Ok top! Dank voor jullie reacties. Wil hem inderdaad gebruiken icm Atmos, ben bekend dat DTS niet wordt ondersteund.
Ik weet niet waar het vandaan komt dat Samsung verzadigde kleuren heeft? Tuurlijk als je de tv op standje dynamisch zet dan knallen de kleuren eraf, maar dat heeft een LG oled ook. Als je een Samsung op cinema/bioscoop zet dan heb je een prima realistisch plaatje.HoppyF schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:58:
[...]
Inderdaad verzadigde en schreeuwerige kleuren.
Dat geeft in eerste instantie misschien even een WOW effect maar daarna valt het alleen maar tegen.
De misschien wat rustige en “saaiere” kleuren zijn echter wel zoals het moet zijn.
Daarbij kan OLED ook erg heldere felle kleuren tonen.
Zoek maar eens een HDR demo op.
De beeldinstelling per app instellen kan niet.
Waarom zou je dit willen?
Ik heb zelf een Samsung QLED gehad en qua kleuren zag dat er prima uit op de cinema stand. Waar ik me aan ergerde was de zwartwaarde en blooming tijdens HDR content. Geen QLED kan tegen mijn B7 op.
De apparaten die gekoppeld zijn aan mijn receiver worden op de C9 wel los herkend, maar er is geen mogelijkheid dat deze apart kunnen worden aangepast (PS4 in Game mode, Blu-ray in Cinema mode etc). Klopt dat?
Ik moet dus 1 vaste preset gebruiken, als ik alles aan de receiver gekoppeld wil houden. Wat is nu werkelijk het verschil tussen bijvoorbeeld de Game en Cinema modes, behalve dat er meer opties vrijkomen? Kan ik gewoon voor Blu-ray ook Game mode gebruiken?
Ik moet dus 1 vaste preset gebruiken, als ik alles aan de receiver gekoppeld wil houden. Wat is nu werkelijk het verschil tussen bijvoorbeeld de Game en Cinema modes, behalve dat er meer opties vrijkomen? Kan ik gewoon voor Blu-ray ook Game mode gebruiken?
Ik heb sinds een tijd een probleem met de kijk.nl App. Als ik de meest recente video van Veronicainside wil kijken blijft na het laden en bekijken van de reclames het beeld op een zwart laadscherm. De stream wordt dan uiteindelijk niet afgespeeld. Een vorige aflevering lukt wel gewoon.
Heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet.
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21-11 23:21
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je ziet toch bij Samsung vaak nog te onnatuurlijke kleuren.donpablo80 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:59:
[...]
Ik weet niet waar het vandaan komt dat Samsung verzadigde kleuren heeft? Tuurlijk als je de tv op standje dynamisch zet dan knallen de kleuren eraf, maar dat heeft een LG oled ook. Als je een Samsung op cinema/bioscoop zet dan heb je een prima realistisch plaatje.
Ik heb zelf een Samsung QLED gehad en qua kleuren zag dat er prima uit op de cinema stand. Waar ik me aan ergerde was de zwartwaarde en blooming tijdens HDR content. Geen QLED kan tegen mijn B7 op.
Ja, je kunt dit wel beter krijgen maar ik zie toch veel schreeuwende kleuren vooral in winkels om het maar mooier over te laten komen.
Je kunt een OLED ook onnatuurlijke kleuren laten weergeven dat wel.
De grootte ergernis bij LCD is en blijft zwartwaarden (eerder grijswaarden) en blooming.
Ander detail wat vaak vergeten wordt is het energielabel en verbruik.
Een OLED is zuiniger dan een LCD/QLED.
Niet meteen een reden om van een koop af te zien maar wel mooi meegenomen.
Voor wie er een ingefreesde kabelgoot in de muur heeft. Op welke hoogte komen de kabels uit het gat? Ik heb een 55cx. Met een vlakke muurbeugel is het toch bijna onmogelijk om het gat achter de electronica te krijgen (optie 2). Is het niet logischer om de gat achter het oledpaneel te krijgen (optie 1)? Dan is het wel aan de zijkant zichtbaar. Of heb je genoeg ruimte?
[ Voor 6% gewijzigd door aschja op 23-06-2020 10:33 ]
Verwijderd
Ik haak hier even op in.HoppyF schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:27:
[...]
Een B9 heeft eARC.
Echter gewoon ARC kun je ook gebruiken met de Sonos arc als je bv Netflix Dolby Atmos wilt gebruiken.
HD audio formaten lopen alleen via eARC.
Maar let op, de Sonos arc ondersteunt geen DTS!
De B9/C9 doen dat wel, de CX weer niet.
Niet zo belangrijk als je geen DTS wilt gebruiken.
Dus als ik een CX met een Sonos Arc combineer dan heb ik geen geluid als ik een bestand afspeel via mijn mediaspeler? (veel bestanden daarop hebben DTS als geluidspoor).
Tegenwoordig is de 55 CX een paar honderd euro duurder dan de C9. Als ik door dit forum scroll praat iedereen over de C9. Is er een reden waarom bijna niemand de CX koopt?
Misschien moet je niet alleen doorheen scrollen, maar ook lezen ??thisisjazz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:53:
Tegenwoordig is de 55 CX een paar honderd euro duurder dan de C9. Als ik door dit forum scroll praat iedereen over de C9. Is er een reden waarom bijna niemand de CX koopt?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vergelijking oleds en qled . Ook CX vs C9.
https://www.notebookcheck...en-consoles.466803.0.html
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nee, een CX heeft geen DTS decoder, de Sonos arc ook niet!Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:53:
[...]
Ik haak hier even op in.
Dus als ik een CX met een Sonos Arc combineer dan heb ik geen geluid als ik een bestand afspeel via mijn mediaspeler? (veel bestanden daarop hebben DTS als geluidspoor).
Als je een externe mediaspeler zou gebruiken die zelf DTS kan omzetten naar bv Dolby Digital dan heb je wel geluid. Ik weet alleen niet of mediaspelers dit kunnen en zo ja welke wel.
Ah duidelijk! Ja, want op dit forum is glashelder uitgelegd waarom...mucuracat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Misschien moet je niet alleen doorheen scrollen, maar ook lezen ??![]()
Dank!baronruud schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:02:
Vergelijking oleds en qled . Ook CX vs C9.
Dat is aan jou, hoe je het begrijptthisisjazz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:18:
[...]
Ah duidelijk! Ja, want op dit forum is glashelder uitgelegd waarom...![]()
[...]
Dank!
Iedereen leest wat ie wilt lezen, wat bevalt nemen ze over, wat niet bevalt praten ze om heen.
voorbeeld:
C9 kan 2.1 op 48 snelheid.
Gene die het belangrijk vind zegt: Wooow.. Ander zegt.. tja, gebruik je toch niet.
voorbeeld:
C9 heeft DTS
Gene die het belangrijk vind zegt: Wooow.. Ander zegt.. tja, gebruik je toch niet.
enzovoort
Verschil is: CX nieuwer webos.
CX geen dts
CX geen 2.1. snelhied op 48, maar op 40
CX is duurder
CX is 2020 model en C9 is 2019
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Bedankt voor je samenvattingmucuracat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Dat is aan jou, hoe je het begrijpt
Iedereen leest wat ie wilt lezen, wat bevalt nemen ze over, wat niet bevalt praten ze om heen.
voorbeeld:
voorbeeld:
C9 heeft DTS
enzovoort
Verschil is: CX nieuwer webos.
CX geen dts
CX geen 2.1. snelhied op 48, maar op 40
CX is duurder
CX is 2020 model en C9 is 2019
Conclusie die ik er dan uithaal is 2020 model is nieuwer en duurder maar de C9 heeft meer features maar wel een ouder OS. Nog ff nadenken dan of die paar honderd euro extra wel gerechtvaardigd kan worden
Het gaat niet om dat je het niet gebruikt maar het gewoon niet kan gebruiken. Het heeft geen toegevoegde waarde omdat het C9 paneel een 10 bit paneel is. Bij 12 bit paneel heb je de 48 nodig. Dus de verschil tussen C9 en CX m.b.t. Hdmi 2.1 is 0 (in praktijk).mucuracat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Dat is aan jou, hoe je het begrijpt
voorbeeld:
Er is namelijk geen enkel usercase hiervoor.
Probleem met 55c9 en Onkyo TX=SR444 en Horizonbox
Vraagje.. als ik de LG aansluit op de HDMI4 en de Onkyo op zijn TV uitgang dan werkt de horizonbox alleen wanneer deze opnieuw ingeschakeld wordt. Dus niet vanuit standby ( alleen ruis dan)
Als ik de zaak aansluit op LG HDMI2/arc dan loopt de Onkyo volledig vast en reageert nergens meer op.
Iemand een idee?
@FireBladeX via de HDMI 2.1 loopt ook het geluidspoor dus naast de 10bit panneel info ( max 40Gb) is er ook ruimte nodig voor audio.
Of die 48Gb dus nutteloos is blijft de vraag. Daarnaast als je retransmissies krijgt door kabelprobleem dan is hoe dan ook een hogere bandbreedte een winstfactor.
10% retransmissie bij 40Gb is nog 36Gb beschikbaar ( dus minder dan 10Bit paneel kan vragen) en bij 48Gb is er dan nog steeds voldoende bandbreedte voor dat 10bit paneel.
Vraagje.. als ik de LG aansluit op de HDMI4 en de Onkyo op zijn TV uitgang dan werkt de horizonbox alleen wanneer deze opnieuw ingeschakeld wordt. Dus niet vanuit standby ( alleen ruis dan)
Als ik de zaak aansluit op LG HDMI2/arc dan loopt de Onkyo volledig vast en reageert nergens meer op.
Iemand een idee?
@FireBladeX via de HDMI 2.1 loopt ook het geluidspoor dus naast de 10bit panneel info ( max 40Gb) is er ook ruimte nodig voor audio.
Of die 48Gb dus nutteloos is blijft de vraag. Daarnaast als je retransmissies krijgt door kabelprobleem dan is hoe dan ook een hogere bandbreedte een winstfactor.
10% retransmissie bij 40Gb is nog 36Gb beschikbaar ( dus minder dan 10Bit paneel kan vragen) en bij 48Gb is er dan nog steeds voldoende bandbreedte voor dat 10bit paneel.
[ Voor 39% gewijzigd door SED op 23-06-2020 13:06 ]
Copyright and left by SED...
Die max 37 Mbps voor EARC audio slokt nou niet echt veel bandbreedte opSED schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:03:
Retransmissies? Met een HDMI kabel? Bijzonder, ik dacht namelijk dat het HDMI protocol dat niet deed. Hoor graag als het wel zo is.SED schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:03:
Daarnaast als je retransmissies krijgt door kabelprobleem dan is hoe dan ook een hogere bandbreedte een winstfactor.
Betreffende je Onkyo issue: probeer het eens zo:
-horizon box op een HDMI ingang van de Onkyo
-Onkyo ARC HDMI-OUT op de ARC poort van de LG
Als de Onkyo op standby staat zal ie nog steeds het signaal van de horizonbox kunnen doorgeven aan de tv.
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-06-2020 14:05 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Lees ook nog eens dit.thisisjazz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Bedankt voor je samenvatting. Dit is inderdaad ook wat tegenkwam en dan aanvullend dat 2.1 snelheid op 40 t.o.v. 48 in de praktijk waarschijnlijk niet merkbaar zal zijn en DTS is vervangbaar voor Dolby Atmos.
Conclusie die ik er dan uithaal is 2020 model is nieuwer en duurder maar de C9 heeft meer features maar wel een ouder OS. Nog ff nadenken dan of die paar honderd euro extra wel gerechtvaardigd kan wordenof dat ik ook gewoon voor de C9 moet gaan.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
DTS is NIET de vervanger van Dolby Atmos of andersom!
Twee compleet verschillende zaken.
Wil je dus gebruik maken van media met DTS moet je hier echt wel rekening mee houden.
Een veel gemaakt misverstand is ook het WebOS.
WebOS wijzigt per modeljaar, echter LG maakt er een rommeltje van.
Je zou denken dat de 2020 modellen een geheel nieuw WebOS hebben namelijk versie 5.0.
Dat is dus niet zo want het is eigenlijk gewoon WebOS 4.x plus wat aanpassingen.
Men had het dus beter WebOS 4.9 kunnen noemen.
De 2019 modellen hebben overigens wel firmware updates gekregen en zitten nu op versie 4.8.
Je komt dan dicht tegen de 5.0 aan dus heeft LG er voor 2020 maar 5.0 van gemaakt terwijl het helemaal geen major update is.
Dit heeft men al eerder gedaan in voorgaande jaren. Beetje onlogisch wel.
In de praktijk zie je echter nauwelijks verschil dus dat zegt ook al iets.
Bij de eerstvolgende update van de 2020 modellen gaan ze misschien wel naar 5.1.
Geen idee, volgend jaar zal het geen 6.0 zijn maar bv 5.5.
Dit soort nummeringen kun je verwachten.
Je zult maar overal cat5 kabel getrokken hebben met idee, genoeg bandbreedte..FireBladeX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:03:
[...]
Het gaat niet om dat je het niet gebruikt maar het gewoon niet kan gebruiken. Het heeft geen toegevoegde waarde omdat het C9 paneel een 10 bit paneel is. Bij 12 bit paneel heb je de 48 nodig. Dus de verschil tussen C9 en CX m.b.t. Hdmi 2.1 is 0 (in praktijk).
Er is namelijk geen enkel usercase hiervoor.
En nu baalt dat je toen niet voor 5e of 6 gekozen hebt.
Dus misschien komt er weer iets nieuws waar je de HDMI bandbreedte van 48 wel goed kan gebruiken en bij 40 net te kort komt.. Dan doe je ook
Dus de enige tegenargument die je voert is over een cat5 kabel. Wat moet ik daar nu mee? En wat wil je nu met je reactie bereiken?mucuracat schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:38:
[...]
Je zult maar overal cat5 kabel getrokken hebben met idee, genoeg bandbreedte..
En nu baalt dat je toen niet voor 5e of 6 gekozen hebt.
Dus misschien komt er weer iets nieuws waar je de HDMI bandbreedte van 48 wel goed kan gebruiken en bij 40 net te kort komt.. Dan doe je ook![]()
![]()
Er zijn meerdere mensen die vragen naar het verschil tussen C9 EN CX. Daar geef ik een zinnig reactie op inclusief bron met tabel voor welke resolutie en frame rate, welke brandbreedte noodzakelijk is.
Voor 4k heb je alleen 48 nodig als je gebruik wilt maken van 12 bit. Alleen dat kan niet omdat de C9 een 10 bit paneel heeft. Als het een 12 bit paneel zou hebben gehad, dan had je kunnen zeggen dat er mogelijk over paar jaar een usercase voor komt, maar dat zal dus nooit zijn, want je paneel is de bottleneck.
Graag zie ik een verheldering op je bericht waarom jij denkt dat het nut en/of noodzaak is voor 48 gbps ipv 40 gbps op een 10 bit paneel. De ps5 en XSX zullen volgens alls berichten tot nu toe niet meer dan 4k60fps uitpoepen (en zelfs dat wordt in twijfel getrokken of ze dat gaan halen). Daarvoor heb je maar 20 Gbps nodig.
C9 is gewoon een super mooie tv.
De CX doet daar niets minder aan, behalve DTS.
@coolbas2000 super! Heb soortgelijk zwevend meubel, kan niet wachten tot ie bij mij ook zo hangt
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@mucuracat heeft gewoon een goed punt.FireBladeX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Dus de enige tegenargument die je voert is over een cat5 kabel. Wat moet ik daar nu mee? En wat wil je nu met je reactie bereiken?
Er zijn meerdere mensen die vragen naar het verschil tussen C9 EN CX. Daar geef ik een zinnig reactie op inclusief bron met tabel voor welke resolutie en frame rate, welke brandbreedte noodzakelijk is.
Voor 4k heb je alleen 48 nodig als je gebruik wilt maken van 12 bit. Alleen dat kan niet omdat de C9 een 10 bit paneel heeft. Als het een 12 bit paneel zou hebben gehad, dan had je kunnen zeggen dat er mogelijk over paar jaar een usercase voor komt, maar dat zal dus nooit zijn, want je paneel is de bottleneck.
Graag zie ik een verheldering op je bericht waarom jij denkt dat het nut en/of noodzaak is voor 48 gbps ipv 40 gbps op een 10 bit paneel. De ps5 en XSX zullen volgens alls berichten tot nu toe niet meer dan 4k60fps uitpoepen (en zelfs dat wordt in twijfel getrokken of ze dat gaan halen). Daarvoor heb je maar 20 Gbps nodig.
Het voorbeeld met de CAT kabel is misschien niet het beste voorbeeld maar daar gaat het niet om.
Het is hier al heel vaak uitgelegd, we weten wel dat er alleen 10 bits panelen zijn.
Het gaat echter om de verwerking van de signalen NIET om het paneel.
Een C9 kan dus gewoon alle 12 bits signalen verwerken en de CX niet.
Of je daar onder aan de streep nu wat verschil in kunt zien doet er weinig toe.
Je zou je ook kunnen afvragen waarom LG dan toch de optie om (alle)12 bits signalen te kunnen verwerken heeft ingebouwd in de C9. LG had toen ook al kunnen besluiten om dit niet te verwerken en toch hebben ze dat wel gedaan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mooi strak hoor!coolbas2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:34:
Het is gelukt de 65gx zonder kabels zichtbaar op te hangen. Goot van 6x4 cm in de muur was net voldoende. Zichtbare kabel is voor de soundbar die ik binnenkort binnenkrijg.
Echt een mooie tv. Zeker de extra kosten waard. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Gips wandje?
Betonnen muur. Goot in de muur laten frezen en muur volledig laten stuken.
Dank u. Ook tevreden met het resultaat. En gewoon van de IkeaCyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:37:
@coolbas2000 super! Heb soortgelijk zwevend meubel, kan niet wachten tot ie bij mij ook zo hangt
Tnx @HoppyFFireBladeX schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:32:
[...]
Dus de enige tegenargument die je voert is over een cat5 kabel. Wat moet ik daar nu mee? En wat wil je nu met je reactie bereiken?
Jeetje.. wat een tekst. Moet bijna verantwoording afleggen
Het was geen aanval of verwijt. Ik wilde gewoon begrijpelijk uitleggen.
Niks is noodzaak. Ook full HD is meer dan zat. Het is meer een luxe probleem
40 kan best genoeg zijn. Who can tell...
Persoonlijk heb ik meer probleem dat dtx niet ondersteund wordt via X modellen.
En kijkend naar je tabel:
4:4:4 /RGB 10 HDR vraagt toch 40.1GBps en kom je dus best wel aan je beperkingen.
Ik heb precies hetzelfde..n0elite schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 02:36:
Ik heb sinds een tijd een probleem met de kijk.nl App. Als ik de meest recente video van Veronicainside wil kijken blijft na het laden en bekijken van de reclames het beeld op een zwart laadscherm. De stream wordt dan uiteindelijk niet afgespeeld. Een vorige aflevering lukt wel gewoon.
Ik zie de C10 en C9 discussie vaak oplaaien, maar overzicht is heel duidelijk gegeven via dit forum:
Al gelinkt maar: CX vergeleken met C9
https://www.avsforum.com/...ts-1-6-no-price-talk.html
Is dus wel wat complexer dan alleen DTS minder en geen 48 GBps
CX heeft weer andere voordelen, maar het is niet schrikbarend behalve dat er een nieuwe Proc in zit wat toch weer wat kan schelen.
CX heeft weer andere voordelen, maar het is niet schrikbarend behalve dat er een nieuwe Proc in zit wat toch weer wat kan schelen.
Maar dat lijkt de Onkyo niet te begrijpen. Alleen bij een volledig herstart lukt dat wél.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:51:
[...]
Als de Onkyo op standby staat zal ie nog steeds het signaal van de horizonbox kunnen doorgeven aan de tv.
Nu loopt de ziggo naar de Blu ray aansluiting (sat Ook getest) van onkyo de officiële uitgang naar hdmi 4 ( bij hdmi2 arc) "hangt" de Onkyo.
Helaas, geen oplossing, misschien bericht naar KIJK sturen?
Klopt het dat de HDR-sliders in games als Forza Horizon 4 en Forza Motorsport 7 op de Xbox One X niet heel veel lijken te doen i.c.m. de C9?
Ik heb alles maar terug op default gezet in-game.
De HDR-slider ik het menu van de PlayStation 4 deed het prima.
Trouwens, moet ik nog iets instellen aan de 'game mode-instellingen' of kan ik het gewoon zo laten staan? Looking at you 'Dynamic Contrast' en 'Tone Mapping'.
