Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 15:12
Ik heb, zoals altijd wanneer ik op Tweakers forum kom, wellicht een gekke vraag...

Sinds een goede anderhalve week heb ik een TV van de grote concurrent, alleen lopen wij hierbij tegen het probleem aan dat het er op lijkt alsof mijn partner niet goed tegen het scherm kan (ongeacht helderheid, settings etc) en het enige wat ik kan bedenken is dat het komt omdat dit ons eerste PWM-backlit scherm is. Oftewel het scherm knippert tussen de 960hz-120hz (movie respectievelijk game mode). Ik was bang dat ik (de azijnplasser tussen ons twee) hier juist wat van zou merken, maar gevoel van druk achter de ogen, snel hoofdpijn en vermoeidheid wanneer ze een halfuurtje TV kijkt of gamed voorspelt niet veel goeds.

Hier dan de vraag /TLDR:
Nu zie ik dat de recente OLEDS, met name oog op die van LG, geen PWM systeem gebruiken maar nog wel een kleine 'dip' in brightness hebben elke 8ms (zie https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled onder ''flicker-free''). Ik neem aan dat dit ook voor mensen die gevoelig zijn voor PWM geen probleem zal zijn - is dit een juiste aanname?

Ik zit namelijk eigenlijk al net buiten die 14 dagen periode van gemakkelijk terugbrengen, dus mocht ik voor het welzijn van m'n partner toch besluiten een OLED te halen (met hopelijk inruil van een letterlijk spiksplinternieuwe QLED...) hoop ik het liefst van te voren te horen van een OLED eigenaar of dit bij deze panelen nog een probleem kan zijn of niet.

Iemand hier toevallig ervaring mee? Alle info is welkom.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Mr_Blobby schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:45:
Stomme vraag misschien, maar waar zitten de fast-forward en rewind knoppen verborgen?
Ik weet dat de TV die functies heeft, want ik kan ze mappen op mijn Logitech Harmony remote.
D-pad. Grote rond knop waar scroll wiel in het midden zit

Links is terug spoelen en rechts is Vooruit.

Ging bijna zelf twijfelen. Leek me logisch

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Dropj schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:54:
Scriptie ingeleverd dus ga mezelf verwennen met de lg gx 55 inch!!🥳

Ik moet ook nog een zwevende tv meubel aanschaffen. Nu zit het stopcontact niet op de ideale plaats (zie foto). Ik had zelf het idee om de tv meubel over het stopcontact te plaatsen en via een verlengsnoer met gaten door de tv meubel zorgen dat de stekker van de tv voorzien kan worden van stroom. Echter mag de tv meubel van mij wel wat meer naar links dus ik zat te denken om een extra stopcontact te laten plaatsen door een elektricien maar wellicht hebben jullie hier wel wat andere oplossingen voor me?

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de aanschaf! :)
Maar wat moet je met een zwevend TV meubel?
Hang je TV gewoon aan de muur, geen meubel nodig, staat mooier en kost minder.
Muurbeugel kost maar een paar tientjes.
(Oops! Verkeerd gelezen het is een GX die wordt geleverd met een muurbeugel....)

Vroeger had je een TV meubel nodig om alle mogelijke meuk in onder te brengen zoals een receiver, videorecorder, DVD speler, media player enz.
Dat hoeft allemaal niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 26-07-2020 16:53 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32
@HoppyF muurbeugel kopen? Voor de GX?
En zwevend meubel is echt mooi hoor, geeft gaaf ruimtelijk effect. Zeker in die inrichting waar je de tv hoek van opzij benaderd?

@Dropj let op dat de stekker van de GX niet los kan. Dus of een hele brede sleuf maken, of een flink gat waar stopcontact en stekker in kunnen. Of toch een subtiel kabelgootje naar beneden. Of de stekker losknippen en nieuwe aanzetten. Ik ben voor de laatste optie gegaan, had al een kabelgoot richting mn zwevende meubel.
Je zou ook nog een mooie voorzetwand kunnen overwegen. Met een meubelpaneel oid. Dan hoef me de muur niet in.

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-07-2020 16:53 ]

CyBeRSPiN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:50:
En zwevend meubel is echt mooi hoor, geeft gaaf ruimtelijk effect. Zeker in die inrichting waar je de tv hoek van opzij benaderd?

@Dropj let op dat de stekker van de GX niet los kan. Dus of een hele brede sleuf maken, of een flink gat waar stopcontact en stekker in kunnen. Of toch een subtiel kabelgootje naar beneden. Of de stekker losknippen en nieuwe aanzetten. Ik ben voor de laatste optie gegaan, had al een kabelgoot richting mn zwevende meubel.
Je zou ook nog een mooie voorzetwand kunnen overwegen. Met een meubelpaneel oid. Dan hoef me de muur niet in.
Oops, verkeerd gelezen!
Een GX heeft al een muurbeugel nog makkelijker dus.
Een GX hangt ook mooi strak tegen de muur.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:10
Dropj schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:54:
Scriptie ingeleverd dus ga mezelf verwennen met de lg gx 55 inch!!🥳

Ik moet ook nog een zwevende tv meubel aanschaffen. Nu zit het stopcontact niet op de ideale plaats (zie foto). Ik had zelf het idee om de tv meubel over het stopcontact te plaatsen en via een verlengsnoer met gaten door de tv meubel zorgen dat de stekker van de tv voorzien kan worden van stroom. Echter mag de tv meubel van mij wel wat meer naar links dus ik zat te denken om een extra stopcontact te laten plaatsen door een elektricien maar wellicht hebben jullie hier wel wat andere oplossingen voor me?

[Afbeelding]
Ik zou zeggen.....
Goed berekenen waar het scherm komt te hangen en elektricien inschakelen om de extra stopcontact te plaatsen, imo scheelt veel ellende 😉
Mr_Blobby schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:08:
[...]
Ja, ik begrijp dat je met de magic remote pointer of cursortoetsen via de on-screen controls kan voor/achteruit spoelen, maar dat is veel omslachtiger dan simpelweg daar dedicated toetsen voor te hebben op je remote zoals ik op mijn Harmony remote wel heb voor de tv. Dat is wat me verbaasd: geen dedicated toetsen voor fastforward en rewind.
Als ik nu in Youtube een stukje wil terugspoelen, dan moet ik op de magic remote klikken op ok, cursortoets naar boven, cursortoets naar links, klikken op ok. Of met de pointer precies mikken op een stukje terug op de tijdslijn en op ok klikken. Zoveel handelingen wat onder 1 knop had gekund.
Wat me dan weer verbaasd is dat ze afzonderlijke play en pause toetsen hebben op de remote, terwijl je daar ook één play/pause toggle toets voor hadden kunnen maken ...? Je heb toch ook geen apparte knoppen om de tv aan te zetten en uit te zetten (ze zijn er overigens wel zie ik in de Harmony app)?
Helemaal mee eens. Knoppen besparen maar ondertussen play en pause apart, en al die onnodige en lelijke gesponsorde buttons voor streamingdiensten er wel op. Daar hadden dus die spoeltoetsen kunnen zitten. Het is voor mij de reden dat ik toch steeds met de afstandsbediening van de set top box erbij zit, met alleen de magic remote red ik het gewoon niet. :{
Cap schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:47:
[...]

Helemaal mee eens. Knoppen besparen maar ondertussen play en pause apart, en al die onnodige en lelijke gesponsorde buttons voor streamingdiensten er wel op. Daar hadden dus die spoeltoetsen kunnen zitten. Het is voor mij de reden dat ik toch steeds met de afstandsbediening van de set top box erbij zit, met alleen de magic remote red ik het gewoon niet. :{
Je zou toch mogen verwachten dat een fabrikant een groep mensen een ontwerp vooraf laat testen voordat deze ècht in productie gaat.
Mankementen en missers komen dan wel naar voren.
Je ontwerpt een afstandsbediening niet alleen op papier.
Het doet ook afbreuk aan de rest van de afstandsbediening want die is verder wel in orde.
Het is dus opmerkelijk dat men dit over het hoofd heeft kunnen zien.
Lege knoppen die programmeerbaar zijn was ook een optie geweest.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
mucuracat schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:48:
[...]

D-pad. Grote rond knop waar scroll wiel in het midden zit

Links is terug spoelen en rechts is Vooruit.

Ging bijna zelf twijfelen. Leek me logisch
In de YouTube app?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:50:

Waarschijnlijk een subtiel kabelgootje naar beneden. De hoogte van de zwevende tv meubel in combinatie met een soundbar is het kabelgootje amper in zicht.

Weet jij (of iemand anders hier) toevallig hoeveel cm het snoer van de gx is?

• CyBeRSPiN
@Dropj omgeveer 1,5m geloof ik

• Dropj
chulin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Ik zou zeggen.....
Goed berekenen waar het scherm komt te hangen en elektricien inschakelen om de extra stopcontact te plaatsen, imo scheelt veel ellende 😉
Dat is mijn gedachte ook maar miss dat er hier andere oplossingen aanbod zijn gekomen. Ik ga maar eens informeren naar een offerte (mogelijk in samen met het ophangen van de tv) voor een extra stopcontact. Thanks!

• CyBeRSPiN
@Dropj je kunt ook een stekker in het stopcontact rechts doen en dan snoer via de plint naar links en dan onder het meubel naar boven. Dan zie je er ook niets meer van.

• Dropj
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:05:
@Dropj je kunt ook een stekker in het stopcontact rechts doen en dan snoer via de plint naar links en dan onder het meubel naar boven. Dan zie je er ook niets meer van.
Nog niet aan gedacht. Dank je!

• mucuracat
Ieder geval sneller dan je uitleg 😊
Knop 2x naar boven en dan kun je links of rechts. Dus ok knop of wijzertje hoeft niet

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Yonix
  • Laatst online: 19:22
Even snel een vraag: is er de mogelijkheid om de native YouTube-app zo in te stellen dat deze opent op het 'thuisscherm'? Nu opent de app standaard naar het laatst gespeelde filmpje.

• mucuracat
Yonix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:56:
Even snel een vraag: is er de mogelijkheid om de native YouTube-app zo in te stellen dat deze opent op het 'thuisscherm'? Nu opent de app standaard naar het laatst gespeelde filmpje.
Door 'echt' af te sluiten? Terug knop telkens drukken, tot je melding krijgt om youtube af te sluiten.

• Yonix
mucuracat schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Door 'echt' af te sluiten? Terug knop telkens drukken, tot je melding krijgt om youtube af te sluiten.
Klinkt logisch. :') Maar goed, toch weer extra handelingen die je moet verrichten. :P #FirstWorldProblems

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Heeft iemand al een oplossing voor het Youtube volume probleem?

Ik heb m'n CX aangesloten via Toslink naar m'n audiosysteem, maar het volume van normale tv is veel en veel lager dan dat van de Youtube app op de tv. Netflix zit er net weer tussenin. Best irritant.

edit: via optical kan je geen auto-volume instellen. Dat werkt alleen met de tv speakers.

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 27-07-2020 09:37 ]

PSN: Sluuz

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ik geniet nu al ruim een maand van mijn B9 OLED televisie. Ik ben nog steeds erg blij met m'n keuze. De beeldkwaliteit is fenomenaal. Vooral games op HDR.

Op kantoor hebben we een 55" LCD staan van Sony, die destijds prijziger was dan de B9 nu. Vroeger was ik altijd onder de indruk van deze televisie. Maar als ik er nu naar kijk is de kwaliteit echt matig vergeleken met OLED.

Ik ben de mensen die me hier hebben overgehaald nog steeds dankbaar! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Fuujii op 27-07-2020 11:01 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een LG 65gx, icm een HEOS bar die DTS ondersteund. Ik stream alles vanaf een Synology DS412+ middels PLEX. Ik weet dat deze LG geen DTS ondersteund, maar met de HDMI ARC zou de Heos dat over moeten nemen toch? Of mis ik iets?

Basement Bios ---- Exo-S

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:35
Mystikal schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:25:
Ik heb een LG 65gx, icm een HEOS bar die DTS ondersteund. Ik stream alles vanaf een Synology DS412+ middels PLEX. Ik weet dat deze LG geen DTS ondersteund, maar met de HDMI ARC zou de Heos dat over moeten nemen toch? Of mis ik iets?
De x serie doet ook geen dts pass-through via arc.

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
menzo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:45:
[...]

De x serie doet ook geen dts pass-through via arc.
Klopt, plex app op lg zal in jou geval aan synology nas opdracht geven om te transcoderen. Het gaat dus niet dts doorsturen.

• Yonix
Hmmz, zojuist een dode pixel ontdekt op mijn C9. Pixel Refresher heeft niets gedaan. Jammer, maar helaas. Lijkt mij niet de moeite waard om hem hierom te ruilen.

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
Kan iemand dit eens testen met een c9 of zij dit hebben?

https://www.reddit.com/r/OLED/comments/homfe3/c9_oval_bug/

[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 27-07-2020 19:33 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Yonix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:56:
Hmmz, zojuist een dode pixel ontdekt op mijn C9. Pixel Refresher heeft niets gedaan. Jammer, maar helaas. Lijkt mij niet de moeite waard om hem hierom te ruilen.
Dat is het juist wel. De moeite om hem om te ruilen. Het is net die wrat op de kin van je oudtante. Je gaat er steeds meer naar kijken en aan ergeren

• NoahAmber
  • Niet online
Test het zelf even...En als je geen C9 hebt?! Wat boeit het jou.....

• Yonix
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Dat is het juist wel. De moeite om hem om te ruilen. Het is net die wrat op de kin van je oudtante. Je gaat er steeds meer naar kijken en aan ergeren
Maar het was al een heel avontuur om het apparaat aan de muur te bevestigen. Ik denk niet dat mijn vrouw het trekt als we heel het 'riedeltje' opnieuw moeten doen. :')

Daarnaast loop je het risico dat je een 'slechter' paneel treft bij de volgende. Op die ene dode pixel na is het huidige paneel subliem! :)

Zojuist nog even snel Netflix en YouTube gekeken en ik had al moeite om de pixel opnieuw te zien. Goed teken dus! d:)b Maar goed, ik zal er even een nachtje over slapen.

• NoahAmber
  • Niet online
Yonix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Maar goed, ik zal er even een nachte over slapen.
Doen, dan beslissen wat je doet en het loslaten. Net zoals bij je oudtante...alhoewel... ;)
[...]

Maar het was al een heel avontuur om het apparaat aan de muur te bevestigen. Ik denk niet dat mijn vrouw het trekt als we heel het 'riedeltje' opnieuw moeten doen. :')

Daarnaast loop je het risico dat je een 'slechter' paneel treft bij de volgende. Op die ene dode pixel na is het huidige paneel subliem! :)

Zojuist nog even snel Netflix en YouTube gekeken en ik had al moeite om de pixel opnieuw te zien. Goed teken dus! d:)b Maar goed, ik zal er even een nachte over slapen.
Hoe heb je die dode pixel ontdekt?
Bij normaal TV kijken zou dit niet op moeten vallen.
Een oplichtende pixel valt uiteraard wel op.

• Light21M
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Test het zelf even...En als je geen C9 hebt?! Wat boeit het jou.....
nvm, zie dat er een firmware fix is uitgekomen daarvoor.

Misschien omdat ik iemand ken die wel een C9 heeft met dit probleem toevallig?

[ Voor 70% gewijzigd door Light21M op 27-07-2020 20:27 ]

• NoahAmber
  • Niet online
Light21M schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Misschien omdat ik iemand ken die wel een C9 heeft met dit probleem toevallig?
Vraag het dan aan hem....Jij hebt er geen dus het moet je eigenlijk geen reet uitmaken

• Light21M
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Vraag het dan aan hem....Jij hebt er geen dus het moet je eigenlijk geen reet uitmaken
Hij stelt de vraag en ik vraag het bij jullie gezien jullie "experten" zijn die nu over deze tv beschikken maar gezien het jullie niet opvalt weten jullie er niks van af. duidelijk.

Bedankt voor uw giftige bijdrage en het onnodig afgeven op iemand die een oprechte vraag stelt.

Maar ik geef u een tip, wil je niet deftig antwoorden zwijgt dan want "mensen" die mij persoonlijk aanvallen is kinderlijk gedrag t.o.v. een fatsoenlijke discussie te voeren.

[ Voor 58% gewijzigd door Light21M op 27-07-2020 20:42 ]

• Yonix
HoppyF schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Hoe heb je die dode pixel ontdekt?
Bij normaal TV kijken zou dit niet op moeten vallen.
Een oplichtende pixel valt uiteraard wel op.
Moest iets uit het televisiemeubel hebben en liet vervolgens mijn blik op de televisie vallen. Per toeval ontdekt dus. Het kan dus zijn dat de pixel al enige tijd stück is. :)

Maar goed, zojuist het NOS Journaal gekeken en nu weer aan de 'Ghost of Tsushima' op de PlayStation 4 Pro. All is well; ben nog steeds tevreden over mijn C9. :)

• Dropj
Kleine spoed vraag!

In hoeverre is een soundbar van belang bij een (lg) oled. Mijn vriendin wil absoluut geen soundbar en ik mag nu een soundbar op de voorwaarde dat ik 3 JAAR geen nieuwe electronic mag kopen.. (dus geen ps5 etc.) aangezien ik gek ben op de nieuwste ‘speeltjes’.

ik heb tot 00:00 uur om te beslissen dus alle adviezen zijn welkom! Bizarre vraag I know 😂

[ Voor 3% gewijzigd door Dropj op 27-07-2020 22:32 ]

• Dropj
Dropj schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:18:
Kleine spoed vraag!

In hoeverre is een soundbar van belang bij een (lg) oled. Mijn vriendin wil absoluut geen soundbar en ik mag nu een soundbar op de voorwaarde dat ik 3 JAAR geen nieuwe electronic mag kopen.. (dus geen ps5 etc.) aangezien ik gek ben op de nieuwste ‘speeltjes’.

ik heb tot 00:00 uur om te beslissen dus alle adviezen zijn welkom! Bizarre vraag I know 😂

Echt een bizarre vraag maar
Kleine edit: als ik wel wat koop in die drie jaar mag zij een kat wat ik absoluut niet wil😅

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:07
Dropj schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:23:
[...]

Kleine edit: als ik wel wat koop in die drie jaar mag zij een kat wat ik absoluut niet wil😅
Wordt het een Perzische kat of een oosterse korthaar, die vallen minder uit voor de PS5

• CyBeRSPiN
@Dropj geen soundbar joh, ga voor 5.1 met een AVR en goede boxjes. Vast wel te regelen in ruil voor een leuke kitten 😺
Ik was destijds ook anti kat, nu hebben we er 3 :P

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:00
the-body schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:39:
Merkte vanavond dat de Amazon Prime niet meer werkt op mijn 55C7. Hij blijft met een cirkeltje laden maar er gebeurt niks. Meer mensen hier last van nu?
App werkt wel gewoon, alleen niet bij elke film werkt de HDR? Joker en Dr Sleep werken bv niet in HDR terwijl dit er wel bij staat.

• Dropj
CyBeRSPiN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:39:
@Dropj geen soundbar joh, ga voor 5.1 met een AVR en goede boxjes. Vast wel te regelen in ruil voor een leuke kitten 😺
Haha, daar staat een dierentuin tegenover😂

Voor de tv moest ik al moeite doen ondanks dat ik deze zelf aanschaf maar met zo’n dure en mooie tv moet er wel een beetje geluid uit komen en de interne speakers lijkt me dan onvoldoende denk ik..

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:36
Kleine spoed vraag!

Vrouw inruilen?

Soundbar kan zeker meerwaarde hebben. Kijk alleen wel naar het spul van 300 euro of meer. Die goedkope dingen doen niet zo veel. Kijk is naar een mooie denon of yamaha, Samsung van pak en beet 400/500 met losse sub en je ervaart zeker de meerwaarde

pricewatch: Samsung HW-Q70R

pricewatch: LG SL10YG

[ Voor 13% gewijzigd door NL_Scratch op 27-07-2020 22:52 ]

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
CyBeRSPiN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:39:
😂😂😂 3 katten. Wat heb jij daar dan wel niet voor terug gekregen?

• Dropj
NL_Scratch schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Vrouw inruilen?

Soundbar kan zeker meerwaarde hebben. Kijk alleen wel naar het spul van 300 euro of meer. Die goedkope dingen doen niet zo veel. Kijk is naar een mooie denon of yamaha, Samsung van pak en beet 400/500 met losse sub en je ervaart zeker de meerwaarde

Vrouw inruilen is altijd een optie haha

Ik dacht zelf aan de Sonos Arc of een Bose 700
Dropj schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:55:
[...]

Vrouw inruilen is altijd een optie haha

Ik dacht zelf aan de Sonos Arc of een Bose 700
Ik zou niet meteen een soundbar aanschaffen als je het geluid van de TV (bij jou thuis) nog niet gehoord hebt.
Ik weet dat je de GX wil die (vermoedelijk) wat minder goed geluid geeft dan een C9.
Zelf kan ik dit niet bevestigen want ik heb de GX niet gehoord/gezien.
Je kunt als het geluid tegen valt altijd nog een soundbar kopen en eronder hangen.

• Dropj
HoppyF schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Ik zou niet meteen een soundbar aanschaffen als je het geluid van de TV (bij jou thuis) nog niet gehoord hebt.
Ik weet dat je de GX wil die (vermoedelijk) wat minder goed geluid geeft dan een C9.
Zelf kan ik dit niet bevestigen want ik heb de GX niet gehoord/gezien.
Je kunt als het geluid tegen valt altijd nog een soundbar kopen en eronder hangen.
Ik heb nog 50 minuten om te beslissen dus dat maakt het moeilijk 😅

Waarschijnlijk lukt het me anders ook wel om er eventueel een soundbar onder te krijgen dus neem denk het risico. Wil namelijk echt geen kat in huis maar wie weet kan ik over een tijdje meepraten met @CyBeRSPiN
Dropj schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:10:
[...]

Ik heb nog 50 minuten om te beslissen dus dat maakt het moeilijk 😅

Waarschijnlijk lukt het me anders ook wel om er eventueel een soundbar onder te krijgen dus neem denk het risico. Wil namelijk echt geen kat in huis maar wie weet kan ik over een tijdje meepraten met @CyBeRSPiN
Hier ook geen kat in huis maar wel aardig wat honden! 😉

Nou ja, het is wel zo dat een beetje goede soundbar wel een beter geluid zal geven tov van de interne TV luidsprekers ongeacht of dit een C9, CX of GX zal zijn.

Misschien kunnen GX bezitters nog wat zeggen over het geluid en of ze daarmee tevreden zijn.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

richy t schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:43:
[...]

App werkt wel gewoon, alleen niet bij elke film werkt de HDR? Joker en Dr Sleep werken bv niet in HDR terwijl dit er wel bij staat.
Nu net gecheckt, en de app werkt opeens weer. Wel met de nieuwe interface met profielen. Vreemd, want ik had nog gecheckt op updates toen hij het hiervoor niet deed.

Joker geeft bij mij ook aan HDR maar heeft het idd niet. Nieuwe interface is ook een stuk trager dan de vorige versie. Hebben ze goed gedaan....

This title is for sale, please send me a PM

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55

Win win!

En leuke nieuwe gadget en een kat!

Enne een vriend van tweakers gaf je zomaar een PS5 :P
Dat jij hem daarvoor geld hebt gegeven weet ze natuurlijk niet :P

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
[...]

Zojuist nog even snel Netflix en YouTube gekeken en ik had al moeite om de pixel opnieuw te zien. Goed teken dus! d:)b Maar goed, ik zal er even een nachtje over slapen.
1 dode pixel ie je niet eens van een meter afstand man, lekker laten zitten als de uniformiteit en andere zaken goed zijn

• Pjotr22
  • Laatst online: 21-11 19:17
HoppyF schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Gefeliciteerd met de aanschaf! :)
Maar wat moet je met een zwevend TV meubel?
Hang je TV gewoon aan de muur, geen meubel nodig, staat mooier en kost minder.
Muurbeugel kost maar een paar tientjes.
(Oops! Verkeerd gelezen het is een GX die wordt geleverd met een muurbeugel....)

Vroeger had je een TV meubel nodig om alle mogelijke meuk in onder te brengen zoals een receiver, videorecorder, DVD speler, media player enz.
Dat hoeft allemaal niet meer.
Waar moet ik die meuk dan laten volgens jou?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:29
geerteke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Klopt, plex app op lg zal in jou geval aan synology nas opdracht geven om te transcoderen. Het gaat dus niet dts doorsturen.
Ook niet wanneer je PLEX installeert op de synology? Heb je dan nog steeds geen DTS?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• geerteke
sjorremans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:07:
[...]

Ook niet wanneer je PLEX installeert op de synology? Heb je dan nog steeds geen DTS?
Nee, ik heb plex op mijn synology en plex app op lg C9, works like a charm . Heb overigens ook die heos bar in 5.1. Perfecte combinatie. Heb voor de aanschaf op het plex forum ( kan ook lg plex app site zijn) gelezen dat de ganse keten (tv incluis dus) dts moet ondersteunen gezien anders getranscendeerd wordt. Oplossing kan bv een apple tv zijn die je dan aansluit op een hdmi ingang van je heos bar. Anders best nog zoeken achter een B9 of C9. Succes

• sjorremans
geerteke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Nee, ik heb plex op mijn synology en plex app op lg C9, works like a charm . Heb overigens ook die heos bar in 5.1. Perfecte combinatie. Heb voor de aanschaf op het plex forum ( kan ook lg plex app site zijn) gelezen dat de ganse keten (tv incluis dus) dts moet ondersteunen gezien anders getranscendeerd wordt. Oplossing kan bv een apple tv zijn die je dan aansluit op een hdmi ingang van je heos bar. Anders best nog zoeken achter een B9 of C9. Succes
Ga het deze week toch nog maar eens proberen. Ik had gehoopt dat wanneer je plex op je synology installeert, dit DTS zou afhandelen en naar je externe receiver zou kunnen sturen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• geerteke
sjorremans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:31:
[...]

Ga het deze week toch nog maar eens proberen. Ik had gehoopt dat wanneer je plex op je synology installeert, dit DTS zou afhandelen en naar je externe receiver zou kunnen sturen.
Ik wens je oprecht succes toe maar die ganse discussie over geen dts in de x serie gaat net over dit probleem. Hou ons op de hoogte als het toch moest lukken...

• sjorremans
geerteke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Ik wens je oprecht succes toe maar die ganse discussie over geen dts in de x serie gaat net over dit probleem. Hou ons op de hoogte als het toch moest lukken...
Die discussie heb ik inderdaad voorbij zien komen.. maar dacht ook gelezen te hebben dat wanneer je een externe afspeelbron hebt DTS dan wel mogelijk is.
Nu ben ik in de veronderstelling geweest dat een NAS met plex ook een externe afspeelbron is en je dus de mogelijkheid hebt tot DTS met een receiver en/of soundbar.

Ik kan natuurlijk ook helemaal mis zitten hier :+

**
Ben bang dat je gelijk hebt inderdaad, als ik onderstaande link een beetje lees.
https://www.reddit.com/r/...g_cx_mean_for_me/fpwm733/

Als ik het dan goed begrijp gaat het er dan zo uit zien.

LG TV -> soundbar op de eARC aansluiting van mijn soundbar?
En dan een apple tv of nvidia shield aansluiten op de HDMI in ingang van mijn soundbar?

[ Voor 23% gewijzigd door sjorremans op 28-07-2020 09:12 ]

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Sinds afgelopen donderdag heb ik een 65" E9 staan die ik voor een mooie prijs kon vinden als upgrade van mijn 55" B6.
Beeld is natuurlijk weer fantastisch maar de YouTube app blijf aan de lopende band crashen en soms crasht de hele tv mee. Soms gaat alles op zwart en reset de tv na een minuut en kan ik weer wat doen. Maar soms valt ie uit en blijft ie na een paar minuten in standby of crasht hij zo hard dat de stroom er af moet. Lijkt vooralsnog alleen bij YouTube te gebeuren maar ik heb nog niet veel andere apps getest.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de hele tv een reset gegeven.
Heeft iemand wel eens een vergelijkbaar probleem gehad?
Het gebeurt bij ongeveer de helft van de filmpjes die ik start en is behoorlijk irritant.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pjotr22 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:22:
[...]

Waar moet ik die meuk dan laten volgens jou?
Kringloop, VA Tweakers, Marktplaats?
Het mooie van een GX is dat je het minimaal kunt houden.
Hooguit nog een soundbar eronder en klaar!
Geen TV meubels, losse kastjes en luidsprekers.
Ook goed voor de WAF.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HoppyF schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Kringloop, VA Tweakers, Marktplaats?
Het mooie van een GX is dat je het minimaal kunt houden.
Hooguit nog een soundbar eronder en klaar!
Geen TV meubels, losse kastjes en luidsprekers.
Ook goed voor de WAF.
En dat speelt je zorgvuldig verzamelde dvd/bluray collectie lekker af?

Leuk dat minimale, maar wat er ook gebeurt, receiver, 5.1, platenspeler etc zal ik toch kwijt moeten ergens.

Soundbar is leuk voor op de slaapkamer.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Precies, hoe speel je dan je UHD blu-rays of? Oh zeg je, geen discs meer kopen, maar digitaal. Prima. Kan de interne mediaplayer HD-audio formaten aan? Of iets beters dan DD+ met Atmos? En hoe zit het met games? Allemaal aan de Google Stadia of X-Cloud? Weet niet welke AAA titels er in de WebOS store worden aangeboden...

Ik had ook graag geminimalizeerd, maar alleen een xbox en receiver is door de verneukte e-arc passthrough implementatie uitgesloten. En los dat de interne arc-chip niet van deze tijd is laat ook de ingebouwde mediaspeler de nodige steekjes vallen bij het afspelen (naast het gemak van een Kodi met automatische subtitle add-ons etc.)
Zal misschien toch de tv als een 2.1 hub moeten gebruiken in de toekomst aangezien de 2020 Denon receivers maar 1 4k120 input hebben. Een goede BR/media speler (odroid kodi 120,-)), evt met extra hdmi-audio uitgang, kan prima op een 2.0 poort.

Mijn WAF accepteerd juist niet dat ik kapitaal vernietig door de 5.1 set met zwarte vloerstaanders te vervangen door grijze melkpakjes. Maar doordat ik nieuwe receiver nodig heb (1099,-) die ook atmos kan, gaan er waarschijnlijk wel een paar 0.0.2 speakertjes (300,-) bij komen boven de tv. Dus door gebrek aan DTS worden mijn kosten bijna verdubbeld :/

[ Voor 15% gewijzigd door Bacspin op 28-07-2020 11:38 ]

• H. Armor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 16:01
NL_Scratch schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Heb recent een B9 gekocht en ik vind het geluid niet eens zo slecht. Voor het betere kijk- en luisterwerk (films) wil ik het geluid toch upgraden. Heeft iemand advies? Ik mag nl. voor mijn verjaardag een soundbar aanschaffen, budget max. 400. Is het bij een LG TV niet gewoon beter een LG systeem te kopen? LG en bv. Samsung komt bij mij over als vloeken in de kerk. Of maakt dat allemaal niet uit?
Bacspin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:23:
Precies, hoe speel je dan je UHD blu-rays of? Oh zeg je, geen discs meer kopen, maar digitaal. Prima. Kan de interne mediaplayer HD-audio formaten aan? Of iets beters dan DD+ met Atmos? En hoe zit het met games? Allemaal aan de Google Stadia of X-Cloud? Weet niet welke AAA titels er in de WebOS store worden aangeboden...

Ik had ook graag geminimalizeerd, maar alleen een xbox en receiver is door de verneukte e-arc passthrough implementatie uitgesloten. En los dat de interne arc-chip niet van deze tijd is laat ook de ingebouwde mediaspeler de nodige steekjes vallen bij het afspelen (naast het gemak van een Kodi met automatische subtitle add-ons etc.)
Zal misschien toch de tv als een 2.1 hub moeten gebruiken in de toekomst aangezien de 2020 Denon receivers maar 1 4k120 input hebben. Een goede BR/media speler (odroid kodi 120,-)), evt met extra hdmi-audio uitgang, kan prima op een 2.0 poort.

Mijn WAF accepteerd juist niet dat ik kapitaal vernietig door de 5.1 set met zwarte vloerstaanders te vervangen door grijze melkpakjes. Maar doordat ik nieuwe receiver nodig heb (1099,-) die ook atmos kan, gaan er waarschijnlijk wel een paar 0.0.2 speakertjes (300,-) bij komen boven de tv. Dus door gebrek aan DTS worden mijn kosten bijna verdubbeld :/
DVD’s liggen hier al een tijdje in dozen te verstoffen.
Niet meer nodig dus.
Eventuele films/series die niet zo met streaming binnen te halen zijn kan ik via mijn NAS af laten spelen.
Ok, als je de beste kwaliteit wil dan zul je een Ultra Blu-ray moeten gebruiken en dan ook het liefst een 7.1.2 audioset erbij.
Alles kan maar zoveel ga ik er niet in investeren.
Wellicht komt er hier nog een keer een soundbar bij maar alle (DVD/video/media)spelers, receiver en luidsprekers zijn hier allemaal naar zolder verhuisd.

• geerteke
sjorremans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Die discussie heb ik inderdaad voorbij zien komen.. maar dacht ook gelezen te hebben dat wanneer je een externe afspeelbron hebt DTS dan wel mogelijk is.
Nu ben ik in de veronderstelling geweest dat een NAS met plex ook een externe afspeelbron is en je dus de mogelijkheid hebt tot DTS met een receiver en/of soundbar.

Ik kan natuurlijk ook helemaal mis zitten hier :+

**
Ben bang dat je gelijk hebt inderdaad, als ik onderstaande link een beetje lees.
https://www.reddit.com/r/...g_cx_mean_for_me/fpwm733/

Als ik het dan goed begrijp gaat het er dan zo uit zien.

LG TV -> soundbar op de eARC aansluiting van mijn soundbar?
En dan een apple tv of nvidia shield aansluiten op de HDMI in ingang van mijn soundbar?
Helemaal juist 🙌🏻

• sjorremans
Misschien een domme vraag, voordat ik straks een Apple TV of Nvidia Shield aanschaf..
De Apple TV gaat dan gebruikt worden om films te kijken (streamen vanaf m'n nas).. wordt het beeld dan door gegeven via de HDMI ingang op mijn soundbar en vervolgens stuurt de soundbar het beeld door naar de tv? Aangezien de Apple TV en Nvidia Shield maar 1 HDMI aanslutiing hebben?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

geerteke schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Ik ben iets meer gerust gesteld. Bij mij zat het probleem dat ik helemaal geen geluid kreeg uit mijn Heos bar als het een dts audiotrack betrof. Dus ik was bang dat ik perse een extra apparaat moest nemen. Ik heb niet de behoefte om DTS / 5.1 te luisteren als ik tv/film kijk op de 65GX. Heb alleen de heos bar namelijk.

Gelukkig kun je op de PLEX app (van de tv) DTS deselecteren, waardoor je gewoon PCM geluid wordt doorgestuurd naar de heos bar. Mijn probleem is dus opgelost.

Voor DTS kijk ik in mijn bios (wip) zie andere topic :+
sjorremans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Misschien een domme vraag, voordat ik straks een Apple TV of Nvidia Shield aanschaf..
De Apple TV gaat dan gebruikt worden om films te kijken (streamen vanaf m'n nas).. wordt het beeld dan door gegeven via de HDMI ingang op mijn soundbar en vervolgens stuurt de soundbar het beeld door naar de tv? Aangezien de Apple TV en Nvidia Shield maar 1 HDMI aanslutiing hebben?
TV HDMI naar soundbar (indien deze een pass through functie heeft). Apple TV HDMI naar soundbar en je bent klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Mystikal op 28-07-2020 13:14 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• pwh53
  • Laatst online: 14-11 17:05
H. Armor schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Heb recent een B9 gekocht en ik vind het geluid niet eens zo slecht. Voor het betere kijk- en luisterwerk (films) wil ik het geluid toch upgraden. Heeft iemand advies? Ik mag nl. voor mijn verjaardag een soundbar aanschaffen, budget max. 400. Is het bij een LG TV niet gewoon beter een LG systeem te kopen? LG en bv. Samsung komt bij mij over als vloeken in de kerk. Of maakt dat allemaal niet uit?
deze past er mooi bij,iets boven budget,of misschien na een beetje zoeken,iets goedkoper.
pricewatch: LG SL9YG
pak je met de kerstdagen,als kado, de spk-8 set erbij

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Buzzie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Hmmm balen.....dan maar kijken hoe ik dat kan gaan oplossen voor al mijn films.
Werkt dat anders dan via plex een ondertitel downloaden (SRT) ??
Want dat had ik gisteren ook gedaan en ook dan wilde hij niet afspelen
Je kunt toch gewoon in de film links onderin op het tandwieltje drukken, dan naar streams gaan en daar bij ondertitels automatisch eentje kiezen die Plex dan voor je download.

Daarnaast kun je met de ingebouwde agent automatisch de ondertitels in de gewenste taal downloaden bij het opzoeken van de metadata.

Handmatig downloaden of hernoemen van ondertitels buiten plex om is iets wat ik al 5 jaar niet meer doe.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Als je Plex gebruikt op een NAS die transcoding ondersteund (zoals bijvoorbeeld de Play of de plus versies van Synology) of voldoende rekenkracht heeft dan kun je prima films met DTS of DTS-HD sporen afspelen op je TV die geen DTS ondersteund. Je nas zal het live omzetten van DTS of DTS-HD naar een formaat dat de LG TV ondersteund.

Recent heeft Plex de app voor LG geupdate zodat ook de CX (2020) model goed werkt. Ik heb zelf een DS218+ en een CX LG uit 2020 en alles speelt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Agima! op 28-07-2020 14:34 ]

• sjorremans
Agima! schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:32:
Als je Plex gebruikt op een NAS die transcoding ondersteund (zoals bijvoorbeeld de Play of de plus versies van Synology) of voldoende rekenkracht heeft dan kun je prima films met DTS of DTS-HD sporen afspelen op je TV die geen DTS ondersteund. Je nas zal het live omzetten van DTS of DTS-HD naar een formaat dat de LG TV ondersteund.

Recent heeft Plex de app voor LG geupdate zodat ook de CX (2020) model goed werkt. Ik heb zelf een DS218+ en een CX LG uit 2020 en alles speelt prima.
Ik ga dit zo gelijk eens proberen, onlangs Plex op mijn (oude) Synology DS1511+ gezet.
Scheelt toch weer 200 euro voor een Apple TV of een NVidia Shield :+

Tenzij mijn DS1511+ dit niet trekt uiteraard, is al een oud beestje ondertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjorremans op 28-07-2020 14:36 ]

• geerteke
sjorremans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:35:
[...]

Ik ga dit zo gelijk eens proberen, onlangs Plex op mijn (oude) Synology DS1511+ gezet.
Scheelt toch weer 200 euro voor een Apple TV of een NVidia Shield :+

Tenzij mijn DS1511+ dit niet trekt uiteraard, is al een oud beestje ondertussen.
Daar vrees ik voor, dat is een toestel uit 2015, ik heb er een uit de 2018 reeks en die trekt dat niet ( transcoderen) als dat wel zou lukken denk ik dat het wel kan werken. Succes!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 13:36
pwh53 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:14:
[...]

deze past er mooi bij,iets boven budget,of misschien na een beetje zoeken,iets goedkoper.
pricewatch: LG SL9YG
pak je met de kerstdagen,als kado, de spk-8 set erbij
Lijkt mij een prima keuze.
Gewoon ff de pricewatch in de gaten houden en je scoort een prima upgrade voor je tv.

• Vulcan750
  • Laatst online: 21:36
rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:54:
Sinds afgelopen donderdag heb ik een 65" E9 staan die ik voor een mooie prijs kon vinden als upgrade van mijn 55" B6.
Beeld is natuurlijk weer fantastisch maar de YouTube app blijf aan de lopende band crashen en soms crasht de hele tv mee. Soms gaat alles op zwart en reset de tv na een minuut en kan ik weer wat doen. Maar soms valt ie uit en blijft ie na een paar minuten in standby of crasht hij zo hard dat de stroom er af moet. Lijkt vooralsnog alleen bij YouTube te gebeuren maar ik heb nog niet veel andere apps getest.
Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de hele tv een reset gegeven.
Heeft iemand wel eens een vergelijkbaar probleem gehad?
Het gebeurt bij ongeveer de helft van de filmpjes die ik start en is behoorlijk irritant.
Echt geen idee, maar ik kan je wel zeggen dat ik dit probleem met mijn 65E9 absoluut niet heb. Misschien iets in de hardware niet in orde...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vulcan750 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:57:
[...]

Echt geen idee, maar ik kan je wel zeggen dat ik dit probleem met mijn 65E9 absoluut niet heb. Misschien iets in de hardware niet in orde...
Thanks. Goed om te horen. Vanmorgen alleen maar ellende met crashende apps. Niet alleen YouTube. Kom net thuis en nu gaat ie niet eens meer aan.
Heb al met de winkel gebeld maar die willen dat ik eerst LG bel. En ik heb dat ding pas sinds donderdag.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@sjorremans, ik zie je regelmatig "mijn soundbar" gebruiken, maar welke soundbar heb je eigenlijk, of kijk ik er overheen?

Testing, one, two ...

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Gisteren eens aan het klooien geweest met m'n CX en NAD C658 combinatie. Die laatste heeft (in de standaard uitvoering) geen HDMI en is dus via TOSLINK aangesloten op de CX.
Gevolg: volume kan ik niet aanpassen met de LG Magic Remote.

Via de device manager heb ik toen de NAD aangemeld als een Bluetooth speaker/Soundbar op de optical ingang en dan moet je een soort wizard doorlopen en probeert hij telkens het andere apparaat (in dit geval de NAD) te bedienen. Hij lijkt door een aantal instructiesets/kanalen van afstandsbedieningen te lopen, tot hij er eentje vindt die werkt.

Gevolg: nu kan ik weer met de Magic Remote het volume wijzigen (op de NAD dus!).

Enige dat nog irritant is, is dat de Magic Remote alleen IR signalen (die de NAD nodig heeft) uitstuurt als de tv uitstaat. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld geen extra commando's (mute, source select) aanleren omdat als de tv dan aanstaat, hij geen IR signalen meer verstuurt...

PSN: Sluuz

• Vulcan750
rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Thanks. Goed om te horen. Vanmorgen alleen maar ellende met crashende apps. Niet alleen YouTube. Kom net thuis en nu gaat ie niet eens meer aan.
Heb al met de winkel gebeld maar die willen dat ik eerst LG bel. En ik heb dat ding pas sinds donderdag.
Dit moet een technische fout zijn volgens mij.
Binnen 14 dagen (dacht ik) zou omruilen geen probleem moeten zijn. De winkel moet dit oplossen en niet jou met dit probleem opzadelen. Via internet gekocht kan je de tv sowieso retour doen. Succes ermee!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dank je! Sta voor de tweede keer vandaag al voor meer dan 15 minuten in de wacht bij arts & crafts.
LG stelde namelijk meteen correct dat ik het met de winkel moet regelen. Lekker begin dit. Maar goed, ik dwaal af.

• sjorremans
hardware-lover schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:15:
@sjorremans, ik zie je regelmatig "mijn soundbar" gebruiken, maar welke soundbar heb je eigenlijk, of kijk ik er overheen?
Excuses, je hebt gelijk. Ik heb een Bose Soundtouch 300 soundbar.

rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:27:
Dank je! Sta voor de tweede keer vandaag al voor meer dan 15 minuten in de wacht bij arts & crafts.
LG stelde namelijk meteen correct dat ik het met de winkel moet regelen. Lekker begin dit. Maar goed, ik dwaal af.
Nou succes...
Je weet toch dat Art Craft geen lid meer is van Thuiswinkel?
Probeer maar snel retour te sturen. Daar heb je recht op.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist een 500gb crucial met een verloop kabel aangesloten op mijn LG C9.
Lijkt erop dat deze alleen werkt op de USB ingang aan de zijkant? Klopt dit? Komt me net iets onhandiger uit kwa kabel eerlijk gezegd.

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40
Sinds 1 week de C9 in huis, fantastisch beeld, maar ik heb het idee dat het beeld soms schokt, via Netflix en/of via Nvidia TV Shield.
Iemand die weet hoe ik dit uit kan testen via een bestand met een usb-stick?

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Agima! schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Je kunt toch gewoon in de film links onderin op het tandwieltje drukken, dan naar streams gaan en daar bij ondertitels automatisch eentje kiezen die Plex dan voor je download.

Daarnaast kun je met de ingebouwde agent automatisch de ondertitels in de gewenste taal downloaden bij het opzoeken van de metadata.

Handmatig downloaden of hernoemen van ondertitels buiten plex om is iets wat ik al 5 jaar niet meer doe.
Klopt.
Dat heb ik ook getest bij 1 film.
En die downloadde ook netjes een SRT bestand zag ik want ik zag namelijk dat die geselecteerd stond terwijl het daarvoor PGS was of helemaal niets.
Maar ook met die SRT geselecteerd wilde Plex de film niet afspelen.

Heb Plex vervolgens gestart vanaf mijn Nvidia Shield en dat werkt prima.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjorremans schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:41:
[...]
Excuses, je hebt gelijk. Ik heb een Bose Soundtouch 300 soundbar.
Duidelijk zo. Ik lees wat tegenstrijdige berichten over dit type soundbar, iets om rekening mee te houden voordat je geld uit gaat geven en het daarna tegen gaat vallen.

Op diverse plaatsen wordt geschreven (oa hier), dat deze soundbar weliswaar HDCP2.2 4k/60Hz ondersteund maar geen HDR. (HDMI 2.0 zonder a/b toevoeging verwacht ik dan).

Mocht je dus HDR materiaal via een externe bron af willen spelen, dan zou het rechtstreeks via de TV moeten gaan (met audio via ARC of optisch).

Even goed uitzoeken hoe het precies zit voordat een Shield, Apple of ander type media-speler wordt aangekocht.

Testing, one, two ...

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:25
rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:27:
Op zich is het niet zo raar dat de winkel je aanraadt om even met LG te bellen zodat zij een troubleshoot kunnen doen, hoewel dat in de praktijk ook niet verder gaat dan een advies om de app opnieuw te installeren en de tv te resetten. Heb je al gedaan dus heb je niks aan. Vanuit een service oogpunt zou het winkel wel hebben gesierd je zelf te helpen. Maar zoals al gezegd: hup inleveren dat ding en of omruilen voor een nieuwe of ergens anders de tv kopen. Ik zou het laatste doen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wren schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:55:
[...]

Op zich is het niet zo raar dat de winkel je aanraadt om even met LG te bellen zodat zij een troubleshoot kunnen doen, hoewel dat in de praktijk ook niet verder gaat dan een advies om de app opnieuw te installeren en de tv te resetten. Heb je al gedaan dus heb je niks aan. Vanuit een service oogpunt zou het winkel wel hebben gesierd je zelf te helpen. Maar zoals al gezegd: hup inleveren dat ding en of omruilen voor een nieuwe of ergens anders de tv kopen. Ik zou het laatste doen.
Tja, ik neig nu ook naar het laatste. Ze willen hem nu gaan omruilen, wss tegen het einde van de week. Leuk detail is dat de tv gisteren al niet meer op voorraad was dus ik heb al nagevraagd of ze hem wel om kúnnen ruilen. Heb daar helaas geen antwoord op gehad. Mijn 55" B6 staat inmiddels weer in de woonkamer. Ook nog een mooi toestel maar na 65" voelt het wel klein ;-)

• Wren
rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:19:
[...]

Tja, ik neig nu ook naar het laatste. Ze willen hem nu gaan omruilen, wss tegen het einde van de week. Leuk detail is dat de tv gisteren al niet meer op voorraad was dus ik heb al nagevraagd of ze hem wel om kúnnen ruilen. Heb daar helaas geen antwoord op gehad. Mijn 55" B6 staat inmiddels weer in de woonkamer. Ook nog een mooi toestel maar na 65" voelt het wel klein ;-)
Oh ja,je hebt een 9 serie.dan is het idd even afwachten of die nog te krijgen is. Een cx is een stapje lager dus je zou kunnen mikken op een gx als je dat wat vindt en de E9 is er niet meer?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Wren schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:26:
[...]

Oh ja,je hebt een 9 serie.dan is het idd even afwachten of die nog te krijgen is. Een cx is een stapje lager dus je zou kunnen mikken op een gx als je dat wat vindt en de E9 is er niet meer?
Ja, zeker goede punten. Ik wacht even af of ze morgen met een oplossing komen. Misschien dat ze een ander model aanbieden. Ik ben benieuwd.
Thanks voor het meedenken.

rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:30:
[...]

Ja, zeker goede punten. Ik wacht even af of ze morgen met een oplossing komen. Misschien dat ze een ander model aanbieden. Ik ben benieuwd.
Thanks voor het meedenken.
Ik ben benieuwd met wat voor voorstel ze gaan komen.
Zoals je al zegt is de voorraad E9’s beperkt.

• Vulcan750
Wren schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:26:
[...]
Een E9 heeft een soundbar en klinkt net wat lekkerder dan een C9/CX. Qua geluid doe je met een GX echt twee stappen terug. (die klinkt weer net iets minder dan een C9/CX)

• Wren
Vulcan750 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Een E9 heeft een soundbar en klinkt net wat lekkerder dan een C9/CX. Qua geluid doe je met een GX echt twee stappen terug. (die klinkt weer net iets minder dan een C9/CX)
Jawel maar ik weet niet of de poster het geluid belangrijk vond of de e9 voor een goede prijs kon krijgen het om een andere reden nam. Aangezien er geen EX oid meer is moet hij toch op zoek naar iets anders als er geen E9 meer is.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

het geluid was bij mij idd geen belangrijke factor aangezien alles toch naar een AVR gaat. Ik wilde juist wel graag een 9 serie omdat die nog DTS ondersteund en ik niet echt voordelen zag in de X serie ten opzichte van de 9 serie.
Mochten ze me nu een CX aanbieden dan ga ik waarschijnlijk wel akkoord. Ik heb namelijk wel ontdekt dat de X serie Gsync boven de 60hz voor 4K kan. Het is heel onduidelijk of de 9 serie dat gaan kunnen als er HDMI 2.1 apparatuur op de markt komt. De 9 serie heeft HDMI 2.1 op volledige snelheid maar de officiële specs zeggen Gsync tussen 40 en 60 hz voor 4K. Er zijn bronnen die zeggen dat dat met een firmware update makkelijk hoger kan maar dat is geen enkele garantie dat dat ook gebeurt.
Ik zal laten weten hoe dit verder gaat.

• Wren
rajackar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:53:
het geluid was bij mij idd geen belangrijke factor aangezien alles toch naar een AVR gaat. Ik wilde juist wel graag een 9 serie omdat die nog DTS ondersteund en ik niet echt voordelen zag in de X serie ten opzichte van de 9 serie.
Mochten ze me nu een CX aanbieden dan ga ik waarschijnlijk wel akkoord. Ik heb namelijk wel ontdekt dat de X serie Gsync boven de 60hz voor 4K kan. Het is heel onduidelijk of de 9 serie dat gaan kunnen als er HDMI 2.1 apparatuur op de markt komt. De 9 serie heeft HDMI 2.1 op volledige snelheid maar de officiële specs zeggen Gsync tussen 40 en 60 hz voor 4K. Er zijn bronnen die zeggen dat dat met een firmware update makkelijk hoger kan maar dat is geen enkele garantie dat dat ook gebeurt.
Ik zal laten weten hoe dit verder gaat.
LG heeft geen goede reputatie voor het uitbrengen van updates/features naar oudere modellen, dus snap het wel :)

• Vulcan750
Wren schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:47:
[...]
Jawel maar ik weet niet of de poster het geluid belangrijk vond of de e9 voor een goede prijs kon krijgen het om een andere reden nam. Aangezien er geen EX oid meer is moet hij toch op zoek naar iets anders als er geen E9 meer is.
Klopt, ik reageerde ook meer voor de volledigheid. Aangezien de meesten die een E9 kopen behalve het design ook de soundbar appreciëren. De GX is zeker een juweeltje om te zien, maar het geluid is wel minder dan van de CX. Kan ook niet anders met zulke mini-speakertjes, zo plat als deze tv is. Nog knap dat daar nog redelijk goed geluid vanaf komt! :)

Wren schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:18:
[...]

LG heeft geen goede reputatie voor het uitbrengen van updates/features naar oudere modellen, dus snap het wel :)
Noem mij één fabrikant die dit wel goed geregeld heeft? :?
Ben het met je eens dat dit minpunt is voor LG maar ook voor veel andere TV fabrikanten.
Het is niet voor niets dat de overheid dit wettelijk beter geregeld wil hebben zodat fabrikanten verplicht worden updates uit te blijven brengen.
(off topic: Apple doet het wel aardig goed met updates voor iPhones, het kan dus wel)
Vulcan750 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:38:
[...]

Klopt, ik reageerde ook meer voor de volledigheid. Aangezien de meesten die een E9 kopen behalve het design ook de soundbar appreciëren. De GX is zeker een juweeltje om te zien, maar het geluid is wel minder dan van de CX. Kan ook niet anders met zulke mini-speakertjes, zo plat als deze tv is. Nog knap dat daar nog redelijk goed geluid vanaf komt! :)
Bij een extra platte TV kun je ook het paneel geluid laten produceren.
Dit is immers een groot oppervlak.
Sony doet dit bijvoorbeeld.
(Acoustic Surface systeem)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Noem mij één fabrikant die dit wel goed geregeld heeft? :?
Ben het met je eens dat dit minpunt is voor LG maar ook voor veel andere TV fabrikanten.
Het is niet voor niets dat de overheid dit wettelijk beter geregeld wil hebben zodat fabrikanten verplicht worden updates uit te blijven brengen.
(off topic: Apple doet het wel aardig goed met updates voor iPhones, het kan dus wel)
Mijn B6 heeft ruim na de launch nog een HDR game mode gekregen en een update die de input lag van matig naar super goed heeft gebracht. Dus het kan wel ;)
Maar ik vertrouw er ook niet op hoor. Meestal stopt dat op de dag dat de nieuwe serie uit komt helaas.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Momenteel in het bezit van een OLED55B6v.

De laatste maanden valt mij op dat er een baan in het midden verschilt van kleur. Bij gewoon films en series valt het niet echt op , maar bij het kijken van voetbalwedstrijden juist wel (groene achtergrond maakt het extra zichtbaar)

Dit is geen burnin. Daar heb ik ook last van, maar is nauwelijks te zien en bij tv/films al helemaal niet.

Deze streep / baan echter irriteert me wel. Once seen, it cannot be unseen... om maar zo te noemen.

Nu is de tv inmiddels ruim 4 jaar oud, dus ik verwacht niks qua garantie (ook geen bon meer).

Iemand anders hier last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VUPAN3UE4pUXYdHCqfDDGxE3wg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1q8MMfUKZ141UlhDrfdKudji.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNe6uBik-jQAwnQGavfH238vsN4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mCU9x4O8xivx0Z9pbJIYhYaC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1rkKRE5o-sPI0oCQXZiXEX0fUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UZ4iRce74ZIpMSib2ooDQ9Hc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTaAqHTNhCHoYWD_asmahN1UeO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vMfVhzUOwlCl9w4DtkGouzuy.jpg?f=user_large

wijze woorden

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Altijd handig als je de doos weg gegooid hebt van je 65GX ivm cashback actie. Hopelijk volstaat een foto van het serienummer op de achterkant ook. Fingers crossed...

Basement Bios ---- Exo-S

• sjorremans
hardware-lover schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:35:
[...]

Duidelijk zo. Ik lees wat tegenstrijdige berichten over dit type soundbar, iets om rekening mee te houden voordat je geld uit gaat geven en het daarna tegen gaat vallen.

Op diverse plaatsen wordt geschreven (oa hier), dat deze soundbar weliswaar HDCP2.2 4k/60Hz ondersteund maar geen HDR. (HDMI 2.0 zonder a/b toevoeging verwacht ik dan).

Mocht je dus HDR materiaal via een externe bron af willen spelen, dan zou het rechtstreeks via de TV moeten gaan (met audio via ARC of optisch).

Even goed uitzoeken hoe het precies zit voordat een Shield, Apple of ander type media-speler wordt aangekocht.
Bedankt voor het uit zoeken!
Mocht ik weleen Apple of een Shield aanschaffen, sluit ik die dus aan op de HDMI-IN ingang van de soundbar? En de soundbar zendt het beeldsignaal dan door naar mijn TV?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Valandil schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:06:

De laatste maanden valt mij op dat er een baan in het midden verschilt van kleur. Bij gewoon films en series valt het niet echt op , maar bij het kijken van voetbalwedstrijden juist wel (groene achtergrond maakt het extra zichtbaar)

Dit is geen burnin. Daar heb ik ook last van, maar is nauwelijks te zien en bij tv/films al helemaal niet.

Deze streep / baan echter irriteert me wel. Once seen, it cannot be unseen... om maar zo te noemen.

Nu is de tv inmiddels ruim 4 jaar oud, dus ik verwacht niks qua garantie (ook geen bon meer).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik zou het alsnog melden bij LG. misschien mag je met een beetje bijbetaling de X versie krijgen?

''Nee'', heb je in ieder geval.

• pwh53
  • Laatst online: 14-11 17:05
Valandil schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
vertical banding heb ik binnen garantie gehad met een b6,1 van 18 cm breed aan de zijkant en 1 van 12 cm breed in het midden,c7 terug gekregen wegens gebrek aan onderdelen.
Pagina: 1 ... 301 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.