Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het spelen met de beeld instellingen van de LG C7. Doen jullie dit op gevoel of gebruiken jullie bepaalde richtlijnen? Ik vind het namelijk erg lastig om dit zomaar te veranderen. Ik heb al wat tips gehad en wat video's bekeken, maar ben benieuwd hoe jullie dit doen. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik denk dat er zeker verbeteringen zijn door te voeren.

Ik kwam ook bijvoorbeeld dit filmpje tegen van de B6. Is dit iets om te gebruiken?
YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb teveel ervaringen met LG gelezen om uit die posts te concluderen dat LG het gaat fixen. Er staat enkel dat ze het gemeld hebben bij LG en LG heeft geantwoord dat ze hun techneuten er naar gaan laten kijken. In mijn ogen is dit niet hetzelfde als "we erkennen dat dit een fout is en gaan het fixen". Maar goed, we merken het vanzelf.
Dat is niet geheel waar. Dat probleem met die twee ballen video. Dat is gemeld aan LG door een user op AVforums. Is bevestigd door LG en ze zouden het oplossen. En dat is dus ook gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 11:03

Puck

W32.Deadcode.A

ionn schreef op maandag 24 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Dat is niet geheel waar. Dat probleem met die twee ballen video. Dat is gemeld aan LG door een user op AVforums. Is bevestigd door LG en ze zouden het oplossen. En dat is dus ook gebeurd.
Ik zeg ook niet dat ze zaken niet oplossen, maar in dit specifieke geval zeg ik dat ze nog niet hebben gezegd dat dit echt een issue is of zo bedoeld is. En dit bestaat al een aantal maanden. Ik vind juist dat LG heel goed naar haar gebruikers luistert maar wel altijd vaag is over of het nu wel of niet opgelost gaat worden (opeens is er dan een fix). We zullen het zien.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:51:
Ik ben een beetje aan het spelen met de beeld instellingen van de LG C7. Doen jullie dit op gevoel of gebruiken jullie bepaalde richtlijnen? Ik vind het namelijk erg lastig om dit zomaar te veranderen. Ik heb al wat tips gehad en wat video's bekeken, maar ben benieuwd hoe jullie dit doen. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik denk dat er zeker verbeteringen zijn door te voeren.

Ik kwam ook bijvoorbeeld dit filmpje tegen van de B6. Is dit iets om te gebruiken?
YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settings
Ik zou zo min mogelijk aan de instellingen komen, op een paar dingen na; alle beeldverbeteraars uit en dan de kleurtemperatuur op warm 1 of 2 zetten, nagelang smaak. Normaal komt warm 2 het dichts in de buurt van de ISF 6500k wit. Ook kun je nog de gamma op 2.2 of 1.9 zetten, maar ook dat zou met 2.2 het beste resultaat moeten geven. Verder kun je nog wat met OLED light en contrast spelen op de donker- en light ISF mode. De C7 is af fabriek al erg goed gekalibreerd, dus dit zijn eigelijk de enige dingen die ik veranderd heb. Voor mijn gevoel/smaak heb ik OLED light nooit hoger dan 60 overdag en 's avonds 40, contrast heb ik op 78 zodat deze niet in het wit gaat clippen. Ik ben nog altijd super tevreden met het beeld. Succes!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Als je de youtube app van de tv gebruikt (b6 in mijn geval) en je speelt een hdr filmpje af geeft deze dan daadwerkelijk hdr beeld, zie namelijk geen melding in beeld komen?

Moet ik dan zelf nog HDR instellen of switcht de tv zelf naar de juiste modus?

Of is er nog een methode om te zien wat er op dat moment wordt vertoont qua resolutie, hdr, kleuren?

[ Voor 16% gewijzigd door Malt007 op 24-07-2017 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

@Malt007 De B6 ondersteund nog geen HDR in de youtube app. Zodra HDR wordt weergegeven dan zie je altijd het HDR logo in beeld verschijnen. De C7 ondersteund dit wel. (heb zelf de B6 gehad en nu de C7).

@Rudios Contrast op 78? Is dat niet wat erg laag?
Ik heb hem afgesteld op 92 (op mijn C7) a.d.h.v. AVSHD709 testpaterns. Dan gaat hij pas clippen bij 244. Voor normale en dat is al boven reference white (=235). Op de basic setting van 85 clipt hij zelf niet over de gehele range (tot 253).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
wally21 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:09:
@Malt007 De B6 ondersteund nog geen HDR in de youtube app. Zodra HDR wordt weergegeven dan zie je altijd het HDR logo in beeld verschijnen. De C7 ondersteund dit wel. (heb zelf de B6 gehad en nu de C7).

Ik heb hem afgesteld op 92 (op mijn C7) a.d.h.v. AVSHD709 testpaterns. Dan gaat hij pas clippen bij 244. Voor normale en dat is al boven reference white (=235). Op de basic setting van 85 clipt hij zelf niet over de gehele range (tot 253).
Nog een speciale reden dat je naar een c7 bent overgestapt en zie je verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

wally21 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:09:

Geen idee of dat te laag is, ik had ergens gelezen dat rond de 80 altijd goed is ivm clipping. Maargoed, er wordt zoveel beweerd natuurlijk. Ik zal er nog eens mee spelen en kijken hoe contrast 90 mij bevalt!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally21

wally21

@Rudios Anders download de file van AVSHD, een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de omgeving van je toestel. En zou het dus zo iets kunnen schelen. In de manual staat een duidelijke uitleg over wat wel en niet zichtbaar zou moeten zijn.
http://www.avsforum.com/f...-ray-mp4-calibration.html

@Malt007 Qua beeld geen merkbaar verschil op de ABL na die minder snel ingrijpt. En dus minder opvalt.
Verder wel meer beeldmodi onder HDR. Zoals bijv. bioscoop welke erg overeenkomt met de ISF modus.
Ook de quickacces werkt wel fijn d.m.v. nummers op je AB aan apps te koppelen. Daarnaast heeft youtube HDR ondersteuning.
Buiten dat gewoon dezelfde uitstekende OLED. Dit model via een mooie deal gekregen na paneel issues met mijn B6. Anders de upgrade zeker niet waard als je al een B6 hebt! Tenminste dat is mijn mening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Heren, ik lees dat ik met een B7 moet oppassen dat alles wel wekt qua kabel en smart functies omdat het een buitenlands model is.

(stukje uit de tweakers specs; Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop)

De C7 en de B7 hebben neem ik aan dezelfde performance en verbeteringen tov de B6? Fijne is dus dat de B7 voor 2100 te koop is en de C7 vanaf 2400. Vanwaar dat verschil dan verder? (los van design)

Iemand enige ervaring met de eventuele beperkingen van de buitenlands B7 hier gebruiken? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
OllyNL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:01:
Heren, ik lees dat ik met een B7 moet oppassen dat alles wel wekt qua kabel en smart functies omdat het een buitenlands model is.

