Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Elke vorm van tinting is niet okMajor_ton schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:39:
Ik wil voor de lol wel wat foto's plaatsen van LCD panelen hoor. Dan is hopelijk dat gezwam over tinting vrij snel voorbij.
Nochtans bij oled regelmatig terugkerend probleem. Is geen gezwam maar een feit.
En wat kosten die lcd’s waar je over spreekt?
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 16:24
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik zou zeggen maak eens een paar foto’s van je geweldige Sony LCD TV dan kunnen wij het beoordelen en vergelijken met de LG OLED’s.Light21M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:49:
[...]
Elke vorm van tinting is niet ok
Nochtans bij oled regelmatig terugkerend probleem. Is geen gezwam maar een feit.
En wat kosten die lcd’s waar je over spreekt?
(een OLED heb je immers zelf niet meer)
Mijn sony van 375€ heeft geen tinting noch banding, wil daar gerust u een foto van sturen en dan vergelijken met die van Pufster.HoppyF schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:52:
[...]
Ik zou zeggen maak eens een paar foto’s van je geweldige Sony LCD TV dan kunnen wij het beoordelen en vergelijken met de LG OLED’s.
(een OLED heb je immers zelf niet meer)
LG hun lcds en oleds daarintegen
[ Voor 6% gewijzigd door Light21M op 12-07-2020 11:00 ]
waarom ben je niet voor een top-lcd model gegaan als ik vragen mag?Light21M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Mijn sony van 375€ heeft geen tinting noch banding, wil daar gerust u een foto van sturen en dan vergelijken met die van Pufster.
LG hun lcds en oleds daarintegen
omdat kwaliteit van uniformiteit niet evenredig is met de prijs en voorlopig gelukkig ben met de sony, als ik een betere techniek waarvan de uniformiteit onder controle is en zie verschijnen zal ik het wel terug overwegen.Hamazaki schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:01:
[...]
waarom ben je niet voor een top-lcd model gegaan als ik vragen mag?
[ Voor 17% gewijzigd door Light21M op 12-07-2020 11:03 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou mooi dan als je tevreden bent.Light21M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:02:
[...]
omdat kwaliteit van uniformiteit niet evenredig is met de prijs en voorlopig gelukkig ben met de sony, als ik een betere techniek waarvan de uniformiteit onder controle is en zie verschijnen zal ik het wel terug overwegen.
Weinig reden dus om in dit topic verder over LG te blijven klagen.
Wie weet komt Samsung volgend jaar met een OLED die perfect is en nooit in kan branden.
Daar gaat Samsung immers zo prat op.
haha, struisvogel kop in het zand weeral, erken je de paneellotterij niet mijn probleem. Mij stoort het vooral dat jullie doen alsof er geen problemen bestaan.Wren schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:07:
Het heeft weinig zin om nog op Light21M in te gaan. Is ooit eens diep teleurgesteld geworden in zijn OLED maar kan het toch niet laten om te lurken in dit topic. LEkker laten gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Light21M op 12-07-2020 11:13 ]
Oled is perfect volgens u en wren, dat weten ze hier ook al een tijdje, ik werd getagd in dit topic en zag de rotzooi die ik ook had ivm tinting, maar geloof maar verder dat LG kwaliteit in elk paneel aflevert.HoppyF schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:06:
[...]
Nou mooi dan als je tevreden bent.
Weinig reden dus om in dit topic verder over LG te blijven klagen.
Wie weet komt Samsung volgend jaar met een OLED die perfect is en nooit in kan branden.
Daar gaat Samsung immers zo prat op.
[ Voor 15% gewijzigd door Light21M op 12-07-2020 11:11 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat zeg ik niet.Light21M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:09:
[...]
Oled is perfect volgens u en wren, dat weten ze hier ook al een tijdje
Perfecte OLED’s (maar ook andere producten) bestaan niet.
Er mankeert overal wel iets aan.
De vraag is of je je irriteert aan een kleine imperfectie.
Ik niet, dus ik geniet van mijn niet-zo-perfecte maar o-zo-mooie OLED.
Wat mij betreft mag je wachten tot de perfecte OLED/Microled/QD-OLED uitkomt.
Versta me niet verkeerd maar je dokt veel geld neer.HoppyF schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:12:
[...]
Dat zeg ik niet.
Perfecte OLED’s (maar ook andere producten) bestaan niet.
Er mankeert overal wel iets aan.
De vraag is of je je irriteert aan een kleine imperfectie.
Ik hier, dus ik geniet van mijn niet-zo-perfecte maar o-zo-mooie OLED.
Wat mij betreft mag je wachten tot de perfecte OLED/Microled/QD-OLED uitkomt.
Dan heb je bepaalde verwachtingen.
Dus je ziet ook tinting en verticale banden?, veel respect dan om daarmee te leven maar ik kan er niet mee om 3000€ te betalen uit eigen zak voor een tv met opvallende gebreken.
ben ik daardoor teleurgesteld ja ofcourse, zag het ook liever anders.
Ik kijk graag tv en daar is kwaliteit van beeld belangrijk maar wil niet het gevoel hebben dat ik veel geld dok en toch maar 70% van wet het zou moeten zijn ervaar voor het geld, dan liever een iphone of macbook dat degelijk is.
Klein gebrek kan ik zeker mee leven maar geen dikke gele of roze vlekken op een wit scherm tijdens of macroblocking op de b8 die ze niet fixen en op de c8 wel, gebrek aan wilskracht bij lg.
:strip_exif()/f/image/dXNruSlZPDPXPi9ianfvdw4d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ok9B7XtYTlzhRdCAD9oR09rM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ja als LG goede panelen maakt wie weet maar niet zolang ik zie dat zelfs de cx afwijkt.
Dit onderstaande is van een LG LCD TV van 2019 die significant slechter was en duurder dan de sony en veel meer gebreken had, snel maar doorverkocht.
:strip_exif()/f/image/zQH5Qh4o0wujpgIDbc3dDdES.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 80% gewijzigd door Light21M op 12-07-2020 11:40 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Verwachtingen heeft iedereen die een TV koopt.Light21M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Versta me niet verkeerd maar je dokt veel geld neer.
Dan heb je bepaalde verwachtingen.
Dus je ziet ook tinting en verticale banden?, veel respect dan om daarmee te leven maar ik kan er niet mee om 3000€ te betalen uit eigen zak voor een tv met opvallende gebreken.
ben ik daardoor teleurgesteld ja ofcourse, zag het ook liever anders.
Ik kijk graag tv en daar is kwaliteit van beeld belangrijk maar wil niet het gevoel hebben dat ik veel geld dok en toch maar 70% van wet het zou moeten zijn ervaar voor het geld, dan liever een iphone of macbook dat degelijk is.
Klein gebrek kan ik zeker mee leven maar geen dikke gele of roze vlekken op een wit scherm tijdens of macroblocking op de b8 die ze niet fixen en op de c8 wel, gebrek aan wilskracht bij lg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus ja als LG goede panelen maakt wie weet maar niet zolang ik zie dat zelfs de cx afwijkt.
Dit onderstaande is van een LG LCD TV van 2019 die significant slechter was en duurder dan de sony en veel meer gebreken had, snel maar doorverkocht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker omdat het een groot bedrag is en je jaren met een TV hoopt te doen zonder problemen.
Ik weet ook dat er puntjes van aandacht zijn waaraan LG moet werken.
Bv regelmatige software updates en het bijhouden van de apps.
Niet voor een jaartje maar voor langere tijd.
Beetje zoiets als Apple doet.
Grote gele òf roze vlekken die opvallen bij gewoon TV kijken mag zeker niet.
Waarvan nota. Heel fijn voor je.. succes in het sony forum!
Kunnen we dan weer verder met gewoon on topic en serieuze bijdragen van bezitters of mensen die er meer over willen weten, zonder vooroordelen ?
[ Voor 16% gewijzigd door SED op 12-07-2020 14:04 ]
Copyright and left by SED...
Het enige OLED nadeel dat wel echt is: “donkere” content kijken overdag. Mn vrouw klaagt nu ook dat ze het niet goed kan zien en dat er wel heel veel reflectie van het scherm is. Misschien een van de beeldmodi aanpassen zodat die maximale helderheid geeft.. was er niet ook een stand die rekening houdt met omgevingslicht?
En denk dat we verduisterende gordijnen moeten nemen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik kijk ISF donkere kamer, ook overdag als het zonnig is.CyBeRSPiN schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:02:
Ik kan geen enkel uniformiteit issue vinden als ik een wit scherm in beeld heb (65GX), en ga er ook niet verder naar zoeken.
Het enige OLED nadeel dat wel echt is: “donkere” content kijken overdag. Mn vrouw klaagt nu ook dat ze het niet goed kan zien en dat er wel heel veel reflectie van het scherm is. Misschien een van de beeldmodi aanpassen zodat die maximale helderheid geeft.. was er niet ook een stand die rekening houdt met omgevingslicht?
Wel doe ik dan een deel van de lamellen bij de ramen wat dicht.
Niet omdat de zon erop valt maar vanwege de reflectie.
In het donker zitten overdag is echt niet nodig.
Wat meer helderheid kan met ISF lichte kamer.
3 beeldmodi naast elkaar in het menu instellen:CyBeRSPiN schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:02:
- Expert donkere kamer OLED-lampje 35, gamma 2.4 (donker)
- Expert lichte kamer OLED-lampje 50, gamma 2.2 (medium)
- Technicolor expert OLED-lampje 90, gamma 2.2 (licht)
Wisselen gaat via het snelmenu:
Tandwieltje, pijl naar onder, OK, pijl naar links/rechts, OK.
Dat kan je iedereen aanleren.
Ik heb ongeveer de lichtste kamer van NL met overal grote ramen dus kan erover meepraten. Gelukkig staat de tv aan de noordkant dus dat scheelt zeker al iets, direct zonlicht is killing. Maar bij een beetje serieus tv kijken gaan de jaloezieën bij de tv natuurlijk wel dicht, dan red ik het wel met de medium setting. Maar voor de extra 'pop' soms de lichte setting.
[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 12-07-2020 14:29 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nooit geprobeerd maar kunnen dat beeld mode omschakelen ook onder de sneltoetsen gezet worden?Cap schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:19:
[...]
3 beeldmodi naast elkaar in het menu instellen:
- Expert donkere kamer OLED-lampje 35, gamma 2.4 (donker)
- Expert lichte kamer OLED-lampje 50, gamma 2.2 (medium)
- Technicolor expert OLED-lampje 90, gamma 2.2 (licht)
Wisselen gaat via het snelmenu:
Tandwieltje, pijl naar onder, OK, pijl naar links/rechts, OK.
Dat kan je iedereen aanleren.
Ik heb ongeveer de lichtste kamer van NL met overal grote ramen dus kan erover meepraten. Gelukkig staat de tv aan de noordkant dus dat scheelt zeker al iets, direct zonlicht is killing. Maar bij een beetje serieus tv kijken gaan de jaloezieën bij de tv natuurlijk wel dicht, dan red ik het wel met de medium setting. Maar voor de extra 'pop' soms de lichte setting.
(lang indrukken van de cijfertoetsen)
Ik ben bezitter geweest van meerdere OLEDs en ken de problemen die de techniek weerspiegelt, dat is compleet relevant en ontopic en als er is mensen foto’s tonen met dezelfde problemen bevestigd dat het kan gebeuren, is daarom iedere oled slecht nee maar het gebeurd jaSED schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:01:
Dus naast gehak op een OLED die je niet hebt toon je fotos van een LG LCD met problemen en verheerlijk je de keuze voor jouw Sony. (waarbij die eerste foto van "modernwize" op jouw Sony, behoorlijke problemen heeft lijkt me zo. Kijk eens naar dat schaatsertje..brrr.)
Waarvan nota. Heel fijn voor je.. succes in het sony forum!
Kunnen we dan weer verder met gewoon on topic en serieuze bijdragen van bezitters of mensen die er meer over willen weten, zonder vooroordelen ?
WaaaaauuuuuW!!! Fantastisch. De Beovision Harmony... Ik wist niet dat de 'onderkant' los te koop is?G.Bergmans schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:13:
Ik heb mijn C9 65 inch. een geluid update gegeven met een afzonderlijke surround processor.
Daarom is mijn Thin / extra [Afbeelding]
[Afbeelding]thin platte muurbeugel overbodig geworden. Als je belangstelling hebt, mail me maar.
Want een fantastische samenwerking tussen Bang & Olufsen en LG is dit toch.
Bedankt voor je reactie.Allewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:15:
[...]
WaaaaauuuuuW!!! Fantastisch. De Beovision Harmony... Ik wist niet dat de 'onderkant' los te koop is?
Want een fantastische samenwerking tussen Bang & Olufsen en LG is dit toch.
Maar daar komt ook nog een lift bij, wat het extra duur maakt. Het schijnt dat de samenwerking met LG hecht is, en daarom Intern in de oled tv het e.e.a. kunnen wijzigen.
Wil deze vervangen voor een usb SSD(?) stick, want de Hdd 'hoor je heel zachtjes continue lopen' en los van het geluidje kan dat natuurlijk nooit goed zijn.
Iemand advies? Wat is het minimum aantal gigabytes wat de C9 nodig heeft voor love TV pauzeren? En nog iets qua minimum benodigde snelheid / Mb/s?
[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 12-07-2020 21:30 ]
Helaas Quick Access is alleen voor het snelstarten van apps en tunerkanalen (LiveTV).HoppyF schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:51:
[...]
Nooit geprobeerd maar kunnen dat beeld mode omschakelen ook onder de sneltoetsen gezet worden?
(lang indrukken van de cijfertoetsen)
En als je iets zachts eronder legt?Allewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:23:
Ik heb op dit moment een 500gb usb Hdd aan mijn C9 hangen, die gebruik ik om live tv te pauzeren (Ci module met ziggo kaart), kan er ook programma's mee opnemen maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Wil deze vervangen voor een usb SSD(?) stick, want de Hdd 'hoor je heel zachtjes continue lopen' en los van het geluidje kan dat natuurlijk nooit goed zijn.
Iemand advies? Wat is het minimum aantal gigabytes wat de C9 nodig heeft voor love TV pauzeren? En nog iets qua minimum benodigde snelheid / Mb/s?
Denk max 8GB per uur uitzending. Heb zelf altijd een 128GB stick gebruikt voor opnamen en timeshift. Was altijd prima voldoende als je teruggekeken opnamen opschoont. Dus met minder moet ook lukken voor enkel timeshift.Allewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:23:
Ik heb op dit moment een 500gb usb Hdd aan mijn C9 hangen, die gebruik ik om live tv te pauzeren (Ci module met ziggo kaart), kan er ook programma's mee opnemen maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-07-2020 23:47 ]
Dat zou zeker dempen.
Alleen ik 'hoor' hem niet echt hoor, is maar heel zachtjes, alleen hoorbaar als ik met mijn oor daar echt in de buurt ga hangen.
Dus wil hem niet zo zeer vervangen voor het geluid, maar meer omdat een continue spinnende portable 2.5" Hdd denk ik geen lang leven beschoren is (en doordat ik dat geluid dus hoorde, ben ik daar bij stil gaan staan).
heb diverse hdd's gehad hier, bijna nooit last van gehad. alleen soms als ik ze in een bepaalde positie legde.Allewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:38:
[...]
Dat zou zeker dempen.
Alleen ik 'hoor' hem niet echt hoor, is maar heel zachtjes, alleen hoorbaar als ik met mijn oor daar echt in de buurt ga hangen.
Dus wil hem niet zo zeer vervangen voor het geluid, maar meer omdat een continue spinnende portable 2.5" Hdd denk ik geen lang leven beschoren is (en doordat ik dat geluid dus hoorde, ben ik daar bij stil gaan staan).
Kan die tv al met USB sticks overweg dan? Dacht dat dat nog steeds een uitdaging was. Verder dan een ssd in behuizing kun je denk ik niet toch?Allewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:23:
usb-sticks hebben te weinig opslag. SSD heeft een slechte prijs/opslag verhouding. MAAR zal het geluid wel helemaal wegnemen in ieder gevalMikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:43:
[...]
Kan die tv al met USB sticks overweg dan? Dacht dat dat nog steeds een uitdaging was. Verder dan een ssd in behuizing kun je denk ik niet toch?
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 13-07-2020 11:46 ]
Te weinig opslag? Sticks heb je ook in 256gb op usb 3.0 snelheden hoor!?Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:46:
[...]
usb-sticks hebben te weinig opslag. SSD heeft een slechte prijs/opslag verhouding. MAAR zal het geluid wel helemaal wegnemen in ieder geval
Bijv deze (zomaar één van velen) :
https://www.bol.com/nl/p/...RoCv1QQAvD_BwE#modal_open
Dat werkt dan toch?
niet genoeg voor mijn 5 remux's die ik op mijn externe hdd heb staanAllewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:50:
[...]
Te weinig opslag? Sticks heb je ook in 256gb op usb 3.0 snelheden hoor!?
Bijv deze (zomaar één van velen) :
https://www.bol.com/nl/p/...RoCv1QQAvD_BwE#modal_open
Dat werkt dan toch?
zoals ik al aangaf. in mijn geval niet. want ik heb nooit 1 of 2 videobestanden erop staan. ik heb het dan echt over 4K remux materiaal. dus 60GB tot 90GB aan 1 bestand(en).MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:51:
@Hamazaki Zoals @Allewijn aangeeft, er zijn genoeg grote usb sticks. Maar dan moet de TV die wel accepteren. Volgens mij ontkom je niet aan een SSD in behuizing dan toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 13-07-2020 11:56 ]
Je mist het punt; een 'stick' wordt vziw niet door de TV ondersteund.Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:53:
[...]
zoals ik al aangaf. in mijn geval niet. want ik heb nooit 1 of 2 videobestanden erop staan.
hoe bedoel je? dat heeft toch niks te maken met opslag?MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:53:
[...]
Je mist het punt; een 'stick' wordt vziw niet door de TV ondersteund.
Je originele vraag was:Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:54:
[...]
hoe bedoel je? dat heeft toch niks te maken met opslag?
USB sticks werken niet, dat was mijn punt. Tenzij hierin iets veranderd is uiteraard.Wil deze vervangen voor een usb SSD(?) stick
ah oke, ik wist ook niet dat usb-stick niet werkte op een LG?MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:04:
[...]
Je originele vraag was:
[...]
USB sticks werken niet, dat was mijn punt. Tenzij hierin iets veranderd is uiteraard.
stick van 64 gb,heeft bij mij altijd gewerkt op een b6 en een c7,mkv afspelen en een tv-programma opnemen,voor mij alleen te onhandig,met de tv aan de muur.moest alleen formateren via de tvMikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:04:
[...]
Je originele vraag was:
[...]
USB sticks werken niet, dat was mijn punt. Tenzij hierin iets veranderd is uiteraard.
vraagje. ik wil in de toekomst gaan streamen via mijn google drive naar mijn mediaplayer (kodi). maar mijn internet is dit moment 60mbits en ik merk dat dit voldoende is voor mijn 1080P materiaal.
4K HDR remux trekt ie natuurlijk niet. nu zie ik dat ziggo het snelste internet kan leveren op mijn adres (500mbits). maar dit zou alsnog onvoldoende zijn voor films met een bitrate 80mbps toch? iemand ervaringen met dit soort dingen? ik heb helaas geen glasvezel aansluiting hier.
misschien hoor ik deze vraag ergens anders te stellen hoor...
[ Voor 68% gewijzigd door Farabi op 13-07-2020 13:35 ]
Ik denk niet dat google drive die snelheid gegarandeerd kan aanbieden.Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:16:
zonder usb-hub van 2m is het niet te doen. ik zat eerst ook te klooien om er bij te komen. nu heb ik het op de tv meubel heerlijk zo.
vraagje. ik wil in de toekomst gaan streamen via mijn google drive naar mijn mediaplayer (kodi). maar mijn internet is dit moment 60mbits en ik merk dat dit voldoende is voor mijn 1080P materiaal.
4K HDR remux trekt ie natuurlijk niet. nu zie ik dat ziggo het snelste internet kan leveren op mijn adres (500mbits). maar dit zou alsnog onvoldoende zijn voor films met een bitrate 80mbps toch? iemand ervaringen met dit soort dingen? ik heb helaas geen glasvezel aansluiting hier.
misschien hoor ik deze vraag ergens anders te stellen hoor...
Als je teveel data stream bij drive kun je tegen de 24uur limiet aanlopen.
Voorbeeld : https://support.google.com/drive/thread/2035857?hl=en
deze thread gaat over iemand die zijn bestanden aan anderen laat downloaden via drive. ik deel het met niemand. ik stream het zelf met een google drive add-on via kodi.SED schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:00:
Kunnen en bedoeld zijn is niet hetzelfde!
Als je teveel data stream bij drive kun je tegen de 24uur limiet aanlopen.
Voorbeeld : https://support.google.com/drive/thread/2035857?hl=en
Dit leek me wel interessant.
https://www.club-3d.com/e...z_hdr_active_adapter_m-f/
YouTube: Club 3D DisplayPort 1.4 to HDMI 2.1 Adapter (CAC-1085) Unboxing and ...
Ik heb die verloopkabel sinds vorige week donderdag, werkt wel goed de instellingen in win10 staan nu op 4k 10 bit 60hz rgb full en hdr indien nodig.Light21M schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:47:
Voor zij die hun PC met displayport 1.4 willen gebruiken met hun HDMI 2.1 poort.
Dit leek me wel interessant.
https://www.club-3d.com/e...z_hdr_active_adapter_m-f/
YouTube: Club 3D DisplayPort 1.4 to HDMI 2.1 Adapter (CAC-1085) Unboxing and ...
Displayport gaat maar tot 32gb sec voor 4k10bit 120hz en rgb full heb je 40gb nodig dat gaat dus niet je zit aan de max van de displayport.
windows netflix games en filmbestanden zien er wel een stuk beter uit nu, er zit meer detail in het zwart.
Wel is de instelling gsync verdwenen in het menu van nvidea, als ik pc resolutie selecteer komt dat misschien wel terug maar ik heb liever 10bit 60hz dan 8 120hz met minder dan rgb full instelling.
Games speel ik op 1440p 10bit 120hz hdr dat gaat wel en de gpu heeft het makkelijker.
Een gpu met Hdmi 2.1 is het beste dan kun je wel 40gbs gebruiken, maar die zijn er nog niet en wil nog wel even met mijn oude gpu doen.
Freesync is toch niet interessant voor console gamers? De consoles gebruiken VRR (iig de Xbox, Ps4 ondersteund geen vrr of freesync) en dat werkt prima op de C9Yonix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:21:
Iemand enig idee of de 2019 LG OLED-modellen een FreeSync-update zullen krijgen? Beetje raar van LG om deze modellen over te slaan, daar deze ontzettend populair zijn bij o.a. (console) gamers (zie Reddit).
nieuws: Xbox One S en One X krijgen FreeSync-ondersteuning in de Spring UpdateBrutal1ty schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:37:
[...]
Freesync is toch niet interessant voor console gamers? De consoles gebruiken VRR (iig de Xbox, Ps4 ondersteund geen vrr of freesync) en dat werkt prima op de C9
Mijn Xbox One X (met AMD GPU) ondersteunt FreeSync.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED evo C4
- LG C6V
- LG OLED65B6D
- LG B2
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG E8
- LG W8
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik denk dat die update er wel gaat komen.Yonix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:21:
Iemand enig idee of de 2019 LG OLED-modellen een FreeSync-update zullen krijgen? Beetje raar van LG om deze modellen over te slaan, daar deze ontzettend populair zijn bij o.a. (console) gamers (zie Reddit).
Zoals bekend lopen firmware upgrades bij de diverse modellen niet gelijk op.
Er kan dus wat verschil zitten in timing.
Voor de console gamers lijkt mij dit ook geen probleem.
Dan ondersteunt de XoX zowel Freesync als VRR. Maar VRR op een C9 werkt prima met een Xbox One X en geeft hetzelfde effect als Freesync in dit geval.Yonix schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:39:
[...]
nieuws: Xbox One S en One X krijgen FreeSync-ondersteuning in de Spring Update
Mijn Xbox One X (met AMD GPU) ondersteunt FreeSync.
Note: Cable should meet 8K60Hz specs(or above) and should not exceed 2 m / 6.56 ftGoofy1978 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:29:
[...]
Ik heb die verloopkabel sinds vorige week donderdag, werkt wel goed de instellingen in win10 staan nu op 4k 10 bit 60hz rgb full en hdr indien nodig.![]()
Displayport gaat maar tot 32gb sec voor 4k10bit 120hz en rgb full heb je 40gb nodig dat gaat dus niet je zit aan de max van de displayport.
windows netflix games en filmbestanden zien er wel een stuk beter uit nu, er zit meer detail in het zwart.
Wel is de instelling gsync verdwenen in het menu van nvidea, als ik pc resolutie selecteer komt dat misschien wel terug maar ik heb liever 10bit 60hz dan 8 120hz met minder dan rgb full instelling.
Games speel ik op 1440p 10bit 120hz hdr dat gaat wel en de gpu heeft het makkelijker.
Een gpu met Hdmi 2.1 is het beste dan kun je wel 40gbs gebruiken, maar die zijn er nog niet en wil nog wel even met mijn oude gpu doen.
Heb jij de kabel binnen 2 meter gehouden? Ik zit met een HDMI kabel van 5 meter dus ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Oh das apart. Kom -ook in dit topic- eigenlijk alleen maar berichten tegen dat het niet werkt.pwh53 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:43:
[...]
stick van 64 gb,heeft bij mij altijd gewerkt op een b6 en een c7,mkv afspelen en een tv-programma opnemen,voor mij alleen te onhandig,met de tv aan de muur.moest alleen formateren via de tv
Ook maar eens een stickie opsnorren om te proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 14-07-2020 09:15 ]
Ik heb de bijpassende club 3d hdmi 2.1 kabel van 2 meter.Justevo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:05:
[...]
Note: Cable should meet 8K60Hz specs(or above) and should not exceed 2 m / 6.56 ft
Heb jij de kabel binnen 2 meter gehouden? Ik zit met een HDMI kabel van 5 meter dus ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Dsc werkt denk ik niet over displayport, wel over hdmi anders zou je ook geen 8 bit 120hz kunnen instellen over 18gbs hdmi kabel.
[ Voor 14% gewijzigd door Goofy1978 op 14-07-2020 11:14 ]
DTS dacht ik eerst te gaan missen maar wanneer ik films kijk doe ik dit eigenlijk altijd met het geluid over de soundbar.
Over 2 weken verhuizen naar ons nieuwbouw huis en dan kan ik er lekker van gaan genieten!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Mist de GX alleen DTS wanneer je gebruik maakt van de apps in webos?sjorremans schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:18:
Ik ben toch maar geswitcht en heb een 65" GX besteld ipv de C9. De GX zit denk ik net wat strakker op de muur waardoor het gehel wat strakker oogt. Daar betaal ik dan natuurlijk wel wat meer voor maar dat vind ik niet erg.
DTS dacht ik eerst te gaan missen maar wanneer ik films kijk doe ik dit eigenlijk altijd met het geluid over de soundbar.
Over 2 weken verhuizen naar ons nieuwbouw huis en dan kan ik er lekker van gaan genieten!
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
en een hardeschijf aan pleurt.zwembroek schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Mist de GX alleen DTS wanneer je gebruik maakt van de apps in webos?
Gefeliciteerd met je GX! Aangezien je over twee weken gaat verhuizen kan het zijn dat je je tv tot die tijd in de doos laat zitten. Ik weet niet wanneer je em krijgt maar vergeet niet even de tv te testen of er geen schade is.sjorremans schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:18:
Ik ben toch maar geswitcht en heb een 65" GX besteld ipv de C9. De GX zit denk ik net wat strakker op de muur waardoor het gehel wat strakker oogt. Daar betaal ik dan natuurlijk wel wat meer voor maar dat vind ik niet erg.
Nee ook als je een blurayspeler of andere bron rechtstreeks op de tv zou aansluiten ipv op je AVR.zwembroek schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Mist de GX alleen DTS wanneer je gebruik maakt van de apps in webos?
Wat in het geval van de GX een vreemd scenario is, want je wil juist niet teveel aansluiten achterop de tv.
Dat is voor de GX niet anders dan voor willekeurig welke andere TV lijkt me.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:58:
[...]
Nee ook als je een blurayspeler of andere bron rechtstreeks op de tv zou aansluiten ipv op je AVR.
Wat in het geval van de GX een vreemd scenario is, want je wil juist niet teveel aansluiten achterop de tv.
Nou, een GX zit per definitie tegen de muur. Bij een ander model maakt het wellicht minder uit met eARC of je op de AVR of op de TV aansluit. Misschien ivm vast in kunnen stellen van de game mode juist prettiger om een console op de tv aan te sluiten, en dan zit je dus wel met DTS passthrough als je bijvoorbeeld je Playstation als UHD Bluray speler gebruikt.MikeyMan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Dat is voor de GX niet anders dan voor willekeurig welke andere TV lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-07-2020 12:13 ]
Dank. Ik denk dat de tv volgende week geleverd gaat worden en volgende week vrijdag ga ik de tv ophahgen dus dat komt helemaal goed!Wren schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:58:
[...]
Gefeliciteerd met je GX! Aangezien je over twee weken gaat verhuizen kan het zijn dat je je tv tot die tijd in de doos laat zitten. Ik weet niet wanneer je em krijgt maar vergeet niet even de tv te testen of er geen schade is.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Het scheelt dat ik mijn Astro A50 Gen4 Dolby Atmos headset gebruik tijdens gamen op de PS4, dus qua geluid hoef ik niet te luisteren naar het geluid wat er uit de TV komt. Nu weet ik dat mijn receiver 4K30 doet, dus ik zou misschien mijn media box misschien gewoon weer kunnen aansluiten op de receiver (TXNR609 van Onkyo).
Hoe doen jullie dat nu met jullie receivers of gebruiken de meeste hier een soundbar?
Hier een Denon X1200W die alleen nog maar voor de audio gebruikt wordt via optical. Ik ben aan het overwegen om de Denon X2700H te kopen als die uitkomt, maar dat hangt ervan af of die een meerwaarde gaat hebben. Maar eigenlijk werkt het prima zoals het nu is.Recon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:19:
Hoe doen jullie dat nu met jullie receivers of gebruiken de meeste hier een soundbar?
Testing, one, two ...
misschien staat je vraag/antwoord hier tussen [LG OLED] Ervaringen & DiscussieJRvP schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:52:
mag ik hier een vraagje over smartshare stellen ?
Ik weet waar dat over ging, het was ern voorbeeld van die limiet.Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:42:
[...]
deze thread gaat over iemand die zijn bestanden aan anderen laat downloaden via drive. ik deel het met niemand. ik stream het zelf met een google drive add-on via kodi.
Als jij gaat streamen met datastromen zoals genoemd loop ook jij tegen die grens aan. Youtube heeft die beperkingen niet en is speciaal bedoeld voor streamen.
Als ik het goed begrijp heeft die maar 1 poort die 4K/120hz ondersteuning heeft? Ik zit namelijk te kijken wat de beste manier is met deze nieuwe receivers om je devices aan te sluiten. Liefst alles op receiver, 1 HDMI naar tv en klaar, maar ik lees ook weer andere verhalen over eARC niet goed werkt enzo. Heb me al die jaren daar niet meer zo in verdiept en ik weet nu even niet wat nou juist is. Ik zover ik het zie, ga ik 1 console aansluiten straks en wil ik sowieso gebruik maken van de CX 4K/120hz en VRR mogelijkheden.tweegroenethee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:38:
[...]
Hier een Denon X1200W die alleen nog maar voor de audio gebruikt wordt via optical. Ik ben aan het overwegen om de Denon X2700H te kopen als die uitkomt, maar dat hangt ervan af of die een meerwaarde gaat hebben. Maar eigenlijk werkt het prima zoals het nu is.
@hardware-lover
Haha, staat een stukje terug in mijn tekst, de Mediabox Next van Ziggo.
Klopt, zie http://assets.denon.com/D...tion_sheet_EU27052020.pdfRecon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:12:
[...]
Als ik het goed begrijp heeft die maar 1 poort die 4K/120hz ondersteuning heeft?
Misschien een beetje offtopic, maar wel toegevoegde waarde voor al onze mooie HDMI2.1 tv's:
Vanaf dit punt hebben ze het over die 8K port en hoe je het dan kan doen als je bv 2 consoles aan wilt sluiten.
X2700H is het goedkoopste model, maar alle modellen ondersteunen de volledige specs dus ook DV, daar hoef je je met de next-gen receivers geen zorgen over te maken.Hamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:44:
@Recon24 wat is het goedkoopste model? en ondersteund het dolby vision?
Tja? Je noemt ook een Apple TV, dat is ook (nog meer zelfs), een media boxRecon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:12:
[...]
[knip]
@hardware-lover
Haha, staat een stukje terug in mijn tekst, de Mediabox Next van Ziggo.
Maar oké. Ik weet niet waarvoor je de Next allemaal wilt gebruiken, maar als je deze op je NON HDCP2.2 receiver aan gaat sluiten, dan kun je Netflix, als voorbeeld, niet meer in 4k en niet meer mét HDR gebruiken. Die HDMI 1.4 poort heeft meer beperkingen dan enkel 4k@30Hz. Nu zit die app ook in je TV, dus...
Testing, one, two ...
zal wel niet maar: weet jij misschien of er full iso/bdmv mappen kunnen worden afgespeeld met bluray menu's met deze? (via externe usb)Recon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:51:
[...]
X2700H is het goedkoopste model, maar alle modellen ondersteunen de volledige specs dus ook DV, daar hoef je je met de next-gen receivers geen zorgen over te maken.
De Mediabox Next is de 4K tv decoder van Ziggo. Ik gebruik dat ding alleen voor tv kijken en niet als media speler (ook al kan dat natuurlijk). Mijn vriendin gebruikt het nog weleens voor series die daar staan (die toevallig daar wel verder gaan dan op een andere service). Maargoed, ik hou dat ding gewoon aangesloten op de TV tot ik een nieuwe receiver heb.hardware-lover schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:53:
[...]
Tja? Je noemt ook een Apple TV, dat is ook (nog meer zelfs), een media box
Maar oké. Ik weet niet waarvoor je de Next allemaal wilt gebruiken, maar als je deze op je NON HDCP2.2 receiver aan gaat sluiten, dan kun je Netflix, als voorbeeld, niet meer in 4k en niet meer mét HDR gebruiken. Die HDMI 1.4 poort heeft meer beperkingen dan enkel 4k@30Hz. Nu zit die app ook in je TV, dus...
Al sla je me helemaal verrotHamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:55:
[...]
zal wel niet maar: weet jij misschien of er full iso/bdmv mappen kunnen worden afgespeeld met bluray menu's met deze? (via externe usb)
[ Voor 16% gewijzigd door Recon24 op 14-07-2020 14:59 ]
Maar goed, er zijn andere topics die over AVRs gaan..
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 14-07-2020 15:21 ]
10 ookHamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:59:
ik vind 6 hdmi poorten net te weinig. 8x zou ideaal zijn.
zeker, maar ik zou het begrijpen als ze dat bij de duurdere modellen zouden doen. anders wordt het dubbeltje op de 1e rij
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 14-07-2020 15:29 ]
De Next is mij welbekendRecon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:58:
[...]
De Mediabox Next is de 4K tv decoder van Ziggo. Ik gebruik dat ding alleen voor tv kijken en niet als media speler (ook al kan dat natuurlijk). Mijn vriendin gebruikt het nog weleens voor series die daar staan (die toevallig daar wel verder gaan dan op een andere service). Maar goed, ik hou dat ding gewoon aangesloten op de TV tot ik een nieuwe receiver heb.
[knip]
Ik wil enkel aangeven dat er geen enkel voordeel te behalen valt bij het aansluiten op je (verouderde) receiver. Een volwaardige media speler zou ik de Next niet werkelijk willen noemen, daarvoor is ie toch tamelijk beperkt (met zijn beschikbare diensten), dan zijn er legio alternatieven die meer bieden. Echter je randapparatuur aan kunnen sluiten op een geschikte receiver, dat vind ik (ook) wel zo prettig
Testing, one, two ...
Ik zat ook te twijfelen om HDMI 2.1 receiver te pakken, maar vond uiteindelijk een mooie aanbieding voor een Marantz. Ik sluit alles nu direct aan op de C9, middels pass-through krijg ik DTS/Atmos. Klein probleempje blijft dat mijn Mi Box S middels Kodi geen DTS-HD / Dolby True Surround afspeelt en ik dus gewone DTS/Dolby surround te zien krijg. Bij Netflix op TV zie ik dus wel Atmos staan.Recon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:19:
Ik wacht nog steeds op de nieuwe HDMI2.1 receivers van andere fabrikanten zodat de prijzen wat sneller zullen dalen. Tot die tijd heb ik mijn PS4 Pro (straks PS5) direct aangesloten op de CX en mijn Ziggo Media Box Next ook. Mijn Apple TV nog wel via de receiver, maar op het moment gebruiken we de WebOS streaming apps, zodat we gebruik kunnen maken van 4K, Dolby Vision en HDR (wachten wel op de nieuwe Apple TV).
Het scheelt dat ik mijn Astro A50 Gen4 Dolby Atmos headset gebruik tijdens gamen op de PS4, dus qua geluid hoef ik niet te luisteren naar het geluid wat er uit de TV komt. Nu weet ik dat mijn receiver 4K30 doet, dus ik zou misschien mijn media box misschien gewoon weer kunnen aansluiten op de receiver (TXNR609 van Onkyo).
Ik sluit mijn nieuwe XSX over een paar maanden ook direct op de C9 aan. Dan heb ik vooralsnog de volle potentie van HDMI 2.1 voor de XSX en het geluid passthrough naar de Marantz (2019).
Ik kan het bevestigen. Heb een aantal BDMV mappen met 4K Remux bestanden en die pakt de interne mediaspeler..Hamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:55:
[...]
zal wel niet maar: weet jij misschien of er full iso/bdmv mappen kunnen worden afgespeeld met bluray menu's met deze? (via externe usb)
Die pass-through gaat via de HDMI4 port waar eARC staat toch naar je receiver?JDL15 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:34:
[...]
Ik zat ook te twijfelen om HDMI 2.1 receiver te pakken, maar vond uiteindelijk een mooie aanbieding voor een Marantz. Ik sluit alles nu direct aan op de C9, middels pass-through krijg ik DTS/Atmos. Klein probleempje blijft dat mijn Mi Box S middels Kodi geen DTS-HD / Dolby True Surround afspeelt en ik dus gewone DTS/Dolby surround te zien krijg. Bij Netflix op TV zie ik dus wel Atmos staan.
Ik sluit mijn nieuwe XSX over een paar maanden ook direct op de C9 aan. Dan heb ik vooralsnog de volle potentie van HDMI 2.1 voor de XSX en het geluid passthrough naar de Marantz (2019).
De C9 kan dacht ik geen DTS of DTS-HD doorgeven via aangesloten apparaten over EARC. De CX kan dit wel.JDL15 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:34:
[...]
Ik zat ook te twijfelen om HDMI 2.1 receiver te pakken, maar vond uiteindelijk een mooie aanbieding voor een Marantz. Ik sluit alles nu direct aan op de C9, middels pass-through krijg ik DTS/Atmos. Klein probleempje blijft dat mijn Mi Box S middels Kodi geen DTS-HD / Dolby True Surround afspeelt en ik dus gewone DTS/Dolby surround te zien krijg. Bij Netflix op TV zie ik dus wel Atmos staan.
Juist andersom, daarom kocht ik de C9HEY_DUDE schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:11:
[...]
De C9 kan dacht ik geen DTS of DTS-HD doorgeven via aangesloten apparaten over EARC. De CX kan dit wel.
Ja, dat is wel via HDMI 2 port (staat ARC maar is ook eARC).Recon24 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:51:
[...]
Die pass-through gaat via de HDMI4 port waar eARC staat toch naar je receiver?
welke receiver kan dat precies? de nieuwe hdmi 2.1? (x2700H)JDL15 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:36:
[...]
Ik kan het bevestigen. Heb een aantal BDMV mappen met 4K Remux bestanden en die pakt de interne mediaspeler..
Ik las jouw post te snel sorry, ik dacht de interne mediaspeler van LG. Deze speelt de 4K Remux bestanden prima af.Hamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:48:
[...]
welke receiver kan dat precies? de nieuwe hdmi 2.1? (x2700H)
Heb een Marantz SR7007 met HDMI 1.4 en Shield TV
ShieldTV kan niet op 4k als ie via de Marantz loopt (dan heb ik wel HD Audio) maar op 1080P
Maar de shield rechtstreeks op de TV kan ie wel 4K maar dan geeft ie geen HD Audio door aan de SR7007 ;-(
HDMI 1.4 loopt op 4k tot 30Hz. De shield staat standaard op 60Hz, dus heb je was de 1080p. HDMI 1.4 heeft ARC en dat ondersteunt geen HD audio. Een goede HDMI 2.0 receiver lost beide problemen al op.wimpie007 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 01:02:
Denk toch dat ik een HDMI 2.1 receiver nodig heb voor HD-AUDIO zoals DTS-MA en True HD ;-(
Heb een Marantz SR7007 met HDMI 1.4 en Shield TV
ShieldTV kan niet op 4k als ie via de Marantz loopt (dan heb ik wel HD Audio) maar op 1080P
Maar de shield rechtstreeks op de TV kan ie wel 4K maar dan geeft ie geen HD Audio door aan de SR7007 ;-(
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 15-07-2020 08:45 ]
Alleen is een goeie hdmi 2.0 weer 1699 haha.HEY_DUDE schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:02:
[...]
HDMI 1.4 loopt op 4k tot 30Hz. De shield staat standaard op 60Hz, dus heb je was de 1080p. HDMI 1.4 heeft ARC en dat ondersteunt geen HD audio. Een goede HDMI 2.0 receiver lost beide problemen al op.
Zat naar een hdfury avrkey te kijken maar das meer een dure pleister
Sr7015 komt in augustus zie ik
Versterker veranderen is een mooie eerste stap naar verdere upgrades.Hamazaki schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:44:
ik heb zo'n brakke samsung 5.1 ht systeem uit 2012. maakt het qua geluid uit als ik alleen de receiver verander? heb eigenlijk geen zin om de boxen te veranderen..want deze zijn netjes afgewerkt tegen de muur.
Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat je sub actief kan zijn, en lastiger aan te sluiten (tip, koop gelijk ook een andere sub)
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Klopt, jammer dat het zo een dure hobby wordt/is. Ik sta er nog altijd van versteld hoeveel IF THEN scenario's er bestaan bij deze dure hobby.CeesKees schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:08:
[...]
Versterker veranderen is een mooie eerste stap naar verdere upgrades.
Houd er wel rekening mee dat het kan zijn dat je sub actief kan zijn, en lastiger aan te sluiten (tip, koop gelijk ook een andere sub)
Ik heb bijvoorbeeld op dit moment weer last van een EDID handshake. Als ik de Xiaomi Mi Box rechtstreeks aansluit op mijn Marantz SR 5014 (2019), dan krijg ik hem niet aangezet. Pas als ik mijn PS 4 aanzet en de C9, dan kan ik pas de Mi Box S aanzetten
Ben ik benieuwd hoe jij dat gedaan hebt.JDL15 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:34:
[...]
Ik heb de C9 een paar dagen in huis staan en heb een Denon AVR 2113, waarschijnlijk zijn de HDMI poorten brak hiervan, behalve de HDMI OUT Monitor ARC, want ik krijg wel de set-up van de Denon te zien op de LG.
Alle randapparatuur KPN decoder, Nvidia Shield TV en de Denon rechtstreeks op de LG aangesloten (HDMI 1 t/m 3) alleen wordt het geluid niet doorgegeven aan mijn Denon.
De Denon is 8 jaar oud, volgens de specificaties zou 4K-pass-through wel mogelijk moeten zijn, maar geen beeld via HDMI op de Denon, vandaar ook de reden om alle randapparatuur direct aan te sluiten op de LG en dat gaat perfect, alleen het geluid blijft een probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door surfing john op 15-07-2020 10:04 ]
Kijk eens of het lukt met de volgende settings in de LG:surfing john schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Ben ik benieuwd hoe jij dat gedaan hebt.
Ik heb de C9 een paar dagen in huis staan en heb een Denon AVR 2113, waarschijnlijk zijn de HDMI poorten brak hiervan, behalve de HDMI OUT Monitor ARC, want ik krijg wel de set-up van de Denon te zien op de LG.
Alle randapparatuur KPN decoder, Nvidia Shield TV en de Denon rechtstreeks op de LG aangesloten (HDMI 1 t/m 3) alleen wordt het geluid niet doorgegeven aan mijn Denon.
De Denon is 8 jaar oud, volgens de specificaties zou 4K-pass-through wel mogelijk moeten zijn, maar geen beeld via HDMI op de Denon, vandaar ook de reden om alle randapparatuur direct aan te sluiten op de LG en dat gaat perfect, alleen het geluid blijft een probleem.
- ai en Dolby Atmos uit. Dat is alleen voor de interne speakers.
- geluidsuitgang arc
- digital audio op passerend (passthrough)
- eARC aan
- bij aanvullende instellingen alle poorten op bitstream
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.