• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Joosie200 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:45:
Heeft iemand van jullie meegemaakt dat wanneer je je LG Oled tv inschakelde om tv te kijken dat je een grijs/wit en sneeuw/ruispatroon krijgt als filter over de daadwerkelijke uitzending heen? Want dat overkwam mij zojuist toen ik de E6 inschakelde om via npo gemist een programma terug te kijken. De tv uit en aan zetten verhielp het niet, een harde reset door de stroomtoevoer x minuten eraf te houden en daarna de tv opnieuw in te schakelen haalt niks uit. Ik ben nu bezig met een handmatige 'clear noise panel' cycle. Maar als dat het ook niet oplost.. waar kan het dan aan liggen?
Heb hier een tweetal keren iets soortgelijks gehad. Speel je NPO Gemist af via een ander apparaat dat via HDMI is verbonden? Kans is ook aanwezig dat er met een handshake mogelijk iets mis gaat of dat de HDMI-kabel wat kuren vertoont.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hotdog92 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:32:
[...]

Heb hier een tweetal keren iets soortgelijks gehad. Speel je NPO Gemist af via een ander apparaat dat via HDMI is verbonden? Kans is ook aanwezig dat er met een handshake mogelijk iets mis gaat of dat de HDMI-kabel wat kuren vertoont.
Via de receiver, de Motorola nog wat zoals ik hem met mijn magic remote heb weten te pairen iig. Heb die al eens eerder snel stuk zien gaan dus het is niet een heel betrouwbaar kastje wat KPN en co (zit bij Nle) uitgeeft voor interactieve tv.

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 11:01
Johny58 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:42:
Ik overweeg om toch voor de 77 inch LG te gaan, maar zou hem wel graag een keer in het echt willen zien. Ik heb de Mediamarkt in Utrecht (the Wall) en die bij de Arena geprobeerd, maar beiden hebben hem niet staan. Iemand enig idee waar ik hem in het echt zou kunnen bekijken?
Media markt Eindhoven had bij mijn laatste bezoek de 77 inch staan, dat is inmiddels zo'n 3 maanden geleden, dus of hij er nog steeds staat weet ik niet.

https://www.strava.com/athletes/4819403

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
rajackar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 00:07:
Net even getest hier en zwarte vlakken hebben idd een soort ruis en geven daarmee licht af. Vanaf normale kijk afstand zie je het niet echt maar als je er voor gaat staan is er een duidelijk patroon zichtbaar. Het is overigens geen echte ruis want je ziet een duidelijk herhalend patroon. Het gebeurt bij alle bronnen en apps en ook bij grote zwarte vlakken. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het aan de laatste firmware ligt want ik heb dit nooit eerder zo bekeken. Oh en op de B6 dus.
Ik kon het ook niet laten. Nou krijg ik mijn kamer niet helemaal donker, maar ik heb gisteravond met alle lampen uit even gekeken. Vanaf de bank zie je niets, maar als ik met mijn neus op de TV (bijna op de TV, anders krijg je vlekken) dan zie ik langs de randen inderdaad dat het niet 100% zwarts (meer?) is.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-06 20:17
THX schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:52:
Eerlijk gezegd lang niet in dit topic geweest en heb ook nog geen catch-up gedaan van alle posts, maar heb vorige week firmware 3.60.15 op m’n C7 geïnstalleerd en moet zeggen dat WiFi zowaar stabiel op 170Mbit blijft bij testen. Ook motion lijkt beter dan voorheen; minder artefacten.

Kan iemand dat bevestigen danwel mij wijzen op enkele pagina`s in dit topic?
Nog niet geïnstalleerd dat ga ik vanavond maar even doen. Als daar spannende dingen uit voort komen zal ik het even melden.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 19:05
65E7 sinds vorige week.
Nog niet gezocht naar afwijkingen.
Weet ook niet of ik dat ga doen.
klein probleem: Tv aan via AB netflixknop, start , netflix , tot zover prima.
Wanneer ik dan netflix wil pauzeren lukt dit niet via de still knop.
Wel via het middelste scroll knopje.
Kan ook verder niet doorspoelen en pointer komt niet.
Eerst dacht ik batterij, maar bleek niet zo te zijn.

Na uitzetten van tv via AB en weer aan werkte het weer prima
Is dit een herkenbaar pairingprobleem? 2 x gehad nu.

Overigens hier ook last van het snelheidsfenomeen bij LG netflix app (fluctueren van 480 naar 1080 tot max en weer terug. ) hoogst irritant!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 02:58

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

samuel123 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:13:
Overigens hier ook last van het snelheidsfenomeen bij LG netflix app (fluctueren van 480 naar 1080 tot max en weer terug. ) hoogst irritant!
Gister had ik voor het eerst dat dit irritante gefluctueer tussen 4k/1080p en 480p uitbleef. Zowel een 1080p serie als Marco Polo in Dolby Vision bleef gewoon hele uitzending hangen op max resolutie. Wellicht toevalstreffer, maar zal vanavond weer eens kijken.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 13:49

rajackar

Blood Minister

Raziel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:25:
[...]

Ik kon het ook niet laten. Nou krijg ik mijn kamer niet helemaal donker, maar ik heb gisteravond met alle lampen uit even gekeken. Vanaf de bank zie je niets, maar als ik met mijn neus op de TV (bijna op de TV, anders krijg je vlekken) dan zie ik langs de randen inderdaad dat het niet 100% zwarts (meer?) is.
Ik zie overigens een duidelijk patroon. Het lijkt bijna een soort ruis maar dat is het niet omdat het een vast patroon is dat zich herhaalt. Niet alle pixels staan dus aan. Ik kan het niet op een foto vastleggen omdat mijn kamer niet donker genoeg kan worden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 10:46

Puck

W32.Deadcode.A

rajackar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:09:
[...]

Ik zie overigens een duidelijk patroon. Het lijkt bijna een soort ruis maar dat is het niet omdat het een vast patroon is dat zich herhaalt. Niet alle pixels staan dus aan. Ik kan het niet op een foto vastleggen omdat mijn kamer niet donker genoeg kan worden.
Waarschijnlijk is de glow zo minimaal dat sommige pixels er wel op reageren en andere niet, kleine margeverschillen.

Ben benieuwd of je nog van plan bent om te gaan downgraden. Ik (voorlopig) niet, wellicht als het me in gewone content begint op te vallen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Puck schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:26:
[...]

Waarschijnlijk is de glow zo minimaal dat sommige pixels er wel op reageren en andere niet, kleine margeverschillen.

Ben benieuwd of je nog van plan bent om te gaan downgraden. Ik (voorlopig) niet, wellicht als het me in gewone content begint op te vallen.
Voorlopig zie ik nog niets vanaf de bank. Zelfs in met alle andere verlichting uit. Dus een echt probleem is het niet. Misschien dat ik het nog wel even doe om te testen of het echt door de laatste firmware kwam. Het kan zomaar dat het er altijd al was en ik het nooit gezien heb omdat ik nog nooit de behoefte heb gehad om in een donkere kamer met mijn neus op 1cm van het scherm te gan staan. Je bent een tweaker of niet ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 20:37
Joosie200 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:45:
Heeft iemand van jullie meegemaakt dat wanneer je je LG Oled tv inschakelde om tv te kijken dat je een grijs/wit en sneeuw/ruispatroon krijgt als filter over de daadwerkelijke uitzending heen??
Heb hetzelfde voorgehad op m'n E6, na het activeren van Deep Colour op een HDMI poort, als ik me niet vergis. De menu's werden nog goed weergegeven, dacht ik, maar het inkomend beeld was net zoals je screenshots. Weet wel niet meer hoe ik het juist opgelost heb, ik dacht door een volledige reset van de TV naar fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw ingesteld.

Ik vreesde ook dat er een defect was, maar sindsdien geen problemen meer gehad, ook niet na de upgrade met firmware 05.30.10. Leek me eerder softwarematig.

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 19:56
Paar werken geleden heeft mijn LG OLED55E6V automatisch de 05.30.10 firmware geïnstalleerd. Buiten het feit dat HDR Game modus wat donker is, heb ik een groter probleem met mijn geluid.

Aan de TV heb ik met optical een SONOS playbar gekoppeld (5.1 surround). Dit geluid werkt perfect op alle HDMI inputs. Echter als ik vanuit LG app (Netflix / Plex / NPO / RTLXL) een stream start dan gaat het geluid minimaal een 1 minuut ploppen. Totdat uit het niets het geluid opeens werkt. Dit gedrag gebeurt ook als ik de stream op pauze zet en dan weer resume.

Iemand anders hier ook ervaring mee?

Geluid settings: Optical/HDMI ARC -> Automatisch

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2024
Hier ook maar eens een mail gestuurd naar LG ivm Netflix perikelen. Raden doodleuk het stekker eruit 15 min wachten aan. :( schiet niet op zo. Netflix reageerde helemaal niet. Maar eens zeuren vanavond aan de telefoon.

Overigens las ik meldingen dat Netflix maar 15 mb/s gebruikt in 4K. Zelfs dat is volgens mij niet ok. YouTube 4K HDR trekt makkelijk tegen de 80 mb/s. Dat zijn bitrates die je mag verwachten. Misschien dat Netflix iets betere compressie gebruikt maar dan nog zou een HDR 4K stream naar mijn mening zeker ongeveer het dusbbele gebruiken rond de 25 mb/s. Ik weet bijna zeker ook dit de minimale snelheid moet zijn die aangeraden wordt. WiFi had bij mij veel problemen. Daarom bedraad aangesloten. Toen ik WiFi problemen had kreeg ik 4K niet aan de gang zolang ik onder de 25 mb/s zat. Vaag die perikelen rondom Netflix.

[ Voor 62% gewijzigd door WvB22 op 14-09-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:14
[...]

Het onrustige zwart (bij full black) is niet nieuw. Dat hadden de vorige firmware(s) ook al.
WvB22 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:27:
Hier ook maar eens een mail gestuurd naar LG ivm Netflix perikelen. Raden doodleuk het stekker eruit 15 min wachten aan. :( schiet niet op zo. Netflix reageerde helemaal niet. Maar eens zeuren vanavond aan de telefoon.

Overigens las ik meldingen dat Netflix maar 15 mb/s gebruikt in 4K. Zelfs dat is volgens mij niet ok. YouTube 4K HDR trekt makkelijk tegen de 80 mb/s. Dat zijn bitrates die je mag verwachten. Misschien dat Netflix iets betere compressie gebruikt maar dan nog zou een HDR 4K stream naar mijn mening zeker ongeveer het dusbbele gebruiken rond de 25 mb/s. Ik weet bijna zeker ook dit de minimale snelheid moet zijn die aangeraden wordt. WiFi had bij mij veel problemen. Daarom bedraad aangesloten. Toen ik WiFi problemen had kreeg ik 4K niet aan de gang zolang ik onder de 25 mb/s zat. Vaag die perikelen rondom Netflix.
15mbit voor netflix 4k klopt prima, want dat is gewoon de stream :)

ze gebruiken hevc die is vrij efficient.

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 14-09-2017 10:48 ]

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
toets23 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:12:
Paar werken geleden heeft mijn LG OLED55E6V automatisch de 05.30.10 firmware geïnstalleerd. Buiten het feit dat HDR Game modus wat donker is, heb ik een groter probleem met mijn geluid.

Aan de TV heb ik met optical een SONOS playbar gekoppeld (5.1 surround). Dit geluid werkt perfect op alle HDMI inputs. Echter als ik vanuit LG app (Netflix / Plex / NPO / RTLXL) een stream start dan gaat het geluid minimaal een 1 minuut ploppen. Totdat uit het niets het geluid opeens werkt. Dit gedrag gebeurt ook als ik de stream op pauze zet en dan weer resume.

Iemand anders hier ook ervaring mee?

Geluid settings: Optical/HDMI ARC -> Automatisch
Dit heeft niets met LG te maken maar met Sonos: ik heb exact hetzelfde maar dat was nadat ik een software update bij sonos heb gedaan (een week of 3 geleden). Voor zo ver ik weet is dit bij Sonos bekend en zijn ze met een fix bezig. In het Sonos topic staat iets meer info

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 19:56
Bozzel1987 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:51:
[...]

Dit heeft niets met LG te maken maar met Sonos: ik heb exact hetzelfde maar dat was nadat ik een software update bij sonos heb gedaan (een week of 3 geleden). Voor zo ver ik weet is dit bij Sonos bekend en zijn ze met een fix bezig. In het Sonos topic staat iets meer info
Oh super! Fijn om te horen! Thanks! Ga ik daar eens lezen :9

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 08:00
Adlermann schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:43:
[...]
15mbit voor netflix 4k klopt prima, want dat is gewoon de stream :)

ze gebruiken hevc die is vrij efficient.
0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
Bron: https://help.netflix.com/nl/node/306

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Adlermann schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:43:
[...]

Het onrustige zwart (bij full black) is niet nieuw. Dat hadden de vorige firmware(s) ook al.
OK duidelijk. Dan is de vraag of dit erg is of niet.

• Adlermann
Tovenaar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:27:
[...]

0,5 megabit per seconde - Vereiste snelheid van breedbandverbinding
1,5 megabit per seconde - Aanbevolen snelheid van breedbandverbinding
3,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor SD-kwaliteit
5,0 megabit per seconde - Aanbevolen voor HD-kwaliteit
25 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
Bron: https://help.netflix.com/nl/node/306
Ja, maar de streams zitten maar op 15.6mbit, namelijk 7.7 GB per uur....
Wat je laat zien is de aanbevolen snelheid, en daar wil je natuurlijk iets meer hebben....

Want je kijkt niet alleen maar netflix over je verbinding he :)

[ Voor 12% gewijzigd door Adlermann op 14-09-2017 11:32 ]

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 12:23
Ik dacht dat je bij netflix 25mbps nodig had voor UHD 4K met HDR en DD/atmos.
En 15mbps voor "gewone" UHD 4k.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Adlermann schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:30:
[...]

Ja, maar de streams zitten maar op 15.6mbit, namelijk 7.7 GB per uur....
Wat je laat zien is de aanbevolen snelheid, en daar wil je natuurlijk iets meer hebben....

Want je kijkt niet alleen maar netflix over je verbinding he :)
Dit klinkt best aannemelijk.
Wat ik ook apart vind is dat de snelheids test in de netflix app maar 35 Mbps rapporteert terwijl dat op mijn ps4 in de app 75 Mbps is. Als ik films stream met Xplay kan de tv wel prima 80-90 Mbps verstoken. En mijn internet snelheid is 150 Mbps en dat haal ik met downloads etc ook echt. Ook fast.com (van Netflix) geeft strak 150 Mbps aan.

[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 14-09-2017 12:14 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Oh wacht, beter lezen. |:(

[ Voor 90% gewijzigd door Gonadan op 14-09-2017 12:22 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:14

Flabergasted

Prepare to die !

Dit verzand steeds meer in het Netflix problemen topic.
Is hier niet een apart Topic voor te openen ....

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:23
rajackar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:34:
[...]

Voorlopig zie ik nog niets vanaf de bank. Zelfs in met alle andere verlichting uit. Dus een echt probleem is het niet. Misschien dat ik het nog wel even doe om te testen of het echt door de laatste firmware kwam. Het kan zomaar dat het er altijd al was en ik het nooit gezien heb omdat ik nog nooit de behoefte heb gehad om in een donkere kamer met mijn neus op 1cm van het scherm te gan staan. Je bent een tweaker of niet ;)
Ik heb gisteren ook even gekeken. ik zie ook patroon als ik er met mn neus op ga staan.
Ik heb in het verleden ook wel eens gekeken en toen was dat patroon niet zichtbaar. Dus het lijkt wel door de nieuwe firmware te komen.
Het is bij mij ook niet te zien als ik op de bank zit dus een heel groot probleem vind ik het niet.
Hier staat ook een B6 btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Flabergasted schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:47:
Dit verzand steeds meer in het Netflix problemen topic.
Is hier niet een apart Topic voor te openen ....
En dan ook een nieuwe firmwareklachten topic? Motionproblemen topic? M'n zwart is niet zwarttopic? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik moet me dan ook maar aansluiten bij het netflix stream gebeuren. En ook YouTube. De snelheid in de app is sinds gisteren drastisch gedaald tot 2,5 Mbps. Terwijl dit de eerste dagen rond de 25 Mbps lag. Bij YouTube merk ik dat hij regelmatig het beeld terugschroeft. Teleurstellend dit .

• Adlermann
NeWSJuNK schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:36:
Ik moet me dan ook maar aansluiten bij het netflix stream gebeuren. En ook YouTube. De snelheid in de app is sinds gisteren drastisch gedaald tot 2,5 Mbps. Terwijl dit de eerste dagen rond de 25 Mbps lag. Bij YouTube merk ik dat hij regelmatig het beeld terugschroeft. Teleurstellend dit .
Dat hoeft natuurlijk niet per se aan de TV te liggen he...

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

RBN026 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:44:
[...]

Nog niet geïnstalleerd dat ga ik vanavond maar even doen. Als daar spannende dingen uit voort komen zal ik het even melden.
Oké maar die update is van 17-07-2017, dus neem aan dat iedereen deze zo'n beetje al heeft geïnstalleerd. Vandaar mijn vraag hoe de ervaringen zijn.
Als ik enkele pagina's terug zoek, kom ik dezelfde klachten nog steeds tegen over de C7 en/of B6 als de laatste keer dat ik in het topic mee las... :|

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Adlermann schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:50:
[...]

Dat hoeft natuurlijk niet per se aan de TV te liggen he...
Dat klopt. Maar aan mijn verbinding ligt het ook niet.

• ikdedinges
Mijn tip is nog steeds,
verwijder de apps die moeilijk doen en installeer ze opnieuw.
en zet Quickstart uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:05
ikdedinges schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:58:
Mijn tip is nog steeds,
verwijder de apps die moeilijk doen en installeer ze opnieuw.
en zet Quickstart uit.
Bedankt voor je tips, maar bij mij helpt dat in ieder geval allemaal niet. Ook niet terug naar de fabrieksinstellingen gaan, de stroom er een lange tijd afhalen, de nieuwste firmware installeren etc.
En volgens mij helpt het ook bij meerdere mensen met 2017 modellen niet. Het speelt ook niet bij elke serie/film.
Morgen komt er twee man van LG een diagnose stellen, ik ben benieuwd.

• Gonadan

Gonadan

Klinkt bijna als een soort cache/bufferprobleem. Loopt iets vol waardoor hij wat beperkt raakt en schroeft de stream terug.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
[...]

Kreeg ook het idee dat het alleen langs de randen was.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rajackar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:14:
[...]
Dit klinkt best aannemelijk.
Wat ik ook apart vind is dat de snelheids test in de netflix app maar 35 Mbps rapporteert terwijl dat op mijn ps4 in de app 75 Mbps is. Als ik films stream met Xplay kan de tv wel prima 80-90 Mbps verstoken. En mijn internet snelheid is 150 Mbps en dat haal ik met downloads etc ook echt. Ook fast.com (van Netflix) geeft strak 150 Mbps aan.
Sterker nog, mijn LG TV geeft (bekabeld) continue zo'n 35Mbps aan, via de Netflix app gecontroleerd (5x achter elkaar gemeten). Via een LG WebOS speedtest app, op dezelfde TV gemeten, is de bekabelde netwerksnelheid steevast +80Mbps. Meet ik het op de LG UP970 middels de Netflix app, dan zit ik op +90Mbps (ook 5x achter elkaar gemeten). Ten overvloede wellicht, beide apparaten hangen aan dezelfde switch. Netwerkkabels switchen maakt dan geen donder uit. Volgens de Netflix apparaat info hebben beide apparaten een verschillende Netflix versie.

Ongeacht het verschil in snelheid tussen beiden, geen enkele lijkt stabiel op de hoogste verbindingssnelheid te willen blijven hangen.

Testing, one, two ...

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Raziel schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:08:
[...]

Kreeg ook het idee dat het alleen langs de randen was.
Ik heb het idee dat het op het hele scherm is eigenlijk.

• ikdedinges
Steven030 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:02:
[...]

Bedankt voor je tips, maar bij mij helpt dat in ieder geval allemaal niet. Ook niet terug naar de fabrieksinstellingen gaan, de stroom er een lange tijd afhalen, de nieuwste firmware installeren etc.
En volgens mij helpt het ook bij meerdere mensen met 2017 modellen niet. Het speelt ook niet bij elke serie/film.
Morgen komt er twee man van LG een diagnose stellen, ik ben benieuwd.
Ik zeg ook niet dat het bij elke tv werkt. jij kan wel een defecte netwerkkaart hebben oid.
Ik heb alleen het gevoel dat mensen niet eerst alles proberen voordat ze hier komen klagen en vragen.

445033

NeWSJuNK schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:36:
Hier B6. Geen centje pijn. Bekabeld via switch naar Synology router. Haal 60Mbps download op tv via browser en Ookla Speedtest. Edit: 89Mbps zojuist.

Toch vreemd al die wisselende resultaten. :?
Puck schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:24:
[...]

Dit is echt de eerste keer dat ik er iets over zeg :? Als iedereen de hele tijd zijn posts en problemen gaat herhalen wordt het topic nog langer en niet te volgen ;) Dat lijkt me dan ook niet nodig. Anyway: laten we het over LG OLED's hebben.
Ok, ik post voor de laatste keer dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij ben met mijn tv! Echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij! :+ En je hebt helemaal gelijk. :Y

[ Voor 31% gewijzigd door 445033 op 14-09-2017 15:21 ]

• Steven030
ikdedinges schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:04:
[...]

Ik zeg ook niet dat het bij elke tv werkt. jij kan wel een defecte netwerkkaart hebben oid.
Ik heb alleen het gevoel dat mensen niet eerst alles proberen voordat ze hier komen klagen en vragen.
Maybe, maar het zijn wel erg veel 2017 TV's die exact dezelfde kuren vertonen, en allen hebben dus een prima netwerk behalve tijdens het afspelen van bepaalde series/films met Netflix. Het lijkt dus niet een defecte netwerk-kaart te zijn, en als het toch inderdaad een hardware-probleem is zal een hele batch dezelfde fabricagefout hebben
Edit: Maar je hebt zeker gelijk dat mensen wel eerst alles zelf kunnen proberen; de tips die jij geeft met misschien de aanvulling om in je Netflix-account de afspeelkwaliteit op "Hoog" te zetten

[ Voor 12% gewijzigd door Steven030 op 14-09-2017 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 12:51
M.b.t. de Netflix perikelen, begint het nu wel duidelijk te worden dat het langzaam aan een wat groter probleem aan het worden is.
Waarom de ene er geen last van (denkt) te hebben en de andere wel en waarom mijn 4k Panasonic totaal geen problemen heeft is nog steeds niet duidelijk. Deze Panasonic staat zelfs op zolder met een redelijk lage WiFi verbinding (rond de 15Mbps via de app test), constant met 15.26Mbps te spelen bij alle UHD series etc..

Het begint (internationaal) wel wat meer aandacht te krijgen, zie bijv. de home page van avforums.com
From the Forums: Are you having problems with fluctuating Netflix quality?

Op dat forum zitten ook mensen die een wat nauwer contact met Netflix hebben, een citaat uit dat forum:
'The Netflix issue is complex, it's across multiple devices and manufacturers and it's going to take time to pinpoint the issue. We will run a couple of tests when I'm there. People need to report the issue to both their manufacturer and Netflix and tell them both to look at forums here and elsewhere it's being reported in a few countries. The stream flows across isps and and takes multiple hops. It then has to go through manufacturers servers before Netflix's. The quality of app varies by manufacturer and product. It's Netflix support the apps for each manufacturer and each product so it's upto the manufacturer to nag Netflix to deal with an issue and Netflix has to send the fix to the manufacturer to test on each product and each product type. This all takes time'

Dat de streams door LG servers zouden gaan, zoals hierboven vermeld, is niet wat ik van LG NL gehoord heb. Ze hebben mij verzekerd dat dit niet zo zou zijn maar ja wie moet je geloven in deze.

Misschien wordt het eens tijd dat Tweakers.net hier ook wat mee gaat doen, sowieso even navraag doen bij Netflix kan geen kwaad zou ik zeggen ;)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:57
Ik heb toch ook wel wat problemen met netflix op mijn E6. Opstarten van de app duurt regelmatig langer dan een minuut en ook buffert hij regelmatig 30seconden bij het starten van een nieuwe serie. Ook bij het terugspoelen speelt hij regelmatig niet direct door maar blijft hij 30sec+ op 25% buffer hangen voordat hij door speelt. En dat terwijl ik via fast.nl gewoon 170Mbit haal en alles dus fluitend zou moeten bufferen.

Echt heel storend is het niet maar het voelt verre van optimaal.

• Gonadan

Gonadan

Toch fijn dat ik nog een Chromecast heb. Dan wel geen ultimate maar heb toch nog geen Netflix premium. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Schiet mij maar lek. Thuis gekomen en klaar om telefoon te pakken om probleem te melden.

Opgelost!?! Stream is weer stabiel op 4K bij alle series en films Netflix. Oplossing gevonden door Netflix / LG?

En edit: alweer problemen met Netflix. Er is echt geen pijl op te trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door WvB22 op 14-09-2017 16:57 ]

• Steven030
WvB22 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:31:
Schiet mij maar lek. Thuis gekomen en klaar om telefoon te pakken om probleem te melden.

Opgelost!?! Stream is weer stabiel op 4K bij alle series en films Netflix. Oplossing gevonden door Netflix / LG?

En edit: alweer problemen met Netflix. Er is echt geen pijl op te trekken.
Ook bij andere series? De series waarbij het speelt wisselen af en toe.. Via de info button kan je het goed in de gaten houden. Het zou constant op 15 Mbps moeten staan
Edit: ik had je edit nog niet gezien :p

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 14-09-2017 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Steven030 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:02:
[...]

Ook bij andere series? De series waarbij het speelt wisselen af en toe.. Via de info button kan je het goed in de gaten houden. Het zou constant op 15 Mbps moeten staan
Ja de streamrate is wat ik continu in de gaten houd. Okja gaf veel problemen. Lijkt nu goed te gaan. Nu is Iron Fist weer zo instabiel als wat. Vervolgens Okja weer opgestart. Ook weer plotseling drama. Getest via de Apple TV Netflix app (zover je goede test kan doen, is nu maximaal 1080p uiteraard) maar geen enkele buffer issues en beeld lijkt bijna wel strakker als 4K op de LG app. Ik snap er niks meer van.

Mijn beste gok: een cache die vol loopt en problemen geeft?

[ Voor 4% gewijzigd door WvB22 op 14-09-2017 17:09 ]

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Malt007 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:28:
[...]

Als ik op de PS4 pro in HDR game mode battlefield 1 speel dan zit ik zo ongeveer op die meest linker variant. Misschien toch nog even spelen met de kleurinstellingen van de PS4 zelf want aan de TV lijkt het niet te liggen, helaas staat alles wel op automatisch en derhalve optimaal i guess?
Net viel mij dit ook op tijdens BF1, vooral op map Fao Fortress, die lucht ziet er niet uit! Allemaal kleurcirkels. Als ik HDR uitzet op de ps4 ziet het er wel gewoon strak uit op dezelfde map.

Heb jij daar al iets op gevonden inmiddels?

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:53:
[...]

Net viel mij dit ook op tijdens BF1, vooral op map Fao Fortress, die lucht ziet er niet uit! Allemaal kleurcirkels. Als ik HDR uitzet op de ps4 ziet het er wel gewoon strak uit op dezelfde map.

Waarschijnlijk omdat HDR geen RGB 4:4:4 ondersteund (over HDMI 2.0b) en SDR wel. Als dit verder in de content zelf zit kun je er weinig aan doen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
fonsmeister schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:53:
[...]

Nog geen tijd gehad, dit weekend ga ik nog even prutsen. Ga beginnen met de kleurinstellingen van de playstation aangezien ik de meeste instellingen van de tv wel gehad heb.
Vrees echter dat het aan de kabel ligt, 4k hdr zoekt aardig de grenzen van de hdmi-kabels op en die van mij is ook nog eens een meter of 7,5 lang. Heb echter geen artefacten dus wellicht dat het toch niet aan de kabel ligt.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Puck schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:32:
[...]

Waarschijnlijk omdat HDR geen RGB 4:4:4 ondersteund (over HDMI 2.0b) en SDR wel. Als dit verder in de content zelf zit kun je er weinig aan doen.
Via instellingen op tv kon ik er niets aan veranderen iig, heb verschillende outputsettings op de ps4 geprobeerd maar ook dat hielp niet, alleen hdr uitzetten hielp.

Is de HDR toevoeging dan vekeerd geimplementeerd door de ontwikkelaar (EA/Dice) of loop je hier met HDR gaming altijd tegenaan?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:03:
[...]

Via instellingen op tv kon ik er niets aan veranderen iig, heb verschillende outputsettings op de ps4 geprobeerd maar ook dat hielp niet, alleen hdr uitzetten hielp.

Is de HDR toevoeging dan vekeerd geimplementeerd door de ontwikkelaar (Dice) of loop je hier met HDR gaming altijd tegenaan?
Ik gok dat colour banding minder opvalt als je full RGB (4:4:4) gebruikt, maar dat werkt i.c.m. met HDR dus niet op HDMI 2.0b (en lager), dus valt deze terug op 4:2:0. Dit zou het kunnen veroorzaken maar pin me er niet op vast. In principe zou een ontwikkelaar hier wel rekening mee kunnen houden, aangezien er nog geen enkele hardware is die HDR RGB 4:4:4 aankan :D

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 14-09-2017 19:11 ]

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Puck schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:09:
[...]

Ik gok dat colour banding minder opvalt als je full RGB (4:4:4) gebruikt, maar dat werkt i.c.m. met HDR dus niet op HDMI 2.0b (en lager), dus valt deze terug op 4:2:0. Dit zou het kunnen veroorzaken maar pin me er niet op vast. In principe zou een ontwikkelaar hier wel rekening mee kunnen houden, aangezien er nog geen enkele hardware is die HDR RGB 4:4:4 aankan :D
Haha, ja dat zou je toch denken? Net nog even een paar andere HDR spellen getest en daar valt het veel minder op, het is wel enigszins aanwezig maar je moet er echt naar zoeken en is niet storend.

Ik hou het dus maar op verkeerde implementatie van de ontwikkelaar, wellicht binnenkort een patch.

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Malt007 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:35:
[...]

Nog geen tijd gehad, dit weekend ga ik nog even prutsen. Ga beginnen met de kleurinstellingen van de playstation aangezien ik de meeste instellingen van de tv wel gehad heb.
Vrees echter dat het aan de kabel ligt, 4k hdr zoekt aardig de grenzen van de hdmi-kabels op en die van mij is ook nog eens een meter of 7,5 lang. Heb echter geen artefacten dus wellicht dat het toch niet aan de kabel ligt.
Denk dat het aan BF1 ligt, bij andere HDR spellen heb ik dit effect niet of nauwelijks. Mijn kabel is vrij kort, 2m volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

fonsmeister schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:48:
[...]

Denk dat het aan BF1 ligt, bij andere HDR spellen heb ik dit effect niet of nauwelijks. Mijn kabel is vrij kort, 2m volgens mij
Sowieso kan een HDMI kabel (of de lengte daarvan) niet het beeld slechter of beter maken. Het werkt of het werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 14-09-2017 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Misschien de taal maar eens op Engels zetten. Driekwart van de opties die hier genoemd zijn vind ik niet terug. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Malt007
fonsmeister schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:48:
[...]

Net nog een beetje zitten rommelen met de instellingen maar wat ik ook doe de banding blijft. Ziet er niet uit en niet-hdr is stukken beter. Heb geen andere hdr games dus kan niet vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
Puck schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:50:
[...]

Sowieso kan een HDMI kabel (of de lengte daarvan) niet het beeld slechter of beter maken. Het werkt of het werkt niet.
Een HDMI kabel kan het beeld niet beter maken, dat is zeker waar. En wanneer een kabel het volledige HDMI signaal doorstuurt zonder foutjes, dan ga je geen verbetering maken met een "betere" (lees hogere marge) kabel.

Het HDMI protocol is echter iets meer dan gewoon "pass" of "fail".
Door defecten (in een kabel, connector of device) krijg je defecten zoals macroblocking, pixelisatie, wegvallen van videoframes of audio.
http://www.ni.com/product-documentation/12680/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
Misschien wordt het eens tijd dat Tweakers.net hier ook wat mee gaat doen, sowieso even navraag doen bij Netflix kan geen kwaad zou ik zeggen ;)
Dat lijk mij een goed plan. Zeker omdat ik ook dergelijke reacties op de LG-OLED topics van Franse fora las, nu zullen heel wat 4K HDR toestellen die op netflix gaan van LG zijn maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

road rebel schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:59:
[...]

Een HDMI kabel kan het beeld niet beter maken, dat is zeker waar. En wanneer een kabel het volledige HDMI signaal doorstuurt zonder foutjes, dan ga je geen verbetering maken met een "betere" (lees hogere marge) kabel.

Het HDMI protocol is echter iets meer dan gewoon "pass" of "fail".
Door defecten (in een kabel, connector of device) krijg je defecten zoals macroblocking, pixelisatie, wegvallen van videoframes of audio.
http://www.ni.com/product-documentation/12680/en/
Klopt ook wel. Kabels van mindere kwaliteit gaven bij mij problemen met 4K 60fps. Als in schokkend beeld. Ook verloren die (zo lijkt het) een keer of 2 per maand de handshake en dus verbrak de arc.

Bij mij hielp het om andere kabels te gebruiken.
In dit geval gebruik ik de standaard ps4 pro kabels overal (had er 3 liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Even een vraag voor andere 55E7N bezitters.
Vandaag de TV binnen gekregen en wat me meteen opviel is dat de E7N gewoon de voet heeft van de E6V (de hele tv raaks dus het meubel in tegenstelling tot het review filmpje op tweakers waar de TV door de voet iets gelift wordt) en daarnaast heeft mijn speaker ook gewoon 7 strips ipv de in hetzelfde filmpje genoemde 6 strips.

Hebben meer mensen dit? Of zijn ze bij LG een voorraad E6 modellen van vorig jaar als E7 modellen op de markt aan het gooien.......

video: LG E7 oled Review - Net even beter dan z'n voorganger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 14:30
ApC_IcE schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:09:
[...]

Klopt ook wel. Kabels van mindere kwaliteit gaven bij mij problemen met 4K 60fps. Als in schokkend beeld. Ook verloren die (zo lijkt het) een keer of 2 per maand de handshake en dus verbrak de arc.

Bij mij hielp het om andere kabels te gebruiken.
In dit geval gebruik ik de standaard ps4 pro kabels overal (had er 3 liggen)
Interessant om lezen, ik heb hier een allegaartje van hdmi kabels van allerlei kwaliteit, verzameld over de voorbije jaren. Is me opgevallen dat ik bij bepaalde content soms eens paar frames zie droppen, geluid loopt door maar ineens zit ik 5 of 6 frames verder in beeld nadat die blijft hangen. Zou dit aan 'slechte' hdmi kabel kunnen liggen? Is overigens niet enkel bij 4K content, zie het bijvoorbeeld meestal bij reguliere tv uitzendingen via telenet hd digicorder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@lapino Mijn Xbox One (niet een recent model) wil niet eens opstarten als ik er een gewone HDMI-kabel tussen prik. Pak ik de originele kabel, dan wel. Terwijl alle kabels (zowel van 30 cent als van 6 Euro) allemaal "1.4 certified" zijn.

Misschien dat ik simpel ben maar heb voor 25 Euro een handje "high speed 2.0 kabels" van eBay gehaald; verkoper met een miljoenmiljard goede beoordelingen. Die zitten nu overal tussen (decoder, htpc, etc). Indien mogelijk, en dat is mijn afwijking; ik gebruik altijd kabels die 1 specificatie hoger liggen dan wat er moet worden aangestuurd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

lapino schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:24:
[...]

Interessant om lezen, ik heb hier een allegaartje van hdmi kabels van allerlei kwaliteit, verzameld over de voorbije jaren. Is me opgevallen dat ik bij bepaalde content soms eens paar frames zie droppen, geluid loopt door maar ineens zit ik 5 of 6 frames verder in beeld nadat die blijft hangen. Zou dit aan 'slechte' hdmi kabel kunnen liggen? Is overigens niet enkel bij 4K content, zie het bijvoorbeeld meestal bij reguliere tv uitzendingen via telenet hd digicorder.
Test het eens uit zou ik zeggen.
Ik heb geen decoder (ik heb ci+). Echter met de Horizon Box van Ziggo heb ik toen geen beeld issues gehad.

Wat je verteld klinkt alsof het aan een slecht signaal is van de bron (bijvoorbeeld storing op de coax van ziggo door slechte connectors) Daar zou ik eerst eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
MAX3400 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:29:
@lapino Mijn Xbox One (niet een recent model) wil niet eens opstarten als ik er een gewone HDMI-kabel tussen prik. Pak ik de originele kabel, dan wel. Terwijl alle kabels (zowel van 30 cent als van 6 Euro) allemaal "1.4 certified" zijn.

Misschien dat ik simpel ben maar heb voor 25 Euro een handje "high speed 2.0 kabels" van eBay gehaald; verkoper met een miljoenmiljard goede beoordelingen. Die zitten nu overal tussen (decoder, htpc, etc). Indien mogelijk, en dat is mijn afwijking; ik gebruik altijd kabels die 1 specificatie hoger liggen dan wat er moet worden aangestuurd.
linkje voor die kabels? mag in pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

lapino schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:32:
[...]

linkje voor die kabels? mag in pm.
Deze heb ik nu (hopelijk werkt de link).

Werken vooralsnog vlekkeloos op 2160p60 tussen NUC en E7V.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 15-09-2017 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
HDMI 2.0 kabels bestaan niet, pure oplichterij en marketing. Vooral kopen wat je zelf wil hoor, maar je wordt verneukt waar je bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

stin00 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:42:
HDMI 2.0 kabels bestaan niet, pure oplichterij en marketing. Vooral kopen wat je zelf wil hoor, maar je wordt verneukt waar je bij staat.
Klopt... Maar er bestaan minstens zoveel kabels die niet (goed genoeg) werken... En als ik voor een grof bedrag apparatuur in huis haal, ben ik nog wel genegen om sprookjes te geloven en een kabel te kopen die magisch wel doet wat ik verwacht van de apparatuur. :/

/edit: Deze pagina bestaat zeker ook voor niets?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 15-09-2017 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
MAX3400 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:51:
[...]

/edit: Deze pagina bestaat zeker ook voor niets?
Daar staat toch duidelijk Standard, High speed (en Premium)? Niet 1.4 of 2.0 kabels dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ViNOK16Bit schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:01:
[...]

Daar staat toch duidelijk Standard, High speed (en Premium)? Niet 1.4 of 2.0 kabels dus.
Ik hou mijn bek wel weer dicht ofzo; dat een eBay-verkoper zijn waren aanprijst met de zoekterm High Speed alsmede 2.0, hoe is dat mijn probleem? De kabel is voor mij high speed genoeg om geen gelul te hebben met allerlei zaken die mensen hier en in [Ervaringen] Intel Apollo Lake & Kaby Lake NUC's ervaren, namelijk gedoe met 2160p60.

Dacht dat dit een "ervaringen en discussie" topic was; mijn ervaring is dus dat die kabels van eBay wel werken. Maar er is blijkbaar weinig "discussie" mogelijk met sommige mensen; one-liners posten over syntax of dat je verneukt wordt. Triest... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958567

Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn oled65c7. met name naar jullie ervaringen. Namelijk het volgende wat mij opvalt.
Veel last van color banding.
Ik moet trumotion steeds opnieuw aanzetten.
Verticale strepen en donkere vlekken aan zijkanten.
Ik kan me niet voorstellen dat LG dit zo bedoeld heeft.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
MAX3400 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:09:
[...]

Ik hou mijn bek wel weer dicht ofzo; dat een eBay-verkoper zijn waren aanprijst met de zoekterm High Speed alsmede 2.0, hoe is dat mijn probleem? De kabel is voor mij high speed genoeg om geen gelul te hebben met allerlei zaken die mensen hier en in [Ervaringen] Intel Apollo Lake & Kaby Lake NUC's ervaren, namelijk gedoe met 2160p60.

Dacht dat dit een "ervaringen en discussie" topic was; mijn ervaring is dus dat die kabels van eBay wel werken. Maar er is blijkbaar weinig "discussie" mogelijk met sommige mensen; one-liners posten over syntax of dat je verneukt wordt. Triest... ;w
Ho ho. Dit was niet persoonlijk. Ben blij dat die kabels goed werken voor je. De opmerking ging meer over dat sommige aanbieders inderdaad HDMI kabels met 2.0 aanduiden wat onzin is. Heb je een pm gestuurd, zodat we hier niet verder off-topic hoeven te gaan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
MAX3400 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:09:
[...]

Beetje een overdreven reactie eerlijk gezegd. Het is heel simpel een HDMI 2.0 kabel bestaat gewoon niet dat is het enige wat hij zegt.

Edit: Zou iemand een HDR Battlefield 1 screenshot kunnen plaatsen van bijvoorbeeld wolken of ingezoomd op mist? Ben benieuwd of mijn verwachtingen niet kloppen of dat ik daadwerkelijk last heb van overdreven colorbanding.

[ Voor 11% gewijzigd door Malt007 op 15-09-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958567

ik zie heel vaak color banding vreselijk! Alleen 4k is prima.

Beetje een overdreven reactie eerlijk gezegd. Het is heel simpel een HDMI 2.0 kabel bestaat gewoon niet dat is het enige wat hij zegt.

Edit: Zou iemand een HDR Battlefield 1 screenshot kunnen plaatsen van bijvoorbeeld wolken of ingezoomd op mist? Ben benieuwd of mijn verwachtingen niet kloppen of dat ik daadwerkelijk last heb van overdreven colorbanding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steven030
Zojuist zijn er twee mensen van LG langsgekomen om een diagnose te stellen over de Netflix problemen op de 2017 modellen. Het is fijn dat ze het probleem serieus nemen. Ze hadden eerder al contact gehad met de fabriek, maar daar hadden ze nog niets over deze problemen gehoord en ze vroegen om bewijs. Dat bewijs kunnen ze nu aanleveren, hiervoor hebben ze een aantal filmpjes van mijn TV genomen. Het betreft geen hardwareprobleem en het lastige is dat de streams door meerdere servers kunnen lopen, varierend tussen Netflix servers en LG servers. Het betreft ook geen probleem met de internetconnectie. Ze gaan ermee aan de slag om de oorzaak van het probleem op te sporen.
Er is overigens geen manier om een oudere versie van de Netflix app op de tv te zetten, de apps op de tv worden beheerd door de derde partijen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Malt007 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:31:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8h65fjm.jpg
https://i.imgur.com/R8h65fjm.jpg

alstu.

[ Voor 3% gewijzigd door ikdedinges op 15-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Thanks, heb je er ook 1 bij lichte omstandigheden :) Dit level is nog niet langsgekomen sinds de hdr-update dus weet niet hoe het bij mij is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
Malt007 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:25:
[...]

Thanks, heb je er ook 1 bij lichte omstandigheden :) Dit level is nog niet langsgekomen sinds de hdr-update dus weet niet hoe het bij mij is helaas.
Mn telefoon maakt ze een beetje donker.
Maar ik heb geen extreme colorbanding.

https://i.imgur.com/FUlcbXE.jpg
https://i.imgur.com/52u84W8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Steven030 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:15:
Zojuist zijn er twee mensen van LG langsgekomen om een diagnose te stellen over de Netflix problemen op de 2017 modellen. Het is fijn dat ze het probleem serieus nemen. Ze hadden eerder al contact gehad met de fabriek, maar daar hadden ze nog niets over deze problemen gehoord en ze vroegen om bewijs. Dat bewijs kunnen ze nu aanleveren, hiervoor hebben ze een aantal filmpjes van mijn TV genomen. Het betreft geen hardwareprobleem en het lastige is dat de streams door meerdere servers kunnen lopen, varierend tussen Netflix servers en LG servers. Het betreft ook geen probleem met de internetconnectie. Ze gaan ermee aan de slag om de oorzaak van het probleem op te sporen.
Er is overigens geen manier om een oudere versie van de Netflix app op de tv te zetten, de apps op de tv worden beheerd door de derde partijen zelf.
Het gaat niet enkel over de 2017 modellen, al lijkt dat misschien wel zo, maar mijn toestel is model 2015 en ook daar zie ik fluctuaties in snelheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
hardware-lover schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:45:
[...]

Het gaat niet enkel over de 2017 modellen, al lijkt dat misschien wel zo, maar mijn toestel is model 2015 en ook daar zie ik fluctuaties in snelheid.
Heb je hier ook een melding van gemaakt? Deze man had een iemand anders gesproken met exact dezelfde problemen en die heeft hetzelfde model als dat ik heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Malt007 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:31:
[...]

Color banding BF1 HDR

Fao Fortress

Dit is overigens wel met Dynamic Contrast op 'high', dat versterkt het effect ook nog merk ik. (Als ik het uitzet wordt HDR gamemode te donker, sinds de laatste firmware update op de C6)

Andere map met wolken:

Color banding bf1 cloud

Hier zit het ook wel in, maar valt het mij minder op. Vind het vooral op Fao fortress erg storend, als je gaat rennen zie je golfbewegingen boven in beeld.

Bij andere HDR spellen zie ik dit effect niet of nauwelijks, dus denk dat de ontwikkelaars van BF1 iets niet helemaal goed hebben gedaan.

[ Voor 31% gewijzigd door fonsmeister op 15-09-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
fonsmeister schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:57:
[...]

[afbeelding]

Fao Fortress

Dit is overigens wel met Dynamic Contrast op 'high', dat versterkt het effect ook nog merk ik. (Als ik het uitzet wordt HDR gamemode te donker, sinds de laatste firmware update op de C6)

Andere map met wolken:

[afbeelding]

Hier zit het ook wel in, maar valt het mij minder op. Vind het vooral op Fao fortress erg storend, als je gaat rennen zie je golfbewegingen boven in beeld.

Bij andere HDR spellen zie ik dit effect niet of nauwelijks, dus denk dat de ontwikkelaars van BF1 iets niet helemaal goed hebben gedaan.
Thanks, ik denk dat het dan echt aan BF1 ligt, wel vreemd dat mensen het dan zo fantastisch vinden want eerlijk gezegd vind ik non-HDR een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Malt007 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:25:
[...]

Thanks, ik denk dat het dan echt aan BF1 ligt, wel vreemd dat mensen het dan zo fantastisch vinden want eerlijk gezegd vind ik non-HDR een stuk mooier.
Op een slechtere TV zal minder opvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
ikdedinges schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:44:
[...]

Mn telefoon maakt ze een beetje donker.
Maar ik heb geen extreme colorbanding.

https://i.imgur.com/FUlcbXE.jpg
https://i.imgur.com/52u84W8.jpg
Wat je ziet op dat witte gedeelte van de wolk aan de voorkant, daar stoor ik met het meeste aan, die groen/paarse gloed in de banding. Nu moet ik zeggen dat ik het bij sommige films ook zie, vooral bij Hacksaw Ridge werd ik helemaal gek van de groene waas over de lichte achtergronden (bijvoorbeeld in de scene met de rechtzaak in dat beige/witte gebouwtje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik loop beetje verloren in de instellingen voor mijn PS4 op de C7. Als ik game mode selecteer, dan staat onder de beeldinstellingen van de tv het kleurbereik op "breed". Of zit onder 'zwart'? Moet ik dan op de PS4 video instellingen het RGB-bereik op automatisch, gelimiteerd of volledig zetten?

Beetje verwarrend allemaal

[ Voor 8% gewijzigd door lapino op 15-09-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

lapino schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:38:
Ik loop beetje verloren in de instellingen voor mijn PS4 op de C7. Als ik game mode selecteer, dan staat onder de beeldinstellingen van de tv het kleurbereik op "breed". Of zit onder 'zwart'? Moet ik dan op de PS4 video instellingen het RGB-bereik op automatisch, gelimiteerd of volledig zetten?

Beetje verwarrend allemaal
Op automatisch, dan switched de ps4 tussen vol en gelimiteerd.

Vol gebruikt de ps4 met SDR gaming en gelimiteerd met HDR

Op de C7 kun je dan bij gamemode de zwartwaarde (blacklevel) op hoog zetten en bij HDR gamemode op laag

[ Voor 8% gewijzigd door fonsmeister op 15-09-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Steven030 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:49:
[...]
Heb je hier ook een melding van gemaakt? Deze man had een iemand anders gesproken met exact dezelfde problemen en die heeft hetzelfde model als dat ik heb
Ja, "hier" om exact te zijn, meerdere keren zelfs, over 2 LG apparaten. Verder wacht ik het rustig af want mijn kinderen (allemaal uitwonend) klagen er niet over, en daar ben ik het abonnement eigenlijk voor aangegaan. Wilde enkel (nogmaals) aangeven dat het niet alleen bij 2017 modellen aanwezig is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
hardware-lover schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:35:
[...]

Ja, "hier" om exact te zijn, meerdere keren zelfs, over 2 LG apparaten. Verder wacht ik het rustig af want mijn kinderen (allemaal uitwonend) klagen er niet over, en daar ben ik het abonnement eigenlijk voor aangegaan. Wilde enkel (nogmaals) aangeven dat het niet alleen bij 2017 modellen aanwezig is.
Misschien handig om het ook bij LG te vermelden om ze bekend te maken met het probleem zodat er wat aan gedaan kan worden? Je helpt er een hoop anderen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een 65EF950V. Fijn ding, maar ik dacht ik ga eens een echte echte 4K film kijken. Met weinig compressie. Dus een rip ergens vandaan getrokken (ja de originele film heb ik op dvd, voor mensen die anders gaan zeuren over rechten), op een SSD usb-disk gezet en aan de tv gehangen. De media player klapt er op en kan de MKV niet afspelen. M'n Xbox One S ook... die LG zou toch vrijwel elk formaat moeten slikken?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat heeft een dvd nou weer te maken met de rechten op een UHD schijf :+ ? Maar wees gerust je bent de enige niet met een 'dure' OLED en aan de andere kant non-stop Kodi vol met 'rips' :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@DennusB @apis29 Waarschijnlijk x265 of 10bit meuk? Dat werkt op bakken met apparatuur niet lekker; zelf een Kodi-machientje van 2 jaar oud, struikelt erover, zeker als het ook nog eens 60fps is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:51:
@DennusB @apis29 Waarschijnlijk x265 of 10bit meuk? Dat werkt op bakken met apparatuur niet lekker; zelf een Kodi-machientje van 2 jaar oud, struikelt erover, zeker als het ook nog eens 60fps is. ;)
Ja x265 idd. Dan maar even wat proberen op x264. 10-bit zou wel doable moeten zijn toch? Of ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 21:48
Bijna geen enkele hardware kan 10bit x264 afspelen. Moderne hardware speelt wel 10bit x265.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RichieB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:32:
Bijna geen enkele hardware kan 10bit x264 afspelen. Moderne hardware speelt wel 10bit x265.
Heb m'n tv net wel zover gekregen een 10bit x264 HDR rip van 52GB te spelen! :) M'n Xbox slikte m niet, TV dus gelukkig wel. Dan zie je pas wat je tv kan zeg... mega vet _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

DennusB schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:51:
[...]

Heb m'n tv net wel zover gekregen een 10bit x264 HDR rip van 52GB te spelen! :) M'n Xbox slikte m niet, TV dus gelukkig wel. Dan zie je pas wat je tv kan zeg... mega vet _/-\o_
Dat werkte niet standaard dus? Hoe heb je dit gefixt dan, wel zo handig om te delen. Ik heb tot dusverre geen problemen gehad met 4K HDR maar wie weet :)

• DennusB
  • Niet online
Puck schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:28:
[...]

Dat werkte niet standaard dus? Hoe heb je dit gefixt dan, wel zo handig om te delen. Ik heb tot dusverre geen problemen gehad met 4K HDR maar wie weet :)
De eerste rip die ik had was x265 10-bit, daar verslikt ie zich in (en crasht de mediaplayer app |:( ), met x264 10-bit 2160P ging t wel goed gelukkig :)

• RichieB
  • Laatst online: 21:48
DennusB schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:28:
[...]

De eerste rip die ik had was x265 10-bit, daar verslikt ie zich in (en crasht de mediaplayer app |:( ), met x264 10-bit 2160P ging t wel goed gelukkig :)
Andersom zou ik het snappen. x264 10bit moet in software gedecodeerd worden omdat de hardware hier meestal geen support voor heeft. Je moet dan een flinke CPU hebben wil dat goed gaan. x265 10bit kan in moderne hardware juist wel op de chip gedecodeerd worden zodat de CPU niet wordt overbelast.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:35:
Ik heb een 65EF950V. Fijn ding, maar ik dacht ik ga eens een echte echte 4K film kijken. Met weinig compressie. Dus een rip ergens vandaan getrokken (ja de originele film heb ik op dvd, voor mensen die anders gaan zeuren over rechten), op een SSD usb-disk gezet en aan de tv gehangen. De media player klapt er op en kan de MKV niet afspelen. M'n Xbox One S ook... die LG zou toch vrijwel elk formaat moeten slikken?
In mijn ervaring slikt de mediaspeler van de 950V beslist niet elk format via USB, ik heb dat uitvoerig getest met diverse bronnen. Gelukkig is de UP970 daarin veel minder kritisch want deze speelt via USB wel vrijwel alles af wat ik op mijn "test"opslag heb staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 15:30

Grudgie

PSN: Grudgie7

Mijn B6 heeft ook moeite met x265 10Bit 4K films. Maar als ik het afspeel via mijn Nvidia Shield heb ik totaal geen haperingen. :)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Grudgie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:37:
Mijn B6 heeft ook moeite met x265 10Bit 4K films. Maar als ik het afspeel via mijn Nvidia Shield heb ik totaal geen haperingen. :)
Ik heb twee 10bit 4k films en een paar demo's getest via XPlay op mijn B6 en dat ging helemaal soepel. Zal later eens kijken welke encoding dat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Puck schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:41:
[...]

Ik heb twee 10bit 4k films en een paar demo's getest via XPlay op mijn B6 en dat ging helemaal soepel. Zal later eens kijken welke encoding dat was.
Nja gebruik toch liever de Nvidia Shield ook omdat die alle geluidssporen pakt. Gebruik XPlay niet meer. Heb nu een aantal films in 4K en die pakt hij allemaal zonder probleem. :)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Grudgie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:42:
[...]

Nja gebruik toch liever de Nvidia Shield ook omdat die alle geluidssporen pakt. Gebruik XPlay niet meer. Heb nu een aantal films in 4K en die pakt hij allemaal zonder probleem. :)
Snap ik, als je dat ding al hebt staan. Qua geluidssporen overigens ook geen problemen gehad, maar helaas natuurlijk geen HD audio / Atmos. Heb ik toch niet heel veel aan met mijn "simpele" 5.1 set. Geen zin om EN een mediaplayer EN een nieuwe versterker hiervoor te kopen :P

• Grudgie

Grudgie

Puck schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:45:
[...]

Snap ik, als je dat ding al hebt staan. Qua geluidssporen overigens ook geen problemen gehad, maar helaas natuurlijk geen HD audio / Atmos. Heb ik toch niet heel veel aan met mijn "simpele" 5.1 set. Geen zin om EN een mediaplayer EN een nieuwe versterker hiervoor te kopen :P
Heheh snap ik.
Pagina: 1 ... 39 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.