(stukje uit de tweakers specs; Let op: Dit is een model van buitenlandse (niet-NL of BE) herkomst, mogelijk werkt deze niet op het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk. Het kan zijn dat deze met handmatige instellingen wel werkt, of dat het helemaal niet gaat werken. Ook het Smart TV gedeelte kan alleen zijn gericht op de markt van het land van herkomst, waardoor bepaalde diensten niet werken of ontbreken. Neem voor meer informatie contact op met je favoriete webshop)

De C7 en de B7 hebben neem ik aan dezelfde performance en verbeteringen tov de B6? Fijne is dus dat de B7 voor 2100 te koop is en de C7 vanaf 2400. Vanwaar dat verschil dan verder? (los van design)

Iemand enige ervaring met de eventuele beperkingen van de buitenlands B7 hier gebruiken? Dank!
Ik zou even in het prijzen topic van OLED kijken, de c7 is al voor rond de 1950-2000 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 11:06
Lau_P schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:13:
[...]

Ik zou even in het prijzen topic van OLED kijken, de c7 is al voor rond de 1950-2000 te krijgen.
Damn, thanks! Gewoon bellen naar een paar van die winkels dus, interesting. Weet jij wel iets over eventueel verschil in kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb teveel ervaringen met LG gelezen om uit die posts te concluderen dat LG het gaat fixen. Er staat enkel dat ze het gemeld hebben bij LG en LG heeft geantwoord dat ze hun techneuten er naar gaan laten kijken. In mijn ogen is dit niet hetzelfde als "we erkennen dat dit een fout is en gaan het fixen". Maar goed, we merken het vanzelf.
Volgens iemand op NeoGAF gaat dit ook alleen maar over de C6, E6 en G6 en niet de B6. Of het gaat helpen geen idee, maar ik ga contact opnemen met LG erover. Hoe kan ik dat het beste doen? Het duurt nog tot november dit jaar voor mij voordat ik aan HDR gaming kan beginnen, maar ik zie dit graag een fix krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:07:
[...]

Volgens iemand op NeoGAF gaat dit ook alleen maar over de C6, E6 en G6 en niet de B6. Of het gaat helpen geen idee, maar ik ga contact opnemen met LG erover. Hoe kan ik dat het beste doen? Het duurt nog tot november dit jaar voor mij voordat ik aan HDR gaming kan beginnen, maar ik zie dit graag een fix krijgen.
Ik heb ooit met de Nederlandse LG support gemaild, maar die weten echt heel weinig... Wellicht als er meerdere meldingen komen dat ze iets mee doen, dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:07:
[...]

Niet. Bespaar jezelf de moeite. LG support is nog dommer dan een baksteen. Op een of andere manier is de consument beter op de hoogte van alles dan de support zelf. Verschillende keren contact opgenomen met ze. Elke keer weten ze niks. Of zeggen ze iets wat nergens op slaat. Zijn waarschijnlijk van die studenten, die een blad voor zich geschoven krijgen en standaard antwoorden moeten geven. Zo voelt het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

LG maakt op zijn tijd best leuke spulletjes maar de support...manmanman...ik kan me de G4 (telefoon) nog heel goed herinneren. Allemaal aan de bootloop maar een terugroep actie, ho maar.

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 25-07-2017 09:13 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Ik heb nu in een week tijd een stuk of 3 á 4 keer gehad dat de TV plots in stand-by gaat. (zowel bij Netflix als bij normale TV)

@devilsnight jij had toch een soortgelijk issue en toen is je moederbord vervangen? De andere problemen die je schreef heb ik namelijk niet. Alleen dat van plots in standby dus.

Of zou het nog iets kunnen zijn dat een buurman o.i.d. een zelfde frequentie heeft op zijn afstandsbediening.
Volgens mij is de frequentie van de Magic Remote niet aan te passen toch?

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:11:
Ik heb nu in een week tijd een stuk of 3 á 4 keer gehad dat de TV plots in stand-by gaat. (zowel bij Netflix als bij normale TV)

@devilsnight jij had toch een soortgelijk issue en toen is je moederbord vervangen? De andere problemen die je schreef heb ik namelijk niet. Alleen dat van plots in standby dus.

Of zou het nog iets kunnen zijn dat een buurman o.i.d. een zelfde frequentie heeft op zijn afstandsbediening.
Ik hoor wel verhalen over een brakke Netflix app, waardoor het geheugen volloopt en de TV daardoor uit gaat (just a guess, maar lees wel vooral ervaringen met Netflix). Sluit jij de Netflix app ook echt af (homeknop ingedrukt houden, dan kun je elke open app los afsluiten), want geopende apps blijven gewoon open staan en dit is niet heel goed voor performance e.d.. Wellicht even proberen als je weer TV kijkt om te kijken wat dat doet.

Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar ik kijk ook geen Netflix.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 25-07-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Puck schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Ik hoor wel verhalen over een brakke Netflix app, waardoor het geheugen volloopt en de TV daardoor uit gaat (just a guess, maar lees wel vooral ervaringen met Netflix). Sluit jij de Netflix app ook echt af (homeknop ingedrukt houden, dan kun je elke open app los afsluiten), want geopende apps blijven gewoon open staan en dit is niet heel goed voor performance e.d.. Wellicht even proberen als je weer TV kijkt om te kijken wat dat doet.

Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar ik kijk ook geen Netflix.
Nee ik sluit hem niet echt af.
Maar zal een proberen of dat dit het probleem verhelpt.
(alleen vriendin gaat het waarschijnlijk toch nooit op die manier doen ;p)

Gebeurde inderdaad tijdens Jinek, nadat ik Netflix had gekeken.
Bedankt.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:33:
Waarmee maken jullie trouwens een OLED scherm mee schoon? Ik weet dat zaken van die spuitbusjes verkopen maar ik ga dat echt niet doen, ik vind dat idee helemaal niets. Gewoon met een fleece doekje voorzichtig stof wegwerken en vingerafdrukken wegvegen?
Volgens mij de meeste veilige en schone manier is met een heel licht vochtig doekje (wel speciaal voor schermen, dus microfiber of zo) schoonmaken. Ik gebruik gedestilleerd water. Kost niks en laat geen vlekken achter omdat er geen kalk en andere zooi inzit. Is in principe het schoonste middel dat je kan gebruiken zonder schadelijke stoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Rudios schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:32:
[...]

Ik zou zo min mogelijk aan de instellingen komen, op een paar dingen na; alle beeldverbeteraars uit en dan de kleurtemperatuur op warm 1 of 2 zetten, nagelang smaak. Normaal komt warm 2 het dichts in de buurt van de ISF 6500k wit. Ook kun je nog de gamma op 2.2 of 1.9 zetten, maar ook dat zou met 2.2 het beste resultaat moeten geven. Verder kun je nog wat met OLED light en contrast spelen op de donker- en light ISF mode. De C7 is af fabriek al erg goed gekalibreerd, dus dit zijn eigelijk de enige dingen die ik veranderd heb. Voor mijn gevoel/smaak heb ik OLED light nooit hoger dan 60 overdag en 's avonds 40, contrast heb ik op 78 zodat deze niet in het wit gaat clippen. Ik ben nog altijd super tevreden met het beeld. Succes!
Ook een C7 eigenaar hier.

Hmmmm, moet de kleurtemperatuur niet onwijs koel gezet worden als je voor de warm 2 preset gaat (net zoals bij de vivid HDR preset automatisch gebeurd)? Ivm. natuurlijk kleuren. Ik ben zelf voor warm 1 met 0 kleurtemperatuur gegaan iig.
Wat betreft gamma 2.2... Ik vind dat schaduwzones te weinig detail bevatten in SDR content op gamma 2.2. Gamma 1.9 komen die details een stuk beter naar voren voor mijn ogen. Wel met je eens dat 2.2 natuurlijker oogt, maar ik vind het beeld te donker op gamma 2.2.

Wat betreft brightness heb ik een heel andere voorkeur dan jij. Ik vind 100 oled light en 100 contrast over het algemeen het mooist ogen, ondanks de clipping in sommige scenes. Daarnaast ISF bright room preset met colour op 70. Alleen als ik moe ben draai ik oled light flink naar beneden, daar buiten altijd op 100.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:34
Arrahant schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:50:
[...]

Ook een C7 eigenaar hier.

Hmmmm, moet de kleurtemperatuur niet onwijs koel gezet worden als je voor de warm 2 preset gaat (net zoals bij de vivid HDR preset automatisch gebeurd)? Ivm. natuurlijk kleuren. Ik ben zelf voor warm 1 met 0 kleurtemperatuur gegaan iig.
Wat betreft gamma 2.2... Ik vind dat schaduwzones te weinig detail bevatten in SDR content op gamma 2.2. Gamma 1.9 komen die details een stuk beter naar voren voor mijn ogen. Wel met je eens dat 2.2 natuurlijker oogt, maar ik vind het beeld te donker op gamma 2.2.

Wat betreft brightness heb ik een heel andere voorkeur dan jij. Ik vind 100 oled light en 100 contrast over het algemeen het mooist ogen, ondanks de clipping in sommige scenes. Daarnaast ISF bright room preset met colour op 70. Alleen als ik moe ben draai ik oled light flink naar beneden, daar buiten altijd op 100.
Kleur op 70 waar 50 normaal is? Misschien is dit anders op de c7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
JSTPS schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Kleur op 70 waar 50 normaal is? Misschien is dit anders op de c7.
Is, die waarde die onder de 50 ervoor zorgt dat het beeld zwart-wit wordt. Die heb ik op 70 staan op mijn C7.

Vraag me af hoe nuttig deze discussie uberhaupt is omdat we allemaal verschillende sets ogen hebben die andere instelling mooi vinden ogen. Plus verschillen in ieder paneel... 8)7

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:34
Arrahant schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Is, die waarde die onder de 50 ervoor zorgt dat het beeld zwart-wit wordt. Die heb ik op 70 staan op mijn C7.

Vraag me af hoe nuttig deze discussie uberhaupt is omdat we allemaal verschillende sets ogen hebben die andere instelling mooi vinden ogen. Plus verschillen in ieder paneel... 8)7
Ik vraag het alleen maar omdat het een erg afwijkende instelling is. De meeste mensen kopen een dure tv omdat deze het beeld correct weergeeft. Dus of jij wilt een ander soort beeld, of je c7 klopt niet en heeft inderdaad wat meer kleur nodig. Maar mij verder niet uit hoe je de tv instelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:11:

Ja het gebeurde eigenlijk voornamelijk tijdens Netflix uit het niets, nu totaal geen last meer van en ik sluit Netflix eigenlijk nooit volledig af. Hij valt uiteindelijk ook automatisch uit als je in dat scherm zit waar die foto's van een hond, landschap en bloem voorbij komen. Maar bij de vuurwerk screensaver totaal niet meer. Ik heb sinds de mobo swap gewoon last meer van deze issues en Netflix werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 12:45
Het valt mij de laatste tijd op dat als ik een blu-ray kijk via de Xbox One S dat er zeer lichte ruis in het beeld zit. Niet storend maar het is er wel. Nu kijken we de hele week al Harry Potter en merk ik een soort van fijn gruis over het beeld. Bij Netflix nog niet echt naar gekeken maar was benieuwd of ik dat ergens kan instellen op mm tv of dat het gewoon zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

brtkpr schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:47:
Het valt mij de laatste tijd op dat als ik een blu-ray kijk via de Xbox One S dat er zeer lichte ruis in het beeld zit. Niet storend maar het is er wel. Nu kijken we de hele week al Harry Potter en merk ik een soort van fijn gruis over het beeld. Bij Netflix nog niet echt naar gekeken maar was benieuwd of ik dat ergens kan instellen op mm tv of dat het gewoon zo hoort.
Je bedoelt Film grain? Nadeel van een goede TV :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Puck schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Dus had beter een goedkopere LCD kunnen nemen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24
Sinds zaterdag heb ik eindelijk mijn 55B6V aan de muur hangen. Eindelijk kan ik genieten van de beeldkwaliteit: geweldig! Instellingen en tips vanuit dit topic zijn erg nuttig gebleken. Dank allemaal!

De televisie hangt aan de muur aan een Vogel's THIN 205 UltraThin: snaarstrak. Ik heb diverse demo filmpjes (via YouTube, Netflix en download) bekeken en ben helemaal lyrisch. Verder vind ik het ook een gebruiksvriendelijke televisie (ik ben Panasonic gewend). Eindelijk een waardige opvolger voor mijn plasma.

Ik heb de beeldinstellingen op Expert (donkere kamer) met diverse aanpassingen en dit gekopieerd naar alle ingangen. Nadat ik de televisie op standby gezet had en opnieuw ingeschakeld had, stond deze echter weer op Eco. Is er ergens in het menu een standaard opstart beeldinstelling te kiezen?

Ik lees ook dat enkele Tweakers OLED lamp overdag anders hebben staan dan 's avonds. Stel je dit dan elke keer via het menu opnieuw in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Flieger schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:03:
Sinds zaterdag heb ik eindelijk mijn 55B6V aan de muur hangen. Eindelijk kan ik genieten van de beeldkwaliteit: geweldig! Instellingen en tips vanuit dit topic zijn erg nuttig gebleken. Dank allemaal!

De televisie hangt aan de muur aan een Vogel's THIN 205 UltraThin: snaarstrak. Ik heb diverse demo filmpjes (via YouTube, Netflix en download) bekeken en ben helemaal lyrisch. Verder vind ik het ook een gebruiksvriendelijke televisie (ik ben Panasonic gewend). Eindelijk een waardige opvolger voor mijn plasma.

Ik heb de beeldinstellingen op Expert (donkere kamer) met diverse aanpassingen en dit gekopieerd naar alle ingangen. Nadat ik de televisie op standby gezet had en opnieuw ingeschakeld had, stond deze echter weer op Eco. Is er ergens in het menu een standaard opstart beeldinstelling te kiezen?

Ik lees ook dat enkele Tweakers OLED lamp overdag anders hebben staan dan 's avonds. Stel je dit dan elke keer via het menu opnieuw in?
Ah top, de mijne 65" net gisteren gekregen en heb vorvolgens de instellingen van dit https://youtu.be/HXwFi3E1K0g filmpje gebruikt voor exper donker en licht, tevens de dolby vision gebruikt, moet nog ff de HDR input zoeken want net zoals dolby vision schakeld de tv automatische over op deze setting zodra hij dit door gestuurd krijgt vanaf de bron.

Heb het beeld gisteren snel dus ff getest en de tv nagekeken, ben er overigens erg blij mee :). Zijn er tweakers hier die andere settings gebruiken? Lees hier en daar nog wat over warm 1 en 2 maar op dit moment vindt ik zelf wark 2 zoals ook aangegeven wordt door veel kalibratie filmpjes toch het meest natuurlijke over komen.

Tips/ervaringen zijn altijd welkom.

Zit zelf ook nog te kijken naar een muurbeugel en de vogel 205/305 staat ook op mijn netvlies, hoewel de fabrikant 305 als 65" model aangeeft komen de VESA maten van de 205 ook overeen en het gewicht is ook het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Flieger schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 08:03:

Je kan per applicatie of ingang eigen settings opgeven zoals kleur, tint, scherpte, maar de speciale settings zoals kleuraanpassingen moeten ook eenmalig ingesteld worden per applicatie zelf weer ingesteld worden. Daarna kan je bijvoorbeeld expert licht aanklikken voor overdag en expert avond voor juist in de avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 20:30
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Carman1971 op 26-07-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Net mijn bestelling gedaan van de LG OLED 55C7V bij Audiovision.

Iemand ervaring met internet via highspeed hdmikabel ?

Volgens AVSforum zou het op de nieuwe 7 reeks moeten werken.

Vermits ik hem tegen de muur hang scheelt dat weer een kabel om weg te werken.

Van zodra ik hem heb laat ik weten of het werkt.

heb een Profigold HDMI 1312 in solden op de kop kunnen tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Puck schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:05:
[...]

Maar dan ben blij dat jullie dat ook allemaal ervaren want ik dacht dat mijn settings niet goed stonden of wellicht een verkeerde hdmi kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
brtkpr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:03:
Je kan per applicatie of ingang eigen settings opgeven zoals kleur, tint, scherpte, maar de speciale settings zoals kleuraanpassingen moeten ook eenmalig ingesteld worden per applicatie zelf weer ingesteld worden. Daarna kan je bijvoorbeeld expert licht aanklikken voor overdag en expert avond voor juist in de avond
Maar eenmaal een applicatie/ingang ingesteld, moet de televisie wel onthouden na uitschakelen en opnieuw inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Flieger schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Maar eenmaal een applicatie/ingang ingesteld, moet de televisie wel onthouden na uitschakelen en opnieuw inschakelen?
Ja, dit wordt door de tv onthouden. Je kan de basale settings in 1 keer naar alle ingangen en applicaties kopiëren maar de speciale settings zoals kleurwaarden zal je echt eenmalig per app moeten invoeren.

Dus in principe kan je de uit de startpost dat terug lezen en de settings (algeneen) staan in het andere forum van oled bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

brtkpr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Maar dan ben blij dat jullie dat ook allemaal ervaren want ik dacht dat mijn settings niet goed stonden of wellicht een verkeerde hdmi kabel
HDMI kabels die een signaal slechter maken bestaan niet, er is nooit kwaliteitsverschil in beeld/geluid tussen HDMI kabels. Het werkt of het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Puck schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:47:
[...]

HDMI kabels die een signaal slechter maken bestaan niet, er is nooit kwaliteitsverschil in beeld/geluid tussen HDMI kabels. Het werkt of het werkt niet.
Oké thanks dat wist ik niet dacht altijd dat een wat betere kabel betere doorvoer zou hebben vanwege de gebruikte materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Je kunt overigens wel wat gekkigheid tegen komen met slechtere kabels. Zo had ik een tijdje waarbij het HDMI-CEC signaal niet lekker werkte. Soms werkte het wel, soms niet en vooral met het doorgeven van volume aanpassingen of ARC had ik veel problemen. Allemaal opgelost met een andere kabel. Wel eentje van $4 van dealextreme dus het hoeft sowieso niet veel geld te kosten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zoals ik al had verwacht ziet LG de donkere HDR Game Mode niet als een fout, maar is dit een bewuste implementatie... Zie deze conversatie op Twitter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 20:01
Puck schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:27:
Zoals ik al had verwacht ziet LG de donkere HDR Game Mode niet als een fout, maar is dit een bewuste implementatie... Zie deze conversatie op Twitter .
Weten we iig de reden waarom ze dit hebben toegepast. De oplossing wisten wij al lang natuurlijk. Hoop dat ze hier nog op terug komen want ik vind het toch wel heel erg zonde van het beeld.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Puck schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:27:
Dit is behoorlijk bijdehand zeg. Op de 2017 LG OLED's is de helderheid van de HDR game mode niet gedowngrade, dat weet ik zeker. YouTube HDR 10 is wél helemaal verknalt, oogt compleet washed out na die laatste update. Maar die update heeft wel de juiste color gamut in PC mode mogelijk gemaakt! Voorheen was alles gelocked in de "Wide" gamut, ook al koos je voor "Auto". In de normale game mode is alles nog steeds gelocked in "Wide". Maar de normale game mode is overbodig omdat de PC mode alles beter doet op de 2017 LG OLED's.

Ik lees van veel bezitters van de B6 ontevredenheid betreft de HDR game mode na de laatste update. Schandalig als LG hier niks mee gaat doen.

Daarom mensen, zet die automatische updates gewoon UIT. Je kan later alsnog upgraden als je je eerst ingelezen hebt wat een nieuwe firmware update doet. Terugdraaien als de schade al is aangericht wordt toch lastig.

[ Voor 19% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 26-07-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

GANGSTERKILLER schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:14:
[...]

