gezocht maar kan niets hierover vinden. Of heeft deze techniek een andere benaming? Verkoper benadrukte plasma techniek nadrukkelijk paar keer.
Ik denk dat dat onzin is. Plasma is dood, het is gewoon met 4k niet te doen mbt stroomverbruik

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
[...]

Was de verkoper onder invloed? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

hardware-lover schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Ik heb geen Ziggo Fox abonnement, dus de werkelijke bitrates per Fox kanaal kan ik hier niet checken. Ik zie echter wel dat Ziggo de Fox Sport kanalen over diverse transport streams heeft verdeeld en afhankelijk van hoeveel zenders er in zo'n stream zijn gepropt, kan de beeldkwaliteit (bitrate) per zender dan flink verschillen. Dat er "HD" bij een TV kanaal staat vermeld zegt ook niet al teveel. MotorsTV wordt tegenwoordig ook in "HD" doorgegeven maar de bitrate daarvan is werkelijk bedroevend en niet HD waardig.
Ik geloof rond de 8 a 9 mbit.
Maar dit is het probleem niet.
Wimbledon zag er op de plasma van ouders qua motion stuk beter uit. Beiden hebben wij ziggo.

Verklaring voor de "hakkelende" tennisbal bij het toernooi van Montreal, kan zijn dat het een uitzending is die uit canada komt. Ik meen dat de uitzendtechniek daar NTSC is.
Dus 30 frames per seconde.
Wij hebben het PAL systeem. 25 frames per seconde. De tv moet dan wel een soort van pull down doen.

Wellicht heeft de lg oled daar moeite mee.

Toch wel teleurstellend. Op mijn vorige oled full hd (910v) heb ik dit probleem nooit ervaren.
Verschil kan zitten in het feit dat de E6 4k is en nog moet upscalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Vreemd verhaal, het zijn nu net zaken zoals BBC die de klanten vooral doorverwezen naar de "LED" TV's en de plasma toestellen zoveel mogelijk links lieten liggen. Als er maar een bak licht uit kwam en met de kleurtjes lekker fel, dan vond menig klant dat blijkbaar meer dan prima destijds, toen plasma nog redelijk goed verkrijgbaar was.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Zojuist probeer ik via het netwerk wat mkvtjes af te spelen en ineens zegt mijn c6v dat hij de bestanden niet herkend. Echt nog nooit last van gehad. Ook bestanden waarvan ik weet dat ze zouden werken geprobeerd en zelfde resultaat. Uit en weer aan...zelfde resultaat.
Iemand dit wel eens gehad en een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

PaPi36 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:44:
Zojuist probeert ik via het netwerk wat mkvtjes af te spelen en ineens zegt mijn c6v dat hij de bestanden niet herkend. Echt nog nooit last van gehad. Ook bestanden waarvan ik weet dat ze zouden werken geprobeerd en zelfde resultaat. Uit en weer aan...zelfde resultaat.
Iemand dit wel eens gehad en een oplossing?
Ik gok een netwerk probleem. Bestanden zijn wellicht niet te bereiken maar staan nog wel gecached in de lijst?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

invincible30 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

I
Bedoel je niet dat oled juist een lage motion blur heeft?

Ik vind de motion van mijn e6 ook niet perfect.
Ik kijk veel tennis en dan stoor ik mij toch nog steeds.
Toernooi in Canada is te volgen via fox sports.
1e wedstrijd die ik bekeek is de motion vd bal niet smooth. Flikkert. Stroboscoop effect.
True motion helpt hier niks bij.

2e wedstrijd op een andere baan. Motion vd bal is perfect :?
Was een avond partij.

Toernooi van vorige week in Hamburg was ook perfect.

Snap hier helemaal niets van.

Nee, lage response times helpt wel, maar nog steeds hebben de huidige oled televisies veel motion blur. Dat komt omdat bij sample en hold the frame de gehele frametime wordt getoond op het scherm. Dit zorgt ervoor dat het menselijk oog motion blur ervaar. Eigenlijk wil je een frame maar 1-2ms op het scherm laten zien.

Als je meer wil weten, moet je hier verder lezen: https://www.blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/
[...]

Maar jij snap het niet helemaal. Het probleem ligt niet bij de fabrikanten, maar bij content met lage framerates. Door lage response times komt lage framerate content schokkerig over. Dus blame de contentmakers. Maar ik ga verder geen aandacht meer aan deze discussie geven, want het lijkt alsof ik tegen een muur praat. Verdiep je eens in de materie en kom dan eens terug met een argument, die gebouwd op feiten is en geen onzin.

Ben wel erg benieuwd hoe de motion handeling bij de andere merken is, aangezien ze wel dezelfde LG panelen gebruiken maar wel eigen motion technieken implementeren. Wil binnenkort eens gaan kijken hoe Panasonic het op dit gebied doet :) Denk echter dat ik de 55B6 wel enkele jaren ga houden, hopelijk wen ik wat meer aan de manier van motion handeling.
Motion is op elke oled hetzelfde. De ene motion interpolation algoritmes zijn alleen weer beter dan de ander, maar schokkerig beeld met lage framerates blijft gewoon een eigenschap van Sample en hold + lage response times.

Afbeeldingslocatie: https://www.blurbusters.com/wp-content/uploads/2014/03/motion_blur_from_persistence.png
Bron: https://www.blurbusters.com/faq/oled-motion-blur/

[ Voor 78% gewijzigd door ion op 08-08-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Shit. Net de gratis game van de maand op Xbox gecheckt. Slime Rancher en bizar snel zag ik retention toen ik even naar het settings menu van de Xbox ging. Dit menu is grijs en de HUD elementen waren duidelijk te zien.

Er zijn dus wel degelijk games waar ze die health bars en al die huppelepup te fel gemaakt hebben. De retention is vrij snel weg maar ik ben er nooit blij mee. Ik zal er voorzichtig mee zijn.

Developers moeten gewoon HUD opacity opties geven of dat je het volledig uit kan zetten.

Ik neem aan dat dit geen fout van de tv is.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 08-08-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:17:
[...]

Ik gok een netwerk probleem. Bestanden zijn wellicht niet te bereiken maar staan nog wel gecached in de lijst?
Vrees niet dat dat het is. Had namelijk nieuwe bestanden neergezet en die zag hij al. Geen oude cache dan. Daarbij doen bestanden het wel via WiFi op de laptop. Soms wel cache issue ervaren maar dan heeft hij andere melding (iets als....kan bestand niet vinden ipv kan niet afspelen).
Maar ga zo wel voor zekerheid alle netwerk elementen uit en aan doen.

Update....je hebt helemaal gelijk....router en modem en TV uit en aan...... en hij doet het weer. Heel vreemd maar ach...het is verholpen...THANX Puck!

[ Voor 11% gewijzigd door PaPi36 op 08-08-2017 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
devilsnight schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:09:
Shit. Net de gratis game van de maand op Xbox gecheckt. Slime Rancher en bizar snel zag ik retention toen ik even naar het settings menu van de Xbox ging. Dit menu is grijs en de HUD elementen waren duidelijk te zien.

Er zijn dus wel degelijk games waar ze die health bars en al die huppelepup te fel gemaakt hebben. De retention is vrij snel weg maar ik ben er nooit blij mee. Ik zal er voorzichtig mee zijn.

Developers moeten gewoon HUD opacity opties geven of dat je het volledig uit kan zetten.

Ik neem aan dat dit geen fout van de tv is.
Ik schreef het eerder ook al, retentie is vrij snel veroorzaakt. Maar ligt er aan hoe je bekijkt of iets een fout is of niet. Een mankement van een tv waar iets kan na ijlen of inbranden vind ik zelf zorgelijk. Dus kort zwart wit gezegd ja het is een fout. Evenals motion /judder/blur gebeuren. Je kan zeggen het ligt aan de gekeken content. Maar je kan niet verwachten dat alle tv geschiedenis op film zomaar ineens kan verdwijnen. De tv moet zich daarop aanpassen en niet de gebruiker. Want alle kabel tv gebruikers moeten ook normaal tv kunnen kijken. Stottert het beeld door slechte algoritmes, dan ligt het naar mijn mening niet aan beeldmateriaal maar juist aan de tv die er niet mee om kan gaan.

