dubbel post weeral na edit
[ Voor 186% gewijzigd door Carman1971 op 01-08-2017 20:37 ]
[ Voor 186% gewijzigd door Carman1971 op 01-08-2017 20:37 ]
ik heb Vogel's Wall 2245 . handig om kabels te versteken en je kan hem draaien naar de eettafel bij feestjes.Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:02:
Ik ben aan het kijken voor een (flat) muurbeugel voor mijn LG 55 C7. Ik zag de volgende modellen voorbij komen;
Vogel's Thin 205
Vogel's Wall 2205
LG OTW420B
Heeft iemand ervaring met de verschillende muurbeugels en waar gaat de voorkeur naar uit? Of is er een andere muurbeugel die vaak wordt gebruikt voor dit model?
[ Voor 36% gewijzigd door Carman1971 op 01-08-2017 20:33 ]
Op de soundbar of horizon kan je het geluid wel vertragen. Niet vervroegen. Iets wat in de tv wel kan. Echter maar tot -5. Had het graag tot -10 gezienPuck schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:55:
[...]
Hier geen problemen over ARC naar mijn Denon AVR. Als het goed is heeft je versterker meer opties om geluid af te stellen dan de TV. Wellicht daar eens met de instellingen spelen?
Zelfde als ARC: kan ook 5.1 (geen HD) maar ik denk dat je dan wel sound out bij settings moet aanpassen (naar auto ofzo uit mijn hoofd?). Ik gebruik zelf gewoon ARC, geen idee of dat werkt zonder CEC. In theorie wel.El_V schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Is optisch pcm niet gelimiteerd tot 2.0? Hoor lig duidelijk verschil als ik netflix kijk. Maar dat hoorde ik ook al als ik (toen het nog werkte) tussen automatic en pcm switchtte via hdmi. Maar dat zal het verschil tussen encoding tv vs receiver zijn geweest.
Is arc via hdmi ook mogelijk zonder hdmi cec? Dat ik dan twee afstandsbedieningen en beide apparaten aan en uit moet zetten maakt me dan niet uit.
Arrived anxious, left bored
Alléén als je last hebt van burn-in of iets dergelijks, anders afblijven!Silversin schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:52:
Even een korte vraag. Hoe vaak is het handig om pixel refresher te starten? 1x per maand? Half jaar?
Nee, de tv doet om de 4 uur een compensation cycle. Wat dit precies inhoudt weet niemand, maar dit is niet hetzelfde als de pxiel refresher optie! Dit kun je zien aan alleen al de tijd die beide duren; de compensation cycle duurt ongeveer 7 minuten, de pixel refresher ongeveer een uur.Rudios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:54:
@Silversin Volgens mij doet hij dat altijd mits je de TV in stand-by mode hebt.
Ja? Mij leek het dat het een user input is om het of meteen te triggeren, of te starten na op standy by zetten.Rudios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:54:
@Silversin Volgens mij doet hij dat altijd mits je de TV in stand-by mode hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Silversin op 01-08-2017 22:56 ]
[ Voor 50% gewijzigd door wally21 op 01-08-2017 23:18 ]
Op dit moment gebruik ik op mijn 55C7 ARC en CEC beide niet, maar in het menu kan je ze onafhankelijk van elkaar aan/uit zetten. Om de audio codecs te testen via optisch en HDMI heb ik bijv. HDMI ARC wel aan gehad, maar CEC niet.El_V schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Is optisch pcm niet gelimiteerd tot 2.0? Hoor lig duidelijk verschil als ik netflix kijk. Maar dat hoorde ik ook al als ik (toen het nog werkte) tussen automatic en pcm switchtte via hdmi. Maar dat zal het verschil tussen encoding tv vs receiver zijn geweest.
Is arc via hdmi ook mogelijk zonder hdmi cec? Dat ik dan twee afstandsbedieningen en beide apparaten aan en uit moet zetten maakt me dan niet uit.
Your Friendly Neighborhood Moderator
alleen als ik HDMI gebruik kan ik kiezen tussen PCM en Automatic.Puck schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:03:
[...]
Zelfde als ARC: kan ook 5.1 (geen HD) maar ik denk dat je dan wel sound out bij settings moet aanpassen (naar auto ofzo uit mijn hoofd?). Ik gebruik zelf gewoon ARC, geen idee of dat werkt zonder CEC. In theorie wel.
Bedankt! Kan jij het volume van de Denon via de LG remote aansturen?Carman1971 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:10:
[...]
Alles loop nu terug via de Denon en alles loopt goed nu na de reset.
alleen had ik daarna ruis bij mijn Nvidia Nshield en blueray.
Dat lag dus aan mijn profigold PROV1312 dure hdmi kabel, zeer erg voor een kabel van 35 euro.
heb hem door een goedkoop verigold van coolblue en toe was het beeld terug perfect.
De profigold terugbrengen morgen naar krefel.
Wat betreft telenet moet je geen zorgen maken , is allemaal goede kwaliteit.
Zelfs het goeie ouwe pipi langkous in 3/4 formaat was ok.
Ik denk dat enkel zeer slechte oude content van mindere kwalitei kan zijn omdat het zo vergroot is.
maar dat moet ik is testen op youtube als ik tijd heb.
Bij mijn Marantz NR1607 werkt ARC alleen als CEC ook aanstaat. Als ik alleen ARC aanzet krijg ik geen geluid te horen. Dus nu zet ik in mijn Logitech Harmony CEC aan als ik TV kijk maar weer uit als ik BLuray of een andere bron ga kijken. Als je een Harmony gebruikt is CEC alleen maar lastig en onlogisch omdat de Harmony zelf alles op tijd aan en uit zet.El_V schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Same hereharley2009 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43:
net de LG UP970 besteld bij de wehkamp voor 133 euro .. morgen binnen ben benieuwd.
Is nu alweer uitverkocht verdomme... morgen maar een prijsnotificatie invullen. Bedankt voor de tip!Raymon89 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:49:
[...]
Same hereBedankt Tweakers prijsnotificatie
Stay hungry, stay foolish!
Ik hoor graag of-ie bevalt en of de problemen (lawaaierig loopwerk, haperen bij discs van sommige filmstudio's) verholpen zijn. Veel plezier ermee in elk geval.harley2009 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43:
net de LG UP970 besteld bij de wehkamp voor 133 euro .. morgen binnen ben benieuwd.
Zijn ze niet. LG heeft zelf al toegegeven dat er een productie fout in zit. Dus tenzij je zin hebt om hem over een tijd terug te sturen voor ''repair'' mag je je irriteren aan het loopwerk wat boven het geluid van de film uitkomt.Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:17:
[...]
Ik hoor graag of-ie bevalt en of de problemen (lawaaierig loopwerk, haperen bij discs van sommige filmstudio's) verholpen zijn. Veel plezier ermee in elk geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 02-08-2017 21:12 ]
Ja van LG zelf. Oh het zou best kunnen hoor dat de latere batches en dan bedoel ik echt van de laatste maand, wel gefixed zijn. Maar je denkt toch niet dat wehkamp de nieuwste batch in de aanbieding gooit.Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:14:
Wat ik lees op AVforums of AVSforum (geen idee welke van de 2 het was) is dat verschillende mensen absoluut geen problemen ondervinden; waarschijnlijk met latere batches van het zelfde apparaat. Als @harley2009 nu dezelfde problemen ervaart, dan laat ik hem waarschijnlijk schieten. Zo niet, heb ik goede hoop dat het inderdaad niet met allemaal is.
Is jouw informatie afkomstig van LG zelf?
[ Voor 15% gewijzigd door Ambition88 op 02-08-2017 21:29 ]
Ik heb hem nu een week en totaal geen last van lawaai, hij is stiller dan mijn xbox one sAmbition88 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:11:
[...]
Zijn ze niet. LG heeft zelf al toegegeven dat er een productie fout in zit. Dus tenzij je zin hebt om hem over een tijd terug te sturen voor ''repair'' mag je je irriteren aan het loopwerk wat boven het geluid van de film uitkomt.
Bij normale bu-rays is er niks aan de hand, maar ik neem aan dat de meeste geen 4k speler kopen om voornamelijk 1080p blu-rays te gaan kijken
Movies: letterboxd
Bestand erop gezet via Mac of Windows? Mac (ExFat) werkte bij mij nooit en heb dit dus altijd via Windows gedaan. Toen werkte het direct. Weet niet meer of ik NTFS of Fat32 gebruikt heb.karstenb schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:45:
Hoi hoi,
Even een kort vraagje na verschillende problemen met crashende apps zou ik mijn LG 55b6v graag upgraden naar de nieuwste firmware 04.31.20 aangezien nu versie 04.31.10 erop staat terwijl de OTA niet binnenkomt.
Ik heb met verschillende usb sticks geprobeerd, waarop ik de map LG_DTV heb aangemaakt maar het lijkt niet te werken krijg steeds de browse popup om de media te bekijken
Weten jullie toevallig een fix?
[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 02-08-2017 23:40 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Puck op 02-08-2017 23:40 ]
Thanks voor het reageren, heb beide sticks al geformateerd met zowel NTFS als Fat32.. Mocht helaas alle bij niet batenPuck schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:37:
[...]
