Geluid werkt perfect op deze manier, alleen Netflix geeft problemen, alleen maar een krakend geluid 😖JDL15 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Kijk eens of het lukt met de volgende settings in de LG:
- ai en Dolby Atmos uit. Dat is alleen voor de interne speakers.
- geluidsuitgang arc
- digital audio op passerend (passthrough)
- eARC aan
- bij aanvullende instellingen alle poorten op bitstream
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 17:23
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Liefhebbers van Discovery, TLC enz.
De streamingdienst Dplay werkt NIET op LG TV’s omdat er nog geen Dplay app beschikbaar is.
Nagevraagd waarom niet.
Het antwoord:
Bedankt voor je bericht!
En helaas heeft dat te maken met de onderliggende besturingsvereisten van LG. Deze corresponderen niet met onze App. We proberen hier verandering in te brengen, maar dit is een lastig process. We hebben daar ook LG voor nodig! We werken er dus aan, maar op welke termijn dit zal veranderen valt.
Excuses voor dit onbevredigende bericht, we houden je natuurlijk op de hoogte!
De streamingdienst Dplay werkt NIET op LG TV’s omdat er nog geen Dplay app beschikbaar is.
Nagevraagd waarom niet.
Het antwoord:
Bedankt voor je bericht!
En helaas heeft dat te maken met de onderliggende besturingsvereisten van LG. Deze corresponderen niet met onze App. We proberen hier verandering in te brengen, maar dit is een lastig process. We hebben daar ook LG voor nodig! We werken er dus aan, maar op welke termijn dit zal veranderen valt.
Tikkeltje offtopic maar ik had ongeveer een jaar geleden precies hetzelfde. Nu hangt er een C9 aan de muur en Atmos in de woonkamer. Ik kocht ook als eerste een nieuwe Denon receiver en sloot daar een simpel 5.1 setje op aan met passieve subwoofer. Dat alleen al maakte zo'n groot verschil dat ik daarna all out ben gegaan met een nieuwe installatieHamazaki schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:44:
ik heb zo'n brakke samsung 5.1 ht systeem uit 2012. maakt het qua geluid uit als ik alleen de receiver verander? heb eigenlijk geen zin om de boxen te veranderen..want deze zijn netjes afgewerkt tegen de muur.
ik ben geen geluid-fetisht. maar alle extraatjes is mooi meegenomen. bij mij gaat het om die hdmi 2.1 poorten en dolby vision ondersteuining.Justevo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:48:
[...]
Tikkeltje offtopic maar ik had ongeveer een jaar geleden precies hetzelfde. Nu hangt er een C9 aan de muur en Atmos in de woonkamer. Ik kocht ook als eerste een nieuwe Denon receiver en sloot daar een simpel 5.1 setje op aan met passieve subwoofer. Dat alleen al maakte zo'n groot verschil dat ik daarna all out ben gegaan met een nieuwe installatie
Zo wellicht? Met Height Virtualization van Denon. Anders moeten de posts maar even verplaatst worden.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:58:
Heb ook de Denon X2700H op het oog als vervanger van mn huidige Marantz SR5008, maar wil dat dan eigenlijk alleen doen ivm Atmos support. Heb echter nog geen idee hoe ik de 2 plafond speakers überhaupt kan realiseren in huis.
Maar goed, er zijn andere topics die over AVRs gaan..
Ik had een 6 jaar oude marantz met ARC maar geen eARC. Voor elke type input en codec moest ik de instellingen aanpassen. Wel/geen passtrough etc. Dat was geen doen, meteen maar een demon X3600h opgepikt.JDL15 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Kijk eens of het lukt met de volgende settings in de LG:
- ai en Dolby Atmos uit. Dat is alleen voor de interne speakers.
- geluidsuitgang arc
- digital audio op passerend (passthrough)
- eARC aan
- bij aanvullende instellingen alle poorten op bitstream
Een duiveltje in huis gehaald?HEY_DUDE schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:16:
[...]
Ik had een 6 jaar oude marantz met ARC maar geen eARC. Voor elke type input en codec moest ik de instellingen aanpassen. Wel/geen passtrough etc. Dat was geen doen, meteen maar een demon X3600h opgepikt.
OT: instellingen aanpassen doe ik geautomatiseerd met mijn Logitech Harmony d.m.v. button sequences.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Erg jammer! Ik kwam er van de week ook achter, gelukkig nog geen abonnement afgesloten. Ik heb ook een bericht gestuurd en kreeg hetzelfde antwoord. Het lijkt me goed als iedereen hier vragen over stuurt, dan voelen ze wat meer druk: https://nl.pepper.com/visit/comment/1287447/214393HoppyF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:46:
Nagevraagd waarom niet.
Het antwoord:
Bedankt voor je bericht!
Lijkt mij dat als je wil dat je app een zo'n groot mogelijk bereik heeft je zorgt dat het kan werken met de verschillende OS van de grote fabrikantencrepsly schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:59:
[...]
Erg jammer! Ik kwam er van de week ook achter, gelukkig nog geen abonnement afgesloten. Ik heb ook een bericht gestuurd en kreeg hetzelfde antwoord. Het lijkt me goed als iedereen hier vragen over stuurt, dan voelen ze wat meer druk: https://nl.pepper.com/visit/comment/1287447/214393
Het lijkt erop dat je ergens een instelling niet helemaal lekker hebt staan, op een ander type Marantz (HDMI 2.x) receiver zet een Mi Box S keurig de TV én receiver aan, en kondigt zich met het AndroidTV scherm aan (of dat scherm waarmee ie in slaap is gezet). Mi box volledig up to date neem ik aan.JDL15 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:15:
[...]
Klopt, jammer dat het zo een dure hobby wordt/is. Ik sta er nog altijd van versteld hoeveel IF THEN scenario's er bestaan bij deze dure hobby.
Ik heb bijvoorbeeld op dit moment weer last van een EDID handshake. Als ik de Xiaomi Mi Box rechtstreeks aansluit op mijn Marantz SR 5014 (2019), dan krijg ik hem niet aangezet. Pas als ik mijn PS 4 aanzet en de C9, dan kan ik pas de Mi Box S aanzettenDe SR 5014 loopt dan via eARC naar de C9.
Je maakte eerder al eens de opmerking betreffende wat er aan ondersteunde audioformaten naar buiten komt via diezelfde Mi box i.c.m. Kodi? DD(+) en DTS, meer kan ie niet (mocht je dat nog niet weten). Wil je dat allemaal wel, dan zou je over moeten stappen naar en alternatief.
Testing, one, two ...
Voor wat betreft die EDID hand shake, ik vermoed ook dat dit op te lossen moet zijn. Ik moet dan echt zoals ik al zei met pen en papier schrijven wat ik aan heb staan en wat niet, maar het is me tot op heden niet gelukt om dus de Mi Box S te laten lopen via de Marantz zonder de PS 4 aan te zetten. Daarom sluit ik alles liever voor het moment aan op de C9.hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:27:
[...]
Het lijkt erop dat je ergens een instelling niet helemaal lekker hebt staan, op een ander type Marantz (HDMI 2.x) receiver zet een Mi Box S keurig de TV én receiver aan, en kondigt zich met het AndroidTV scherm aan (of dat scherm waarmee ie in slaap is gezet). Mi box volledig up to date neem ik aan.
Je maakte eerder al eens de opmerking betreffende wat er aan ondersteunde audioformaten naar buiten komt via diezelfde Mi box i.c.m. Kodi? DD(+) en DTS, meer kan ie niet (mocht je dat nog niet weten). Wil je dat allemaal wel, dan zou je over moeten stappen naar een alternatief.
Voor wat betreft de ondersteunende audioformaten, daar ben ik ook sinds kort achter. Ik dacht altijd dat het opstartscherm van de Mibox S vroeger ook DTS-HD en Dolby TrueHD liet zien, maar dat staat er nu in ieder geval niet meer.
Welk alternatief raad je aan? De Shield TV Pro, kan die het? Zoals ik al zei heb ik nogal een collectie films met DTS-HD en Dolby TrueHD en die heb ik nog steeds niet werkend gekregen via eARC, of het nu op de C9 of Marantz direct werd aangesloten, ik zie het niet op mijn Marantz staan..
ok ik loop een beetje te kutten....
Ik heb dus de 65GX nu dacht ik, ik fix die displayport naar hdmi 2.1 adapter van Club 3d
binnen
! Maar... ik zie dus dat ik alleen mini displayport heb.. duh, maar even niet aan gedacht dat er nog weer verschil was in display ports.. ja ik ben een beetje uit de game.
Nu, zie ik dat je mini displayport naar displayport 1.4 ook hebt, maar dan zit ik dus te kutten met 2 adapters, vraag me ten zeerste af of het dan nog wel tot zijn recht komt of ik dan gewoon met 2 conversies zit te kutten en de beeldkwaliteit alleen maar matiger wordt.
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
Zou ik in praktijk en theorie een Mini DP naar DP 1.4 converter van Club 3d kunnen gebruiken en dan een DP1.4 naar HDMI 2.1 ??! Of ben ik mezelf dan voor de gek aan het houden.
Even, het gaat om mijn laptop, heeft een 1660GTX ti
Deze:
pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX00KGMH)
Ik heb dus de 65GX nu dacht ik, ik fix die displayport naar hdmi 2.1 adapter van Club 3d
binnen
Nu, zie ik dat je mini displayport naar displayport 1.4 ook hebt, maar dan zit ik dus te kutten met 2 adapters, vraag me ten zeerste af of het dan nog wel tot zijn recht komt of ik dan gewoon met 2 conversies zit te kutten en de beeldkwaliteit alleen maar matiger wordt.
Zou ik in praktijk en theorie een Mini DP naar DP 1.4 converter van Club 3d kunnen gebruiken en dan een DP1.4 naar HDMI 2.1 ??! Of ben ik mezelf dan voor de gek aan het houden.
Deze:
pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX00KGMH)
[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 15-07-2020 13:59 ]
Volgens Wikipedia:Jasper 99 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:49:
ok ik loop een beetje te kutten....
binnen! Maar... ik zie dus dat ik alleen mini displayport heb.. duh, maar even niet aan gedacht dat er nog weer verschil was in display ports.. ja ik ben een beetje uit de game.
DisplayPort cables and ports may have either a "full-size" connector or a "mini" connector. These connectors differ only in physical shape—the capabilities of DisplayPort are the same regardless of which connector is used. Using a Mini DisplayPort connector does not affect performance or feature support of the connection.
Dus van mini naar gewoon zou helemaal niets moeten uitmaken. Het is alleen een andere vorm stekker.
Tamelijk offtopic, maar toch..JDL15 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:47:
[...]
[knip]
Welk alternatief raad je aan? De Shield TV Pro, kan die het? Zoals ik al zei heb ik nogal een collectie films met DTS-HD en Dolby TrueHD en die heb ik nog steeds niet werkend gekregen via eARC, of het nu op de C9 of Marantz direct werd aangesloten, ik zie het niet op mijn Marantz staan..
DTS-HD is mogelijk, echter niet met Kodi. Als geld minder belangrijk is, en ATV (AndroidTV) een must, die Shield ja. Het zijn 2 uitersten vwb gebruik, en ik ben erg gecharmeerd van de Mi Box S (door wat ie kan en kost), maar de Shield Pro (ik heb nooit een andere Shield gehad), is wel het summum wat mij betreft.
Ontopic; omdat ik nogal een oud model 4k Oled TV heb, zonder een eigen YT app die HDR op mijn scherm kan toveren. De Mi Box S kan dat namelijk wel, die Shield dan weer niet
Testing, one, two ...
Dat is f****ing apart.. Had Smart YT app op Shield en deze speelde sommige beeldmateriaal niet. Vond raar en keek er verder niet naar. Omdat het geen officiële youtube app is.hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:57:
[...]
Ontopic; omdat ik nogal een oud model 4k Oled TV heb, zonder een eigen YT app die HDR op mijn scherm kan toveren. De Mi Box S kan dat namelijk wel, die Shield dan weer niet
Na je bericht nogmaals gekeken en verrekt.. Als ik HDR filmpje via instelling resolutie zonder HDR kies, speelt het wel af.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wees maar blij, de app (op de Apple TV) is ontzettend slecht. Besturing werkt matig, de zoekfunctie is slecht en de algehele app is instabiel dat ik deze regelmatig moet quitten en weer heropenen om verder te kunnen kijken. Ik snap je wel hoor, het is wel handig om de app te hebben.HoppyF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:46:
Nagevraagd waarom niet.
Het antwoord:
Bedankt voor je bericht!
Gelukkig is de content nog wel interessant genoeg.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik vermoed inderdaad dat de ontwikkelaars van de Dplay app niet goed op hebben zitten letten.RnB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:43:
[...]
Wees maar blij, de app (op de Apple TV) is ontzettend slecht. Besturing werkt matig, de zoekfunctie is slecht en de algehele app is instabiel dat ik deze regelmatig moet quitten en weer heropenen om verder te kunnen kijken. Ik snap je wel hoor, het is wel handig om de app te hebben.![]()
Gelukkig is de content nog wel interessant genoeg.
Andere streaming diensten zoals Netflix kunnen wel goed werkende apps maken.
Helaas sinds kort Videoland niet want die app werkt na een update niet meer.
Als meer LG TV bezitters een bericht achterlaten bij Discovery komt er wellicht meer druk op.
De content is hier wel populair (vooral bij mijn vrouw....)
Vraagje, ik heb een serie met ondertiteling in .Idx en .Sub extensie op usb staan. Als ik deze open via de LG tv kijken krijg ik geen subs. De namen zijn uiteraard gelijk en alle files staan in dezelfde map.
Ik zag op https://www.lg.com/nz/sup...CT20186014-20150157647951 dat sub bestanden worden ondersteund. Doe ik iets verkeerd?
.srt werkt wel gewoon via usb.
*edit* Ben er achter. De .sub en .idx combinatie is een dvd vobsub formaat. De idx file geeft de timing van de subs in het sub bestand aan. Het microdvd formaat dat ondersteund word is ook een .sub extensie maar dus net anders.
Heb via subtitel edit programma ze naar srt omgezet zodat ze wel werken.
Ik zag op https://www.lg.com/nz/sup...CT20186014-20150157647951 dat sub bestanden worden ondersteund. Doe ik iets verkeerd?
.srt werkt wel gewoon via usb.
*edit* Ben er achter. De .sub en .idx combinatie is een dvd vobsub formaat. De idx file geeft de timing van de subs in het sub bestand aan. Het microdvd formaat dat ondersteund word is ook een .sub extensie maar dus net anders.
Heb via subtitel edit programma ze naar srt omgezet zodat ze wel werken.
[ Voor 30% gewijzigd door lom0r op 17-07-2020 00:50 ]
Mijn LG GX 65 inch heeft een sterk vervormde lichtreflectie in het kwadrant linksboven. Op de foto zie je door het raam de flat achter mij weerspiegeld worden. Die flat is niet de nieuwste creatie van Gaudi.
Dat het scherm flink wat licht reflecteert hoort er bij. Een beetje vervorming (warp effect, reflection bending) van de reflectie hoort er ook bij. De mate waarin de reflectie vervormt in het kwadrant linksboven is voor mij te veel. De linker bovenhoek is als een lachspiegel. De rest van het scherm heeft het ook wel wat, maar zo veel minder dat het niet storend is. Het valt op als de tv uit staat en helaas ook tijdens het tv kijken. Ook met de rolgordijnen naar beneden valt de vervorming in die hoek op, tenzij de kamer bijna volledig donker is.
Of de vervorming binnen de marges van de fabrikant of winkel valt, is voor mij niet relevant. Ik ga daar met beide liever geen discussie over aan. Ik kan niet met plezier naar de televisie kijken en zeker niet gezien de prijs. Hij gaat retour. Nou twijfel ik over geld terug of op de gok omruilen voor een nieuwe tv. Misschien kan ik een nieuwe in de winkel even bekijken, maar het zal denk ik lastig zijn om hem daar te beoordelen. De winkel wil ik niet meer tot last zijn dan nodig.
Wat denken jullie, heb ik hier een bovengemiddeld slecht exemplaar te pakken?
Dat het scherm flink wat licht reflecteert hoort er bij. Een beetje vervorming (warp effect, reflection bending) van de reflectie hoort er ook bij. De mate waarin de reflectie vervormt in het kwadrant linksboven is voor mij te veel. De linker bovenhoek is als een lachspiegel. De rest van het scherm heeft het ook wel wat, maar zo veel minder dat het niet storend is. Het valt op als de tv uit staat en helaas ook tijdens het tv kijken. Ook met de rolgordijnen naar beneden valt de vervorming in die hoek op, tenzij de kamer bijna volledig donker is.
Of de vervorming binnen de marges van de fabrikant of winkel valt, is voor mij niet relevant. Ik ga daar met beide liever geen discussie over aan. Ik kan niet met plezier naar de televisie kijken en zeker niet gezien de prijs. Hij gaat retour. Nou twijfel ik over geld terug of op de gok omruilen voor een nieuwe tv. Misschien kan ik een nieuwe in de winkel even bekijken, maar het zal denk ik lastig zijn om hem daar te beoordelen. De winkel wil ik niet meer tot last zijn dan nodig.
@Nepos geen idee, maar mijn 65GX heeft het ook redelijk extreem. Wel het idee dat het iets minder werd nadat ik de kabels goed had weggewerkt en ie echt helemaal vlak tegen de muur zat. Tijdens kijken gelukkig geen last van.
Maar met zo’n setup dat je zelf achter een ruit zit is een spiegelende OLED sowieso wat minder geschikt denk ik..
Maar met zo’n setup dat je zelf achter een ruit zit is een spiegelende OLED sowieso wat minder geschikt denk ik..
[ Voor 56% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-07-2020 19:36 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Whoooo!Nepos schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:14:
Mijn LG GX 65 inch heeft een sterk vervormde lichtreflectie in het kwadrant linksboven. Op de foto zie je door het raam de flat achter mij weerspiegeld worden. Die flat is niet de nieuwste creatie van Gaudi.
[Afbeelding]
Dat ziet er echt niet goed uit!
Neem aan dat de reflectie van je raam gewoon rechte lijnen zijn.
Hoop niet dat alle GX-en zo zijn...
Klopt hoor. De foto is van overdag en met veel licht. De plaats van de tv is voor de mate van reflectie niet ideaal, maar ik kijk vooral al wat later op de avond en dan meestal met de rolgordijnen naar beneden. De spiegeling stoort me niet. De mate van vervorming van de spiegeling wel.CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:33:
@Nepos geen idee, maar mijn 65GX heeft het ook redelijk extreem. Wel het idee dat het iets minder werd nadat ik de kabels goed had weggewerkt en ie echt helemaal vlak tegen de muur zat. Tijdens kijken gelukkig geen last van.
Nog eens gekeken, bij mij is het wel een stuk minder dan bij jou. Maar heb wel de indruk dat het de eerste dagen extremer was, had er hier ook een opmerking over gemaakt.Nepos schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:47:
[...]
Klopt hoor. De foto is van overdag en met veel licht. De plaats van de tv is voor de mate van reflectie niet ideaal, maar ik kijk vooral al wat later op de avond en dan meestal met de rolgordijnen naar beneden. De spiegeling stoort me niet. De mate van vervorming van de spiegeling wel.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-07-2020 19:58 ]
Je geeft aan dat je het ook ziet als je tv kijkt, heb je hier een foto van?Nepos schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:14:
[Afbeelding]
@Nepos dit is toch wel heel flink, ik zou de gok nemen om hem te ruilen voor een andere. Wat heb je ermee te verliezen? Voldoet die ook niet dan kan retourneren alsnog.
Nepos schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:14:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/CV7d5zENm1D2F4LV7meXwMpP.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij deze mijn 65GX kun je het wat vergelijken.
Ik ben eigenlijk helemaal klaar met de LG OLED televisies. Zoveel geld voor een tv en een products wat niet goed is. Mijn scherm van mijn 2 jaar oude C8 zou nu voor de 4e keer vervangen moeten worden. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en ben naar de winkel gegaan met mijn verhaal. Ze bieden me nu het model van dit jaar aan (cx) maar dan moet ik wel 300 euro bijbetalen. Zouden jullie hiermee akkoord gaan?
Bedankt
Bedankt
Hangt ervan af of het binnen de twee jaar garantie is. Is het binnen die tijd, dan heb je recht op een kosteloze vervanging (of je geld terug). Is het daarbuiten dan kijken ze naar de restwaarde waardoor bijbetalen niet vreemd is.Hepcat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:00:
Ik ben eigenlijk helemaal klaar met de LG OLED televisies. Zoveel geld voor een tv en een products wat niet goed is. Mijn scherm van mijn 2 jaar oude C8 zou nu voor de 4e keer vervangen moeten worden. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan en ben naar de winkel gegaan met mijn verhaal. Ze bieden me nu het model van dit jaar aan (cx) maar dan moet ik wel 300 euro bijbetalen. Zouden jullie hiermee akkoord gaan?
Bedankt
Het is uiteraard minder te zien dan wanneer hij uit is en indien aan dan vooral bij donkerdere beelden. Als het beeld fel is dan is het ok. Het beeld zelf is prima, kaarsrecht. Het zit in de anti-reflectielaag of de toplaag.Wren schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:05:
[...]
Je geeft aan dat je het ook ziet als je tv kijkt, heb je hier een foto van?
Als het buiten donker is, met de rolgordijnen naar beneden en een lamp aan in de kamer, dan zie je de vervorming terugkomen als verbogen randen van de kozijnen. En natuurlijk zie ik de vervorming het beste als hij overdag uit staat en dan stoort me het het meest. Eenmaal gezien valt het misschien ook wel extra op.
Ik besef me terdege dat de lijnen van de flat en de locatie van de tv recht tegenover het raam het effect eerder zichtbaar maken. Het gaat me dan ook alleen om de ergste 'vlek' en ik denk inmiddels ook dat het al snel beter kan. Zonet in de mediamarkt zag ik een felle verticale ledstrip weerspiegeld worden in een 65 inch CX en die lijn bleef vanuit elke hoek vrijwel kaarsrecht.
Als mede-tweakers in dit topic de vervorming niet in dezelfde mate herkennen, dan durf ik een omruil denk ik wel aan. Bedankt voor jullie reacties.
Dank! Dit lijkt toch een stuk beter te zijn!jaroen89 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:37:
[...]
[Afbeelding]
Als je tv aan staat en het beeld wat je ziet is vervormd (dus even los staand van de reflectie van wat er achter je is) dan is het sowieso geen goed model. Omruilen maar. En zoals je al merkte zijn er hier bezitters van dit model die het niet of niet storend genoeg hebben dus het kan welNepos schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:02:
[...]
Het is uiteraard minder te zien dan wanneer hij uit is en indien aan dan vooral bij donkerdere beelden. Als het beeld fel is dan is het ok. Het beeld zelf is prima, kaarsrecht. Het zit in de anti-reflectielaag of de toplaag.
Als het buiten donker is, met de rolgordijnen naar beneden en een lamp aan in de kamer, dan zie je de vervorming terugkomen als verbogen randen van de kozijnen. En natuurlijk zie ik de vervorming het beste als hij overdag uit staat en dan stoort me het het meest. Eenmaal gezien valt het misschien ook wel extra op.
Ik besef me terdege dat de lijnen van de flat en de locatie van de tv recht tegenover het raam het effect eerder zichtbaar maken. Het gaat me dan ook alleen om de ergste 'vlek' en ik denk inmiddels ook dat het al snel beter kan. Zonet in de mediamarkt zag ik een felle verticale ledstrip weerspiegeld worden in een 65 inch CX en die lijn bleef vanuit elke hoek vrijwel kaarsrecht.
Als mede-tweakers in dit topic de vervorming niet in dezelfde mate herkennen, dan durf ik een omruil denk ik wel aan. Bedankt voor jullie reacties.
[Afbeelding]
Even uit interesse: wat is er aan de hand dat je nu aan je vierde paneel toe bent? Ik dacht ik kijk even in je posthistorie, maar volgens mij is dit je eerste post onder dit account op Tweakers dus daar schoot ik niet zoveel mee opHepcat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:00:
Bedankt
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is deze reparatie binnen of buiten de twee jaar?Hepcat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:00:
Bedankt
Binnen de twee jaar herhaalde reparaties kan betekenen dat je de koop ongedaan kunt laten maken.
De volledige aankoop som moet dan terugbetaald worden.
Voor dat geld kun je vermoedelijk wel een vergelijkbaar nieuw model kopen.
Is het na twee jaar, dan is een redelijke afschrijving reëel omdat je immers ook nog van de TV gebruik hebt kunnen maken ondanks de reparaties.
Er geldt dan een afschrijving per maand volgens een tabel.
Gaat het om een 55 of 65 inch?
@Brutal1ty
Eerste reactie?
Ja. Dat wel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
In het kozijn links aan de rechterzijde in het midden zie ik wel een deuk.jaroen89 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:37:
[...]
[Afbeelding]
Neem aan dat het kozijn wel recht is.
Bedankt voor je reactie! Het is binnen de 2 jaar garantie. Ik heb nu nog 3 weken binnen de garantie. Ik had graag mijn geld terug gehad maar de verkoper wilde en kon dit niet doen. Ik ga niet akkoord om weer 300 euro bij te betalen. Hoe kan ik aanspraak maken om de koop ongedaan te maken en wel mijn geld terug te krijgen?HoppyF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:53:
[...]
Is deze reparatie binnen of buiten de twee jaar?
Binnen de twee jaar herhaalde reparaties kan betekenen dat je de koop ongedaan kunt laten maken.
De volledige aankoop som moet dan terugbetaald worden.
Voor dat geld kun je vermoedelijk wel een vergelijkbaar nieuw model kopen.
Is het na twee jaar, dan is een redelijke afschrijving reëel omdat je immers ook nog van de TV gebruik hebt kunnen maken ondanks de reparaties.
Er geldt dan een afschrijving per maand volgens een tabel.
Gaat het om een 55 of 65 inch?
@Brutal1ty
Eerste reactie?
Ja. Dat wel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je kunt tegen de winkel zeggen dat je drie keer gerepareerd (neem ik aan) wel genoeg vind.Hepcat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:13:
[...]
Bedankt voor je reactie! Het is binnen de 2 jaar garantie. Ik heb nu nog 3 weken binnen de garantie. Ik had graag mijn geld terug gehad maar de verkoper wilde en kon dit niet doen. Ik ga niet akkoord om weer 300 euro bij te betalen. Hoe kan ik aanspraak maken om de koop ongedaan te maken en wel mijn geld terug te krijgen?
De winkel heeft de kans dus gehad om te repareren maar het product voldoet nog steeds niet.
Als dat zo is, heb je een ondeugdelijk product en kun je ontbinding van de koopovereenkomst eisen.
Daarbij geldt geen afschrijving maar moet de volledige aankoop terugbetaald worden.
De TV gaat dan terug naar de winkel.
Het geld dat je dan krijgt zou voldoende moeten zijn om een nieuwe TV aan te schaffen.
De winkel zou je ook zonder verdere kosten een omruil kunnen aanbieden dus een C9 of CX zonder bijbetaling.
Google anders even op ontbinding koopovereenkomst met de voorwaarden die hiervoor gelden.
Hier staat een voorbeeld brief.
https://www.consuwijzer.n...eren-of-vervangen-product
Let op, je moet wel benadrukken dat het om herhaalde reparaties gaat.
Als er al drie keer een paneel vervangen is, valt dit zeker onder herhaalde reparaties zonder succes.
Een vierde of vijfde keer repareren geeft geen zekerheid en je komt daarmee ook buiten de twee jaar terecht wat je positie om garantie te blijven claimen lastiger maakt.
Formeel heb je langer dan twee jaar garantie maar het je kunt wel stellen dat het vertrouwen in deze
TV weg is.
Een voorstel voor een nieuwe TV zou wel acceptabel kunnen zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 15-07-2020 22:46 ]
Bedankt!! Ik ga morgen nog eens contact maken met de verkoper.HoppyF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:36:
[...]
Je kunt tegen de winkel zeggen dat je drie keer gerepareerd (neem ik aan) wel genoeg vind.
De winkel heeft de kans dus gehad om te repareren maar het product voldoet nog steeds niet.
Als dat zo is, heb je een ondeugdelijk product en kun je ontbinding van de koopovereenkomst eisen.
Daarbij geldt geen afschrijving maar moet de volledige aankoop terugbetaald worden.
De TV gaat dan terug naar de winkel.
Het geld dat je dan krijgt zou voldoende moeten zijn om een nieuwe TV aan te schaffen.
De winkel zou je ook zonder verdere kosten een omruil kunnen aanbieden dus een C9 of CX zonder bijbetaling.
Google anders even op ontbinding koopovereenkomst met de voorwaarden die hiervoor gelden.
Hier staat een voorbeeld brief.
https://www.consuwijzer.n...eren-of-vervangen-product
Let op, je moet wel benadrukken dat het om herhaalde reparaties gaat.
Als er al drie keer een paneel vervangen is, valt dit zeker onder herhaalde reparaties zonder succes.
Een vierde of vijfde keer repareren geeft geen zekerheid en je komt daarmee ook buiten de twee jaar terecht wat je positie om garantie te blijven claimen lastiger maakt.
Formeel heb je langer dan twee jaar garantie maar het je kunt wel stellen dat het vertrouwen in deze
TV weg is.
Een voorstel voor een nieuwe TV zou wel acceptabel kunnen zijn.
Ik heb nu een 3e scherm wat veel dooie pikkels heeft wat betekend dat er een 4e scherm zou moeten komen. (Een 3e reparatie) neem aan dat dit voldoende is. Ben het vertrouwen helemaal kwijt. Die panelen worden blijkbaar niet gecontroleerd in de fabriek?
1e scherm. Extreme vertical banding. Scherm 2 en 3 meerdere dooie pixels die vanaf de bank zichtbaar zijn bij installatie.Brutal1ty schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:11:
[...]
Even uit interesse: wat is er aan de hand dat je nu aan je vierde paneel toe bent? Ik dacht ik kijk even in je posthistorie, maar volgens mij is dit je eerste post onder dit account op Tweakers dus daar schoot ik niet zoveel mee op
Het is binnen de garantie. De verkoper zegt dat ze dit model niet meer hebben en kunnen leveren en dat ik daardoor 300 moet bijbetalen omdat dit een nieuwe model is.Wren schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:02:
[...]
Hangt ervan af of het binnen de twee jaar garantie is. Is het binnen die tijd, dan heb je recht op een kosteloze vervanging (of je geld terug). Is het daarbuiten dan kijken ze naar de restwaarde waardoor bijbetalen niet vreemd is.
Daar heb jij niks mee te maken,je hebt recht op een nieuw toestel. Dat de winkel je het geld niet wil terugbetalen is erg dubieus. De winkel krijgt het gehele aankoopbedrag terug van lg,dat zou jij dus ook moeten krijgen.Hepcat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:09:
[...]
Het is binnen de garantie. De verkoper zegt dat ze dit model niet meer hebben en kunnen leveren en dat ik daardoor 300 moet bijbetalen omdat dit een nieuwe model is.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Leuk geprobeerd van de verkoper maar ik zou daar niet intrappen.Hepcat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:09:
[...]
Het is binnen de garantie. De verkoper zegt dat ze dit model niet meer hebben en kunnen leveren en dat ik daardoor 300 moet bijbetalen omdat dit een nieuwe model is.
Je hebt veel pech blijkbaar met vervangen panelen.
Daarom is een geheel nieuwe CX leveren waarschijnlijk goedkoper voor de winkel dan je de oorspronkelijke aankoopprijs terug te betalen.
Je weet zelf de bedragen wel dus kun je dit wel bepalen.
Klopt kozijn is recht, de vervorming in het beeld zit ongeveer op de hoogte waar de wallmount begint, misschien dat het daarmee te maken heeft.HoppyF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:54:
[...]
In het kozijn links aan de rechterzijde in het midden zie ik wel een deuk.
Neem aan dat het kozijn wel recht is.
Blijkt dat Netflix het geluidsignaal uitstuurt op DD+, dit werkt met HDMI>Denon niet! Resultaat krakend/bibberend geluid.surfing john schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Geluid werkt perfect op deze manier, alleen Netflix geeft problemen, alleen maar een krakend geluid 😖
Internet afgestruind en veel reacties hierover met oudere receivers.
Optische kabel aangesloten (wel opletten dat je de HDMI kabel op aansluiting 2 op de LG op een andere HDMI aansluit, anders krijg je optisch niet aan de praat in de LG.
Resultaat is dat nu ook Netflix het geluid doorgeeft aan de Denon, weliswaar in Dolby.
klopt zo ben ik ook van een b6 naar c7 gegaan,winkel krijgt het geld terug van lg.Wren schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:23:
[...]
Daar heb jij niks mee te maken,je hebt recht op een nieuw toestel. Dat de winkel je het geld niet wil terugbetalen is erg dubieus. De winkel krijgt het gehele aankoopbedrag terug van lg,dat zou jij dus ook moeten krijgen.
Ook niet als je in het Audio menu Dolby Digital kiest ipv Dolby Digital Plus?surfing john schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:55:
[...]
Blijkt dat Netflix het geluidsignaal uitstuurt op DD+, dit werkt met HDMI>Denon niet! Resultaat krakend/bibberend geluid.
Optische kabel aangesloten (wel opletten dat je de HDMI kabel op aansluiting 2 op de LG op een andere HDMI aansluit, anders krijg je optisch niet aan de praat in de LG.
Resultaat is dat nu ook Netflix het geluid doorgeeft aan de Denon, weliswaar in Dolby.
Het audio menu bij Netflix?CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:04:
[...]
Ook niet als je in het Audio menu Dolby Digital kiest ipv Dolby Digital Plus?
Betalen ze het aankoopbedrag terug of het bedrag wat er overblijft na een cashback.pwh53 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:01:
[...]
klopt zo ben ik ook van een b6 naar c7 gegaan,winkel krijgt het geld terug van lg.
Ik neem aan dat je wel een originele beugel en schroeven gebruikt hebt?jaroen89 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:35:
[...]
Klopt kozijn is recht, de vervorming in het beeld zit ongeveer op de hoogte waar de wallmount begint, misschien dat het daarmee te maken heeft.
Ik kan me voorstellen dat spanningen in de ophanging of bevestiging bij een dergelijke maat al snel voor vervormingen gaan zorgen.
Copyright and left by SED...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als er toen een cashback actie gold dan gaat het over het netto bedrag wat je betaald hebt.Hepcat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Betalen ze het aankoopbedrag terug of het bedrag wat er overblijft na een cashback.
Komen de OLED problemen voornamelijk bij LG voor of ook bij andere merken? Twijfel om nog een Lg te nemen eventueel.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Allen omdat de panelen allemaal van LG Display afkomstig zijn.Hepcat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:57:
Komen de OLED problemen voornamelijk bij LG voor of ook bij andere merken? Twijfel om nog een Lg te nemen eventueel.
Denk dat je gewoon pech hebt met je TV.
Een geheel nieuwe TV zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Mijn mening: Betaal 300eu bij (of niks mocht je dat voor elkaar krijgen, nog beter) en ga voor de CX, maak wel een afspraak dat als die niet bevalt dat je je geld alsnog terug krijgt.Hepcat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:57:
[ Voor 7% gewijzigd door tweegroenethee op 16-07-2020 12:27 ]
weet niet hoe ze dat precies met de winkel doen,b6 kon niet meer gerepareerd worden,kreeg een nieuwe c7 terug zonder bijbetaling.Hepcat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:56:
[...]
Betalen ze het aankoopbedrag terug of het bedrag wat er overblijft na een cashback.
Sorry het moest Dolby D zijn wat ik doorkrijg op de Denon.
Heeft iemand tips over hoe je dit aan de praat krijgt? Mij lukt het niet, het probleem is dat ik in het NVidia control panel de optie "Monitor Tehcnology" onder 3D-settings -> General niet zie, en ook niet de optie Set up G-Sync. Ik heb een 1080TI en een B9.Snippertje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:00:
Ik heb zojuist mijn PC (RTX 2060 Super) eens aan de LG B9 gehangen om de G Sync compatibiliteit te testen. En 120hz HDR op 1440p is fantastisch op deze manier. En ook 4k werkt echt super.
Ik heb de drivers er al afgegooid met DDU, oudere drivers geprobeerd, nieuwere, heb de settings van de TV nagekeken (Label: PC, Instant Gaming en UHD aan voor HDMI 1), de kabel vervangen door de beste die ik kon vinden.... maar no joy.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Wil even aangeven dat deze situatie niet altijd ellende geeft. Ik heb Mijn C9 via HDMI-ARC aangesloten op een Denon X1200w. In die combinatie werkt de Netflix app zonder problemen (bij mij).surfing john schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:55:
[...]
Blijkt dat Netflix het geluidsignaal uitstuurt op DD+, dit werkt met HDMI>Denon niet! Resultaat krakend/bibberend geluid.
Je hebt een Turing kaart nodig. Dus een RTX of een GTX16x0 geloof ik.Julian schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:37:
[...]
Heeft iemand tips over hoe je dit aan de praat krijgt? Mij lukt het niet, het probleem is dat ik in het NVidia control panel de optie "Monitor Tehcnology" onder 3D-settings -> General niet zie, en ook niet de optie Set up G-Sync. Ik heb een 1080TI en een B9.
Ik heb de drivers er al afgegooid met DDU, oudere drivers geprobeerd, nieuwere, heb de settings van de TV nagekeken (Label: PC, Instant Gaming en UHD aan voor HDMI 1), de kabel vervangen door de beste die ik kon vinden.... maar no joy.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Thx voor het antwoord! Maar weet je het zeker? Volgens Nidia zou het moeten werken op een 1050 en beter.Je hebt een Turing kaart nodig. Dus een RTX of een GTX16x0 geloof ik.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Gsync an sich wel, maar voor de tv's werkt het anders. Zie:Julian schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:51:
[...]
Thx voor het antwoord! Maar weet je het zeker? Volgens Nidia zou het moeten werken op een 1050 en beter.
Zie ook dit draadje op reddit.3. Connect your TV via HDMI to your GeForce RTX or GeForce GTX 16-Series GPU or laptop
[ Voor 9% gewijzigd door Snippertje op 16-07-2020 16:14 ]
Top, thx man.
Zou het naar jouw mening de moeite waard zijn om met zo'n 10% minder rauwe performance genoegen te nemen in ruil voor G-Sync en raytracing door mijn 1080TI te verkopen en een 2070 Super te scoren?
Zou het naar jouw mening de moeite waard zijn om met zo'n 10% minder rauwe performance genoegen te nemen in ruil voor G-Sync en raytracing door mijn 1080TI te verkopen en een 2070 Super te scoren?
Ja, ook door DLSS 2.0. Daarnaast heb ik een hekel aan tearing. Dus dan is Gsync echt heel fijn. Maar persoonlijk zou ik dan wel wachten op de 3000 serie. Ga zelf in ieder geval upgraden zodra die uitkomen. Dan heb je ook nog eens de voordelen van volwaardig HDMI 2.1 met een beetje gelukJulian schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:15:
Top, thx man.
Goed punt!
Ik ga er even over nadenken.... Er zit maar een paar tientjes tussen wat mijn 1080ti nog opbrengt en wat een 2070 Super nieuw kost, dus ik denk niet dat ik me in zal weten te houden....
Ik ga er even over nadenken.... Er zit maar een paar tientjes tussen wat mijn 1080ti nog opbrengt en wat een 2070 Super nieuw kost, dus ik denk niet dat ik me in zal weten te houden....
ja klopt de originele beugel gebruikt, het scherm weegt ruim 30kg het was mij eerder niet opgevallen en stoor me zowel bij scherm uit als scherm aan er niet aan.SED schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:58:
[...]
Ik neem aan dat je wel een originele beugel en schroeven gebruikt hebt?
Ik kan me voorstellen dat spanningen in de ophanging of bevestiging bij een dergelijke maat al snel voor vervormingen gaan zorgen.
Zoek is op mijn problemen met LG en Oled in dit topic ;-)Hepcat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:57:
Dan zie je hoeveel pech ik had..?
Of zou het toch soms mislopen in de LG fabriek hmmm
[ Voor 13% gewijzigd door Light21M op 16-07-2020 19:10 ]
Vraagje.
Ik heb een lg b9. Heb mijn Xbox one verbonden via een Denon x2200w. Probleem is als ik Game of Netflix kijk via de Xbox het beeld zwart word weer terug komt. Er staat dan in het wit rechts bovenin "instant Game respons launched" en als ik Netflix kijk via de xbox doet die hetzelfde. Maar dan staat er vision. Heel erg irritant soms doet die dit 1x per 10 minuten soms veel vaker.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen. Hij doet dit niet bij apps op de tv zelf.
Ik heb een lg b9. Heb mijn Xbox one verbonden via een Denon x2200w. Probleem is als ik Game of Netflix kijk via de Xbox het beeld zwart word weer terug komt. Er staat dan in het wit rechts bovenin "instant Game respons launched" en als ik Netflix kijk via de xbox doet die hetzelfde. Maar dan staat er vision. Heel erg irritant soms doet die dit 1x per 10 minuten soms veel vaker.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen. Hij doet dit niet bij apps op de tv zelf.
Als het goed is doet hij het niet tijdens het film kijken of gamen. Als je switcht tussen games of verschillende video's dan kan de refresh rate wijzigen en wordt het beeld even zwart door de Denon. Netflix is nu helemaal een drama omdat deze op mijn shield automatisch previews laat zien waardoor de refresh rate wordt aangepast en bij het scrollen door de bibliotheek steeds door het donker gaat.vangoghnl schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:41:
Vraagje.
HDMI 2.1 receivers gaan dit misschien oplossen met quick media switching (QMS). De player / XBOX moet het dan ook ondersteunen. Voor zover ik weet zijn er nog geen QMS apparaten.
QMS (Quick Media Switching): elimineert het storende zwarte scherm op het moment dat je van frame rate verandert. Bijvoorbeeld, je kijkt naar trailers en sommige zijn in 24fps, andere in 50fps of 60fps. Bij elke wissel moet de HDMI-verbinding zijn video mode aanpassen en dat resulteert in een tijdelijk zwart scherm. Met QMS is de overgang naadloos.
Oké thanks voor de info. Probleem is dat die het ook doet tijden het gamen of Netflix kijken.
Ik had soortgelijke problemen en hoewel ik dacht dat kabels altijd onzin waren heb ik sinds ik nieuwe kabels heb geen problemen meer. Heb deze gekocht en sindsdien geen problemen meer.vangoghnl schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:54:
Oké thanks voor de info. Probleem is dat die het ook doet tijden het gamen of Netflix kijken.
Je kan het altijd proberen en ze terugsturen als het niet werkt.
Dat kan ik idd eens proberen ga ze bestellen! Deze kabel is ook geschikt voor de Xbox series x hoop ik? Anders moet ik hem weer vervangenSnippertje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:23:
[...]
Ik had soortgelijke problemen en hoewel ik dacht dat kabels altijd onzin waren heb ik sinds ik nieuwe kabels heb geen problemen meer. Heb deze gekocht en sindsdien geen problemen meer.
Je kan het altijd proberen en ze terugsturen als het niet werkt.
[ Voor 22% gewijzigd door vangoghnl op 16-07-2020 23:09 ]
Wie gebruikt er hier op zijn LG ook de Plex app uit de content store van LG en heeft problemen met ondertitels in films??
Zo ja hoe hebben jullie dat opgelost ??
Als ik de ondertitel uit zet dan speelt de film wel af.
Als ik de film afspeel via de Plex app op mijn Nvidia Shield dan heb ik nergens problemen mee.
Als ik de film afspeel via de Plex app op mijn Nvidia Shield dan heb ik nergens problemen mee.
Klopt is een bestaand probleem. Wat je kan doen is met 4k films de srt ondertiteling dezelfde naam geven als het filmbestand en in dezelfde map.Maar als je een shield hebt zou ik die lekker gebruiken.Buzzie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:05:
Wie gebruikt er hier op zijn LG ook de Plex app uit de content store van LG en heeft problemen met ondertitels in films??
[ Voor 4% gewijzigd door Benzed op 17-07-2020 09:12 ]
Hmmm balen.....dan maar kijken hoe ik dat kan gaan oplossen voor al mijn films.Benzed schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:11:
[...]
Klopt is een bestaand probleem. Wat je kan doen is met 4k films de srt ondertiteling dezelfde naam geven als het filmbestand en in dezelfde map.Maar als je een shield hebt zou ik die lekker gebruiken.
Werkt dat anders dan via plex een ondertitel downloaden (SRT) ??
Want dat had ik gisteren ook gedaan en ook dan wilde hij niet afspelen
Probeer eens EMBY. Die gebruik ik zelf met 4k films en srt subtitles. (LGC8)Buzzie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:15:
[...]
Hmmm balen.....dan maar kijken hoe ik dat kan gaan oplossen voor al mijn films.
Werkt dat anders dan via plex een ondertitel downloaden (SRT) ??
Want dat had ik gisteren ook gedaan en ook dan wilde hij niet afspelen
Heb ik gedaan....maar die ondersteund geen Dolby Vision filmsBenzed schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:19:
[...]
Probeer eens EMBY. Die gebruik ik zelf met 4k films en srt subtitles. (LGC8)
Weet alleen niet meer welke versie het niet ondersteund...heb namelijk zowel op beide apparaten geprobeerd maar 1 van de 2 ondersteund dan geen Dolby Vision
Plex en subtitles is meestalBuzzie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:05:
Ja ik merk het inderdaadJustevo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:31:
[...]
Plex en subtitles is meestalIk zou in ieder geval SRT gebruiken en geen PGS, dan gaat Plex transcoden en gaat het fout.
net even getest overigens....SRT gedownload van een film en geselecteerd en krijg de melding an unexpected playback problem occured.
Tsja, dat is Plex. Je zou misschien kunnen proberen om de subs met MKVToolnix er in te muxen en kijken of hij dan wel afspeelt.Buzzie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:49:
[...]
Ja ik merk het inderdaad
net even getest overigens....SRT gedownload van een film en geselecteerd en krijg de melding an unexpected playback problem occured.
Is een optie inderdaad wellicht als het werkt.....maar om dat dan te doen bij al mijn films is ook weer zoiets.Justevo schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:52:
[...]
Tsja, dat is Plex. Je zou misschien kunnen proberen om de subs met MKVToolnix er in te muxen en kijken of hij dan wel afspeelt.
Kodi moet gewoon snel met nieuwe versie komen die alles ondersteunt
De Samsung HW-Q90R blokkeerde de onderkant van m’n 65CX dus heb gezocht naar een oplossing daarvoor. Kwam daarbij vooral op nogal overpriced verhogingen of lelijke stands uit. Uiteindelijk deze hardhouten lat bij de Gamma in twee stukken van 52 cm voor de achterkant van de voet en een stuk van 92 cm voor het voorste gedeelte van de voet laten zagen. Werkt prima moet ik zeggen.
@Grobbelboy je wil hem niet aan de muur hangen?
[quote]Grobbelboy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:21:
De Samsung HW-Q90R blokkeerde de onderkant van m’n 65CX dus heb gezocht naar een oplossing daarvoor. Kwam daarbij vooral op nogal overpriced verhogingen of lelijke stands uit. Uiteindelijk deze hardhouten lat bij de Gamma in twee stukken van 52 cm voor de achterkant van de voet en een stuk van 92 cm voor het voorste gedeelte van de voet laten zagen. Werkt prima moet ik zeggen.
Dat had ik precies hetzelfde opgelost, maar uiteindelijk de tv toch maar aan de muur gehangen.
Dat had ik precies hetzelfde opgelost, maar uiteindelijk de tv toch maar aan de muur gehangen.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Montage aan de muur inderdaad ook overwogen maar vind de tv op een voet persoonlijk toch mooier.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Voet en soundbar nemen naar mijn mening zo veel te veel ruimte in.Grobbelboy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:24:
Montage aan de muur inderdaad ook overwogen maar vind de tv op een voet persoonlijk toch mooier.
Ik had de TV aan de muur gehangen en de soundbar eronder aan de muur gemonteerd.
Daar zal vast ook wel een muurbeugel voor bestaan.
Het blad van je meubel blijft dan vrij voor leuke frutsels.
FTFYHoppyF schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:30:
[...]
gebruik je wel mkv of wat anders?Buzzie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:49:
[...]
Ja ik merk het inderdaad
De film die ik gisteren heb gekeken en vanmorgen dus getest heb met een los srt bestand was een mkv inderdaad.
Dat is alleen geen best plan voor een Atmos-soundbar met upfiring speakers vrees ik. Heb zelf een beetje dezelfde uitdaging, maar dan met een SK10Y en 65C8. Het complete beeld is wel zichtbaar maar de sensor voor de power on/standby functie van de ab valt er iets achter, moet opstaan om die te kunnen raken. (rest van de bediening is niet ir en gaat wel gewoon goed). Misschien toch eens kijken voor zo'n beugel-op-stand constructie o.i.d.HoppyF schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:30:
[...]
Voet en soundbar nemen naar mijn mening zo veel te veel ruimte in.
Ik had de TV aan de muur gehangen en de soundbar eronder aan de muur gemonteerd.
Daar zal vast ook wel een muurbeugel voor bestaan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Soundbars zijn bedoeld om aan de muur te hangen onder een TV als deze ook aan de muur hangt.ErikIrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:30:
[...]
Dat is alleen geen best plan voor een Atmos-soundbar met upfiring speakers vrees ik. Heb zelf een beetje dezelfde uitdaging, maar dan met een SK10Y en 65C8. Het complete beeld is wel zichtbaar maar de sensor voor de power on/standby functie van de ab valt er iets achter, moet opstaan om die te kunnen raken. (rest van de bediening is niet ir en gaat wel gewoon goed). Misschien toch eens kijken voor zo'n beugel-op-stand constructie o.i.d.
Bedoel je een infrarood ontvanger van de soundbar?
Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten opleveren.
Infrarood reflecteert ook en valt dan toch wel op de sensor.
Je kunt ze idd ophangen, bedoeld lijkt me wat overdreven. Dat is een kwestie van smaak. En bij Atmos soundbars luistert het gewoon nauwer omdat de tv de upfiring speakers deels kan blokkeren als die er enigszins boven hangt.HoppyF schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:04:
[...]
Soundbars zijn bedoeld om aan de muur te hangen onder een TV als deze ook aan de muur hangt.
Bedoel je een infrarood ontvanger van de soundbar?
Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten opleveren.
Infrarood reflecteert ook en valt dan toch wel op de sensor.
Qua ir bedoelde ik de tv zelf, als ik op de bank zit blokkeert de soundbar de straal, pas als ik vanaf zekere hoogte schuin naar beneden mik werkt het. Volume, instellingen, Netflix etc. werkt via andere technologie (WiFi?) en werkt wel gewoon als ik zit.
Is en blijft persoonlijk maar zo mooie platte tv moet aan de muur hangen, tenminste zo denk ik 😉Grobbelboy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:24:
Wil je minimalisme en het optimaal wegwerken van draden en kieren dan is ophangen inderdaad de keuze. Als je dat niet zo belangrijk vindt kan ie uiteraard prima op een voet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een beetje goede soundbar heeft instellingen om reflecties in de huiskamer te meten en te corrigeren.ErikIrie schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Je kunt ze idd ophangen, bedoeld lijkt me wat overdreven. Dat is een kwestie van smaak. En bij Atmos soundbars luistert het gewoon nauwer omdat de tv de upfiring speakers deels kan blokkeren als die er enigszins boven hangt.
Qua ir bedoelde ik de tv zelf, als ik op de bank zit blokkeert de soundbar de straal, pas als ik vanaf zekere hoogte schuin naar beneden mik werkt het. Volume, instellingen, Netflix etc. werkt via andere technologie (WiFi?) en werkt wel gewoon als ik zit.
Geen huiskamer is immers gelijk.
De omhoog gerichte luidsprekers worden dus ook gecorrigeerd anders kun je ook het Atmos hoogte effect niet bereiken.
Als je een soundbar op een TV meubel legt is de reflectie weer anders want dan heb je een grotere afstand tot de muur. De invloed van de TV telt inderdaad ook mee maar dat geldt in beide gevallen op de voet en aan de muur.
Tja, Samsung en LG..Nu niet de meest gewenste combinatie..Grobbelboy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:21:
De Samsung HW-Q90R blokkeerde de onderkant van m’n 65CX
OLEDC955 aangeschaft! Ben erg blij mee! Mooie beeld en veel mogelijkheden!
Alleen moet ik mijn DVD recorder nog aansluiten op TV.
Geeft Scart to HDMI converter nog goede kwaliteit of kan ik beter nieuwe DVD speler kopen?
Geeft Scart to HDMI converter nog goede kwaliteit of kan ik beter nieuwe DVD speler kopen?
Je gaat toch geen DVD's meer kijken op je nieuwe TV! Haal een nieuwe en dan meteen een UHD Blu-ray spelertennis-boy schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:18:
OLEDC955 aangeschaft! Ben erg blij mee! Mooie beeld en veel mogelijkheden!
Ok ik heb toch nog een vraag hierover! Ik zie dat DP port verschillende versies heeft en je dus eigenlijk 1.4 nodig hebt, bij veel van die adapters staat er echter vaak dat het v1.2 betreft of het staat er niet bij..menzo schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:54:
[...]
Volgens Wikipedia:
DisplayPort cables and ports may have either a "full-size" connector or a "mini" connector. These connectors differ only in physical shape—the capabilities of DisplayPort are the same regardless of which connector is used. Using a Mini DisplayPort connector does not affect performance or feature support of the connection.
Dus van mini naar gewoon zou helemaal niets moeten uitmaken. Het is alleen een andere vorm stekker.
Wie weet hoe het zit met die jungle, is bij een adapter niet gewoon sprake van een conversie in grootte ?
Of zijn er speciale adapters waar het wel versie 1.4 betreft?
Zou dit dan werken?
pricewatch: Startech.com Mini DisplayPort naar DisplayPort Adapter Converter ...
Hier staat wel duidelijk bij DP 1.4, maar dan zit je met conversie vanuit usb C?
https://www.amazon.com/st...sl&ref_=sbx_be_s_3psl_mbd
[ Voor 27% gewijzigd door Jasper 99 op 18-07-2020 09:45 ]
Krijg je DVDs in Blue Ray speler veel beter beeld dan in DVD speler?crepsly schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:25:
[...]
Je gaat toch geen DVD's meer kijken op je nieuwe TV! Haal een nieuwe en dan meteen een UHD Blu-ray speler
De bron (resolutie) verandert niet, de HDMI verbinding zal wél voor een verbetering zorgen. Maar misschien je meeste gekoesterde DVD's vervangen door Blu Ray of UHD BluRay?tennis-boy schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:13:
[...]
Krijg je DVDs in Blue Ray speler veel beter beeld dan in DVD speler?
[ Voor 12% gewijzigd door Ruud2007 op 18-07-2020 10:37 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dure nieuwe (LG) aanschaffen?
Vast wel en wel hierom!
https://www.ad.nl/dossier...or-een-tv-prima~a699bbaa/
Vast wel en wel hierom!
https://www.ad.nl/dossier...or-een-tv-prima~a699bbaa/
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.