het kan ook nog welleens gips zijn. even een klosssup gips is compact gasbeton heeft gaatjes.
andere ideen dan volledig doorboren en met groote corroserieringen (2 cm bijv)
togler alligator pluggen. a8 (8 mm pluggen) met een m6 houtdraadbout. De uittrek waarde is 73 kg voor gips. maal het aantal pluggen wat je gebruikt. je tv is 27,8 kilo. doe daar de beugel bij en wat kabels bij ongeveer 5 kilo als je daar al aan komt. dan zit je op 33 kilo. ik zou in jouw geval 4 tot 6 pluggen adviseren. waarbij je bij 4 pluggen een uittrekwaarde hebt van 292 kilo. na stel je haalt weer die 33 kilo eraf. dan zit ik op 259 kilo. maar om er zeker van te zijn zou ik de last afstanberening gebruiken. de pluggen zijn 4 cm. stel je hangt de voorkant 8cm cm van je muur af dan wordt hij 2 keer zo zwaar. 66 kilo. dan heb je nog 226 kilo over voordat ze met gips en al uit je muur komen. zelfs voor 12 cm. 3x zijn gewicht. zit ik op 99 kilo. dan heb ik nog steeds 193 kilo over. voor dat ze met plug en al uit de muur breken. lang verhaal kort. je hebt voldoende marge over.
na klopt deze bereking nog niet helemaal want de voorkant weet geen 35 kilo. maar de voorkant is wel het zwaarste punt. wel de juiste bouten gebruiken in deze pluggen anders haal de uittrekwaarde niet. (houtdraadbout m6) eventueel kan je 6 pluggen doen(afhangkelijk van je beugel)
ook kan je voor a10 pluggen gaan. (houtdraadbout m8)
bij een eventuele verplaatsing van de tv. deze pluggen krijg je niet uit de muur.
begin kapot boren met een houtboor met dezelfde diameter als de plug. en wat muurvuller erover. en klaar.
uittrekwaarde is het gemiddelde van 5 proeven. dus vandaar dat je enige marge wilt hebben,
plus uittrekwaarde is leuk maar ze moeten in je muur blijven zitten.
ook is de uitrekwaarde recht en de belasting van je tv haaks.
fischer dou power mag je zelf uitrekenen mischien kan het hiermee ook.
[
Voor 20% gewijzigd door
miciel op 18-12-2019 01:05
]