Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
MauT86 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:00:
Vraagje. Ik zit eraan te denken de 65e7 te kopen, daar zit natuurlijk een soundbar onder. Wellicht een domme vraag, maar kan ik die eventueel ook nog uitbouwen met de dolby atmos soundbar van LG, of gaat dit niet het gewenste resultaat geven?
Dat kan, alleen heb je dan niets meer aan de ingebouwde soundbar en dan kun je je afvragen waarom je niet gewoon een C7 koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:11:
Er zwerft al een aantal dagen een nieuwe firmware op het internet rond voor de B6: 05.30.03. Waarschijnlijk bugfixes op de eerdere testversie 05.30.01/02.

Naast HLG support schijnt deze firmware ook betere near blacks te geven! Ik ben heel erg benieuwd naar wacht het nog even af. Installeren op eigen risico! ;)
Is deze al ergens officieel uitgerold of is het weer een beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:27

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:58:
[...]

Is deze al ergens officieel uitgerold of is het weer een beta?
Volgens mij is het weer een beta.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:27
als jullie via een uhd blu-ray speler een normale blu-ray film afspelen, laten jullie het upscalen dan door jullie LG oled tv doen of door de speler zelf? of maakt het geen zak uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Puck schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is het weer een beta.
Thanks, dan wacht ik wel. Wil best officiële firmwares uit andere (DVB-C) landen proberen, die komen uiteindelijk toch wel, maar dit gaat me dan te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:55:
[...]

Thanks, dan wacht ik wel. Wil best officiële firmwares uit andere (DVB-C) landen proberen, die komen uiteindelijk toch wel, maar dit gaat me dan te ver.
My thoughts exactly. Maar wilde 'm toch graag delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:32

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:51:
[...]

Echt kwijt of duurde het gewoon een minuut?

Want dat heb ik elke keer met aanzetten, dan duurt het minimaal 10 tot maximaal 90 (ongeveer) seconden tot ik van zender kan wisselen. De lijst is dan ook leeg.
Voor zeker 30 minuten no signal. En ja hij stond op live tv. Paar keer aan uit en stekker eruit deed niks. Nu is automatisch zoeken met 3 min klaar dus geen groot probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46
ApC_IcE schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:49:
Ik heb sinds het trage netflix ook als eerste de quickstart uitgezet. Bij mij was hij van de week ook opeens alle zenders kwijt(ci+ 1.0 van oud upc gebied(hoger dan 1.0 kn niet))
Quickstart is niks sneller zo lijkt het.
Toevallig vorige week ook gehad, heb momenteel een support call liggen bij LG voor deze en Netflix/Youtube/Xplay crashes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Nielson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Hier ook veel last van vastlopers bij opstarten Netflix. Daarbij 'vergeet' mijn tv (EF950V) regelmatig zelf verbinding te maken met draadloos internet. Ik moet vaak zelf naar de netwerk instellingen en pas dan maakt hij automatisch verbinding. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39
Vandaag C7 ontvangen en direct aan de muur gehangen, super beeld! En naar mijn mening is deze echt wel meer dan fel genoeg. Wel nog een vraagje:

Ik zat naar tv te kijken via Telenet Digicorder. Hierbij merkte ik op dat bij de tekenfilms waar mijn zoon naar zat te kijken het beeld af en toe schokt. Volgens mij ligt het niet aan de bron. Digibox stond op 720p output. Heb het eens op 1080i gezet zonder resultaat. Zijn er nog oorzaken/instellingen die ik kan proberen? Ben nog niet aan de beeldinstellingen geweest. Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10 16:03
@Yargo: ik heb zelfde voor, om de x aantal seconden lijkt het wel alsof beeld even schokt en paar frames mist. Geen idee hoe dit te fixen.

Ondertussen is alles hier aangesloten zoals het hoort, en ook het Deep Colour conflict met mijn digibox heb ik opgelost gekregen door deze aan HDMI1 te hangen en audio via HDMI2/ARC naar receiver te sturen. Op die manier kan ik op HDMI2 alsnog deep colour aan laten.

Aangezien HDR toch hét selling point is, verbaasde het me toch een beetje dat de HRD modus, zeker als ik die op "Game" zet behoorlijk dof is qua beeld. Zelfs met het OLED licht op 100. Is dit normaal? Ik weet dat HDR op OLED niet zo fel is als op een LCD maar vind het toch een (klein) beetje tegenvallen (zeker overdag).

Of is er ergens een instelling waarmee ik dit feller krijg? Bijvoorbeeld Horizon3 ziet er in HDR GAME toch een beetje uit alsof ik 's nachts rijd.

[ Voor 8% gewijzigd door lapino op 06-09-2017 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:07:
@Yargo: ik heb zelfde voor, om de x aantal seconden lijkt het wel alsof beeld even schokt en paar frames mist. Geen idee hoe dit te fixen.

Ondertussen is alles hier aangesloten zoals het hoort, en ook het Deep Colour conflict met mijn digibox heb ik opgelost gekregen door deze aan HDMI1 te hangen en audio via HDMI2/ARC naar receiver te sturen. Op die manier kan ik op HDMI2 alsnog deep colour aan laten.

Aangezien HDR toch hét selling point is, verbaasde het me toch een beetje dat de HRD modus, zeker als ik die op "Game" zet behoorlijk dof is qua beeld. Zelfs met het OLED licht op 100. Is dit normaal? Ik weet dat HDR op OLED niet zo fel is als op een LCD maar vind het toch een (klein) beetje tegenvallen (zeker overdag).

Of is er ergens een instelling waarmee ik dit feller krijg? Bijvoorbeeld Horizon3 ziet er in HDR GAME toch een beetje uit alsof ik 's nachts rijd.
Dat heeft LG dus in de laatste firmware aangepast en in hun ogen is dit een "verbetering" omdat de tone mapping mooier zou zijn. Advies van LG is om dynamic contrast aan te zetten. Je kunt ook de ingame brightness omhoog gooien.

Is ook nog maar 10x genoemd in dit topic. Even zoeken kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Yep had het wel opgezocht hoor, en heb dynamisch contrast idd op "hoog" staan nu (had dit even moet melden), maar gaat zo snel met firmware en tips/tricks dat ik het toch maar even vraag ook. Beetje raar toch dat LG dit 'bewust' zou doen als het voorheen niet zo was.

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 06-09-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
lapino schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:22:
Yep had het wel opgezocht hoor, en heb dynamisch contrast idd op "hoog" staan nu (had dit even moet melden), maar gaat zo snel met firmware en tips/tricks dat ik het toch maar even vraag ook. Beetje raar toch dat LG dit 'bewust' zou doen als het voorheen niet zo was.
Ik draai nog steeds de oude firmware waarbij de hdr game mode wel helder en kleurrijk is. Echter wordt er door heel veel gebruikers op avforums nu beweert dat met de juiste instellingen de nieuwe firmware net zo helder en kleurrijk is te krijgen als met de oude firmware. Daarnaast zou er door de verbeterde tonemapping dus ook meer detail zichtbaar zijn in fel verlichte omgevingen. Maar ik blijf ondanks deze berichten toch bij het oude.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39
lapino schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:07:
Dat is wel heel bizar. Ik ben nu opnieuw een tijdje aan het kijken en heb de indruk dat het beeld soms hapert juist wanneer er een ander shot begint. Iemand nog last van mogelijk oplossing? Ik stoor er mij wel aan en zou toch niet mogen voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Die Netflix problemen worden bij mij alleen maar erger. Bijna al het materiaal (HD, 4K, DV) wordt nu in belachelijk slechte kwaliteit en met een superlage snelheid weergegeven. Ik begin toch te denken dat het aan Netflix ligt. Contact met Netflix van vandaag leverde niets op, morgen weer een poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
zwembroek schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:02:
[...]

Ik draai nog steeds de oude firmware waarbij de hdr game mode wel helder en kleurrijk is. Echter wordt er door heel veel gebruikers op avforums nu beweert dat met de juiste instellingen de nieuwe firmware net zo helder en kleurrijk is te krijgen als met de oude firmware. Daarnaast zou er door de verbeterde tonemapping dus ook meer detail zichtbaar zijn in fel verlichte omgevingen. Maar ik blijf ondanks deze berichten toch bij het oude.
eventueel link naar die instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:35
Steven030 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:28:
Die Netflix problemen worden bij mij alleen maar erger. Bijna al het materiaal (HD, 4K, DV) wordt nu in belachelijk slechte kwaliteit en met een superlage snelheid weergegeven. Ik begin toch te denken dat het aan Netflix ligt. Contact met Netflix van vandaag leverde niets op, morgen weer een poging
Vanmiddag ook weer met Netflix en mijn provider aan de lijn gehangen. Netflix blijft volhouden dat ze geen problemen hebben. Provider zegt ook geen problemen te kennen, ze hebben een packet trace opgestart terwijl de Netflix app liep en gaan die bekijken.

Wat ik graag wil weten is of de stream direct naar en van Netflix komt en dat er niet een netwerk/platform van LG tussen zit. Want daar zou dan het probleem in kunnen zitten. Probleem ook bij LG gemeld maar die wisten ook niet of er iets van LG tussen zit.
Ook gevraagd om dat te achterhalen.

Heb nu meldingen uit NL en de UK gelezen van de 6 en 7 Series maar ook de Netflix app op de LG UP970. Het lijkt dus allemaal om LG producten te draaien.

Ik zou je ook adviseren om, misschien nogmaals, ook met LG te bellen, hoe meer telefoontjes des te meer ze hun best gaan doen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
CVar schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:49:
[...]

Vanmiddag ook weer met Netflix en mijn provider aan de lijn gehangen. Netflix blijft volhouden dat ze geen problemen hebben. Provider zegt ook geen problemen te kennen, ze hebben een packet trace opgestart terwijl de Netflix app liep en gaan die bekijken.

Wat ik graag wil weten is of de stream direct naar en van Netflix komt en dat er niet een netwerk/platform van LG tussen zit. Want daar zou dan het probleem in kunnen zitten. Probleem ook bij LG gemeld maar die wisten ook niet of er iets van LG tussen zit.
Ook gevraagd om dat te achterhalen.

Heb nu meldingen uit NL en de UK gelezen van de 6 en 7 Series maar ook de Netflix app op de LG UP970. Het lijkt dus allemaal om LG producten te draaien.

Ik zou je ook adviseren om, misschien nogmaals, ook met LG te bellen, hoe meer telefoontjes des te meer ze hun best gaan doen om het op te lossen.
Ja ik krijg ongeveer dezelfde reacties. LG raadde alleen de fabrieksinstellingen en de nieuwste firmware aan (wat allebei niet helpt) en wees verder met de vinger naar Netflix.
Wel vreemd dat het bij een aantal mensen wel gewoon goed lijkt te werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31
Volgens mij is het niet alleen Netflix, probeer ook Fast.com in de browser eens of een andere speedtests. Die kant ook in. Zie mijn eerdere posts hierover.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik krijg via mijn B6 de melding dat update 05.30.03 klaar staat. Is het de update die in onderstaand artikel staat vermeld?

nieuws: LG voegt hlg-ondersteuning toe aan enkele oled-tv's uit 2016

Iemand al ervaringen met deze update?

• Raziel
BaZZeHH schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:10:
Ik krijg via mijn B6 de melding dat update 05.30.03 klaar staat. Is het de update die in onderstaand artikel staat vermeld?

Bijna ... ben nu aan het updaten. Grappig dat het dan nog niet op de site van LG staat, maar wel al aangeboden wordt.

Edit: Geloof niet dat de nieuwe youtube app HLG ondersteund. Had ooit een HLG demo gedownload, maar die heb ik blijkbaar weggegooid.

Edit2: Video weer gedownload van 4kmedia, HLG wordt iig door deze firmware ondersteund.

[ Voor 15% gewijzigd door Raziel op 07-09-2017 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 14:56
Steven030 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:28:
Gisteravond Shooter gekeken via Netflix app op mijn LG B6V.
Vanwege jullie berichten de hele tijd de informatie in beeld gehouden (linksboven). Blijft gewoon netjes continue op 5.11Mbps / 1080 staan. TV is op m'n 5Ghz WiFi verbonden (vanaf m'n AirPort Extreme)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• CVar
Phusebox schreef op donderdag 7 september 2017 @ 06:03:
Volgens mij is het niet alleen Netflix, probeer ook Fast.com in de browser eens of een andere speedtests. Die kant ook in. Zie mijn eerdere posts hierover.
Heb net Fast.com geprobeerd, 94Mb.
Speedtest.net ruim over de 70Mb.

Zit bedraad op de 100Mb poort op de LG, totaal geen probleem dus. Mocht jij dit wel hebben, heb je denk ik (ook) een ander probleem.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31
CVar schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:57:
[...]

Heb net Fast.com geprobeerd, 94Mb.
Speedtest.net ruim over de 70Mb.

Zit bedraad op de 100Mb poort op de LG, totaal geen probleem dus. Mocht jij dit wel hebben, heb je denk ik (ook) een ander probleem.
Ik heb dit niet altijd, enkel wanneer Netflix traag is check ik dat dan en dan is de browser ook traag. Reset de netwerk instellingen en het gaat weer snel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Ben Netflix weer aan het testen, series lijken wat beter te werken maar Okja werkt voor geen meter op dit moment.

Heb m'n iPhone alleen met 4G laten connecten en hotspot aangezet, daar de TV mee laten connecten. Precies hetzelfde probleem, Okja werkt dan nog steeds voor geen meter. Netwerk test in de Netflix geeft 48Mb, onzin dus van Netflix support dat het een provider dingetje is.

Edit: dezelfde series (o.a. Defenders) weer opgestart maar weer lage snelheid. Nog niets verbetert dus.

[ Voor 12% gewijzigd door CVar op 07-09-2017 09:05 ]

• zwembroek
  • Nu online
Ik heb hier ook totaal geen problemen met Netflix op mijn 65c6. Gewoon via Wifi, niet bekabeld.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
zwembroek schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:18:
Ik heb hier ook totaal geen problemen met Netflix op mijn 65c6. Gewoon via Wifi, niet bekabeld.
Het is wel zo dat een terugval in snelheid pas goed merkbaar is als hij naar een resolutie van 480 gaat, staat hij eenmaal op 720 op hoger, zie je het verschil wat minder.

Voor mensen die het willen controleren is het dan ook noodzakelijk om d.m.v. de info toets, de snelheid/resolutie links bovenin te laten staan. Dan kan je eventueel zien dat de snelheid niet stabiel is.
Voor UHD content zou hij dus strak op 15.26Mbps moeten blijven staan.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

BaZZeHH schreef op donderdag 7 september 2017 @ 07:10:

Mooi, dan is de firmware die ik eerdere linkte geen beta. Vanavond maar eens installeren!

• CVar
Voor het Netflix probleem, hang net op met LG en ze gaan de klachten monitoren/verzamelen.

Als je belt, graag refereren naar case/ticket CNU170907893764.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:30
CVar schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:55:
Ben Netflix weer aan het testen, series lijken wat beter te werken maar Okja werkt voor geen meter op dit moment.

Heb m'n iPhone alleen met 4G laten connecten en hotspot aangezet, daar de TV mee laten connecten. Precies hetzelfde probleem, Okja werkt dan nog steeds voor geen meter. Netwerk test in de Netflix geeft 48Mb, onzin dus van Netflix support dat het een provider dingetje is.

Edit: dezelfde series (o.a. Defenders) weer opgestart maar weer lage snelheid. Nog niets verbetert dus.
Ik heb me laten vertellen dat Netflix tamelijk intelligent is. Niet alleen de streamingssnelhied is van belang maar ook de kwaliteit. Ze "meten" problemen tijdens de streaming en kunnen bij haperingen of andere zaken de kwaliteit terugschakelen. Een keer pingen op snelheid is niet voldoende, je zal ook een constante kwaliteit moeten kunnen aanbieden anders grijpt Netflix in al lijkt de snelheid ok.
Een tweede check is meestal ook verhelderend: als je op je laptop wel perfect Netflix kan kijken, dan is kan je de (brakke) wifi of de tv de schuld geven.

In mijn geval lag het aan de wisselende wifi (buren storen soms). Met een LAN nu totaal geen problemen meer (LG oled 55E6 en Ziggo 150 mB lijn).
Ik gok bij jouw toch op een (lokaal) internet probleempje.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Shocked schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:28:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat Netflix tamelijk intelligent is. Niet alleen de streamingssnelhied is van belang maar ook de kwaliteit. Ze "meten" problemen tijdens de streaming en kunnen bij haperingen of andere zaken de kwaliteit terugschakelen. Een keer pingen op snelheid is niet voldoende, je zal ook een constante kwaliteit moeten kunnen aanbieden anders grijpt Netflix in al lijkt de snelheid ok.
Een tweede check is meestal ook verhelderend: als je op je laptop wel perfect Netflix kan kijken, dan is kan je de (brakke) wifi of de tv de schuld geven.

In mijn geval lag het aan de wisselende wifi (buren storen soms). Met een LAN nu totaal geen problemen meer (LG oled 55E6 en Ziggo 150 mB lijn).
Ik gok bij jouw toch op een (lokaal) internet probleempje.
Snap je verhaal en denk dat het probleem zich ook manifesteert als je een slechte/trage/instabiele internet verbinding hebt, wat logisch is. Kan je verzekeren dat dit hier niet het geval is.

Er zijn dus mensen die via een heel andere provider hetzelfde probleem hebben plus mensen in de UK die ook weer een heel andere provider hebben. Plus een andere 4k TV hier in huis die geen problemen heeft en de stream vanuit Vodafone (dus heel andere route) heeft ook dezelfde instabiliteit op de LG.

En dat lokale probleem zou bij iedereen opeens afgelopen weekend gebeurd zijn, dat is iets te toevallig.....
Het blijft natuurlijk een vreemd probleem die lastig te troubleshooten is, mede omdat er mensen zijn die zeggen er geen last van te hebben.

Dat verschillende series anders reageren op die instabiliteit heeft te maken met het feit dat voor iedere serie aan aparte compressie techniek etc. wordt gebruikt. Daarom werkt de ene series wat 'beter' dan de andere. Deze info komt van Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Als het allemaal aan Netflix ligt, waarom verhuizen we dit gesprek dan niet naar een Netflix topic? Gaat wel erg offtopic zo. O-)

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:23
Net ook op mijn 55B6V de 05.0.03 OTA aangeboden gekregen en HLG wordt idd nu ondersteund en gelukkig nieuwe 'no signal' backgrounds (die hond :r ).
Mijn 65BV vindt helaas nog geen nieuwe updates OTA.
Op de LG website is alleen nog maar de 04.31.25 firmware te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dr_dreey schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:44:
Net ook op mijn 55B6V de 05.0.03 OTA aangeboden gekregen en HLG wordt idd nu ondersteund en gelukkig nieuwe 'no signal' backgrounds (die hond :r ).
Mijn 65BV vindt helaas nog geen nieuwe updates OTA.
Op de LG website is alleen nog maar de 04.31.25 firmware te vinden.
Zie Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• CVar
Puck schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:43:
Als het allemaal aan Netflix ligt, waarom verhuizen we dit gesprek dan niet naar een Netflix topic? Gaat wel erg offtopic zo. O-)
Dat is nu de vraag, is het Netflix of Netflix en LG.

Netflix zegt dat als er iets met de app is, dit de verantwoordelijkheid van LG is.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

CVar schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:49:
[...]

Dat is nu de vraag, is het Netflix of Netflix en LG.

Netflix zegt dat als er iets met de app is, dit de verantwoordelijkheid van LG is.
Dat is waar. Ik wist niet dat LG de Netflix app onderhoudt. Ik gebruik geen Netflix dus heb ook nergens last van :P

• CVar
Oh ja, uit het gesprek met LG support blijkt dat er geen LG netwerk/platform tussen zit.
De verbindingen/streams gaan en komen direct van Netflix.

Dit hebben ze mij verteld in ieder geval dus dat zou het dan ook niet kunnen zijn.....

• dr_dreey
@Puck
dr_dreey schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Deze update geïnstalleerd op mijn 55B6V zonder problemen maar op mijn 65B6V heb ik op alle bronnen problemen, het beeld lijkt niet goed gecentreerd, begint halverwege, houdt op in het midden en gaat verder met de andere helft na het midden.

[afbeelding]
Probleem is op te lossen door bron (of app) met longpress op recent menu af te sluiten en daarna opnieuw te selecteren. Vrij irritant probleem vooral omdat ik eerst de slaapkamer TV geupdate heb zonder problemen om te testen en daarna pas de woonkamer tv welke helaas problemen geeft. Ik weet het, niet officiële update dus is m'n eigen schuld.
Ik kan ook nergens de update nogmaals installeren of downgraden, enige wat ik vind op inet is ingewikkelde oude 'hacks' om te downgraden, iets met eigen server draaien op pc en tv voor de gek houden dat het de lg server is...
https://www.lgwebos.com/t...bos-tv-firmware-tutorial/
Ik ga straks maar eens de tv factory resetten, hopen dat dat helpt maar moet eerst van alle apps en bronnen de beeldinstellingen noteren, grr.
Wees gewaarschuwd en to be continued.
dr_dreey schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Even mezelf en een reactie quoten,
Ik heb inmiddels m'n 65B6V 'ge-factory reset' en nadien is het beeldprobleem persistent aanwezig helaas.
Gelukkig heb ik wel gevonden waar het aan ligt, zodra ik in de settings screen shift aan<->uit zet is het beeld weer normaal.
Ik heb geprobeerd de firmware te downgraden via diverse tutorials op o.a. AVS forum
http://www.avsforum.com/forum/#/topics/2908092?page=1
http://www.avsforum.com/forum/#/topics/2367625?page=1888
en ik krijg de TV wel zover dat ie de originele firmware ziet en gaat updaten alleen de progress bar blijft op 0% staan zelfs na een uur wachten dus heb het proces maar gecancelled.
Zijn er hier mensen die een firmware downgrade gedaan hebben en zo ja hoe?

Update:
Succes, terug op de officiële 4.31.25 firmware en beeldproblemen zijn opgelost gelukkig.
Ik had in lgdtvupdater in een file niet de verwijzingen naar de juiste firmware aangepast en niet verwezen naar mijn TV modelname daarom werkte het niet.

Heel gedoe en deel van de middag en avond zoet mee geweest maar wel leerzaam. Ik blijf voorlopig even bij de officiële LG firmware.
O-)
Voor mij geen niet officiële firmware updates meer. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

dr_dreey schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:11:
@Puck

[...]

[...]

Voor mij geen niet officiële firmware updates meer. O-)
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar dit is niet dezelfde firmware als die jij destijds hebt geïnstalleerd: 05.30.01 was een beta. Aangezien 05.30.03 ook OTA wordt aangeboden ga ik ervan uit dat dit geen beta meer is.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 07-09-2017 11:15 ]

• Ambition88
Misschien een domme opmerking wat betreft netflix, maar je hebt toch tegenwoordig overal netflix opstaan? of is de verbinding net zo slecht als je via je ps4/ziggo kanaal 150/ chromecast kijkt? :)

• dr_dreey
@Puck
Daar heb je helemaal gelijk in maar ik wacht wel even tot die voor mijn 65B6V ook of op de LG site staat of OTA aangeboden wordt.
Wel fijn dat LG voor de 6 serie ook nog updates uitbrengt trouwens. Ik had al rekening gehouden met alleen updates voor de 7 serie.

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 11:40
Hoop dat de HLG update voor de 2017 modellen ook snel komt.
Over 2 weken een ISF kalibratie in de planning staan, kan gelijk de HLG mode meegenomen worden :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Malignant schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:49:
Hoop dat de HLG update voor de 2017 modellen ook snel komt.
Over 2 weken een ISF kalibratie in de planning staan, kan gelijk de HLG mode meegenomen worden :)
De 2017 serie heeft al HLG ondersteuning ;)

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 11:40
Das waar, ben in de war met HDR10+ die nog moet komen :)

Toch fijn dat er zoveel standaarden zijn dat er niets meer standaard is :)

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-10 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Malignant schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:00:
Das waar, ben in de war met HDR10+ die nog moet komen :)

Toch fijn dat er zoveel standaarden zijn dat er niets meer standaard is :)
Hdr10+ zal je niet zo snel op een LG oled gaan krijgen. Dan zou LG indirect Samsung helpen. LG ondersteunt Dolby Vision al. Wordt leuk om te kijken welke van de twee uiteindelijk als winnaar uit de bus komt, voor zover er ooit een 'winnaar' gaat komen.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Nu nog wachten op YouTube om hdr aan te zetten. Met HLG is er geen reden meer om het niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
CVar schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:00:
Oh ja, uit het gesprek met LG support blijkt dat er geen LG netwerk/platform tussen zit.
De verbindingen/streams gaan en komen direct van Netflix.

Dit hebben ze mij verteld in ieder geval dus dat zou het dan ook niet kunnen zijn.....
Net weer een uur met Netflix aan de telefoon gehangen. Hebben van alles geprobeerd, en zij zagen ook dat alles via de Xbox One en de Chromecast vlekkeloos verliep met hoge snelheden, maar dat als ik via de LG afspeelde er netwerkproblemen optraden. De/hun conclusie was dus ook dat het door de TV/LG moet komen. Er zijn geen problemen met het signaal van Netflix zelf en ook niet van de provider

Edit: @CVar Hieronder, heb ik bij LG gemeld, Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 07-09-2017 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
LOTG schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:48:
Nu nog wachten op YouTube om hdr aan te zetten. Met HLG is er geen reden meer om het niet te hebben.
YouTube heeft HDR al 'aanstaan'. Echter wordt dit op dit moment enkel door Chromecast Ultra ondersteund. Dan heb je YouTube incl. HDR.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

LOTG schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:48:
YouTube heeft toch al HDR? Dit wordt alleen niet ondersteund op de app in de 2016 series.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:03:
[...]
YouTube heeft HDR al 'aanstaan'. Echter wordt dit op dit moment enkel door Chromecast Ultra ondersteund. Dan heb je YouTube incl. HDR.
En via de app op de LG UP970 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
@Rivanov @Puck
Ik bedoel ook voor de B6 , die heeft nu toch pas HLG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Steven030 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:58:
[...]

Net weer een uur met Netflix aan de telefoon gehangen. Hebben van alles geprobeerd, en zij zagen ook dat alles via de Xbox One en de Chromecast vlekkeloos verliep met hoge snelheden, maar dat als ik via de LG afspeelde er netwerkproblemen optraden. De/hun conclusie was dus ook dat het door de TV/LG moet komen. Er zijn geen problemen met het signaal van Netflix zelf en ook niet van de provider
OK, mocht je het nog niet gedaan hebben even bij LG melden en dan ook het gelogde nummer vermelden wat ik eerder gemeld heb 👍

• Rivanov
Ik heb net een aflevering Suits via XPlay op m'n LG B6 gekeken ipv via Kodi geïnstalleerd op m'n NUC die aan m'n receiver gekoppeld is, en merk dat de 1080p nu geupscaled wordt door de TV. Het zag er veel strakker uit, dan wanneer ik het vanaf m'n NUC bekijk. Het lijkt er dus op dat content die ik rechtstreeks via een app op m'n TV bekijk, veel beter geupscaled wordt dan via m'n receiver.

Kan het zijn dat alles wat aan m'n receiver gekoppeld is, helemaal niet geupscaled wordt? Kan ik dat ergens forceren in de tv of moet ik dan in de receiver zelf zijn?

Hij heeft 4K Passthrough. Gaat om de Pioneer VSX-S510.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Rivanov schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:42:
Ik heb net een aflevering Suits via XPlay op m'n LG B6 gekeken ipv via Kodi geïnstalleerd op m'n NUC die aan m'n receiver gekoppeld is, en merk dat de 1080p nu geupscaled wordt door de TV. Het zag er veel strakker uit, dan wanneer ik het vanaf m'n NUC bekijk. Het lijkt er dus op dat content die ik rechtstreeks via een app op m'n TV bekijk, veel beter geupscaled wordt dan via m'n receiver.

Kan het zijn dat alles wat aan m'n receiver gekoppeld is, helemaal niet geupscaled wordt? Kan ik dat ergens forceren in de tv of moet ik dan in de receiver zelf zijn?

Hij heeft 4K Passthrough. Gaat om de Pioneer VSX-S510.
De TV upscaled alles wat niet 4k is. Upscalen gebeurd dus altijd bij lagere resoluties anders heb je geen schermvullend beeld.

Als je linksboven 2 keer klikt met de remote kun je zien welke resolutie binnenkomt. Je kunt waarschijnlijk upscaling in de versterker uitzetten zodat de tv dit overneemt.

• Rivanov
Zal morgen eens kijken. Verschil was erg groot namelijk. Het zag er nu veel levendiger uit. Merkte ik ook al via de Netflix app toen ik Shooter keek. Ook al is dat maar 1080 content, de kwaliteit is echt super. De LG doet echt super upscaling!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Zojuist voor het eerst een game met hdr gespeeld via de ps4 pro. Nu had ik al begrepen dat er in donkere levels een soort van probleem is met de brightness maar daar nog geen last van gehad. Waar ik wel last van had is banding en rare kleuren tegen witte achtergronden. Zo zag ik een paarse en een groene gloed bij witte rookeffecten. Is dit een bekend probleem of ligt dit aan de instellingen? Betreft overigens bf1 en op de ps4 staat alles op automatisch in de beeldinstellingen.

Zag trouwens ook voor het eerst de abl aan/uitspringen in een sneeuwlevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ik heb zojuist mijn PS4 pro aangesloten op mijn oled 65b6v. Ik krijg picture profile HDR gaming echter niet te zien op lg oled firmware 04.31.25? Ik zie alleen game mode, maar daar zie ik geen opties voor om HDR in te stellen? Iemand anders ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

prototype schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:27:
Ik heb zojuist mijn PS4 pro aangesloten op mijn oled 65b6v. Ik krijg picture profile HDR gaming echter niet te zien op lg oled firmware 04.31.25? Ik zie alleen game mode, maar daar zie ik geen opties voor om HDR in te stellen? Iemand anders ook last van dit probleem?
Dat kun je alleen instellen als je een HDR game speelt, de tv springt dan automatisch in HDR mode en dan kun je tevens hdr gamemode selecteren.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
prototype schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:27:
Je moet HDMI Ultra HD Deep Colour aanzetten op de HDMI poort waar de PS4 Pro is aangesloten. Anders gaat HDR niet werken. Zit onder Algemeen en dan helemaal onderaan.

/edit: Niet mijn foto, maar dan zie je waar de optie zit:

Afbeeldingslocatie: https://gtrusted.com/uploads/74535/large-74535-102.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:25:
[...]

Je moet HDMI Ultra HD Deep Colour aanzetten op de HDMI poort waar de PS4 Pro is aangesloten. Anders gaat HDR niet werken. Zit onder Algemeen en dan helemaal onderaan.

[afbeelding]
Heb je nog dingen aangepast in de hdr-game mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik krijg de OTA update met geen mogelijkheid te zien.
Zijn er mogelijkehden om dit via de TV te forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Malt007 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:52:
[...]

Heb je nog dingen aangepast in de hdr-game mode?
Ik heb de settings van Digital Foundry grofweg aangehouden.
Slitch schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:01:
Ik krijg de OTA update met geen mogelijkheid te zien.
Zijn er mogelijkehden om dit via de TV te forceren?
Settings > Toegankelijkheid > Over Deze TV (onderaan) > Controleer op Updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik heb het duizend keer geprobeerd, maar ik krijg continu de melding dat er geen update beschikbaar is.
In het engels bleef hij ang de melding geven dat het even kon duren, maar er gebeurde niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

OTA firmwares worden selectief verspreid, waarschijnlijk om als er iets mis is de schade te beperken. Je zult dus geduldig af moeten wachten of de firmware die ik eerder heb gepost handmatig installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-09-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Puck schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:12:
OTA firmwares worden selectief verspreid, waarschijnlijk om als er iets mis is de schade te beperken. Je zult dus geduldig af moeten wachten of de firmware die ik eerder heb gepost handmatig installeren.
Is dat wel de officiële of betreft dat een beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Zelfde firmware versie dus ik ga ervan uit dat hij hetzelfde is ;) Maar eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43

reuzekind

Ik geloof in GoT

Steven030 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:58:
[...]

Edit: @CVar Hieronder, heb ik bij LG gemeld, Thanks!
Zou fijn zijn als Netflix zelf wat druk uitoefent bij LG om dit probleem opgelost te krijgen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Hi guys, ik heb vandaag eindelijk mn c7 mogen ontvangen. Wat een beeld niet normaal!

Ik heb wel 1 vraag wat betreft de settings, ik heb contrast nu op 100 staan is dat goed? Waar hebben jullie hem opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 09:38
Heb mijn C7 gisteren ook ontvangen. Natuurlijk heb ik wat instellingen van het net geplukt maar dat zijn dan de instellingen voor de B6. Weet iemand wat goede settings voor de 7 serie? Beeld is wat groenig heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeWSJuNK schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:06:
Heb mijn C7 gisteren ook ontvangen. Natuurlijk heb ik wat instellingen van het net geplukt maar dat zijn dan de instellingen voor de B6. Weet iemand wat goede settings voor de 7 serie? Beeld is wat groenig heb ik de indruk.
Begin maar eens om hem op Warm1 te zetten. Kleur op 45 en bij Witbalans staat bij mij Rood op 4 en Blauw op 5. Ik had hetzelfde met mijn B6 en heb deze settings ergens vandaan, weet niet meer waar. Maar het is nu weg.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Contrast op 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Heb hier op 85, dat is volgens mij de standaardwaarde die je krijgt als je ISF Expert-modus (lichte kamer) instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10 20:26
reuzekind schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:46:
[...]

Zou fijn zijn als Netflix zelf wat druk uitoefent bij LG om dit probleem opgelost te krijgen.
Hier ook een C7 en diverse Netflix series geprobeerd en diverse tests gedaan. Geen problemen. Speel alles af in prima kwaliteit inclusief Dolby Vision content. Verbindingstest Netflix gaf 76 mb/s aan wat wel klopt omdat ik bedraad op de één of andere manier niet boven de 80 mb/s uitkom. WiFi is nog steeds een drama.

EDIT: te vroeg gejuicht. Okja heeft duidelijk problemen. Daarna Defenders gestart. Bufferen duurt wel langer maar Dolby Vision beeld blijft scherp en stabiel. Marco Polo gestart. Kraakhelder. Meridian test film gestart. Dikke problemen. Artefacts, storing in het beeld van alles. Duidelijk dat er plotseling in SD gestreamd werd en de upscaling van de LG C7 ging nuts. Duidelijk dat Netflix app moeite heeft om voldoende MB's erdoorheen te pompen.

Netwerk via Netflix weer getest: gewoon 77 mb/s. Via YouTube HDR content afgespeeld: geen problemen. Start snel op en verbinding stabiel. Moet dus de Netflix app zijn die voor problemen zorgt.

[ Voor 37% gewijzigd door WvB22 op 08-09-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

WvB22 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:43:
[...]

Hier ook een C7 en diverse Netflix series geprobeerd en diverse tests gedaan. Geen problemen. Speel alles af in prima kwaliteit inclusief Dolby Vision content. Verbindingstest Netflix gaf 76 mb/s aan wat wel klopt omdat ik bedraad op de één of andere manier niet boven de 80 mb/s uitkom. WiFi is nog steeds een drama.
Ik merkte gisteren voor het eerst dat Netflix de kwaliteit tijdens een episode bij vlagen meerdere keren kort terugschroefde, kennelijk bandbreedte-issues. Binnen een minuut zat je dan wel weer op de gewenste kwaliteit. Beetje gejojo gedurende de hele aflevering. Dat was overigens Marco Polo met DV en 4k uiteraard. Heb dat eerder nog nooit gehad, ook niet bij Daredevil bijvoorbeeld, wat ook in DV is. Allemaal bedraad, overigens.

Normaal gesproken had ik dat alleen soms helemaal aan het begin van een episode. Dan was de kwaliteit nog duidelijk geen 4k, maar trok dan vrij snel recht en bleef hele aflevering zo. Dat is wel logisch en verder geen issue, maar het valt wel negatief op als de Dolby Vision-pracht ineens meerdere keren helemaal wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Het beste allemaal meldingen hiervan blijven doen bij LG, en het liefst daarbij refereren naar het casenummer van CVar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
Oh jee en nogmaals edit: ook hele duidelijke problemen HDR YouTube kanaal. Dramatisch slecht HDR beeld. Dikke artefacten, banding alles erop en eraan. Alsof ik naar een 576p slechte dvd rip zit te kijken... auw

Edit: nou schiet mij maar lek. Okja streamt inderdaad maar met 0,5 mb/s. Terwijl ik nooit eerder problemen gehad heb.

Edit 2: statistieken van YouTube laten wel goede snelheden zien maar toch was HDR helemaal ruk in donkere scenes. Misschien specifiek probleem van het filmpje?

Ook speedtest is prima. Geen problemen dus in de snelheid. Moet de Netflix app zijn?!?

Kan iemand deze eens bekijken op YouTube of ze grote problemen zijn in de donkere zonsondergang. Lijkt me dat dit kraakhelder en strak moet zijn aangezien het een HDR showcase filmpje is. Ik zie in de statistieken dat ik wel gewoon 4K streak in YouTube maar het ziet er echt niet uit. Nog nooit eerder gezien.

YouTube: Real 4K HDR: Cannon Beach Oregon HDR UHD (Chromecast Ultra)

Maar misschien is het wel gewoon een slecht geschoten filmpje?

[ Voor 91% gewijzigd door WvB22 op 08-09-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:07:
[...]

Ik heb de settings van Digital Foundry grofweg aangehouden.
[video]

[...]

Settings > Toegankelijkheid > Over Deze TV (onderaan) > Controleer op Updates
Ik blijf redelijk extreme banding behouden met die settings. Welke ik ook aanpas ik blijf het houden, weet niet zo goed wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bijzonder dat er sommige zo'n problemen ervaren met de Netflix app. Ikzelf heb er dus 0,0 issues mee op m'n 55B6V verbonden met 5Ghz WiFi.

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 08-09-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:44:
Bijzonder dat er sommige zo'n problemen ervaren met de Netflix app. Ikzelf heb er dus 0,0 issues mee op m'n 55B6V verbonden met 5Ghz WiFi.
Ik had eerder ook regelmatig problemen met de Netflix app, toonde maar een kwart van het beeld, app klapte er uit, zelf de TV resette zich soms...
Naar aanleiding van LG support 10 minuten de stekker er uit gehad en nu aanzienlijk minder problemen, klapt er nog wel af en toe uit, daarvoor staat nu een afspraak met de monteur... Ben benieuwd..

[ Voor 26% gewijzigd door Tovenaar op 08-09-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:25:
[...]

[afbeelding]
Ah super, thanks (En fonsmeister!)! Ik ga vanavond even checken. Ik vond het al raar dat mijn PS4 zei dat mijn TV geen HDR ondersteunde vanuit de PS4 screen settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Malt007 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:39:
[...]

Ik blijf redelijk extreme banding behouden met die settings. Welke ik ook aanpas ik blijf het houden, weet niet zo goed wat ik nog kan doen.
Zie jij het ook met normale content? Ik heb vandaag de c7 65" ontvangen en ik heb nog niks van banding oid gezien.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heb lopen kloten met slides etc, maar ik heb wel een aflevering van GoT gekeken en t zag er allemaal retestrak uit.

Ik ga vanavond een epi van Marco Polo kijken, fingers crossed.

Sport ziet er trouwens ook soepel uit met de horizon box ingesteld op 1080p

Klopt het trouwens dat je met hdr content de cinema mode moet gebruiken ipv de gebruikelijke ISF dark room? Vind dat een beetje verwarrend.

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 08-09-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Op welke instellingen hebben jullie de "OLED light" staan? Vraag me af of ik dit niet beter wat lager houd (staat nu op 80) om retentie/burnin te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:28:
Op welke instellingen hebben jullie de "OLED light" staan? Vraag me af of ik dit niet beter wat lager houd (staat nu op 80) om retentie/burnin te vermijden.
Dat is de meest persoonlijke setting die er is, dus lekker instellen wat jij prettig vindt en afhankelijk van je omgevingslicht. Sowieso is 100 zwaar overdreven (voor SDR). Hier tussen 40 en 60.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 08-09-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lapino schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:28:
Betreffende retentie/burn-in, ik zag dat (vooral) RTL(5) een nieuw Oled/Plasma "vriendelijk" logo in gebruik heeft genomen?

Afbeeldingslocatie: http://www.mediacourant.nl/images/2017/images/0831_RTL5.jpg
Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:44:
Tamelijk vreemd geval hier in huis.

Via mijn 950V draait een 4k (HDR) stream snel in de maximale bitrate, en blijft daar ook op draaien. Via een LG UP970 geeft diezelfde stream wel fluctuerende bitrates en blijft ie niet in de maximale kwaliteit hangen. Beide apparaten hangen bekabeld aan dezelfde switch, welke direct bij de apparaten geplaatst. Dus de ene LG Netflix app geeft geen probleem, de andere wel?

Voor de volledigheid heb ik beide apparaten ook even via Wifi verbonden maar ook dan ervaar ik exact hetzelfde. Vreemde zaak.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2017 17:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb qua beeldkwaliteit opgemerkt dat wit naar de zijden toe wat geel uitslaat,is zelfs niet helemaal tot de zijkant, ik zie het zelfs bij ondertitels. Hoe maar ik van midden naar zijkant ga, hoe 'geliger' het wit wordt. Het is niet extreem hoor, maar als ik erop let valt het wel op.

Gekend 'probleem'? Of normaal?

edit: net eens gekeken met volledig wit scherm en is vooral aan linkerkznt dat zowat over hele hoogte over ongeveer 10cm breedte beeld een zichtbare gele tint heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door lapino op 08-09-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
hardware-lover schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:39:
[...]

Betreffende retentie/burn-in, ik zag dat (vooral) RTL(5) een nieuw Oled/Plasma "vriendelijk" logo in gebruik heeft genomen?

[afbeelding]

[...]

Tamelijk vreemd geval hier in huis.

Via mijn 950V draait een 4k (HDR) stream snel in de maximale bitrate, en blijft daar ook op draaien. Via een LG UP970 geeft diezelfde stream wel fluctuerende bitrates en blijft ie niet in de maximale kwaliteit hangen. Beide apparaten hangen bekabeld aan dezelfde switch, welke direct bij de apparaten geplaatst. Dus de ene LG Netflix app geeft geen probleem, de andere wel?

Voor de volledigheid heb ik beide apparaten ook even via Wifi verbonden maar ook dan ervaar ik exact hetzelfde. Vreemde zaak.
Dat is een hele mooie aanvulling die ons denk ik dichter bij een oplossing brengt. Draait de UP970 ook op een uitgeklede WebOS? Misschien dat het in de versie van Netflix zit? Waar draait je TV op en kan je een versie ontdekken op de UP970. Heb hem zelf ook staan de UP970 maar hij zit nog in de doos ;)

Mijn beste giswerk is dat er iets mis is met de huidige Netflix app op de LG producten en misschien wel een verkeerde instelling uiteindelijk aan de serverkant bij Netflix. Bij mijn weten is de app de laatste maanden niet ge-update toch? Ben niet thuis dan kan ff niet checken.

[ Voor 9% gewijzigd door WvB22 op 08-09-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Praktisch alle vragen ondertussen beantwoord.
Ik heb zelf nog wel een paar vragen van een andere orde. Ik heb een OLED65B6V staan en wil daar wat meer zaken in huis op gaan aansluiten. In dit topic vind ik nog geen antwoord op al mijn vragen.

Als het goed is heeft de televisie bluetooth. Hoeveel apparaten kan ik daarop aansluiten en tegelijk gebruiken?

Volgens de Nederlandse Customer Support van LG kan er maar één apparaat tegelijk met bluetooth worden verbonden. Wil je er meer, dan moet dat dus via USB dongle.

Het liefst wil ik gelijktijdig een willekeurige bluetooth headset en een bluetooth keyboard gebruiken. Heeft iemand er ervaring mee of dit tot bijzonderheden gaat leiden?

Dit kan waarschijnlijk dus niet, maar dat zoeken ze bij LG nog uit. Dit kan. Je kunt één bluetoothapparaat (headphones) direct via bluetooth met de tv verbinden en de rest via een bluetooth dongle in een USB poort.

Voor een bluetooth headset heb ik nog geen keuze gemaakt, maar voor het keyboard is mijn oog op de Logitec K830 gevallen. Deze zou zowel via wireless (2.4 GHz radio via de Logitec USB dongle) als via bluetooth moeten kunnen worden gebruikt. Werken deze beide opties op de tv? (werkt een USB dongle sowieso op de tv?)

Tot nu toe gevonden: een wireless keyboard werkt wel op de tv, maar (nog) niet op de meeste WebOS apps. De enige manier om dus een keyboard te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld Netflix of YouTube is door deze via de browser op de tv te gebruiken of een PC aan te sluiten op de tv.

Ik begrijp ook ergens uit het topic dat de game mode op de tv om lag te voorkomen, niet werkt als je je audio via bluetooth laat lopen vanwege de bluetoothlag. Klopt dit en over hoeveel lag via de non-game mode hebben we het dan?

Dit klopt. Zodra je een bluetooth headset aansluit schiet de tv automatisch van de game mode af.

Wat is het alternatief als je wel in game mode wilt gamen met een headset? Alleen via een headset met audiojack?

Omdat via steam en met Xbox controllers tegenwoordig ook prima is te gamen op een PC overweeg ik niet de XBOX One X af te wachten, maar gewoon weer een HTPC te bouwen (geen NUC) en die direct op de tv aan te sluiten. Ik neem aan dat de audio van de PC via HDMI of DisplayPort ook naar het scherm is te pushen. Hoe loopt dan de audiostroom van de tv naar een soundbar of bluetooth headset? Pushed de tv die dan zelf door?

Customer Support Nederland geeft aan dat de tv de audio inderdaad gewoon doorstuurd.

Mocht iemand daadwerkelijk ervaring hebben met de Logitec K830 als HTPC keyboard / living room keyboard, hoe makkelijk is met het keyboard te switchen tussen apparaten? Kun je de dongle in de HTPC laten om deze via 2.4 GHz radio aan te sturen en naar bluetooth switchen om de tv aan te sturen?

Gevonden: dat kan kennelijk niet. De K830 is niet bedoeld om te switchen tussen apparaten en werkt ook niet zonder de bluetooth dongle. Zou mooi zijn als iemand dit nog kan bevestigen.

Ergens in het topic las ik ook dat de ethernetpoort maar een 100Mbps kanaal heeft, terwijl de WiFi aansluiting al versie a/c is. Softwarematig lijk ik in de settings van de PC zowel LAN als WiFi verbonden te kunnen zijn. Moet ik de UTP kabel uitpluggen om daadwerkelijk gigabit snelheden te halen? (if ever, ik zie dat UHD Netflix streams op 15 Mbps binnenkomen..)

Zie een paar posts lager; kennelijk maakt het niet uit of je de UTP kabel in- of uitplugt. WiFi haalt i.i.g. hogere snelheden dan ethernet.

Via UTP / ethernet: 30 - 46 Mbit (5 tests)

Via Wifi 2.4 GHz: 27 - 37 Mbit (5 tests)

Via Wifi 5 GHz: 21 - 72 Mbit ( 5 tests)

Via UTP + 5 GHz: 42 - 84 Mbit (5 tests)

Ik weet niet of ik hier betrouwbare conclusies uit kan trekken..

Is het uberhaupt mogelijk ergens te checken wat de maxspeed van je verbinding met de tv is? Tot nu toe vind ik alleen de snelheid van een stream via de info optie linksbovenin het scherm (via de LG TV Plus app)

Beantwoord door hardware-lover: Ja, via de app Internet Speed in de WebOS 'appstore'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 17:31
lapino schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:55:
Heb qua beeldkwaliteit opgemerkt dat wit naar de zijden toe wat geel uitslaat,is zelfs niet helemaal tot de zijkant, ik zie het zelfs bij ondertitels. Hoe maar ik van midden naar zijkant ga, hoe 'geliger' het wit wordt. Het is niet extreem hoor, maar als ik erop let valt het wel op.

Gekend 'probleem'? Of normaal?

edit: net eens gekeken met volledig wit scherm en is vooral aan linkerkznt dat zowat over hele hoogte over ongeveer 10cm breedte beeld een zichtbare gele tint heeft.
nu 1 dag de 65c7 en zie hetzelfde, ook links, precies zoals je beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja zal dan normaal zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ambition88 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:16:
[...]
Klopt het trouwens dat je met hdr content de cinema mode moet gebruiken ipv de gebruikelijke ISF dark room? Vind dat een beetje verwarrend.
Als je hdr-content bekijkt (ziet dan kort rechtsboven hdr or dolby vision verschijnen) kun je kiezen tussen aparte speciale hdr-modi. Check die maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb overigens ook de indruk dat de linkerkant van onze tv iets feller is dan rechts. Kan dat of zie ik spoken? Op den duur, door vanalles te lezen op fora, ga je vanalles zien...

Dat gezegd zijnde, perfect zwart en schitterende kleuren overdag blijft verademing tov plasma

[ Voor 21% gewijzigd door lapino op 08-09-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Die gele waas heb ik alleen als ik er niet recht voor zit. Niet storend overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja ik heb het alleen als ik er echt pal voor zit. Raar he. Let wel is niet zo overdreven hoor, maar als je erop let wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WvB22 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:02:
[...]
Dat is een hele mooie aanvulling die ons denk ik dichter bij een oplossing brengt. Draait de UP970 ook op een uitgeklede WebOS? Misschien dat het in de versie van Netflix zit? Waar draait je TV op en kan je een versie ontdekken op de UP970. Heb hem zelf ook staan de UP970 maar hij zit nog in de doos ;)

Mijn beste giswerk is dat er iets mis is met de huidige Netflix app op de LG producten en misschien wel een verkeerde instelling uiteindelijk aan de serverkant bij Netflix. Bij mijn weten is de app de laatste maanden niet ge-update toch? Ben niet thuis dan kan ff niet checken.
De UP970 heeft een zeer eenvoudig menu dat ik ook al eerder ben tegengekomen in oudere LG mediaspelers, het ziet er nog steeds hetzelfde uit vergeleken met jaren geleden. Er is recentelijk een DV firmware update beschikbaar gekomen voor dit apparaat maar ik weet niet of daarmee ook de twee beschikbare Premium apps zijn bijgewerkt (Netflix en YT).

De LG 950V draait nog steeds met WebOS 2.0, een update voor de Netflix app heb ik al enige tijd niet meer langs zien komen, eigenlijk voor vrijwel geen enkele WebOS app meer nu ik er eens goed over nadenk.

Edit: blijkbaar heeft er iemand anders hier in huis op de update knop gedrukt want ik zie nu dat de Netflix WebOS app nog op 31-08-2017 is bijgewerkt naar versie: 1.4.39

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2017 14:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Gisteren een filmpje bekeken op netflix. Prachtig en tot nog toe probleemloos met mijn standaard trage internetverbinding van 25 Mbps. Wat me vooral opvalt is dat de donkere scènes werkelijk prachtig zijn maar dat beelden waar veel licht in voorkomt wat fel en flets ogen. Zijn er meer die het zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 14:45
@NeWSJuNK je moet uiteraard wel even vertellen welke picture mode je gebruikt:)

Is het alleen flets met netflix of ook ergens anders(kan aan de serie/film liggen)

Uiteindelijk kun je alles naar je eigen wensen afstellen, of dat nou realistisch plaatje oplevert of niet :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 21:16
Inmiddels mijn Xbox One S, PlayStation 4 pro switch aangesloten op de B6. Wintermaanden komen er weer aan dus kunnen lekker gamen. Moet ik nog rekening houden met bepaalde settings die tegen image retention zijn? Mijn OLED light staat op 30 wat ik al hoog vind maar ben benieuwd of ik nog iets anders moet aanpassen of gewoon lekker kan gamen zonder zorgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Laatst online: 14:45
@brtkpr 30, lekker games dus ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 21:16
Thanks! Was bang door al die verhalen hier met inbranden en burn retention en weet ik wat met betrekking tot games spelen :P
Pagina: 1 ... 36 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.