Mijn AVR-X2500H heeft nog iets minder ruimte in mijn kast, maar zowel de voor áls achterkant zijn open. En dit heeft zelfs op warme dagen nooit voor issues gezorgd bij mij. En ja, hij wordt wel behoorlijk warmmaDDog83 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:52:
Er begint mij de laatste tijd toch iets behoorlijk de keel uit te hangen met mijn Denon DRA-900h receiver.
We kunnen er uren tv en films mee kijken, geen probleem. Maar zodra ik audio ga streamen (Tidal én Spotify) gaat hij het al vrij snel moeilijk krijgen.
wisselen van nummers gaat na verloop van tijd steeds trager en als ik dan tijdens het luisteren nog een beetje in de interface rommel met de speaker setup kan het zijn dat hij binnen no-time over zijn nek gaat en bijna niets meer doet.
Ook slaat de receiver random in standby en wil het nog wel eens gebeuren dat alle nummers plotseling compleet digitaal "gescrambled" klinken.
Oplossing voor al deze problemen is... stekker eruit en er weer in... dat doe ik dus gemiddeld 3x op een luisteravondje.
Mijn hele indruk is dat deze receivers zwaar onderbemeten zijn wat betreft rekenkracht, de interface is gewoon heel stroperig. De problemen begonnen net out-of-the-box al.
Het apparaat staat in een kast, maar heeft rondom zo'n 7 cm. ruimte en in onze woonkamer is het nu maar 19,5 graden, dus oververhitting lijkt me stug.
Ergens denk ik dat veel mensen in dit topic problemen van deze aard bekend voor moet komen?
Ik heb wel een ander issue met mijn receiver: Ik ontvang zowat maandelijks (soms vaker) het bericht dat er een firmware update is. Als ik deze dan start gebeurt er het volgende:
- Soms slaat de versterker direct helemaal af. Geen stand-by, geen respons. Ik moet dan de stekker er uit halen, en weer terug steken.
- De update lijkt te lopen. Receiver herstart. Nergens kan ik zien of het nou gelukt is.
En in het laatste geval denk ik dus niet want de updates komen wel érg vaak.
Ik heb al eens een complete factory reset uitgevoerd. Geen resultaat.
Maargoed: Het wordt misschien eens tijd om te upgraden. Het ding heeft immers ook geen HDMI2.1 poorten en geen eArc support.
Maar wat het gaat worden? Geen idee... Denon heeft ook al even geen nieuw model meer uitgebracht, Sowieso lijkt de keuze beperkter. Is dat de schuld van al die (vreselijke) soundbars?
:strip_exif()/f/image/W2abEkInYl8e2nj1On58QiKx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/H55vhrmHMqgBTAQNNjOvfXzF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K19ZY98wxhCwgcXgTcxnWZhl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZbfhiCvRpTdehNFCJm7U49Cl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dQYGe5YOb8WBPa8TJ5eASq1a.jpg?f=fotoalbum_large)