Ik heb alles maar terug op default gezet in-game.
De HDR-slider ik het menu van de PlayStation 4 deed het prima.
Trouwens, moet ik nog iets instellen aan de 'game mode-instellingen' of kan ik het gewoon zo laten staan? Looking at you 'Dynamic Contrast' en 'Tone Mapping'.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Oeps dat had ik kunnen weten...coolbas2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:53:
[...]
Betonnen muur. Goot in de muur laten frezen en muur volledig laten stuken.
[...]
Dank u. Ook tevreden met het resultaat. En gewoon van de Ikea
Keek alleen maar naar het gat maar dat was dus de goot.
Ziet er verder toch straks uit zo.
Kost wat maar dan heb je ook wat!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, er zijn meer detail verschillen echter niet wereldschokkend.Jasper 99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:25:
Ik zie de C10 en C9 discussie vaak oplaaien, maar overzicht is heel duidelijk gegeven via dit forum:
Juist omdat er nu een sneller processor gebruikt wordt (men zegt 15% sneller plus +50% GPU) vindt LG het blijkbaar toch nodig de bandbreedte te “knijpen” van 48 naar 40Gbits.
Dat blijft een kromme situatie.
De “oude” processor in de 2019 modellen lopen volgens mij niet eens op hun tenen en kunnen het makkelijk trekken. Het blijft dus gissen waarom men deze keuzes maakt.
Denk niet dat we hier ooit achter komen. Stukje marketing zullen we maar zeggen.
Omdat de C9 een losse chip had voor hdmi ipv in de tv cpu ingebakken. Zo simpel is die verklaring
Het geeft in theorie wel ruimte om straks met updates meer van de processor gebruik te maken. Maar geen idee in hoeverre LG bekend staat om firmwareupdates die de beeldverwerking verbeteren?
Ik heb de offerte inmiddels binnen voor het repareren van mijn 55E9 die ik heb aangeschaft bij art&Craft voor 1335,-MaXeRs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:47:
Ik was vanochtend druk aan het stofzuigen en had aan mijn dochter gevraagd of ze haar speelgoed wilde opruimen. Tussen het daadwerkelijke opruimen hoorde ik een doffe tik.
Met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Een flinke scheur op mijn nieuwe 55E9.
Pro tip! Ik wil iedere mede tweakervader waarschuwen ...sluit ze op of begin er niet aan.![]()
geintje.... Maar ik was behoorlijk van slag kan ik je vertellen.
Maandag maar eens gaan bellen met de verzekering.
Nou mogen jullie raden wat deze scheur/kras de verzekering kost.
X heeft een bruikbare BFI, itt de 9. Geef je om een Motion resolution van 1080 lijnen, dan kies je dus een x. Kom je van een lcd of een vorige oled, dan weet je niet wat je mist en kan je naar een 9.HoppyF schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Ja, er zijn meer detail verschillen echter niet wereldschokkend.
Juist omdat er nu een sneller processor gebruikt wordt (men zegt 15% sneller plus +50% GPU) vindt LG het blijkbaar toch nodig de bandbreedte te “knijpen” van 48 naar 40Gbits.
Dat blijft een kromme situatie.
De “oude” processor in de 2019 modellen lopen volgens mij niet eens op hun tenen en kunnen het makkelijk trekken. Het blijft dus gissen waarom men deze keuzes maakt.
Denk niet dat we hier ooit achter komen. Stukje marketing zullen we maar zeggen.
Het 40 vs 48mbps verhaal is een wassen neus. 40mbps is het maximum voor de processor/woled-panel combinatie, ook op de 9.
Om het te verwoorden in mensentaal: of je nu banden die gehomologeerd zijn tot 250 of 300kmh onder een auto met een 1.6tdi plaatst verandert er niets aan diens topsnelheid.
Het dts verhaal is kwalijker, maar legaal gezien zijn er geen bronnen van dts voor in jouw oled tv. Doe je aan illegale zaken / ik bedoel rip je jouw volledige bluray collectie
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
€500?MaXeRs schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:31:
[...]
Ik heb de offerte inmiddels binnen voor het repareren van mijn 55E9 die ik heb aangeschaft bij art&Craft voor 1335,-
Nou mogen jullie raden wat deze scheur/kras de verzekering kost.
Onderdelen (paneel) plus arbeid, voorrijkosten.
Een klein beetje meer.HoppyF schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:00:
[...]
€500?![]()
Onderdelen (paneel) plus arbeid, voorrijkosten.
€1625,98 🤐
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Serieus?
Dat kan toch niet?
De verzekering zal vast niet meer gaan vergoeden dan de nieuwwaarde.
In dit geval volledig omdat de TV nog splinternieuw is.
Mijn 55CX ziet er keurig uit denk ik, maar je hoort er inderdaad weinig meer over in het topic. Dit is 5% grijs.Bacspin schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:25:
Ligt het aan mij of zijn er bijna alleen nog maar winnaars in de panel-lottery? Hoor er weinig meer over, dus het lijkt alsof LGD het productie proces redelijk onder controle heeft sinds dit jaar.
Dus geen grote uniformity issues of gele/paarse vlekken in beeld.
Door dat en het gebrek aan DTS ben ik toch nog even weer aan het twijfelen over de C9. Heb dan liever DTS dan BFI met marginaal betere motion (waar ik als plasma eigenaar wel een beetje huiverig voor ben, waarvoor ik dus BFI achter de hand zou willen hebben just in case).
Maar nu niet alleen voor de CX maar ook de recente C9's is het aardig stil geworden.
:strip_exif()/f/image/BTx3XweDVP1WyeAq4eDnX0x4.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar ik wel mee zit is het geluid. Ik vind het geluid toch nog tegenvallen in vergelijking met mijn oude LCD tv. Vind het erg schel klinken. Iemand een idee voor de beste instelling? En ja, ik heb een AVR maar vind het niet nodig om die altijd te gebruiken.
En is het mogelijk om als je een programma selecteerd in de tv guide van de tv dat hij deze meteen groot laat zien ipv klein en dat je dan zelf de guide moet wegdrukken?
Mooi gedaan! De moeite waard om hier te vermeldencoolbas2000 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:34:
Het is gelukt de 65gx zonder kabels zichtbaar op te hangen. Goot van 6x4 cm in de muur was net voldoende. Zichtbare kabel is voor de soundbar die ik binnenkort binnenkrijg.
Echt een mooie tv. Zeker de extra kosten waard. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgende maand denk een gx model aanschaffen!:) Twijfel tussen een 55 en 65 inch.
Mijn vraag: hoe zijn de ervaringen met het ophangen van de LG GX? Ik ben namelijk totaal geen klusjesman dus misschien dat ik het laat ophangen door het professioneel bedrijf. mensen hier nog aanraders wie in te schakelen?
Mijn vraag: hoe zijn de ervaringen met het ophangen van de LG GX? Ik ben namelijk totaal geen klusjesman dus misschien dat ik het laat ophangen door het professioneel bedrijf. mensen hier nog aanraders wie in te schakelen?
Ziet er idd ok uit. Goede constatering van @Bacspin: bijzonder weinig klachten meer over de uniformiteit hier. Zou het werkelijk flink verbeterd zijn of zou het onderwerp gewoon meer naar de achtergrond verdwenen zijn zodat nieuwe eigenaars er minder op letten? In dit topic blijven er in ieder geval wel klachten binnenkomen over banding en kleuruniformiteit._jero_813 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:23:
[...]
Mijn 55CX ziet er keurig uit denk ik, maar je hoort er inderdaad weinig meer over in het topic. Dit is 5% grijs.
Het is natuurlijk afhankelijk van de akoestiek ter plekke hoe schel het klinkt. De afwerking van de muren, een meubeltje onder de tv, een kussentje of kleedje kan heel veel uitmaken, en zelfs een iets andere luisterpositie. Blijkbaar is het in jouw geval ongunstig. Verder is het ook deels gewenning, als je altijd naar vrij "dof" geluid hebt geluisterd zal dit als schel over komen._jero_813 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:23:
[...]
Waar ik wel mee zit is het geluid. Ik vind het geluid toch nog tegenvallen in vergelijking met mijn oude LCD tv. Vind het erg schel klinken. Iemand een idee voor de beste instelling? En ja, ik heb een AVR maar vind het niet nodig om die altijd te gebruiken.
Hoe dan ook verbeteren kan je het door:
- AI-geluid uit te zetten. Dit geeft onverwachte resultaten met verschillende uitzendingen met artificieel opgepompt geluid, vermoeiend om naar te luisteren.
- AI akoestische tuning uit te zetten. De "akoestische analyse" van de Magic Remote is echt een lachertje en levert dan ook lachwekkende resultaten op. Waarschijnlijk is de microfoon in de remote van een dergelijke kwaliteit dat je ook geen goede resultaten kan verwachten. Voor goede resultaten zou je een echte meetmicrofoon op een statief nodig hebben, het oppvervlak van de remote alleen al is goed voor een en al geluidsreflecties.
- Wat mij betreft ook Dolby Atmos uit te zetten omdat dit een verstorend effect kan hebben bij stemmen en programmatunes / muziekjes. Van Dolby Atmos via de dicht bij elkaar geplaatste kleine down-firing speakers moet je je toch weinig voorstellen, het levert m.i. meer problemen op dan winst.
- bij Aanvullende instellingen onder Volumemodus Automatisch volume uit te zetten omdat ook dit tot onverwachten resultaten leidt met hinderlijke geluidspieken.
- En, last but not least: de Geluidsmodus op Standaard (Gebruiker) te zetten. Vervolgens scroll je binnen die modus naar onder en kies je Equalizer en pas je rustig stap voor stap alle frequentiebanden aan. Niet te extreem en in kleinere stapjes totdat de schelheid weg is. Waarschijnlijk moet je later nog een keer terug om wat bij te stellen. Binnen de Geluidsmodus is OLED Surround iets wat wel aan mag blijven staan als je dat mooi vindt, het geeft het geluid meer breedte maar leidt niet tot schelheid of onverwachte volumepieken.
Zo zie je, het is net als bij de beeldinstellingen: voor eerlijk, voorspelbaar geluid zet je eigenlijk alle "geavanceerde" rommel uit en stel je het geluid handmatig zo precies mogelijk in (equalizer).
@Bacspin Waarom denk je dat de BFI van de CX "marginaal betere motion" oplevert in vergelijk met de C9 zonder BFI (want die is totaal onbruikbaar)? Zeker als ex-plasma eigenaar en als je er huiverig voor bent zal zou ik dat toch even goed bestuderen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Op AVSforum zitten nogal wat zeikerds, niet echt representatief voor de algemene ervaringen met LG OLED’s.Cap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:28:
[...]
Ziet er idd ok uit. Goede constatering van @Bacspin: bijzonder weinig klachten meer over de uniformiteit hier. Zou het werkelijk flink verbeterd zijn of zou het onderwerp gewoon meer naar de achtergrond verdwenen zijn zodat nieuwe eigenaars er minder op letten? In dit topic blijven er in ieder geval wel klachten binnenkomen over banding en kleuruniformiteit.
[...]
Het is natuurlijk afhankelijk van de akoestiek ter plekke hoe schel het klinkt. De afwerking van de muren, een meubeltje onder de tv, een kussentje of kleedje kan heel veel uitmaken, en zelfs een iets andere luisterpositie. Blijkbaar is het in jouw geval ongunstig. Verder is het ook deels gewenning, als je altijd naar vrij "dof" geluid hebt geluisterd zal dit als schel over komen.
- AI-geluid uit te zetten. Dit geeft onverwachte resultaten met verschillende uitzendingen met artificieel opgepompt geluid, vermoeiend om naar te luisteren.
- AI akoestische tuning uit te zetten. De "akoestische analyse" van de Magic Remote is echt een lachertje en levert dan ook lachwekkende resultaten op. Waarschijnlijk is de microfoon in de remote van een dergelijke kwaliteit dat je ook geen goede resultaten kan verwachten. Voor goede resultaten zou je een echte meetmicrofoon op een statief nodig hebben, het oppvervlak van de remote alleen al is goed voor een en al geluidsreflecties.
- Wat mij betreft ook Dolby Atmos uit te zetten omdat dit een verstorend effect kan hebben bij stemmen en programmatunes / muziekjes. Van Dolby Atmos via de dicht bij elkaar geplaatste kleine down-firing speakers moet je je toch weinig voorstellen, het levert m.i. meer problemen op dan winst.
- bij Aanvullende instellingen onder Volumemodus Automatisch volume uit te zetten omdat ook dit tot onverwachten resultaten leidt met hinderlijke geluidspieken.
- En, last but not least: de Geluidsmodus op Standaard (Gebruiker) te zetten. Vervolgens scroll je binnen die modus naar onder en kies je Equalizer en pas je rustig stap voor stap alle frequentiebanden aan. Niet te extreem en in kleinere stapjes totdat de schelheid weg is. Waarschijnlijk moet je later nog een keer terug om wat bij te stellen. Binnen de Geluidsmodus is OLED Surround iets wat wel aan mag blijven staan als je dat mooi vindt, het geeft het geluid meer breedte maar leidt niet tot schelheid of onverwachte volumepieken.
Zo zie je, het is net als bij de beeldinstellingen: voor eerlijk, voorspelbaar geluid zet je eigenlijk alle "geavanceerde" rommel uit en stel je het geluid handmatig zo precies mogelijk in (equalizer).
Geluid vind ik prima uit mijn C9.
Veel beter geluid dan ik eerst had met mijn plasma.
Maar dat kan per TV verschillen wat je eerst had.
Inderdaad de huiskamer akoestiek speelt ook mee.
Ook of je een muurbeugel of voet gebruikt.
Ik heb AI juist aangezet omdat het bij mij beter klinkt maar bij anderen moet het weer uitgezet worden voor een beter resultaat. Beetje maatwerk dus, gelukkig valt er het nodige aan en uit te zetten.
Grijs beeld uniformiteit heb ik nog niet getest, wil het wel eens proberen.
Wil je de kabels onzichtbaar door je muur zoals coolbas2000 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"? Dat is een forse klus: breekwerk, goot aanbrengen, dichtstucen, afwerken.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:20:
Volgende maand denk een gx model aanschaffen!:) Twijfel tussen een 55 en 65 inch.
Je kunt de kabels ook met een mooi subtiel gootje aan de onderkant wegwerken, die wellicht door een center speaker / soundbar al uit het zicht verdwijnt.

Dat is prima te doen door iemand die een goede betonboor weet te hanteren (de bijgeleverde beugel moet wel waterpas en op de juiste hoogte gemonteerd worden). Zou je via werkspot oid wel kunnen fixen, of door een handige buurman.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2020 10:53 ]
Prima te doen, redelijk simpel maar wel echt iets voor 2 mensen anders kan je hem niet ophangen, ik heb 65 inch, is toch iets lekkerder dan 55.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:20:
Muurbeugel is simpel, 8 schroeven erin knallen, instructie is redelijk duidelijk en ze hebben een filmpje.
Let alleen even op met opmeten van hoogte e.d. je hebt een papier erbij die wel breedte goed aangeeft, maar hoogte vond ik wat onduidelijk, in principe gewoon verdubbelen maar zou toch even de afmetingen een beetje aftekenen!
Succes
Een simpel Ikea kastje? Nee lijkt mij niet de moeite waard om daar te posten. Beter geschikt voor dit topic.timadriaans schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:37:
[...]
Mooi gedaan! De moeite waard om hier te vermelden
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De meeste opties die je noemt heb ik inderdaad al uit staan (had ik eigenlijk moeten melden). Ik zal ze nog eens nalopen en ook eens spelen met de frequentiebanden, dat had ik nog niet gedaan. ThanksCap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:28:
[...]
Het is natuurlijk afhankelijk van de akoestiek ter plekke hoe schel het klinkt. De afwerking van de muren, een meubeltje onder de tv, een kussentje of kleedje kan heel veel uitmaken, en zelfs een iets andere luisterpositie. Blijkbaar is het in jouw geval ongunstig. Verder is het ook deels gewenning, als je altijd naar vrij "dof" geluid hebt geluisterd zal dit als schel over komen.
Zo heb ik het in mijn zomerhuisje gedaan, gewoon een kort stukje kunststof kabelgootje van 25x13mm tot ruim onder het bovenblad van het AV-meubeltje. De afneembare voorkant van de kabelgoot gewoon behangen met een restje behang zoals op de wand zit. Valt nauwelijks op.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:49:
[...]
Wil je de kabels onzichtbaar door je muur zoals coolbas2000 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"? Dat is een forse klus: breekwerk, goot aanbrengen, dichtstucen, afwerken.
Je kunt de kabels ook met een mooi subtiel gootje aan de onderkant wegwerken, die wellicht door een center speaker / soundbar al uit het zicht verdwijnt.
Thuis heb ik een triplexplaatje van ongeveer 15x25cm genomen met aan de zijden een houten latje van 1,2cm hoog gelijmd. Aan weerszijden van het triplexplaatje in het midden van de latjes een gaatje geboord en op gelijke plaats in de muur een gaatje met een 6mm plug, en vastgeschroefd. De snoeren kunnen er ruim in liggen. Geheel afgewerkt met een likje strucverf en in dezelfde (antraciet) kleur als de achterwand afgewerkt.
Zie je vrijwel niets meer van, en de centerspeaker staat er ook grotendeels voor.
Veel minder werk dan een sleuf in het beton hakken.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Onzichtbaar door de mooi is natuurlijk het mooist. De muur waaraan ik de tv ga ophangen zijn van gipsblokken dus wellicht is dat makkelijker om het onzichtbaar te maken maar zelf ga ik daar niet aan beginnen haha. Kans is groot dat het een kabelgoot wordt. Uiteindelijk wil ik de Sonos Arc of een andere soundbar aan de muur bevestigen. Mogelijk zit die kabelgoot dan weer in de weg maar dat is een zorg voor later. Eerst de tv in huis halen!:)CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:49:
[...]
Wil je de kabels onzichtbaar door je muur zoals coolbas2000 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"? Dat is een forse klus: breekwerk, goot aanbrengen, dichtstucen, afwerken.
[Afbeelding]
Dat is prima te doen door iemand die een goede betonboor weet te hanteren (de bijgeleverde beugel moet wel waterpas en op de juiste hoogte gemonteerd worden). Zou je via werkspot oid wel kunnen fixen, of door een handige buurman.
Ik heb inderdaad nog wat verf over. Denk dat ik dat ga doen idd! dank voor het idee:)Vulcan750 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:29:
[...]
Zo heb ik het in mijn zomerhuisje gedaan, gewoon een kort stukje kunststof kabelgootje van 25x13mm tot ruim onder het bovenblad van het AV-meubeltje. De afneembare voorkant van de kabelgoot gewoon behangen met een restje behang zoals op de wand zit. Valt nauwelijks op.
Thuis heb ik een triplexplaatje van ongeveer 15x25cm genomen met aan de zijden een houten latje van 1,2cm hoog gelijmd. Aan weerszijden van het triplexplaatje in het midden van de latjes een gaatje geboord en op gelijke plaats in de muur een gaatje met een 6mm plug, en vastgeschroefd. De snoeren kunnen er ruim in liggen. Geheel afgewerkt met een likje strucverf en in dezelfde (antraciet) kleur als de achterwand afgewerkt.
Zie je vrijwel niets meer van, en de centerspeaker staat er ook grotendeels voor.
Veel minder werk dan een sleuf in het beton hakken.
Voordeel is ook dat je maar 2 schroeven hoeft los te draaien als je er bij moet...Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:01:
[...]
Ik heb inderdaad nog wat verf over. Denk dat ik dat ga doen idd! dank voor het idee:)
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Ik kan het zo snel niet vinden. Ik heb een LG 55 C8. Heerlijke tv alleen ik heb bij sommige donkere scenes dat het lijkt alsof de brightness knippert. Al het detail in het donker gaat dan ook weg en dan opeens komt het er weer (alsof er een backlight aan en uit gaat (ik weet dat OLED niet zo werkt maar voor de beeldvorming).
Volgens mij is het al sinds het begin (het mainboard is wel een keer verwisseld).. Maar aangezien ik de laatste tijd meerdere series heb gekeken met donkere scenes valt het nu opeens extra op.
Ik heb gegoogled en kan daar wel brightness problemen vinden maar deze lijken niet op die van mij. Ik zal zo even een filmpje ervan proberen te maken.
Volgens mij is het al sinds het begin (het mainboard is wel een keer verwisseld).. Maar aangezien ik de laatste tijd meerdere series heb gekeken met donkere scenes valt het nu opeens extra op.
Ik heb gegoogled en kan daar wel brightness problemen vinden maar deze lijken niet op die van mij. Ik zal zo even een filmpje ervan proberen te maken.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Dat is meteen de belangrijkste, omdat je daar je geluid echt naar je smaak kan tunen ipv hopen op een of andere "smart" geluidsfunctie die op magische wijze zou moeten weten hoe jouw huiskamer en oren eruit ziet._jero_813 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:36:
[...]
De meeste opties die je noemt heb ik inderdaad al uit staan (had ik eigenlijk moeten melden). Ik zal ze nog eens nalopen en ook eens spelen met de frequentiebanden, dat had ik nog niet gedaan. Thanks
@HoppyF dat het in jouw geval met AI geluid beter klinkt is natuurlijk mooi.
In het algemeen is mijn advies wel om de "AI" zooi uit te zetten.
AI-beeld levert sowieso merkbaar (en meetbaar) problemen op. Bij AI-geluid denk ik eerlijk gezegd dat het doorgaans niet anders is. Als je kijkt naar de LG markteting blurb dan staat er over AI-beeld:
Goed lezen levert op dat LG een algoritme heeft bedacht op basis van een database met echte content. De processor moet "de oorspronkelijke beeldkwaliteit" herkennen. Daar wordt het al mistig. Ze bedoelen er volgens mij mee dat de processor het content-type van het op dat moment weergegeven beeld kan herkennen raden en matchen met een content-type uit het algoritme. De "oorspronkelijke beeldkwaliteit" zal dus het "ongemodificeerde, binnenkomende beeld" zijn.AI Picture
Beelden zoals ze bedoeld zijn
LG's AI-algoritme met deep learning technologie is ontworpen na de analyse van miljoenen data-sets van
echte content uit de hele wereld.
Dankzij dergelijke grote gegevensbronnen herkent de
2e generatie α9 Intelligent Processor de oorspronkelijke beeldkwaliteit
en optimaliseert hiermee automatisch de helderheid en scherpte.
Hoe het precies werkt blijft natuurlijk gissen, maar het zal versimpeld neerkomen op iets als: IF A% beeld zeer donker AND B% beeld zeer licht THEN adjust sharpness to X AND adjust brightness to Y. Etc.
Ik weet niet hoe jullie er tegenaan kijken, maar ik vind dat onwenselijk. Je gaat zitten sleutelen aan beeld omdat je vindt dat het matcht met een bepaald type beeld en vervolgens ga je dit dan aanpassen. Maar de processor wéét helemaal niet hoe dat beeld er zou moeten uit zien, dat weet alleen de regisseur / producer. Die heeft zeer bedoeld het beeld in de scene een bepaalde look gegeven en daar ga je dan dynamisch aan zitten sleutelen...
Dan AI-geluid:
Eigenlijk is dit hetzelfde recept als AI-geluid: op magische (AI Sound
Finetuning en upscaling tot 5.1Ch
Met de 2e generatie α9 Intelligent Processor word je omringd door perfect geluid
met heldere en duidelijke stemmen.
Door het herkennen van het audiogenre en het identificeren van audiobronnen,
zorgt de 2e generatie α9 Intelligent Processor altijd voor een optimaal geluid.
Het upscalet zelfs tweekanaalsgeluid naar virtueel 5.1 surroundsound.
De tv wéét echter helemaal niet hoe het binnenkomende geluid zou moeten klinken, dat weet wederom alleen de regisseur/producer. Dus het algoritme gaat m.i. allemaal ongewenste aanpassingen maken. Als het goed is is namelijk in de studio het geluid al zo aangepast dat het geoptimaliseerd is voor de spraak, muziek, geluidseffect whatever van dat moment. Dat is hún taak, niet die van de luisteraar. Uiteraard kunnen zij hun werk soms slecht doen, maar het is wel een heel knap algoritme dat dat voor je detecteert en oplost.
Bovendien, op het moment dat er een intro is met muziek en er een stem begint te spreken raakt ie in de war. Welk geluidsprofiel te kiezen, pakt ie wel het goede? Of hopt ie heel snel vh ene naar het andere? De gevolgen kan je dan raden.
Kortom, rationeel is m.i. het enige wat je kan doen de bron de bron laten. Vervolgens kan je een bekende bron waarvan je wéét dat het geluid in de bron zelf goed is (muziekstuk, film etc) en goed weet hoe het zou moeten klinken (bijv middels vergelijken met je stereo installatie met knappe speakers) gebruiken om het geluid handmatig bij te stellen aan de akoestiek in je kamer middels de equalizer functie. Je oren zijn daarbij prima instrumenten, nog mooier is natuurlijk ook een meetmic erbij om de pieken en dalen in de frequentierespons op je luisterpositie vast te stellen.
Dat is dan natuurlijk óók een sausje dat je over het geluid heen gooit maar wel eentje die consistent hetzelfde over elke bron gegooid wordt ipv "intelligent" obv wat de tv denkt mbv een paar voorgeprogrammeerde categoriëen, zonder echt jouw akoestiek/oren te kennen. Nogmaals, m.i. een kansloze missie.
PS voorbeeldje waar ik heb gemerkt dat het geluid vernaggeld wordt met verschillende "slimme" functies aan is bij de intro's/leaders van programma's als het NOS Journaal en OP1, waar muziek en stemmen door elkaar klinken. Bij het Journaal wordt de intro met gong opeens onrealistisch hard en de stemmen schel, ook bij de onrustige tune van OP1 worden de stemmen schril. Wellicht hebben andere mensen ook nog voorbeelden, vind ik eigenlijk wel interessant.
AI is nu een hype, staat nog in de kinderschoenen, maar kan me voorstellen dat het op den duur wel van toegevoegde waarde kan zijn.
Voorbeeld: als er een talkshow is, dan wil ik de stemmen over alle speakers horen ipv alleen de center speaker. Ik wil het geluid dan ge-downmixt naar multi channel stereo.
Of bij het kijken naar een voetbalwedstrijd bepaalde motion instellingen zetten. Dat zou door AI op een gegeven moment ook wel betrouwbaar vast te stellen moeten zijn.
Staat of valt bij > 90% goede detectie en de keuze om het ook uit te schakelen.
Net gehoord dat de 65GX waarschijnlijk pas half juli weer op voorraad komt, nog 3 weken wachten dan..
Voorbeeld: als er een talkshow is, dan wil ik de stemmen over alle speakers horen ipv alleen de center speaker. Ik wil het geluid dan ge-downmixt naar multi channel stereo.
Of bij het kijken naar een voetbalwedstrijd bepaalde motion instellingen zetten. Dat zou door AI op een gegeven moment ook wel betrouwbaar vast te stellen moeten zijn.
Staat of valt bij > 90% goede detectie en de keuze om het ook uit te schakelen.
Net gehoord dat de 65GX waarschijnlijk pas half juli weer op voorraad komt, nog 3 weken wachten dan..
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2020 14:00 ]
Half juli.. pff:( 55GX ook? ben benieuwd of en tot wanneer de cashback actie wordt verlengd.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:58:
Ik had in een interview gehoord (volgens mij door HDTV uk met LG zelf) dat de AI verder gaat dan source material, hij herkent objecten en gebruikt bv bij upscaling van beeld daar weel bepaalde algoritmes voor, wazige achtergrondbeelden van een Boom zouden dan weer beter upgescaled moeten worden etc. Blijkbaar door een soort van vergelijk te maken tussen wat je zou moeten zien en hoe het op beeld verschijnt.Cap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:31:
[...]
Dat is meteen de belangrijkste, omdat je daar je geluid echt naar je smaak kan tunen ipv hopen op een of andere "smart" geluidsfunctie die op magische wijze zou moeten weten hoe jouw huiskamer en oren eruit ziet.
@HoppyF dat het in jouw geval met AI geluid beter klinkt is natuurlijk mooi.
In het algemeen is mijn advies wel om de "AI" zooi uit te zetten.
AI-beeld levert sowieso merkbaar (en meetbaar) problemen op. Bij AI-geluid denk ik eerlijk gezegd dat het doorgaans niet anders is. Als je kijkt naar de LG markteting blurb dan staat er over AI-beeld:
[...]
Goed lezen levert op dat LG een algoritme heeft bedacht op basis van een database met echte content. De processor moet "de oorspronkelijke beeldkwaliteit" herkennen. Daar wordt het al mistig. Ze bedoelen er volgens mij mee dat de processor het content-type van het op dat moment weergegeven beeld kan herkennen en matchen met een content type uit het algoritme. De "oorspronkelijke beeldkwaliteit" zal dus het "ongemodificeerde, binnenkomende beeld" zijn.![]()
Hoe het precies werkt blijft natuurlijk gissen, maar het zal versimpeld neerkomen op iets als: IF A% beeld zeer donker AND B% beeld zeer licht THEN adjust sharpness to X AND adjust brightness to Y. Etc.
Ik weet niet hoe jullie er tegenaan kijken, maar ik vind dat onwenselijk. Je gaat zitten sleutelen aan beeld omdat je vindt dat het matcht met een bepaald type beeld en vervolgens ga je dit dan aanpassen. Maar de processor wéét helemaal niet hoe dat beeld er zou moeten uit zien, dat weet alleen de regisseur / producer. Die heeft zeer bedoeld het beeld in de scene een bepaalde look gegeven en daar ga je dan dynamisch aan zitten sleutelen...
Dan AI-geluid:
[...]
Eigenlijk is dit hetzelfde recept als AI-geluid: op magische () wijze wordt het "audiogenre" herkend én het geluid daarop "geoptimaliseerd". Feitelijk denkt ie alleen maar "dit binnenkomende geluid (frequentiespectrum) komt overeen met de categorie "stemmen" dus ik activeer op dit moment de geluidsmodus "stemmen". Of "hee dit lijkt wel muziek dus ik activeer geluidsmodus "muziek". Veel anders zal het niet zijn. En zo'n geluidsmodus is dan natuurlijk niets anders dan een voorgeprogrammeerde equalizer die tijdelijk wordt toegepast, totdat ie een andere categorie geluid "herkent".
De tv wéét echter helemaal niet hoe het binnenkomende geluid zou moeten klinken, dat weet wederom alleen de regisseur/producer. Dus het algoritme gaat m.i. allemaal ongewenste aanpassingen maken. Als het goed is is namelijk in de studio het geluid al zo aangepast dat het geoptimaliseerd is voor de spraak, muziek, geluidseffect whatever van dat moment. Dat is hún taak, niet die van de luisteraar. Uiteraard kunnen zij hun werk soms slecht doen, maar het is wel een heel knap algoritme dat dat voor je detecteert en oplost.
Bovendien, op het moment dat er een intro is met muziek en er een stem begint te spreken raakt ie in de war. Welk geluidsprofiel te kiezen, pakt ie wel het goede? Of hopt ie heel snel vh ene naar het andere? De gevolgen kan je dan raden.
Kortom, rationeel is m.i. het enige wat je kan doen de bron de bron laten. Vervolgens kan je een bekende bron waarvan je wéét dat het geluid in de bron zelf goed is (muziekstuk, film etc) en goed weet hoe het zou moeten klinken (bijv middels vergelijken met je stereo installatie met knappe speakers) gebruiken om het geluid handmatig bij te stellen aan de akoestiek in je kamer middels de equalizer functie. Je oren zijn daarbij prima instrumenten, nog mooier is natuurlijk ook een meetmic erbij om de pieken en dalen in de frequentierespons op je luisterpositie vast te stellen.
Dat is dan natuurlijk óók een sausje dat je over het geluid heen gooit maar wel eentje die consistent hetzelfde over elke bron gegooid wordt ipv "intelligent" obv wat de tv denkt mbv een paar voorgeprogrammeerde categoriëen, zonder echt jouw akoestiek/oren te kennen. Nogmaals, m.i. een kansloze missie.
PS voorbeeldje waar ik heb gemerkt dat het geluid vernaggeld wordt met verschillende "slimme" functies aan is bij de intro's/leaders van programma's als het NOS Journaal en OP1, waar muziek en stemmen door elkaar klinken. Bij het Journaal wordt de intro met gong opeens onrealistisch hard en de stemmen schel, ook bij de onrustige tune van OP1 worden de stemmen schril. Wellicht hebben andere mensen ook nog voorbeelden, vind ik eigenlijk wel interessant.
Uiteraard blijft het uitendelijk allemaal giswerk, maar ik vind het opzich wel een tof idee dat ze bezig zijn met AI ontwikkelen die echt beeld goed kan optimaliseren ipv de standaard riedeltjes.
Ik moet zeggen so far merk ik niks van AI of iets, dus denk dat het allemaal wel meevalt, maar goed ik juich alleen maar voor nieuwe ontwikkelingen :)!
Geen idee mbt 55GX. Die is wellicht net wat minder in trek dan de 65GX.
En het gaat hier om voorraad bij partijen waar je een hele scherpe prijs kon onderhandelen. Als je liever honderden euro's extra betaalt is er nog zat voorraad
Volgens een van de leveranciers wel. En heb voor mijn bestelde 65GX reeds formulier ingediend en van LG mail dat ik tot 3 augustus de tijd heb om het allemaal in te sturen. De voorwaarden staan echter nog op 5 juli, en ze antwoorden niet op mijn mails.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:03:
[...]
ben benieuwd of en tot wanneer de cashback actie wordt verlengd.
Zie verder: [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2020 14:08 ]
Dat klopt maar daar is dus niets nieuws onder de zon, dit zijn toch de riedeltjes die al jaren gebezigd worden in steeds andere vormen met andere benamingen? Dit soort technieken gebruiken fabrikanten al jaren voor allerlei "optimalisatie" instellingen en verzinnen daarvoor termen voor met Advanced, Smart, AI, IQ, Intelligence, etc.Jasper 99 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:04:
[...]
Ik had in een interview gehoord (volgens mij door HDTV uk met LG zelf) dat de AI verder gaat dan source material, hij herkent objecten en gebruikt bv bij upscaling van beeld daar weel bepaalde algoritmes voor, wazige achtergrondbeelden van een Boom zouden dan weer beter upgescaled moeten worden etc. Blijkbaar door een soort van vergelijk te maken tussen wat je zou moeten zien en hoe het op beeld verschijnt.
Uiteraard blijft het uitendelijk allemaal giswerk, maar ik vind het opzich wel een tof idee dat ze bezig zijn met AI ontwikkelen die echt beeld goed kan optimaliseren ipv de standaard riedeltjes.
Ik moet zeggen so far merk ik niks van AI of iets, dus denk dat het allemaal wel meevalt, maar goed ik juich alleen maar voor nieuwe ontwikkelingen :)!
Hoe ze het ook noemen: je grijpt in op het beeld en weet niet of je ingrijpt op een defect of juist op een bedoelde weergave door de omstandigheden waaronder gefilmd is en de bedoelingen van de regisseur. In dit geval volgens LG met helderheid en scherpte. Maar moet die in jouw voorbeeld verscherpte boom wel heel scherp zijn of juist wazig? En uiteraard kan de processor het berekende resultaat vergelijken met het binnenkomende.
Maar het beeld vergelijk met "wat je zou moeten zien"? Hoe weet ie dat hemelsnaam, dat is toch een fabeltje? Dat klinkt toch echt als: ik heb een database (of eigenlijk een daaruit ontwikkeld algoritme) met standaard categorieën hoe een bepaald type beeld er ongeveer uit moet zien, kies daaruit een categorie en gooi die saus over het bronbeeld heen. Maar dat is iets heel anders dan werkelijk weten hoe het beeld eruit zou moeten zien...
M.i. dus misschien geschikt voor (bekend) slecht bronmateriaal met (bekende) fouten, maar m.i. niet voor beeld wat in de bron al goed is. Het is verder natuurlijk lastig vast te stellen wat je ervan merkt als je het originele beeld er niet naast hebt.
Maar als je geen storende zaken ziet kan je prima denken: geen probleem, prima. Ik heb persoonlijk het omgekeerde: als ik niet kan voorspellen wat het waar wanneer doet, dan ga ik het niet aanzetten omdat ik niet wil dat er onverwachts ingegrepen wordt in het beeld. Waarom ingrijpen op goed bronmateriaal?
Maar wat als je ook af en toe minder goed bronmateriaal hebt? Ga jij dan steeds met de hand instellingen wijzigen of accepteer je dan tijdelijk suboptimale weergave?
Ja al idee is volgens mij vooral dat het gaat over upscale technieken dus met SD en HD kwaliteit wat verbeterd wordt. Maar ik snap je redenatie zeker! Zelf denk ik dat ze wel rekening met fouten houden en dus niet goed materiaal teveel gaan lopen bewerken, sterker nog de moviemaker mode zou juist exact dat moeten laten zien wat de maker heeft bedoeld --> dus volgens mij zit dat out of the box al in de CXCap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:23:
[...]
Dat klopt maar daar is dus niets nieuws onder de zon, dit zijn toch de riedeltjes die al jaren gebezigd worden in steeds andere vormen met andere benamingen? Dit soort technieken gebruiken fabrikanten al jaren voor allerlei "optimalisatie" instellingen en verzinnen daarvoor termen voor met Advanced, Smart, AI, IQ, Intelligence, etc.
Hoe ze het ook noemen: je grijpt in op het beeld en weet niet of je ingrijpt op een defect of juist op een bedoelde weergave door de omstandigheden waaronder gefilmd is en de bedoelingen van de regisseur. In dit geval volgens LG met helderheid en scherpte. Maar moet die in jouw voorbeeld verscherpte boom wel heel scherp zijn of juist wazig? En uiteraard kan de processor het berekende resultaat vergelijken met het binnenkomende.
Maar het beeld vergelijk met "wat je zou moeten zien"? Hoe weet ie dat hemelsnaam, dat is toch een fabeltje? Dat klinkt toch echt als: ik heb een database (of eigenlijk een daaruit ontwikkeld algoritme) met standaard categorieën hoe een bepaald type beeld er ongeveer uit moet zien, kies daaruit een categorie en gooi die saus over het bronbeeld heen. Maar dat is iets heel anders dan werkelijk weten hoe het beeld eruit zou moeten zien...
M.i. dus misschien geschikt voor (bekend) slecht bronmateriaal met (bekende) fouten, maar m.i. niet voor beeld wat in de bron al goed is. Het is verder natuurlijk lastig vast te stellen wat je ervan merkt als je het originele beeld er niet naast hebt.
Maar als je geen storende zaken ziet kan je prima denken: geen probleem, prima. Ik heb persoonlijk het omgekeerde: als ik niet kan voorspellen wat het waar wanneer doet, dan ga ik het niet aanzetten omdat ik niet wil dat er onverwachts ingegrepen wordt in het beeld. Waarom ingrijpen op goed bronmateriaal?
Lijkt op ASBLGreetoz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:18:
Ik kan het zo snel niet vinden. Ik heb een LG 55 C8. Heerlijke tv alleen ik heb bij sommige donkere scenes dat het lijkt alsof de brightness knippert. Al het detail in het donker gaat dan ook weg en dan opeens komt het er weer (alsof er een backlight aan en uit gaat (ik weet dat OLED niet zo werkt maar voor de beeldvorming).
https://www.avsforum.com/...-off-asbl-lg-oled-tv.html
Haha, ik ga maar alvast wat offertes opvragen. Miss dat ik alvast een scherpe prijs kan vastleggen ondanks dat het Waarschijnlijk pas over een maand wordt geleverd.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:06:
[...]
Geen idee mbt 55GX. Die is wellicht net wat minder in trek dan de 65GX.
En het gaat hier om voorraad bij partijen waar je een hele scherpe prijs kon onderhandelen. Als je liever honderden euro's extra betaalt is er nog zat voorraad
Dat laatste.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:37:
[...]
Maar wat als je ook af en toe minder goed bronmateriaal hebt? Ga jij dan steeds met de hand instellingen wijzigen of accepteer je dan tijdelijk suboptimale weergave?
Ik vind persoonlijk specifieke features die gewoon doen wat ze zeggen handiger. Dus een ruisonderdrukking, wat mij betreft zelfs gespecificeerd tot mpeg ruis. Dan kan je die aanzetten als je dat nodig vindt. Of zoals in het voorbeeld, een upscale functie: dat je kan eenvoudig kiezen of de tv upscaled naar een hogere resolutie naar keuze. Dat kan je dan aanzetten bij een of andere oude tv docu en kijken of dat wat oplevert...
Maar goed, serieus, hoe vaak zou ik dat gebruiken? ik heb met tv kijken (per definitie suboptimaal want een gecomprimeerde HD weergave) niet gemerkt dat de intelligentie features wat toevoegen. En ik kijk in praktijk zelden een oude film uit het pre-HD tijdperk, en als ik dat al doe dan betwijfel ik of die functies aanzetten echt wat gaat toevoegen. En ik weet dat de beeldkwaliteit uit die tijd hoort bij de film, en accepteer dat ook.
In het algemeen: hoe onduidelijker de functie, des te meer ik er een broertje dood aan heb.
Ik ben wel nieuwsgierig of er mensen hier daadwerkelijk hebben getest met de intelligente features aan en uit met hetzelfde bronmateriaal. Wanneer zag je wel verschil en wanneer niet, wat waren precies de verschillen, vond je het mooier, denk je dat dat een natuurgetrouwer beeld was dan het origineel, en waren er ook momenten dat het niet werkte of slechter werd?
[ Voor 64% gewijzigd door Cap op 24-06-2020 15:48 ]
Tja uh... hier zitten ook nogal wat 'zeikerds', waaronder ondergetekende.HoppyF schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:43:
[...]
Op AVSforum zitten nogal wat zeikerds, niet echt representatief voor de algemene ervaringen met LG OLED’s.
Ik vind het vrij makkelijk op te hangen met 2 man ik heb het midden van de tv op ooghoogte als ik zit. Dit kijkt erg prettig.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:20:
Verder heb ik wel het geluk een gangkast aan de andere kant van de muur te hebben waardoor ik de kabels door de muur aan de andere kant in de kast naar beneden kon doen achter de gasmeter waar je dus ook in de kast weinig van ziet.
anders was het een gootje geworden aangezien infrezen een zooitje geeft en een hoop stof.
er zijn best mooie aluminium gootjes in het zwart te krijgen dat ziet er dan wel iets mooier uit als een plastic ding onder zo'n dure tv.
Succes in elk geval.
Hier nog een foto hoe het bij mij eruit ziet mocht je deze nog niet voorbij hebben zien komen een tijdje geleden.
:strip_exif()/f/image/sZ7qNdDoEm0sHIMNCyIaB171.jpg?f=fotoalbum_large)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Nou ja, zeikerds is ook wat kort door de bocht.Cap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:50:
[...]
Tja uh... hier zitten ook nogal wat 'zeikerds', waaronder ondergetekende.
Ik had misschien beter kunnen zeggen “mensen met een kritische blik!”
Of je wel of niet iets met AI moet doen is lastig te zeggen.
Een blinde test zou de oplossing kunnen zijn.
Persoon A stelt iets in en Persoon B beoordeelt de beeldkwaliteit zonder te weten wat er ingesteld staat.
Zou worden er willekeurig wat TV programma’s of Netflix/YouTube video’s afgespeeld waarbij alleen persoon A weet op welke instelling de TV toen stond.
Achteraf worden de scores bekeken en volgt de uitslag.
Kost wat tijd maar wellicht levert het verschillen op.
Ter referentie, ik heb mijn 65 inch GX voor 2400 exclusief cashback --> 2200 dus.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:27:
[...]
Haha, ik ga maar alvast wat offertes opvragen. Miss dat ik alvast een scherpe prijs kan vastleggen ondanks dat het Waarschijnlijk pas over een maand wordt geleverd.
Wel uit belgië laten komen (de smet) maar goed, prijs was ongeëvenaard hier in NL
Dus zou idd goed opvragen!
Jasper 99 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:30:
[...]
Ter referentie, ik heb mijn 65 inch GX voor 2400 exclusief cashback --> 2200 dus.
Wel uit belgië laten komen (de smet) maar goed, prijs was ongeëvenaard hier in NL
Dus zou idd goed opvragen!
offtopic:
Zie fast_ray in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Jij hebt echt mazzel gehad met die stuntprijs, gaat nog wel even wat maandjes duren denk ik tot er weer een dergelijke deal gescoord kan gaan worden..
En let wel, FdS is België en maar 2 jaar garantie, 5 jaar waarborg is bij hen optioneel tegen 300 meerprijs, terwijl dat bij sommige NL winkels bij de prijs in zit.
Zie fast_ray in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Jij hebt echt mazzel gehad met die stuntprijs, gaat nog wel even wat maandjes duren denk ik tot er weer een dergelijke deal gescoord kan gaan worden..
En let wel, FdS is België en maar 2 jaar garantie, 5 jaar waarborg is bij hen optioneel tegen 300 meerprijs, terwijl dat bij sommige NL winkels bij de prijs in zit.
Ongetwijfeld zullen er nerds zijn die handmatig een betere beeld en geluid kwaliteit weten te bereiken door eindeloos aan de instelligen te rommelen.
Anderen (de meeste) zijn geholpen met een AI die de meeste zaken gewoon goed weet te regelen en die in zijn algemeenheid voor een betere kwaliteit weet te zorgen.
Ik wil best initieel de instellingen optimaliseren maar daarna is een TV vooral om naar te kijken en het ding zijn werk te laten doen.
Maar dat er anderen zijn die daar zo hun eigen insteek in hebben is dan ook geen probleem. Je kunt de zaak in en uitschakelen naar wens.
Anderen (de meeste) zijn geholpen met een AI die de meeste zaken gewoon goed weet te regelen en die in zijn algemeenheid voor een betere kwaliteit weet te zorgen.
Ik wil best initieel de instellingen optimaliseren maar daarna is een TV vooral om naar te kijken en het ding zijn werk te laten doen.
Maar dat er anderen zijn die daar zo hun eigen insteek in hebben is dan ook geen probleem. Je kunt de zaak in en uitschakelen naar wens.
Ja heb ik al gezien. Deze foto gaf mij inspiratie om het ook zo te doen haha.Micha1986 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Ik vind het vrij makkelijk op te hangen met 2 man ik heb het midden van de tv op ooghoogte als ik zit. Dit kijkt erg prettig.
Verder heb ik wel het geluk een gangkast aan de andere kant van de muur te hebben waardoor ik de kabels door de muur aan de andere kant in de kast naar beneden kon doen achter de gasmeter waar je dus ook in de kast weinig van ziet.
anders was het een gootje geworden aangezien infrezen een zooitje geeft en een hoop stof.
er zijn best mooie aluminium gootjes in het zwart te krijgen dat ziet er dan wel iets mooier uit als een plastic ding onder zo'n dure tv.
Succes in elk geval.
Hier nog een foto hoe het bij mij eruit ziet mocht je deze nog niet voorbij hebben zien komen een tijdje geleden.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Moet je bij een gipsmuur ook frezen of is die muur hol van binnen? Dan is het een kwestie van twee gaten en een pvc buis.
Bij een gipsmuur zit er meestal een holle ruimte. en kan je de kabels er via 2 gaten door laten hangen. buis is niet eens nodig dan het is alleen onder even vissen de kabels uit het gat te krijgen. zorg wel dat je holle wand pluggen gebruikt.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:39:
[...]
Ja heb ik al gezien. Deze foto gaf mij inspiratie om het ook zo te doen haha.
Moet je bij een gipsmuur ook frezen of is die muur hol van binnen? Dan is het een kwestie van twee gaten en een pvc buis.
Beetje offtopic hier, maar als het gipsblokken zijn dan zijn ze niet hol. Maar wel relatief heel erg zacht dus makkelijk te bewerken om er een sleuf in te krijgen. Zou wel even nagaan hoe dik die dan is, je hebt best kans dat je ivm de benodigde diepte er al bijna doorheen gaat.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:39:
[...]
Ja heb ik al gezien. Deze foto gaf mij inspiratie om het ook zo te doen haha.
Gipsplaten is een ander verhaal.
Hier ook wel “Tweakers” genoemdSED schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:22:
Ongetwijfeld zullen er nerds zijn die handmatig een betere beeld en geluid kwaliteit weten te bereiken door eindeloos aan de instelligen te rommelen.
Beste allen,
Ik ben aan kijken naar de LG 55OLEDB9PLA en 55OLEDC9PLA om een van de twee aan te schaffen. Het belangrijkste verschil is dat de processor die deze tv's hebben. De α9 Gen2 versus de α7 Gen2.
Kan iemand aangeven wat het verschil in beeldkwaliteit is? Hoe zie je het verschil?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Ik ben aan kijken naar de LG 55OLEDB9PLA en 55OLEDC9PLA om een van de twee aan te schaffen. Het belangrijkste verschil is dat de processor die deze tv's hebben. De α9 Gen2 versus de α7 Gen2.
Kan iemand aangeven wat het verschil in beeldkwaliteit is? Hoe zie je het verschil?
Nieuwbouw en drie maanden geleden opgeleverd. Ik weet niet wat nu de standaard is. Ik ga de aannemer even vragen wat we hier hebben.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:52:
[...]
Beetje offtopic hier, maar als het gipsblokken zijn dan zijn ze niet hol. Maar wel relatief heel erg zacht dus makkelijk te bewerken om er een sleuf in te krijgen. Zou wel even nagaan hoe dik die dan is, je hebt best kans dat je ivm de benodigde diepte er al bijna doorheen gaat.
Gipsplaten is een ander verhaal.
Heel erg bedankt allemaal! Relatief nieuw hier op Tweakers.
Weet iemand hier een antwoord op.
Heb een lg c9 de vrouw toch overgehaald gekregen een soundbar te plaatsen.
Nu wil de vrouw ook graag die soundbar mee laten spelen in het geluid van de google home.
Nu heeft de lg sl8yg standaard google home in zich.
Maar kwa kleur vinden we de samsung q60r beter passen.
Maar kan ik deze ook opnemen in de google home omgeving
Nu wil de vrouw ook graag die soundbar mee laten spelen in het geluid van de google home.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat zou je in het Samsung topic moeten vragen.Demiesehv schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:45:
Er zijn meer soundbars die Google ondersteunen of waarmee je bv spotify kunt streamen.
Heb je ook naar de nieuwe 2020 LG soundbars gekeken?
Vandaag meerder gleuven gefreesd in mijn nieuwbouwhuis.Dropj schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:15:
[...]
Nieuwbouw en drie maanden geleden opgeleverd. Ik weet niet wat nu de standaard is. Ik ga de aannemer even vragen wat we hier hebben.
Heel erg bedankt allemaal! Relatief nieuw hier op Tweakers.
Zowel in betonnen muren als in een aantal gipsen wanden. De wanden van gips waren in mijn huis niet hol.
Al met al een paar uurtjes werk, ik ben er super blij mee. Dit is de mogelijkheid om gelijk alle kabels netjes weg te werken in de muur
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zorg ervoor dat in ieder geval de HDMI en UTP kabel(s) en mogelijk ook coax kabel nog te vervangen zijn. Je zal de eerste niet zijn die binnen een afzienlijke tijd alsnog kabels via een gootje over de muur heeft lopen wegens een defecte kabel, een extra kabel die nodig is of een kabel die vervangen moet worden vanwege een nieuwe standaard.sjorremans schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:09:
[...]
Vandaag meerder gleuven gefreesd in mijn nieuwbouwhuis.
Zowel in betonnen muren als in een aantal gipsen wanden. De wanden van gips waren in mijn huis niet hol.
Al met al een paar uurtjes werk, ik ben er super blij mee. Dit is de mogelijkheid om gelijk alle kabels netjes weg te werken in de muur
Some infinities are bigger than others.
Niet zonder hulp, ik heb daarvoor een chromecast audio aan mijn Q80R gehangen in de optische ingang. Ik had hiervoor een LG SK8, daamee lukte het mij ook niet. Ik kon er wel naar casten maar ik kreeg hem niet gekoppeld met de google home voor het geluid. Dus daar hing de chromecast ook al aan.Demiesehv schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:45:
Het geluid van de Q80R is wel vele malen beter dan de SK8, ik weet niet of het verschil met de Q60R ook zo groot is.
[ Voor 7% gewijzigd door marcovandam op 25-06-2020 00:42 ]
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Wat ik tot nu van BFI heb gelezen is het met name bij horizontale snelle pans een manier om tearing en wazigheid tegen te gaan en dan op low anders wordt het te donker. Motion Pro kun je de judder en stutter tegengaan. Ik denk dat ik met de laaste wel een laag standje kan vinden waarop het voor mij werkt (hou niet van SOE), BFI zou alleen als extra noodoplossing moeten zijn bij sommig lastig materiaal.Cap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:36:
@Bacspin Waarom denk je dat de BFI van de CX "marginaal betere motion" oplevert in vergelijk met de C9 zonder BFI (want die is totaal onbruikbaar)? Zeker als ex-plasma eigenaar en als je er huiverig voor bent zal zou ik dat toch even goed bestuderen.
Daarentegen heb ik nooit last van dit soort zaken op een Samsung H5500 60hz(?), wel onlangs in een hal een grote (>75") LG lcd gezien die elke paar seconden schokte en tegelijkertijd een SOE had. Geen idee of dat het aan het tv signaal lag (er stond eurosport op) maar ik weer er naar van.
Denk niet dat ik extreem motion gevoelig ben, stoor me meer aan slechte kijkhoeken en zwart wat er grijs uit ziet. We krijgen binnenkort wel zonnepanelen, dus een 65" plasma met 3D zou nog een optie zijn, maar anders gaat het toch OLED worden, geen alternatief op dit moment (tenzij Panasonic heel snel met een betaalbaar toestel komt met HDMI 2.1)
bijna tot de millimeter uitgelegdJohanBr schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:14:
Beste allen,
YouTube: YouTube
Nog even terug komend op dit probleem, nadat ik de ht gereset had werkte het alleen toen alles op standby was geweest weer niet.eynickey schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:25:
[...]
Er is wat gewijzigd met EDID settings. Heb je alles al van het stroom gehaald? Kan zijn dat je homecinemaset nog de oude EDID settings vasthoudt.
Dit nog een paar keer opnieuw gedaan maar elke keer als tv uit is geweest werkt het niet meer.
Tv heb ik ook al een keer helemaal gereset.
ik heb inmiddels 2 nieuwe hdmi kabels bestelt (amazon hdmi 2.1 csl)
Dit lost het probleem helaas niet op, iemand nog andere ideeen?
42 inch vs 65 inch
Vandaag LG OLED 65 CX geleverd van bij Kamera Express
Ze gingen leveren tussen 11u45 & 13u45 en de chauffeur was daar om 14u15. Top service , sowieso komt er nog een beoordeling voor KE.
Nu jammer genoeg geen tijd alles uit te pakken . Ik vertrek dadelijk naar Limburg -> 3 dagen schoonmoeder
Ze gingen leveren tussen 11u45 & 13u45 en de chauffeur was daar om 14u15. Top service , sowieso komt er nog een beoordeling voor KE.
Nu jammer genoeg geen tijd alles uit te pakken . Ik vertrek dadelijk naar Limburg -> 3 dagen schoonmoeder
3 dagen weg? wordt zwaar..Greg1983 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:23:
42 inch vs 65 inch
Nu jammer genoeg geen tijd alles uit te pakken . Ik vertrek dadelijk naar Limburg -> 3 dagen schoonmoeder![]()
[Afbeelding]
Enne , mag ik je adres
Die 42 is van op onze slaapkamer. Mijn vorige was een 55 ook een LG OLED nl. de B6, jammer genoeg heeft deze het niet overleefd -> paneel kapot, herstelkosten waren +/- 1800€CyBeRSPiN schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:41:
@Greg1983 lekker hoor zo’n upgrade, je hebt 55” maar even overgeslagen
Ik ga straks van 55 naar 65, zodat ik later nog eens de lol beleef naar nóg groter
Een stap kleiner lijkt me namelijk echt niet te doen.
Keuze was natuurlijk vlug gemaakt om deze niet te herstellen maar ik twijfelde wel tussen OLED en Qled. Achteraf toch de beste keuze gemaakt
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, maar dan nog is de stap van 55 naar 65 best groot.Greg1983 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:19:
[...]
Die 42 is van op onze slaapkamer. Mijn vorige was een 55 ook een LG OLED nl. de B6, jammer genoeg heeft deze het niet overleefd -> paneel kapot, herstelkosten waren +/- 1800€
Keuze was natuurlijk vlug gemaakt om deze niet te herstellen maar ik twijfelde wel tussen OLED en Qled. Achteraf toch de beste keuze gemaakt
Wordt de kijkafstand ook groter?
Je defecte B6 zal toch niet ouder dan 4 jaar zijn toch?
Beetje zonde om deze compleet af te schrijven in zo’n korte tijd of heeft de winkel/webshop je nog gecompenseerd?
Nou, succes bij je schoonmoeder dan!
Ik zal de schoonmoeder grappen maar weglaten.
Dus in 3 of 4 jaar was die oled kapot ?Greg1983 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:19:
[...]
Die 42 is van op onze slaapkamer. Mijn vorige was een 55 ook een LG OLED nl. de B6, jammer genoeg heeft deze het niet overleefd -> paneel kapot, herstelkosten waren +/- 1800€
Vraag : Moet je die tv van KE niet meteen uitpakken en een foto maken.. binnen 24 uur.. voor garantie ?
Even pure interesse, hoe wil je dit doen als je een gat in de muur hebt gefreesd? Zorgen dat de PVC buis groot genoeg is en dan met een kabelveer werken?Major_ton schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:30:
[...]
Zorg ervoor dat in ieder geval de HDMI en UTP kabel(s) en mogelijk ook coax kabel nog te vervangen zijn. Je zal de eerste niet zijn die binnen een afzienlijke tijd alsnog kabels via een gootje over de muur heeft lopen wegens een defecte kabel, een extra kabel die nodig is of een kabel die vervangen moet worden vanwege een nieuwe standaard.
Ik sta ook op het punt dit te doen, want de C9 65" is veel te groot voor mijn TV meubel:
Ik kreeg net bericht van mijn verzekering dat de tv wordt vergoed.
Nu weer op zoek naar een gelijk geprijsde 55E9
Iemand nog interesse voor een 55E9 met een kras die alleen zichtbaar is als die uitstaat
Nu weer op zoek naar een gelijk geprijsde 55E9
Iemand nog interesse voor een 55E9 met een kras die alleen zichtbaar is als die uitstaat
Inderdaad een buis of koker plaatsen in de muur die groot genoeg is om een paar kabels doorheen te trekken en de gaten aan de uiteinde niet dicht stucen. Gelukkig hebben we niet meer te maken met die mega connectoren van de scartkabels, dus 4cm in het vierkant rond moet voldoende zijn.JDL15 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:14:
[...]
Even pure interesse, hoe wil je dit doen als je een gat in de muur hebt gefreesd? Zorgen dat de PVC buis groot genoeg is en dan met een kabelveer werken?
Ik sta ook op het punt dit te doen, want de C9 65" is veel te groot voor mijn TV meubel:
[Afbeelding]
Some infinities are bigger than others.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, je krijgt dus de volledige aanschafwaarde vergoed?MaXeRs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:32:
Ik kreeg net bericht van mijn verzekering dat de tv wordt vergoed.
Nu weer op zoek naar een gelijk geprijsde 55E9![]()
Netjes.
Moet de defecte TV niet terug naar de verzekeraar?
Als je hem mag houden kun je beter zelf het paneel vervangen.
De kosten voor een los paneel met toebehoren zijn best te betalen, de arbeidskosten en voorrijkosten stuwen de prijs op. Dan kun je alsnog de TV verkopen met wat korting en hou je nog geld over ook.
(kun je ipv een E9 wel een GX kopen?
Waar koop je dat losse paneel dan? Daarnaast moet je het natuurlijk ook wel kunnen, lang niet iedereen is zo handig met de schroevendraaier.HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:31:
[...]
De kosten voor een los paneel met toebehoren zijn best te betalen, de arbeidskosten en voorrijkosten stuwen de prijs op. Dan kun je alsnog de TV verkopen met wat korting en hou je nog geld over ook.
(kun je ipv een E9 wel een GX kopen?)
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
We zijn Tweakers toch?Cap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:41:
[...]
Waar koop je dat losse paneel dan? Daarnaast moet je het natuurlijk ook wel kunnen, lang niet iedereen is zo handig met de schroevendraaier.
Op YouTube kun je wel vinden hoe je een OLED openmaakt.
Uiteraard wel voorzichtig doen.
(denk aan het beruchte YouTube filmpje van de LG monteurs die niet goed te werk gaan in de UK bij reviewer Paul).
Beetje technische kennis is wel noodzakelijk.
Als @MaXeRs er geen gat inziet dan kan hij de defecte TV ook verkopen aan een andere Tweaker die dit als projectje wel ziet zitten.
Is anders ook zonde van een verder nog nieuwe TV.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
:strip_exif()/f/image/sSLpzWwrKc5Oe9uj5yzAhpDe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kulhQNlXFEzAKDSdV6kkLn7F.jpg?f=fotoalbum_large)