Ik zie bij sommige reviews dit voorbij komen als minpunt ''Imperfect motion processing for interlaced broadcast'' wat houdt dit precies in en is dit te omzeilen of te fixen?
Dat bij 720i of 1080i, zoals we in Nederland tv kijken, de motion niet goed is. Dus je hebt bijvoorbeeld judder, waar dat niet is wanneer je 720p of 1080p gebruikt. Het ziggo kastje kan je op 720p of 1080p zetten, maar van een ci+ module weet ik niet hoe dit zit.Ambition88 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:07:
Ik zie bij sommige reviews dit voorbij komen als minpunt ''Imperfect motion processing for interlaced broadcast'' wat houdt dit precies in en is dit te omzeilen of te fixen?
Ik heb zo een mediabox van ziggo, dan kan ik hem daar gewoon op instellen en dan is er niks aan de hand? motion gewoon goed?JSTPS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:25:
[...]
Dat bij 720i of 1080i, zoals we in Nederland tv kijken, de motion niet goed is. Dus je hebt bijvoorbeeld judder, waar dat niet is wanneer je 720p of 1080p gebruikt. Het ziggo kastje kan je op 720p of 1080p zetten, maar van een ci+ module weet ik niet hoe dit zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Ambition88 op 05-07-2017 20:29 ]
Ik heb hier maximaal 720p, maar als 1080p mogelijk was dan deed ik dat natuurlijk;). Dan zou motion goed moeten zijn, hier iig wel met een e6.Ambition88 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:28:
[...]
Ik heb zo een mediabox van ziggo, dan kan ik hem daar gewoon op instellen en dan is er niks aan de hand? motion gewoon goed?wat raad je dan aan hem op 720 of 1080p te zetten?
Ah oke cool, waar hangt dat vanaf dan of je hem op 720 of 1080 kan instellen? thanks voor the replies, handig.JSTPS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:33:
[...]
Ik heb hier maximaal 720p, maar als 1080p mogelijk was dan deed ik dat natuurlijk;). Dan zou motion goed moeten zijn, hier iig wel met een e6.
even een ander vraagje tussen door. ik it er aan te denken om de lg up970 aan te kopen. voor bij mijn oled C7 mijn onkyo 636 geeft geen HDR door, maar met zo'n speler wl ik wel het beste geluid dus een optische kabel wordt je dan niet vrolijk van.
nou heeft de lg up970 2x hdmi. is het dan de bedoeling dat 1 hdmi aansluiting naar de tv gaat (voor HDR/ dolby vision) en de andere hdmi aansluiting naar de receiver voor het beste geluid. werkt dat zo op deze manier.. ??
nou heeft de lg up970 2x hdmi. is het dan de bedoeling dat 1 hdmi aansluiting naar de tv gaat (voor HDR/ dolby vision) en de andere hdmi aansluiting naar de receiver voor het beste geluid. werkt dat zo op deze manier.. ??
Ja, daar zijn de 2 uitgangen voor bedoeld. Zelf geen ervaring mee overigens.harley2009 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:50:
even een ander vraagje tussen door. ik it er aan te denken om de lg up970 aan te kopen. voor bij mijn oled C7 mijn onkyo 636 geeft geen HDR door, maar met zo'n speler wl ik wel het beste geluid dus een optische kabel wordt je dan niet vrolijk van.
Arrived anxious, left bored
Als je de oude cisco box hebt van UPC dat nu Ziggo is, dan heb je maximaal 1080i. Dan zet ik hem dus op 720p. Bij de Horizon box heb je 1080p. Het ligt dus aan welke box je hebt.Ambition88 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:41:
[...]
Ah oke cool, waar hangt dat vanaf dan of je hem op 720 of 1080 kan instellen? thanks voor the replies, handig.
Ah oke ik krijg de horizon box, thanks.JSTPS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:01:
[...]
Als je de oude cisco box hebt van UPC dat nu Ziggo is, dan heb je maximaal 1080i. Dan zet ik hem dus op 720p. Bij de Horizon box heb je 1080p. Het ligt dus aan welke box je hebt.
Ja dat is weer waar door de (huidige) beperkingen via ARC. Alleen zal je in vrijwel alle gevallen een HD audio bron rechtstreeks verbinden met je receiver / soundbar waardoor in 99% van de gevallen dit een non-issue is. Enige uitzondering vormt dus streaming diensten rechtstreeks binnenkomend op de TV. Vandaar tóch de HDMI connectie de voorkeur heeft. Schijnt dat de 2017 OLED's wel een DD+ signaal kan versturen met Atmos meta data dat lossy gecomprimeerd wordt (waardoor het binnen de ARC bandbreedte valt). Nou ja er bestaat nog geen ideaal plaatje.Puck schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:57:
[...]
De kwaliteit die doorgegeven kan worden over ARC en optisch is echter gewoon hetzelfde bij deze TV's. Je hebt over ARC ook geen HD audio (op Atmos na bij de 2017 modellen, maar dus alleen met specifieke soundbars dus vraag me af hoe ze dat doen).
Dat is meteen goed danAmbition88 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:02:
[...]
Ah oke ik krijg de horizon box, thanks.kan je jouw box niet omruilen dan, voor een nieuwere?
Ik heb ook een Humax 5200C aan de LG via de Denon receiver.
Los van het feit dat het 1080i is, geen replaytv, heeft het voor ons meer voordelen dan een Ziggo Horizon box.
- Schijf van 2TB erin
- Via ftp programma’s eraf halen
- bedienbaar via Logitech Harmony One
Ik zie geen gekke beelden met de 1080i overigens. En ik geloof niet dat de Denon op upscaling staat.
Los van het feit dat het 1080i is, geen replaytv, heeft het voor ons meer voordelen dan een Ziggo Horizon box.
- Schijf van 2TB erin
- Via ftp programma’s eraf halen
- bedienbaar via Logitech Harmony One
Ik zie geen gekke beelden met de 1080i overigens. En ik geloof niet dat de Denon op upscaling staat.
Hoe wil je eigenlijk dat doenharley2009 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:50:
je 636 ondersteund 4k maar geen hdr en ja komen we weer deze gaat maar tot hdmi 2.0 en je moet hebben hdmi 2.0a,dus in mijn optiek wat heb je daar nu mee bereikt ?
ja een blu- ray player heb je erbij en dan je geluid via je tv ?
is maar waar je voor kiest niet waar en dan raar vinden dat arc geheel in de war gaat en maar vloeken en tieren en ook met hdcp handshake/ troubles,brrrrrrrr lekker bezig zo,maar houd je wel van de straat
vraag stellen in de topic van audio of wachten op een firmwareupdate naar 2.0 a
@Verwijderd Ik heb nog even deze video bekeken:
In het stukje over Dolby Vision (laatste deel vd video) legt Vincent Teoh uit dat "OLED light" staat voor de instelling van Average Picture Level, danwel Average Brightness Level en dat je deze daar dus kunt instellen. Kom je door met deze instelling te variëren misschien tot een voor jou acceptabele ABL?
Overigens, volgens deze lijst op rtings, zou de C7 in staat moeten zijn om 24p video judder-vrij te moeten kunnen weergeven. Zie http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
In het stukje over Dolby Vision (laatste deel vd video) legt Vincent Teoh uit dat "OLED light" staat voor de instelling van Average Picture Level, danwel Average Brightness Level en dat je deze daar dus kunt instellen. Kom je door met deze instelling te variëren misschien tot een voor jou acceptabele ABL?
Overigens, volgens deze lijst op rtings, zou de C7 in staat moeten zijn om 24p video judder-vrij te moeten kunnen weergeven. Zie http://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p
How to get the best results
[...]
LG: Go to Menu > Picture > Picture Mode Settings and set ‘Real Cinema’ to ‘On.’
[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 06-07-2017 00:42 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
een hdmi naar tv voor beeld en een hdmi voor geluid. zeg jij raakt mij receiver in de war.. is het dan een hdmi naar tv en dan met een optische kabel voor geluid..karper34 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:35:
[...]
Hoe wil je eigenlijk dat doen
je 636 ondersteund 4k maar geen hdr en ja komen we weer deze gaat maar tot hdmi 2.0 en je moet hebben hdmi 2.0a,dus in mijn optiek wat heb je daar nu mee bereikt ?
ja een blu- ray player heb je erbij en dan je geluid via je tv ?
is maar waar je voor kiest niet waar en dan raar vinden dat arc geheel in de war gaat en maar vloeken en tieren en ook met hdcp handshake/ troubles,brrrrrrrr lekker bezig zo,maar houd je wel van de straat
vraag stellen in de topic van audio of wachten op een firmwareupdate naar 2.0 a
Maybe licht offtopic maar ik heb sinds een tijdje een smartcart in LG 65EF950V zitten zodat ik Ziggo digitale TV kan ontvangen. Maar tevreden ben ik niet, zappen is niet super snel, het opnemen gaat vaak mis en de hardeschijf disconnect op random momenten van de tv.
Nu zit ik hier naar te kijken : https://myhumax.info/irhd-5300c/
Heeft iemand ervaringen met zo'n Humax met Ziggo & een LG tv? Werkt dat goed ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Daar is precies waar de 2 HDMI aansluitingen voor bedoeld zijn. Werkt over algemeen prima.harley2009 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:50:
1x beeld naar je tv, en de tweede om oudere AVR's aan te sluiten die niet over de nieuwste aansluitingen beschikken. Trouwens de UBD player ondersteunt ook YouTube in HDR, wat nog niet veel tv's kunnen ondersteunen.
Welke CI+ module gebruik je? Heb zelf de 55B6 en zappen gaat gewoon erg snel met de Quantic CI+ 1.3 module. Opnemen heb ik helaas geen ervaringen mee. Wat betreft de hardeschijf zou je eens kunnen kijken of de HDD ECO mode in je LG instellingen aanstaat, misschien dat die optie roet in het eten gooit?DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:10:
Maybe licht offtopic maar ik heb sinds een tijdje een smartcart in LG 65EF950V zitten zodat ik Ziggo digitale TV kan ontvangen. Maar tevreden ben ik niet, zappen is niet super snel, het opnemen gaat vaak mis en de hardeschijf disconnect op random momenten van de tv.
Of je moet natuurlijk over op een externe decoder, maar heb zelf een schurfthekel aan die kastjes. Vooral de Horizonbox is een gedrocht
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 06-07-2017 10:53 ]
Thanks voor je reactie. Heb de CI+ module gewoon ontvangen via Ziggo. Dat werkt opzich nog wel, maar dat met die hardeschijf is echt een bug. De TV zegt dan ook dat "een USB apparaat" plotseling is verdwenen. Dus ik heb liever toch gewoon een dedicated device voor m'n opnames/tv denk ik!stin00 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:52:
[...]
Welke CI+ module gebruik je? Heb zelf de 55B6 en zappen gaat gewoon erg snel met de Quantic CI+ 1.3 module. Opnemen heb ik helaas geen ervaringen mee. Wat betreft de hardeschijf zou je eens kunnen kijken of de HDD ECO mode in je LG instellingen aanstaat, misschien dat die optie roet in het eten gooit?
Heb je de HDD wel aangesloten op de juiste USB aansluiting? Er is namelijk een aansluiting high powered. Dit staat bij de betreffende USB aansluiting vermeld.
DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:53:
[...]
Thanks voor je reactie. Heb de CI+ module gewoon ontvangen via Ziggo. Dat werkt opzich nog wel, maar dat met die hardeschijf is echt een bug. De TV zegt dan ook dat "een USB apparaat" plotseling is verdwenen. Dus ik heb liever toch gewoon een dedicated device voor m'n opnames/tv denk ik!
Heb alle poorten ondertussen getest helaas..pattatje schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:55:
Heb je de HDD wel aangesloten op de juiste USB aansluiting? Er is namelijk een aansluiting high powered. Dit staat bij de betreffende USB aansluiting vermeld.
[...]
En ander dingetje blijft gewoon dat ie geen dual-tuner heeft, als ik iets opneem wil ik ook wat anders kunnen kijken...
[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 06-07-2017 10:56 ]
Betreft het een 2.5 inch ext hdd? Misschien trekt deze net te veel stroom.
Wat als je een externe HDD met adapter aansluit? Is het probleem dan nog?
DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:55:
[...]
Heb alle poorten ondertussen getest helaas..
En ander dingetje blijft gewoon dat ie geen dual-tuner heeft, als ik iets opneem wil ik ook wat anders kunnen kijken...
Het is een SSD in een 2,5" behuizing inderdaad.pattatje schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:57:
Betreft het een 2.5 inch ext hdd? Misschien trekt deze net te veel stroom.
[...]
Ik moet zeggen dat ik geen 3,5" externe schijven met losse adapter heb liggen ..
[ Voor 8% gewijzigd door DennusB op 06-07-2017 10:58 ]
Er zijn 2.5 inch ext hdd waar je een extra adapter kan aansluiten.
Er zijn ook 2.5 inch hdd's welke een usb kabel hebben met een dubbele usb aansluiting (niet aan de hdd kant, maar voor aan de PC of TV kant) zodat de hdd wordt voorzien van meer stroom.
3.5 externe hdd's hebben daarin tegen altijd een extra adapter/voeding daar een 3.5 schijf meer vermogen vraagt dan een 2.5 inch. De output van 900 Milli Ampere is niet genoeg om een 3.5 inch te voeden.
Er zijn ook 2.5 inch hdd's welke een usb kabel hebben met een dubbele usb aansluiting (niet aan de hdd kant, maar voor aan de PC of TV kant) zodat de hdd wordt voorzien van meer stroom.
3.5 externe hdd's hebben daarin tegen altijd een extra adapter/voeding daar een 3.5 schijf meer vermogen vraagt dan een 2.5 inch. De output van 900 Milli Ampere is niet genoeg om een 3.5 inch te voeden.
DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:57:
[...]
Het is een SSD in een 2,5" behuizing inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik geen 3,5" externe schijven met losse adapter heb liggen ..
Houd je wel rekening dat het beeld niet veel beter wordt? of je moet hem op 720P zetten.DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:10:
Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i
Kan je eens een filmpje maken of iets? ik weet niet wat je ervaart als niet snel.
Ik heb een pricewatch: Seagate Expansion Portable 2TB Zwart en die werkt.
Al heb ik weer een ander probleem met mijn 55B6V dat het afkijken soms niet helemaal lekker loopt maar dan moet ik even van kanaal switchen en dan doet hij het wel.
Ik kan inderdaad niet van kanaal switchen tijdens opnemen.
Maar via de ingebouwde decoder is het toch ook max 1080i? Dus dan blijft de kwaliteit t zelfde toch?ApC_IcE schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:28:
[...]
Houd je wel rekening dat het beeld niet veel beter wordt? of je moet hem op 720P zetten.
Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i
Filmpje zal ik later even maken als ik thuis ben. Goed idee!
Ja dat bedoel ik ook. Er was op de vorige pagina een gesprek om het beeld (met motion) beter te krijgen.DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:29:
[...]
Maar via de ingebouwde decoder is het toch ook max 1080i? Dus dan blijft de kwaliteit t zelfde toch?
Filmpje zal ik later even maken als ik thuis ben. Goed idee!
Via Ci+ is het inderdaad 1080i. Nu kan de tv wel beter omgaan met 1080p of evt 720p (dat stuurt de humax uit).
Ik geloof dat de Horizon zelfs 1080p doet (als ik me niet vergis) al is dat echt een prut ding. (veel herrie en slooooooom)
Ja eens, hiervoor de Horizon gehad maar weggedaan omdat ik helemaal gek werd van dat ding. Wat een bagger traag apparaat is dat.ApC_IcE schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:31:
[...]
Ja dat bedoel ik ook. Er was op de vorige pagina een gesprek om het beeld (met motion) beter te krijgen.
Via Ci+ is het inderdaad 1080i. Nu kan de tv wel beter omgaan met 1080p of evt 720p (dat stuurt de humax uit).
Ik geloof dat de Horizon zelfs 1080p doet (als ik me niet vergis) al is dat echt een prut ding. (veel herrie en slooooooom)
Die Humax dingen lees ik een stuk betere verhalen over!
Ik heb de humax 5200C. Ik ven er zeer tevreden over. Maar ik heb v/d week een ci module gekocht. ( wou van dat extra apparaat af) maar zoals ik het nu lees kan.ik beter de humax behouden.ivm traagheid van het kanalen switchen van tv.
Ik heb zelf de humax eraan gehad en ben er weer snel vanaf gestapt, Ci+ module heeft net zo'n mooi beeld en ik vind het veel prettiger om 1 afstandsbediening te gebruiken. Opnemen doe ik toch niet. De LG kan prima zelf omgaan met 1080i aanvoer. De Smit en Quantis module werken bij mij allebei goed en de snelheid is prima!
[ Voor 13% gewijzigd door Rudios op 06-07-2017 12:53 ]
Whole lot of stars ***
Ik heb het probleem niet met een externe schijf op de USB3 poort van mijn 950V, maar ik gebruik deze enkel voor het afspelen van media vanaf die schijf.DennusB schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:55:
[...]
Heb alle poorten ondertussen getest helaas..
Waarom gekozen voor de Humax 5300 met één tuner met daarbij een externe USB schijf, waarom niet voor een Humax (of Samsung), met interne opslag zodat je de beschikking hebt over meerdere tuners en uitgebreidere opname mogelijkheden? Zonder je direct in de richting van die Samsung (7140) te willen duwen, deze heeft ook een upscaler t/m 1080p onboard en ze zijn daarbij tweedehands voor een appel en een ei te krijgen. Hoewel de IA (Inter Actieve) interface vrij traag is, is dit eveneens beschikbaar bij dat model. Ik heb geen CI+ module in de 950V zitten dus zaptijden vergelijken zit er niet in.
Testing, one, two ...
Ik zou ook wel een CI+ module willen gebruiken, maar heb de Horizon Box nodig om HBO te kijken via On Demand. Zo jammer dat de Ziggo Go app niet gewoon voor TV uitkomt...
Er zijn 2 versies van de Horizon box, de nieuwe schijnt een stuk sneller te zijn:
http://www.totaaltv.nl/te...-schittert-meer-dan-ooit/
PSN: fonsmeister
Offtopic, maar die nieuwe is net zo ruk. Als je zappen via CI+ traag vindt, nou probeer dan maar eens een Horizonbox. Ze wilden mij zo'n ding sturen maar heb ervoor bedankt, zie die troep genoeg bij vrienden en familie. Ik ken werkelijk waar niet 1 persoon die er tevreden over is en een groot deel heeft de nieuwe versie.fonsmeister schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:23:
Er zijn 2 versies van de Horizon box, de nieuwe schijnt een stuk sneller te zijn:
De afstandsbediening is een drama, de hele interface lijkt ontworpen door kleuters (er is in ieder geval geen UI/UX designer aan te pas gekomen of het moet een derderangs stagiair zijn geweest) en de snelheid is om te huilen. Dan heb ik het nog niet eens over het verbruik of de herrie die het ding maakt.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Zou met een interactieve CI+ module toch kunnen denk ik?Defnosh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:16:
Ik zou ook wel een CI+ module willen gebruiken, maar heb de Horizon Box nodig om HBO te kijken via On Demand. Zo jammer dat de Ziggo Go app niet gewoon voor TV uitkomt...
Klopt, ik kan met de CI+ module gewoon HBO kijken via On-Demand.
Whole lot of stars ***
Vandaag monteur weer geweest, voor vervanging paneel, deze heeft oook wel een beetje crosstalk bovenin, maar lang niet zo erg als de vorige. Alleen de flitsende pixel met Dolby vision is ook zichtbaar, waarschijnlijk ligt het aan moederbord volgens monteur. Omdat deze op dezelfde plaats zit. Volgende week komt er een andere moederbord in.
[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 06-07-2017 15:00 ]
Deze paneel heeft vergeleken met de vorige een goede volscreen witweergave, er is geen banding te zien. Maar nu ik 3 verschillende E6V panelen heb gehad, zag ik wel dat iedere paneel een andere beeldweergave heeft.
Volgende keer graag de wijzig-knop gebruiken in plaats van drie keer achter elkaar te posten.
Volgende keer graag de wijzig-knop gebruiken in plaats van drie keer achter elkaar te posten.
[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 06-07-2017 16:14 ]
Dat kan alleen met een Smit Interactieve Ziggo CI+ Module, dat werkt niet in ieder gebeid. Er zijn verschillende CI+ Modules.Rudios schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:45:
Klopt, ik kan met de CI+ module gewoon HBO kijken via On-Demand.
[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 06-07-2017 16:14 ]
Verwijderd
Je kan de Humax gewoon inleren op de LG remote. Opgelost.Rudios schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:08:
Ik heb zelf de humax eraan gehad en ben er weer snel vanaf gestapt, Ci+ module heeft net zo'n mooi beeld en ik vind het veel prettiger om 1 afstandsbediening te gebruiken. Opnemen doe ik toch niet. De LG kan prima zelf omgaan met 1080i aanvoer. De Smit en Quantis module werken bij mij allebei goed en de snelheid is prima!
Ik kan niet zonder de 5200C. Commerciele netten opnemen en lekker de reclame doorspoelen. Zalig.
top. dan kunnen we daar voorlopig mee vooruit, en dan gaan we sparen voor deze. https://www.plattetv.nl/i...9149.html?skeywords=x2400dinandus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:23:
[...]
Daar is precies waar de 2 HDMI aansluitingen voor bedoeld zijn. Werkt over algemeen prima.
1x beeld naar je tv, en de tweede om oudere AVR's aan te sluiten die niet over de nieuwste aansluitingen beschikken. Trouwens de UBD player ondersteunt ook YouTube in HDR, wat nog niet veel tv's kunnen ondersteunen.
ik mag de deze al komen ophalen voor 575 euro. ben ik wel gelijk klaar samen met mijn C7 - uhd speler en ps4.
maar kijk nog even wat de prizjen gaan doen..
Niet als je de Humax in een kast hebt weggewerkt, ik ga niet met infarood dongles werken. Daarbij vind ik het menu van de LG overzichtelijker en handiger dan de Humax en al helemaal beter dan die pruts Horizon Box.Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:05:
[...]
Je kan de Humax gewoon inleren op de LG remote. Opgelost.
Ik kan niet zonder de 5200C. Commerciele netten opnemen en lekker de reclame doorspoelen. Zalig.
Whole lot of stars ***
Je hebt nu niet meer de banen zoals je duidelijk zag met WipeOut?Snake_Eye schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:06:
Deze paneel heeft vergeleken met de vorige een goede volscreen witweergave, er is geen banding te zien. Maar nu ik 3 verschillende E6V panelen heb gehad, zag ik wel dat iedere paneel een andere beeldweergave heeft.
[MBR]Volgende keer graag de wijzig-knop gebruiken in plaats van drie keer achter elkaar te posten.[/]
39
Heeft iemand voor mij ook de nieuwste firmware voor de OLED 55b6v
Ik krijg hem niet geopend
Vast bedankt
Vast bedankt
Verwijderd
Staat bij mij netjes weggewerkt in de kast. Opgelost. En nogmaals, ik wil fatsoenlijk kunnen opnemen. Ik heb zelf overigens het idee dat die Humax door de LG Remote wordt aangestuurd door de HDMI. Dat ding reageert zo belachelijk snel dat het bijna geen IR kan zijn. Die LG Remote werkt volgens mij ook niet op IR. Maar op BT.Rudios schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:05:
[...]
Niet als je de Humax in een kast hebt weggewerkt, ik ga niet met infarood dongles werken. Daarbij vind ik het menu van de LG overzichtelijker en handiger dan de Humax en al helemaal beter dan die pruts Horizon Box.
Verwijderd
FF zoeken hier op het forum. Iemand heeft hem in the cloud gezet.Ben er schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:43:
Heeft iemand voor mij ook de nieuwste firmware voor de OLED 55b6v
Vast bedankt
Hier dus: https://mega.nz/#!5Pxw0LD...9UYGuaePwJ9ZOVpuKjgfdsmTM
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 17:50 ]
Ik heb nu met tennis op wimbledon voor het eerst motion issues ervaren op mijn 55e6.
Dit komt eigenlijk alleen voor met wedstrijden op het center court via de bbc.
De bal is niet goed te volgen. De bal flikkert als het ware. Soort stroboscoop effect treedt er op.
Het vreemde is dat dit het duidelijkst zichtbaar is op wedstrijden op het center court via de bbc.
Andere wedstrijden via ziggo en eurosport zijn wel goed qua motion.
Het beeld van de bbc is ook duidelijk minder van kwaliteit trouwens ivm ziggo sport kanaal 14.
Ik kijk via horizon box.
Ik heb alle beeldverbeteraars uit staan.
Nu heb ik het tennis ook op de Panasonic plasma van mijn ouders bekeken.
En daar treedt dit effect niet op.
Ook niet met wedstrijden op het center court op de bbc.
Dus het ligt echt aan het toestel.
Tennistoernooi van rolland garros was trouwens wel perfect qua motion.
Via eurosport en de nos.
Erg vreemd toch wel.
De bal is niet goed te volgen. De bal flikkert als het ware. Soort stroboscoop effect treedt er op.
Het vreemde is dat dit het duidelijkst zichtbaar is op wedstrijden op het center court via de bbc.
Het beeld van de bbc is ook duidelijk minder van kwaliteit trouwens ivm ziggo sport kanaal 14.
Ik kijk via horizon box.
Via eurosport en de nos.
Erg vreemd toch wel.
probeer het eens in game-mode dit schijnt het te fixen.invincible30 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:49:
Ik heb nu met tennis op wimbledon voor het eerst motion issues ervaren op mijn 55e6.
Ik kijk via horizon box.
Via eurosport en de nos.
Erg vreemd toch wel.
Bedankt voor de tip. Dit heb ik al geprobeerd gisteren.Ambition88 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:05:
[...]
probeer het eens in game-mode dit schijnt het te fixen.
Maakt niks uit.
Zal een combinatie zijn van lage bitrate van de zender en de lage motion resolutie van de LG.
Tru motion aanzetten verergert het trouwens alleen maar ben ik achter.
Snap niet dat mensen dit gebreuken

Ha, dat verschilt dan in ieder geval bij de C7, want bij Roland Garros via Eurosport had de bal juist dat 'stroboscoop effect' (de spelers en de rest van het bewegende ook) terwijl exact dezelfde live uitzending Nederland 1 prima was. Leek me een specifiek zenderding van Eurosport, lagere bitrate waarschijnlijk of iets met een slechter signaal.invincible30 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:49:
Via eurosport en de nos.
Erg vreemd toch wel.
Dit is de tip die een contactpersoon van LG ook gaf. Heb dat zelf nog niet geprobeerd; heb het ongewenste effect niet gezien bij Wimbledon via Eurosport of Ziggo sport.Ambition88 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:05:
[...]
probeer het eens in game-mode dit schijnt het te fixen.
Wellicht toch ook hier weer een verschil tussen 2016 en 2017 modellen, want op de C7 verbetert het wel met trumotion. Maar goed, wellicht maakt het nog verschil ingeval je evt via de decoder 1080p-signaal hebt gebruiktinvincible30 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:09:
[...]
Tru motion aanzetten verergert het trouwens alleen maar ben ik achter.
Snap niet dat mensen dit gebreuken
[ Voor 28% gewijzigd door Koekiemonsterr op 06-07-2017 18:18 ]
Zoals ik al schreef werkt het niet in een gesloten kast. Maargoed, ieder zijn ding, ik heb het liefst alles vanuit 1 centraal punt zonder allemaal losse settop boxen en andere dingenVerwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:05:
[...]
Je kan de Humax gewoon inleren op de LG remote. Opgelost.
Whole lot of stars ***
1080p heeft wel geholpen met voetbal en f1.Koekiemonsterr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:10:
Wellicht toch ook hier weer een verschil tussen 2016 en 2017 modellen, want op de C7 verbetert het wel met trumotion. Maar goed, wellicht maakt het nog verschil ingeval je evt via de decoder 1080p-signaal hebt gebruikt
Maar met tennis helpt het niks.
Heel vreemd fenomeen dit.
Is gewoon niet goed te volgen de bal.
Nogmaals via ziggo sport (die zenden alleen wedstrijden van baan 1 uit) is het beeld wel goed.
Hallo ik heb de nieuwste update binnen kunnen halen en kunnen openen voor de oled55b6v dit wel via de lg site Zweden maakt dit nog uit of kan ik het gewoon uploaden?
Vandaag de C7 nog eens bekeken in de winkel maar het reguliere HD Discovery beeld schokte echt enorm. Eerdaags maar eens terug om met wat settings te spelen, het zal wel op te lossen zijn maar het zag er niet lekker uit. Het zou toch een van de beste tv's van dit moment moeten zijn maar berichten over judder ed weerhoudt mij ervan om dit toestel nu ''zo maar even'' te kopen...
Maakt niks uit, kun je gewoon gebruiken (ook pas 999x voorbij gekomen)Ben er schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:56:
Hallo ik heb de nieuwste update binnen kunnen halen en kunnen openen voor de oled55b6v dit wel via de lg site Zweden maakt dit nog uit of kan ik het gewoon uploaden?
welke muurbeugel, wat is het verschil tussen de b6 en c7, dts, onky arc, dts
[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 06-07-2017 21:38 ]
39
Ik voel je man, vooral als je leest dat pana en sony beter motion handling heeft, maar ik vind dat niet echt 1000 euro extra waard, alleen zal je wel balen als je 3500 uitgeeft en het beeld dan ''hapert''' zou toch niet mogen voor zo een vermogen.iRenik schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:28:
Vandaag de C7 nog eens bekeken in de winkel maar het reguliere HD Discovery beeld schokte echt enorm. Eerdaags maar eens terug om met wat settings te spelen, het zal wel op te lossen zijn maar het zag er niet lekker uit. Het zou toch een van de beste tv's van dit moment moeten zijn maar berichten over judder ed weerhoudt mij ervan om dit toestel nu ''zo maar even'' te kopen...
Ben benieuwd of ze nog een firmware uitbrengen die dit verbetert, zolang zijn de toestellen nog niet op de markt toch? sinds april ofzo?
Ik ben sinds 1 week in het bezit van een 65C7 en het loopt echt allemaal * knip * soepel, alle crap uitgezet! Ik ervaar dat totaal niet en ik ben een beeldpurist pur sang, mijn main TV is altijd een Plasma geweest en weet wat speelt en niet. Ik heb nog nooit zo'n goede TV gehad als deze OLED.
Iets subtieler mag wel.
Iets subtieler mag wel.
[ Voor 9% gewijzigd door S1NN3D op 08-07-2017 15:49 ]
Whole lot of stars ***
Hello boys, ik ben terug na lange tijd genieten van de LG OLED55E6V. Ik kan er nog steeds niet over wat een lekkere machine dit is. En die 3D man, hallo 
Ultra HD Blu-ray's zijn om je vingers bij af te likken, kan niet wachten op Dolby Vision (Guardians Of The Galaxy Vol. 2 anyone
)
Blu-rays zien er ook gelikt uit en zelfs 720p content (TV-series) is nog dik in orde.
Dan over de zaken die mij in het begin een beetje stoorden:
Ultra HD Blu-ray's zijn om je vingers bij af te likken, kan niet wachten op Dolby Vision (Guardians Of The Galaxy Vol. 2 anyone
Blu-rays zien er ook gelikt uit en zelfs 720p content (TV-series) is nog dik in orde.
Dan over de zaken die mij in het begin een beetje stoorden:
- Die kromming van het scherm waar ik eerst over sprak, ik heb er mij even niks van aangetrokken en merk er werkelijk geen reet van bij kijken van content.
- Beetje vertical banding gezien op de 5% en 10% slides, in de praktijk helemaal niets van te zien. So I don't care
Nou ik zou wel oppassen hoor, straks explodeert de tv nog.Fietsbel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:38:
[...]
Maakt niks uit, kun je gewoon gebruiken (ook pas 999x voorbij gekomen)
welke muurbeugel, wat is het verschil tussen de b6 en c7, dts, onky arc, dts
Kijk dit zijn de betere berichtenRudios schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:52:
Ik ben sinds 1 week in het bezit van een 65C7 en het loopt echt allemaal kutje soepel, alle crap uitgezet! Ik ervaar dat totaal niet en ik ben een beeldpurist pur sang, mijn main TV is altijd een Plasma geweest en weet wat speelt en niet. Ik heb nog nooit zo'n goede TV gehad als deze OLED.
Heb je veel lopen tweaken met de settings/kleuren? Hoe is jouw ervaring met donkere films, gebruik je wel eens active hdr om the overall picture feller te maken of heb je dat ook uitstaan?
Ik heb sinds een paar weken de LG 55B6V en sinds een paar dagen merk ik bij donkere beelden een verticale lijn van witte puntjes op in het beeld.
Dit is alleen als de TV zwart beeld weergeeft en zowel te zien bij normaal zwart beeld alsook bij HDR en Dolby Vision.
Het is gewoon een witte stippellijn op ongeveer ongeveer 2/3 van het beeld vanaf links gezien.
Zie plaatje ervan hierrr
Iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn? Zo snel al dode pixels?
Ik heb gewoon garantie, maar als het wat makkelijker/sneller op te lossen is zou dat handiger zijn natuurlijk.
Dit is alleen als de TV zwart beeld weergeeft en zowel te zien bij normaal zwart beeld alsook bij HDR en Dolby Vision.
Het is gewoon een witte stippellijn op ongeveer ongeveer 2/3 van het beeld vanaf links gezien.
Zie plaatje ervan hierrr
Ik heb gewoon garantie, maar als het wat makkelijker/sneller op te lossen is zou dat handiger zijn natuurlijk.
Zo is het bij mij ook, niks activeren of aanzetten BAM..zo uit de doos en het beste resultaat ooit!!Ambition88 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Kijk dit zijn de betere berichten
Heb je veel lopen tweaken met de settings/kleuren? Hoe is jouw ervaring met donkere films, gebruik je wel eens active hdr om the overall picture feller te maken of heb je dat ook uitstaan?
Calibreren bij deze TV, wat mij betreft ben je knettergek als men dit doet
[ Voor 8% gewijzigd door MilesD. op 06-07-2017 23:51 ]
Nee, niet echt veel getweaked, ik denk dat als je het echt perfect wilt hebben dat je het dan toch moet ISF laten calibreren, op het oog kun je het alleen goed krijgen kwa smaak en benadering naar het 'natuurgetrouw'. Dus ik probeer er zo min mogelijk aan te fakkelen en alleen alle beeld "verbeteraars" uit te zetten. Ik heb de gamma wel aangepast naar 1.9 om niet de donkere beelden in een film helemaal flat out te laten gaan, dit omdat ik mijn zitkamer namelijk nooit helemaal 100% duister kan krijgen waardoor er iets aan zwarte details verloren gaat; vandaar de 1.9 gamma correctie. Verder heb ik de tint op warm 2 staan en thats it! Ik heb werkelijk geen proberen met artifacts, ook niet op 24p materiaal. Op mijn wifi verbinding via 5Ghz heb ik 180Mbps continue. Misschien het enigste wat ik gezien heb is bij een compleet witte achtergrond een hele lichte gele band aan de zijkant van het paneel, minimaal en bij normaal gebruik gewoon totaal niet zichtbaar, dus niet relevant.Ambition88 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:25:
[...]
Kijk dit zijn de betere berichten
Wat betreft je HDR vraag, nee, niet actief, heb OLED en Contrast standaard op 100 staan bij HDR detectie, ontzettend helder/licht.
Dus voor de twijfelaars; hier lees je natuurlijk de meeste berichten mbt problemen, ga er maar vanuit dat 95% totaal geen problemen heeft en hier ook amper posten hoe goed het WEL werkt. Dus laat je ook niet te veel afschrikken door deze probleem berichten.
[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 07-07-2017 00:09 ]
Whole lot of stars ***
Lijkt me eerder iets dat er kapot is bij de aansturing van het scherm. Je kan een reset proberen, maar wordt waarschijnlijk een garantie gevalletje.illuvattarr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:46:
Ik heb sinds een paar weken de LG 55B6V en sinds een paar dagen merk ik bij donkere beelden een verticale lijn van witte puntjes op in het beeld.
Zie plaatje ervan hierrr
[ Voor 4% gewijzigd door ion op 07-07-2017 00:38 ]
Verwijderd
Waar hebben jullie je opvoeding gehad? Sorry hoor maar onderstaande kreten vind ik geen normale manier van communiceren.
"het loopt echt allemaal * knip * soepel?"
Ik snap je punt maar we zien liever topic reports dan dat gebruikers elkaar gaan aanspreken.
"het loopt echt allemaal * knip * soepel?"
"merk er werkelijk geen reet van?"
Kan me een moraalridder noemen, maar ik erger me hier groen en geel aan. Gedraag je aub een beetje!Master_S schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:52:
merk er werkelijk geen reet van bij kijken van content.[/li]
Ik snap je punt maar we zien liever topic reports dan dat gebruikers elkaar gaan aanspreken.
[ Voor 44% gewijzigd door S1NN3D op 08-07-2017 16:00 ]
Verwijderd
Zelfde probleem wat ik had met mijn eerste toestel al zijn jouw stippels ieder meer uit elkaar. Ik had echt bijna een volle lijn. Dat wordt omruilen/reparatie helaas.illuvattarr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:46:
Zie plaatje ervan hierrr
Het is niet altijd zo ver uit elkaar. Als je goed kijkt en dichtbij het scherm zit lijkt het soms ook wel een hele lijn als het beeld iets lichter is dan bijvoorbeeld erg zwart zoals bij aftiteling.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:34:
[...]
Zelfde probleem wat ik had met mijn eerste toestel al zijn jouw stippels ieder meer uit elkaar. Ik had echt bijna een volle lijn. Dat wordt omruilen/reparatie helaas.
Monteur komt gelukkig aan huis binnenkort.
Wellicht heb je het niet door maar om het beeld 100hz vast te houden worden er allerlei fratsen uitgehaald om ons regulier ziggo 1080i25hz signaal op te kalefateren. Er worden zwarte beeldjes geïnjecteerd frames toegevoegd en gemanipuleerd. Het is onzin om te zeggen dat je het meest pure beeld hebt als je alles uitzet want zelfs dan doet die tv van alles met het oorspronkelijke signaal.MilesD. schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:48:
[...]
Zo is het bij mij ook, niks activeren of aanzetten BAM..zo uit de doos en het beste resultaat ooit!!
Calibreren bij deze TV, wat mij betreft ben je knettergek als men dit doet
Wees niet in de veronderstelling dat de TV het beeld gewoon 1 op 1 doorgeeft als alles uit staat want dan zou het er met name qua knipperen en bewegen heel anders uitzien.
Waarschijnlijk een geheel overbodige vraag, maar geldt deze update ook voor de 65B6?Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:45:
[...]
FF zoeken hier op het forum. Iemand heeft hem in the cloud gezet.
Hier dus: https://mega.nz/#!5Pxw0LD...9UYGuaePwJ9ZOVpuKjgfdsmTM
Ja, het beeldformaat doet er niet toe.BaZZeHH schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:01:
[...]
Waarschijnlijk een geheel overbodige vraag, maar geldt deze update ook voor de 65B6?
39
Dank, zeker goede berichten. Het is ook niet zozeer dat ik sec kijk/luister naar alle berichten hier. Dan kun je geen enkele tv meer zien/kopen.Rudios schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:53:
[...]Dus voor de twijfelaars; hier lees je natuurlijk de meeste berichten mbt problemen, ga er maar vanuit dat 95% totaal geen problemen heeft en hier ook amper posten hoe goed het WEL werkt. Dus laat je ook niet te veel afschrikken door deze probleem berichten.
Het is meer dat ik zeer gevoelig ben voor judder (en flickering) en bij het zien van gewoon normale tv beelden in de winkel en dat zien stotteren baart me wel enige zorgen.
Andere merken hebben het wel beter voor elkaar. Het is jammer dat de nieuwe 'Philips' 9002 alleen in 55'' komt want als die voortbouwt op wat de 901F heeft laten zien kon dat wel eens een serieuze afweging worden...
Hartstikke leuk en ook zeker de moeite waard. Ik laat binnenkort meer weten.RBN026 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:02:
@Jorgen
Hoe was de bijeenkomst? Alle vragen kunnen stellen?
Ja, maar hij staat ook gewoon op de site van LGBaZZeHH schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:01:
[...]
Waarschijnlijk een geheel overbodige vraag, maar geldt deze update ook voor de 65B6?
Zou graag weten wat jouw instellingen zijn?Master_S schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:52:
Hello boys, ik ben terug na lange tijd genieten van de LG OLED55E6V. Ik kan er nog steeds niet over wat een lekkere machine dit is. En die 3D man, hallo
Ultra HD Blu-ray's zijn om je vingers bij af te likken, kan niet wachten op Dolby Vision (Guardians Of The Galaxy Vol. 2 anyone)
Dan over de zaken die mij in het begin een beetje stoorden:Tot zover mijn update. Nog bedankt voor alle info ivm beeldsettings aan iedereen hier, heeft goed geholpen om mijn scherm af te stellen.
- Die kromming van het scherm waar ik eerst over sprak, ik heb er mij even niks van aangetrokken en merk er werkelijk geen reet van bij kijken van content.
- Beetje vertical banding gezien op de 5% en 10% slides, in de praktijk helemaal niets van te zien. So I don't care
Zeer benieuwd!Jorgen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:47:
[...]
Hartstikke leuk en ook zeker de moeite waard. Ik laat binnenkort meer weten.
Naar aanleiding van de "problemen" die ik ondervind met het kijken naar tennis op mijn e6 toestel, heb ik wat uitgeprobeerd.
Ik heb de coaxkabel rechtreeks in de tv gedaan. Nu ontvang ik daar ook ziggo sport op. Tot mijn verbazing is de motion vd tennisbal nu wel goed.
Ook met tennis via de bbc (wel in sd) is het stroboscopische effect verdwenen.
Dus het probleem zit in de horizon box.
Maakt niet uit op welke resolutie ik deze instel.
Ook al aantal keren naar fabrieksinstellen teruggezet.
En ik was er juist zo blij mee
Heb nu een extra ci + module bestelt. Zo blijft een tweaker bezig...
Ik heb de coaxkabel rechtreeks in de tv gedaan. Nu ontvang ik daar ook ziggo sport op. Tot mijn verbazing is de motion vd tennisbal nu wel goed.
En ik was er juist zo blij mee
Dat zou een hoop verklaren waar de 1 er wel last van heeft en de ander niet.invincible30 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:12:
Naar aanleiding van de "problemen" die ik ondervind met het kijken naar tennis op mijn e6 toestel, heb ik wat uitgeprobeerd.
En ik was er juist zo blij mee![]()
Ik denk het ook.WvB22 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:20:
[...]
Dat zou een hoop verklaren waar de 1 er wel last van heeft en de ander niet.
Wel erg vreemd dat ik met roland garros er geen last van had.
Nu heeft de horizon box wel de motion problemen vd LG opgelost wat betreft 1080i signaal. Duidelijk merkbaar bij formule 1.
Krijg ik er dit weer voor terug

Snap echt niks van het stroboscopische effect vd tennisbal via de horizonbox.
Nu ook duidelijk zichtbaar via ziggo sport. Ben wel klaar met dit kastje.
Dan maar wat deinterlace problemen (1080 i) van de lg oled voor lief nemen.
Via de tuner vd tv is het effect verdwenen. Dus coax rechtstreeks in de tv.
Hopelijk is het met de ci + module ook goed.
Niemand anders die tennis kijkt met de horizonbox?
En dan treedt het effect op het center court het duidelijkste op.
[ Voor 35% gewijzigd door invincible30 op 08-07-2017 00:11 ]
Voor mensen die eens willen kijken naar afstellingen en (on)mogelijkheden van hun OLED is er een HDR/SDR/Dolby Vision/Dolby Atmos test film.
Netflix heeft een soort van test film in de catalogus staan genaamd "Meridian". De hele film slaat nergens op en totaal maf (hoewel ik het nog wel cult hit zie worden) maar alles wordt uit de kast getrokken om het de TV zo moeilijk mogelijk te malen. Van aardedonkere scenes met vreemd licht tot heldere scenes die tot 4000 nits gaan. Redelijk snelle beelden en scenes met subtiel licht en sigaretten rook. De hele film is één grote testcase en er zijn ook diverse uitvoeringen zodat je scenes makkelijk kan vergelijken en lekker kan experimenteren met instellingen. Is in het verleden al eens langs gekomen in het gewone OLED forum maar misschien toch leuk voor mensen die het gemist hebben. Achtergrond info hier:
http://variety.com/2016/d...s-open-source-1201859416/
Netflix heeft een soort van test film in de catalogus staan genaamd "Meridian". De hele film slaat nergens op en totaal maf (hoewel ik het nog wel cult hit zie worden) maar alles wordt uit de kast getrokken om het de TV zo moeilijk mogelijk te malen. Van aardedonkere scenes met vreemd licht tot heldere scenes die tot 4000 nits gaan. Redelijk snelle beelden en scenes met subtiel licht en sigaretten rook. De hele film is één grote testcase en er zijn ook diverse uitvoeringen zodat je scenes makkelijk kan vergelijken en lekker kan experimenteren met instellingen. Is in het verleden al eens langs gekomen in het gewone OLED forum maar misschien toch leuk voor mensen die het gemist hebben. Achtergrond info hier:
http://variety.com/2016/d...s-open-source-1201859416/
Volgt er eerst een officieel verslag op Tweakers voordat je iets mag zeggen of geniet je gewoon lekker van je weekend 😋Jorgen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:47:
[...]
Hartstikke leuk en ook zeker de moeite waard. Ik laat binnenkort meer weten.
Even iets geks: sinds vanmiddag besluit Netflix ineens om de favoriete tekenfilmserie van mijn dochter (Puffin Rock) standaard Engels gesproken en met ondertiteling af te spelen. Ik heb geprobeerd het zowel tijdens de aflevering, alsook bij het overzicht van de serie weer terug te zetten op NL zonder subs. Toch doet hij het vanzelf weer. Voorheen speelde hij gewoon standaard elke aflevering Nederlands zonder ondertitels. Hoe zet ik dit terug? Ik heb de TV al opnieuw opgestart; Netflix afgesloten via het recents menu; en Netflix opnieuw geladen via de app. Alle zonder resultaat. Net op mijn laptop gekeken: daar speelt Puffin Rock ook ineens in het Engels met NL subs. Bij The 100 heb ik ineens ondertiteling met enkel hoofdletters. Ergens gaat er iets niet goed, maar wat?
Verplaatst naar het Netflix-topic, aangezien het zich ook op mijn andere apparaten voordoet.
Verplaatst naar het Netflix-topic, aangezien het zich ook op mijn andere apparaten voordoet.
[ Voor 33% gewijzigd door Jorgen op 08-07-2017 17:25 ]
Hier zijn zover ik weet geen afspraken over gemaakt - anders had ik dat ook gemeld hier. Ik zat zelf ook op het verslag van Tweakers te wachten én van het weekend met mijn dochter te genieten. Ik hoop vanavond, danwel morgen even rustig de tijd te hebben om iets te schrijven.WvB22 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:11:
[...]
Volgt er eerst een officieel verslag op Tweakers voordat je iets mag zeggen of geniet je gewoon lekker van je weekend 😋
Voor de zekerheid heb ik het even nagevraagd. Hopelijk snel antwoord.
[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 08-07-2017 13:18 ]
Zet ik net mijn C7 aan om de tour te kijken, zie ik dat er 1/4 kolom groen is (een verticale streep in scherm). Dat wordt garantie claimen
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Ik heb dit gelezen, met iemand die het ook had:illuvattarr schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:46:
Zie plaatje ervan hierrr
http://www.avsforum.com/f...o-issues-settings-25.htmlThe day I got my E6 set up, I watched it for about 5.5 hours after the installer left around 5.30 pm and when I went to bed. It was looking perfect when I turned it off and it started it's clean cycle. When I turned it on the next morning I had a broken line of stuck pixels running from top to bottom several inches left of centre of the screen. It was a huge shock and I felt sick, I mean it was a row of pixels, probably more than a hundred of them running like a dotted line down the screen.
I decided to try the manual clean cycle so I triggered that. When it finished and I turned the screen on again the row of stuck pixels was still there, only worse, more stuck pixels. I felt even worse. I left the TV running with an off air broadcast and over the course of a few hours it started to improve. When it had been running for more than 4 hours the line of stuck pixels was still there but probably back to what it looked like when I first turned the screen on that morning. I turned it off again and let it do the auto clean cycle again and went out shopping. Came back three quarters of an hour later, turned it back on and no stuck pixels. The screen looked perfect, just like it looked the previous evening when I turned it off.
It's about 10 weeks now since that happened and I haven't seen a single stuck pixel since then. I was paranoid for a few days after it happened but that passed and now I don't even think about the event.
So yes, the clean cycle can fix stuck pixels, at least in my case. Whether the cause of your stuck pixel/pixels is the same as the cause of my line of pixels is another matter. The clean cycle may work for some causes but not for others but in my case a manual cycle didn't fix it but rather made it worse. It was the next automatic cycle that fixed it so it may take more than one cycle to fix things if the clean cycle can do it.
So there's my horror story which had a happy ending. I hope yours does too,
[ Voor 56% gewijzigd door Snake_Eye op 08-07-2017 16:36 ]
Verwijderd
Nee joh, dat was de coureur met de groene trui.SpeedingWilly schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:30:
Zet ik net mijn C7 aan om de tour te kijken, zie ik dat er 1/4 kolom groen is (een verticale streep in scherm). Dat wordt garantie claimen

Kan iemand is testen of youtube op een C7 nog HDR doet na update 03.60.09?
Ik zit te twijfelen over de update gezien het nu nog werkt op de versie die ik nu heb... maar krijg continu melding voor te updaten :-)
Ik zit te twijfelen over de update gezien het nu nog werkt op de versie die ik nu heb... maar krijg continu melding voor te updaten :-)
Versie 03.60.09 draai ik al even en de YouTube app op de C7 speelt willekeurige hdr video's probleemloos af; je ziet het hdr-logo rechtsboven verschijnen en aan het beeld zie je dat ook vrij duidelijk af.Light21M schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:52:
Kan iemand is testen of youtube op een C7 nog HDR doet na update 03.60.09?
Ik heb toestemming van Zeef om te schrijven. Probeer morgenmiddag/avond ervoor te gaan zitten. Komt goed.WvB22 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:11:
[...]
Volgt er eerst een officieel verslag op Tweakers voordat je iets mag zeggen of geniet je gewoon lekker van je weekend 😋
@Light21M Hier ook geen probleem.
Merk alleen wel dat het geluid van de youtube app bij het zoekvenster vertraagd naar mijn receiver komt.
[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 08-07-2017 22:54 ]
Ok thanks! dan kan ik zorgeloos updaten.Koekiemonsterr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:39:
[...]
Versie 03.60.09 draai ik al even en de YouTube app op de C7 speelt willekeurige hdr video's probleemloos af; je ziet het hdr-logo rechtsboven verschijnen en aan het beeld zie je dat ook vrij duidelijk af.
Thanks voor de tip, die korte film is inderdaad wel even een showcase voor de capaciteiten van Dolby vision. Meest indrukwekkende beeldkwaliteit die ik tot nu toe heb gezien via Netflix 4k.WvB22 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 01:08:
Voor mensen die eens willen kijken naar afstellingen en (on)mogelijkheden van hun OLED is er een HDR/SDR/Dolby Vision/Dolby Atmos test film.
Netflix heeft een soort van test film in de catalogus staan genaamd "Meridian".
Rustig aan hoor. Ook genieten van het lekkere weer hoor!Jorgen schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:51:
[...]
Ik heb toestemming van Zeef om te schrijven. Probeer morgenmiddag/avond ervoor te gaan zitten. Komt goed.
HDR YouTube werkt wel, maar de PQ is er erg op achteruit gegaan; het beeld is veel fletser geworden dan voor de update. Dit is de laatste keer dat ik heb gekeken nog steeds niet gefixed.
Hier 2 foto's van mijn probleem met mijn LG C7:

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Op mijn B6 heb ik nog nooit een HDR logo zien verschijnen, gebruik enkel de ingebouwde Netflix, YouTube app. Moet er nog iets geactiveerd worden?Koekiemonsterr schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:39:
[...]
Versie 03.60.09 draai ik al even en de YouTube app op de C7 speelt willekeurige hdr video's probleemloos af; je ziet het hdr-logo rechtsboven verschijnen en aan het beeld zie je dat ook vrij duidelijk af.
Keep on running
Nee je hoeft niks te doen. Wil je het testen,start Netflix -> zoek de film Blame! , dan zie je Dolby vision (=hdr) rechts bovenin verschijnen.ZorbaR schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:26:
[...]
Op mijn B6 heb ik nog nooit een HDR logo zien verschijnen, gebruik enkel de ingebouwde Netflix, YouTube app. Moet er nog iets geactiveerd worden?
Edit:
Verkeerd gelezen, dacht dat je hdr in netflix wilde testen.
[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 09-07-2017 11:44 ]
39
YouTube op de 2016 serie ondersteund geen HDR, alleen op de 2017 serie. Op Netflix moet je echt specifiek de HDR versies selecteren, voor zover ik weet.ZorbaR schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:26:
[...]
Op mijn B6 heb ik nog nooit een HDR logo zien verschijnen, gebruik enkel de ingebouwde Netflix, YouTube app. Moet er nog iets geactiveerd worden?
Arrived anxious, left bored
Ik krijg niks voor deze post over de W7 of de dag bij Tweakers.net. Als ik positief ben, of negatief, dan is dat puur mijn mening of een weergave van de mening van mijn mede-Tweakers. Ik probeer zo goed mogelijk het verhaal van LG te interpreteren, net zoals ik zo eerlijk mogelijk de informatie die we van LG en Tweakers hebben gekregen, probeer weer te geven. Natuurlijk zou ik hier graag een W7 voor krijgen, maar die wordt helaas niet verloot. 
Verslag van het LG-event bij Tweakers.net:
Afgelopen donderdag ben ik samen met 7 andere Tweakers op het Tweakers HQ in Amsterdam geweest, om daar op uitnodiging van Tweakers.net en LG de presentatie van de W7 bij te wonen. Aldaar stonden naast de W7 ook een C7 en E7 opgesteld, evenals een "gewone" LED 4k televisie. Hier hebben we veel informatie gekregen van 2 LG-medewerkers. Jeroen Peeters, productexpert bij LG, die over de OLED-televisies en de achterliggende techniek kon vertellen en een dame van LG Benelux die verantwoordelijk is voor de content op het smart-tv-platform. We hebben zeer uitgebreid met deze mensen kunnen spreken en er werd goed de tijd genomen om onze vragen te beantwoorden en alles te verduidelijken. Verder hebben we ook zelf met de televisies kunnen spelen. Er was een XBox op aangesloten; we konden beelden casten via Chromecast en Miracast en konden vrijelijk met Netflix aan de gang om bijv. Dolby Atmos- en Dolby Visionmateriaal te beluisteren/bekijken. Hierbij zijn ook filmbeelden gemaakt. Ik verwacht dan ook binnenkort hierover een filmitem op de FP te zien. Naast deze medewerkers van LG, kregen we ook een rondleiding op het kantoor van Tweakers, waar we o.a. bekende gezichten zoals forumcoördinator Frederik Zevenbergen (Zeef) en reviewers Paul Hulsebosch; Chris Broesder en Sim Kranenburg gezien en gesproken hebben. Allemaal gezellig en informatief. Daarvoor dank aan deze medewerkers natuurlijk. Het gesprek met Sim was natuurlijk ook van extra toegevoegde waarde, omdat hij binnen Tweakers alle tv-reviews doet. Naast een algemeen gesprek over de nieuwste televisies, hadden we de kans om ook met hem over OLED, LG en kalibratie van gedachten te wisselen.
De W7 zelf stond letterlijk en figuurlijk in het middelpunt van de kamer. Er was een glazen wand geplaatst en daarop was de W7 bevestigd. Nu ben ik zelf bekend met de C7 en kon ik dus mooi vergelijken tussen deze 2 modellen. En het is geen "grapje" dat deze televisie enkel uit een zeer dun scherm en een soundbar bestaat. Op 6 punten waren er zeer dunne plaatjes metaal aan de glazen wand bevestigd en daaraan was het scherm van de W7 magnetisch opgehangen. Er zit overigens een bepaalde mate van flexibiliteit in het scherm, want je kon de W7 zonder schade een stukje oplichten van zijn magnetische bevestiging. Via een dunne platte kabel (niet optisch, wel koper) was deze aan de soundbar bevestigd. LG heeft voor koper gekozen in plaats van een optische kabel, omdat er naast de tv-signalen voor beeld en geluid ook stroom doorheen moet. Het verschil met bijv. de one connect box van Samsung is dat LG alle aansluitingen in de soundbar geïntegreerd heeft. Deze soundbar heb je dus sowieso nodig. Aangezien hij best breed is, kan je die natuurlijk niet in of onder elk meubel wegwerken en zul je deze in de praktijk op je meubel hebben staan, of in een zeer breed open vak in het meubel. Wie een 5.1 set heeft, zit dus met een vrij "nutteloze" soundbar, die je perse nodig hebt voor alle aansluitingen.
Qua beeld is OLED natuurlijk ongeëvenaard en ook qua geluid stond de W7 zijn mannetje. Je hoorde zeer duidelijk het verschil met normale speakers en in de Dolby Atmos én Dolby Vision stand komt het 4k HDR-materiaal op Netflix erg goed tot zijn recht. De emulatie van ruimtelijk geluid door middel van gerichte speakers en reflecterende geluidssignalen uit de soundbar was behoorlijk goed. De Tweakers die thuis hun tv-geluid enkel via de speakers in de televisie afspelen, hoorden absoluut de pluspunten van de soundbar. De Tweakers die thuis gebruik maken van een dedicated 5.1 set merkten terecht op dat het verre van gelijk is aan een geluidsinstalltie met speakers op de juiste posities. Een soundbar blijft behelpen, maar is absoluut een upgrade ten opzichte van normale televisie speakers. Aangezien vrijwel alleen LG televisies geschikt zijn voor Dolby Atmos én Dolby Vision is dit dus zeker een unique selling point voor de W7. Dat samen met OLED en het megadunne scherm, maakt dat de W7 absoluut een premium televisie is.
Erg fijn om te horen en te zien is dat het beeld van de meegenomen C7 en E7 inderdaad geheel gelijk is aan de W7. Het gaat inderdaad zover dat LG over de gehele 2017-lijn dezelfde schermen, dezelfde SoC en mogelijkheden en hetzelfde smart-tv-platforum gebruikt. Met andere woorden: je kunt een LG-televisie kiezen op basis van zijn beeldkwaliteit en hoeft daarna enkel nog een keuze te maken op basis van geluid (wel of geen losse soundbar); soort voet; uiterlijk; en grootte. Je levert niks in op basis van zijn basisfunctie, het beeld. De content die we zagen kwam van een streamingapparaat met een HDMI-splitter, waardoor we de C7, E7 en de LED-tv direct naast elkaar zagen. En wat is er dan nog een groot verschil tussen gewoon LED en OLED. Allemaal 4k, maar het verschil was duidelijk zichtbaar in het voordeel van de OLED's. De kritiek op het forum over de slechte WiFi was helaas ook aanwezig op de W7. Natuurlijk kan dit te maken hebben met de WiFi-verbinding op het kantoor van Tweakers, want na het tot stand brengen van de WiFi-verbinding en het starten van de streams, kregen we uiteindelijk wel erg mooi beeld van Netflix en YouTube. Dit startte vaak met ruis en een lagere resolutie, maar als er genoeg gebufferd was (wat niet heel lang duurde) was het beeld uiteindelijk wel 4k. Helaas lukte het niet om de blu-rayspeler aan de praat te krijgen, dus over het beeld van blu-rays kan ik niks vertellen. Er is gevraagd naar de mogelijkheid om ook televisies in andere beeldformaten te krijgen. LG gaf aan dat het het meest rendabel is om de schermen te maken met 4k-resolutie voor 55", 65" en 77". Dit is niet perse alleen een esthetische keuze, maar ook technisch het best haalbaar. Natuurlijk kan je een 55" televisie in 4-en knippen, maar dan krijg je 4 verschillende FHD-televisies en niet 4 kleinere 4k-televisies. De keuze om 3D te laten vallen, is voor veel mensen een domper. Twee van de mede-Tweakers gaven aan deze functie op hun eigen televisies zeer graag te gebruiken. LG snapt dat, maar gaf bij monde van de LG-meneer aan dat het niet de verwachting is dat deze functie weer snel zou terugkeren. In elk geval niet op de modellen voor volgend jaar. Ook dit heeft te maken met het productieproces van de schermen en de vraag bij klanten.
Voor wat betreft het updatebeleid was de heer van LG duidelijk: LG gaat uit van een levensduur van 6 tot 10 jaar voor een televisie en wil dat in die tijd de klantervaring zo goed mogelijk blijft. Daarom krijgen tv's uit 2012 nog steeds een jaarlijkse update en daarom zullen de 2016- en 2017-series de komende jaren van bugfixes, nieuwe features en upgrades voorzien worden. In principe mag je dus ervan uitgaan dat de beloofde HDR-functionaliteit op de 6-serie wordt uitgebreid met HLG en is er letterlijk beloofd dat Technicolor en HDR10+, HDMI 2.1 (mits softwarematig) zullen worden toegevoegd aan de 7's. Zover mogelijk heeft LG alle nu bekende benodigde hardware al in de televisies zitten, zodat het alleen nog softwarematig geactiveerd / gemaakt hoeft te worden.
Een veel gehoorde kritiek op smart-tv's over het harvesten van ons tv-gebruik/kijkgedrag en gerichte reclames kon door de mevrouw van LG ook ontkracht worden. LG verzamelt in de Benelux géén kijkgedrag en heeft geen plannen dit in de nabije toekomst te doen. Temeer omdat de Benelux een zeer kleine markt is en het daarom veel interessanter / rendabeler is om dit bijv. voor de Chinese of Amerikaanse markt te ontwikkelen. Wordt er dan helemaal niks gemonitord? Jawel, maar niet door LG, maar door Netflix. Dit is overigens niet uniek voor WebOS of LG-televisies, maar doet Netflix overal. Hierop worden jouw kijksuggesties gebaseerd. In het contentmenu zal er daarom hooguit een reclame komen om Netflix te nemen (voor wie dit nog niet heeft, biedt LG 3 maanden gratis) of "reclame" van Netflix voor een kijksuggestie van een "voor jou interessante film of serie". Er is niet gesproken over Amazon, Pathé of Videoland, maar ik kan me voorstellen dat dit hier ook te zien zal zijn. Dat is echter een aanname van mijn kant. Zover ik weet is alleen Netflix specifiek genoemd.
Zoals gezegd is een hoge klanttevredenheid voor LG heel belangrijk, dus er wordt zeker gekeken naar de kritiek op bepaalde aspecten. In principe mogen we naast nieuwe features dus ook bugfixes verwachten. Daar wordt in elk geval aangewerkt. Er is niet heel diep op tinting / banding ingegaan, maar wel dat LG deze klachten wil oplossen. Voor nu is geadviseerd om de ISF light modus te gebruiken als kleurmodus met de meest reële kleuren; om sport te bekijken op de game stand en om 1080i (en ander niet-p-materiaal) niet door je decoder/tuner/mediaspeler/receiver te laten oplossen, maar om dit direct door de tv te laten doen. Als reden gaf de LG-meneer aan dat het aangesloten apparaat niet weet welke tv er is aangesloten en dat de televisie van capabele software is voorzien om alles zo goed mogelijk weer te geven, te upscalen, enz. Dit staat overigens in contrast met de mening op HDTVtest (UK website / YouTube kanaal) die vinden dat je bepaald materiaal beter juist wel door het aangesloten apparaat kunt laten verwerken en niet op de televisie.
Vraag en antwoord:
Beeldinstellingen:
De LG 7-serie tv's zijn gewoon heel goede televisies en omdat dit OLED-televisies zijn, zijn er geen andere technieken op de markt die beter zijn. Kijken we naar de duurdere OLED's van bijv. Panasonic dan is er eigenlijk maar 1 usp bij Panasonic en dat is de veel uitgebreidere kalibratiemogelijkheid. Dit is echter enkel van belang voor professionele gebruikers, zoals voor beeld-en-videobewerking, bij presentaties of voor "televisie-fielen" (net als audiofielen dus). Voor de gewone consument, inclusief de filmfan en gemiddelde Tweaker is dit eigenlijk overkill. Hetzelfde geldt voor een professionele ISF-kalibratie voor de LG 7-serie zelf. De standaard beeldmodi zijn eigenlijk zo goed (en op het oog zelf in te stellen) dat een ISF-kalibratie voor de meeste mensen volledig overbodig zal zijn. Deels omdat je dit dus zelf ook kan door lijstjes van Tweakers, of bijv. Rtings over te nemen, deels omdat de verbetering zeer klein zal zijn. In principe is de C7 out of the box al een heel goede televisie die af-fabriek dus al goed zal presteren. Sims mening over de W7 met soundbar en enkele kabel is positief. De W7 en G7 hebben vanwege de kleine verschillen t.o.v. de rest van de 7-serie natuurlijk vooral een patsfactor.
Rondleiding en etentje:
Na afloop van de presentatie hebben we een rondleiding gehad door het Tweakers hoofdkwartier waar we naast Zeef (die ons welkom heette bij LG en Tweakers) dus ook Paul, Sim en Chris gesproken hebben. Dat was wat mij betreft erg leuk. Zeker omdat iedereen genegen was om even met ons te praten en te laten zien waar ze mee bezig waren. Zo was Chris druk achter de computer (ik kon helaas niet zien welke review eraan komt
) en had Sim naast een heleboel dozen ook een heel grote (normale) televisie in de testruimte staan. Paul was bezig met een item over 3d-printers. Verrassend hoe stevig het spul is wat daar uiteindelijk uitkomt en hoe (relatief) stil die printers kunnen werken. Leuk ook om te zien dat er geen toner/cartridge/inktpatroon in zit, maar letterlijk kunstof-aan-de-rol. Na de rondleiding en nog een drankje zijn verschillende Tweakers nog op de film gezet voor het item op de FP. Wie dus interesse heeft in de W7 en 7-serie raad ik aan om dat item te gaan bekijken. Extra leuk momentje: we hebben ook de presentatiestudio van binnen gezien en konden foto's nemen achter de welbekende desk. 
Na afloop zijn we in Amsterdam bij Pllek gaan eten. Een gezellig restaurant dat van buiten uit zeecontainers bestaat. Op dat moment heb je de tijd om even met de andere mensen na te praten en te genieten van een drankje en lekker eten. Erg leuk en ook zeer waardevol. Wat mij betreft een geslaagde afsluiting.
Mochten jullie n.a.v. bovenstaande nog vragen hebben, of verbeteringen willen aandragen, dan hoor ik dat graag. Mocht mij nog iets te binnen schieten, dan zal ik deze post de komende tijd nog even aanpassen. Aan de aanwezige mede-Tweakers wil ik vragen even te kijken of ik niks gemist heb, of verkeerd heb verwoord. Bedankt alvast!
@Tweakers.net of LG: Als ik iets vergeten ben in bovenstaande tekst, of jullie kunnen iets aanvullen, willen jullie dat dan laten weten?
Bij dezen wil ik LG en haar 2 medewerkers graag bedanken voor de uitnodiging van dit evenement. Doordat we met een klein groepje waren, was er erg veel tijd voor onze vragen en konden we alles zelf bekijken en uitproberen. Superleuk! Zeef en de andere dames en heren van het "promotieteam" van Tweakers: bedankt voor deze geslaagde dag. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt en vond het erg leuk om erbij te zijn. Het was prima verzorgd. Dankjewel! Sim, Chris, Paul: bedankt voor de tijd die jullie voor ons namen om zeer vriendelijk onze vragen te beantwoorden.
Mijn mede-Tweakers wil ik bedanken voor de gezellige dag en de leuke sfeer. Samen moeten we toch deze dag tot een succes maken en dat is wat mij betreft meer dan goed gelukt. Ik heb helaas jullie namen / nicks niet allemaal paraat, dus ik kan je hier niet noemen, helaas. Bedankt dus!
Verslag van het LG-event bij Tweakers.net:
Afgelopen donderdag ben ik samen met 7 andere Tweakers op het Tweakers HQ in Amsterdam geweest, om daar op uitnodiging van Tweakers.net en LG de presentatie van de W7 bij te wonen. Aldaar stonden naast de W7 ook een C7 en E7 opgesteld, evenals een "gewone" LED 4k televisie. Hier hebben we veel informatie gekregen van 2 LG-medewerkers. Jeroen Peeters, productexpert bij LG, die over de OLED-televisies en de achterliggende techniek kon vertellen en een dame van LG Benelux die verantwoordelijk is voor de content op het smart-tv-platform. We hebben zeer uitgebreid met deze mensen kunnen spreken en er werd goed de tijd genomen om onze vragen te beantwoorden en alles te verduidelijken. Verder hebben we ook zelf met de televisies kunnen spelen. Er was een XBox op aangesloten; we konden beelden casten via Chromecast en Miracast en konden vrijelijk met Netflix aan de gang om bijv. Dolby Atmos- en Dolby Visionmateriaal te beluisteren/bekijken. Hierbij zijn ook filmbeelden gemaakt. Ik verwacht dan ook binnenkort hierover een filmitem op de FP te zien. Naast deze medewerkers van LG, kregen we ook een rondleiding op het kantoor van Tweakers, waar we o.a. bekende gezichten zoals forumcoördinator Frederik Zevenbergen (Zeef) en reviewers Paul Hulsebosch; Chris Broesder en Sim Kranenburg gezien en gesproken hebben. Allemaal gezellig en informatief. Daarvoor dank aan deze medewerkers natuurlijk. Het gesprek met Sim was natuurlijk ook van extra toegevoegde waarde, omdat hij binnen Tweakers alle tv-reviews doet. Naast een algemeen gesprek over de nieuwste televisies, hadden we de kans om ook met hem over OLED, LG en kalibratie van gedachten te wisselen.
De W7 zelf stond letterlijk en figuurlijk in het middelpunt van de kamer. Er was een glazen wand geplaatst en daarop was de W7 bevestigd. Nu ben ik zelf bekend met de C7 en kon ik dus mooi vergelijken tussen deze 2 modellen. En het is geen "grapje" dat deze televisie enkel uit een zeer dun scherm en een soundbar bestaat. Op 6 punten waren er zeer dunne plaatjes metaal aan de glazen wand bevestigd en daaraan was het scherm van de W7 magnetisch opgehangen. Er zit overigens een bepaalde mate van flexibiliteit in het scherm, want je kon de W7 zonder schade een stukje oplichten van zijn magnetische bevestiging. Via een dunne platte kabel (niet optisch, wel koper) was deze aan de soundbar bevestigd. LG heeft voor koper gekozen in plaats van een optische kabel, omdat er naast de tv-signalen voor beeld en geluid ook stroom doorheen moet. Het verschil met bijv. de one connect box van Samsung is dat LG alle aansluitingen in de soundbar geïntegreerd heeft. Deze soundbar heb je dus sowieso nodig. Aangezien hij best breed is, kan je die natuurlijk niet in of onder elk meubel wegwerken en zul je deze in de praktijk op je meubel hebben staan, of in een zeer breed open vak in het meubel. Wie een 5.1 set heeft, zit dus met een vrij "nutteloze" soundbar, die je perse nodig hebt voor alle aansluitingen.
Qua beeld is OLED natuurlijk ongeëvenaard en ook qua geluid stond de W7 zijn mannetje. Je hoorde zeer duidelijk het verschil met normale speakers en in de Dolby Atmos én Dolby Vision stand komt het 4k HDR-materiaal op Netflix erg goed tot zijn recht. De emulatie van ruimtelijk geluid door middel van gerichte speakers en reflecterende geluidssignalen uit de soundbar was behoorlijk goed. De Tweakers die thuis hun tv-geluid enkel via de speakers in de televisie afspelen, hoorden absoluut de pluspunten van de soundbar. De Tweakers die thuis gebruik maken van een dedicated 5.1 set merkten terecht op dat het verre van gelijk is aan een geluidsinstalltie met speakers op de juiste posities. Een soundbar blijft behelpen, maar is absoluut een upgrade ten opzichte van normale televisie speakers. Aangezien vrijwel alleen LG televisies geschikt zijn voor Dolby Atmos én Dolby Vision is dit dus zeker een unique selling point voor de W7. Dat samen met OLED en het megadunne scherm, maakt dat de W7 absoluut een premium televisie is.
Erg fijn om te horen en te zien is dat het beeld van de meegenomen C7 en E7 inderdaad geheel gelijk is aan de W7. Het gaat inderdaad zover dat LG over de gehele 2017-lijn dezelfde schermen, dezelfde SoC en mogelijkheden en hetzelfde smart-tv-platforum gebruikt. Met andere woorden: je kunt een LG-televisie kiezen op basis van zijn beeldkwaliteit en hoeft daarna enkel nog een keuze te maken op basis van geluid (wel of geen losse soundbar); soort voet; uiterlijk; en grootte. Je levert niks in op basis van zijn basisfunctie, het beeld. De content die we zagen kwam van een streamingapparaat met een HDMI-splitter, waardoor we de C7, E7 en de LED-tv direct naast elkaar zagen. En wat is er dan nog een groot verschil tussen gewoon LED en OLED. Allemaal 4k, maar het verschil was duidelijk zichtbaar in het voordeel van de OLED's. De kritiek op het forum over de slechte WiFi was helaas ook aanwezig op de W7. Natuurlijk kan dit te maken hebben met de WiFi-verbinding op het kantoor van Tweakers, want na het tot stand brengen van de WiFi-verbinding en het starten van de streams, kregen we uiteindelijk wel erg mooi beeld van Netflix en YouTube. Dit startte vaak met ruis en een lagere resolutie, maar als er genoeg gebufferd was (wat niet heel lang duurde) was het beeld uiteindelijk wel 4k. Helaas lukte het niet om de blu-rayspeler aan de praat te krijgen, dus over het beeld van blu-rays kan ik niks vertellen. Er is gevraagd naar de mogelijkheid om ook televisies in andere beeldformaten te krijgen. LG gaf aan dat het het meest rendabel is om de schermen te maken met 4k-resolutie voor 55", 65" en 77". Dit is niet perse alleen een esthetische keuze, maar ook technisch het best haalbaar. Natuurlijk kan je een 55" televisie in 4-en knippen, maar dan krijg je 4 verschillende FHD-televisies en niet 4 kleinere 4k-televisies. De keuze om 3D te laten vallen, is voor veel mensen een domper. Twee van de mede-Tweakers gaven aan deze functie op hun eigen televisies zeer graag te gebruiken. LG snapt dat, maar gaf bij monde van de LG-meneer aan dat het niet de verwachting is dat deze functie weer snel zou terugkeren. In elk geval niet op de modellen voor volgend jaar. Ook dit heeft te maken met het productieproces van de schermen en de vraag bij klanten.
Voor wat betreft het updatebeleid was de heer van LG duidelijk: LG gaat uit van een levensduur van 6 tot 10 jaar voor een televisie en wil dat in die tijd de klantervaring zo goed mogelijk blijft. Daarom krijgen tv's uit 2012 nog steeds een jaarlijkse update en daarom zullen de 2016- en 2017-series de komende jaren van bugfixes, nieuwe features en upgrades voorzien worden. In principe mag je dus ervan uitgaan dat de beloofde HDR-functionaliteit op de 6-serie wordt uitgebreid met HLG en is er letterlijk beloofd dat Technicolor en HDR10+, HDMI 2.1 (mits softwarematig) zullen worden toegevoegd aan de 7's. Zover mogelijk heeft LG alle nu bekende benodigde hardware al in de televisies zitten, zodat het alleen nog softwarematig geactiveerd / gemaakt hoeft te worden.
Een veel gehoorde kritiek op smart-tv's over het harvesten van ons tv-gebruik/kijkgedrag en gerichte reclames kon door de mevrouw van LG ook ontkracht worden. LG verzamelt in de Benelux géén kijkgedrag en heeft geen plannen dit in de nabije toekomst te doen. Temeer omdat de Benelux een zeer kleine markt is en het daarom veel interessanter / rendabeler is om dit bijv. voor de Chinese of Amerikaanse markt te ontwikkelen. Wordt er dan helemaal niks gemonitord? Jawel, maar niet door LG, maar door Netflix. Dit is overigens niet uniek voor WebOS of LG-televisies, maar doet Netflix overal. Hierop worden jouw kijksuggesties gebaseerd. In het contentmenu zal er daarom hooguit een reclame komen om Netflix te nemen (voor wie dit nog niet heeft, biedt LG 3 maanden gratis) of "reclame" van Netflix voor een kijksuggestie van een "voor jou interessante film of serie". Er is niet gesproken over Amazon, Pathé of Videoland, maar ik kan me voorstellen dat dit hier ook te zien zal zijn. Dat is echter een aanname van mijn kant. Zover ik weet is alleen Netflix specifiek genoemd.
Zoals gezegd is een hoge klanttevredenheid voor LG heel belangrijk, dus er wordt zeker gekeken naar de kritiek op bepaalde aspecten. In principe mogen we naast nieuwe features dus ook bugfixes verwachten. Daar wordt in elk geval aangewerkt. Er is niet heel diep op tinting / banding ingegaan, maar wel dat LG deze klachten wil oplossen. Voor nu is geadviseerd om de ISF light modus te gebruiken als kleurmodus met de meest reële kleuren; om sport te bekijken op de game stand en om 1080i (en ander niet-p-materiaal) niet door je decoder/tuner/mediaspeler/receiver te laten oplossen, maar om dit direct door de tv te laten doen. Als reden gaf de LG-meneer aan dat het aangesloten apparaat niet weet welke tv er is aangesloten en dat de televisie van capabele software is voorzien om alles zo goed mogelijk weer te geven, te upscalen, enz. Dit staat overigens in contrast met de mening op HDTVtest (UK website / YouTube kanaal) die vinden dat je bepaald materiaal beter juist wel door het aangesloten apparaat kunt laten verwerken en niet op de televisie.
Vraag en antwoord:
Beeldinstellingen:
- Wat adviseert LG zelf als (basis-)instellingen voor een zo natuurgetrouw mogelijk beeld? @Jorgen
ISF light / lichte kamer. Enkel bij heel donkere kamers de ISF dark / donkere kamer modus - Wat zijn nu de beste instellingen voor (Dolby Vision) HDR-beelden? Verschilt dit per HDR-type? @Jorgen
zie hierboven bij vraag 1 - Is een one-setting-fits-all instelling mogelijk? @Jorgen
zie hierboven bij vraag 1; m.u.v. snelle beelden, zoals games en sport: game mode - Is Sharpness 10 eigenlijk 0, zoals meerdere mensen zeggen? @Raymon89
deze vraag is niet aan bod gekomen - Moeten we de tv bij 1080i bronnen nu gewoon anders instellen dan bij 720p / 1080p / 2160p bronnen? @Jorgen
In principe gewoon alles door de tv laten afhandelen. - Kunnen we de ABL in de toekomst ook geheel uitzetten of desnoods instellen? @Verwijderd
niet specifiek los aan bod gekomen, maar zie ook video van HDTV-test. Via OLED-light kan je de APL (ABL) instellen. Deze is in de 2017 serie zodanig verbeterd dat je hier weinig tot niks van zou moeten werken - Komt er een update voor de (HDR) game mode: Er zijn steeds meer games die HDR ondersteunen. De game mode is nu in de praktijk te donker. Er is nu een workaround met de in game brightness slider, maar games zonder die funtie blijven te donker. @devilsnight
niet specifiek aan bod gekomen; echter is LG bezig met het verbeteren van de huidige functies en het toevoegen van nieuwe HDR-functies - Waarom zijn er niet meerdere tone mapping modes? @ionn
niet specifiek gevraagd, wel zijdelings aan bod gekomen, kleurinstellingen en problemen zijn globaal genoemd en LG zegt de tv-toestellen uit de 7-serie de komende jaren te blijven ondersteunen en verbeteren / uit te breiden. - Waarom staat bij de game mode color gamut op wide en locked? @ionn
zie vraag 8 - Waarom heeft LG geen BFI? @ionn
zie vraag 8 - Komt er een handleiding voor motion interpolation en wordt deze nog verbeterd? @ionn
zie vraag 8
- Wat vindt LG van de kritiek op de verwerking van snelle beelden zoals bij voetbal en F1. Is dit met de huidige firmware goed in te stellen, of komt er een update?
Komt deels door de aangeleverde content, deels doordat de aangesloten bronapparaten niet weten welke televisie erop aangesloten is. Gebruik voor sport en snelle beelden de game mode (i.t.t. de ISF light die voor alle andere situaties wordt aangeraden) en laat de LG televisie zelf de beeldverwerking afhandelen. LG geeft aan in principe met verbeteringen (niet precies genoemd welke) bezig te zijn. Game mode is de way to go op dit moment @Jorgen - Waar komt de tinting (gele/paarse vlekken) bij witte schermen vandaan? (Bij puur witte schermen, alsook bij sneeuw, ijs, enz.) Is dit op te lossen?
dit heb ik natuurlijk genoemd. Zie antwoord 1: laat de televisie zelf alles afhandelen. Probeer zoveel mogelijk uit te zetten op de bronapparaten en zo mogelijk bronapparaten niet te gebruiken (bijv. kabeltv direct via de tuner van de LG en niet via losse tuner)@Light21M - Zijn de wifi-problemen van de C7 bij LG bekend? Is hiervoor een oplossing (gepland)? @Canifchaos
zichtbaar tijdens presentatie, alhoewel dit ook aan de WiFi van het kantoor waarin wij ons bevonden zelf kon liggen. Zelfde antwoord: LG werkt aan verbeteringen voor de televisie - TruMotion lijkt bij de 7-serie duidelijk minder te zijn dan bij Sony en Panasonic uit 2017. Komt hier een fix voor? @Raymon89
zie 1 en 2 - Hoe wordt banding opgelost bij grijze en zwarte tinten opgelost? @ionn
zie 1 en 2 - En hoe color banding? (Bijv. bij de game Titanfall).@Rerder
zie 1 en 2 - Wat valt er van bovengoemde problemen wél of niet de "specificaties" van een OLED-scherm mbt reparaties/garantie. Bijv. sommige mensen met overduidelijk gelige banen/vlekken op het scherm krijgen te horen dat het hoort en dat het geen defect is.@Fietsbel
In principe horen deze dingen niet bij de specificaties. Vandaar zoveel mogelijk door de processor van de tv laten afhandelen om alles uit te sluiten.
- LG heeft eerder aangegeven alle HDR-formaten te ondersteunen. Wanneer mogen we bij de 7-serie / 2017-lijn Technicolor HDR verwachten? @Raymon89
Alle toekomstige HDR-formaten, dus ook Technicolor en HDR10+. Zelfs nieuwe nog niet aangekondigde formaten, mits softwarematig te realiseren - En wanneer HDR10+? @Raymon89
zie 1 - Komt de beloofde HLG update nog steeds naar de 6-serie? @TimoLimo
jazeker - Krijgt de 7-serie / 2017-lijn ook ondersteuning voor HDMI 2.1 in de toekomst? @RBN026
zolang dit softwarematig te realiseren is, ja - Verwachten ze met firmware eARC te kunnen toevoegen aan bijvoorbeeld de 7-lijn voor Dolby TrueHD, en zo ja, op wat voor termijn? @Ph0en1x
zie 1 en 4. Termijn niet genoemd - Waarom is de Dolby Access app niet in Nederland beschikbaar? Juist hiermee kan je goed zien wat de tv allemaal kan. @wally21
niet bekend bij de meneer van LG - Welke andere nieuwe functies, fixes of apps kunnen we nog verwachten? (Bijv. KIJK van SBS) @Jorgen
beantwoord door de mevrouw van LG Benelux: In principe is het WebOS platform open voor elke contentaanbieder mits deze zich aan de richtlijnen houdt. LG blokkeert geen content. KIJK van SBS of bijv. Kodi waren eerder wel geschikt en hoeven dus in principe door de app-aanbieders enkel in de juiste vorm aangeleverd te worden. Andere fixes/apps/functies: zie antwoorden hierboven - Is firmware ook weer te downgraden? @devilsnight
niet genoemd - Komt er een manier om de instellingen van de tv, bijv. bij het colour management, etc naar alle inputs te kopiëren? @Jorgen
niet genoemd, maar ISF light + game modus zouden voldoende moeten zijn voor alle situaties
- Hoe hangt die W7 precies aan de muur? @Jorgen
6 bevestigingspunten met magnetische plaatjes. Daaraan wordt de televisie "geplakt". - Zijn er mogelijk toch display/soc verschillen met bijv de C7? @Jorgen
Nee, geen enkel verschil. SoC, smart-tv-platform én display zijn technisch gelijk en hebben dezelfde mogelijkheden over de gehele 7-serie. Enige verschil in displays is de grootte. 55", 65" en 77"-schermen zijn technisch geheel gelijk, maar worden uit andere platen met OLED-displays gesneden. - Wanneer mogen we een prijs onder de € 5000 verwachten voor de 77" modellen? @Major_ton
niet specifiek besproken.
De LG 7-serie tv's zijn gewoon heel goede televisies en omdat dit OLED-televisies zijn, zijn er geen andere technieken op de markt die beter zijn. Kijken we naar de duurdere OLED's van bijv. Panasonic dan is er eigenlijk maar 1 usp bij Panasonic en dat is de veel uitgebreidere kalibratiemogelijkheid. Dit is echter enkel van belang voor professionele gebruikers, zoals voor beeld-en-videobewerking, bij presentaties of voor "televisie-fielen" (net als audiofielen dus). Voor de gewone consument, inclusief de filmfan en gemiddelde Tweaker is dit eigenlijk overkill. Hetzelfde geldt voor een professionele ISF-kalibratie voor de LG 7-serie zelf. De standaard beeldmodi zijn eigenlijk zo goed (en op het oog zelf in te stellen) dat een ISF-kalibratie voor de meeste mensen volledig overbodig zal zijn. Deels omdat je dit dus zelf ook kan door lijstjes van Tweakers, of bijv. Rtings over te nemen, deels omdat de verbetering zeer klein zal zijn. In principe is de C7 out of the box al een heel goede televisie die af-fabriek dus al goed zal presteren. Sims mening over de W7 met soundbar en enkele kabel is positief. De W7 en G7 hebben vanwege de kleine verschillen t.o.v. de rest van de 7-serie natuurlijk vooral een patsfactor.
Rondleiding en etentje:
Na afloop van de presentatie hebben we een rondleiding gehad door het Tweakers hoofdkwartier waar we naast Zeef (die ons welkom heette bij LG en Tweakers) dus ook Paul, Sim en Chris gesproken hebben. Dat was wat mij betreft erg leuk. Zeker omdat iedereen genegen was om even met ons te praten en te laten zien waar ze mee bezig waren. Zo was Chris druk achter de computer (ik kon helaas niet zien welke review eraan komt
Na afloop zijn we in Amsterdam bij Pllek gaan eten. Een gezellig restaurant dat van buiten uit zeecontainers bestaat. Op dat moment heb je de tijd om even met de andere mensen na te praten en te genieten van een drankje en lekker eten. Erg leuk en ook zeer waardevol. Wat mij betreft een geslaagde afsluiting.
Mochten jullie n.a.v. bovenstaande nog vragen hebben, of verbeteringen willen aandragen, dan hoor ik dat graag. Mocht mij nog iets te binnen schieten, dan zal ik deze post de komende tijd nog even aanpassen. Aan de aanwezige mede-Tweakers wil ik vragen even te kijken of ik niks gemist heb, of verkeerd heb verwoord. Bedankt alvast!
@Tweakers.net of LG: Als ik iets vergeten ben in bovenstaande tekst, of jullie kunnen iets aanvullen, willen jullie dat dan laten weten?
Bij dezen wil ik LG en haar 2 medewerkers graag bedanken voor de uitnodiging van dit evenement. Doordat we met een klein groepje waren, was er erg veel tijd voor onze vragen en konden we alles zelf bekijken en uitproberen. Superleuk! Zeef en de andere dames en heren van het "promotieteam" van Tweakers: bedankt voor deze geslaagde dag. Ik had zoiets nog nooit meegemaakt en vond het erg leuk om erbij te zijn. Het was prima verzorgd. Dankjewel! Sim, Chris, Paul: bedankt voor de tijd die jullie voor ons namen om zeer vriendelijk onze vragen te beantwoorden.
Mijn mede-Tweakers wil ik bedanken voor de gezellige dag en de leuke sfeer. Samen moeten we toch deze dag tot een succes maken en dat is wat mij betreft meer dan goed gelukt. Ik heb helaas jullie namen / nicks niet allemaal paraat, dus ik kan je hier niet noemen, helaas. Bedankt dus!
[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 14-07-2017 13:02 ]
Begrijp wel niet goed bij mijn vraag van tinting wat 1 en 2 ermee te maken heeft
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.