Jep oud upc gebied. Lekker dan dat het niet werkt. Dan toch mediablog weer aansluiten voor game of thrones😜
Hier bij jessica jones dezelfde pixel
Op 05:57
Maar verder terug gekeken komt hij wel meer voor
Dit zit echt in het dolby vision content
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Ja precies. Heeft vast iets te maken hoe deze series gerenderd worden voor Dolby Vision. Een serie als Marco Polo heeft nergens last van. Ik heb al heel veel Dolby Vision materiaal gezien en alleen in genoemde series zie ik het terugkomen. Lang verhaal kort: je kan waarschijnlijk beter Netflix hier over contacten dan LG.raymen12345 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:12:
Hier bij jessica jones dezelfde pixel
En wat dan met de Dolby Vision demo's van LG, die hebben het ook. Hoe verklaar je dat dan? dat staat los van netflix.WvB22 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:45:
[...]
Ja precies. Heeft vast iets te maken hoe deze series gerenderd worden voor Dolby Vision. Een serie als Marco Polo heeft nergens last van. Ik heb al heel veel Dolby Vision materiaal gezien en alleen in genoemde series zie ik het terugkomen. Lang verhaal kort: je kan waarschijnlijk beter Netflix hier over contacten dan LG.
Ik geloof niet dat het hoe deze series gerenderd worden voor Dolby Vision, als ik de demo op mijn pc bekijk geen last van, wel met afspelen op TV. Ik bemerk ook dat het dit optreed met een bepaalde piek brightness . En alleen in het donker gebied aan dezelfde kant. En niet precies op dezelfde tijdstip, als het in de content zelf zit dan zou het precies op dezelfde tijdstip te zien moeten zijn, en ook op de PC monitor. Ook ben ik van mening dat het geen pixeldefect is van het paneel zelf. Wat dan wel, mag Joost weten.
[ Voor 35% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 00:11 ]
Welke demo's bedoel je dan precies?Snake_Eye schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:55:
[...]
En wat dan met de Dolby Vision demo's van LG, die hebben het ook. Hoe verklaar je dat dan? dat staat los van netflix.
Ik geloof niet dat het hoe deze series gerenderd worden voor Dolby Vision, als ik de demo op mijn pc bekijk geen last van, wel met afspelen op TV. Ik bemerk ook dat het dit optreed met een bepaalde piek brightness . En alleen in het donker gebied aan dezelfde kant. En niet precies op dezelfde tijdstip, als het in de content zelf zit dan zou het precies op dezelfde tijdstip te zien moeten zijn, en ook op de PC monitor. Ook ben ik van mening dat het geen pixeldefect is van het paneel zelf. Wat dan wel, mag Joost weten.
Sinds zaterdag in het bezit van de OLED65B6V. Prachtige TV. Ik moet alleen nog wel de beeldinstellingen juist krijgen. Zo vind ik bijvoorbeeld de 1080p YouTube video's vanaf mijn Zotac Zbox er zwaar belabberd uit zien. In vergelijking, mijn oude Panasonic Plasma P50VT20 had een super goede upscaler engine voor bijv DVD naar de 1080 resolutie.
Weet iemand of dit in de LG ergens is in te stellen? Dus dat 1080 video's er beter uitzien?
Ook ben ik nog niet tevreden met de standaard dag en nacht modus beeldinstellingen. Nu heb ik een YouTube video gevonden voor de 55 inch versie. Die heb ik gevolgd maar ik vind dat bij die instellingen de beeldhelderheid te laag blijft.
Heeft er iemand een goede tip voor het instellen van het beeld?
Verder zeer tevreden met de 4K beelden. Ze spetteren van het scherm.
Weet iemand of dit in de LG ergens is in te stellen? Dus dat 1080 video's er beter uitzien?
Ook ben ik nog niet tevreden met de standaard dag en nacht modus beeldinstellingen. Nu heb ik een YouTube video gevonden voor de 55 inch versie. Die heb ik gevolgd maar ik vind dat bij die instellingen de beeldhelderheid te laag blijft.
@jojoba007 Out of the box stond bij mij de scherpte iig VEEL te hoog. Content van mijn HTPC zag er niet uit. Ik gebruik mijn B6V ook als digitaal fotolijstje en dat was echt schrikken in het begin. Hoger dan 10 en mijn vrouw wordt een sproetenmonster op de TV.
De upscalers van panasonic zijn in het algemeen ook beter dan de LG, dus nogal logischjojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:52:
Sinds zaterdag in het bezit van de OLED65B6V. Prachtige TV. Ik moet alleen nog wel de beeldinstellingen juist krijgen. Zo vind ik bijvoorbeeld de 1080p YouTube video's vanaf mijn Zotac Zbox er zwaar belabberd uit zien. In vergelijking, mijn oude Panasonic Plasma P50VT20 had een super goede upscaler engine voor bijv DVD naar de 1080 resolutie.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
@Raziel Wat heb jij voor acties ondernomen om het beeld van 1080 te verbeteren?
Je hoeft instellingen van anderen niet 1 op 1 te volgen hejojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:52:
"Op het oog" calibratie kun je doen dmv AVS HD 709 video's (non HDR). Geen zin om je te verdiepen: laten kalibreren is ook nog een optie.
Voor upscaling opties kun je spelen met super-resolution en sharpness.
Arrived anxious, left bored
We hadden wat uitloop met ons huis. Na 4 weken stof happen nu eindelijk mijn 55C7 uitgepakt.
Valt zeker niet tegen. Wat een ongelooflijk mooi ding.
Zit nog een beetje te spelen met de beeldscherm instellingen.
Moet zeggen dat ik dat HDR effect toch best goed vind werken. Ondanks dat ik er wisselende verhalen over lees.
Die door aangeraden ISF light/dark lijkt een wat gelige tint te geven merk ik op.
Valt me trouwens ook op dat die modus tijdens Dolby Vision content niet beschikbaar is.
Ondanks dat die door LG blijkbaar aangeraden is.
Is jullie ervaring hiermee hetzelfde?
Moet zeggen dat ik dat HDR effect toch best goed vind werken. Ondanks dat ik er wisselende verhalen over lees.
Die door aangeraden ISF light/dark lijkt een wat gelige tint te geven merk ik op.
Valt me trouwens ook op dat die modus tijdens Dolby Vision content niet beschikbaar is.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Van de week mijn OLED55c6v verwent met een lg soundbar (sj9). In de winkel klonk het allemaal goed. Maar eenmaal thuis was het drama. Wat ik ook probeerde, de sj9 viel echt tegen.
Gelukkig kon ik hem terugbrengen en nu de Samsung k950 genomen.
In 1 woord “wat een beest”
Alleen stoort mijn WiFi op de Bluetooth sub. Moet ik nog even wat op verzinnen.
Nu een paar weken verder met de OLED. Ik heb gelukkig niet de problemen die ik hier in t forum zie (afkloppen)
Kan niet anders zeggen, maar het blijft een feestje om tv te gaan kijken.
Al overweeg ik wel om de tv te laten calibreren. Maar dat komt nog wel
Gelukkig kon ik hem terugbrengen en nu de Samsung k950 genomen.
In 1 woord “wat een beest”
Alleen stoort mijn WiFi op de Bluetooth sub. Moet ik nog even wat op verzinnen.
Nu een paar weken verder met de OLED. Ik heb gelukkig niet de problemen die ik hier in t forum zie (afkloppen)
Kan niet anders zeggen, maar het blijft een feestje om tv te gaan kijken.
Al overweeg ik wel om de tv te laten calibreren. Maar dat komt nog wel
Je tv springt juist over naar dolby vision modus. Lijkt mij dat dat juist de bedoeling isBobbLeeSwaggr schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:10:
Als je hem op warm 2 hebt staan wel. Ik heb hem op 1 gezet omdat ik het wit er dan beter uit vind zien.BobbLeeSwaggr schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:10:
.......
........ .
Ga met behulp van internet de "aanbevolen" waardes instellen maar probeer dan altijd per onderdeel uit wat jij prettig vind. Het is zo persoonlijk en afhankelijk van de kamer waarin je kijkt dat er geen optimale instelling is.
Het blijft afhankelijk van wat in jouw specifieke situatie het beste is.
@Puck Ik heb er nu even voor gezeten om de sharpness en de superresolution in te stellen voor 1080 beelden. Dat scheelt al aanzienlijk.
Bedankt voor alle tips.
Bedankt voor alle tips.
https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q
De 2e is een dolby vision filmpje
Als je de video gedownload is dan even de extensie naam veranderen naar mkv.
[ Voor 30% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 12:28 ]
445033
Ik heb die gelige/groene tint alleen met mijn Humax decoder dus daar hanteer ik warm1. Met de rest van de input is warm1 weer te blauwig dus daar hanteer ik gewoon warm2.BobbLeeSwaggr schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:10:
We hadden wat uitloop met ons huis. Na 4 weken stof happen nu eindelijk mijn 55C7 uitgepakt.
Geen last van en ik kom van een Pana Plasma.Renegade666 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:27:
[...]
De upscalers van panasonic zijn in het algemeen ook beter dan de LG, dus nogal logisch
Ik ben helemaal blij met deze: YouTube: LG B6 OLED TV Best Picture Settingsjojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:52:
[ Voor 33% gewijzigd door 445033 op 16-07-2017 12:43 ]
@Musicmasters Die instellingen heb ik geprobeerd maar vond de kleur geel overheersen en een te lage lichtopbrengst. Het mag van mij wel wat feller.
Ook vond ik de 1080 video's met die settings er minder uitzien.
[ Voor 7% gewijzigd door jojoba007 op 16-07-2017 12:47 ]
445033
Feller? Zet je het Oled light omhoog. Geel: zet je hem op Warm 1. Wbt 1080 video's denk ik dat je verwachtingspatroon te hoog is.jojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:47:
@Musicmasters Die instellingen heb ik geprobeerd maar vond de kleur geel overheersen en een te lage lichtopbrengst. Het mag van mij wel wat feller.
[ Voor 3% gewijzigd door 445033 op 16-07-2017 12:52 ]
De 55SJ850V heeft dezelfde updates gehad en staat nu op 03.60.09 en dat ging gewoon via de tv zelf dus geen USB stick.
Ik begrijp je reactie de calibratie van https://www.avforums.com ziet er niet uit.jojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:47:
En de ene paneel is toch anders dan het andere ook al is het van dezelfde type. Ik heb met room dark Oled licht op 80 en contrast op 85, voor mijn vorige paneel was warm 2 te geel, maar voor dit paneel wat ik gekregen heb als replacement is het wel goed.
EDIT voor Blu-ray dan.
Voor TVuitzending heb ik wel warm1.
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 23-11-2019 17:09 ]
Gisteren mijn nieuwe 55C7 gekregen ter vervanging van de oude, na testen met 5, 10 en 15% grey slides zie ik dat deze hetzelfde probleem heeft in een andere hoek:

Heeft niemand anders dit? Ik kan toch niet de enige zijn die twee keer achter elkaar dit probleem heeft

Heeft niemand anders dit? Ik kan toch niet de enige zijn die twee keer achter elkaar dit probleem heeft

445033
Nee, light op 100 ziet er mooi uit.Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:53:
[...]
Ik begrijp je reactie de calibratie van https://www.avforums.com ziet er niet uit.
En de ene paneel is toch anders dan het andere ook al is het van dezelfde type. Ik heb met room dark Oled licht op 100 en contrast op 85, voor mijn vorige paneel was warm 2 te geel, maar voor dit paneel wat ik gekregen heb als replacement is het wel goed.

Jep voor mij wel, ik heb altijd LCD gehad met een flinke bak licht, maar soms zet ik lampje 100 wel eens naar standaard fabrieksinstelling 85, maar niet lager. Anders is het te donker bij ons, er valt namelijk veel licht binnen. En huiskamer licht mode zijn de contrasten wat minder. (heeft met gamma te maken.) En hou er rekening mee dat met lampje 100 er altijd na verloop de brightness automatisch naar beneden gaat. Zet je het lampje op 85 dan gaat het nog sneller en nog minder brightness.(door ABL Automatic Brightness Limiter) Hoe lager het lampje hoe sneller en de impact van de Automatic Brightness Limiter toe slaat. Maar met HDR / Dolby vision krijg je ook een hogere piek brightness dat is nog feller. De highlights te fel, en de rest te donker.445033 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:05:
[...]
Nee, light op 100 ziet er mooi uit.Als je graag las ogen wil krijgen wel ja of wil besparen op de rest van de verlichting in je kamer.
Ook avonds is het niet aan te raden om in het donker TV te kijken, dat is niet goed voor je ogen. Ik heb altijd dan nog spotjes aan. Anders is het zo ongezellig. En heb ik kans over de hond te struikelen als allen lichten in de kamer uit zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 15:14 ]
445033
Ik zit hier nu F1 te kijken met Licht op standje 35 (ik kijk standaard op Dark), met serre op zuid (zonnescherm wel naar beneden). In de avond moet ik er helemaal niet aan denken dat ding hoger te zetten.Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:09:
[...]
Jep voor mij wel, ik heb altijd LCD gehad met een flinke bak licht, maar soms zet ik 100 wel eens naar 85, maar niet lager. Anders is het te donker bij ons valt veel licht binnen. En huiskamer licht mode zijn de contrasten wat minder. (heeft met gamma te maken.) En hou er rekening mee dat met lampje 100 er altijd na verloop de brightness naar beneden gaat. Zet je het lampje op 85 dan gaat het nog sneller en nog minder brightness.(door ABL Automatic Brightness Limiter) Maar met HDR / Dolby vision krijg je ook een hogere piek brightness dat is nog feller. Voor mij te fel, en de rest te donker.
Een LCD moet je dat ding helemaal lager zetten want anders blijft er helemaal niets over van je zwartwaardes.
Maar ieder zijn ding.
Ja ik kijk max met oled licht op 45 als ik hem 100 zet krijg ik last van me ogen net als met dolby vision oled lamp op 100 is te vel naar mij idee445033 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:22:
[...]
Ik zit hier nu F1 te kijken met Licht op standje 35 (ik kijk standaard op Dark), met serre op zuid (zonnescherm wel naar beneden). In de avond moet ik er helemaal niet aan denken dat ding hoger te zetten.
Een LCD moet je dat ding helemaal lager zetten want anders blijft er helemaal niets over van je zwartwaardes.
Maar ieder zijn ding.
Jawel hoor blijft veel over van zwartwaardes, wees eens eerlijk het is niet natuurlijk dat alles zwart is in schaduw. Het is altijd een tintje lichter. Een zwart object is ook niet eens echt zwart in werkelijkheid. Je moet altijd wel schaduwdetail blijven zien, zou het echt pikzwart zijn dan krijg je blackcrash. Ik heb mijn tv gekalibreerd met patronen. Maar met zo'n lage settings dan krijg je blackcrash. Al mijn voorwerpen thuis dat zwart is lijkt donkergrijs. Zelfs als het buiten pikdonker is dan is het nog niet echt zwart buiten.445033 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:22:
[...]
Ik zit hier nu F1 te kijken met Licht op standje 35 (ik kijk standaard op Dark), met serre op zuid (zonnescherm wel naar beneden). In de avond moet ik er helemaal niet aan denken dat ding hoger te zetten.
Maar ieder zijn ding.
[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 14:35 ]
ik heb hem nu op standaard staan en niks aan veranderd.. voor mij kijkt het goed..445033 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:22:
[...]
Maar ieder zijn ding.
LG heeft niet voor niets deze waardes als standaard ingesteld, als beste settings. Je krijgt zo een mooi plaatje. Als LG van mening zou zijn dat het op 35 moest staan dan hadden ze dat wel zo als fabrieksinstelling ingesteld. Alleen is het wel zo met kleur temperatuur voor het ene paneel anders kan uitpakken dan de andere, ik heb 3 verschillende schermen van dezelfde type gehad. En allemaal waren ze anders in kleur temperatuur.(met dezelfde instellingen) Voor de ene paneel is kleurtempratuur warm1 al te geel. En de andere niet. Ook valt de ene paneel veel donkerder uit dan de andere. Mijn 2e paneel had last van blackcrash, maar de 3e laat veel meer schaduwdetails zien.harley2009 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:42:
[...]
ik heb hem nu op standaard staan en niks aan veranderd.. voor mij kijkt het goed..
