Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 14:48
Arrahant schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:40:
[...]

Mocht het je lukken om DV hdr aan de praat te krijgen in Andromeda hoor ik graag je NVCP instellingen en hoor ik graag welke kabel je gebruikt. Mijn verwachting is dat je net als ik een roze pixelated mess krijgt als DV aanzet.
Gisteravond de GTX 1070 geinstalleerd in mijn pc. Inderdaad, een dikke roze pixelated mess als ik HDR aanzet bij bepaalde instellingen.
  • 4k@60hz@4:2:0@12bit Dolby Vision werkt niet over de kabel van 7,5 meter.
  • 1080p@120hz@4:2:2@8bit werkt wel.
  • 1080p@60hz@4:2:2@12 bit HDR ook. Maar dat ziet er op een of andere manier gewoon niet uit :S.
Ik ga nog even testen wat allemaal precies wel werkt en of een kabel die korter is wél werkt. Verschillende HDMI ingangen en deep colour b.v. (geeft ook soms nog issues). I'll let you know.

Zou heel jammer zijn als 4k@60hz@4:2:2@HDR niet werkt want daar heb ik mijn hele huiskamer toch wel op ingericht 8)7

(NVCP = Nvidia Control Panel?)

[ Voor 12% gewijzigd door Julianvvz op 20-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Julianvvz schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Gisteravond de GTX 1070 geinstalleerd in mijn pc. Inderdaad, een dikke roze pixelated mess als ik HDR aanzet bij bepaalde instellingen.
  • 1080p@60hz@4:2:2@12 bit HDR ook. Maar dat ziet er op een of andere manier gewoon niet uit :S.
Ik ga nog even testen wat allemaal precies wel werkt en of een kabel die korter is wél werkt. Verschillende HDMI ingangen en deep colour b.v. (geeft ook soms nog issues). I'll let you know.

Zou heel jammer zijn als 4k@60hz@4:2:2@HDR niet werkt want daar heb ik mijn hele huiskamer toch wel op ingericht 8)7

Voor zo ver mij bekend zijn de schermen maar 10 bit schermen dus dat zou een reden kunnen zijn waarom 12 bit niet (normaal) werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Rudios

Lost in space?

Jorgen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Er staat bij mij een paar uur per dag Tour de France aan en dan heb je allerlei tellers en meldingen vast in beeld, maar ik heb het nog niet gemerkt. Soms vergeet ik dat Kodi op pauze staat, of dat het menu al een tijdje in beeld staat, maar ook dan heb ik nog niks gemerkt.
Hetzelfde hier, veel Tour, ook geen last. Echter, heb ik wel m'n OLED light op 60 staan en 's avonds op 40. Contrast bij beide 78. Ik denk dat hoe hoger je deze waarde zet, deste groter de kans op burn.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Heb een 65B6 en zit met smart (heh) te wachten op de nieuwe NPO Start app. Deze biedt bij een abonnement van €2,95 p/m oa een veel groter, reclamevrij gemist archief, HD kwaliteit en live. Mijn Samsung TV uit 2015 kan wel al deze nieuwe NPO app gebruiken.

Op de NPO site staat dat LG Smart TVs vanaf 2014 ondersteund worden, dus hopelijk komt de nieuwe app snel.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen11 op 20-07-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03

Puck

W32.Deadcode.A

Amaze86 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Denk dat LG met een update komt.
Nogmaals: deze weergave van HDR Game Mode is al maanden in de B6 aanwezig. Daar is nog steeds niks aan gedaan. In plaats daarvan hebben ze dit nu ook toegevoegd aan de andere modellen. Misschien dat er nu meer aandacht voor komt en ze er inderdaad iets aan gaan doen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ze wisten dit allang.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Puck schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Nogmaals: deze weergave van HDR Game Mode is al maanden in de B6 aanwezig. Daar is nog steeds niks aan gedaan. In plaats daarvan hebben ze dit nu ook toegevoegd aan de andere modellen. Misschien dat er nu meer aandacht voor komt en ze er inderdaad iets aan gaan doen, maar ik heb er een hard hoofd in. Ze wisten dit allang.
Waarschijnlijk wilde ze het gelijk trekken tussen de modellen. Misschien moeten ze gewoon een HDR game mode bright uitbrengen naast de huidige HDR game mode. Dan heb je tenminste een keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10 23:37
Arrahant schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Die Meridian zal ik ook eens checken. Ik heb het inderdaad over film grain met die korreligheid. Vooral op egale oppervlakken zoals muren in de achtergrond. Erg storend.
Is vooral ook de bedoeling van de regisseur natuurlijk. De Marvel series moeten een beetje een donkere, ruwe en sombere uitstraling hebben in bepaalde scenes. De plek heet niet voor niks Hells Kitchen. Zelf vind ik Marco Polo heel erg geslaagd. Daarin wordt heel veel gespeeld met licht, landschappen, donkere scenes maar ook met kleurrijke omgevingen. Absoluut een aanrader. Die beelden zijn nagenoeg smetteloos. Heeft ook een godsvermogen gekost die serie. Op zich geen slechte serie maar haalt het niet bij GoT hoewel het zeker niet slecht is. Prachtige muziek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
[...]

Yup, heb ik ook. 12 bit op 1080p 120 hz of 4k 30 hz. 10 bit output kleurdiepte nergens te bekennen. 4K 60 hz op RGB Full 8-bit en HDR10 ziet er gelukkig ook prachtig uit, ik neem dat dat wel werkt bij je? Dat werkt bij mij in ieder geval wel.

Maar je hoort hier en daar dat Dolby Vision mooier zou zijn. Dus dan wil je het toch weleens proberen... Ook al is het met kleurcompressie. Op de GeForce forums zijn er vele topics aan dit onderwerp gewijd. We zijn zeker niet de enigen.
Ik heb zelf de strijd voorlopig opgegeven. Wellicht dat Nvidia en/of Microsoft eerst met driver updates moeten komen of iets dergelijks?

[ Voor 3% gewijzigd door Arrahant op 21-07-2017 09:01 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Arrahant schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Yup, heb ik ook. 12 bit op 1080p 120 hz of 4k 30 hz. 10 bit output kleurdiepte nergens te bekennen. 4K 60 hz op RGB Full 8-bit en HDR10 ziet er gelukkig ook prachtig uit, ik neem dat dat wel werkt bij je? Dat werkt bij mij in ieder geval wel.

