Grote tv aan dunne gasbeton(?) wand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Heb een zware grote tv (65inch Q90R). Deze zou ik graag ophangen aan een hele dunne (7cm) gasbeton(?) wand. Hier heb ik een aantal vragen over.

Muur

- Zie foto. Klopt mijn aanname dat dit gasbeton is?
- Is het mogelijk om daar een zware tv aan te hangen? Kan een dergelijke muur de neerwaartse kracht aan? Ik denk dat de voorwaartse trekkracht beperkt is door de No-Gap mount?
- kan ik het best door de hele muur heen boren en een plaat aan de achterkant (in de gang) bevestigen?
- andere ideeën?

[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 17-12-2019 22:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• digiman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 19:08

digiman

reboot...

met de juiste pluggen kan je alles aan zo’n wandje hangen. Zo’n tv is helemaal niet zo zwaar. Google is je vriend.
Google gasbeton 7cm pluggen en vermaak je met de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit is volgens mij geen gasbeton maar gipsblokken. Als je de tv er vlak aanhangt moet dat zeker goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat zij zeggen. Hij weegt maar 27kg zonder voet, zo zwaar is dat ook weer niet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:14
het kan ook nog welleens gips zijn. even een klosssup gips is compact gasbeton heeft gaatjes.
andere ideen dan volledig doorboren en met groote corroserieringen (2 cm bijv)
togler alligator pluggen. a8 (8 mm pluggen) met een m6 houtdraadbout. De uittrek waarde is 73 kg voor gips. maal het aantal pluggen wat je gebruikt. je tv is 27,8 kilo. doe daar de beugel bij en wat kabels bij ongeveer 5 kilo als je daar al aan komt. dan zit je op 33 kilo. ik zou in jouw geval 4 tot 6 pluggen adviseren. waarbij je bij 4 pluggen een uittrekwaarde hebt van 292 kilo. na stel je haalt weer die 33 kilo eraf. dan zit ik op 259 kilo. maar om er zeker van te zijn zou ik de last afstanberening gebruiken. de pluggen zijn 4 cm. stel je hangt de voorkant 8cm cm van je muur af dan wordt hij 2 keer zo zwaar. 66 kilo. dan heb je nog 226 kilo over voordat ze met gips en al uit je muur komen. zelfs voor 12 cm. 3x zijn gewicht. zit ik op 99 kilo. dan heb ik nog steeds 193 kilo over. voor dat ze met plug en al uit de muur breken. lang verhaal kort. je hebt voldoende marge over.
na klopt deze bereking nog niet helemaal want de voorkant weet geen 35 kilo. maar de voorkant is wel het zwaarste punt. wel de juiste bouten gebruiken in deze pluggen anders haal de uittrekwaarde niet. (houtdraadbout m6) eventueel kan je 6 pluggen doen(afhangkelijk van je beugel)
ook kan je voor a10 pluggen gaan. (houtdraadbout m8)
bij een eventuele verplaatsing van de tv. deze pluggen krijg je niet uit de muur.
begin kapot boren met een houtboor met dezelfde diameter als de plug. en wat muurvuller erover. en klaar.

uittrekwaarde is het gemiddelde van 5 proeven. dus vandaar dat je enige marge wilt hebben,
plus uittrekwaarde is leuk maar ze moeten in je muur blijven zitten. :+
ook is de uitrekwaarde recht en de belasting van je tv haaks.

fischer dou power mag je zelf uitrekenen mischien kan het hiermee ook.

[ Voor 20% gewijzigd door miciel op 18-12-2019 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan makkelijk. Er hangen hier 3 keuken bovenkastjes + inhoud aan een stuk of wat houtdraadbouten in een plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
En misschien een domme vraag. Krijg het niet uitgezocht. Maar hoe kom ik erachter of het gips of gasbeton betreft? Daarnaast is de muur maar 7 cm dik. Maakt dat nog uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:26

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

giantgiantus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:18:
En misschien een domme vraag. Krijg het niet uitgezocht. Maar hoe kom ik erachter of het gips of gasbeton betreft? Daarnaast is de muur maar 7 cm dik. Maakt dat nog uit?
Ik heb in het verleden een grote kapstok opgehangen met enkele schroeven. Kan in de winter met een feestje goed zwaar worden. Gewoon juiste pluggen gebruiken en tv niet monteren met een beugel die naar voren kan en kantelen. Dan krijg je namelijk een hefboomwerking.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

Aan een gips-blokken-wand of een gasbetonwand kun je makkelijk die TV ophangen. Zorg ervoor dat je pluggen gebruikt die afgestemd zijn op het gat dat je boort (ø8mm boren en 8mm pluggen gebruiken bijvoorbeeld), dan is er niets aan de hand.

Die beugel heeft waarschijnlijk 4 of 6 montagegaten, die gebruiken en geen zorgen maken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 18:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hier heb ik ook al het eea aan opgehangen. Mijn opmerkingen:
-als je pluggen en schroeven indraaid let op dat je het zaakje niet dol draait. Vast is vast. Celbeton/gisblokken zijn heel zacht en met verkeerde pluggen 'boor' je het gat van binnen glad zodat er geen grip meer is.
-Voor statische belasting werkt het wel goed, maar ik zou er geen uitzwaai beugel aan monteren waar je vaak aan trekt. Bovendien wordt de belasting snel heel groot als de TV verder van de muur afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Voor project nieuwbouw is gips tegenwoordig volgens mij zo'n beetje standaard. Zo op het eerste gezicht lijkt het daar meer op, maar het maakt eigenlijk weinig uit. Verder denk ik dat de tip om het met alligator pluggen te doen van @miciel perfect is. Denk er wel aan dat je de klop functie van je boormachine hier niet moet gebruiken, anders sla je voor je het weet de achterkant van de muur er uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavink89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:37
Fischer is een grote en bekende pluggen boer, die ook makkelijk te verkrijgen zijn.
Zij hebben op hun site een uitgebreide catalogus met per plug de toepassingsgeschiktheid. Daarbij hebben ze ook een tabel met de uittrekwaardes in verschillende materialen van deze pluggen.

Bijvoorbeeld:
https://www.fischer.nl/nl...anker-ftp-k/78412-ftp-k-6

Deze 8mm plug heeft in celbeton een uittrekwaarde van 20kg per plug en een boordiepte van 60mm. Prima geschikt dus voor jou toepassing!

Ik heb overigens geen aandelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Muurbeugel
Dit is de muurbeugel.

Dit zijn de pluggen die er bij zaten:

Pluggen

En deze heb ik gekocht:

Nieuwe pluggen

[ Voor 55% gewijzigd door giantgiantus op 18-12-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Hiermee: Gipspluggen
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/92740_372280_1_1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door com2,1ghz op 18-12-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:42
giantgiantus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:46:
[Afbeelding: Muurbeugel]
Dit is de muurbeugel.

Dit zijn de pluggen die er bij zaten:

[Afbeelding: Pluggen]

En deze heb ik gekocht:

[Afbeelding: Nieuwe pluggen]
En welke schroeven draai je er in?

Moet minimaal 6mm zijn, de meegeleverde schroeven lijken me net een slagje kleiner (maar das lastig schatten zo...) Grotere schroeven kopen als dat zo is, of een plug pakken die er wel bij past (a8).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor gips zou ik altijd door en door gaan. Die hierboven door @com2,1ghz word afgebeeld is leuk voor een schilderijtje maar mijn tv zou ik daar niet mee willen ophangen.

Ik zweer bij hollewandankers als het om gips gaat en het is iets zwaarder.

https://www.toggler.nl/pluggen-holle-wanden/hollewandanker

Gewoon bij de bouwmarkt te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 16:01

Aidix

Geluidspietlut

Ik lees op : https://www.bouwbestel.nl...okken-en-cellenbeton.html dat gips eigenlijk in alles 'slechter' is. Het is duurder, zwaarder , mindersterk en minder isolerend (geluid, thermisch). Waarom wordt dit dan zoveel gebruikt ipv gasbeton?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:55:
Voor gips zou ik altijd door en door gaan. Die hierboven door @com2,1ghz word afgebeeld is leuk voor een schilderijtje maar mijn tv zou ik daar niet mee willen ophangen.

https://www.toggler.nl/pluggen-holle-wanden/hollewandanker

Gewoon bij de bouwmarkt te verkrijgen.
Overdrijven is ook een vak he...

Die wandankers zijn bedoeld als je een paar honderd kilo aan de muur wilt hangen. Tevens wat doe je met al die uitstekende ankers aan de andere kant? Dat ziet er toch niet uit.

Die pluggen die ik voorstel zijn ideaal hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat zijn gipsplaatpluggen, die zou ik niet nemen, het wandje is gemaakt van gipsblokken.

Gewoon de pluggen gebruiken die je nu hebt (beter neem je de 8 mm alligator pluggen) en de juiste schroeven nemen en die tv gaat nergens meer heen.

30 kg/4 schroeven = 7,5kg per schroef. Dat is niks.

Mooi overzichtje van welke pluggen je waarvoor gebruikt.
https://www.kluswijs.nl/n...w/?subsubcategory=pluggen
Aidix schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:57:
Ik lees op : https://www.bouwbestel.nl...okken-en-cellenbeton.html dat gips eigenlijk in alles 'slechter' is. Het is duurder, zwaarder , mindersterk en minder isolerend (geluid, thermisch). Waarom wordt dit dan zoveel gebruikt ipv gasbeton?
Ik kom het ook nog erg vaak tegen bij mijn tekenwerk en adviseer dan ook altijd gasbeton (verdiepingshoge elementen), maar de aannemer gebruikt toch vaak gips. Qua prijs maakt het niet veel uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Ernemmer op 18-12-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier hangt een kast van 30 kilo en de TV aan een wandje van gipsblokken. Haal de juiste pluggen en het gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:57:
[...]

Overdrijven is ook een vak he...

Die wandankers zijn bedoeld als je een paar honderd kilo aan de muur wilt hangen. Tevens wat doe je met al die uitstekende ankers aan de andere kant? Dat ziet er toch niet uit.

Die pluggen die ik voorstel zijn ideaal hiervoor.
Uitsteken aan de andere kant? Heb jij enig idee hoe een gipswandje werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:01:
[...]

Vertel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Omdat de bouwer dan alleen de naden hoeft af te smeren om het "behangklaar" te kunnen noemen. Cellenbeton moet worden gestuct.
[...]

Heb jij enig idee hoe een wand van gipsblokken werkt? 8)7 Neem aan dat TS de achterkant van die ankers niet in zijn hal hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Dit is geen gipswand met platen aan beide zijden. Dit zijn blokken van gips of gasbeton.

[ Voor 37% gewijzigd door Kaasplank op 18-12-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:58:
[...]

30 kg/4 schroeven = 7,5kg per schroef. Dat is niks.
Precies dit... Zelfs een gipsplaatwandje houdt dit nog wel, ervanuitgaande dat de gaten voor de schroeven niet te dicht bij elkaar zitten. Das meer afhankelijk van de steun dan van de wand.

@Ernemmer zijn gipsblokken niet handiger (lees: sneller recht) te plaatsen ivm groef/messing?

En je gereedschap (zaag, boor, gatenzaag) slijt wat minder hard met gips.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 18-12-2019 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik zou die site niet te serieus nemen. Een Ytong plaat is verdiepingshoog en niet te tillen. Plus gipsblokken verwerken sneller, zijn door hoge dichtheid akoestisch beter en eigenlijk goedkoper

@giantgiantus Zoals gezegd, dat zijn reguliere gipsblokken. Geen enkel probleem om die tv op te hangen met die groene toggler pluggen die je hebt. 10mm is overkill, dat gebruik je voor kapstokken met veel jassen. 6-8 mm is meer dan zat, in een beugel gaan er 4-6 en dat zorgt ervoor dat die 27kg peanuts is. Vroeger hadden we plasma, die wogen het dubbele en dat ging ook prima. Hell, de gemiddelde boekenplank is gevuld zwaarder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:10:
[...]

Precies dit... Zelfs een gipsplaatwandje houdt dit nog wel, ervanuitgaande dat de gaten voor de schroeven niet te dicht bij elkaar zitten. Das meer afhankelijk van de steun dan van de wand.

@Ernemmer zijn gipsblokken niet handiger (lees: sneller recht) te plaatsen ivm groef/messing?

En je gereedschap (zaag, boor, gatenzaag) slijt wat minder hard met gips.
Verdiepingshoge elementen zet je veel sneller en hoef je bijna niks aan te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, maar arbotechnisch met bijna 2.6m verdiepingshoogte (niet helemaal, je moet ze kunnen kantelen) een Pita en niet alleen te plaatsen. Ze liggen ook vrij snel in de weg tijdens het maken van de wanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:16:
Nee, maar arbotechnisch met bijna 2.6m verdiepingshoogte (niet helemaal, je moet ze kunnen kantelen) een Pita en niet alleen te plaatsen. Ze liggen ook vrij snel in de weg tijdens het maken van de wanden.
Beetje offtopic :)
Iedereen zijn voorkeur, ik ken ze eigenlijk alleen van een hele grote afbouwer en zij gebruiken bijna altijd gasbeton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Xander schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:54:
[...]

En welke schroeven draai je er in?

Moet minimaal 6mm zijn, de meegeleverde schroeven lijken me net een slagje kleiner (maar das lastig schatten zo...) Grotere schroeven kopen als dat zo is, of een plug pakken die er wel bij past (a8).
Ah ja. Als ik de a8 pluggen koop dan kan ik de bijbehorende schroeven van de muurbeugel gebruiken? Dat is wellicht wel handiger inderdaad.
Bij de alligator pluggen die ik heb gekocht zitten overigens ook schroeven.

Hebben jullie nog tips met hoeveel schroeven ik de muurbeugel vast zal zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xander
Ik heb daar nog geen antwoord op gezien?

Indien het gips is dan uiteraard geen muurankers. Dat spreekt voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
giantgiantus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:20:
[...]

Ah ja. Als ik de a8 pluggen koop dan kan ik de bijbehorende schroeven van de muurbeugel gebruiken? Dat is wellicht wel handiger inderdaad.

Gooi die schroeven weg. Dat is meestal het ergste Chinese prul. Had ooit een dure Vogels beugel en draaide van 2 van die schroeven de kop eraf. Bouwmarktschroeven in dezelfde maat zijn al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:55:

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:23:
Indien het gips is dan uiteraard geen muurankers. Dat spreekt voor zich.
Snap je zelf nog wat je schrijft? :+

TS twijfelde over het soort blokken. Van gipsplaten is nooit sprake geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:31:
[...]

[...]

Snap je zelf nog wat je schrijft? :+

TS twijfelde over het soort blokken. Van gipsplaten is nooit sprake geweest.
Ik snap het heel goed. Wat snap jij niet?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2019 09:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:33:
[...]

Ik snap het heel goed. Wat snap jij niet?
Ik snap niet waarom je aan komt met hollewandankers voor een wand die overduidelijk niet hol is.
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:39:
[...]

Omdat dat in eerste instantie niet eens goed duidelijk was?
Dan moet je misschien de foto in de topicstart eens bekijken.

Ik heb er wel genoeg over gezegd zo. :w

[ Voor 35% gewijzigd door Xander op 18-12-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:37:
[...]

Ik snap niet waarom je aan komt met hollewandankers voor een wand die overduidelijk niet hol is.
Omdat dat in eerste instantie niet eens goed duidelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
giantgiantus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:20:
[...]

Heb je bij je muurbeugel geen handleiding? Daar staat vaak in vermeld bij welke gewichten je hoeveel schroeven minimaal moet gebruiken.

Gebruik in ieder geval de buitenste bevestigingsgaten in je muurbeugel, je wilt de bevestigingspunten zo veel mogelijk uit elkaar hebben. Daarnaast ben ik bang dat je er veel te moeilijk over na denkt en de Tv die je gaat ophangen is zo zwaar nog niet. 4 bevestigingspunten zijn meer dan voldoende, vertrouw je het niet gebruik dan ook de middelste (5 in totaal)

TV beugels als die van jou zitten zo dicht op de wand dat de de krachten minimaal zijn. Als de beugel met TV nu 20 cm of verder zou uitsteken of een model is die je uit kunt trekken en draaien dan is het een heel ander verhaal. Op die manier is vaak de schroef ook niet direct het zwakke deel van de constructie maar de verankering (plug).

Vertrouw je de schroeven die erbij geleverd zijn niet gebruik dan houtdraadbouten, mits je daar ruimte voor hebt. Als pluggen gebruik ik altijd fischer Duopower. Dan hoef je bijna nooit na te denken of de pluggen wel geschikt zijn. Zijn de gaten iets te ruim geboord voor de plug, vul het met iets kit (gat wel eerst schoonmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 09:26
Dit zijn gipsblokken, in de bouwwereld gibo-blokken genoemd...

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoofie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:41:
[...]

Dit zijn gipsblokken, in de bouwwereld gibo-blokken genoemd...
Dat zie je aan deze post?

Makkelijkste is om even de boor erin te zetten. Gruis is danig anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Hartelijk dank voor alle antwoorden. Toevallig liep de aannemer hier nog langs. Het zijn inderdaad Gibo blokken van 7 cm. Ik ga de tv dus maar gewoon ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:49
Nu een beetje te laat, maar er is een man op YT (kanaal heet Project Farm) die allemaal dingen test. Waaronder hollewandpluggen.
Link: YouTube: Which Drywall Anchor is Best? Let's find out!
Had m nog niet langs zien komen dus misschien heeft iemand er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:42
MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:50:
[...]

Dat zie je aan deze post?

Makkelijkste is om even de boor erin te zetten. Gruis is danig anders.
Dat zie je aan de foto als je een klein beetje bouwkundig bent onderlegd, Gibo blokken op zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:42
giantgiantus schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:37:
Hartelijk dank voor alle antwoorden. Toevallig liep de aannemer hier nog langs. Het zijn inderdaad Gibo blokken van 7 cm. Ik ga de tv dus maar gewoon ophangen.
Gewoon met een fischer duoplug 8mm en een schroef 5x50, daar kan de spreekwoordelijke olifant aan hangen.
https://www.fischer.nl/nl...en/nylon-pluggen/duopower

[ Voor 10% gewijzigd door D.deJong op 18-12-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

D.deJong schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:39:
[...]

Dat zie je aan de foto als je een klein beetje bouwkundig bent onderlegd, Gibo blokken op zeker.
Ai, die had ik gemist idd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:37
Kan gewoon hier hangen ze een afzuigkap aan een gipswand en dat ding hangt er nog steeds.
Op ons werk hangen ze grote tv,s aan een gipsplaat dat blijft ook gewoon hangen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:14
D.deJong schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:40:
[...]

Gewoon met een fischer duoplug 8mm en een schroef 5x50, daar kan de spreekwoordelijke olifant aan hangen.
https://www.fischer.nl/nl...en/nylon-pluggen/duopower
Precies dit. Laatst 3 van deze pluggen gebruikt om mijn 50" aan een gips wandje te hangen, super stevig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Smashmint schreef op donderdag 19 december 2019 @ 00:24:
[...]

Precies dit. Laatst 3 van deze pluggen gebruikt om mijn 50" aan een gips wandje te hangen, super stevig!
Die Toggler alligator units die TS heeft zijn wel vergelijkbaar, nieuwe pluggen halen is onnodig. Gewoon zorgen voor de juiste schroefdiameter en gaan.

Heb met die units van gordijnen tot keukenkastjes en opgehangen en ging prima. Zolang het niet op een arm zit loopt het met die TV echt wel los. Met 2 blijft het wel zitten. Zou er zelf 4 in rammen maar als je echt fijn wilt slapen doe je er 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
De tv hangt als een huis aan Toggled alligator pluggen van 8 mm doorsnee en dikke schroeven van 6 mm. Het hangt als een huis!
Pagina: 1