Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Ik lees de laatste week plots veel klachten over de kwaliteit van Netflix op LG toestellen, niet alleen op tweakers maar ook op andere fora. Zou er iets misgelopen zijn in de laatste Netflix app voor WebOS, of in een update van het netwerkkaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

Puck

W32.Deadcode.A

road rebel schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:50:
Ik lees de laatste week plots veel klachten over de kwaliteit van Netflix op LG toestellen, niet alleen op tweakers maar ook op andere fora. Zou er iets misgelopen zijn in de laatste Netflix app voor WebOS, of in een update van het netwerkkaartje?
Netwerkkaart / Wifi is het probleem niet, heb namelijk nergens last van qua netwerk, maar gebruik geen Netflix.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Puck schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:10:
[...]

Netwerkkaart / Wifi is het probleem niet, heb namelijk nergens last van qua netwerk, maar gebruik geen Netflix.
Same here; heb geen NetFlix maar mijn E7 trekt zonder problemen 80Mbit op 4K YT binnen. Heb nog geen hapertje gezien op mijn televisietje. Dat gezegd hebbende (zonder anderen tegen de schenen te schoppen); mijn netwerk is al 5 maanden volledig stabiel met Gbit ethernet, 2x 2.4GHz en 2x 5GHz, meerdere VLANs en heeft extern 500/500 glas.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:31
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:29:
[...]

Zet hem eens op warm1. Warm2 maakt alles gelig.
Ik heb die van mij ook op warm1 staan oogt veel mooier/natuurlijker. wit is teminste echt wit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ambition88 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:39:
[...]

Ik heb die van mij ook op warm1 staan oogt veel mooier/natuurlijker. wit is teminste echt wit. :)
Dat bedoel ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Over de Netflix problemen:

Op mijn B6v heb ik al een geruime tijd last van dat hij de films/series af en toe start in een gecropte versie. Het is dan ingezoomed, zodat er sommige dingen wegvallen in het scherm. Dan moet ik eerst even een andere film starten, en dan weer teruggaan naar de film/serie die ik wilde kijken.

Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:54
@Rub3s

Heb je "just scan" op je tv aanstaan?

Staat onder je beeld instellingen ergens.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Ik heb mn b6v ook geupdate naar .03
HLG werkt prima! verder geen veranderingen gezien.
Hier geen last van netflix problemen.
Ik kan alleen niet vinden hoe je de info tevoorschijn tovert bij netflix.
Wel een paar keer vreemde dingen gehad met de netflix app maar toen hielp verwijderen en opnieuw installeren prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 12:15
ikdedinges schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:49:
Ik heb mn b6v ook geupdate naar .03
HLG werkt prima! verder geen veranderingen gezien.
Hier geen last van netflix problemen.
Ik kan alleen niet vinden hoe je de info tevoorschijn tovert bij netflix.
Wel een paar keer vreemde dingen gehad met de netflix app maar toen hielp verwijderen en opnieuw installeren prima!
Als je de LG TV Plus app op je telefoon hebt ga je naar Touchscreen en dan is daar de info button.
Ik heb overigens het idee dat de Netflix problemen alleen bij de (C?)2017 modellen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Rub3s schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:54:

Op mijn B6v heb ik al een geruime tijd last van dat hij de films/series af en toe start in een gecropte versie. Het is dan ingezoomed, zodat er sommige dingen wegvallen in het scherm. Dan moet ik eerst even een andere film starten, en dan weer teruggaan naar de film/serie die ik wilde kijken.

Ja, dit heb ik ook erg vaak. Ik herstart de ep dan meestal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 07:23
Steven030 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:09:
[...]

Ik heb overigens het idee dat de Netflix problemen alleen bij de (C?)2017 modellen spelen
Het schijnt ook op de LG UP970 te gebeuren.
Las dat iemand met een Sony A1 er ook last van had maar kreeg het opgelost door een downgrade van zijn Netflix app op de TV.

Iets wat op de LG niet echt mogelijk is zover ik weet.

Blijft vaag wat er nu precies aan de hand is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
Rub3s schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:54:

Yep, gebeurt mij ook regelmatig, ook klapt bij mij Netflix er regelmatig uit. Wat helpt volgens support van LG is even de stekker er tien minuten uit halen, daarna gaat het bij mij inderdaad beter. Helaas na enige tijd weer last en nu komt er een monteur van LG er naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 17:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

Tovenaar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:41:
[...]

Yep, gebeurt mij ook regelmatig, ook klapt bij mij Netflix er regelmatig uit. Wat helpt volgens support van LG is even de stekker er tien minuten uit halen, daarna gaat het bij mij inderdaad beter. Helaas na enige tijd weer last en nu komt er een monteur van LG er naar kijken...
Mij lukt het opzich wel om dat croppen te fixen door even een andere film te kiezen. Echt handig is het niet en het zou ook fijn zijn als ze die bug eruit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:16
Hier nog geen problemen ondervonden met netflix. C7 draadloos met wifi verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 09:41
Rub3s schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:46:
[...]

Mij lukt het opzich wel om dat croppen te fixen door even een andere film te kiezen. Echt handig is het niet en het zou ook fijn zijn als ze die bug eruit halen...
Gebeurt bij mij ook regelmatige de eenvoudigste manier om dit goed te krijgen is , druk op instellingen (de knop onder guide op je AB) kies beelddverhouding (oranje icon ) kies vervolgens beeldverhouding 16:9 of orgineel) scheelt je heel wat handelingen uiteraard zou een bugfix beter .Ik heb dit probleem al een paar keer gemeld bij Netfiix en LG .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Is het overigens normaal dat je colour banding ziet op de B6?

Tijdens het spelen van Destiny 2 enigszins last van bij grijze beelden (kleuren lopen niet netjes over maar je ziet verschillende kleuren grijs.)

Nu weet ik dat het spel op 1080p afspeelt maar ik heb de settings van de console op automatisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Denk dat dit de zogenaamde 'banding' is die je ervaart, bij de ene tv blijkbaar meer zichtbaar dan andere; Ik vind OLED nog steeds prachtig qua zwartwaardes en contrast, maar de gele tint op witte vlakken en die banding problemen doen me ergens toch vermoeden dat de technologie nog niet helemaal af is. Stel me zelfs zéér de vraag of ik niet beter naar een QLED zou kijken maar heb geen idee of daar ook issues mee zijn, laat staat of zwartwaardes daar ok zijn (vermoed een pak minder dan oled). En ik kijk héél veel in donkere kamer, dus dan zijn goede zwartwaardes zéér belangrijk.

Ik blijf het herhalen...plasma was zijn tijd vér vooruit en begin stiekem al beetje spijt te krijgen dat ik mijn plasma (al) heb vervangen. Misschien had ik beter nog 2j gewacht op OLED maar een mens kan blijven wachten hé...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

lapino schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:53:
Denk dat dit de zogenaamde 'banding' is die je ervaart, bij de ene tv blijkbaar meer zichtbaar dan andere; Ik vind OLED nog steeds prachtig qua zwartwaardes en contrast, maar de gele tint op witte vlakken en die banding problemen doen me ergens toch vermoeden dat de technologie nog niet helemaal af is. Stel me zelfs zéér de vraag of ik niet beter naar een QLED zou kijken maar heb geen idee of daar ook issues mee zijn, laat staat of zwartwaardes daar ok zijn (vermoed een pak minder dan oled). En ik kijk héél veel in donkere kamer, dus dan zijn goede zwartwaardes zéér belangrijk.

Ik blijf het herhalen...plasma was zijn tijd vér vooruit en begin stiekem al beetje spijt te krijgen dat ik mijn plasma (al) heb vervangen. Misschien had ik beter nog 2j gewacht op OLED maar een mens kan blijven wachten hé...
Want je had destijd ook een van de eerste modellen van plasma? of toevallig eentje waarbij plasma al verder was ontwikkeld...... Bij OLED is dat precies hetzelfde...

Oh, en QLED is marketing term op dit moment, de echte QLEDS zijn nog in ontwikkeling en als je denkt dat de huidige QLED schermen "goed" zijn, bekijk dan even dit filmpje:

Conclusie, geen techniek is "perfect" , ook je plasma niet, dat had ook genoeg minpunten.

Stuur je scherm terug en vraag om een ander, na 3000 dezelfde posts is je klacht wel bekend en niemand die hier verder iets aan kan veranderen behalve jij zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 12-09-2017 16:59 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Hier ook even de update gedaan op mijn B6. HLG werkt nu ook prima. Nu nog wachten op content buiten de test files ;)
Wel apart dat LG niet de moeite neemt om dat ook even in de changelog te zetten. Lijkt me een flinke toevoeging eigenlijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Hier wel problemen met Netflix via LG E7. Op dezelfde netwerkkabel PS4 en Nvidia Shield geen problemen .
Stabiele internet verbinding 150MB zowel bedraad als draadloos (5G)
Via LG bedraad via dezelfde netwerk aansluiting maar tussen de 70-75Mb. LG heeft geen Gigabit aansluitng, ik zou verwachten dan 100MB maar kom niet hoger bedraad dan 70-75). Zowel via directe kabel verbinding en draadloos valt de beeld kwaliteit vaak terug zelfs naar 480P op de LG TV. Via mijn PS4 en Nvidia Shield blijft de beeldkwaliteit stabiel voor een UHD uitzending 15,26 en zit de kwaliteit ook snel op 15,26. Dus het ligt echt aan de LG of de LG Netflix APP anders zou ik geen perfecte stabiele weergave hebben via PS4 en NVIDIA shield op dezelfde netwerkkabel! Ik zit op firmware 360.09. Standby uitzetten, netflix verwijderen opnieuw installeren, netflix deactiveren en dan weer aanmelden, TV reset... helpt allemaal niet Wel vreemd dat sommige aangeven geen problemen te hebben..... hoop dus niet dat het een hardware probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door Peter711 op 12-09-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Misterbont schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:42:
Is het overigens normaal dat je colour banding ziet op de B6?

Tijdens het spelen van Destiny 2 enigszins last van bij grijze beelden (kleuren lopen niet netjes over maar je ziet verschillende kleuren grijs.)

Nu weet ik dat het spel op 1080p afspeelt maar ik heb de settings van de console op automatisch staan.
lapino schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:53:
Denk dat dit de zogenaamde 'banding' is die je ervaart, bij de ene tv blijkbaar meer zichtbaar dan andere;
Niet vertical banding verwarren met colour banding. Dit is (overdreven) colour banding:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Colour_banding_example01.png

Colour banding doe je weinig aan (zit in 8-bit bron). LG heeft hier in ieder geval niet echt filters tegen (om het te ditheren). Je zou kunnen kijken of het effect minder is als je de PS4Pro op Full RGB of juist niet instelt.

Vergeten te vermelden: ik heb hier ook last van op mijn B6, ook bij video-content. Helaas weinig aan te doen (volgens mij?) want het ligt aan de bron i.c.m. 4k OLED kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 12-09-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Puck schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:11:
[...]

[...]

Niet vertical banding verwarren met colour banding. Dit is (overdreven) colour banding:

[afbeelding]

Colour banding doe je weinig aan (zit in 8-bit bron). LG heeft hier in ieder geval niet echt filters tegen (om het te ditheren). Je zou kunnen kijken of het effect minder is als je de PS4Pro op Full RGB of juist niet instelt.
Het ziet er ongeveer als de middelste uit inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Quote mezelf per ongeluk...

[ Voor 94% gewijzigd door Puck op 12-09-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vraagje over de Netflix discussie. Ik kan 4k streamen maar ik zie dat hij 'maar' 15mbps verbruikt. Dit lijkt mij nogal weinig en mijn internet verbinding is 150 mpbs. Is het normaal dat Netflix zo relatief weinig verbruikt of is dit het gewoon?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
rajackar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:51:
Vraagje over de Netflix discussie. Ik kan 4k streamen maar ik zie dat hij 'maar' 15mbps verbruikt. Dit lijkt mij nogal weinig en mijn internet verbinding is 150 mpbs. Is het normaal dat Netflix zo relatief weinig verbruikt of is dit het gewoon?
Dat is zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks! Fijn om te weten dat het klopt. Ook al lijkt 15 Mbps me niet veel. Hoop dat Netflix hogere bitrates gaat ondersteunen in de nabije toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tja, dat is waarom streaming diensten niet snel honderd procent vergelijkbaar gaan zijn met een fysieke drager (al dan niet in de vorm van een nas o.i.d.)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gonadan schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:50:
Tja, dat is waarom streaming diensten niet snel honderd procent vergelijkbaar gaan zijn met een fysieke drager (al dan niet in de vorm van een nas o.i.d.)
Idd. Het zal nog wel even duren voordat we zo ver zijn. Maar ik had in mijn hoofd zitten dat Netflix inmiddels tot 25 - 40 Mbps kon verbruiken. Dan valt dit nog wel tegen. Maar goed, we raken off topic.

Ik heb BTW wel het idee dat de laatste update op de B6 inderdaad meer detail laat zien in donkere stukken. Maar misschien is dat alleen omdat ik er nu op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Apple TV 4K met Dolby Vision en HRD10 is net aangekondigd. Het zal €199 kosten, maar de Netflix problemen zullen wel opgelost zijn 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Budasson schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:34:
Apple TV 4K met Dolby Vision en HRD10 is net aangekondigd. Het zal €199 kosten, maar de Netflix problemen zullen wel opgelost zijn 😂
Haha true that. Maar heeft de Chromecast Ultra dat ook niet al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die prijs idd. Zal vast mooi spul zijn maar voor een kwart van de prijs heb je al een media player die dit kan.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
rajackar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:43:
[...]
Ik heb BTW wel het idee dat de laatste update op de B6 inderdaad meer detail laat zien in donkere stukken. Maar misschien is dat alleen omdat ik er nu op let.
Ditto. Nou heb ik ook net een andere mediaplayer, maar het lijkt inderdaad zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

rajackar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:43:
[...]
Klopt ook (zoals ik eerder zei). Zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2279476&d=1504846301
(niet mijn afbeelding)

Alleen jammer dat dit waarschijnlijk ten koste gaat van pure-black. Heel veel gebruikers hebben getest met calibratie apparatuur / een 100% donkere kamer en de TV toont nu altijd een hele lichte glow bij 100% zwart. Je zult het met echte content waarschijnlijk nooit zien, maar toch jammer...

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 13-09-2017 09:19 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Puck schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:11:
[...]

[...]

[afbeelding]

Vergeten te vermelden: ik heb hier ook last van op mijn B6, ook bij video-content. Helaas weinig aan te doen (volgens mij?) want het ligt aan de bron i.c.m. 4k OLED kwaliteit.
Als ik op de PS4 pro in HDR game mode battlefield 1 speel dan zit ik zo ongeveer op die meest linker variant. Misschien toch nog even spelen met de kleurinstellingen van de PS4 zelf want aan de TV lijkt het niet te liggen, helaas staat alles wel op automatisch en derhalve optimaal i guess?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Puck

Is dat niet een kwestie van opnieuw instellen dan? Want als "100%" zwart een lichte gloed geeft, dan is dat toch nooit 100% zwart ;) ?

Lichtpuntje...

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

LuisjeNL schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:29:
@Puck

Is dat niet een kwestie van opnieuw instellen dan? Want als "100%" zwart een lichte gloed geeft, dan is dat toch nooit 100% zwart ;) ?
Nou nee, je zou dus nu nooit meer 100% zwart kunnen bereiken. Ze hebben waarschijnlijk als het ware 99% zwart nu 100% zwart gemaakt (in vergelijking met de vorige firmware dus). Zelfs met brightness op 0 zou de glow te zien zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 13-09-2017 09:32 ]

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Bij mij is alle zwart gewoon nog zwart. Is de boodschap hier nu om vooral geen firmware update te doen?

[ Voor 63% gewijzigd door Westmania op 13-09-2017 09:33 ]

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Westmania schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:32:
Bij mij is alle zwart gewoon nog zwart. Is de boodschap hier nu om vooral geen firmware update te doen?
Ik meld gewoon wat ik lees en leer, zodat je die keuze zelf kunt maken :) Ik heb zelf de firmware update ook gedaan en ik zie het ook niet (maar ik heb het dan ook niet echt getest). Je zult het ook niet snel zien, tenzij je metingen doet of 100% zwart in een 100% donkere kamer bekijkt. Natuurlijk word je zwart niet opeens grijs: het gaat erom dat de pixels nu dus niet helemaal meer uitstaan.

Het is interessante informatie (imho) hoe LG te werk gaat: wel betere near blacks maar dus niet meer het grote pluspunt van OLED waarbij zwart echt zwart is omdat de pixels dan ook uitstaan (ook al valt dit niet/amper op). Dit kan je op de oude firmware dus ook krijgen door je brightness (iets teveel) omhoog te gooien en lost dus eigenlijk weinig op. Alleen kun je nu niet meer terug...

Ik kijk nooit in een 100% donkere kamer, maar als je dit wel doet dan kan dit zeker te zien zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 13-09-2017 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steven030
Zojuist gebeld door LG dat ze iemand langssturen om een diagnose te stellen van Netflix probleem

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:36:
[...]

Ik meld gewoon wat ik lees en leer, zodat je die keuze zelf kunt maken :) Ik heb zelf de firmware update ook gedaan en ik zie het ook niet (maar ik heb het dan ook niet echt getest). Je zult het ook niet snel zien, tenzij je metingen doet of 100% zwart in een 100% donkere kamer bekijkt. Natuurlijk word je zwart niet opeens grijs: het gaat erom dat de pixels nu dus niet helemaal meer uitstaan.

Het is interessante informatie (imho) hoe LG te werk gaat: wel betere near blacks maar dus niet meer het grote pluspunt van OLED waarbij zwart echt zwart is omdat de pixels dan ook uitstaan (ook al valt dit niet/amper op). Dit kan je op de oude firmware dus ook krijgen door je brightness (iets teveel) omhoog te gooien en lost dus eigenlijk weinig op. Alleen kun je nu niet meer terug...

Ik kijk nooit in een 100% donkere kamer, maar als je dit wel doet dan kan dit zeker te zien zijn...
Hmm, wel interessant dit. Het eerste dat mij op viel na de upgrade is dat in HDR gaming het beeld echt beter lijkt te zijn.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik iets zie van de glow maar tot nu toe viel me niets geks op. Het beeld "popt" nog steeds zo prachtig als dat ik gewend was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
15,26 is de max voor uhd op dit moment. Helaas zoals ik al heb aangegeven bij mij alleen stabiel op mijn PS4 en Nvidia SHield. Op de LG (2017 E7) soms UHD echter zakt het iedere keer terug naar 720/1080 en soms zelfs naar 480p en dat met dezelfde internet verbinding. Als sommige geen problemen hebben op de LG dan ben ik bang dat de kwaiteits controle bij LG zwaar onder de maat is.

• road rebel
rajackar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 23:28:
Die prijs idd. Zal vast mooi spul zijn maar voor een kwart van de prijs heb je al een media player die dit kan.
50€ voor een Mediaplayer die netflix 4K HDR met Dolby Vision ondersteund? Heb je een ref? :o

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Peter711 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:01:
15,26 is de max voor uhd op dit moment. Helaas zoals ik al heb aangegeven bij mij alleen stabiel op mijn PS4 en Nvidia SHield. Op de LG (2017 E7) soms UHD echter zakt het iedere keer terug naar 720/1080 en soms zelfs naar 480p en dat met dezelfde internet verbinding. Als sommige geen problemen hebben op de LG dan ben ik bang dat de kwaiteits controle bij LG zwaar onder de maat is.
Hangt het er ook niet vanaf wanneer je Netflix kijkt? Bijvoorbeeld overdag beter dan s avonds, afhankelijk van hoeveel mensen (in je buurt) ook kijken. Of wel, soort filegedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Westmania schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:15:
[...]

Hangt het er ook niet vanaf wanneer je Netflix kijkt? Bijvoorbeeld overdag beter dan s avonds, afhankelijk van hoeveel mensen (in je buurt) ook kijken. Of wel, soort filegedrag?
Dat verklaart niet waarom het op andere apparaten wel goed gaat als ik het zo lees. Daarnaast zou dit voor een betaalde dienst onacceptabel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

road rebel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:05:
[...]

50€ voor een Mediaplayer die netflix 4K HDR met Dolby Vision ondersteund? Heb je een ref? :o
https://www.google.com/chromecast/tv/ultra/ & pricewatch: Google Chromecast Ultra ?

Ja, kost een tientje meer ofzo maar zou hetzelfde doen als de nieuwe Apple TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MAX3400 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:42:
[...]

https://www.google.com/chromecast/tv/ultra/ & pricewatch: Google Chromecast Ultra ?

Niet helemaal natuurlijk. Je hebt altijd nog een extern apparaat nodig om deze te bedienen. Als ik lekker telefoonloos op de bank wil hangen, dan kom je met een Chromecast niet ver toch? Of hebben ze tegenwoordig ook echt apps met een interface?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:37
Nope. Je moet altijd content vanaf een device náár de Chromecast streamen. Heeft geen dedicated apps.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Steven030 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
Zojuist gebeld door LG dat ze iemand langssturen om een diagnose te stellen van Netflix probleem
Ze hebben mij ook gebeld, ze hadden wat extra vragen en suggereerden ook iemand te sturen.

Heb ze verteld dat het waarschijnlijk niet aan de hardware ligt want meerdere mensen (ook in het buitenland en met een UP970) hebben er last van. Tevens wordt mijn TV zaterdag verwisseld dus ik laat ze dan weten of het probleem er nog steeds is.

Wel gevraagd om te controleren of er rond 1 sept. iets is veranderd, app update bijvoorbeeld en of ik de vorige versie van de Netflix app niet kan installeren met behulp van extra instructies van LG.

Er zit in ieder geval wat beweging in van uit de kant van LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45
De Chromecast zal je via je telefoon tablet/pc moeten bedienen, maar zo'n Apple tv werkt ook niet automatisch op je gedachtes, die zal je ook moeten sturen... Dus 3 tot 4x meer betalen omdat er zo'n leuk appeltje op staat?! Een Chromecast werkt super, en dat voor een schappelijke prijs.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• road rebel
MAX3400 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:42:
[...]

Maar je kan de chromecast toch niet "zelfstandig" gebruiken toch? Tenminste dat kon niet met de gewone, de ultrachromecast heb ik nooit gehad.

• 418O2
  • Laatst online: 23:06
Voor 60 euro heb je ook een Xiaomi TV Box inc cast functionaliteit...

• Steven030
CVar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:56:
[...]

Ze hebben mij ook gebeld, ze hadden wat extra vragen en suggereerden ook iemand te sturen.

Heb ze verteld dat het waarschijnlijk niet aan de hardware ligt want meerdere mensen (ook in het buitenland en met een UP970) hebben er last van. Tevens wordt mijn TV zaterdag verwisseld dus ik laat ze dan weten of het probleem er nog steeds is.

Wel gevraagd om te controleren of er rond 1 sept. iets is veranderd, app update bijvoorbeeld en of ik de vorige versie van de Netflix app niet kan installeren met behulp van extra instructies van LG.

Er zit in ieder geval wat beweging in van uit de kant van LG.
Ah top, ik ben benieuwd! Had jij nog meer problemen met de TV of laat je hem alleen voor het Netflix probleem omwisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Vulcan750 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:57:
De Chromecast zal je via je telefoon tablet/pc moeten bedienen, maar zo'n Apple tv werkt ook niet automatisch op je gedachtes, die zal je ook moeten sturen... Dus 3 tot 4x meer betalen omdat er zo'n leuk appeltje op staat?! Een Chromecast werkt super, en dat voor een schappelijke prijs.
Ten eerste mag ik lekker zelf bepalen of ik dat wel of niet wil, maar daar ging het niet om. Ik wilde puur duidelijk maken dat het dus niet hetzelfde werkt (Chromecast heeft geen interface op je TV). Ik heb voorlopig met XPlay geen mediaplayer nodig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 13-09-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
Steven030 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:06:
[...]

Ah top, ik ben benieuwd! Had jij nog meer problemen met de TV of laat je hem alleen voor het Netflix probleem omwisselen?
Ik laat hem wisselen omdat ik rond de 15 subpixel defecten heb, was al 'geregeld' voordat ik het Netflix probleem constateerde.

Heb deze TV pas vanaf 1 sept. Daarvoor stond er een 55" Panasonic OLED op die plek die nergens last van had maar die had weer een 'knik' in het scherm.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

CVar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:10:
[...]

Ik laat hem wisselen omdat ik rond de 15 subpixel defecten heb, was al 'geregeld' voordat ik het Netflix probleem constateerde.

Heb deze TV pas vanaf 1 sept. Daarvoor stond er een 55" Panasonic OLED op die plek die nergens last van had maar die had weer een 'knik' in het scherm.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor maar wat voor probleem is dat precies dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
rajackar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:12:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor maar wat voor probleem is dat precies dan?
Als je het Netflix probleem bedoel kan je dat lezen door even een search te doen met 'Netflix' in dit forum.

Of bedoel je dat niet?

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:16
Ik heb problemen met 2 harde schijven aangesloten op de USB poort. Op de tv verschijnt de tekst verwijder het apparaat en maak vervolgens opnieuw verbinding met het USB apparaat 8)7
Een klein USB-stick ziet hij wel. De harde schijven heb ik op de computer geformatteerd op de juiste indeling.
Iemand een idee, en welke schijf werkt wel?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

CVar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:15:
[...]

Als je het Netflix probleem bedoel kan je dat lezen door even een search te doen met 'Netflix' in dit forum.

Of bedoel je dat niet?
Nee, was benieuwd naar het subpixel probleem. En welk model heb je eigenlijk?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 13:45
Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:07:
[...]
Ten eerste mag ik lekker zelf bepalen of ik dat wel of niet wil, maar daar ging het niet om. Ik wilde puur duidelijk maken dat het dus niet hetzelfde werkt (Chromecast heeft geen interface op je TV). Ik heb voorlopig met XPlay geen mediaplayer nodig :)
Tuurlijk mag je dat helemaal zelf bepalen! :) Ik geef alleen aan dat een Chromecast hetzelfde kan voor veel minder geld. Alleen is de interface dan op je tablet i.p.v. op de tv. Mij maakt dat niks uit, zolang de tv maar weergeeft wat ik aanklik. ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

• CVar
rajackar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:31:
[...]

Nee, was benieuwd naar het subpixel probleem. En welk model heb je eigenlijk?
Heb nu een 65C7.

Door wit en de RGB kleuren te laten displayen, volledig egaal scherm per kleur, kwam ik er achter dat er een beetje veel subpixels niet (goed) werkten.

Zie je van een afstandje niet maar ik vond dat er teveel defect waren dus omwisselen en hopen dat je een betere krijg.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:17:
[...]

Klopt ook (zoals ik eerder zei). Zie:

[afbeelding]
(niet mijn afbeelding)

Alleen jammer dat dit waarschijnlijk ten koste gaat van pure-black. Heel veel gebruikers hebben getest met calibratie apparatuur / een 100% donkere kamer en de TV toont nu altijd een hele lichte glow bij 100% zwart. Je zult het met echte content waarschijnlijk nooit zien, maar toch jammer...
Is dit het geval bij de hele 2016 lijn (met meest recente firmware) of alleen B6?

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
Steven030 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:08:
Laat even weten wat de diagnose is. Ik kan nu namelijk alleen zonder problemen kijken via PS4 of Nvidia Shield. :( , met de LG met moeite naar de 4K resolutie en constant terugval naar 1080P, 720P en 480P

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:40:
[...]

Is dit het geval bij de hele 2016 lijn (met meest recente firmware) of alleen B6?
Weet ik niet, ik lees alleen de topics over de B6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Peter711 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:44:
[...]

Laat even weten wat de diagnose is. Ik kan nu namelijk alleen zonder problemen kijken via PS4 of Nvidia Shield. :( , met de LG met moeite naar de 4K resolutie en constant terugval naar 1080P, 720P en 480P
Zal ik doen! En het beste is ook als we er allemaal meldingen van blijven doen bij LG (en het liefst verwijzen naar het casenummer van CVar eerder in dit forum)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:48:
[...]

In dat geval is het misschien een bug die ze er nog uit gaan halen.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:48:
[...]

Om accuraat 0.00x te lezne heb je wel een vrij dure meter nodig.

0.006 cd/m2 zou je namelijk wel prima moetne in zien in het donker (mijn plasma had namelijk 0.002 cd/m2) e ndat zag je al heel erg goed.

Het was mij nog niet opgevallen dat de zwartwaarden hoger zijn geworden.

Ik zal vanavond eens goed kijken. Echter heb ik een spectrometer en die gaat maar tot 0.1 cd/m2 :)

Wil je 0.006 cd/m2 goed lezen heb je wel een meter van een paar duizend euro nodig...

Maar ik zal ook eens avforums lezen vanavond wat ze daarop zeggen. Gaat absolute black echt weg, dan haal ik deze firmware er weer af.

Ik zie net op de screenshot dat ze id3 hebben gebruikt. Die kan helemaal niet absolute black meten (heb ik ook gehad). Dus die waarden kun je gewoon negeren van die meter. Da nis op het oog kijken nog accurater namelijk.....

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 13-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:40:
[...]

Om accuraat 0.00x te lezne heb je wel een vrij dure meter nodig.

0.006 cd/m2 zou je namelijk wel prima moetne in zien in het donker (mijn plasma had namelijk 0.002 cd/m2) e ndat zag je al heel erg goed.

Het was mij nog niet opgevallen dat de zwartwaarden hoger zijn geworden.

Ik zal vanavond eens goed kijken. Echter heb ik een spectrometer en die gaat maar tot 0.1 cd/m2 :)

Wil je 0.006 cd/m2 goed lezen heb je wel een meter van een paar duizend euro nodig...

Maar ik zal ook eens avforums lezen vanavond wat ze daarop zeggen. Gaat absolute black echt weg, dan haal ik deze firmware er weer af.

Ik zie net op de screenshot dat ze id3 hebben gebruikt. Die kan helemaal niet absolute black meten (heb ik ook gehad). Dus die waarden kun je gewoon negeren van die meter. Da nis op het oog kijken nog accurater namelijk.....
Die resultaten van de metingen ging ook over verbetering near-blacks, ging niet over het absolute-black probleem.

Om het probleem te zien heb je geen meter nodig gezien deze foto's van een Italiaans forum.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2v02807.jpg

Dit blaast het probleem natuurlijk enorm op: 100% donkere kamer en de foto versterkt het licht, maar het is daar. Denk niet dat je dit in normale content gaat opvallen bij normaal gebruik, maar toch...

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 13-09-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Damn, dat zou echt niet mogen. Ik ga vanavond ook even testen.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

rajackar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:56:
Damn, dat zou echt niet mogen. Ik ga vanavond ook even testen.
Het jammere is: het beeld is gewoon beter in de nieuwe firmware. Hopelijk is dit een bug en staat het daar los van.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:34:
[...]

Het jammere is: het beeld is gewoon beter in de nieuwe firmware. Hopelijk is dit een bug en staat het daar los van.
Ik hoop het ook ja. Heb je btw een linkje naar het avs forum topic waar jouw plaatje vandaan kwam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

rajackar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:36:
[...]

Ik hoop het ook ja. Heb je btw een linkje naar het avs forum topic waar jouw plaatje vandaan kwam?
http://www.avsforum.com/f...ead-734.html#post54763382

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Even gerapporteerd aan onze grote vriend bij Forbes. Die weet nog wel eens de aandacht van LG te trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:34:
Het jammere is: het beeld is gewoon beter in de nieuwe firmware.
Bij dit soort dingen vraag ik mij altijd af waar het nu eigenlijk om draait?
Wil je dat je TV een beeld geeft wat je heel mooi vindt? Of wil je dat hij technische perfectie bereikt?

Het lijkt af en toe wel alsof het niet bereiken van technische perfectie het kijkplezier ontneemt zonder dat het daadwerkelijk zichtbaar is. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Gonadan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:39:
[...]

Bij dit soort dingen vraag ik mij altijd af waar het nu eigenlijk om draait?
Wil je dat je TV een beeld geeft wat je heel mooi vindt? Of wil je dat hij technische perfectie bereikt?

Het lijkt af en toe wel alsof het niet bereiken van technische perfectie het kijkplezier ontneemt zonder dat het daadwerkelijk zichtbaar is. :D
Mee eens hoor. Ik blijf voorlopig ook gewoon op deze firmware, maar het leek me wel nogal belangrijke informatie om hier te delen. Geen absolute-black gaat toch een beetje tegen het begrip OLED in ;)

• LuisjeNL
Ik denk overigens dat er gewoon ergens iets niet klopt, als je logisch na denkt lijkt het wel erg vreemd dat zwart niet meer zwart gaat zijn op oleds ;)

Alsof lg dat graag wil, key selling point om zeep helpen;)

Waarschijnlijk zijn die mensen ook net zo fanatiek als wij hier met onze oleds! En word het daarom een beetje opgeblazen :)

Lichtpuntje...

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:41:
Mee eens hoor. Ik blijf voorlopig ook gewoon op deze firmware, maar het leek me wel nogal belangrijke informatie om hier te delen. Geen absolute-black gaat toch een beetje tegen het begrip OLED in ;)
Ook eens hoor, je gaf ook al de nuance dat het waarschijnlijk toch niet te zien was.
Overigens vraag ik mij af in hoeverre de OLED überhaupt al volledig zwart gaat, aangezien ik ook klachten lees over het missen van uniformiteit in het zwart. Blijkbaar zijn er sowieso verschillen en is het gewoon niet perfect.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lapino
En daar gaat het net om hé. Dit zijn behoorlijk dure toestellen. Mocht ik een LCD tv kopen van 799 euro, dan weet ik dat ik geen perfecte zwartwaardes moet verwachten of een stukje inboet in kijkhoeken of uniformiteit. Maar mijn OLED van (adviesprijs) 3.999 euro die een verkleuring toont aan linkerkant die notabene verdwijnt als je opzij kijkt, zou toch écht niet mogen in deze prijsklasse. Zeker niet als je weet dat kijkhoeken en 'perfect black' het verkoopsargument zijn. Zoals het nu is, is de kijkhoek 100% op mijn OLED als ik opzij kijk, maar recht voor beeld allesbehalve. Dan klopt er iets niet en is het logisch dat we hierover klagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:23:
En daar gaat het net om hé. Dit zijn behoorlijk dure toestellen. Mocht ik een LCD tv kopen van 799 euro, dan weet ik dat ik geen perfecte zwartwaardes moet verwachten of een stukje inboet in kijkhoeken of uniformiteit. Maar mijn OLED van (adviesprijs) 3.999 euro die een verkleuring toont aan linkerkant die notabene verdwijnt als je opzij kijkt, zou toch écht niet mogen in deze prijsklasse. Zeker niet als je weet dat kijkhoeken en 'perfect black' het verkoopsargument zijn. Zoals het nu is, is de kijkhoek 100% op mijn OLED als ik opzij kijk, maar recht voor beeld allesbehalve. Dan klopt er iets niet en is het logisch dat we hierover klagen.
Behalve dan dat wij het over iets totaal anders hebben en jij jouw probleem al meerdere malen hebt gepost zonder verdere nuttige toevoeging. Lijkt me niet heel nuttig om dit weer als reactie te posten. Zoek contact met je winkel of LG als je dit probleem hebt of verkoop dat ding als je niet tevreden bent.

• Gonadan

Gonadan

Inderdaad, die posts scroll ik meestal gewoon voorbij. Alle zichtbare klachten vind ik volkomen normaal als er over geklaagd wordt. De OLED is mij verkocht met als argument inderdaad goede zwartwaarden. Als ik het dan ervaar als zeer goede zwartwaarden is het voor mij een succes. Ook al zou het technisch wellicht net niet absoluut zwart zijn. Die nuance bedoel ik. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lapino
Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:30:
[...]

Behalve dan dat wij het over iets totaal anders hebben en jij jouw probleem al meerdere malen hebt gepost zonder verdere nuttige toevoeging. Lijkt me niet heel nuttig om dit weer als reactie te posten. Zoek contact met je winkel of LG als je dit probleem hebt of verkoop dat ding als je niet tevreden bent.
Puck, begrijp niet waarom je me hierover telkens aanvalt. Ja ik heb mijn probleem al gepost, en ik heb ondertussen met LG contact gehad en ze gaan me terug contacteren om te zien of interventie nodig is. Ik herhaal dan ook niet mijn 'klacht' opnieuw, ik illustreer enkel maar dat voor zo'n dure tv het béter zou mogen. Als ik zou zeggen "Ik heb 'een' probleem en dat zou niet mogen', dan zal iemand anders misschien vragen 'welk probleem?', dus zet ik het er maar even bij. Niet iedereen volgt alle posts van deze thread altijd zo secuur op ook hé, ik ga ook niet altijd alle threads volledig doorlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

lapino schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:08:
[...]

Puck, begrijp niet waarom je me hierover telkens aanvalt. Ja ik heb mijn probleem al gepost, en ik heb ondertussen met LG contact gehad en ze gaan me terug contacteren om te zien of interventie nodig is. Ik herhaal dan ook niet mijn 'klacht' opnieuw, ik illustreer enkel maar dat voor zo'n dure tv het béter zou mogen. Als ik zou zeggen "Ik heb 'een' probleem en dat zou niet mogen', dan zal iemand anders misschien vragen 'welk probleem?', dus zet ik het er maar even bij. Niet iedereen volgt alle posts van deze thread altijd zo secuur op ook hé, ik ga ook niet altijd alle threads volledig doorlezen.
Dit is echt de eerste keer dat ik er iets over zeg :? Als iedereen de hele tijd zijn posts en problemen gaat herhalen wordt het topic nog langer en niet te volgen ;) Dat lijkt me dan ook niet nodig. Anyway: laten we het over LG OLED's hebben.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

rajackar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:56:
[...]

Even gerapporteerd aan onze grote vriend bij Forbes. Die weet nog wel eens de aandacht van LG te trekken ;)
Die grote vriend trekt weinig aandacht. Vaak krijgt hij niet eens een reactie van LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:24:
Dit is echt de eerste keer dat ik er iets over zeg :? Als iedereen de hele tijd zijn posts en problemen gaat herhalen wordt het topic nog langer en niet te volgen ;) Dat lijkt me dan ook niet nodig. Anyway: laten we het over LG OLED's hebben.
Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben benieuwd in welk kamp vaag gebruikers ik beland. Erg blij of teleurgesteld. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Gonadan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:36:
[...]

Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben benieuwd in welk kamp vaag gebruikers ik beland. Erg blij of teleurgesteld. :P
Kans is groot dat je in het blije kamp komt! Er zijn veel meer mensen die er (gelukkig) tevreden mee zijn. Ik heb voor mezelf besloten al die problemen niet op te zoeken. De perfecte tv bestaat niet. Ik ga niet elke dag lopen testen op van alles. Zonde van de tijd ;)

Stay hungry, stay foolish!

• lapino
Reken maar op het 'erg blij' kamp. Al de commentaren over 'problemen' zijn eerder door freaks zoals mezelf die elk miniscuul detail uitvergroten en daar dan op gefocussed blijven. Het is en blijft een fenomenaal goede tv, maar het blijft ook nieuwe tech die nog wel paar revisions zal moeten passeren vooraleer het perfect is. Mijn eerste plasma was een 40" Philips, ergens gekocht in 2005 of zo. Kostte toen 8000 euro of zoiets, en denk dat het beeld van die plasma in vergelijking met deze OLED op zijn minst 'belabberd' zou zijn :)

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Eerlijk gezegd lang niet in dit topic geweest en heb ook nog geen catch-up gedaan van alle posts, maar heb vorige week firmware 3.60.15 op m’n C7 geïnstalleerd en moet zeggen dat WiFi zowaar stabiel op 170Mbit blijft bij testen. Ook motion lijkt beter dan voorheen; minder artefacten.

Kan iemand dat bevestigen danwel mij wijzen op enkele pagina`s in dit topic?

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Moet je met de nieuwe update van de b6 ook je beeld instelling veranderen

Ik heb wel met de nieuwe update dat het probleem opgelost is met de zwarte balk in het midden
Ik heb dit sinds de update niet meer gehad
puck en ionn weten om welk probleem dit ging

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
En de ergernis over een TV waar menigeen superblij mee zou zijn.

• Gonadan

Gonadan

RBN026 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:41:
Kans is groot dat je in het blije kamp komt! Er zijn veel meer mensen die er (gelukkig) tevreden mee zijn. Ik heb voor mezelf besloten al die problemen niet op te zoeken. De perfecte tv bestaat niet. Ik ga niet elke dag lopen testen op van alles. Zonde van de tijd ;)
Dat denk ik ook. Ik kan mij best ergeren aan zaken die niet kloppen, beetje audio uit sync en ik word leip. Aan de andere kant kan ik ook best wat onvolkomenheden over het hoofd zien en ik ga zeker niet met de verschillende tests op zoek.
Ik hoop alleen dat er niets komt wat mij wel per ongeluk op valt, want what has been seen. :P
lapino schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:41:
Reken maar op het 'erg blij' kamp. Al de commentaren over 'problemen' zijn eerder door freaks zoals mezelf die elk miniscuul detail uitvergroten en daar dan op gefocussed blijven.
Goed dat je het zo nuanceert, is voor de neutrale lezer ook wel goed. Ik heb de afgelopen maanden best getwijfeld of LG überhaupt wel een knappe TV had gemaakt als ik hier zat te lurken. :P
Het is en blijft een fenomenaal goede tv, maar het blijft ook nieuwe tech die nog wel paar revisions zal moeten passeren vooraleer het perfect is.
Tegen de tijd dat OLED perfectie zou gaan benaderen is er alweer een nieuwe techniek of versie op komst die nog beter zou moeten zijn. Ik ken mijzelf, zo blijf ik bezig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lapino
Is andere discussie, maar ik denk dat er maar 2 zaken zijn die OLED écht kunnen bedreigen op vlak van iq : de reputatie van LG zélf door teveel 'slechte' panels te leveren, en Samsung met de échte QLED's. Als ze erin slagen om binnen 2 à 3 jaar de QLED technologie te produceren en masse (en dan bedoel ik de 'echte' qled waarbij elke pixel ook apart aan/uit kan), dan zou dat wel eens ferme tik voor oled kunnen zijn.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heeft iemand van jullie meegemaakt dat wanneer je je LG Oled tv inschakelde om tv te kijken dat je een grijs/wit en sneeuw/ruispatroon krijgt als filter over de daadwerkelijke uitzending heen? Want dat overkwam mij zojuist toen ik de E6 inschakelde om via npo gemist een programma terug te kijken. De tv uit en aan zetten verhielp het niet, een harde reset door de stroomtoevoer x minuten eraf te houden en daarna de tv opnieuw in te schakelen haalt niks uit. Ik ben nu bezig met een handmatige 'clear noise panel' cycle. Maar als dat het ook niet oplost.. waar kan het dan aan liggen?

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Joosie200 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:45:
Heeft iemand van jullie meegemaakt dat wanneer je je LG Oled tv inschakelde om tv te kijken dat je een grijs/wit en sneeuw/ruispatroon krijgt als filter over de daadwerkelijke uitzending heen? Want dat overkwam mij zojuist toen ik de E6 inschakelde om via npo gemist een programma terug te kijken. De tv uit en aan zetten verhielp het niet, een harde reset door de stroomtoevoer x minuten eraf te houden en daarna de tv opnieuw in te schakelen haalt niks uit. Ik ben nu bezig met een handmatige 'clear noise panel' cycle. Maar als dat het ook niet oplost.. waar kan het dan aan liggen?
Beeld lijkt wel negatief. Zal helaas wel een defecte beeldprocessor zijn oid.

• Gonadan

Gonadan

Zit dat ook in je menu en zo? Heb dat ooit één keer gehad, toen werd mijn paneel vervangen. Dat was bij mijn LCD.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gonadan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:36:
[...]

Misschien geen reactie maar zijn artikelen op Forbes geven wel publiciteit aan problemen en dat is altijd goed.

• Gonadan

Gonadan

rajackar schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:08:
[...]

Misschien geen reactie maar zijn artikelen op Forbes geven wel publiciteit aan problemen en dat is altijd goed.
Zit jij stiekem de verkeerde te citeren? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gonadan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:12:
[...]

Zit jij stiekem de verkeerde te citeren? :D
Oh haha. Het is al laat geloof ik ;)

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 22:45
Is het niet de settopbox van je tv aanbieder?

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40
Ik overweeg om toch voor de 77 inch LG te gaan, maar zou hem wel graag een keer in het echt willen zien. Ik heb de Mediamarkt in Utrecht (the Wall) en die bij de Arena geprobeerd, maar beiden hebben hem niet staan. Iemand enig idee waar ik hem in het echt zou kunnen bekijken?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Net even getest hier en zwarte vlakken hebben idd een soort ruis en geven daarmee licht af. Vanaf normale kijk afstand zie je het niet echt maar als je er voor gaat staan is er een duidelijk patroon zichtbaar. Het is overigens geen echte ruis want je ziet een duidelijk herhalend patroon. Het gebeurt bij alle bronnen en apps en ook bij grote zwarte vlakken. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan de laatste firmware ligt want ik heb dit nooit eerder zo bekeken. Oh en op de B6 dus.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ikdedinges schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:10:
[...]

Beeld lijkt wel negatief. Zal helaas wel een defecte beeldprocessor zijn oid.
Ja, net zo'n filter die je in Photoshop kan selecteren waarna je foto er zo uit komt te zien. Zou kunnen.
Gonadan schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:19:
[...]

Zit dat ook in je menu en zo? Heb dat ooit één keer gehad, toen werd mijn paneel vervangen. Dat was bij mijn LCD.
Ja, het zat ook in het menu van de tv zelf.
ViNOK16Bit schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:36:
[...]

Is het niet de settopbox van je tv aanbieder?
Is ook nog een optie. Ik heb de PS4 pro nog niet getest of die daar dan hetzelfde beeld geeft. Dat ga ik morgen doen.
Pagina: 1 ... 38 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.