Hotwheels schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:28:
Ik sta op het punt een OLED tv in Duitsland te kopen. Deze heeft precies hetzelfde typenummer als in Nederland (een V en geen D). Kan ik hierop gewoon mijn Ziggo CI+ module aansluiten en Ziggo bekijken? Wie heeft er ervaring met een tv uit Duitsland?
Voor ik de LG kocht heb ik eerst gekeken naar een Samsung. En ook worden net als LG uiteraard overal aangeboden met verschillende lage prijzen.
1 winkel adviseerde mij om niet buiten de Benelux te kopen ivm garantie of goede werking.
Deze vraag heb ik bij Samsung neergelegd en kreeg onderstaande reactie terug
Hi Richard, goeie vraag! Toestellen van buiten de Benelux bevatten andere onderdelen en software, waardoor deze wellicht inderdaad niet te repareren zijn hier. Ook kan de CI+ module en de SmartHub niet naar behoren werken, deze zijn immers gemaakt voor een andere regio. Via
http://Bol.com vind er ook verkoop via externe verkopers plaats, deze kunnen inderdaad ook niet-Benelux modellen aanbieden. ^Jill
Ik gok dat het niet anders is bij LG.
Uiteraard bestaat er ook zoiets als Europees gelijkheid qua garantie etc.
Maar ga er niet teveel van verwachten. Alles zal je dan via Duitsland moeten regelen en verwacht zeker geen service aan huis.
Kan uiteraard ook zijn dat je dicht bij de grens woont en het totaal geen probleem vindt om de tv in de auto ge vervoeren.
Puntje om over na te denken en de juiste overweging maken😀