enig verschil waar je op moet letten is de prijs. het zijn (bijna) exact dezelfde tv's qua prestaties. dus ga voor de goedkoopste.Mikeioso schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:05:
Hallo,
Wat is nou precies het verschil tussen de LG c9 en de CX versie?
Ik lees op sommige sites dat de C9 beter is, is dit waar?
En welke zouden jullie mij aanraden? Ik ga hem gebruiken voor ps5, sport (F1/Voetbal) en netflix.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
ps. Mocht dit al ergens besproken/gezegd zijn dan hoor ik het ook graag.
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk hebben ze 2 weken geleden thuis het scherm vervangen voor een 2019 model.Schil1 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:33:
Januari 2018 een C7 gekocht bij FOKA ( Kamera Express ) dus incl 5 jaar garantie , en die komt nu wel van pas aangezien de tv ingebrand is.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het lijkt ook wel of het steeds erger aan het worden is want ik kan nu zelfs zien dat het meeste ingebrande tekst/afbeelding van het spel Rocket League is terwijl dit nooit statisch is en ook niet veel gespeeld wordt.
Het is vooral te zien met een rode / oranje achtergrond. Opo de bijgevoegde foto's kan je niet alles goed zien , het is vooral met het blote oog allemaal goed te zien.
Kamera Express heeft Homeservice en nu komen ze langs om de tv op te halen of gelijk te vervangen , dat is mij nog niet duidelijk. Ik zal de afloop wel laten weten.
Monteur vertelde dat er heel veel problemen zijn met de 2017 modellen omdat het systeem voor de automatische schoonmaak niet in orde was en dit heeft LG verholpen in de nieuwe modellen.
De monteur had nog geen enkele 2019 model met burn in problemen gehad.
[LG OLED] Ervaringen & DiscussieMikeioso schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:05:
Hallo,
Wat is nou precies het verschil tussen de LG c9 en de CX versie?
Ik lees op sommige sites dat de C9 beter is, is dit waar?
En welke zouden jullie mij aanraden? Ik ga hem gebruiken voor ps5, sport (F1/Voetbal) en netflix.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
ps. Mocht dit al ergens besproken/gezegd zijn dan hoor ik het ook graag.
Dat is wel een erg mooi systeem wat LG al in de TV heeft ingebouwd!HoppyF schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:43:
[...]
Samen met nog iemand is dit goed te doen.
Er zijn ook YouTube video’s met uitleg bv zoiets YouTube: 2020 LG OLED TV l Unveiling the secret of the flush fit on your wall...
Weet iemand welke TV's van LG allemaal zo'n ingebouwde beugel hebben?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja mooi systeem. De volgende modellen: 55GX, 65GX, 77GX. Oftewel de GX serie.Andrehj schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:33:
[...]
Dat is wel een erg mooi systeem wat LG al in de TV heeft ingebouwd!
Weet iemand welke TV's van LG allemaal zo'n ingebouwde beugel hebben?
Even een vraag, Ultra HD HDR content (Netflix) ziet er fantastisch uit op mijn OLED55GX6LA maar wat me irriteert is de enorm felle ondertiteling in HDR modus. Is er een manier om die witte letters wat minder fel uit te laten komen?
Ik kan de verlichting natuurlijk lager zetten maar ik lees overal dat je dat niet moet doen met HDR omdat dan de donkere scènes te donker worden?
Ik kan de verlichting natuurlijk lager zetten maar ik lees overal dat je dat niet moet doen met HDR omdat dan de donkere scènes te donker worden?
Nee niet echt... de methode die het meest gebruikt wordt is het aanpassen van de ondertitels op de website naar half transparant, en dan weer terugschakelen voor gewone content. Zelf werk ik met een profiel speciaal voor DV content, daar heb ik dus standaard die half transparante ondertitels. Maar ik moet dus meer tussen profielen schakelen, ook niet optimaal.
website link: https://www.netflix.com/settings/subtitles/
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-08-2020 20:05 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:27
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@ik222ArthurMorgan schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:03:
Nee niet echt... de methode die het meest gebruikt wordt is het aanpassen van de ondertitels op de website naar half transparant, en dan weer terugschakelen voor gewone content. Zelf werk ik met een profiel speciaal voor DV content, daar heb ik dus standaard die half transparante ondertitels. Maar ik moet dus meer tussen profielen schakelen, ook niet optimaal.
Klopt wat hierboven staat.
Aanvulling nog, de kleur op wit laten staan en niet naar geel veranderen om het minder fel te laten lijken.
Semi transparant is de beste oplossing.
Helaas heeft Netflix nog steeds geen automatische herkenning ingebouwd zodat bij HDR of Dolby Vision automatisch voor semi transparant wordt gekozen.
Dit moet dus handmatig doen, ander profiel kan ook mits je nog een vrij profiel hebt.
Ik hoop echt dat Netflix dit eens gaat oplossen zo moeilijk kan dit niet zijn.
Gewoon een extra optie per profiel.
Netflix heeft vandaag eerder aangekondigd te gaan komen met versneld of vertraagd kijken naar films of series.
Vermoed dat niemand op zoiets zit te wachten.
Prioriteiten bij Netflix zijn wat merkwaardig gesteld.
Zou inderdaad handig zijn als daar iets voor gemaakt wordt inderdaad. En dan bij voorkeur ook dat je de mate van transparantie zelf kan instellen, want de huidige checkbox maakt het eigenlijk ook weer net iets te transparant wat mij betreft
Definitief géén FREESYNC ondersteuning op de 2019, maar wel op de 2020 modellen:
https://www.forbes.com/si...ing-feature/#7fb63e565826
Ik snap het artikel niet helemaal. Dit gaat om de 9-serie toch?Allewijn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 05:57:
Definitief géén FREESYNC ondersteuning op de 2019, maar wel op de 2020 modellen:
Die ondersteunt toch gewoon VRR op de Xbox One X? Dus waarom zou de Xbox Series X VRR dan ineens een probleem gaan zijn?
Freesync is (denk ik) alleen een probleem als je een PC aansluit met een AMD kaart
forbes de start van misinformatie.
Echt, daar staat zoveel onzin. XsX en PS5 VRR wordt gewoon ondersteund, heeft inderdaad geen moer met freesync te maken. Bij mijn one X wordt ook gewoon de VRR ondersteund op de C9.
Echt, daar staat zoveel onzin. XsX en PS5 VRR wordt gewoon ondersteund, heeft inderdaad geen moer met freesync te maken. Bij mijn one X wordt ook gewoon de VRR ondersteund op de C9.
In mijn nieuwe huis wil ik mijn OLED C7 55" strak tegen de muur hangen. Ik vind het prima als er een paar cm tussen de muur en tv zit en wel handig als de tv van onder van de muur kan kantelen om wat kabels in te pluggen. Welke muurbeugels moet ik sowieso overwegen? De Vogels Thin 505 en Wall 3305 lijken mij prima opties.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb de 505 gebruikt voor mijn 65” Sony oled, het is idd heel handig dat de onderkant gekanteld kan worden.Hulleman schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:27:
In mijn nieuwe huis wil ik mijn OLED C7 55" strak tegen de muur hangen. Ik vind het prima als er een paar cm tussen de muur en tv zit en wel handig als de tv van onder van de muur kan kantelen om wat kabels in te pluggen. Welke muurbeugels moet ik sowieso overwegen? De Vogels Thin 505 en Wall 3305 lijken mij prima opties.
ik ben ernstig aan het nadenken op de 65CX6LA aan te schaffen ter vervanging van mijn Samung. Alleen 2 vragen en hopelijk kunnen jullie mij helpen 
1. Spiegeling in scherm. Ik hoor verschillende zaken. De ene zegt dat het erg te zien is in OLED schermen. Ik hem een normaal verlichtte kamer (geen raam tegenover de tv) maar wel boekenkast met lampjes.. Is de spiegeling zo erg? Tevens overdag TV kijken is goed te doen? Lees we dat er een "veel licht' modus is, maar werkt deze goed? In de MM vertelde ze dat dit bij OLED niet goed werkt (maar goed.. daar verkopen ze graag Samsung, lijkt wel
)
2. de hoogte van de voet tot onderkant beeldscherm. Ben ik nou gek, of is dat erg laag? Ik heb een Bose soundtouch 300 soundbar en wil die graag weer gebruiken, maar dat past net wel/ net.. Andere OLED merken hebben die schermen ook zo laag... Ik zag hier een oplossing met een houten balk van de gamma . Weet alleen niet of dat nou iets is wat ik wil
enne ophangen heeft zeker niet mijn voorkeur
1. Spiegeling in scherm. Ik hoor verschillende zaken. De ene zegt dat het erg te zien is in OLED schermen. Ik hem een normaal verlichtte kamer (geen raam tegenover de tv) maar wel boekenkast met lampjes.. Is de spiegeling zo erg? Tevens overdag TV kijken is goed te doen? Lees we dat er een "veel licht' modus is, maar werkt deze goed? In de MM vertelde ze dat dit bij OLED niet goed werkt (maar goed.. daar verkopen ze graag Samsung, lijkt wel
2. de hoogte van de voet tot onderkant beeldscherm. Ben ik nou gek, of is dat erg laag? Ik heb een Bose soundtouch 300 soundbar en wil die graag weer gebruiken, maar dat past net wel/ net.. Andere OLED merken hebben die schermen ook zo laag... Ik zag hier een oplossing met een houten balk van de gamma . Weet alleen niet of dat nou iets is wat ik wil
Gewoon de ondertiteling bij Netflix op half transparant zetten, dat is ook prima kijken bij HD of normale UHD. Niet nodig om tussendoor te switchen i.m.o.ik222 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:55:
Even een vraag, Ultra HD HDR content (Netflix) ziet er fantastisch uit op mijn OLED55GX6LA maar wat me irriteert is de enorm felle ondertiteling in HDR modus. Is er een manier om die witte letters wat minder fel uit te laten komen?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Zoek even in dit topic het naar spiegelingen in het scherm. Hier is al erg veel over gezegd. In een ander topic ( Hulleman in "OLED televisies") zelfs recent nog opmerkingen geweest die je hier wel wat duidelijkheid over kunnen verschaffen denk ik. Wat het overdag tv kijken betreft: nu zijn er lichtopbrengstfetisjisten die het liefst 2500 candela willen hebben maar ik vind de lichtopbrengst meer dan voldoende. Mijn vriendin wil overdag nog wel eens Netflix stuk kijken, met de gordijnen open, en dan is het echt prima. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en afhankelijk van de indeling van je kamer.superericje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:53:
ik ben ernstig aan het nadenken op de 65CX6LA aan te schaffen ter vervanging van mijn Samung. Alleen 2 vragen en hopelijk kunnen jullie mij helpen
1. Spiegeling in scherm. Ik hoor verschillende zaken. De ene zegt dat het erg te zien is in OLED schermen. Ik hem een normaal verlichtte kamer (geen raam tegenover de tv) maar wel boekenkast met lampjes.. Is de spiegeling zo erg? Tevens overdag TV kijken is goed te doen? Lees we dat er een "veel licht' modus is, maar werkt deze goed? In de MM vertelde ze dat dit bij OLED niet goed werkt (maar goed.. daar verkopen ze graag Samsung, lijkt wel)
[ Voor 3% gewijzigd door Wren op 03-08-2020 11:10 ]
Ik heb er weinig verstand van. Maar iemand op reddit meldt het volgende :'Nope. Also doesn't really matter to PC gamers because HDMI VRR can be enabled on AMD GPUs via a workaround. The article is a big ol' nothing burger'.SunnieNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 07:50:
[...]
Freesync is (denk ik) alleen een probleem als je een PC aansluit met een AMD kaart
Voor de nieuwe consoles zou het ook geen issue moeten zijn
Ik heb wat offertes opgevraagd voor mijn eerste (LG) oled:) Kan niet wachten.
Bepaalde aanbieders bieden 100% pixel garantie aan tegen een vergoeding omdat 1 dode pixel niet onder fabrieksgarantie valt. Ik twijfel om dit aan te schaffen maar 1 dode pixel lijkt mij moeilijk of nauwelijks te zien tenzij je met een vergootglas gaat zoeken.
Mensen hier ervaring met dode pixels bij OLEDS?
Bepaalde aanbieders bieden 100% pixel garantie aan tegen een vergoeding omdat 1 dode pixel niet onder fabrieksgarantie valt. Ik twijfel om dit aan te schaffen maar 1 dode pixel lijkt mij moeilijk of nauwelijks te zien tenzij je met een vergootglas gaat zoeken.
Ik zou toch een 100% werkend paneel willen hebben. Ook al is een dode pixel op kijkafstand niet te zien maar als het een pixel is die constant aan staat ga je die op den duur toch zien. En eenmaal gezien is altijd zien.Dropj schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:29:
"When you grow up your heart dies"
Gewoon online bestellen, dan kun je hem altijd terugsturen onder wet koop op afstand. Dus feitelijk heb je bij elke online winkel pixelgarantie 
En inderdaad een dode pixel een nieuwe premium televisie zou ik ook niet accepteren, voor dat geld moet het gewoon 100% goed zijn.
En inderdaad een dode pixel een nieuwe premium televisie zou ik ook niet accepteren, voor dat geld moet het gewoon 100% goed zijn.
Klop maar wellicht krijg ik pas na 6 maanden te maken met een dode pixel.. dat is mijn zorgik222 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:38:
Gewoon online bestellen, dan kun je hem altijd terugsturen onder wet koop op afstand. Dus feitelijk heb je bij elke online winkel pixelgarantie
Iemand die ook problemen heeft met de Videoland app op de LG C9?
Moet het altijd 2x starten voordat deze goed werkt.
Jup echt dramaMr-Music schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:57:
Geen ervaring met dode pixels, wel heb ik uitgebreide bij mijn TV de komende 3 jaar voor o.a. dode pixels, inbranden etc. In theorie kan er dus niks ergs gebeuren de komende tijdDropj schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:29:
DON PAPA in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Mr-Music schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:57:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dode pixels zie je niet, tenzij het er veel zouden zijn.Dropj schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:48:
[...]
Klop maar wellicht krijg ik pas na 6 maanden te maken met een dode pixel.. dat is mijn zorg
Oplichtende pixels vallen gewoon onder garantie het is dus niet nodig hiervoor een extra garantie bij te kopen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Bij mij doet het na twee keer (of meer keer) starten ook niet.Mr-Music schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:57:
Drama is het.
Ondertussen loopt het abonnement wel door...
Probleem is in juni aan aangemeld en ik ben dus niet de enige met dit probleem.
DTS
Is er een kansje dat de 2020-modellen, zoals de OLED65CX6la, alsnog een update krijgen die ervoor zorgt dat DTS (passthrough) wordt ondersteund?
Ik probeer via een nVidia Shield met Kodi DTS-content af te spelen en dat kan alleen als ik de 'passthrough' uitzet (wordt dan volgens mij gedownmixt tot stereo). M'n receiver (Yamaha RX-V2067) is te oud om de Shield rechtstreeks op aan te sluiten. Dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit (geen 4k, geen dolby vision).
Dus ik hoop voorzichtig op een kleine LG-update
Is er een kansje dat de 2020-modellen, zoals de OLED65CX6la, alsnog een update krijgen die ervoor zorgt dat DTS (passthrough) wordt ondersteund?
Ik probeer via een nVidia Shield met Kodi DTS-content af te spelen en dat kan alleen als ik de 'passthrough' uitzet (wordt dan volgens mij gedownmixt tot stereo). M'n receiver (Yamaha RX-V2067) is te oud om de Shield rechtstreeks op aan te sluiten. Dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit (geen 4k, geen dolby vision).
@nvdw01 met een snelle google search vond ik een USB to optical converter die met de shield werkt. Dan kun je DTS audio via toslink richting Yamaha sturen en beeld naar je tv. Wel even je latency inregelen dan.
Ik denk dat de DTS licentie hooguit een paar euro is per toestel. Jammer dat ze de mogelijkheid niet geven om die als consument aan te kopen.
Ik denk dat de DTS licentie hooguit een paar euro is per toestel. Jammer dat ze de mogelijkheid niet geven om die als consument aan te kopen.
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-08-2020 19:16 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Technisch gezien kan LG DTS wel toevoegen.nvdw01 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:11:
DTS
Het is echter onwil want LG heeft bewust DTS in de 2020 modellen weg te laten.
Kosten wordt vaak genoemd maar de 2020 modellen zijn niet goedkoper dan oudere modellen.
Supertip! Dankjewel!CyBeRSPiN schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:15:
@nvdw01 met een snelle google search vond ik een USB to optical converter die met de shield werkt. Dan kun je DTS audio via toslink richting Yamaha sturen en beeld naar je tv. Wel even je latency inregelen dan.
Hou er wel rekening mee dat Toslink t/m DTS doorgeeft, hogere/latere audiostreams is niet mogelijk.
En anders is een HDMI splitter nog een optie denk ik..surfing john schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:34:
[...]
Hou er wel rekening mee dat Toslink t/m DTS doorgeeft, hogere/latere audiostreams is niet mogelijk.
Iemand al eens LPCM geprobeerd? Als LG dat wel doorgeeft heb je alsnog bitperfect DTS-MA. Waar de decoding plaats gebeurt maakt namelijk niets uit.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Gister eindelijk mijn eerste OLED gekocht. De LG GX 55 inch. Kan niet wachten! Nu heb ik meermaals gelezen dat de OLED gevoelig is voor direct zonlicht. De tv komt naast een raam te hangen waar de zon op komt en de eerste uren van de dag volop zon vangt. Als de jaloezieën dicht zijn, komt er nog een klein beetje zon door maar ik denk niet dat dit heel erg zal zijn? (Zie foto)
Dan nog een foto waar de jaloezieën open zijn aangezien mijn vriendin graag de jaloezieën omhoog trekt. Ik zal haar dat moeten afleren maar ik zie het wel een paar keer gebeuren dat er zonlicht op staat zoals op de foto.
Ik heb overigens een nieuwbouw woning met heel dik glas. Weet niet of dat nog uit maakt?
Uiteraard proberen om in de ochtend de jaloezieën dicht te doen.
:strip_exif()/f/image/2x77RoKX2Y6mfZr8XyzxeQzv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan nog een foto waar de jaloezieën open zijn aangezien mijn vriendin graag de jaloezieën omhoog trekt. Ik zal haar dat moeten afleren maar ik zie het wel een paar keer gebeuren dat er zonlicht op staat zoals op de foto.
Ik heb overigens een nieuwbouw woning met heel dik glas. Weet niet of dat nog uit maakt?
:strip_exif()/f/image/2x77RoKX2Y6mfZr8XyzxeQzv.jpg?f=fotoalbum_large)
Op deze manier zul je niet echt last krijgen, sowieso is ochtendlicht ook zelden echt krachtig, en dan ook niet recht op het beeld maar zijdelings. Het zou me (zelfs als je ze altijd open laat) hogelijk verbazen als je problemen krijgt.
Thanks!ArthurMorgan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:50:
Op deze manier zul je niet echt last krijgen, sowieso is ochtendlicht ook zelden echt krachtig, en dan ook niet recht op het beeld maar zijdelings. Het zou me (zelfs als je ze altijd open laat) hogelijk verbazen als je problemen krijgt.
Mijn woonkamer zit vol met ramen en deuren dus op een vrije en zonnige dag zal ik eens kijken hoe veel uren zon de tv vangt maar ik denk dat dit mee zal vallen.
Reflectie is een ander verhaal maar dat zien we dan wel weer.
Vergeleken met de bakbeest die je nu hebtDropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:35:
Gister eindelijk mijn eerste OLED gekocht. De LG GX 55 inch. Kan niet wachten! Nu heb ik meermaals gelezen dat de OLED gevoelig is voor direct zonlicht. De tv komt naast een raam te hangen waar de zon op komt en de eerste uren van de dag volop zon vangt. Als de jaloezieën dicht zijn, komt er nog een klein beetje zon door maar ik denk niet dat dit heel erg zal zijn? (Zie foto)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oled is zelfs feller dan plasma. En daar klaagde niemand over. (of hadden we toen geen tweakers forum
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Haha ja, denk ook wel dat mijn OLED feller zal zijn dan mijn LCD van minimaal tien jaar oud. Ik kan ieder geval niet wachten!mucuracat schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:03:
[...]
Vergeleken met de bakbeest die je nu hebt, zal het een vooruitgang zijn. Vergeleken met huidige tv's is oled minder fel. En als je tegenover zit, is licht via zijkant minder erg.
Oled is zelfs feller dan plasma. En daar klaagde niemand over. (of hadden we toen geen tweakers forum)
Let op dat reguliere DTS wel werkt maar DTS-HD Master Audio niet, ook Dolby True-HD niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Justevo op 04-08-2020 09:14 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Gefeliciteerd met de aanschaf!Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:07:
[...]
Haha ja, denk ook wel dat mijn OLED feller zal zijn dan mijn LCD van minimaal tien jaar oud. Ik kan ieder geval niet wachten!
Direct zonlicht vermijden dus de zonwering dicht houden als de zon direct op de TV kan schijnen.
Zal ook een bepaalde tijd van de dag zijn dat dit kan gebeuren dus je hoeft niet de hele dag in het donker te gaan zitten.
Wat is eigenlijk het gevaar en effect van direct zonlicht? De warmte? UV straling? En wat kun je dan krijgen? Vlekken op je beeld?HoppyF schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
Gefeliciteerd met de aanschaf!![]()
Direct zonlicht vermijden dus de zonwering dicht houden als de zon direct op de TV kan schijnen.
Zal ook een bepaalde tijd van de dag zijn dat dit kan gebeuren dus je hoeft niet de hele dag in het donker te gaan zitten.
Ik heb de Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter om de pc aan te sluiten op de cx oled.
int begin kreeg ik geen 4k 120hz werkend het beeld valt weg
YouTube: HDMI 2.1 Gaming in 2020: LG CX OLED with CLUB 3D DisplayPort 1.4 to ...
Na het zien van dit filmpje ook nog eens geprobeerd 4k 10 bit hdr rgb full 120hz na het selecteren viel het beeld weg zoals verwacht, maar na even de hdmi kabel eruit en weer terug werkt het gewoon.
wel heb je een recente gpu nodig die DSC ondersteund.
YouTube: HDMI 2.1 Gaming in 2020: LG CX OLED with CLUB 3D DisplayPort 1.4 to ...
Na het zien van dit filmpje ook nog eens geprobeerd 4k 10 bit hdr rgb full 120hz na het selecteren viel het beeld weg zoals verwacht, maar na even de hdmi kabel eruit en weer terug werkt het gewoon.
Ik krijg dus net een telefoontje van PlatteTv dat de meegeleverde muurbeugel bij de LG GX niet geschikt is voor een gipswand.. andere muurbeugels wel zeggen ze.
Klopt dit? Lijkt mij dat dit gewoon mogelijk is.
Is wel mogelijk, maar laat het aan een professional over. Mogelijk kan die dan een dunne metalen plaat tussen beugel en wand plaatsen die de druk beter verdeelt. Maar beter is het om uit te vogelen waar de houten delen zitten om daar de boel in vast te schroeven. De 55GX is ook niet zo zwaar (22kg) als de 65GX (29kg) of 77GX (39kg), dat maakt ook nogal uit.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:44:
Ik krijg dus net een telefoontje van PlatteTv dat de meegeleverde muurbeugel bij de LG GX niet geschikt is voor een gipswand.. andere muurbeugels wel zeggen ze.
Wat zit er achter die wand? Zit daar wel een stevige muur?
Het is een hele smalle muurbeugel. Dus kan me voorstellen dat de puntkrachten veels te groot zijn voor een gipswandje, zeker als je hem draait.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:44:
Zou niet leuk zijn als dat ding zo van de muur komt.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Enige wat ik me kan bedenken is dat dit is omdat de originele beugel een stukje naar voren kan, dat is niet veel maar zorgt wel voor net wat extra kracht op de bevestiging.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:44:
Ik ben er van overtuigd dat het wel gewoon kan maar je moet inderdaad goed kijken naar geschikte pluggen. Of nog beter inderdaad in het hout / metalen frame proberen te schroeven.
Ja, daarom laat ik het platte tv installeren maar die geven aan dat het dus niet kan.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Is wel mogelijk, maar laat het aan een professional over. Mogelijk kan die dan een dunne metalen plaat tussen beugel en wand plaatsen die de druk beter verdeelt. Maar beter is het om uit te vogelen waar de houten delen zitten om daar de boel in vast te schroeven. De 55GX is ook niet zo zwaar (22kg) als de 65GX (29kg) of 77GX (39kg), dat maakt ook nogal uit.
Wat zit er achter die wand? Zit daar wel een stevige muur?
Ik weet trouwens niet eens of het een gipswand is.. nieuwbouw woning die een paar maanden geleden is opgeleverd. De buitenmuren zijn van beton maar de muren daar tussen zijn denk ik van gips maar wellicht wel van ander materieel.
De verhuurder weet het niet..
@Dropj wacht, het zijn dan geen gipsplaten op hout geschroefd, maar eerder gipsbeton/gasbeton? Dat zou dan toch prima moeten gaan met het juiste materiaal..
Zie dit topic: Grote tv aan dunne gasbeton(?) wand
Zie dit topic: Grote tv aan dunne gasbeton(?) wand
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-08-2020 14:11 ]
[LG OLED] Ervaringen & DiscussieCyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Wat is eigenlijk het gevaar en effect van direct zonlicht? De warmte? UV straling? En wat kun je dan krijgen? Vlekken op je beeld?
geen gasbetonblokken ?,een beetje op kloppen sommige stukken zullen dan wat holler aan horen,daar zijn speciale pluggen voorDropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:05:
[...]
Ja, daarom laat ik het platte tv installeren maar die geven aan dat het dus niet kan.
Ik weet trouwens niet eens of het een gipswand is.. nieuwbouw woning die een paar maanden geleden is opgeleverd. De buitenmuren zijn van beton maar de muren daar tussen zijn denk ik van gips maar wellicht wel van ander materieel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een nieuwbouw woning van een paar maanden oud heeft echt geen gipsplaten wand.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:05:
[...]
Ja, daarom laat ik het platte tv installeren maar die geven aan dat het dus niet kan.
Zeer onwaarschijnlijk.
Dit is vermoedelijk een binnenmuur van gasbetonblokken.
Deze zijn stevig en niet te vergelijken met gipsplaten van 1,5cm dik.
Je kunt op de muur kloppen en horen of het hol klink of niet.
Vraag het anders de bouwer/aannemer.
PlatteTV kan dus gewoon monteren op een gasbetonblokken muur.
Gipsplaten op zich zijn niet zo sterk als je niet in het houten frame werk boort.
Doordat het op sommige plekken wat holler klinkt dacht ik dus dat het een gipswand was. Handige Harry ben ik ook.pwh53 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
geen gasbetonblokken ?,een beetje op kloppen sommige stukken zullen dan wat holler aan horen,daar zijn speciale pluggen voor
Ik kijk even of ik de aannemer te pakken kan krijgen zodat ik het zeker weet.
kun je ondertussen hier inspiratie opdoen voor je gasbeton.
YouTube: Flatscreen TV aan gasbeton met TOGGLER Pluggen & Ankers
YouTube: Flatscreen TV aan gasbeton met TOGGLER Pluggen & Ankers
Copyright and left by SED...
Ik heb hem ook, een GTX 1660ti erbij, werkt op 4K 10bit HDR full 120hz maar valt wel regelmatig weg.. heel irritant.. heb jij dat ook? Bij games gebeurt het toch best vaak..Vind dat een beetje jammer, maar goed beeld is wel beter. Heb trouwens dus volgens mij geen DSC maar kan toch wel die instellingen kiezen.Goofy1978 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:41:
Ik heb de Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter om de pc aan te sluiten op de cx oled.
ik kan uit ervaring vertellen dat HDR een ellende is op een 'open-systeem' zoals een game-pc of HTPC. dit op het gebied van films en games.
HDR werkt het beste op 'dichte-systemen' zoals een mediaplayer of console.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 04-08-2020 15:30 ]
Idd red dead redemption 2 kreeg ik ook niet werkend.Jasper 99 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:20:
[...]
Ik heb hem ook, een GTX 1660ti erbij, werkt op 4K 10bit HDR full 120hz maar valt wel regelmatig weg.. heel irritant.. heb jij dat ook? Bij games gebeurt het toch best vaak..Vind dat een beetje jammer, maar goed beeld is wel beter. Heb trouwens dus volgens mij geen DSC maar kan toch.
mwah,mediaplayer classic + madvr,werkt al jaren perfect voor 4k + hdr films en series,vanaf pcHamazaki schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:29:
ik kan uit ervaring vertellen dat HDR een ellende is op een 'open-systeem' zoals een game-pc of HTPC. dit op het gebied van films en games.
ja, maar weer met trucjes dat niet bestemd is voor het gros + je hebt een fatsoenlijk systeempje nodig voor dit, aangezien het hoge verbruik aan processie en ram.pwh53 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:09:
[...]
mwah,mediaplayer classic + madvr,werkt al jaren perfect voor 4k + hdr films en series,vanaf pc
mediaplayer blijft de goedkoopste en de beste manier.
[ Voor 21% gewijzigd door Farabi op 04-08-2020 20:49 ]
En je tv hangt aan de muur aan de overkant? Dat lijkt gewoon beton.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:
Ik heb nog een foto gevonden van de kale woonkamer.
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-08-2020 17:56 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, dacht ik ook aan.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:49:
[...]
En je tv hangt aan de muur aan de overkant? Dat lijkt gewoon beton.
Muur links lijkt een binnenmuur.
We zien zo op de foto niet wat voor muur het precies is.
Als de muur waar je recht tegenaan kijkt een buitenmuur is zal deze van beton zijn en dus keihard zijn.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:49:
[...]
En je tv hangt aan de muur aan de overkant? Dat lijkt gewoon beton.
het is in ieder geval geen gipsplaatHoppyF schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:46:
[...]
Ja, dacht ik ook aan.
Als de muur waar je recht tegenaan kijkt een buitenmuur is zal deze van beton zijn en dus keihard zijn.
Nee aan de binnenmuur links. Nu zie ik dat het een ander type woning is van de bezichtiging maar het komt dus aan de linker binnenmuur.HoppyF schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:46:
[...]
Ja, dacht ik ook aan.
Platte tv denkt op basis van de foto dat het gipsplaten zijn vanwege de verticale afwerkingen maar de klusjesman die ik heb gebeld zegt gipsblokken omdat aannemers bij nieuwbouwwoningen geen gipsplaten meer gebruiken.
Ik heb de aannemer bericht maar die is met de bouwvak..
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Nee aan de binnenmuur links. Nu zie ik dat het een ander type woning is van de bezichtiging maar het komt dus aan de linker binnenmuur.
Platte tv denkt op basis van de foto dat het gipsplaten zijn vanwege de verticale afwerkingen maar de klusjesman die ik heb gebeld zegt gipsblokken omdat aannemers bij nieuwbouwwoningen geen gipsplaten meer gebruiken.
Dan moet het toch wel om gasbetonblokken gaan.
Gipsplaten worden in zo’n nieuwe woning inderdaad niet gebruikt.
Kun je zelf ook in de woning gaan kijken of is alles nog in aanbouw?
Ik woon er al en alles is al behangen etc.HoppyF schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:05:
[...]
Ok.
Ik denk ook dat nieuwbouwwoningen geen gipsplaten hebben. Bij de buurtbewoners heb ik ook tv’s aan die muur zien hangen als ik door de ramen kijk. Misschien maar eens creepy aanbellen
Verwijderd
Wil geen wijsneus zijn maar dat linkermuurtje achter die die deur is echt van gipsplaten.HoppyF schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:05:
[...]
Ok.
Dit kun je zien aan de verticale afwerking.
Een gipsplaat loopt aan de zijkanten schuin af en als deze geplaatst zijn dan smeren ze deze naad dicht met dat stucspul.
Neemt niet weg dat je hier makkelijk een OLED aan kan hangen.
Bij mijn vorige appartement heeft hier een E6 aan gehangen met de beugel van LG zelf en deze was uittrekbaar.
Uiteraard deed ik dat alleen als het echt nodig was.
Heb hier Alligator hollewand pluggen voor gebruikt en volgens de verpakking hadden die pluggen een uittrekwaarde van meer dan 35 kg per stuk.
Hoeveel ik er gebruikt heb weet ik niet meer.
Dat wandje links achter de deur is inderdaad wel degelijke van gipsplaten. Goed te zien aan de afwerking. Komt niet vaak voor bij nieuwbouw maar soms dus wel zoals hier.Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:
Ik heb nog een foto gevonden van de kale woonkamer.
[Afbeelding]
Maar zoals @Verwijderd ook zegt kan daar prima een OLED aan hangen. Gewoon goede holle wand ankers gebruiken en dan moet het goedkomen, ook met de originele beugel.
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 04-08-2020 20:26 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Aha!Dropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:38:
[...]
Ik woon er al en alles is al behangen etc.
Ik denk ook dat nieuwbouwwoningen geen gipsplaten hebben. Bij de buurtbewoners heb ik ook tv’s aan die muur zien hangen als ik door de ramen kijk. Misschien maar eens creepy aanbellen
De meningen lopen hier uiteen zoals je kunt lezen.
Maar inderdaad verstandig om even bij je buren aan te bellen en het te vragen.
Wellicht wil een aardige buurman/vrouw je nog wel helpen met gaten boren en ophangen ook.
Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden of het nu echt gipsplaten of gasbeton is!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Uh, ja maar @Dropj wil van zijn nieuwe huis en muur niet meteen een gatenkaas maken!Cap schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:36:
Hoe moeilijk kan het zijn? Gaatje boren en je weet het...
Dat of simpelweg even kloppen? Gipsplaten geven op de profielen een heel andere klank dan tussen de profielen in (hol). Gasbeton zal zowat overal hetzelfde klinken, en zeker niet hol.Cap schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:36:
Hoe moeilijk kan het zijn? Gaatje boren en je weet het...
Gipsplaten worden overigens nog steeds bij nieuwbouw gebruikt hoor, zeker bij grotere projecten, voor sociale huur bijv..
Testing, one, two ...
Ik heb me rot geklopt maar ik ben ook echt een noob op dit gebied en vandaar dat ik ook platte tv en een klusjesman heb benaderd. Volgende stap de buren en de aannemer.hardware-lover schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:11:
[...]
Dat of simpelweg even kloppen? Gipsplaten geven op de profielen een heel andere klank dan tussen de profielen in (hol). Gasbeton zal zowat overal hetzelfde klinken, en zeker niet hol.
Gipsplaten worden overigens nog steeds bij nieuwbouw gebruikt hoor, zeker bij grotere projecten, voor sociale huur bijv..
Sorry dat het topic wordt gevuld met mijn ‘probleem’
Ik krijg over 6 maanden de sleutel van mijn nieuwe appartement en de binnenwanden bestaan uit me tal studs met gipsplaat afgewerkt! En het is zeker geen goedkoop flatjeDropj schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Ik liep van het weekend met een polariserende zonnebril de mediamarkt binnen om te kijken naar de CX en GX en ik zag dat de CX donker werd met mijn bril dus ik denk dat er in de coating van het scherm wel een verschil zit.
Kan er alleen op het internet niets over vinden, weet iemand hier iets meer van?
Kan er alleen op het internet niets over vinden, weet iemand hier iets meer van?
XboxLive: Dave 130R
vanochtend op mijn c8 een update binnen gekregen versie 05.20.02
kan nog weinig over vinden
kan nog weinig over vinden
Tja zeg dat vind ik zo'n verkramptheid... geen gatenkaas maar één klein gaatje, op de plek waar er een tv voor komt te hangen. Bovendien is het met een goede vullen en een stipje verf gewoon weer onzichtbaar weg te werken...HoppyF schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:33:
[...]
Uh, ja maar @Dropj wil van zijn nieuwe huis en muur niet meteen een gatenkaas maken!
Exact. Samplen is weten. Waarom zo moeilijk doen en onnodig in onzekerheid verkeren? Je zal toch een gaatje moeten boren om de tv op te hangen. En dan kan je dus de juiste pluggen voor de job bepalen.Erniebert schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:24:
[...]
Ik krijg over 6 maanden de sleutel van mijn nieuwe appartement en de binnenwanden bestaan uit me tal studs met gipsplaat afgewerkt! En het is zeker geen goedkoop flatjeLaat je vooraf niets wijs maken. Als je op de wand klopt kan je het horen. En anders boor je er een gaatje in. Komt er glaswol mee, is het de vulling van een holle gipswand. Overigens kan je daar prima een GX beugel aan hangen. Komt vlak tegen de muur en trekt dan niet veel. Als het gips is kan je ook in de stud schroeven. Daar kan je dan zelf aan hangen
[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 05-08-2020 08:28 ]
Sinds kort ook Netflix op mijn LG 55CX, maar kun je ook aangeven dat je een titel in normaal HD/4K wil bekijken en geen Dolby Vision wil? Is dit ergens een instelling in de Netflix app of tv? In de tv staat de picture mode nog op dezelfde maar dan alleen met Dolby Vision erbij en dit is niet aan te passen. HDR vind ik niet voor alle titels nodig plus dat oled lamp op 100 best erg fel is en sneller inbrand natuurlijk
Je wilt content toch gewoon bekijken op de beste kwaliteit? Anders had je beter een tv zonder HDR kunnen aanschaffen.
Ik ga er zelf vanuit dat een tv in deze prijs range het gewoon 10j volhoudt, zonder noemenswaardige achteruitgang.
Ik ga er zelf vanuit dat een tv in deze prijs range het gewoon 10j volhoudt, zonder noemenswaardige achteruitgang.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Het is juist de bedoeling dat je met HDR een optimaal dynamisch bereik krijgt._jero_813 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:52:
Sinds kort ook Netflix op mijn LG 55CX, maar kun je ook aangeven dat je een titel in normaal HD/4K wil bekijken en geen Dolby Vision wil? Is dit ergens een instelling in de Netflix app of tv? In de tv staat de picture mode nog op dezelfde maar dan alleen met Dolby Vision erbij en dit is niet aan te passen. HDR vind ik niet voor alle titels nodig plus dat oled lamp op 100 best erg fel is en sneller inbrand natuurlijk
Met Dolby Vision dus ook.
Het zou vreemd zijn als je terug zou schakelen naar gewoon HD of 4K zonder HDR.
De TV schakelt bij Netflix Dolby Vision keurig om naar het juiste profiel. Niks aan doen.
Vindt je de ondertiteling te fel wit dan kun je dit wijzigen is hier pas nog besproken.
Hallo ik heb sinds kort de CX en ik ervaar in donkere content bij bijv haunting of Hill house near black gradation issues. Dit zie ik bij de aflevering “the twin thing” op 18:00 wanneer de camera naar links beweegt in de hoek van de kamer bij de lamp en deur. Dit zag ik helemaal niet met de LG C9. Dit is verder nog terug te zien in enkele andere scènes van deze serie. Dit zie ik trouwens niet in SDR alleen in HDR DV.
dan zet je oledlampje toch wat lager._jero_813 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:52:
CX nieuw, kan zijn dat het naderhand met een update opgelost wordt.Jarlaxz schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:45:
Hallo ik heb sinds kort de CX en ik ervaar in donkere content bij bijv haunting of Hill house near black gradation issues. Dit zie ik bij de aflevering “the twin thing” op 18:00 wanneer de camera naar links beweegt in de hoek van de kamer bij de lamp en deur. Dit zag ik helemaal niet met de LG C9. Dit is verder nog terug te zien in enkele andere scènes van deze serie. Dit zie ik trouwens niet in SDR alleen in HDR DV.
Mooi vergelijking.
YouTube: LG CX (2020) vs C9 (2019) OLED TV Comparison
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Sinds vanochtend FW 5.20.02 geïnstalleerd op mijn C8. Ik had veel problemen met Dolby Vision black crush, maar op het eerste oog zou ik zweren dat dit nu minder is. Dolby Vision is nog steeds vrij donker, maar het lijkt natuurlijker. Ik zag ook dat de Dolby Vision versie geüpdate is van 1.5.0_17.00 naar 1.5.0_17.02. Dus het kan goed zijn dat er verschil zichtbaar is.
Ik heb het nog niet in een pitch black kamer kunnen testen, dit hoop ik vanavond te doen.
@Mfpower Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen als je zover bent!
Ik heb het nog niet in een pitch black kamer kunnen testen, dit hoop ik vanavond te doen.
@Mfpower Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen als je zover bent!
Bij mediamarkt zweren ze bij je tv te laten kalibreren ik ging kijken voor de lg65cx is dit echt nodig,hij bleef erop hameren
Volgens mij komen ze goed gecalibreerd uit de fabriek
Wie heeft er ervaring mee
Ze komen niet slecht uit de fabriek. Echter zitten er wel verschillen tussen de OLED panelen. Zover ik weet zijn de fabrieksinstellingen gelijk voor alle panelen. Als je echt het beste wil voor jouw paneel dan kan kalibreren zin hebben.Ben er schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:
Bij mediamarkt zweren ze bij je tv te laten kalibreren ik ging kijken voor de lg65cx is dit echt nodig,hij bleef erop hameren
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kalibreren heeft weinig zin en als het dan toch moet gebeuren dan moet je een volledige kalibratie laten doen door een technicus met de juiste kennis en meetapparatuur.Ben er schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:
Ik denk niet dat de MediaMarkt een dergelijke kalibratie gaan uitvoeren, dit kost de nodige tijd en geld.
LG oled panelen worden steeds beter "af fabriek" gekalibreerd. Er is zeker winst te behalen, maar het verschil van dag en nacht is er zeker niet meer zoals bij de eerdere oledpanelen. Ik vind dat de kalibratie juist echt goed was op mijn C9 (ISFday/night/movie/games).Ben er schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:
Met alle respect voor de Mediamarktmedewerkers, maar ik ben er niet veel tegengekomen die meer wisten dan ikzelf; sterker nog, ze proberen soms met wat terminologie te smijten waar ze vervolgens weinig vanaf weten
Ach ja, ik neem het ze niet kwalijk, iedereen wil graag verkopen, maar dit forum ligt toch wel een niveau hoger dan de gemiddelde verkoper bij de standaard electronicazaak
Ik las een poosje geleden van een kalibratie van de mediamarkt waar ze gewoon vanaf voorgeprinte lijsten de instellingen overnamen. Dat is geen kalibratie, dus nee via de mediamarkt zou ik het nooit doen. Een echte kalibratie die gedaan wordt aan de hand van metingen op jouw individuele TV (na een paar honderd uur gewerkt te hebben zonder) kan wel een beter beeld geven. Zelf vind ik dat niet echt het geld waard, maar kan me voorstellen dat echte fijnproevers dat wel doen.
+ de duurste HDMI kabel zeker?Ben er schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:02:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij een advies van een MM medewerker denk ik altijd als eerste: Op welke manier profiteren ze van dat advies?ArthurMorgan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:19:
Ik las een poosje geleden van een kalibratie van de mediamarkt waar ze gewoon vanaf voorgeprinte lijsten de instellingen overnamen. Dat is geen kalibratie, dus nee via de mediamarkt zou ik het nooit doen. Een echte kalibratie die gedaan wordt aan de hand van metingen op jouw individuele TV (na een paar honderd uur gewerkt te hebben zonder) kan wel een beter beeld geven. Zelf vind ik dat niet echt het geld waard, maar kan me voorstellen dat echte fijnproevers dat wel doen.
https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/service-tv-kalibreren.html
Ik wist niet dat ze het deden dus misschien is het een nieuwe service en moeten ze dat nu hevig promoten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De MediaMarkt zegt Calman te gebruiken en je TV geheel te kalibreren en een rapport achter te laten.ArthurMorgan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:19:
Voor €99 lijkt mij dit haast onmogelijk.
Verder schrijft men ook onzin door de zeggen dat fabrikanten de TV’s afstellen voor winkel gebruik om zodoende op te vallen.
Denk eerder dat MM dit zelf in hun winkels zo instelt...
https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/service-tv-kalibreren.html
Ipv calibreren kun je beter je content op UHD disc kopen ipv streamen via Netflix. Netflix comprimeert zo zwaar dat het de moeite van het calibreren niet waard is (maar goed, calibreren gaat over kleur, niet over compressieartifacten).
Hoe moeilijk is het eigenlijk om zelf te calibreren? Ik kan van iemand een calibratie apparaat lenen maar geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat.
Je hebt zelfs software van calman en LG die alles automatisch doen als de meter wordt ondersteund.Troubled schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:37:
Hoe moeilijk is het eigenlijk om zelf te calibreren? Ik kan van iemand een calibratie apparaat lenen maar geen idee hoe dat precies in zijn werk gaat.
https://store.portrait.co...e/calman-home-for-lg.html
Klopt toch ook.. Je hebt instelling op je tv om het in demo mode te zetten.HoppyF schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:33:
[...]
..
Verder schrijft men ook onzin door de zeggen dat fabrikanten de TV’s afstellen voor winkel gebruik om zodoende op te vallen.
.....
Als je stukje naar beneden scrolt, zie je ook webos versie
https://www.lg.com/ca_en/.../CT20098005-1328030090165
Auto calibration.
YouTube: LG Auto Calibration with CalMAN for 2018 OLED TVs at CES 2018
YouTube: LG Auto Calibration with CalMAN for 2018 OLED TVs at CES 2018
Copyright and left by SED...
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/kznx80vnz07HuPfNYUaoJAXu.jpg?f=fotoalbum_large)