Kortom, je kan blijven ontkennen dat het niet de tv zijn schuld is met bovenstaande fouten/ tekortkomingen. Maar zwart wit gezien is het een fout of tekortkoming van techniek dus: fout.
Anderen zullen het niet met me eens zijn en kijken liever naar getalletjes, ik kijk naar gebruikers eindresultaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door aliberto op 08-08-2017 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

aliberto schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Ik schreef het eerder ook al, retentie is vrij snel veroorzaakt. Maar ligt er aan hoe je bekijkt of iets een fout is of niet. Een mankement van een tv waar iets kan na ijlen of inbranden vind ik zelf zorgelijk. Dus kort zwart wit gezegd ja het is een fout. Evenals motion /judder/blur gebeuren. Je kan zeggen het ligt aan de gekeken content. Maar je kan niet verwachten dat alle tv geschiedenis op film zomaar ineens kan verdwijnen. De tv moet zich daarop aanpassen en niet de gebruiker. Want alle kabel tv gebruikers moeten ook normaal tv kunnen kijken. Stottert het beeld door slechte algoritmes, dan doet ligt het naar mijn mening niet aan beeldmateriaal maar juist aan de tv die er niet mee om kan gaan.

Kortom, je kan blijven ontkennen dat het niet de tv zijn schuld is met bovenstaande fouten/ tekortkomingen. Maar zwart wit gezien is het een fout of tekortkoming van techniek dus: fout.
Anderen zullen het niet met me eens zijn en kijken liever naar getalletjes, ik kijk naar gebruikers eindresultaat :)
Met die instelling kan je maar beter helemaal tv meer kijken, want jij wilt gewoon de perfecte TV en die bestaat niet ;)

Toevoeging: overigens ben ik het ook niet eens dat judder aan de gekozen content ligt hoor, maar de 1080i judder bug is onlangs wel gefixt in nieuwe firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 08-08-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Ik schreef het eerder ook al, retentie is vrij snel veroorzaakt. Maar ligt er aan hoe je bekijkt of iets een fout is of niet. Een mankement van een tv waar iets kan na ijlen of inbranden vind ik zelf zorgelijk. Dus kort zwart wit gezegd ja het is een fout. Evenals motion /judder/blur gebeuren. Je kan zeggen het ligt aan de gekeken content. Maar je kan niet verwachten dat alle tv geschiedenis op film zomaar ineens kan verdwijnen. De tv moet zich daarop aanpassen en niet de gebruiker. Want alle kabel tv gebruikers moeten ook normaal tv kunnen kijken. Stottert het beeld door slechte algoritmes, dan doet ligt het naar mijn mening niet aan beeldmateriaal maar juist aan de tv die er niet mee om kan gaan.

;w :F Misschien kun je beter wachten op microled of WOLED met quantom dot. Misschien dat die genoeg brightness hebben om met strobes het beeld weer te kunnen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 08-08-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rerder
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2024
[...]

Over welk model heb je het. Ik heb op de C7 echt geen last van inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Na ijlen is niet hetzelfde als inbranden voor de duidelijkheid.
Na ijlen is niet permanent te denken aan een logo of menu dat paar minuten actief was en duidelijk zichtbaar is voor korte periode, zelfs als je de tv aanzet. Maar ga je over op een andere bron en het beeld is vrij actief dan verdwijnt het weer.
Ik had het met de EF950V en B6 series dat het beeld van bureaublad voor paar minuten in het OLEDscherm zichtbaar was.

Inbranden is permanent. Je kan het mogelijk de schade nog beperken door een hele nacht of dag sneeuw beeld te laten zien, zodoende wordt het beeld gewassen. Is niet altijd succes voor garantie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weer een nieuwe testfirmware voor de B6 via onze Russische LG vrienden, welke voorheen altijd gewerkt hebben op de Nederlandse modellen. Deze introduceert ondersteuning voor HLG en nieuwe achtergronden voor de "no-input screensaver".