Bestand erop gezet via Mac of Windows? Mac (ExFat) werkte bij mij nooit en heb dit dus altijd via Windows gedaan. Toen werkte het direct. Weet niet meer of ik NTFS of Fat32 gebruikt heb.
Ik heb even een apart topic aangemaakt om de LG UP970 te bespreken: [LG UP970 UHD Blu-Ray speler] Ervaringen & Discussiedesjaak909 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:13:
[...]
Ik heb hem nu een week en totaal geen last van lawaai, hij is stiller dan mijn xbox one s
Heb de volgende 4k discs gespeeld/doorheen geskipped, zitten geen sony discs bij, dus het zou kunnen dat die wel lawaai maken:
Planet Earth 2
Dredd
the Revenant
Batman lego movie
Lego movie
Pacific rim
Sicario
Ex Machina
ID4: 2
Oblivion
John Wick 2
Mad Max
Lucy
Xmen: Apocalypse
Dank je. Dat heb ik geprobeerd, dat bedoelde ik met koppelen en ontkoppelen.Jorgen schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:16:
Als het een magic remote is, kan je hem resetten door 5 seconden lang de back en home toets tegelijkertijd in te drukken. Daarna kan hij opnieuw gepaired worden met de tv.
Zie ook onderstaand filmpje:
[video]
Als hij echt niet meer (goed) werkt, zelfs na een reset, dan is dit natuurlijk gewoon een garantiekwestie. Mijne heeft altijd goed gewerkt.van D schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:43:
[...]
Dank je. Dat heb ik geprobeerd, dat bedoelde ik met koppelen en ontkoppelen.
Hier ook aardig wat uurtjes Diablo 3 gespeeld. Nergens last vandevilsnight schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:27:
Ik heb de afgelopen dagen tijdens dat free weekend van Diablo 3 de game aardig wat gespeeld op Xbox One en er zitten plenty stilstaande HUD elementen in de game en met een plasma zou ik echt wel retention hebben gezien, maar gelukkig niets met de B6. Het komt er dus op neer dat alleen echt hele felle plaatjes gelijk retention geven, zoals dus het Xbox dashboard, Youtube app, Crunchyroll app etc. Dus hopelijk blijven developers HUDs gewoon zo maken en niet onnodig fel, dan komt het helemaal goed.
[ Voor 54% gewijzigd door Puck op 03-08-2017 12:14 ]
Ik blokkeer alles en zet af en toe Pi-Hole uit om apps te kunnen updaten. Er zijn een aantal verschillende servers waar LG gebruik van maakt en je kunt dus redelijk zelf bepalen wat je wel en niet wilt blokkeren (al weet ik niet precies welke server wat doet). Je moet dus sowieso zelf de domeinnamen blacklisten van wat je wilt blokkeren. Ik zal vanavond wel even mijn lijstje delen.VorteXLP schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:05:
Ik twijfel of ik een Raspberry Pi zal kopen om daar Pi-hole (en evt. in de toekomst andere dingetjes) op te draaien. Ik geloof dat anderen dat hier ook gebruiken voor hun LG OLEDs. Wat blokkeert dit allemaal op webOS? Ads en tracking, of ook software updates? Kan je dit zelf kiezen? En blokkeert dit bijv. ook ads op het Xbox One dashboard?
Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je de 65B6V: Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"BP14 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:00:
Is dit een goede keus of zijn betere 65inch oled tv's voor max €2600 euro?
Movies: letterboxd
Die zit op 3199.desjaak909 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:04:
[...]
Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je de 65B6V: Resinman in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"
Vragen naar advies en dan niet eens willen kijken naar wat er gelinkt word
Lichtpuntje...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Bij deze de LG servers die ik in P-Hole blokkeer. Je kunt aardig raden wat elk domein doet. Ik heb later nog de volledige domeinen in wildcard blocking toegevoegd (deze functie bestond eerst niet), dus is een beetje dubbelopPuck schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:04:
[...]
Ik blokkeer alles en zet af en toe Pi-Hole uit om apps te kunnen updaten. Er zijn een aantal verschillende servers waar LG gebruik van maakt en je kunt dus redelijk zelf bepalen wat je wel en niet wilt blokkeren (al weet ik niet precies welke server wat doet). Je moet dus sowieso zelf de domeinnamen blacklisten van wat je wilt blokkeren. Ik zal vanavond wel even mijn lijstje delen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| * Exact blocking: NL.info.lgsmartad.com ad.lgappstv.com gfts.lge.com lge.com lgsmartad.com lgtvonline.lge.com lgtvsdp.com ngfts.lge.com nl.info.lgsmartad.com nl.lgrecommends.lgappstv.com nl.lgtvsdp.com nl.tvsdp.lgeapi.com snu.lge.com su.lge.com * Wildcard blocking: lge.com lgsmartad.com lgtvsdp.com |
Thanks! Je krijgt dus wel update notificaties maar voor het updaten zelf moet je Pi-hole uitzetten?Puck schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:08:
[...]
