Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Yucei schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:35:
Vandaag ontdekt dat de Spotify app op m'n B6 later niet langer meer gaat zijn? Is dit een recente ontwikkeling? Want ik moet toegeven dat ik de app op de tv zelden gebruik
Ik kwam er zojuist achter dat het weg was. jezus wat irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 11:03

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:48:
[...]

Ik kwam er zojuist achter dat het weg was. jezus wat irritant.
Zucht, gewoon de app disabled voordat er een nieuwe versie is. Lekker handig 8)7 Gelukkig gebruik ik 'm niet heel veel omdat ik meestal via Airplay direct naar mijn versterker stream, maar toch...

https://support.spotify.c...the-spotify-app-on-my-tv/
On top of this, Spotify will also be removed from LG TV systems on July 3rd 2017 as we work on improvements. We hope to have a better version of Spotify on these in future. Watch this space!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
Puck schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:03:
[...]

Zucht, gewoon de app disabled voordat er een nieuwe versie is. Lekker handig 8)7 Gelukkig gebruik ik 'm niet heel veel omdat ik meestal via Airplay direct naar mijn versterker stream, maar toch...

https://support.spotify.c...the-spotify-app-on-my-tv/

[...]
Dit is dus een van de redenen dat het nooit wat zal worden met smart-tv's. Hoe haal je het in je hoofd als fabrikant om zomaar ongevraagd een app te verwijderen van een toestel? Dat je op een bepaald moment geen updates meer levert begrijp ik, maar ongevraagd een app verwijderen? Totaal idioot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 20:41
PhilipsFan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:41:
[...]

De enige echte manier om een tv netjes aan de muur te krijgen, erg mooi gedaan! en ik zit idd ook nog even naar je kabels te kijken. Mijn tv hangt ook redelijk strak tegen de muur, maar er loopt wel een kabelgoot naartoe. De afwezigheid hiervan maakt het net helemaal af. Heb je een holle muur waar je de kabelbende in kan wegwerken?
Thnx, het is een holle wand inderdaad dus de kabels lopen erachter in 3 banen recht naar beneden.
Gat links: 4x hdmi en usb, gat iets naar rechts: optisch en netwerk, gat rechts: stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
Weet niet of ik de vraag hier in dit forum mag stellen maar ben op zoek naar de toekomst bestendige 4k blu-ray speler en zat te denken aan de LG UP970 of Sony UBX800 speler voor mijn B6V. Wat ik het allerbelangrijkste vindt is dat 'normale blu-ray flms' goed tot zeer goed ge-upscaled worden. Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:53:
[...]

Jawel, ik laat zelden iets aan het toeval over (en zo bezit je na -tig jaren ik weet niet hoeveel spullen ;) )
Ik zet de poort op Deep Colour waar mijn receiver aan hangt. Ik heb alle poorten daarbij al eens geprobeerd, maar enkel HDMI 2 ondersteund ARC, dus die heeft de voorkeur aangezien er ook wel eens een ARC bron wordt gebruikt (app of USB).
Was even nieuwsgierig of je dit al werkend hebt gekregen inmiddels?
Heb vandaag m'n Marantz 6011 op de C7 aangesloten en de PS4 via de 6011 werkt prima met Deep Colour aan maar mijn Animo STB van Telfort geeft dan geen geluid meer. Voor nu geen grote issue want ik heb toch geen externe bron die dit HDR signaal moet gaan doorgeven maar straks met een UHD speler natuurlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
brtkpr schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:16:
Weet niet of ik de vraag hier in dit forum mag stellen maar ben op zoek naar de toekomst bestendige 4k blu-ray speler en zat te denken aan de LG UP970 of Sony UBX800 speler voor mijn B6V. Wat ik het allerbelangrijkste vindt is dat 'normale blu-ray flms' goed tot zeer goed ge-upscaled worden. Wat gebruiken jullie?
houd wehkamp in de gaten, voor de 2e week op rij een actie voor de lg up970 voor 133 euro. (meestal vrijdag is de actie ) ik zelf ben al 2 weken achter elkaar te laat geweest voor deze. er zijn enkele mede tweakers die deze hebben kunnen bemachtigen voor die mooie prijs.. wat is jullie bevinding over de speler ??

[ Voor 9% gewijzigd door harley2009 op 30-07-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
desjaak909 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:16:
[...]

Zal morgen wat 4k blu-ray's testen om te kijken hoe stil/luid hij is, op forums staat dat vooral passengers veel lawaai maakt, maar die heb ik nu juist niet op blu ray aangezien die al te downloaden is
Gisteren is de UP970 geleverd via de wehkamp voor 133 euro, ik heb al mijn 4k blu ray's getest (stuk of 10) en bij geen enkele maakt hij lawaai, hij is zelfs stiller dan mijn xbox one s. Geen idee hoe de 4k upscale is aangezien ik alleen UHD disks heb getest. Verder zit er ook youtube HDR op, wat dus wel fijn is aangezien dat niet op b6 zit. Interface is verder heel simpel, maar voor dat bedrag dus een prima speler

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik kwam er gister achter dat bij mijn 65c het rtl4 logo is ingebrand. Zichtbaar bij de mediamarkt reclame. Daarna gelijk wat tests gedaan en het blijkt dat het alleen zichtbaar is bij volledig rood. Dit is toch een grote teleurstelling voor een tv van boven de 3k. Omdat mijn scherm verder perfect is qua pixels, 5% grijs beelden en banding, ga ik het scherm niet laten vervangen. De kans is te groot dat ik een minder scherm terug krijg. Besides, een nieuw scherm brand net zo hard weer in. Bij gewone content is het niet zichtbaar.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
zwembroek schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:58:
Ik kwam er gister achter dat bij mijn 65c het rtl4 logo is ingebrand. Zichtbaar bij de mediamarkt reclame. Daarna gelijk wat tests gedaan en het blijkt dat het alleen zichtbaar is bij volledig rood. Dit is toch een grote teleurstelling voor een tv van boven de 3k. Omdat mijn scherm verder perfect is qua pixels, 5% grijs beelden en banding, ga ik het scherm niet laten vervangen. De kans is te groot dat ik een minder scherm terug krijg. Besides, een nieuw scherm brand net zo hard weer in. Bij gewone content is het niet zichtbaar.
65C6 of 65C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Weet iemand of je de LG remote kunt koppelen aan een STB van Amino/Telfort?

Heb het geheel via de receiver aangesloten maar moet dan denk ik nog een keer proberen met een directe HMDI van STB naar TV? Tijdens de eerste setup was het geheel nog niet via de receiver aangesloten en kreeg toen wel de stappen te zien maar de koppeling mislukte.

Verder weet ik niet wat jullie ervaringen zijn met gewoon tv beeld maar vind het nu niet echt mooi/scherp.
Met sommige zenders is het bijna niet om aan te zien en zag m'n full hd LG uit 2013 er een stuk netter uit.

Het is een glasvezelverbinding naar een Amino kastje van Telfort (vroeger Lijbrandt). Ik kan overstappen naar een nieuw platform en dan komt er ook een andere STB bij van Arcadyan (HBM2260). Misschien dit maar eens proberen. Kan het nog ergens met de Marantz te maken hebben dat het signaal nu via de receiver gaat?

Thnx vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:26
zwembroek schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:58:
Heb je wel pixel shift aanstaan? En hoe zijn je instellingen qua contrast en oled light, bij mij heb ik nooit last van image retention laat staan burn in;) maargoed is wel op een 55c7.

En RTL 4 kijken wij nooit :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

iRenik schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:24:
[...]
Was even nieuwsgierig of je dit al werkend hebt gekregen inmiddels?
Heb vandaag m'n Marantz 6011 op de C7 aangesloten en de PS4 via de 6011 werkt prima met Deep Colour aan maar mijn Animo STB van Telfort geeft dan geen geluid meer. Voor nu geen grote issue want ik heb toch geen externe bron die dit HDR signaal moet gaan doorgeven maar straks met een UHD speler natuurlijk wel...
Niet met Deep Color actief, dus weer terug naar de oude instellingen die wel goed werken met mijn combinatie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik ben me aan het verdiepen in Oled televisies van LG omdat ik binnenkort wil een aanschaffen. Ik wil een ( 65 inch ) hebben die eigenlijk alle HDR formaten van nu en in de toekomst ( SL-HDR1 ) ondersteunt.
Alleen er zijn zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Vanaf welke jaar ( welke modellen ) LG televisies ondersteunen alle HDR formaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:37
kardox schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:04:
Ik ben me aan het verdiepen in Oled televisies van LG omdat ik binnenkort wil een aanschaffen. Ik wil een ( 65 inch ) hebben die eigenlijk alle HDR formaten van nu en in de toekomst ( SL-HDR1 ) ondersteunt.
Alleen er zijn zoveel modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Vanaf welke jaar ( welke modellen ) LG televisies ondersteunen alle HDR formaten?
2016 modellen (B6, C6, E6, G6, ...) ondersteunen tot nu toe alleen HDR10 en Dolby Vision. Daarnaast is er de belofte voor HLG ondersteuning. Daarvoor is ook al een beta firmware voor de C6 en E6.
De 2017 modellen (B7, C7, E7, G7, W7, ...) hebben sowieso out of the box al HLG ondersteuning, en dan ook ondersteuning voor HDR10 en Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
LuisjeNL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:40:
[...]
Heb je wel pixel shift aanstaan? En hoe zijn je instellingen qua contrast en oled light, bij mij heb ik nooit last van image retention laat staan burn in;) maargoed is wel op een 55c7.

En RTL 4 kijken wij nooit :+
Ja natuurlijk staat pixelshift aan. Oled light op 80 en contrast op 90. Isf darkroom. En het is niet zo dat rtl4 hier constant op staat. Clearpanel noise nog niet geprobeerd. Het is ook niet zichtbaar bij gewone content. Alleen bij volledig rode vlakken. Hoe dan ook wel enorm slecht voor zo'n dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
RobertMe schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:17:
[...]

2016 modellen (B6, C6, E6, G6, ...) ondersteunen tot nu toe alleen HDR10 en Dolby Vision. Daarnaast is er de belofte voor HLG ondersteuning. Daarvoor is ook al een beta firmware voor de C6 en E6.
De 2017 modellen (B7, C7, E7, G7, W7, ...) hebben sowieso out of the box al HLG ondersteuning, en dan ook ondersteuning voor HDR10 en Dolby Vision.
weet jij of 2016 modellen ook sl-hdr1 gaan ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:37
kardox schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:20:
[...]

weet jij of 2016 modellen ook sl-hdr1 gaan ondersteunen?
Neen, en ik ben ook geen HDR kenner. Maar zo snel googlende lijkt dat ook een nieuwe standaard te zijn (wellicht nog nieuwer als HLG?). En v.z.i.w. heeft LG er ook geen aankondigingen over gedaan. Waar ze HLG dus wel al ondersteunen op de 2017 modellen, en hebben aangegeven dat dit ook naar de 2016 modellen zal komen. SL-HDR1 is dus weer een andere standaard, waar LG AFAIK nog niks mee gedaan heeft, dus of ze het überhaupt gaan ondersteunen is al onbekend, laat staan of als ze het gaan ondersteunen dit ook voor de (oudere) 2016 modellen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In principe wil LG alle nieuwe aangekondigde HDR standaarden ondersteunen. Dus ook de nog komende Technicolor HDR. De HDR standaard die jij noemt, ken ik niet, maar als hij met een firmware update erop te krijgen is, zou het kunnen dat deze ook naar de 7 serie komt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
zwembroek schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:18:
[...]

Ja natuurlijk staat pixelshift aan. Oled light op 80 en contrast op 90. Isf darkroom. En het is niet zo dat rtl4 hier constant op staat. Clearpanel noise nog niet geprobeerd. Het is ook niet zichtbaar bij gewone content. Alleen bij volledig rode vlakken. Hoe dan ook wel enorm slecht voor zo'n dure tv.
Zou zeggen probeer clear panel noise eens, in principe als de TV in het stopcontact blijft zitten zou hij dat automatisch doen en handmatig niet nodig hoeven zijn.. Maar je weet maar nooit!

