• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:34
Raar idee misschien maar kun je niet gewoon een andere microfoon gebruiken bv die losse van je computer of zo?
Die originele ziet er ook niet echt professioneel uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Elac op 22-11-2025 11:43 ]

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 11:41
Bockelaar schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:38:
'k weet niet waar je woont, maar is er niemand in de buurt die je een audissey mic kan lenen?
Dat is ook een goede inderdaad. Ik woon in Tilburg. Dus mocht er iemand in Tilburg wonen en deze eventueel even wil uitlenen, dan houd ik mij aanbevolen.

Bedankt voor de Tip. :)

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:50
Rich_Art schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:42:
[...]

Dat is ook een goede inderdaad. Ik woon in Tilburg. Dus mocht er iemand in Tilburg wonen en deze eventueel even wil uitlenen, dan houd ik mij aanbevolen.

Hier staat er eentje op marktplaats:
https://www.marktplaats.n...ssey-kalibratie-microfoon

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
Rich_Art schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:42:
[...]

2e tip: buurt-app groepen kunnen soms verassend nuttig zijn voor dit soort dingen :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Rich_Art
Klopt, dit is weer een nieuwe advertentie zo te zien. , maar een verkoper die aan het onderhandelen was met iemand anders klopte weer bij mij aan. Dus nu alsnog bij hem gekocht en het is onderweg.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik wacht de bezorgen even af met kalibreren.

Edit: tip voor mijzelf, gooi niets te vroeg weg. De originele die bij mijn Receiver zat is weggegooid bij een verhuizing. Stom, ik weet het.. :F maar deze zal ik bewaren tot ik ooit eens een nieuwe receiver koop waard de calibratie microfoon niet op past.

[ Voor 18% gewijzigd door Rich_Art op 22-11-2025 15:10 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Rich_Art schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 15:08:
[...]

Klopt, dit is weer een nieuwe advertentie zo te zien. , maar een verkoper die aan het onderhandelen was met iemand anders klopte weer bij mij aan. Dus nu alsnog bij hem gekocht en het is onderweg.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik wacht de bezorgen even af met kalibreren.

Edit: tip voor mijzelf, gooi niets te vroeg weg. De originele die bij mijn Receiver zat is weggegooid bij een verhuizing. Stom, ik weet het.. :F maar deze zal ik bewaren tot ik ooit eens een nieuwe receiver koop waard de calibratie microfoon niet op past.
Mocht de bezorging toch niet goed gaan zoals bij je eerste aankoop dan mag je hier een mic komen lenen (ook in Tilburg). Stuur maar een prive berichtje als het nodig is.

• D-Ed
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Echt super, Dirac ART beschikbaar op mijn 4800. Heel erg benieuwd naar!
Nu met 20% korting te scoren (BF2025).

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:38
D-Ed schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:09:
[...]
Nu met 20% korting te scoren (BF2025).
Twijfel... 553 euro voor het complete pakket met bovenstaande actie. Twijfel zit in het feit dat je de licentie aan je device koppelt en niet mee kan nemen naar een nieuw device.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:49
gelukkig niet beschikbaar voor de 2400H, dus dat dilemma passeert mij even :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• D-Ed
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:23:
[...]

Twijfel... 553 euro voor het complete pakket met bovenstaande actie. Twijfel zit in het feit dat je de licentie aan je device koppelt en niet mee kan nemen naar een nieuw device.
Hier is de koop ook nog niet gesloten ;)

Maar als m’n 3800 het zo lang volhoud als mijn vorige Denon Reciever dan komt dat wel goed. En ik heb Dirac Live al in bezit dus de pijn is iets minder met de upgrade.. Deze week nog maar eens ervaringen gaan lezen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22

The Zep Man

🏴‍☠️

Het Dirac ART-verhaal begint toch wel heel erg in de buurt te komen van zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht. Zeker met die prijzen. Maar ik laat mij graag verrassen door de eerste resultaten uit een dubbelblindtest die het tegendeel aantonen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 26-11-2025 13:52 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• D-Ed
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:52:
Het Dirac ART-verhaal begint toch wel heel erg in de buurt te komen van zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht. Zeker met die prijzen. Maar ik laat mij graag verrassen door de eerste resultaten uit een dubbelblindtest die het tegendeel aantonen. :)
Met een beetje struinen op AVS forum en/of Reddit kun je al leuke vergelijkingen vinden met mooie plaatjes en al d:)b Het is niet dat het nieuw is he.. Alleen voor Denon en Marantz recievers ;)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22

The Zep Man

🏴‍☠️

D-Ed schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:09:
Met een beetje struinen op AVS forum en/of Reddit kun je al leuke vergelijkingen vinden met mooie plaatjes en al d:)b
Plaatjes zijn leuk. Dubbelblindtesteresultaten zijn beter.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• D-Ed
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:19:
[...]

