@Chabio Beetje een late reactie en ook geen oplossing voor je maar wel een verklaring van waar die naam vandaan komt. Die komt van de HDMI-CEC communicatie tussen de TV en de AVR. Ik heb de middelen om ook mee te doen met die communicatie en kan zo de naam van mijn Denon opvragen:Chabio schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:30:
het is een eerste wereld probleem, maar toch. Ik wil graag de naam van mijn AVR aanpassen zodat deze wat compacter in de Volume display wordt weergegeven. Dus niet AVR-X1500H (HDMI), maar bijv: AVR (HDMI).
...
Op de AVR zelf kan ik de netwerknaam aanpassen, en ook hier de bronnen, maar verder niets zo lijkt het. In de handleiding kan ik het in ieder geval niet terug vinden en heb volgens mij alle menu opties wel gehad nu. Tenzij hier iemand misschien een gouden truc heeft? Kan dit wel bij nieuwere modellen, want dan moet ik toch maar weer sparen voor een upgrade misschien...
:strip_exif()/f/image/EZ5cvFy1U44TlmVOI1ezzOGz.jpg?f=fotoalbum_large)
Die naam kun je inderdaad niet aanpassen. In het CEC protocol is er wel een mogelijkheid om de naam te wijzigen die de TV gebruikt in menu's. Dat zou de AVR dan moeten doen, maar die functie is er helaas niet.
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

:strip_exif()/f/image/KyoKEf1f25n3mjmPDaARjtiy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ObnBzf3q9om4z7XlA7cBWez.jpg?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HJ1ff7CDZZkg2SzsFz68j1Pc.jpg?f=user_large)