Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Mystikal schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:15:
Altijd handig als je de doos weg gegooid hebt van je 65GX ivm cashback actie. Hopelijk volstaat een foto van het serienummer op de achterkant ook. Fingers crossed...
Bij mijn CX hadden ze de doos incl tv een tijd in de regen laten staan. Hierdoor was precies de zijkant met de streepjescode en het serienummer dusdanig nat geworden dat die sticker helemaal doorweekt was. Tijdens het bezorgen heeft die doos waarschijnlijk tegen iets anders aangeschuurd waardoor het serienummer niet meer te lezen was. Die sticker was helemaal naar de klote.

Wel uitgeknipt, foto van gemaakt en ingestuurd voor de cashback. Die werd afgekeurd. Ik heb toen op die afkeurmail gereageerd en dit verhaal uitgelegd (met extra foto's van de natte doos) en de cashback opnieuw ingediend met een foto van het serienummer aan de achterkant van de tv. Toen is hij alsnog goedgekeurd.

Succes!

PSN: Sluuz

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Hamazaki schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:35:
[...]

ik zou het alsnog melden bij LG. misschien mag je met een beetje bijbetaling de X versie krijgen?

''Nee'', heb je in ieder geval.
Heb ze net inderdaad maar een bericht gestuurd met alle foto's erbij.
Om nu een tv van 1800 euro in 4 jaar af te schrijven vind ik teveel van het goede.

wijze woorden

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjorremans schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:33:
[...]
Bedankt voor het uit zoeken!
Mocht ik weleen Apple of een Shield aanschaffen, sluit ik die dus aan op de HDMI-IN ingang van de soundbar? En de soundbar zendt het beeldsignaal dan door naar mijn TV?
Dat kan idd. Ik wilde echter duidelijk maken dat je daardoor wellicht geen HDR via die mediaspeler op je tv gaat krijgen. Je levert dus de HDR mogelijkheid in om DTS audio te krijgen.

Testing, one, two ...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
hardware-lover schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Dat kan idd. Ik wilde echter duidelijk maken dat je daardoor wellicht geen HDR via die mediaspeler op je tv gaat krijgen. Je levert dus de HDR mogelijkheid in om DTS audio te krijgen.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

Wat jij zegt is inderdaad een afweging die ik zal moeten maken, tot nu bestaat mijn films/series collectie voornamelijk uit 1080p maar dan wel voor 90% DTS.
I
k ga aankomend weekend eerst nog maar eens verder stoeien met PLEX om te kijken of de films die DTS bevatten allemaal netjes worden omgezet door PLEX, dan is het probleem ook opgelost.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Valandil schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Heb ze net inderdaad maar een bericht gestuurd met alle foto's erbij.
Om nu een tv van 1800 euro in 4 jaar af te schrijven vind ik teveel van het goede.
Als dit inderdaad een bekend defect is (daar lijkt het wel op) heb je ook na 4 jaar recht op garantie.
Garantie is (in Nederland) immers niet beperkt tot 2 jaar.
Neem dus contact op met de winkel waar je de TV gekocht hebt.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
geerteke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Daar vrees ik voor, dat is een toestel uit 2015, ik heb er een uit de 2018 reeks en die trekt dat niet ( transcoderen) als dat wel zou lukken denk ik dat het wel kan werken. Succes!
Aan het typenummer te zien komt ie niet uit 2015 maar uit 2011. Maar niet alleen het jaartal is van belang. Ook in 2011 kwamen er NAS systemen uit met voldoende rekenkracht om een audio spoor te transcoden. De intel based synology systemen moet het wel lukken schat ik in. Als je zo'n light versie NAS hebt dan gaat het niet lukken nee. Zelfs niet als ie uit 2020 komt.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Agima! schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Aan het typenummer te zien komt ie niet uit 2015 maar uit 2011. Maar niet alleen het jaartal is van belang. Ook in 2011 kwamen er NAS systemen uit met voldoende rekenkracht om een audio spoor te transcoden. De intel based synology systemen moet het wel lukken schat ik in. Als je zo'n light versie NAS hebt dan gaat het niet lukken nee. Zelfs niet als ie uit 2020 komt.
Mijn DS1511+ komt inderdaad uit 2011, echt al een oud beestje :+
Aankomend weekend ga ik uitgebreid testen, de kans bestaat natuurlijk dat mijn nas het 9 jaar later niet aan kan.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
sjorremans schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Mijn DS1511+ komt inderdaad uit 2011, echt al een oud beestje :+
Aankomend weekend ga ik uitgebreid testen, de kans bestaat natuurlijk dat mijn nas het 9 jaar later niet aan kan.
Zorg wel dat je de nieuwste plex client op je TV hebt. Video transcoden gaat sowieso niet lukken. In die oude versie zat een bug dat hij video content naar 1080 ging transcoden zelfs als het hoger of gelijk aan 1080 was als het audiospoor niet compatible was met de LG TV. Ohja , en die nas kan geen subsinbranden dus die moeten via de overlay gaan. Dit is gebruikelijk bij SRT dus zal vermoedelijk geen probleem zijn.

Good luck!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 09:38

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Heb je hier toevallig al eens een oplossing voor gevonden? Ik ervaar dit probleem ook. YouTube via de browser gaat prima, alleen Ziggo go blijft haperen..

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

Mystikal

It never hurts to help!

Bintmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Heb je hier toevallig al eens een oplossing voor gevonden? Ik ervaar dit probleem ook. YouTube via de browser gaat prima, alleen Ziggo go blijft haperen..
Nee en ben inmiddels overgestapt naar de LG65GX :P
Daar heb ik het nog niet geprobeerd, maar volgens mij wordt het niet meer ondersteund door Ziggo.

Andere mensen met recente ervaringen?

Basement Bios ---- Exo-S

• maurits187
  • Laatst online: 18-09-2024
Heb sinds deze week de LG CX 55 en heb er vandaag ook een LG soudbar bijgekocht, de LG DSN8YG.
Ik had eerst de soundbar voor de tv geplaatst op het kastje, maar dat vond ik niet zo lijken.

Hij staat nu onder de tv, staat super goed. Vraag mij alleen af of Dolby Atmos nu wel werkt. Zoals ik gelezen heb stuurt de soundbar het geluid omhoog richting het plafond en dat kan nu dus niet :(

Of is het effect van Dolby Atmos op alleen een enkele soundbar te verwaarlozen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1Yj71SvzhHgK889DyjYMrduCpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arM2r6SIe0BA5aWv2YzEXfg0.jpg?f=fotoalbum_large

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 18:47
maurits187 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:00:
Heb sinds deze week de LG CX 55 en heb er vandaag ook een LG soudbar bijgekocht, de LG DSN8YG.
Ik had eerst de soundbar voor de tv geplaatst op het kastje, maar dat vond ik niet zo lijken.

Hij staat nu onder de tv, staat super goed. Vraag mij alleen af of Dolby Atmos nu wel werkt. Zoals ik gelezen heb stuurt de soundbar het geluid omhoog richting het plafond en dat kan nu dus niet :(

[Afbeelding]
Dat lijkt me niet zo moeilijk te testen? Zet wat atmos op met de bar op het kastje en er in en luister naar het verschil. De atmos bubble is niet groots van een enkele bar van dit type maar zeker hoorbaar dus ik denk dat je dat kwijt bent als hij er in staat.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• maurits187
marcovandam schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:08:
[...]

Dat lijkt me niet zo moeilijk te testen? Zet wat atmos op met de bar op het kastje en er in en luister naar het verschil. De atmos bubble is niet groots van een enkele bar van dit type maar zeker hoorbaar dus ik denk dat je dat kwijt bent als hij er in staat.
De bar klinkt idd beter op het kastje. Kan hem altijd met dolby atmos content de soundbar een beetje naar voren trekken of anders op het kastje zetten. Als de CX nu een beetje hoger was geweest kon hij mooi onder de tv staan. Zit eraan te denken om iets onder de voet te zetten van de tv. Zodat de tv een beetje hoger staat en dan de soundbar ervoor.

Toch raar dat lg de CX zo laag heeft gemaakt dat er eigenlijk geen soundbar voor kan

[ Voor 7% gewijzigd door maurits187 op 29-07-2020 15:18 ]

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:10
maurits187 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:00:

[Afbeelding]
Ik denk dat het sowieso niet zo'n goed idee is om de soundbar in de kast te plaatsen. De soundbar maakt gebruikt van weerkaatsing en dat wordt wel enigszins ingeperkt zo. Een erg realistische Atmos weergave zal het ook niet worden ben ik bang.

Zo'n mooie TV moet je toch ook ophangen? ;) Kan de soundbar in ieder geval bovenop.

• maurits187
Justevo schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat het sowieso niet zo'n goed idee is om de soundbar in de kast te plaatsen. De soundbar maakt gebruikt van weerkaatsing en dat wordt wel enigszins ingeperkt zo. Een erg realistische Atmos weergave zal het ook niet worden ben ik bang.

Zo'n mooie TV moet je toch ook ophangen? ;) Kan de soundbar in ieder geval bovenop.
Helaas kunnen wij de tv niet ophangen, omdat de indeling van onze woonkamer dat niet toelaat. Ophangen was idd het mooist geweest, maar dan moet je er wel recht voor kunnen zitten en dat wil bij ons echt niet.

Nou ja... anders maar wat minder mooi en dat zet ik hem wel weer op het kastje :) Zou de soundbar trouwens wel aan de muur kunnen bevestigen, boven de tv?

Ik zie trouwens dat de soundbar ARC weergeeft, maar hij zou EARC moeten weergeven. Was daar niet iets mee? Met de nieuwste soundbars van LG? Dat ze nog geen EARC kunnen weergeven

[ Voor 10% gewijzigd door maurits187 op 29-07-2020 15:37 ]

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
maurits187 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Helaas kunnen wij de tv niet ophangen, omdat de indeling van onze woonkamer dat niet toelaat. Ophangen was idd het mooist geweest, maar dan moet je er wel recht voor kunnen zitten en dat wil bij ons echt niet.

Nou ja... anders maar wat minder mooi en dat zet ik hem wel weer op het kastje :) Zou de soundbar trouwens wel aan de muur kunnen bevestigen, boven de tv?
Zoiets?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• maurits187
Haha geweldig, ja aan zoiets dacht ik ook.
maurits187 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Ik zie trouwens dat de soundbar ARC weergeeft, maar hij zou EARC moeten weergeven. Was daar niet iets mee? Met de nieuwste soundbars van LG? Dat ze nog geen EARC kunnen weergeven
Als de TV plat tegen de muur ophangen niet gaat kun je toch ook voor een draaibare muurbeugel kiezen?
De soundbar kan dan op het kastje en het geluid kan naar boven uitgestraald worden voor Atmos.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
sjorremans schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Bedankt voor het uit zoeken!
Mocht ik weleen Apple of een Shield aanschaffen, sluit ik die dus aan op de HDMI-IN ingang van de soundbar? En de soundbar zendt het beeldsignaal dan door naar mijn TV?
@oline]sjorremans Bedenk dat Apple TV ook geen DTS doorgeeft. Je kan dit omzeilen met Firecore die DTS omzet naar full lossless audio (naar je receiver als LPCM). Je hoort geen verschil met ~DTS. Volgens mij geeft de shield wel DTS door

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• maurits187
HoppyF schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Als de TV plat tegen de muur ophangen niet gaat kun je toch ook voor een draaibare muurbeugel kiezen?
De soundbar kan dan op het kastje en het geluid kan naar boven uitgestraald worden voor Atmos.
Een draaibare muurbeugel is idd ook nog een optie, had ik zelf nog niet aangedacht, thanks

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 12:20

pvr

Beste mensen,

Ik heb nu de LG 65EF950V oled tv(65inch), en wij zitten er op het dichts bij 2,5 meter, en de verte is 3,5 meter.

Wij zitten te kijken voor een LG OLED77C9, (75 inch)
De 65 inch is groot, maar kijkt goed.
Mijn vraag is, is 77 inch te groot, of maakt het tegenwoordig niet zoveel meer uit, qua beeld kwaliteit.

BVD Paul

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32
@pvr kijk eens een tijdje op 1,5 meter en oordeel zelf :)

• pvr

pvr

Bedankt, zal ik even testen ;)
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:19:
@pvr kijk eens een tijdje op 1,5 meter en oordeel zelf :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Wat ik mis op de LG C9 is een adblocker functie voor YouTube, man wat zijn die ads kut. Voor de rest zeer blij met mijn aanschaf.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
PK-1990 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:24:
Wat ik mis op de LG C9 is een adblocker functie voor YouTube, man wat zijn die ads kut. Voor de rest zeer blij met mijn aanschaf.
Volgens mij kan je een YouTube premium abonnement nemen, dan heb je geen reclame meer. d:)b

Verwijderd

Lieve mensen!!

Ik heb een vraag aan de kenners.

Sinds de laatste update van videoland een aantal weken geleden, hangt videoland bij het opstarten gelijk vast. Daarna doet alleen Netflix het nog, andere apps en instellingen hangen dan ook vast...
Als ik dan de stekker eruit haal en de tv opnieuw opstart, doet alles het weer... Het gaat om een LG OLED55CX6LA.
Heeft iemand hier ook last van of weet iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank!!

Vriendelijke groetjes
Koen

• pvr

pvr

Ik heb na de tip van CyBeRSPiN, toch de keuze gemaakt, voor een 65 inch, in plaats van 75 inch.
Bedankt :)

Alleen is mijn keuze gevallen op de LG OLED65C9PLA Zwart, of de LG OLED65CX6LA.
Ik wil een model met voet.

Er is wel een review van de LG OLED65C9PLA

https://tweakers.net/revi...w-top-tv-met-hdmi-21.html

Zit er veel verschil in deze 2 tv,s?
En welke is in jullie ogen de beste Keuze?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
edit: verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Exocet op 30-07-2020 08:09 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:14:
Heeft iemand hier ook last van of weet iemand een oplossing?
Ja hier hebben meer mensen last van, kijk alle laatste berichten maar over "Videoland". Er is helaas nog geen oplossing, videoland zegt bezig te zijn met een fix maar die is er helaas nu nog niet

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 30-07-2020 09:01 ]

• maurits187
Weet iemand of earc nu wel of niet werkt op de LG CX?
Met mijn aangesloten soundbar geeft hij alleen arc aan.

Google home gaf aan dat ik de CX kon toevoegen aan mijn huishouden. Dat heb ik gedaan, maar vanaf toen was hij onzichtbaar in google home. Het klopt toch dat de google assistent nog niet wordt ondersteund in Nederland door LG?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

Snippertje

Light up your life

maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:

Google home gaf aan dat ik de CX kon toevoegen aan mijn huishouden. Dat heb ik gedaan, maar vanaf toen was hij onzichtbaar in google home. Het klopt toch dat de google assistent nog niet wordt ondersteund in Nederland door LG?
Op je laatste vraag, klopt. Je kan wel de locatie veranderen (UK werkt).

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:45:

eARC werkt als je dit in je TV aanzet en de soundbar dit uiteraard ook ondersteunt.
Ligt er ook aan wat voor geluid je wilt sturen naar de soundbar.
Als het Dolby Digital is al dan niet met Atmos bv van Netflix dan werkt dit ook met ARC.
Daar heb je namelijk geen eARC voor nodig.

Google Assistent Nederlands?
Ach... daar wachten we al jaren op! :|

• maurits187
Snippertje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Op je laatste vraag, klopt. Je kan wel de locatie veranderen (UK werkt).
Cool! Maar werken de Nederlandstalige apps dan nog wel? Kom je dan geen andere problemen tegen als je de locatie veranderd?

• maurits187
HoppyF schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:54:
[...]

eARC werkt als je dit in je TV aanzet en de soundbar dit uiteraard ook ondersteunt.
Ligt er ook aan wat voor geluid je wilt sturen naar de soundbar.
Als het Dolby Digital is al dan niet met Atmos bv van Netflix dan werkt dit ook met ARC.
Daar heb je namelijk geen eARC voor nodig.

Google Assistent Nederlands?
Ach... daar wachten we al jaren op! :|
Ok, dit moet je dus zelf aanzetten? Zal gelijk ff kijken, thanks

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Update over mijn DOA van de 55E9, Art & Craft had het model niet meer op voorraad maar had binnen een dag een model weten te regelen die als het goed is vandaag bezorgd wordt.
De service leek in eerste instantie erg slecht maar het lijkt toch vrij snel goed te komen.
Wel goed ellendig om dat hele bakbeest weer in de doos te krijgen. Ik haat het spel "waar zat dit stuk piepschuim ook weer" ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

rajackar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:55:
Update over mijn DOA van de 55E9, Art & Craft had het model niet meer op voorraad maar had binnen een dag een model weten te regelen die als het goed is vandaag bezorgd wordt.
De service leek in eerste instantie erg slecht maar het lijkt toch vrij snel goed te komen.
Wel goed ellendig om dat hele bakbeest weer in de doos te krijgen. Ik haat het spel "waar zat dit stuk piepschuim ook weer" ;)
Controleer wel even goed of de nieuwe E9 wel echt nieuw is!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Controleer wel even goed of de nieuwe E9 wel echt nieuw is!
Goed punt. Waar kun je nog meer op letten behalve verpakking en staat van het toestel?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
rajackar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Goed punt. Waar kun je nog meer op letten behalve verpakking en staat van het toestel?
Plastic voorkant, zonder bubbels
En plastic achterkant. zit er heel strak op.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• rajackar

rajackar

Blood Minister

mucuracat schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Plastic voorkant, zonder bubbels
En plastic achterkant. zit er heel strak op.
Check! Al zou dat bij een refurbished model denk ik ook wel zo zijn. Volgens mij kom je daar nooit achter.
Maar goed, als het werkt en het er goed uit ziet ben ik tevreden.

• themax1992
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10 15:26
Vanochtend werd eindelijk mijn LGE9 besteld die ik al een tijd terug had besteld bij PlatteTV, maar wegens verbouwing pas later heb laten bezorgen,

Er zaten helaas echter krasjes op de voorkant van het scherm, dus meteen weer door PostNL mee laten nemen. Hoop dat het snel geregeld kan worden, zou over een week weer wat moeten horen.

Dacht nog even dat het misschien op de screen protector zat, maar die zat er bij mij niet aan de voorkant. Misschien had dat anders nog wel geholpen :(

[ Voor 4% gewijzigd door themax1992 op 30-07-2020 12:37 ]

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

Snippertje

Light up your life

maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Cool! Maar werken de Nederlandstalige apps dan nog wel? Kom je dan geen andere problemen tegen als je de locatie veranderd?
Poeh, ik vermoed van wel, zie niet in waarom niet. Maar je moet wel ook je LG account op UK zetten om hem te kunnen koppelen met LG ThinQ oid. Ik vond de imlementatie in ieder geval vrij ruk dus daarom heb ik uiteindelijk een Nvidia Shield gekocht. Dus veel energie en tijd heb ik er niet meer ingestoken.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• maurits187
Misschien stomme vraag maar om earc actiefilms te krijgen, ben je toch geen speciale hdmi kabel nodig?

De lg soundbar dsn8yg en de cx ondersteunen allebei earc, maar krijg het niet voorelkaar. Ik zie alleen arc staan bij actieve verbinding

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:59:
Misschien stomme vraag maar om earc actiefilms te krijgen, ben je toch geen speciale hdmi kabel nodig?

De lg soundbar dsn8yg en de cx ondersteunen allebei earc, maar krijg het niet voorelkaar. Ik zie alleen arc staan bij actieve verbinding
Je kan dit bij de C9 iig wijzigen via de instellingen. Ik kan hem bijv handmatig op earc zetten (hoewel mn geluid het dan niet doet, want mijn denon doet geen earc). Misschien helpt dat?

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:11

D_V

pvr schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:45:

Alleen is mijn keuze gevallen op de LG OLED65C9PLA Zwart, of de LG OLED65CX6LA.
Ik wil een model met voet.

Zit er veel verschil in deze 2 tv,s?
En welke is in jullie ogen de beste Keuze?

;)

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:59:

earc actiefilms bedoel je daarmee dolby atmos en dts-x ? en welke bron gebruik je ?
rajackar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Check! Al zou dat bij een refurbished model denk ik ook wel zo zijn. Volgens mij kom je daar nooit achter.
Maar goed, als het werkt en het er goed uit ziet ben ik tevreden.
Als het goed is kun je aan de verpakking van de onderdelen wel zien of het een nieuwe TV is.
De folie er opnieuw op aanbrengen is haast onmogelijk zo strak te doen.
Dat zegt ook wel iets.

Verder de draaiuren maar daar heb je de service afstandsbediening voor nodig.
Kost niet veel want ik heb er eentje maar ik ben daar erg terughoudend mee nadat ik hiermee per ongeluk een instelling had gewijzigd. Dit gaat vrij ongemerkt als je even op de verkeerder cursor links/rechts/boven/onder drukt. De TV vraagt niet “is dit OK” of druk OK maar wijzigt de waarde meteen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Als het goed is kun je aan de verpakking van de onderdelen wel zien of het een nieuwe TV is.
De folie er opnieuw op aanbrengen is haast onmogelijk zo strak te doen.
Dat zegt ook wel iets.

Verder de draaiuren maar daar heb je de service afstandsbediening voor nodig.
Kost niet veel want ik heb er eentje maar ik ben daar erg terughoudend mee nadat ik hiermee per ongeluk een instelling had gewijzigd. Dit gaat vrij ongemerkt als je even op de verkeerder cursor links/rechts/boven/onder drukt. De TV vraagt niet “is dit OK” of druk OK maar wijzigt de waarde meteen.
Denk dat het wel voldoende is om de verpakking etc goed te checken. Als het goed is heb ik hem met 5 minuten in huis :)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Gaat de defecte E9 meteen met de koerier retour?
Lijkt me lastig als je met dat ding naar PostNL moet gaan! ;)
Die til ik zo even naar het postkantoor ;)

Nee, is net mee gegaan met de koeriers.
Wacht even op mijn buurman om
hem op het TV meubel te zetten. De vorige keer was dat geen pretje om alleen te doen |:(

Edit:

Het hele zaakje staat weer en werkt voorlopig uitstekend.
Fingers crossed dat het nu zo blijft.

[ Voor 11% gewijzigd door rajackar op 30-07-2020 15:51 ]

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Heeft iemand al consistentie kunnen vinden in het auto genre selection? Mijn CX is (via HDMI4) aangesloten op een Denon-X1200W receiver/versterker, die zich vervolgens splitst naar een PS4 en Chromecast (voor Ziggo GO), en nog de LG Home voor Netflix/Youtube in 4k etc.

Alleen de ene keer zit die in Game genre, dan weer Standaard, en daarna ineens in Cinema of Cinema Home. Ik heb zelf nog geen conclusie kunnen trekken wanneer die wat doet, soms bij Netflix ziet die de Dolby Vision en soms ook weer niet (terwijl er bij de Netflix omschrijving wel Dolby Vision staat). En soms zet die auto genre selection geheel uit zichzelf uit.. 8)7

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:22
Nu met Sonos Arc (+ 2x Play: 1 en 1x SUB). 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10pdryQYWZsAbC624JdhaHNvlbk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx5Pv09q6CIODLqHqEFIYYFK.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 30-07-2020 19:42 ]

• maurits187
Basekid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Je kan dit bij de C9 iig wijzigen via de instellingen. Ik kan hem bijv handmatig op earc zetten (hoewel mn geluid het dan niet doet, want mijn denon doet geen earc). Misschien helpt dat?
Gek genoeg kan ik nergens de optie EARC vinden op de tvAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRq3SaU-Aq9c4xJyyYV8ys6tMqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAmJgrI61ohtUPSSYh2MidKS.jpg?f=fotoalbum_large

• maurits187
pwh53 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:47:
[...]

earc actiefilms bedoel je daarmee dolby atmos en dts-x ? en welke bron gebruik je ?
Bedoel gewoon dat de soundbar ARC weergeeft en hij zou EARC moeten weergeven, deze optie kan ik nergens in de tv terug vinden. Gebruik de LG cx en een LG soundbar DSN7Y. Beiden ondersteunen EARC, maar ik meen mij te herinneren dat er ook andere tweakers waren die tegen dit probleem aanliepen?

[ Voor 27% gewijzigd door maurits187 op 30-07-2020 21:00 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:57:
[...]

Gek genoeg kan ik nergens de optie EARC vinden op de tv[Afbeelding]
Oh hm, ik zie dit namenlijk:

(wel pas nadat ik mn receiver aan zet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5j0A_rfZWcmUdloPV5bzOwD9Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIXfCem6tCbSe7eTH0fmFhNb.jpg?f=fotoalbum_large

• CyBeRSPiN
maurits187 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:57:
[...]

Gek genoeg kan ik nergens de optie EARC vinden op de tv[Afbeelding]
Geluid -> aanvullende instellingen -> eARC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZdQ9cUu0PhDoiOOkP2S67SK0eI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVAbI08KCFHzfYx0lISk58EM.jpg?f=fotoalbum_large

• maurits187
CyBeRSPiN schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:27:
[...]

Geluid -> aanvullende instellingen -> eARC
[Afbeelding]
Yes, gelukt. Man... hartstikke bedankt voor deze goudentip👍🏻👍🏻👍🏻

• maurits187
Weet iemand ook waar je powerup time kan vinden de LG cx? Ik dacht dat het bij ondersteuning moet staan, maar daar kan ik het niet vinden

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:09
maurits187 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:16:
Weet iemand ook waar je powerup time kan vinden de LG cx? Ik dacht dat het bij ondersteuning moet staan, maar daar kan ik het niet vinden
Wat is power up time? Ik ken de benaming iig niet.
maurits187 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:16:
Bedoel je het aantal uren dat de TV aangestaan heeft?
Bedrijfsuren of draaiuren dus.
Dat kun je zo niet zien in de menu’s, wel in service mode.
Bij een C9 zo, CX zal niet veel anders zijn.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• maurits187
Wren schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Wat is power up time? Ik ken de benaming iig niet.
Kan je zien hoeveel uur de tv aan is geweest. Dus als je de tv net nieuw hebt en voor het eerst aanzet, zou het aantal uren op nul moeten staan

• crepsly
  • Nu online
maurits187 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Kan je zien hoeveel uur de tv aan is geweest. Dus als je de tv net nieuw hebt en voor het eerst aanzet, zou het aantal uren op nul moeten staan
Dit kan je in het service menu vinden. Deze kan je bereiken met een telefoon/tablet met IR-zender, je kan dan een afstandsbediening app downloaden. Een andere optie is met een universele afstandsbediening zoals logitech harmnony. Ik heb het gedaan met een IR-zender op een tablet, was 5 minuten werk. (y)

• Wren
maurits187 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Aha.zie comment van Hoppy. Is niet zomaar in te zien zonder het servicemenu in te gaan.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 08:28
Wie weet hoe ik de Magic Remote zo kan instellen dat hij mijn provider Solcon herkent? Bij service providers staat Solcon namelijk niet tussen. Ik heb wat anderen geprobeerd, maar daar reageert de decoder (Amino) niet op.

• maurits187
Heb nu de google assistent ook aan de praat op de cx. Ik heb de locatie veranderd naar UK en whallaa hij werkt :)

Bijkomend probleem is als ik nu 'hey google' zeg dat en de tv daarop reageert en de Google Nest hub mini.
Is er geen manier om te zeggen dat de tv voorrang heeft als die aanstaat oid? De tv reageert in het Engels en de nest hub in het nederlands. Mega irritant

• Wren
kwaazaar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:08:
Wie weet hoe ik de Magic Remote zo kan instellen dat hij mijn provider Solcon herkent? Bij service providers staat Solcon namelijk niet tussen. Ik heb wat anderen geprobeerd, maar daar reageert de decoder (Amino) niet op.
Ik denk dat je de decoder van de provider solcon wil koppelen zodat je die kan bedienen? In dat geval koppel je de decoder in de apparaatbeheer wizard en zoek je het merk decoder op.

• kwaazaar
Wren schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat je de decoder van de provider solcon wil koppelen zodat je die kan bedienen? In dat geval koppel je de decoder in de apparaatbeheer wizard en zoek je het merk decoder op.
Ik zie nergens een apparaatbeherr wizard. Via instellingen voor universele afstandsbediening kan ik wel een decoder /settopbox toevoegen, maar daarna moet ik service provider kiezen en kan niet rechtstreeks een apparaat kiezen.
kwaazaar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Ik zie nergens een apparaatbeherr wizard. Via instellingen voor universele afstandsbediening kan ik wel een decoder /settopbox toevoegen, maar daarna moet ik service provider kiezen en kan niet rechtstreeks een apparaat kiezen.
Probeer eens Entone als fabrikant te kiezen ipv Solcon.
maurits187 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:50:
Heb nu de google assistent ook aan de praat op de cx. Ik heb de locatie veranderd naar UK en whallaa hij werkt :)

Bijkomend probleem is als ik nu 'hey google' zeg dat en de tv daarop reageert en de Google Nest hub mini.
Is er geen manier om te zeggen dat de tv voorrang heeft als die aanstaat oid? De tv reageert in het Engels en de nest hub in het nederlands. Mega irritant
Zeker irritant vandaar dat we als LG bezitters nog steeds zitten te wachten op Google Assistant in het Nederlands...

• maurits187
HoppyF schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Zeker irritant vandaar dat we als LG bezitters nog steeds zitten te wachten op Google Assistant in het Nederlands...
Ik kom er net achter dat de Google assistent ook reageert als je de spreektoets indrukt op de afstandsbediening zonder 'hey Google'. Maar toch pakt hij soms de LG assistent ipv de Google assistent

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:47:
[...]Zeker irritant vandaar dat we als LG bezitters nog steeds zitten te wachten op Google Assistant in het Nederlands...
Ja dit snap ik ook niet goed, want de Google Assistant op de nieuwe LG SN11RG soundbar is wel gewoon in het Nederlands, je zou dan toch denken dat ze die dan toch ook wel op de tv kunnen laten werken...
DON PAPA schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Ja dit snap ik ook niet goed, want de Google Assistant op de nieuwe LG SN11RG soundbar is wel gewoon in het Nederlands, je zou dan toch denken dat ze die dan toch ook wel op de tv kunnen laten werken...
Natuurlijk kan het ook werken op de TV’s.
In andere talen werkt het goed.
Het is gewoon laksheid van LG om hier zo lang mee te wachten.
Nederland/België zijn wel klein maar wel een flinke afzetmarkt voor OLED’s.

• kwaazaar
Ik las ergens dat DTS niet ondersteund werd, maar pass through werkt ook niet 🙄

• CyBeRSPiN
kwaazaar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:31:
Ik las ergens dat DTS niet ondersteund werd, maar pass through werkt ook niet 🙄
Dat beide niet werken is hier al vaak besproken. Helaas. Je zal dus met een externe AVR / soundbar moeten werken of je bron laten transcoderen naar PCM of Dolby

• kwaazaar
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Dat beide niet werken is hier al vaak besproken. Helaas. Je zal dus met een externe AVR / soundbar moeten werken of je bron laten transcoderen naar PCM of Dolby
Maar pass through werkt niet, dus m'n externe receiver kan het ook niet oplossen 🙄.
Zal wel een licentie dingetje zijn. Erg jammer, want ik heb veel content met DTS op m'n nas staan.

• CyBeRSPiN
kwaazaar schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Maar pass through werkt niet, dus m'n externe receiver kan het ook niet oplossen 🙄.
Zal wel een licentie dingetje zijn. Erg jammer, want ik heb veel content met DTS op m'n nas staan.
Wat ik zeg: sluit je NAS aan op je versterker (al dan niet via een goedkope mediaplayer) en laat het beeld dan via versterker naar je tv lopen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zojuist mijn OLED55GX binnengekregen en meteen opgehangen. Eerste indruk is super, wat een verschil komende van een 9 jaar oude 47" LED televisie :D Scherm is gelukkig ook 100% goed, zie geen afwijkingen met banding of inconsistente kleuren.

Nu alleen nog even de optimale instellingen vinden. Heb hem voor nu op ISF (Dark Room) gezet en op Home Cinema voor HDR / Dolby Vision, voor mijn gevoel is dat wat geel achtig beeld maar het kan ook wennen zijn omdat mijn oude TV simpelweg veel te wit was (zoals veel televisies).

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hoe werkt dat trouwens met HDMI kabels met zo'n GX, plat tegen de muur aan? Is er een uitsparing waarbij je genoeg ruimte krijgt om je kabels in te pluggen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ik222
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:48:
Hoe werkt dat trouwens met HDMI kabels met zo'n GX, plat tegen de muur aan? Is er een uitsparing waarbij je genoeg ruimte krijgt om je kabels in te pluggen.
Ja, de HDMI kabels gaan er naar boven gericht in, vervolgens zit er dan helemaal een uitsparing inclusief een klem waar de kabel in kan. Werkt prima en hij hangt echt helemaal strak tegen de muur.

Overigens vond ik de template om de beugel te plaatsen niet handig, die is zo gevouwen dat je dat nooit helemaal goed krijgt. Ik heb dus zelf de template niet gebruikt en de beugel gewoon uitgemeten op de muur.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 01-08-2020 15:57 ]

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

ik222 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Ja, de HDMI kabels gaan er naar boven gericht in, vervolgens zit er dan helemaal een uitsparing inclusief een klem waar de kabel in kan. Werkt prima en hij hangt echt helemaal strak tegen de muur.

Overigens vond ik de template om de beugel te plaatsen niet handig, die is zo gevouwen dat je dat nooit helemaal goed krijgt. Ik heb dus zelf de template niet gebruikt en de beugel gewoon uitgemeten op de muur.
Nadeel van zulke muurbeugels is wel, mocht je ooit van tv veranderen kun je weer gaten boren in de wand.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ik222
  • Niet online
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Nadeel van zulke muurbeugels is wel, mocht je ooit van tv veranderen kun je weer gaten boren in de wand.
In mijn geval is dat geen probleem aangezien ik hem op een MDF meubel heb hangen.

Maar de TV heeft ook een normale VESA voorbereiding (300 x 300) dus dat kan ook alleen dan hangt hij iets verder van de muur.

• CyBeRSPiN
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:36:
[...]

Tja heb ook een mooie gatenkaas al. Maar de volgende tv wordt minstens zo groot dus niet echt een probleem :)
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Tja heb ook een mooie gatenkaas al. Maar de volgende tv wordt minstens zo groot dus niet echt een probleem :)
Zo is dat en dan zijn we ook 8-10 jaar verder....
Gaatje in een muur is wel het minste probleem.
Nou ja, behalve misschien als je in een huurhuis woont en bij vertrek de muren netjes moet achterlaten.

• Dropj
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-02-2021
ik222 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:37:
Zojuist mijn OLED55GX binnengekregen en meteen opgehangen. Eerste indruk is super, wat een verschil komende van een 9 jaar oude 47" LED televisie :D Scherm is gelukkig ook 100% goed, zie geen afwijkingen met banding of inconsistente kleuren.

Nu alleen nog even de optimale instellingen vinden. Heb hem voor nu op ISF (Dark Room) gezet en op Home Cinema voor HDR / Dolby Vision, voor mijn gevoel is dat wat geel achtig beeld maar het kan ook wennen zijn omdat mijn oude TV simpelweg veel te wit was (zoals veel televisies).
Hoe ging het ophangen?

Ik durf dat dus niet zelf of met een bekende te doen 😅. Dus ik hoop dat ik een mooie deal kan krijgen bij Platte Tv. Daar kost het ophangen niet heel veel geld.

• ik222
  • Niet online
Dropj schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Hoe ging het ophangen?

Ik durf dat dus niet zelf of met een bekende te doen 😅. Dus ik hoop dat ik een mooie deal kan krijgen bij Platte Tv. Daar kost het ophangen niet heel veel geld.
Ophangen ging heel makkelijk met de bijgeleverde beugel, dat is echt een goed doordacht systeem. Enkel de meegeleverde template vind ik niet handig en heb ik dan ook niet gebruikt, ik heb de beugel gewoon netjes uitgemeten. Overigens is het ophang systeem sowieso erg vergevingsgezind, je kunt ook nog makkelijk behoorlijk veel corrigeren als de beugel om wat voor reden dan ook niet helemaal waterpas hangt zodat het scherm zelf dan nog steeds netjes recht hangt.

Als je een beetje handig bent kun je hem dus makkelijk zelf ophangen, je hebt alleen wel echt even een tweede paar handen nodig voor het daadwerkelijke op de beugel hangen (inclusief kabels inpluggen) en om het scherm netjes uit de doos te krijgen. Als je alleen bent zou ik er niet aan beginnen, dat is vragen om problemen.

Overigens was dit voor mij niet de eerste TV die ik opgehangen heb en ik vond deze echt heel makkelijk, ook niet eng met doorbuigen enzo zoals sommige OLED schermen wel hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 01-08-2020 21:43 ]

• Dropj
ik222 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Ophangen ging heel makkelijk met de bijgeleverde beugel, dat is echt een goed doordacht systeem. Enkel de meegeleverde template vind ik niet handig en heb ik dan ook niet gebruikt, ik heb de beugel gewoon netjes uitgemeten. Overigens is het ophang systeem sowieso erg vergevingsgezind, je kunt ook nog makkelijk behoorlijk veel corrigeren als de beugel om wat voor reden dan ook niet helemaal waterpas hangt zodat het scherm zelf dan nog steeds netjes recht hangt.

Als je een beetje handig bent kun je hem dus makkelijk zelf ophangen, je hebt alleen wel echt even een tweede paar handen nodig voor het daadwerkelijke op de beugel hangen (inclusief kabels inpluggen) en om het scherm netjes uit de doos te krijgen. Als je alleen bent zou ik er niet aan beginnen, dat is vragen om problemen.

Overigens was dit voor mij niet de eerste TV die ik opgehangen heb en ik vond deze echt heel makkelijk, ook niet eng met doorbuigen enzo zoals sommige OLED schermen wel hebben.
Ik kan niet eens fatsoenlijk boren en ben ook niet handig haha. Lamp ophangen is al niet mijn ding. Vandaar dat ik liever wil dat iemand die er verstand van heeft dit doet.
Dropj schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Ik kan niet eens fatsoenlijk boren en ben ook niet handig haha. Lamp ophangen is al niet mijn ding. Vandaar dat ik liever wil dat iemand die er verstand van heeft dit doet.
Een beetje “handige Harry” bij je vrienden of familie kunnen je vast wel helpen een paar gaatjes te boren.
Zo moeilijk is dat niet.
Mocht je muur van keihard beton zijn dan heb je wel een goede boormachine met geschikte betonboor nodig maar dat is het ook wel.
Je moet wel met twee personen zijn om de TV op te hangen ook als het een 55 inch is.
Neem daar geen risico’s mee.

• Dropj
HoppyF schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:36:
[...]

Een beetje “handige Harry” bij je vrienden of familie kunnen je vast wel helpen een paar gaatjes te boren.
Zo moeilijk is dat niet.
Mocht je muur van keihard beton zijn dan heb je wel een goede boormachine met geschikte betonboor nodig maar dat is het ook wel.
Je moet wel met twee personen zijn om de TV op te hangen ook als het een 55 inch is.
Neem daar geen risico’s mee.
Als ik die video zie die jij stuurde dan denk ik wel dat ik er samen met iemand uit kan komen. Thanks! Scheelt wel wat centjes ook..

Tv komt aan een gipswand/muur. Dat is gelijk mijn angst dat die wand niet stevig genoeg is of een ander gebrek waardoor beugel met tv op den duur naar beneden dondert..

• ik222
  • Niet online
Zolang de tv vlak tegen de muur hangt komt er sowieso helemaal niet zo veel kracht op de beugel. Dat is overal makkelijk aan op te hangen zolang je geschikte pluggen en schroeven gebruikt.

Ze leveren bij LG trouwens standaard 8 enorme bouten en pluggen mee maar dat is wat mij betreft pure overkill, ik zou niet 8 gaten in de muur gaan boren voor een 55 of 65 inch televisie die vlak tegen de muur hangt.

Op het werk hebben we een 75" vlak tegen de muur hangen aan 4 goede normale schroeven. Ook dat gaat echt nergens meer heen.

Echt grote kracht op de bevestiging krijg je enkel als je een uitklapbare muurbeugel neemt. Dan gaat de arm een flinke rol spelen en heb je wel zware muurbevestiging nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 01-08-2020 23:23 ]

• CyBeRSPiN
@ik222 opzich heb je gelijk. Maar ook de beugel van de GX kan uitklappen. En dat is ook nodig als je kabels wilt aansluiten.

• ik222
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:23:
@ik222 opzich heb je gelijk. Maar ook de beugel van de GX kan uitklappen. En dat is ook nodig als je kabels wilt aansluiten.
Een kleine stukje wel ja, maar dan nog is dat nauwelijks meer dan wat een normale vlakke muurbeugel van de muur zit.

Dat is wat betreft krachten niet te vergelijken met een echte uitklapbeugel waarbij je soms een arm van een meter of meer hebt.

• Dropj
ik222 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:19:
Zolang de tv vlak tegen de muur hangt komt er sowieso helemaal niet zo veel kracht op de beugel. Dat is overal makkelijk aan op te hangen zolang je geschikte pluggen en schroeven gebruikt.

Ze leveren bij LG trouwens standaard 8 enorme bouten en pluggen mee maar dat is wat mij betreft pure overkill, ik zou niet 8 gaten in de muur gaan boren voor een 55 of 65 inch televisie die vlak tegen de muur hangt.

Op het werk hebben we een 75" vlak tegen de muur hangen aan 4 goede normale schroeven. Ook dat gaat echt nergens meer heen.

Echt grote kracht op de bevestiging krijg je enkel als je een uitklapbare muurbeugel neemt. Dan gaat de arm een flinke rol spelen en heb je wel zware muurbevestiging nodig.
Ik hoef me niet heel erg zorgen te maken dus:)

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-11 19:56
Dit was dus de gouden tip! Degene uit je link besteld en alle ellende is voorbij. Ik had ook nooit aan die kabels gedacht. Bedankt nog.
Snippertje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Ik had soortgelijke problemen en hoewel ik dacht dat kabels altijd onzin waren heb ik sinds ik nieuwe kabels heb geen problemen meer. Heb deze gekocht en sindsdien geen problemen meer.

Je kan het altijd proberen en ze terugsturen als het niet werkt.

• kwaazaar
Dropj schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Tv komt aan een gipswand/muur. Dat is gelijk mijn angst dat die wand niet stevig genoeg is of een ander gebrek waardoor beugel met tv op den duur naar beneden dondert..
Dan kun je dus NIET de standaard pluggen gebruiken! Voor gipswanden zijn er speciale (witte) pluggen.

Zelf heb ik een center-speaker onder de tv op een meubel liggen. Ik heb bij het uimeten alles iets te krap berekend, waardoor die speaker nu nog net voor het uitstekende flapje zit waar de IR-ontvanger in zit. Gelukkig werkt de AB nog steeds probleemloos. Maar les voor mijzelf: alles altijd meerdere keren uitmeten en dubbel checken :-D

• crepsly
  • Nu online
kwaazaar schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Dan kun je dus NIET de standaard pluggen gebruiken! Voor gipswanden zijn er speciale (witte) pluggen.

Zelf heb ik een center-speaker onder de tv op een meubel liggen. Ik heb bij het uimeten alles iets te krap berekend, waardoor die speaker nu nog net voor het uitstekende flapje zit waar de IR-ontvanger in zit. Gelukkig werkt de AB nog steeds probleemloos. Maar les voor mijzelf: alles altijd meerdere keren uitmeten en dubbel checken :-D
Ik zou nooit een tv aan een gipswand ophangen, daarvoor heeft een gipswand niet voldoende kracht. Zelfs met de speciale pluggen. Wat je alleen kan doen is de gaten precies in de balken maken, waar de gipsplaten aan gemonteerd zijn. Kijk maar eens op: https://www.vogels.com/nl...0af%20van%20de%20situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door crepsly op 02-08-2020 11:48 ]

• Dropj
crepsly schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Ik zou nooit een tv aan een gipswand ophangen, daarvoor heeft een gipswand niet voldoende kracht. Zelfs met de speciale pluggen. Wat je alleen kan doen is de gaten precies in de balken maken, waar de gipsplaten aan gemonteerd zijn. Kijk maar eens op: https://www.vogels.com/nl...0af%20van%20de%20situatie.
Mm oké.. ik neig dan toch om het te laten doen. Het zou je maar gebeuren dat je oled naar beneden valt 😖

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:10
Dropj schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Mm oké.. ik neig dan toch om het te laten doen. Het zou je maar gebeuren dat je oled naar beneden valt 😖
Had precies hetzelfde gedachten maar eigenlijk valt 100% mee.
Mijn 55C9 hangt aan de muur ( vogels thin beugel) met 3 TOGGLER Hollewandankers, zelf gedaan met hulp van mijn zoontje, en ik heb geen 2 maar 4 linker handen 🤪

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
ik222 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:37:

warm2 veranderen naar warm1 (witbalans),ik vind warm2 ook te geel

• ik222
  • Niet online
pwh53 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

warm2 veranderen naar warm1 (witbalans),ik vind warm2 ook te geel
Dat lijkt een stuk beter inderdaad, bedankt voor de tip! :)

• Mikeioso
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-08 21:46
Hallo,

Wat is nou precies het verschil tussen de LG c9 en de CX versie?
Ik lees op sommige sites dat de C9 beter is, is dit waar?

En welke zouden jullie mij aanraden? Ik ga hem gebruiken voor ps5, sport (F1/Voetbal) en netflix.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

ps. Mocht dit al ergens besproken/gezegd zijn dan hoor ik het ook graag.
Pagina: 1 ... 302 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.