Misschien dat iemand met wat meer kennis / expertise mij kan helpen met het volgende.
Ik heb momenteel problemen met het afspelen van bepaalde muziek via de HEOS / Tidal Connect app.
Mijn versterker is een X4700h.
Wat heb ik uitgevonden:
1. Het probleem lijkt alleen voor te doen bij 96kHz / 24 bit streams.
2. De muziek speelt hij in eerste instantie gewoon af maar na ongeveer 3 minuten krijg ik een melding: ''Unable to stream from Tidal. Please try again later''.
3. Zowel met WiFi als bekabeld is het probleem aanwezig.
4. Router uit/aan gedaan heeft geen effect gehad.
5. HEOS is up to date.
6. Versterker zelf is ook up to date.
De versterker heeft 3 weken uit gestaan omdat ik in het buitenland zat. Volgensmij is er in die periode een update geweest op de KPN Box 12 router. Vandaar dat ik persoonlijk zit te denken aan een netwerk probleem. Met deze reden de router al uit en aan gedaan. Maar verder heb ik kwa netwerk instelling niet zoveel kennis.
Daarbij vindt ik het ronduit vreemd dat hij een aantal minuten de stream gewoon afspeelt en tegen het eind van het liedje er ineens mee kapt.
Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!
Ik heb momenteel problemen met het afspelen van bepaalde muziek via de HEOS / Tidal Connect app.
Mijn versterker is een X4700h.
Wat heb ik uitgevonden:
1. Het probleem lijkt alleen voor te doen bij 96kHz / 24 bit streams.
2. De muziek speelt hij in eerste instantie gewoon af maar na ongeveer 3 minuten krijg ik een melding: ''Unable to stream from Tidal. Please try again later''.
3. Zowel met WiFi als bekabeld is het probleem aanwezig.
4. Router uit/aan gedaan heeft geen effect gehad.
5. HEOS is up to date.
6. Versterker zelf is ook up to date.
De versterker heeft 3 weken uit gestaan omdat ik in het buitenland zat. Volgensmij is er in die periode een update geweest op de KPN Box 12 router. Vandaar dat ik persoonlijk zit te denken aan een netwerk probleem. Met deze reden de router al uit en aan gedaan. Maar verder heb ik kwa netwerk instelling niet zoveel kennis.
Daarbij vindt ik het ronduit vreemd dat hij een aantal minuten de stream gewoon afspeelt en tegen het eind van het liedje er ineens mee kapt.

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!