Volgens AVForums nog steeds geen YouTube HDR (maar die zal ook niet komen) en HDR Game Mode is nog steeds net zo donker. Ik wacht nog even af, omdat ik toch amper HLG bronnen zijn, maar HLG voor de B6 is bij deze bevestigd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1CKmXJ1QNYUhLvFjWiaKwueR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OfJAL274JJay5F6G7FPafv9V/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/teGkQr8YZzeeOjm7G0cNYxoV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UGDByAsswceybLT75y5D4bll/full.jpg

Werkt verder prima op de nederlandse B6 :)

39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Veeeeééél beter. Kon die hond niet meer aanzien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Hmz ik wil ook andere plaatjes op de C7! Die hond en de paddestoelen, wordt je gewoon agressief van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

Ik ben dat eiland ook al zat _O-
@RBN026 Ik heb op de C7 nooit een hond gehad, al. Vanaf dag 1 de bovenstaande afbeeldingen. Die hond had ik enkel op de B6.

[ Voor 23% gewijzigd door wally21 op 08-08-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

RBN026 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:40:
Hmz ik wil ook andere plaatjes op de C7! Die hond en de paddestoelen, wordt je gewoon agressief van.
Komt vanzelf in een nieuwe firmware. Volgens mij trekt LG op den duur alles redelijk gelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

Klopt ja, dit is inderdaad wel een stuk beter.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vlknmG1tP5UNY8OV3zyrIJgl/full.png
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 08-08-2017 22:15 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

wanneer gaan die update OTA komen?
tevens is er iemand die deze firmware heeft getest met een ci plus van ziggo (oud upc gebied)?
voor dat straks niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ApC_IcE schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:55:
[...]

wanneer gaan die update OTA komen?
tevens is er iemand die deze firmware heeft getest met een ci plus van ziggo (oud upc gebied)?
voor dat straks niet meer werkt.
Dat weet zoals altijd niemand natuurlijk (dat lijkt LG zelf niet eens te weten :P). @Fietsbel heeft 'm draaien. Ik verwacht weinig problemen, maar ik wacht alsnog lekker even af: nog geen behoefte aan HLG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Dat weet zoals altijd niemand natuurlijk (dat lijkt LG zelf niet eens te weten :P). @Fietsbel heeft 'm draaien. Ik verwacht weinig problemen, maar ik wacht alsnog lekker even af: nog geen behoefte aan HLG.
Naja ik heb wat kleine foutjes in:

- Motion (ik krijg hem niet goed afgesteld met deblur en dejudder) ik ga ook niet de discussie aan maar motion uit kan ik me absoluut niet voorstellen (zeker niet met 1080i ci+ dan lijkt het wel of de cameraman epilepsie heeft.( no offence). Ik heb hem nu op 6/9 wat over het algemeen het beste werkt.
- wanneer netflix kijken komt soms audio van de ci plus (de zender waar die op stond bijv)

Ik weet niet of het verbeterd maar proberen kan altijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ApC_IcE schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:00:
[...]

Naja ik heb wat kleine foutjes in:

- Motion (ik krijg hem niet goed afgesteld met deblur en dejudder) ik ga ook niet de discussie aan maar motion uit kan ik me absoluut niet voorstellen (zeker niet met 1080i ci+ dan lijkt het wel of de cameraman epilepsie heeft.( no offence). Ik heb hem nu op 6/9 wat over het algemeen het beste werkt.
- wanneer netflix kijken komt soms audio van de ci plus (de zender waar die op stond bijv)

Ik weet niet of het verbeterd maar proberen kan altijd :9
Dus er is wel weer een verandering in motion? Ze lijken continue te tweaken, wel jammer dat er nooit duidelijke changelogs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

Dus er is wel weer een verandering in motion? Ze lijken continue te tweaken, wel jammer dat er nooit duidelijke changelogs zijn.
Dat zeg ik niet. Dat hoop ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ApC_IcE schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Dat zeg ik niet. Dat hoop ik. ;)
Oh excuses. Ik verwacht niet hele grote veranderingen in TruMotion, maar wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@ApC_IcE Ik heb inderdaad de nieuwe firmware draaien, maar ik woon in een Caiway gebied dus kan helaas geen Ziggo dingen testen. De overige punten ervaar ik niet ( ik kijk minder dan 1% TV). Heb de TV alleen voor de Playstation 4 en om films te kijken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:57:
[...]

Nou een user op AVforums, had toch een probleem met de firmware en die had hem toen gedowngrade. Deze update is toch niet echt noodzakelijk om te hebben. HLG content gaan we sowieso heel lang nog niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Misschien een gekke vraag maar hoe krijgen jullie die achtergronden met die hond, berg etc? De enige manier dat ik ze krijg is door een ongebruikte input te gebruiken maar na een paar minuten gaat de tv wel op standby. Hoe kan ik deze als screensaver gewoon laten draaien?

Wel fucked up over die B6 firmware trouwens. Ze lijken dus niet te luisteren naar het kritiek over donkere HDR.

[ Voor 17% gewijzigd door devilsnight op 09-08-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:18:
Misschien een gekke vraag maar hoe krijgen jullie die achtergronden met die hond, berg etc? De enige manier dat ik ze krijg is door een ongebruikte input te gebruiken maar na een paar minuten gaat de tv wel op standby. Hoe kan ik deze als screensaver gewoon laten draaien?
Niet, is puur de "screensaver" als er geen input is. Dus zie je dus amper. Had van mij gewoon zwart gemogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:21:
[...]

Niet, is puur de "screensaver" als er geen input is. Dus zie je dus amper. Had van mij gewoon zwart gemogen :)
Ah ok jammer. Hoopte dat er een manier was om dit de screensaver te maken en dat de tv niet in standby ging. Dan zou ik dit gebruiken als ik even kort weg ga en niet elke keer hem wil uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
wally21 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

Ik ben dat eiland ook al zat _O-
@RBN026 Ik heb op de C7 nooit een hond gehad, al. Vanaf dag 1 de bovenstaande afbeeldingen. Die hond had ik enkel op de B6.
Ik had hiervoor ook de B6 en nu de C7 dus vandaar mijn opmerking. Het zou prettig zijn als wij eigen foto's kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 13:16
Versie 04.31.05 is voor de C6 beschikbaar. Ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:25:
[...]

Ah ok jammer. Hoopte dat er een manier was om dit de screensaver te maken en dat de tv niet in standby ging. Dan zou ik dit gebruiken als ik even kort weg ga en niet elke keer hem wil uitzetten.
Ik krijg altijd na 1 of 2 minuten iets op pauze zetten direct een vuurwerk screensaver te zien, mijn B6 is in ieder geval nog nooit op stand-by gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mack80 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:53:
Versie 04.31.05 is voor de C6 beschikbaar. Ota.
Die had ik al. Bij mij geeft die sinds vandaag aan dat de 05.30.10 beschikbaar is via ota. Echter deze verneukt de hdr game mode. 04.31.05 is de beste firmware voor de hdr game mode. Ik ga dus mooi niet updaten. Maar weet iemand hoe je die pop up over de fw update kan uitschakelen? Ik heb auto update gelukkig uitgeschakeld. Alleen komt die pop up nu elke keer als ik de tv aan doe.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

zwembroek schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Die had ik al. Bij mij geeft die sinds vandaag aan dat de 05.30.10 beschikbaar is via ota. Echter deze verneukt de hdr game mode. 04.31.05 is de beste firmware voor de hdr game mode. Ik ga dus mooi niet updaten. Maar weet iemand hoe je die pop up over de fw update kan uitschakelen? Ik heb auto update gelukkig uitgeschakeld. Alleen komt die pop up nu elke keer als ik de tv aan doe.
lge.com domein blokkeren. Ik doe dat via Pi-Hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Puck schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Handig. Ik ga mij eens verdiepen hierin.
Ik wil ook niet updaten namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:17:
[...]

Bedankt voor de tip, maar fuck zeg kan dat niet makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

zwembroek schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Ik draai het niet puur om dit te doen, maar om globaal in mijn hele netwerk advertenties te blokkeren. Voor mij was het dus heel makkelijk (want ik had Pi-hole al draaien) :) Geen idee wat een andere manier zou zijn, op de TV zelf kun je niks instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remonzx
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-02-2023
Sinds een paar weken heb ik last van een tikkend en happerend geluid als ik de apps als Netflix, YouTube etc. opstart van de Lg Oled B6v via de Sonos playbar na enige tijd is het geluid weer normaal, verder met tv kijken maak ik gebruik van de Ziggo Horizon is er niks aan de hand. Maar het is wel bloed irritant het lijkt erop dat de sonos playbar het geluid niet goed ontvangt. Heeft er iemand nog meer dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Ik weet dat het een beetje off-topic is maar wil het jullie toch niet onthouden. Bij Wehkamp de LG UP970 van 349,- eur voor 133,- eur (!). Veruit goedkoopste Dolby Vision / HDR / 4K speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 13:29
Mensen die hem hebben, heeft hij zoveel herrie als hier en daar wordt aangegeven?

EDIT;
Heb hem gewoon besteld, al heb ik nog geen 4k tv:P
Als niks is, stuur ik hem terug, langleve achteraf betalen bij de wehkamp :)

[ Voor 46% gewijzigd door Renegade666 op 09-08-2017 20:30 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Renegade666 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:27:
Mensen die hem hebben, heeft hij zoveel herrie als hier en daar wordt aangegeven?

EDIT;
Heb hem gewoon besteld, al heb ik nog geen 4k tv:P
Als niks is, stuur ik hem terug, langleve achteraf betalen bij de wehkamp :)
Ja dat had ik ook. Voor 133 euro kan je er geen buil aan vallen. Bovendien schijnen er een paar firmware updates te zijn geweest en dat de boel nu stuken beter loopt. Overmorgen ook de update naar Dolby Vision als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
WvB22 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:36:
[...]

Ja dat had ik ook. Voor 133 euro kan je er geen buil aan vallen. Bovendien schijnen er een paar firmware updates te zijn geweest en dat de boel nu stuken beter loopt. Overmorgen ook de update naar Dolby Vision als het goed is.
Ben benieuwd. Morgen avond even testen

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:18
Renegade666 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Ben benieuwd. Morgen avond even testen
Ik heb de gok ook maar gewaagd en hem besteld. :) had denk ik de laatste zie dat hij nu uitverkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Ambition88 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Ik heb de gok ook maar gewaagd en hem besteld. :) had denk ik de laatste zie dat hij nu uitverkocht is.
Heb je net geluk dus😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:18
Als hij minder luidruchtig is dan een straaljager wel ja hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
zwembroek schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:52:
[...]
Genoeg youtube tutorials, 1x instellen en je bent voor 99% van je adds af. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 13:16
zwembroek schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Correctie. Betreft idd 05.30.10. Na install stond er dit😄. Vergeten om de tv uit de doen na update😬😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Mack80 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:32:
[...]

Correctie. Betreft idd 05.30.10. Na install stond er dit😄. Vergeten om de tv uit de doen na update😬😬
Nu heb je dus de fucked up hdr game mode. Voor nu heb ik netwerk op off gezet. Dan komt de pop up voor de fw update ook niet. Als ik netflix wil kijken dan schakel ik wel weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29
Gisteren heb ik een nieuwe LG C7 ontvangen van PlatteTV.nl. Die hebben ze gebrachten en thuis geïnstalleerd. Dit nadat mijn oude C7 een probleem kreeg (deel kolom was uitgevallen). Het heeft erg lang geduurd (1 maand!). Het grootste deel van de vertraging kwam door CE Repair, die er tussen zat en een poging gewaagd heeft het scherm te vervangen. Maar met een nieuw scherm met als extra optie een gebogen hoek en een barst kom je niet ver ;(.

Al met al gematigd positief over PlatteTV.nl en negatief over CE Repair!

Nu maar hopen dat mijn nieuwe TV wel probleem vrij blijft.

Heb wel ontdekt dat (mijn) audio sync probleem (via HDMI) niet exemplarisch is en ook het voor het eerst opstarten van de interne mediaspeler geeft vaak vervormd geluid de eerste keer (oplossing is het opnieuw opstarten van het bestand).

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Pagina: 1 ... 29 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.