Maar je hoort hier en daar dat Dolby Vision mooier zou zijn. Dus dan wil je het toch weleens proberen... Ook al is het met kleurcompressie. Op de GeForce forums zijn er vele topics aan dit onderwerp gewijd. We zijn zeker niet de enigen.
Ik heb zelf de strijd voorlopig opgegeven. Wellicht dat Nvidia en/of Microsoft eerst met driver updates moeten komen of iets dergelijks?
misschien werkt dit 5 meter + 2,5 meter https://www.amazon.de/Fei...s=4k+hdmi+verst%C3%A4rker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
[...]

misschien deze ertussen 5 meter + 2,5 meter ,(als het niet werkt kan het gratis terug ,ik heb al 2 kabels gratis weer terug gestuurd) https://www.amazon.de/Fei...s=4k+hdmi+verst%C3%A4rker dit heb ik zelf nog niet geprobeerd,2x 5 meter komt bij mij een beetje ongelukkig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:32
Zijn die LG HDR demo's nou eigenlijk gemaakt met echte mensen of met CGI? Ik vind ze er nogal CGI uitzien namelijk, vooral in de LG Chess demo.
Hetzelfde had ik gisteren bij het kijken van Meridian op Netflix, in DV. Die eerste scene in het kantoor; die mensen leken eerder uit een computer gekropen te zijn dan dat ze echt zijn, terwijl voor dit filmpje wel echte acteurs zijn gebruikt, toch? Hoe kan het dan dat ze zo "nep" lijken in HDR?

[ Voor 3% gewijzigd door Raymon89 op 21-07-2017 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3-D schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Met een microvezel doekje stof verwijderen en dan ouderwets met mijn adem het scherm streeploos "wax in, wax out" poetsen. Geen krassen en geen reinigingsmiddelen. Werkt voor mij prima en meer is er volgens mij ook niet voor nodig.
Dat gaat je zo niet lukken als je in de winter kaarsen brandt, een houtkachel hebt en eventueel ook nog lekker binnen rookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Raymon89 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:55:
Zijn die LG HDR demo's nou eigenlijk gemaakt met echte mensen of met CGI? Ik vind ze er nogal CGI uitzien namelijk, vooral in de LG Chess demo.
Hetzelfde had ik gisteren bij het kijken van Meridian op Netflix, in DV. Die eerste scene in het kantoor; die mensen leken eerder uit een computer gekropen te zijn dan dat ze echt zijn, terwijl voor dit filmpje wel echte acteurs zijn gebruikt, toch? Hoe kan het dan dat ze zo "nep" lijken in HDR?
Klinkt eerder als het soap opera effect.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Ik zit zo sowieso al op een kabel van 5 meter. 4K 60 hz werkt verder wel, dus qua max bandbreedte zit ik volgens mij gewoon goed met mijn kabel. Anders zou 4k 60 hz überhaupt niet werken.

Probleem is dat ik geen 10-bit output kleurdiepte kan selecteren onder ycbcr 422 of 420 op 60 hz in NVCP.

[ Voor 8% gewijzigd door Arrahant op 21-07-2017 12:41 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:17

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

westergas schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Volgens mij is Meridian specifiek 4k 60fps-materiaal. Door de 60fps (i.p.v. 24fps) krijg je een mate van smoothness die zal overkomen als het soap opera effect. Persoonlijk hou ik daar juist van, maar de meeste mensen, geloof ik, juist niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Koekiemonsterr op 21-07-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Gisteren eindelijk eens HDR gaming kunnen testen met een Xbox One S en PS4 Pro op mijn 65B6 en die game mode is inderdaad bizar donker, man wat een verschil. Ik probeerde Gears of War 4 en de ingame brightness omhoog gezet maar het werd er niet beter op, zag er niet goed uit. HDR bright of vivid waren echter prima maar dan heb je de aanzienlijk hogere input lag.

Hoop echt dat ze dit gaan patchen. Valt me tegen want ik begreep juist dat het prima te doen was door game brightness omhoog te krikken. Of moet je dan ook nog de tv brightness omhoog zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:01:
Gisteren eindelijk eens HDR gaming kunnen testen met een Xbox One S en PS4 Pro op mijn 65B6 en die game mode is inderdaad bizar donker, man wat een verschil. Ik probeerde Gears of War 4 en de ingame brightness omhoog gezet maar het werd er niet beter op, zag er niet goed uit. HDR bright of vivid waren echter prima maar dan heb je de aanzienlijk hogere input lag.

Hoop echt dat ze dit gaan patchen. Valt me tegen want ik begreep juist dat het prima te doen was door game brightness omhoog te krikken. Of moet je dan ook nog de tv brightness omhoog zetten?
Enkel in-game brightness. Dan ziet het er bij mij hetzelfde uit als HDR Bright. Kan natuurlijk per game verschillen, maar bij mij werkt het. Alternatief is om dynamic-contrast aan te zetten (heeft amper impact op de input-lag voor zover ik weet).

Nog steeds een hard hoofd in of dit gepatched gaat worden. de HDR Game Mode zit er al sinds eind maart (!!!) in.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 21-07-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Arrahant schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:36:
[...]

Ik zit zo sowieso al op een kabel van 5 meter. 4K 60 hz werkt verder wel, dus qua max bandbreedte zit ik volgens mij gewoon goed met mijn kabel. Anders zou 4k 60 hz überhaupt niet werken.

Probleem is dat ik geen 10-bit output kleurdiepte kan selecteren onder ycbcr 422 of 420 op 60 hz in NVCP.
kan ik ook niet,alleen 8 bit (gtx 1050 ti),dus die 5 meter kabel werkt wel,bedoel je met NVCP ,nvdia configuratiescherm ? en gebruik je bij dynamisch bereik beperkt (16-255) of volledig (0-255) staat bij mij op beperkt,ik weet niet of ik dit moet veranderen naar volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
pwh53 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:56:
[...]

kan ik ook niet,alleen 8 bit (gtx 1050 ti),dus die 5 meter kabel werkt wel,bedoel je met NVCP ,nvdia configuratiescherm ? en gebruik je bij dynamisch bereik beperkt (16-255) of volledig (0-255) staat bij mij op beperkt,ik weet niet of ik dit moet veranderen naar volledig
NVCP is idd Nvdia Control Panel.

Voor 4K 60 hz HDR10 gameplay in ME: Andromeda gebruik ik RGB op full bereik en 8-bit output colour depth. Maar ik kan schakelen tussen full en limited bereik. Full is beter als je display het kan weergeven.

De vraag is onder welke settings we Dolby Vision gameplay in ME: Andromeda werkend kunnen krijgen op onze oled's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
westergas schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:47:
[...]

