Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raymon89 Graag gedaan. Ja he?! Alles wat ze de komende tijd kunnen toevoegen, zullen we in principe kunnen terug zien. Daar heeft de meneer van LG nadruk op gelegd. Ben benieuwd welke nieuwe features we nog allemaal gaan krijgen.

@Light21M LG gaf aan dat bepaalde problemen bekend zijn en deze niet zouden moeten voorkomen en dat we op het gebied van fixes en features de komende tijd steeds updates mogen verwachten om de televisies te verbeteren. Omdat het bronapparaat niet precies weet welke tv erop aangesloten is en dus welke features die heeft, is het het handigst om uit te sluiten dat het aan het apparaat ligt, of dus wel aan de tv. Dan kan je zien of de tinting in het scherm zit, of bijv. komt doordat de tv en het apparaat slecht communiceren met beeldverberaars (etc) over en weer. Dat zie bijv. bij het gebruik van de Horizon box. Het werd niet expliciet genoemd, maar meer een globaal antwoord. Als je het bij alle bronnen ziet (en die niet allemaal via je receiver of de HDMI splitter lopen), dan kan je de bronapparaten uitsluiten en dat zou LG moeten gaan kijken of jouw scherm wel goed is. In elk geval werd ons aangeraden om bij dit soort problemen zoveel mogelijk door de 7-serie zelf te laten doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 09-07-2017 20:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 14:54
@Jorgen

Goed verhaal en leuk om te lezen, bedankt voor het stellen van de vraag. Nu ben ik natuurlijk heel erg benieuwd of het softwarematig mogelijk is om te vernieuwen naar HDMI 2.1, echter zullen we daar nog even op moeten wachten.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:55
Puck schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:43:
[...]

YouTube op de 2016 serie ondersteund geen HDR, alleen op de 2017 serie. Op Netflix moet je echt specifiek de HDR versies selecteren, voor zover ik weet.
Alleen de G serie uit 2016 ondersteunt bij YouTube de HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:42
Jorgen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:30:
@Raymon89 Graag gedaan. Ja he?! Alles wat ze de komende tijd kunnen toevoegen, zullen we in principe kunnen terug zien. Daar heeft de meneer van LG nadruk op gelegd. Ben benieuwd welke nieuwe features we nog allemaal gaan krijgen.

@Light21M LG gaf aan dat bepaalde problemen bekend zijn en deze niet zouden moeten voorkomen en dat we op het gebied van fixes en features de komende tijd steeds updates mogen verwachten om de televisies te verbeteren. Omdat het bronapparaat niet precies weet welke tv erop aangesloten is en dus welke features die heeft, is het het handigst om uit te sluiten dat het aan het apparaat ligt, of dus wel aan de tv. Dan kan je zien of de tinting in het scherm zit, of bijv. komt doordat de tv en het apparaat slecht communiceren met beeldverberaars (etc) over en weer. Dat zie bijv. bij het gebruik van de Horizon box. Het werd niet expliciet genoemd, maar meer een globaal antwoord. Als je het bij alle bronnen ziet (en die niet allemaal via je receiver of de HDMI splitter lopen), dan kan je de bronapparaten uitsluiten en dat zou LG moeten gaan kijken of jouw scherm wel goed is. In elk geval werd ons aangeraden om bij dit soort problemen zoveel mogelijk door de 7-serie zelf te laten doen.
Ok bedankt, maar de tinting zit in het paneel, niet zozeer door de bron (bv youtube van de TV zelf met een wit beeld heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 917349

"niet gevraagd, maar zie video van HDTV-test. Via OLED-light kan je de APL (ABL) instellen. Deze is in de 2017 serie zodanig verbeterd dat je hier weinig tot niks van zou moeten werken".

Dit klopt helaas niet APL is geen ABL en staat zodanig los van elkaar dat het vrij weinig met elkaar te maken heeft. Jammer dat je deze vraag niet gesteld hebt wanneer je de mogelijkheid daarvoor had om iemand van LG te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:07
Dank voor de uitgebreide weergave van de dag. Je leest het plezier er vanaf.
Tav de abl; ik heb bewust voor de 2017 gekozen omdat die minder strak staat ingesteld. Ik ben het nog niet tegen gekomen qua donkerder/grijzer maken van wit en dus zeer tevreden met een 2017 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Anoniem: 917349 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:53:
"niet gevraagd, maar zie video van HDTV-test. Via OLED-light kan je de APL (ABL) instellen. Deze is in de 2017 serie zodanig verbeterd dat je hier weinig tot niks van zou moeten werken".

Dit klopt helaas niet APL is geen ABL en staat zodanig los van elkaar dat het vrij weinig met elkaar te maken heeft. Jammer dat je deze vraag niet gesteld hebt wanneer je de mogelijkheid daarvoor had om iemand van LG te spreken.
Beide wat jullie zeggen klopt niet. Met OLED-light kan je niet de APL instellen. Average picture level zegt namelijk iets over een beeld. Hoeveel pixels er worden verlicht. ABL, heeft dus zeker daar wel iets mee te maken. ABL zorgt er namelijk voor dat bij een bepaalde waarde van de APL de lichtintensiteit verandert.

[ Voor 3% gewijzigd door ion op 09-07-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 11:57

Puck

W32.Deadcode.A

dinandus schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Alleen de G serie uit 2016 ondersteunt bij YouTube de HDR.
Ohja, klopt. Hoe raar dat ook is. Volgens mij heeft er niemand hier een G trouwens.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:26:
[...]

Ohja, klopt. Hoe raar dat ook is. Volgens mij heeft er niemand hier een G trouwens.
Niet echt raar hoor. G6 heeft een andere chipset en support VP9.2 10bit encoding. Andere 2016 modellen hebben dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ionn schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Beide wat jullie zeggen klopt niet. Met OLED-light kan je niet de APL instellen. Average picture level zegt namelijk iets over een beeld. Hoeveel pixels er worden verlicht. ABL, heeft dus zeker daar wel iets mee te maken. ABL zorgt er namelijk voor dat bij een bepaalde waarde van de APL de lichtintensiteit verandert.
ABL kun je ten eerste niet aanpassen en ten tweede heeft het er mee te maken dat de techniek nog niet instaat is om op een full window een hoge nit waarde te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Anoniem: 917349 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:52:
[...]

ABL kun je ten eerste niet aanpassen en ten tweede heeft het er mee te maken dat de techniek nog niet instaat is om op een full window een hoge nit waarde te tonen.
Uhm heb je wel gelezen wat ik heb gezegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ionn schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:58:
[...]

Uhm heb je wel gelezen wat ik heb gezegd?
Heb jij wel gelezen wat ik zeg. APL is niets meer en niets minder dan een picture level. ABL is een brightness limiter. Als je APL uitschakeld in het service menu blijft ABL nog steeds actief. Vandaar dat ik zeg dat het vrij weinig met elkaar te maken heeft aangezien je de limiter niet kunt beïnvloeden met APL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Anoniem: 917349 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:08:
[...]

Heb jij wel gelezen wat ik zeg. APL is niets meer en niets minder dan een picture level. ABL is een brightness limiter. Als je APL uitschakeld in het service menu blijft ABL nog steeds actief. Vandaar dat ik zeg dat het vrij weinig met elkaar te maken heeft aangezien je de limiter niet kunt beïnvloeden met APL.
:? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:')

_O-

[verder geen toegevoegde waarde dus die W7 avond aangezien aangezien dat allemaal al bekend was]

[ Voor 80% gewijzigd door apis29 op 09-07-2017 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor wat betreft het "niet stellen" van sommige vragen. Soms werd een vraag in een iets andere vorm gesteld, dan wel bij een overlappend onderwerp zijdelings beantwoord. Wij hebben in elk geval ons best gedaan om zoveel mogelijk te vragen. Senaxx heeft hierbij ook geholpen en samen hebben we gecheckt of de onderwerpen die we wilden bespreken ook besproken zijn.

Dus tinting, banding, dode/luie/actieve pixels horen niet bij OLED. De oplossing is zoveel mogelijk door de tv te laten uitvoeren en zo min mogelijk door de aangesloten apparaten. Als je toch problemen houdt, lijkt het mij het beste om contact te zoeken met LG.

Vincent Teoh van HDTVtest heeft het in zijn video duidelijk over "OLED light" wat het average picture level bestuurt. In één en dezelfde zin gebruikt hij de termen average picture or average brightness". Dat is wat ik uit de eerder geposte video haal. Als dat niet klopt, dan weet ik het ook niet. Ik heb met mijn quote enkel verwoord wat hij zegt in die video.

Nogmaals het is niet alsof bepaalde onderwerpen geheel niet besproken zijn, maar ik moet in mijn eentje een hele middag aan informatie hier proberen weer te geven en dat ook nog op een "Tweaker-waardige" manier die iedereen tevreden stelt weergeven. Ik had niet voor de term "niet gesteld" moeten kiezen, maar voor "zijdelings/deels besproken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan idd met OLED light de max helderheid beperken zodanig dat ie onder de limiet zit waar de ABL ingrijpt en je er dus helemaal geen last van hebt. Of als andere mogelijkheid zodanig laag dat je er met de meeste APL situaties zo goed als geen last van hebt ... (waarbij de 2017 limiet hoger ligt dan 2016)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 09-07-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ionn schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Niet echt raar hoor. G6 heeft een andere chipset en support VP9.2 10bit encoding. Andere 2016 modellen hebben dat niet.
Ik was in de veronderstelling dat alle modellen behalve de B dezelfde chip hadden maar zal dan wel niet inderdaad. De G wordt amper besproken. Helder nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Jorgen schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:34:
Voor wat betreft het "niet stellen" van sommige vragen. Soms werd een vraag in een iets andere vorm gesteld, dan wel bij een overlappend onderwerp zijdelings beantwoord. Wij hebben in elk geval ons best gedaan om zoveel mogelijk te vragen. Senaxx heeft hierbij ook geholpen en samen hebben we gecheckt of de onderwerpen die we wilden bespreken ook besproken zijn.

Dus tinting, banding, dode/luie/actieve pixels horen niet bij OLED. De oplossing is zoveel mogelijk door de tv te laten uitvoeren en zo min mogelijk door de aangesloten apparaten. Als je toch problemen houdt, lijkt het mij het beste om contact te zoeken met LG.

Vincent Teoh van HDTVtest heeft het in zijn video duidelijk over "OLED light" wat het average picture level bestuurt. In één en dezelfde zin gebruikt hij de termen average picture or average brightness". Dat is wat ik uit de eerder geposte video haal. Als dat niet klopt, dan weet ik het ook niet. Ik heb met mijn quote enkel verwoord wat hij zegt in die video.

Nogmaals het is niet alsof bepaalde onderwerpen geheel niet besproken zijn, maar ik moet in mijn eentje een hele middag aan informatie hier proberen weer te geven en dat ook nog op een "Tweaker-waardige" manier die iedereen tevreden stelt weergeven. Ik had niet voor de term "niet gesteld" moeten kiezen, maar voor "zijdelings/deels besproken".
Dit is niet waar. Veel LG oled panelen kunnen last hebben van tinting, banding, dode/luie/actieve pixels. Geen enkel paneel is perfect! Dus zeggen dat het niet bij oled hoort, is gewoon niet waar.

En average picture level kan je niet besturen, maar dat heb ik al een aantal post boven me uitgelegd.

Jammer dat de vragen:
  • Waarom zijn er niet meerdere tone mapping modes?
  • Waarom staat bij de game mode color gamut op wide en locked?
  • Waarom heeft LG geen BFI?
Niet aan bod zijn gekomen. Was best benieuwd waarom ze deze rare keuzes hebben gemaakt voor hun TV's.
Puck schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:17:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat alle modellen behalve de B dezelfde chip hadden maar zal dan wel niet inderdaad. De G wordt amper besproken. Helder nu :)
Wat pas raar is dat de G6 een 2015 in house chip gebruikt en de C/E6 een 2016 in house chip. "The G6 uses a chip called H15 which can be found on some high-end 2015 models.
The E6 and C6 use a chip called M16, which is probably more recent than H15.
The surprising thing is that G6 supports Youtube HDR and E6 doesn't. "
Bron: http://www.avsforum.com/f...ube-hdr-2016-oleds-2.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb de volgende vraag gesteld:

"Veel gebruikers op het forum klagen over problemen met de WiFi en dingen zoals tinting, banding, etc. Is dit bekend bij LG en wat is de oplossing hiervoor?"

Als antwoord kregen we een verhaal dat LG bezig is om de gebruikservaring te verbeteren en dit middels firmware-updates met fixes en features zal blijven doen. Er werd niet heel specifiek diep ingegaan op deze dingen door de LG-meneer, maar meer in zijn algemeenheid. Zoals ik het tussen de regels door begreep "hoort het niet perse bij élke OLED" want dan zou iedereen er last van hebben, maar is LG zeker bezig met het verbeteren van de tv's, ook na de aankoop door de klant en daar hoort ook het oplossen van deze problemen bij.

Ik kan Zeef vragen of de meneer van LG op de "openstaande vragen" nog een antwoord zou willen geven hier op het forum. En wellicht reageren er hier in dit topic, of in de reacties onder het video-item nog andere aanwezige Tweakers, die misschien wel gehoord hebben wat LG hier aan gaat doen. Veel meer kan ik ook niet doen, denk ik. Edit: gedaan.

Wij (de 8 aanwezige Tweakers dus), hebben ons best gedaan om er een leuke én informatieve middag van te maken. Ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn verslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Jorgen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:37:

"Veel gebruikers op het forum klagen over problemen met de WiFi en dingen zoals tinting, banding, etc. Is dit bekend bij LG en wat is de oplossing hiervoor?"

Als antwoord kregen we een verhaal dat LG bezig is om de gebruikservaring te verbeteren en dit middels firmware-updates met fixes en features zal blijven doen. Er werd niet heel specifiek diep ingegaan op deze dingen door de LG-meneer, maar meer in zijn algemeenheid. Zoals ik het tussen de regels door begreep "hoort het niet perse bij élke OLED" want dan zou iedereen er last van hebben, maar is LG zeker bezig met het verbeteren van de tv's, ook na de aankoop door de klant en daar hoort ook het oplossen van deze problemen bij.

Ik kan Zeef vragen of de meneer van LG op de "openstaande vragen" nog een antwoord zou willen geven hier op het forum. En wellicht reageren er hier in dit topic, of in de reacties onder het video-item nog andere aanwezige Tweakers, die misschien wel gehoord hebben wat LG hier aan gaat doen. Veel meer kan ik ook niet doen, denk ik. Edit: gedaan.

Wij (de 8 aanwezige Tweakers dus), hebben ons best gedaan om er een leuke én informatieve middag van te maken. Ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn verslag.
Het verslag was interessant om te lezen en jullie hebben goede vragen gesteld, maar LG heeft helaas met weinig diepgang die vragen beantwoord. Dat is erg jammer, maar dat ligt aan LG. LG heeft wel goede intenties met betrekking tot het up to date houden van hun TV's. Dat is ook wel te merken na alle updates die bijvoorbeeld de B6 heeft gekregen. Alleen wat wel weer jammer is dat sommige landen updates 3 maanden eerder krijgt, maar gelukkig krijgen we ze :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:21
Jorgen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 01:37:

Jij hebt meer dan je best gedaan Jorgen! Het is veelal gewoon standaard praat en vragen omdraaien/ontwijken van een persoon die meer vestand heeft van marketing en verkooptechnieken dan de techniek zelf. Daar zijn ze overigens niet alleen bij LG goed in.

Defecte pixels, tinting, vignetting, (vertical) banding zijn gewoon 'defecten' aan het paneel en geen instelling kan daar iets aan veranderen en al helemaal Game Mode niet.

Color banding, judder, stutter, tonemapping, bfi, Tru Motion etc is allemaal software gerelateerd en zou aangepast/verbeterd kunnen worden als LG hier wat aan zou doen. Verwacht hier echter niet teveel van in de nabije toekomst. Ook hier is Game Mode niet de oplossing.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:37
Ik ben zojuist in her bezit van een oled55b6v. Wat een schitterend apparaat en dat beeld zeg, ongelooflijk.

Nu wil ik hem vlak ophangen en hoeft dus niet gedraaid te worden maar wat zijn die beugels duur zeg! De originele is al 100 euro en de vogel's in de maat 40x60 zijn al helemaal onbetaaldbaar ....

Voorlopig maar even op t pootje houden😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ionn en @Major_ton Bedankt :)

Klopt ja. Hoeveel tijd er ook genomen wordt, je weet ook dat bepaalde vragen "handig beantwoord" zullen worden. Het contact met LG was in elk geval heel positief en op veel dingen hebben we wel duidelijk antwoord gekregen. Wellicht dat er later nog wat toegevoegd kan worden door LG, de aanwezige mede-Tweakers, of het video-item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 12:20
brtkpr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:41:
Ik ben zojuist in her bezit van een oled55b6v. Wat een schitterend apparaat en dat beeld zeg, ongelooflijk.

Nu wil ik hem vlak ophangen en hoeft dus niet gedraaid te worden maar wat zijn die beugels duur zeg! De originele is al 100 euro en de vogel's in de maat 40x60 zijn al helemaal onbetaaldbaar ....

Ik heb in diverse topics ook het ikea ophangsysteem zien langskomen, geen ervaring mee maar wellicht is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Malt007 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Ik heb in diverse topics ook het ikea ophangsysteem zien langskomen, geen ervaring mee maar wellicht is dat een optie.
Oh dat ga ik eens onderzoeken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Zowel bij de Mediamarkt als bij Cool Blue heb je beugels voor ca. 30 euro. Zelf heb ik zelf een All for One. Redelijk plat tegen de muur.

Achteraf had ik liever één gehad die je van de muur af kunt draaien als je eens een keer een kabel wilt wisselen ofzo. Voorlopig zoveel mogelijk kabels bevestigd zodat er geen noodzaak is om de TV weer helemaal los te moeten halen.

Totaal 9 kabels, vereist wel wat kabelmanagement voordat je hem bevestigd.

4x HDMI (vd Action 3 euro per stuk)
Netwerkkabel
Coax
Audiokabel voor koptelefoon
Optische kabel
Stroomkabel

Gebruik zoveel mogelijk haakse stekkers voor coax, audio en optische kabel. Voor netwerkabel kon ik helaas geen haakse vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Die dingen zijn rond de drie tientjes echt wel te vinden. Ff googlen. Al staat de mijne gewoon op de kast. Als ik die plat tegen de muur hang ziet het er niet uit met de spleet die dan ontstaat tussen de tv en de kast. In de kast staat receiver, centerspeaker, humax etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2024
Major_ton schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:02:
[...]

Jij hebt meer dan je best gedaan Jorgen! Het is veelal gewoon standaard praat en vragen omdraaien/ontwijken van een persoon die meer vestand heeft van marketing en verkooptechnieken dan de techniek zelf. Daar zijn ze overigens niet alleen bij LG goed in.
Is niet helemaal eerlijk natuurlijk naar 'de meneer van LG' toe natuurlijk. Hij kan op dit soort vragen moeilijk een specifiek antwoord geven en zal in algemene termen iets beantwoorden als het over problemen met een paneel gaat. Het is onmogelijk dat hij iets kan zeggen over problemen die individuele schermen hebben. Zelfs als vele mensen ergens last van hebben kan hij zonder technisch onderzoek met geen mogelijkheid zeggen of het een probleem is met het scherm, met bepaalde content of misschien met een bepaalde opstelling. De antwoorden zijn dus best logisch en begrijpelijk. Bovendien: al zou hij op de hoogte zijn van grote problemen in de schermen zelf (niet waarschijnlijk) dan mag hij er niets tot weinig over zeggen. Lang verhaal kort: als je denkt dat er echt iets mis is met je paneel laat je LG bij je thuis komen. Je hebt een dure tv met garantie, maak er gebruik van. Als genoeg mensen problemen melden dan komen ze zelf ook wel tot een conclusie dat ergens iets mis zit (bijv in de firmware). Heb je meteen uitsluitsel of het soft- of hardware gerelateerd is. Goed een vinger aan de pols houden en zeggen dat je graag wil helpen met het verhelpen van problemen. Werkt prima vaak. Off topic heb ik wel eens problemen gehad met een Apple Watch in bepaalde sport modus en uiteindelijk is er zelfs een engineer uit Californië gekomen om resultaten en de sportoefeningen meb zijn eigen ogen te bekijken. Het loste de problemen totaal niet op (gewoon een berperking in huidige techniek van de eerste Apple Watch) maar wel gaaf dat hij zijn bevindingen en metingen weer meeneemt naar een beter ontwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Light21M
Het triestige bij LG is dat de QC zo slecht is bij de OLED panelen dat ik ondertussen na 3 interventies bij de B6 en nu de C7 nog niet volledig verlost ben van de problemen (banding/tinting). Uiteindelijk begin je het dan op te geven want zo'n paneel lotterij is alles behalve leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 08:25

Op Amazon.de zijn er tientallen te vinden. Bij Amazon heb je het voordeel dat er veel reviews geplaatst worden, dus je weet wat voor kwaliteit je koopt. Als de beugel meer dan € 29 kost dan wordt deze meestal gratis thuisbezorgd. Dezelfde beugels zijn ook op Ebay te vinden, dus je hebt twee kansen op gratis bezorging.

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss?field-keywords=tv+halterung+600+400

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06 08:42
Weet iemand het model nummer van de 2017 luxe (E/G/W) afstandsbediening? Ik kan dat nergens vinden, alleen de 2016 versie: LG AN MR700, maar die heeft zo te zien geen Netflix/Amazon knoppen

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

WvB22 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:44:
[...]

Is niet helemaal eerlijk natuurlijk naar 'de meneer van LG' toe natuurlijk. Hij kan op dit soort vragen moeilijk een specifiek antwoord geven en zal in algemene termen iets beantwoorden als het over problemen met een paneel gaat. Het is onmogelijk dat hij iets kan zeggen over problemen die individuele schermen hebben. Zelfs als vele mensen ergens last van hebben kan hij zonder technisch onderzoek met geen mogelijkheid zeggen of het een probleem is met het scherm, met bepaalde content of misschien met een bepaalde opstelling. De antwoorden zijn dus best logisch en begrijpelijk. Bovendien: al zou hij op de hoogte zijn van grote problemen in de schermen zelf (niet waarschijnlijk) dan mag hij er niets tot weinig over zeggen. Lang verhaal kort: als je denkt dat er echt iets mis is met je paneel laat je LG bij je thuis komen. Je hebt een dure tv met garantie, maak er gebruik van. Als genoeg mensen problemen melden dan komen ze zelf ook wel tot een conclusie dat ergens iets mis zit (bijv in de firmware). Heb je meteen uitsluitsel of het soft- of hardware gerelateerd is. Goed een vinger aan de pols houden en zeggen dat je graag wil helpen met het verhelpen van problemen. Werkt prima vaak. Off topic heb ik wel eens problemen gehad met een Apple Watch in bepaalde sport modus en uiteindelijk is er zelfs een engineer uit Californië gekomen om resultaten en de sportoefeningen meb zijn eigen ogen te bekijken. Het loste de problemen totaal niet op (gewoon een berperking in huidige techniek van de eerste Apple Watch) maar wel gaaf dat hij zijn bevindingen en metingen weer meeneemt naar een beter ontwerp.
Klopt waarschijnlijk wel ja. Ondanks dat hij weet dat hij een kritisch publiek tegenover zich krijgt, zal hij waarschijnlijk ook zijn instructies hebben. Toch kwam het gesprek als heel positief en open over.

Ik heb Zeef gevraagd naar de mogelijkheden om de openstaande vragen nog wat diepgaander te laten beantwoorden. Hij zou het doorgeven aan LG. Of die dat willen, zullen we moeten afwachten.

Wat mij betreft in elk geval hulde voor LG en Tweakers dat ze dit event überhaupt voor ons geregeld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Thanks Jorgen. Hopelijk in die HDR updates komt dat ook aan bod dan. Afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Light21M schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:29:
Het triestige bij LG is dat de QC zo slecht is bij de OLED panelen dat ik ondertussen na 3 interventies bij de B6 en nu de C7 nog niet volledig verlost ben van de problemen (banding/tinting). Uiteindelijk begin je het dan op te geven want zo'n paneel lotterij is alles behalve leuk.
Maar heb je het dan over banding / tinting zichtbaar tijdens 'normaal' tv kijken of alleen op test content waar je echt op zoek gaat naar afwijkingen in het paneel. Tot nu toe zie ik alleen maar een perfect beeld met geen enkele afwijking. Netflix 4K Dolby Vision is adembenemend mooi (wel OLED lampje in een geheel donkere kamer iets lager gezet omdat in lichte films je bijna tegen een hoogtezon zit te kijken) maar verder kan ik niet anders zeggen dat het beeld perfectie benaderd (qua wat nu mogelijk is op OLED). Uiteraard verbeteren de technieken steeds verder en lachen we over 10 jaar om deze TV's maar voor nu zeer tevreden.

Als je fouten ziet tijdens normaal tv kijken bij goede content (blu-ray, 4K/HD online materiaal, HD tv materiaal) dan moet je er iets mee blijven doen naar LG. Niet goed is niet goed. Er is vast wel controle op kwaliteit maar er is bekend dat de marges ruim zijn. Natuurlijk wil ik dat niet goed praten maar je moet ook realistisch zijn: als LG (veel) strengere foutmarges zou toepassen dan worden deze panelen onbetaalbaar voor LG om te produceren. Dan kunnen we genieten van topkwaliteit panelen maar ga je bedragen betalen die mogelijk het dubbele van vandaag zijn. De vraag is of het dan überhaupt een rendabel product is en of we dat wel willen. Dan wordt het echt product in de peperdure marges en dalen prijzen ook minder snel.

@Jorgen super bedankt voor jullie tijd en moeite. Erg leuk om te lezen en hoop op meer van dit soort ontmoetingen in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door WvB22 op 10-07-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@WvB22 Heel graag gedaan. Ik heb maar mooi kunnen genieten van de middag met LG, de rondleiding bij Tweakers.net en het eten. Ben blij dat ik uitgekozen ben. :)

En nu weer verder genieten van de C7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman602
  • Laatst online: 08-11-2021
Mijn E6V heeft standaard een kabel met randaarde, deze moet ik vervangen voor een langer kabel, moet het randaarde zijn ? Nu zit hij ook niet in stopcontact met randaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik krijg binnenkort ook een monteur thuis gestuurd die vooral de I/R gaat testen!
Ik ben benieuwd.

Nu wil ik jullie nog 1 ding vragen betreft aliasing.
Ik heb gisteren contact opgenomen met ziggo betreft slechte aliasing tijdens normaal tv kijken. (denk aan lijnen die strak horen te zijn en dit niet zijn, maar raar gaan doen.)

Ik dacht zelf aan een defecte de-interlacer van de media box maar volgens ziggo ligt dit niet aan de media box zolang deze op 1080p staat en niet op interlaced.

Kan het zo zijn dat de tv het niet helemaal trekt en/of hebben jullie hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
WvB22 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:08:
[...]

Maar heb je het dan over banding / tinting zichtbaar tijdens 'normaal' tv kijken of alleen op test content waar je echt op zoek gaat naar afwijkingen in het paneel. Tot nu toe zie ik alleen maar een perfect beeld met geen enkele afwijking. Netflix 4K Dolby Vision is adembenemend mooi (wel OLED lampje in een geheel donkere kamer iets lager gezet omdat in lichte films je bijna tegen een hoogtezon zit te kijken) maar verder kan ik niet anders zeggen dat het beeld perfectie benaderd (qua wat nu mogelijk is op OLED). Uiteraard verbeteren de technieken steeds verder en lachen we over 10 jaar om deze TV's maar voor nu zeer tevreden.

Als je fouten ziet tijdens normaal tv kijken bij goede content (blu-ray, 4K/HD online materiaal, HD tv materiaal) dan moet je er iets mee blijven doen naar LG. Niet goed is niet goed. Er is vast wel controle op kwaliteit maar er is bekend dat de marges ruim zijn. Natuurlijk wil ik dat niet goed praten maar je moet ook realistisch zijn: als LG (veel) strengere foutmarges zou toepassen dan worden deze panelen onbetaalbaar voor LG om te produceren. Dan kunnen we genieten van topkwaliteit panelen maar ga je bedragen betalen die mogelijk het dubbele van vandaag zijn. De vraag is of het dan überhaupt een rendabel product is en of we dat wel willen. Dan wordt het echt product in de peperdure marges en dalen prijzen ook minder snel.

@Jorgen super bedankt voor jullie tijd en moeite. Erg leuk om te lezen en hoop op meer van dit soort ontmoetingen in de toekomst.
De banding is jammer genoeg zichtbaar bij meridian (bliksem wolken stuk waar de man de afdaling naar de grot maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Misterbont schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:58:
Ik krijg binnenkort ook een monteur thuis gestuurd die vooral de I/R gaat testen!
Ik ben benieuwd.

Nu wil ik jullie nog 1 ding vragen betreft aliasing.
Ik heb gisteren contact opgenomen met ziggo betreft slechte aliasing tijdens normaal tv kijken. (denk aan lijnen die strak horen te zijn en dit niet zijn, maar raar gaan doen.)

Ik dacht zelf aan een defecte de-interlacer van de media box maar volgens ziggo ligt dit niet aan de media box zolang deze op 1080p staat en niet op interlaced.

Kan het zo zijn dat de tv het niet helemaal trekt en/of hebben jullie hier enige ervaring mee?
Als de mediabox op 1080p staat neemt deze het deinterlacen voor zijn rekening.
Dus wat ziggo zegt klopt niet.

Ik heb nu de ci+ module in gebruik.
Het rare stroboscoop effect vd tennis bal is verdwenen.
Lag dus echt aan de horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
invincible30 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:12:
[...]

Als de mediabox op 1080p staat neemt deze het deinterlacen voor zijn rekening.
Dus wat ziggo zegt klopt niet.

Ik heb nu de ci+ module in gebruik.
Het rare stroboscoop effect vd tennis bal is verdwenen.
Lag dus echt aan de horizon box.
Heb je deze voor niets gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Misterbont schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:18:
[...]

Heb je deze voor niets gekregen?
Helaas niet.
Kost €2 per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vinden jullie het ook zo leuk om op YouTube 4k (HDR) content op te zoeken en dat af te spelen? Kan een grote glimlach niet voorkomen als ik dat dan weer zie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 23:35
Het is zo ver... heb de TV nu ongeveer een half jaar en 2 weken geleden viel het mij opeens op dat het RTL4 logo zichtbaar was toen ik een netflix filmpje ging kijken. Het is zichtbaar bij bepaalde achtergrondkleuren.

Heb RTL4 gecontacteerd maar die zegt dat ze het logo transparant hebben gemaakt en dit niet aan hun ligt en dat ik LG moet contacteren. Dit ben ik morgen van plan om te doen, maar ben bang dat het een kastje naar de muur verhaal gaat worden.

Daarom vraag ik mij af of nog meer mensen last van TV zender logo's hebben? Ik dacht namelijk dat de meeste TV zenders hun logo hebben aangepast om inbranden te "voorkomen" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:49
peak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:55:
Het is zo ver... heb de TV nu ongeveer een half jaar en 2 weken geleden viel het mij opeens op dat het RTL4 logo zichtbaar was toen ik een netflix filmpje ging kijken. Het is zichtbaar bij bepaalde achtergrondkleuren.

Heb RTL4 gecontacteerd maar die zegt dat ze het logo transparant hebben gemaakt en dit niet aan hun ligt en dat ik LG moet contacteren. Dit ben ik morgen van plan om te doen, maar ben bang dat het een kastje naar de muur verhaal gaat worden.

Daarom vraag ik mij af of nog meer mensen last van TV zender logo's hebben? Ik dacht namelijk dat de meeste TV zenders hun logo hebben aangepast om inbranden te "voorkomen" .
Heb je "Clear panel noise" al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 13:27

ik gebruik deze pricewatch: ValueLine VLM-LF10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Idanue schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Heb je "Clear panel noise" al eens geprobeerd?
Bedankt voor de tip. Ik ga het nu uitvoeren. Duurt een uurtje volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:49
peak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga het nu uitvoeren. Duurt een uurtje volgens de handleiding.
Ik had een paar rare vlakken in mij beeld en na een Clear panel noise was het weer helemaal egaal dus succes. d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Light21M
Jorgen schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:41:
Vinden jullie het ook zo leuk om op YouTube 4k (HDR) content op te zoeken en dat af te spelen? Kan een grote glimlach niet voorkomen als ik dat dan weer zie. :)
De glimlach zou nog beter zijn als ze de kleuren op youtube met hdr oplossen met hun 03.60.09 update! Ziet er maar flets uit nu

https://support.google.co...iuErobUeCimwQh5yGU/?hl=en

[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 10-07-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Idanue schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Ik had een paar rare vlakken in mij beeld en na een Clear panel noise was het weer helemaal egaal dus succes. d:)b
Uitgevoerd, maar helaas heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:42

Nee, dat gaat er niet meer uit. Ik heb dat "4" ook gehad en LG heeft het panel geruild. De "4" was wel erg zichtbaar op rode of oranje vlakken en dan met name het horizontale en verticale deel (oranje), Het witte schuine gedeelte brand niet in.
Mijn nieuwe panel laat ook weer een licht 4-tje zien. Het is geleidelijke build up van en plotseling wordt het zichtbaar, inderdaad na een half jaartje RTL4 kijken.

Oled's branden dus wel degelijk in, het gaat ook niet meer weg. Je kan uitzoomen maar dan brand je de 4 op een andere plek ook in. Een paar weken geen RTL 4 kijken heeft geen invloed (been there, done that). Een keer of wat extra clear panel noise draaien doet ook niks.

Er zijn op internet wel meerdere gevallen te vonden over inbranden van de met name de oranje of oranje gele kleur van logo's of lijnen van een newsticker. Altijd dus de kleur oranje.

Tja, Volgens mij ruilen ze daar tegenwoordig geen panel meer voor om. De overigens zeer deskundige monteur die mijn panel verwisselde, zei ook dat hij veel ingebrande oled's repareerde. De meeste komen natuurlijk nooit op een forum terecht maar lopen direct via de winkel.

Sterkte. Ik let er maar niet teveel op. :/

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is wel erg rot als dat steeds gebeurt en niet meer weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Hmm lekker heb net een week een 55b6v zou beste van beste zijn volgens die medewerker (en inderdaad het beeld is goed) maar als ik dit zo lees krijg ik toch onderbuik gevoelen van een oled. Ook al kijken wij alleen series en films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 16:36
peak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Uitgevoerd, maar helaas heeft het niet geholpen.
Welke picture profile gebruik je en waar heb je het oled light op staan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Wel naar dat het niet weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Shocked schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:30:
[...]

Nee, dat gaat er niet meer uit. Ik heb dat "4" ook gehad en LG heeft het panel geruild. De "4" was wel erg zichtbaar op rode of oranje vlakken en dan met name het horizontale en verticale deel (oranje), Het witte schuine gedeelte brand niet in.
Mijn nieuwe panel laat ook weer een licht 4-tje zien. Het is geleidelijke build up van en plotseling wordt het zichtbaar, inderdaad na een half jaartje RTL4 kijken.

Oled's branden dus wel degelijk in, het gaat ook niet meer weg. Je kan uitzoomen maar dan brand je de 4 op een andere plek ook in. Een paar weken geen RTL 4 kijken heeft geen invloed (been there, done that). Een keer of wat extra clear panel noise draaien doet ook niks.

Er zijn op internet wel meerdere gevallen te vonden over inbranden van de met name de oranje of oranje gele kleur van logo's of lijnen van een newsticker. Altijd dus de kleur oranje.

Tja, Volgens mij ruilen ze daar tegenwoordig geen panel meer voor om. De overigens zeer deskundige monteur die mijn panel verwisselde, zei ook dat hij veel ingebrande oled's repareerde. De meeste komen natuurlijk nooit op een forum terecht maar lopen direct via de winkel.

Sterkte. Ik let er maar niet teveel op. :/
Om welke modellen gaat het hier? Heb hebben jullie instellingen als Pixel-shifting e.d. wel aanstaan?

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 11-07-2017 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
invincible30 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:16:
[...]

Helaas niet.
Kost €2 per maand.
Kijk op mp. Ik heb de mijne voor 27,50 nieuw kunnen kopen op mp. Ga vanavond/morgen eens installeren kijken of ik verschil zie met de humax 5200C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harley2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:38:
[...]
Kijk op mp. Ik heb de mijne voor 27,50 nieuw kunnen kopen op mp. Ga vanavond/morgen eens installeren kijken of ik verschil zie met de humax 5200C.
Het probleem zal niet zozeer zitten in het voordelig kunnen scoren van een CI+ module, maar je zult misschien ook een geactiveerde smartcard willen hebben voor het volledig HD (standaard?) zenderpakket en laatste kan enkel via Ziggo geregeld worden als je deze nog niet in het bezit hebt. I.c.m. die CI+ module dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:44
hardware-lover schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Het probleem zal niet zozeer zitten in het voordelig kunnen scoren van een CI+ module, maar je zult misschien ook een geactiveerde smartcard willen hebben voor het volledig HD (standaard?) zenderpakket en laatste kan enkel via Ziggo geregeld worden als je deze nog niet in het bezit hebt. I.c.m. die CI+ module dus.
Die zit nu nog in de humax, en ik heb pas geleden nog een smart card gehad van ziggo en die wad ook al geactiveerd. Dus heb er dan 2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Puck schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:35:

Om welke modellen gaat het hier? Heb hebben jullie instellingen als Pixel-shifting e.d. wel aanstaan?
Ja natuurlijk. Als iemand wel zuinig is op zijn apparatuur, dan ben ik het wel.

2 x 55E6
Pixel shift aan
Altijd in standby zodat de normale reiniging doorlopen wordt

Verder kijken wij niet de hele avond RTL4. De rest van de familie kijkt nieuws en GTST ofzo. Daarnaast wordt er ook op een avond wel gezapped of soms wordt er helemaal geen RTL 4 gekeken. Maar van de 4 uur, wordt 2 uur RTL 4 wel gehaald, schat ik zo in.
Ook kent RTL 4 veel reklame, dus het logo is zelden langer dan 20 minuten in beeld en dan heb je een minuut of geen logo door reklame.

De instellingen:
Oled light 55
Contrast 82
Zeer bescheiden en normale instellingen. De woonkamer is redelijk licht en we kijken met de kids ook niet in het donker natuurlijk.

Om inbranden van een logo op "gebruikersfout" of aan verkeerde settings toe te schrijven, is niet aan de orde. Oleds branden gewoon in (of je noemt het gewoon eeeerg lange retentie :9 ). Natuurlijk heb je de befaamde winkelmodellen die keer op keer hetzelfde filmpje afspelen zonder ooit in standby te gaan. Die hebben bijna altijd problemen en is begrijpelijk. Maar dat een oled zo gevoelig zou zijn voor een logo bij normaal gebruik, had ik ook niet verwacht. EN ik heb het nu twee maal mogen ervaren.
Ook kan je redelijkerwijs je familie niet verbieden om RTL 4 te kijken, de tv is een gebruikersding en daar moet je van kunnen genieten.
Het vervelende is dat ik daar juist vanaf wilde ( ik heb ook nog een plasma met een logo zichtbaar). Hadden ze mij dit verteld, had ik toch waarschijnlijk een topmodel lcd gekocht.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Shocked schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:19:
[...]

Ja natuurlijk. Als iemand wel zuinig is op zijn apparatuur, dan ben ik het wel.

2 x 55E6
Pixel shift aan
Altijd in standby zodat de normale reiniging doorlopen wordt

Verder kijken wij niet de hele avond RTL4. De rest van de familie kijkt nieuws en GTST ofzo. Daarnaast wordt er ook op een avond wel gezapped of soms wordt er helemaal geen RTL 4 gekeken. Maar van de 4 uur, wordt 2 uur RTL 4 wel gehaald, schat ik zo in.
Ook kent RTL 4 veel reklame, dus het logo is zelden langer dan 20 minuten in beeld en dan heb je een minuut of geen logo door reklame.

De instellingen:
Oled light 55
Contrast 82
Zeer bescheiden en normale instellingen. De woonkamer is redelijk licht en we kijken met de kids ook niet in het donker natuurlijk.

Om inbranden van een logo op "gebruikersfout" of aan verkeerde settings toe te schrijven, is niet aan de orde. Oleds branden gewoon in (of je noemt het gewoon eeeerg lange retentie :9 ). Natuurlijk heb je de befaamde winkelmodellen die keer op keer hetzelfde filmpje afspelen zonder ooit in standby te gaan. Die hebben bijna altijd problemen en is begrijpelijk. Maar dat een oled zo gevoelig zou zijn voor een logo bij normaal gebruik, had ik ook niet verwacht. EN ik heb het nu twee maal mogen ervaren.
Ook kan je redelijkerwijs je familie niet verbieden om RTL 4 te kijken, de tv is een gebruikersding en daar moet je van kunnen genieten.
Het vervelende is dat ik daar juist vanaf wilde ( ik heb ook nog een plasma met een logo zichtbaar). Hadden ze mij dit verteld, had ik toch waarschijnlijk een topmodel lcd gekocht.
Helder, toch belangrijke informatie! Ik schrik er inderdaad ook wel van. Ik heb de B6 nu 9 maanden en nergens last van, maar kijk niet heel veel TV (en al helemaal heel weinig RTL 4). Oppassen voor oranje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Ja, het zit me name in het oranje. Soms melden ze geel ook. Wit of andere kleuren nooit.

Ik zou daar voor oppassen, ja. De "4" zie je echt redelijk goed staan hoor. Net als bij plasma. Het gaat ook niet meer weg. Inbranden is natuurlijk een soort veroudering van de cellen en kennelijk gaat die veroudering erg snel door oranje-geel.
Overigens wil ik er aan toe voegen dat we niet elke dag RTL 4 kijken, in het weekend is het meestal Netflix of een film. Dus, ik vind ze redelijk gevoelig, die oled's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 14-06 09:17
Ik heb mijn B6 nu een paar maanden, maar ja dat ze konden inbranden was me alwel bekend hoor. Maar ik krijg nu ook wel redelijke retentie (geen burn in nog). Fors minder dan mijn plasma (vt60). Dus ik vind het echt
geen probleem.

@shocked:

wat je ook zou kunnen doen is de 'plasma manier'om het te bestrijden. Zoek een usb stick, zet daar IRE 10 tot IRE 100 slides op (full fields). En zet je tv op afspelen en dan maximaal 2 seconden per slide.
Laat dit een nachtje draaien. Dat zou het wel moeten verhelpen.
Of als je het heel agressief wilt doen, alleen IRE 70 tot 100.

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 11-07-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
Over de flikkerende pixel met Dolby Vision gisteren dacht ik eens kijken met scan uit, of dan de pixel nog te zien is. En nee niet meer te zien. Omdat het dan niet te zien is, is het zeker niet een pixel defect. CE repair had een nieuw moederbord besteld(omdat ze dachten dat het aan het moederbord probleem zou zijn), dus gaf ik dat door aan hun. Een technicus vertelde me, dit moet ik dan even uitzoeken je hoort nog van me, het leek voor hem een software probleem te zijn. Vandaag kwam dan de monteur met het moederbord. Ik zei "met scan aan is het te zien zonder scan niet" Zijn antwoord we hebben met LG contact gehad en vertelde dat het vorige scherm ook dat probleem had met flikkerende pixel rechts onderin, en met het nieuwe scherm precies hetzelfde. LG melde dat de andere dat ook hebben. Mijn vraag was toen, waarom kwam de monteur dan hier met moederbord.

Klopt dat, hebben mensen met een Oled 65E6V met beeld op origineel en scan aan, met dolby vision rechts onderin een pixel dat steeds knippert? Soms knippert het niet en dan weer wel. Met scan aan verlies je geen beeld, met scan uit verlies je aan iedere kant zo'n 1 cm beeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 11-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
Adlermann schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:00:

@shocked:

wat je ook zou kunnen doen is de 'plasma manier'om het te bestrijden. Zoek een usb stick, zet daar IRE 10 tot IRE 100 slides op (full fields). En zet je tv op afspelen en dan maximaal 2 seconden per slide.
Laat dit een nachtje draaien. Dat zou het wel moeten verhelpen.
Of als je het heel agressief wilt doen, alleen IRE 70 tot 100.
Ja, bedankt voor de tip. Ik had er ook al eens aan gedacht en bedankt voor de reminder.
Ik ga slides maken voor 70 - 100 ire. De softe aanpak werkt volgens mij niet, ook 3 x clear panel noise handmatig gaf geen resultaat.
Wel gaat het gerucht dat als je de tv op dynamic gaat sliden (met oled 100 en contrast 100) er mogelijk een ander algorithme gaat draaien omdat de tv dat kennelijk detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harley2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:16:
[...]
Die zit nu nog in de humax, en ik heb pas geleden nog een smart card gehad van ziggo en die wad ook al geactiveerd. Dus heb er dan 2 .
Als Ziggo zelf een smartcard levert dan is deze beslist te activeren, ze leveren hem echter niet meer los, of er moet wat aan de hand zijn met een kaart die al geregistreerd staat bij Ziggo (defect, gestolen, enz.), en krijg je deze als vervanger toegezonden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

harley2009 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:38:
[...]

Ik had ook een smartcard nodig. En ik heb begrepen dat je een ci module alleen nog maar via ziggo zelf kan krijgen?

Kan je ook alleen een smartcard bij ziggo bestellen? Dus zonder module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Ik heb mijn B6 nu sinds februari, image retention is me echt zelden opgevallen. Niet nooit, maar het is ook altijd zo weg en nooit echt opvallend. Ik heb een PS4 en heb nog nooit een HUD in beeld zien staan na het uitschakelen van de PS4, ook na sessies van meerdere uren niet. Sessies waarin je TV je een waarschuwing geeft: ga eens wat nuttigs doen met je leven. Auto off staat op 5 uur. Nou was er gisteren een vriend van me op bezoek en die had zijn xbox one bij zich. Heel bizar, maar we starten een game en die grote blokken van de xbox user interface waren echt overduidelijk in beeld. Denk dat het dashboard hooguit vijf minuten in beeld is geweest.

Kan toeval zijn, maar nou lees ik dat oranje (en geel) meer retentie vertonen dan bijv. wit. Deze vlakken waren groen. Zijn er verhalen bekend dat bepaalde hardware meer retentie veroorzaakt dan andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Snake_Eye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:11:
Over de flikkerende pixel met Dolby Vision gisteren dacht ik eens kijken met scan uit, of dan de pixel nog te zien is. En nee niet meer te zien. Omdat het dan niet te zien is, is het zeker niet een pixel defect. CE repair had een nieuw moederbord besteld(omdat ze dachten dat het aan het moederbord probleem zou zijn), dus gaf ik dat door aan hun. Een technicus vertelde me, dit moet ik dan even uitzoeken je hoort nog van me, het leek voor hem een software probleem te zijn. Vandaag kwam dan de monteur met het moederbord. Ik zei "met scan aan is het te zien zonder scan niet" Zijn antwoord we hebben met LG contact gehad en vertelde dat het vorige scherm ook dat probleem had met flikkerende pixel rechts onderin, en met het nieuwe scherm precies hetzelfde. LG melde dat de andere dat ook hebben. Mijn vraag was toen, waarom kwam de monteur dan hier met moederbord.

Klopt dat, hebben mensen met een Oled 65E6V met beeld op origineel en scan aan, met dolby vision rechts onderin een pixel dat steeds knippert? Soms knippert het niet en dan weer wel. Met scan aan verlies je geen beeld, met scan uit gaat aan de zijkanten een cm beeld verloren.
Ik kwam hier vandaag ook achter met een flikkerende pixel in dolby vision (Dare Devil) lijkt me een fout in de software.

Ik krijg morgen een monteur op bezoek tussen 3 en half 5 om de image retention te beoordelen.

Oled mooi spul, maar met de mankementen lange na z'n geld niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Hebben jullie ook het gevoel alsof de laatste software update voor de B6 de TV trager geeft gemaakt?
Ik merk het goed als ik switch tussen apps.

Tevens toont netflix soms 60% van het beeld fullscreen.
Dan moet ik terug en de aflevring/film opnieuw opstarten en hij doet het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 14-06 09:17
Slitch schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:23:
Hebben jullie ook het gevoel alsof de laatste software update voor de B6 de TV trager geeft gemaakt?

Dan moet ik terug en de aflevring/film opnieuw opstarten en hij doet het weer normaal.
Ik heb daar geen last van, voor zover ik weet.

Het is mij dus niet opgevallen.

Ik draai dus de laatste .25 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Slitch schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:23:

In dat geval even een factory reset doen. Heb ik bij een eerdere update ook wel eens gehad en dat verhielp het. Kan ook zijn dat je gewoon veel apps open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 21:09

Trackerfire

BTC HODLER

Misterbont schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Ik kwam hier vandaag ook achter met een flikkerende pixel in dolby vision (Dare Devil) lijkt me een fout in de software.

Ik krijg morgen een monteur op bezoek tussen 3 en half 5 om de image retention te beoordelen.

Oled mooi spul, maar met de mankementen lange na z'n geld niet waard!
Dan hebben jullie Jessica Jones nog nooit gezien zeker :)! Bekijk de 1e aflevering van 1e seizoen eens..... alleen maar geflikker (witte pixels/lijnen onderin) in de openingsscene. Dacht dat de tv stuk was... maar dit is tot nu toe de enige serie waarbij hij dit doet... weet niet of de fout bij Netflix ligt of LG... maar neig naar het 1e :P trouwens een 55C7V...

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 11-07-2017 15:29 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yup, tik jessica jones maar in het zoekveld, veelbesproken serie mbt grain/filters/whatever

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Trackerfire schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Dan hebben jullie Jessica Jones nog nooit gezien zeker :)! Bekijk de 1e aflevering van 1e seizoen eens..... alleen maar geflikker (witte pixels/lijnen onderin) in de openingsscene. Dacht dat de tv stuk was... maar dit is tot nu toe de enige serie waarbij hij dit doet... weet niet of de fout bij Netflix ligt of LG... maar neig naar het 1e :P trouwens een 55C7V...
Haha ik ben de marvel universe aan het volgen, dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:39
Zaterdag mijn 55B6V ontvangen van Audiovision. Top service, echt een aanrader! Helaas nog niet kunnen kijken, maar wel al met de voorbereidingen bezig: muurbeugel (Vogel's THIN 205) binnen. De tv komt aan de muur zonder apparatuur er omheen, dus dat wordt tv kijken met CI-module.

Nu kan ik deze huren voor 2 euro in de maand bij Ziggo maar er zouden ook alternatieven zijn. CI module op Marktplaats maar dan moet ik de kaart ook nog hebben. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Flieger schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:35:
Zaterdag mijn 55B6V ontvangen van Audiovision. Top service, echt een aanrader! Helaas nog niet kunnen kijken, maar wel al met de voorbereidingen bezig: muurbeugel (Vogel's THIN 205) binnen. De tv komt aan de muur zonder apparatuur er omheen, dus dat wordt tv kijken met CI-module.

Nu kan ik deze huren voor 2 euro in de maand bij Ziggo maar er zouden ook alternatieven zijn. CI module op Marktplaats maar dan moet ik de kaart ook nog hebben. Iemand een idee?
Waarom gaat dit halve topic opeens over CI+ modules en Ziggo? Er is een [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Trackerfire schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Klopt ja, constante flikkering van enkele pixels bij elkaar onderin rechts, met Jessica Jones. Ook met dare devil zoals Misterbont aangeeft. maar ook in de LG dolby vision demo. Volgens CE repaire vermeld LG dat dit bij iedere Oled scherm het geval is. En volgens hen zou men de beeldverhouding op origineel moeten zetten, en scan uit. (om dit effect weg te werken). Dit is geen oplossing, met scan uit mis je beeld. Het beeld wordt dan ingezoomd. De flikkerende pixels zit hem niet in de content.

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 11-07-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Moet je eens kijken op 15 minuten, bij de 2017 oled van LG is de helft van het gezicht van Leonardo DiCaprio weg. En bij de sony wel zichtbaar. Maar op 13:16 zie je ibij de Sony geen detail in de shirt van Ben affleck.

[ Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 11-07-2017 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

445033

Snake_Eye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:44:
[...]

Moet je eens kijken op 15 minuten, bij de 2017 oled van LG is de helft van het gezicht van Leonardo DiCaprio weg. En bij de sony wel zichtbaar. Maar op 13:16 zie je ibij de Sony geen detail in de shirt van Ben affleck.
Volgens mij is dit toch echt een kwestie van de tv fatsoenlijk instellen. Ik zie dit soort verschijnselen echt nooit bij mijn tv. Ik geniet met volle teugen (en ik ben een zeikerd eerste klas met beeld).

Volgens mij moeten jullie ook eens gewoon tv gaan kijken ipv tv bestuderen. Wordt je een stuk minder gestresst van. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Snake_Eye schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:57:
[...]

Klopt ja, constante flikkering van enkele pixels bij elkaar onderin rechts, met Jessica Jones. Ook met dare devil zoals Misterbont aangeeft. maar ook in de LG dolby vision demo. Volgens CE repaire vermeld LG dat dit bij iedere Oled scherm het geval is. En volgens hen zou men de beeldverhouding op origineel moeten zetten, en scan uit. (om dit effect weg te werken). Dit is geen oplossing, met scan uit mis je beeld. Het beeld wordt dan ingezoomd. De flikkerende pixels zit hem niet in de content.
Nou bij mijn b6 schakelt die netjes naar Dolby Vision maar zie totaal geen flikkeringen of problemen bij beide series...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:41
445033 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:15:
[...]Volgens mij moeten jullie ook eens gewoon tv gaan kijken ipv tv bestuderen. Wordt je een stuk minder gestresst van. 8)
Maar dan kunnen we tweakers wel opdoeken, kan ook niet de bedoeling zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:55
iemand al ervaring met een nieuwe software voor de 2016 serie: 05.30.01? zou naar verluid de HLG ondersteuning toevoegen?

Aanvulling: ook Dolby Atmos ondersteuning zou deze Beta sofware toevoegen.
Te testen met de film 'Okja' bij Netflix.
Goed nieuws dus voor alle 2016 bezitters van een C of hogere serie.
De B serie blijft een vraagteken, daar deze over een minderwaardige SoC beschikt?

[ Voor 53% gewijzigd door dinandus op 12-07-2017 17:46 . Reden: aanvulling op tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
keepitfrosty schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:13:
[...]

Welke picture profile gebruik je en waar heb je het oled light op staan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Wel naar dat het niet weggaat.
Heb een aangepaste profiel

Lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50

En in de andere beeldinstellingen veel aanpassingen op basis van calibratie tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
brtkpr schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:23:
[...]

Nou bij mijn b6 schakelt die netjes naar Dolby Vision maar zie totaal geen flikkeringen of problemen bij beide series...
Heb je scan uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Flieger schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:35:
Deze vraag is hier natuurlijk compleet off-topic. Zoals aangegeven door een mede-Tweaker: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10 is een betere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

peak schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50

En in de andere beeldinstellingen veel aanpassingen op basis van calibratie tool
Ik denk dat jouw beeldinstellingen al een hele hoop verklaren.
Vind het lullig voor je dat dit bij je gebeurt is hoor, maar lampje en contrast op 100 dan vraag je wel een beetje om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
invincible30 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Ik denk dat jouw beeldinstellingen al een hele hoop verklaren.
Vind het lullig voor je dat dit bij je gebeurt is hoor, maar lampje en contrast op 100 dan vraag je wel een beetje om problemen.
als je naar de "standaard" profiel kijkt staat deze ook al op 80 lampje en 95 contrast.
En als je het verschilt kijkt tussen lampje 80 en 100 zit er bar weinig verschil in dus ik geloof niet dat dit de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Geen idee? Staat volgens mij gewoon op 16:9 ? Maar wat is het voordeel bij scan dan? Want als ik dan juist flikkeringen krijg blijf ik wel bij 16:9 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
brtkpr schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:29:
[...]

Geen idee? Staat volgens mij gewoon op 16:9 ? Maar wat is het voordeel bij scan dan? Want als ik dan juist flikkeringen krijg blijf ik wel bij 16:9 😎
Met scan krijg je het juiste beeldformaat met scan uit zoomt ie een paar mm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 13:56

Rudios

Lost in space?

Wat is eigelijk de optimale instelling dan? Scan aan of uit?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:56
wat voor instelling wordt er aangeraden dan qua contrast, helderheid en oled light?
zag bij rtings.com oled light van 16 voorbij komen dat lijkt mij wel erg laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dinandus schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:40:
iemand al ervaring met een nieuwe software voor de 2016 serie: 05.30.01? zou naar verluid de HLG ondersteuning toevoegen?
Eerste wat ik hier over hoor, maar er zijn dan ook verschillende firmwares voor de verschillende modellen. Welk model en waar zouden we deze moeten kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Puck schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:27:
[...]

Eerste wat ik hier over hoor, maar er zijn dan ook verschillende firmwares voor de verschillende modellen. Welk model en waar zouden we deze moeten kunnen vinden?
Is voor de LG SoC modellen, dus C6, E6 en G6.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Bij Dare Devil niets gezien van rare flikkeringen. Heb de eerste drie afleveringen gekeken maar zie niets geks. 55C7V trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door WvB22 op 12-07-2017 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
WvB22 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 06:20:
Bij Dare Devil niets gezien van rare flikkeringen. Heb de eerste drie afleveringen gekeken maar zie niets geks. 55C7V trouwens.
Ik zie ook niets geks maar begrijp dat scan bij beeldinstelling dus aan moet staan bij mij staat dat of origineel of 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Rudios schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:40:
Wat is eigelijk de optimale instelling dan? Scan aan of uit?
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ik heb altijd gedacht dat origineel standaard was en 16:9 de beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
peak schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Lampje 100
Contrast 100
Helderheid 50

Wow dat is dan ook wel heel erg hoog om dat constant zo te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Ambition88 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:51:
wat voor instelling wordt er aangeraden dan qua contrast, helderheid en oled light?
zag bij rtings.com oled light van 16 voorbij komen dat lijkt mij wel erg laag..
Oled light op 16 is meer voor een compleet verduisterde kamer. Wat de gemiddelde woonkamer kijker toch bijna nooit heeft. Heb je dat niet dan is 16 erg laag. Oled light moet je gewoon zetten op de waarde die geschikt is voor je omgevingslicht. Contrast en heldherheid zou ik beginnen met de ISF profile waarden.

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 12-07-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
keepitfrosty schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Kijk maar eens waar je standaard profiel op staat. Die staat bij mijn tv op 80 en 95 contrast dus naar mijn mening niet erg afwijkend van de standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 19:07
keepitfrosty schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:00:
[...]

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook 100 oled light, 100 contrast en 50 brightness draai op mijn C7. Jammer van de agressievere ABL, maar heb me er nog niet zo vaak aan gestoord. Ik vind de tv vrij donker van zichzelf. Daarnaast esf bright room... Ik hou blijkbaar van enigszins fel!

Issues die ik heb met de C7 zijn gerelateerd aan hdr content. De UHD bluray van Planet Earth 2 is mijn benchmark. Ik heb met hdr content soms last van artifacting rondom bewegende elementen die sterk contrasteren met de achtergrond in een scene. Bijvoorbeeld met de Indri lemurs aan het begin van de jungle aflevering als ze van boom naar boom hoppen.
Daarnaast in de city aflevering last van details die wegvallen als het element wat gevolgd wordt erg klein wordt. Bijvoorbeeld de roofvogels in New York. Op het moment dat de roofvogel boven een rivier een duikvlucht maakt om een duif te grijpen moet de camera onwijs hard pannen om de roofvogel in beeld te houden. Wanneer de rivier de achtergrond wordt lijkt het alsof de roofvogel deels in de achtergrond wegvalt. Ik zie dan shimmering.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Pagina: 1 ... 21 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.