Als het echt niet weg gaat zou ik er toch wat mee doen, als dat nu al zo is hoe gaat dat in de toekomst dan zijn? Mis gewoon qua burn in een slecht scherm.

Maar uiteraard is dat je eigen afweging, ik kijk niet naar testslides bv maar enkel naar films om te kijken of mijn scherm goed is.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Ik lees hier weer dingen zoals logo's die zijn ingebrand. Wat mij wel opvalt is dat dit bij bepaalde content gebeurd. Als ik FIFA start heb ik standaard bij hetzelfde scherm een speler die 10 seconden op de achtergrond blijft staan, net als of het is ingebrand. Verder zie je dit ook als je YouTube start. Het is ook toevallig bij grijze achtergronden. Eerder las ik al dat dit bij meerdere personen het geval is. Gelukkig is het, voorlopig, niet blijvend. Maar de vraag is hoe kan dit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Image Retention, inherent aan de toegepaste techniek. Het komt bij diverse Oled TV testen ook duidelijk naar voren maar IR is niet blijvend in beeld en vervaagt (verdwijnt) over het algemeen weer vrij snel. Ik vraag mij echter wel af of de hogere licht-opbrengst van de nieuwere Oled TV's ook niet tot gevolg heeft dat het misschien wel wat meer nadrukkelijk aanwezig lijkt te zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 20:30
Dit weekend mijn LG 55C7 opgehangen .
prachtige tv.
Alleen heel wat problemen met ARC :(
Hele weekend liggen klooien.
De enige manier om hem met mijn nieuwe Denon X2300 te doen werken is de telenet digicorder aansluiten op de LG.
De omgekeerde weg alles via Denon aansluiten en via ARC naar de LG werkt niet. (enkel beeld)
Iemand die weet of een telenet decoder werkt over ARC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Weet iemand of de B6V na de update soortgelijke input lag heeft als de C7V in 4K + HDR? Of is de C7V nog steeds sneller? Ik zie testresultaten van 34ms en 21ms na de update.

YouTube: LG C7 vs B7 2017 OLED TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
LuisjeNL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 00:08:
[...]

Zou zeggen probeer clear panel noise eens, in principe als de TV in het stopcontact blijft zitten zou hij dat automatisch doen en handmatig niet nodig hoeven zijn.. Maar je weet maar nooit!

Als het echt niet weg gaat zou ik er toch wat mee doen, als dat nu al zo is hoe gaat dat in de toekomst dan zijn? Mis gewoon qua burn in een slecht scherm.

Maar uiteraard is dat je eigen afweging, ik kijk niet naar testslides bv maar enkel naar films om te kijken of mijn scherm goed is.
Mijn tv staat altijd in standby. Dus clear panel noise zou automatisch moeten gaan. Ik zal het vandaag nog eens handmatig proberen. Ik heb 3 jaar garantie dus ik wacht nog even met het vervangen van het paneel. Ik durf het nu nog niet aan omdat mijn paneel verder echt perfect is. Ik zal vandaag even een foto laten zien van het ingebrande logo. Het is als een soort schaduw net te zien bij rood. In gewone content is het niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-10 18:14
Carman1971 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 07:51:
prachtige tv.
De enige manier om hem met mijn nieuwe Denon X2300 te doen werken is de telenet digicorder aansluiten op de LG.
De omgekeerde weg alles via Denon aansluiten en via ARC naar de LG werkt niet. (enkel beeld)
Niet een antwoord op je vraag, maar aangezien ik ook de 55C7 wil gaan gebruiken met een telenet decoder: hoe werken deze voor de rest samen? Gaan ze netjes samen uit & aan, is de decoder te bedienen met de LG remote (of omgekeerd), ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27
Welk tv meubel is dit?
iRenik schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:00:
[...]

Thnx! Hij hangt op 56cm van de vloer, de kast en Focal center is samen 45cm hoog en wilde minimaal 10cm als ruimte er tussen laten. Succes morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
koen3950 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Niet een antwoord op je vraag, maar aangezien ik ook de 55C7 wil gaan gebruiken met een telenet decoder: hoe werken deze voor de rest samen? Gaan ze netjes samen uit & aan, is de decoder te bedienen met de LG remote (of omgekeerd), ...?
remote heb ik nog niet getest
op de digicorder kan je cec activeren dus dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:32
zwembroek schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:40:
[...]
Mijn tv staat altijd in standby. Dus clear panel noise zou automatisch moeten gaan.
Nee, de automatische compensation cycles die de tv om de 4 uur doet zijn niet hetzelfde als de clear panel noise optie! Hopelijk helpt die laatste optie bij jou dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Raymon89 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Nee, de automatische compensation cycles die de tv om de 4 uur doet zijn niet hetzelfde als de clear panel noise optie! Hopelijk helpt die laatste optie bij jou dus :)
Ben benieuwd of het helpt. Gister zei een vriend van me nog: ben blij dat ik geen OLED heb, want dat brandt in. Ik heb zelf nog geen burn-in geconstateerd, wel kortstondige image retention. Wat ik voornamelijk zie is echt een geweldig beeld. :9~

