Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Eerder hier in deze topic beschreef ik het probleem dat ik lipsync niet kon regelen zoals het moet. Geluid kan je wel vertragen. Maar niet vervroegen.
Inmiddels mijn HDMI kabels vervangen naar versie 2.0. En zowaar loopt alles weer gelijk.
Problem fixed😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 21:54
Mijne staat op 70 volgens mij;) heb iig geen automatic brightness limiter bij wit beeld, Dus dan moet de rest ook wel meevallen.

Ik merk geen minpunten op aan de TV eb ga er ook zeker niet naar zoeken :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Puck

W32.Deadcode.A

Mack80 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:29:
Eerder hier in deze topic beschreef ik het probleem dat ik lipsync niet kon regelen zoals het moet. Geluid kan je wel vertragen. Maar niet vervroegen.
Inmiddels mijn HDMI kabels vervangen naar versie 2.0. En zowaar loopt alles weer gelijk.
Problem fixed😀
HDMI 2.0 kabels bestaan niet, dus waarschijnlijk had je gewoon een brakke kabel ;) (of geen high-speed kabel).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

lapino schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:55:
Heb qua beeldkwaliteit opgemerkt dat wit naar de zijden toe wat geel uitslaat,is zelfs niet helemaal tot de zijkant, ik zie het zelfs bij ondertitels. Hoe maar ik van midden naar zijkant ga, hoe 'geliger' het wit wordt. Het is niet extreem hoor, maar als ik erop let valt het wel op.

Gekend 'probleem'? Of normaal?

edit: net eens gekeken met volledig wit scherm en is vooral aan linkerkznt dat zowat over hele hoogte over ongeveer 10cm breedte beeld een zichtbare gele tint heeft.
"Yellow bands" is een bekend probleem bij LG OLED panels.

Zie (o.a.) 2017 Oled Yellow Tint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Niks aan te doen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Je zou 'm kunnen omruilen, maar (zoals uit het gelinkte forum blijkt) is de kans groot dat het vervangede toestel hetzelfde probleem vertoont en misshien wel erger dan je huidige toestel.

Ben wel benieuwd naar de oorzaak.

Volgens een poster in dat forum komt het door het polarisatie filter (alignment?)welke nodig is bij back-emitting OLED's
Gezien de wisselende locatie van de gele band(en) zou je kunnen oncluderen dat er iets mis gaat tijdens het productie process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:18
brtkpr schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:33:
Inmiddels mijn Xbox One S, PlayStation 4 pro switch aangesloten op de B6. Wintermaanden komen er weer aan dus kunnen lekker gamen. Moet ik nog rekening houden met bepaalde settings die tegen image retention zijn? Mijn OLED light staat op 30 wat ik al hoog vind maar ben benieuwd of ik nog iets anders moet aanpassen of gewoon lekker kan gamen zonder zorgen >:)
Ik heb mijn OLED op 80 of 90 staan volgens mij. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Carbon schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:38:
[...]

Je zou 'm kunnen omruilen, maar (zoals uit het gelinkte forum blijkt) is de kans groot dat het vervangede toestel hetzelfde probleem vertoont en misshien wel erger dan je huidige toestel.

Ben wel benieuwd naar de oorzaak.

Volgens een poster in dat forum komt het door het polarisatie filter (alignment?)welke nodig is bij back-emitting OLED's
Gezien de wisselende locatie van de gele band(en) zou je kunnen oncluderen dat er iets mis gaat tijdens het productie process.
Goh ja, zal wel zien of ik er aan kan wennen. Is nu niet dat het dramatisch zichtbaar is, maar je weet hoe dat gaat met dat soort dingen hé...once you see it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:31
Als jullie vaak netflix series of normale blu rays kijken,hebben jullie dan dynamic contrast aan? En zoja op low/gemiddeld/high?

Met sommige content is de overall brightness toch een stuk donkerder zonder deze optie aan

(Oled light staat op 50)

[ Voor 31% gewijzigd door Ambition88 op 09-09-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen welke (draaibare) muurbeugels hier het meest populair zijn? Ik wil de tv graag iets van de muur halen en een heel klein stukje kunnen draaien. Bij Vogel's kom ik dan uit op de thin 425 of de wall 2225. Het grootste verschil is de 2cm extra vanaf de muur? Ik vind het prijsverschil nogal fors dan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:01
Rivanov schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:56:
[...]

Ik heb mijn OLED op 80 of 90 staan volgens mij. ;)
En zelfs dan geen last met burn-in image retention bij games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
brtkpr schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:29:
[...]

En zelfs dan geen last met burn-in image retention bij games?
Alleen las ogen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ambition88 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:25:
Als jullie vaak netflix series of normale blu rays kijken,hebben jullie dan dynamic contrast aan? En zoja op low/gemiddeld/high?

Met sommige content is de overall brightness toch een stuk donkerder zonder deze optie aan

(Oled light staat op 50)
Beter (op het oog) brightness en contrast goed instellen (bijvoorbeeld dmv AVS HD 709) en gamma op bijvoorbeeld 2.2 of ook customizen. Dan heb je dat irritante dynamic contrast helemaal niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 10-09-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:30
Iamand enig idee wat ik fout doe? Ik wil dmv USB aansluiting een externe harde schijf gebruiken voor opnemen/timeshift. De tv herkend de harddisk echter niet. Op mijn oude Samsung was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Puck schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:41:
[...]

HDMI 2.0 kabels bestaan niet, dus waarschijnlijk had je gewoon een brakke kabel ;) (of geen high-speed kabel).
hdmi 1.0 4,95 Gbit/s voor maximaal 1080p/60Hz en 8 audiokanalen

hdmi 1.1 Toevoeging dvd-audio

hdmi 1.2 Toevoeging One Bit Audio, verbetering ondersteuning pc

hdmi 1.3 10,2 Gbit/s voor ondersteuning deep-color, Dolby TrueHD en dts-hd

hdmi 1.4 Ondersteuning 4K/24/25/30Hz, hec, arc, 3D

hdmi 2.0 18 Gbit/s voor 4K/60Hz, 32 audiokanalen

hdmi 2.0a Hdr

hdmi 2.0b Uitbreiding Hdr

hdmi 2.1 48 Gbit/s voor maximaal 10K/120Hz, dynamische hdr, eArc

Of toch verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mack80 schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:16:
[...]

hdmi 1.0 4,95 Gbit/s voor maximaal 1080p/60Hz en 8 audiokanalen

hdmi 1.1 Toevoeging dvd-audio

hdmi 1.2 Toevoeging One Bit Audio, verbetering ondersteuning pc

hdmi 1.3 10,2 Gbit/s voor ondersteuning deep-color, Dolby TrueHD en dts-hd

hdmi 1.4 Ondersteuning 4K/24/25/30Hz, hec, arc, 3D

hdmi 2.0 18 Gbit/s voor 4K/60Hz, 32 audiokanalen

hdmi 2.0a Hdr

hdmi 2.0b Uitbreiding Hdr

hdmi 2.1 48 Gbit/s voor maximaal 10K/120Hz, dynamische hdr, eArc

Of toch verschil?
Dat slaat op de HDMI hardware in de apparatuur zelf. De kabels zijn allemaal hetzelfde en zijn er maar in 2 vormen: normaal en high-speed. Veel shops verkopen kabels echter onder een bepaald versienummer om meer te verkopen/je er meer voor te laten betalen.
NeWSJuNK schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:15:
Iamand enig idee wat ik fout doe? Ik wil dmv USB aansluiting een externe harde schijf gebruiken voor opnemen/timeshift. De tv herkend de harddisk echter niet. Op mijn oude Samsung was het geen probleem.
Werkt hier prima. Hoe heb je de schijf geformatteerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 10-09-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Heb de schijf door de Samsung laten formatteren. Daar werkt het dan ook gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotwheels
  • Laatst online: 19-09 13:49
Ik sta op het punt een OLED tv in Duitsland te kopen. Deze heeft precies hetzelfde typenummer als in Nederland (een V en geen D). Kan ik hierop gewoon mijn Ziggo CI+ module aansluiten en Ziggo bekijken? Wie heeft er ervaring met een tv uit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:36:
Mag ik vragen welke (draaibare) muurbeugels hier het meest populair zijn? Ik wil de tv graag iets van de muur halen en een heel klein stukje kunnen draaien. Bij Vogel's kom ik dan uit op de thin 425 of de wall 2225. Het grootste verschil is de 2cm extra vanaf de muur? Ik vind het prijsverschil nogal fors dan.
Ik heb zelf de vogels oled next 7346. Echt een zeer fijne muur beugel. ik heb deze beugel met een mooie prijs met de C7 samen gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:01
harley2009 schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:44:
[...]

Ik heb zelf de vogels oled next 7346. Echt een zeer fijne muur beugel. ik heb deze beugel met een mooie prijs met de C7 samen gekocht..
Of je koopt de LG otw420b ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Hotwheels schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:28:
Ik sta op het punt een OLED tv in Duitsland te kopen. Deze heeft precies hetzelfde typenummer als in Nederland (een V en geen D). Kan ik hierop gewoon mijn Ziggo CI+ module aansluiten en Ziggo bekijken? Wie heeft er ervaring met een tv uit Duitsland?
Voor ik de LG kocht heb ik eerst gekeken naar een Samsung. En ook worden net als LG uiteraard overal aangeboden met verschillende lage prijzen.
1 winkel adviseerde mij om niet buiten de Benelux te kopen ivm garantie of goede werking.
Deze vraag heb ik bij Samsung neergelegd en kreeg onderstaande reactie terug

Hi Richard, goeie vraag! Toestellen van buiten de Benelux bevatten andere onderdelen en software, waardoor deze wellicht inderdaad niet te repareren zijn hier. Ook kan de CI+ module en de SmartHub niet naar behoren werken, deze zijn immers gemaakt voor een andere regio. Via http://Bol.com vind er ook verkoop via externe verkopers plaats, deze kunnen inderdaad ook niet-Benelux modellen aanbieden. ^Jill

Ik gok dat het niet anders is bij LG.
Uiteraard bestaat er ook zoiets als Europees gelijkheid qua garantie etc.
Maar ga er niet teveel van verwachten. Alles zal je dan via Duitsland moeten regelen en verwacht zeker geen service aan huis.
Kan uiteraard ook zijn dat je dicht bij de grens woont en het totaal geen probleem vindt om de tv in de auto ge vervoeren.
Puntje om over na te denken en de juiste overweging maken😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Van de samsungs weet ik het.
De duitse versies kunnen niet overweg met een CI module van ziggo.
Ik meende dat dit niet geld voor LG's.

Maar houdt idd ook rekening met je garantie. Fabrieks garantie is wat anders dan de garantie die wij kennen en via het aankooppunt verlopen.
Als je in duitsland koopt kan dat voor meer kopzorgen zorgen met garantie kwesties.
Vraag me af wat de prijs in DLD is. Tov van de "aanbiedingen" die in het prijzentopic genoemd worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zo ziet de gele waas eruit aan linkerkant van mijn scherm, witbalans op warm2 en warm1. Twijfel enorm of ik de tv hierom zou moeten omruilen of niet, omdat er toch vaak gezegd wordt dat dit probleem bij quasi elke OLED voorkomt. Wat denken jullie?
(de vlekjes links zijn weerkaatsing van raam achter me)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZrERII.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2PBNasU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij tv's uit het buitenland kan het zijn dat de ingebouwde tuner met andere frequenties oid werkt. Of dat problemen geeft, kan je het beste aan Ziggo of LG vragen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:35
Vanaf volgende week bij de Aldi: een draaibare muurbeugel voor slechts €19,95. Of het lekker past weet ik niet, maar zoniet breng je 'm terug. Er mag een tv aan tot 50kg, dus dat mag geen probleem zijn... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:07:
Zo ziet de gele waas eruit aan linkerkant van mijn scherm, witbalans op warm2 en warm1. Twijfel enorm of ik de tv hierom zou moeten omruilen of niet, omdat er toch vaak gezegd wordt dat dit probleem bij quasi elke OLED voorkomt. Wat denken jullie?
(de vlekjes links zijn weerkaatsing van raam achter me)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dat effect op een wit scherm toch echt niet met mijn B6. Ik zeg terug dat ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Firmware 05.30.03 voor de B6 is nu ook te downloaden via de Nederlandse LG site.

Let op: er zijn mensen die aangeven dat met deze firmware zwart niet meer 100% zwart is (en andere spreken dit weer tegen). Kun je alleen checken in een 100% donkere kamer.

Edit: de download is hier (as usual) belachelijk traag...

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 10-09-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Kijk even naar de orginele LG muurbeugel. Lijkt mij een betere optie. Dacht dat deze dat was: http://www.televisiewinkel.nl/product/1828187/lg-otw150.html

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 11-09-2017 14:19 . Reden: Die Affiliate link is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Puck schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:10:
Firmware 05.30.03 voor de B6 is nu ook te downloaden via de Nederlandse LG site.

Let op: er zijn mensen die aangeven dat met deze firmware zwart niet meer 100% zwart is (en andere spreken dit weer tegen). Kun je alleen checken in een 100% donkere kamer.
Ik zit nog steeds op 04.31.25 :) ben nog geen gebreken tegen gekomen, ik game ook niet dus gamemode mis ik niet en gebruik een ATV dus smart functies gebruik ik toch niet van de TV zelf.

Is het interessant om een firmware update te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

AngelusHD schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:26:
[...]

Ik zit nog steeds op 04.31.25 :) ben nog geen gebreken tegen gekomen, ik game ook niet dus gamemode mis ik niet en gebruik een ATV dus smart functies gebruik ik toch niet van de TV zelf.

Is het interessant om een firmware update te doen?
De release notes zijn weer minimaal. Staat niet in dat deze HLG support heeft en betere near-blacks (wat door andere gebruikers wel al aangetoond is). Of je wilt updaten moet je zelf weten natuurlijk, een downgrade is altijd mogelijk.

Release notes:
1. Improvement
1) Added notification pop up for when app is no longer supported
2) Change in background image of no signal screen
3) Change in Amazon HDR mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb ook een gele waas links van het scherm, zoek nu ff mogelijkheid om het ff goed zichtbaar te maken voor op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

diazull37 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:33:
Ik heb ook een gele waas links van het scherm, zoek nu ff mogelijkheid om het ff goed zichtbaar te maken voor op het forum
YouTube op "10 hour white screen" (oid) of download AVS HD 709 calibratie video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
diazull37 schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:33:
Niet dat het ons gelukkiger maakt, maar als ik hoor dat nog mensen het hebben, dan toont dat toch aan dat er in sé niks fout is met onze tv's maar dat dit gewoon een tekortkoming is van de technologie. Naar wat ik hoor zou dit een gevolg zijn van de antireflectielaag. Vind het ook vervelend omdat ik er voortdurend op zit te letten, mijn vrouw daarentegen vindt het belachelijk dat ik voor zoiets banaal de tv zou omruilen. Want wie zegt dat een nieuwe tv niet zelfde probleem heeft of zelfs slechter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:49:
[...]

Niet dat het ons gelukkiger maakt, maar als ik hoor dat nog mensen het hebben, dan toont dat toch aan dat er in sé niks fout is met onze tv's maar dat dit gewoon een tekortkoming is van de technologie. Naar wat ik hoor zou dit een gevolg zijn van de antireflectielaag. Vind het ook vervelend omdat ik er voortdurend op zit te letten, mijn vrouw daarentegen vindt het belachelijk dat ik voor zoiets banaal de tv zou omruilen. Want wie zegt dat een nieuwe tv niet zelfde probleem heeft of zelfs slechter is?
Exact. Sommige mensen ruilen de TV 4x om, dus het kan als je daar zin in hebt. Ik wil vooral mensen meenemen dat je er ook niet naar moet gaan zoeken. Mocht je er al last van hebben dan is dit niet eens te zien bij 99% van de content. Once seen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Puck schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:28:
[...]

De release notes zijn weer minimaal. Staat niet in dat deze HLG support heeft en betere near-blacks (wat door andere gebruikers wel al aangetoond is). Of je wilt updaten moet je zelf weten natuurlijk, een downgrade is altijd mogelijk.

Release notes:

[...]
Ok dat is best goed nieuws dat de nieuwe firmware HLG HDR ondersteund. Dit had ik namelijk niet meer verwacht voor de B6 serie, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Bij mij is die gele waas afhankelijk vanwaar ik de tv bekijk. Als ik me een halve meter verplaats dan verplaats de waas zich ook.

Iemand enig idee hoe een harddisk werkend te krijgen op de Lg? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

NeWSJuNK schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:29:
Iemand enig idee hoe een harddisk werkend te krijgen op de Lg? 8)7
Zorgen dat hij als FAT32 of NTFS is geformatteerd. Kan zijn dat je Samsung een ander formaat gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hier ook hoor, vervelende is gewoon dat die gele waas meest zichtbaar is vanaf de plaats waar ik doorgaans zit. Mocht het meer opzij zijn, dan zou het me niet storen. Nu goed, het is een detail dat opvalt als je erop let, maar zoals ik zie ben ik nog helemaal niet zo zeker of ik hem daarom wel zou ruilen want al de rest is echt perfect tot nu toe.

Die hdd werkende krijgen > formatteren in de tv zélf denk ik, voor zover ik hierover al info heb gezien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:07
Waarom zou je de tv niet retourneren als er een gele waas te zien is? Dat mag toch gewoon niet voor een tv van tussen de 2000 en 4000 euro. Laat lg maar voor de kosten opdraaien zodat ze voortaan de kwaliteit beter controleren.
Ja het is een hoop gedoe en gekloot, maar je betaalt behoorlijk wat centen en niet voor Aldi tv kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik geef je 100% gelijk, maar als die bij quasi elke (7-serie) tv voorkomt, is het misschien gewoon een gevolg van de technologie/gebruikte materialen en heeft omruilen weinig zin niet? Ik vind het behoorlijk storend, maar het wallmounten was hier ook al geen sinecure en om dan de tv -tig keer te gaan ruilen, heb ik weinig zin in. Ben ook niet zeker of dit zo makkelijk gaat eigenlijk, heb een mail proberen sturen via email formulier op LG website maar dat werkt blijkbaar niet. Kan alles invullen maar als ik op "verzenden" klik gebeurt er niks. Iemand een email adres van LG support (België) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:15
Net de nieuwe software er opgezet is te downloaden op LG site ,
hlg hdr ziet er mooi uit is te zien via ses uhd demo channel op astra 19.2E 10993 H 22000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Ik twijfel ook of ik er wat mee ga doen.
De vrouw was alweer boos omdat ik weer wat heb gevonden .
Ik kom van een ks7000 waar de blooming en halos heel erg aanwezig waren en dat was ook grootste reden om hem weg te doen.
Ik heb nu heel wat slides bekeken en eigenlijk is er verder niet veel mis met de tv.
Neem ik de gok om hem te gaan omruilen met de kans op "andere" foutjes, of laat ik hem staan. Aaaargh :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Denk dat wij tweelingsbroers zijn en onze vrouwen tweelingzussen, want is hier zelfde verhaal :) "Zeg, je gaat die nu toch niet ruilen voor zoiets?". Het is en blijft een 'minor' issue, maar voor een tv van deze prijs zou die perfect moeten zijn. Dat gezegd zijnde ben ik zeker, dat ik met mijn geluk, vermoedelijk een vervanger krijg die nog slechter is.

Diazull, met welke cijfers begint je serienummer? De mijne met 707 wat betekent dat ie gemaakt is in 07/2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
De mijne begint met 708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb ook in die situatie gezeten. Tot 2 maal toe een b6 omgeruild vanwege groene tint in de hoeken.
Lg doet er trouwens niks aan. Valt binnen de "specificaties".

Ik stoorde mij er enorm aan. En de tint gaat ook niet weg.

Nu een e6 staan. Die heeft gelukkig geen storende tint.

Ik zou het toestel omruilen nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 16:48
Op mijn LG OLED tv kreeg ik geen 5.1 geluid via de Netflix app. Naar wat zoeken kwam ik deze fix tegen en nu werkt het gelukkig weer. :)

http://www.lg.com/es/posv...etflix-activar-sonido-5-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

invincible30 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:32:
Ik heb ook in die situatie gezeten. Tot 2 maal toe een b6 omgeruild vanwege groene tint in de hoeken.
Lg doet er trouwens niks aan. Valt binnen de "specificaties".

Ik stoorde mij er enorm aan. En de tint gaat ook niet weg.

Nu een e6 staan. Die heeft gelukkig geen storende tint.

Ik zou het toestel omruilen nu het nog kan.
Het lastige is ook nog eens dat dit in de meeste gevallen nog rechtgetrokken kan worden na een paar 100 uur kijken. Althans, uniformiteit kan veranderen. Mijn B6 was aan het begin minder uniform dan nu. Helaas kan dat ook soms andersom gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Groene tint lijkt mij zeer ergerlijk, de gele tint valt alleen op op witte achtergrond, dat maakt het juist zo moeilijk, verder zie ik weinig aparte dingen en das ook al heel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:46
Puck schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:10:

Edit: de download is hier (as usual) belachelijk traag...
kwam hier gewoon met 800mbit binnen....

Maar thx voor de headsup. Ik ga hem eens installeren en kijken wat het doet.

Over het gele waas verhaal.

Ik heb echt het gevoel dat het bij mij erger wordt. Ik ahd het eerst alleen boven, maar nu op meerdere plekken.

Dit wordt een beetje hetzelfde verhaal als de green blobs van panasonic :P

Eens een paar andere schermen kijken om te zien hoe het daar is.

[edit]
De geen-input-plaatjes zijn een hele verbetering. Die hond was ik al aardig zat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 10-09-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ik heb de laatste firmware (5.30.10) voor de e6 geprobeerd. Het stotteren van 1080i signaal is inderdaad opgelost. Positief dus.

Daarna de hdr game modus bekeken. Inderdaad is deze erg donker geworden.
LG heeft als oplossing gegeven om dynamisch contrast op hoog te zetten.

En inderdaad dit ziet er prima uit.
Maar na het goed vergelijken tussen de normale hdr en de game hdr modus, vond ik de kleuren van de game modus iets te verzadigd.

De instellingen voor beide hdr modussen zijn trouwens identiek qua contrast en kleuren etc.

Dit was te zien met f1 2017.
De Ferrari is dan meer donker oranje bijvoorbeeld.

Het verschil is heel subtiel. Maar merkbaar.

Dus ik ben weer terug naar oude firmware versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Met dynamisch contrast op hoog zijn de kleuren inderdaad verneukt. Rood is dan ineens oranje.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

zwembroek schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:04:
Met dynamisch contrast op hoog zijn de kleuren inderdaad verneukt. Rood is dan ineens oranje.
Klopt ja. Maar het was het proberen waard.
Ik denk ook niet dat lg de hdr game modus nog gaat veranderen.

Ik blijf wel bij versie 4.31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Ik blijf ook bij de oude firmware. Dan maar geen HLG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
HLG voegt toch niks toe op dit moment.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik ook heb de nieuwe firmware gedownload, echter zie ik met Live TV van ziggo (1080i) nog steeds een soort stroperig effect.

Ik heb de tru-motion nu op 5/7 staan. Hierdoor wordt het beeld wat vloeiender. maar heb 't eigenlijk liever uit staan.

blur op 30fps is heel normaal toch? (tijdens games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mogelijk is dit niet helemaal het geschikte topic, maar ik probeer het toch gezien de kennis die hier aanwezig is. ;)

Ik heb vanmiddag mijn Intel NUC, die normaliter rechtstreeks op m'n Pioneer VSX-S510 receiver is aangesloten, op m'n LG OLED55B6V aangesloten. Op dat moment kon ik in Windows 10 wél de 4K resolutie selecteren. De NUC is met HDMI High Speed kabel aangesloten op de HDMI 1.4 poort van de Intel NUC. De TV geeft dan ook netjes 2160p aan via de Info knop.

Echter, wanneer ik de NUC op de Pioneer receiver heb aangesloten, kan ik maximaal 1080p als resolutie in Windows 10 selecteren en zie ik ook maar 1080p in de linkerbovenhoek van de TV. Terwijl de Pioneer 4K Passthrough ondersteund.

Nu is mijn vraag.. zou de 4K Passthrough wel werken als ik de NUC middels een Mini DisplayPort naar HDMI adapter aansluit op de Pioneer receiver i.p.v. via HDMI? Al zou ik dat wel opmerkelijk vinden, want klaarblijkelijk kan de NUC gewoon 4K via de HDMI verwerken, als ik 'm rechtstreeks op de TV aansluit.

Iemand ervaring hiermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Rivanov Niet geschoten is altijd mis; heb je Passthrough al geprobeerd? Ik zag trouwens wel op de site van Pioneer USA dat er regelmatig wordt gesproken over HDMI 1.x en dan zou (theorie) je maximaal 2160p30 kunnen doorsturen. Enig idee wat voor refresh-rate Windows wil gooien over die kabel; grote kans dat het meer dan 30Hz is en dan behoort (theorie) de receiver het niet te snappen.

Neem aan dat je een NUC 5-serie of 6-serie hebt; die hebben maximaal HDMI 1.4 ongeacht welke aansluiting.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@MAX3400 Ik weet niet waar ik Passthrough kan activeren? Kan nergens die setting vinden in ieder geval.. ook op het internet kan ik er weinig over vinden. Volgens mij is dit een standaard functionaliteit en bepaalt de receiver het zelf.

Het is de Intel NUC NUC6i5SYH met HDMI 1.4
Die ondersteund inderdaad maar 2160p30 maar wanneer ik 'm dus rechtstreeks op de TV aansluit dan wordt de 4K resolutie wel herkend in Windows. Aangesloten via de receiver, wordt de Pioneer als monitor gezien in Windows, en is 1080p de maximale resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:34:
@MAX3400 Ik weet niet waar ik Passthrough kan activeren? Kan nergens die setting vinden in ieder geval.. ook op het internet kan ik er weinig over vinden. Volgens mij is dit een standaard functionaliteit en bepaalt de receiver het zelf.

Die ondersteund inderdaad maar 2160p30 maar wanneer ik 'm dus rechtstreeks op de TV aansluit dan wordt de 4K resolutie wel herkend in Windows. Aangesloten via de receiver, wordt de Pioneer als monitor gezien in Windows, en is 1080p de maximale resolutie.
Ik had hetzelfde bij mijn Pioneer en nu mijn Onkyo icm met een nuc.
Vermoedelijk komt dit omdat de nuc de versterker niet detecteert als display, of niet ziet dat er nog een tv achter hangt. Daarom ziet hij denk ik de 4K niet als ondersteunde resolutie.

Ik heb een custom resolutie aangemaakt van 4096x2160P30 en 3840x2160P30.
Ik heb een NUC7 en daar lukt het met de HDMI aansluiting zelfs op 2160p60. (hier had ik wat microstutter in het geluid dus toch maar weer terug).
Momenteel zit ik niet op de NUC maar als je zoekt naar custom resolution in windows 10 kom je er wel.

ik vond dit wel even snel:
http://insights.club-3d.c...king-with-intel-graphics/

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 10-09-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zal morgen na het werk eens kijken. Had de Custom Resolution al wel gevonden in het Intel Graphics Center, maar nog niet mee gespeeld. Morgen testen! :)

/edit: jouw link gaat er wel vanuit dat je de Club 3D adapter hebt? @ApC_IcE

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 10-09-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:34:

Het gaat flink offtopic zo, en ik ga er niet al teveel op in, maar het zou misschien logischer zijn om jouw type NUC via de Displayport, middels een actieve DP>HDMI2 adapter, aan je tv aan te sluiten? Mits 4k/60Hz iets is wat je ook zou willen hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
hardware-lover schreef op maandag 11 september 2017 @ 02:37:
[...]

Het gaat flink offtopic zo, en ik ga er niet al teveel op in, maar het zou misschien logischer zijn om jouw type NUC via de Displayport, middels een actieve DP>HDMI2 adapter, aan je tv aan te sluiten? Mits 4k/60Hz iets is wat je ook zou willen hebben?
Wilde er ook niet al teveel offtopic over gaan. Dus ik laat het hier nu voorlopig ook bij.
Ik ga het testen met een Mini DP naar HDMI adapter, ik sluit hiermee mijn NUC rechtstreeks aan op de receiver en kijk dan even of ik nu wel de 4K resolutie aan kan in Windows 10. Mocht dat niet werken dan is het gewoon een issue met m'n receiver, dat Windows 10 deze niet als een 4K apparaat ziet (middels passthrough) en 1080p dus de maximale resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:27

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Rivanov schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:33:
Zal morgen na het werk eens kijken. Had de Custom Resolution al wel gevonden in het Intel Graphics Center, maar nog niet mee gespeeld. Morgen testen! :)

/edit: jouw link gaat er wel vanuit dat je de Club 3D adapter hebt? @ApC_IcE
Ja dat klopt. Ik had ook die adapter.
Ik heb nu een nuc 7 waar dat niet meer hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kent iemand het email adres van LG België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 21:54
@lapino

Misschien een beetje flauw, maar als je gewoon op de lg website kijkt en locatie als België instelt kom je bij het contact formulier.

Overigens lijkt het er op dat NL en BE als hetzelfde behandeld worden.

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
voor die LG q6 actie, knippen jullie letterlijk die hele bon uit die doos? hoe zit dat dan met garantie als over een maand je toestel stuk is en je doos is beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ambition88 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:10:
voor die LG q6 actie, knippen jullie letterlijk die hele bon uit die doos? hoe zit dat dan met garantie als over een maand je toestel stuk is en je doos is beschadigd?
FOKA vertelde me in de winkel dat ik de doos alleen de eerste 14 dagen hoef te bewaren ivm DOA / WKOA.

Dan nog; het is een stukkie van 15 bij 20 cm; plak er even wat ductape overheen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:12:
[...]

FOKA vertelde me in de winkel dat ik de doos alleen de eerste 14 dagen hoef te bewaren ivm DOA / WKOA.

Dan nog; het is een stukkie van 15 bij 20 cm; plak er even wat ductape overheen en klaar.
Ja true :) maar even van de week op de bus doen dan, maak wel ffe een foto voor de zekerheid, mocht de bon kwijt rake met de post.

http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1505113038

Technicolor hdr later dit jaar. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 11-09-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
LuisjeNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:31:
@lapino

Misschien een beetje flauw, maar als je gewoon op de lg website kijkt en locatie als België instelt kom je bij het contact formulier.

Overigens lijkt het er op dat NL en BE als hetzelfde behandeld worden.

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email
heel raar, maar site laadde blijkbaar niet volledig op hier, op ipad staat telnr wel. toch maar eens bellen ivm die gele tint. verkleuring is volledig weg als ik in hoek van 30 graden kijk, maar verschijnt duidelijker hoe meer ik recht op scherm ga kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:25
Via firmware update voor 2017 tv's dus 2016 valt buiten de boot. Zo te zien is je tv maar 1 jaar up to date.Elk jaar komt er iets nieuws, nu wachte op hdmi 2.1

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Amaze86 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:50:
[...]

Via firmware update voor 2017 tv's dus 2016 valt buiten de boot. Zo te zien is je tv maar 1 jaar up to date.Elk jaar komt er iets nieuws, nu wachte op hdmi 2.1
Zolang de bestaande features blijven werken en de bugs gefixt worden zie ik het probleem niet. Mensen verwachten tegenwoordig dat hun TV's apparaten alle toekomstige features ook krijgen. De TV ondersteund nog steeds alles wat hij bij aankoop ondersteunde. We mogen (imho) al blij zijn dat LG zowaar HLG ondersteuning en een HDR Game Mode op de 2016 modellen heeft toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zonet LG aan de telefoon ivm die gele waas, volgens hen is dit 'normaal' en een gevolg van OLED techniek waarbij uniformiteit niet 100% gegarandeerd is. Dus maw ik kan blijven zitten met die gele waas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:46
lapino schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:00:
Zonet LG aan de telefoon ivm die gele waas, volgens hen is dit 'normaal' en een gevolg van OLED techniek waarbij uniformiteit niet 100% gegarandeerd is. Dus maw ik kan blijven zitten met die gele waas. :(
Ja, kijk en ik kan dat ook wel prima begrijpen ergns hoor. Als ze voor dit geld een tv zonder waas konden produceren ,dan zouden ze dat ook wel doen. Het blijft gewoon in 99% van de gevallen een awesome tv.

Ik blijf erbij dat het een gevolg van de ABL kan zijn (daarom zie ik het volgens mij ook meer opde 6 serie dan de 7).

Hoe panasonic ABL implementeerde op hun plasma's was gewoon bv rood terugschroeven. Dit zorgde ervoor dat op volleidge schermen daar je ook een wat groenige waas kreeg. dit viel de meeste mensen niet op trouwens.

Bij mijn b6 lijkt het erger te wordne naarmate het paneel warmer wordt. Maar ik durf het nite zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28
Ik heb voor de gein een android box aangeschaft om LibreElec op te draaien. Had hiervoor een i3 NUC, maar die doet geen 4K. Voor 28 euro vond ik het wel leuk om te proberen iig. Anyhow. Pleasantly surprised. 4K, HD Audio, HDR en Kodi loopt nog soepel ook. Heb zelfs het gevoel dat het beeld beter is ook.

Maar goed, er is altijd een maar. Dat ding zou 4K@60Hz weer moeten kunnen geven. Zodra ik hem in Kodi op 4K zet, zet hij hem echter vast op 24Hz. Voor afspelen van media is het prima, maar de GUI is wat sluggish hierdoor. Op 1080p@60Hz voelt hij snappier aan. Kan een B6 wel 4K@60Hz weergeven eigenlijk? En zo ja, moet ik dan wat veranderen? De input staat al als PC gedefineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Raziel schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:41:
Ik heb voor de gein een android box aangeschaft om LibreElec op te draaien. Had hiervoor een i3 NUC, maar die doet geen 4K. Voor 28 euro vond ik het wel leuk om te proberen iig. Anyhow. Pleasantly surprised. 4K, HD Audio, HDR en Kodi loopt nog soepel ook. Heb zelfs het gevoel dat het beeld beter is ook.

Maar goed, er is altijd een maar. Dat ding zou 4K@60Hz weer moeten kunnen geven. Zodra ik hem in Kodi op 4K zet, zet hij hem echter vast op 24Hz. Voor afspelen van media is het prima, maar de GUI is wat sluggish hierdoor. Op 1080p@60Hz voelt hij snappier aan. Kan een B6 wel 4K@60Hz weergeven eigenlijk? En zo ja, moet ik dan wat veranderen? De input staat al als PC gedefineerd.
Ja dat kan hij, maar enkel SDR: 4k 10bit HDR is onder HDMI 2.0b nog gelimiteerd tot 30hz. De TV speelt gewoon af wat hij ontvangt, daar zou je niks voor in hoeven te stellen op de TV zelf. Je zult het dus in de Android box / Kodi moeten zoeken (of eventueel een andere kabel proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
lapino schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:00:
Ja, had ik ook bij mijn oude (= inmiddels vervangen door inbranden v/h display) panel van de 55E6. De huidige is vrijwel egaal. Het was volgens mij ook een beetje inherent aan welk omgevingslicht op mijn 55E6 viel: overdag vond ik het duidelijker dan in de avond. Maar dat kan verbeelding zijn geweest.
Wat bij mij wel wat hielp is om de kleurtemperatuur wat warmer in te stellen. In plaats van het veelal geadviseerde warm 2, terug naar warm 1 of zelfs neutraal. Het beeld wat feller en wit oogt wat witter waardoor geel in het wit wat verblind wordt. Zoiets dan.

Overigens is ook bij een lcd het display op puur wit ook niet altijd (of beter: nooit) egaal en vaak aardig vlekkerig. Mijn plasma (42gt60 Panasonic) heeft een groene waas / blob aan de linkerkant bij een wit vlak Om maar wat te noemen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 18:45
Raziel schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:41:

Welke Android box heb je gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28
Tovenaar schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:26:
[...]

Welke Android box heb je gekocht als ik vragen mag?
Deze:
https://www.aliexpress.co...5-UHD-4K/32676302230.html

Was €28 in de sale, nu is hij €32. Het juiste LibreElec image op een MicroSD kaartje zetten, tandenstoker achterin, power erop en klaar is kees. Werkte zo goed, dat ik hem gelijk op interne storage heb gezet.

De 1GB versie zou het ook moeten doen, scheelt je een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Nu online
Geen enkele tv is perfect helaas. Mijn 65c6 leek een lot uit de loterij. Geen banding, super uniform bij 5% grijs, 10% grijs, geen dode pixels, geen groene of gele waas, gewoon 100% wit. Maar nu is toch het rtl4 logo ingebrand. Nu ik oled light al een maandje op 30 heb gezet lijkt het logo wat te vervagen. Je ziet het ook alleen maar bij volledig rode beelden zoals de mediamarkt reclame. Bij gewone content valt het niet op. Maar toch zonde dat het er is. Ik ga mijn paneel absoluut niet vervangen. Omdat ik er waarschijnlijk een minder paneel voor terug krijg. En over die nieuwe HDR standaard kan ik ook niet wakker liggen. Ik geloof er niet in dat dit alles binnen 5 jaar de nieuwe standaard gaat worden. En dan is het alweer tijd voor een nieuwe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heeft iemand zijn/haar tv laten kalibreren?

Neem aan dat deze settings bewaard blijven bij een firmware-update?

Kan het niet 1-2-3 vinden op GoT of op avsforum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MAX3400 schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:09:
Heeft iemand zijn/haar tv laten kalibreren?

Neem aan dat deze settings bewaard blijven bij een firmware-update?

Kan het niet 1-2-3 vinden op GoT of op avsforum.
Settings blijven gewoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
zwembroek schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:25:
Geen enkele tv is perfect helaas. Mijn 65c6 leek een lot uit de loterij. Geen banding, super uniform bij 5% grijs, 10% grijs, geen dode pixels, geen groene of gele waas, gewoon 100% wit. Maar nu is toch het rtl4 logo ingebrand. Nu ik oled light al een maandje op 30 heb gezet lijkt het logo wat te vervagen. Je ziet het ook alleen maar bij volledig rode beelden zoals de mediamarkt reclame. Bij gewone content valt het niet op. Maar toch zonde dat het er is. Ik ga mijn paneel absoluut niet vervangen. Omdat ik er waarschijnlijk een minder paneel voor terug krijg. En over die nieuwe HDR standaard kan ik ook niet wakker liggen. Ik geloof er niet in dat dit alles binnen 5 jaar de nieuwe standaard gaat worden. En dan is het alweer tijd voor een nieuwe TV.
Ga ook proberen om gewoon te zien of ik aan die gele tint kan wennen, en of die misschien een beetje minder na verloop van tijd. Zoniet, dan zal het garantie-geval worden. Ondertussen vernomen dat LG sowieso hiervoor langs komt, dus kan dan altijd zien wat de technieker er dan zelf van vindt. Ga in eerste plaats eens proberen om een 7-serie ergens in een winkel te bekijken en zien of die waas er ook op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Viel me zonet op terwijl dochtertjes naar Frozen aan het kijken zijn via de Netflix-app, dat de resolutie van de film echt wel héél belabberd is. Heb nochtans vlak daarvoor episode bekeken van The Expanse en dat zag er prima uit qua scherpte. Iemand idee waar dit aan kan liggen? Of is Frozen gewoon zo 'slecht' op netflix?

edit: heb via een app op ipad even nagekeken, en blijkbaar speelt de film op de televisie aan < 1mbps, 480p... ???

edit2: nevermind, maar even posten, misschien helpt het iemand anders ook... heb 4 profielen, en blijkbaar had ik op profiel van de dochters ingesteld dat kwaliteit op "normaal" mocht staan voor netflix. Even met hun profiel aangelogd op pc, profiel aangepast naar "hoge" kwaliteit en nu is het een mooie 1080p stream.

[ Voor 41% gewijzigd door lapino op 11-09-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

lapino schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:23:
[...]

Ga ook proberen om gewoon te zien of ik aan die gele tint kan wennen, en of die misschien een beetje minder na verloop van tijd. Zoniet, dan zal het garantie-geval worden. Ondertussen vernomen dat LG sowieso hiervoor langs komt, dus kan dan altijd zien wat de technieker er dan zelf van vindt. Ga in eerste plaats eens proberen om een 7-serie ergens in een winkel te bekijken en zien of die waas er ook op zit.
Kan je de tv niet omruilen via je verkooppunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nope, heb ze gecontacteerd en ze beschouwen dit niet als een DOA en omruilen kan niet want ze hebben er geen meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wanneer houden jullie nu eens op met klagen over die imperfecties, ik durf zo bijna geen TV meer te kopen. :( ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:23:
[...]

Zet hem eens op warm1. Warm2 maakt alles gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Yep maar dat is het probleem niet hoor, geloof me, heb wel wat ervaring met afstellen van tv's. En op warm1 is het uiteraard iets minder zichtbaar maar dan nog is er een deel van linkerkant van scherm iets minder 'wit' met een gele waas. Dit verdwijnt volledig als ik schuinlinks op scherm kijk, dus vrij zeker dat het inderdaad wel iets met coating zal te maken hebben. Ik probeer het te negeren, is nu niet dat het altijd zichtbaar is hoor, enkel bij scenes met wit of waar een deel links wit(ter) is, bijvoorbeeld bij notificaties van PS4, dan zie je duidelijk dat dat witte blokje dat verschijnt aan linkerkant wat feller lijkt dan de rechterkant van dat blokje. Is detail maar is dan ook dure tv hé, mag dan wel perfectionistisch doen. Denk dat ik toch eens tech laat komen want is bij scenes waar veel wit is toch echt heel duidelijk zichtbaar.Fuck ze... :(

Dat gezegd zijnde, net uurtje Uncharted:Lost Legacy achter de rug in HDR...wow. En dan ben ik een projectiescherm van 100" gewoon met een Sony HW40ES, toch ook niet bepaald rommel.

[ Voor 17% gewijzigd door lapino op 11-09-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Die gele waas valt bij mij alleen op bij stilstaand beeld. Bijvoorbeeld de witte achtergrond van deze site. Bemerk je het ook bij gewoon tv kijken of netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik merk het op als er witte scenes zijn he, dan zie je duidelijk dat het wit rechts niet fel wit is zoals de rest van beeld. Net alsof op dat deeltje de witbalans op warm2 staat ipv warm1. Mijn vrouw stoort het niet, maar ik zit continu naar links te kijken en verschillen te zoeken. Autistisch trekje... Maar ik ben dan ook zo een gek die wel duizend keer de instellingen en kleuren tweakt tot die perfect zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door lapino op 11-09-2017 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

lapino schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:32:
Yep maar dat is het probleem niet hoor, geloof me, heb wel wat ervaring met afstellen van tv's. En op warm1 is het uiteraard iets minder zichtbaar maar dan nog is er een deel van linkerkant van scherm iets minder 'wit' met een gele waas. Dit verdwijnt volledig als ik schuinlinks op scherm kijk, dus vrij zeker dat het inderdaad wel iets met coating zal te maken hebben.
Klopt alleen niet door de anti-reflectie coating.

LG gebruikt op dit moment bottom-emission OLED's en die hebben een polarizatie filter nodig.
Alles lijkt erop te wijzen dat de gele tint veroorzaakt wordt door productie toleranties van dat filter.

Er gaan "geruchten" dat LG volgend jaar gaat overstappen (ik acht de kans klein) naar top-emission OLED's.
Het polarizatiefilter is dan niet meer nodig en door de gewijzigde layout is er meer ruimte voor de subpixels (hogere lichtopbrengst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Maar als dit inderdaad gevolg is van productieproces, is het dan werkelijk bij elke tv zichtbaar of is het een fout in productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:49:
Maar als dit inderdaad gevolg is van productieproces, is het dan werkelijk bij elke tv zichtbaar of is het een fout in productie?
Elke huidige OLED TV heeft er in meer of mindere mate last van. Minder als in "niet te zien met het normale oog" en meer tot aan "ik zie het zelfs bij gewone content".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Puck schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:50:
[...]

Elke huidige OLED TV heeft er in meer of mindere mate last van. Minder als in "niet te zien met het normale oog" en meer tot aan "ik zie het zelfs bij gewone content".
Correct, als je persé OLED wil dan is de enige oplossing omruilen en hopen dat je een toestel krijgt waarbij de gele tint minder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 12:15
Voor de mensen met Netflix-problemen. Ik had dus het probleem dat met de meeste series/films de kwaliteit steeds wegzakte naar 480p en de snelheid <1mbps. Dat probleem lijkt nu weg te zijn en ik heb zojuist eindelijk voor het eerst Ironfist in DV en 4K kunnen kijken: fantastisch mooi!

Ik dénk dat dit de oplossing was; ik heb meerdere accounts op Netflix. Het account dat ik gebruik stond op afspeelkwaliteit "Hoog". De andere accounts (van mijn vrouw en Kids) stonden wel nog op "Automatisch", deze heb ik ook op Hoog gezet.
Het kan toeval zijn, maar nu werkt het opeens als een zonnetje! Misschien hebben degene bij wie het niet werkt ook meerdere accounts en staan ze niet allemaal ingesteld op Hoog. Willen jullie kijken of alle accounts op Hoog instellen ook voor jullie werkt?

Edit: te vroeg gejuicht :(. Marco Polo is nog steeds drama.

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 11-09-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ruilen en dan ander issue zoals banding ? Zal er eens goed over moeten nadenken. Toch jammer dat dit probleem bestaat, had ik het geweten ik was nog even bij mijn plasma gebleven. Toch enorm hoe.goed.plasma eigenlijk was als je vergelijkt met huidige tech he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Steven030 schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:14:
Voor de mensen met Netflix-problemen. Ik had dus het probleem dat met de meeste series/films de kwaliteit steeds wegzakte naar 480p en de snelheid <1mbps. Dat probleem lijkt nu weg te zijn en ik heb zojuist eindelijk voor het eerst Ironfist in DV en 4K kunnen kijken: fantastisch mooi!

Ik dénk dat dit de oplossing was; ik heb meerdere accounts op Netflix. Het account dat ik gebruik stond op afspeelkwaliteit "Hoog". De andere accounts (van mijn vrouw en Kids) stonden wel nog op "Automatisch", deze heb ik ook op Hoog gezet.
Het kan toeval zijn, maar nu werkt het opeens als een zonnetje! Misschien hebben degene bij wie het niet werkt ook meerdere accounts en staan ze niet allemaal ingesteld op Hoog. Willen jullie kijken of alle accounts op Hoog instellen ook voor jullie werkt?
Ik had eerder vanavond alle accounts van auto naar hoog gezet, helaas is bijv. Okja nog steeds bagger (lees hoofdzakelijk 480) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 12:15
CVar schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:54:
[...]

Ik had eerder vanavond alle accounts van auto naar hoog gezet, helaas is bijv. Okja nog steeds bagger (lees hoofdzakelijk 480) :'(
Ja helaas, je hebt gelijk, ik had te vroeg gejuicht :(. Gek genoeg dat series die het eerst totaal
niet deden (Meridian en Ironfist) het nu wel ineens enigszins lijken te doen. Maar andere series inderdaad niet

[ Voor 20% gewijzigd door Steven030 op 11-09-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hoe kun je de afspeelkwaliteit aanpassen in netflix? Ik zie het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08
NeWSJuNK schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:40:
Hoe kun je de afspeelkwaliteit aanpassen in netflix? Ik zie het niet :/
Account - playback settings
Pagina: 1 ... 37 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.