Dit is behoorlijk bijdehand zeg. Op de 2017 LG OLED's is de helderheid van de HDR game mode niet gedowngrade, dat weet ik zeker. YouTube HDR 10 is wél helemaal verknalt, oogt compleet washed out na die laatste update. Maar die update heeft wel de juiste color gamut in PC mode mogelijk gemaakt! Voorheen was alles gelocked in de "Wide" gamut, ook al koos je voor "Auto". In de normale game mode is alles nog steeds gelocked in "Wide".

Ik lees van veel bezitters van de B6 ontevredenheid betreft de HDR game mode na de laatste update. Schandalig als LG hier niks mee gaat doen.

Daarom mensen, zet die automatische updates gewoon UIT. Je kan later alsnog upgraden als je je eerst ingelezen hebt wat een nieuwe firmware update doet. Terugdraaien als de schade al is aangericht wordt toch lastig.
Ik heb updates sowieso uit maar had op mijn B6 vier maanden geleden niet echt een keuze: daar was namelijk nog geen HDR Game Mode en die is op de B6 altijd donkerder geweest.

Het feit dat hun het zien als correcte implementatie en het nu ook naar de C/E modellen brengen zegt me dat ze dit trouwens ook wellicht naar de 7 serie gaan brengen. Misschien toch maar een petitie starten?

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 26-07-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Puck schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:26:
[...]

Ik heb updates sowieso uit maar had op mijn B6 vier maanden geleden niet echt een keuze: daar was namelijk nog geen HDR Game Mode en die is op de B6 altijd donkerder geweest.

Het feit dat hun het zien als correcte implementatie en het nu ook naar de C/E modellen brengen zegt me dat ze dit trouwens ook wellicht naar de 7 serie gaan brengen. Misschien toch maar een petitie starten?
Om de HDR game mode te krijgen op de B6 moest je wel updaten idd. Dat ze adviseren om dynamic contrast maar op high te zetten om die donkerheid te compenseren in de HDR game mode is natuurlijk lachwekkend. Dymanic contrast op low werkt als "active HDR" met HDR 10 content op de 2017 OLED's maar dit geldt niet voor de B6.

Dynamic contrast is bij mij sowieso uit den boze. Hou hier absoluut niet van. Een petitie zou je zeker moeten starten als LG hier daadwerkelijk niks mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:27
https://twitter.com/LGUSSupport/status/890269182209687554

Thanks voor de USA twitter tip van LG, die mannen weten van aanpakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik ga mijn c6 niet updaten met de laatste firmware. Stik maar in die HLG. Dat komt hier toch niet binnen 5 jaar. Daarna is de tv aan vervanging toe.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:04
Ben een paar weken in bezit van de 55b6 tv ik zie nu deze topic met verschillende beeld instellingen. Ik weet nog niet welke de betere is. Jammer dat het niet bij mekaar staat.

Zijn een paar minpunten aan de tv er zitten aardig veel opties veel zal ik niet gebruiken. Als ik bijvoorbeeld van de reciever naar de tv wil moet ik aardig veel handelingen doen om naar live tv te gaan. Bij veel tv's is dit beter geregeld.
Casten om YouTube te bekijken is een drama vaak blijf het beeld zwart ofa blijf hij maar zoeken en is alleen te vinden met een draadloze verbinding. Ik heb daarom de Chromecast erop aangesloten dat werkt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 08:35
Vraagje voor de C7 eigenaren hier: zitten er een ventilator in de tv die goed te horen is? Vroeger had ik een Panasonic plasma met bigass fans die gewoon superstil waren. Bij Samsung al verschillende tv's geweten die echt hoorbaar zijn in sommige scenes. Zelf op 4m afstand. Hoe is dat bij LG geregeld? Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Yargo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:35:
Vraagje voor de C7 eigenaren hier: zitten er een ventilator in de tv die goed te horen is? Vroeger had ik een Panasonic plasma met bigass fans die gewoon superstil waren. Bij Samsung al verschillende tv's geweten die echt hoorbaar zijn in sommige scenes. Zelf op 4m afstand. Hoe is dat bij LG geregeld? Tx!
Er zitten helemaal geen ventilatoren in de C7, maak je hier geen zorgen over. Moet je die ventilatoren van de Panasonic VT60 plasma eens horen, die heeft er twee die extreem luidruchtig zijn. Een verschrikking. Maar zelfs met ventilatoren wordt de achterkant bijna zo heet als een kookplaat, zeker met dit warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Light21M schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:58:
https://twitter.com/LGUSSupport/status/890269182209687554

Thanks voor de USA twitter tip van LG, die mannen weten van aanpakken!
Op het eerste gezicht stukken beter dan de "support" in NL in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
Evertt schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:32:
Ben een paar weken in bezit van de 55b6 tv ik zie nu deze topic met verschillende beeld instellingen. Ik weet nog niet welke de betere is. Jammer dat het niet bij mekaar staat.

Zijn een paar minpunten aan de tv er zitten aardig veel opties veel zal ik niet gebruiken. Als ik bijvoorbeeld van de reciever naar de tv wil moet ik aardig veel handelingen doen om naar live tv te gaan. Bij veel tv's is dit beter geregeld.
Casten om YouTube te bekijken is een drama vaak blijf het beeld zwart ofa blijf hij maar zoeken en is alleen te vinden met een draadloze verbinding. Ik heb daarom de Chromecast erop aangesloten dat werkt veel beter
De instellingen staan bij elkaar in de openingspost van OLED televisies.

Ik heb juist gisteravond de hele avond zitten spelen met casten naar de TV via YouTube op mijn iPhone. Werkt perfect. Toevoegen aan wachtrij of direct kijken. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Laatst online: 12-10 11:39
Ik heb vanmiddag mijn C7V uitgepakt, 55". Geweldig toestel. Ik zit alleen nog te stoeien met settings en ben daarnaast kleurenblind (mild). Helpt niet. ik heb de fipo-settings getest maar heb dan in games als Last of Us last van veel te veel donkere kleuren. Kon enemies nauwelijks onderscheiden van de omgeving :D.

Vraag me af welke settings ik dan het beste kan aanpassen. Brightness omhoog helpt, maar nlmaakt alles al snel te flets, lelijk dus. Nog tips? Ik kijk in een verlichte ruimte.

Daarnaast viel het verschil tussen 1080p en 4k me niet echt goed op van 2.5m kijkafstand. Heb dat getest met rocket league en video. Van dichtbij natuurlijk wel duidelijk. Netflix (daredevil) was ook niet heel scherp, maar dat kan door streaning issues komen. Kan je ergens zien wat de kwaliteit is van je stream op het moment dat je kijkt? Gebruik de netflix LG app. Youtube 4k/HDR zag er wel prachtig uit.

En tot slot; geluid van de c7v valt me alles mee, voor een TV echt niet slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door TheProf82 op 27-07-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
Blijft natuurlijk afhankelijk van ieders budget, maar bij 2,5 meter kijkafstand kun je voor UHD kijken toch echt beter voor een 65 inch gaan..... Tenminste als je nog iets van het scherpere beeld wilt profiteren.
Maar dat is toch wel bij ieders bekend denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Was buiten mijn budget :). Wilde gewoon een zeer degelijk scherm voor de komende jaren; als je OLED en degelijke HDR wil voor een betaalbare prijs ontkom je bijna niet aan de LG 55" oleds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
TheProf82 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:35:
Was buiten mijn budget :). Wilde gewoon een zeer degelijk scherm voor de komende jaren; als je OLED en degelijke HDR wil voor een betaalbare prijs ontkom je bijna niet aan de LG 55" oleds.
en op 2,5 meter kun je nog genoeg verschil zien tussen 1080p en 2160p

Ik tenminste wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 12:37
Alleen leuk om naar te kijken de nwe LG W7 :+

reviews: LG W7 oled - dunste tv voor de dikste portemonnee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
dinandus schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:25:
Blijft natuurlijk afhankelijk van ieders budget, maar bij 2,5 meter kijkafstand kun je voor UHD kijken toch echt beter voor een 65 inch gaan..... Tenminste als je nog iets van het scherpere beeld wilt profiteren.
Maar dat is toch wel bij ieders bekend denk ik!
Behalve dan het feit dat die afstand voor dat formaat echt totaal niet uitziet in je woonkamer. Als je een aparte kamer hebt om films te kijken prima, maar anders :X

En op 2-3 meter kun je het verschil overigens nog zeker wel zien op een 55 inch scherm. 3 meter is wel echt de grens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:34:
Behalve dan het feit dat die afstand voor dat formaat echt totaal niet uitziet in je woonkamer. Als je een aparte kamer hebt om films te kijken prima, maar anders :X
Ach ja, niet iedereen heeft last van de WAF en tv kijken doe je zó regelmatig dat het gewoon, imho, "heftig" moet zijn qua beeld en geluid. Dat 55" voor de meeste mensen groot genoeg is is prima, YMMV uiteraard.

Vanavond komt een vriend filmpje kijken. Heeft zelf een 55" OLED maar kijkt liever op mijn 65" plasma, op slechts 2.75m afstand, dus zie die grote FullHD pixels eens tekeer gaan :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Brad Pitt schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:18:
[...]

Ach ja, niet iedereen heeft last van de WAF en tv kijken doe je zó regelmatig dat het gewoon, imho, "heftig" moet zijn qua beeld en geluid. Dat 55" voor de meeste mensen groot genoeg is is prima, YMMV uiteraard.

Vanavond komt een vriend filmpje kijken. Heeft zelf een 55" OLED maar kijkt liever op mijn 65" plasma, op slechts 2.75m afstand, dus zie die grote FullHD pixels eens tekeer gaan :)
Jij zit ook op de eerste rij in de bioscoop :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 08:28:
Jij zit ook op de eerste rij in de bioscoop :+ ?
Heb het even bekeken om deze, plus de komende "ik kijk liever niet naar een tennis wedstrijd" onzin opmerkingen enigszins te ontkrachten: een velletje A4 op armlengte afstand is iets smaller maar ook wat hoger dan het beeld van de tv. Dus als je nekklachten krijgt van het kijken naar een A4 op die afstand: absoluut geen 65 inch kopen. Is een A4tje op armlengte afstand bekijken géén vermoeiende bezigheid is een 65" prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:34:
[...]

Totaal niet mee eens. Ik zit nu op 3,5 meter van mijn 65 inch , maar als de 77 inch OLED's rond de 5000 euro komen dan komt er eentje aan de muur. Ik ben super tevreden met mijn 65C maar ik had hem liever groter. Het is belachelijk hoe snel je went aan een groter formaat TV.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwembroek schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:24:
[...]

Totaal niet mee eens. Ik zit nu op 3,5 meter van mijn 65 inch , maar als de 77 inch OLED's rond de 5000 euro komen dan komt er eentje aan de muur. Ik ben super tevreden met mijn 65C maar ik had hem liever groter. Het is belachelijk hoe snel je went aan een groter formaat TV.
Het blijft iets persoonlijks, dat geef ik toe. Ik heb nu 55 inch op 2.75 meter en als er een 50 inch model was zou ik die van mij meteen inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Het blijft iets persoonlijks, dat geef ik toe. Ik heb nu 55 inch op 2.75 meter en als er een 50 inch model was zou ik die van mij meteen inruilen.
Ik zit op net iets minder dan 3 meter van mijn 55" en ben algeheel wel tevreden. Komt ook omdat ik grote tv's niet gewend ben. Ik zit er nu echter wel aan de denken een muurbeugel te kopen zodat ik de tv soms nog 50cm naar voren kan halen. Gewoon bij bepaalde films om er nog net iets meer in te zitten. Maar algeheel zou ik niet een grotere willen hebben staan (in mijn huidige woning).

Deze discussie komt redelijk vaak terug trouwens en het is inderdaad heel erg persoonlijk, op het feit dat je op een bepaalde afstand + grootte het resolutie-verschil niet gaat zien na, maar boeiend. Dan hoef je ook niet alles in 4k te hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Wat mij betreft groter=beter. Alleen dat prijs verschil is een beetje jammer. Ben maar een gewone boerenlul en vind de meeste 55" al stevig aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Wij zitten 4 meter van een 55 af en dat is echt te ver. Verbouwen is ook geen optie dus ga maar een ouwe lullen stoel bestellen en die zet ik max 2 meter van het scherm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@Musicmasters kom er maar in! Er word 2x het woord l*l geroepen hierboven!

Ik zit op 3 meter met een 65", ik vind dat echt de maximale afstand anders valt er detail weg bij UHD bronnen. Als de 77" betaalbaar wordt over paar jaar dan wordt dat mijn nieuwe standaard.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Hehe, grappig dit. Heb vanaf 2010 een 50" en een wow effect gehad toen ik er 2,5 meter vanaf zat, heerlijk voor in die tijd dat je twijfelde tussen een 42" en 50". Net een week 65" en jah qua budget zeker de 55" overwogen(of toch niet ;-) Mensen staan me raar aan te kijken als ik zeg dat ik liever een 77" wil hebben :) maar ik zit er dan ook 5m vanaf.

Het blijft persoonlijk, maar de keuze qua grote met deze dunne randen en volledig glas design maakt de keuze een stuk makkelijker om groter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap niet waarom ze de randen niet zo dun als een telefoon kunnen maken, en de hele tv ook dunner want dat dikke stuk onderaan slaat echt helemaal nergens op. Dat is voor mij nog wel de grootste misser van de LG OLED's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 20:41
iRenik schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:20:
[...]

Ik ga woensdag de 65C7 ophalen en heb iets bedacht om de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen.
Dit zal niet met elke muur 'zomaar' gaan maar als het allemaal uitpakt zoals bedacht hangt het witte onderste gedeelte dadelijk zowat strak tegen de muur. Hoop hier van het weekend aan toe te komen en zal dan zeker foto's posten.
Heb de C7 nu bijna een week hangen en ben er heel erg blij mee 8)
Zoals beloofd hierbij een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lj0tZrgczf4CYLa7VZOWBi3M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5bq113wSJHuCNYhQ4jeEsaVZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dDGrgGwXfmW0g6B2ggayY1dL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
iRenik schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:03:
[...]

Heb de C7 nu bijna een week hangen en ben er heel erg blij mee 8)
Zoals beloofd hierbij een paar foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice...benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

Lijkt wel een museum waar je woont.

Ik dacht eerst ook af en toe eens een foto ofzo op het scherm te zetten maar ja, het ziet er toch niet zo mooi uit en image retention is a bitch.

PS. Wat voor speakers zijn dat eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 28-07-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:10:
[...]

Lijkt wel een museum waar je woont.

Ik dacht eerst ook af en toe eens een foto ofzo op het scherm te zetten maar ja, het ziet er toch niet zo mooi uit en image retention is a bitch.

PS. Wat voor speakers zijn dat eigenlijk?
Dit is toch gewoon de demo modus van LG met die kunstwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
RBN026 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Yup, demo modus van LG, geen rentention...

Speakers zijn Focal Domes i.c.m. een Rel subwoofer en Marantz 6011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RBN026 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Ehm demo modus, as in je stelt hem in voor winkeldemo want anders herken ik dit niet. Ik heb er eens naar gezocht maar nooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:10:
[...]

Zes aluminium latjes van 100x30x0.2
Vier M6 bouten in de tv
Tien M5 bouten in de latjes/muur
Tien hollewand ankers in de muur

Totaal 40 euro voor 4mm van de wand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Ehm demo modus, as in je stelt hem in voor winkeldemo want anders herken ik dit niet. Ik heb er eens naar gezocht maar nooit gevonden.
Nee in het menu zit gewoon een galerij. Winkeldemo's doen we niet aan thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
@iRenik 65 inch hoeveel meter zit je ervan af...lijkt niet zo groot.

Prachtig ingedeeld

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Amaze86 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:32:
@iRenik 65 inch hoeveel meter zit je ervan af...lijkt niet zo groot.

Prachtig ingedeeld
Thnx! Zit er 3.40m vanaf. De wand zelf is 5.60m breed en 2.85m hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:00:
Ik snap niet waarom ze de randen niet zo dun als een telefoon kunnen maken, en de hele tv ook dunner want dat dikke stuk onderaan slaat echt helemaal nergens op. Dat is voor mij nog wel de grootste misser van de LG OLED's.
Dat kan toch prima? Betaal je gewoon alleen extra voor: pricewatch: LG OLED65W7V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Puck schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:55:
[...]

Dat kan toch prima? Betaal je gewoon alleen extra voor: pricewatch: LG OLED65W7V Zwart
Dat klopt, maar bij een tv van 2500 euro moet het ook makkelijk kunnen. En dan hoeft het niet eens zo extreem dun, maar over de volledige oppervlakte van de tv ca. 1 cm dik moet makkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Phusebox schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:02:
[...]

Dat klopt, maar bij een tv van 2500 euro moet het ook makkelijk kunnen. En dan hoeft het niet eens zo extreem dun, maar over de volledige oppervlakte van de tv ca. 1 cm dik moet makkelijk kunnen.
Ben het met je eens dat het mooier en praktischer zou zijn. Echter denk ik niet dat het productieproces zo makkelijk aangepast kan worden. En heb geen idee hoe breed de soc etc is en of dit überhaupt wel een mogelijkheid is. Bij de W7 zit de soc in de soundbar verwerkt en die is ook behoorlijk breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:47
Daarnaast moeten er oa 4 HDMI ingangen en een dik netsnoer in passen, en moet je er 4 bouten voor de beugel in kunnen schroeven... 1 cm gaat hem dan niet worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21

wally21

@iRenik :9~ O+ Hoe maak ik dit ook? Echt mega strak _/-\o_
Heb je een tekening of foto van hoe het op de achterkant/ muur zit bevestigd? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor wie nog een UHD blu-rayspeler zoekt: de LG UP970 is vandaag in de aanbieding bij Wehkamp, voor € 133! (Normaal kost-ie overal tussen de € 275 en € 350.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:20
Jorgen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:23:
Voor wie nog een UHD blu-rayspeler zoekt: de LG UP970 is vandaag in de aanbieding bij Wehkamp, voor € 133! (Normaal kost-ie overal tussen de € 275 en € 350.)
Mooie prijs maar als ik de reviews moet geloven, is het weggegooid geld.

Schijnt ontiegelijk luidruchtig te zijn en niet fixable, aangezien genoeg mensen hem hebben omgeruild en de plaatsvervanger dezelfde problemen had. Verbaasd me dus niks dat ze zoveel korting geven, komt een beetje op mij over alsof ze er vanaf willen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja, ik weet het niet. Ik heb de reviews ook gelezen en vraag me wel af hoe eerlijk - technisch en dus niet audiofiel - die reviews zijn. Audio is toch gewoon bitstream passthrough en zou via HDMI dus onaangeroerd de tv of av-receiver moeten bereiken. Bij optisch volgens mij hetzelfde. Dat zou dus niet mogen verschillen tussen een Panasonic, Oppo, Sony, Samsung of LG.

Over het beeld zijn de reviews over het algemeen erg tevreden. Dan blijft het lawaaierige loopwerk over, maar daar lees ik op AV forums ook verschillende dingen over. Ben wel benieuwd of iemand hem hier heeft en wat over zijn/haar ervaring ermee kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
Jorgen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:09:

Over het beeld zijn de reviews over het algemeen erg tevreden. Dan blijft het lawaaierige loopwerk over, maar daar lees ik op AV forums ook verschillende dingen over. Ben wel benieuwd of iemand hem hier heeft en wat over zijn/haar ervaring ermee kan vertellen.
Ik heb hem net besteld, zou morgen binnen moeten komen, toch de goedkoopste manier om UHD blu ray's af te spelen en met dolby vision als de update eindelijk komt, mocht hij lawaai maken gaat hij gewoon weer terug.

Zal morgen wat 4k blu-ray's testen om te kijken hoe stil/luid hij is, op forums staat dat vooral passengers veel lawaai maakt, maar die heb ik nu juist niet op blu ray aangezien die al te downloaden is

Movies: letterboxd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 06:34
desjaak909 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:16:
[...]

Ik heb hem net besteld, zou morgen binnen moeten komen, toch de goedkoopste manier om UHD blu ray's af te spelen en met dolby vision als de update eindelijk komt, mocht hij lawaai maken gaat hij gewoon weer terug.

Zal morgen wat 4k blu-ray's testen om te kijken hoe stil/luid hij is, op forums staat dat vooral passengers veel lawaai maakt, maar die heb ik nu juist niet op blu ray aangezien die al te downloaden is
11 augustus word dolby vision verwacht op de up970. Vandaag toevallig gelezen door te googlen op dolby vision en dan nieuws en dan kom je op een duitse site. Word dus smullen op oled :) heb zelf ook een up970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
iRenik schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Zes aluminium latjes van 100x30x0.2
Vier M6 bouten in de tv
Tien M5 bouten in de latjes/muur
Tien hollewand ankers in de muur

Totaal 40 euro voor 4mm van de wand :)
knap gedaan _/-\o_
op welke hoogte hangt hij van de vloer ? :) 8)7
Morgen ga ik mijn C7 ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
TheProf82 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:21:
Ik heb vanmiddag mijn C7V uitgepakt, 55". Geweldig toestel. Ik zit alleen nog te stoeien met settings en ben daarnaast kleurenblind (mild). Helpt niet. ik heb de fipo-settings getest maar heb dan in games als Last of Us last van veel te veel donkere kleuren. Kon enemies nauwelijks onderscheiden van de omgeving :D.

Vraag me af welke settings ik dan het beste kan aanpassen. Brightness omhoog helpt, maar nlmaakt alles al snel te flets, lelijk dus. Nog tips? Ik kijk in een verlichte ruimte.
Ik zou graag nog antwoord krijgen op bovenstaande :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Jorgen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:23:
uitverkocht. zelfde als afgelopen week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

TheProf82 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:16:
[...]

Ik zou graag nog antwoord krijgen op bovenstaande :-)
Dynamic contrast aan, waarschijnlijk is High in jouw geval het beste :) Brightness wil je echt niet hoger instellen dan 51 (maar hangt af van paneel).

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 28-07-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

harley2009 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:21:
[...]

uitverkocht. zelfde als afgelopen week
Ben ik dus zelf net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Jorgen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Ben ik dus zelf net te laat.
voor 133 euro wil ik het wel proberen..afgelopen week op vrijdag.. maar was toen ook te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hopen dat deze of een andere aanbieding van een UHD speler nog voorbij komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Carman1971 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:13:
[...]

knap gedaan _/-\o_
op welke hoogte hangt hij van de vloer ? :) 8)7
Morgen ga ik mijn C7 ophangen
Thnx! Hij hangt op 56cm van de vloer, de kast en Focal center is samen 45cm hoog en wilde minimaal 10cm als ruimte er tussen laten. Succes morgen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iRenik
wally21 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:18:
@iRenik :9~ O+ Hoe maak ik dit ook? Echt mega strak _/-\o_
Heb je een tekening of foto van hoe het op de achterkant/ muur zit bevestigd? O-)
Hi,

Hier is de tekening en nog een paar foto's. Ondanks dat het ontwerp vrij simpel was kostte het een hele dag.
De meeste tijd ging zitten in het precies op maat boren van alle gaten. Helaas heb ik geen foto's van elke stap gemaakt, scuzi...

Het idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dmaZIWcK3P8lgFZownuJCVW2/full.jpg

En het belangrijkste, geduld, een goede voorbereiding en geen 2-jarige in de buurt :)
Zaterdag alles losgehaald en de vesa punten op de muur uitgetekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IFObm0Bquuuf0umD8evSabvg/full.jpg

Kabels van RU connected. Voor het geval ARC naar de receiver niet lekker werkt gezorgd dat er genoeg aansluitingen klaarliggen in de kasten. 4x HMDI, 1x toslink en 1x usb 3.0 man naar vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CEhbxCzpMnSlBCXN6L2cjbXy/full.jpg

Op zondag doorschijnend papier op de achterkant van de tv geplakt en alle gaten/aansluitingen gemarkeerd, dat op de muur geplakt en de exacte hoogte van de tv bepaald. Vervolgens de gaten in de latten geboord, M6 voor de tv en M5 voor de muur. In de muur zitten 10 (5 onder, 5 boven 13mm gaten met op maat gezaagde hollewandankers waar de M5 bouten in draaien. Alles verzonken zodat de kop van de bout niet boven de dikte van de lat (2mm) uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n8mshhKEFLTUTYjLc3dED9mt/full.jpg

Vervolgens 10cm en 6cm gaten in de wand en in de plint en proefhangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SUJEvqT3yGB2l4hobwcU3ZbS/full.jpg

Met 3 man de tv opgehangen, 2 om vast te houden en ik lag eronder om de kabels te geleiden.
Past in 1x en het mooie is dat je het geheel gemakkelijk nog zo'n 3cm links/rechts kan schuiven om te centreren.

Dit is het verhaal zo'n beetje, hoop dat het nog binnen dit topic mag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
Heb de C7 vandaag opgehaald en wauw. Wat een upgrade van een 32 inch full HD LCD naar een 4k OLED :9~

Vraagje, iemand enig idee of PC mode en Game mode dezelfde input lag hebben? Game mode is echt dramatisch qua kleuren, ziet er niet uit.

[ Voor 63% gewijzigd door Silversin op 29-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
iRenik schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:12:
[...]

Hi,

Hier is de tekening en nog een paar foto's. Ondanks dat het ontwerp vrij simpel was kostte het een hele dag.
De meeste tijd ging zitten in het precies op maat boren van alle gaten. Helaas heb ik geen foto's van elke stap gemaakt, scuzi...

Het idee:
......
Top, bedankt voor je uitleg, duidelijker kan het niet. Ook dit hoort bij de aanschaf van een top tv :) Je koopt en TV en vervolgens staat de hele woonkamer vol met spullen stofzuiger en grote doos natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
[...]

Hi,

Met 3 man de tv opgehangen, 2 om vast te houden en ik lag eronder om de kabels te geleiden.
Past in 1x en het mooie is dat je het geheel gemakkelijk nog zo'n 3cm links/rechts kan schuiven om te centreren.

Prachtig gedaan zo, echt heel mooi. Die kabels heb je ze in de muur gefreesd? Of heb je daar ook iets handigs op bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
[...]

De enige echte manier om een tv netjes aan de muur te krijgen, erg mooi gedaan! en ik zit idd ook nog even naar je kabels te kijken. Mijn tv hangt ook redelijk strak tegen de muur, maar er loopt wel een kabelgoot naartoe. De afwezigheid hiervan maakt het net helemaal af. Heb je een holle muur waar je de kabelbende in kan wegwerken?
Pagina: 1 ... 26 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.