Bij deze de LG servers die ik in P-Hole blokkeer. Je kunt aardig raden wat elk domein doet. Ik heb later nog de volledige domeinen in wildcard blocking toegevoegd (deze functie bestond eerst niet), dus is een beetje dubbelop
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 * Exact blocking: NL.info.lgsmartad.com ad.lgappstv.com gfts.lge.com lge.com lgsmartad.com lgtvonline.lge.com lgtvsdp.com ngfts.lge.com nl.info.lgsmartad.com nl.lgrecommends.lgappstv.com nl.lgtvsdp.com nl.tvsdp.lgeapi.com snu.lge.com su.lge.com * Wildcard blocking: lge.com lgsmartad.com lgtvsdp.com
Nee, ik kan niet eens de LG content store in. Maar boeiend, af en toe even handmatig checken of als ik weet dat er een update is van een specifieke app. Je kunt vast minder blokkeren hoor maar ik vind het prima zo. Firmware updates doe ik ook handmatig.VorteXLP schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Thanks! Je krijgt dus wel update notificaties maar voor het updaten zelf moet je Pi-hole uitzetten?
Hier idem.Puck schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:17:
[...]
Nee, ik kan niet eens de LG content store in. Maar boeiend, af en toe even handmatig checken of als ik weet dat er een update is van een specifieke app. Je kunt vast minder blokkeren hoor maar ik vind het prima zo. Firmware updates doe ik ook handmatig.
xileS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:28:
Gisteren eindelijk mijn nieuwe LG OLED55B6V uitgepakt, maar via de zijkant zie ik allemaal "putjes" in de voet. Dit valt eigenlijk volgens mij alleen op als ik langs de tv loop en het vanaf de zijkant bekijk. Het is aan de voorkant iig niet zichtbaar. Meer mensen die dit ook hebben?
[afbeelding]
Oeps foutje, Thanks voor het er op wijzen, nu maar gelijk in de LG OLED topic.[~Yellowneck] schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:50:
[...]
Nee, voet van mijn B6 is helemaal egaal (januari 2017)
Er is overigens een LG OLED topic he![]()
Hmm, en beiden dozen waren nog helemaal nieuw? Niet opnieuw dichtgeplakt?xileS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:08:
[...]
[...]
Oeps foutje, Thanks voor het er op wijzen, nu maar gelijk in de LG OLED topic.
Hmm niemand anders die dit ook heeft? Twijfelde al of dit normaal was. Dan heb ik met mijn vader toch beide pech. Deze is samen bezorgd met zijn Sony OLED en die miste schroeven, die erbij hoorden.
Dan ga ik toch weer contact opnemen met de winkel.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Heel simpel: de voet hoort gewoon recht te zijn en de schroeven horen er gewoon bij te zitten. De voet van mijn B6 is ook gewoon recht. Dat het niet stoort/niet onder schade valt is onzin: dan had je het niet hier gepostxileS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:23:
@Yellowneck de doos van Sony was ik zelf niet bij, maar ik begreep dat die er gewoon nieuw uit zag. En deze LG doos zag er ook gewoon ongeopend uit.
Het is ook niet een onbekende winkel hier op Tweakers, las eigenlijk alleen positieve verhalen erover. En ze reageren altijd netjes en snel terug tot nu toe. Schroefjes voor de Sony, hebben ze gelijk contact opgenomen met Sony en hun laten na sturen. Ze gaven ook aan dat ze alleen nieuwe ongebruikte modellen verkochten, dus dan lijkt het er idd op dat ik dubbel pech heb -.-
Ik weet ook niet of je dit schade kan noemen, aangezien het alleen vanaf de zijkant te zien is. Maar als niemand anders dit heeft, dan zou ik ook liever een "goede" voet hebben ja. Zo goedkoop was de tv namelijk ook weer niet ;p. En het is een nieuwe.
5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y
Die strepen in de garage heb ik ook, zit in de film.kretek1305 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:51:
Ik heb nu een 65C7 en bij sommige scenes komen er rare licht artefacten voor. Bij John Wick (via Netflix app), de scene aan het begin in de "chop" garage, zie ik het volgende bijv.: als er in een donker beeld een felle lichtbron is in de achtergrond dan geeft die lichte strepen over de breedte van het scherm. Alsof er met een flashlight geschenen wordt uit dat punt. En het licht gaat over het oorspronkelijke beeld heen. Duidelijk een artefact en ik kan het maar moeilijk beschrijven. Zoeken in dit topic was dan ook heel moeilijk en niets gevonden...
Eerst dacht ik aan een foutje in de film maar toen zag ik Battlestar Galactica Blood en Chrome op TV (SD) een paar dagen geleden en ben moeten stoppen met kijken. Al die lichten in de schepen werden continu omgevormd tot vuurtorens... Ik heb enkel standaard analoge kabel TV, dus zelfs geen HD (kijk weinig gewone TV). Ik vermoed hier sterk dat het aan de kwaliteit van het beeld lag en hoe de C7 hiermee omgaat.
Bij andere films is het beeld tot nu toe om van te smullen! De verwerking van sommig materiaal lijkt mij dan ook de oorzaak.
Iemand anders dit al gemerkt of bekend met dit fenomeen? Bij mijn 65B6 had ik dit trouwens nooit opgemerkt.
Hebben wij het hier niet gewoon over lens flares? Tenminste wat je beschrijft klinkt als lens flares en zit gewoon in de film. Een JJ Abrams film zit er bijvoorbeeld vol mee.kretek1305 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:51:
Ik heb nu een 65C7 en bij sommige scenes komen er rare licht artefacten voor. Bij John Wick (via Netflix app), de scene aan het begin in de "chop" garage, zie ik het volgende bijv.: als er in een donker beeld een felle lichtbron is in de achtergrond dan geeft die lichte strepen over de breedte van het scherm. Alsof er met een flashlight geschenen wordt uit dat punt. En het licht gaat over het oorspronkelijke beeld heen. Duidelijk een artefact en ik kan het maar moeilijk beschrijven. Zoeken in dit topic was dan ook heel moeilijk en niets gevonden...
Eerst dacht ik aan een foutje in de film maar toen zag ik Battlestar Galactica Blood en Chrome op TV (SD) een paar dagen geleden en ben moeten stoppen met kijken. Al die lichten in de schepen werden continu omgevormd tot vuurtorens... Ik heb enkel standaard analoge kabel TV, dus zelfs geen HD (kijk weinig gewone TV). Ik vermoed hier sterk dat het aan de kwaliteit van het beeld lag en hoe de C7 hiermee omgaat.
Bij andere films is het beeld tot nu toe om van te smullen! De verwerking van sommig materiaal lijkt mij dan ook de oorzaak.
Iemand anders dit al gemerkt of bekend met dit fenomeen? Bij mijn 65B6 had ik dit trouwens nooit opgemerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Sponz op 05-08-2017 11:17 ]
Wellicht de app zelf echt afsluiten en opnieuw opstarten (home knop ingedrukt houden)? Deze blijven namelijk open staan.Sponz schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:04:
Ik gebruik af en toe de dlna player van mn B6, maar ik krijg steeds oude reeds verwijderde content te zien op mn dlna service, en nieuwe content verschijnt niet.
Ik zie nergens hoe ik een refresh kan forceren, is dat wel mogelijk? Als ik een andere player gebruik (bv BubbleUpnp op andriod) zie ik wel de actuele content.
De service is bij mij de mini dlna service op een dd-wrt router - die ik ook al eens gerestart heb.
nvm, clean database is de oplossing
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
De 950V heeft enkel 3D als (mogelijke) plus t.o.v. de C7V, en dat was het dan. Indien het prijsverschil tussen beiden niet gigantisch is (in het voordeel van de 950V), en het te besteden bedrag niet beperkt is, dan zou de C7V de meest logische keuze zijn.VidaR-9 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:
Vandaag in de MM de oudere 55EF950V zien hangen naast een 55C7V. Waarbij ik meer onder de indruk was van de EF950V. Kan natuurlijk door de demo komen die ze erop draaiden.
Hoe verhouden deze twee tv's zich tov elkaar?
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2017 17:39 ]
Testing, one, two ...
Hoezo ben je meer onder de indruk? De c7 is afgezien van 3d op alle facetten ruimschoots beter.....VidaR-9 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:49:
Vandaag in de MM de oudere 55EF950V zien hangen naast een 55C7V. Waarbij ik meer onder de indruk was van de EF950V. Kan natuurlijk door de demo komen die ze erop draaiden.
Hoe verhouden deze twee tv's zich tov elkaar?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Misschien keekt die met de 3d bril op 😂?Adlermann schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:20:
[...]
Hoezo ben je meer onder de indruk? De c7 is afgezien van 3d op alle facetten ruimschoots beter.....
Wat viel je op aan de 950 wat beter was dan op de c7?
