Mijn standaard profiel is ISF light / dark. Oled light hangt bij mij rond de 60 / 70 ongeveer in een kamer met ramen en wat lampen aan in de avond.peak schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:16:
[...]
Kijk maar eens waar je standaard profiel op staat. Die staat bij mijn tv op 80 en 95 contrast dus naar mijn mening niet erg afwijkend van de standaard
Is dat dan de originele UHD bluray van Planet Earth 2 of een rip hiervan? Want dan heb je vaak te maken met een custom UHD HDR rip (want UHD bluray is nog steeds niet volledig gekraakt op 4 schijfjes na). Daar kunnen ook bepaalde beeldfouten vandaan komen vanwege het opname proces en het handmatig erin plaatsen van HDR data. Ik heb zelf een 1080p rip gekeken van planet earth 2 en met true motion uit en real cinema aan heb ik zo geen artifacting gezien bij die scene. Ik zal het nog eens bekijken wanneer ik tijd heb.Arrahant schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:25:
[...]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook 100 oled light, 100 contrast en 50 brightness draai op mijn C7. Jammer van de agressievere ABL, maar heb me er nog niet zo vaak aan gestoord. Ik vind de tv vrij donker van zichzelf. Daarnaast esf bright room... Ik hou blijkbaar van enigszins fel!
Issues die ik heb met de C7 zijn gerelateerd aan hdr content. De UHD bluray van Planet Earth 2 is mijn benchmark. Ik heb met hdr content soms last van artifacting rondom bewegende elementen die sterk contrasteren met de achtergrond in een scene. Bijvoorbeeld met de Indri lemurs aan het begin van de jungle aflevering als ze van boom naar boom hoppen.
Zet je true motion aan dan ga je inderdaad op alle standen artifacting zien. Ik heb dat een tijdje geprobeerd maar die implementatie van LG is zo tenenkrommend slecht dat ik dat maar weer heb uitgezet.
Verwijderd
Kom ik aan met standje 35. Ik kan echt niet kijken naar zo'n lichtbak.keepitfrosty schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:47:
[...]
Mijn standaard profiel is ISF light / dark. Oled light hangt bij mij rond de 60 / 70 ongeveer in een kamer met ramen en wat lampen aan in de avond.
Ja snap ik want wanneer het later op de avond is en echt donker buiten en ik draai de lampen naar beneden dan gaat bij mij oled light ook wat verder naar omlaag (schakel ik naar ISF dark met aangepaste settings)Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:04:
[...]
Kom ik aan met standje 35. Ik kan echt niet kijken naar zo'n lichtbak.
[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 12-07-2017 09:07 ]
Originele UHD bluray. Ik moet geen compressiekeepitfrosty schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:53:
[...]
Is dat dan de originele UHD bluray van Planet Earth 2 of een rip hiervan? Want dan heb je vaak te maken met een custom UHD HDR rip (want UHD bluray is nog steeds niet volledig gekraakt op 4 schijfjes na). Daar kunnen ook bepaalde beeldfouten vandaan komen vanwege het opname proces en het handmatig erin plaatsen van HDR data. Ik heb zelf een 1080p rip gekeken van planet earth 2 en met true motion uit en real cinema aan heb ik zo geen artifacting gezien bij die scene. Ik zal het nog eens bekijken wanneer ik tijd heb.
Zet je true motion aan dan ga je inderdaad op alle standen artifacting zien. Ik heb dat een tijdje geprobeerd maar die implementatie van LG is zo tenenkrommend slecht dat ik dat maar weer heb uitgezet.
Ik zal eens kijken of ik real cinema aan heb staan voor m'n uhd bluray speler. True motion staat aan, dat weet ik zeker. Die zal ik uitzetten en real cinema aanzetten als dat mogelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Arrahant op 12-07-2017 10:14 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Hehe een goede rip/remux is een 1 op 1 van de blu ray minus de extras (extra talen, commentary tracks etc)Arrahant schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:10:
[...]
Originele UHD bluray. Ik moet geen compressie![]()
Ik zal eens kijken of ik real cinema aan heb staan voor m'n uhd bluray speler. True motion staat aan, dat weet ik zeker. Die zal ik uitzetten en real cinema aanzetten als dat mogelijk is.
Maar ik vermoed dat je artifacts door de true motion komen. Zet je die uit dan staat real cinema vaak standaard weer aan bij 24p content.
Zoals ik het begrijp zit het zo met beeldformaat:brtkpr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:51:
[...]
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ik heb altijd gedacht dat origineel standaard was en 16:9 de beste keuze
Bij "Original" krijg je gewoon te zien wat de tv als input krijgt; 4:3 blijft 4:3, 16:9 blijft 16:9, enz. Bij "16:9" wordt alles omgezet naar 16:9: 4:3 wordt 16:9, 16:9 blijft 16:9, enz. Gezien zo goed als alle content tegenwoordig 16:9 is maakt het wat dat betreft niet zo uit waar je het op insteld, tenzij je wel eens andere (oudere) content kijkt (zo kijk ik nog wel eens Dragonball Z wat 4:3 is; ik heb het dan ook op Original staan).
Just Scan op On Off creëert overscan; het beeld wordt iets ingezoomd. Dit omdat blijkbaar bij sommige tv uitzendingen er lijnen aan de randen te zien zijn ofzo. Je mist dan dus echter wel een stuk beeld met Just Scan OnOff. Zet hem op Off On en je tv doet 1:1 pixel mapping, wat betekent dat gewoon het originele input beeld 1:1 op je scherm te zien is (na upscaling naar 4K indien nodig). Je mist dan dus niets. Bij content vanaf (UHD) Blu Ray, streamingdiensten, gedownload etc. kun je Just Scan dus het beste gewoon Off On hebben staan.
Zou voor de C6 zijn. Dat stond ig op avforums of avsforums (haal die twee altijd door elkaar). Zou wel gaan om een beta firmware overigens. Ben afgehaakt aangezien ik 1. geen C6 heb en 2. geen beta's ga draaien. Officiële firmwares uit India of Rusland vind ik al spannend genoegPuck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:27:
[...]
Eerste wat ik hier over hoor, maar er zijn dan ook verschillende firmwares voor de verschillende modellen. Welk model en waar zouden we deze moeten kunnen vinden?
Lijkt me dat bij just scan het ook niet meer pixel voor pixel gelijk is, maar dat wat eerst 1 pixel was, nu bijv. over 1,05 pixels verdeeld wordt. Zou de kans op beeldfoutjes en onscherpte daarmee niet groter worden?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dacht dat het net omgekeerd was: Just Scan Off is overscan, Just Scan On is 1:1Raymon89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:34:
[...]
Just Scan op On creëert overscan; het beeld wordt iets ingezoomd.
Ik deel je meningRaziel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:16:
[...]
Zou voor de C6 zijn. Dat stond ig op avforums of avsforums (haal die twee altijd door elkaar). Zou wel gaan om een beta firmware overigens. Ben afgehaakt aangezien ik 1. geen C6 heb en 2. geen beta's ga draaien. Officiële firmwares uit India of Rusland vind ik al spannend genoeg
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Ik kijk overdag ook op ISF Dark met light op 35 met toch echt een bak licht vanuit een serre. Ik heb er echt geen probleem mee. Ok, in de avond is het nog mooier. Vind een tv bij daglicht nooit mooi.keepitfrosty schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:07:
[...]
Ja snap ik want wanneer het later op de avond is en echt donker buiten en ik draai de lampen naar beneden dan gaat bij mij oled light ook wat verder naar omlaag (schakel ik naar ISF dark met aangepaste settings)
Met 35 kan ik het licht overdag niet genoeg counteren. Vooral donkere scenes zijn dan vaak lastig te volgen met teveel omgevingslicht en reflecties. Maar iedere woonkamer is anders natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:11:
[...]
Ik kijk overdag ook op ISF Dark met light op 35 met toch echt een bak licht vanuit een serre. Ik heb er echt geen probleem mee. Ok, in de avond is het nog mooier. Vind een tv bij daglicht nooit mooi.
Verwijderd
Ik heb hier lichtval vanaf opzij uit een serre op zuid. Overdag stel ik gewoonweg niet teveel eisen aan mijn beeld. In de avond, zeker met film, dan moet het top zijn. Geen enkele tv toont zijn echte waarde bij daglicht. Het blijft dan compenseren.keepitfrosty schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:24:
[...]
Met 35 kan ik het licht overdag niet genoeg counteren. Vooral donkere scenes zijn dan vaak lastig te volgen met teveel omgevingslicht en reflecties. Maar iedere woonkamer is anders natuurlijk.
Het blijft een gek iets dat retention...
Als ik Youtube minder dan een minuut heb aanstaan met al die vakjes of het Xbox dashboard met fel rode en fel witte vakjes, dan zie ik de retention echt gelijk. Dus besloot ik eens een game te doen met een constante HUD. GTA V dus. De minimap en andere iconen waren dan misschien niet zo fel wit, maar na een tijdje gespeeld te hebben was er gelukkig geen retention te zien. Hier kan ik wel mee leven als dit zo blijft, want zo vaak laat ik het niet stilstaan op Youtube en Xbox dashboard en daarnaast triggert die screensaver ook al vrij snel dan.
Als ik Youtube minder dan een minuut heb aanstaan met al die vakjes of het Xbox dashboard met fel rode en fel witte vakjes, dan zie ik de retention echt gelijk. Dus besloot ik eens een game te doen met een constante HUD. GTA V dus. De minimap en andere iconen waren dan misschien niet zo fel wit, maar na een tijdje gespeeld te hebben was er gelukkig geen retention te zien. Hier kan ik wel mee leven als dit zo blijft, want zo vaak laat ik het niet stilstaan op Youtube en Xbox dashboard en daarnaast triggert die screensaver ook al vrij snel dan.
Je hebt helemaal gelijk, ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker ofzoTimoLimo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:33:
[...]
Dacht dat het net omgekeerd was: Just Scan Off is overscan, Just Scan On is 1:1

[ Voor 4% gewijzigd door Raymon89 op 12-07-2017 12:56 ]
Is het niet zo dat in games de hud nooit helemaal constant weergegeven wordt ?devilsnight schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:34:
Het blijft een gek iets dat retention...
Meen ooit eens gelezen te hebben dat er soms een frame geskipt word om inbranden te voorkomen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Moet een bepaalde afbeelding er dan continu achter elkaar zijn, of gewoon heel vaak?
M.a.w. zit er een verschil in 10 minuten continu het RTL 4 logo, of een game hud, of
5 minuten het logo / de hud, 1 frame niet; wederom 5 minuten het logo of de hud?
M.a.w. zit er een verschil in 10 minuten continu het RTL 4 logo, of een game hud, of
5 minuten het logo / de hud, 1 frame niet; wederom 5 minuten het logo of de hud?
Ik heb hier een filmpje met normale instellingen. De kwaliteit van de camera maakt het overbelicht.
YouTube: Image Retention Oled B6.
Dat is dus Image Retention en verdwijnt weer naar enkele seconde, echter is het alleen zichtbaar met felle kleuren zoals geel,oranje,fluor groen etc.
Dat is dus Image Retention en verdwijnt weer naar enkele seconde, echter is het alleen zichtbaar met felle kleuren zoals geel,oranje,fluor groen etc.
[ Voor 28% gewijzigd door Misterbont op 12-07-2017 14:01 ]
OT: Gezien je avatar zou ik helemaal niet gaan slapen! 😂Raymon89 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:55:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker ofzoAangepast in mijn post.
Ik trouwens ook niet...
[ Voor 4% gewijzigd door THX op 12-07-2017 14:10 ]
Bij mij nu ook even gekeken, als ik felle vakjes achter elkaar heb staan, en ik vul de gehelescherm met 1 kleur, dan zie ik de felle vakjes als Image Retention. De vorige scherm had dat niet.Misterbont schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:00:
Ik heb hier een filmpje met normale instellingen. De kwaliteit van de camera maakt het overbelicht.
Ik heb zojuist een monteur over de vloer gehad, maar meneer had geen vergelijkings materiaal.
Weet niet of hij uberhaupt wel verstand had van de Oled techniek....
Wat verwacht je als je een monteur vraagt om image-retention te "beoordelen". Dit is gewoon een bekend verschijnsel van OLED. Ik snap sowieso niet waarom een monteur er dan naar moet kijken?Misterbont schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:13:
Ik heb zojuist een monteur over de vloer gehad, maar meneer had geen vergelijkings materiaal.
Stuur dan niemand:PPuck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:20:
[...]
Wat verwacht je als je een monteur vraagt om image-retention te "beoordelen". Dit is gewoon een bekend verschijnsel van OLED. Ik snap sowieso niet waarom een monteur er dan naar moet kijken?
Waarom heb je naar een monteur gevraagd dan?
Vanwege Image retention en judder op 60fps met normale instellingen, echter was de judder verdwenen met de laatste update.
Maar ik ga nu gewoon genieten en wie weet valt het achteraf allemaal wel mee en moet ik niet zo pietluttig zijn over 2500 euro.
Tip van de dag was Trumotion ON: de judder op 8 en de blur op 5.
[ Voor 25% gewijzigd door Misterbont op 12-07-2017 15:29 ]
Nu klinkt het misschien een beetje gek omdat iedereen lyrisch is over de kwaliteit van de beelden van Planet Earth 2 maar eigenlijk is het heel slecht referentiemateriaal. Planet Earth 2 is gefilmd (logisch) met heel veel verschillende camera's. Sommige camera's zijn ultra high end RED camara's maar er zijn ook scenes gefilmd met relatief gezien low-end camera's die net aan HD materiaal schieten. Dat kan ook niet anders gelet op de extreme omstandigheden waarin er gefilmd moet worden maar daardoor is het eigenlijk niet echt een goed referentie schijfje. De lucht shots zijn vaak geschoten met een drone in HD kwaliteit en ook de nachtscenes zijn zeker geen 4K materiaal. Wees je er dus van bewust dat een deel van het materiaal later ge-upscaled en geschikt is gemaakt als 4K materiaal voor je schijfje thuis. Zelfde geldt voor HDR. Lang niet alle scenes zijn als zodanig echt vastgelegd dus er zitten wat haken en ogen aan in tegenstelling tot films die met een en dezelfde camera gefilmd zijn.Arrahant schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:25:
[...]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook 100 oled light, 100 contrast en 50 brightness draai op mijn C7. Jammer van de agressievere ABL, maar heb me er nog niet zo vaak aan gestoord. Ik vind de tv vrij donker van zichzelf. Daarnaast esf bright room... Ik hou blijkbaar van enigszins fel!
Issues die ik heb met de C7 zijn gerelateerd aan hdr content. De UHD bluray van Planet Earth 2 is mijn benchmark. Ik heb met hdr content soms last van artifacting rondom bewegende elementen die sterk contrasteren met de achtergrond in een scene. Bijvoorbeeld met de Indri lemurs aan het begin van de jungle aflevering als ze van boom naar boom hoppen.
Daarnaast in de city aflevering last van details die wegvallen als het element wat gevolgd wordt erg klein wordt. Bijvoorbeeld de roofvogels in New York. Op het moment dat de roofvogel boven een rivier een duikvlucht maakt om een duif te grijpen moet de camera onwijs hard pannen om de roofvogel in beeld te houden. Wanneer de rivier de achtergrond wordt lijkt het alsof de roofvogel deels in de achtergrond wegvalt. Ik zie dan shimmering.
Het zat me niet lekker dat de monteur aan kwam met nieuw moederbord, dat hij erin zou zetten, en dan melde dat het geen defect is van de pixels dat flikkert met Dolby vision. Dat volgens LG iedere oled scherm dat probleem heeft. CE repair zou mij terug gebeld hebben, maar gebeurde niet totdat ik nu meer naar aandrong of ze me wel willen uitleggen wat er precies gezegd is, omdat ik LG ook gebeld heb, en LG melde dat ze niet weten of het wel of niet een defect is. Ik moest ook een filmpje maken en naar LG sturen. Dat heb ik ook gedaan.
Nu belde CE repaire mij wel terug, ik vertelde hem nogmaals het verhaal, en vroeg nog eens duidelijk wat is het nu, en wat zei LG.Ook vertelde ik hem dat CErepair dit probleem ook niet kent, ze zouden het wel geweten hebben als alle oled panelen dit probleem hadden. Ook op forums lees je niet over deze glitch.Hij wilde het niet zeggen, maar hij zou weer naar LG contact leggen en zal er weer op terug komen. Rare situatie. Ik weet niet wat ik moet denken. Overscan wil ik niet. Scan uitzetten vind ik geen oplossing.
Nu belde CE repaire mij wel terug, ik vertelde hem nogmaals het verhaal, en vroeg nog eens duidelijk wat is het nu, en wat zei LG.Ook vertelde ik hem dat CErepair dit probleem ook niet kent, ze zouden het wel geweten hebben als alle oled panelen dit probleem hadden. Ook op forums lees je niet over deze glitch.Hij wilde het niet zeggen, maar hij zou weer naar LG contact leggen en zal er weer op terug komen. Rare situatie. Ik weet niet wat ik moet denken. Overscan wil ik niet. Scan uitzetten vind ik geen oplossing.
[ Voor 9% gewijzigd door Snake_Eye op 12-07-2017 16:25 ]
Dat zou heel erg mooi zijn. Maar dan zou dat wel apart zijn, want op de plasma televisies die ik gehad heb, eerst een Samsung nog wat en later een Panny VT30 zag ik aardig snel al HUD elementen in het scherm tijdelijk. Ik ga het in elk geval goed in de gaten houden.justifire schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:48:
[...]
Is het niet zo dat in games de hud nooit helemaal constant weergegeven wordt ?
Meen ooit eens gelezen te hebben dat er soms een frame geskipt word om inbranden te voorkomen.
Wel zeer zeer fijn dat alle andere issues weg zijn. Geen vastlopers meer net Netflix, ik bedoel ik heb vorige week aardig ge-nolived met alleen maar Breaking Bad kijken, dus dat zit helemaal goed.
Zelfs al zou elk OLED scherm dit hebben, dan is het niet opeens niet meer een issue en moeten ze gewoon met een oplossing komen. Ik zal vanavond eens testen met Dolby Vision, nog nooit bekekenSnake_Eye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:20:
Het zat me niet lekker dat de monteur aan kwam met nieuw moederbord, dat hij erin zou zetten, en dan melde dat het geen defect is van de pixels dat flikkert met Dolby vision. Dat volgens LG iedere oled scherm dat probleem heeft. CE repair zou mij terug gebeld hebben, maar gebeurde niet totdat ik nu meer naar aandrong of ze me wel willen uitleggen wat er precies gezegd is, omdat ik LG ook gebeld heb, en LG melde dat ze niet weten of het wel of niet een defect is. Ik moest ook een filmpje maken en naar LG sturen. Dat heb ik ook gedaan.

Heb je het met alle DV content? En kun je laten zien hoe dat er dan uitziet?
Als elk OLED panel er last van heeft dan het zeker geen hardware defect. Het kan een fout in de software zijn (onwaarschijnlijk) of een fout in de content en misschien zelfs een fout in de meta data van de serie voor de Dolby Vision HDR. Meest waarschijnlijke oorzaak als iedereen er last van heeft. Ga eens testen morgen.Puck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:52:
[...]
Zelfs al zou elk OLED scherm dit hebben, dan is het niet opeens niet meer een issue en moeten ze gewoon met een oplossing komen. Ik zal vanavond eens testen met Dolby Vision, nog nooit bekekenEr slingert vast wel ergens een demo-video van rond (gebruik geen streaming diensten).
Puck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:06:
[...]
Ohja, Mega... die dienst die als hij bijna klaar is met downloaden zegt dat je datalimiet op isIemand een mirror?
https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-QPuck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:52:
[...]
Zelfs al zou elk OLED scherm dit hebben, dan is het niet opeens niet meer een issue en moeten ze gewoon met een oplossing komen. Ik zal vanavond eens testen met Dolby Vision, nog nooit bekekenEr slingert vast wel ergens een demo-video van rond (gebruik geen streaming diensten).
De 2e is een dolby vision filmpje
Wil je kijken of je rechts onder enkele pixels bij elkaar gaan knipperen?
Meestal treed het op met een donkere scene. Ja met alle dolby vision content treed het op. Met de de ene is het wel erger dan de andere. Het zijn fel wit knipperende pixels een stuk of 4 bij elkaar.
Als je de video gedownload is dan even de extensie naam veranderen naar mkv.
[ Voor 35% gewijzigd door Snake_Eye op 12-07-2017 18:15 ]
Ohja, Mega... die dienst die als hij bijna klaar is met downloaden zegt dat je datalimiet op isSnake_Eye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:48:
[...]
https://mega.nz/#F!aBAGBJBb!vGOiLiLo9HT7fBA1qww3-Q
De 2e is een dolby vision filmpje
Wil je kijken of je rechts onder enkele pixels bij elkaar gaan knipperen?
Meestal treed het op met een donkere scene. Ja met alle dolby vision content treed het op. Met de de ene is het wel erger dan de andere. Het zijn fel wit knipperende pixels een stuk of 4 bij elkaar.
Als je de video gedownload is dan even de extensie naam veranderen naar mkv.

Nee hier geen problemen het bestand is 298 MB groot, rechtermuis op LG_2_DEMO_4K_O_H_2_Dolby Trailer en dan download> standaard download. Probeer eens met Epic Privacy Browser.Puck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:06:
[...]
Ohja, Mega... die dienst die als hij bijna klaar is met downloaden zegt dat je datalimiet op isIemand een mirror?
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 12-07-2017 18:17 ]
Ik snap hoe het werkt, maar ik dacht ik download alles in 1x en nu mag ik niks meer downloaden.Snake_Eye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:16:
[...]
Nee hier geen problemen het bestand is 298 MB groot, rechtermuis op LG_2_DEMO_4K_O_H_2_Dolby Trailer en dan download> standaard download.
Wel als je Epic Privacy Browser gebruikt. dan heb je andere ip.Puck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:17:
[...]
Ik snap hoe het werkt, maar ik dacht ik download alles in 1x en nu mag ik niks meer downloaden.
[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 12-07-2017 18:18 ]
VPN al gebruikt, is ook z'n quota al voorbij. Maargoed, gaat nu wel erg offtopic. Probeer het morgen nog wel een keer.Snake_Eye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:18:
[...]
Wel als je Epic Privacy Browser gebruikt. dan heb je andere ip.
Edit: Inmiddels gelukt via andere VPN.
Ik zie inderdaad (na meerdere malen afspelen) soms bij 1 scene een knipperend wit blokje / groep pixels heel kort verschijnen rechtsonderin (random: soms net andere plek, soms niet). Zal uiteindelijk wel gefixt worden via Firmware update.
[ Voor 33% gewijzigd door Puck op 12-07-2017 19:06 ]
ik heb vandaag gespeeld met de ci module. netjes alles gedaan zoals het hoort, tevens een favoriete lijst aan gemaakt. maar dan komt het. ik heb B.V SbS9 op 9 gezet. maar als ik dan gewoon met de afstandsbediening op 9 druk krijg ik Net5. Ziggo heeft de kanalen zo gezet DTV-19 = SBS9 , DTV-9 is net 5 als ik gewoon met de P knop van de afstandbediening vanaf 1 omhoog ga naar 9 is er niks aan de hand en kom ik bij SBS9 uit (zoals ik het heb gezet in mijn favo). maar als ik via nummer toets druk krijg ik Net5. waar ligt de fout ?? bij Ziggo of C7. het lijkt mij toch als ik een favoriete lijst maken dat als ik de zenders zo zet dat het toch ook zo heen moet kunnen...invincible30 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:51:
[...]
Ik had ook een smartcard nodig. En ik heb begrepen dat je een ci module alleen nog maar via ziggo zelf kan krijgen?
Kan je ook alleen een smartcard bij ziggo bestellen? Dus zonder module?
Wellicht dat LG OLED TV: Missende Functies helpt.harley2009 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:20:
[...]
ik heb vandaag gespeeld met de ci module. netjes alles gedaan zoals het hoort, tevens een favoriete lijst aan gemaakt. maar dan komt het. ik heb B.V SbS9 op 9 gezet. maar als ik dan gewoon met de afstandsbediening op 9 druk krijg ik Net5. Ziggo heeft de kanalen zo gezet DTV-19 = SBS9 , DTV-9 is net 5 als ik gewoon met de P knop van de afstandbediening vanaf 1 omhoog ga naar 9 is er niks aan de hand en kom ik bij SBS9 uit (zoals ik het heb gezet in mijn favo). maar als ik via nummer toets druk krijg ik Net5. waar ligt de fout ?? bij Ziggo of C7. het lijkt mij toch als ik een favoriete lijst maken dat als ik de zenders zo zet dat het toch ook zo heen moet kunnen...
[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 12-07-2017 19:27 ]
Zal eens checken hoe het op mijn e6 werkt met een favorieten lijst.harley2009 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:20:
[...]
ik heb vandaag gespeeld met de ci module. netjes alles gedaan zoals het hoort, tevens een favoriete lijst aan gemaakt. maar dan komt het. ik heb B.V SbS9 op 9 gezet. maar als ik dan gewoon met de afstandsbediening op 9 druk krijg ik Net5. Ziggo heeft de kanalen zo gezet DTV-19 = SBS9 , DTV-9 is net 5 als ik gewoon met de P knop van de afstandbediening vanaf 1 omhoog ga naar 9 is er niks aan de hand en kom ik bij SBS9 uit (zoals ik het heb gezet in mijn favo). maar als ik via nummer toets druk krijg ik Net5. waar ligt de fout ?? bij Ziggo of C7. het lijkt mij toch als ik een favoriete lijst maken dat als ik de zenders zo zet dat het toch ook zo heen moet kunnen...
Nog geen ervaring mee.
Ik zag dat er ondertussen wel een aantal dingen langs gekomen waren zoals updates en instellingen. Is het nu wel helemaal naar tevredenheid of blijft het behelpen?Misterbont schreef op zondag 2 juli 2017 @ 00:07:
100% wat ik ervaar op dit moment, met alles wat geen 4k is
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zeggen dat kleur normaal gebruikt moet worden voor DVD of Blu-ray. Vreemde is als ik een foto heb en ik bekijk het met die instelling dan zie ik een beetje color banding, bijvoorbeeld met een blauwe overgang, komen er rode banden tussen. Met kleur breed is dat verdwenen. En is de overgang van de foto in het blauwe mooi vloeiend zonder rode waas ertussen.
[ Voor 15% gewijzigd door Snake_Eye op 12-07-2017 21:54 ]
Een foto is dan ook geen DVD of Blu-Ray en bevat meer kleuren: de full RGB range van 0-255 waarbij video-content bijna altijd 16-235 is. Daar heb je dan ook RGB Limited & Full voor http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1248012Snake_Eye schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:53:
Ze zeggen dat kleur normaal gebruikt moet worden voor DVD of Blu-ray. Vreemde is als ik een foto heb en ik bekijk het met die instelling dan zie ik een beetje color banding, bijvoorbeeld met een blauwe overgang, komen er rode banden tussen. Met kleur breed is dat verdwenen. En is de overgang van de foto in het blauwe mooi vloeiend zonder rode waas ertussen.
Hoe dit zich dit vertaald naar color normal/wide, weet ik niet precies, maar je kan dus niet een foto met video-content vergelijken.
wel beter maar het is nog wel zichtbaar.Gonadan schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:50:
[...]
Ik zag dat er ondertussen wel een aantal dingen langs gekomen waren zoals updates en instellingen. Is het nu wel helemaal naar tevredenheid of blijft het behelpen?
Nieuwe platte full HD OLED: de A7 (EG9A7) http://www.lg.com/hk_en/tv/lg-OLED55EG9A7
(http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1499845847)
.
Toch mooi dat ze daar niks over wisten te vertellen bij de Tweakers LG avondLG A7 OLED is available only in a 55” size (55EG9A7) in select European countries, including Germany, France, Netherlands, and Austria, as well as Asia. It is listed for between 1500 to 1800 Euro, depending on your country.
[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 12-07-2017 23:33 ]
Heb de video even bekeken. Yep dit is precies wat ik ook heb, maar dan door Youtube of het Xbox One dashboard. Als plaatjes/vakjes zeer fel van kleur zijn dan ga je het inderdaad overduidelijk zien. Volgens mij moet je het wel insane bont maken wil dit echt burn-in worden en sowieso zorgen die screensavers/dimmers er wel voor dat het zo ver niet komt. Tot nu toe lijkt het met gamen goed te zitten, dan kan ik ermee leven. Ik zal wel moeten eigenlijk.Misterbont schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:00:
Wel jammer dat ik nu toch weer te kampen heb met die gekke issues waarvan ik hoopte dat dat alleen plasma issues waren en omdat ik dit nooit had met mijn EC930, maar ach ja.
Moet wel zeggen dat als ik een grote tv kijker was geweest dat ik wel extra had uitgekeken met al die constante logo's. Of valt dit allemaal erg mee?
[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 13-07-2017 00:51 ]
Hier ook eens goed bekeken, en helemaal rechts onder in de hoek heb ik 1 pixel die vreemd knippert, maar dan ook echt helemaal in de hook.
Heb 2 dolby vision demos bekeken, en bij beide die pixel,
Bij hdr geen last van
Ook enkele films in dolby vision getest op netflix, maar daar nergens last van
Het verhoud zich dus blijkbaar alleen tot die paar demos hier
Bij hdr geen last van
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
Mooie tv echter geen HDR ondersteuning, meer een instap model voor HD.apis29 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:29:
Nieuwe platte full HD OLED: de A7 (EG9A7) http://www.lg.com/hk_en/tv/lg-OLED55EG9A7
[...]
Toch mooi dat ze daar niks over wisten te vertellen bij de Tweakers LG avond.
Geen HDR, WebOS 2.0, beetje een budgetmodelletje zo te zien maar misschien mooi voor de mensen die niet zoveel waarde hechten aan dat soort zaken maar wel een OLED willen...apis29 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:29:
[...]
Toch mooi dat ze daar niks over wisten te vertellen bij de Tweakers LG avond.
In eerste instantie leek het erop dat het gewoon een 910 ging worden met enkel een nieuwe naam maar het is in ieder geval nog een platte geworden. Verder idd gewoon een instappertje die je vast binnen no-time voor rond de 1000 kan kopen ...
Klopt, als in buurt van die prijs komt is het wel een heel aantrekkelijke tv. Weliswaar is gebrek aan hdr nogal een aderlating, maar voor die prijs een mooie oled....apis29 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:59:
In eerste instantie leek het erop dat het gewoon een 910 ging worden met enkel een nieuwe naam maar het is in ieder geval nog een platte geworden. Verder idd gewoon een instappertje die je vast binnen no-time voor rond de 1000 kan kopen ...
Zijn er al films uit in Dolby Vision?raymen12345 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 06:01:
Hier ook eens goed bekeken, en helemaal rechts onder in de hoek heb ik 1 pixel die vreemd knippert, maar dan ook echt helemaal in de hook.
Bij hdr geen last van
Bedankt voor het testen.Puck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:46:
[...]
VPN al gebruikt, is ook z'n quota al voorbij. Maargoed, gaat nu wel erg offtopic. Probeer het morgen nog wel een keer.
Edit: Inmiddels gelukt via andere VPN.
Ik zie inderdaad (na meerdere malen afspelen) soms bij 1 scene een knipperend wit blokje / groep pixels heel kort verschijnen rechtsonderin (random: soms net andere plek, soms niet). Zal uiteindelijk wel gefixt worden via Firmware update.
[ Voor 34% gewijzigd door Snake_Eye op 13-07-2017 13:21 ]
Netflix heeft ze sowieso, zoals hij al schreef.
Ook Blame!Koekiemonsterr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:21:
[...]
Ik meen alleen nog Despicable Me deel 1 en 2.
[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 13-07-2017 13:22 ]
39
Ik meen alleen nog Despicable Me deel 1 en 2. Althans, als we het hebben over fysieke blurays.Snake_Eye schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:
[...]
Zijn er al films uit in Dolby Vision?
[...]
Bedankt voor het testen.
Op Netflix is het aanbod van Dolby Vision al best goed te noemen, inderdaad
[ Voor 20% gewijzigd door Koekiemonsterr op 13-07-2017 13:22 ]
Op Netflix zijn meerdere films. Uit mijn hoofd weet ik alleen even die Netflix Adam Sandler films , en volgens mij Spectral.Snake_Eye schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:
[...]
Zijn er al films uit in Dolby Vision?
[...]
Bedankt voor het testen.
Kan het even niet zien zonder TV. Maar alles met HDR op Netflix heeft Dolby Vision.
Dit zijn dan de Films en Series van Netflix zelf. de meeste nieuwe series sowieso. Films gaat wat langzamer heb ik het idee.
Spectral niet
Maar die zooi van adam sandler
Ook een chinese film volgens mij met michelle yeoh
En de nieuwe film met atmos
Okla of okly
Maar die zooi van adam sandler
Ook een chinese film volgens mij met michelle yeoh
En de nieuwe film met atmos
Okla of okly
oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra
@raymen12345 Okja (ik krijg het niet uit mijn hoofd: Oké ja)
Het is jammer dat Netflix er geen apparte filter voor heeft. Je moet het 4K aanbod aflopen en kijken of er een vision logo bij staat.
Het is jammer dat Netflix er geen apparte filter voor heeft. Je moet het 4K aanbod aflopen en kijken of er een vision logo bij staat.
Als je zoekt op hdr krijg je toch alle D vision titels
Ja zo zoek ik ook altijd krijg je gewoon netjes t lijstje te zienraymen12345 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:09:
Als je zoekt op hdr krijg je toch alle D vision titels
Verwijderd
Ik heb de Humax 5200C op stereo gezet zodat ik met de afstandsbediening vd Humax het volume kan controleren, Dolby Digital kan dit niet. Nu zou dat ook moet kunnen met de LG Remote. Ik kan met deze remote alles bedienen nu van de Humax, maar jullie raden het al, niet het volume. Iemand die weet wat de truc is om dit voor elkaar te krijgen?
Zitten je speakers dan direct op de Humax? Waarom niet gewoon ARC, receiver of volume van de TV?Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:05:
Ik heb de Humax 5200C op stereo gezet zodat ik met de afstandsbediening vd Humax het volume kan controleren, Dolby Digital kan dit niet. Nu zou dat ook moet kunnen met de LG Remote. Ik kan met deze remote alles bedienen nu van de Humax, maar jullie raden het al, niet het volume. Iemand die weet wat de truc is om dit voor elkaar te krijgen?
Verwijderd
Wel receiver, maar die is op leeftijd, geen ARC dus. Optisch aangesloten vanaf de tv.Puck schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:11:
[...]
Zitten je speakers dan direct op de Humax? Waarom niet gewoon ARC, receiver of volume van de TV?
Precies. Tik gewoon HDR in het zoekveld en je ziet alle titels in HDR. The Siege of Jadotville is ook een heel aardige titel en er staan er nog een paar op. Meeste is allemaal nog Netflix Original content maar het begint echt op te schieten nu. Bijna wekelijks zie ik wel nieuwe content voorbij komen die gebruik maakt van Dolby Vision. Zal even duren voor het op Netflix staat maar de toekomst ziet er goed uit!brtkpr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:01:
[...]
Ja zo zoek ik ook altijd krijg je gewoon netjes t lijstje te zien
Hopelijk gaan de omroepen ook op korte termijn een goed plan uitzetten voor 4K/HDR. WK 2018 lijkt me een uitgelezen mogelijkheid om 4K HDR televisie goed in de markt te zetten als omroepen.
Het enige nadeel van die gedachtegang is, is dat ze nog altijd niet (structureel) in 1080p uitzenden. Ik hoop met je mee dat we het WK in 4k HDR kunnen zien, maar ik twijfel of dat gaat lukken.
Ach we blijven dromen hè. Die Russen zullen wel willen laten zien dat ze ook mee kunnen doen op het hoogste niveau. Vanavond eens testen of ik ook last heb van knipperende dots in Dolby Vision.Jorgen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:59:
Het enige nadeel van die gedachtegang is, is dat ze nog altijd niet (structureel) in 1080p uitzenden. Ik hoop met je mee dat we het WK in 4k HDR kunnen zien, maar ik twijfel of dat gaat lukken.
Wilde een vogel's thin 305 muurbeugel kopen maar begreep van de winkel waar ik was dat veel B6v toestellen dan zouden (kunnen) breken en derhalve raden zij dan ook aan om de originele Otw420 beugel aan te schaffen. Is dat onder de tweakers ook bekend?
Nope, mij niet bekend. Zou ook niet weten waarom deze beugel de tv kan laten breken.brtkpr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:15:
Wilde een vogel's thin 305 muurbeugel kopen maar begreep van de winkel waar ik was dat veel B6v toestellen dan zouden (kunnen) breken en derhalve raden zij dan ook aan om de originele Otw420 beugel aan te schaffen. Is dat onder de tweakers ook bekend?
Dan mogen ook de providers wel eens werk gaan maken van 4K. Vooralsnog heeft alleen KPN een 4K settopbox beschikbaar al gaan er geruchten dat ook Ziggo eind dit jaar die kant op gaat.WvB22 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:10:
[...]
Hopelijk gaan de omroepen ook op korte termijn een goed plan uitzetten voor 4K/HDR. WK 2018 lijkt me een uitgelezen mogelijkheid om 4K HDR televisie goed in de markt te zetten als omroepen.
Geen zorgen, is een prima filmpje jongens!
Stay hungry, stay foolish!
Is ook het hele langere video verslag te verwachten? Wordt na 4.10 midden in gesprek afgebroken.
@RBN026 Thanks.
@Senaxx Tja dat zat er in kerel.
@dinandus Geen idee, zou leuk zijn.
@ iedereen: zouden jullie de website van Tweakers en het filmpje eens via de LG browers op de 7-serie OLED willen openen? Bij mij stopt hij ineens - blijft laden - en gaat dan niet meer verder. Op mijn laptop geen probleem. Nu heb ik sinds gisteren een nieuwe switch (TP-link, acht poorten), dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ik merk namelijk bij Netflix ook een iets langere laatdtijd dan met mijn 5-poorts Linksys/Cisco switch.
@ iedereen: zouden jullie de website van Tweakers en het filmpje eens via de LG browers op de 7-serie OLED willen openen? Bij mij stopt hij ineens - blijft laden - en gaat dan niet meer verder. Op mijn laptop geen probleem. Nu heb ik sinds gisteren een nieuwe switch (TP-link, acht poorten), dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ik merk namelijk bij Netflix ook een iets langere laatdtijd dan met mijn 5-poorts Linksys/Cisco switch.
Weet iemand hoe je via de ziggo module naar on demand functies kan? Heb hbo maar kan het nergens benaderen. Tenminste ik weet niet waar, en game of thrones begint bijna weer.
Rode knop, mits je de juiste settings hebt ingesteld (staat standaard aan volgens mij, weet het niet exact uit mijn hoofd).Deepeej schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:26:
Weet iemand hoe je via de ziggo module naar on demand functies kan? Heb hbo maar kan het nergens benaderen. Tenminste ik weet niet waar, en game of thrones begint bijna weer.
Oke tnx dat werkt dus niet. Welke setting moet ik aanpassen dan?
Dat weet ik dus niet uit mijn hoofdDeepeej schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:32:
Oke tnx dat werkt dus niet. Welke setting moet ik aanpassen dan?
Haha dat zou super zijn. Ik kan alleen Nederland 1,2 en 3 en sbs kanalen de rode knop gebruikenPuck schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:00:
[...]
Dat weet ik dus niet uit mijn hoofdIk kan het vanavond later voor je nakijken.
Komt ook omdat niet elke zender, of provider de rode knop ondersteunt. Is er toevallig een HBO App? Of zitten de zenders wellicht verderop?
Nope geen hbo app. Verderop in de zenders kan ik ook niets vinden maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Alles wat het niet ondersteunt opent bij dus automatisch de Ziggo on-demand app (wat een gedrocht is trouwens maar het werkt).Jorgen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:33:
Komt ook omdat niet elke zender, of provider de rode knop ondersteunt. Is er toevallig een HBO App? Of zitten de zenders wellicht verderop?
Hoi, ben ik weer, ik heb net de technicus van LG zelf gesproken, ik moest een uitgebreide video maken, met verschillende beeldverhoudingen zoals 16:9 en origineel met scan aan en scan uit. En daarmee de flitsende pixels (rechts onderin, en wat midden in het beeld) gefilmd. Jessica Jones seizoen 1 aflevering 2 rond 00:04:52. Ook in het menu van de TV een uitgebreide info laten zien onder menu over deze TV, serienummer enz.
LG gaat er echt mee aan het werk, en neemt het serieus. Alleen hij vertelde me iets waar ik mijn vraagtekens bij zet. Namelijk hij zei "je moet volgens LG zelf scan uit zetten met een Oled TV, zodat je overscan krijgt, want, scan aan is alleen voor pc's, anders zou je de taakbalk niet kunnen zien."
Ik vertelde dat algemeen in de TV calibratie wereld, en reviews aanbevolen wordt dat overscan uit wordt gezet, voor een duidelijkere beeld. Want met overscan zoomt je beeld aan iedere zijkant in, en verlies je beeld. Maar de technicus melde dat dit anders is met Oled, en dolby vision. Volgens LG behoort met Oled scan op uit te staan (dan krijg je dus overscan). Ik vroeg waarom is Dolby Vision anders dan andere video in die opzichten met overscan. Daar heb ik dan nog geen antwoord op gekregen.
Maar de technicus van LG gaat ermee aan de slag,
LG gaat er echt mee aan het werk, en neemt het serieus. Alleen hij vertelde me iets waar ik mijn vraagtekens bij zet. Namelijk hij zei "je moet volgens LG zelf scan uit zetten met een Oled TV, zodat je overscan krijgt, want, scan aan is alleen voor pc's, anders zou je de taakbalk niet kunnen zien."
Ik vertelde dat algemeen in de TV calibratie wereld, en reviews aanbevolen wordt dat overscan uit wordt gezet, voor een duidelijkere beeld. Want met overscan zoomt je beeld aan iedere zijkant in, en verlies je beeld. Maar de technicus melde dat dit anders is met Oled, en dolby vision. Volgens LG behoort met Oled scan op uit te staan (dan krijg je dus overscan). Ik vroeg waarom is Dolby Vision anders dan andere video in die opzichten met overscan. Daar heb ik dan nog geen antwoord op gekregen.
[ Voor 29% gewijzigd door Snake_Eye op 14-07-2017 19:13 ]
Ik ben wel een beetje klaar met LG.Snake_Eye schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:51:
Hoi, ben ik weer, ik heb net de technicus van LG zelf gesproken, ik moest een uitgebreide video maken, met verschillende beeldverhoudingen zoals 16:9 en origineel met scan aan en scan uit. En daarmee de flitsende pixels (rechts onderin, en wat midden in het beeld) gefilmd. Jessica Jones seizoen 1 aflevering 2 rond 00:04:52. Ook in het menu van de TV een uitgebreide info laten zien onder menu over deze TV, serienummer enz.
Gisteren een CI+ module ontvangen, als ik nu naar een hdmi ingang (Game Console) en terug naar Live TV ga dan ziet hij plots nog maar de eerste 3 zenders.
Vervolgens moet ik de CI Module eruit halen en er weer opnieuw in doen en dan doen alle zenders 't weer.
Wat een gezeik allemaal zeg.
Mag hij zeggen, maar je mist overduidelijk beeld. Wat mij betreft not done. Heeft dan ook niks met OLED te maken.Snake_Eye schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:51:
Toch wel leuk dat mijn enige vraag over het OLED paneel die geleverd word aan andere klanten er uit geknipt isJorgen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:30:
@RBN026 Thanks.
Ehm... op een pc maakt de taakbalk gewoon deel uit van de 1920 x 1080 of wat je resolutie ook is. Of ik snap niks van wat hij hiermee bedoelt, of hij kletst een eind in de ruimte.Snake_Eye schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:51:
[...]ijn vraagtekens bij zet. Namelijk hij zei "je moet volgens LG zelf scan uit zetten met een Oled TV, zodat je overscan krijgt, want, scan aan is alleen voor pc's, anders zou je de taakbalk niet kunnen zien."[...]
HahaSenaxx schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:00:
[...]
Toch wel leuk dat mijn enige vraag over het OLED paneel die geleverd word aan andere klanten er uit geknipt is
Mijn dochter vond het een leuke video. Elke keer als ze me zag was het "hallo Papa op televisie!".
Het had van mij nog wel iets langer / uitgebreider gemogen. Wij hebben toch veel meer gevraagd en gedaan met z'n allen. Ik heb de helft van ons niet in de video terug gehoord en dat is toch een beetje jammer. Ik vind het een leuke video, maar hij mocht best wat meer laten zien van die middag.
Heeft iemand nog de W7 video via de browser app in het WebOS kunnen starten? Ik heb het later nog een paar keer geprobeerd, maar hij blijft hangen op de C7, terwijl hij op de laptop probleemloos speelt.
Ook nog iets geks vandaag. Om de zoveel tijd krijg ik bij live tv midden onderin beeld een groot blok met "HDMI 1" in beeld. Playstation, Nintendo, Mediaspeler, alles staat uit. Waar komt dit vandaan? Ik heb weliswaar even alle kabels los gehad aan tv en receiver omdat ik mijn netwerk vernieuwde met een nieuwe ethernet switch, maar dat zou er niks mee te maken moeten hebben lijkt me. Waarom dan wel?
[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 14-07-2017 22:40 ]
Helemaal mee eens.Puck schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:51:
[...]
Mag hij zeggen, maar je mist overduidelijk beeld. Wat mij betreft not done. Heeft dan ook niks met OLED te maken.
Daar heb je gelijk in. Daarom snapte ik er ook helemaal niks van van zijn verhaal.Jorgen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:37:
[...]
Ehm... op een pc maakt de taakbalk gewoon deel uit van de 1920 x 1080 of wat je resolutie ook is. Of ik snap niks van wat hij hiermee bedoelt, of hij kletst een eind in de ruimte.
[ Voor 43% gewijzigd door Snake_Eye op 14-07-2017 23:05 ]
Zelf ook wat tests gedraaid en inderdaad een flikkerende pixel exact rond tijdstip die jij aangeeft. Echter aflevering 1 heeft er ook last van. Vervolgens heel veel ander materiaal afgezocht en allemaal strak beeld zonder knipperende pixel. Aangezien ik het probleem kan re-produceren op exact hetzelfde tijdstip en zover ik na kan gaan geen enkele andere Dolby Vision content er last van heeft is dit gewoon een fout in het beeldmateriaal zelf en niet je tv. Zeker geen hardware issue. Mogelijk een fout in de Dolby Vision meta data van de afleveringen maar nog veel waarschijnlijker gewoon een fout van de producer die niet gezien is bij de kwaliteits controle na het renderen. Kan zelfs een deels defecte digitale camera zijn geweest. Who knows? Maar met je tv is alles in orde lijkt me.Snake_Eye schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:51:
Ik ga Netflix contacten of zij ook het probleem kunnen re-produceren en desnoods een check bij de bron kunnen doen. Slaat nergens op als LG allemaal dure schermen gaat lopen vervangen als het probleem gewoon bij Netflix ligt (of beter gezegd in het bronmateriaal).
[ Voor 11% gewijzigd door WvB22 op 14-07-2017 23:36 ]
Ik volg al een tijdje het prijzenforum voor als de spaarpot toerijkend is voor een 55B of E6 (of 7) maar ik heb nu vast gebruikersvraag. Ik lees dat de V versie 1 tuner heeft, terwijl de D versie 2 tuners heeft. Kennelijk moet ik dus een D versie kopen om van mijn ziggo settop box af te komen.. Time shift recording en kijken naar iets anders doen we hier regelmatig namelijk (behalve zomers :-) ). Heeft iemand ervaring met de D versie, of is hier een andere oplossing voor...
Enige opties die volgens mij invloed kunnen hebben:Deepeej schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:38:
Nope geen hbo app. Verderop in de zenders kan ik ook niets vinden maar wellicht zie ik iets over het hoofd.
Programmes / HbbTV: on
Programmes / CI information / on demand settings / enable
Hmmm de D en V versie verschillen inderdaad:Flintstone1961 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:08:
Ik volg al een tijdje het prijzenforum voor als de spaarpot toerijkend is voor een 55B of E6 (of 7) maar ik heb nu vast gebruikersvraag. Ik lees dat de V versie 1 tuner heeft, terwijl de D versie 2 tuners heeft. Kennelijk moet ik dus een D versie kopen om van mijn ziggo settop box af te komen.. Time shift recording en kijken naar iets anders doen we hier regelmatig namelijk (behalve zomers :-) ). Heeft iemand ervaring met de D versie, of is hier een andere oplossing voor...
http://www.lg.com/de/tv/lg-OLED55C7D
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED55C7V-oled-tv
Echter de ene lijkt specifiek voor de Duitse markt en de ander voor de Benelux.
Zou wel oppassen want bij de Duitser tuner staat geen DVB CI+ bij de specificaties vermeld en volgens mij heb je dat precies nodig van je Ziggo settop box af te komen.
Weet iemand hoe het mogelijk is om 5.1 audio door te geven van mijn PC via mijn OLED naar de RECEIVER? (meer specifiek PC GTX 770 -- HDMI --> 55C7 OLED -- HDMI (ARC)--> Onkyo 646) Ik kan in windows alleen 2.0 selecteren.
Ik heb hetzelfde probleem als deze heer (link):
Halve oplossingen die ik niet wil:
- Ik wil geen extra dedicated optical/HDMI audio kabels aanleggen van PC naar RECEIVER aangezien ik al met pijn en moeite een platte HDMI kabel 7m onder de laminaat vloer heb aangelegd. Om nu alsnog een extra kabel in het zicht aan te leggen gaat me te ver
- Ik wil niet de PC aansluiten op de RECEIVER want die kan geen 1080p@120hz doorsturen. Specifiek de C7 aangeschaft voor deze feature.
Is dit een limitatie van de OLED dat hij alleen 2.0 kan doorgeven? Of is er een truc te bedenken met EDID? Het interwebz geeft mij geen oplossing vooralsnog
. Ik vind het apart omdat de OLED wel via de interne Netflix player Dolby Atmos kan doorsturen.
- Mijn receiver kan prima elke geluids format afspelen. Die werkt. De TV kan ook Dolby e.d. doorsturen naar de receiver. De PC kan, mits gelijk aangesloten op de receiver, ook prima PCM/Dolby e.d. doorsturen.When you attach an HDMI cable from any modern GeForce card to a modern TV set, the Nvidia drivers detect that the TV only supports stereo even if the TV is attached to an external 5.1 surround sound system. Therefore, it becomes impossible to transfer 5.1 audio from the video card through to the TV via HDMI, and you end up getting stuck with stereo.
- Ik wil geen extra dedicated optical/HDMI audio kabels aanleggen van PC naar RECEIVER aangezien ik al met pijn en moeite een platte HDMI kabel 7m onder de laminaat vloer heb aangelegd. Om nu alsnog een extra kabel in het zicht aan te leggen gaat me te ver

- Ik wil niet de PC aansluiten op de RECEIVER want die kan geen 1080p@120hz doorsturen. Specifiek de C7 aangeschaft voor deze feature.
Is dit een limitatie van de OLED dat hij alleen 2.0 kan doorgeven? Of is er een truc te bedenken met EDID? Het interwebz geeft mij geen oplossing vooralsnog
Geluidskaartje in je pc steken die het wel ondersteund ?Julianvvz schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:25:
Weet iemand hoe het mogelijk is om 5.1 audio door te geven van mijn PC via mijn OLED naar de RECEIVER? (meer specifiek PC GTX 770 -- HDMI --> 55C7 OLED -- HDMI (ARC)--> Onkyo 646) Ik kan in windows alleen 2.0 selecteren.
[...]
- Mijn receiver kan prima elke geluids format afspelen. Die werkt. De TV kan ook Dolby e.d. doorsturen naar de receiver. De PC kan, mits gelijk aangesloten op de receiver, ook prima PCM/Dolby e.d. doorsturen.
- Ik wil geen extra dedicated optical/HDMI audio kabels aanleggen van PC naar RECEIVER aangezien ik al met pijn en moeite een platte HDMI kabel 7m onder de laminaat vloer heb aangelegd. Om nu alsnog een extra kabel in het zicht aan te leggen gaat me te ver![]()
Is dit een limitatie van de OLED dat hij alleen 2.0 kan doorgeven? Of is er een truc te bedenken met EDID? Het interwebz geeft mij geen oplossing vooralsnog. Ik vind het apart omdat de OLED wel via de interne Netflix player Dolby Atmos kan doorsturen.
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 15-07-2017 08:20 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Is er geen optie in het audio menu om de TV alleen het signaal door te laten geven zonder dat de tv probeert het signaal te verwerken?Julianvvz schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:25:
[...]
- Mijn receiver kan prima elke geluids format afspelen. Die werkt. De TV kan ook Dolby e.d. doorsturen naar de receiver. De PC kan, mits gelijk aangesloten op de receiver, ook prima PCM/Dolby e.d. doorsturen.
- Ik wil geen extra dedicated optical/HDMI audio kabels aanleggen van PC naar RECEIVER aangezien ik al met pijn en moeite een platte HDMI kabel 7m onder de laminaat vloer heb aangelegd. Om nu alsnog een extra kabel in het zicht aan te leggen gaat me te ver![]()
Is dit een limitatie van de OLED dat hij alleen 2.0 kan doorgeven? Of is er een truc te bedenken met EDID? Het interwebz geeft mij geen oplossing vooralsnog. Ik vind het apart omdat de OLED wel via de interne Netflix player Dolby Atmos kan doorsturen.
Dolby Atmos werkt door een truc van LG waarbij Atmos signaal mee te sturen in een gecomprimeerd DD+ signaal. Probleem is niet de televisie maar beperkingen in de huidige HDMI standaard.
Echter een simpel dolby 5.1 signaal zou je gewoon moeten kunnen doorsturen. De tv heeft alle hardware die nodig is en zou gewoon moeten aangeven aan je kaart dat het een 5.1 apparaat is en niet een stereo apparaat. Vrees eerder dat het een driver issue is van GeForce kaart dan hardware beperkingen van de tv. Via ARC zou de tv met gemak een 5.1 signaal moeten kunnen sturen.
Is er geen optie in het audio menu om de TV alleen het signaal door te laten geven zonder dat de tv probeert het signaal te verwerken?Julianvvz schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 01:25:
[...]
Dolby Atmos werkt door een truc van LG waarbij Atmos signaal mee te sturen in een gecomprimeerd DD+ signaal. Probleem is niet de televisie maar beperkingen in de huidige HDMI ARC standaard.
Echter een simpel dolby 5.1 signaal zou je gewoon moeten kunnen doorsturen. De tv heeft alle hardware die nodig is en zou gewoon moeten aangeven aan je kaart dat het een 5.1 apparaat is en niet een stereo apparaat. Vrees eerder dat het een driver issue is van GeForce kaart dan hardware beperkingen van de tv. Via ARC zou de tv met gemak een 5.1 signaal moeten kunnen sturen.
De Duitse versies kennen gewoon ook CI+, hoe denk men dat anders de huidige CI+ modules met Abo kaarten van Sky of HD+ zouden functioneren. Trouwens daar lopen de gebruikers al wel tegen de beperkingen van de CI+ mogelijkheden aan zoals beperkte of helemaal geen opname mogelijkheden tot aan niet kunnen doorspoelen van reclames.
Heb zelf enige tijd een DE versie connectbox gebruikt bij mn Samsung UHD tv omdat deze inderdaad met een dubbele CI+ was uitgerust en daardoor mijn tegelijkertijd en Ziggo (ook interactief) en Sky kon gebruiken.
Heb zelf enige tijd een DE versie connectbox gebruikt bij mn Samsung UHD tv omdat deze inderdaad met een dubbele CI+ was uitgerust en daardoor mijn tegelijkertijd en Ziggo (ook interactief) en Sky kon gebruiken.
Bedankt voor je hulp. Hbbtv al geprobeerd en dat haalt niets uit. On demand settings staan er bij mij niet bij helaas. Ik ga contact opnemen met ziggoPuck schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 00:32:
[...]
Enige opties die volgens mij invloed kunnen hebben:
Programmes / HbbTV: on
Programmes / CI information / on demand settings / enable
Naast de pixels (rechts onderin) wat steeds blijft knipperen, zijn er ook rechts in het midden van het beeld pixels die flikkeren,WvB22 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:29:
[...]
Zelf ook wat tests gedraaid en inderdaad een flikkerende pixel exact rond tijdstip die jij aangeeft. Echter aflevering 1 heeft er ook last van. Vervolgens heel veel ander materiaal afgezocht en allemaal strak beeld zonder knipperende pixel. Aangezien ik het probleem kan re-produceren op exact hetzelfde tijdstip en zover ik na kan gaan geen enkele andere Dolby Vision content er last van heeft is dit gewoon een fout in het beeldmateriaal zelf en niet je tv. Zeker geen hardware issue. Mogelijk een fout in de Dolby Vision meta data van de afleveringen maar nog veel waarschijnlijker gewoon een fout van de producer die niet gezien is bij de kwaliteits controle na het renderen. Kan zelfs een deels defecte digitale camera zijn geweest. Who knows? Maar met je tv is alles in orde lijkt me.
Ik ga Netflix contacten of zij ook het probleem kunnen re-produceren en desnoods een check bij de bron kunnen doen. Slaat nergens op als LG allemaal dure schermen gaat lopen vervangen als het probleem gewoon bij Netflix ligt (of beter gezegd in het bronmateriaal).

De pixel onderin rechts.

Om die reden heeft LG geen scherm vervangen, de 1e vervanging omdat paneel niks meer deed, en 2e paneel om ernstige crosstalk.
[ Voor 20% gewijzigd door Snake_Eye op 15-07-2017 22:29 ]
@ Deepeej, Zit je in het voorheen UPC gebied, dan zou het kunnen zijn dat het niet wordt ondersteund door het huidige Ziggo aanbod, dit werkt dacht ik alleen in het van oudsher oud Ziggo gebied.
Hier had voormalig UPC ook als eerste de Horizon boxen voor geintroduceerd.
Hier had voormalig UPC ook als eerste de Horizon boxen voor geintroduceerd.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.