Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 02:07
copywrong1982 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:01:
Los van de HDMI vs SPDIF discussie; x3500h of x2600h? Hij wordt gebruikt om een 5.0 opstelling aan te sturen (2x dali sensor 7, sensor vocal en 2x sensor 1 als rear). Enige reden om de x2600h te pakken is omdat hij wat nieuwere s standaarden ondersteunt (hdcp 2.3) en beter verkrijgbaar is.
De x3500 heeft een hogere versie van roomcorectie vooral met subwoofers is dat wel beter.
Heb zelf om die reden een x3400 ipv x2400 gekocht.

• copywrong1982
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:44
Laat me nu net geen subwoofer hebben 😀...maar kan in de toekomst nog komen natuurlijk. Heb er nu geen plaats voor...

• Vulcan750
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05:55
Ik heb een oude Denon DRA545RD reciever die ik wil vervangen door een andere reciever die ook internetnetradio heeft. Nu zit ik te denken aan een Denon AVR-X1500H, dan kan ik via hdmi de Humax 5200C ook mooi verbinden met de versterker en de tv (LG 42LA6208)
Goede stereo kwaliteit voor muziek (CD, Spotify) blijft wel het belangrijkste voor mij. Ga ik er met zo'n AV-reciever er niet op achteruit? Als alternatief zat ik ook te denken aan een Yamaha R-N303D. Deze is enkel stereo, maar met de Denon X1500H krijg ik meer (AV) mogelijkheden. Wat is wijsheid?
Nog iets wat ik graag wil weten: Bij hdmi-aansluiting op de X1500H: Humax 5200C decoder -> X1500H -> TV
Hoeft (of gaat) de X1500H niet persé aan als ik tv kijk? Ik wil de versterker eigenlijk alleen aan bij een muziekuitzending of Netflix.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• JBnl
  • Laatst online: 07-12 19:43
Kijk anders eens naar de DRA800H, een denon Stereo versterker met HDMI en Heos ingebouwd.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:01

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Vulcan750 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:47:
Goede stereo kwaliteit voor muziek (CD, Spotify) blijft wel het belangrijkste voor mij. Ga ik er met zo'n AV-reciever er niet op achteruit? Als alternatief zat ik ook te denken aan een Yamaha R-N303D. Deze is enkel stereo, maar met de Denon X1500H krijg ik meer (AV) mogelijkheden. Wat is wijsheid?
Gewoon de Denon (of welk ander merk surround receiver nemen). Mijns inziens wil je tegenwoordig gewoon het gemak van HDMI en netwerk. Al is netwerk (en S/PDIF) wel iets wat je meer en meer ziet op stereoversterkers. De tijd van alleen RCA op dat soort apparaten is voorbij. HDMI op stereo kom je ook al meer en meer tegen. Eerst had je een Classe of Arcam nodig van > 2500 euro als je die eis had. Maar je hebt bijvoorbeeld ook de Denon DRA-800H en de Onkyo TX-L20.

Audiokwaliteit tussen een stereoversterker of surround receiver is mijns inziens gelijk (mits beide gelijk afgesteld), maar genoeg mensen die toch puur een stereoversterker willen hebben omdat die beter zouden zijn in stereo. Verschillen die nooit hard zijn gemaakt in blinde tests, net als verschillen tussen kabels. Maar al met al een discussie waar je nooit uit gaat komen en de beslissing voor jezelf moet maken.
Nog iets wat ik graag wil weten: Bij hdmi-aansluiting op de X1500H: Humax 5200C decoder -> X1500H -> TV
Hoeft (of gaat) de X1500H niet persé aan als ik tv kijk? Ik wil de versterker eigenlijk alleen aan bij een muziekuitzending of Netflix.
Aan niet, wel minimaal in stand-by. Vandaar de naam "HDMI pass-though in standby mode". Dus iets stroomverbruik heb je wel maar je hebt geen audio over de externe speakers.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Vulcan750
Bedankt voor je feedback Fear!
Ik denk dat ik dan voor de Denon X1500H ga en niet voor de Yamaha N303D. De Yamaha heeft ook wel internetradio en digitale ingangen, maar de Denon heeft meer mogelijkheden voor AV. Toch een leuke plus.

LG W2242TE monitor, Antec NSK-3480, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, AMD Phenom II x4 840, 4 Gb DDR2-800, Sapphire Radeon HD 6770 1 GB GDDR5 , LiteOn Dvd-rw LH-20A1S, Samsung Tab A6, Huawei P8, dSLR Pentax K3 en LG 55E6v

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Plus, als je online besteld heb je Wet Koop op Afstand. Mocht het je toch niet bevallen....

• Vulcan750
FeaR schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:17:
Plus, als je online besteld heb je Wet Koop op Afstand. Mocht het je toch niet bevallen....
En besteld! (bij Coolblue voor €279) 😎

• Vulcan750
thevanquish schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:54:
Net geprobeerd, en het werkt inderdaad ook op een X1500H. Geen idee waar het voordien fout liep. Op een X1500H kan je dus max 4 'internetradioposten' rechtstreeks op de AV selecteren.
Hoe dan?
Ik heb net een X1500H gekocht, heel tevreden over. Alleen die online handleiding sucks!
Ik heb via TuneIn diverse internetstations als favorieten geselecteerd. Via de tv kan ik eenvoudig een andere zender selecteren, maar ik wil niet constant de tv aan hebben.
Ik kom er niet zo gauw uit hoe ik via de afstandbediening een ander station kan selecteren.
De Quick select knoppen schakelen naar een andere ingangsbron en CH Page knoppen doen helemaal niks bij internetradio. Wie weet meer?

• Vulcan750
Ik ben er inmiddels achtergekomen om via een omweg de favorieten te selecteren op de afstandsbediening.
Druk 2x op Back toets, dan op OK. Dan zie je "Heos favorieten" op de display van de reciever staan.
Daarna kan je met de cursors up/down door je opgeslagen favorieten scrollen en een zender selecteren. Nog even op de OK drukken om de zender af te spelen.
Het werkt en ik zou ermee kunnen leven, al is het ietswat omslachtig. Is er echt geen snellere, eenvoudiger manier? Al zou je maar 4 voorkeuzezenders direct kunnen kiezen. Een kennis van mij die vanwege mijn enthousiaste relaas ook een X1500H had besteld heeft om deze reden de reciever direct retour gestuurd. :|

Vulcan750 wijzigde deze reactie 18-10-2019 16:00 (7%)

• Goofy1978
@Vulcan750 via de heos app werkt het toch veel handiger?

• Vulcan750
Goofy1978 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:15:
@Vulcan750 via de heos app werkt het toch veel handiger?
Dat weet ik wel, maar om nou altijd je smartphone erbij te moeten pakken vind ik juist niet zo handig.
Ook mijn vrouw (en ik geloof echt niet dat zij de enige is) is niet anders gewend dan audio en video apparatuur met een afstandsbediening te bedienen.
Net zoals je bij de tv de kanalen via de cijfertoetsen kiest, zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn enkele toetsen op de Denon afstandsbediening hiervoor te kunnen gebruiken. Dan kan nadat alles goed is ingesteld iedereen, dus ook vrouw en kinderen, de boel bedienen.
Persoonlijk kom ik er heus wel uit, alleen het zou m.i. handiger kunnen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-12 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee. Welkom n 2019 waar alles per app gaat :)
App is softwarematig te programmeren en kost dus geen kont. Afstandbedining is hardware en dus een stuk duurder, zeker als ie programmeerbaar moet zijn. Dan wordt die goedkope receiver van jou ineens 100 euro duurder. En verkoopt ie niet meer, want de consument wil tegenwoordig primair vanaf zijn telefoon en je prijst jezelf uit de markt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vulcan750
The Eagle schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:10:
Nee. Welkom n 2019 waar alles per app gaat :)
App is softwarematig te programmeren en kost dus geen kont. Afstandbedining is hardware en dus een stuk duurder, zeker als ie programmeerbaar moet zijn. Dan wordt die goedkope receiver van jou ineens 100 euro duurder. En verkoopt ie niet meer, want de consument wil tegenwoordig primair vanaf zijn telefoon en je prijst jezelf uit de markt.
Beetje kort door de bocht Eagle! Lang niet iedere consument wil alles alleen maar met de telefoon bedienen. Voor uitgebreide instellingen oké, maar voor basisbediening moet de afstandsbediening voldoende zijn. Ik (en vrouwlief helemaal niet) heb weinig behoefte om voor een kleine verandering apart een App op te starten, dan moet een greep naar de afstandsbediening voldoende zijn. En zoals thevanquish eerder meldde schijnen de 4 quick select toetsen voor zenderkeuzes in te stellen zijn. Alleen kan ik dit in de handleiding niet vinden, vandaar mijn opmerking "Hoe dan".

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10:05
De 4 voorkeuze toetsen stel je in door op je ingestelde programma de toetst enige seconden ingedrukt te houden.
Of het voor radio zenders ook lukt weet ik zo niet, heb ze zelf zo geprogrammeerd dat of HDMI 1 en 2 in combinatie met mijn OLED854 en de Apple TV4 4K of een Next, of HDMI 3, 4 met een TK800 in combinatie met de UHD player of de UHD satontvanger opstarten.

• The Eagle

The Eagle

@Vulcan750 Snap dat jij hem persoonlijk kort door de bocht vindt, maar aan individuen denkt een producent niet als ie een massaproduct maakt. De massa wil besturing en alles kunnen via een app, dus dan krijgen ze een app. Het valt me mee dat er uberhaupt nog een AB meegeleverd wordt tegenwoordig.

De vraag "hoe dan" kan ik je helaas niet mee helpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vulcan750
"De massa wil besturing en alles kunnen via een app..."
Hoezoo, wie beweert dat? Ik ben ook echt niet achterlijk op AV gebied hoor, maar je poneert nogal wat. Het is inderdaad erg makkelijk als je via een App je apparaten kan besturen, maar van supergoedkoop tot highend worden afstandsbedieningen bij de apparatuur geleverd. Bij mijn LG Oled E6 tv zaten zelfs twee afstandsbedieningen. Eén heel uitgebreide met zelfs een pointer en de andere simpel met slechts de hoognodige knopjes. Zelfs de afstandsbediening van mijn Humax 5200c decoder is programeerbaar zodat deze ook andere apparatuur kan bedienen. Afstandsbedieningen worden juist steeds intelligenter. De benodigde techniek hiervoor kost ook niet meer zoveel. Er zijn plenty mensen (ik denk juist "de massa") die liever een goede gebruiksvriendelijke afstandsbediening hebben, dan voor iedere handeling een app op te moeten starten. Maar goed, jij bent een andere mening toegedaan en dat is uiteraard je goed recht. Maar fabrikanten houden echt niet alleen rekening met de jongere generatie die toch vrijwel continu met de telefoon bezig zijn. Menig 40/50-plusser gaat hier heel anders mee om en willen niet altijd afhankelijk zijn van de telefoon. Lets agree to disagree! :)

Edit: En het "Hoe dan" ben ik inmiddels ook achtergekomen. *O*
》》 Als je een zender aan heb, dan hou je één van de Quick Select knoppen (1 t/m 4) wat langer ingedrukt. Dan wordt de zender onder het betreffende nummer opgeslagen.
Hierdoor heb je in ieder geval 4 direct selecteerbare voorkeuze zenders. Wat ook heel prettig is, is dat ook de volume-instelling van de zender wordt opgeslagen. Hierdoor kan je de Quick Select voorkeuzes ongeveer een zelfde volume geven. Standaard kan de ene zender namelijk harder zijn dan een andere.
Wil je een andere zender beluisterendie bij Heos Favorieten is opgeslagen, dan druk je 2x op Back toets, dan op OK. Dan zie je "Heos favorieten" op de display van de reciever staan.
Daarna kan je met de cursors up/down door je opgeslagen favorieten scrollen en een zender selecteren. Nog even op de OK drukken om de zender af te spelen. :)

Vulcan750 wijzigde deze reactie 20-10-2019 14:01 (27%)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij heb ik een (het?) HDR probleem met mijn X2500.
Als ik mijn Sony 4K speler met 1 HDMI kabel verbindt met de versterker, ziet het beeld er niet uit. Soms vreemde kleuren en erg veel banding.
Als ik de 4K speler met één HDMI kabel verbindt met de versterker voor alleen audio, en één kabel direct aansluit op mijn tv (LG Oled) heb ik geen problemen.

Wat heb ik geprobeerd:
- Uiteraard andere HDMI kabels. Ik gebrui gecertificeerde high speed kabels (18Gbps). Ik heb deze zelfs getest op de Denon zelf via een menu;
- Diverse instellingen nagelopen. HDMI staat op pass-through, en 'Enhanced' mode staat aan;
- Ingang dichter bij de uitgang geprobeerd (zoals Denon ook suggereerd). Het helpt niet.

Ik wil gewoon gebruik maken van één kabel, omdat ik nu soms audio/video sync issues heb (en het hoort gewoon te werken).
Is er iemand die de oplossing heeft? Of moet ik mij gaan melden bij Denon?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-12 19:17

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mijns inziens een goed stukje tekst. Of de merken benoemen geheel nodig is vraag ik me af maar dat terzijde. Denon en Marantz doen namelijk ook gewoon mee met specificaties opgeven de de meten op één kanaal, 6 Ohm, 1000 Hz en veel vervorming-trend. Eigenlijk zou zoiets ook in de Tweakers Pricewatch moeten komen aangezien daar alle vermogens alleen op "xx Watt" staan zonder verdere specificaties (en dat meer dan ook direct als beter aan wordt gegeven).

Aan de andere kant, al zou het wel gelijk gemeten zijn en levert merk X 95 Watt en merk Y 160 Watt dan is het verschil nog niet eens zo groot, nog geen 3 dB..

FeaR wijzigde deze reactie 02-11-2019 18:22 (4%)

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:24:
[...]

Mijns inziens een goed stukje tekst. Of de merken benoemen geheel nodig is vraag ik me af maar dat terzijde. Denon en Marantz doen namelijk ook gewoon mee met specificaties opgeven de de meten op één kanaal, 6 Ohm, 1000 Hz en veel vervorming-trend. Eigenlijk zou zoiets ook in de Tweakers Pricewatch moeten komen aangezien daar alle vermogens alleen op "xx Watt" staan zonder verdere specificaties (en dat meer dan ook direct als beter aan wordt gegeven).

Aan de andere kant, al zou het wel gelijk gemeten zijn en levert merk X 95 Watt en merk Y 160 Watt dan is het verschil nog niet eens zo groot, nog geen 3 dB..
Misschien is het een idee om het opgenomen vermogen van een receiver te pakken en die te delen door het aantal speakers die deze actief kan aansturen? Ik weet dat dat ook geen hele goede vergelijking is, omdat er natuurlijk ook andere componenten stroom nodig hebben, maar tenminste het opgenomen totaalvermogen is vaak wel vermeld bij de receivers.

Uit de link gekozen receivers:
Denon AVR-X2000: Totaal vermogen 500W, 7 speakers, 71.4Watt per speaker max.
Onkyo TX-NR626: Totaal vermogen 600W, 7 speakers, 85.7Watt per speaker max.
Sony STR-DN1040: Totaal vermogen 240W (WTF?), 7 speakers, 34.3Watt per speaker max.

Uit het totaal opgenomen vermogen kunnen we inderdaad concluderen dat Sony het in dit voorbeeld wel heel bont maakt. De Denon en Onkyo ontlopen elkaar niet zo heel veel en als je dan in aanmerking neemt dat een deel van het vermogen voor andere componenten in de receiver zijn, zal het verschil steed minder worden.

En anders zal er toch eens een andere manier van "wattage per speaker" weergave moeten komen, waar elke fabrikant zich aan zou moeten houden. Want persoonlijk vind ik het vermogen op 2 kanalen niet interessant als ik een receiver koop voor 7-9-11 kanalen. Vroeger had je PMPO en RMS, nu moet je zelfs bij het laatste nog heel goed lezen bij welke meetmethode het gebeurt. Borderline misleiding als je het mij vraagt.

PSN-ID: Thunder8nl

• PCan
Als je in je specificaties of reclame zegt dat je 7x100W levert, moet je 7x100W RMS vermogen leveren.
Dan hebben eerlijke mensen het over het vermogen dat er maximaal aan per speaker geleverd kan worden zonder noemenswaardige vervorming bij normaal gebruik in de huiskamer.

Dus zal het opgenomen vermogen >700W moeten zijn. (3A bij 230V~).
Als dit niet het geval is ben je een leugenaar.

Dit zet Denon bij de X2400H Dus eigenlijk garandeert Denon alleen een Wattage bij 8Ohm.
Bij 6 Ohm de "fluittoon" van 1 kHz.

Nominaal vermogen: Front:
95 W + 95 W (8 Ω/ohm, 20 Hz – 20 kHz met 0,08 % T.H.D.)
125 W + 125 W (6 Ω/ohm, 1 kHz met 0,7 % T.H.D.)
Center:
95 W (8 Ω/ohm, 20 Hz – 20 kHz met 0,08 % T.H.D.)
125 W (6 Ω/ohm, 1 kHz met 0,7 % T.H.D.)
Surround:
Surround achter :

Stroomverbruik: 500W. (bij 7.1 of 5.2.1) betekent dat 70W per passief kanaal.
Volgens de wet van behoud van energie klopt dus ook het Denon verhaal niet.
Echter, gaat men ervanuit dat je niet hetzelfde vermogen tegelijk aan elk kanaal levert.
Er is ook een relatie tussen het vermogen en de frequentie.
Je kan, aan elk kanaal 95W leveren bij 0.08% T.H.D. Je levert nooit totaal 7x95=665 Watt.

PCan wijzigde deze reactie 04-11-2019 16:47 (16%)

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

PCan schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:29:.
Die fluittoon van 1kHz is anders een prima meetmethode. Die frequentie is namelijk netjes in het midden (van de woofer) gemeten op 1 kanaal, met ohmse belasting van 50, 100W op het andere kanaal.

De randvoorwaarden van de (marge) THD, die lijken vaak nergens op met soms 1 of meerdere procenten.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• PCan
DALI ZENSOR 3 SPECS
Frequency Range (+/-3 dB) [Hz] 50 - 26,500
Sensitivity (2,83 V/1 m) [dB] 88.0
Nominal Impedance [ohms] 6
Maximum SPL [dB] 108
Recommended Amplifier Power [W] 25 - 125
Crossover Frequency [Hz] 2,600 Hz

Zit ongeveer mid Woofer, (bij mij 1,3 kHz).
Maar zegt niets over vervorming bij 125W?
En de Tweeter, 2,6 tot 20 kHz, wordt buiten beschouwing gelaten?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De @PCan De tweeter is geen punt van discussie, hoge tonen/frequenties maken/produceren kosten relatief gezien geen tot weinig energie. De THD percentage is een variabel, in je meting van een OP-amp en de OP-amp zelf.

Naarmate je meer arbeid vraagt van een OP-amp, neemt het THD toe en de SNR af. Vraag je minder arbeid van een OP-amp word ook het percentage van de THD van een OP-amp af, maar neemt de SNR toe. Er is dus met OP-amps een sweetspot, waar de versterking van een signaal het beste is (een goede SNR verhouding + een lage THD bijv 0,03% + een laag energie verbruik in verhouding tot het geleverde arbeid van een OP-amp)

Dit is de feitelijk de reden, waarom de (onzinnige) vergelijkingen van wattage vermogen :P nog geen deuk in een pakje boter slaat. Omdat er zonder uitzondering, altijd iets ontbreekt aan de specificatie van het geleverde vermogen (aantal aangestuurde kanalen bij de meting, geen THD of te hoge THD specificatie (dus niets zeggende (!)). Wat alle fabrikanten met lieve specificeren, wat hoge onvergelijkbare cijfers tussen fabrikanten onderling oplevert, dat is wat de consument het liefste wil slikken. Het appel, ei verhaal :F

Lip wijzigde deze reactie 06-11-2019 10:00 (30%)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• PCan
Voor n appel en een ei = Iets heel goedkoop aanschaffen.
Kip en ei = wat was er eerst.

Wikipedia: Operationele versterker

Wat de consument wil weten, is of de versterker die ze gaan kopen een mooi geluid blijft geven als je die keihard zet. Op een verjaardag of zo. En of hij je speakers niet opblaast. Bijvoorbeeld als een dronken oom je geluidsknop helemaal opendraait. (beperk daarom altijd je max output).

Dus als dan bij Tweakers specificaties een aanbevolen versterker staat bij speakers, dan moet dit gelden voor alle kanalen waar men een speaker op aan wil sluiten.

• Bonerhead
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08-12 13:51
Na lang, heel lang, twijfelen ga ik de Denon AVR-X3500H aanschaffen.
Stond op het punt op de AVR-X2600H te kopen, aangezien dit het nieuwste model is en momenteel voor 500 euro nieuw te verkrijgen is bij Amazon (aanbieding). Toen zag ik echter dat de AVR-X3500H ook nog te koop staat bij Amazon, voor 600. Dit omdat het een 2018 model is.

Qua vermogen maakt het mij niet uit, maar schijnbaar biedt de X3500H een betere geluidskwaliteit t.o.v. de X2600H. Dit vanwege de XT32 room correction op de X3500. Ik heb het verschil tussen de twee receivers niet kunnen beluisteren, helaas.

Iemand hier die de X2600 en X3500 naast elkaar heeft gehoord, en kan bevestigen dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor die 100 euro meer?:)

Bonerhead wijzigde deze reactie 11-11-2019 18:11 (3%)

• The Eagle

The Eagle

PCan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:52:
Voor n appel en een ei = Iets heel goedkoop aanschaffen.
Kip en ei = wat was er eerst.

Wikipedia: Operationele versterker

Wat de consument wil weten, is of de versterker die ze gaan kopen een mooi geluid blijft geven als je die keihard zet. Op een verjaardag of zo. En of hij je speakers niet opblaast. Bijvoorbeeld als een dronken oom je geluidsknop helemaal opendraait. (beperk daarom altijd je max output).

Dus als dan bij Tweakers specificaties een aanbevolen versterker staat bij speakers, dan moet dit gelden voor alle kanalen waar men een speaker op aan wil sluiten.
Ik snap je punt, maar "moeten" is wat te sterk gesteld denk ik. "Zou mooi zijn als" komt eerder in de richting. Gaat vermoedelijk alleen nooit gebeuren. De artikelen in de PW zijn afhankelijk van de input van de winkels, en daarmee van de marketingtermen die meegegeven worden. Die winkels gaan dat niet voor derden verbeteren, die zijn wel gek, het is niet voor niks marketing. En de PW admins hebben er de capaciteit niet voor (of is er wel maar wordt anderszins ingezet op belangrijkere zaken). Having said that: start een topic in Pricewatch en leg het ze voor, kijken wat ze er zelf van vinden. Ik vermoed echter dat ze bovenstaande impliciet danwel expliciet zullen bevestigen :)

• demon326
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-12 18:01
Bonerhead schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:10:
Na lang, heel lang, twijfelen ga ik de Denon AVR-X3500H aanschaffen.
Stond op het punt op de AVR-X2600H te kopen, aangezien dit het nieuwste model is en momenteel voor 500 euro nieuw te verkrijgen is bij Amazon (aanbieding). Toen zag ik echter dat de AVR-X3500H ook nog te koop staat bij Amazon, voor 600. Dit omdat het een 2018 model is.

Qua vermogen maakt het mij niet uit, maar schijnbaar biedt de X3500H een betere geluidskwaliteit t.o.v. de X2600H. Dit vanwege de XT32 room correction op de X3500. Ik heb het verschil tussen de twee receivers niet kunnen beluisteren, helaas.

Iemand hier die de X2600 en X3500 naast elkaar heeft gehoord, en kan bevestigen dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor die 100 euro meer?:)
Ik kwam van een X1300W en ik kan weldegelijk zeggen dat allemaal beter klinkt door de XT32 correctie software. Zorg wel dat je voor de 3500H genoeg ventilatie ruimte hebt.. dat ding wordt vrij snel warm.

De Vlaamse stek voor uw Home Cinema en Filmkennis

• M14
  • Laatst online: 13-12 16:16
PCan schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:29:
Als je in je specificaties of reclame zegt dat je 7x100W levert, moet je 7x100W RMS vermogen leveren.
Dan hebben eerlijke mensen het over het vermogen dat er maximaal aan per speaker geleverd kan worden zonder noemenswaardige vervorming bij normaal gebruik in de huiskamer.

Dus zal het opgenomen vermogen >700W moeten zijn. (3A bij 230V~).
Als dit niet het geval is ben je een leugenaar.

Dit zet Denon bij de X2400H Dus eigenlijk garandeert Denon alleen een Wattage bij 8Ohm.

Nominaal vermogen: Front:
Center:
95 W (8 Ω/ohm, 20 Hz – 20 kHz met 0,08 % T.H.D.)
125 W (6 Ω/ohm, 1 kHz met 0,7 % T.H.D.)
Surround:
Surround achter :

Stroomverbruik: 500W. (bij 7.1 of 5.2.1) betekent dat 70W per passief kanaal.
Volgens de wet van behoud van energie klopt dus ook het Denon verhaal niet.
Echter, gaat men ervanuit dat je niet hetzelfde vermogen tegelijk aan elk kanaal levert.
Er is ook een relatie tussen het vermogen en de frequentie.
Je kan, aan elk kanaal 95W leveren bij 0.08% T.H.D. Je levert nooit totaal 7x95=665 Watt.
Het vermogen van de voeding is op zich een goede indicator. Immers kan een 7x100W versterker nooit af met een 100W voeding.

Maar omdat de vermogensafname nooit voor alle kanalen tegelijk 100W continue is (zeker bij het afspelen van geluid/muziek) en de voeding over een buffer beschikt (een bak elco's), volstaat het om het vermogen van de voeding wat lager in te zetten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• IceBlue
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-12 14:08
Ik heb zojuist de X3600H besteld via Amazon. Deze staat te koop voor €500. Voor deze prijs kon ik 'm niet laten staan: https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

• Jorruchie
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 15:00

Jorruchie

strikes and gutters...

IceBlue schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:00:
Ik heb zojuist de X3600H besteld via Amazon. Deze staat te koop voor €500. Voor deze prijs kon ik 'm niet laten staan: https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
Dat is een bizarre prijs in een m.i. vreemde shop. Ik hoop van harte voor je dat hij netjes geleverd wordt, maar onlangs had ik een minder leuke ervaring op Amazon.de.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• Ouwepik
  • Registratie: juni 2019
  • Nu online
IceBlue schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:00:
Als ik het forum afstruin over Amazon.de lees ik wisselende berichten.
Ben benieuwd naar je ervaring met deze webshop en of je hem daadwerkelijk krijgt voor deze prijs. Is het een gebruikt of nieuw model?

• IceBlue
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-12 14:08
Tot nu toe nog geen negatieve ervaring gehad met Amazon en toch al redelijk wat op besteld. Maar nu is de bestelling toch geannuleerd wegens niet beschikbaar :-(.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:24
Ik vond het niet echt de moeite waard om hier een heel nieuw topic aan te wijden.
Maar ik zit met het volgende probleem:

Elke keer als ik mijn Denon avr-x1500h, TV en Nvidia Shield, X Box One S of Ziggo Horizon box aan zet dan schakelt mijn Denon gelijk weer uit. Als ik daarna de Denon weer aan zet, dan blijft deze wel aan.

CEC van de TV staat aan, de Nvidia ook. De xbox en ziggo niet dacht ik.
Het lijkt erop alsof de Denon geen input krijgt en daarom gelijk weer uit gaat. Ik heb auto standby aan staan, maar die zou niet na een seconde of 5 al in moeten kicken.

Op het moment gebruik ik van bovenstaande de shield het meest. Ik heb daarop ook CEC aangezet. Als ik op de remote van de shield op de aan knop druk gaat alles aan. TV, Denon en shield dus.
Een paar seconden later is de Denon weer uit en moet ik de Denon remote pakken om deze handmatig nog aan te zetten.

Zet ik eerst de Denon met zijn eigen remote aan en dan de Shield en de TV ook handmatig dan heb ik hetzelfde probleem. Denon gaat uit, daarna weer handmatig aan.

Redelijk irritant probleem, maar verminderd gelukkig de kijkervaring niet.

Ik heb het internet al af zitten struinen maar kom tot op heden enkel het probleem tegen dat hij in Protection mode schiet. Maar dat is niet het geval aangezien hij wel aan gaat als ik hem een 2e keer op start.

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-12 14:59

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Kypo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:38:
Ik vond het niet echt de moeite waard om hier een heel nieuw topic aan te wijden.
Maar ik zit met het volgende probleem:

Elke keer als ik mijn Denon avr-x1500h, TV en Nvidia Shield, X Box One S of Ziggo Horizon box aan zet dan schakelt mijn Denon gelijk weer uit. Als ik daarna de Denon weer aan zet, dan blijft deze wel aan.

CEC van de TV staat aan, de Nvidia ook. De xbox en ziggo niet dacht ik.
Het lijkt erop alsof de Denon geen input krijgt en daarom gelijk weer uit gaat. Ik heb auto standby aan staan, maar die zou niet na een seconde of 5 al in moeten kicken.

Op het moment gebruik ik van bovenstaande de shield het meest. Ik heb daarop ook CEC aangezet. Als ik op de remote van de shield op de aan knop druk gaat alles aan. TV, Denon en shield dus.
Een paar seconden later is de Denon weer uit en moet ik de Denon remote pakken om deze handmatig nog aan te zetten.

Zet ik eerst de Denon met zijn eigen remote aan en dan de Shield en de TV ook handmatig dan heb ik hetzelfde probleem. Denon gaat uit, daarna weer handmatig aan.

Redelijk irritant probleem, maar verminderd gelukkig de kijkervaring niet.

Ik heb het internet al af zitten struinen maar kom tot op heden enkel het probleem tegen dat hij in Protection mode schiet. Maar dat is niet het geval aangezien hij wel aan gaat als ik hem een 2e keer op start.
Ik denk eerder dat het toch zal liggen aan CEC in 1 van je apparaten. Ik zou CEC op alle apparaten uitschakelen en checken of de Denon uit gaat wanneer je alle apparaten die je nodig hebt 1 voor 1 inschakelt. Is dit niet het geval dan ligt het in ieder geval niet aan de Denon. Daarna 1 voor 1 CEC inschakelen per apparaat bv, eerst tv en dan checken of de Denon dan weer uit valt of niet en zo verder met al je andere apparaten.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:24
MaakmeGek schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:26:
[...]

Ik denk eerder dat het toch zal liggen aan CEC in 1 van je apparaten. Ik zou CEC op alle apparaten uitschakelen en checken of de Denon uit gaat wanneer je alle apparaten die je nodig hebt 1 voor 1 inschakelt. Is dit niet het geval dan ligt het in ieder geval niet aan de Denon. Daarna 1 voor 1 CEC inschakelen per apparaat bv, eerst tv en dan checken of de Denon dan weer uit valt of niet en zo verder met al je andere apparaten.
Thnx voor de tip! So far gaat het nu beter :) ik verdenk m'n tv ervan.

• Hellboy!
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-12 10:31
Heb mijn oude denon receiver avr 2113 en boston acoustics 5.1 speakerset verkocht (via tweakers) en nu sinds juni dit jaar in bezit van de denon heos bar, sub en 2 keer heos 3. Ben versteld van het goede geluid. De app was even wennen, maar zit verder goed in elkaar. Zie dat deze automatisch de juiste modus kiest (multichannel stereo, movie surround enz).

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-12 14:00
Hellboy! schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:52:
Heb mijn oude denon receiver avr 2113 en boston acoustics 5.1 speakerset verkocht (via tweakers) en nu sinds juni dit jaar in bezit van de denon heos bar, sub en 2 keer heos 3. Ben versteld van het goede geluid. De app was even wennen, maar zit verder goed in elkaar. Zie dat deze automatisch de juiste modus kiest (multichannel stereo, movie surround enz).
Same here. Natuurlijk komt uit de 5 (6) losse speakers een beter surround effect maar als ik het verschil in kwaliteit weg zet ten opzichte van gemak dan ben ik heel blij met de overstap.

• Hellboy!
Same here. Natuurlijk komt uit de 5 (6) losse speakers een beter surround effect maar als ik het verschil in kwaliteit weg zet ten opzichte van gemak dan ben ik heel blij met de overstap.
Heb middels niveua's e.e.a. aangepast en geluid vind ik zeer goed. heb ook Sonos getest maar dat klonk niet zo goed (blikkerig).

• jos707
  • Laatst online: 02:09
Hellboy! schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:38:
[...]

Heb middels niveua's e.e.a. aangepast en geluid vind ik zeer goed. heb ook Sonos getest maar dat klonk niet zo goed (blikkerig).
Vraag mij af of zo'n soundbar zich kan meten met een center- en 2 losse frontspeakers. Lijkt mij dat je dan heel wat moet inboeten in surroundbeleving omdat alles centraal vanaf één punt komt.

• kbloem
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-12 14:00
jos707 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:45:
[...]

Vraag mij af of zo'n soundbar zich kan meten met een center- en 2 losse frontspeakers. Lijkt mij dat je dan heel wat moet inboeten in surroundbeleving omdat alles centraal vanaf één punt komt.
Heel wat valt juist wel mee. Je moet ook wel de woonkamer er voor hebben.

Maar ik heb mn 5.1 set weggedaan op het moment dat ik ging verhuizen. Maar ik heb nu beter geluid met mijn Heos dan voorheen. Mijn oude woonkamer was 60m2 en ik heb het idee dat veel geluid verloren ging in de ruimte.

Nu heb ik meer een vierkante woonkamer wat alleen een leefdeel is ipv een leef/eet deel en deze is dus ook wat kleiner. Maar het geluid blijft er beter in opgesloten voor mn gevoel.

• jos707
  • Laatst online: 02:09
kbloem schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:58:
[...]

Maar ik heb mn 5.1 set weggedaan op het moment dat ik ging verhuizen. Maar ik heb nu beter geluid met mijn Heos dan voorheen. Mijn oude woonkamer was 60m2 en ik heb het idee dat veel geluid verloren ging in de ruimte.

Nu heb ik meer een vierkante woonkamer wat alleen een leefdeel is ipv een leef/eet deel en deze is dus ook wat kleiner. Maar het geluid blijft er beter in opgesloten voor mn gevoel.
Mijn situatie is momenteel gelijk zoals je het beschrijft, een brede woonkamer waar de center-speakers redelijk ver uit elkaar staan om het geluid 'uit te smeren' over een grote ruimte. In een kleine ruimte zou een soundbar idd beter tot zijn recht komen.

• Hellboy!

Vind het qua geluid niet onderdoen voor mijn oude 5.1 set. Wilde na de grote verbouwing geen audio kabels en grote receiver. Ik vinde denon heos bar geniaal, veel aansluitmogelijkheden enz. Gebruik hem nog net als mijn denon receiver, alle randapparatuur sluit ik hierop aan, dus apple tv, chromecast enz. Ben zelf geen voorstander dat een TV audio decodeert zoals Sonos en andere oplossingen doen.

• sheane
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met een Heos set verspreid door het huis? Ik wil een Heos 5 voor zolder en heb op de begane grond een hele 5.1 set. Gaat dit goed? Ik ben niet volledig bekend met hoe het netwerk voor Heos wordt opgebouwd. Als dit net als Hue is ben ik bang dat ik bereik mis op de 1e verdieping.

• The Eagle

The Eagle

Loopt via wifi. Dus als je boven beroerde wifi dekking heft zou ik daar eerst eens iets aan doen.

Protip: Iedere verdieping een Ubiquiti AP, USG en PoE switch in de meterkast. Een keer goed instellen en dat werkt gewoon. overal. goed.

• werphengel
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03:54
sheane schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:32:
Iemand ervaring met een Heos set verspreid door het huis? Ik wil een Heos 5 voor zolder en heb op de begane grond een hele 5.1 set. Gaat dit goed? Ik ben niet volledig bekend met hoe het netwerk voor Heos wordt opgebouwd. Als dit net als Hue is ben ik bang dat ik bereik mis op de 1e verdieping.
Ik heb een Heos 1 in de keuken, 3 in de slaapkamer en een Link aangesloten op een versterker (avr3313). Alleen de laatste is bedraad aangesloten.
In eerste instantie liep het geluid niet synchroon maar dat kwam omdat de versterker op Dolby stond. Na het uitschakelen van al die “geluidverbeteraars” loopt alles synchroon.

Ik heb tegenwoordig alleen het probleem dat er niets op de versterker word aangegeven als de Link aanstaat. Het is net of de versterker uit staat ook al heb ik wel geluid van de Link. Bij elke ingang word aangegeven wat er aan staat: tv-audio of PS4 bv alleen bij de Link niet. Ben er nog niet in gedoken wat het nou is maar zolang ik geluid heb vind ik het wel prima.

Ook al zitten er wel wat minpunten aan het systeem zoals geen Windows app. Ik gebruik het dagelijks en zou echt niet meer zonder kunnen. :)

• sheane
  • Niet online
Dat gedeelte heb ik al geconfigureerd ;-) dus dat komt dan goed hehe.
The Eagle schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:31:
Loopt via wifi. Dus als je boven beroerde wifi dekking heft zou ik daar eerst eens iets aan doen.

Protip: Iedere verdieping een Ubiquiti AP, USG en PoE switch in de meterkast. Een keer goed instellen en dat werkt gewoon. overal. goed.

• Marcel19710401
  • Laatst online: 13-12 17:28
IceBlue schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:43:
Tot nu toe nog geen negatieve ervaring gehad met Amazon en toch al redelijk wat op besteld. Maar nu is de bestelling toch geannuleerd wegens niet beschikbaar :-(.
Diezelfde x3600h stond gisteren voor €410 "tweedehands, in nieuwstaat" op amazon.de.
Ik dacht hetzelfde, kan ik niet laten staan! Maar ik dacht ook, dit kan niet kloppen...
Verkoper vraagt eerst een mail sturen bij interesse, dat heb ik gedaan. Vervolgens krijg ik een order bevestiging in een amazon jasje gestoken mail, waarin verzocht wordt het bedrag over te maken naar een zogenaamd Amazon account.

En dat is een Roemeens IBAN nummer.......... :w

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Er is een probleem waar we in onshuis al maanden lang ons hoofd over breken. We hebben een QNAP met Twonkymedia staan, en als we op de Denon muziek luisteren, dan wil het om de zoveel tijd gebeuren dat de tablet waarmee we de Denon AVR-X3300W bedienen opeens het signaal lijkt te verliezen, of de Denon zelf, waarna de muziek stopt. Een time-out dus.

We hebben inmiddels een hoop gedaan waaronder:
- Automatische updates Denon uitzetten
- Een energy-safe stand op de tablet uitgezet.
- Gekeken op een Samsung Smartphone, blijft
- Gekeken naar instellingen in Twonkymedia, en wat oude toegangsapparaten uitgezet die toestemming hadden
- In de Fritzbox-router meer prioriteit ingesteld
- Bekabeling vervangen, en rechtstreeks zonder switch aangesloten...

Is er geen log waarin we eventueel kunnen zien waarom dit ding time-out?

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:20

renzo4000

*Doh!*

Gebruik je DHCP? Zo ja, probeer eens een statisch/fixed ip adres te hanteren voor je vaste devices. Ik weet dat dit mijn onkyo receiver een hoop connectiviteitsproblemen heeft doen oplossen.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

renzo4000 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:07:
Gebruik je DHCP? Zo ja, probeer eens een statisch/fixed ip adres te hanteren voor je vaste devices. Ik weet dat dit mijn onkyo receiver een hoop connectiviteitsproblemen heeft doen oplossen.
De Denon heeft al een fixed IP zie ik. Is het een idee dat ik dit ook voor de QNAP doe?
Ik heb dat nu gedaan, kijken of dit helpt.

Zo hinderlijk als het spontaan opeens stopt met spelen, en dan ook random!

AW_Bos wijzigde deze reactie 28-11-2019 12:11 (13%)

• thunder8

thunder8

AW_Bos schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:09:
[...]

De Denon heeft al een fixed IP zie ik. Is het een idee dat ik dit ook voor de QNAP doe?
Het is belangrijker dat je NAS op fixed ip zit, dan je receiver. ;) Vooral als je je NAS ook vanaf het internet wil kunnen bereiken met je mobiele apparatuur, omdat je dan vaak wel een paar regels in de NAT/Firewall van je router moet instellen.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

thunder8 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:11:
[...]

Het is belangrijker dat je NAS op fixed ip zit, dan je receiver. ;) Vooral als je je NAS ook vanaf het internet wil kunnen bereiken met je mobiele apparatuur, omdat je dan vaak wel een paar regels in de NAT/Firewall van je router moet instellen.
True, maar aan dat laatste heb ik geen behoefte. Dat doe ik liever via een VPN ;).

Edit: Wederom stopt hij weer.....
Is er niet iets van een log-file? Want alles heb ik al de afgelopen maanden vervangen, Andere kabels, andere switch, andere router, deze zelfs nog geüpdated...

Het zou toch zonde zijn dat ik die Denon maar moet verkopen en wat anders moet aanschaffen.... :/
Ben het wel bijna geneigd.

AW_Bos wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:54 (26%)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik ben het nu wel erg zat ..
Is er geen logfile die aangeeft wát er faalt? Ik sta na een jaar rommelen, tientallen dingen geprobeerd te hebben bijna op het punt om die Denon weg te doen..... :/

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Als je het met een andere app probeert lukt het dan wel? Of vanaf een ander dnla apparaat (bijv je pc/laptop)? Dan kan je iig ook uitsluiten dat het aan je qnap ligt.

• The Eagle

The Eagle

Multicast is ook een dingetje iirc, weet alleen even niet of het nou aan of uit moest staan. Verder schijnt IGMP snooping ook roet in het eten te kunnen gooien. Dat heb ik iig uit staan.
Ik weet wel dat ik met mijn DNP720 ook altijd ellende had. Op een gegeven moment overgestapt naar een Ubiquiti setup en alles deed het en bleef het doen. Dus een frankenstein setup helpt niet, mocht je die hebben :+

The Eagle wijzigde deze reactie 29-11-2019 22:05 (3%)

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 09:53
sheane schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:32:
Hier een Heos Bar met 2x Heos 3 als rears en een Jamo sub aan een Heos link in de woonkamer, een Heos 5 in de keuken en een Heos 1 op zolder. Heos 3, 3 en 5 hangen aan wifi, de Heos bar, link en Heos 1 bedraad. Spelen allemaal tegelijk hetzelfde synchroon af als ik dat instel in de app, dus geen probleem :+

Wel zorgen dat je Wifi bereik goed is inderdaad als je ze niet bedraad kan aansluiten.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

renzo4000 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:56:
Als je het met een andere app probeert lukt het dan wel? Of vanaf een ander dnla apparaat (bijv je pc/laptop)? Dan kan je iig ook uitsluiten dat het aan je qnap ligt.
Ik heb het al geprobeerd op een andere Qnap, een andere device......

Soms gaat het een dag lang goed, maar soms gaat het om de haverklap fout.. :/

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02:57
Ik heb een x1300W en een Google Hub. Kan ik via assistent de receiver bedienen? Ik probeerde de HEOS app te downloaden om vervolgens een HEOS account te linken, maar die vind het apparaat al niet.

Kan het überhaupt?

• iuuk
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 03:40
AW_Bos schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 17:22:
[...]

Ik heb het al geprobeerd op een andere Qnap, een andere device......

Soms gaat het een dag lang goed, maar soms gaat het om de haverklap fout.. :/
Ik heb een vergelijkbaar probleem al sinds ik de X3300W heb. Nu is mijn NAS niet veel waard en zou dit bij mij een reden kunnen zijn, maar ik heb er bij onderzoek geloof ik ook wel vaker over gelezen. In mijn geval is het bij direct van m'n NAS naar de receiver streamen. Het is eigenlijk altijd bij het wisselen tussen nummers, waarna ik m'n Denon van de stroom af moet halen, want hij snapt dan niks meer.
Alles is via ethernet aangesloten op hetzelfde netwerk (NAS en Denon). De Denon app zelf kapt er nog vaker mee, dus die gebruik ik niet eens meer. Volgens mij zit alles hier ook nog op een statisch IP, maar dat was toentertijd sowieso het eerste wat ik probeerde (sindsdien wat veranderingen in netwerk-opzet gehad).

Ik hoopte zelf dat een nieuwe NAS het probleem kon oplossen en het niet aan de Denon lag, maar ik heb zeker kijkende naar de app het idee dat Denon niet altijd even fantastisch is op softwaregebied.

• Tazmanian79
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-12 14:39
Ik heb een Denon AVR-X2000. Volgens wat ik op internet kan vinden moet deze een 4K signaal kunnen doorgeven naar mijn 4K TV.

Ik heb sinds vorige week een Chromecast Ultra. Wanneer ik de CCU aan de TV hang krijgt de TV een 4K signaal, wanneer ik hem aan de receiver hang is het slechts 1920x1080.
Ik kan nergens in de instellingen iets vinden om 4K te 'activeren'.
Wat wel lukt is om de 1920x1080 te upscalen naar 4K, dus het 4K signaal komt dan wel door naar de TV. Maar dat wil ik natuurlijk niet, wil dat 4K > 4K blijft behouden.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn?

Tazmanian79 wijzigde deze reactie 02-12-2019 09:54 (6%)

• thunder8

thunder8

Na lang twijfelen toch maar toegeslagen op een Denon AVR-X3600H voor 839€ met een black friday deal. Tevens meteen een set Nakamichi Bananestekkers gekocht, zodat het aansluiten ook wat makkelijker gaat. Moet nog even wachten totdat alles binnen is, maar ben zeer benieuwd hoe groot de upgrade is vanaf mijn huidige Onkyo TX-NR609 receiver. Het hogere vermogen zouden mijn BA A25 speakers zeker fijn moeten vinden. Binnenkort nog maar 2 wandhouders aanschaffen voor de 2 hoogtekanalen voor een 7.2.2 setup. Maar dat kan op een later tijdstip ook nog wel.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Tazmanian79 uitgaande resolutie wijzigen van de hdmi out port?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tazmanian79 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:52:
Ik heb een Denon AVR-X2000. Volgens wat ik op internet kan vinden moet deze een 4K signaal kunnen doorgeven naar mijn 4K TV.
4K op 30 Hz on verband met HDMI 1.4 en het missen van HDMI 2.0 en HDCP 2.2. Zou het daar kunnen liggen? Dat de bron meer verwacht dan de receiver aan kan? Werkt de Chromecast rechtstreeks op/aan de TV wel? Dan kan je de receiver of de bron uitsluiten.
thunder8 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:06:
Het hogere vermogen zouden mijn BA A25 speakers zeker fijn moeten vinden.
In de gemiddelde huiskamer? Nee. Verwaarloosbaar verschil. Wat wel verschil kan brengen is de aanwezigheid van Audyssey MultEQ XT32 op de Denon.

FeaR wijzigde deze reactie 02-12-2019 10:51 (25%)

• Spollie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:11
Na lang twijfelen toch maar toegeslagen op een Denon AVR-X3600H voor 839€ met een black friday deal. Tevens meteen een set Nakamichi Bananestekkers gekocht, zodat het aansluiten ook wat makkelijker gaat. Moet nog even wachten totdat alles binnen is, maar ben zeer benieuwd hoe groot de upgrade is vanaf mijn huidige Onkyo TX-NR609 receiver. Het hogere vermogen zouden mijn BA A25 speakers zeker fijn moeten vinden. Binnenkort nog maar 2 wandhouders aanschaffen voor de 2 hoogtekanalen voor een 7.2.2 setup. Maar dat kan op een later tijdstip ook nog wel.
Waar heb je hem gevonden voor die prijs? Laagste wat ik in de pricewatch zie is 888 euro.

• thunder8

thunder8

Spollie schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:49:
[...]

Waar heb je hem gevonden voor die prijs? Laagste wat ik in de pricewatch zie is 888 euro.
Je hebt een DM. :)

• Tazmanian79
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-12 14:39
FeaR schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:49:
4K op 30 Hz on verband met HDMI 1.4 en het missen van HDMI 2.0 en HDCP 2.2. Zou het daar kunnen liggen? Dat de bron meer verwacht dan de receiver aan kan? Werkt de Chromecast rechtstreeks op/aan de TV wel? Dan kan je de receiver of de bron uitsluiten.
De CCU geeft 4K door op de TV, dus rechtstreeks aan de TV is geen probleem.
Maar zodra ik hem achter de receiver hang gaat het dus 'mis'. Dan krijg ik enkel 1920x1080 maar via upscalen via de receiver gaat het wel naar 4K, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Volgens wat ik online heb kunnen vinden met de AVR-X2000 4K kunnen doorgeven ....
Lip schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:36:
@Tazmanian79 uitgaande resolutie wijzigen van de hdmi out port?
Is dat wel mogelijk met de AVR-X2000? Heb zulke instelling nog nergens zien staan.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tazmanian79 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:09:
[...]
Volgens wat ik online heb kunnen vinden met de AVR-X2000 4K kunnen doorgeven ....
4K volgens HDMI 1.4 standaard, de Chromecast Ultra is HDMI 2.0 met HDCP 2.2. Dat laatste heeft de Denon niet. De ene 4K is de andere 4K niet.

• roko14
  • Laatst online: 13-12 22:16
Tazmanian79 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:52:

Ik heb sinds vorige week een Chromecast Ultra. Wanneer ik de CCU aan de TV hang krijgt de TV een 4K signaal, wanneer ik hem aan de receiver hang is het slechts 1920x1080.
Ik kan nergens in de instellingen iets vinden om 4K te 'activeren'.
Wat wel lukt is om de 1920x1080 te upscalen naar 4K, dus het 4K signaal komt dan wel door naar de TV. Maar dat wil ik natuurlijk niet, wil dat 4K > 4K blijft behouden.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn?
Heb precies dezelfde situatie. Is via de Denon niet op te lossen.
Ik heb de Chromecast Ultra aan de tv gehangen, en via een optische audio kabel naar de Denon heb ik wel geluid via de reciever. Werkt perfect, optimaal beeld en goed geluid.....

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik ben een nieuwe Denon gebruiker. Setup ging goed en netjes
HDMI kabel aangesloten LG Oled op (e)ARC naar de Denon X2600H (e)ARC aansluiting

Humax5200c aangesloten op CBL/SAT
ATV op Media player
Nintendo Switch op Game

Gisteren ontvangen en als bovenstaand geïnstalleerd.

Ik merk dat de apparaten bij het wisselen van opdrachten nogal eens vastlopen.
de Humax Loopt vast (fel groens scherm bijvoorbeeld), of gaat niet aan.
Het geluid doet het niet. Dan moet ik even de knop DVD indrukken en dan weer CBL/SAT en dan doet het geluid het wel.

Dit is best irritant, zeker om uit te leggen aan de rest van de familie :+

Heb het allemaal gekoppeld en ingesteld met een Harmony 950. Maar als dan de ingangen niet goed activeren of als de Humax vastloopt dan is dat niet handig uiteraard.

Zijn dit bekende issues? Nooit problemen gehad met de Humax decoder. tot gisteren dus.

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-12 17:16
Nadat mijn subwoofer kabel was afgebroken in mijn Onkyo van 8 jaar oud heb ik toch maar een nieuwe receiver gekocht. Twijfelde heel erg tussen de x1600h, x2600h en de Sony DN1080. Uiteindelijk toch maar voor de eerste gegaan aangezien ik toch al mijn apparaten direct op de TV aan sluit en geen 4k upscaling nodig had. 5w per kanaal boeide me ook niet zo.

Ik moet nog even uitvissen welke sound mode nou het beste werkt. HEOS werkt fijn, zelfde als Airplay en dus Spotify Connect. Zit nog best wel verschil in volume tussen Spotify en gewoon TV. Wel een beetje aan het klooien geweest met soundlevels, maar die zijn gelijk als ik tussen Spotify TV en Spotify HEOS switch. Maar volgens mij gaat het dan met name op sound mode mis.

Verwachtte eigenlijk een beetje dat ie automatisch detecteerde welke sound mode er gebruikt moest worden aan de hand van signaal dat van de TV komt of dus als ik gewoon via HEOS Spotify afspeel. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Stapjes qua volume zijn best klein tov de Onkyo die ik had en dus is het best lang volume inhouden om hem op een gewenst niveau te krijgen nadat ik iets op Spotify heb geluisterd.

Zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik hem moet houden namelijk hehe.

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Frank B268
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11-12 23:46
Nyarlathotep schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:02:
Volgens mij heb ik een (het?) HDR probleem met mijn X2500.
Als ik mijn Sony 4K speler met 1 HDMI kabel verbindt met de versterker, ziet het beeld er niet uit. Soms vreemde kleuren en erg veel banding.
Als ik de 4K speler met één HDMI kabel verbindt met de versterker voor alleen audio, en één kabel direct aansluit op mijn tv (LG Oled) heb ik geen problemen.

Wat heb ik geprobeerd:
- Uiteraard andere HDMI kabels. Ik gebrui gecertificeerde high speed kabels (18Gbps). Ik heb deze zelfs getest op de Denon zelf via een menu;
- Diverse instellingen nagelopen. HDMI staat op pass-through, en 'Enhanced' mode staat aan;
- Ingang dichter bij de uitgang geprobeerd (zoals Denon ook suggereerd). Het helpt niet.

Ik wil gewoon gebruik maken van één kabel, omdat ik nu soms audio/video sync issues heb (en het hoort gewoon te werken).
Is er iemand die de oplossing heeft? Of moet ik mij gaan melden bij Denon?
Heb je dit probleem opgelost? Ik heb hier hetzelfde probleem op m'n avr-x3100w. Sony x700 als 4K bron maar via de Denon niet op 4k te houden. Wat ik ook aan de instellingen van de Sony player of denon wijzig. Rechtstreekse kabel op de tv geen probleem.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Frank B268 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:01:
[...]

Heb je dit probleem opgelost? Ik heb hier hetzelfde probleem op m'n avr-x3100w. Sony x700 als 4K bron maar via de Denon niet op 4k te houden. Wat ik ook aan de instellingen van de Sony player of denon wijzig. Rechtstreekse kabel op de tv geen probleem.
Nee helaas. De resolutie is wel goed, alleen de kleuren kloppen niet. En volgens mij is het de HDR die niet (goed) werkt.
Ik heb verder ook niet meer geprobeerd eigenlijk, omdat ik nu twee kabels gebruik en het (lijkt) te werken.

Binnenkort heb ik vakantie en ga ik het nog eens proberen. En als het niet werkt ga ik gewoon garantie claimen. Er komt straks ook een nieuwe 4K capabele HTPC en ik ga niet nóg meer kabels gebruiken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-12 17:15
Hi!

Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb een X4500H en die maakt gebruik van meerdere zones.
Zelf gebruik ik alleen de mainzone. Na een kwartier dat die aanstaat hoor je de receiver zone 2 en 3 uitschakelen. Wat best annyoing kan zijn als je film zit te kijken.

Is er een manier om die zones definitief uit te schakelen? Naar mijn idee heb ik alle instellingen nagelopen, maar kan niks vinden.

m.lammers wijzigde deze reactie 05-12-2019 11:05 (9%)

• MDKlapwijk
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:30

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

(jarig!)
@m.lammers, weet je zeker dat het wel de zones 2+3 zijn die je uit hoort gaan? Is het niet de eco-stand die aan of uit springt? Mijn 8500 schakelt nl. ook iets als je over een bepaald volume/vermogen heen gaat.

Op mijn 2309 kon ik op de webinterface de status van de verschillende zones e.d. bekijken, waarschijnlijk is dat op de 4500 ook wel?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• m.lammers
MDKlapwijk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:32:
@m.lammers, weet je zeker dat het wel de zones 2+3 zijn die je uit hoort gaan? Is het niet de eco-stand die aan of uit springt? Mijn 8500 schakelt nl. ook iets als je over een bepaald volume/vermogen heen gaat.

Op mijn 2309 kon ik op de webinterface de status van de verschillende zones e.d. bekijken, waarschijnlijk is dat op de 4500 ook wel?
Ik zal dat eens bekijken vanavond inderdaad. Maar ECO stand staat bij mij volgens mij uit.

• MDKlapwijk
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:30

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

(jarig!)
m.lammers schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:14:
[...]

Ik zal dat eens bekijken vanavond inderdaad. Maar ECO stand staat bij mij volgens mij uit.
Bij mij ook, maar de 8500 lijkt iets, een zwaarder circuit ofzo, bij te schakelen bij meer volume.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• harryvos
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-12 13:25
Ik heb sinds kort mijn Onkyo 509 ingeruild voor een x2500h, maar loopt tegen een irritant probleem aan.

Mijn situatie is samsung tv HDMI kabel naar x2500h ivm ARC, mijn vu+ in de HDMI aansluiting van de denon cbl/sat.

Echter als ik tv kijk en daarna naar het smart gedeelte van de tv gaat om bv Netflix te kijken speelt het geluid van de vu+ (tv) gewoon door en heb ik dus geen geluid bij Netflix.
Dit moet een HDMI-cec instelling op de denon of de vu+ zijn alleen kom ik hier dus niet uit, iemand hier bekend mee en eventueel een oplossing.?

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

harryvos schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:17:
Ik heb sinds kort mijn Onkyo 509 ingeruild voor een x2500h, maar loopt tegen een irritant probleem aan.

Mijn situatie is samsung tv HDMI kabel naar x2500h ivm ARC, mijn vu+ in de HDMI aansluiting van de denon cbl/sat.

Echter als ik tv kijk en daarna naar het smart gedeelte van de tv gaat om bv Netflix te kijken speelt het geluid van de vu+ (tv) gewoon door en heb ik dus geen geluid bij Netflix.
Dit moet een HDMI-cec instelling op de denon of de vu+ zijn alleen kom ik hier dus niet uit, iemand hier bekend mee en eventueel een oplossing.?
Je moet je Denon dan op de TV audio input zetten.

• harryvos
Exorcist schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:52:
[...]

Je moet je Denon dan op de TV audio input zetten.
Sorry bedoel je tv audio switching ?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@harryvos De hdmi port van je receiver toewijzen "Input/Output Assign" van cbl/sat naar TV.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

harryvos schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:09:
[...]

Sorry bedoel je tv audio switching ?
Nee, TV Audio knop op je AB. Maar ik heb het even getest op een andere (Sony) TV met m'n andere X2500H, daar werkt ARC alleen als het een externe HDMI input op de TV is en niet op de ingebouwde apps. Dit terwijl mijn 4K Sony TV dit wél via ARC doet, ook met een X2500H.

In principe zou de basis moeten zijn: Versterker aansluiten op de HDMI ARC poort van je TV, TV audiosysteem op extern zetten op je TV vermits een optie.

Als dat niet werkt zit je vast aan een optisch kabeltje tussen versterker en TV.

• harryvos
Oke bedankt ga er verder meer stoeien.

• m.lammers
MDKlapwijk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:32:
[...]

Bij mij ook, maar de 8500 lijkt iets, een zwaarder circuit ofzo, bij te schakelen bij meer volume.
Ik heb alles nu zo ingesteld dat ik niks meer standby gaat. Komende week het in de gaten houden.

• Arie-
  • Niet online
Ik heb een use case waar ik niet helemaal helemaal niet uit kom om 't makkelijk voor elkaar te krijgen.

Ik heb
  • de DHT-S516H + subwoofer in de woonkamer (hierna soundbar)
  • een HEOS 3 HS2 in de keuken aangrenzend aan de woonkamer (hierna speaker)
  • de HEOS app op m'n telefoon (hierna app)
Ik wil
  • Snel mijn speaker kunnen toevoegen en verwijderen aan de de soundbar.
Waarom?
Als ik alleen thuis ben uit 't werk, aan 't koken ben en vervolgens eten, etc. dan zet ik vrijwel altijd een concertregistratie op. Deze wordt dan afgespeeld op de tv en soundbar. Ik wil het geluid niet te hard zetten en toch mijn muziek ook in de keuken bij de afzuigkap kunnen blijven luisteren. Ik loop tijdens 't koken regelmatig heen en weer, rond door m'n huis, 't is dus prettig dat het geluid overal blijft klinken.
Echter, ik ben ook wel eens niet alleen thuis. In dat geval zou ik speaker gekozen muziek willen kunnen luisteren in de keuken zodat de soundbar beschikbaar blijft voor de tv kijkers.
Mocht dit mooi werken kan ik dit ook doortrekken: als ik de was aan 't doen ben/stofzuigen anderszins thuis bezig ben, kan ik bv. een extra speaker op de 1e verdieping plaatsen.

Wat lukt mij wel
Ik krijg wat ik wil wel voor elkaar, als ik het volgende doe.
  1. Dvd beginnen af te spelen
  2. Audio omleiden naar speaker.
  3. Tv input van mediaspeler afhalen.
  4. Tv output niet naar de soundbar.
  5. Soundbar in de app toevoegen aan de speaker.
Dit is alleen onhandig omdat het gevolg is dat de beelden op tv niet bij 't geluid uit de soundbar horen.

Wat lukt mij niet
Als ik tijdens het afspelen van een dvd de speaker wil toevoegen aan de soundbar groep mbv de app, dan krijg ik een foutmelding. Ik zit nu op m'n werk, maar de melding op de telefoon zegt iets in de trend van 'Kan speaker niet aan tv groep toevoegen'.
Op zich kan ik deze melding wel plaatsen, want waar in de 'surround omgeving bij m'n tv' (als je snapt wat ik bedoel) zou deze speaker dan passen. Maar wat is dan wel een mooie oplossing voor mijn probleem.

Mijn vraag dus:
Wat is dan wel een mooie oplossing voor mijn probleem, kan wat ik wil niet, of moet ik het volledig anders benaderen, zie ik dingen over 't hoofd, doe ik 't verkeerd etc.? En kan ik misschien wel beter m'n speaker weer weg doen.

Edit: en nu bedenk ik me dat ik ook even moet vermelden hoe ik alles heb aangesloten: ik ga even een tekening maken.

Arie- wijzigde deze reactie 09-12-2019 15:55 (3%)

• thevanquish
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12-12 11:49
Vraagje: heeft er nog iemand last van de zichzelf disconnecterende WiFi?

Heb een Denon x1600h die perfect werkt, maar dan na x weken niet meer met de WiFi kan connecteren. WiFi Settings zijn dan ook ineens weg. Enkel een reset van de netwerkkaart verhelpt het probleem... na x weken weer hetzelfde liedje. Ik heb al alles geprobeerd DHCP aan/uit, vast adres op router toekend, netwerkkaart iedere keer mee laten uitschakelen,...

Het enige wat ik nog kan doen is een netwerkkabel trekken. Echter is dit erg veel werk.

Ideeën?

Merci.

thevanquish wijzigde deze reactie 10-12-2019 19:13 (3%)

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-12 19:27
Tevreden over? Zit er ook naar te kijken, maar zal nog even moeten wachten.

My vinyl collection My Blu-ray collection

• Goofy1978
thevanquish schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:12:
Vraagje: heeft er nog iemand last van de zichzelf disconnecterende WiFi?

Heb een Denon x1600h die perfect werkt, maar dan na x weken niet meer met de WiFi kan connecteren. WiFi Settings zijn dan ook ineens weg. Enkel een reset van de netwerkkaart verhelpt het probleem... na x weken weer hetzelfde liedje. Ik heb al alles geprobeerd DHCP aan/uit, vast adres op router toekend, netwerkkaart iedere keer mee laten uitschakelen,...

Het enige wat ik nog kan doen is een netwerkkabel trekken. Echter is dit erg veel werk.

Ideeën?

Merci.
Nee wifi is een ramp ik heb de x3400 bekabeld aangesloten, toen waren de problemen verdwenen.
Wel een vast ip geven. :)
Misschien een access point naast de receiver zetten en bekabeld aansluiten?

Goofy1978 wijzigde deze reactie 10-12-2019 20:09 (4%)

• thunder8

thunder8

Dalike schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:28:
[...]

Tevreden over? Zit er ook naar te kijken, maar zal nog even moeten wachten.
Tot nu toe wel. Staat sinds zaterdag te draaien. 7.1 aangesloten met bananeplugs, die lekker strak in de terminals gingen. De houders voor de 2 hoogte speakers zijn besteld, die ga ik ergens in januari monteren en instellen.

Setup is makkelijk, alles via de TV, goede uitleg hoe en wat. Calibratie is uitgebreid, geluid is prima. Had nog wel een klein issue met DTS vanaf mijn PS4 die via de TV naar de receiver gaat qua geluid. Maar moet nog uitzoeken waar het probleem zit, met mijn Onkyo werkte dat wel goed. Geluidskleur is met de Denon wel anders dan met de Onkyo. Lijkt wat helderder, iets meer punch. Wel de subwoofer nadien iets harder gezet in de settings, persoonlijke voorkeur.

Nu eerst rustig inspelen, kleine instellingen wijzigen en ook gewoon genieten. :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@thunder8

Welke tv heb je dan? Want de meeste tv's ondersteunen geen DTS over HDMI naar je receiver (eArc).

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:13:
@thunder8

Welke tv heb je dan? Want de meeste tv's ondersteunen geen DTS over HDMI naar je receiver (eArc).
LG 65C9. Hij geeft gewoon DTS aan op de receiver, geluid komt ook door, maar tijdens het racen merkte ik dat er minder geluid was en niet/nauwelijks geluid op de surround. PS4 omgezet naar DD en alles was weer terug. Ga vanavond testen met PCM, wil wel het beste eruit halen wat mogelijk is. Het geluid ging voor de Denon ook via de TV zonder enige problemen, ook met DTS. Dus zou denken dat het toch met de receiver te maken heeft, maar ga daar nog even langer mee bezig.

• sheane
  • Niet online
Yay nieuwe speakers! voorpagina.Toch blij dat ik met black Friday niks nieuws heb gekocht. Nu nog bedenken of de kleine Home 150 de moeite waard is om de twee Heos 3 te vervangen als rears. En anders sowieso een Home 250 i.p.v. de Heos 5 die ik eigenlijk wilde aanschaffen.

sheane wijzigde deze reactie 11-12-2019 11:44 (20%)

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb nu de calibratie software gekocht die je bij je Denon kan gaan gebruiken.
Op internet kom ik van alles tegen hoe je de software kan gebruiken. Maar kan niet vinden wat ik nu kan aflezen aan de grafieken die er gemaakt worden.

Heeft iemand misschien een site die dat aan een leek kan uitleggen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Je wil een zo'n constante "horizontale" lijn als mogelijk zonder dips (bij de 1100 kHz heb je een dipje) maar de room correction lijkt op basis van de grafiek er goed uit te zien. Maar ook ik ben geen expert, @Jag weet hier volgens mij veel meer over.

Edit: ik kom dit forum tegen https://www.avforums.com/threads/denon-audyssey-app.2172211/

renzo4000 wijzigde deze reactie 12-12-2019 20:33 (16%)

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Dark Angel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:15:
Ik heb nu de calibratie software gekocht die je bij je Denon kan gaan gebruiken.
Op internet kom ik van alles tegen hoe je de software kan gebruiken. Maar kan niet vinden wat ik nu kan aflezen aan de grafieken die er gemaakt worden.

Heeft iemand misschien een site die dat aan een leek kan uitleggen.
[Afbeelding]
Het is best een beetje ingewikkeld. Wat je ziet is de frequentie response: hoe hard het geluid is bij elke frequentie. Idd hoor je daar ongeveer een gladde lijn te zien; alle frequenties zijn dan even hard.

Zo ver het simpele deel; waar het ingewikkeld wordt is dat de microfoon niet alleen het geluid wat rechtstreeks uit de luidsprekers meet maar ook de som van alle reflecties. Wat het nog gecompliceerder maakt is dat de reflecties anders klinken dan het rechtstreekse geluid ( luister maar eens aan de zijkant of achterkant van een luidspreker). Jouw receiver kan dit onderscheid niet maken en vernaggelt in feite het rechtstreekse geluid om het gereflecteerde geluid te corrigeren, slecht idee.

Om nog een laatste laag complexiteit toe te voegen werkt ons gehoor anders voor de lage en hoge tonen; waar het bij hoge tonen direct en gereflecteerd geluid kan onderscheiden, kan ons gehoor dit voor lage tonen niet. Dit alles staat uitgebreid toegelicht, compleet met mooie metingen, in dit vrijelijk toegankelijke artikel.

De bottom line is dat voor lage tonen de methode van de receiver geschikt is (er zijn overigens nog betere maar lastigere methoden), maar voor hoge tonen het resultaat net zo goed slechter kan uitpakken met dit soort automatische "correctie".

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Dark Angel

Corvette LS Power

Jag schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:26:
[...]

Het is best een beetje ingewikkeld. Wat je ziet is de frequentie response: hoe hard het geluid is bij elke frequentie. Idd hoor je daar ongeveer een gladde lijn te zien; alle frequenties zijn dan even hard.

Zo ver het simpele deel; waar het ingewikkeld wordt is dat de microfoon niet alleen het geluid wat rechtstreeks uit de luidsprekers meet maar ook de som van alle reflecties. Wat het nog gecompliceerder maakt is dat de reflecties anders klinken dan het rechtstreekse geluid ( luister maar eens aan de zijkant of achterkant van een luidspreker). Jouw receiver kan dit onderscheid niet maken en vernaggelt in feite het rechtstreekse geluid om het gereflecteerde geluid te corrigeren, slecht idee.

Om nog een laatste laag complexiteit toe te voegen werkt ons gehoor anders voor de lage en hoge tonen; waar het bij hoge tonen direct en gereflecteerd geluid kan onderscheiden, kan ons gehoor dit voor lage tonen niet. Dit alles staat uitgebreid toegelicht, compleet met mooie metingen, in dit vrijelijk toegankelijke artikel.

De bottom line is dat voor lage tonen de methode van de receiver geschikt is (er zijn overigens nog betere maar lastigere methoden), maar voor hoge tonen het resultaat net zo goed slechter kan uitpakken met dit soort automatische "correctie".
Heel erg bedankt voor deze uitleg. Maar ik kan dus eventueel handmatige wijziging aanbrengen aan de grafiek mochten er spikes in zitten die je niet zou willen of dat er een over correctie plaats vindt.

Is dat ook de reden dat die roomcorrectie die je bij NAD en een paar andere dure merken krijgt zo goed teprezen is . Die zou slimmer moeten omgaan met fouten in de kamer.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:50
@Jag Wat is jouw mening over de validiteit van die grafiek? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het erg kunstmatig wordt weergegeven. Zo zitten tussen de 100-1000 en 1000-10.000hz maar 8 streepjes ipv de gebruikelijke 9. Het eindresultaat lijkt wel heel erg vlak, dat krijgen wij met de Minidsp en meerdere subs nog niet eens voor elkaar. Alsof er gigantische smoothing wordt toegepast, die in de eerste grafiek achterwege wordt gelaten. Voor de vorm worden er dan een paar van die minuscule piekjes toegevoegd.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@LA-384 die kans is wel aanwezig... "wij van wc eend..."

Op mijn genoemde avsforum staat ook een andere uitdraai. Die is iets grilliger:

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:40

JKen

Catdog Fanart.

Bedenk ook dat die tweede grafriek een theoretisch grafiek is van hoe in theorie uit zal zien na de correctie. Eigenlijk zou je naar de correctie een nieuwe meting moeten doen om te zien wat het echte resultaat is.

Ik heb zelf idee dat 1de grafriek de 1de meting is en tweede grafriek van alle metingen bij elkaar is plus de correctie.

JKen wijzigde deze reactie 13-12-2019 21:09 (22%)

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True