Zijn die verschillen wel zo groot in de praktijk? Mijn broertje heeft een 920v en in de praktijk zie je echt geen verschil met de b6 die ik heb.Adlermann schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:20:
[...]
Hoezo ben je meer onder de indruk? De c7 is afgezien van 3d op alle facetten ruimschoots beter.....
Wat viel je op aan de 950 wat beter was dan op de c7?
Verwijderd
De "grote" verschillen zijn pas 42342344423keer voorbij gekomen in dit topic, ook komt dit naar voren in zo wat elke (degelijke) review. Kortom, de keuze kun je prima zelf maken.Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:50:
Hallo,
Door een verzekerings kwestie mag ik een nieuwe tv uitzoeken. nu heb ik de keuze tussen de LG oled 55B6v en de LG oled 55 c7v. als ik voor de B6 kies betekent het wel dat ik ook nog 600 eu mag houden. Nu ben ik hier reviews aan het vergelijken en kom ik er eigenlijk niet helemaal uit waar ik voor moet kiezen. Ik heb ziggo horizon en gebruik de tv vooral voor tv kijken en ps4 gaming. Is er iemand die mij echt de grote verschillen kan uitleggen en of dat echt van grote waarde is voor kijk plezier?
Ja precies die modellen. Het heeft niks met 111 pagina's doorlezen te maken maar duidelijk een signaal van gebrek aan eigen inzet. Het gebruik van de zoekfuntie op het forum en google ontbreekt. En ipv te vraagdumpen had je het antwoord dus al gehad als je die had gebruikt. Warm welkom heb je dus je aan jezelf te danken.Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:44:
Over precies deze modellen? Ik ben nieuw hier en dacht vraag het zo ipv 111 pagina's door te scrollen. Maar warm welkom 👍
[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 06-08-2017 00:05 ]
39
Verwijderd
Lens flares klinkt goed. Was ik nooit zelf op gekomen. Dat het dat is in John Wick kan ik zeker geloven. Bij Battlestar kan het dat niet zijn, het was echt extreem en zeer storend. Het nam ook een relatief groot deel van het scherm in... Ik gok nog steeds dat het daar aan het zwakke bronmateriaal lag. Hoop ik toch.keepitfrosty schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:05:
[...]
Hebben wij het hier niet gewoon over lens flares? Tenminste wat je beschrijft klinkt als lens flares en zit gewoon in de film. Een JJ Abrams film zit er bijvoorbeeld vol mee.
Verwijderd
Niet ruiken, wel (eerst) zoeken. Je hoeft dus niet alle pagina's 1 voor 1 door te lezen, want Tweakers heeft gewoon een goede zoekfunctionaliteit.Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:35:
Jij kon zeker ook in 1 keer fietsen en tot 20 tellen? Niks met gemak te maken. Ik kan niet ruiken dat het hier ergens staat.
[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 06-08-2017 00:45 ]
Ik ken die film/serie zelf niet, maar blijkbaar hebben meer mensen er last van:kretek1305 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:50:
[...]
Lens flares klinkt goed. Was ik nooit zelf op gekomen. Dat het dat is in John Wick kan ik zeker geloven. Bij Battlestar kan het dat niet zijn, het was echt extreem en zeer storend. Het nam ook een relatief groot deel van het scherm in... Ik gok nog steeds dat het daar aan het zwakke bronmateriaal lag. Hoop ik toch.
PSN: fonsmeister
Precies, maar ik heb nu als reactie van de winkel gekregen dat hun B6 ook putjes erin heeft. Het lijkt volgens hun een productie fout te zijn die bij alle tv's van deze lijn voorkomt. Ze bieden wel de optie om te ruilen, maar geven al aan dat ik dan wel putjes in de voet behoud..Puck schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:06:
[...]
Heel simpel: de voet hoort gewoon recht te zijn en de schroeven horen er gewoon bij te zitten. De voet van mijn B6 is ook gewoon recht. Dat het niet stoort/niet onder schade valt is onzin: dan had je het niet hier gepost
Lekker de B6 nemen zeker als 3D niet hoeft. Verschil is minimaal (is er wel) voor 600 euro kan je ook nog eens een goede blu-ray 4K speler erbij nemen en goede muurbeugel...Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:50:
Hallo,
Door een verzekerings kwestie mag ik een nieuwe tv uitzoeken. nu heb ik de keuze tussen de LG oled 55B6v en de LG oled 55 c7v. als ik voor de B6 kies betekent het wel dat ik ook nog 600 eu mag houden. Nu ben ik hier reviews aan het vergelijken en kom ik er eigenlijk niet helemaal uit waar ik voor moet kiezen. Ik heb ziggo horizon en gebruik de tv vooral voor tv kijken en ps4 gaming. Is er iemand die mij echt de grote verschillen kan uitleggen en of dat echt van grote waarde is voor kijk plezier?
