Djee7 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:56:
Ik kom toch even terug over een onderwerp wat mij een beetje dwars zit. Paar maand geleden heb ik het hier ook al over gehad op dit forum. Ik had een nieuw scherm gekregen voor mijn 65C9 want bij de eerste zat een streep in beeld. Mijn tweede scherm heeft last van yellow tinting. Voor de rest is het naar mijn weten een perfect scherm. Ik heb er eigenlijk alleen last van als de kleur op de tv groen is. Vooral met voetbalwedstrijden, dan is een deel van het veld meer geel dan groen. Maar het hangt ook erg van het veld af. Ik heb toen geen foto's toegevoegd. Die heb ik nu wel toegevoegd waar je het kan zien aan de linkerkant. Ik was benieuwd naar jullie mening?
Want ik kwam dit onderwerp van de week weer tegen op dit forum en ik las dat iemand zei: 'Grote gele òf roze vlekken die opvallen bij gewoon TV kijken mag zeker niet.' Nu twijfel ik toch weer een beetje om het scherm om te ruilen met de kans dat het scherm minder wordt. Aan de andere kant heb ik wel €2000 voor een tv betaald en wil ik gewoon dat het goed is. Zoals ik zei is het scherm verder goed en buiten voetbal om verder geen issues. Heel af en toe met beelden waar veel groen in voor komt zoals bos etc. zie je het ook wel.
De eerste foto is van vandaag.
Geloof me vrij, ik heb het geprobeerd om het meerdere malen te ruilen/herstellen maar zeer veel van de oled panelen in 65 inch hebben deze problemen met tinting.
Sommige meer dan andere, de grootste reden dat ik het niet meer riskeer en zeker met de LG support die dan halsstarrig weigeren het probleem te erkennen en als je niet kunt retourneren zit je ermee en dan is het een veldslag tegen LG om ze te overtuigen je te helpen.
Het is echt rollen met de dobbelsteen en hopen dat je 2 zessen gooit. Je loopt er echt de muur van op.
Ik ga hier wel wat gezeik mss weer over krijgen maar ik zeg alvast "you are not alone with these problems"
Je gaat altijd mensen hebben die zullen zeggen, ik zie dat niet en dat kan maar wij zien het wel.
Het probleem is dat LG het niet wilt zien en moeilijk gaat doen over tinting issues.
Nochtans weten ze het al te goed intern. Zie document foto hier. Ik moet altijd huilen als ze zeggen dat je het niet bij gewone content ziet, voetbal (groen) en het strand (geel) is dus geen content blijkbaar
Je moet al echt smeken dat ze nog is willen paneel ruilen en dan nog is het meestal rommel bij die paneel swaps. Ik heb geen enkele paneel swap gezien in mijn ervaringen zonder tinting.
Allemaal hadden ze het.
Zie de link maar eens beneden dat je ziet dat het geen uitzonderlijk probleem is.
Ik wens je oprecht succes om proberen terug te ruilen en dat je een tint vrij exemplaar bemachtigd maar ik denk dat je even goed met de lotto kunt meedoen dan en hopen dat je euromillions wint.
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
[
Voor 26% gewijzigd door
Light21M op 19-07-2020 22:23
]