Plaatjes zijn leuk. Dubbelblindtesteresultaten zijn beter.
Ach, Zo’n beetje alle techniek die ik hier in (en buiten) huis heb staan heb ik gekozen door grotendeels gebruikerservaringen van anderen Tweakers (en soms wat meningen op Reddit of Discord). Nog nooit heb ik maar de moeite genomen om “dubbelblindtesteresultaten” te bekijken of in overweging te nemen in mijn aankoopprocessen. Ben niet zo’n purist, gewoon een liefhebber ;)

En mijn eerste Dirac aanschaf geeft een stuk mooiere/betere resultaten in mijn woning dan Audyssey MultEQ XT32 en/of EVO 1 dus waarom zou ik anderen niet geloven als ze aangeven dat ART nog betere resultaten geeft?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-12 17:56
FeaR schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:23:
[...]

Dit is voor mij wel een dealbreaker, ik ging er vanuit dat de licentie op naam stond.
Dan weer verder met A1 Evo Express :)

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-12 22:16
Arjantje72 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:12:
[...]

Dit is voor mij wel een dealbreaker, ik ging er vanuit dat de licentie op naam stond.
Dan weer verder met A1 Evo Express :)
A1 Evo Express is best goed en gratis :-)
Ikzelf gebruik momenteel deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXD8zKemajOzFbUGAcTeO8Ztolk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H55vhrmHMqgBTAQNNjOvfXzF.png?f=fotoalbum_large
https://www.avsforum.com/...nd-other-changes.3331065/

Ben erg blij met mijn geluid.
Maar we blijven natuurlijk Tweaken he ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door kevinmastah2005 op 27-11-2025 16:56 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• Arjantje72
kevinmastah2005 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:55:
[...]

A1 Evo Express is best goed en gratis :-)
Ikzelf gebruik momenteel deze
[Afbeelding]
https://www.avsforum.com/...nd-other-changes.3331065/

Ben erg blij met mijn geluid.
Maar we blijven natuurlijk Tweaken he ;-)
Weer een andere, die moet ik een keer proberen. Die Serko70 is goed bezig :)

• Rich_Art
D-Ed schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:39:
[...]

Mocht de bezorging toch niet goed gaan zoals bij je eerste aankoop dan mag je hier een mic komen lenen (ook in Tilburg). Stuur maar een prive berichtje als het nodig is.
Bedankt voor je aanbod. Zeer gewaardeerd. Ik heb inmiddels een exemplaar kunnen scoren en ook al de calibratie gedaan.
Wel vreemd dat Denon mijn Oberon 7 front’s op large zet en de cross over op alle speakers op 40HZ. Ik heb de boel handmatig weer aangepast. Alle speakers weer op small en de cross over op 80HZ gezet.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Heel eerlijk, ik heb de Dirac hype niet begrepen. Ik vond het geluid plat en levensloos. Ook de EVO1 geprobeerd en die maakte er helemaal een puinhoop van. Nu lekker met Audyssey, MultEQ en MiniDSP alles getweakt en met REW+Umik-01 lekker afgesteld. Dirac was een waste of money.

@Rich_Art ik heb een bijna identieke opstelling en het is normaal dat de speakers op large worden gezet. Beter is om idd 80/90Hz als crossover te hebben. Meestal 1.5X de laagste frequentie van de speaker.

[ Voor 30% gewijzigd door CPM op 06-12-2025 21:09 ]

Hier tekenen aub ......

• Arjantje72
CPM schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 20:42:
Heel eerlijk, ik heb de Dirac hype niet begrepen. Ik vond het geluid plat en levensloos. Ook de EVO1 geprobeerd en die maakte er helemaal een puinhoop van. Nu lekker met Audyssey, MultEQ en MiniDSP alles getweakt en met REW+Umik-01 lekker afgesteld. Dirac was een waste of money.

@Rich_Art ik heb een bijna identieke opstelling en het is normaal dat de speakers op large worden gezet. Beter is om idd 80/90Hz als crossover te hebben. Meestal 1.5X de laagste frequentie van de speaker.
Raar dat het zoveel kan schelen, bij mij is Evo1 zeker beter :)
Ik ben met Dirac meteen afgehaakt omdat het gewoon veel te duur is en geld per apparaat, niet per gebruiker.

• iuuk
  • Laatst online: 15:55
Highlander1962 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:11:
Zijn er meer mensen die soms last hebben van audio drop outs/hickups?