Niet echt nieuwswaardig toch, het is gewoon bekend dat OLED, zoals elke display waarbij de pixel zelf lichtgeven, rententie en burn-in kan ontwikkelen.devilsnight schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:18:
Iemand op Neogaf heeft permanente burn in met zijn OLED. Ik heb hem gevraagd welke het is maar het komt erop neer dat het Netflix logo wat je rechtsonderin ziet staan als je in het menu zit waar alle films en series gewoon echt ingebrand is. Het is duidelijk te zien met bepaalde achtergronden.
[ Voor 70% gewijzigd door devilsnight op 06-08-2017 13:37 ]
LED/LCD is een stuk minder gevoelig ervoor; lees het is een heel ander type burn-in wat nauwelijks voorkomt.devilsnight schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:34:
Nee OK en het is mooi als het een uniek iets is, maar damn deze gozer is fucked. Hij krijgt er geen hulp bij, dan ben je echt pissed.
Oh trouwens, worden games door HDR ook feller dan anders? Ik bedoel echt voornamelijk de HUD dan. Want dat hoop ik niet. Ik kan het helaas niet testen.
Maar dus volgens jou kan bijna elke tv wel burn in krijgen? Want men op fora zegt juist niet voor OLED te gaan omdat ze geen zorgen hoeven te maken met burn in met alle andere televisies. Ik vraag me zelf ook nog altijd af waarom er zoveel IR is met de B6 en amper/niet met de EC930 die ik had.
Stay hungry, stay foolish!
Aangezien de Burn-in gevallen vaak met rood/oranje is lijkt me een volledig rood of oranje beeld beter.RBN026 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:41:
Hoe kun je het beste testen op burn ins? Volledig wit beeld?
Mijn mening....stop die €600 lekker in je zak! De verschillen zijn erg klein en worden hier af en toe wat opgeblazen. Met een B6 koop je een prachtige tv met supermooi beeld. Die minieme verschillen vind ik zeker geen €600 extra waard, dat zie je er niet aan af...Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:50:
Hallo,
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
[ Voor 23% gewijzigd door Silversin op 06-08-2017 16:25 ]
Verwijderd
Altijd OLED! Dat is echt een no-brainer. Kopen en geniet ervan!Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:38:
Hoi allemaal. Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een TV heb aangeschaft. Het is tijd voor een upgrade en er is wat gespaard. Nu is na lang filteren en zoeken de keuze tussen;
LG 86UH955V
of
LG OLED65C7V
Dat is 4K + formaat tegen OLED + uiterste kwaliteit.
Wat ik mij afvraag is of de 86UH955V daadwerkelijk veer "slechter" is dan de OLED. Ik kom nu van een W5500 Sony af. Dan zal de stap naar de 86UH955V al groot zijn en naar OLED nog groter. Ik heb ze beide in de winkel gezien, maar daar staan ze in een TL-verlicte ruimte en is het moeilijk vergelijken vind ik. OLED is inderdaad heel zwart, maar zo slecht is de 86UH955V ook niet.
Ik ben heel benieuwd of er tweakers zijn met ervaring met een of beide toestellen.
Verwijderd
Ook nog een specifieke rede voor? Is de LG 86UH955V zoveel minder? Het formaat is wel echt lekker. Helaas is het budget niet genoeg voor een OLED in dat formaat, maar goed, vandaar de keuze.Grudgie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:41:
[...]
Altijd OLED! Dat is echt een no-brainer. Kopen en geniet ervan!
Whole lot of stars ***
Verkoop je een nier, koop je een 77" en heb je nog geld over ook.Rudios schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:55:
Die 77" is zooooo'n lekker formaatje, jammer dat die ook nog zoooooo onbetaalbaar is. Mijn bedoeling is dat ik een jaar of 5 met mijn 65C7 doe en dan maar hopen dat de 77" in de 65" prijsrange van nu valt
HDR is juist minder fel in het algeheel, maar feller bij bepaalde beelden die er dan ook echt uit knallen. Of de HUD dan zo fel is ligt aan de game, maar bij de meeste zal dit geen problemen geven gok ik.devilsnight schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:34:
Nee OK en het is mooi als het een uniek iets is, maar damn deze gozer is fucked. Hij krijgt er geen hulp bij, dan ben je echt pissed.
Oh trouwens, worden games door HDR ook feller dan anders? Ik bedoel echt voornamelijk de HUD dan. Want dat hoop ik niet. Ik kan het helaas niet testen.
