Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:10

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Denon AVR-2310 en AVR-1911 hebben de "nadelen" van de Denon AVR-3806 niet. Deze modellen zijn meer te vergelijken met de Onkyo TX-SR608. Dus de AVR-2310 en de AVR-1911 zullen gewoon DTS HD en Dolby TrueHD accepteren over HDMI. Maar goed, die twee modellen zijn ook een jaar of vier nieuwer dan de AVR-3806. Keuze tussen de AVR-2310 en de AVR-1911 is voor mij overduidelijk de AVR-2310. Want op één of andere manier gaan de nieuwere Denon-modellen er niet op vooruit. Als je de nieuwe AVR-XX12 series ziet is de AVR-3312 echt gewoon veel minder dan de vorige AVR-3311. Sterker nog: de gehele AVR-3300 serie is minder dan de oudere AVR-2800 serie. Natuurlijk heb je met oudere series geen dingen als netwerk, Dolby Pro Logic IIz en dergelijke maar als je dat niet nodig hebt dan is ouder zeker niet altijd slechter. Dat is ook altijd mijn advies: kijk wat je nodig hebt en vanaf daar kijk je naar de modellen die dat bieden. Want ikzelf heb liever een ouder, maar hoger model dan een nieuwer model uit een lagere serie. Vandaar ook dat ik de AVR-2310 boven een AVR-1911 zou verkiezen.

Wellicht dat mijn mening over Denon wat positief is, want ik heb zelf een Denon receiver waar ik zeer blij mee ben. Desondanks dat Denon niet meer is wat het ooit geweest is. Zo moet ik naar een AVR-4311 als ik vanaf mijn huidige Denon een echte upgrade wil doen. Maar goed, ik heb ook een Onkyo gehad en die mocht na één dag al terug: artifacts met 1080p. Maar goed, dat is nu allemaal opgelost met de nieuwe modellen.

Maar als je naar de TX-SR608 kijkt dan loop je wel tegen een paar dingen aan.
  • Onkyo wordt over het algemeen veel warmer dan andere receivers uit dit segment. Niet handig als je je receiver in een kastje wilt zetten. Nu heeft Onkyo wel ventilatoren ingebouwd, maar of je daar nu blij mee moet zijn. Want elke fan gaat na loop van tijd meer geluid maken.
  • Ook heeft Onkyo een 24p-bug: de HDMI-chip synct op 24fps ipv 23.976. Gevolg is dat je om de ~42 seconden een dubbele frame in beeld ziet. Is alleen op te lossen door image processing uit te zetten (wat iets anders is dan hem op 'pure' zetten). Gevolg van het uitzetten van processing is o.a. dat je geen OSD meer hebt en op het 1-regelige display moet lezen.
  • Wat volgens een gebruiker van de Onkyo ook nog een nadeel was zou de remote zijn: dat je op de afstandsbediening altijd 'receiver' moet induwen voordat je van source kunt schakelen, dus achter elkaar 2 knoppen induwen, omdat hij na wisselen van source automatisch het profiel van de afstandsbediening van die source kan aannemen (zodat je bijv. op je digitale kabelkastje met de Onkyo-remote kunt zappen).
Vermogen en dat soort dingen zou ik verder niet echt naar kijken. Onkyo staat er om bekend het vermogen niet te leveren wat ze opgeven, bij sommige modellen zelfs bij lange na niet (130 Watt opgeven en maar 35 Watt leveren). Maar dat zou bij de TX-SR608 opgelost zijn en die data ziet er gewoon goed uit. Maar voor normaal gebruik is elke receiver gewoon geschikt.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brabso
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07-12 13:03
Zit erover te denken een Denon avr-1912 aan te schaffen maar zit nog even met een punt.
Ik wil graag ook de zone 2 functie gebruiken om speakers in de achterkamer aan te sturen, maar nu lees ik in reviews dat dit niet werkt met input van digitale signalen zoals optical en hdmi... klopt dit ?
Of bedoelen ze dit alleen als je gelijktijdig zone 1 en 2 aanstuurt ?
Ik stream altijd met Spotify en de Denon ondersteunt dus airplay, kan ik nu wel hiervoor de 2e zone gebruiken ?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
Johnbytheway schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:20:
[...]

Ok bedankt, ik zocht het al in die richting, maar hoe formuleer je dat handig in een Google search?? O-)
Ik heb de veelgeroemde Action HDMI kabel geprobeerd en daarna een veel te dure, beide geven dezelfde 'handshake' error.
Ik wist niet dat het met 'formaten' had te doen, ik dacht dat een simpel pulsje de verbinding solide tot stand zou brengen.
Niet dus, zover de HighTech achter HDMI. :'(
Ik zat zelf (AVR2311) met het issue dat ARC alleen werkte als je HDMI control aanzette - en dat wilde ik niet omdat ik geen structureel rood standby lampje wilde ;)
Wat ik simpelweg gedaan heb is een extra optical van mijn TV naar mijn receiver getrokken. Receiver instellen dat ie als bron TV pakt, en gaan.
Mijn BR loopt nu via de receiver middels HDMI naar de TV, maar er loopt dus geen HDMI signaal terug. En dat werkt prima :)

In schema mijn aansluiting:
code:
1
2
3
BR -->hdmi--> AVR -->hdmi---> TV
               |              |
               ^<--optical<---v

Als ik TV kijk (LG LM760s, ingebouwde CI) dan gaat het geluid optisch naar de AVR. Als ik er al mijn AVR bij aanzet mute ik simpelweg even het geluid van de TV.
Kijk ik BR, dan gaat het signaal uiteraard eerst naar de AVR en gooit de TV het naar de AVR terug, maar omdat de BR HDMI als input heeft toegewezen, gaat dat gewoon goed. Je kunt een input niet eens aan twee bronnen toewijzen trouwens.

Uiteraard kun je zo ook alle andere bronnen aan je AVR koppelen. Dat ARC is leuk, maar als twee ipv 1 kabel een hoop oplossen is dat een stuk makkelijker :)

The Eagle wijzigde deze reactie 07-09-2012 13:06 (6%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:39
Ja, dat is een gevolg van de MediaMarkt BTW actie, ik verwacht dat daarna weer alles terug richting de 500 euro gaat. Nog 1 dag naar alle waarschijnlijkheid.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Clarab schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:27:
Ik dacht de analoge CD ingang van de Denon AVR- 4311 te gebruiken, is dat goed?
Elke analoge ingang is goed zolang het de Phono In maar niet is. Analoog aansluiten is wel het advies als je de voordelen van de Transporter wilt benutten, digitaal is de Touch beter (althans, minder gelimiteerd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:24
Hier ook geklooi met een X2200 sinds gisteren... Opeens kapte Spotify Connect ermee en dat is niet meer teruggekomen. AirPlay werkt ook niet meer. De Denon laat zich in het netwerk zien, als AirPlay-apparaat en in de app, maar wanneer het daadwerkelijk aankomt op verbinden, doet hij het niet.

Heb een Experiabox V10 en 'm net een static IP gegeven, maar dat helpt niks. Meh...

Edit: Hm. Na een minuut of tien begint hij toch tekens van leven te geven op de static IP. Laat zich zien voor Spotify Connect en de app werkt ook weer. Hopen dat het zo blijft...

BobB wijzigde deze reactie 21-03-2016 17:52 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:22
Kijk hier eens even, exact deze vergelijking:

http://www.avsforum.com/f...p-2-2-a.html#post34728873

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
Ik zie op avforums dat hij uitgesteld is tot juni, volgens mij eind juni. Had met name te maken bij problemen aan de kant van DTS en niet zo zeer Denon.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:53
quote:
fisherman schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 20:52:
Ik overweeg een goedkope versterker te kopen om chromecast 2 mee te combineren. Ik wil hem aansluiten op een 6 kanaals eindversterker. Hij gaat dus alleen dienen als voorversterker. Mijn huidige voorversterker heeft geen HDMI in- en uitgangen.
Chromecast spuugt met Netflix alleen Dolby Digital Plus uit. De versterker moet dus dat formaat aankunnen.

Mede door de lage prijs is mijn oog nu gevallen op de Denon AVR X3200W.
Nu vroeg ik me af of deze ook gewoon Dolby Digital Plus kan decoderen. Ik zie het namelijk niet terug op de site van Denon zelf. Het vorige model de Denon AVR X3100W kon dat in ieder geval wel.
http://manuals.denon.com/AVRX3200W/NA/EN/OBAOSYyriqsmlp.php
<10 seconden googelen...
trefwoorden; Denon AVR X3200W "dolby digital plus"
1e resultaat...

LA-384 wijzigde deze reactie 23-04-2016 22:32 (5%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
robthg schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:29:
Ik heb reeds informatie gezocht van de X1200W inclusief de handleiding doorgenomen. Het blijft mij onduidelijk of deze receiver de airplay en spotify connect over de zone 2 kan weergeven. Heeft iemand daar ervaring mee?
In veel handleidingen staat inderdaad dat Zone 2 alleen voor analoge ingangen is. Op hogere modellen ook voor digitale (optisch en digitale coax) en topmodellen doen ook HDMI. Maar over netwerkfuncties wordt niets gerept...

Ik kwam op internet wel dit tegen:
quote:
What about network audio? The good news is that, for all of these great new networked Denon receivers, internally tuned network audio WILL go to Zone 2! That means you can enjoy Pandora, Spotify, AirPlay, or Internet Radio streams on your Zone 2 speakers
Bron: http://batpigworld.com/wp/?p=160

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:46
Met mijn X2000 kan ik internet radio en audio van mijn DLNA/Synology gewoon naar zone2 sturen met de app.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 19:58
quote:
robthg schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:29:
Beste Denon liefhebbers. Wij gaan per 1 juni verhuizen naar een woning met een grote leef keuken (ong.36m2). De vorige bewoner heeft speaker aansluitingen laten aanleggen in de keuken die leiden naar de woonkamer voor een extra zone 2 op een versterker/receiver. Nu zijn we aan het kijken voor een degelijke kwaliteit (&prijs) AV receiver die multizone ondersteund. Ons oog is gevallen op een denon x1200w icm Dali zensor 5 of 7 speakers. De x1200 vanwege o.a. multizone, Airplay en Spotify connect en voldoende aansluitingen/mogelijkheden voor de woonkamer opstelling. We zijn geen audiofielen maar willen graag wel degelijk geluid in de keuken.

Ik heb reeds informatie gezocht van de X1200W inclusief de handleiding doorgenomen. Het blijft mij onduidelijk of deze receiver de airplay en spotify connect over de zone 2 kan weergeven. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb een X1100w en daar kan het niet rechtstreeks. Als ik Spotify in de 2e zone wil hebben moet ik het volgende doen:
1. Zone 1 op Spotify.
2. Zone 2 op Source,
3, Zone 1 weer terug naar de andere bron.

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:59

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
daanNL schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:16:
Weet iemand hoe je kunt zien welk audiosignaal de versterker (AVR-3200 in mijn geval) binnenkrijgt?
Op het scherm laat hij altijd dolby surround zien ookal wet ik soms zeker dat hij stereo-signaal binnenkrijgt.
Via ipcontrol of in de webinterface (http://[ip]/SETUP/GENERAL/INFORMATION/f_information.asp).
Je kunt in de webinterface ook aangeven of de kanalenlampjes het in of uitgangssignaal moeten aangeven.

En was er ook niet een onscreen info scherm?
edit: Ja dus, 'info' knop op de AB, sound = uit, signal = in.

Mocht je een STB digitaal aangesloten hebben dan sturen sommige alles als DD uit, ook als het bronsignaal stereo is, voor de Denon is de bron dan dus DD.

|sWORDs| wijzigde deze reactie 20-08-2016 15:58 (164%)

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

• LA-384
quote:
arjentjuh schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:46:
Ik kan ook in dit topic maar weinig vinden over energieverbruik. Ik zie namelijk dat de nieuwe versterkers een eco-modus hebben. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik echt in de praktijk ga besparen aan energie met die nieuwe versterkers. Ik heb nu namelijk een 3312. Als ik zou overstappen naar een X4200/X4300 met de eco modus aan gaat mijn daadwerkelijke verbruik ten opzichte van de 3312 dan ook echt voor de helft naar beneden? Ik heb iets moeilijke aan te sturen speakers (A360+A225C+A25)

Ik zit namelijk wel ivm nieuwe mogelijkheden te denken aan een nieuwe versterker maar ze zijn nog niet doorslaggevend genoeg. Als het energieverbruik daadwerkelijk halveert wordt dat wel weer een grote plus om over te stappen.
Persoonlijk lijkt me dat geen goede reden om een nieuwe receiver te kopen. De terugverdientijd is te lang waarschijnlijk .

Ik heb het energieverbruik van mijn receiver (Denon 2113) eens gemeten. Dat was 70 - 95w, het wel of niet spelen van muziek voegde slechts een paar watts toe, die speakers van jou zullen nog minder verbruiken. (speaker gevoeligheid 85db VS 90db).

Laten we het energieverbruik afronden op 100w. Bij 5 uur per dag, 365 dagen per jaar, verbruik je dan 5*365*100 / 1000 = 182,5 kw. Dat kost op dit moment zo'n €33,20. Stel dat het nieuwe model de helft minder aan energie verbruikt, dan bespaart je dat per jaar dus zo'n €16,-. Het verdient zichzelf pas terug als jij je pensioenleeftijd hebt bereikt, of lang daarna :+

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:48
quote:
Reisleidert schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:53:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar ik zit met een vraagje en daar zijn forums per slot van rekening voor.
Ben al een tijdje aan het kijken naar een AV receiver en na wat zoeken ben ik aan het twijfelen geslagen
tussen de Denon AVR-X3300 en de 1 jaar oudere AVR-X4200. Beide zijn net onder de E1000 dus budgettair verantwoord. Wat is een wijze keuze?
Ik wil 'm gaan aansluiten op de Teufel Ultima 20 Surround "5.1-Set".
Bij een keuze tussen deze modellen zonder twijfel de marantz sr6010 :)
De Marantz heeft ook audyssey multeq-32 xt inregelsoftware.
ie heeft HDAM (Hyper Dynamic Amplifier Module) wat beter zou moeten zijn voor stereo weergave enzo.
Even modern, dus hdmi 2.0 en hdcp2.2 dus 4k blu ray geschikt
En kost ongeveer 700 euro
de denon 3300 is veel te duur, ie is vrijwel hetzelfde als de sr6010 en heeft geen HDAM achtige chip dus zou eingenlijk goedkoper moeten zijn.
de x4200 is een puik ding maar de paar watt die ie er meer uit perst merk je toch nooit, en al helemaal niet bij een 5.1 speaker setje van 800 euro.
wel heeft ie ook een Audiofiele signaalbehandeling met DDSC-HD en AL24 Processing Plus-upsampling :)
dus kies uit de x4200 en de sr6010 en laat de x3300 vervallen.
Heb zelf de denon x2200 ben er ook erg tevreden mee, die is voor jou set ook goed geschikt.
een 5.1 set van 800 euro met een versterker van 1000 is wel erg uit balans geraakt vind ik, maar dat mag je zelf weten natuurlijk.

Goofy1978 wijzigde deze reactie 24-09-2016 18:29 (43%)

• I-King
De app heb ik, gebruik ik vrijwel nooit. Ik gebruik nog altijd de afstandsbediening.

Er is ook nog een app die wat meer 'advanced' is, 'DeRemote' en die werkt ook wel goed, maar is betaald. Volgens mij koppelt deze terug aan de webinterface en heeft dan ook bijna alle functies.

• Morpheus2003
  • Laatst online: 04-12 21:26
Morgen mijn nieuwe X4200w ophalen. Kom van een AVR-2113. Hoop vooral op een betere weergave van muziek door Audyssey XT32 :)

• LA-384
quote:
Morpheus2003 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:48:
Echter blijkt muziek toch een zorgenkindje van home cinema receivers. Na de Audyssey config op 8 plaatsen te hebben uitgevoerd zet deze de crossover van de fronts op 40hz. Dan klinkt de muziek echt voor geen meter. Ik heb deze nu op 90hz gezet en nu klinkt het goed. Weet iemand wat die crossover nu precies is en is 90hz voor de fronts een logische keuze? De center en rears staan op 60hz.

Wat betreft Audyssey staat de dynamic EQ aan, op reference en dynamic volume uit. Verder heb ik de configuratie wat betreft afstanden en db's laten staan. Sub zelf staat op 75 (volgens Audyssey).
Front speakers zijn bi-amp aangesloten en zo dus ook ingesteld bij versterker toewijzen.

Iemand nog goede tips? :)
De crossover is het punt waarop de subwoofer het over gaat nemen van de betreffende speaker. De crossover is geen harde grens, als ik het goed heb wordt het signaal met 12db/octaaf afgezwakt. Dat wil zeggen dat bij een crossover van 80hz het speakervolume tussen 80 en 40hz met 12db afneemt en het subwoofervolume tussen 80 en 160hz ook met 12db (speakers dus naar beneden, subwoofer naar boven).

Dat audyssey 40hz noteert na een run, komt waarschijnlijk doordat er geluisterd wordt naar het output volume (db) op de verschillende frequenties. Wellicht kunnen de speakers tot ongeveer 40hz weergeven binnen een bepaalde volumeband (volume is soort van gelijk op alle frequenties tot 40hz). Zelden is dat een wenselijke waarde (zoals je zelf ook al hebt ervaren).

THX schrijft voor om de crossover ten alle tijden op 80hz te zetten. Uiteraard is hier wat speelruimte, omdat smaken verschillen. De grootte van de speaker geeft meestal aan hoe laag deze kan spelen. Vloerstaanders halen doorgaans lagere frequenties dan boekenplank speakers en deze op hun beurt weer lager dan satellietspeakers.

In jouw geval kun je de IQ9 best op 70-80 zetten. De Q200 op 80-100 en de eitjes wellicht op 100-120. Het is een kwestie van proberen, maar de Q200 en eitjes zouden in elk geval een hogere crossover dan de fronts moeten hebben.

Het is een beetje gissen hoe het precies zal verlopen, maar de frequenties onder de ingestelde 90hz van de fronts, zullen waarschijnlijk eerst naar de center gemixt worden en vanaf 60hz pas naar de sub.

• FocalElektra
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-02 18:39
quote:
LA-384 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:33:
Het klopt wat je zegt, maar volgens mij zijn staande golven vooral aan de orde bij subwoofers en iets minder bij stereo-speakers. Hoewel staande golven op alle frequenties kunnen optreden, zijn de storende frequenties die onder ongeveer 150-200hz.
Nope, net zogoed bij "gewone" speakers. Gewone speakers halen ook 60-50Hz. Zo heb ik bijvoorbeeld nergens last van (althans als ik een test-toon laat lopen van 150 naar 500Hz op m'n gehoord) maar juist wel dips rond de 60 en 90hz. En op 50Hz weer niet. Daaronder loop ik tegen de max van m'n speaker aan ;)
Als je bijvoorbeeld uitslagen van metingen voor room-correctionsoftware bekijkt, zie je bijna altijd enorme fluctuaties onder de 100hz.
quote:
LA-384 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:33:

Ik denk eigenlijk eerder dat het hier een smaakverschil betreft. Jij (focalelektra) bent pure direct gewend en vindt het andere "kunstmatig" klinken. Waarschijnlijk heb je al wat langer een capabel muzieksysteem en ben je in de loop der jaren anders naar muziek gaan luisteren.

Morpheus2003 luistert nog vooral naar normaal stereo, met alle "geluidsverbeteringen" ingeschakeld. Voor een "leek" klinkt dat mooi en lekker vol. In vergelijking klinkt pure direct dan gewoon kil/saai/inspiratieloos. Als je echter wat langer en kritischer gaat luisteren naar muziek, ga je pure direct wel meer waarderen. Zeker op een wat hoger volume.

Althans dat is mijn eigen ervaring.
Dat klopt ook, zo luisterde ik eerder ook. In direct mode klonk het nooit! Had toen wat oudere SonyEs versterkers en Bose 901 speakers. Nu met m'n Denon AVC en m'n voorgaande JM Lab 816s klonk het echt vele malen beter! Met m'n Electra's helemaal!
Heb jaren geleden een vloerstaanders van Monitor Audio beluisterd die een heel mooi breed midden hadden en B&W cm6-8 en Kef iq9. Vond de laatste twee echt nergens naar klinken. Meer dan 50% v/h geluid bestond uit overmatig laag. Het midden en hoog deden voor spek en bonen mee leek wel. Maarja...de grote meute houd van warm geluid. Ik houd ook van een mooi laag, maar wel in proportie. Ik wil namelijk ook een duidelijk mid-laag. En dat hoor je vrijwel niet wanneer het laag aangedikt is.

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:44
Het gaat niet om het bestandje.. die download de versterker zelf. Je moet de serial invoeren in de GUI van de upgrade-menu

iRacing Profiel

• LA-384
Voor de kwaliteit zal het geen verschil maken (wel of geen banaanplugs). Als je denkt de kabels vaker los en vast te maken, kun je ook kiezen voor iets als dit;
http://www.oehlbach.com/en/detail/index/sArticle/113

Als je al een X3200 hebt, kun je toch gewoon zelf even kijken? Bij mij (en ik vermoed ook bij die van jouw), zit in het midden van de terminal een schroefdraad en kun je er geen starre banaanplug in kwijt.
quote:
Remcooo87 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:49:
Vraagje: Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de Denon AVR X1200W (of X2200W) .

Nu, met Black friday, zijn de X1300W en X2300W ook aantrekkelijker geprijsd. Ik heb ze al hier bij Tweakers in de vergelijking gegooid, maar als ik zo zie is de X2300W 'slechter' dan 1 van de andere 3.

Klopt dit? Of kloppen de specs hier niet.
Hij is nl. een stukje duurder, maar lijkt minder dan bv de X2200W
Wat bedoel je precies met "slechter"?
De X2300 heeft 1 subwoofer connector itt 2 bij de andere 3. Ik heb van andere tweakers begrepen dat dit geen 2 dedicated subwoofer kanalen zijn, maar dat het subwoofer kanaal feitelijk intern gesplitst wordt en beide connectors hetzelfde signaal krijgen. Je kunt dus zelf een splitter aansluiten voor hetzelfde effect. Dan is nog de vraag of je daadwerkelijk 2 subwoofers gaan aansluiten.

Verdere verschillen zitten in de aansluitmogelijkheden en dan in het bijzonder het wel of niet aanwezig zijn van digitale coax connector.

Er blijken wat fouten te zitten in de pricewatch specs.
Hier een vergelijking van de Denon-site. Qua prestaties liggen de 1*00 en 2*00 modellen onderling gelijk, het verschil zit er in dat de *300 modellen moderner zullen zijn met aansluitingen (hdmi2.0a) en misschien hier en daar nog iets meer geoptimaliseerd. Maar groot zijn de verschillen niet.

1200vs1300
2200vs2300

LA-384 wijzigde deze reactie 26-11-2016 16:09 (64%)

• appel22
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 17:27

appel22

WouterHietbrink.com

Enige twijfel hier ik was van plan een AVR-X6200W te bestellen, alleen is deze bij een aantal uitverkocht en ook de store waar ik had geinformeerd.

Na iets verder te kijken heb ik de volgende opties aangeboden gekregen.
AVR-X7200WA, uiteraard ouder model wat al even mee gaat.(kan deze krijgen voor 2500 EUR)
AVR-X6300H, is hier in januari pas te leveren.

Wordt voor een 5.1.4 set, maar allereerst een 5.1. B&W CM9s2, CMC2S2, CM5s2.

Heos zit op de nieuwe, maar was eigenlijk van plan via een sonos connect en andere sonos speakers in de slaapkamers de combinatie te maken.
10watt verschil per output, aangezien een verdubbeling van de wattage pas dubbel geluid geeft zal dit geen merkbaar verschil geven gaf FeaR me al aan.

Wat is wijsheid.

Inventaris | WhatPulse

• grimson
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10-12 21:52

grimson

domeingrommer

quote:
Malignant schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:32:
Sinds gisteren eigenaar van een nieuwe X6300H.
Heb alleen een vraag aan eigenaren van de nieuwe modellen.
Zijn deze nog steeds via een webinterface te benaderen ?
Dit is (vooralsnog?) niet meer mogelijk.
Zover het lijkt is het online gedeelte vervangen door het HEOS systeem zoals ook zichtbaar is op de HEOS speakers, althans als ik thuis kijk op deze standalone speakers (HEOS1HS2 HEOS7HS2)

Wat ik heb kunnen vinden is:
http://<ip adres receiver>/settings/index.html
Dit geeft 3 tabjes onderaan, 'network settings', 'firmware update' en 'about'.

http://www.avsforum.com/f...r-owner-s-thread-faq.html
quote:
What was dropped from the 2015 models?
- Web Control (X4300H, X6300H only) - to be replaced by a new app capability with SAVE/LOAD via USB later this fall)

grimson wijzigde deze reactie 29-11-2016 14:11 (19%)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
timovd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:05:
Balen dat het alleen voor analoge bronnen is. Ik wil dit juist voor mijn digitale muziekcollectie in flac en dsd.
Heeft haast elk merk bij de lagere modellen. Ze moeten iets om hogere modellen interessant te maken. Voor het vermogen hoef je het namelijk niet te doen.

Ik heb het nog even nagezocht om honderd procent zeker te zijn, maar ik was correct:

Pagina 212 van de Nederlandse handleiding:
quote:
Symptom: No sound is output when using ZONE2.
Cause / Solution: Digital signal audio input from the HDMI connector or digital audio connectors (OPTICAL) cannot be played back. Use analog connections.

• The Eagle

The Eagle

HDMI ARC en CEC uitzetten op zowel receiver als TV. Dan heb je nog steeds de doorvoer vanuit je receiver naar TV voor bijv een mediaplayer, maar niet meer de automatische switch en ook niet de audio terug vanuit de TV naar de receiver. Dat laatste wil je wel, dus je neemt een optische kabel van je TV naar je Denon. Vanuit TV komt toch geen hoger signaal dan DTS dus dat gaat prima allemaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LA-384
quote:
Goofy1978 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:20:
[...]

Zet het volume eens op +18-79 db instelling kun je ergens veranderen in het menu
0 db is het referentie volume waar het op gemixt is klopt altijd.
Die schaal is bij elke versterker even hard
Daar verander je toch alleen de weergave mee? -79,5 tot 18db is volgens mij dezelfde verdeling als 0-98

50 tot 55 zou dan gelijk zijn aan -29,5 tot -24,5 wat op zich best hard is, althans mijn speakers staan goed op -40db (gelijk aan stand 40 bij 0-98 weergave).

Het beste wat flexje kan doen is een nieuwe audyssey run doen, en zorgen dat de meetmicrofoon echt op oorhoogte op de luisterpositie bevindt (de eerste meetpositie zorgt voor volume en afstandscorrectie en is dus cruciaal dat deze goed is). De overige meetposities mogen idealiter niet te ver van de primaire positie af zitten (max 60cm heb ik ooit gelezen). Extreme posities zoals "die ene stoel helemaal links in het zitgedeelte" laat je beter achterwege. Controleer ook even welke volume-correcties er hebben plaatsgevonden (hoeveel db in de + of -).

Als hierna nog steeds hetzelfde probleem zich voordoet, zou ik de speakers eens omwisselen om te zien of het niet de speaker zelf is.

Overigens is het ook goed om eens te zien op welke geluidsstand de denon staat. Direct en Pure Direct klinken altijd zachter, omdat het geluidssignaal op deze stand helemaal niet wordt gemanipuleerd. Bij gewoon stereo kun je ook dynamic volume aan zetten (dacht tenminste dat het zo heette), dat kan ook een gelijkmatiger volume geven.

• werphengel
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10-12 23:15
quote:
Morpheus2003 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:12:
Meer mensen hier met een Denon Heos Link HS2? Wat een top apparaat!

Ik was altijd erg ontevreden over het stereo geluid met muziek, zelfs met mijn nieuwe X4200W versterker. Nu heb ik de Heos Link HS2 er tussen gezet en wow de muziek klinkt echt veel beter! Zit blijkbaar een erg goede versterker in de Heos Link :)

Meer mensen met deze ervaring?

Ps.: ik kom van een Chromecast audio.
Welke heb je

Deze:

http://www.denon-hifi.nl/nl/heos-amp

of

http://www.denon-hifi.nl/nl/heos-link

• Goofy1978
quote:
b.o.n.s schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:59:
Ik heb op mijn X1200 4 Dali Senzor Pico's aangesloten en als center de Pico Vokal (zelfde specs als de overige). Zijn dus redelijk compacte boekenkast speakers.

Nu heb ik een nieuwe Audyssey setup gedraaid en worden de speakers als voor en center ingesteld op fullband en large en de surrounds als klein.

Is dit niet vreemd?
Normaal staan dit soort speakers toch gewoon als Small ingesteld?
Je hebt geen subwoofer dus je kan net zo goed alles op large zetten.
Small heeft geen verband met de grote van de speakers, maar het gebruiken van een crossover voor de subwoofer.

• LA-384
quote:
b.o.n.s schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Die heb ik dus wel. Vergeten te vermelden zag ik. Tijdens de setup is die ook gewoon netjes herkend.
Gebeurt vaker, even handmatig aanpassen. Crossover van de pico's mag op 100hz.

• LA-384
Kijk vooral even hoeveel die subwoofer wordt gecorrigeerd na die audyssey run. Als dat -12db is, dan betekent het dat deze al veel te hard stond. -12 Is het maximum wat er negatief gecorrigeerd wordt. Het kan zomaar zijn dat het eigenlijk -20 had moeten zijn. Een goed streven is tussen de -4 en +4db. Mijn ervaring is dat de subwoofer juist iets harder mag na de audyssey run. Belangrijk is dat de meetmicrofoon als eerste meetpunt echt op oorhoogte op de primaire luisterpositie wordt geplaatst. De overige meetpunten liggen hier idealiter vrij dicht bij. Ga je ergens anders luisteren dan waar je hebt gemeten, klopt de hele afstelling niet en kan een sub ook harder of juist zachter klinken dan wat de bedoeling is.

Verder mag je vaak ook de crossover aanpassen, maar dat zijn speaker-instellingen.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:49

Koldur

Virtual Boy

quote:
Natrixz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:46:
Nee ik denk dat ik het de komende tijd gewoon bij 5.1 ga houden. (Al is dat mede vanwege de vrouw die niet de hele woonkamer vol speakers wil hebben) 5.1.2 lukt misschien nog niet :P

Dus dan zou dus toch de X3300 de betere optie zijn?
Tja, een duurdere kan nooit kwaad, maar de X3300 voldoet sowieso aan jouw eisen en er komt straks ook een app uit waarmee je de Audyssey curves kan aanpassen. Dit gaat niet werken met de oudere modellen waar je naar kijkt.
Ik ben in ieder geval ontzettend tevreden met mijn X3300, echt een verbetering met XT32 en Atmos!

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
LA-384 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:41:
[...]

Net als de mensen van Audioholics heb ik sterk mijn twijfels over deze opzet. In de meeste woonkamers is het al moeilijk genoeg om 5.1 met rechtstreeks gerichte speakers een beetje fatsoenlijk te krijgen, laat staan als je met reflecties moet gaan werken. Het hele effect hangt af van minieme tijdsverschillen tussen de verschillende geluidsgolven en diens reflecties die de gehoorgang binnendringen. We praten dan over milliseconden. Een aantal milliseconde te vroeg of te laat en het hele effect is om zeep geholpen of op zijn minst niet zo sterk als wat het zou moeten zijn. Een geluidsgolf is helaas geen laserstraal en zal bij elke reflectie meer verstrooid worden. Wanneer je dus enkel met reflecties kunt werken, heb je geen enkele controle over hoe de geluidsgolven zich gedragen. Alleen bij een perfect egaal plafond is het enigszins voorspelbaar, maar in alle andere gevallen is het gokken en hopen dat het klinkt zoals het zou moeten klinken.

Wil je echt een opstelling hebben waarbij het geluid ook van boven komt, dan zul je toch echt speakers moeten gaan ophangen en ook dan zullen er maar een paar plaatsen zijn waar het effect volledig tot zijn recht komt.

Mijns inziens is deze techniek niet geschikt voor de gemiddelde woonkamer, maar enkel voor dedicated home-theater ruimtes, waarbij de hele akoestiek op en top in orde is. In mijn ogen is het de 3d of curved tv onder de speaker-opstellingen. Oftewel een gimmick.

De techniek achter atmos of dts-x is een ander verhaal. Ook met 5.1 kun je profijt hebben van atmos en dts-x omdat je met veel meer audiosporen werkt, waardoor je veel betere ruimtelijke effecten kunt krijgen.
Voor DTS:X is het deels waar, maar voor Atmos moet je ook overhead speakers hebben om er gebruik van te kunnen maken. Dat is een beperking die Dolby heeft opgelegd en DTS weer niet op DTS:X

Ik kan zeggen dat Atmos/DTS:X veel meer is dan een soort 3D van de audio wereld. 3D is echt gimmicky in verreweg de meeste gevallen en vooral in life films waar het in animatie heel goed kan werken maar ook daar weinig toevoegd.

Meerdere mensen die hier Atmos en DTS:X hebben ervaren zijn echt super enthousiast, terwijl die mensen 3D niets vinden of wel grappig. Atmos en DTS:X trekken je echt in de ervaring, wanneer het goed gedaan is, is het echt een bizar goede ervaring! Sully is tot nog toe mijn beste ervaring, je zit echt in het vliegtuig, de cockpit of waar dan ook!

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het niet makkelijk te verwezenlijken is, zeker niet in een woonkamer. Daar zou je al een verlaagd plafond moeten maken met in-ceiling speakers. Ik heb een dedicated kamer en daar is het al niet makkelijk te doen. Maar als het goed gedaan is, is het een heel goede upgrade in tegenstelling tot 3D video.
Die bouncing speakers heb ik ook niets mee, schijnt enigszins te werken, maar komt niet bij speakers die opgehangen aan het plafond zijn.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• road rebel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:44
quote:
LA-384 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:41:
[...]

Wil je echt een opstelling hebben waarbij het geluid ook van boven komt, dan zul je toch echt speakers moeten gaan ophangen en ook dan zullen er maar een paar plaatsen zijn waar het effect volledig tot zijn recht komt.

Mijns inziens is deze techniek niet geschikt voor de gemiddelde woonkamer, maar enkel voor dedicated home-theater ruimtes, waarbij de hele akoestiek op en top in orde is.
Klopt
quote:
De techniek achter atmos of dts-x is een ander verhaal. Ook met 5.1 kun je profijt hebben van atmos en dts-x omdat je met veel meer audiosporen werkt, waardoor je veel betere ruimtelijke effecten kunt krijgen.
Atmos is dolby true HD met atmos meta data. Er zijn dus geen bijkomende audiosporen en je hebt er in feite geen enkele profijt aan met een 5.1 setup.
Het enige waar je wel profijt aan zou kunnen hebben is een betere implementatie van afwijkende luidsprekerposities door remappingstechnieken (terwijl klassieke surround setups een min of meer gestandaardiseerde opstelling vragen). Die technieken vind je overigens niet terug in een huis, tuin-en-keuken receiver.

• Goofy1978
De x4200 heeft een chip die beter zou moeten zijn in stereo gebruik.
En de x3300 krijgt een app om de audyssey curve later te kunnen aanpassen dat kon voorheen nooit.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:52
quote:
LA-384 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking. Ik zal me vergist hebben met dts-x waarschijnlijk. Ik had ooit iets gelezen dat één van deze technieken vele tientallen audiosporen/tracks kon bevatten. Ik heb het onthouden als dat bijvoorbeeld een explosie of een langsrijdend voertuig een audiospoor op zich was. Dit audiospoor zou dan bepaalde locatie-data bevatten, zodat het op een juiste manier over de beschikbare speakers verdeeld zou worden. Dat klonk namelijk wel erg interessant en zou ook bij gewoon 5.1 een meerwaarde hebben.
Volgens mij klopt dit verhaal wel hoor, Atmos is een object based audio standaard. De filmmaker hoeft dus geen kanalen meer te mixen als het ware, maar kan gewoon het geluid in een object plaatsen en deze bijv van linksachter naar rechtsvoor laten gaan, de Atmos receiver legt dit over je eigen speakerindeling heen en creeert het eindeffect zelf.

• I-King
Dat kan bijna, je kunt bij 'sound mode' Multi Channel Stereo gebruiken. Deze pakt echter de center ook mee, maar zet geen effect over het geluid.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Joopieboy schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:37:
[...]
En dat is dus het lastige en wat veel mensen niet echt begrijpen. :D
Je moet het zelf ondervinden. Dan weet je pas of het in jouw ruimte iets toevoegt met de bronnen die jij gebruikt. En dan is het nog de vraag of je voor dat extraatje de bedragen van een goede subwoofer over hebt.

In mijn situatie was ik zeer blij met de aanschaf en dat is de reden dat ik redelijk pro subwoofer ben. Mijn eindversterkers brachten dan weer minder (lees: niets) extra's. Gelukkig mag een hobby geld kosten. Soms is er wel de gedachte wat ik had kunnen kopen als ik simpel bij 5.1 was gebleven met alleen een receiver, of zelfs 2.1 zonder eindversterkers...
quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:20:
Voor film vind ik het nog wel goed te doen. Je koppelt die sub aan de LFE uitgang, tweakt wat met de crossover tot het naar je smaak is en dan ben je een heel eind op weg.

Met muziek is het lastiger, en ik durf wel te stellen dat je met mooie luidsprekers alleen een betere geluid haalt dan met een sub erbij. Ik zou in een muziek setup niet snel een losse sub adviseren.
Ligt aan de muziek en hoe goed je de subwoofer af kan stellen. Er is muziek (orgel) die onder de 20 Hz duikt, dan heb je echt een fikse speaker nodig die dat hoorbaar weer kan geven. Dan is een subwoofer letterlijk onmisbaar. Subwoofer afstellen is en blijft lastig. Niet allen door de waardes maar vooral door de akoestiek. Als je een goed op elkaar ingeregeld systeem hebt dan hoor je de subwoofer niet totdat je deze uit zet, dan mis je opeens wat in de onderste regionen.

Ik ben het dan ook oneens met de stelling. Het valt of staat alleen met afstelling en positie en dat is en blijft lastig.

FeaR wijzigde deze reactie 19-01-2017 17:57 (26%)

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
FeaR schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:05:
[...]

Ligt aan de muziek en hoe goed je de subwoofer af kan stellen. Er is muziek (orgel) die onder de 20 Hz duikt, dan heb je echt een fikse speaker nodig die dat hoorbaar weer kan geven. Dan is een subwoofer letterlijk onmisbaar. Subwoofer afstellen is en blijft lastig. Niet allen door de waardes maar vooral door de akoestiek. Als je een goed op elkaar ingeregeld systeem hebt dan hoor je de subwoofer niet totdat je deze uit zet, dan mis je opeens wat in de onderste regionen.

Ik ben het dan ook oneens met de stelling. Het valt of staat alleen met afstelling en positie en dat is en blijft lastig.
Helemaal mee eens, het afstellen van een subwoofer is erg lastig! Ik durf zelfs te stellen dat je met één subwoofer het nooit helemaal goed voor elkaar gaat krijgen en zeker niet als de crossover op 80Hz staat. Er zijn een aantal mensen die prima verschil tussen rechts en links horen in de 70-80Hz range, daar ben ik er helaas ook eentje van.
Twee subwoofers helpen ook heel erg bij nulls en pieken.

Belangrijkste punt met een subwoofer begint bij de plaatsing, er wordt altijd geadviseerd dat ding zoveel mogelijk in een hoek te zetten. Leuk als je alles zo hard mogelijk wil horen/voelen, maar erg slecht advies als je strakke accurate bas wil zoals het bedoeld is.
De reden waarom je speakers niet teveel naar een muur of hoek moet zetten geldt ook voor de subwoofer, maar omdat men vindt dat lage tonen niet lokaliseerbaar zouden moeten zijn, zou het niet uitmaken. Naar mijn mening onzin en bedacht door subwoofer fabrikanten die niet genoeg vermogen in een subwoofer kunnen stoppen!

Wat ook niet vergeten moet worden, is dat vooral de lage tonen veel eisen van een versterker aan stroom. Als je een subwoofer gebruikt (99% van de gevallen actief, dus met geïntegreerde versterker) dan ontlast je ook nog eens je AVR een stuk, waardoor je speakers minder snel tegen het limiet aan zullen komen en dus beter blijven klinken bij hoog volume.

Nadat dit allemaal voor elkaar is, is het ook heel belangrijk te snappen dat als je echt zuiver geluid wilt, je de subwoofer alleen op de LFE/low level ingang aansluit!!
Als je de speakers ook via de high level input gaat aansluiten, zorg je voor dubbele bas. Dit zorgt ten eerste voor onzuiver geluid, je bas wordt op bepaalde frequenties twee keer zo hard als zou moeten weergegeven en ten tweede wordt je AVR niet ontlast.
Als je de AVR goed instelt m.b.t. crossovers en op de subwoofer alle crossovers goed instelt, dan gaat dat gedeelte ook goed.

Heeft je Denon dan een goede versie van Audyssey (liefst XT32, maar de XT is ook OK), dan zal die de ergste problemen in je lage frequentie oplossen zodat het nog zuiverder klinkt. Dit werkt alleen wanneer er niet te erge problemen zijn, maar dat zou opgelost moeten zijn door goede plaatsing van je sub(s).

Dus, liefst twee subs, goede plaatsing, alleen LFE/low level input zonder crossovers van de subwoofer zelf te gebruiken, crossovers goed instellen in de AVR en Audyssey zijn werk laten doen. Dan heb je echt een geluid waar niets bij in de buurt komt qua weergave zoals bedoeld door de mixer.

Wat veel voorkomt, is dat veel mensen het geluid zoals de mixer het bedoeld heeft niet mooi vinden, maar dat is een ander verhaal natuurlijk ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
NeFoRcE schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:07:
Ik zie dat de 2300W geen bi-wiring heeft. Ik zit mij nog te verdiepen in een versterker. Ik zou graag in de toekomst zuil-speakers willen hebben. Maar ik zie dat er echt belachelijk veel speakers zijn met bi-wiring aansluiting. Is het aan te raden om een versterker te nemen met bi-wiring om zo 't aanbod in mogelijke speakers te vergroten? Of is dat allemaal kul, volstaat de 2300W, en moet ik gewoon uit 't -meer- geringe aanbod van speakers, een keuze maken?
Elke receiver heeft Bi-Wiring. Bi-Wiring is aan de kant van de versterker twee paar kabels in één terminal proppen en aan de kant van de speaker zijn dat vier kabels voor twee paar terminals. Als je (passief) Bi-Amp bedoelt, dat heeft de AVR-X2300w ook, zie het kopje "5.1-channel playback (bi-amp connection of front speaker)" in de handleiding.

Het is alleen kul om passief te Bi-Ampen, Als je actief gaat Bi-Ampen (en dus met externe crossovers gaat werken) dan ga je verschil merken. Sowieso filtert de receiver niet aangezien deze hoog en laag niet apart aanstuurt, de receiver kopieert het signaal van Front Left en Front Right over de kanalen die je toe hebt gewezen om te "Bi-Ampen". Je gebruikt nog steeds het filter van de speakers, vandaar passief. Daarbij denkt men dat je door te "Bi-Ampen" meer vermogen krijgt. Dat is ook discutabel aangezien je met normaal gebruik een paar Watt nodig hebt. Over dit onderwerp is al aanzienlijk veel geschreven, de overige punten/gedachten mag Google je vertellen ;)

Qua de keuze beperken: Elke speaker kan op elke receiver aan worden gesloten. Aan de kant van de speaker heb je bruggen die je laat zitten als je met een enkel kabelpaar aan gaat sluiten. Deze bruggen geven het signaal dan door zodat het op alle terminals binnen komt.

FeaR wijzigde deze reactie 23-01-2017 13:51 (3%)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
NeFoRcE schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Dank voor je uitgebreide toelichting! Dat van die brug wist ik niet. Dat zou dus inderdaad betekenen dat elke speaker op elke receiver kan.
Op deze afbeelding zie je de meest basale vorm:

Soms zie je ook in plaats van deze simpele bruggen stukken speakerkabel worden gebruikt. Soms af-fabriek, soms custom made, zoek eens op "jumpers".

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:35
quote:
Karchief schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:49:
Goeiedag,

Ben nieuw op dit forum :)

Heb vorige week de surround set van Denon/Alto aangeschaft bij Hi-Fi Klubben in Rotterdam.

https://www.hifiklubben.n...-x520bt--argon-alto-5.1-/

Ik ben hier redelijk een leek in op dit gebied dus vandaar aankomende vraag:

Mijn randapparatuur heb ik aangesloten op de versterker met "gewone" hdmi kabels die ik al had. Wat ik het meest gebruik daarvan is mijn PS4 :p

Nu was ik gisteren aan het gamen en alles functioneert gewoon naar behoren maar het beeld viel plotseling ineens weg maar ik had nog wel geluid, met een lichte flits werd het beeld zwart zeg maar.

Even later kwam het beeld gewoon terug en daarna geen gekkigheid meer gehad.
Paranoïde zoals ik ben ga ik gelijk twijfelen aan vanalles en nog wat. En uiteraard google ik het een en ander.

Nu moet ik zeggen dat ik het 2x eerder heb gehad voordat ik de versterker gekocht had.
Tv is net een jaar oud. Toen had ik zodra ik de ps4 opstartte geen beeld wel geluid.
Toen ik hem daarop uit en weer aanzette was het weer goed.

Sorry voor het ellenlange verhaal maar ik was heel erg benieuwd of jullie me hierin kunnen adviseren :)

Alvast bedankt !

Gr.
Al even met andere HDMI kabel[s] getest? Klinkt als een probleem met het beeld dat niet goed doorkomt naar de TV.

• Goofy1978
quote:
fandango schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:00:
De X1300W heeft het bij de setup over calibratie, maar klopt het dat de microfoon niet meegeleverd wordt? Gevonden :)

En is deze calibratie beter dan met de hand distance meten en met de decibelmeter levels invoeren?
Ja dat is beter de vertraging van de subwoofer kun je zelf niet meten, en de versterker past ook roomcorrectie toe voor een mooiere weergave van het geluid.

• The Eagle

The Eagle

quote:
Joopieboy schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:27:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Denon PMA1600 en dan met name met het stukje van de ingebouwde DAC en koppeling met USB? Werkt dit een beetje en biedt dit ook wat extra's?

Zit er misschien toch over te denken om mijn DRA700 te gaan vervangen... Ook om wat betere geluidskwaliteit te krijgen maar ook die mogelijkheid trekt mij erg aan. Combinatie gaat komen samen met een HTPC. :)
Ik zag je HTPC vraag elders al ;)
Hou er rekening mee dat je als je bij stereo blijft, problemen gaat krijgen met audiosignalen hoger dan DTS. Dat kan namelijk alleen over HDMI. Dan zou je een aparte audio extruder kunnen kopen, maar beter koop je dan gewoon een fatsoenlijke AV receiver die je de boel laat downmixen naar 2.0. Die zijn er voor gemaakt :)

• zTz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-12 16:43
Je had gelijk Lupo! Het is nu gelukt. Thanks!

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-12 09:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hatseflats, gisteren de Denon 3300w besteld. 't Zal mij benieuwen! :D

* NeFoRcE is blij!

Professioneel Heftruck Syndroom

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

quote:
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Waar heb je 'em besteld en voor welke prijs? :)
Klubben in Utrecht voor 669 _/-\o_

• Synthetika
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:23
Even een ervaringsbericht hier na een week met de Denon AVR-X2300W. Ik kom af van een Pioneer SC-LX71, een prachtige 18 kilo zware klasse D versterker waar ik altijd erg van heb genoten. Ik wilde graag een nieuwe receiver met ARC en de nieuwste surround technieken, maar wilde ook niet meer zoveel geld uitgeven als voor mijn Pioneer een jaar of 8 geleden. Dat bleek voor mij persoonlijk niet zo'n beste keuze.

Laat ik eerst zeggen dat qua ruimtelijkheid, detail en beleving de Denon het er wat mij betreft bijzonder goed vanaf brengt (vooral als je films opzet i.c.m. DTS Neural:X, al is dat natuurlijk heel subjectief). Alleen merkte ik ook dat bij iets hogere volumes de ultralage bastonen er een stuk wolliger uitkomen. Ik hoorde soms nauwelijks verschil tussen een explosie en een doorlopende lage bastoon. Kan ook te maken hebben met dat mijn Wharfedales (Diamond 8.3 zuilen + Diamond 8 center) een niet al te hoge 86dB sensitiveit hebben en 6 ohm zijn, welke dus voor een zwaardere belasting van de Denon zorgen. Daarnaast merkte ik dat de Audussey MultEQ XT calibratie voor mijn gevoel niet zo'n mooi resultaat gaf als de MCACC op mijn Pioneer.

Ik heb daarom besloten de Denon weer te koop aan te bieden. De LX71 doet het nog prima en vind ik gewoon beter klinken. Daar hoeft de Denon zich natuurlijk niet voor te schamen, voor 5.1 setups kan ik deze alleen maar aanraden en daarnaast is de Pioneer wel even van een andere categorie qua opbouw en prijs destijds. De Denon zit bijzonder stevig in elkaar (echt net zo goed als de Pioneer), is lekker compact, gebruiksvriendelijk en klinkt voor zijn geld vind ik heel erg goed.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, bij vragen, roep maar :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
DropjesLover schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:37:
Ik heb hem eigenlijk voornamelijk gekocht omdat ik ook zonder tv aan muziek wil kunnen luisteren, via ChromeCast of Spotify. Maar je hebt de tv nodig om een zender of lijst te selecteren, en zodra je de tv uit zet gaat de versterker ook uit. Nergens in te stellen lijkt het. En de CEC/ARD instellingen kan ik niet vinden op mn tv (Panasonic Viera van 5 jaar oud).
Die moeten er op zitten, HDMI CEC is al iets wat al zo'n tien jaar in de HDMI 1.3 standaard zit. Op de Denon zit het onder "HDMI Control", zie P155 van de handleiding. In principe zou HDMI CEC op één van de apparaten uitzetten al voldoende moeten zijn aangezien de link van twee kanten moet komen.
quote:
Sowieso vind ik de menu's / instellingen erg beperkt, en slecht te bedienen via het schermpje op de versterker alleen. Ook de app is redelijk minimaal.
Het is een instap receiver. Dan vind ik het niet gek dat de menu's en instellingen niet echt heel diepgaand zijn. Wil je meer opties zal je naar een hoger model moeten. Idem met dat de versie van Audyssey op de AVR-X1300W ook niet heel denderend is. Receiver instellen via de display is met een twee-regel display al haast niet te doen, laat staan met de ene regel van de AVR-X1300. Dat is ook de reden dat fabrikanten inzetten op een GUI / OSD.

De APP van Denon (en Marantz) is inderdaad niet de beste, dat is al vaker in dit topic naar voren gekomen. Traag en beperkt.
quote:
Ik wil instellen:
Bij radio/internetradio/spotify/media-speler niet uit samen met tv
Andere quick-select opties (game, internet radio, media speler en tv)
Volgens mij werkt HDMI CEC niet op de manier die jij wilt, misschien dat "Pow.Off Control" iets brengt maar daar ben ik niet geheel ingedoken.

Dat is ook de reden dat ik HDMI CEC hier geheel uit heb staan. Geen gedoe met de TV altijd aan gaan zodra ik de receiver aan zet. HDMI CEC is overkoepelend. Ik geloof dat men wel bezig is met per HDMI input kunnen enablen dan wel disablen van HDMI CEC.

HDMI CEC is op papier heel leuk, maar in de praktijk niet zo zaligmakend als men over doet komen. Dit doordat elke fabrikant eigen invulling mag geven aan hoe HDMI CEC op hun apparatuur werkt. Dat is de reden dat zelfs producten gelinkt met HDMI CEC van dezelfde fabrikant niet goed samen kunnen werken.
quote:
Het start-volume instellen. Nu begint ie op standje 40 en ik hoor pas wat bij standje 55 met mijn speakers.
Start je een bron op met Quick Select? Daar staat iets van beginvolume van 40 (P128 van de Engelse handleiding). Anders kopje "Power On Level" op P148 van dezelfde handleiding.
quote:
Hoop dat het goed gaat, die van mn vader klinken een stuk zachter dan mn andere oude op het zelfde volume...
Aan de stand van de volumeknop moet je niets af (willen) lezen. Zolang je niet ergens in de top 90% van het volume zit om een normaal volume te krijgen is er niets aan de hand.

FeaR wijzigde deze reactie 07-02-2017 07:58 (5%)

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18:16
[quote]DropjesLover schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:37:
Bij radio/internetradio/spotify/media-speler niet uit samen met tv
Andere quick-select opties (game, internet radio, media speler en tv)
Het start-volume instellen. Nu begint ie op standje 40 en ik hoor pas wat bij standje 55 met mijn speakers.
[quote]

Je kan quick-select veranderen door de bron te kiezen die je wil en dan lang op de quick-select knop te drukken die je wil gebruiken. Dan onthoud hij bij mij ook het volume waarop hij op dat moment staat, zo kan je iig voor vier bronnen het start volume bepalen (voor iedere bron apart volume dus).
Verder kan bij mij gewoon de tv uit en blijft hij de gekozen bron afspelen. Gebruik bijvoorbeeld de kpn box voor radio te luisteren en dat zonder tv. Geen idee waar de instelling is maar het kan wel, het is een sony tv misschien dat dat uitmaakt.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-12 06:25
Ook een AVR-X3300w besteld hier. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Vooral nieuwsgierig naar Audyssey XT32. :)

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
NeFoRcE schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Nice, voor hoeveel uiteindelijk? En idd, hoor hele goede verhalen over die XT32 👍
Ik hoor de resultaten van XT32 zelfs met mijn 3300 >:)
Het is echt een zeer groot verschil met alle mindere versies van Audyssey, daar was ik nooit echt tevreden over, maar XT32 is echt goed.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Legolas_1973 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:49:
jeetje ik wil al een tijdje een nieuwe receiver mijn oude technics van 1999 is aan vervanging toe, niet omdat hij het niet meer goed doet hoor maar omdat ik alles via HDMI wil en Dolby Atmos en DTS X ik wil graag een Denon (of een marantz) en heb hier al eerder gepost.

twijfel nu met de aanschaf omdat ik een receiver toch wel koop voor een lange periode en de HDMI 2.1 toch wel erg veel voordelen heeft ten opzichte van de HDMI 2.0a zoveel dat ik waarschijnelijk ga wachten tot eind van het jaar zodat ik HDMI 2.1 heb, tenminste dat verwacht ik wel.
HDMI 2.1 zal er op zijn vroegst pas in 2019 zijn, de speciale is net aangekondigd, duurt altijd minimaal twee jaar voordat er hardware mee uitkomt.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
The Eagle schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:57:
Ligt natuurlijk ook (groten)deels aan de aan te sturen speakers. Sure, de 3300 zal puur op vermogen makkelijker speakers aan kunnen sturen dan de 2300, maar als jij speakers met een hoge gevoeligheid hebt ga je dat niet echt snel merken. Hangt dus van meerdere factoren af.
Het verschil in wattage ga je echt niet merken, dan zou je voor een losse amp moeten gaan of zelfs meerdere losse. Wat het grote verschil maakt is dat de 3000 serie XT32 Audyssey ondersteunt waar de 2000 serie de veel mindere XT ondersteunt.

Als je Audyssey goed hebt gemeten in een stille ruimte (ook van buitenaf, dus geen vliegtuigen e.d.) en de akoestiek enigszins normaal is, dan heb je daardoor echt een top geluid met de XT32. Let wel goed op welke curve je mooier vindt.
In mijn geval, met tapijt op mijn muren en plafond, vind ik de "Flat" curve verreweg het beste klinken, maar als je een stuk meer reflecties hebt, is de "reference" curve vaak beter. Maar alleen het uittesten en luisteren kan jou het beste resultaat geven.

• LuPo
quote:
Koldur schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:26:
[...]

Het verschil in wattage ga je echt niet merken, dan zou je voor een losse amp moeten gaan of zelfs meerdere losse. Wat het grote verschil maakt is dat de 3000 serie XT32 Audyssey ondersteunt waar de 2000 serie de veel mindere XT ondersteunt.

Als je Audyssey goed hebt gemeten in een stille ruimte (ook van buitenaf, dus geen vliegtuigen e.d.) en de akoestiek enigszins normaal is, dan heb je daardoor echt een top geluid met de XT32. Let wel goed op welke curve je mooier vindt.
In mijn geval, met tapijt op mijn muren en plafond, vind ik de "Flat" curve verreweg het beste klinken, maar als je een stuk meer reflecties hebt, is de "reference" curve vaak beter. Maar alleen het uittesten en luisteren kan jou het beste resultaat geven.
XT is inderdaad (bijna) niets waard. Jaren gehad en altijd als ik het daarmee instelde klonk het voor geen meter. Vooral de subwoofer veel te dominant.. Komende week komt de X3300w als het goed is. Zal mijn bevindingen m.b.t. XT32 hier posten.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Goede Nederlandse volzinnen maken met correcte interpunctie en gebruik van hoofdletters?

Ik kom uit de huidige post niet echt uit wat het probleem precies is.

FeaR wijzigde deze reactie 21-02-2017 17:43 (14%)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

quote:
Lika schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:07:
Ik ben van plan de avr x3300 te gaan kopen, maar zie deze niet lager dan € 735,00 op het internet. Hier op het forum zie ik een prijs van € 679,00 . Wie kan mij aangeven welke winkel dit is?
Alvast bedankt.
Dit waren concurrerende aanbiedingen bij verschillende shops gedurende de btw dagen eind januari. Je vist net achter het net. De receiver hing hele lange tijd rond 800-900 euro. 735 is nog steeds een prima prijs 👌

• Lika
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 28-01-2018
Ik heb hem nu besteld voor € 735,00.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Sporedd

Gang is alles

Het kan zijn dat er een apparaat een aan commando stuurt over de HDMI. Dan spring de versterker naar dat kanaal

Don't trust an atom, they make up everything.

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-12 10:04

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren eindelijk mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W in gebruik genomen met de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart).

De Audyssey MultEQ XT32 op 'flat' lijkt goed z'n werk te doen. De Dynamic EQ heb ik toch ook weer uitgezet, al is het voor series en films misschien wel een goede toevoeging. Verder had ik eerlijk gezegd meer opties verwacht, al is de eenvoud van de menu's wellicht juist te prijzen gezien ik toch geen features mis. Erg irritant is wel dat hij standaard na 15 minuten in standby gaat, met TV aan in ieder geval. Dat heb ik meteen maar weer uit gezet.

Toch één probleem waar ik ontzettend van baal... Eergisteren had ik de receiver al aangesloten en heb meteen een firmware update gedaan, maar gisteren kwamen de speakers pas dus kon ik er pas echt mee aan de slag. Het lijkt er op dat de bedrade netwerkverbinding dood is. Sowieso duurt het aanpassen van instellingen voor Wi-Fi of netwerk een eeuwigheid trouwens, erg vervelend. Hoe dan ook laat mijn switch geen groen lampje zien op de poort waarop de AVR-X3300W is aangesloten. Terwijl ik er gisteren nog een firmware update mee gedaan heb. Wellicht is dat de oorzaak geweest. Ik ben bang dat hij weer terug moet :/.

TheNephilim wijzigde deze reactie 30-03-2017 09:28 (3%)

VILF Gaming

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-12 10:04

TheNephilim

Wtfuzzle

quote:
sNielz123 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Leuk om te horen, ben zelf ook aan het kijken naar deze combi.
Heb je ook de centerspeaker en eventueel nog rears erbij gekocht? Ik denk zelf aan de M-1 als rears te nemen.
Wat heb je voor de boxen betaald als ik vragen mag? Heb een offerte verzoek uitstaan bij Audiovison.

Nog meer offtopic: Heb je nog andere boxen beluisterd in deze prijsklasse? Mag ook via DM eventueel.
Nee dat werd me een beetje duur, om in één keer een te schaffen, alles bij elkaar. Misschien dat ik die centerspeaker (pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series HTM62 S2 (Zwart) nog aan schaf, puur voor verstaanbaarheid in series en films. Die rearspeakers komen misschien nog wel een keer, die hebben in ieder geval geen haast. Een subwoofer kan ik wel waarderen denk ik, maar de buren misschien wat minder ben ik bang :P

Ik heb ze besteld bij een Hifi zaak in de buurt, voor 750 euro per stuk. Ze werden ook (gratis) aan huis bezorgd, ideaal!

Eigenlijk moet ik bekennen niet zoveel verschillende speakers beluisterd te hebben. Ik heb de 684 S2's wel gehoord, maar dat is gewoon wat minder en hoort (vond ik) echt thuis in een 5.1 set, terwijl de 683 S2 prima stereo speakers zijn. Verder ben ik net niet genoeg audiofiel om stad en land af te reizen naar luisterstudio's. Het hoorbare verschil in zo'n luisterruimte kan heel anders zijn bij jezelf in de woonkamer, dus dat vind ik lastig beoordelen.

VILF Gaming

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuPo
quote:
road rebel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:27:
Wie o wie heeft de nieuwe ADSY app reeds geprobeerd met zijn 2017 denon?

[afbeelding]
Kost geld toch? #zuinigenederlanders ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Ik heb de app meteen gekocht, moet er nog even tijd voor vinden hem te gebruiken. Maar €20,- is niets voor wat je kan met de app. Als je dit met een pro kalibratie hebt laten doen kost het je veel meer geld! Echt top dat dit nu mogelijk is.
Nog geen eigen metingen gedaan, maar wel een meting van iemand anders gepakt en gekeken hoe dat werkt, en dat gaat erg goed met gave mogelijkheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:09
quote:
outlandos schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:46:
[...]

Is het geluid niet minder nu je optical gebruikt ipv HDMI? En kun je nog wel alles met de afstandsbediening van je TV besturen? Ik heb ook een Sony (X85C).
Geluid is net zo goed en bediening met remote werkt nog. Je kunt een willekeurige remote inleren in de heos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:09
quote:
outlandos schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:32:
[...]

@enzoronald gaat de soundbar niet automatisch aan als je de TV aan zet (via de afstandbediening van de TV)?
De soundbar gaat nooit uit. Gaat op soort van stand-by en als ie geluid ontvangt (via HDMI , optical of zelfs gewoon jack) dan gaat ie "echt aan". Na een bepaalde tijd geen geluid gaat ie weer in power safe modus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik vermoed dat de Denon qua upscaling voor films is geoptimaliseerd, en niet voor games met hoge framerates. Just a gut feeling, maar als ik gelijk heb kan de upscaler het wellicht niet bijhouden en krijg je idd wat je beschrijft.
Mogelijke oplossing:
Bij jouw LG kun je als het goed is de beeldinstellingen per HDMI aansluiting / bron doen.
Wellicht moet je even op zoek naar gecalibreerde instellingen voor je TV, dikke kans dat die er zijn. En idd, voor games is dat meestal anders dan voor films.
PS4 zou ik iig direct op de TV aansluiten en niet via de Denon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:26
quote:
Malignant schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:11:
Probleem zit echt in het HDR signaal.

Zodra ik de game gewoon op normale stand zet is er niets aan de hand.
Pas met HDR upscaling gaat de Denon over zijn nek.

Heb nu toch maar de scaler in de Denon uitgezet en laat de TV alles doen.
Ziet er nog steeds prachtig uit.

Zou tijdelijk wel de PS4 op de TV aan willen/kunnen sluiten, maar ik zit stiekem te hopen dat er voor de PS4 ook een Atmos update komt t.b.v. gaming net zoals met de XB1.
Eerst maar even de OLED tv laten "zetten" en na een uur of 200 eens kijken wat er allemaal gedaan moet worden om de boel te optimaliseren.
Kan je niet de framerate begrenzen op de PS4, misschien dat de Denon dat niet bij kan benen terwijl je tv misschien automatisch begrenst is op 30fps?

1440Wp , Growatt 1500s, Zuid / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:01

Grudgie

PSN: Grudgie7

quote:
Malignant schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:32:
Zijn er hier toevallig meer mensen met een 4K HDR TV, PS4 en uiteraard een Denon.

Was in eerste instantie blij verrast toen voor mijn gevoel de Denon X6300H beter beeld produceerde bij het upscalen naar 4K dan mijn nieuwe LG 55C7 tv.

Alleen kom ik er dus vandaag achter dat het bij HDR games op de PS4 finaal fout gaat.
Eindelijk Horizon Zero Dawn gescoord, had hier speciaal mee gewacht tot de oled tv er stond.
Start op, alles springt naar HDR, en het is niet om aan te zien.
Overal artifacts langs de randen van objecten. Heel veel noise in text / subtitels.
Gewoon echt afgrijselijk.

Ik dacht voor de gein eens te kijken hoe de TV hier dan mee om zou gaan om het naar 4K te scalen, en dit is echt waanzinnig mooi juist. Precies waarvoor ik een oled tv wou hebben.

Lastige situatie nu, want bij non-hdr materiaal vind ik qua scaling de denon beter. Maar HDR materiaal kan deze gewoon niet mee overweg blijkbaar. En volgens mij is daar geen aparte pass-through optie voor.
Dit probleem herken ik totaal niet met mijn Denon receiver. Bij mij geeft de Denon receiver prachtig beeld met HDR.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
b.o.n.s schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:10:
Is dit dan echt surround of gewoon stereo?
Stereo. De bron zal best een surround track (in dit geval DTS) kunnen sturen naar de receiver, maar de receiver zal dit wanneer er een hoofdtelefoon aan wordt gesloten terugzetten naar 2.0 stereo. Zie het als slechts twee speakers op de receiver aansluiten, dat wordt ook in de receiver goed gezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Volgens mij bedoelen ze dat Spotify iets aan hun kant gaan updaten, en als je deze firmwareupdate op je Denon niet doorvoert je straks geen Connect meer kan gebruiken.

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-12 17:48
quote:
S_Chief schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:50:
Volgens mij bedoelen ze dat Spotify iets aan hun kant gaan updaten, en als je deze firmwareupdate op je Denon niet doorvoert je straks geen Connect meer kan gebruiken.
Ik heb maar even gebeld met Denon. Het staat dus wat ongelukkig aangegeven.

Wat er bedoeld wordt:
Receivers met een ingebouwde Spotify (dus geen Connect) zoals de X1000W kunnen vanaf heden en na de update geen Spotify meer gebruiken, at all. Helemaal geblokkeerd door Spotify.
Receivers met een ingebouwde Spotify Connect (dus geen losse app!) hebben nergens last van. Je moet wel updaten om Spotify Connect te kunnen blijven gebruiken.
De update gaat erover dat alle apparatuur welke geen Spotify Connect maar een losse app gebruikt geblokkeerd wordt aan de kant van Spotify. Vandaar dat ze het eruit slopen, want het werkt toch niet meer.

Zorian wijzigde deze reactie 21-06-2017 12:55 (3%)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Rudios schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:49:
Vraagje, ik heb sinds kort een Denon X1300, erg tevreden. Maar ik vraag me af of hij DD5.1 weergeeft als ik een Netflix film afspeel. Er staat dan wel DD tv en Audyssey, is dit dan ook daadwerkelijk een DD 5.1 track? Want als ik gewoon TV kijk veranderd er niks, dan staat er ook hetzelfde op het display. Ik heb de tv aangesloten met een HDMI kabel op ARC op de Denon, de tv heeft ook ARC.
Pagina 202 van de handleiding:
quote:
Press INFO on the remote control unit to display current source name, volume, sound mode name, and other information at the bottom of the screen.
Als het goed is zie je dan een overzicht waarbij er ook weer wordt gegeven met welke speakers er aan worden gestuurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
Lpf for lfe op 120hz laten staan. Dat is de crossover van het lfe kanaal, oftewel puur het 0.1 kanaal.

Verder geef je toch aan dat er gewoon dd in het display staat? Sommige tv zenders zenden ook 5.1 surround.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:07

fonsmeister

The Fonz

quote:
Rudios schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:47:
[...]

Thx! Toch snap ik nog een paar dingen niet helemaal.Zoals:

LPF for LFE
Set LFE signal playback range. Set this when you want to change the playback frequency (low pass filter point) of the subwoofer.
80 Hz / 90 Hz / 100 Hz / 110 Hz / 120 Hz / 150 Hz /
200 Hz / 250 Hz (De­fault : 120 Hz)

Mijn speaker set eist een crossover van 150hz, alles daaronder + LFE kanaal zou de subwoofer moeten overnemen. Moet ik dan deze optie ook op 150hz zetten? Dit is toch niet echt een crossover optie?

En wat je zegt, je ziet welke speakers er worden aangestuurd, maar niet nog steeds niet of dat virtual surround is, DD of DTS. Ik had even voor te testen een Bluray met DTS track via mijn PS4 afgespeeld, maar ik kan nog steeds niet zien of hij de DTS track speelt?! Bij een oudere Denon receiver van mij zie je gewoon in het display DTS staat als de bron DTS is, of DD als het DD is of Dolby Surround etc.
Ik heb nu dus nog steeds niet het idee dat ik kan zien dat alles volgens de bron ook goed wordt weergegeven. Vaag dat de receiver dat niet gewoon automatisch aangeeft.
Waarschijnlijk staat je PS4 dan op linear PCM ingesteld, wat prima is overigens. In de opties van de bluray (te benaderen tijdens afspelen van de bluray) kun je de audio output veranderen naar Dolby bitsream o.i.d.
Je receiver zal het daarna juist weergeven. Hoeft maar éénmalig, daarna onthoudt hij het

PSN: fonsmeister

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-12 13:14
quote:
RoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:37:
Hi, ik heb recentelijk een Denon x3300w gekocht, na wat aanloop problemen, en meerdere factory resets loopt alles nu naar wens..
Nu gaan wij echter verhuizen, mijn echtgenote wil graag een pvc vloer in het nieuwe huis, en kabels eronderdoor zal gezien het dunne materiaal niet gaan denk ik.
Blijft over kabelgoten/holle plinten (en iets van een holle drempel om via een hal naar de achtermuur te komen) of wireless, dat laatste dan enkel voor de achter speakers.
Dat zouden dan ipv mijn huidige speakers Klipsch R-15PM kunnen worden.
Kan dat direct met de 3300? Of heb ik nu een miskoop?

Ik hoop dat iemand mij wat sturing of ideeën kan geven, ik word een beetje kriegel van de vele uren die ik al aan het rond turen ben geweest op het internet om een zinnige oplossing te vinden.
Dan zal ik het nog maar niet eens over de zij boxen hebben, geen idee waar ik de rechter zij box moet laten aangezien de ruimte erg lang is. Op een standaard naast de bank, maar hoe bekabel ik dat dan weer??

SOS, een mede Tweaker ;-)
kabelgeulen in de betonvloer frezen? of heb je een kruipruimte?
De holle plinten die je kunt kopen vind ik vaak ondingen, kun je beter zelf een sleuf in de achterkant van plinten frezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-12 12:32

Audione0

Strijdt der titanen

quote:
Pusherman_ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:22:
[...]

wat in me opkomt is een leidingzoeker, maar in hoeverre dat volledig betrouwbaar is met vloerverwarming zou ik niet durven zeggen.
Vaak is het zo als men vloerverwarming aanlegt de Slangen minimal 10cm van de muurkant afgehouden worden. Grote kans dat je langs de kant gewoon kunt boren. Je zou ook met een beitel een stuk van de zandcementvloer weg kunnen hakken. De Slangen die gebruikt worden zijn heel stevig dus je hakt er niet zomaar doorheen...

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Romius
quote:
Audione0 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Vaak is het zo als men vloerverwarming aanlegt de Slangen minimal 10cm van de muurkant afgehouden worden. Grote kans dat je langs de kant gewoon kunt boren. Je zou ook met een beitel een stuk van de zandcementvloer weg kunnen hakken. De Slangen die gebruikt worden zijn heel stevig dus je hakt er niet zomaar doorheen...
Klopt, is bij mij ook zo, om de warmte verdeling zo efficient mogelijk te maken. Het is over het algemeen voor warme voetjes, die komen doorgaans nou niet echt vlak naast de muur terecht :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Romius
quote:
RoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:00:
Zou het mogelijk zijn iets als ghostwire op de tegelvloer te plakken van de ene kant naar de andere, en er dan overheen egaliseren? Dat zou veel problemen oplossen.
Dan krijg je een te egaal klankbeeld uit je speakers, volgens sommige audiofielen :+ Sorry, kon het niet laten.

Lijkt mij dat het op zich wel kan, kwestie van proberen. Als het niet lukt, ben je het geld van je ghostwire kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wattage boeit niet, zie ook de FAQ. Klipschen hebben allemaal een hoge gevoeligheid dus makkelijk aan te sturen. Monitors zou ik niet aan beginnen, die zijn voor relatief dichtbij gemaakt.
Kleine zuilen heb ik hier ook, zeker geen overkill. Je regelt de boel toch met audissey in en je hebt een sub dus alles wat niet via de rears kan gaat via de sub. Een vloerstaander gaat lager dus je sub zal het iets minder druk hebben.
Bij multichannel muziek is het dan wel weer heerlijk om achter vloerstaanders te hebben :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11-12 07:08
quote:
Pusherman_ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:05:

Dus het wordt of Atmos of Bi-Amp. Klopt dit?

Zijn hier meer mensen van Onkyo overgestapt op Denon? Hoe zijn jullie ervaringen?
Volgens mij klopt dat, of bi-amp of atmos. Ik ben van de onkyo tx-nr905 overgestapt op de x3200 en heb er geen spijt van gekregen. Ik moet er bij melden dat ik ook minder vaak films op hoog volume kijk maar die keren dat ik dat deed klonk alles prima. Stroomverbruik is stukken minder in ieder geval en de denon word ook niet zo heet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

quote:
Rudios schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:15:
Even 2 vraagjes. Ik heb mijn Denon w1300x gecalibreerd met Audyssey, echter had ik dit gedaan terwijl er nog wat speaker volumes anders stonden, ik had bv manueel de centre speaker en de surrounds iets harder gezet voordat ik Audyssey startte. Heeft dit invloed gehad op de calibratie? Ik heb ze naderhand allemaal op 0 gezet alleen de centre heb ik op +3db gezet, omdat ik deze iets wat zacht vond overkomen.
Nee, want dat zijn nou juist de dingen die audissey indien nodig aanpast. Dus geen invloed. Dat jij het zelf aanpast, prima. Geluidssmaak is persoonlijk.
quote:
Verder vraag ik me af of het mogelijk is - ondanks Audyssey setting - de treble iets hoger te krijgen. Het klinkt allemaal vrij goed, echt vind ik het net wat 'softer' dan mijn custom instelling met de treble hoger.

Iemand een idee?
Je zegt het zelf al, met de custom instelling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:27
quote:
RoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Ik geloof dat vloerverwarming kunststof leidingsystemen zijn, dat gaat dus niet werken denk ik.
Vloerverwarming een dag zo koud mogelijk laten lopen volgende dag zo hoog mogelijk zetten en dan met een infraroodcamera kijken waar de leidingen zitten.
Ze zaten bij mijn huis 10 cm uit de muur vandaan. Je krijgt de verwarmingsleidingen niet strak tegen de muur aan zeker niet als ze later in het beton gevreesd zijn.

Dan naar benden boren in de kruipruimten en aan de andere kant hetzelfde.

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-10 23:05
quote:
Rudios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Ow? Dus het kan wel? Kun jij me misschien vertellen hoe jij de Video HDMI instellingen op de Denon hebt staan en wat je bij de LG nog hebt ingesteld? Het zou bij mij dan toch ook moeten kunnen?
Online bediening

Denon

Lg

Michiel193 wijzigde deze reactie 02-08-2017 07:52 (11%)

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-10 23:05
quote:
Heb t nog een keer geprobeerd :)

• Legolas_1973
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-01-2018
het duurde wat langer maar heb de knoop doorgehakt en het geld bij elkaar gespaard en dinsdag krijg ik de Denon AVR-X3400H kan niet wachten!!!

heb alvast de app geinstalleerd en daarnaast ook de app voor marantz en denon die heeft betere beoordeling echter kent die de AVR-X3400H nog niet

Diablo 3

• The Eagle

The Eagle

Protip: lees eerst de handleiding, doe dan de setup (aan je tv hangen anders zie je niks) en dan pas de voogende vraag hier stellen.
Oh ja, en je wilt graag een bekabelde netwerkverbinding en een vast IP.
Hoe doe je dat? Zie handleiding (evt ook die van je router) ;)

• Legolas_1973
quote:
timster82 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:26:
Die is idd heel veel duurder ;-)

Een nieuwe tv (LG Oled), Receiver en Shield loopt al aardig in de cijfers dus moet het denk ik bij de 2300 laten. Waarom zou jij de 3400 aanbevelen?
belangrijkste punten voor mij waren Audessey EQ32 ipv de standaard Audessey die op de 1X00 en 2X00 zitten en de X3400H heeft ook eARC dat is een nieuwe standaard. De normale ARC kan alleen de standaard DD5.1 en DTS doorgeven alle nieuwere formaten zoals dolby true HD, Dolby Atmos en DTS X enz enz kunnen ze niet doorgeven en via eARC kan dit wel.

zogezegd als je eARC op je receiver had, dan had je geen nieuwe receiver hoeven te kopen omdat je dan alles op de TV konm aansluiten en via de eARC naar de versterker kan gaan en dan alle geluiden via eARC naar je versterker te sturen.

Dus het maakt je versterker meer future proof, echter gaat de techniek snel dus je weet niet als puntje bij paaltje komt of er niet een ander struikelblok is.

edit: voor mij was het simpel mijn vorige versterker heb ik 18,5 jaar mee gedaan en als je dat afzet is de prijs natuurlijk een stuk gunstiger het is maar hoe je het bekijkt

Legolas_1973 wijzigde deze reactie 11-09-2017 10:34 (7%)

Diablo 3

• road rebel
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:44
quote:
Legolas_1973 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:32:
[...]

belangrijkste punten voor mij waren Audessey EQ32 ipv de standaard Audessey die op de 1X00 en 2X00 zitten en de X3400H heeft ook eARC dat is een nieuwe standaard. De normale ARC kan alleen de standaard DD5.1 en DTS doorgeven alle nieuwere formaten zoals dolby true HD, Dolby Atmos en DTS X enz enz kunnen ze niet doorgeven en via eARC kan dit wel.
Weet je (of een andere lezer) trouwens of enkel de AVR-X x400 eARC zullen krijgen of indien ze dat met een firmware update zullen aanbieden aan vorige modellen?

• Legolas_1973
quote:
road rebel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:29:
Weet je (of een andere lezer) trouwens of enkel de AVR-X x400 eARC zullen krijgen of indien ze dat met een firmware update zullen aanbieden aan vorige modellen?
Zekerheid kan ik hierover niet geven. Ik verwacht het zelf echter niet.

Diablo 3

• Legolas_1973
@scofield weet niet of het je intentie is maar met opmerkingen als:"ik ben blij dat ik jouw kronkel niet kan volgen" zet je alleen maar kwaad bloed. Het is onnodig beledigend. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen dat werkt beter zonder dat er elkaar beledigen

Diablo 3

• Legolas_1973
@timster82 top! ook een mooi apparaat hoor, veel plezier ermee

ok kan iemand hier iets mee? heb het in Sony topic geplaatst maar mogelijk ligt het ook aan receiver ik weet het niet meer

FIXED

Legolas_1973 wijzigde deze reactie 26-09-2017 11:47 (67%)

Diablo 3

• DeeSung
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
quote:
Legolas_1973 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:07:
[...]

ja ik kan dit wel op mijn AVR-X3400H maar je geeft eigenlijk alleen het probleem weer en niet de situatie. het is wel handig om wat dingen te vermelden zoals welke apparaten je hebt en wat exact de situatie is
Oja is wel handig idd😋

Ik heb een denon x2400h,
Mijn tv heeft ARC (staat nu uit).

De reciever gaat netjes aan als ik via spotify de reciever selecteer. En er staat ook spotify op de reciever zelf.

Ik hoor 1 sec muziek en daarna pauzeerd de muziek uit zichzelf op mijn telefoon.

Edit:

Laatmaar ik heb t probleem al gevonden.

(Een vriendin die niet in offline modus aan het luisteren is :F )

DeeSung wijzigde deze reactie 29-09-2017 11:27 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaco20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-08-2018
Hi legolas ik heb Mn player idd op 1080p gezet nu. Nu werkt het idd zonder schakelen ;-) thnx

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Legolas_1973
Nee dan zal je echt de X3400H moeten kopen.

Diablo 3

• DriesA
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-11 00:22
Ik ben het eens met @Legolas_1973 , ik verwacht bij twee zones gewoon twee volwaardige zones. Er zitten toch wat beperkingen op. Software matig zou dit perfect in orde gebracht kunnen worden.

Hierdoor lijk ik genoodzaakt om een aparte receiver te kopen voor de tweede ruimte (zie apart topic).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:38
quote:
Legolas_1973 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:57:
ok ik vind iets raar.. heb nu eindelijk een apparaat die ook DTS:X en lager en Dolby Atmos en lager aan kan een nVidia shield TV nu speel ik iets af en ongeacht of ik Dolby True HD, Dolby Atmos, DTS, DTS HD MA of welk spoor dan ook kies hij werkt wel maar op de versterker zie ik alleen multi in. dat is toch vreemd? hij geeft rechts ook aan PCM heb ik iets fout staan in KODI?
Ik denk dat je inderdaad iets in KODI fout hebt staan, je moet bij de geluidsinstellingen aanvinken dat je receiver DTS-HD en TrueHD aan kan, anders zal hij terugvallen op DTS/DD, en bij remuxes PCM.
Als ik in KODI iets afspeel met DTSHD of True HD, krijg ik dat ook netjes op het display te zien.

Als je BV een Remux van een film af speelt dan zal hij waarschijnlijk Multichannel In aangeven, en dit klopt ook.

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:38
quote:
Legolas_1973 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:09:
@Equazor_ ok en waar kan ik dat vinden? Enige dat ik kan vinden is hoeveel kanalen en die staat keurig op 7.1 en de Passthrough aan of uit maakt ook niks uit
Ik gebruik zelf kodi op een NUC, ik weet niet op het bij alle varianten hetzelfde is.
Het kan zijn dat je bij geluid moet aangeven, "expert mode" dan heb je meer opties beschikbaar.

Zodra je passtrough aan hebt staan moet je daar onder kunnen aanvinken welke formaten je receiver ondersteund.

Kodi

Ik ga er ook van uit dat je het zo hebt aangesloten "Shield HDMI uit --> Receiver HDMI in--> TV HMDI in" en niet eerst via de TV, en dan met bv HDMI ARC terug naar je receiver, dat kan ook voor problemen zorgen aangezien ARC geen DTS-HD en TrueHD aan kan.

Equazor_ wijzigde deze reactie 17-10-2017 11:28 (28%)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:46
quote:
The Eagle schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:49:
http://firmware.denon.eu/index.php zou het bij moeten staan :)
Maar kruip maar vast achter je apparatuur want ze moeten perse het serinummer hebben :(
Ik kan gewoon een "0" invullen in het serienummer veld als ik een firmware voor mijn x2000 wil downloaden...

• Romius
quote:
justifire schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:53:
[...]

Nieuwe staat er niet bij (zie versie) vandaar dat ik me af vaag of iemand hier het weet :)
Ik heb er ook 1 uit de x2xx serie, ik kreeg de update een paar weken terug en volgens mij is overal hetzelfde:

1) When playing the DSD file from USB drive between 0:59-1:07 minute marks
I can clearly hear several clicking sounds that are not part of the track. When
playing the same file on the computer (software converted to PCM) or via BluRay
player (PCM over HDMI)
2) Spotify does not Play Songs from the cue.
1. Play one song.
2. Add next song to the cue.
3. After finishing Playback of 1st title, music stops.
3) Impossible to play WAV file in the HAP-Z1ES (SONY Audio Player) at the
network function.
4) At specific Internet Radio station (,1000Schlager laut.fm) well known
problem with mutual vowels:
5) Rear channel level cannot be adjusted via Apps for iPhone/iPod.

• LA-384
@UltraSub Die 15w per channel ga jij niets van merken. Kan best dat die 2400 de speakers beter aanstuurt, maar niet dankzij het vermogen.

Over het upscalen, gebeurt dat nu niet dan (omdat je nog geen 4k receiver hebt, maar wel een 4k TV)? En zie je artefacten?

• LA-384
Dan zou ik de antwoorden van andere tweakers nog afwachten. De algehele tendens over vermogen is dat het niets uitmaakt op normaal luistervolume en al helemaal niet bij dergelijk kleine verschillen. Het kan best dat de voeding van hogere kwaliteit is en daardoor ook onder lastigere omstandigheden het beloofde vermogen stabiel aan de speakers geeft, maar dat komt dan dus niet door die extra 15w. Dat is vooral marketing.

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True