Mijn A1H valt soms het geluid bij YouTube een seconde ofzo weg. Heel soms gewoon bij tv ook. Ik kijk via een CI+ module.
Ik heb begrepen dat Marantz met hun Cinema 30 hier ook last van heeft.
Heeft het met de combinatie Samsung tv te maken?

Iemand enig idee?
Ongeveer een maandje later, maar heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb sinds kort een LG G5 en dit probleem nu, enkel in de Ziggo app, icm mijn Cinema 50. Vrijwel constant met 5.1 geluid en af en toe eens met 2.0 geluid. Het aparte is dat ik het met mijn C2 niet had.
Youtube lijkt het dan weer niet te hebben, maar heel veel heb ik daar niet gekeken. Bronnen die direct aangesloten zijn op mijn receiver (dus zonder (e)ARC) hebben ook geen probleem.

Ik dacht vooral dat het probleem in de Ziggo app zat, maar nu ik hier jouw probleem lees lijkt het er wel erg op.

• FeaR
Cinema 50 kan het volgens mij niet (geen display) maar de AVC-A1H wel: instellen om op de display van de receiver de inkomende kanalen te zien. Ben benieuwd of die kanalen wegvallen bij een drop-out in het geluid of dat deze niet verdwijnen. Indien ze wegvallen zit de hik in het fysieke signaal (slechte connectie bijvoorbeeld), als de kanalen blijven staan lijkt de hik in het aangeboden audiosignaal te zitten?

• iuuk
FeaR schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:14:
[...]

Cinema 50 kan het volgens mij niet (geen display) maar de AVC-A1H wel: instellen om op de display van de receiver de inkomende kanalen te zien. Ben benieuwd of die kanalen wegvallen bij een drop-out in het geluid of dat deze niet verdwijnen. Indien ze wegvallen zit de hik in het fysieke signaal (slechte connectie bijvoorbeeld), als de kanalen blijven staan lijkt de hik in het aangeboden audiosignaal te zitten?
Hij heeft een klein rond display, maar ik weet zo snel ook niet hoe (en of) je daar inkomende kanalen kan instellen. Ik zie nu de bron [TV Audio] en het volume, daar zijn in ieder geval geen onderbrekingen in te bekennen.

Bedankt voor de tip in ieder geval, ik zal kijken of ik daar nog iets mee kan uitvogelen. En zo ja of ik er uberhaupt iets mee kan.

• FeaR
iuuk schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:34:
[...]
Bedankt voor de tip in ieder geval, ik zal kijken of ik daar nog iets mee kan uitvogelen. En zo ja of ik er uberhaupt iets mee kan.
Iets als de INFO knop (remote) zal dezelfde informatie weergeven (op de TV, als overlay). Alleen ben je daar mogelijk te laat mee als de hik er is. Vandaar dat ik de display aanhaalde, die is altijd aanwezig/actief. Proberen kan natuurlijk altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 07-12-2025 16:53 ]

• iuuk
FeaR schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:52:
[...]

Iets als de INFO knop (remote) zal dezelfde informatie weergeven (op de TV, als overlay). Alleen ben je daar mogelijk te laat mee als de hik er is. Vandaar dat ik de display aanhaalde, die is altijd aanwezig/actief. Proberen kan natuurlijk altijd.
De display-opties die ik zo snel kan vinden onder status zijn PCM 48khz, Format 2/0/.0 en connection eARC. Jammer genoeg blijft ook dat display slechts heel kort op de juiste modus staan, maar ik heb er maar even bij gezeten en heb hierin iig geen onderbrekingen kunnen ontdekken.
De INFO knop werkt helaas niet via apps op de TV zelf. Dit kan enkel bij inputbronnen direct op de versterker, niet via eARC. Dat probleem, en het hierdoor niet weergeven van de volumebalk, had ik ook al bij m'n vorige TV waar de geluidsontbrekingen er niet waren.

Uiteindelijk zal ik het ook nog wel een keer met een andere HDMI-kabel en Toslink proberen, maar omdat alles redelijk weggewerkt is hoop(te) ik dat te vermijden.

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-12 23:13
Als de klachten met de oude LG niet optreden en met de nieuwe wel is het mogelijk een combinatie probleem of iets wat kwa specificaties net op het randje zit waardoor dit soms optreedt.

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik zou eens een (gecertificeerde) hdmi kabel gebruik die geschikt is voor 4K@120Hz.

Hier tekenen aub ......

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Wat CPM zegt en tevens CEC overal uit en even alle andere bronnen loskoppelen van de receiver (en eventueel tv); CEC kan zoveel issues veroorzaken dat je ruis van andere apparaten eerst wil uitsluiten. Ik heb hier bijvoorbeeld een Lindy CEC-blocker tussen de 8500 en de Next box zitten, omdat die laatste in het verleden CEC-meuk bleef sturen, terwijl het overal waar mogelijk uit stond.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:54
CPM schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 20:42:

Dirac geeft bij mij erg goede resultaten, beter dan audyssey. Ik heb geen makkelijke ruimte, maar het klinkt goed bij mij en geld zeker waard. (Live+Bass Control). ART moet ik nog meer mee spelen.

https://wren.co/join/Devian

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-12 23:21
iuuk schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:45:
[...]

Ongeveer een maandje later, maar heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb sinds kort een LG G5 en dit probleem nu, enkel in de Ziggo app, icm mijn Cinema 50. Vrijwel constant met 5.1 geluid en af en toe eens met 2.0 geluid. Het aparte is dat ik het met mijn C2 niet had.
Youtube lijkt het dan weer niet te hebben, maar heel veel heb ik daar niet gekeken. Bronnen die direct aangesloten zijn op mijn receiver (dus zonder (e)ARC) hebben ook geen probleem.

Ik dacht vooral dat het probleem in de Ziggo app zat, maar nu ik hier jouw probleem lees lijkt het er wel erg op.
Nee, geen oplossing gevonden. Ben er inmiddels wel aan gewend. Heb het dus niet met Netflix, Disney enz.

Had het probleem totaal niet met een Marantz SR-8015.
Mijn Cinema 30 had het echt heel erg en om die reden weg gedaan.
De Denon A1H heeft het een behoorlijk stuk minder.

Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon aan het nieuwe HDMI 2.1 board ligt van Marantz/Denon. Volgens mij zit daar dezelfde in. Maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-12 23:21
CPM schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:24:
Ik zou eens een (gecertificeerde) hdmi kabel gebruik die geschikt is voor 4K@120Hz.
Het ligt niet aan de HDMI kabel. Dat is wel zeker.

Volgens mij ligt het aan de soundcodec. PCM over eARC geeft volgens mij geen probleem.
Vandaar dat het niet bij elke zender via tv-out een probleem is. De ene zender geeft PCM geluid, waar een ander Dolby doet. Zoiets dan. :*) :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Highlander1962 op 10-12-2025 11:38 ]

• iuuk
CPM schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:24:
Dat was sowieso nog mijn plan, evenals alle andere suggesties, maar met hoe alles weggewerkt is wilde ik liever eerst simpelere opties uitsluiten. Ik gebruik nu deze en heb er voorheen geen problemen mee gehad, maar als je aanraders hebt voor een kabel die gegarandeerd alles aankan hoor ik het graag. Google geeft vooral nutteloze top 5s die of gesponsord of mogelijk simpel AI zijn.

Wat @Highlander1962 zegt in de opvolging klinkt dan maar als half hetzelfde probleem. Ik heb namelijk als eerste test geforceerd PCM gebruikt en daar bleven de problemen aanhouden. 5.1 had het heel erg, 2.0 maar af en toe. Ook enkel via de Ziggo app op de TV zelf, vandaar dat dat mijn eerste verdachte was.

Op het moment heb ik de Ziggo box maar gewoon aangesloten op HDMI1 en gebruik het via CEC. Dat heeft verre van mijn voorkeur omdat CEC strontirritant is en ik liever m'n Harmony voor alles gebruik (die ik dan weer niet zomaar kan instellen met die Ziggodoos), maar het werkt als makeshift optie. CEC stond voorheen dus uit @MDKlapwijk . Scheelt ook weer elektriciteitskosten als ik de receiver helemaal niet aanzet, wat voor gewone TV toch niet heel veel toevoegt.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb mijn kabels van https://www.ruconnected.nl/.
Betaalbare kwaliteits kabels.

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:47

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@iuuk, de ziggo doos hier, de grote Next zegmaar, is in Harmony een Arris DVR en laat zich prima aansturen.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• iuuk
MDKlapwijk schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:43:
@iuuk, de ziggo doos hier, de grote Next zegmaar, is in Harmony een Arris DVR en laat zich prima aansturen.
Thanks. Vorige keer dat ik dat probeerde, inmiddels al wel weer zo'n 1.5 jaar geleden, gaf het mij alleen maar problemen. De Harmony app werkt voor mij even niet en de hub daarvoor updaten moet via windows, wat ik ook even niet heb, maar zodra ik hier weer aan kan knutselen gaat die er op. Toch wel stukken minder irritant dan met afstandsbedieningen moeten jongleren.
fonias schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 04:19:
Ik heb mijn kabels van https://www.ruconnected.nl/.
Betaalbare kwaliteits kabels.
Ook bedankt, zal daar ook eens rondkijken.

[ Voor 16% gewijzigd door iuuk op 12-12-2025 15:10 ]

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste