Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb sinds kort een nieuwe LG 55EG910V Oled TV met een CI+ module van Ziggo. Nu viel het mij op dat sommige functies van mijn TV zijn afwezig zijn zoals het sorteren van zenders, omnummeren van zenders ed. Ik wil graag de volgorde van mijn zenders zelf bepalen maar dat kan tot mijn grote verbazing niet.

Tot mijn nog grotere verbazing zijn deze functies wel aanwezig als ik een ander land als locatie kies. Dan kan ik het zenderaanbod zo sorteren als ik wil. En er is dan ook nog meer functionaliteit zoals het kopieren van zenderinstellingen naar een USB drive. Ook die optie is gewoon weg, evenals andere instellingen die niet aanwezig zijn met Nederland als locatie.

Alleen als ik een ander land als locatie kies kan ik dus mijn TV naar mijn eigen voorkeuren instellen alleen krijg ik dan geen HD zenders. Dus het is kiezen of delen voor mij.. of zenders in hogere resolutie of mijn eigen volgorde kiezen.

Is het mogelijk om alle functioneliteit van mijn TV terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
Ziggo en hun eisen, hè.

Zitten de HD-zenders niet waar normaal de SD-varianten staan? Vanaf 950, of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
Hoe kan ik dit zien?
Wat ik wel weet is als Nederland als locatie gekozen wordt er iets meer dan 200 kanalen gevonden worden.
Bij elk ander land als lokatie vindt hij er iets minder dan 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Noorwegen geprobeerd? Bij Rekam kiezen de monteurs standaard voor Noorwegen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
Weet je zeker dat dit door Ziggo komt hcQd?
Volgens deze post in een soortgelijk topic is Ziggo niet de veroorzaker maar LG:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48917749

Ik heb er niet genoeg verstand van om te zien of deze redenering wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
Zojuist Noorwegen als land gekozen maar hij vindt maar 92 TV zenders, geen HD kanalan.

Ik kies Auto tuning > Cable > Other operators > Quick search, frequentie 474000 en netwerk ID 5555 (symbol rate: auto en modulation: auto). DTV only en Skip scramable programmes aangevinkt.

Ik heb ook een keer full search gedaan, duurt erg lang maar dan vindt hij niet meer kanalen.

[ Voor 100% gewijzigd door urbanhippie op 26-06-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
Ahaaaa! wacht. Ik heb scrammable programmes nu aangevinkt en nu vind hij 225 kanalen inclusief de HD kanalen :-)

Toch blijft mijn verbijstering onverminderd groot en zou ik graag opheldering willen waarom dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

urbanhippie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 00:40:
Ahaaaa! wacht. Ik heb scrammable programmes nu aangevinkt en nu vind hij 225 kanalen inclusief de HD kanalen :-)

Toch blijft mijn verbijstering onverminderd groot en zou ik graag opheldering willen waarom dit zo is.
Mijn eerste ingeving was een beperking van de TV. Blijkbaar heb je dit uit kunnen sluiten. Denk dat je nu het beste gewoon eerst Ziggo kunt bellen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:04

Bever!

3

Ziggo wil bepalen wat er op welke zender zit, enige manier eromheen is favorieten lijst maken de je wel gewoon kan ordenen zoals je wilt. Dit geldt voor alle tv's en decoders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten; dit om het ongewenste schoppen van het topic te voorkomen. Als de laatste reactie van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
Die favortietenlijst is voor mijn model een pseudo work-around oplossing. Je kan op die manier bijvoorbeeld geen zenderinstellingen naar USB kopieren en moet je dus bij een reset alles steeds opnieuw instellen. Verder zijn er nog meer beperkingen zoals dat je niet zender 4 onder knopje 4 van je afstandbediening kan zetten. ..en nog wat andere onaangenammheden.

Als je een ander land als locatie kiest kan dit allemaal wel en heb je geen enkele beperking meer. Maar ook dit is een work-around oplossing.

De echte oplossing zou zijn als Ziggo de basislijst van de zenderinstellingen niet blokkeert. De reden waarom ze dit doen wordt in dit forum uitgelegd door een moderator van Ziggo maar gekgenoeg wordt dit later weer door een andere Ziggo moderator tegengesproken:

https://community.ziggo.n...rwijderd-door-ziggo-19088

Er is een hoop om te doen, het gaat gepaard met wat persoonlijke aanvallen en heen-en-weer gekef maar dankzij hulp van een paar forumgangers met kennis van zaken is er toch meer duidelijk geworden.

In elk geval heeft Ziggo de basislijst met de volgorde van de zenders vastgelegd. Zoveel is zeker. De reden daarvoor wordt alsvolgt uitgelegd: "Deze basislijst staat vast om te voorkomen dat de tv in conflict komt bij wijzigingen in ons netwerk. Dit is dus om problemen te voorkomen" alsdus een moderator.

De reden die hiervoor aangedragen wordt klopt in mijn ogen niet. Als je bij een ander land als locatie precies dezelfde zenders vind alsdat je met Nederland als locatie en Ziggo als provider kan vinden maar dan wel gewoon kan omnummeren en de volgorde kan wijzigen geeft dat geen enkel conflict bij wijzigingen in het Ziggo netwerk anders zou dit niet mogelijk zijn. Het lijkt er op dat Ziggo hierbij meer denkt aan hun eigen gemak dan het gemak van de klant. ..of misschien zit er meer achter en worden bepaalde zenders op bepaalde kanalen vastgelegd dankij invloed van de commerciële omroepen? (RTL 4 op kanaal 4 en SBS 6 op kanaal 6 enz.) wie zal het zeggen.

Later spreekt een andere Ziggo moderator de stelling van de eerste moderator tegen en zegt dat Ziggo die basislijst helemaal niet vastlegt maar dat het komt door de fabrikant van de TV: "Wanneer men met de ene landinstelling wel zelf zenders kan sorteren en met de andere landinstelling niet, heeft dat te maken met de software op de televisie. Wij hebben er geen baat bij om dit te blokkeren! Wanneer wij er wel baat bij zouden hebben gehad, was het ook niet mogelijk om de zenders te verplaatsen met andere landinstellingen." aldus een andere Ziggo moderator.

https://community.ziggo.n...r-ziggo-19088/index6.html

Ondertussen ben ik nog bezig met LG om te zien wat de oorzaak is van dit probleem en voorlasnog wordt ik daar goed mee geholpen.. wordt vervolgd dus (hoop ik)

[ Voor 3% gewijzigd door urbanhippie op 02-07-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Op mijn antieke TV zonder Ziggo support, maar met CI support (dus nog geen CI+ en van voor certificering gebeuren) loop ik tegen het probleem aan dat elke keer dat als Ziggo iets aan het netwerk veranderd (kanalen op andere frequency zet of wat dan ook) dat de TV de volledige lijst kwijt is en daarna de zenders opnieuw gesorteerd moeten worden. Een andere, nog iets oudere TV, doet dat niet, maar die behoud gewoon de oude locatie van de zender en kan zo dus zijn dat een zender ineens "weg" (/"op zwart") is als dus de frequency veranderd is.

Dit zal dus waarschijnlijk ook zijn wat er bedoeld werd met "conflicten". Een aanpassing aan het netwerk kan zorgen dat zenders "missen" (of TV alles opnieuw scant en volgorde kwijt is). Wellicht dat ook daarin een deel van de reden zit waarom zenders sorteren bij Ziggo geblokkeerd is. En waarschijnlijk is dit dus ook iets waar je tegenaan gaat lopen als je de TV op een ander land gaat staan.

IMHO heeft het ook voor en nadelen. Vroeger was het fijn dat je zelf de volgorde kon bepalen, en op het analoge netwerk veranderde ook niet zo vaak iets (of je kreeg een nieuwe frequencykaart). Nu zijn er veel meer (digitale) zenders, en zal het achterliggende netwerk vaker veranderen. Daardoor is het natuurlijk ook niet klantvriendelijk als iedereen de zenders zelf op volgorde moet zetten. Daarnaast is het ook een voordeel dat je nu op een willekeurige TV met Ziggo als aanbieder direct een zender kunt opzetten zolang je het nummer weet. Daarnaast kunnen de TV zenders daardoor makkelijker reclame maken. De "vaste" zenders weet iedereen wel van waar die te vinden is. Maar bv SBS groep kan reclame maken voor SBS 9 en daarbij meteen vermelden "bij Ziggo op kanaal 19". (en aangezien ze ook de kanaalnummers van KPN vermelden, zal daar dezelfde beperking gelden dat de zenders vast staan?)
Echter ben ik het er ook weer mee eens dat het raar is dat je helemaal niet meer met zenders kunt schuiven (en standaard de "Ziggo volgorde" hebt). Echter zal daaraan waarschijnlijk dan weer ten grondslag liggen dat als jij zender X op positie 10 zet en Ziggo vervolgens daar een andere zender zet dat er een conflict is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urbanhippie
@RobertMe Het lijkt me ook geen probleem dat TV aanbieders zenders standaard op een bepaalde volgorde zetten maar waarom ze blokkeren dat gebruikers dit zelf aanpassen is voor mij een raadsel. Dat kan nu namelijk ook gewoon alleen moet je dan eerst een ander land als locatie kiezen maar voor de rest is alles dan gewoon hetzelfde.

Kan je met de TV die de zenders steeds doorelkaar gooit de zenderinstellingen naar USB kopieren? Dat kan met mijn TV namelijk wel en dan hoef ik niet eens eerst zenders te zoeken. Gewoon reset, copy from USB en klaar. Alleen als ik Nederland als locatie kies is die USB-copy functie ineens op miraculeuze wijze verdwenen.

[ Voor 49% gewijzigd door urbanhippie op 02-07-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
urbanhippie schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:17:
waarom ze blokkeren dat gebruikers dit zelf aanpassen is voor mij een raadsel.
Voorbeeld. Ziggo zet NPO 1 op positie 1. Vervolgens pas je zelf de volgorde aan en zet je RTL 4 op die plek. Een tijd daarna past Ziggo de kanaalvolgorde aan en zetten ze SBS6 op positie 1, welke zender moet bij jouw dan op positie 1 staan? En wat moet er met die andere zender gebeuren?
Dat kan nu namelijk ook gewoon alleen moet je dan eerst een ander land als locatie kiezen maar voor de rest is alles dan gewoon hetzelfde.
Staan de zenders dan wel origineel op "de Ziggo volgorde"? Lijkt mij eigenlijk van niet, en dat de TV ze zet op volgorde waarin ze gevonden zijn. (gokje: 24 kitchen staat op positie 1, dat is in ieder geval wat die van mij altijd doet)
Kan je met de TV die de zenders steeds doorelkaar gooit de zenderinstellingen naar USB kopieren?
Geen idee, maar ik verwacht ook niet dat het in jouw geval zal werken. Ik neem aan dat deze kopie/backup de frequencies en posities binnen de stream opslaat. Dus als Ziggo het netwerk aanpast (zender naar andere frequency verhuist) dat je backup "stuk" is (dus je hebt dan een zender/positie, waar geen uitzending op is, of juist een andere zender op zit).
Alleen als ik Nederland als locatie kies is die USB-copy functie ineens op miraculeuze wijze verdwenen.
In Nederland is die functie dan ook niet nodig, omdat je de zendervolgorde toch automatisch binnen krijgt via Ziggo en de volgorde niet kunt aanpassen. De backup zal dan dus niks anders bevatten dan wat Ziggo je stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:08
ik heb met verbazing de ontsporing op het Ziggo forum gelezen.

Ter info:
Ik heb dezelfde TV en zit niet bij Ziggo, maar een andere kabelaanbieder, en daar geeft deze TV dezelfde "issues" (hoewel ik het niet als probleem ervaar).

Het is dus de software van LG die hiervoor zorgt.
Ook sommige Sony Bravia TV's hebben problemen gehad, alleen juist andersom: nl dat de voorkeursposities van de provider niet werden overgenomen. Een sw update van Sony heeft dat uiteindelijk rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
heb dat probleem nu ook met de CI module en oled C7 (ziggo) netjes een favo lijst aangemaakt (Ned 1,2,3 RTL 4,5,6,7,8 sbs9 veronica , net 5. nu komt het sbs9 staat in de favo op 9, als ik u op 9 druk krijg ik Net5 want die staat DTV9. en als ik 19 indruk krij ik sbs9 (dtv19) als ik op de afstandsbediening kanaal voor kanaal afga komen de zenders wel zoals ik ze heb gezet.. Beetje jammer dit, zo hoef je geen favo lijst te maken. gaat dit nog verholpen worden ?? of moet ik terug naar de humax 5200C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Om diezelfde redenen heb ik indertijd als abonnee bij Canal Digitaal voor een ontvanger gekozen die niet "Canal Digitaal gecertificeerd" was, maar er wel probleemloos mee werkte. Ik kon mijn eigen specs kiezen en had geen enkel probleem bij het wijzigen van de zendervolgorde. Zo'n surrogaatoplossing met favorieten was niet eens nodig. Ik vind het ook knap irritant dat mijn eigen kabelprovider ook zonodig een vaste zendervolgorde wil hebben. Ik vraag me af of dit te omzeilen is door bijv. een ander providernummer of een ander land te kiezen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman602
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-11-2021
urbanhippie schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:26:
Ik heb sinds kort een nieuwe LG 55EG910V Oled TV met een CI+ module van Ziggo. Nu viel het mij op dat sommige functies van mijn TV zijn afwezig zijn zoals het sorteren van zenders, omnummeren van zenders ed. Ik wil graag de volgorde van mijn zenders zelf bepalen maar dat kan tot mijn grote verbazing niet.

Is het mogelijk om alle functioneliteit van mijn TV terug te krijgen?
Vandaag ook gebeld met Ziggo, Alle zenders was een warboel, nu blijkt dat in het boekje van de CI+ module wat gegevens fout staan door dat in juni wat was aangepast, uiteindelijk na reset standaard modus opnieuw geinstalleerd met de juiste instellingen module erin en alles nu oké.
Dus bel even met ziggo.
Pagina: 1