Zou echt (tot er iets beters is dan OLED) niets anders meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Het klinkt stom maar heb geen idee. Dit is door de ontwerper van het huis ook ingericht.
Er staat verder geen merknaam in oid. Het zijn er 3 naast elkaar. De wanden achter heb ik aangepast om de kabelboom over door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:45
welke afstandsbediening gebruiken jullie voor alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Ambition88 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:48:
Harmony One, hoop dat hij nooit kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ambition88 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:48:
Aangezien HDMI CEC hier gewoon goed werkt met mijn versterker, gebruik ik gewoon de Magic Remote. Ik zou ook echt niet meer zonder de magic-pointer kunnen. Heerlijk snel in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27
Mocht het tv meubel dieper zijn dan 40 cm dan zou ik het erg waarderen als je nog even op de bon keek naar het merk en type :).
iRenik schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Het klinkt stom maar heb geen idee. Dit is door de ontwerper van het huis ook ingericht.
Er staat verder geen merknaam in oid. Het zijn er 3 naast elkaar. De wanden achter heb ik aangepast om de kabelboom over door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ik heb zonet clear panel noise gedraaid en de 4 is helaas nog steeds licht zichtbaar bij een compleet rood beeld. Het is alleen het oranje gedeelte van de 4. Dus een horizontale en verticale lijn. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar het is dan niet zichtbaar. Het is een hele lichte schaduw van een 4. Ik heb overigens een 65c6. Zou dit bij de 7 series niet voorkomen? Het liefst hou ik de 6 serie voor de 3d en de lichte curve. Heb hem daarom verkozen boven de 7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

zwembroek schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:06:
Ik heb zonet clear panel noise gedraaid en de 4 is helaas nog steeds licht zichtbaar bij een compleet rood beeld. Het is alleen het oranje gedeelte van de 4. Dus een horizontale en verticale lijn. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar het is dan niet zichtbaar. Het is een hele lichte schaduw van een 4. Ik heb overigens een 65c6. Zou dit bij de 7 series niet voorkomen? Het liefst hou ik de 6 serie voor de 3d en de lichte curve. Heb hem daarom verkozen boven de 7 serie.
Ik denk dat het bij de 7 serie net zo goed kan gebeuren, misschien zelfs eerder door de hogere helderheid. Vervelend dat dit gebeurd, ik heb gelukkig nog nergens last van na 10 maanden mijn B6 te hebben (is me in ieder geval nog niet opgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Ik heb de mijne nu sinds februari. Veel draaiuren, waaronder veel game uren achter elkaar dus veel HUD in beeld. We kijken weinig TV, meestal series via o.a. Netflix. OLED light tussen de 80 en de 100, vind ik nou eenmaal mooier dan OLED light op 15.

Wel grappig dat je het RTL logo vaak hoort. Zouden ze wat anders doen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Rudios

Lost in space?

Raziel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:30:

Wel grappig dat je het RTL logo vaak hoort. Zouden ze wat anders doen daarmee?
Komt voornamelijk door het oranje wat erin zit verwerkt. Op een of andere manier doet het oranje pijn aan de pixels, waarschijnlijk omdat deze harder moeten 'werken' om tot dat kleurspectrum te komen. Dat was bij plasma ook bij die kleur, het brand dan allemaal net wat harder.

[ Voor 9% gewijzigd door Rudios op 31-07-2017 13:39 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Dat komt door de oranje kleur van het rtl4 logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Wie kijkt er dan ook RTL >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:45
Puck schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Aangezien HDMI CEC hier gewoon goed werkt met mijn versterker, gebruik ik gewoon de Magic Remote. Ik zou ook echt niet meer zonder de magic-pointer kunnen. Heerlijk snel in apps.
Werkt die ook icm een horizon box? met mn huidige tv, moet ik soms van afstandbediening wisselen als ik wil switchen tussen de verschillende hdmi output sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ambition88 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:28:
[...]

Werkt die ook icm een horizon box? met mn huidige tv, moet ik soms van afstandbediening wisselen als ik wil switchen tussen de verschillende hdmi output sources.
Geen idee, ik gebruikt gelukkig een CI+ module. Horizon komt er bij mij niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Jammer dat rtl nog zo'n oranje logo gebruikt.

Als het erger wordt dan ruil ik hem volgend jaar wel in met bijbetaling voor het 2018 model. Gelukkig 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
Misschien dat hierover klagen bij RTL zin heeft?!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grid8400
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
prachtige tv.
Hmmm.. ik heb zelf sinds kort de Denon X-1400 en ben van plan de LG 65C7 te nemen. Ik las iets over een ARC instelling op de LG dat die op simple moet staan? Ik wil eigenlijk alles via mijn Denon laten lopen en maar 1 HDMI als monitor aan te sluiten op de LG. Als je een APP zoals Netflix start start in Webos krijg je neem ik wel gewoon 5.1 op je Denon binnen via je HDMI vanaf de LG??

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Vulcan750 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:08:
Misschien dat hierover klagen bij RTL zin heeft?!
Ik had ergens gelezen (zal wel hier zijn) dat er zenders zijn die hun logo of minder fel, transparant of frame-om-frame uitzenden om inbranden te voorkomen. Kan ook bij games zijn hoor, dat ze dat met de HUD doen, maar zoiets zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vanmiddag even iemand bij iEar gesproken. Na LG en Oppo komt Sony waarschijnlijk wel met een Dolby Vision update voor de UBP-X800. Zijn informatie komt van Sony, maar hij gaat het voor de zekerheid bij Sony navragen. Allemaal lekker vaag natuurlijk, maar wellicht interessant voor wie nog een uhd-speler voor zijn LG zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Raziel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:19:
[...]

Ik had ergens gelezen (zal wel hier zijn) dat er zenders zijn die hun logo of minder fel, transparant of frame-om-frame uitzenden om inbranden te voorkomen. Kan ook bij games zijn hoor, dat ze dat met de HUD doen, maar zoiets zou kunnen helpen.
Hoop dat ze zulke dingen ook doen in de uitzending van de Tour de France en bij EK's en WK's. Je tv staat dan ineens dagen achtereen aan op uitzendingen die continu vaste plaatjes laten zien.

Ik heb overigens met de Tour dit jaar niks gemerkt, maar dat komt misschien ook omdat ik hem niet de hele tijd op de uitzending had afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24
LuisjeNL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:40:
Heb je wel pixel shift aanstaan?
Waar kan ik deze optie terugvinden? De vertaling naar het Nederlandse menu is soms heel bijzonder, maar kan deze optie niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Flieger instellingen en dan oled panel settings

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

grid8400 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Hmmm.. ik heb zelf sinds kort de Denon X-1400 en ben van plan de LG 65C7 te nemen. Ik las iets over een ARC instelling op de LG dat die op simple moet staan? Ik wil eigenlijk alles via mijn Denon laten lopen en maar 1 HDMI als monitor aan te sluiten op de LG. Als je een APP zoals Netflix start start in Webos krijg je neem ik wel gewoon 5.1 op je Denon binnen via je HDMI vanaf de LG??

8)7
Ik heb mijn LG65C7 via ARC op mijn Denon aangesloten, werkt perfect; Apple TV, ps4 en Netflix geeft gewoon DD/DTS door, de Denon springt netjes aan en uit, alles via de LG remote. Enigste wat jammer is dat ik met de volume regeling vanaf elke bron niet kan zien op welk geluids niveau de Denon staat. Voor rest tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudios op 31-07-2017 16:52 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:19:
Vanmiddag even iemand bij iEar gesproken. Na LG en Oppo komt Sony waarschijnlijk wel met een Dolby Vision update voor de UBP-X800. Zijn informatie komt van Sony, maar hij gaat het voor de zekerheid bij Sony navragen. Allemaal lekker vaag natuurlijk, maar wellicht interessant voor wie nog een uhd-speler voor zijn LG zoekt.
zou mooi zijn de, hou ons maar op de hoogte hiervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 12:58
prachtige tv.
bij mijn 55c7 heeft ARC gewoon netjes gewerkt met Onkyo maar is het laatst spontaan er mee opgehouden. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid meer aan de praat.. heel erg jammer. Meerdere kabels geprobeerd die ik nog thuis had maar binnenkort toch nog maar een keer met een gloednieuwe proberen.

Erg zonde want wil netflix graag via receiver laten gaan. En bovendien mijn receiver met lg remote bedienen.
Mocht het echt niet werken dan maar via optische kabel/toslink. Alleen dan kan ik mijn ps4 niet meer rechtstreeks naar receiver laten sturen :(

Vooral frustrerend omdat het gewoon gewerkt heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@El_V Heb je alles al een keer een goede reset gegeven?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@El_V Waarom zit je playstation dan niet rechtstreeks aan je receiver? Dat is toch veel beter en heb je ook geen ARC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb sinds een paar dagen een 55B7 in huis. Wat een upgrade tov mijn vorige low-end 41 inch Sony TV'tje!

Tot hiertoe ben ik super tevreden, al vraag ik mij af of het normaal is dat het altijd vrij lang duurt (5-10 seconden) eer ik een cursor op het beeld krijg via de magic remote. Ik heb dan altijd de neiging om ermee te schudden, geen idee of dat het net versnelt of vertraagt. Is het normaal, dat het altijd nogal lang duurt om een cursor te krijgen, of hebben jullie tips om dit sneller te doen?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 18:56

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

El_V schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:26:
[...]

bij mijn 55c7 heeft ARC gewoon netjes gewerkt met Onkyo maar is het laatst spontaan er mee opgehouden. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid meer aan de praat.. heel erg jammer. Meerdere kabels geprobeerd die ik nog thuis had maar binnenkort toch nog maar een keer met een gloednieuwe proberen.

Erg zonde want wil netflix graag via receiver laten gaan. En bovendien mijn receiver met lg remote bedienen.
Mocht het echt niet werken dan maar via optische kabel/toslink. Alleen dan kan ik mijn ps4 niet meer rechtstreeks naar receiver laten sturen :(

Vooral frustrerend omdat het gewoon gewerkt heeft..
Exact hetzelfde gehad.
Stekker eruit trekken van beide.
Dus stroom en hdmi.
Dan de tv erin en aanzetten. Dan de onkyo hdmi er in en dan de stroom. En ploep hij deed het weer (effe in menu van tv cec aan zetten evt.). Herhaal indien niet gewenste resultaat.
Ik heb dit nu 2x meegemaakt.
Vooral omdat de tv te lang op pauze staat (bijv netflix) en dan de versterker in standby gaat.

Hdmi is zijn handshake kwijt.

Hier 55b6 met onkyo 656

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
[...]

8)7
Na wat lezen op het AVSforum het volgende gedaan.

Ik denk dat de Denon in de war was met de vorige tv.

1 ) Heb dus alles af gezet
2) Alle hdmi kabels verwijderd
3) 10 minuten wachten
4) C7 terug naar fabrieksinstellingen
5) Denon terug naar fabrieksinstellingen
6) C7 terug opgestart en geistaleerd
7) Denon op gestart en enkel ARC HDMI aan de tv gehangen
8) telenet digibox aangesloten
9 andere aparaten aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carman1971
[...]

8)7

3) 10 minuten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mavamaarten schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:17:
Heb sinds een paar dagen een 55B7 in huis. Wat een upgrade tov mijn vorige low-end 41 inch Sony TV'tje!

Tot hiertoe ben ik super tevreden, al vraag ik mij af of het normaal is dat het altijd vrij lang duurt (5-10 seconden) eer ik een cursor op het beeld krijg via de magic remote. Ik heb dan altijd de neiging om ermee te schudden, geen idee of dat het net versnelt of vertraagt. Is het normaal, dat het altijd nogal lang duurt om een cursor te krijgen, of hebben jullie tips om dit sneller te doen?
Aan het scroll-wieltje draaien (of klikken). Op mijn B6 verschijnt hij dan direct. Dan doe je wel ook een actie, maar is sneller dan schudden.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 31-07-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Wat voor hdmi kabel adviseren jullie mij? mijn huidige hdmi 1.4 doet het nog goed maar deze is te kort en heb dus minimaal 2 meter hdmi nodig.. tegenwoordig heb je hdmi 2.0a? geen idee, maar zal wel 4k en hdr en dergelijke dingen ondersteunen.

Dus nu dat ik toch opzoek ben wil ik wel de laatste versie hebben. Heb een B6 tv en zal hem via ATV5 in de toekomst aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
rorie schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:04:
Mocht het tv meubel dieper zijn dan 40 cm dan zou ik het erg waarderen als je nog even op de bon keek naar het merk en type :).
Ik PM je even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

AngelusHD schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:41:
Wat voor hdmi kabel adviseren jullie mij? mijn huidige hdmi 1.4 doet het nog goed maar deze is te kort en heb dus minimaal 2 meter hdmi nodig.. tegenwoordig heb je hdmi 2.0a? geen idee, maar zal wel 4k en hdr en dergelijke dingen ondersteunen.

Dus nu dat ik toch opzoek ben wil ik wel de laatste versie hebben. Heb een B6 tv en zal hem via ATV5 in de toekomst aansluiten.
HDMI kabels hebben geen versies. Je hebt enkel normal en high-speed. Er is ook geen kwaliteitsverlies: het werkt of werkt niet. Gewoon goedkoop even high-speed kabel bij de action oid halen dus. Dit is echt al zo vaak voorbij gekomen, beetje zoeken kan ook geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
ApC_IcE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Exact hetzelfde gehad.
Stekker eruit trekken van beide.
Dus stroom en hdmi.
Dan de tv erin en aanzetten. Dan de onkyo hdmi er in en dan de stroom. En ploep hij deed het weer (effe in menu van tv cec aan zetten evt.). Herhaal indien niet gewenste resultaat.
Ik heb dit nu 2x meegemaakt.
Vooral omdat de tv te lang op pauze staat (bijv netflix) en dan de versterker in standby gaat.

Hdmi is zijn handshake kwijt.

Hier 55b6 met onkyo 656
Thanks voor de tip. Helaas al tot 4 keer toe geprobeerd zonder resultaat. Net nog de onkyo gereset zonder resultaat. Morgen nog een keet met gloednieuwe kabel proberen. Ik heb het idee dat het allemaal wel heel gevoel is. De volgende stap is de tv resetten. Alleen geen zin om daarna weer alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Jorgen schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:08:
@El_V Waarom zit je playstation dan niet rechtstreeks aan je receiver? Dat is toch veel beter en heb je ook geen ARC nodig.
Wil beeld instellingen voor films kijken anders dan voor gamen. Dus beide op een aparte hdmi poort tv. Vervolgens mijn receiver direct de audio laten decoderen van de ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 21:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Puck schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:35:
[...]
Aan het scroll-wieltje draaien (of klikken). Op mijn B6 verschijnt hij dan direct. Dan doe je wel ook een actie, maar is sneller dan schudden.
Ah, kijk. Hartelijk bedankt! :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 13:16
Hoe is bij jullie de lip sync met externe geluidsinstallatie? Wat ik ook probeer. Het blijft niet helemaal gelijk lopen.
Mijn geluid komt veel later dan t beeld. Vervroegen kan iets. Maar tot -5 maar. Dit is zowel met horizon als build in Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
El_V schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Thanks voor de tip. Helaas al tot 4 keer toe geprobeerd zonder resultaat. Net nog de onkyo gereset zonder resultaat. Morgen nog een keet met gloednieuwe kabel proberen. Ik heb het idee dat het allemaal wel heel gevoel is. De volgende stap is de tv resetten. Alleen geen zin om daarna weer alles opnieuw in te stellen.
Hou de tv eens langdurig (tenminste een uurtje maar hele nacht kan zeker geen kwaad) van de stroom, en dan bedoel ik stekker uit het stopkontakt. Dat heeft bij mij geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door nodog op 31-07-2017 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Mack80 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:30:
Hoe is bij jullie de lip sync met externe geluidsinstallatie? Wat ik ook probeer. Het blijft niet helemaal gelijk lopen.
Mijn geluid komt veel later dan t beeld. Vervroegen kan iets. Maar tot -5 maar. Dit is zowel met horizon als build in Netflix.
Zelfde probleem hier. Met name met de Ziggo horizon box is het drama om de jusite sync te vinden en zelden lukt het helemaal perfect. Geluid gaat over een LG SJ9 soundbar.

Nog irritanter is dat het per uitzending en zender lijkt te verschillen. Ik kan er zelf nog wel redelijk mee leven maar mijn vrouw wordt er knettergek van. Die is echt gevoelig voor dat soort kleine verschillen.

(Ze zag ook direct dat de tv niet in het midden van de wand hing. Ze had gelijk. Hij hangt 3 mm te veel naar rechts...).

[ Voor 2% gewijzigd door WvB22 op 31-07-2017 20:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

WvB22 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Zelfde probleem hier. Met name met de Ziggo horizon box is het drama om de jusite sync te vinden en zelden lukt het helemaal perfect. Geluid gaat over een LG SJ9 soundbar.
Probeer anders eens met een CI+ module, heb je dan hetzelfde probleem? Ik heb - nadat ik een CI+ module had getest - meteen de Horizon Box eruit gegooid, alles via de LG zelf werkt zoveel fijner, enigste nadeel is mssn dat je geen dingen kunt opnemen, maar dat deed ik toch al niet. Ik vond die Horizon Box echt een onding.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 13:16
Als het probleem alleen bij de horizon box lag was het een snelle keuze. Maar ook met Netflix en YouTube via de tv zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Puck schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:02:
[...]

HDMI kabels hebben geen versies. Je hebt enkel normal en high-speed. Er is ook geen kwaliteitsverlies: het werkt of werkt niet. Gewoon goedkoop even high-speed kabel bij de action oid halen dus. Dit is echt al zo vaak voorbij gekomen, beetje zoeken kan ook geen kwaad ;)
Met een beetje zoeken kom ik al snel op een wel bekende side die keurig uitleg geeft over verschillende "versies" 1.4 - 2.0 en 2.0a/b en aankomend 2.1.

Hierbij de link met de informatie.
https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/

Het is niet zo dat ik dan een dure kabel wil hebben maar zoals ik het hier lees is welke versie je hebt wel belangerijk voor bepaalde ondersteuningen. Als de Action dit gewoon heeft zal ik het daar natuurlijk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

AngelusHD schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:30:
[...]

Met een beetje zoeken kom ik al snel op een wel bekende side die keurig uitleg geeft over verschillende "versies" 1.4 - 2.0 en 2.0a/b en aankomend 2.1.

Hierbij de link met de informatie.
https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/

Hwtbia niet zo dat ik dan een dure kabel wil hebben maar zoals ik het hier lees is welke versie je hebt wel belangerijk voor bepaalde ondersteuningen. Als de Action dit gewoon heeft zal ik het daar natuurlijk kopen.
Er zijn inderdaad verschillende HDMI versies, maar dit is puur de hardware in het apparaat, de kabels zijn niet anders per HDMI versie (op normaal en high-speed na). Dat er winkels zijn die specifiek kabels als 2.0 oid bestempelen is gewoon onzin, zijn feitelijk hetzelfde als voor bv HDMI 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Puck schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Er zijn inderdaad verschillende HDMI versies, maar dit is puur de hardware in het apparaat, de kabels zijn niet anders per HDMI versie (op normaal en high-speed na). Dat er winkels zijn die specifiek kabels als 2.0 oid bestempelen is gewoon onzin, zijn feitelijk hetzelfde als voor bv HDMI 1.4.
Bedankt voor je snelle reply en uitleg. Top goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Rudios schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:00:
[...]

Probeer anders eens met een CI+ module, heb je dan hetzelfde probleem? Ik heb - nadat ik een CI+ module had getest - meteen de Horizon Box eruit gegooid, alles via de LG zelf werkt zoveel fijner, enigste nadeel is mssn dat je geen dingen kunt opnemen, maar dat deed ik toch al niet. Ik vond die Horizon Box echt een onding.
ik heb wel alles via CI+ maar ik zit in oud UPC gebied wat niet werkt met een 1.3 module dus moet 1.0.

Bij mij is alles sync behalve kanaal 25 (xite) dat is echt te triest om te zien (ook qua beeld kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

ApC_IcE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:28:
[...]

ik heb wel alles via CI+ maar ik zit in oud UPC gebied wat niet werkt met een 1.3 module dus moet 1.0.

Bij mij is alles sync behalve kanaal 25 (xite) dat is echt te triest om te zien (ook qua beeld kwaliteit)
Lijkt me dan niet zo'n ramp aangezien het nou niet echt een kanaal is waar je veel naar kijkt, dunkt me.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Rudios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

Lijkt me dan niet zo'n ramp aangezien het nou niet echt een kanaal is waar je veel naar kijkt, dunkt me.
Als er vrienden zijn heb ik die soms aan als achtergrondmuziek.

Het is alleen een beetje gek dat alles sync is behalve dat kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

ApC_IcE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:58:
[...]

Als er vrienden zijn heb ik die soms aan als achtergrondmuziek.

Het is alleen een beetje gek dat alles sync is behalve dat kanaal
Ja dat is zeker vreemd! Ik heb even voor je gekeken, maar bij mij loopt deze wel synchroon, vaag. Bij lopen Dolby atmos tracks van Netflix neet in sync, ook niet als ik een andere track selecteer, of ik moet deze over de tv-speakers laten lopen. Dus voor mij helaas geen Okja bv.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
[

Wordt is per vandaag omgezet in HD, dus denk dat je nu betere beeld kwaliteit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
Rudios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

Ja dat is zeker vreemd! Ik heb even voor je gekeken, maar bij mij loopt deze wel synchroon, vaag. Bij lopen Dolby atmos tracks van Netflix neet in sync, ook niet als ik een andere track selecteer, of ik moet deze over de tv-speakers laten lopen. Dus voor mij helaas geen Okja bv.
Mischien eens "Blame" in Dolby Atmos proberen, mooie geluidseffecten in Atmos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mack80 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:30:
Ook ik krijg het niet goed. Als ik het geluid via mijn home cinemaset laat lopen heb ik ook problemen. Zowel optisch als via hdmi. Ook ik heb het idee dat ik lager moet dan -5.
NU de LG subwoofer (LG SWH1) aangeschaft en probeer deze dus ook goed te syncen (optisch). Ik vind het erg moeilijk om te bepalen wanneer het geluid echt goed loopt.

Deze 3 youtube test videos bieden ook geen oplossing of ik zie het niet.

YouTube: Audio Video Sync Test

YouTube: Home Theater Audio / Video Sync Test

YouTube: Five minute sync test

Iemand nog een betere testmogelijkheid om met name de lage tonen ivm subwoofer te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
nodog schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:45:
[...]

Hou de tv eens langdurig (tenminste een uurtje maar hele nacht kan zeker geen kwaad) van de stroom, en dan bedoel ik stekker uit het stopkontakt. Dat heeft bij mij geholpen.
geprobeerd (afgelopen nacht) maar helaas. resetten van TV ook geen oplossing.
Laatste stap is gloednieuwe kabel + alles nogmaals resetten. Daarna geef ik het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

BMTN schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

Ook ik krijg het niet goed. Als ik het geluid via mijn home cinemaset laat lopen heb ik ook problemen. Zowel optisch als via hdmi. Ook ik heb het idee dat ik lager moet dan -5.
NU de LG subwoofer (LG SWH1) aangeschaft en probeer deze dus ook goed te syncen (optisch). Ik vind het erg moeilijk om te bepalen wanneer het geluid echt goed loopt.

Deze 3 youtube test videos bieden ook geen oplossing of ik zie het niet.

YouTube: Audio Video Sync Test

YouTube: Home Theater Audio / Video Sync Test

YouTube: Five minute sync test

Iemand nog een betere testmogelijkheid om met name de lage tonen ivm subwoofer te syncen.
Hier geen problemen over ARC naar mijn Denon AVR. Als het goed is heeft je versterker meer opties om geluid af te stellen dan de TV. Wellicht daar eens met de instellingen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

* knip *
Op spam zitten we hier niet te wachten.

[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 01-08-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

* knip *
En op dubbelposten ook niet.

[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 01-08-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-10 12:04
Carman1971 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:09:
[...]

3) 10 minuten wachten
Heb jij de Telenet Digibox op de Denon aangesloten of rechtstreeks op de TV? Ik las nl. dat de Digibox het CEC-signaal in de war kan sturen bij 't aansluiten op de versterker.

Aanvullende vraag: valt de kwaliteit mee bij de 720p en 1080i uitzendingen over de Digibox?

[ Voor 7% gewijzigd door meraki op 01-08-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
Ik verbind mijn mediaspeler via een CEC-adapter met mijn TV. Kan er iemand zeggen of de C7 of B6 power off ondersteund?

In het lijstje hiernaast zie ik namelijk staan dat LG-televisietoestellen geen 'Power Off' ondersteunen. 'Power On' dan weer wel: http://libcec.pulse-eight.com/vendor/support

Met dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
T0mS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:10:
Ik verbind mijn mediaspeler via een CEC-adapter met mijn TV. Kan er iemand zeggen of de C7 of B6 power off ondersteund?

In het lijstje hiernaast zie ik namelijk staan dat LG-televisietoestellen geen 'Power Off' ondersteunen. 'Power On' dan weer wel: http://libcec.pulse-eight.com/vendor/support

Met dank!
En andersom? Als je via de magic remote je mediaspeler kunt bedienen en die doet wel auto-off ben je er ook. Als ik CEC aan heb staan en ik zet mijn B6 uit dan gaat ook alles wat eraan hangt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
Raziel schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:18:
[...]

En andersom? Als je via de magic remote je mediaspeler kunt bedienen en die doet wel auto-off ben je er ook. Als ik CEC aan heb staan en ik zet mijn B6 uit dan gaat ook alles wat eraan hangt uit.
Super. In feite gaat het over de libCEC bibliotheek die door Pulse Eight's CEC-adapter wordt aangesproken waarvan de Power Off op LG TV schijnbaar niet werkt maar zo kom ik er dus ook. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
T0mS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Heb jij de Telenet Digibox op de Denon aangesloten of rechtstreeks op de TV? Ik las nl. dat de Digibox het CEC-signaal in de war kan sturen bij 't aansluiten op de versterker.

Aanvullende vraag: valt de kwaliteit mee bij de 720p en 1080i uitzendingen over de Digibox?
Alles loop nu terug via de Denon en alles loopt goed nu na de reset.
alleen had ik daarna ruis bij mijn Nvidia Nshield en blueray.
Dat lag dus aan mijn profigold PROV1312 dure hdmi kabel, zeer erg voor een kabel van 35 euro.
heb hem door een goedkoop verigold van coolblue en toe was het beeld terug perfect.
De profigold terugbrengen morgen naar krefel.

Wat betreft telenet moet je geen zorgen maken , is allemaal goede kwaliteit.
Zelfs het goeie ouwe pipi langkous in 3/4 formaat was ok.
Ik denk dat enkel zeer slechte oude content van mindere kwalitei kan zijn omdat het zo vergroot is.
maar dat moet ik is testen op youtube als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

T0mS schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

Super. In feite gaat het over de libCEC bibliotheek die door Pulse Eight's CEC-adapter wordt aangesproken waarvan de Power Off op LG TV schijnbaar niet werkt maar zo kom ik er dus ook. Bedankt!
Power on/off werkt bij mij prima met mijn Denon AVR en PS4 Pro i.c.m. met B6. Beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

harley2009 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:51:
[...]

zou mooi zijn de, hou ons maar op de hoogte hiervan..
Antwoord van Sony (mail van iEar gekregen) is dat Sony geen Dolby Vision naar de x800 gaat brengen. Model van volgend jaar krijgt het wel. Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jorgen schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:48:
[...]

Antwoord van Sony (mail van iEar gekregen) is dat Sony geen Dolby Vision naar de x800 gaat brengen. Model van volgend jaar krijgt het wel. Bah...
damn.. dan slaan we deze over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
El_V schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

geprobeerd (afgelopen nacht) maar helaas. resetten van TV ook geen oplossing.
Laatste stap is gloednieuwe kabel + alles nogmaals resetten. Daarna geef ik het op.
Helaas, nieuwe kabels ook geen effect.

Nu heb ik geluid via een optische kabel maar kom er net achter dat dat enkel PCM is en eigenlijk nergens naar klinkt. Echt een wereld van verschil. Zwaar frustrerend dit.

Ik zou bijna overstappen naar een ander apparaat en de TV enkel als dom scherm gebruiken.. maar daarvoor ben ik al te veel gewend aan het fijne webOS (+netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Even een korte vraag. Hoe vaak is het handig om pixel refresher te starten? 1x per maand? Half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@Silversin Volgens mij doet hij dat altijd mits je de TV in stand-by mode hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudios op 01-08-2017 20:30 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een (flat) muurbeugel voor mijn LG 55 C7. Ik zag de volgende modellen voorbij komen;

Vogel's Thin 205
Vogel's Wall 2205
LG OTW420B

Heeft iemand ervaring met de verschillende muurbeugels en waar gaat de voorkeur naar uit? Of is er een andere muurbeugel die vaak wordt gebruikt voor dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

El_V schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:00:
[...]

Helaas, nieuwe kabels ook geen effect.

Nu heb ik geluid via een optische kabel maar kom er net achter dat dat enkel PCM is en eigenlijk nergens naar klinkt. Echt een wereld van verschil. Zwaar frustrerend dit.

Ik zou bijna overstappen naar een ander apparaat en de TV enkel als dom scherm gebruiken.. maar daarvoor ben ik al te veel gewend aan het fijne webOS (+netflix).
De TV ondersteunt via optical dezelfde formaten als ARC. Of ligt het aan je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Puck schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:05:
[...]

De TV ondersteunt via optical dezelfde formaten als ARC. Of ligt het aan je versterker?
Is optisch pcm niet gelimiteerd tot 2.0? Hoor lig duidelijk verschil als ik netflix kijk. Maar dat hoorde ik ook al als ik (toen het nog werkte) tussen automatic en pcm switchtte via hdmi. Maar dat zal het verschil tussen encoding tv vs receiver zijn geweest.

Is arc via hdmi ook mogelijk zonder hdmi cec? Dat ik dan twee afstandsbedieningen en beide apparaten aan en uit moet zetten maakt me dan niet uit.
Pagina: 1 ... 27 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.