Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-08 21:17
Misschien dat iemand met wat meer kennis / expertise mij kan helpen met het volgende.

Ik heb momenteel problemen met het afspelen van bepaalde muziek via de HEOS / Tidal Connect app.
Mijn versterker is een X4700h.

Wat heb ik uitgevonden:

1. Het probleem lijkt alleen voor te doen bij 96kHz / 24 bit streams.
2. De muziek speelt hij in eerste instantie gewoon af maar na ongeveer 3 minuten krijg ik een melding: ''Unable to stream from Tidal. Please try again later''.
3. Zowel met WiFi als bekabeld is het probleem aanwezig.
4. Router uit/aan gedaan heeft geen effect gehad.
5. HEOS is up to date.
6. Versterker zelf is ook up to date.

De versterker heeft 3 weken uit gestaan omdat ik in het buitenland zat. Volgensmij is er in die periode een update geweest op de KPN Box 12 router. Vandaar dat ik persoonlijk zit te denken aan een netwerk probleem. Met deze reden de router al uit en aan gedaan. Maar verder heb ik kwa netwerk instelling niet zoveel kennis.

Daarbij vindt ik het ronduit vreemd dat hij een aantal minuten de stream gewoon afspeelt en tegen het eind van het liedje er ineens mee kapt. 8)7

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:08
@LunaTempesta ik heb ook een x4700h.
Het lijkt alsof hij stopt met bufferen. Heb je hem op een vast ip staan of via dhcp. Mijne heeft een vast ip, via wifi.
Misschien het netwerk vergeten en opnieuw aanmelden.
Stream je via Bluetooth met de Heos app of heb je een voorkeuze zender in de receiver zelf staan. Streamen doe ik eigenlijk nooit via Heos app. Wel vanaf bv Spotify’s maar dan zet hem dan via de afstandsbediening op Bluetooth.

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Elac schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:55:
@LunaTempesta ik heb ook een x4700h.
Het lijkt alsof hij stopt met bufferen. Heb je hem op een vast ip staan of via dhcp. Mijne heeft een vast ip, via wifi.
Misschien het netwerk vergeten en opnieuw aanmelden.
Stream je via Bluetooth met de Heos app of heb je een voorkeuze zender in de receiver zelf staan. Streamen doe ik eigenlijk nooit via Heos app. Wel vanaf bv Spotify’s maar dan zet hem dan via de afstandsbediening op Bluetooth.
Probleem is ook aanwezig als ik een vast IP aanwijs.
Zowel met de HEOS app, als tidal connect (dus de tidal app) zorgt voor een probleem met afspelen van deze bestanden.
Ook nog UPnP aangezet als idee van iemand anders, maar ook dat had geen baat.

Misschien maar een keer de AVR en de HEOS app volledig resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
Zijn er misschien bij de update wijzigingen in de firewall of snelheid beperking gekomen? Ik ken de kpn router niet
Misschien even opnieuw aanmelden op je netwerk.
Stream je een bestand vanaf je telefoon of van een netwerk?

8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Denon is ipv4. En uitgaand verkeer werkt gewoon aangezien je de stream wel kunt opzetten. UPnP lekker uitzetten dan wil je helemaal niet op je router en is ook niet nodig voor de Denon.
Kun je ook lagere kwaliteit via Tidal streamen en bekijken of het probleem bestaat? Anders een andere stream die probleemloos werkt? Zo kun je zien of de kwaliteit van de stream verschil maakt.
Als je netwerk verder stabiel is (bedraad) met de Denon dan zou ik het daar niet in zoeken. Idd misschien de unit even terug naar fabrieksinstellingen. Blijft hij daarna nog problemen geven mogelijk een firmware bug?

https://www.reddit.com/r/...idal_connect_is_unusable/

[ Voor 36% gewijzigd door CPM op 01-06-2025 22:59 ]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Het resetting van de versterker heeft niet geholpen.
Ook de APP opnieuw installeren niet.

Toevallig heeft mijn vader een X6700h dus gevraagd of hij een 24bit file kon afspelen.
Hier ontstaat hetzelfde probleem bij. Dus ik verwacht nu eerder dat het bij Tidal + HEOS ergens ligt, misschien met de codecs lopen rommelen.

Andere streams werken zonder probleem. Maar de 24bit streams klappen eruit. Zowel de 96kHz als ook de 44kHz heb ik ondervonden.

Overigens is het probleem aanwezig zowel via de native Denon app als via de tidal app waarbij men de Denon selecteert. Via Denon gaat de initiele stream wel goed, tot hij er bij een minuut of 3 uit klapt met de error genoemd in de eerste post. Als ik het via Tidal zelf probeer gaat de stream direct moeilijk doen tot de hele zooi vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Klinkt als een Denon/buffer issue in de firmware. Ik zou het melden bij Denon.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08 23:09
Ik wil graag even informeren naar jullie ervaringen mbt warmte.
Gaat om het plaatsen van de AVR X2700H, hierop ziten nu enkel een stereo monitor audio bronze studio setje aangesloten, staat vaak aan.

In de verbouw is rear bekabeling aangebracht dus uitbreiding volgt wellicht, in de vorm van rears, en iets zwaardere fronts en wellicht een center.

Wanneer ik het vak in het meubel halveer met een plank heb ik ca 23 mm bovenruimte, en 78 mm aan zijkanten. Is dit echt een no go qua zwarte of zal dit goed gaan gezien de lichte belasting van de AVR?
Vak is open aan voorzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0PRvFEkZkRjbzqLJktlNHzT7fU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgeQVBWeNXpc33eGgiEzHBf2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elac
@martinus83 Bij mij staat hij, x4700h, ook in zo’n nis. Heb dat opgelost met een ventilatie unit van ac-infinity. Werkt perfect, afzuiging achter in de kast zodat de lucht langs de Versterker wordt gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

martinus83 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:30:
Gaat om het plaatsen van de AVR X2700H, hierop ziten nu enkel een stereo monitor audio bronze studio setje aangesloten, staat vaak aan.

In de verbouw is rear bekabeling aangebracht dus uitbreiding volgt wellicht, in de vorm van rears, en iets zwaardere fronts en wellicht een center.

Wanneer ik het vak in het meubel halveer met een plank heb ik ca 23 mm bovenruimte, en 78 mm aan zijkanten. Is dit echt een no go qua zwarte of zal dit goed gaan gezien de lichte belasting van de AVR?

[Afbeelding]
Ik heb zelf een USB ventilator die nog net boven de versterker en meubel paste geplaatst. Deze zuigt de warme lucht af naar achteren, misschien kun je zoiets overwegen als minimale en goedkope oplossing wat beter is dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Dank voor jullie reactie @Elac en @Exorcist
Meubel nis is verder helemaal dicht. Meubel heeft een plint en zijkanten staan op de grond.

Wat zou kunnen is warme lucht naar voren blazen, dus een blower icm of met sensor?
Heb een Homey dus kan eea evt koppelen.

Dit als eventuele fix, mocht het te warm worden volstaat dus wel denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:48

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde X1700H versterker en zo goed als dezelfde inbouw, zonder ventilatie, werkt ie al jaren perfect. Wel aan de achterkant vrije ruimte en ook toegang tot frisse lucht (plank erboven is niet geheel gesloten en ook plank eronder is aan de achterkant deels open).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 12:00

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ah, goeie info, dank!
Iets van een opening naar buiten moet ik nog even over nadenken.
Het totaal plaatje zou dit moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYZh4AtL6Smnamrl0M9vnKvgfpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLIyVhBCj80PDljVuUdiJISz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-08 20:25

Argarath

MasterBlaster

Ik heb zo'n zelfde situatie gehad met een X3600H, die klapte er na 2 minuten uit wanneer ik op redelijk volume ging spelen. Was wel zonder de ventilatie-oplossingen die hierboven genoemd worden.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elac
@martinus83 Ik heb in de achterwand 2 airplate S2 units geplaatst met een controller 2. Deze heeft een temperatuur sensor die ik tussen mijn receiver en humax heb geplaatst. Deze regelt de fansnelheid zodat het niet warmer wordt dan 32 graden. Ik heb boven de humane maar 3mm over en het draait al 5 jaar probleemloos.
Niet heel goedkoop maar wel goed en stil. Voorheen had ik ik een computer fan maar werd gek van het lawaai.
https://acinfinity.com/quiet-cabinet-fans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik heb een 120mm fan met een AliExpress schakelbordje. Deze reageert op het trigger out signaal van de receiver. Tevens is de fan regelbaar met een draai knopje. Het is stil en werkt prima.
Reciever aan, fan aan. Ik koel er ook twee Fosi mono versterkers ermee.
Moet je wel zelf even knutselen, maar is relatief eenvoudig en goedkoop.

[ Voor 12% gewijzigd door CPM op 03-06-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Vandaag nieuwe firmware voor denon en Marantz mogelijk dat het probleem nu opgelost is.

quote]LunaTempesta schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:34:
Het resetting van de versterker heeft niet geholpen.
Ook de APP opnieuw installeren niet.

Toevallig heeft mijn vader een X6700h dus gevraagd of hij een 24bit file kon afspelen.
Hier ontstaat hetzelfde probleem bij. Dus ik verwacht nu eerder dat het bij Tidal + HEOS ergens ligt, misschien met de codecs lopen rommelen.

Andere streams werken zonder probleem. Maar de 24bit streams klappen eruit. Zowel de 96kHz als ook de 44kHz heb ik ondervonden.

Overigens is het probleem aanwezig zowel via de native Denon app als via de tidal app waarbij men de Denon selecteert. Via Denon gaat de initiele stream wel goed, tot hij er bij een minuut of 3 uit klapt met de error genoemd in de eerste post. Als ik het via Tidal zelf probeer gaat de stream direct moeilijk doen tot de hele zooi vast loopt.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
JBnl schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:58:
Vandaag nieuwe firmware voor denon en Marantz mogelijk dat het probleem nu opgelost is.
Klopt ik had hem gisteren binnengekregen. Vol met hoop aangezien de firmware notes van Denon ook aangaven het probleem met Tidal High res content te hebben opgelost.

Helaas .. dit is niet het geval. Probleem is nog steeds aanwezig. Alleen via tidal connect gast de versterker in ieder geval niet helemaal meer over de zeik. Afspelen however werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
LunaTempesta schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 21:25:
[...]

Klopt ik had hem gisteren binnengekregen. Vol met hoop aangezien de firmware notes van Denon ook aangaven het probleem met Tidal High res content te hebben opgelost.

Helaas .. dit is niet het geval. Probleem is nog steeds aanwezig. Alleen via tidal connect gast de versterker in ieder geval niet helemaal meer over de zeik. Afspelen however werkt nog steeds niet.
Hetzelfde probleem had ik ook ervaren met Tidal Connect en HEOS op mijn Denon AVR-X2600H.

Regelmatig gebruikte ik een betaalde versie van BubbleUPnp app om hi-res Tidal en Qobuz (mijn voorkeur) nummers te kunnen streamen voordat Denon, Tidal Connect en Qobuz Connect ondersteunt.

Mijn ervaring is dat Qobuz Connect veel stabieler werkt, oftewel is heel stabiel.

Maar gisteravond, inderdaad na een update, naar aanleiding van je bericht, heb ik geprobeerd om Tidal Connect een keertje weer te testen en alle nummers van een 24-bit album https://tidal.com/browse/album/252766883?u worden probleemloos afgespeeld.

Je zou kunnen proberen om BubbleUPnp in combinatie met Tidal de nummers te streamen naar je Denon. Wie weet werkt het beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
StickMan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:18:
[...]

Hetzelfde probleem had ik ook ervaren met Tidal Connect en HEOS op mijn Denon AVR-X2600H.

Regelmatig gebruikte ik een betaalde versie van BubbleUPnp app om hi-res Tidal en Qobuz (mijn voorkeur) nummers te kunnen streamen voordat Denon, Tidal Connect en Qobuz Connect ondersteunt.

Mijn ervaring is dat Qobuz Connect veel stabieler werkt, oftewel is heel stabiel.

Maar gisteravond, inderdaad na een update, naar aanleiding van je bericht, heb ik geprobeerd om Tidal Connect een keertje weer te testen en alle nummers van een 24-bit album https://tidal.com/browse/album/252766883?u worden probleemloos afgespeeld.

Je zou kunnen proberen om BubbleUPnp in combinatie met Tidal de nummers te streamen naar je Denon. Wie weet werkt het beter.
Nou heel toevallig lees ik jou berichtje en wil ik HEOS starten en komt HEOS met een software update.
Dus zowel de firmware als de software updates zijn nu uitgerold en jawel! Het werkt allemaal weer! _/-\o_

Het was dus echt een probleempje aan hun kant. Scheelt mij weer een hoop extra gevloek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28

reaL_G

G

[Afbeelding]
Dit werkt gewoon perfect zo, ik heb zo een 3700x staan, staat soms 16 per dag aan zonder problemen en zonder extra fans.

Wat ik wel gedaan heb is de plank waar de amp opstaat ondersteunt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBWGwAAt-VzojsrRZurk8ntlWAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPi3zc2HHdrE5Nu4Cntu3Tww.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37

The Zep Man

🏴‍☠️

reaL_G schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:17:
Dit werkt gewoon perfect zo, ik heb zo een 3700x staan, staat soms 16 per dag aan zonder problemen en zonder extra fans.
Volgens mij is het grootste risico het HDMI-bord, wat bij veel receivers lijkt te overlijden door oververhitting.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28

reaL_G

G

The Zep Man schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:33:
[...]

Volgens mij is het grootste risico het HDMI-bord, wat bij veel receivers lijkt te overlijden door oververhitting.
Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, mijn eigen ervaring is anders.
Die bak staat al 4+ jaar zo bij mij, en muziek volume -25dB voor 10h+ lang (en films op -30dB) is niks geks. Nooit issues gehad.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37

The Zep Man

🏴‍☠️

reaL_G schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:16:
Ik zeg niet dat het niet kan gebeuren, mijn eigen ervaring is anders.
N=1 is een slechte vergelijking in kansberekening. Evengoed hoop ik voor je dat je nog lang kan genieten van je receiver. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 12:00

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

The Zep Man schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:33:
[...]

Denk eerder dat het aantal opwarm/afkoel cycli daar een grotere invloed op heeft.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ik vergiste me. De X2700H is 167 mm hoog, ik had 150 ingetekend. 5 mm ruimte vind ik dan wel echt te krap dus houdt het op een 200 mm hoogte vak. Versterker onderin, 2 boeken oid op de plank.

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 10-06-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik heb Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJu-kSmcUuPunXlMR-xE16ggNPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtA1RiR5bEB3SXl0CCexygSi.jpg?f=fotoalbum_large
Op mijn receiver liggen.

Ondanks dat er aan de bovenkant vrije ruimte genoeg is, krijgt hij nog wel restwarmte van de tv mee, maar dat is nu geen probleem meer.

De fan draait merendeels van de tijd op de laagste stand, enkel bij 30+ temps zet ik de fan op een hoger toerental.

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste