VidaR-9 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:
Vandaag in de MM de oudere 55EF950V zien hangen naast een 55C7V. Waarbij ik meer onder de indruk was van de EF950V. Kan natuurlijk door de demo komen die ze erop draaiden.
Hoe verhouden deze twee tv's zich tov elkaar?
Afgelopen zaterdag heb ik mijn 65EF950V met moeite kunnen verkopen na 2 a 3 maanden. Er waren 3 partijen langsgeweest, allen constateerden de volgende problemen:
* Erg traag, of je naar instellingen gaat of zapt naar volgende zender je moet geduld hebben. Browsen op internet is erg traag en op den duur loopt deze vast.
* Er zal geen nieuwe software upgrades meer voor de EF950V uitkomen ondanks dat de televisie nog net geen 2 jaar op de markt is.
* Maar het ergste was en is de Motion handeling. Dit maakte mijn televisie bijna onverkoopbaar. LG zegt dat dit conform apparaat is en je krijgt van winkel en fabrikant de dikke middelvinger. Garantie of niet maakt niet uit. Zoek het maar uit.
True Motion helemaal uitzetten geeft nog enigzins beter resultaat bij snelle beelden maar absoluut niet bevredigend 100% bij 1080i signaal. Je ziet dat het beeld schokt of ineens rare fouten geeft. LG adviseerde om het beeld op gamemodus te zetten bij tv kijken. Alle verbeteraars zouden dan uit staan. Mijn advies beter geen gamemodus aanzetten want dan gaat het beeld schokken.
Gisteren heb ik nog met een mediamarkt medewerker getest met de LG C7 en de Sony A1 en eigenlijk hebben alle televisies problemen met motion afhandeling bij 1080i signaal. Het kan zich op verschillende manieren vertalen. Bij Sony werd het beeld onrustig en vermoeiend en schokkerig. Er is met vele instellingen getest. Ook met blackframe creation aan of uit. Dus een zwarte beeld wordt toegevoegd na het echte beeld om en om. Dit zou voor vloeiender beeldweergave moeten zorgen. Bij LG C7 (heeft geen blackframe creation) zag ik duidelijk rustiger beeld en minder fouten maar..... Als de fouten werden getoond dan zag je bij snelle beelden het beeld verspringen. Het klopte niet.
Ik denk dat de motion problemen echt een OLED kwaal is. Al moet ik bekennen dat de 2017 modellen LG wel verbeterd zijn met motion afhandeling. Maar het is echt niet perfect, verre van dat bij snelle beelden en 1080i kabel signaal ( via ci+ intern) of slechtere beeldmateriaal via Youtube bijvoorbeeld.
Ik heb spijt dat ik mijn Panasonic VT20 65 inch plasma heb weggedaan. Daar had ik geen motion problemen mee.
Op een LED tv heb ik deze problemen niet. Uiteraard wel weer andere problemen zoals backlight bleeding en minder natuurgetrouwe kleuren.
Ik ben nu bezig om een Panasonic OLED tv te bemachtigen maar ik zie het somber in.
Tevens zeggen mensen dat plasma een energie vreter is en klagen mensen over inbranden. In 4 jaar tijd heb ik hier geen problemen mee gehad. Wel met dat het logo bleef na ijlen. Op den duur was het verdwenen. Maar als we nu kijken naar Plasma en OLED, dit zijn totaal andere technieken maar toch hebben ze 3 dingen gemeen:
* Directe aansturing naar glasplaat.
* Verbruiken meer stroom dan LED in soortgelijke grote scherm.
* Kans op inbranden of na ijlen.
Hoe kan het dan dat Plasma slechte naam kreeg en OLED juist niet ondanks dat ze dezelfde eigenschappen delen tel bij OLED nog de motion problemen op....
[
Voor 21% gewijzigd door
aliberto op 09-08-2017 07:52
]
Kennis begint met informatie vergaren.