Volgens mij is Meridian specifiek 4k 60fps-materiaal. Door de 60fps (i.p.v. 24fps) krijg je een mate van smoothness die zal overkomen als het soap opera effect. Persoonlijk hou ik daar juist van, maar de meeste mensen, geloof ik, juist niet.
Meridian is 60 fps ja, de LG demo's 30 fps. De smoothness is niet echt wat me stoort (denk ik), maar gewoon hoe de mensen eruit zien. En ook wel iets hoe ze bewegen; erg houterig in de LG Chess demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:08:
[...]

Enkel in-game brightness. Dan ziet het er bij mij hetzelfde uit als HDR Bright. Kan natuurlijk per game verschillen, maar bij mij werkt het. Alternatief is om dynamic-contrast aan te zetten (heeft amper impact op de input-lag voor zover ik weet).

Nog steeds een hard hoofd in of dit gepatched gaat worden. de HDR Game Mode zit er al sinds eind maart (!!!) in.
Nou krikte ik de game brightness wel gelijk naar Max. Dat had ik misschien niet moeten denken. Heel eerlijk gezegd vonden wij qua look HDR vivid wel het mooist in Gears 4 en Horizon ZD. En voor die games kan het qua input lag wel voor singleplayer maar online shooters absoluut niet.

Goed om te weten dat dynamic contrast ook helpt. Maar ik vind het jammer, ik wist dit niet voordat ik de tv kocht. Niet dat het meteen had betekent dat ik hem niet meer had gekocht maar damn, ik game zeer graag en steeds meer games worden HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Nou krikte ik de game brightness wel gelijk naar Max. Dat had ik misschien niet moeten denken. Heel eerlijk gezegd vonden wij qua look HDR vivid wel het mooist in Gears 4 en Horizon ZD. En voor die games kan het qua input lag wel voor singleplayer maar online shooters absoluut niet.

Goed om te weten dat dynamic contrast ook helpt. Maar ik vind het jammer, ik wist dit niet voordat ik de tv kocht. Niet dat het meteen had betekent dat ik hem niet meer had gekocht maar damn, ik game zeer graag en steeds meer games worden HDR.
Toen ik 'm kocht was er niet eens een HDR Game Mode :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Ik blijf eerst mooi bij FW 04.31.05.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bijna een B6 gekocht...toch nog een beetje te veel gekkigheid. Wacht wel totdat de C7 rond het prijsniveau zit van de B6 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:51:
Bijna een B6 gekocht...toch nog een beetje te veel gekkigheid. Wacht wel totdat de C7 rond het prijsniveau zit van de B6 nu.
Gekkigheid? Gek mooi beeld bedoel je ? :>

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

DennusB schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:54:
[...]

Gekkigheid? Gek mooi beeld bedoel je ? :>
Daar twijfel ik niet aan.

Alleen de verhalen over crushed blacks en met meerdere mate de brakke HDR game modus zitten me niet lekker. Ik ken de manier waarop LG met zijn klanten om gaat dus heb weinig vertrouwen in een fix (voor de HDR game modus dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:05
is de hdr game mode op C7 niet zo donker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ambition88 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:01:
Nog niet >:) (geen idee eigenlijk, nog niemand over gehoord)

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 21-07-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
westergas schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Daar twijfel ik niet aan.

Alleen de verhalen over crushed blacks en met meerdere mate de brakke HDR game modus zitten me niet lekker. Ik ken de manier waarop LG met zijn klanten om gaat dus heb weinig vertrouwen in een fix (voor de HDR game modus dus).
7 serie is net zo donker haha. Dus daar hoef je niet op te wachten. Ik geloof dat alleen de C6 en E6 een heldere HDR game modes hebben. (Mits niet ge update naar de laatste FW, welke deze donkere HDR game mode gelijk trekt met alle 2016 en 2017 modellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 14:48
Arrahant schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Ik bedoelde 10 Bit! 12 bit zal zowieso niet lukken lijkt me vanwege bandwidth limitaties.

Ik heb mijn PC nu dichterbij gezet. Met een directe kabel (1,5m?) krijg ik ook nog geen 4k@60hz werkend met Dolby Vision of HDR10. Noch via mijn versterker, noch direct naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Maar als zelfs 2017 modellen die donkere HDR Game mode hebben, maar de C6 weer niet, dan moet dat toch gewoon te patchen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:08:
Maar als zelfs 2017 modellen die donkere HDR Game mode hebben, maar de C6 weer niet, dan moet dat toch gewoon te patchen zijn?
De C en E krijgen deze donkere HDR Game Mode dus ook bij de (opkomende) nieuwe firmware. Het lijkt dus, zoals ik al eerder zei, bewust. Natuurlijk is het te patchen, vraag is wat de redenen zijn van LG en of dit echt een bug/fout is of zo bedoeld is. Waarom mag Joost LG weten

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 21-07-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:12:
[...]

De C en E krijgen deze donkere HDR Game Mode dus ook bij de (opkomende) nieuwe firmware. Het lijkt dus, zoals ik al eerder zei, bewust. Natuurlijk is het te patchen, vraag is wat de redenen zijn van LG en of dit echt een bug/fout is of zo bedoeld is. Waarom mag Joost LG weten
Echt te bizar als dit de bedoeling is. Het is bizar donker vergeleken met alle andere HDR modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
30 reacties over die game mode ... en alsof het eruit ziet of je TV is ondergedompeld in een giertank.
Nee ... is het donkerder? Misschien iets. Is het nog steeds een plaatje? Jazeker.

HZD zag er prachtig uit met de default instellingen. Geen setting gewijzigd ingame. Dat was een HDR game. Zit nu the witcher te spelen. Geen HDR game, maar dat is pas donker. Verschil tussen dag en nacht ingame is absurd. Is het ingame nacht dan moet de ingame brightness slider op max, en weer terug als het dag wordt. Da's pas niet om aan te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:55:
30 reacties over die game mode ... en alsof het eruit ziet of je TV is ondergedompeld in een giertank.
Nee ... is het donkerder? Misschien iets. Is het nog steeds een plaatje? Jazeker.

HZD zag er prachtig uit met de default instellingen. Geen setting gewijzigd ingame. Dat was een HDR game. Zit nu the witcher te spelen. Geen HDR game, maar dat is pas donker. Verschil tussen dag en nacht ingame is absurd. Is het ingame nacht dan moet de ingame brightness slider op max, en weer terug als het dag wordt. Da's pas niet om aan te zien ...
Met dynamic contrast aan zeker? Anders is het toch echt te donker. En ik stoor me soms aan dynamic contrast dus speel liever zonder :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:51:
Geen centje pijn hier en iedere dag genieten (van vrouwen voetbal 8) ). De klagers hier kijken geen tv, die bestuderen tv. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Puck schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:42:
[...]