[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 15:01 ]
LG heeft niet voor niks de waarde instelbaar gemaaktSnake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:57:
[...]
LG heeft niet voor niets deze waardes als standaard ingesteld, als beste settings. Je krijgt zo een mooi plaatje. Als LG van mening zou zijn dat het op 35 moest staan dan hadden ze dat wel zo als fabrieksinstelling ingesteld. Alleen is het wel zo met kleur temperatuur voor het ene paneel anders kan uitpakken dan de andere, ik heb 3 verschillende schermen van dezelfde type gehad. En allemaal waren ze anders in kleur temperatuur.(met dezelfde instellingen) Voor de ene paneel is kleurtempratuur warm1 al te geel. En de andere niet. Ook valt de ene paneel veel donkerder uit dan de andere. Mijn 2e paneel had last van blackcrash, maar de 3e laat veel meer schaduwdetails zien.
Ja precies, maar LG moet wel met een standaard instelling komen die algemeen voor de mensen in de smaak valt. Veel mensen laten alles waardes staan van rechtsstreeks uit de doos. Maar gelukkig is iedereen vrij het in te stellen naar zijn smaak. Zelf vind ik het wel prettig om alle beeld verbeteraars uit te zetten, bij sommige modus staan ze vanuit de fabriek wel aan.Maar het is gebleken dat met de Automatic Brightness Limiter een probleem wordt als je de lampjes waarde te laag gaat zetten.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:15:
[...]
LG heeft niet voor niks de waarde instelbaar gemaaktWat is er zo moeilijk aan gewoon afstellen naar je eigen voorkeur?
[ Voor 27% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 15:28 ]
445033
Ik had het over je LCD, niet over je Oled.Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:32:
[...]
Jawel hoor blijft veel over van zwartwaardes, wees eens eerlijk het is niet natuurlijk dat alles zwart is in schaduw. Het is altijd een tintje lichter. Een zwart object is ook niet eens echt zwart in werkelijkheid. Je moet altijd wel schaduwdetail blijven zien, zou het echt pikzwart zijn dan krijg je blackcrash. Ik heb mijn tv gekalibreerd met patronen. Maar met zo'n lage settings dan krijg je blackcrash. Al mijn voorwerpen thuis dat zwart is lijkt donkergrijs. Zelfs als het buiten pikdonker is dan is het nog niet echt zwart buiten.
445033
Het liefst laat ik hem toch echt kalibreren, was het niet dat ik ook andere kosten heb en eigenlijk wel tevreden ben. En laten we wel zijn, als je maar lang genoeg kijkt naar welke setting dan ook, went alles. Laatst bij iemand met aantal tools een LED ingesteld. Eerste reactie, ik vind het niet mooi. Kijk eerst maar eens een weekje en dan zetten we hem terug op standje out of the box (dynamisch of zoiets). Hij schrok zich rot dat hij daar 2 jaar naar had gekeken. Zoals vrouwen zeggen: alles went, behalve een vent!Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 15:15:
[...]
LG heeft niet voor niks de waarde instelbaar gemaaktWat is er zo moeilijk aan gewoon afstellen naar je eigen voorkeur?
Waar heb je je scherpte op staan?445033 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:33:
[...]
Ik had het over je LCD, niet over je Oled.Net even voor de gein tijdens de tour op 100 gezet. Kwam toevallig een plek witte kiezels voorbij. Op 100 zag je bijna niet meer de contouren van die grote kiezels. Snel naar mijn setting, tataaaa, kiezels met contouren. Nee, het is mijn ding niet
445033
10. Heeft niks met de scherpte te maken. Was een plek met witte kiezels. Door de hoge lichtwaardes werd het overdreven gezien 1 grote witte massa. Niet zo gek met ook nog eens die felle zon erop.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik verblind word door witte vlaktes die glinsteren als diamanten in de felle zon. Zoals door witte kiezels met een felle zon, dan zie ik de contouren ook amper. Ik begrijp je. Maar zoals ik al eerder vertelde, zet ik het lampje ook regelmatig naar standaard 85.
[ Voor 21% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 17:10 ]
Ik ben nu vandaag even aan het rommelen geweest, maar ik ben het wel met je eens. Ik vind de standaard setting gewoon het mooiste. Ik zag dat de 1080 videos hier ook prima mee te bekijken zijn. Ik laat het lekker zo. Al dat gecalibreer wat het allemaal toch net niet is (vind ik persoonlijk dan).Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:57:
[...]
LG heeft niet voor niets deze waardes als standaard ingesteld, als beste settings. Je krijgt zo een mooi plaatje. Als LG van mening zou zijn dat het op 35 moest staan dan hadden ze dat wel zo als fabrieksinstelling ingesteld. Alleen is het wel zo met kleur temperatuur voor het ene paneel anders kan uitpakken dan de andere, ik heb 3 verschillende schermen van dezelfde type gehad. En allemaal waren ze anders in kleur temperatuur.(met dezelfde instellingen) Voor de ene paneel is kleurtempratuur warm1 al te geel. En de andere niet. Ook valt de ene paneel veel donkerder uit dan de andere. Mijn 2e paneel had last van blackcrash, maar de 3e laat veel meer schaduwdetails zien.
Klopt hoor, bijna alle instellingen van mensen die ik ben tegengekomen zijn gebaseerd op de standaard ISF dark / light met enkel wat kleine tweaks. Ik heb zelf enkel brightness aangepast (51) met custom gamma om meer detail bij near-black te krijgen zonder real-black te verliezen (wat mij betreft de belangrijkste setting!). White-balance op Warm 1. Verder alle enhancers uit (alleen bij TV heb ik paar dingen aan). Ik gebruik persoonlijk Gamma 2.2. Ik vind 2.4 wel iets meer pop geven maar dan mis je ook weer meer near-black details.jojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:27:
[...]
Ik ben nu vandaag even aan het rommelen geweest, maar ik ben het wel met je eens. Ik vind de standaard setting gewoon het mooiste. Ik zag dat de 1080 videos hier ook prima mee te bekijken zijn. Ik laat het lekker zo. Al dat gecalibreer wat het allemaal toch net niet is (vind ik persoonlijk dan).
Maar staan die enhancers ook niet gewoon standaard aan om video lager dan 4K te verbeteren? Dus om o.a. HD videos te verbeteren? Ik heb het idee dat als ik de enhancers uitzet deze HD video's juist van mindere kwaliteit worden.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:32:
[...]
Klopt hoor, bijna alle instellingen van mensen die ik ben tegengekomen zijn gebaseerd op de standaard ISF dark / light met enkel wat kleine tweaks. Ik heb zelf enkel brightness aangepast (51) met custom gamma om meer detail bij near-black te krijgen zonder real-black te verliezen (wat mij betreft de belangrijkste setting!). White-balance op Warm 1. Verder alle enhancers uit (alleen bij TV heb ik paar dingen aan). Ik gebruik persoonlijk Gamma 2.2. Ik vind 2.4 wel iets meer pop geven maar dan mis je ook weer meer near-black details.
Mwah, een 55" / 65" 1080P TV heeft uiteindelijk dezelfde output he. Simpelweg alles x2 geupscaled. Het is niet alsof er een hele lastige conversie gedaan moet wordenjojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:39:
[...]
Maar staan die enhancers ook niet gewoon standaard aan voor video lager dan 4K. Dus om o.a. HD videos te verbeteren? Ik heb het idee dat als ik ze uitzet deze video's juist van mindere kwaliteit worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Puck op 16-07-2017 17:43 ]
Dat is ook wel weer waar. Wat is dan het voornamelijke doel van die enhancers? Want ik heb wel de indruk dat ze effect hebben op de HD video's.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:40:
[...]
Mwah, een 55" / 65" 1080P TV heeft uiteindelijk dezelfde output he. Simpelweg alles x2 geupscaled. Het is niet alsof er een hele lastige conversie gedaan moet wordenZou kunnen dat er truukjes zijn om het voor je gevoel beter te krijgen, maar ik ben al tevreden met de real-deal.
[ Voor 6% gewijzigd door jojoba007 op 16-07-2017 17:44 ]
Zodat je lekker veel naar eigen smaak kan instellen. Veel zaken zijn echter ook ouderwets, zoals MPEG noise cancelling. Zit er gewoon op, omdat het er altijd al op zat.jojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:43:
[...]
Dat is ook wel weer waar. Wat is dan het voornamelijke doel van die enhancers? Want ik heb wel de indruk dat ze effect hebben op de HD video's.
Ja ik zag inderdaad van die oude MPEG instellingen etc voorbijkomen. Nou ik laat het gewoon staan zoals het staat. Ik vind het best zo. Zoals ik al zei, de standaard instelling vind ik erg mooi op 80 procent helderheid. Ik hou van een beetje fel scherm.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:47:
[...]
Zodat je lekker veel naar eigen smaak kan instellen. Veel zaken zijn echter ook ouderwets, zoals MPEG noise cancelling. Zit er gewoon op, omdat het er altijd al op zat.
Wel echt een prachtige tv zeg, echt een genot, vanavond nog maar eens een filmpje kijken
Ik ben zelf ook zeer tevreden met mijn TV, ik heb nooit zo'n goede TV gehad.jojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:50:
[...]
Ja ik zag inderdaad van die oude MPEG instellingen etc voorbijkomen. Nou ik laat het gewoon staan zoals het staat. Ik vind het best zo. Zoals ik al zei, de standaard instelling vind ik erg mooi op 80 procent helderheid. Ik hou van een beetje fel scherm.
Wel echt een prachtige tv zeg, echt een genot, vanavond nog maar eens een filmpje kijken
Custom gamma, hoe bedoel je?Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:32:
[...]
Klopt hoor, bijna alle instellingen van mensen die ik ben tegengekomen zijn gebaseerd op de standaard ISF dark / light met enkel wat kleine tweaks. Ik heb zelf enkel brightness aangepast (51) met custom gamma om meer detail bij near-black te krijgen zonder real-black te verliezen (wat mij betreft de belangrijkste setting!). White-balance op Warm 1. Verder alle enhancers uit (alleen bij TV heb ik paar dingen aan). Ik gebruik persoonlijk Gamma 2.2. Ik vind 2.4 wel iets meer pop geven maar dan mis je ook weer meer near-black details.
Ik heb zelf alles zo staan:
ISF donker
=========
Oled lamp overdag met veel licht in de kamer 100, avonds 85
Contrast 85
helderheid 51
H Scherpte 10
V scherpte 10
Kleur 50
Dynamische contrast uit
Super resolutie uit.
kleurbereik normaal
rand verbeteren uit
kleur filter uit
gamma BT.1886
Kleur warm1
ruisonderdrukking uit
mpeg-ruisonderdrukking uit
echte bioscoop aan
motion eye care uit
trumotion uit
[ Voor 57% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 18:16 ]
Custom luminance aanpassingen. Zie hier.Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:07:
Custom gamma, hoe bedoel je?
On LG 2016 OLEDs:
On LG Pre 2016 OLEDs:
Wat is LG Pre 2016 OLEDs?
2015 OLED'sSnake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:24:
[...]
On LG 2016 OLEDs:
On LG Pre 2016 OLEDs:
Wat is LG Pre 2016 OLEDs?
Oké thanks. Ik zag dat de persoon de OLED Light op 28 heeft staan, dan kan ik me voorstellen dat hij weinig details ziet met nearblack.
OLED Light heeft niks met near-blacks te maken. Voor hetzelfde geld zit hij in een 100% donkere kamer. Dan is 28 meer dan voldoende. Je verliest geen detail met een lagere OLED Light, het komt alleen minder goed bij je aan. Als we niet weten in wat voor omgeving er gekeken wordt, kan je hier geen conclusies aan trekken.Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:28:
[...]
Oké maar ik zag dat de persoon de OLED Light op 28 heeft staan, dan kan ik me voorstellen dat hij weinig details ziet met nearblack.
Feit is dat de 2016 serie gewoon near-black problemen heeft, en dit verhelpt het een beetje.
[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 16-07-2017 18:35 ]
Heb even gekeken op mijn TV
Witbalance /
2 punts moet ik dan op 20 punts IRE zetten, en dan Doelluminantie op 5 ?
Patroon
buiten
IRE
100
Doelluminantie op 5 ?????? (stond op 0 standaard)
Rood
0
groen
0
Blauw
0
Is dat de bedoeling?
Witbalance /
2 punts moet ik dan op 20 punts IRE zetten, en dan Doelluminantie op 5 ?
Patroon
buiten
IRE
100
Doelluminantie op 5 ?????? (stond op 0 standaard)
Rood
0
groen
0
Blauw
0
Is dat de bedoeling?
De bedoeling is dat je op de lage gamma waarden (IRE 5%) de luminance verhoogt met bijvoorbeeld 6 of 8. Vervolgens stapsgewijs naar beneden met 2 (IRE 10% = 4 | IRE 15% = 2) zodat je gamma curve wel goed blijft. Hiermee krijg je dus meer detail in de donkere gamma waardes (maar kan ook meer ruis veroorzaken).
Er staan heel veel truukjes in dat topic (waaronder brightness/contrast in kleinere stappen in kunnen stellen via service menu), lees het eens rustig door.
Er staan heel veel truukjes in dat topic (waaronder brightness/contrast in kleinere stappen in kunnen stellen via service menu), lees het eens rustig door.
Oké zal het eens op mijn gemnak doorlezen.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:49:
De bedoeling is dat je op de lage gamma waarden (IRE 5%) de luminance verhoogt met bijvoorbeeld 6 of 8. Vervolgens stapsgewijs naar beneden met 2 (IRE 10% = 4 | IRE 15% = 2) zodat je gamma curve wel goed blijft. Hiermee krijg je dus meer detail in de donkere gamma waardes (maar kan ook meer ruis veroorzaken).
Alleen (IRE 5%) (IRE 10%) en (IRE 15%) ?
Dus Witbalance /
2 punts moet ik dan op 20 punts IRE zetten
dan de IRE 100 selecteren en op 5 zetten dan Doelluminantie 6
IRE
5
Doelluminantie 6 (stond op 0 standaard)
Rood
0
groen
0
Blauw
0
Is dat de bedoeling?
[ Voor 139% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 20:23 ]
-
[ Voor 102% gewijzigd door roT- op 16-07-2017 19:39 ]
445033
Het effect van die enhancers is zo'n "mooi" onnatuurlijk plaatje te krijgen waar de meeste mensen op geilen in de winkel. Iedereen die natuurlijk beeld wil krijgen ziet dit gelijk. Net als bijv. dat Truemotion. Sorry, maar het ziet er echt niet uit. Alsof mensen op de achtergrond worden geplakt.jojoba007 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:43:
[...]
Dat is ook wel weer waar. Wat is dan het voornamelijke doel van die enhancers? Want ik heb wel de indruk dat ze effect hebben op de HD video's.
Gisteravond heb ik nog maar eens IMDB: Il buono, il brutto, il cattivo (1966) gekeken. Een film van jawel 50 jaar oud. Die ga ik niet opleuken met al die rommel die op mijn tv zit. Die film is 50 jaar oud en die moet er ook gewoon zo uitzien, met al die lekkere spikkels in de blauwe luchten etc etc. Ik facelift mijn eigen al wat oudere kop ook niet.
Heeft iemand anders ook dat de Youtube app geen Filmpjes meer load? Hij load wel de reclames maar blijft dan de hele tijd laden voor het filmpje. Heb al geprobeerd eraf te gooien en opnieuw te installeren, andere apps werken perfect.
Dit is op een 55E6V
Dit is op een 55E6V
Dus niet IRE 100 (dat is bovenaan het gamma spectrum), maar IRE 5. Stel dat je IRE op 8 instelt dan stel je het als volgt in:Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:14:
[...]
Oké zal het eens op mijn gemnak doorlezen.
Alleen (IRE 5%) (IRE 10%) en (IRE 15%) ?
Dus Witbalance /
2 punts moet ik dan op 20 punts IRE zetten
dan de IRE 100 selecteren en op 5 zetten dan Doelluminantie 6
IRE
5
Doelluminantie 6 (stond op 0 standaard)
Rood
0
groen
0
Blauw
0
Is dat de bedoeling?
IRE 5 = +8 luminance
IRE 10 = +6 luminance
IRE 15 = +4 luminance
IRE 20 = +2 luminance
En dan is IRE 25 (en daarboven) weer gewoon nul. Zo krijg je meer brightness in het lagere spectrum van je gamma. Als je deze op bijv 6 instelt dan moet je de waarden daarna stapsgewijs tot aan het nulpunt brengen, en dus maar tot IRE 15.
Plaatje als voorbeeld hoe gamma IRE werkt:

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 16-07-2017 20:36 ]
Ja dat bedoel ik op IRE 100 klikken en terug naar IRE 5 zetten, en dan daarvan de Doelluminantie op 8Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:34:
[...]
Dus niet IRE 100 (dat is bovenaan het gamma spectrum), maar IRE 5. Stel dat je IRE op 8 instelt dan stel je het als volgt in:
IRE 5 = +8 luminance
IRE 10 = +6 luminance
IRE 15 = +4 luminance
IRE 20 = +2 luminance
En dan is IRE 25 (en daarboven) weer gewoon nul. Zo krijg je meer brightness in het lagere spectrum van je gamma. Als je deze op bijv 6 instelt dan moet je de waarden daarna stapsgewijs tot aan het nulpunt brengen, en dus maar tot IRE 15.
Plaatje als voorbeeld hoe gamma IRE werkt:
[afbeelding]
Dan de IRE 5 klikken en naar 10 zetten. en daarvan de Doelluminantie op 6 enz
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 21:28 ]
Heeft geholpen, bedankt voor de tip, je ziet duidelijk verschil, meer schaduw details, en wat echt zwart moet zijn blijft zwart, maar de nearblack heeft meer details.Een hele slok op een borrel.
Ik heb IRE lichte kamer eerst ingesteld naar mijn setting voor IRE darkroom, en toen deze luminance
aanpassingen toegepast, zo zette ik een filmpje op pauze, en verander van darkroom naar lightroom, en weer terug om te vergelijken, je ziet veel verschil.
Maar lampje heeft wel veel invloed op details, heb het net getest. met 35 liep de knipperende balken patroon van 17 terug naar 20. Dus een te lage lampje geeft ook blackcrash.
Ik heb IRE lichte kamer eerst ingesteld naar mijn setting voor IRE darkroom, en toen deze luminance
aanpassingen toegepast, zo zette ik een filmpje op pauze, en verander van darkroom naar lightroom, en weer terug om te vergelijken, je ziet veel verschil.
Maar lampje heeft wel veel invloed op details, heb het net getest. met 35 liep de knipperende balken patroon van 17 terug naar 20. Dus een te lage lampje geeft ook blackcrash.
[ Voor 22% gewijzigd door Snake_Eye op 16-07-2017 22:23 ]
Ik heb de LG AN-MR700 voor mijn EG910V gekocht, maar deze doet het iets minder dan ik had verwacht.
Eigen schuld, want ik heb me er niet op ingelezen.
Heeft iemand deze ab volledig werkend gekregen op zijn LG met een andere originele ab? Is het mogelijk om bepaalde zaken te “leren” of heb ik echt pech?
Eigen schuld, want ik heb me er niet op ingelezen.
Heeft iemand deze ab volledig werkend gekregen op zijn LG met een andere originele ab? Is het mogelijk om bepaalde zaken te “leren” of heb ik echt pech?
Ah ja, hij onthoudt de laatste IRE setting gekozen dus bij mij stond deze nog op 5, vandaar de verwarring. Je kunt inderdaad ook goed verschil zien door ISF light en dark exact dezelfde basis settings te geven. Dan kun je de ene tweaken en makkelijk wisselen om te zien of het verbeterd of juist niet.Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:27:
[...]
Ja dat bedoel ik op IRE 100 klikken en terug naar IRE 5 zetten, en dan daarvan de Doelluminantie op 8
Dan de IRE 5 klikken en naar 10 zetten. en daarvan de Doelluminantie op 6 enz
.
[ Voor 197% gewijzigd door cangri op 17-07-2017 00:10 ]
Ben je met het rode knopje naar on demand gegaan? En dan moet je naar het kopje movies en series xl en dan zie jeDeepeej schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:26:
Weet iemand hoe je via de ziggo module naar on demand functies kan? Heb hbo maar kan het nergens benaderen. Tenminste ik weet niet waar, en game of thrones begint bijna weer.
Movies series kids
Druk je movies zie je movies hbo
Druk je op series zie je series hbo
Als het goed is heb je dan wat je wilt toch?
Dat is het content van hbo alleen via de ci +
Dat klopt ondanks de tweaks blijft Gamma 2.4 nog een blackcrash geven tegenover de 2.2.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:32:
[...]
Maar Gamma 2.4 geeft wel een beter contrast (meer pop) zoals je zei.
*BlackcrushSnake_Eye schreef op maandag 17 juli 2017 @ 00:22:
[...]
Dat klopt ondanks de tweaks blijft Gamma 2.4 nog een blackcrash geven tegenover de 2.2.
Maar Gamma 2.4 geeft wel een beter contrast (meer pop) zoals je zei.
Bij m'n 55e6v is dit ook. Staat standaard in stand gamma 2.4, maar wanneer je netflix opent zie direct black crush in het laadscherm. Ik weet niet of jij een 2017 serie hebt, maar ik hoop dat het daarbij niet nodig is om de gamma op 2.2 te zetten.
Welke gamma waarde is normaliter een goed startpunt voor mijn 55b6v? Staat nu op bt.1886 maar het lijkt alsof 2.2 meer 'echt Is', de 2.4 overdrijft kwa kleur. Tenminste zo zie ik het
Ik neem aan dat je blackcrush bedoeld?Snake_Eye schreef op zondag 16 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Mijn 2e paneel had last van blackcrash, maar de 3e laat veel meer schaduwdetails zien.
Volgens mij is er niet echt een standaard afgesproken voor gamma (waar de film op gemasterd is). BT1886 en 2.4 zijn voor zover ik weet in elk geval gelijk.brtkpr schreef op maandag 17 juli 2017 @ 06:18:
Welke gamma waarde is normaliter een goed startpunt voor mijn 55b6v? Staat nu op bt.1886 maar het lijkt alsof 2.2 meer 'echt Is', de 2.4 overdrijft kwa kleur. Tenminste zo zie ik het
Kan ik er van uit gaan dat als ik een 2016 paneel ISF laat calibreren (wat is sowieso van plan ben) dat men hier rekening mee houd? Kom diverse tips tegen om near black te verbeteren maar zit zelf het liefst helemaal niet aan diverse instellingen om de ISF calibratie niet te vern**ken.Puck schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:29:
[...]
Feit is dat de 2016 serie gewoon near-black problemen heeft, en dit verhelpt het een beetje.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dat zou juist een reden zijn om een ISF calibratie the laten doen. Deze settings zou je dan eigenlijk ook niet moeten aanraken zonder hardware en zijn juist bedoeld voor calibratie. Ik zou het wel expliciet melden dat deze modellen last hebben van black-crush en of ze daar extra op willen letten (mochten ze gen ervaring hebben met dit model).westergas schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:48:
[...]
Kan ik er van uit gaan dat als ik een 2016 paneel ISF laat calibreren (wat is sowieso van plan ben) dat men hier rekening mee houd? Kom diverse tips tegen om near black te verbeteren maar zit zelf het liefst helemaal niet aan diverse instellingen om de ISF calibratie niet te vern**ken.
Sim raadde het laten kalibreren van je tv af. Ten eerste omdat het resultaat maar heel marginaal afwijkt van wat je zelf kunt bereiken, ten tweede omdat het daarmee de hoge prijs die het met zich meebrengt niet rechtvaardigt. Als je de settings van rtings / Tweakers overneemt en zo nodig een klein beetje finetunet aan de hand van je smaak en wensen, kan je dit zelf ook. Als je geen professioneel resultaat nodig hebt (presentaties, video-editing, enz) en geen verstokte videofiel bent; is het zelfs voor de gemiddelde Tweaker echt zonde van je duur bestede geld.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Is wel subjectief natuurlijk. Probleem is dat elk scherm weer anders is en natuurlijk kan je wat settings overnemen maar de instellingen van de kleuren en witbalans is voor elk scherm uniek. Zonder professionele apparatuur kan je alleen op het oog iets veranderen en dat is voor de meeste mensen meer als voldoende. Echter om het als zonde van je geld af te doen is wel erg kort door de bocht. Zo'n kalibratie duurt al snel 2 uur en dat is niet voor niets. Als je net 2000 tot misschien wel 7000 euro voor een tv hebt neergeteld is een paar honderd euro nog wel te overzien lijkt me.Jorgen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:14:
Sim raadde het laten kalibreren van je tv af. Ten eerste omdat het resultaat maar heel marginaal afwijkt van wat je zelf kunt bereiken, ten tweede omdat het daarmee de hoge prijs die het met zich meebrengt niet rechtvaardigt. Als je de settings van rtings / Tweakers overneemt en zo nodig een klein beetje finetunet aan de hand van je smaak en wensen, kan je dit zelf ook. Als je geen professioneel resultaat nodig hebt (presentaties, video-editing, enz) en geen verstokte videofiel bent; is het zelfs voor de gemiddelde Tweaker echt zonde van je duur bestede geld.
Mij houdt het om twee redenen nog tegen: ten eerste natuurlijk toch het prijskaartje van kalibratie en ten tweede valt er in de HDR modussen bijna niets aan te passen en weten ze ook bij de kalibratie bedrijven nog niet goed hoe hiermee om te gaan. Aangezien HDR steeds belangrijker zal worden is dit juist de beeldmodus die je perfect zal willen hebben. Toch zijn de verhalen die ik hoor over kalibratie behoorlijk positief en zeggen mensen dat ze zelfs met het blote oog het verschil zien. Probleem is echter wel dat wat in de kalibratiewereld als perfect gezien wordt (neutraal beeld, levensechte kleuren) vaak de eerste dagen niet als heel mooi door de consument wordt ervaren. We zijn 'gehersenspoeld' door kleuren die van de tv af moeten spatten maar niets met de werkelijkheid te maken hebben. De vraag is alleen: is dat erg? Dat is puur persoonlijk. Wil je een zo natuurgetrouw beeld als mogelijk dan is kalibratie zeker te overwegen. Wil je een tv met meer uitgesproken beeld en is tv kijken puur amusement: misschien is kalibratie wel helemaal niet zo belangrijk voor jouw kijkplezier. Lees wel vaak dat mensen na een tijdje gewend zijn aan een gekalibreerd beeld en daarna de fabrieksinstellingen verafschuwen.
[ Voor 3% gewijzigd door WvB22 op 17-07-2017 10:37 ]
Ook de ene video is de andere niet, zo heb je video dat in het geheel wat fletser is, en zo heb je video wat in het geheel donkerder is. Daarom gebruik ik voor heel donkere films nu ook gamma 2.2 (light room) Zo ook met kleuren, metde ene video spat de kleuren van het scherm, de andere is weer te soft. Met de setting warm 1 of 2, sommige films zijn nogal koel van kleur en andere films weer erg warm. Zo kan je wel professioneel je TV laten kalibreren, maar volgens mij blijf men toch met de instellingen aankloten. Ik kan me wel helemaal vinden met Puck's instellingen.
EDIT: Daarbij komt nog eens, als je de TV professioneel laat kalibreren ben je een hoop geld kwijt. Soms is het goed na een firmware update je hele TV te laten resetten. Dan kan je weer helemaal opnieuw geld uitgeven voor HET professioneel kalibreren. Zonde.
EDIT: Daarbij komt nog eens, als je de TV professioneel laat kalibreren ben je een hoop geld kwijt. Soms is het goed na een firmware update je hele TV te laten resetten. Dan kan je weer helemaal opnieuw geld uitgeven voor HET professioneel kalibreren. Zonde.
[ Voor 67% gewijzigd door Snake_Eye op 17-07-2017 11:56 ]
Klopt niet helemaal. Die settings kan je vast laten leggen in de instellingen van de TV. Ook na een reset naar fabrieksinstellingen blijven die instellingen behouden. Geen idee hoe ze dat doen maar kennelijk kan het. En uiteraard krijg je documentatie over de instellingen op papier en kan je altijd zelf die instellingen handmatig terug zetten.Snake_Eye schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:00:
Ook de ene video is de andere niet, zo heb je video dat in het geheel wat fletser is, en zo heb je video wat in het geheel donkerder is. Daarom gebruik ik voor heel donkere films nu ook gamma 2.2 (light room) Zo ook met kleuren, metde ene video spat de kleuren van het scherm, de andere is weer te soft. Met de setting warm 1 of 2, sommige films zijn nogal koel van kleur en andere films weer erg warm. Zo kan je wel professioneel je TV laten kalibreren, maar volgens mij blijf men toch met de instellingen aankloten. Ik kan me wel helemaal vinden met Puck's instellingen.
Wat betreft de verschillen per video: ook dat klopt niet helemaal. Ja natuurlijk verschillen de video's maar dat is dan (hopelijk) de bedoeling van de regisseur en de sfeer die je met een filmpje wil oproepen. Dat heeft niets met je instellingen te maken maar meer met de artistieke vrijheid van een regisseur of de nabewerking met kleuren. Of je hebt een prutser op YouTube maar ja daar kan je tv ook weinig aan doen.
Vreemd probleem, als ik via mijn telefoon maar een Chromecast Ultra cast met apps als Netflix of Google Play movies en dan als geluidsoptie Dolby Digital plus gebruik ipv stereo is het geheel out of lipsync via een Denon X4300h. Het beeld heeft een vertraging ten opzichte van het geluid. Regelmatig valt het geluid een splitsecond weg. Dit is er niet wanneer ik stereo gebruik als output.
Wat veroorzaakt dit? Ik heb de Chromecast Ultra op een andere HDMI ingang getest. Andere HDMI kabel niets maakt verschil
Voor deze vraag een apart topic geopend
Mayet193 in "Chromecast Ultra hapert bij digitale audio"
Wat veroorzaakt dit? Ik heb de Chromecast Ultra op een andere HDMI ingang getest. Andere HDMI kabel niets maakt verschil
Voor deze vraag een apart topic geopend
Mayet193 in "Chromecast Ultra hapert bij digitale audio"
[ Voor 11% gewijzigd door Michiel193 op 17-07-2017 15:45 ]
Ik was gister met vrouwlief kijken naar een Oled tv voor als de woning is uitgebouwd einde dit jaar. Ik was even bang dat ze de 65 versie te groot zou vinden maar tot mijn verbazing vond ze de (OLED55C7V) 55inch te klein en (OLED65C7V) 65inch gewoon goed ... So far so good. Ze viel alleen over de dikte van de achterkant en ik was ook vrij verbaasd over hoe dik deze eigenlijk is irl. Nu stond ook de OLED65W7 daar , nu raad je het al, en die was perfect volgens haar
.
Het probleem doet zich voor dat ik niet zo gecharmeerd ben van die soundbar. Nu heb ik iets gelezen over dat er misschien ook een industriële versie zou komen , zoals de lg-55EJ5C-B , met een klein kastje ipv soundbar. Is er toevallig iets genoemd hierover tijdens de W7 presentatie van een aantal weken geleden ?
Anders moet ik water bij de wijn doen want het is natuurlijk wel een pracht tv en zeker in vergelijking met mijn huidige tv van 10+ jaar oude
(pricewatch: Samsung LE40A656 Zwart

Het probleem doet zich voor dat ik niet zo gecharmeerd ben van die soundbar. Nu heb ik iets gelezen over dat er misschien ook een industriële versie zou komen , zoals de lg-55EJ5C-B , met een klein kastje ipv soundbar. Is er toevallig iets genoemd hierover tijdens de W7 presentatie van een aantal weken geleden ?
Anders moet ik water bij de wijn doen want het is natuurlijk wel een pracht tv en zeker in vergelijking met mijn huidige tv van 10+ jaar oude
[ Voor 9% gewijzigd door randomice op 17-07-2017 12:52 ]
Ik heb nergens iets kunnen vinden waar je de professionele calibratie kan behouden, en het terug zetten na het resetten van je TV. Met een firmware update kan je kleuren ook weer aangepast zijn, (dat is regelmatig voorgekomen) dan klopt de professionele kalibratie ook niet meer. Zover ik vernomen heb ( ik kan het ook fout hebben) kan je zelf de professionele calibratie niet handmatig terug zetten, en kan dat alleen door apparatuur van een professionele kalibrator. Zelf wil je ook een bepaalde sfeer instellen op je TV, zoals bijvoorbeeld kleurtemperatuur normaal, warm1 of 2 enz. De kalibrator zal in 99%van de gevallen de kleur temperatuur op warm 2 instellen. Warm2 valt niet snel in de smaak van de mensen. Er kunnen toch verschillen in de blu-rays van dezelfde titel aantroffen worden. Zo kan een US of andere import blu-ray een heel andere beeld weergeven dan een NL uitgave. Dat kan best met elkaar verschillen. Zoals met licht donker, en kleur. Een film titel dat veelte geel is (de bedoeling van de regisseur en de sfeer die je met een filmpje wil oproepen) bepaald niet dat de consumenten daar blij mee zijn, (als ze de instelling op warm 2 hebben staan). Zo verschillen UHD en blu-ray Full-HD totaal anders met elkaar van beeld en kleuren. Welke van deze, is dan de artistieke vrijheid van een regisseur of de nabewerking met kleuren. En de bedoeling van de regisseur met de sfeer die hij met een filmpje wil oproepen?WvB22 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:04:
[...]
Klopt niet helemaal. Die settings kan je vast laten leggen in de instellingen van de TV. Ook na een reset naar fabrieksinstellingen blijven die instellingen behouden. Geen idee hoe ze dat doen maar kennelijk kan het. En uiteraard krijg je documentatie over de instellingen op papier en kan je altijd zelf die instellingen handmatig terug zetten.
Wat betreft de verschillen per video: ook dat klopt niet helemaal. Ja natuurlijk verschillen de video's maar dat is dan (hopelijk) de bedoeling van de regisseur en de sfeer die je met een filmpje wil oproepen. Dat heeft niets met je instellingen te maken maar meer met de artistieke vrijheid van een regisseur of de nabewerking met kleuren. Of je hebt een prutser op YouTube maar ja daar kan je tv ook weinig aan doen.
Er bestaat op dit moment nog teveel onduidelijkheid over hoe exact een tv in HDR-modus te kalibreren, en ook geven fabrikanten hier weer hun eigen draai aan. Volgens Dimitri is het een te groot risico om op dit moment met die instellingen te spelen, met name omdat elke kleine aanpassing kan zorgen voor een probleem verderop. Dit komt vooral doordat de manier waarop tv’s het HDR-signaal interpreteren, mappen en weergeven door zoveel schijven en algoritmen gaat dat de echte controle voor een kalibratie nog ontbreekt.
[ Voor 29% gewijzigd door Snake_Eye op 17-07-2017 20:59 ]
Die warm2 setting begrijp ik echt niet he? Smaken verschillen en standaard is het wellicht te 'koud', maar op warm2 ziet (op mijn TV) iedereen er uit alsof hij hepatitus of een andere leveraandoening heeft. Medium vind ik nog acceptabel, maar ook daar vind ik het vrij gelig. Misschien ben ik toch net zo kleurenblind als mijn vader ...
Vd week heb mijn 55e6 geupdate met de nieuwste firmware versie: 5.30.02
Via usb stick. Update is nog niet beschikbaar ota.
Deze update zorgde ervoor dat het 1080i tv signaal compleet gebroken is.
Elke paar seconden haperde/freezde het beeld.
Duidelijk zichtbaar bij tennis en voetbal.
Dit probleem wordt ook besproken op avforums.
In engeland is de update via de tv zelf al beschikbaar.
https://www.avforums.com/...ed-juddering-sky.2110869/
Ook schijnt de hdr game mode een stuk dimmer te zijn met deze firmware.
Ik kon gelukkig na uren ploeteren terug naar de oude firmware versie.
Alles is weer goed nu.
Ik raad je dus zeker af om deze firmware versie op je tv te zetten.
En automatische updatesdus uit te zetten op je toestel.
Heb lg al ingelicht, maar zij waren (nog) niet bekend met dit probleem.
Alles is weer goed nu.
Klinkt alsof de tone mapping van HDR Game Mode nu ook voor de andere modellen is aangepast, waardoor deze dim wordt (lijkt dus een bewuste keuze van LG). Dit was namelijk al zo bij de B6 (maar wel veel lagere input lag). Enige oplossing lijkt dynamic contrast of ingame brightness omhoog gooien.invincible30 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:10:
Vd week heb mijn 55e6 geupdate met de nieuwste firmware versie: 5.30.02
Alles is weer goed nu.
Kun jij trouwens in stappen uitleggen hoe je een firmware downgrade hebt gedaan? Kan handig zijn voor anderen
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 17-07-2017 16:04 ]
In deze post van mij op avforums staat een uitleg via een linkPuck schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:03:
[...]
Klinkt alsof de tone mapping van HDR Game Mode nu ook voor de andere modellen is aangepast, waardoor deze dim wordt (lijkt dus een bewuste keuze van LG). Dit was namelijk al zo bij de B6 (maar wel veel lagere input lag). Enige oplossing lijkt dynamic contrast of ingame brightness omhoog gooien.
Kun jij trouwens in stappen uitleggen hoe je een firmware downgrade hebt gedaan? Kan handig zijn voor anderen
LG E6 OLED Owners and Discussion Thread Part 6
Over een W7-zonder-soundbar is tijdens de bijeenkomst niks gezegd. En dat terwijl er meermaals over de soundbar gesproken is, bijv. of-ie vervangbaar zou zijn, danwel of je hem kan weglaten als je hem niet nodig hebt.randomice schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:51:
Ik was gister met vrouwlief kijken naar een Oled tv voor als de woning is uitgebouwd einde dit jaar. Ik was even bang dat ze de 65 versie te groot zou vinden maar tot mijn verbazing vond ze de (OLED55C7V) 55inch te klein en (OLED65C7V) 65inch gewoon goed ... So far so good. Ze viel alleen over de dikte van de achterkant en ik was ook vrij verbaasd over hoe dik deze eigenlijk is irl. Nu stond ook de OLED65W7 daar , nu raad je het al, en die was perfect volgens haar.
Anders moet ik water bij de wijn doen want het is natuurlijk wel een pracht tv en zeker in vergelijking met mijn huidige tv van 10+ jaar oude(pricewatch: Samsung LE40A656 Zwart
Wat vond je vrouw te dik dan?
Weglaten lijkt me niet haalbaar ... bij de W7 is het scherm niets meer dan dat. De rest zit in de soundbar.Jorgen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:47:
[...]
Over een W7-zonder-soundbar is tijdens de bijeenkomst niks gezegd. En dat terwijl er meermaals over de soundbar gesproken is, bijv. of-ie vervangbaar zou zijn, danwel of je hem kan weglaten als je hem niet nodig hebt.
@Raziel Precies. Dat bedoel ik ook.
De achterkant waar de elektronica in zit is significant dikker dan het bovenste stuk. Ik denk als ze het verdeeld over het hele scherm hadden gedaan de tv dan stuk dunner was geworden. Er komt namelijk ook nog een beugel op de achterkant en dan komt ie nog ieta verder van de muur. Die 55ej5 was ook zo een wallpaper scherm maar dan met enkel een kastje voor je elektonica en kleiner dan een horizonboxJorgen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:47:
[...]
Over een W7-zonder-soundbar is tijdens de bijeenkomst niks gezegd. En dat terwijl er meermaals over de soundbar gesproken is, bijv. of-ie vervangbaar zou zijn, danwel of je hem kan weglaten als je hem niet nodig hebt.
Ik ga woensdag de 65C7 ophalen en heb iets bedacht om de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen.randomice schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:56:
[...]
De achterkant waar de elektronica in zit is significant dikker dan het bovenste stuk. Ik denk als ze het verdeeld over het hele scherm hadden gedaan de tv dan stuk dunner was geworden. Er komt namelijk ook nog een beugel op de achterkant en dan komt ie nog ieta verder van de muur. Die 55ej5 was ook zo een wallpaper scherm maar dan met enkel een kastje voor je elektonica en kleiner dan een horizonbox
Dit zal niet met elke muur 'zomaar' gaan maar als het allemaal uitpakt zoals bedacht hangt het witte onderste gedeelte dadelijk zowat strak tegen de muur. Hoop hier van het weekend aan toe te komen en zal dan zeker foto's posten.
Succes met je keuze, wat een luxe problemen toch allemaal
Ik heb de 65C7 ook strak tegen de muur, was notabene een Sony ophangbeugel. Maar de VESA maat was hetzelfde. Waar het bij mij op neer komt is dat er 2 ringen in de VESA gaten zijn geschroefd, die ringen hangen weer in een beugel die strak tegen de muur zit gemonteerd. Let wel, zorg voor 90 graden connectors, voor de coax zowieso want deze steekt anders te ver uit, eerst een normale geprobeerd maar toen kreeg ik de TV niet opgehangen. Een UTP kabel kreeg ik niet erin, er is gewoon te weinig marge, is verder geen ramp daar ik de TV toch op 5Ghz wifi heb zitten. Het is dus mogelijk, alleen het vereist wel enig fatsoenlijkiRenik schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:20:
[...]
Ik ga woensdag de 65C7 ophalen en heb iets bedacht om de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen.
Dit zal niet met elke muur 'zomaar' gaan maar als het allemaal uitpakt zoals bedacht hangt het witte onderste gedeelte dadelijk zowat strak tegen de muur. Hoop hier van het weekend aan toe te komen en zal dan zeker foto's posten.
kabelmanagement en het ophangen moet je echt met beleid doen.
Whole lot of stars ***
Benieuwd hoe dat er uitziet. Mocht je een foto van de zijkant kunnen posten...Rudios schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:43:
[...]
Ik heb de 65C7 ook strak tegen de muur, was notabene een Sony ophangbeugel. Maar de VESA maat was hetzelfde. Waar het bij mij op neer komt is dat er 2 ringen in de VESA gaten zijn geschroefd, die ringen hangen weer in een beugel die strak tegen de muur zit gemonteerd. Let wel, zorg voor 90 graden connectors, voor de coax zowieso want deze steekt anders te ver uit, eerst een normale geprobeerd maar toen kreeg ik de TV niet opgehangen. Een UTP kabel kreeg ik niet erin, er is gewoon te weinig marge, is verder geen ramp daar ik de TV toch op 5Ghz wifi heb zitten. Het is dus mogelijk, alleen het vereist wel enig fatsoenlijk
kabelmanagement en het ophangen moet je echt met beleid doen.
Coax sluit ik niet aan, wel 7 andere kabels die rechtstreeks de muur ingaan dus geen haakse connectors nodig.
Warm 2 is inderdaad te geel in de meeste gevallen. Vooral met een film waarvan de film al wat gelig uitvalt. Zo zag ik een mooie meid in een film, ze bloosde maar met warm2 zag je de roze wangen amper, maar met warm 1 zag je het wel, warm 2 maakt alles snel monotoon, en het lijkt alsof wat detail wordt weggenomen. De kalibrator zet de kleur temp op warm2 voor de kleur wit Illuminant D65.Raziel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:08:
Die warm2 setting begrijp ik echt niet he? Smaken verschillen en standaard is het wellicht te 'koud', maar op warm2 ziet (op mijn TV) iedereen er uit alsof hij hepatitus of een andere leveraandoening heeft. Medium vind ik nog acceptabel, maar ook daar vind ik het vrij gelig. Misschien ben ik toch net zo kleurenblind als mijn vader ...
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 17-07-2017 21:13 ]
Luxe probleem inderdaad en het went snel als ze het beeld zietiRenik schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:20:
[...]
Ik ga woensdag de 65C7 ophalen en heb iets bedacht om de tv zo strak mogelijk tegen de muur te hangen.
Vals wandje plaatsen en onderste gedeelte laten verzinken in de wand.
Evt nog een kitrandje rondom, strakker krijg je hem niet
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het lukt me niet om dolby vision in Mass Effect Andromeda aan de praat te krijgen. Is er iemand hier die dat heeft geprobeerd? Ik heb een LG C7 en gebruik Nvidia drivers 384.77 en deze kabel. HDR 10 werkt wel.
In Nvidia control panel kan ik ook geen 10-bit output color depth selecteren, ongeacht de output color format. Wellicht heeft dat er mee te maken? Als ik 30 hz in NVCP aanzet kan ik alleen 12-bit kleurdiepte selecteren.
Ik speel nu met RGB output op full range en 8 bit kleurdiepte.
In Nvidia control panel kan ik ook geen 10-bit output color depth selecteren, ongeacht de output color format. Wellicht heeft dat er mee te maken? Als ik 30 hz in NVCP aanzet kan ik alleen 12-bit kleurdiepte selecteren.
[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 17-07-2017 23:17 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Vind ik persoonlijk helemaal niet, ik vind juist warm 1 en nog kouder niet om aan te zien en onnatuurlijk wit. Het is koud en hard. Je wilt eigelijk juist tegen die 6500k wit zitten. Kijk ook maar eens in het echt buiten, daar is wit eerder geelsig dan blauw. Bij isf calibratie komt deze stand voor 90% zeker op warm2, tenzij je een heel erg "warm" paneel hebt. Maargoed, ieder z'n ding natuurlijkSnake_Eye schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:05:
[...]
Warm 2 is inderdaad te geel in de meeste gevallen. Vooral met een film waarvan de film al wat gelig uitvalt. Zo zag ik een mooie meid in een film, ze bloosde maar met warm2 zag je de roze wangen amper, maar met warm 1 zag je het wel, warm 2 maakt alles snel monotoon, en het lijkt alsof wat detail wordt weggenomen. De kalibrator zet de kleur temp op warm2 voor de kleur wit Illuminant D65.
Whole lot of stars ***
Haha, kan het niet beter omschrijven! Ik heb ook warm2 geprobeerd (rtings settings) maar het beeld was me toch net iets te geel. warm1 is op dit moment perfect, niet te geel en niet te koel! Dit op een LG C7.Raziel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:08:
Heb je dit zelf ook gedaan? Heb je hier foto's/voorbeelden van?justifire schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:14:
Vals wandje plaatsen en onderste gedeelte laten verzinken in de wand.
Er moet toch ook wel ergens ruimte gelaten worden vanwege ventilatie?EValentino schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:10:
[...]
Heb je dit zelf ook gedaan? Heb je hier foto's/voorbeelden van?
Dat was ook mijn eerste gedachte dat ik las dat ie ingebouwd was. De ventilatie roosters zijn duidelijk te zien aan de bovenkant en het lijkt me niet verstandig om die in te bouwen. Dan gaat de tv een stuk minder lang meeiRenik schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:58:
[...]
Er moet toch ook wel ergens ruimte gelaten worden vanwege ventilatie?
Ik had hetzelfde probleem met nvidia en 10bit.Arrahant schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:15:
Het lukt me niet om dolby vision in Mass Effect Andromeda aan de praat te krijgen. Is er iemand hier die dat heeft geprobeerd? Ik heb een LG C7 en gebruik Nvidia drivers 384.77 en deze kabel. HDR 10 werkt wel.
HDMI 1 werkte bij mij niet goed, HDMI 3 wel met 4:2:2 of 4:2:0.
Een dikkere HDMI kabel (28AWG) van kabeldirect hielp ook mee.
Beide Action kabels werkten niet.
Heb je HDMI deep colour aanstaan?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.