Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:31
Knoop doorgehakt, morgen de 65c7 bestellen.
Ben mijn eigen 60ks7000 kwijt, wat ik trouwens nog steeds een mooie tv vindt.
Ben benieuwd, moet wel verschil zien anders wordt de vrouw boos :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:34
klein beetje offtopic maar toch wel sort van LG gerelateerd. (beetje overdreven om hier een heel topic over te maken)

ik heb nu net de C7 binnen gekregen en ik ben nog opzoek naar een uhd blu ray speler die dolby ondersteunt, maar er zijn er nog steeds maar 2 die dit ondersteunen.

Ik dacht dat tijdens de IFA er meer zouden worden announced, maar over 2 dagen is het alweer bijna voorbij en ik heb nog niks gelezen?

gebruiken jullie gewoon normale uhd blu-ray spelers zoja, vinden jullie dat niet zonde aangezien alle LG tv's Dolby Vission supporten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
Xbox One S? Of ondersteunt die dat (nog) niet?

edit : blijkbaar (nog) niet, maar zou via update mogelijk moeten zijn. Zie ook https://www.reddit.com/r/..._to_support_dolby_vision/

[ Voor 65% gewijzigd door lapino op 04-09-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Ik heb nu echt alles geprobeerd om deze 4K Assassin's Creed video te zien op mijn 65B6, zowel via USB als Plex/XPlay en het lukt niet. Ik krijg deze error

The video could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported.

Maar van mensen op andere fora hoor ik hoe mooi deze video wel niet is. Werkt ie bij jullie?

http://gamersyde.com/news...feed_videos-19430_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb weer eens de nodige issues met mijn 55C7. Op de Xbox One zit een calibratiemenu om enigszins de helderheid e.d. goed in te stellen. Bij mij zie ik echter het "gesloten oog" in het donkere vlak niet wat ik ook doe qua settings, input, kabel of Xbox instellingen.

Iemand anders die eens wil checken of ie dat wel normaal kan zien?

Begin nu overigens ook steeds meer image retention te zien en de uniformiteit van mijm scherm is hard achteruit gegaan... :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*bookmarked*

Even tot zaterdag wachten en dan wordt de E7 geleverd. Mooi de tijd om dit topic goed te grasduinen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27

Puck

W32.Deadcode.A

devilsnight schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:40:
Ik heb nu echt alles geprobeerd om deze 4K Assassin's Creed video te zien op mijn 65B6, zowel via USB als Plex/XPlay en het lukt niet. Ik krijg deze error

The video could not be loaded, either because the server or network failed or because the format is not supported.

Maar van mensen op andere fora hoor ik hoe mooi deze video wel niet is. Werkt ie bij jullie?

http://gamersyde.com/news...feed_videos-19430_en.html
Even snel voor je getest en werkt inderdaad niet. Waarschijnlijk net een formaat die de TV niet kan afspelen (nog nooit eerder meegemaakt, maar kan natuurlijk). Ligt dus niet aan jou. Je zou hem om kunnen zetten, of via transcoding forceren.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 13:37
Puck schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:42:
[...]

Even snel voor je getest en werkt inderdaad niet. Waarschijnlijk net een formaat die de TV niet kan afspelen (nog nooit eerder meegemaakt, maar kan natuurlijk). Ligt dus niet aan jou. Je zou hem om kunnen zetten, of via transcoding forceren.
Thanks man.

Zo te zien is dat de optie direct play he? Ik heb dat eens getest en Plex laad de video wel in maar zodra je het logo van Gamersyde ziet zie ik drie stipjes en lijkt hij het te laden maar uiteindelijk krijg ik een error. Morgen eens kijken of ik het kan omzetten.

EDIT

Was vergeten de nodige opties aan/uit te zetten in de TV app ook, de video speelt af maar moet constant laden. Ik heb 150mbits internet maar het gaat wel via Wifi.

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 05-09-2017 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
@devilsnight en @Puck :

Als ik VLC mag geloven is deze 4K @ 60Hz video geëncodeerd in H.264 MPEG4 - AVC (part10) met een bitrate die bij mij schommelt tussen 55000-85000kb/s. De 4K HD filmpjes die ik tot nu toe zag voorbijkomen waren profiel 5.1 van HEVC (H.265). Mensen met een krachtige GPU zullen het waarschijnlijk voor elkaar krijgen, maar een hardware decoder zal er zijn tanden misschien op breken? @devilsnight, heb je al eens gekeken http://jell.yfish.us?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

road rebel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 07:23:
@devilsnight en @Puck :

Als ik VLC mag geloven is deze 4K @ 60Hz video geëncodeerd in H.264 MPEG4 - AVC (part10) met een bitrate die bij mij schommelt tussen 55000-85000kb/s. De 4K HD filmpjes die ik tot nu toe zag voorbijkomen waren profiel 5.1 van HEVC (H.265). Mensen met een krachtige GPU zullen het waarschijnlijk voor elkaar krijgen, maar een hardware decoder zal er zijn tanden misschien op breken? @devilsnight, heb je al eens gekeken http://jell.yfish.us?
Transcoden zal inderdaad een aardige machine vereisen :P In principe zou WebOS dit formaat wel aan moeten kunnen, maar ik weet niet heel veel van video codecs. Je kunt in hier ieder geval terugvinden welke formaten WebOS ondersteund: http://www.lg.com/uk/supp...8334-1435836452324-others (pagina komt wel uit 2015...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Dank je @Puck , op de link die je stuurt las ik dat WebOS slechts tot 4K @ 30Hz kan in H.264. Voor 50/60Hz moet je naar een HEVC file. En persoonlijk vind ik dat geen tekortkoming van WebOS, het is maar normaal dat je 4k UHD in HEVC uitbrengt!

[ Voor 28% gewijzigd door road rebel op 05-09-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje: ik heb ergens gelezen dat je op een B6 via een PC gewoon 3d bestanden kunt afspelen en dat deze dan vervolgens als 3D kan afspelen. Ik kan het alleen nergens terugvinden. Zou iemand me kunnen uitleggen hoe dit werkt? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Bozzel1987 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:05:
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje: ik heb ergens gelezen dat je op een B6 via een PC gewoon 3d bestanden kunt afspelen en dat deze dan vervolgens als 3D kan afspelen. Ik kan het alleen nergens terugvinden. Zou iemand me kunnen uitleggen hoe dit werkt? Alvast bedankt
Volgens mij is dit alleen met de philips oled. Die heeft een polarisatiefilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Slitch schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:32:
[...]

Volgens mij is dit alleen met de philips oled. Die heeft een polarisatiefilter.
Er ging een gerucht dat de B6 deze ook nog heeft, maar de software gewoon ontbreekt/geblokkeerd heeft. Ik heb er ook iets over gelezen maar geen werkend bewijs gezien, dus ik gok dat dit gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puck schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:00:
[...]
Er ging een gerucht dat de B6 deze ook nog heeft, maar de software gewoon ontbreekt/geblokkeerd heeft. Ik heb er ook iets over gelezen maar geen werkend bewijs gezien, dus ik gok dat dit gewoon niet mogelijk is.
Bij de Philips ging (of gaat) het idd wel, bij de B6 lukte het niet, laatste lijkt daarvoor toch wat te missen maar de software is het probleem niet. De TV hoeft niet in een actieve 3D mode te staan om 3D weer te kunnen geven indien je voor bepaalde 3D instellingen kiest via bijv. Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb net mijn LG 55E6 toch maar geupgrade naar de nieuwste versie omdat ik het zat was om iedere keer bij het opstarten de upgrade te annuleren. Ik ben hier altijd voorzichtig mee, maar omdat ik niemand anders hoorde klagen toch ook maar gedaan.

Binnen 5 minuten al spijt. Ik switch naar Discovery channel en wat me gelijk opvalt is het stotteren van pannings. Elke seconde lijkt het beeld even te pauzeren.

Iemand een idee hoe ik de oude software er weer op krijg? Was iets van 4.xx.65.

Waarschijnlijk niet te downloaden bij LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

BMTN schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:48:
Ik heb net mijn LG 55E6 toch maar geupgrade naar de nieuwste versie omdat ik het zat was om iedere keer bij het opstarten de upgrade te annuleren. Ik ben hier altijd voorzichtig mee, maar omdat ik niemand anders hoorde klagen toch ook maar gedaan.

Binnen 5 minuten al spijt. Ik switch naar Discovery channel en wat me gelijk opvalt is het stotteren van pannings. Elke seconde lijkt het beeld even te pauzeren.

Iemand een idee hoe ik de oude software er weer op krijg? Was iets van 4.xx.65.

Waarschijnlijk niet te downloaden bij LG.
Firmware: http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55E6V
Downgrade: https://www.avforums.com/...mware-discussion.2083409/ (is niet makkelijk, waarschijnlijk zul je even goed moeten zoeken naar hoe dit moet).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lapino
Yeah baby :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R3infSc.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door lapino op 05-09-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:40:
[...]

Firmware: http://www.lg.com/uk/support/support-product/lg-OLED55E6V
Downgrade: https://www.avforums.com/...mware-discussion.2083409/ (is niet makkelijk, waarschijnlijk zul je even goed moeten zoeken naar hoe dit moet).
Dank je, de 2e link had ik ook al ontdekt.

Die 1e link is 5 uur bezig, had niet iemand deze ooit eens ge-download en via dropbox of googledrive gedeeld? Ik blijf wel mijn bedenkingen houden om Russische Webserver op te zetten op mijn PC. Misschien moet ik ook maar in de instellingen gaan zoeken naar oplossingen voor Judder.

Wel vreemd dat er in de log staat:

[05.30.10]
1. Fixed Juddering with HDMI 1080i 50Hz.
2. Fixed No Audio in BBC RB1 channel.

Ik denk dat ze bedoelen
1. Introduced Juddering with HDMI 1080i 50Hz. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

BMTN schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:08:
[...]

Die 1e link is 5 uur bezig, had niet iemand deze ooit eens ge-download en via dropbox of googledrive gedeeld? Ik blijf wel mijn bedenkingen houden om Russische Webserver op te zetten op mijn PC. Misschien moet ik ook maar in de instellingen gaan zoeken naar oplossingen voor Judder.

[05.30.10]

Ik denk dat ze bedoelen
Wat vreemd dat jij dat hakkelen van het beeld krijgt met de laatste firmware versie. Op avforums lees ik juist verhalen dat het verholpen is.
Ik heb dit hakkelen zelf ook ervaren. Maar dat was met vorige firmware versie.

Nu heb ik zelf niet de laatste versie op mijn e6 nu staan. Ik heb kunnen downgraden toen.

Je ervaart dus echt dat het beeld met 1080i signaal om de haverklap hakkelt?
Alsof de tv het niet kan bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

BMTN schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:08:
[...]

[05.30.10]

Ik denk dat ze bedoelen
Wat ik het meest bizar vind is dat ze dit volgens mij gewoon expres doen om nieuwe tv's door je strot te duwen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze dit in de 2016 modellen niet kunnen fixen (of op zijn minst verbeteren). Het lijkt wel alsof er niemand binnen LG een degelijke firmware wilt maken. Ze kunnen hele tv's maken met van alles en nog wat en aan de panelen ligt het niet. Dit zijn echt tekortkomingen van producenten in de weggooi maatschappij. Maak een product voor 90%, vervolgens een "nieuwere variant" net effe mooier en dan 91% etc etc. Als consument heb je nooit meer die "gloeilamp die 50 jaar meegaat" producten. [/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik raad sowieso iedereen aan om bij problemen met een nieuwe firmware een factory reset te doen om te kijken of de problemen dan ook nog aan de orde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:22:
Ik raad sowieso iedereen aan om bij problemen met een nieuwe firmware een factory reset te doen om te kijken of de problemen dan ook nog aan de orde zijn.
Dat gaf de LG helpdesk ook al aan. De medewerker gaf ook aan om eerst een reset van AV instellingen te doen, via 3x mute knopje indrukken, heb ik echter geprobeerd maar gaf iets van "Weet u zeker dat u de full color (0-255 denk ik) range wilt resetten". Dat heeft in ieder geval niet geholpen.

Toch maar een factory-reset proberen dan. Maar dat is vaak het dood-doenertje van een helpdesk ...

Ik vind dat ze gewoon de optie moeten inbouwen dat je altijd een roll-back zou moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Beste Tweakers,

Ik heb dit forum doorgespit om antwoorden op mijn vraag te vinden, maar het is mij niet geheel duidelijk geworden. Als ik er toch overheen gelezen heb, dan excuses hiervoor.

Ik heb sinds vorige week de LG OLED55C7V in huis. Een prachtig ding en met enige kalibratie fantastisch beeld via CI+, 4K YouTube, gamen op de originele Xbox One en 4K Netflix.
Echter, wanneer ik via Netflix een serie met Dolby Vision, bijvoorbeeld Ironfist of Meridian, opstart beginnen de problemen. Het ene moment is de serie mooi, maar het volgende moment is het beeld erg wazig. Zoals wel eens gebeurd op momenten dat je internet overbelast is of als je een slechte verbinding hebt. Elke keer zo'n 20 seconden prachtig beeld, en dan weer even verschrikkelijk slechte SD kwaliteit. Als ik een normale 4K serie kijk, zoals Ozark, heb ik nergens last van en is het beeld perfect.
Het kan eigenlijk niet aan mijn internetverbinding liggen. Mijn TV is via een UTP cat6 kabel direct aangesloten op de Ziggo modem en ik heb de kabel ook al geprobeerd om te wisselen met een cat5e kabel. Ik heb het pakket van 150Mb/s, maar via fast.com, speedtest.net en de netwerk test via de Netflix app geeft de TV rond de 90Mb/s aan. Dit zou toch ruim voldoende moeten zijn.
Helaas kan ik niet testen of Dolby Vision met een blu ray wel goed werkt, omdat ik een dergelijke speler nog niet heb omdat ik wacht tot de Xbox One X uitkomt.
De demofilmpjes uit eerdere posts op dit forum van 4kmedia.org werken wel gewoon goed terwijl Dolby Vision dan ook ingeschakeld is. Gek genoeg krijg ik dan wel andere beeldopties dan tijdens Netflix.

Hebben jullie eerder van een dergelijk probleem gehoord? Wel dat het continu niet goed werkt, maar dat het om de beurt niet goed werkt zie ik nergens terug.

Hartelijk bedankt en nogmaals excuses als ik eerder over de antwoorden heen gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Net tv aangesloten, maar ik krijg op mijn PS4PRO enkel de optie voor 4K YUV en niet RGB. Waar kan dit aan liggen? Als ik dan bijv Horizon start, krijg ik melding dat hij enkel in HDR 2K zal werken of zoiets.

edit: nevermind, gevonden.

Wel ander probleem : ik krijg ARC niet aan de praat icm met mijn Denon AVR X3300. Heb tv zo ingesteld dat hij geluid naar HDMI moet sturen en dit is ook correct ingesteld, want als ik geluid luider/minder zet dan doet de interne tv speaker niets en wordt mijn receiver luider/stiller. Maar ik krijg geen geluid. Ook niet als ik receiver manueel op "TV Audio" zet. HDMI is aangesloten op HDMI1, die ARC zou moeten ondersteunen of ben ik fout?

[ Voor 53% gewijzigd door lapino op 05-09-2017 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:08
@Steven030

Zoeken op netflix tabblad 16, daar staan wat dingen om naar te kijken.

Oa dat wifi beter is omdat de snelheid hoger ligt dan met de kabel (ja dat is triest:p)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:53:
Net tv aangesloten, maar ik krijg op mijn PS4PRO enkel de optie voor 4K YUV en niet RGB. Waar kan dit aan liggen? Als ik dan bijv Horizon start, krijg ik melding dat hij enkel in HDR 2K zal werken of zoiets.
HDMI Deep Colour al aangezet? ook pas 312312312312 keer voorbijgekomen in het topic.

Edit: zo snel al opgelost?, zo zie je maar, het is zo simpel als je meer dan 2 femtoseconden aan inzet toont.

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 05-09-2017 19:30 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:35
Steven030 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:42:
Beste Tweakers,

Ik heb dit forum doorgespit om antwoorden op mijn vraag te vinden, maar het is mij niet geheel duidelijk geworden. Als ik er toch overheen gelezen heb, dan excuses hiervoor.

Ik heb sinds vorige week de LG OLED55C7V in huis. Een prachtig ding en met enige kalibratie fantastisch beeld via CI+, 4K YouTube, gamen op de originele Xbox One en 4K Netflix.
Echter, wanneer ik via Netflix een serie met Dolby Vision, bijvoorbeeld Ironfist of Meridian, opstart beginnen de problemen. Het ene moment is de serie mooi, maar het volgende moment is het beeld erg wazig. Zoals wel eens gebeurd op momenten dat je internet overbelast is of als je een slechte verbinding hebt. Elke keer zo'n 20 seconden prachtig beeld, en dan weer even verschrikkelijk slechte SD kwaliteit. Als ik een normale 4K serie kijk, zoals Ozark, heb ik nergens last van en is het beeld perfect.
Het kan eigenlijk niet aan mijn internetverbinding liggen. Mijn TV is via een UTP cat6 kabel direct aangesloten op de Ziggo modem en ik heb de kabel ook al geprobeerd om te wisselen met een cat5e kabel. Ik heb het pakket van 150Mb/s, maar via fast.com, speedtest.net en de netwerk test via de Netflix app geeft de TV rond de 90Mb/s aan. Dit zou toch ruim voldoende moeten zijn.
Helaas kan ik niet testen of Dolby Vision met een blu ray wel goed werkt, omdat ik een dergelijke speler nog niet heb omdat ik wacht tot de Xbox One X uitkomt.
De demofilmpjes uit eerdere posts op dit forum van 4kmedia.org werken wel gewoon goed terwijl Dolby Vision dan ook ingeschakeld is. Gek genoeg krijg ik dan wel andere beeldopties dan tijdens Netflix.

Hebben jullie eerder van een dergelijk probleem gehoord? Wel dat het continu niet goed werkt, maar dat het om de beurt niet goed werkt zie ik nergens terug.

Hartelijk bedankt en nogmaals excuses als ik eerder over de antwoorden heen gelezen heb.
Lijkt op mijn gisteren gemelde probleem dat de Netflix app instabiel is (doe even search op 'Netflix traag'). Heb je toevallig een Harmony remote, dan moet je eens de info knop indrukken, dan zie je de snelheid en resolutie in de Netflix app. Er zit namelijk geen info knop op de LG remote.

Het probleem is dat de snelheid fluctueert, zo staat hij op 15,26Mbps en heb je goed 2160 beeld en zo daalt hij naar 0,53Mbps en dat zie je dan duidelijk in de resolutie op je TV.

Heb vandaag ook een factory reset gedaan van de TV, lost het probleem ook niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

CVar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:02:
[...]

Lijkt op mijn gisteren gemelde probleem dat de Netflix app instabiel is (doe even search op 'Netflix traag'). Heb je toevallig een Harmony remote, dan moet je eens de info knop indrukken, dan zie je de snelheid en resolutie in de Netflix app. Er zit namelijk geen info knop op de LG remote.

Het probleem is dat de snelheid fluctueert, zo staat hij op 15,26Mbps en heb je goed 2160 beeld en zo daalt hij naar 0,53Mbps en dat zie je dan duidelijk in de resolutie op je TV.
Je kunt ook de "LG TV Plus" app installeren op iOS / Android. Deze heeft ook de info button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:05:
Heb weer eens de nodige issues met mijn 55C7. Op de Xbox One zit een calibratiemenu om enigszins de helderheid e.d. goed in te stellen. Bij mij zie ik echter het "gesloten oog" in het donkere vlak niet wat ik ook doe qua settings, input, kabel of Xbox instellingen.

Iemand anders die eens wil checken of ie dat wel normaal kan zien?

Begin nu overigens ook steeds meer image retention te zien en de uniformiteit van mijm scherm is hard achteruit gegaan... :(
Niemand hier met een (c)7 serie en een Xbox One die even wil testen? Heb alles al gereset maar krijg dat gesloten oog of bij de contrast test de zon niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Puck schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:13:
[...]

Je kunt ook de "LG TV Plus" app installeren op iOS / Android. Deze heeft ook de info button.
Goede tip, zie hem staan bovenin de Touchpad (iPhone App).

Die info moet je eens een tijdje aan laten staan in de Netflix app en kijken wat er gebeurd met de 2e regel (snelheid/resolutie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Phusebox schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:22:
[...]

Niemand hier met een (c)7 serie en een Xbox One die even wil testen? Heb alles al gereset maar krijg dat gesloten oog of bij de contrast test de zon niet te zien.
Kan straks wel voor je kijken, maar ik weet dat ik wel alles kan zien wat ik moet zien.

En als jij je brightness enorm hoog zet en je ziet nog steeds niks, dan ...... 7(8)7

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
hallo
Ik heb 2 keer gehad dat als ik de oled55b6v aanzet dat het beeld in twéén word gesplitst
Maar naar een korte tijd is het weer normaal
Ik heb platte tv gebeld en dit uitgelegd,dit hebben zei nooit gehoord over deze klacht
Dus bij de volgende keer moet ik een foto maken en dan een monteur laten komen voor een nieuw moederboard (was hun advies)
zijn er meer die dit probleem hebben gehad Of over hebben gehoord
Ik ben benieuwd of ik dit weer als enige heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
LuisjeNL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:38:
[...]

Kan straks wel voor je kijken, maar ik weet dat ik wel alles kan zien wat ik moet zien.

En als jij je brightness enorm hoog zet en je ziet nog steeds niks, dan ...... 7(8)7
Vraag me gewoon af of er niet een bug in een update is geslopen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ben er schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:44:
hallo
Ik heb 2 keer gehad dat als ik de oled55b6v aanzet dat het beeld in twéén word gesplitst
Maar naar een korte tijd is het weer normaal
Ik heb platte tv gebeld en dit uitgelegd,dit hebben zei nooit gehoord over deze klacht
Dus bij de volgende keer moet ik een foto maken en dan een monteur laten komen voor een nieuw moederboard (was hun advies)
zijn er meer die dit probleem hebben gehad Of over hebben gehoord
Ik ben benieuwd of ik dit weer als enige heb.
Zet screen shift uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Mag ik vragen wat is screen shift en waar vind ik die in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YunoGasai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01-2021
Daarstraks een OLED55C7V besteld, komt normaal vrijdag aan. :)

Nu heb ik de afgelopen weken een oplossing lopen zoeken om mijn (voorlopig nog ongebruikte) collectie regio A blu-rays af te spelen op de nieuwe TV, zonder belachelijke bedragen te moeten betalen voor een multiregio toestel.

Nu heb ik dit na een plotse ingeving op de PC laten werken door een externe USB blu-ray drive in te stellen op regio A, dat werkt prima met de gratis bijgevoegde PowerDVD 12. Nu zou ik graag weten of de LG OLED rechtstreeks ondersteuning heeft voor het aansluiten van externe optische drives (dan kan ik gewoon een reguliere LG UP970 kopen voor UHD schijfjes). Bij een snelle test met mijn huidige oude LG 42LV3550 heeft hij wel door dat ik iets aansluit op USB, maar daar stopt het ook.

Iemand die een idee heeft of dit kan werken? Dan kan ik alvast de UHD speler bestellen vooraleer de TV hier is. Indien dat niet het geval is, kan ik desnoods ook een 8 meter HDMI-kabel leggen van de PC naar de TV. Geen idee hoeveel bandbreedte je voor zoiets dan weer nodig hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ben er schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:48:
Mag ik vragen wat is screen shift en waar vind ik die in het menu
Screen shift zorgt ervoor dat het gehele beeld elke keer een paar pixels naar links/rechts geschoven wordt, om retentie en inbranden te voorkomen. Dit valt amper op en klinkt totaal niet als jouw probleem dat het gehele beeld in 2en wordt gesplitst. Ik gok dan ook op een defect. Wel benieuwd hoe dit eruit ziet want kan me er niet helemaal een voorstelling van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Hoi puck
Als het weer gebeurd zal ik hier een foto posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

YunoGasai schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:51:
Daarstraks een OLED55C7V besteld, komt normaal vrijdag aan. :)

Nu heb ik de afgelopen weken een oplossing lopen zoeken om mijn (voorlopig nog ongebruikte) collectie regio A blu-rays af te spelen op de nieuwe TV, zonder belachelijke bedragen te moeten betalen voor een multiregio toestel.

Nu heb ik dit na een plotse ingeving op de PC laten werken door een externe USB blu-ray drive in te stellen op regio A, dat werkt prima met de gratis bijgevoegde PowerDVD 12. Nu zou ik graag weten of de LG OLED rechtstreeks ondersteuning heeft voor het aansluiten van externe optische drives (dan kan ik gewoon een reguliere LG UP970 kopen voor UHD schijfjes). Bij een snelle test met mijn huidige oude LG 42LV3550 heeft hij wel door dat ik iets aansluit op USB, maar daar stopt het ook.

Iemand die een idee heeft of dit kan werken? Dan kan ik alvast de UHD speler bestellen vooraleer de TV hier is. Indien dat niet het geval is, kan ik desnoods ook een 8 meter HDMI-kabel leggen van de PC naar de TV. Geen idee hoeveel bandbreedte je voor zoiets dan weer nodig hebt. 8)7
Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat werken, meestal ondersteunen TV's enkel opslag en bepaalde toetsenborden. Denk dat je het beste je Blu-ray's kunt rippen en via USB af kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Puck schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:53:
[...]

Screen shift zorgt ervoor dat het gehele beeld elke keer een paar pixels naar links/rechts geschoven wordt, om retentie en inbranden te voorkomen. Dit valt amper op en klinkt totaal niet als jouw probleem dat het gehele beeld in 2en wordt gesplitst. Ik gok dan ook op een defect. Wel benieuwd hoe dit eruit ziet want kan me er niet helemaal een voorstelling van maken.
Durf je te wedden dat het screen shift is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bon, ARC krijg ik dus niet aan de praat. Als ik mijn televisie aansluit op HDMI1 en op de HDMI1OUT van de receiver, dan krijg ik geen ARC en dan werkt ook de digibox van telenet niet (geluid valt na enkele seconden weg). Als ik de receiver aansluit op HDMI2 werkt alles, maar dan krijg ik het geluid van de apps natuurlijk ook niet naar de receiver (want staat niet op een ARC input).

Iemand enig idee welke instelling hier soelaas kan brengen? Voor de criticasters: heb al gezocht in thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

ionn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:02:
[...]

Durf je te wedden dat het screen shift is. ;)
Eh nee, niet met zo'n vage omschrijving van het probleem ;)
lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:05:
Bon, ARC krijg ik dus niet aan de praat. Als ik mijn televisie aansluit op HDMI1 en op de HDMI1OUT van de receiver, dan krijg ik geen ARC en dan werkt ook de digibox van telenet niet (geluid valt na enkele seconden weg). Als ik de receiver aansluit op HDMI2 werkt alles, maar dan krijg ik het geluid van de apps natuurlijk ook niet naar de receiver (want staat niet op een ARC input).

Iemand enig idee welke instelling hier soelaas kan brengen? Voor de criticasters: heb al gezocht in thread
Staat HDMI-CEC aan op je versterker? Simplink aan en digital sound out op "auto" op de TV? Heb je verschillende HDMI kabels geprobeerd? Probeer ook de apparaten in andere volgorde aan te zetten, en kabel er later in te doen om handschake te forceren. Alle andere apparaten even loskoppelen want die kunnen het ook verstoren. Werkt hier prima op mijn 5 jaar oude Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Yep, simplink staat aan en sound op "auto". Heb nog geen andere hdmi kabel geprobeerd tussen tv/receiver maar deze hdmi kabel werkte perfect met mijn panasonic plasma+denon x2100w voor ARC dus kan me niet voorstellen dat die kabel probleem is. Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is alle hdmi apparaten te unpluggen, maar dan heeft mijn receiver nog weinig zin als dat niet zou mogen hé.

Ik weet dat ARC vaak problematisch is, maar toch... Kan natuurlijk altijd via optisch kabeltje werken, maar is ook weer gedoe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:21:
Yep, simplink staat aan en sound op "auto". Heb nog geen andere hdmi kabel geprobeerd tussen tv/receiver maar deze hdmi kabel werkte perfect met mijn panasonic plasma+denon x2100w voor ARC dus kan me niet voorstellen dat die kabel probleem is. Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is alle hdmi apparaten te unpluggen, maar dan heeft mijn receiver nog weinig zin als dat niet zou mogen hé.

Ik weet dat ARC vaak problematisch is, maar toch... Kan natuurlijk altijd via optisch kabeltje werken, maar is ook weer gedoe dan.
Ik bedoel het natuurlijk om zo het probleem te kunnen herleiden, niet dat je die apparaten niet meer moet aansluiten. Rustig verschillende dingen 1 voor 1 proberen is waarschijnlijk de enige manier. Volgens mij hebben de meeste het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen. Als de handshake eenmaal goed is, dan blijft het werken is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
M.b.t. tot het snelheid/resolutie probleem met Netflix, geloof niet dat we de enige zijn.
Lees het ook op een ander forum, https://www.avforums.com/...on-thread.2093313/page-82

"What is going on with Netflix. Streaming Keeps going up to 1080 then down to 480 can't even get to 2160 this has been going on since the weekend. I read that others have had same"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ben er schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 19:56:
Hoi puck
Als het weer gebeurd zal ik hier een foto posten
Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/attachments/20684662_10213787943317533_844860097_o-jpg.894681/

Was het dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Dat is zeker geen screenshift! Komt dat bij jouw door screenshift? Staat hier gewoon aan en nergens last van, heb ook een PS4Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door Puck op 05-09-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

dr_dreey schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Deze update geïnstalleerd op mijn 55B6V zonder problemen maar op mijn 65B6V heb ik op alle bronnen problemen, het beeld lijkt niet goed gecentreerd, begint halverwege, houdt op in het midden en gaat verder met de andere helft na het midden.

[afbeelding]
Probleem is op te lossen door bron (of app) met longpress op recent menu af te sluiten en daarna opnieuw te selecteren. Vrij irritant probleem vooral omdat ik eerst de slaapkamer TV geupdate heb zonder problemen om te testen en daarna pas de woonkamer tv welke helaas problemen geeft. Ik weet het, niet officiële update dus is m'n eigen schuld.
Ik kan ook nergens de update nogmaals installeren of downgraden, enige wat ik vind op inet is ingewikkelde oude 'hacks' om te downgraden, iets met eigen server draaien op pc en tv voor de gek houden dat het de lg server is...
https://www.lgwebos.com/t...bos-tv-firmware-tutorial/
Ik ga straks maar eens de tv factory resetten, hopen dat dat helpt maar moet eerst van alle apps en bronnen de beeldinstellingen noteren, grr.
Wees gewaarschuwd en to be continued.
dr_dreey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Even mezelf en een reactie quoten,
Ik heb inmiddels m'n 65B6V 'ge-factory reset' en nadien is het beeldprobleem persistent aanwezig helaas.
Gelukkig heb ik wel gevonden waar het aan ligt, zodra ik in de settings screen shift aan<->uit zet is het beeld weer normaal.
Ik heb geprobeerd de firmware te downgraden via diverse tutorials op o.a. AVS forum
http://www.avsforum.com/forum/#/topics/2908092?page=1
http://www.avsforum.com/forum/#/topics/2367625?page=1888
en ik krijg de TV wel zover dat ie de originele firmware ziet en gaat updaten alleen de progress bar blijft op 0% staan zelfs na een uur wachten dus heb het proces maar gecancelled.
Zijn er hier mensen die een firmware downgrade gedaan hebben en zo ja hoe?

Update:
Succes, terug op de officiële 4.31.25 firmware en beeldproblemen zijn opgelost gelukkig.
Ik had in lgdtvupdater in een file niet de verwijzingen naar de juiste firmware aangepast en niet verwezen naar mijn TV modelname daarom werkte het niet.

Heel gedoe en deel van de middag en avond zoet mee geweest maar wel leerzaam. Ik blijf voorlopig even bij de officiële LG firmware.
O-)
@Puck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik snap nu waarom je een weddenschap af wilde sluiten ;) Maar blijft gewoon een fout van de TV...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Hoi ionn
Dit is precies wat ik te zien kreeg
Wat moet ik nu off zetten en waar vind ik het in het menu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ben er schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:05:
Hoi ionn
Dit is precies wat ik te zien kreeg
Wat moet ik nu off zetten en waar vind ik het in het menu
Settings > Picture > OLED Panel Settings > Screen Shift > Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Moet ik net als hier boven staat de firmware ook veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
CVar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:29:
M.b.t. tot het snelheid/resolutie probleem met Netflix, geloof niet dat we de enige zijn.
Lees het ook op een ander forum, https://www.avforums.com/...on-thread.2093313/page-82

"What is going on with Netflix. Streaming Keeps going up to 1080 then down to 480 can't even get to 2160 this has been going on since the weekend. I read that others have had same"
Oké, dat is dan weer goed nieuws, dan ligt het vast niet aan onze specifieke tv's.

Ik heb zojuist de tips hierboven gebruikt en de info knop in de app gebruikt. Bizar, het beeld staat bij de serie Meridian volgens de info dan op 0.53-2.00Mps/480 of 2.67/720 (wat ik dus dacht dat mooi was). 1 keer kort 4.20Mps/1080 👏.
Dit terwijl de speedtests op mijn TV dus zeggen dat ik zo'n 90 Mp/s heb.

Als ik een normale UHD serie zoals Ozark pak dan is het stabiel 15.26Mbps/2160

Zowel met als zonder UTP kabel heb ik deze problemen. Alleen bij DV dus.

Edit: ik heb LG gemaild over het probleem, ik laat het weten als ik wat hoor

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 05-09-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
c7 net in gebruik en wat aan het testen. ik bemerkt bij tv kijken via digibox dat beeld af en toe lijkt te haperen. gekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Steven030 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:52:
[...]

Oké, dat is dan weer goed nieuws, dan ligt het vast niet aan onze specifieke tv's.

Ik heb zojuist de tips hierboven gebruikt en de info knop in de app gebruikt. Bizar, het beeld staat bij de serie Meridian volgens de info dan op 0.53-2.00Mps/480 of 2.67/720 (wat ik dus dacht dat mooi was). 1 keer kort 4.20Mps/1080 👏.

Ik heb het hier ook hoor. Zowel bedraad als wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ben er schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:40:
Moet ik net als hier boven staat de firmware ook veranderen
Ik gok dat jij niet de Russische test firmware geïnstalleerd hebt dus nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bon, weer wat verder met alles in te stellen en ondertussen gevonden dat als ik "HDMI Deep Color" inschakel, mijn digibox (telenet) geen geluid meer genereert én dat ik dan geen ARC functionaliteit meer heb. Als ik deze "HDMI Deep Color" terug uitzet, dan werkt ARC terug én heb ik terug geluid voor mijn digibox. Voor alle andere bronnen (PS4, XBOX enz) werkt dit perfect mét of zonder die "Deep Color" instelling.

Iemand idee wat oorzaak hiervan is? Omdat het met andere bronnen zoals PS4 en XBOX perfect werkt, lijkt het me niet dat het aan de hdmi kabel tussen tv en receiver kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:54:
Bon, weer wat verder met alles in te stellen en ondertussen gevonden dat als ik "HDMI Deep Color" inschakel, mijn digibox (telenet) geen geluid meer genereert én dat ik dan geen ARC functionaliteit meer heb. Als ik deze "HDMI Deep Color" terug uitzet, dan werkt ARC terug én heb ik terug geluid voor mijn digibox. Voor alle andere bronnen (PS4, XBOX enz) werkt dit perfect mét of zonder die "Deep Color" instelling.

Iemand idee wat oorzaak hiervan is? Omdat het met andere bronnen zoals PS4 en XBOX perfect werkt, lijkt het me niet dat het aan de hdmi kabel tussen tv en receiver kan liggen.
Ik heb een totaal andere setup v.w.b. hardware maar er zijn blijkbaar wel wat overeenkomsten?

hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Is ondertussen duidelijk dat de Digibox de oorzaak is van dit probleem. Heb wat zitten zoeken en blijkbaar is dit omdat dit nog een HDMI 1.3 device is en die kan de boel verstoren. Als ik de digibox uitzet; of de receiver op een input zet van een andere device (nvidia ShieldTV, PS4 of XboxOne) dan werkt alles prima én werkt ARC ook. Maar als ik mijn input op CBL/SAT zet (waar de digibox aanhangt) dan krijg ik geen audio en werkt ARC niet, tenzij ik die HDMI Deep Colour af zet.

Ben vrij zeker dat ik bij Telenet hierover niet zal moeten gaan klagen, en gewoon moet hopen op een degelijke digibox. Ik kan de digibox natuurlijk wel rechtstreeks aan tv hangen op andere hdmi poort maar dan hebben we ook geen geluid via het surround systeem dus ook geen echte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
Steven030 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:52:
[...]

Op dit moment heb ik het nagenoeg bij alles wat ik kijk/probeer maar op avforums lees ik dat het willekeurig kan zijn, net als bij jou.

Bij mij maakt het ook niet uit of het HD, UHD of UHD + DV is en het lijkt steeds slechter te worden.
Morgen toch ook maar eens met Netflix contact opnemen. Lijkt of de LG Netflix app naar bepaalde servers gaat en daar het probleem in zit. Mijn andere 4k Panasonic TV met de Netflix app heeft nergens last van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:28:
Voor de oled liefhebbers die ook een denon receiver hebben: ik heb net de dolby vision + hlg update gehad (1300w) :)

Kon mij herinneren dat er meerdere waren met denon-lg hier
Leuk!

Vraagje: hoe heb je de update gedaan? Of eigenlijk: hoe weet je dat de laatste update dolby vision + hlg toevoegt? Ik heb bij mijn denon (x2300w) naar de laatste firmware gekeken, maar kan niet zien of die nou dv + hlg ondersteunt of niet. Het versienummer kan ik wel zien: 3600-0916-3041. Volgens avforums is dit al een "oude" versie uit maart 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

CVar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:17:
[...]

Op dit moment heb ik het nagenoeg bij alles wat ik kijk/probeer maar op avforums lees ik dat het willekeurig kan zijn, net als bij jou.

Bij mij maakt het ook niet uit of het HD, UHD of UHD + DV is en het lijkt steeds slechter te worden.
Morgen toch ook maar eens met Netflix contact opnemen. Lijkt of de LG Netflix app naar bepaalde servers gaat en daar het probleem in zit. Mijn andere 4k Panasonic TV met de Netflix app heeft nergens last van 8)7
Net nog aflevering narcos en alles draait vloeiend. Ook opstarten is weer snel.

Net nog ozarks en iron fist getest en alles weer op 15mbps. (Ik heb wifi en bedraad op 40mbps)

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 05-09-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
ApC_IcE schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:38:
[...]

Net nog aflevering narcos en alles draait vloeiend. Ook opstarten is weer snel.

Net nog ozarks en iron fist getest en alles weer op 15mbps. (Ik heb wifi en bedraad op 40mbps)
Ik zal morgen wel weer de boel (opnieuw) testen, ben er ff klaar mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:28:
Voor de oled liefhebbers die ook een denon receiver hebben: ik heb net de dolby vision + hlg update gehad (1300w) :)

Kon mij herinneren dat er meerdere waren met denon-lg hier
Heeft je receiver dat nodig dan als je gewoon direct het signaal doorstuurt? Waarom zou je dan ondersteuning voor iets nodig hebben als ie gewoon de datastream doorlust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:04
Ik kan de digibox natuurlijk wel rechtstreeks aan tv hangen op andere hdmi poort maar dan hebben we ook geen geluid via het surround systeem dus ook geen echte oplossing.
[/quote]

En dan via een optische kabel naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 16:19
Budasson schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:24:
[...]

Leuk!

Vraagje: hoe heb je de update gedaan? Of eigenlijk: hoe weet je dat de laatste update dolby vision + hlg toevoegt? Ik heb bij mijn denon (x2300w) naar de laatste firmware gekeken, maar kan niet zien of die nou dv + hlg ondersteunt of niet. Het versienummer kan ik wel zien: 3600-0916-3041. Volgens avforums is dit al een "oude" versie uit maart 2017.
Op het moment dat de update melding in beeld kwam gaf hij aan dat deze ondersteuning voor Dolby Vision en HLG passtrough toevoegd. Op dit moment dus interessant wanneer je een speler en tv hebt welke beiden een of meer van deze formaten ondersteund.
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 05:54:
[...]

Heeft je receiver dat nodig dan als je gewoon direct het signaal doorstuurt? Waarom zou je dan ondersteuning voor iets nodig hebben als ie gewoon de datastream doorlust?
Het gaat om de passtrough ondersteuning dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
harley2009 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:09:
Ik kan de digibox natuurlijk wel rechtstreeks aan tv hangen op andere hdmi poort maar dan hebben we ook geen geluid via het surround systeem dus ook geen echte oplossing.
[/quote]

En dan via een optische kabel naar de receiver.
Dit zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet ik de gezinsleden hier duidelijk maken dat ze naar een andere HDMI poort moeten switchen indien ze tv willen kijken en geloof me, dat is al een opgave. Dus als het even kan liever via de receiver, maar vrees dat dit een hardwareprobleem is bij de Digibox zélf

zie ook : http://marantz-uk.custhel...-when-connected-to-hdr-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ViNOK16Bit schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:15:
[...]

Op het moment dat de update melding in beeld kwam gaf hij aan dat deze ondersteuning voor Dolby Vision en HLG passtrough toevoegd. Op dit moment dus interessant wanneer je een speler en tv hebt welke beiden een of meer van deze formaten ondersteund.
[...]

Het gaat om de passtrough ondersteuning dus ja.
Vaag waarom kunnen ze niet gewoon 1 op 1 het signaal doorgeven?

Zou betekenen dat ik dus als de Xbox One X er is die ik koop voor HDR en UHD Blu-ray dat ik mijn twee jaar oude receiver kan weggooien? Zo te zien heeft Yamaha alleen een update uitgebracht voor de modellen van dit jaar en afgelopen jaar. Aargh, tot zover de ondersteuning op een high-end receiver.

Feest.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:25:
[...]

Vaag waarom kunnen ze niet gewoon 1 op 1 het signaal doorgeven?

Zou betekenen dat ik dus als de Xbox One X er is die ik koop voor HDR en UHD Blu-ray dat ik mijn twee jaar oude receiver kan weggooien? Zo te zien heeft Yamaha alleen een update uitgebracht voor de modellen van dit jaar en afgelopen jaar. Aargh, tot zover de ondersteuning op een high-end receiver.

Feest.
Helaas is het niet zo simpel, de kabels kunnen het aan maar de hardware moet dit wel kunnen verwerken. Ik heb een oude versterker en daarom mijn PS Pro rechtstreeks aan de TV gehangen. Dan mis je enkel HD audio wat bij games toch niet heel veel gebruikt wordt. Dus je hoeft nog niks te vervangen.
lapino schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:06:
Is ondertussen duidelijk dat de Digibox de oorzaak is van dit probleem. Heb wat zitten zoeken en blijkbaar is dit omdat dit nog een HDMI 1.3 device is en die kan de boel verstoren. Als ik de digibox uitzet; of de receiver op een input zet van een andere device (nvidia ShieldTV, PS4 of XboxOne) dan werkt alles prima én werkt ARC ook. Maar als ik mijn input op CBL/SAT zet (waar de digibox aanhangt) dan krijg ik geen audio en werkt ARC niet, tenzij ik die HDMI Deep Colour af zet.

Ben vrij zeker dat ik bij Telenet hierover niet zal moeten gaan klagen, en gewoon moet hopen op een degelijke digibox. Ik kan de digibox natuurlijk wel rechtstreeks aan tv hangen op andere hdmi poort maar dan hebben we ook geen geluid via het surround systeem dus ook geen echte oplossing.
En daarom dus al je apparaten ontkoppelen als ARC niet werkt en 1 voor 1 testen ;) Als het goed is kun je de Digibox wel direct aan de tv hangen en krijg je geluid terug naar de versterker over ARC. Zo doe ik het met mijn PS4Pro omdat mijn versterker geen HDR pass through heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door Puck op 06-09-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:54:
[...]

Helaas is het niet zo simpel, de kabels kunnen het aan maar de hardware moet dit wel kunnen verwerken. Ik heb een oude versterker en daarom mijn PS Pro rechtstreeks aan de TV gehangen. Dan mis je enkel HD audio wat bij games toch niet heel veel gebruikt wordt. Dus je hoeft nog niks te vervangen.

[...]

En daarom dus al je apparaten ontkoppelen als ARC niet werkt en 1 voor 1 testen ;) Als het goed is kun je de Digibox wel direct aan de tv hangen en krijg je geluid terug naar de versterker over ARC.
Rechtstreeks is voor mij geen optie, ik heb juist de optische kabel geëlimineerd in mijn setup. Bovendien heb ik geen ruimte in de tv steun (arm) en kabelgoot voor nog eens 2 extra kabels.

Xbox One X cancellen dan maar. Die receiver van mij is ook geen zak meer waard als ze die niet updaten maar Onkyo en Denon wel zelfs tot budget modellen aan toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 07:59:
[...]

Rechtstreeks is voor mij geen optie, ik heb juist de optische kabel geëlimineerd in mijn setup. Bovendien heb ik geen ruimte in de tv steun (arm) en kabelgoot voor nog eens 2 extra kabels.

Xbox One X cancellen dan maar. Die receiver van mij is ook geen zak meer waard als ze die niet updaten maar Onkyo en Denon wel zelfs tot budget modellen aan toe...
Wie heeft het over 2 extra kabels / optisch? Geluid gaat gewoon over ARC terug naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:00:
[...]

Wie heeft het over 2 extra kabels / optisch? Geluid gaat gewoon over ARC terug naar de versterker.
Haha, ARC...

Leuke grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Die grap werkt hier prima :) Dat is wel leuk ja!

Edit: ik zou sowieso eerst kijken of je receiver niet al een update heeft gehad of nog krijgt. Wellicht werkt het gewoon al. Anders is rechtstreeks via TV en geluid via ARC (desnoods optical) de enige oplossing naast je versterker te vervangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Puck op 06-09-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
ARC werkt ook hier ook prima met m'n LG en Pioneer receiver.
Maargoed, @Phusebox heeft altijd nét het enige apparaat ter wereld waar het allemaal nét niet werkt zoals het hoort te werken. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Rivanov op 06-09-2017 08:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Nou ja, op mijn fan-tas-tische Yamaha receiver van begin 2016 werkt het dus niet. Hij schakelt steeds verkeerd, en schakelt ook niet terug zoals zou moeten. Uiteindelijk ben ik dus zelf telkens handmatig de input aan het switchen, iets waar ik hoopte vanaf te zijn met een fatsoenlijke tv en receiver.

Het is denk ik het euvel van high-end producten, je betaalt een premium prijs, maar krijgt nog minder support dan bij een budget merk. LG laat ook alle OLED bezitters vallen wanneer hun tv ouder dan een jaar is qua updates die ze makkelijk kunnen uitvoeren.

Ja het geeft mensen minder noodzaak om hun tv (of ander apparaat) te vervangen, maar we hebben het hier over support voor pak hem beet 3 jaar, niet 10 jaar. Denk je echt dat iemand een 1 jaar oud high-end (lees duur) apparaat gaat vervangen omdat er geen ondersteuning voor feature X op zit?

Al zou ik dat doen, dan kocht ik in ieder geval nooit meer het uitgaande merk want die hebben bewezen dat ze niks meer voor je doen zodra het geld binnen is.

[ Voor 54% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik snap wel wat je bedoelt hoor (al werkt LG nog steeds aan updates voor 2016 modellen en wordt HLG toegevoegd). Je moet gewoon nooit verwachten dat er echte nieuwe features of nieuwe ondersteuningen worden toegevoegd, en dus weten dat wat je koopt voldoende is. Ergens ook logisch. Het product is nog steeds hetzelfde als toen je hem kocht. Waarom zou hij opeens meer moeten doen? Bugs daar gelaten.

Wij komen met oplossingen voor jouw probleem waar je niks mee wilt doen, dan houdt het snel op.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 06-09-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:32:
Ik ben het daar deels wel met je eens hoor (al werkt LG nog steeds aan updates en wordt HLG toegevoegd). Je moet gewoon nooit verwachten dat er echte nieuwe features of nieuwe ondersteuningen worden toegevoegd, en dus weten dat wat je koopt voldoende is. Ergens ook logisch. Het product is nog steeds hetzelfde als toen je hem kocht. Waarom zou hij opeens meer moeten doen? Bugs daar gelaten.

Wij komen met oplossingen voor jouw probleem waar je niks mee wilt doen, dan houdt het snel op.
Ik wil wel, begrijp me niet verkeerd maar ARC werkt al vanaf dag 1 niet. Heb er tig uren ingestoken, alle kabels vervangen alles geprobeerd.

Optical out is gewoon geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Budasson

Kwam in beeld te staan (OTA) stond bij dat het half en dolby vision toevoegde :) miss dat de jouwe net wat later komt? Orginele zou de update pas eind dit jaar begin volgens jaar komen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Wordt trouwens wel eens tijd dat LG die netwerk issues gaat fixen met een firmware update anders ga ik ze maar in gebreke stellen wegens een ondeugdelijk product. Kan het probleem keer op keer moeiteloos reproduceren.

Internetsnelheid kakt na een aantal dagen in (een of andere buffer of cache raakt vol) -> maak verbinding met een ander netwerk (kabel of wifi) en maak weer terug verbinding met het originele netwerk -> tada de volledige snelheid is er weer.

Fast.com (via browser) voor netwerk reset: 2-5 Mbps
Fast.com na reset: 180 Mbps

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Er zwerft al een aantal dagen een nieuwe firmware op het internet rond voor de B6: 05.30.03. Waarschijnlijk bugfixes op de eerdere testversie 05.30.01/02.

Naast HLG support schijnt deze firmware ook betere near blacks te geven! Ik ben heel erg benieuwd naar wacht het nog even af. Installeren op eigen risico! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 19:31
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:50:
Wordt trouwens wel eens tijd dat LG die netwerk issues gaat fixen met een firmware update anders ga ik ze maar in gebreke stellen wegens een ondeugdelijk product. Kan het probleem keer op keer moeiteloos reproduceren.

Internetsnelheid kakt na een aantal dagen in (een of andere buffer of cache raakt vol) -> maak verbinding met een ander netwerk (kabel of wifi) en maak weer terug verbinding met het originele netwerk -> tada de volledige snelheid is er weer.

Fast.com (via browser) voor netwerk reset: 2-5 Mbps
Fast.com na reset: 180 Mbps
Ik had hier ook veel last van maar sinds ik de quickstart heb uitgezet eigenlijk geen problemen meer ondervonden. Neemt niet weg dat dit een probleem is wat uiteindelijk gewoon opgelost moet worden.

Heb jij quickstart uit of aan staan?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
RBN026 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:31:
[...]

Ik had hier ook veel last van maar sinds ik de quickstart heb uitgezet eigenlijk geen problemen meer ondervonden. Neemt niet weg dat dit een probleem is wat uiteindelijk gewoon opgelost moet worden.

Heb jij quickstart uit of aan staan?
Aan, vind hem nu al traag met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Je zou het eens kunnen proberen? Ik merk niet heel veel verschil met quickstart aan, iig niet een verschil dat mij irriteert.

Maar goed ik kwam ook af van een sony soc dan is alles wat anders is al heel snel :p

[ Voor 3% gewijzigd door CHKYBSTRD op 06-09-2017 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:33:
[...]

Aan, vind hem nu al traag met opstarten.
Beter dan iedere keer ergeren aan WiFi problemen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik heb sinds het trage netflix ook als eerste de quickstart uitgezet. Bij mij was hij van de week ook opeens alle zenders kwijt(ci+ 1.0 van oud upc gebied(hoger dan 1.0 kn niet))
Quickstart is niks sneller zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ApC_IcE schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:49:
Ik heb sinds het trage netflix ook als eerste de quickstart uitgezet. Bij mij was hij van de week ook opeens alle zenders kwijt(ci+ 1.0 van oud upc gebied(hoger dan 1.0 kn niet))
Quickstart is niks sneller zo lijkt het.
Echt kwijt of duurde het gewoon een minuut?

Want dat heb ik elke keer met aanzetten, dan duurt het minimaal 10 tot maximaal 90 (ongeveer) seconden tot ik van zender kan wisselen. De lijst is dan ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
De mensen die last hebben van een instabiele Netflix verbinding/kwaliteit, via welke provider kijken jullie?
Ik zit zelf op Solcon via glas.

[ Voor 3% gewijzigd door CVar op 06-09-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
CVar schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:00:
De mensen die last hebben van een instabiele Netflix verbinding/kwaliteit, via welke provider kijken jullie?
Ik zit zelf op Solcon via glas.
Ziggo 2 maanden geleden en nu glasvezel van KPN. Het probleem zit em niet in de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
RBN026 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:03:
[...]

Ziggo 2 maanden geleden en nu glasvezel van KPN. Het probleem zit em niet in de provider.
Hang nu al 45 min. met Netflix aan de lijn om het e.e.a. te testen en voordat ze het zogenaamd aan de provider gaan wijten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
CVar schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:04:
[...]

Hang nu al 45 min. met Netflix aan de lijn om het e.e.a. te testen en voordat ze het zogenaamd aan de provider gaan wijten....
Ik (wij) hebben het hier echt over de wifi verbinding van C7. Als ik een speedtest doe op de browser van de C7 dan kom ik op een paar KBPS uit. Duidelijk een probleem van de TV zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Alles werkt ook prima, alleen de Netflix verbinding is instabiel.

Lang verhaal kort vanuit Netflix, stream vertrekt 'goed' uit de server. Eerst provider bellen of er problemen zijn en dan weer terug bellen. Dan wordt de boel geëscaleerd naar T3 wordt dat dan ook is.

Dit is Netflix protocol, de meneer aan de lijn vond het ook niet leuk maar hij moet dit protocol volgen.

Ga er vanmiddag wel mee verder....

Voor iedereen die last heeft, Netflix bellen.
Hoe meer meldingen hoe hoger de prioriteit.

[ Voor 10% gewijzigd door CVar op 06-09-2017 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:11:
Er zwerft al een aantal dagen een nieuwe firmware op het internet rond voor de B6: 05.30.03. Waarschijnlijk bugfixes op de eerdere testversie 05.30.01/02.

Naast HLG support schijnt deze firmware ook betere near blacks te geven! Ik ben heel erg benieuwd naar wacht het nog even af. Installeren op eigen risico! ;)
Bedankt, ik draaide 05.30.01 en had tot op heden geen klachten, tot nu toe werkt 05.30.03 ook goed :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:11:

Lost dit ook direct de HDR bug op die mensen met de laatste update hebben gekregen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
RBN026 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:07:
[...]

Ik (wij) hebben het hier echt over de wifi verbinding van C7. Als ik een speedtest doe op de browser van de C7 dan kom ik op een paar KBPS uit. Duidelijk een probleem van de TV zelf.
Niet alleen wifi, ook bekabeld dezelfde problemen.

Doe eens de speedtest in de browser (fast.com), ga vervolgens naar netwerkinstellingen en verbind met een ander netwerk indien mogelijk (desnoods via je telefoon als access point) of zo niet verwijder de connectie die je nu hebt. Vervolgens opnieuw verbinden met je normale netwerk en doe de test opnieuw via de browser.

Bij mij haal ik dan altijd de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:25:
[...]

Lost dit ook direct de HDR bug op die mensen met de laatste update hebben gekregen?
Ik weet niks van een HDR bug (nogal random naam?). Als je de dimme HDR game-mode bedoelt: hij schijnt weer iets lichter te zijn, maar LG ziet dit niet als bug dus ga er maar niet vanuit dat hij echt veel lichter is. Daarnaast zijn er zoals altijd geen release-notes, dus wie het weet mag het zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 06-09-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:36:
[...]

Ik weet niks van een HDR bug (nogal random naam?). Als je de dimme HDR game-mode bedoelt: hij schijnt weer iets lichter te zijn, maar LG ziet dit niet als bug dus ga er maar niet vanuit dat hij echt veel lichter is. Daarnaast zijn er zoals altijd geen release-notes, dus wie het weet mag het zeggen.
https://www.forbes.com/si...ont-like-it/#459a2f821e23
The issue, if you’re not aware of it, is that following the installation of firmware update 05.30.01, 05.30.02 or 05.30.10, owners of LG’s 2016 OLED TVs have suddenly found that pictures look significantly darker when using the High Dynamic Range (HDR) Game picture preset (the only preset that delivers low input lag) than they did before the update.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5UPSS2lbrI0&t=239s]

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 06-09-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hoe vervelend wij het ook vinden, LG bestempeld dit als feature (rijkere tone-mapping) en niet als bug. Dus er valt volgens LG niets te fixen.

Zie: http://www.lg.com/ca_en/s...005-20150410129990-others

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 06-09-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:28:
[...]

Niet alleen wifi, ook bekabeld dezelfde problemen.

Doe eens de speedtest in de browser (fast.com), ga vervolgens naar netwerkinstellingen en verbind met een ander netwerk indien mogelijk (desnoods via je telefoon als access point) of zo niet verwijder de connectie die je nu hebt. Vervolgens opnieuw verbinden met je normale netwerk en doe de test opnieuw via de browser.

Bij mij haal ik dan altijd de maximale snelheid.
Bekabeld wist ik niet want ik heb alleen maar een draadloze verbinding. Sinds ik quickstart uit heb staan heb ik er geen last meer van gehad maar mocht het probleem zich weer voordoen zal ik zeker aan de tip denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
Vraagje. Ik zit eraan te denken de 65e7 te kopen, daar zit natuurlijk een soundbar onder. Wellicht een domme vraag, maar kan ik die eventueel ook nog uitbouwen met de dolby atmos soundbar van LG, of gaat dit niet het gewenste resultaat geven?
Pagina: 1 ... 35 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.