Met dynamic contrast aan zeker? Anders is het toch echt te donker. En ik stoor me soms aan dynamic contrast dus speel liever zonder :)
Bij welke games heb je echt problemen met de donkere HDR modus?

Deus Ex - Mankind divided is gewoon out of the box prima
HZD - Veel te donker, met ingame brightness te fixen zonder problemen
Uncharted 4 - Volgens mij moest ik hier ook iets aanpassen in game, maar wel tot op het punt dat het prima te spelen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb er geen problemen mee (ik was notabene de eerste hier die met de ingame brightness oplossing kwam ;)). Ik pas dus ook de ingame brightness van de games aan, bijvoorbeeld bij HZD. Ik ben gewoon verbaasd dat dit moet en dat dit blijkbaar nu ook naar de andere modellen zo komt en het dus een bewuste keuze van LG lijkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 21-07-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Puck schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:42:
[...]

Als dat default aan staat, anders niet. Ik vond HZD goed te spelen, ook als het ingame nacht was. In tegenstelling tot the witcher, waar je gewoon ECHT geen reet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:27
Ik kom van een b6 naar een c7 en aan alle twijfelaars hier over hdr game mode, het is op de c7 wel degelijk veel helderder zonder dynamic contrast, maar dan moet ik wel het energie beheer op uit zetten en niet op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Trouwens HDR bug met C7 heb ik gemeld en LG heeft bevestigd het na te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Light21M schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:13:
Trouwens HDR bug met C7 heb ik gemeld en LG heeft bevestigd het na te zien.
Welke hdr-bug bij de C7 doel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Welke hdr-bug bij de C7 doel je op?
Die van youtube hdr vs hdr op usb stick.

Werkt sinds fw 03.60.09 niet meer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik lees al geruime tijd mee in dit topic en waardeer het zeer dat de bevindingen en prijzen/aanbiedingen hier gedeeld worden.

Ik zit nog te kijken naar een Samsung 48A656 (48 inch) uit 2008, die het nog prima doet. Echter elke keer weer als ik in een gerenommeerd mediawinkel kom en ik zie de LG Oled TV's staan dan ben ik verkocht..... wat een verademing met wat ik nu heb.

Dat de TV het nog prima doet weerhoud mij er wel van om een LG Oled TV te kopen. Krijg voor mijn huidig TV nagenoeg niks terug en dan heb ik zo iets wacht wel tot die het loodje legt.... Echter lijkt het er op dat deze TV het nog wel een tidje gaat volhouden waardoor ik zelf een beslissing moet gaan nemen of die met pensioen moet gaan. Ik voel dat dit moment is aangebroken...... maar waar moet je dan voor gaan??

Mijn wensen zijn niet heel groot maar maken het lijstje wel weer klein merk ik;

Wensen;
- LG Oled (op dit moment volgens mij de beste Oled TV;s o de markt)
- 4K (4K is de toekomst en dan koop je geen Full HD)
- 65 Inch (48 inch is echt te klein nu en dan is de stap naar 55 inch te klein, zit er 4 meter vanaf)
- 3D (Lijkt mij ontzetten gaaf om dat in huis te hebben op een 65 inch TV)
- Strak modern design (je oog wil ook wat, nou ja de vrouw wil ook wat, nou vooruit dan)

Dan kom ik op onderstaande lijst je uit;

categorie: Televisies

Jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:23:

Jullie nog suggesties?
Vink OLED aan, je hebt nu nog 3 LCD modellen er tussen staan.
Persoonlijk zou ik alleen kijken naar de C6, E6, G6 modellen.
Het verschil ertussen is: C6= curved, normale speakers, E6= plat scherm met soundbar, G6=plat scherm beste soundbar. Beeldkwaliteit is overigens hetzelfde op de modellen dus welke het gaat worden is vrij makkelijk zelf te kiezen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:23:
Ik lees al geruime tijd mee in dit topic en waardeer het zeer dat de bevindingen en prijzen/aanbiedingen hier gedeeld worden.

Ik zit nog te kijken naar een Samsung 48A656 (48 inch) uit 2008, die het nog prima doet. Echter elke keer weer als ik in een gerenommeerd mediawinkel kom en ik zie de LG Oled TV's staan dan ben ik verkocht..... wat een verademing met wat ik nu heb.

Dat de TV het nog prima doet weerhoud mij er wel van om een LG Oled TV te kopen. Krijg voor mijn huidig TV nagenoeg niks terug en dan heb ik zo iets wacht wel tot die het loodje legt.... Echter lijkt het er op dat deze TV het nog wel een tidje gaat volhouden waardoor ik zelf een beslissing moet gaan nemen of die met pensioen moet gaan. Ik voel dat dit moment is aangebroken...... maar waar moet je dan voor gaan??

Mijn wensen zijn niet heel groot maar maken het lijstje wel weer klein merk ik;

Wensen;
- LG Oled (op dit moment volgens mij de beste Oled TV;s o de markt)
- 4K (4K is de toekomst en dan koop je geen Full HD)
- 65 Inch (48 inch is echt te klein nu en dan is de stap naar 55 inch te klein, zit er 4 meter vanaf)
- 3D (Lijkt mij ontzetten gaaf om dat in huis te hebben op een 65 inch TV)
- Strak modern design (je oog wil ook wat, nou ja de vrouw wil ook wat, nou vooruit dan)

Jullie nog suggesties?
Voor aankoopadvies moet je naar dit topic: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
Iemand nog tips om color banding bij wit/grijswaarden te verminderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
Het is een fantastische tv en niemand zal dat ontkennen. Maar dit soort minpunten mogen absoluut genoemd worden. Ik was vergeten een game op te noemen die geen Brightness optie heeft, Ratchet and Clank bijvoorbeeld of Skyrim SE en Fallout 4. En juist voor die laatste twee wil je echt wel een lage input hebben. Dus ben je aardig fucked. Het is echt te hopen dat het nu standaard wordt dat developers zo'n optie in hun games doen.

Ratchet was net als Gears 4 veel te donker. Het wordt er niets minder scherp van of wat dan ook, maar dat hele mooie felle wat je anders krijgt is volledig weg. Het is idioot gedimd gewoon. Wanneer jullie HZD spelen, zetten jullie de brightness op max van de game of iets boven de helft?

Wat LG even moet doen is gewoon de brightness van de andere HDR modes naar Game brengen. Klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 22-07-2017 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 20:01
Heeft iemand enig idee waarom het beeld zo donker is in game mode? Ze zullen het met een bewuste reden doen maar ik kan mij niet voorstellen dat brightness zoveel
Impact heeft op de input lag.

Misschien als wij met zn alleen gaan klagen en dus mails gaan sturen of een petitie starten zullen ze er wat aan doen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 02:52:
Het is een fantastische tv en niemand zal dat ontkennen. Maar dit soort minpunten mogen absoluut genoemd worden. Ik was vergeten een game op te noemen die geen Brightness optie heeft, Ratchet and Clank bijvoorbeeld of Skyrim SE en Fallout 4. En juist voor die laatste twee wil je echt wel een lage input hebben. Dus ben je aardig fucked. Het is echt te hopen dat het nu standaard wordt dat developers zo'n optie in hun games doen.

Ratchet was net als Gears 4 veel te donker. Het wordt er niets minder scherp van of wat dan ook, maar dat hele mooie felle wat je anders krijgt is volledig weg. Het is idioot gedimd gewoon. Wanneer jullie HZD spelen, zetten jullie de brightness op max van de game of iets boven de helft?

Wat LG even moet doen is gewoon de brightness van de andere HDR modes naar Game brengen. Klaar.
Ik heb bij HZD de brightness inderdaad op max (of bijna max). Voor games die het niet ondersteunen zul je dynamic-contrast aan moeten zetten.
RBN026 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:07:
Heeft iemand enig idee waarom het beeld zo donker is in game mode? Ze zullen het met een bewuste reden doen maar ik kan mij niet voorstellen dat brightness zoveel
Impact heeft op de input lag.

Misschien als wij met zn alleen gaan klagen en dus mails gaan sturen of een petitie starten zullen ze er wat aan doen.
Ik weet alleen dat ze het bij de B6 geïntroduceerd hebben (in maart al, toen was er al veel gezeik over) en het een aanpassing is van de tone-mapping, aangezien nog wel dezelfde maximale NITS getoond kunnen worden. Probleem is dat bijvoorbeeld de NL LG Support toch nergens iets van af weet, dan wel snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Light21M schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:19:
[...]

Die van youtube hdr vs hdr op usb stick.

Werkt sinds fw 03.60.09 niet meer goed
Ah die YouTube-hdr bug ja, ok :)

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Koekiemonsterr welke bug is dat precies?

Voor de HDR-puristen onder ons, is dit misschien wel een leuke video:

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ambition88 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:01:
Bij mij is Horizon Zero Dawn gewoon hardstikke helder in HDR - game mode.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Jorgen schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:28:
@Koekiemonsterr welke bug is dat precies?

Voor de HDR-puristen onder ons, is dit misschien wel een leuke video:

[video]
Tja ik heb zelf niet heel veel YouTube-hdr-video's gekeken vóór de laatste update die het e.e.a.verslechterde, dus ik kan niet echt veel over het verschil zeggen uit eigen ervaring, maar hdr-video's op Youtube schijnen een stuk fletser/doffer/minder contrastrijk te zijn dan voorheen.

Valt ook wel op dat het er allemaal een beetje washed out uitziet, bij willekeurige hdr-video's op youtube.

[ Voor 16% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:43
Nu enkele dagen na het inzenden van mijn gemaakte uitgebreide filmpje met commetaar. LG Technicus heeft terug gebeld, ze hebben het bestudeerd, en konden het reconstrueren.

Ze blijven erbij dat Dolby Vision op overscan gezet moet worden, zodat de pixel onderin rechts verdwijnt door overscan. (dan wordt het beeld een stukje ingezoomd) Verder willen ze er niet verder over in discussie gaan. Want dit is LG's mening. De pixels in het midden veranderen van positie, en zijn van mening dat het in de content van Netflix zit. Dat het geen pixel defect is van het scherm ben ik mee eens) Toch melde ik dat het misschien een Dolby Vision metadata verwerking glitch kan zijn. Ze konden het niet ontkennen, maar ze dachten meer dat het in de content zou zitten.

Ik ben het niet met de mening van LG eens (dat met Dolby Vision de beeldverhouding , op overscan gezet moet worden. (Omdat "overscan uit" voor PC mode bedoeld is) zodat de taakbalk niet wegvalt. Waarop ik antwoorden "waarom mag er dan wel met met film aan alle kanten een cm af?" Dat was dan anders dan als het inkomende beeld van een PC volgens LG.

Volgens de LG Technicus gaat de metadata van de dolby vision verloren als de .lge extentie van de "LG Dolby Vision demo" van deze link gerenamed wordt naar mkv.

[ Voor 27% gewijzigd door Snake_Eye op 22-07-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Rudios schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Bij mij is Horizon Zero Dawn gewoon hardstikke helder in HDR - game mode.
Ik vind het op mijn B6 ook prima te spelen. Snap het geklaag ook niet. Ik zie sowieso niet zo heel veel verschil tussen voor en na de update, dus ik snap niet dat er gedaan wordt of de 6 serie na de HDR game update opeens fysiek geworden ebola is. Mijn vorige TV was een LG LM760, daar heb ik the Division op gespeeld. Ik was benieuwd hoe dat eruit zag op mijn B6, dus ik startte hem weer eens op. DAAR had ik de brightness slider helemaal op max staan. Zag er echt niet uit. Kon gelijk weer op normal en het zag er prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Raziel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Ik vind het op mijn B6 ook prima te spelen. Snap het geklaag ook niet. Ik zie sowieso niet zo heel veel verschil tussen voor en na de update, dus ik snap niet dat er gedaan wordt of de 6 serie na de HDR game update opeens fysiek geworden ebola is. Mijn vorige TV was een LG LM760, daar heb ik the Division op gespeeld. Ik was benieuwd hoe dat eruit zag op mijn B6, dus ik startte hem weer eens op. DAAR had ik de brightness slider helemaal op max staan. Zag er echt niet uit. Kon gelijk weer op normal en het zag er prachtig uit.
Als je het vergelijkt met HDR bright vind ik het een bizar verschil qua brightness. Het is aan te passen via de game brightness maar als je die op 50 laat is het echt te donker gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:02

ChillPascal

In the end...

Dag mannen, wellicht niet het juiste topic, maar ik kon geen betere vinden. Ik twijfel om een LG OLED aan te schaffen. Buiten de beeldkwaliteit vind ik het belangrijk dat ik mijn video's en foto's kan streamen vanaf mijn Synology d.m.v. de DS Video en DS Photo apps. Zou iemand mij kunnen vertellen of deze wél of niet beschikbaar zijn op WebOS 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ChillPascal schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:02:
Dag mannen, wellicht niet het juiste topic, maar ik kon geen betere vinden. Ik twijfel om een LG OLED aan te schaffen. Buiten de beeldkwaliteit vind ik het belangrijk dat ik mijn video's en foto's kan streamen vanaf mijn Synology d.m.v. de DS Video en DS Photo apps. Zou iemand mij kunnen vertellen of deze wél of niet beschikbaar zijn op WebOS 3.0?
Uhmz, wat heb je zelf gevonden toen je google gebruikte?

Wat betreft de HDR game modus, ja het is iets donkerder en snap zelf niet helemaal waarom de helderheid lager moet maar het zo dramatisch is het niet. Had zelf geen moeite met NieR, Horizon, hoefde de brightness niet aan te passen. Maar het is waarschijnlijk iets als smaak, voor ieder verschillend. Echter maken sommige er wel een sport van om alles te overdrijven.

[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 22-07-2017 16:08 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:02

ChillPascal

In the end...

Fietsbel schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:04:
[...]

Uhmz, wat heb je zelf gevonden toen je google gebruikte?
Weinig, een paar topics, waarvan 't merendeel een paar jaar oud is. Ik kan me alleen zelf niet voorstellen dat het niet in WebOS zit.

[ Voor 40% gewijzigd door ChillPascal op 22-07-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:16
ChillPascal schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:02:
Of DS video werkt weet ik niet maar als je een plex server op je synoloy kan installeren kun je alles afspelen met de X-Play app, werkt perfect.

Kan alles afspelen inc. 4K HDR films van 100+ GB met of zonder ondertitels. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ChillPascal schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:08:
[...]

Weinig, een paar topics, waarvan 't merendeel een paar jaar oud is. Ik kan me alleen zelf niet voorstellen dat het niet in WebOS zit.
Welke zoekopdrachten heb je gebruikt? Er is namelijk vanalles over te vinden.. daarnaast is dit topic geen 'vraag maar raak'-vraagbaak voor dingen die je met een gerichte Google zoekopdracht gewoon kunt vinden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Snake_Eye schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:21:

Volgens de LG Technicus gaat de metadata van de dolby vision verloren als de .lge extentie van de "LG Dolby Vision demo" van deze link gerenamed wordt naar mkv.
8)7 Oftewel alles wat ze zeggen kun je gewoon negeren.
[...]

Ingebouwde speler via DLNA speelt gewoon alles af. Ik gebruik zelf XPlay met Plex maar gok dat de DLNA functie van je Synology in combinatie met de ingebouwde player prima werkt. Deze speelt namelijk ook alles af wat Plex via DLNA serveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
[...]

Het zit er niet in....maar is ook niet echt nodig, werkt prima zonder de apps van Synology

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-10 14:43
Puck schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:42:
[...]

8)7 Oftewel alles wat ze zeggen kun je gewoon negeren.
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
ik zie bij YouTube instellingen de modus voor hoog contrast, die staat standaard op uit. behoort die aan te staan of is uit beter ??? Oled C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 20:01
harley2009 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:29:
ik zie bij YouTube instellingen de modus voor hoog contrast, die staat standaard op uit. behoort die aan te staan of is uit beter ??? Oled C7
Was mij nog niet opgevallen, ik neem aan dat je beide geprobeerd hebt om te kijken of er verschil te zien is?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
RBN026 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:12:
[...]

Was mij nog niet opgevallen, ik neem aan dat je beide geprobeerd hebt om te kijken of er verschil te zien is?
modus aan wordt het zwart...verschil is goed zichtbaar dus heb het maar aan gezet..

[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 23-07-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
harley2009 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:24:
[...]

modus aan wordt het zwart...verschil is goed zichtbaar dus heb het maar aan gezet..
lol, het enige dat er veranderd is een zwart menu i.p.v. grijs? wat is daar nu geweldig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:28
devilsnight schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Als je het vergelijkt met HDR bright vind ik het een bizar verschil qua brightness. Het is aan te passen via de game brightness maar als je die op 50 laat is het echt te donker gewoon.
Ik vind HZD onspeelbaar met HDR game mode en standaard brightness. Fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die waarnemen dat HDR gamemode te donker is. Hopelijk komt LG met een patch heb namelijk geen zin om bij elke game de brightness aan te passen en met instellingen te kloten.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruben0s op 23-07-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Snake_Eye schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:21:
Nu enkele dagen na het inzenden van mijn gemaakte uitgebreide filmpje met commetaar. LG Technicus heeft terug gebeld, ze hebben het bestudeerd, en konden het reconstrueren.

Ze blijven erbij dat Dolby Vision op overscan gezet moet worden, zodat de pixel onderin rechts verdwijnt door overscan. (dan wordt het beeld een stukje ingezoomd) Verder willen ze er niet verder over in discussie gaan. Want dit is LG's mening. De pixels in het midden veranderen van positie, en zijn van mening dat het in de content van Netflix zit. Dat het geen pixel defect is van het scherm ben ik mee eens) Toch melde ik dat het misschien een Dolby Vision metadata verwerking glitch kan zijn. Ze konden het niet ontkennen, maar ze dachten meer dat het in de content zou zitten.

Ik ben het niet met de mening van LG eens (dat met Dolby Vision de beeldverhouding , op overscan gezet moet worden. (Omdat "overscan uit" voor PC mode bedoeld is) zodat de taakbalk niet wegvalt. Waarop ik antwoorden "waarom mag er dan wel met met film aan alle kanten een cm af?" Dat was dan anders dan als het inkomende beeld van een PC volgens LG.

Wat een hoop onzin verkondigen ze bij LG zeg, met name dat overscan verhaal slaat nergens op. Ben het er wel mee eens dat dit in de content zelf zit of toch een issue is met de verwerking van de metadata van Dolby Vision. Op zich is het probleem heel beperkt tot nu toe volgen mij met een paar demo filmpjes en een paar afleveringen van Marvel series op Netflix. Ik kan er wel mee leven maar zodra je weer waar die pixels zitten is het wel licht irritant. Maar lijkt me verder geen groot issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Zijn er mensen met de combinatie LG55C7 & Horizon Samsung decoder van Ziggo. Voor het koppelen van de Magic remote zijn er 20 verschillende afstandsbediening profielen beschikbaar.

Afstandsbediening nummer 15 is de enige waar hij op reageert.
Het rare is dat de nummers het doen, en de channel down knop ook. Alleen channel up werkt om een of andere reden niet.

Is het andere Tweakers wel gelukt om de magic remote goed in te stellen? of gebruiken jullie de afstandsbediening van de decoder?

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
BobbLeeSwaggr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:49:
Zijn er mensen met de combinatie LG55C7 & Horizon Samsung decoder van Ziggo. Voor het koppelen van de Magic remote zijn er 20 verschillende afstandsbediening profielen beschikbaar.

Het rare is dat de nummers het doen, en de channel down knop ook. Alleen channel up werkt om een of andere reden niet.

Is het andere Tweakers wel gelukt om de magic remote goed in te stellen? of gebruiken jullie de afstandsbediening van de decoder?
Nee helaas lukt dat niet. Is een bekend probleem maar geen oplossing nog helaas. Hopelijk in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Ruben0s schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Ik vind HZD onspeelbaar met HDR game mode en standaard brightness. Fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die waarnemen dat HDR gamemode te donker is. Hopelijk komt LG met een patch heb namelijk geen zin om bij elke game de brightness aan te passen en met instellingen te kloten.
Ik heb HZD met veel plezier gespeeld in de HDR game modus (B6), zag er absoluut fantastisch uit. Heb in game eenmalig de brightness iets omhoog gezet en daarna was het perfect.
Ik zie overigens wel dat er een verschil tussen HDR game en normaal HDR is maar het verschil is niet groot. Ik speel nu Mass Effect: Andromeda in HDR game en ook hier geen enkel probleem.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

BobbLeeSwaggr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:49:

Zelfde combo hier. Helaas werkt niet 1 van de profielen perfect. Nr.15 werkt het beste wat je zelf ook al aangeeft.
Ik gebruik dus gewoon de AB van de horizon. Deze wel zo ingesteld dat ik er de tv mee kan aan en uit zetten en het volume kan bedienen.

Zo pak ik voor tv kijken de horizon ab en voor de rest de Magic remote. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
wally21 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Zelfde combo hier. Helaas werkt niet 1 van de profielen perfect. Nr.15 werkt het beste wat je zelf ook al aangeeft.
Ik gebruik dus gewoon de AB van de horizon. Deze wel zo ingesteld dat ik er de tv mee kan aan en uit zetten en het volume kan bedienen.

Zo pak ik voor tv kijken de horizon ab en voor de rest de Magic remote. ;)
Ja precies, dan ga ik dat ook maar doen. Was even benieuwd of het iemand anders wel gelukt was.

Nu kan ik me er rustig bij neerleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ruben0s schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Je zou HDR bright of vivid kunnen gebruiken, maar dan heb je niet de lage input lag die HDR game bied. Ja het is absoluut fucked up en het zou gewoon aangepast moeten worden. Een beetje donker is echt niet erg en het hoeft echt niet perse exact zo fel te zijn als vivid maar dit is echt te gedimd.

Ik heb vandaag even wat test patterns gecheckt, gewoon die kleuren. Gelukkig niets van retention/burn in kunnen waarnemen (behalve dan al gelijk de tijdelijk retention van de test patterns zelf (de thumbs ervan zeg maar) maar wel zie ik dat wit absoluut niet spierwit is en zeker wel een gele gloed eroverheen heeft. Maar ja, echt met elke televisie tot nu toe heb ik wel iets gehad. Altijd wel banding te zien of dus een bepaalde gloed. In films en games zie ik het amper tot niet, dus it's all good qua dat :)

Wel blijf ik de insane snelle retention bij felle kleuren belachelijk vinden. Afgelopen weekend speelde ik Fortnite en dat gele balkje wat je dan rechts van het scherm ziet is meteen te zien na amper een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:58
Zojuist ook tegen issues met ARC / CEC aangelopen. 55C7 in combinatie met Onkyo TX-NR525.

Het heeft altijd gewerkt maar is er helaas 'spontaan' mee opgehouden. Geen nieuwe devices aangesloten en verder ook niet met kabels bezig geweest. Kabels al vervangen en instellingen gecontroleerd maar krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat. Heel frustrerend want ik wil graag Netflix geluid via de receiver.

Al gezocht in dit topic maar jammer dat er niet echt een duidelijke oplossing of verklaring voor de issues is. Behalve dat het vaak voorkomt. Straks thuis maar eens proberen om de stroom een tijd van de tv af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Waarmee maken jullie trouwens een OLED scherm mee schoon? Ik weet dat zaken van die spuitbusjes verkopen maar ik ga dat echt niet doen, ik vind dat idee helemaal niets. Gewoon met een fleece doekje voorzichtig stof wegwerken en vingerafdrukken wegvegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
devilsnight schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 02:52:

Ik was in de veronderstelling dat als ik de input voor een device op PC zet ik alle HDR beeldsettings kan pakken zonder extra inputlag? Of heb jij het over de 2016 modellen?

Op mijn C7 zette ik HZD iig. op max. ingame brightness en op de tv PC mode input en de Standard setting (game mode is in vergelijking met standard of vivid veel te donker, eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Arrahant schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:35:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat als ik de input voor een device op PC zet ik alle HDR beeldsettings kan pakken zonder extra inputlag? Of heb jij het over de 2016 modellen?

Op mijn C7 zette ik HZD iig. op max. ingame brightness en op de tv PC mode input en de Standard setting (game mode is in vergelijking met standard of vivid veel te donker, eens).
65B6 yep. 2016 tv. Zorgelijk dat 2017 tvs het ook gewoon zo hebben dan.

[ Voor 5% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:38:
[...]

65B6 yep. 2016 tv. Zorgelijk dat 2017 tvs het ook gewoon zo hebben dan.
Maar bij de 2017 series is het niet echt een probleem, omdat daar de input-lag van elke modus (in PC-mode) laag is. Er is dus geen reden om specifiek Game Mode te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Maar bij de 2017 series is het niet echt een probleem, omdat daar de input-lag van elke modus (in PC-mode) laag is. Er is dus geen reden om specifieke Game Mode te gebruiken.
Oh inderdaad. Ja dat is echt zeer fijn. Helaas zal ik elke keer met de game brightness moeten klooien, maar dat is geen ramp. Tenzij we nog steeds games gaan krijgen die geen brightness optie bieden. En helaas is Fallout 4 daar eentje van, die sowieso wel een 4K patch krijgt voor de Xbox One X die ik neem aan ook HDR heeft. Kom op LG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:33:
Waarmee maken jullie trouwens een OLED scherm mee schoon? Ik weet dat zaken van die spuitbusjes verkopen maar ik ga dat echt niet doen, ik vind dat idee helemaal niets. Gewoon met een fleece doekje voorzichtig stof wegwerken en vingerafdrukken wegvegen?
Ik pak een fijn keukendoekje en doe een heel klein beetje glassex op het doekje zodat het heel licht vochtig is, dat haalt de vette vlekken makkelijk weg en kan verder geen kwaad.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:33:
Uit de handleiding
http://www.lg.com/nl/onde...ED55C7V&pageVisibleFlag=2

• Als u het product en de bijbehorende onderdelen wilt reinigen,
haalt u de stekker uit het stopcontact en veegt u het schoon met een
zachte doek. Als u te hard drukt, kunnen krassen of verkleuringen
ontstaan. Spuit geen vloeistof en gebruik geen vochtige doek.
Gebruik nooit glasreiniger, luchtverfrisser, insecticide, smeermiddel,
was (auto, industrieel), schurende middelen, thinner, benzeen,
alcohol enz. Deze kunnen de producten en het scherm beschadigen.
Als u deze instructie negeert, kan dit leiden tot elektrische schokken
of beschadiging van het product (vervorming, roestvorming of
breukschade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Duidelijke taal. Gewoon een gevalletje van RTFM voor mij dus ;)

Ik heb eventjes getest qua dat retention gebeuren.

Dit liet ik een minuutje aan staan

https://imgur.com/gallery/5kRVq

Retention was overduidelijk te zien, maar na 40 seconden was het volledig weg. Zolang statische HUDS die in veel games zitten geen retention veroorzaken kan ik hier echt wel mee leven. Gaan het plasma praktijken worden waar ik ineens veel te lang de minimap blijf zien uit een game zoals GTA bijvoorbeeld dan trek ik aan de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

BobbLeeSwaggr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Uit de handleiding
http://www.lg.com/nl/onde...ED55C7V&pageVisibleFlag=2

• Als u het product en de bijbehorende onderdelen wilt reinigen,
haalt u de stekker uit het stopcontact en veegt u het schoon met een
zachte doek. Als u te hard drukt, kunnen krassen of verkleuringen
ontstaan. Spuit geen vloeistof en gebruik geen vochtige doek.
Gebruik nooit glasreiniger, luchtverfrisser, insecticide, smeermiddel,
was (auto, industrieel), schurende middelen, thinner, benzeen,
alcohol enz. Deze kunnen de producten en het scherm beschadigen.
Als u deze instructie negeert, kan dit leiden tot elektrische schokken
of beschadiging van het product (vervorming, roestvorming of
breukschade)
Ik snap dat ze het er allemaal bijzetten, dit om zich in te dekken, mocht er daadwerkelijk iets gebeuren. Maar ik maak mijn hele leven al de tv schoon gemaakt met een héél licht vochtige - al dan niet glassex - doekje en nooit geen problemen gehad. Als er echt vet op zit werkt dat voor mij het beste met een brillen doekje blijf ik anders aan het wrijven. >:)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Over die HDR game mode, misschien is het hier al besproken en in dat geval my bad. Maar:

http://www.avsforum.com/f...ead-681.html#post54489233

http://www.avsforum.com/f...ead-681.html#post54489345

http://www.avsforum.com/f...ead-681.html#post54489593

LG erkent het als fout dus en werkt eraan. Dat is goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:33:
Over die HDR game mode, misschien is het hier al besproken en in dat geval my bad. Maar:

http://www.avsforum.com/f...ead-681.html#post54489233

http://www.avsforum.com/f...ead-681.html#post54489345

http://www.avsforum.com/f...ead-681.html#post54489593

LG erkent het als fout dus en werkt eraan. Dat is goed om te horen.
Ik heb teveel ervaringen met LG gelezen om uit die posts te concluderen dat LG het gaat fixen. Er staat enkel dat ze het gemeld hebben bij LG en LG heeft geantwoord dat ze hun techneuten er naar gaan laten kijken. In mijn ogen is dit niet hetzelfde als "we erkennen dat dit een fout is en gaan het fixen". Maar goed, we merken het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Maar bij de 2017 series is het niet echt een probleem, omdat daar de input-lag van elke modus (in PC-mode) laag is. Er is dus geen reden om specifiek Game Mode te gebruiken.
Ik heb de c7 en input ook op PC staan. Voor mijn ps4 pro springt hij dan vanzelf naar HDMI ULTRA HD Deep Color.

Ik zet vervolgens HDR wel op game mode.. want die Vivid ziet er wel heel strak uit maar bij beweging voelt dat echt niet helemaal lekker (viel me vooral op bij Horizon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

El_V schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Ik heb de c7 en input ook op PC staan. Voor mijn ps4 pro springt hij dan vanzelf naar HDMI ULTRA HD Deep Color.

Ik zet vervolgens HDR wel op game mode.. want die Vivid ziet er wel heel strak uit maar bij beweging voelt dat echt niet helemaal lekker (viel me vooral op bij Horizon).
Ik heb zelf geen 7 serie, maar een B6, maar volgens Rtings zou de input-lag bij alle modi hetzelfde moeten zijn (21ms). Weet je zeker dat je dan alle image-processing uit hebt staan, zoals TruMotion e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb teveel ervaringen met LG gelezen om uit die posts te concluderen dat LG het gaat fixen. Er staat enkel dat ze het gemeld hebben bij LG en LG heeft geantwoord dat ze hun techneuten er naar gaan laten kijken. In mijn ogen is dit niet hetzelfde als "we erkennen dat dit een fout is en gaan het fixen". Maar goed, we merken het vanzelf.
Ok.....dat is dan weer minder. Afwachten inderdaad. Ik begreep dat de HDR game mode eerst goed was en toen met bepaalde firmware ineens de mist in ging.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 24-07-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Ik heb zelf geen 7 serie, maar een B6, maar volgens Rtings zou de input-lag bij alle modi hetzelfde moeten zijn (21ms). Weet je zeker dat je dan alle image-processing uit hebt staan, zoals TruMotion e.d.
Ja, maar zie echt een soort van blur/ghosting achtige effecten. In Game mode nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
El_V schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:26:
[...]

Ja, maar zie echt een soort van blur/ghosting achtige effecten. In Game mode nergens last van.
Dat is denk ik trumotion die op smooth/vloeiend staat. HDR Vivid stond met dat alles bij mij aan van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

wally21

psn: Wally224

Puck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Dat klopt, echter niet in de HDR mode. Daar moet jet de HDR-Game selecteren voor de 21ms inputlag en wordt de PC mode genegeerd.
Voor alle overige modes werkt dit inderdaad wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:26:
[...]

Dat is denk ik trumotion die op smooth/vloeiend staat. HDR Vivid stond met dat alles bij mij aan van het weekend.
Zal het nog een keertje extra checken vanavond maar weet eigenlijk zeker van niet. Zal anders eens filmen wat ik bedoel.. Verder vind ik het geen ramp. Op vivid is het voor mij sowieso iets te veel van het goede. Als ik daar te lang naar staar lig ik nog een uur te stuiteren in bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
El_V schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:48:
[...]

Zal het nog een keertje extra checken vanavond maar weet eigenlijk zeker van niet. Zal anders eens filmen wat ik bedoel.. Verder vind ik het geen ramp. Op vivid is het voor mij sowieso iets te veel van het goede. Als ik daar te lang naar staar lig ik nog een uur te stuiteren in bed.
Film dan wel even op 60 fps ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.