Maar dus volgens jou kan bijna elke tv wel burn in krijgen? Want men op fora zegt juist niet voor OLED te gaan omdat ze geen zorgen hoeven te maken met burn in met alle andere televisies. Ik vraag me zelf ook nog altijd af waarom er zoveel IR is met de B6 en amper/niet met de EC930 die ik had.
Ja precies. Bij Star Trek tijdens die lavascene bijvoorbeeld he?Puck schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:39:
[...]
HDR is juist minder fel in het algeheel, maar feller bij bepaalde beelden die er dan ook echt uit knallen. Of de HUD dan zo fel is ligt aan de game, maar bij de meeste zal dit geen problemen geven gok ik.
Bij mij is het logo van rtl4 ingebrand met oled light op 85. Ik kijk nu een week met oled light op 55 en moet zeggen dat wanneer je er aan gewend bent dit echt fel genoeg is. Het logo is na deze week ook iets vervaagd en minder aanwezig op volledig rode beelden dan ervoor. Ik wil wel nogmaals benadrukken dat het 100% niet zichtbaar is bij gewone content. Mijn tip aan iedereen is zet je oled light bij gewoon tv kijken niet te hoog. Met blu ray, UHD disk, games zet hem gerust voluit. Ik vind het jammer dat ik toen niet de kennis had van nu.Silversin schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:21:
Snap niet waarom je OLED light ook meteen op 100 zet, dan vraag je om problemen. Mijne staat nu op 80, wellicht dat ik nog zak naar 75. (Naar mijn gevoel nog steeds te hoog, maar heb een kamer waar veel licht in valt.)
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dat is wel heel laag hoor, dat is nog niet eens 120 cd/m2 wat eigenlijk voor een verduisterde kamer aangeraden is...wally21 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:01:
Ik heb de oled light op 35 staan. Kijkt hier prima. En dan heb je ook geen last van ABL.
Bron zo even niet bij de hand maar kwam via hdtvtest als ik me niet vergis.
Rtings zeker?wally21 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:01:
Ik heb de oled light op 35 staan. Kijkt hier prima. En dan heb je ook geen last van ABL.
Bron zo even niet bij de hand maar kwam via hdtvtest als ik me niet vergis.
Ik had ergens op avforums gelezen dat er niet zoveel verschil zit tussen 85 - 100 (hoger dan 85 zetten geen effect op licht output).zwembroek schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:52:
[...]
Bij mij is het logo van rtl4 ingebrand met oled light op 85. Ik kijk nu een week met oled light op 55 en moet zeggen dat wanneer je er aan gewend bent dit echt fel genoeg is. Het logo is na deze week ook iets vervaagd en minder aanwezig op volledig rode beelden dan ervoor. Ik wil wel nogmaals benadrukken dat het 100% niet zichtbaar is bij gewone content. Mijn tip aan iedereen is zet je oled light bij gewoon tv kijken niet te hoog. Met blu ray, UHD disk, games zet hem gerust voluit. Ik vind het jammer dat ik toen niet de kennis had van nu.
Verwijderd
Dat je daar naar kan kijken. Ik kijk vanaf het begin al naar 45. 85 krijg ik lasogen van.zwembroek schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:52:
[...]
Bij mij is het logo van rtl4 ingebrand met oled light op 85. Ik kijk nu een week met oled light op 55 en moet zeggen dat wanneer je er aan gewend bent dit echt fel genoeg is. Het logo is na deze week ook iets vervaagd en minder aanwezig op volledig rode beelden dan ervoor. Ik wil wel nogmaals benadrukken dat het 100% niet zichtbaar is bij gewone content. Mijn tip aan iedereen is zet je oled light bij gewoon tv kijken niet te hoog. Met blu ray, UHD disk, games zet hem gerust voluit. Ik vind het jammer dat ik toen niet de kennis had van nu.
Ik keek aan het begin op 20, en nu in de zomer met wat langere dagen ook rond de 35. Straks in het najaar ga ik weer terug naar 20, 35 vind ik af en toe (als het donker is) echt te fel.Adlermann schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:17:
[...]
Dat is wel heel laag hoor, dat is nog niet eens 120 cd/m2 wat eigenlijk voor een verduisterde kamer aangeraden is...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Groot gelijk ik heb hem ook op 20 fel zat anders krijg je pijn aan je ogen!Phusebox schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:22:
[...]
Ik keek aan het begin op 20, en nu in de zomer met wat langere dagen ook rond de 35. Straks in het najaar ga ik weer terug naar 20, 35 vind ik af en toe (als het donker is) echt te fel.
Lichtpuntje...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq