Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
HoppyF schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Nog geld toe ook! ;)
Voor die prijs kan het geen miskoop zijn.
Een oled een miskoop? Zeg.... :+
Het design van de E9 + de ingebouwde soundbar zijn voor mij de reden tot aanschaf.
Alleen de GX zou een goede vervanger zijn maar die is kwa prijs buiten bereik.
Het ligt erg aan je opstelling. Mijn tv zit in een nis aan de muur dus je kijkt er nooit vanaf de zijkant op. Of de voorkant 20mm of 50mm van de muur zit maakt voor het (ge)zicht niet uit. Kijk je vanuit verschillende posities in je kamer vanaf de zijkant op de tv dan is de GX natuurlijk mooier.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
nieuws: LG kondigt platte GX-soundbar aan

de spk-8 set heb ik al,nu alleen nog de tv en de soundbar,wel mooi en strak hoor.oledlampje maar richting de 100,misschien heb dan zo rond black friday,wel een reden om de c7 te vervangen.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:18
Oei... mijn LG 55C8 die ik vorig jaar gekocht heb heeft ineens een blauwe pixel die vast zit. Als de tv uit staat zie je een blauwe pixel oplichten. Heb vannacht al een pixel refresh laten uitvoeren, maar de blauwe pixel zit er nog steeds :(

Ik wil vanavond nog een pixel refresh doen. Indien dit ook niet werkt, valt dit dan onder garantie/reparatie van LG? Ik kan ook de term van zo'n pixel niet vinden, aangezien hij niet "dood" is.
ShininNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:32:
Oei... mijn LG 55C8 die ik vorig jaar gekocht heb heeft ineens een blauwe pixel die vast zit. Als de tv uit staat zie je een blauwe pixel oplichten. Heb vannacht al een pixel refresh laten uitvoeren, maar de blauwe pixel zit er nog steeds :(

Ik wil vanavond nog een pixel refresh doen. Indien dit ook niet werkt, valt dit dan onder garantie/reparatie van LG? Ik kan ook de term van zo'n pixel niet vinden, aangezien hij niet "dood" is.
Het is andersom, dode pixels vallen niet onder garantie (je ziet ze immers niet...) oplichtende pixels echter wel omdat ze altijd aanstaan en ook opvallen.
Als je morgen nog problemen hebt een garantie claim bij de verkopende winkel indienen.
Foto erbij doen als bewijs.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

je bent overgelaten aan 'coulance'...

• pwh53

refresh gaat het niet verhelpen,je hebt een zg.stuckpixel,misschien wel meer dan 1,omdat je het duidelijk ziet.met winkel of lg contact,krijg je normaal gesproken een nieuw paneel voor.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Probeer dit eens ( diverse varianten op youtube te vinden)
YouTube: 16:9 OLED LCD Image Burn Fix Stuck Pixel Burnt In Icon 1 hour long
YouTube: Frozen Pixel Fixing and Screen Burn Fix for Amoled

[ Voor 10% gewijzigd door SED op 08-07-2020 19:54 ]

Copyright and left by SED...

• jaroen89
  • Laatst online: 18-11 17:54
Ritchie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:51:
Ik heb sinds vorige week de 65CX in huis, besteld via de ING rentepuntenshop.
Gisterenavond viel mij bij het kijken van Stranger Things S2 op NetFlix dat er aan de rechterkant een flink aantal pixels aan het flikkeren waren.Het was geen lijn, of vast groepje, denk ik. Heb vanochtend de tv even helemaal uit gehad, en het probleem lijkt nu weg. Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb hetzelfde probleem in dezelfde serie, vooral in de zwarte shots met de netflix app op de LG GX65, Ik kijk nu weer met de netflix app op de Ziggo next mediabox en nu is het probleem verdwenen.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 18:07
jaroen89 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem in dezelfde serie, vooral in de zwarte shots met de netflix app op de LG GX65, Ik kijk nu weer met de netflix app op de Ziggo next mediabox en nu is het probleem verdwenen.
Ik heb het probleem helemaal niet meer gehad, na het opnieuw opstarten van de tv. Zou je eens een foto kunnen plaatsen, dan weet ik of we hetzelfde issue hebben..

- NAC Breda -

• jaroen89
  • Laatst online: 18-11 17:54
Ritchie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Ik heb het probleem helemaal niet meer gehad, na het opnieuw opstarten van de tv. Zou je eens een foto kunnen plaatsen, dan weet ik of we hetzelfde issue hebben..
Ok, mooi dat het is opgelost, heb het probleem nu bij beide apps dus kan ook aan de scene liggen Stranger Things S02E07 op exact 15:38 (rechts onderin knipperende blokken en ook in de zwarte balk onderin het beeld wat geflikker.

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 11:52
Circa 15 min. na aanzetten TV verdween mijn DLNA (Twonky) server steeds. Als ik na dit kwartier content van mijn server wilde afspelen moest ik de TV uit- en weer aanzetten. Dan was de server namelijk weer zichtbaar. TV is aangesloten op internet met netwerkkabel. Lang gezocht naar een oplossing en uiteindelijk gevonden: de TV ontkoppelen van de LG ThinQ app op mijn iPhone. Nu blijft mijn server zichtbaar. Wellicht loopt iemand anders hier ook tegenaan; daarom deel ik dit ff.

[ Voor 27% gewijzigd door TranceDJ op 29-08-2020 23:17 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44

Wat ik met mijn oude EC 930V heb gedaan was heel licht met mijn nagel over de pixel wrijven op een zonnebrillendoekje. Eventueel achterkant van de tv houden als tegendruk. Hij verdween na een aantal minuten wrijven en doet het sindsdien weer perfect.

• Farabi
  • Niet online
hebben jullie ook dat het paneel wat achterover hangt? ik had dit ook bij mijn C7 in het verleden. nu weet ik niet of dit aan mijn muurbeugel ligt of aan de tv? (65C9)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 09-07-2020 11:45 ]

• MaXeRs
Hamazaki schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:03:
hebben jullie ook dat het paneel wat achterover hangt? ik had dit ook bij mijn C7 in het verleden. nu weet ik niet of dit aan mijn muurbeugel ligt of aan de tv? (65C9)
Hier precies het zelfde maar met een E9.

• JDL15
Hamazaki schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:03:
Zou je eens een foto willen maken? Die van mij hangt niet wat achterover, maar hangt in een rechte lijn naar beneden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ndtNGv_buDckYdzmpCS4IP4LQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mAmpOja50sztX13tTf7YxvVw.jpg?f=user_large

Beugel is overigens een vrij goedkope Vögel 3305.

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 09-07-2020 16:43 ]

JDL15 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Zou je eens een foto willen maken? Die van mij hangt niet wat achterover, maar hangt in een rechte lijn naar beneden:

[Afbeelding]

Zou kunnen liggen aan het soort muurbeugel wat je gebruikt.
Dit verschil nogal.
Een kleine afwijking kan er al voor zorgen dat je TV scheef hangt.
Ik heb er hier ook geen last van met bijna net zoals als jouw muurbeugel de Vogels 3205.

• JDL15
HoppyF schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Zou kunnen liggen aan het soort muurbeugel wat je gebruikt.
Dit verschil nogal.
Een kleine afwijking kan er al voor zorgen dat je TV scheef hangt.
Ik heb er hier ook geen last van met bijna net zoals als jouw muurbeugel de Vogels 3205.
Wat ik overigens wel merkte was dat ik hem in het begin niet waterpas kreeg. Dat lag namelijk aan de schroeven/klemmen die ik achter in de tv had geschroefd. Ik moest de klemmen die ik op de tv schroefde (links en rechts helemaal naar beneden aandrukken en toen pas hing hij volledig waterpas...

Nu nog de ellende tegemoet gaan om achter het stucwerk te frezen, kijk er nogal tegenop maar de kabels in het zicht vind ik verschrikkelijk :X
Bij een muurbeugel kan het altijd dat ie voor- of achterover hangt, en ook schuin in de horizontale richting. Een muur is lang niet zo vlak als het lijkt, zeker niet bij oudere huizen. Als het je stoort kan je ringetjes gebruiken als afstandhouder. De bovenste bouten ihgv naar achteren hangen, de onderste ihgv naar voren. Bij voorover hangen werkt simpwelweg een dun stukje rubber, kurk, karton o.i.d. er aan de onderkant tussenschuiven ook al. Een beetje rommelen en je krijgt het wel recht.

@JDL15 probleem is vaak dat er een waterpas in de muurbeugel zit maar het dan nog steeds niet goed is wegens kleine toleranties in de waterpas / beugel / ophanging tv zelf. Bij die grote platen van tv's kunnen die toleranties bij elkaar optellen en een mm afwijking in de bevestiging zal dan opvallen aan de uiteinden. De muurbeugel moet uiteindelijk niet per se waterpas, maar de tv. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 09-07-2020 20:06 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Ik heb regelmatig dat de Disney app in het begin van een aflevering hapert. Herkennen jullie dit? Tv is bedraad aangesloten op een glasvezelverbinding.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Recon24 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:03:
Iemand hier die Filmmaker mode aan heeft staan in 1 van de picture modussen?
Eerste indruk is dat ik het standaard echt aan de donkere kant vind als de kamer niet compleet verduisterd is. OLED lampje staat op 25. Vind de ISF modi tot nu toe fijner.
Maar zal nu eens een serie kijken om te zien of het bevalt.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-07-2020 21:54 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Eerste indruk is dat ik het standaard echt aan de donkere kant vind als de kamer niet compleet verduisterd is. OLED lampje staat op 25. Vind de ISF modi tot nu toe fijner.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verschil zie met bv netflix series. De filmmaker moet het ook ondersteunen namelijk. OLED lampje bij mij is (Cinema Home/Dolby Vision) op 100.

ISF heb ik voor SDR content, waar Youtube ook naar schakelt en gewoon tv via Ziggo.

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 09-07-2020 22:15 ]

• Farabi
  • Niet online
marteltor schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:37:
Ik heb regelmatig dat de Disney app in het begin van een aflevering hapert. Herkennen jullie dit? Tv is bedraad aangesloten op een glasvezelverbinding.
Net geprobeerd, niks aan de hand hier. Staat de automatische update aan van de app? Misschien even bijwerken als dat niet is gebeurt.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 15:12
Random vraag wellicht maar met googlen kom ik er bar weinig over tegen: Is er iets bekend over wanneer de BX serie Europa bereikt?

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:16
marteltor schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:37:
Probeer het is op (5ghz) wifi als je dat hebt. De wifi module is in deze tv sneller (en stabieler) dan bedraad ;) gekke mensjes bij LG 8)7

Edit: niet vergeten quickstart van de tv uit te zetten mocht je dat nog niet gedaan hebben. Quickstart zorgt nog wel eens voor (wifi) opstart problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door andries98 op 10-07-2020 01:01 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:43:
[...]

Met OLED light op 25 is het inderdaad een stuk donkerder dan op een hogere waarde.
Mijn ISF Bright room staat op 80 of 85 (even niet meer zeker) en ISF Dark Room staat op 35. Dan kan je goed schakelen tussen de twee op basis van het licht in je kamer.

PSN: Sluuz

• Farabi
  • Niet online
JDL15 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:42:
[...]

[Afbeelding]

gisteren geprobeerd, maar het is niet duidelijk op de foto helaas.

[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 10-07-2020 08:50 ]

• Farabi
  • Niet online
zou schandalig zijn als ze de C9 nu al laten vallen...

https://nl.hardware.info/...naar-zijn-oled-televisies

(sorry voor dubbelpost)

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 10-07-2020 14:31 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:31:
zou schandalig zijn als ze de C9 nu al laten vallen...

https://nl.hardware.info/...naar-zijn-oled-televisies

(sorry voor dubbelpost)
Op zich wel mee eens met je. Maar het is nou niet echt onverwacht. Dit is de manier van werken bij LG al vanaf het begin van de 4k Oleds (misschien langer, maar zolang volg ik het ;) )

Je krijgt wat je koopt, 1 of 2 updates erna, maar meestal al aangekondigd op moment van release. Al het andere is voor de TV het jaar erop.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Op zich wel mee eens met je. Maar het is nou niet echt onverwacht. Dit is de manier van werken bij LG al vanaf het begin van de 4k Oleds (misschien langer, maar zolang volg ik het ;) )

Je krijgt wat je koopt, 1 of 2 updates erna, maar meestal al aangekondigd op moment van release. Al het andere is voor de TV het jaar erop.
maar aangezien de C9 een van de (zeer) weinige tv's zijn met hdmi 2.1 op de markt, begrijp ik deze strategie niet echt goed eerlijk gezegd. aan de andere kant is er nog niks zeker, dus afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 10-07-2020 14:39 ]

• Brutal1ty
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:39:
[...]

maar aangezien de C9 een van de (zeer) weinige tv's zijn met hdmi 2.1 op de markt, begrijp ik deze strategie niet echt goed eerlijk gezegd. aan de andere kant is er nog niks zeker, dus afwachten.
Ik lees dan ook dat het, met een PC dan, niet echt moeilijk is om Freesync + LFC werkbaar te krijgen op een C9 met gebruik van CRU. Met een console gaat het helaas dan niet lukken denk ik helaas :|

Voorbeeldje:
https://www.techpowerup.c...d-on-55-b9-series.267553/

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon even voor de goede orde, de Xbox one X freesync/VRR werkt gewoon op de C9 in elk geval. Dat lijkt dus echt een ander verhaal te zijn dan de PC-AMD freesync. Lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat de next gens dat niet zouden doen. Zeker omdat en MS en Sony beiden het over VRR hebben, en niet zozeer over freesync.

[ Voor 33% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-07-2020 15:33 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Farabi
  • Niet online
ik zou het eigenlijk kwalijk vinden als ze hdmi 2.1 update's uit sluiten van de C9. de rest boeit eigenlijk niet veel.
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:36:
ik zou het eigenlijk kwalijk vinden als ze hdmi 2.1 update's uit sluiten van de C9. de rest boeit eigenlijk niet veel.
Dat is ook niet gezegd.
Verder is het duidelijk, de 2019 modellen ondersteunen HDMI 2.1.
Zo zijn ze ook verkocht en gespecificeerd.
Verandert daar dus iets aan dat zal dit dmv een firmware upgrade aangepast moeten worden tenzij dit om technische redenen (bv nieuwe benodigde hardware) niet kan.
Daar is nog niets van gebleken.

• Farabi
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Verder is het duidelijk, de 2019 modellen ondersteunen HDMI 2.1.
Zo zijn ze ook verkocht en gespecificeerd.
ja, de CX modellen zijn ook hdmi 2.1 met 40gbps :+

• SED

SED

Er is wel een hardware verschil tussen de C9 en de CX.
De C9 heeft een speciale chip voor de HDMI 2.1 naast de beeldprocessor en de CX doet beide op de beeldprocessor.
Dat zal ongetwijfeld invloed hebben op de firmware.
Ik lees in die link trouwens niets over het beeindigen van support voor de C9. Lijkt em een interpretatie zonder onderbouwing.

• Farabi
  • Niet online
SED schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:36:
Er is wel een hardware verschil tussen de C9 en de CX.
maar de certificering voor hdmi 2.1 is 48gbps.
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Yep.
Maar daar is inmiddels al genoeg over gezegd.
Het “excuus” om de bandbreedte te knijpen blijft zitten in het feit dat men zegt dat het een 10 bits paneel betreft en je het toch niet ziet.
Strikt genomen zou je kunnen zeggen dat men hiermee net niet de volledige HDMI 2.1 haalt maar iets van 99%.
Echter, Freesync Premium is wat anders en staat los van de bandbreedte.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik blijf het lastig vinden om een keus te maken tussen een C9, CX of GX. LG maakt het onnodig ingewikkeld met hun verschillende HDMI 2.1 mogelijkheden. Daarbij wil ik mijn volgende OLED strak tegen de muur. De C en de CX heb ik al bij aardig wat mensen niet 100% vlak gezien. Ik wil geen naar voren of achteren hellend scherm. Als de 77GX voor eind dit jaar naar 4000 zakt dan neem ik deze waarschijnlijk. Tenzij er bij de release van de next gen consoles problemen aan het licht komen. Dan wacht ik rustig op de 2021 modellen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• CyBeRSPiN
@zwembroek voor echt strak tegen de muur is er maar 1 keuze, maar die andere modellen kun je met wat knutselwerk ook wel recht krijgen.
zwembroek schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:11:
Ik blijf het lastig vinden om een keus te maken tussen een C9, CX of GX. LG maakt het onnodig ingewikkeld met hun verschillende HDMI 2.1 mogelijkheden. Daarbij wil ik mijn volgende OLED strak tegen de muur. De C en de CX heb ik al bij aardig wat mensen niet 100% vlak gezien. Ik wil geen naar voren of achteren hellend scherm. Als de 77GX voor eind dit jaar naar 4000 zakt dan neem ik deze waarschijnlijk. Tenzij er bij de release van de next gen consoles problemen aan het licht komen. Dan wacht ik rustig op de 2021 modellen.
Dat zei je 3 jaar geleden ook al! ;)
zwembroek in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Je hebt toch een 65C6?

• MaXeRs
HoppyF schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Je hebt toch een 65C6?
:+

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lol....

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Farabi
  • Niet online
[...]

Je hebt toch een 65C6?
hoe the hell onthoudt je dit allemaal :*) ik ga voortaan uitkijken op wat ik zeg :9

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 11-07-2020 00:30 ]

• andries98
Hamazaki schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Dit is incorrect! Zie hieronder, het is wel degelijk hdmi 2.1 en je kunt hooguit zeggen dat je niet alle extra mogelijkheden van hdmi 2.1 hebt ;)
Maar zoals HoppyF al zei, hier is al uitgebreid over gesproken in dit en andere topics. Als je verder geintresseerd bent zoek even in deze thread, het hele forum of met google.

https://www.homecinemamag...-het-en-heb-je-het-nodig/
Kort samengevat:
De aanduiding HDMI 2.1 niet echt eenduidig. Fabrikanten zijn vrij om een aantal features te implementeren, en enkel zoveel bandbreedte te bieden als ze noodzakelijk achten en toch de aanduiding HDMI 2.1 te gebruiken. Dat betekent dat je als consument goed bij de les moet blijven als je bepaalde features wenst. Het volstaat dus niet om naar de HDMI versie te kijken.
OFFTOPIC: wauw hoppy, knap dat je dat nog weet! Heb je olifanten geheugen ofzo? 😆

[ Voor 4% gewijzigd door andries98 op 11-07-2020 00:37 ]

• Farabi
  • Niet online
andries98 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:32:
[...]

Dit is incorrect! Zie hieronder, het is wel degelijk hdmi 2.1 en je kunt hooguit zeggen dat je niet alle extra mogelijkheden van hdmi 2.1 hebt ;)
Maar zoals HoppyF al zei, hier is al uitgebreid over gesproken in dit en andere topics. Als je verder geintresseerd bent zoek even in deze thread, het hele forum of met google.

https://www.homecinemamag...-het-en-heb-je-het-nodig/
Kort samengevat:
nee, hoor dat is niet incorrect. het welkbekende plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoS4sXikunOHYsNeManOy65j_Kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KekuBF5654ZbInAfnGTvR3xa.jpg?f=fotoalbum_large

maar ik ben sowieso niet geinteresseerd in deze 40-48gbps discussie. ik wilde alleen iets aanduiden aan hoppyf thats it.

• andries98
Hamazaki schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:39:
[...]

8
nee, hoor dat is niet incorrect. het welkbekende plaatje:

[Afbeelding]

maar ik ben sowieso niet geinteresseerd in deze 40-48gbps discussie. ik wilde alleen iets aanduiden aan hoppyf thats it.
Bron? Het staat namelijk in de specificatie ^^ een plaatje is geen bron helaas. De reden dat ik het aangeef is om mensen juist deze verwarring over de 2.1 specificatie te laten voorkomen in de toekomst. Ongeacht over welke tv het gaat en wat deze kan.

[ Voor 12% gewijzigd door andries98 op 11-07-2020 00:43 ]

• Farabi
  • Niet online
andries98 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:40:
[...]

Bron? Het staat namelijk in de specificatie ^^ een plaatje is geen bron helaas
https://www.hdmi.org/spec/hdmi2_1
https://www.ruconnected.nl/hdmi-2-1/

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 11-07-2020 00:48 ]

Ik blijf het lastig vinden om een keus te maken tussen een C9, CX of GX. LG maakt het onnodig ingewikkeld met hun verschillende HDMI 2.1 mogelijkheden. Daarbij wil ik mijn volgende OLED strak tegen de muur. De C en de CX heb ik al bij aardig wat mensen niet 100% vlak gezien. Ik wil geen naar voren of achteren hellend scherm.
1. Dat hellen van een aan de muur hangend scherm ligt aan de installatie door de gebruiker, niet aan de tv.
2. Van die drie kan uiteraard alleen de GX strak tegen de muur, de bovenste 60% van de andere 2 schermen zit sowieso 5 cm van de muur, tenzij je een gat uit de muur freest ter grootte van de uitstulping van de onderste 40%. ;)

• andries98
Graag even je bron doorlezen. Er staat namelijk een aantal dingen die erop wijzen dat je tekst niet klopt ;)
Bijv:
-Alleen de kabel is verplicht 48gbps, maar officieel mag je kabels niet meer aanduiden met hdmi 2.x maar moet je de snelheid aangeven dus doet het er toch niet toe.
-De fabrikant is vrij om compressie te gebruiken, en met compressie haal je alle resoluties van de spec.
-Staat ook vanalles of over de niet verplichte features etc.
- Er staat volop "up to" in de spec wat refereerd naar de uitzondering die ik eerder noemde dat fabrikant lager mag als het voor het product niet nodig is

Anyway als ik alles moet gaan quoten word het lang verhaal. de goede tech sites heb dit allang uitgezocht vandaar dat ik zei dat je dan even moet zoeken als je meer wilt weten ;)

Edit: up to verhaal

[ Voor 9% gewijzigd door andries98 op 11-07-2020 00:59 ]

• Farabi
  • Niet online
andries98 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:54:
[...]

Graag even je bron doorlezen. Er staat namelijk een aantal dingen die erop wijzen dat je tekst niet klopt ;)
Bijv:
-Alleen de kabel is verplicht 48gbps, maar officieel mag je kabels niet meer aanduiden met hdmi 2.x maar moet je de snelheid aangeven dus doet het er toch niet toe.
-De fabrikant is vrij om compressie te gebruiken, en met compressie haal je alle resoluties van de spec.
-Staat ook vanalles of over de niet verplichte features etc.
- Er staat volop "up to" in de spec wat refereerd naar de uitzondering die ik eerder noemde dat fabrikant lager mag als het voor het product niet nodig is

Anyway als ik alles moet gaan quoten word het lang verhaal. de goede tech sites heb dit allang uitgezocht vandaar dat ik zei dat je dan even moet zoeken als je meer wilt weten ;)

Edit: up to verhaal
ik had me destijds er veel in verdiept, maar het is ook allemaal weer onduidelijk geworden hoor. er waren bronnen dat het verplicht 48gbps certified zou zijn. nu is het weer vervaagd. zoals deze website het zegt:

De variaties op HDMI 2.1-poorten zijn inmiddels zo groot dat zelfs wij moeite hebben om er duidelijkheid in te scheppen, laat staan de consument. Elke fabrikant heeft zijn redenen om zaken wel of niet te implementeren, maar laten we dan in ieder geval allemaal kiezen voor eenduidige communicatie richting de mensen die het product moeten kopen. Sterker nog: zelfs vertegenwoordigers van audio- en tv-fabrikanten weten vaak zelf niet meer wat er nu wel ondersteund wordt via HDMI en hoe dat dan precies zou werken. Het is één grote wirwar aan termen, specificaties, beperkingen, extra’s en functies. We pleiten dan ook expliciet voor een veel duidelijkere communicatie omtrent de capaciteiten van de HDMI 2.1-aansluitingen, inclusief de geboden bandbreedte.

https://www.homecinemamag...-tvs-blijkbaar-toch-niet/

dus wat ik vandaag zeg, kan morgen opeens niet meer kloppen.. ach ja :)

• andries98
Hamazaki schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 01:13:
[...]

ik had me destijds er veel in verdiept, maar het is ook allemaal weer onduidelijk geworden hoor. er waren bronnen dat het verplicht 48gbps certified zou zijn. nu is het weer vervaagd. zoals deze website het zegt:

De variaties op HDMI 2.1-poorten zijn inmiddels zo groot dat zelfs wij moeite hebben om er duidelijkheid in te scheppen, laat staan de consument. Elke fabrikant heeft zijn redenen om zaken wel of niet te implementeren, maar laten we dan in ieder geval allemaal kiezen voor eenduidige communicatie richting de mensen die het product moeten kopen. Sterker nog: zelfs vertegenwoordigers van audio- en tv-fabrikanten weten vaak zelf niet meer wat er nu wel ondersteund wordt via HDMI en hoe dat dan precies zou werken. Het is één grote wirwar aan termen, specificaties, beperkingen, extra’s en functies. We pleiten dan ook expliciet voor een veel duidelijkere communicatie omtrent de capaciteiten van de HDMI 2.1-aansluitingen, inclusief de geboden bandbreedte.

https://www.homecinemamag...-tvs-blijkbaar-toch-niet/

dus wat ik vandaag zeg, kan morgen opeens niet meer kloppen.. ach ja :)
Het is net de wet geworden. Het lijkt heel simpel en eenduidig maar het zit vol met verwijzingen, (combinatie) uitzonderingen, tegenstrijdigheden etc. Daarvoor zijn er daar hele beroepen, zoals rechters, advocaten en andere juridische medewerkers die flink kunnen discusieren over al die loopholes. Stomme hdmi alliance...
Ik denk dat we het kunnen afsluiten met een hdmi spec is niet eenduidig met wat onder hdmi 2.1 valt dus is ook 48gbps voor de tv niet verplicht om te voldoen aan het verplichte deel van hdmi 2.1 spec ;)
Hoop dat anderen er ook van leren (ik wel in elk geval)
Kunnen we weer ontopic naar lg oled tvs🙂

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-11 17:00
Een week geleden heb in een 65 inch CX aangekocht. Bij het checken van de grey uniformity slides zag ik al snel een zwarte vlek linksboven en een vrij duidelijke zwarte verticale band. Op avsforums.com is er daar een hele thread van. Omdat ik hier niet genoegen mee nam heb ik een 2de CX besteld om naast elkaar te vergelijken en de minst goede weg te doen. Het was al snel duidelijk dat het echt panel lottery is. Beide hebben ze wel iets:

1ste aankoop:
-zwarte vlek linksboven: niet zichtbaar in content.
-vertical band links (op rand van die zwarte vlek): wel zichtbaar in donkere scenes
-klein beetje gele tinting midden van scherm
-goede brightness

2de aankoop:
-zwarte vlek linksboven (veel CX’en hebben dit) en donkere hoek rechtsonder. Enkel die rechtsonder is wat zichtbaar in content. Je ziet dat de hoek wat donkerder is vergeleken met de rest
-geen vertical banding of toch niet zichtbaar voor mij in content
-mysterieuze cirkel in het rechtste gedeelte. Niet zichtbaar in content.
-geen tinting
-lagere brightness vergeleken met paneel 1.

Ik denk dat ik toch paneel 2 ga kiezen. Die vertical band is zichtbaar als je weet waar hij is. De iets lagere brightness en donkere hoek van andere paneel valt minder op vind ik.

Alvast hier enkele fotos.
1: paneel 1 bij aankoop
2: 100% wit scherm

3: paneel 2 bij aankoop
4: paneel 2 na pixel refresh
5: 100% wit scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83AODP6a5wzAbyfkZQC1NY_P7Ss=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYs1XQBKPPqXuPkdWuC58lNY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXl7vbNp6hUe3Ajm-4CcMC8HmT4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgPqwIOtb61h07m4BH0opkUJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDm1xFbHKjCjRmGUtR9yee4-K5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXofa6pIN2zk6tfSoYBATu3b.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE2Cyk6bsjvyw2KuyKOCZPJNqbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDGv9xNM134mPEfGkmNEcA4J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUeonumoNKAmbkOs5iBdjrmuyu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5c9o8M3otmHaRAPgggWazew.jpg?f=fotoalbum_tile

• pwh53
Pufster schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:19:
Een week geleden heb in een 65 inch CX aangekocht. Bij het checken van de grey uniformity slides zag ik al snel een zwarte vlek linksboven en een vrij duidelijke zwarte verticale band. Op avsforums.com is er daar een hele thread van. Omdat ik hier niet genoegen mee nam heb ik een 2de CX besteld om naast elkaar te vergelijken en de minst goede weg te doen. Het was al snel duidelijk dat het echt panel lottery is. Beide hebben ze wel iets:

1ste aankoop:
-vertical band links (op rand van die zwarte vlek): wel zichtbaar in donkere scenes
-goede brightness

2de aankoop:
-zwarte vlek linksboven (veel CX’en hebben dit) en donkere hoek rechtsonder. Enkel die rechtsonder is wat zichtbaar in content. Je ziet dat de hoek wat donkerder is vergeleken met de rest
-geen tinting

Ik denk dat ik toch paneel 2 ga kiezen. Die vertical band is zichtbaar als je weet waar hij is. De iets lagere brightness en donkere hoek van andere paneel valt minder op vind ik.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
die ronde zwarte vlekken,zouden na een aantal branduren weg kunnen trekken,die verticale niet.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:28
[...]

Je hebt toch een 65C6?
Misschien ligt het aan mij hoor maar ik snap jou reactie niet. Ja ik heb een 65c6. Wat wil je daarmee zeggen? Voor mij is de noodzaak er niet om per direct een 77 inch te halen. En 3 jaar geleden wilde ik de prijs er niet voor behalen. En ik wil per se hdmi 2.1. Maar blijkbaar kan je daar niet blind op vertrouwen. En ik weet ook nog goed hoe lang jij hebt zitten wachten op je eerste aankoop terwijl je over Oled aan het praten was alsof je hier de ervaringsdeskundige was. Ik snap sowieso de lol niet om jarenlang dag in dag uit te reageren in een topic over een TV. Dan heb je ook niet veel beters te doen lijkt me maar ieder zijn hobby.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

1ste aankoop:
-goede brightness

2de aankoop:
-geen tinting

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou ze allebei retourneren, wat een drama zeg. Al helemaal als je kijkt hoeveel geld je neer mag tellen voor de CX.

What has been seen, cannot be unseen..

[ Voor 0% gewijzigd door Segafreak83 op 11-07-2020 10:30 . Reden: Typo ]

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-11 19:22
Segafreak83 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Ik zou ze allebei retourneren, wat een drama zeg. Al helemaal als je kijkt hoeveel geld je neer mag tellen voor de CX.

Yep, 100% mee eens,

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:26
Als je 100% strak wil ga je voor de W serie. Heb jij geen gezeik met wel of niet 100000% vlak.

• pwh53
[...]

ja,klopt had ik ook gedaan,je blijft er op letten en zien,had ik toen ook met mijn b6

• Pufster
[...]

Het is gewoon een panel lottery. Ik heb ook niet echt zin om 3-4-5 keer een scherm te wisselen. Zolang het niet zichtbaar is in content is het voldoende. Nu is die zwarte streep op paneel 1 dit wel. De zwarte hoek op paneel 2 ook, maar valt minder op en dit zou kunnen verlichten na 100-200 branduren. Wie zegt dat ik bij paneel 3 geen dode pixels of nog grotere banding ga hebben? Ik denk achter een aantal keer dat de winkel ook zegt genoeg.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
De nieuwe firmware update voor de X modellen is sinds gister ook binnen te halen via de tv zelf. Kreeg een pop-up dat 03.10.20 beschikbaar was.

• Brutal1ty

1ste aankoop:
-goede brightness

2de aankoop:
-geen tinting

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik snap dat dit teleurstellend is. Wel hoor ik inderdaad (en op basis van foto's ook gezien) dat op de verticale banden na het scherm qua uniformiteit (én piekhelderheid) ongeveer 80-120 uur nodig heeft om 'op te warmen' zeg maar. Vaak lijkt het daarna ineens een stuk minder erg wanneer dezelfde slides opnieuw worden bekeken. Gedurende het leven van de TV zal dit waarschijnlijk ook steeds een beetje veranderen. Geen idee hoe dit precies werkt, maar waarschijnlijk draagt het X aantal x de 4-uurs pixel refresher draaien hier aan bij. :P

• Grobbelboy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-10 13:37
Ik krijg volgende week de CX65 binnen. Ik kom van een Panasonic plasma af die ik sinds 2012 heb en ben dus wel bekend met inbranden. Door de jaren heen uiteraard wel eens wat image retention gehad van een netwerklogo of een HUD-element van een spel oid, maar helemaal niets permanents tot op heden, gewoon door me er bewust van te zijn en te variëren in content en de overscan-optie te gebruiken etc.

Wat me bij OLED nog niet helemaal duidelijk is, is of het inbranden op dezelfde wijze gaat als bij een plasma. Zolang je na een paar uur Nederland 1 maar zorgt dat je een aantal uren andere content kijkt of een scrollende balk in beeld brengt, “vergeet” mijn Panasonic het logo wel. Geen probleem wanneer je dan later NL1 weer eens opzet. Werkt dat bij OLED net zo of gaat het inbranden meer cumulatief en geldt puur de totale tijd dat een permanent element in beeld is, ongeacht of daar lange tussenpozen in zijn geweest?
zwembroek schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Misschien ligt het aan mij hoor maar ik snap jou reactie niet. Ja ik heb een 65c6. Wat wil je daarmee zeggen? Voor mij is de noodzaak er niet om per direct een 77 inch te halen. En 3 jaar geleden wilde ik de prijs er niet voor behalen. En ik wil per se hdmi 2.1. Maar blijkbaar kan je daar niet blind op vertrouwen. En ik weet ook nog goed hoe lang jij hebt zitten wachten op je eerste aankoop terwijl je over Oled aan het praten was alsof je hier de ervaringsdeskundige was. Ik snap sowieso de lol niet om jarenlang dag in dag uit te reageren in een topic over een TV. Dan heb je ook niet veel beters te doen lijkt me maar ieder zijn hobby.
Ik vroeg me alleen maar af waarom je je nog goed werkende 65C6 (neem ik aan) zou willen vervangen door een 77 inch.
Dit omdat je dit eerder ook al eens genoemd had.
Is ook geen verwijt of iets dergelijks maar gewoon een vraag.
Het klopt dat ik lang over de aanschaf gedaan heb, dat had ook z’n redenen die ik al vaker heb uitgelegd.
De C8 kende ik echter al, dus ik was al bekend met OLED’s lang voordat ik deze zelf kocht.
Ik heb genoeg te doen, maak je geen zorgen.
Ieder zijn hobby inderdaad, laat dit nu de basis zijn van heel Tweakers....

@Hamazaki
Geen zorg, mijn geheugen is helemaal niet goed. ;)
Ik zal je de details besparen.
In dit geval had ik gewoon even teruggezocht wat zwembroek geschreven had omdat ik vrijwel zeker wist dat hij al een OLED had en hier in dit topic al vaker had gereageerd. Dat het toevallig toen ook over een 77 inch ging wist ik echt niet meer.

• Brutal1ty
Grobbelboy schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:37:
Ik krijg volgende week de CX65 binnen. Ik kom van een Panasonic plasma af die ik sinds 2012 heb en ben dus wel bekend met inbranden. Door de jaren heen uiteraard wel eens wat image retention gehad van een netwerklogo of een HUD-element van een spel oid, maar helemaal niets permanents tot op heden, gewoon door me er bewust van te zijn en te variëren in content en de overscan-optie te gebruiken etc.

Wat me bij OLED nog niet helemaal duidelijk is, is of het inbranden op dezelfde wijze gaat als bij een plasma. Zolang je na een paar uur Nederland 1 maar zorgt dat je een aantal uren andere content kijkt of een scrollende balk in beeld brengt, “vergeet” mijn Panasonic het logo wel. Geen probleem wanneer je dan later NL1 weer eens opzet. Werkt dat bij OLED net zo of gaat het inbranden meer cumulatief en geldt puur de totale tijd dat een permanent element in beeld is, ongeacht of daar lange tussenpozen in zijn geweest?
Volgens LG is inbranden op OLED cumulatief en dus wel behoorlijk anders dan bij Plasma het geval was zoals je zelf ook aangeeft. :) Het is natuurlijk wel zo dat als je veel afwisselt ondanks dat je 1000 uur CNN hebt gekeken of Fortnite gespeeld hebt je waarschijnlijk wat minder heftige burn-in hebt als wanneer je het 1000 uur achter elkaar doet omdat in dit laatste geval de ingebrande pixels een stuk meer versleten zijn in vergelijking met deze er direct omheen dan wanneer je veel afwisselt. Echter zullen de ingebrande pixels er technisch gezien net zo erg aan toe zijn. Dat is in ieder geval wat Rtings te horen kreeg van LG.

Niet dat je bij 1000 uur burn-in hebt he, maar even puur hypothetisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Brutal1ty op 11-07-2020 12:30 ]

• Farabi
  • Niet online

1ste aankoop:
-goede brightness

2de aankoop:
-geen tinting

[Afbeelding][Afbeelding]
Maak je geen zorgen. Wit is een drama bij oled. Iedereen heeft een pisvlek of tinting op een witte scherm.

• Farabi
  • Niet online
Edit

[ Voor 97% gewijzigd door Farabi op 11-07-2020 12:12 ]

• Farabi
  • Niet online
Edit

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52

1ste aankoop:
-goede brightness

2de aankoop:
-geen tinting

[Afbeelding][Afbeelding]
Dacht gelezen en gehoord te hebben, dat deze vlekken na een tijdje weggaan. Dat ze in het begin zichtbaar zijn. Je moet ze 'inrijden' 🤣
Veel youtube gekeken voor mijn besluit voor b9.
Weet niet meer of het Vincent Teoh van hdtvtest was of the tech giant. Misschien wel beide.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Hamazaki schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Maak je geen zorgen. Wit is een drama bij oled. Iedereen heeft een pisvlek of tinting op een witte scherm.
Een C7 gehad en nu een C8. Geen vlek of tinting. En ook uniform. In deze context klopt iedereen dus niet. Neemt niet weg dat het vervelend is voor de mensen die het wel hebben. Als ik dat had gehad had ik hem teruggestuurd, just my two cents

• Farabi
  • Niet online
destroyer6670 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Een C7 gehad en nu een C8. Geen vlek of tinting. En ook uniform. In deze context klopt iedereen dus niet. Neemt niet weg dat het vervelend is voor de mensen die het wel hebben. Als ik dat had gehad had ik hem teruggestuurd, just my two cents
Zou graag een foto willen zien op 100% wit in het donker.

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-11 23:54

Bozznl

GT: The Bozzz88

1ste aankoop:
-goede brightness

2de aankoop:
-geen tinting

[Afbeelding][Afbeelding]
Wow... dit ziet er wel erg extreem uit. Ik heb inmiddels anderhalve maand een 55CX en komt niet in de buurt van de fotos die jij laat zien. Heb meerdere tests gedaan in het donker en heb nagenoeg een perfect paneel zo lijkt het. Ik denk dat ik geluk heb gehad in de panel lottery.

Of ik heb er gewoon geen oog voor :+ .

GT: The Bozzz88

• SED

SED

Hamazaki schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Zou graag een foto willen zien op 100% wit in het donker.
Ook nog een ondertekende verklaring van een Notaris dat de betreffende foto ook echt gemaakt is bij diegene neem ik aan?

Ik ga geen foto maken maar mijn paneel is wit. Prima egaal en zwart waar het zwart moet zijn. Dat zijn er dus al tenminste 2 ;)
Dat jij dat lastig te geloven lijkt te vinden is niet zo belangijk.
Welke OLED bezit jij trouwens? Niet teruggezocht in dit topic dus geen idee.

[ Voor 31% gewijzigd door SED op 11-07-2020 14:04 ]

• Farabi
  • Niet online
SED schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Ook nog een ondertekende verklaring van een Notaris dat de betreffende foto ook echt gemaakt is bij diegene neem ik aan?

Ik ga geen foto maken maar mijn paneel is wit. Prima egaal en zwart waar het zwart moet zijn. Dat zijn er dus al tenminste 2 ;)
Dat jij dat lastig te geloven lijkt te vinden is niet zo belangijk.
Welke OLED bezit jij trouwens? Niet teruggezocht in dit topic dus geen idee.
Hij is dan de 1e die dit heeft. En dan nog 2x achter elkaar ook. Dus dit moeten we even vastleggen. Stukje geschiedenis. Ik heb er nooit een gezien dus ben echt benieuwd hoe dit eruit ziet. Ik had een c7 met een lichte pisvlek en nu een c9 ook een lichte pisvlek. Maar op normale content niet te zien.

Ik heb nog nooit iemand op een buitenlandse forum gezien die een tintloos scherm heeft. En ik vroeg de foto ook niet aan jou...dus?

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 11-07-2020 14:10 ]

• SED

SED

@Hamazaki
dus ben echt benieuwd hoe dit eruit ziet
kijk even naar de quickreply box hieronder. Zo ziet wit eruit als je een fatsoenlijke monitor hebt tenminste ;)

• Farabi
  • Niet online
SED schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:11:
@Hamazaki
[...]
kijk even naar de quickreply box hieronder. Zo ziet wit eruit als je een fatsoenlijke monitor hebt tenminste ;)
Ja, dat zeiden de sommige ook destijds. Totdat de foto kwam...

• Pufster
Mijn ervaring van verscheidene threads toont ook dat 90% van diegene die zeggen dat ze een uniform scherm hebben, het gewoon niet hebben. Ze zien het niet of ze gebruiken geen reference material. Foto’s posten ze dan ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Pufster op 11-07-2020 14:18 ]

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 13:05
Recon24 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:08:
De nieuwe firmware update voor de X modellen is sinds gister ook binnen te halen via de tv zelf. Kreeg een pop-up dat 03.10.20 beschikbaar was.
Is bij mij ook automatisch geiinstalleerd. Sinds die update werkt HDMI ARC niet meer! NIET INSTALLEREN DUS!

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Burnd op 11-07-2020 14:55 ]

• CyBeRSPiN
Burnd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Is bij mij ook automatisch geiinstalleerd. Sinds die update werkt HDMI ARC niet meer! NIET INSTALLEREN DUS!

Hebben meer mensen hier last van?
Nee, werkt hier prima na de update op de GX.
Misschien moet je je versterker / soundbar even van de stroom halen om te resetten.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-07-2020 15:06 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Pufster schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:17:
Mijn ervaring van verscheidene threads toont ook dat 90% van diegene die zeggen dat ze een uniform scherm hebben, het gewoon niet hebben. Ze zien het niet of ze gebruiken geen reference material. Foto’s posten ze dan ook niet.
Geef mij eens één goede reden waarom men bewust op zoek zou moeten gaan wat er bij het reguliere gebruik van de tv niet te zien is. Ik kan wel onder diverse omstandigheden een empirisch onderzoek gaan doen door de hele dag slides te gaan zitten bekijken. Een loep nemen om de pixels te controleren, maar dat slaat toch helemaal nergens op

Bij het dagelijks regulier kijken en je ziet het niet, dan ben je toch gewoon klaar. Ze het wel bij die omstandigheden..contacteer LG of de winkel en kijk wat die voor je kunnen doen. De mensen hier in het topic kunnen dat niet voor je regelen

[ Voor 9% gewijzigd door NoahAmber op 11-07-2020 15:45 ]

• Farabi
  • Niet online
NoahAmber schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:43:
[...]

Geef mij eens één goede reden waarom men bewust op zoek zou moeten gaan wat er bij het reguliere gebruik van de tv niet te zien is. Ik kan wel onder diverse omstandigheden een empirisch onderzoek gaan doen door de hele dag slides te gaan zitten bekijken. Een loep nemen om de pixels te controleren, maar dat slaat toch helemaal nergens op

Bij het dagelijks regulier kijken en je ziet het niet, dan ben je toch gewoon klaar. Ze het wel bij die omstandigheden..contacteer LG of de winkel en kijk wat die voor je kunnen doen. De mensen hier in het topic kunnen dat niet voor je regelen
De reden komt snel te voorschijn als je wintersport bekijkt of een film met sneeuwbergen. Maar voor de rest gaat het niet om perse iets te zoeken op je scherm. Maar de bewering 'ik heb een tintingloze scherm' vind ik wel gewaagd. Daar ging het eventjes om.

• MaXeRs
Genieten jullie ook zo van je LG oled ?
Voor de GP van Oostenrijk een paar afleveringen van The Witcher via Netflix met Dolby atmos en vision.
:9

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Grappig gesprek aan het worden. Volgende week kan ik wel een foto maken, als ik het niet vergeet. Geen probleem. Gaat dit weekend alleen niet lukken.

1ste aankoop:

2de aankoop:
-geen tinting
Ik zie op de foto best wat tinting, kan natuurlijk aan de camera / foto liggen...

Midden verticale strepen, links geel, daarnaast cyaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eid3LACEOrvLbrSeXxCsE6Cyez4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mgPqwIOtb61h07m4BH0opkUJ.jpg?f=user_large

Links een beetje cyaan, rechtsmidden-onder geel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTSC95mqiYF35yw6LTURudbnYvY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f5c9o8M3otmHaRAPgggWazew.jpg?f=user_large

@SED @Hamazaki Kan best zijn dat ie op het oog wit is natuurlijk en dat is prima. Geen zin hebben om het te bewijzen is ook prima. Maar als je het dan wilt vergelijken met een tv van anderen gaat het er natuurlijk toch om hoe egaal wit precies. Geen enkel paneel van geen enkele consumer tv (welke techniek dan ook) is 100% met heel veel nullen achter de komma hetzelfde wit (tint en lichtsterkte) op elke vierkante cm, dat is algemeen bekend en ook gemakkelijk te meten. Geeft niks als het binnen de (momenteel geldende, in de toekomst met de voortschrijdende techniek ongetwijfeld weer strengere) acceptabele normen valt en dus niet opvalt. :)

Mijn 55 inch modellen C8 en C9: C8 loopt naar de rechterkant duidelijk meer in het groen/cyaan, vooral onderin. Linksboven ook een toefje. Dit valt des te meer op naarmate je schuiner vanaf de zijkant op het scherm kijkt. De C9 ziet er netjes uit, op het oog geen problemen.

Dit tintverschil lijkt samen te vallen met de non-uniformiteit in helderheid, mijn C8 heeft rechtsonder een lichtere plek en linksboven ook een beetje. De C9 is heel mooi uniform, zelfs op 2% schermen in het duister zie ik slechts dat het beeld precies in het midden een geleidelijk heel klein beetje donkerder wordt, dat is het wel.

Een 65 inch tv heeft natuurlijk een stuk meer oppervlak dus ook meer kans op tintverschillen.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 11-07-2020 16:44 ]

• SED

SED

Los van mogelijk afwijkingen lijkt me dat juist een foto andere zaken aan het licht brengt. Daar is de kwaliteit van apparatuur minstens zo belangrijk.
Maar zoals gezegd, mijn wit is net zo wit als de blok hieronder.
Misschien in het donker dat ik afwijkingen zou gaan zien als je op zoek gaat. Lijkt me de wijze om jezelf teleur te stellen trouwens :)
Ik zie hier op de foto zaken die ik verder niet waarneem.
White screen youtube 1 hour.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwBvH7kLXKM7WkFYKjH0LM5sk-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kizW2RCjudvgqIIAxaAE4QF.jpg?f=fotoalbum_large
Ps, iemand die denkt dat sneeuw volledig wit is zal weinig afwijking zien 😎

[ Voor 44% gewijzigd door SED op 11-07-2020 17:40 ]

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 20:02
Na de laatste update geen teletekst meer.
Tv OLED65CX6LA
Meer mensen met dit probleem?

Zondag liep de tv vast deed niks meer.
uitgezet en weer aan,en hij deed het weer .
Maandag ochtend tv liep weer vast.
Ging niet meer uit of aan.
Stroom er 10 minuten af.
Tv werkt weer ook teletekst en arc audio.

Of het ligt aan de firmware ,of ik heb een maandag ochtend model. :(
Ik hoop dat er snel nieuwe firmware komt.

Update na 4 x overleg met lg.
Ligt het aan ziggo volgens , lg medewerker.
De OLED65CX6LA ondersteund geen teletekst via ci module(digitaal)

De televisie ondersteunt teletekst. Na controle is echter gebleken dat de LG OLED65CX6LA televisie niet door Ziggo gecertificeerd is voor gebruik van de CI+ module. Met andere woorden, Ziggo heeft deze televisie onvoldoende/niet getest op correcte werking bij gebruik van de CI+ module. Hierdoor veronderstellen wij dat teletekst niet te gebruiken is op het tv-toestel. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met Ziggo.
Ze worden verkocht als werkt met ziggo. :(

[ Voor 107% gewijzigd door binbero op 21-07-2020 18:00 . Reden: Teletekst ]

• CyBeRSPiN
binbero schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:46:
Na de laatste update geen teletekst meer.
Tv OLED65CX6LA
Meer mensen met dit probleem?
Same here met de 65GX.
DON PAPA schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:29:
@NSmans @wimpie007 @Chrisjuh_15 @HoppyF

Bedankt voor jullie berichten, met de meldingen dat jullie ook last hebben van dit probleem met de Videoland app op de TV. Ik had ook al contact met LG over de problemen met de Videoland app en zij hadden eerst het vermoeden dat het aan mijn netwerk zou liggen. Ik heb daarom nu jullie meldingen ook onder hun aandacht gebracht zodat ze kunnen lezen dat meer mensen last hebben van een niet goed werkende Videoland app, na de laatste update van de app. Ze hebben daar nog niet op gereageerd, maar als ik wat van ze hoor zal ik het hier melden. Ook ik was er al achter dat als je de tv even een paar seconden van de stroom haalt, de app het wel weer gewoon doet. Alleen de volgende dag heb je weer precies hetzelfde probleem. Ook dit heb ik door gegeven aan LG, hopelijk kan LG maken dat Videoland zo snel mogelijk met een oplossing gaat komen...
Over Videoland.
Ik hoorde niks dus nog even navraag gedaan bij Videoland over de openstaande case.
Het antwoord is dat er aan gewerkt wordt en dat ik per e-mail geïnformeerd zal worden.
Duurt wel lang dus een snelle fix is het blijkbaar niet.

• Farabi
  • Niet online
SED schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:34:
Light21M schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:19:
[Afbeelding]

pfff, retour nummer 3 65 inch c8

mijn oordeel na 7 oled’s, Wtf

Garbage!
ja, maar wit hoort ook niet zoals hierboven te zien (klik op afbeelding). je hebt inderdaad een nette scherm als ik het zo snel bekijk voor een oled. maar helemaal tinting vrij zou ik het niet noemen. is dit wel 100% wit? ach ja, boeit niet. maar is 1 van de betere die ik heb gezien in ieder geval.

[ Voor 53% gewijzigd door Farabi op 11-07-2020 23:32 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hamazaki schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:14:
[...]

[...]

ja, maar wit hoort ook niet zoals hierboven te zien ... is dit wel 100% wit? ach ja, boeit niet. maar is 1 van de
Begin eerst maar eens te definiëren over welk wit we het hebben. Er zijn tig verschillende soorten wit.
Het wit zoals men dat ziet op het scherm is ook afhankelijk van de andere kleursetting.

Foto's van schermen die je met je mobieltje maakt zeggen al helemaal niets. Hoeveel ISO, hoeveel witbalans helderheid, contrast,etc etc..... Gebruik je een goed camera of een minder goede.

Per saldo is dus het eigenlijk een discussie van laat ik maar weer eens wat opschrijven.... 8)

• Jkbc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 16:52
Wie van jullie heeft de directe vergelijking van de C7 vs de C9 gezien, is daar inderdaad een verschil? of gewoon 0?

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:56
Pufster schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:17:
Jup, kan dat bevestigen, en de meeste kopen 55 inch en die hebben minder kans op het probleem. jammer want zou graag oled kopen maar zonder de kinderziektes die Lg aflevert :-) tinting en vertical banding, kan er een boek over schrijven. Zeker voor hun elite prijs belachelijk veel defecten

[ Voor 9% gewijzigd door Light21M op 11-07-2020 19:09 ]

• Farabi
  • Niet online
Jkbc schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:05:
Wie van jullie heeft de directe vergelijking van de C7 vs de C9 gezien, is daar inderdaad een verschil? of gewoon 0?
Heb ze beiden/gehad. Geen reden om vanaf de c7 up te graden als de next-gen consoles je niks interesseert. Geen verschil qua beeld. (Of niet waarneembaar)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-07-2020 19:10 ]

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:56
SED schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:34:
Los van mogelijk afwijkingen lijkt me dat juist een foto andere zaken aan het licht brengt. Daar is de kwaliteit van apparatuur minstens zo belangrijk.
Maar zoals gezegd, mijn wit is net zo wit als de blok hieronder.
Misschien in het donker dat ik afwijkingen zou gaan zien als je op zoek gaat. Lijkt me de wijze om jezelf teleur te stellen trouwens :)
Ik zie hier op de foto zaken die ik verder niet waarneem.
White screen youtube 1 hour.
[Afbeelding]
uw paneel is tint vrij dus je kan niet klagen maar het niet bij andere willen zien is gelijk een struisvogel je kop in het zand steken.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
En hier. Via ci+. Niet dat ik het gebruik maar toch.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
1 expert lichte kamer
En 1 standaard gebruiker
Beide niks mis mee toch? 65 inch B9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yO_l2T6Kx5h2ufmbJF2uR5HpjCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1J4LrXmxT0DTqh0bJTtYrxx5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFjp4Q-E4U_q71ri1HZrnL4IR3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6R4CahOtjOcW4b6OWShzzsJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Klein beetje tinting in met name linker kwart, maar inderdaad netjes en niks mis mee.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:55
Ik wil voor de lol wel wat foto's plaatsen van LCD panelen hoor. Dan is hopelijk dat gezwam over tinting vrij snel voorbij.

Some infinities are bigger than others.

• Farabi
  • Niet online
Major_ton schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:39:
Ik wil voor de lol wel wat foto's plaatsen van LCD panelen hoor. Dan is hopelijk dat gezwam over tinting vrij snel voorbij.
is LCD niet beter op gebied van wit? leek mij wel zo. in ieder geval hier altijd goede ervaring gehad met LCD op dat gebied.
Pagina: 1 ... 297 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.