Your Friendly Neighborhood Moderator
Ach joh geen probleem, is maar een televisie van meer dan 3 rooie!
Maar nu ff serieus, houdt idd rekening met de ventilatie. Als de hitte nauwelijks weg kan moet je niet raar staan te kijken als de tv over 2 jaar problemen gaat vertonen!
Stay hungry, stay foolish!
Maak je toch gewoon een koof waar hij zijn warmte door kwijt kan ?iRenik schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:58:
[...]
Er moet toch ook wel ergens ruimte gelaten worden vanwege ventilatie?
Valse wand zelf zit natuurlijk ruimte genoeg in voor een luchtbuffer, meer dan in een doorsnee tv-kast.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
De ene paneel is de andere niet, het is afhankelijk van het paneel, zoals ik eerder had beschreven waren mijn vorige E6V panelen veel anders met donker, kleur, warmte weergave.Rudios schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:29:
[...]
Vind ik persoonlijk helemaal niet, ik vind juist warm 1 en nog kouder niet om aan te zien en onnatuurlijk wit. Het is koud en hard. Je wilt eigelijk juist tegen die 6500k wit zitten. Kijk ook maar eens in het echt buiten, daar is wit eerder geelsig dan blauw. Bij isf calibratie komt deze stand voor 90% zeker op warm2, tenzij je een heel erg "warm" paneel hebt. Maargoed, ieder z'n ding natuurlijk
Bij mij is met warmte 1 net zo wit als mijn witte kast en kozijnen. Daarvan nijgt het wit ook eerder naar het geel, dan blauw. Maar dat is afhankelijk van het licht, soms is buiten het wit ook wat geliger, maar soms ook wat blauwer. (als het bewolkt is.)
[ Voor 15% gewijzigd door Snake_Eye op 18-07-2017 11:20 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Waarom? Lijkt me toch een hele vooruitgang 😂SpeedingWilly schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:17:
Komen ze net langs van CE Repair om mijn LG C7 te repareren (scherm vervangen omdat deel van een kolom niet goed meer is), heeft die monteur een krom scherm met een barst bij zich.. Die is dus weer weg!
Dat is balen zeg.SpeedingWilly schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:17:
Komen ze net langs van CE Repair om mijn LG C7 te repareren (scherm vervangen omdat deel van een kolom niet goed meer is), heeft die monteur een krom scherm met een barst bij zich.. Die is dus weer weg!
een treffende spreuk
Dat is normaal, het valt binnen de marge!SpeedingWilly schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:17:
edit:
Balen zeg, hopelijk fixen ze het spoedig

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 18-07-2017 13:20 ]
39
Zelfde verhaal als bij mij xD Heb daarna een compleet nieuwe tv gekregen. Met hetzelfde probleem als de vorige..SpeedingWilly schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:17:
Maak je toch ventilatie in dat valse wandje? Bijvoorbeeld aan de zijkant, heb je ook minder last van stof inval.iRenik schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:58:
[...]
Er moet toch ook wel ergens ruimte gelaten worden vanwege ventilatie?
Dat is nou het verschil tussen bouwers en techniciRaziel schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:01:
[...]
Maak je toch ventilatie in dat valse wandje? Bijvoorbeeld aan de zijkant, heb je ook minder last van stof inval.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Goed dat gezegd te hebben, ben super blij met me beslissing, het mooiste is om deze op een muurbeugel te plaatsen en dan wel zo vlak mogelijk, welke opties hebben jullie voor gekozen, zowel prijs en kwaliteit is belangerijk, een beugel is een beugel maar wel tot zekere hoogte. Vandaar graag jullie ervaringen met dit formaat scherm.
Ook zie ik dat de Bevestigings schroeven niet heel ver uitelkaar zitten en is de de lengte van de muurbeugel minder van belang. Graag wat opties
Gefeliciteerd met je nieuwe TV, je zal geen spijt krijgen van de 65 inch, je raakt snel gewend aan de grote van het scherm, vooral als je 5 m vanaf zit.AngelusHD schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:33:
Net een 65B6 oled lg besteld, heb heel lang getwijfeld tussen de 55 en 65". We zitten zelf op 5m afstand dus dan wordt overal gezegt dat je voor 65" moet gaan, zelf ben ik ook overtuigd dat dit de juiste keuze is maar er hangt altijd wel een prijs kaartje aan.
Goed dat gezegd te hebben, ben super blij met me beslissing, het mooiste is om deze op een muurbeugel te plaatsen en dan wel zo vlak mogelijk, welke opties hebben jullie voor gekozen, zowel prijs en kwaliteit is belangerijk, een beugel is een beugel maar wel tot zekere hoogte. Vandaar graag jullie ervaringen met dit formaat scherm.
Ook zie ik dat de Bevestigings schroeven niet heel ver uitelkaar zitten en is de de lengte van de muurbeugel minder van belang. Graag wat opties
Hehe thx, tja kom van een 50" plasma (panasonic uit 2010) het was wel tijd, hoewel deze het nog steeds goed doet, maar we hadden ook een tv nodig voor in de slaapkamer(50" dus)Snake_Eye schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:53:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe TV, je zal geen spijt krijgen van de 65 inch, je raakt snel gewend aan de grote van het scherm, vooral als je 5 m vanaf zit.
Muurbeugels vallen best uiteen betrefd de prijzen, een vlake muurbeugel(65") vind je al gauw voor 35,- of 200,-. Vandaar hier mijn vraag wie waar wat heeft gekocht en met welke ervaringen zij hebben.
Je hebt inderdaad een beugel nodig die VESA 200 x 300 ondersteunt. Het is een deftige TV, dus die moet je wel goed en stevig ophangen naar mijn meningAngelusHD schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:33:
Wat zoek je verder in een beugel? Moet hij gewoon strak aan de muur hangen en verder niet kantelen/draaien etc.? Heb zelf een vrij dure Vogel beugel die alle kanten op kan zwenken ( pricewatch: Vogel's Wall 2245 Zwart ), maar als hij alleen plat hoeft te hangen is bijv. een pricewatch: Vogel's WALL 2205 - Vaste TV-Muurbeugel erg mooi. Vogel levert naar mijn mening hele totale pakketten met erg stevige kwaliteit, alles zit in de doos voor elk type TV.
Met Deep Color uit kan mijn DVB-C decoder (Samsung 7140) de TV keurig aanzetten welke vervolgens tijdens aangaan de receiver een zetje geeft (Marantz NR1606) en waarna het decoder geluid uit mijn externe luidsprekers te horen is.
Zet ik Deep Color aan, dan wordt nog steeds de receiver aangezet door de TV maar schakelt deze naar een ARC bron (geen idee welke), en is het beeld en geluid van de decoder niet zichtbaar/hoorbaar. Bij handmatig overschakelen naar de receiver HDMI ingang waarop de decoder is aangesloten komt er wel beeld maar blijft het stil, ARC blijft actief terwijl daar geen enkele reden voor is.
Deep Color uit en alles werkt weer zoals het hoort.
Ik wil Deep Color gebruiken omdat er een HTPC aanhangt die theoretisch HDR zou kunnen ondersteunen maar dat "verziekt" dus mijn Simplink setup.
Testing, one, two ...
Probeer eens een andere HDMI kabel en/of poort.hardware-lover schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:22:
De EF950V kan niet lekker omgaan met HDMI Deep Color aan en Simplink met ARC actief in de combinatie die ik heb staan.
Met Deep Color uit kan mijn DVB-C decoder (Samsung 7140) de TV keurig aanzetten welke vervolgens tijdens aangaan de receiver een zetje geeft (Marantz NR1606) en waarna het decoder geluid uit mijn externe luidsprekers te horen is.
Zet ik Deep Color aan, dan wordt nog steeds de receiver aangezet door de TV maar schakelt deze naar een ARC bron (geen idee welke), en is het beeld en geluid van de decoder niet zichtbaar/hoorbaar. Bij handmatig overschakelen naar de receiver HDMI ingang waarop de decoder is aangesloten komt er wel beeld maar blijft het stil, ARC blijft actief terwijl daar geen enkele reden voor is.
Deep Color uit en alles werkt weer zoals het hoort.
Ik wil Deep Color gebruiker omdat er een HTPC aanhangt die theoretisch HDR zou kunnen ondersteunen maar dat "verziekt" dus mijn Simplink setup.
Hoe bevalt de Vogel 2245? Ik wil na maanden zonder toch mijn 55B6 aan een draaibare beugel gaan bevestigen en dit is vooralsnog ook mijn 1e keus. Makkelijk te monteren? Nooit eerder gedaanstin00 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:58:
[...]
Je hebt inderdaad een beugel nodig die VESA 200 x 300 ondersteunt. Het is een deftige TV, dus die moet je wel goed en stevig ophangen naar mijn mening![]()
Wat zoek je verder in een beugel? Moet hij gewoon strak aan de muur hangen en verder niet kantelen/draaien etc.? Heb zelf een vrij dure Vogel beugel die alle kanten op kan zwenken ( pricewatch: Vogel's Wall 2245 Zwart ), maar als hij alleen plat hoeft te hangen is bijv. een pricewatch: Vogel's WALL 2205 - Vaste TV-Muurbeugel erg mooi. Vogel levert naar mijn mening hele totale pakketten met erg stevige kwaliteit, alles zit in de doos voor elk type TV.
[ Voor 33% gewijzigd door Puck op 18-07-2017 21:33 ]
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Wat heeft hij aan een beugel dat maximaal 55 inch ondersteunt?stin00 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:58:
[...]
Je hebt inderdaad een beugel nodig die VESA 200 x 300 ondersteunt. Het is een deftige TV, dus die moet je wel goed en stevig ophangen naar mijn mening![]()
Er is ook een versie voor 65", de Vogel 2345Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:33:
[...]
Wat heeft hij aan een beugel dat maximaal 55 inch ondersteunt?
Ik had nog kunnen melden dat de kabels die ik in gebruik heb 100% in orde en geschikt zijn voor de hoogste HDMI normen van dit moment. Dit is eerder als eens door mij uitvoerig uitgezocht en getest. Met verschillende (goede) kabels.Puck schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:29:
[...]
Probeer eens een andere HDMI kabel en/of poort.
[knip]
Alle HDMI ingangen van de TV hebben dezelfde specificaties en mogelijkheden, en het maakt niet uit welke poort ik gebruik. Hetzelfde geldt voor de HDMI ingangen van de Marantz.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 18-07-2017 22:46 . Reden: ter verduidelijking... ]
Testing, one, two ...
Maar je hebt dus ook andere kabels geprobeerd? Kan wel zijn dat ze aan de specificaties voldoen, maar dat de kabel gewoon brak is (you never know!).hardware-lover schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:49:
[...]
Ik had kunnen melden dat de kabels die ik in gebruik heb 100% in orde en geschikt zijn voor de hoogste HDMI normen van dit moment. Dit is eerder als eens door mij uitvoerig uitgezocht en getest.
Alle HDMI ingangen van de TV hebben dezelfde specificaties en mogelijkheden, en het maakt niet uit welke poort ik gebruik. Hetzelfde geldt voor de HDMI ingangen van de Marantz.
Ik neem aan dat je alleen Deep Colour aanzet voor de HDMI poort waar de HTPC op zit? Klinkt alsof ARC gekaapt wordt o.i.d...
Bevalt zeer goed, de kwaliteit is erg goed. Je kan de TV zeer makkelijk zwenken/draaien en uitlijnen. In de doos zitten schroeven voor elke mogelijke TV en hij is compatible met vrijwel elke VESA maat. Het maximale draaggewicht zou 20 KG zijn, maar die specificatie lijkt me behoorlijk op safe gespeeld.Puck schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:29:
[...]
Hoe bevalt de Vogel 2245? Ik wil na maanden zonder toch mijn 55B6 aan een draaibare beugel gaan bevestigen en dit is vooralsnog ook mijn 1e keus. Makkelijk te monteren? Nooit eerder gedaan
Montage aan de muur is vrij eenvoudig, maar je moet wel 3 diepe gaten boren. Er zitten 3 fischer muurpluggen bij met 3 enorme bouten waardoor je wel vrij diep moet boren (80mm geloof ik). De constructie die je op de TV zelf moet monteren is verder vrij eenvoudig.
De gaten kwamen niet perfect overeen en ik had toevallig toenterijd een foto gemaakt van hoe ik de strips op de TV had gemonteerd. Als je de gaten in de strips gebruikt zou de beugel net wat onder de TV uitsteken en dat ziet er niet uit natuurlijk... Dus heb het maar zo gedaan, hangt inmiddels al 2 maanden zonder problemen:

Hierna monteer je er nog 2 strips horizontaal op en je vervolgens kan je hem eenvoudig aan de beugel hangen. Het lukte mij zelfs om in m'n eentje de TV op te hangen, maar dat zou ik je niet aanraden
Fair enough, het was meer een voorbeeld van 'je hebt ook beugels met heel veel opties'Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:33:
[...]
Wat heeft hij aan een beugel dat maximaal 55 inch ondersteunt?
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 18-07-2017 21:58 ]
Verwijderd
Zit wel een groot prijsverschil instin00 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Bevalt zeer goed, de kwaliteit is erg goed. Je kan de TV zeer makkelijk zwenken/draaien en uitlijnen. In de doos zitten schroeven voor elke mogelijke TV en hij is compatible met vrijwel elke VESA maat. Het maximale draaggewicht zou 20 KG zijn, maar die specificatie lijkt me behoorlijk op safe gespeeld.
Montage aan de muur is vrij eenvoudig, maar je moet wel 3 diepe gaten boren. Er zitten 3 fischer muurpluggen bij met 3 enorme bouten waardoor je wel vrij diep moet boren (80mm geloof ik). De constructie die je op de TV zelf moet monteren is verder vrij eenvoudig.
De gaten kwamen niet perfect overeen en ik had toevallig toenterijd een foto gemaakt van hoe ik de strips op de TV had gemonteerd. Als je de gaten in de strips gebruikt zou de beugel net wat onder de TV uitsteken en dat ziet er niet uit natuurlijk... Dus heb het maar zo gedaan, hangt inmiddels al 2 maanden zonder problemen:
[afbeelding]
Hierna monteer je er nog 2 strips horizontaal op en je vervolgens kan je hem eenvoudig aan de beugel hangen. Het lukte mij zelfs om in m'n eentje de TV op te hangen, maar dat zou ik je niet aanraden
[...]
Fair enough, het was meer een voorbeeld van 'je hebt ook beugels met heel veel opties'
Inmiddels een offerte van Plattetv gehad voor de Philips 9002. Met inruil van mijn 49 KS7000 mag ik er een meenemen voor €1500 euro. Mooie deal al zeg ik zelf. Aangezien ik zelf net onder de €1000 euro ervoor had betaald. Maar denk toch dat ik de KS7000 naar de slaapkamer breng en het gewoon los haal.
Van mij hoeft de tv helemaal niet te draaien, zo plat mogelijk tegen de muur. Tevens in hoeverre kloppen de beugels wel betreft de inch ('') maten? Het gaat uiteindelijk om de VESA maten toch? als deze overeenkomen en het gewicht van de tv blijft onder de specificaties van de muurbeugel dan is dat toch leidend?stin00 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Fair enough, het was meer een voorbeeld van 'je hebt ook beugels met heel veel opties'
Hier bij Conrad is het bijna lachwekkend wat je krijgt voor twee tientjes. https://www.conrad.nl/nl/...sional-989272-989272.html Ook deze past binnen de specs en is net zoals de vogel 1,5cm van de muur.
[Edit]
Ik zie dat de LG 65B6 HDMI 1&2 aan de zijkant heeft, dat betekent dat ik geen problemen heb met de diepte van de connector met een platte beugel variant, kan iemand dit bevestigen?
[ Voor 21% gewijzigd door AngelusHD op 18-07-2017 23:03 ]
Jawel, ik laat zelden iets aan het toeval over (en zo bezit je na -tig jaren ik weet niet hoeveel spullenPuck schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:54:
[...]
Maar je hebt dus ook andere kabels geprobeerd? Kan wel zijn dat ze aan de specificaties voldoen, maar dat de kabel gewoon brak is (you never know!).
Ik neem aan dat je alleen Deep Colour aanzet voor de HDMI poort waar de HTPC op zit? Klinkt alsof ARC gekaapt wordt o.i.d...
Ik zet de poort op Deep Colour waar mijn receiver aan hangt. Ik heb alle poorten daarbij al eens geprobeerd, maar enkel HDMI 2 ondersteund ARC, dus die heeft de voorkeur aangezien er ook wel eens een ARC bron wordt gebruikt (app of USB).
Mijn reactie op de 950V is eigenlijk meer een constatering, ik heb niet de illusie dat LG er nog wat aan gaat doen
Testing, one, two ...
Wellicht is de enige oplossing dan om de HTPC direct op de TV aan te sluiten en via een andere manier op de receiver aan te sluiten (optical?). Niet ideaal maar wellicht wel een goede test.hardware-lover schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:53:
[...]
Jawel, ik laat zelden iets aan het toeval over (en zo bezit je na -tig jaren ik weet niet hoeveel spullen)
Ik zet de poort op Deep Colour waar mijn receiver aan hangt. Ik heb alle poorten daarbij al eens geprobeerd, maar enkel HDMI 2 ondersteund ARC, dus die heeft de voorkeur aangezien er ook wel eens een ARC bron wordt gebruikt (app of USB).
Mijn reactie op de 950V is eigenlijk meer een constatering, ik heb niet de illusie dat LG er nog wat aan gaat doen
Vertel....orginele beugel voor LG?brtkpr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:45:
Vanavond mijn tv opgehangen met de originele beugel. Perfect! Wat een mogelijkheden. De goedkope beugel verwijderd want je hebt 0.0 ruimte en nu kan ik alles weer netjes wegwerken zonder dat de kabels te straks zitten. En was nog in de aanbieding ook bij de MM in den bosch
Ja de originele beugel (otw420b) was van 99 voor 77 bij de MM en is ontworpen voor de 2016 / 2017 modellen. Hij kan zeer strak tegen de muur, maar ook naar voren en draaien. Achteraf kan je hem nog bijstellen aan de onderzijde met schroeven om hem goed waterpas te krijgen. Handleiding is wel ruk...
Verwijderd
Ik ben nu ruim een half jaar zeer tevreden bezitter van een B6V maar ik heb sinds een week of 3 erg vaak last van het feit dat Netflix niet goed werkt.
Wat er regelmatig gebeurd is dat tijdens het kijken van een aflevering hij ineens moet bufferen waarna het bufferen vaak al bij 25% vast blijft hangen. Vervolgens gebeurd het ook nog vaak dat de hele netflix app op zwart gaat en er helemaal niks meer mee te doen is:(
Ik heb ook netflix op mijn KPN digitale tv ontvanger en die werkt gewoon (alleen dan heb ik dus geen 4k)
Het gekke is dat ik hier maandenlang geen last van heb gehad en de laatste tijd heel vaak.
Iemand met vergelijkbare problemen of een oplossing? Ik vroeg me trouwens ook af of ik de netlix app via een bepaald menu in de LG een soort van geforceerd kan afsluiten zodat ik die opnieuw op kan starten?
Alvast dank.
Is dat na de update?Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:37:
Goedendag mensen,
Ik ben nu ruim een half jaar zeer tevreden bezitter van een B6V maar ik heb sinds een week of 3 erg vaak last van het feit dat Netflix niet goed werkt.
Wat er regelmatig gebeurd is dat tijdens het kijken van een aflevering hij ineens moet bufferen waarna het bufferen vaak al bij 25% vast blijft hangen. Vervolgens gebeurd het ook nog vaak dat de hele netflix app op zwart gaat en er helemaal niks meer mee te doen is:(
Ik heb ook netflix op mijn KPN digitale tv ontvanger en die werkt gewoon (alleen dan heb ik dus geen 4k)
Het gekke is dat ik hier maandenlang geen last van heb gehad en de laatste tijd heel vaak.
Iemand met vergelijkbare problemen of een oplossing? Ik vroeg me trouwens ook af of ik de netlix app via een bepaald menu in de LG een soort van geforceerd kan afsluiten zodat ik die opnieuw op kan starten?
Alvast dank.
Ik had dat ook. Alle instellingen wissen hielp bij mij.
Back inhouden sluit de app af
Over B6 nog niks bekend helaas, maar die zal vast tzt ook wel volgen.
[ Voor 24% gewijzigd door ErikIrie op 19-07-2017 09:51 ]
Fijn dat ze hun "belofte" waarmaken! En weer loopt de B6 achter. Ach, het zal wel komen en momenteel heb je toch zo goed als niks aan HLG.
[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 19-07-2017 09:51 ]
(Firmware version 05.30.02)
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1500441850
nu zat ik aan deze te denken,https://www.onlinekabelshop.nl/maxtrack-actieve-hdmi-ultra-hd-4k-kabel-met-coolux-chipset-10-meter
maar voor dat ik deze veel te dure kabel eventueel ga proberen, is eigenlijk mijn vraag geeft hdmi deep colour een verbetering voor al mijn beeld materiaal (1080p,720p) of alleen op 2160p hdr beeld materiaal ?
Alleen HDR en SDR games op RGB 4:4:4. Er is bijna geen video-content die hier verder gebruik van maakt.pwh53 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:32:
ben nog steeds op zoek naar een hdmi-kabel van 10 meter voor hdmi deep colour (55b6),ik heb er nu 5 of 6 geprobeerd via amazon, ebay de laatste was een sharkoon via bol.com,deze gaf beeld en de vermelding hdr in beeld,maar beeld viel weg en/of witte spikkels.(anderen gaven helemaal geen beeld,alleen een beetje geluid.
nu zat ik aan deze te denken,https://www.onlinekabelshop.nl/maxtrack-actieve-hdmi-ultra-hd-4k-kabel-met-coolux-chipset-10-meter
maar voor dat ik deze veel te dure kabel eventueel ga proberen, is eigenlijk mijn vraag geeft hdmi deep colour een verbetering voor al mijn beeld materiaal (1080p,720p) of alleen op 2160p hdr beeld materiaal ?
Ja HDMI deep colour staat aan voor de input van de pc. Ik neem aan dat je met HDMI 1 en HDMI 3 de poorten op de tv bedoeld?Slitch schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:02:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met nvidia en 10bit.
HDMI 1 werkte bij mij niet goed, HDMI 3 wel met 4:2:2 of 4:2:0.
Een dikkere HDMI kabel (28AWG) van kabeldirect hielp ook mee.
Beide Action kabels werkten niet.
Heb je HDMI deep colour aanstaan?
Is er geen manier waarop ik zelf erachter kan komen wat de AWG is van mijn hdmi kabel? 4K 60 hz werkt wel, dus je zou zeggen dat de kabel voldoende bandbreedte kan bevatten.
Ik vraag me af of 10 bit met ycbcr 4:2:2 sowieso niet altijd lelijker oogt dan 8-bit met rgb full 4:4:4... Ben nog niet echt een diepgaande analyse hiervan op het web tegengekomen.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Heb je uitgesloten dat het probleem niet uit je bron voortkomt, dan wel uit het paneel??pwh53 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:32:
ben nog steeds op zoek naar een hdmi-kabel van 10 meter voor hdmi deep colour (55b6),ik heb er nu 5 of 6 geprobeerd via amazon, ebay de laatste was een sharkoon via bol.com,deze gaf beeld en de vermelding hdr in beeld,maar beeld viel weg en/of witte spikkels.(anderen gaven helemaal geen beeld,alleen een beetje geluid.
[...]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Hier hetzelfde probleem met de C7 in het begin gehad. Na af en toe de spanning er af gehaald te hebben tot nu toe geen last meer gehad.Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:37:
Goedendag mensen,
Alvast dank.
Stay hungry, stay foolish!
Hier af en toe hetzezelfde probleem op mijn B6. Ik had overigens het probleem ook op mijn samsung HU7500. Probleem lijkt me in het algemeen meer in de Netflix app te zitten en is niet specifiek voor de B6.Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:37:
Goedendag mensen,
Alvast dank.
App op de B6 kun je afsluiten door lang op de "home" knop te drukken en dan via het kruisje de applicatie af te sluiten.
Verwijderd
Is juist gekomen na de update, maar bedankt voor de tip. Ga dit eens even proberen.Slitch schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:40:
[...]
Is dat na de update?
Ik had dat ook. Alle instellingen wissen hielp bij mij.
Back inhouden sluit de app af
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Kijk maar even mee :DennusB schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:24:
Niet helemaal duidelijk, maar krijgt de 65EF950V die update(HLG) nou ook? Denk t niet toch?
Zelfs de B6 gaan niet mee,is in en in triest:
nieuws: LG voegt hlg-ondersteuning toe aan enkele oled-tv's uit 2016
WTF. Hopen dat ze het later alsnog releasen... kan volgens mij prima.karper34 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:35:
[...]
Kijk maar even mee :
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verder dan 8m over HDMI kan niet op 4k@4:4:4@60hz. Theoretisch bijna onmogelijk (als ik het internet mag geloven). Ik heb dit drie maanden ook uitgezocht en de enige oplossing was om 7,5m te proberen. Ik heb een dergelijke kabel aangelegd. Het is dat ik pas later deze week daadwerkelijk ga testen (fingers crossed). Vanaaf 1070 GTX ophalen om ME:Andromeda Demo in 4K HDR Glory te testen!pwh53 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:32:
[ Voor 9% gewijzigd door ion op 19-07-2017 14:09 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Was dat met de update rond maart niet ook al het geval? Was dat nog opgelost uiteindelijk?zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:15:
En daarnaast verneukt deze FW ook nog eens je HDR game mode. Naar het schijnt werkt LG alweer aan een fix.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Daar had de C6 en de E6 geen last van. Alleen de B6 en de 2017 modellen. Volgens mij is daar ook nog geen fix voor. Met de nieuwe HLG update voor de C6 en de E6 wordt dit probleem nu ook bij deze modellen geïntroduceerd.westergas schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:22:
[...]
Was dat met de update rond maart niet ook al het geval? Was dat nog opgelost uiteindelijk?
Niet alleen dat maar ook gewoon tv kijken met 1080i signaal is verkloot.zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:15:
Op dit moment heb je toch niks aan de HLG update. En daarnaast verneukt deze FW ook nog eens je HDR game mode. Naar het schijnt werkt LG alweer aan een fix.
Elke paar seconden hakkelt het beeld.
Zelf ervaren.
Ik blijf ver weg van deze update.
Hlg? Wat moet ik daar mee? Wellicht over 5 jaar leuk
Zoals ik ook al onder het artikel zelf heb gepost: deze aankondiging zegt NIKS over of HLG in de toekomst wel of niet naar de B6 komt:karper34 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:35:
[...]
Kijk maar even mee :
LG heeft er een handje van niks (hard) van tevoren aan te kondigen en opeens is daar compleet random een firmware, enkel voor specifieke modellen en/of regio. De HDR Game Mode is ook eerst uitgebracht voor de C6 en hoger, enkel voor Amerikaanse modellen. Een aantal weken later pas voor de B6 en Europese modellen.
Of dit voor de HLG update ook zo zal gaan weten we niet, maar tot nu toe is LG altijd haar beloftes (voor deze modellen) nagekomen. Het duurde alleen, naar onvrede van sommige eigenaren, wat langer.
Wat mij betreft geen haast, er is (nog) amper HLG content
Die "verneukte" HDR Game Mode update zit al maanden zo in de B6. Ik vraag me nog steeds af of dit bewust is of niet, want vooralsnog geen fix en nu ook aan de andere modellen zo toegevoegd.zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:15:
Op dit moment heb je toch niks aan de HLG update. En daarnaast verneukt deze FW ook nog eens je HDR game mode. Naar het schijnt werkt LG alweer aan een fix.
Mocht het je lukken om DV hdr aan de praat te krijgen in Andromeda hoor ik graag je NVCP instellingen en hoor ik graag welke kabel je gebruikt. Mijn verwachting is dat je net als ik een roze pixelated mess krijgt als DV aanzet.Julianvvz schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:59:
[...]
Verder dan 8m over HDMI kan niet op 4k@4:4:4@60hz. Theoretisch bijna onmogelijk (als ik het internet mag geloven). Ik heb dit drie maanden ook uitgezocht en de enige oplossing was om 7,5m te proberen. Ik heb een dergelijke kabel aangelegd. Het is dat ik pas later deze week daadwerkelijk ga testen (fingers crossed). Vanaaf 1070 GTX ophalen om ME:Andromeda Demo in 4K HDR Glory te testen!
[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 19-07-2017 14:45 ]
Waarom bewust? Wat is het voordeel van LG om dit bewust te doen? En waarom hadden de C6 en E6 hier geen problemen mee?Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Die "verneukte" HDR Game Mode update zit al maanden zo in de B6. Ik vraag me nog steeds af of dit bewust is of niet, want vooralsnog geen fix en nu ook aan de andere modellen zo toegevoegd.
Geen idee, maar dit zit dus al vanaf het begin zo in de B6 heeft en er is meerdere malen over geklaagd naar LG toe. Vervolgens brengen ze maanden later een update uit voor de andere modellen die precies hetzelfde heeft en is er geen fix voor de B6. Ze wisten er dus van en brengen vervolgens diezelfde donkere game-mode naar andere modellen... Daarom zeg ik "bewust".zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:49:
[...]
Waarom bewust? Wat is het voordeel van LG om dit bewust te doen? En waarom hadden de C6 en E6 hier geen problemen mee?
Misschien dat ze de tonemapping ooit nog gaan aanpassen. Wie weet. Wel interessant dat ze nieuwe No signal pictures hebben toegevoegd en de hond hebben weggehaald.Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Geen idee, maar dit zit dus al vanaf het begin zo in de B6 heeft en er is meerdere malen over geklaagd naar LG toe. Vervolgens brengen ze maanden later een update uit voor de andere modellen die precies hetzelfde heeft en is er geen fix voor de B6. Ze wisten er dus van en brengen vervolgens diezelfde donkere game-mode naar andere modellen... Daarom zeg ik "bewust".
Het lijkt me stug dat dit bewust is gedaan. Ik bedoel de HDR game mode bij de C6 en E6 is perfect en niet donker. Dan had LG direct een donkere HDR game mode naar alle modellen kunnen sturen. Maar dit was alleen bij de B6 en 2017 modellen het geval. Het lijkt mij niet dat ze dit nu op deze manier gelijk gaan trekken.Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Geen idee, maar dit zit dus al vanaf het begin zo in de B6 heeft en er is meerdere malen over geklaagd naar LG toe. Vervolgens brengen ze maanden later een update uit voor de andere modellen die precies hetzelfde heeft en is er geen fix voor de B6. Ze wisten er dus van en brengen vervolgens diezelfde donkere game-mode naar andere modellen... Daarom zeg ik "bewust".
Snap ik, maar waarom zit het er dan nu wel in en is dit nog steeds niet gefixt voor de andere modellen? Het lijkt mij ook stug, maar vooralsnog heb ik geen andere verklaring. We gaan het zien.zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:18:
[...]
Het lijkt me stug dat dit bewust is gedaan. Ik bedoel de HDR game mode bij de C6 en E6 is perfect en niet donker. Dan had LG direct een donkere HDR game mode naar alle modellen kunnen sturen. Maar dit was alleen bij de B6 en 2017 modellen het geval. Het lijkt mij niet dat ze dit nu op deze manier gelijk gaan trekken.
Weet jij waarom de tone mapping anders is in game mode? Geeft dit een beter beeld ondanks dat het donkerder wordt?ionn schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:12:
[...]
Misschien dat ze de tonemapping ooit nog gaan aanpassen. Wie weet. Wel interessant dat ze nieuwe No signal pictures hebben toegevoegd en de hond hebben weggehaald.
Dat is juist wat ze gedaan hebben, waardoor het algeheel (te) donker uitvalt.ionn schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:12:
[...]
Misschien dat ze de tonemapping ooit nog gaan aanpassen. Wie weet. Wel interessant dat ze nieuwe No signal pictures hebben toegevoegd en de hond hebben weggehaald.
Ja. Veel meer detail in belichte scenes. Dat is dan wel het voordeel, maar het is net een tikkeltje te donker overall. Gelukkig op te lossen met dynamic contrast of in-game brightness.zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:33:
[...]
Weet jij waarom de tone mapping anders is in game mode? Geeft dit een beter beeld ondanks dat het donkerder wordt?
[ Voor 50% gewijzigd door Puck op 19-07-2017 15:41 ]
Weegt het extra detail op tegen de donkere beelden vraag ik mij dan af. Nu twijfel ik wat te gaan doen.Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:34:
[...]
Ja. Veel meer detail in belichte scenes. Dat is dan wel het voordeel, maar het is net een tikkeltje te donker overall. Gelukkig op te lossen met dynamic contrast of in-game brightness.
Ik heb er geen enkele moeite mee, maar er zijn games die dit niet ondersteunen. Toch blijf ik het een rare keus vinden, er zou toch een betere middenweg moeten kunnen zijn.zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:46:
[...]
Weegt het extra detail op tegen de donkere beelden vraag ik mij dan af. Nu twijfel ik wat te gaan doen.Als het toch volledig op te lossen is door de ingame slider wat omhoog te gooien.
Dat is niet echt een oplossing te noemen, want de donkere elementen worden ook feller door de ingame brightness slider omhoog te gooien.zwembroek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:46:
[...]
Weegt het extra detail op tegen de donkere beelden vraag ik mij dan af. Nu twijfel ik wat te gaan doen.Als het toch volledig op te lossen is door de ingame slider wat omhoog te gooien.
Dat begreep ik ook wel. Ik bedoel de tonemapping weer veranderen dat de algehele brightness hoger ligt.Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:34:
[...]
Dat is juist wat ze gedaan hebben, waardoor het algeheel (te) donker uitvalt.
[...]
Ja. Veel meer detail in belichte scenes. Dat is dan wel het voordeel, maar het is net een tikkeltje te donker overall. Gelukkig op te lossen met dynamic contrast of in-game brightness.
[ Voor 35% gewijzigd door ion op 19-07-2017 16:15 ]
True, maar ik kan tenminste spelen... Ik ben dus heel benieuwd of ze hier iets aan gaan doen want dat hadden ze dus met de feedback van de B6 implementatie al lang al kunnen doen..ionn schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:13:
[...]
Dat is niet echt een oplossing te noemen, want de donkere elementen worden ook feller door de ingame brightness slider omhoog te gooien.
[...]
Dat begreep ik ook wel. Ik bedoel de tonemapping weer veranderen dat de algehele brightness hoger ligt.
Niks aan de hand dan.
Hlg heb je toch nog lang niks aan.
Nope. Hoeft niet. De B6 is geen LG SoC, toch?!ionn schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:07:
Als de E6 en C6 hem krijgen dan kan je wel met 100% zekerheid zeggen dat de B6 de update ook gaat krijgen.
Heel goed neergezet en zo gaat het veelal met diverse serie(s)Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:57:
[...]
zo ging het ook met 65EF950V OLED en ik kijk ernaar en sta nu machteloos er naar te kijken
ze beloven van alles en daar blijft het bij.
maar goed B6 is bijna uitverkocht,dus............................ zo gaat het al jaren toch!
Stond ook duidelijk dat de update in fases naar alle 2016 modellen wordt uitgerold. Voorlopig geen paniek lijkt me.ionn schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:45:
[...]
Lijkt me sterk dat 2 modellen het maar krijgen! Hdr game mode kreeg ook elke tv.
Of je kijkt er niet naar. AVS 709 is handig voor (minimale) calibratie, maar waarom problemen op gaan zoeken als je ze bij normale content niet ziet? Just sayingdevilsnight schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:23:
Waar kan ik trouwens een beetje goede test background foto's vinden? Gewoon achtergrond die volledig grijs of wit zijn? Toen ik nog een plasma had keek ik zo nu en dan naar dat soort plaatjes om te checken of er retention of wat dan ook is. Ik kan echt niets goeds vinden via Google images, niets dat fullscreen is ook.
Niet alleen een indrukwekkende docu met overtuigende boodschap over uitstervende koraal wereldwijd, maar mede door Dolby Vision zijn de beelden ronduit schitterend. De kleuren bij de close-ups van verschillend koraal spatten van het scherm af. Bij vlagen demo-waardig materiaal dat imo niet zou misstaan als loop in een winkel.
Ik had er even bij moeten vermelden dat ik Ray Donovan op Netflix aan het kijken was en ik soms rare spots/spikkels zag aan de linkerzijkant van het scherm. Maar ja, verder totaal niet. Dus het moet eigenlijk wel aan de serie/Netflix zelf liggen.Puck schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Of je kijkt er niet naar. AVS 709 is handig voor (minimale) calibratie, maar waarom problemen op gaan zoeken als je ze bij normale content niet ziet? Just saying
Maar ik vind het sowieso altijd handig om die pics te hebben.
Wow, bedankt voor deze tip! Zit nu te kijken, echt top!Koekiemonsterr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:49:
Even tussendoor, degenen die een Netflix-4k abonnement hebben; er staat een nieuwe docu 'Chasing Coral' op.
Niet alleen een indrukwekkende docu met overtuigende boodschap over uitstervende koraal wereldwijd, maar mede door Dolby Vision zijn de beelden ronduit schitterend. De kleuren bij de close-ups van verschillend koraal spatten van het scherm af. Bij vlagen demo-waardig materiaal dat imo niet zou misstaan als loop in een winkel.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Dank voor de tip. Ik ben vooralsnog niet onder de indruk van 4K Dolby Vision op Netflix... Maar ik heb het alleen met de Marvel series op Netflix bekeken, hopelijk wordt de standaard daarin niet proper toegepast. Daar oogt het korrelig en de kleuren wat flets; donkere scenes in de buitenlucht ogen wel mooi, net als nachtelijke shots van de stad NY.Koekiemonsterr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:49:
Even tussendoor, degenen die een Netflix-4k abonnement hebben; er staat een nieuwe docu 'Chasing Coral' op.
Welke instellingen gebruik je? Ik zit met mijn C7 op standard met 100 oled light, 100 contrast, 50 brightness, Color 65, Warm1, sharpening 15; daar buiten zoveel mogelijk post processing meuk uit. Truemotion op clear.
[ Voor 15% gewijzigd door Arrahant op 20-07-2017 08:31 ]
Qua instellingen zit ik - even uit mijn hoofd - wel ongeveer op iets vergelijkbaars, maar eenmaal in Dolby Vision verander ik de standaardwaarden meestal niet; hooguit switch ik nog wel eens tussen de verschillende hdr-beeldmodi.Arrahant schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:14:
[...]
Dank voor de tip. Ik ben vooralsnog niet onder de indruk van 4K Dolby Vision op Netflix... Maar ik heb het alleen met de Marvel series op Netflix bekeken, hopelijk wordt de standaard daarin niet proper toegepast. Daar oogt het korrelig en de kleuren wat flets; donkere scenes in de buitenlucht ogen wel mooi, net als nachtelijke shots van de stad NY.
Welke instellingen gebruik je? Ik zit met mijn C7 op standard met 100 oled light, 100 contrast, 50 brightness, Color 65, Warm1, sharpening 15; daar buiten zoveel mogelijk post processing meuk uit. Truemotion op clear.
Als je het hebt over korreligheid, dan doel je wellicht op die artificiële grain? Dat is ten dele een keuze van de makers. Ik ben daar ook geen fan van, maar tot nu toe vind ik DV vrij overtuigend bij dit gestreamde compressed materiaal van Netflix-4k. In Daredevil zijn de lichteffecten in de vele nachtelijke scènes behoorlijk indrukwekkend. Qua kleuren zou het nog wel iets beter kunnen ja, maar het geheel is duidelijk beter dan sdr en ook hdr10 imo.
Check anders ook nog maar eens 'Meridian', is een kort testfilmpje op Netflix, waar DV ten volle wordt benut.
Ik heb er tot nu geen last van gehad.Cubic X schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:53:
Hoeveel mensen hebben hier last van burn-in met zijn/haar C7? Volgens AVSForum (toch wel een autoriteit als het op tv's aankomt) is het een veelvoorkomend probleem bij OLED. Vooral geel schijnt een probleem te zijn bij burn-in. Helaas hebben wij in NL nogal wat zenderlogo's waar geel in verwerkt zit....Hebben mensen al burn-in geconstateerd (dat is dus anders dan retentie)? Voor mij is dat eventueel een deal breaker voor een OLED TV
.
Die Meridian zal ik ook eens checken. Ik heb het inderdaad over film grain met die korreligheid. Vooral op egale oppervlakken zoals muren in de achtergrond. Erg storend.Koekiemonsterr schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:44:
[...]
Qua instellingen zit ik - even uit mijn hoofd - wel ongeveer op iets vergelijkbaars, maar eenmaal in Dolby Vision verander ik de standaardwaarden meestal niet; hooguit switch ik nog wel eens tussen de verschillende hdr-beeldmodi.
Als je het hebt over korreligheid, dan doel je wellicht op die artificiële grain? Dat is ten dele een keuze van de makers. Ik ben daar ook geen fan van, maar tot nu toe vind ik DV vrij overtuigend bij dit gestreamde compressed materiaal van Netflix-4k. In Daredevil zijn de lichteffecten in de vele nachtelijke scènes behoorlijk indrukwekkend. Qua kleuren zou het nog wel iets beter kunnen ja, maar het geheel is duidelijk beter dan sdr en ook hdr10 imo.
Check anders ook nog maar eens 'Meridian', is een kort testfilmpje op Netflix, waar DV ten volle wordt benut.
Burn-in is dus (inderdaad) niet hetzelfde als image-retention. Image-retention is wel aanwezig bij alle modellen, verdwijnt vanzelf. Wanneer dat niet meer verdwijnt spreken we van burn-in.Cubic X schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:53:
Hoeveel mensen hebben hier last van burn-in met zijn/haar C7? Volgens AVSForum (toch wel een autoriteit als het op tv's aankomt) is het een veelvoorkomend probleem bij OLED. Vooral geel schijnt een probleem te zijn bij burn-in. Helaas hebben wij in NL nogal wat zenderlogo's waar geel in verwerkt zit....Hebben mensen al burn-in geconstateerd (dat is dus anders dan retentie)? Voor mij is dat eventueel een deal breaker voor een OLED TV
.
In dat topic lees ik helemaal niet dat burn-in een groot probleem is (het is wel een probleem, maar niet groot), en worden enken precies de gevallen besproken waar het wel is voorgekomen. De gevallen die ik tegen ben gekomen op de diverse fora (avforum, avsforums en hier) zijn op 2 handen te tellen, waarbij het meestal gaat om winkelmodellen. Heel veelvoorkomend vind ik het dus niet.
Hier op Tweakers is volgens mij 1 persoon die burn-in heeft van het RTL4 logo: @Shocked. Het kan dus zeker gebeuren (dat kan op elk type scherm), maar er zijn genoeg functies toegevoegd om dit tegen te gaan: automatische clear-panel noise cycling, pixel-shift, etc. Heb mijn B6 nu 10 maanden en nergens last van.
(Papieren) doekje met water en soms een druppeltje afwasmiddel. Maar meestal zit er enkel stof op, gewoon niet aanrakenMayet193 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:03:
Hoe maken jullie het scherm streeploos schoon?
Eerst met een droog microfiber doekje stofvrij maken. Doekje gebruik ik verder nergens anders voor en laat ik altijd droog. Vervolgens deze doekjes met dit soort spul inspuiten en het paneel middels de Mr. Miyagi methode rustig oppoetsen.Mayet193 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:03:
[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 20-07-2017 09:31 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Bedankt gaan we bekijken.Koekiemonsterr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:49:
Met een microvezel doekje stof verwijderen en dan ouderwets met mijn adem het scherm streeploos "wax in, wax out" poetsen. Geen krassen en geen reinigingsmiddelen. Werkt voor mij prima en meer is er volgens mij ook niet voor nodig.Mayet193 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:03:
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Nee ik gebruik helder, dark is veelte donker, dan zie je met Dare Devil geen steek.devilsnight schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:22:
En jullie gebruiken dan gewoon Dolby Vision dark zoals Dolby het aanraad?
Met helder zie je veel meer details.
[ Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 20-07-2017 10:48 ]
Ik zet op hem medium ipv warm2 en ook op bright ipv dark.devilsnight schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:22:
Dolby vision dark?? In welk menu zit deze optie opgeborgen?devilsnight schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:22:
Ik dacht wanneer je gaat kiezen welke beeld modus je wil hebben, dus waar je normaal kan kiezen game, cinema etc, daar kun je tussen drie DV modes kiezen dacht ik.Arrahant schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Dolby vision dark?? In welk menu zit deze optie opgeborgen?
Ik ga bright ook maar eens proberen dan. Voor die test demos zoals Chess vond ik Vivid het mooist, man bizar mooi gewoon maar voor series is het te surreal.
[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 20-07-2017 10:56 ]
Uit het hoofd heb ik vijf algemene picture settings in HDR: vivid, standard, game en nog twee cinema nog wat settings. Zo ver ik weet zijn deze hetzelfde voor HDR10 en DV, toch?? Ik gebruikk standard in HDR10 en DV.devilsnight schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:55:
[...]
Ik dacht wanneer je gaat kiezen welke beeld modus je wil hebben, dus waar je normaal kan kiezen game, cinema etc, daar kun je tussen drie DV modes kiezen dacht ik.
Ik ga bright ook maar eens proberen dan. Voor die test demos zoals Chess vond ik Vivid het mooist, man bizar mooi gewoon maar voor series is het te surreal.
Het lukt mij overigens nog steeds niet om Dolby Vision in de pc-versie van ME: Andromeda aan de praat te krijgen. Als ik ycbcr422 activeer in NVCP kan ik geen 10-bit kleurdiepte kiezen.
[ Voor 20% gewijzigd door Arrahant op 20-07-2017 11:17 ]
Maar wat bedoel je dan precies met Dolby Vision dark?devilsnight schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:19:
Dacht ik ook man.
Er staat bij mij een paar uur per dag Tour de France aan en dan heb je allerlei tellers en meldingen vast in beeld, maar ik heb het nog niet gemerkt. Soms vergeet ik dat Kodi op pauze staat, of dat het menu al een tijdje in beeld staat, maar ook dan heb ik nog niks gemerkt.Cubic X schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:53:
.
Is de standaard DVArrahant schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:35:
[...]
Maar wat bedoel je dan precies met Dolby Vision dark?
Bij de DV op de 6 serie heb je DV donker, Helder en dacht levendig.(voor films)
[ Voor 74% gewijzigd door Snake_Eye op 20-07-2017 11:46 ]
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.