Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:23
Cap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:41:
[...]

Waar koop je dat losse paneel dan? Daarnaast moet je het natuurlijk ook wel kunnen, lang niet iedereen is zo handig met de schroevendraaier.
En het losse paneel is by far het duurste onderdeel van de tv dus wat hoppyf zegt is niet juist.

Stel dat je een cX model van bijv. 1400 euro koopt en er moet een nieuw scherm in dan mag je wel rekenen op 740-1000 voor het materiaal.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
Wren schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:57:
[...]

En het losse paneel is by far het duurste onderdeel van de tv dus wat hoppyf zegt is niet juist.

Stel dat je een cX model van bijv. 1400 euro koopt en er moet een nieuw scherm in dan mag je wel rekenen op 740-1000 voor het materiaal.
Idd. Prijs die ik kreeg van CE Repair voor alleen het scherm was al 1156,-
Mezelf rijk rekenen kan ik natuurlijk zelf ook wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door MaXeRs op 25-06-2020 20:01 ]

MaXeRs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Idd. Prijs die ik kreeg van CE Repair voor alleen het scherm was al 1156,-
Mezelf rijk rekenen kan ik natuurlijk zelf ook wel :+
Die prijs kan nooit kloppen natuurlijk.
Je hebt iets van €1350 voor de hele TV betaald toch?
Daar zit de winst voor de winkel ook nog in.
Het paneel is inderdaad het duurste onderdeel maar los daarvan kan de rest van de TV nooit een waarde van €200 hebben.

• BigDogg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-11 11:05
Kleine update over mijn 65c7. Naar anderhalve week wachten eindelijk reactie van kamera-expres(foka). Er word acuut werk van gemaakt. Volgende week komt er een monteur langs. Word vervolgd

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-11 11:46
belmonde schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Dus in 3 of 4 jaar was die oled kapot ?

Vraag : Moet je die tv van KE niet meteen uitpakken en een foto maken.. binnen 24 uur.. voor garantie ?
Na 3 jaar en half ;(

Waarom zou je dat moeten doen? :?

• Greg1983
HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Ok, maar dan nog is de stap van 55 naar 65 best groot.
Wordt de kijkafstand ook groter?
Je defecte B6 zal toch niet ouder dan 4 jaar zijn toch?
Beetje zonde om deze compleet af te schrijven in zo’n korte tijd of heeft de winkel/webshop je nog gecompenseerd?

Nou, succes bij je schoonmoeder dan!
Ik zal de schoonmoeder grappen maar weglaten. ;)
Kijkafstand blijft op 3 meter

Repaeatie ging me +/- 1800€ kosten en neen er was geen sprake van compensatie. De tv zelf was nog maar 3 jaar en half oud. Idd een beetje zonde maar repareren was echt niet aan de orde

• MaXeRs
HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:13:
[...]

Het paneel is inderdaad het duurste onderdeel maar los daarvan kan de rest van de TV nooit een waarde van €200 hebben.
Hee HoppyF met alle respect hè
Maar jij loopt toch wel een tijdje mee dat je inmiddels moet weten wat LG rekent voor zijn panelen.
Doe voor de gein maar eens een een search in dit topic op reparatie dan weet je het zeker.
Die 1335 die ik er voor betaald heb is zeker met korting en nadat de prijzen totaal niet meer te vergelijken zijn met een jaar geleden.
De prijslijst van LG waar CE Repair krijg toegezonden zal waarschijnlijk van vorig jaar zijn maar wordt simpelweg gewoon nog gehanteerd.

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:00
belmonde schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:39:
Vraag : Moet je die tv van KE niet meteen uitpakken en een foto maken.. binnen 24 uur.. voor garantie ?
Nee, Serienummer is voldoende en die staat op de doos.
Voor de Cashback bij LG moet je deze uitknippen om in aanmerking te komen.
Greg1983 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Na 3 jaar en half ;(

Waarom zou je dat moeten doen? :?
@belmonde bedoelt uitpakken en controleren op goede werking ivm mogelijke transportschade.
Dit moet binnen 24 gemeld worden aan de winkel.
Je kunt niet na een week nog transportschade melden.
Dat was ook de reden dat ik mijn TV na ontvangst uitgepakt en getest heb.
Daarna weer ingepakt omdat ik de TV nog niet kon ophangen ivm een verbouwing.
MaXeRs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Hee HoppyF met alle respect hè
Maar jij loopt toch wel een tijdje mee dat je inmiddels moet weten wat LG rekent voor zijn panelen.
Doe voor de gein maar eens een een search in dit topic op reparatie dan weet je het zeker.
Die 1335 die ik er voor betaald heb is zeker met korting en nadat de prijzen totaal niet meer te vergelijken zijn met een jaar geleden.
De prijslijst van LG waar CE Repair krijg toegezonden zal waarschijnlijk van vorig jaar zijn maar wordt simpelweg gewoon nog gehanteerd.
Ja, ja, ik weet dat panelen dure onderdelen zijn.
Maar de prijs voor een vervangend paneel moet wel in verhouding staan tot de prijs die je betaald hebt.
Even los van het feit dat de monteur ook geld kost en ter plaatse moet komen.
Ik vermoed dat CE repair bij een offerte als deze even met de dikke vork aan het schrijven is.

Ik wil je niet pushen om zelf te gaan repareren als je te weinig technische kennis op dit gebied hebt.
Ik redeneer vanuit mijn eigen positie wat niet helemaal fair is omdat ik vele jaren (complexe) elektronische apparatuur gerepareerd heb, ook ter plaatse bij klanten.
Geen OLED’s echter!
Greg1983 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Kijkafstand blijft op 3 meter

Repaeatie ging me +/- 1800€ kosten en neen er was geen sprake van compensatie. De tv zelf was nog maar 3 jaar en half oud. Idd een beetje zonde maar repareren was echt niet aan de orde
Ok, 3 meter kan beiden 55 en 65 inch.

Een reparatie van €1800 vind ik echt abnormaal hoog en ook niet acceptabel bij een TV van maar drie en half jaar oud. Er zou minimaal toch een flinke compensatie tegenover moeten staan bij inruil tegen een nieuw model.

• Greg1983
Ik zal er niet van wakker liggen i.v.m. reparatie, voordeel is dat het vrouwtje ook heeft gesponserd anders was het een 55 inch LCD 8)7

• Wren
HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Ja, ja, ik weet dat panelen dure onderdelen zijn.
Maar de prijs voor een vervangend paneel moet wel in verhouding staan tot de prijs die je betaald hebt.
Even los van het feit dat de monteur ook geld kost en ter plaatse moet komen.
Ik vermoed dat CE repair bij een offerte als deze even met de dikke vork aan het schrijven is.

Ik wil je niet pushen om zelf te gaan repareren als je te weinig technische kennis op dit gebied hebt.
Ik redeneer vanuit mijn eigen positie wat niet helemaal fair is omdat ik vele jaren (complexe) elektronische apparatuur gerepareerd heb, ook ter plaatse bij klanten.
Geen OLED’s echter!
Wat jij vindt dat een eerlijke prijs is voor een paneel en wat de echte prijs is zijn echter ( helaas) twee heel verschillende dingen. Dat is nu eenmaal zo,wat je er ook van vindt.
Wren schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Wat jij vindt dat een eerlijke prijs is voor een paneel en wat de echte prijs is zijn echter ( helaas) twee heel verschillende dingen. Dat is nu eenmaal zo,wat je er ook van vindt.
Het gaat mij om de echte prijs niet om de prijs die CE repair ervoor vraagt om deze thuis te komen vervangen.
Dat is een heel verschil.
Ik weet ik ook wel dat er vrijwel niemand zelf een paneel gaat vervangen omdat het meestal reparaties onder garantie betreft.

• Wren
HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Het gaat mij om de echte prijs niet om de prijs die CE repair ervoor vraagt om deze thuis te komen vervangen.
Dat is een heel verschil.
Ik weet ik ook wel dat er vrijwel niemand zelf een paneel gaat vervangen omdat het meestal reparaties onder garantie betreft.
Succes met het vinden van een paneel,ook die wordt door LG verkocht ( als het al kan), zal je zien dat ze nog steeds duur zijn.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Weet iemand of de bestanden van de lg art gallery ergens te vinden zijn? Ik heb even zitten zoeken, maar ik kan ze helaas nergens vinden.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

MaXeRs schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:32:
Ik kreeg net bericht van mijn verzekering dat de tv wordt vergoed.
Nu weer op zoek naar een gelijk geprijsde 55E9 :|

Iemand nog interesse voor een 55E9 met een kras die alleen zichtbaar is als die uitstaat (y)
Prijs?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Terug naar mijn oledje topic ?? :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-11 16:47
Layumi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:17:
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Zojuist zet ik mijn LG C9 aan en druk op de TV gids knop. Ik krijg vervolgens het scherm van Foto en Video in beeld. Tevens blijft de aan/uit knop van de Magic remote branden. Geen enkele knop werkt nog.
Vervolgens de TV handmatig uitgezet. Die gaat direct weer aan via de Magic remote, zonder dat ik die aanraak.

Vervolgens de batterij eruit gehaald en vervangen. TV aan. Als ik de TV zachter wil zetten, komt cijfer 1 in beeld als een kanaal keuze. Als ik op de pijltjestoets druk om een ander kanaal te selecteren voert ie weer een compleet andere functie uit.

Kortom geen enkele knop/functie werkt nog zoals het hoort.

Wat ik heb geprobeerd:
-batterij vervangen
-home knop 5 sec ingedrukt houden om te resetten
-unpairen

Echter de aan/uit knop blijft branden, zodat geen enkele functie werkt.
18 juni meldimg gedaan bij LG en via de app foto's gestuurd.
Melding dat mijn probleem is ontvangen. Daarna niets meer gehoord.
Vandaag ineens DHL voor de deur met nieuwe Magic Remote. Werkt weer prima.

Had wel tussentijds bericht verwacht dat ab inderdaad stuk is en men een nieuwe stuurt. Maar goed ben blij dat het weer werkt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11 05:25

FeaR

In GoT we trust

mucuracat schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:54:
Terug naar mijn oledje topic ?? :)
Hetzelfde verzoek van mijn kant maar dan vanuit mijn rode naampje ;) De gehele discussie was nogal offtopic. Al geloof ik ook dat het niet de intentie was van de eerste opmerking om het zo ver offtopic te laten gaan :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ik wil soms de laptop (Acer Aspire) aansluiten op m’n LG B9 via de HDMI kabel. Vervolgens speel ik een film (.mkv) via VLC af op mijn computer. Dit zijn films in 1080p of 2160p.

Echter zie ik dat zwart niet echt zwart is op m'n tv, maar eerder donker grijs. Ik heb geprobeerd de brightness omlaag te gooien (naar 35-40, wat zeker iets helpt, maar het is niet 100% true black). Echter maakt het de beeldkwaliteit niet echt beter (alles wordt super donker). Je mist dan de brightness en het contrast. Op Netflix is alles wel gewoon goed met 100% pure black.

Komt dit door de compressie van de films? Ligt het aan de laptop?

Iemand enig idee hoe dit komt?

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 15:12
Fuujii schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:56:
Ik wil soms de laptop (Acer Aspire) aansluiten op m’n LG B9 via de HDMI kabel. Vervolgens speel ik een film (.mkv) via VLC af op mijn computer. Dit zijn films in 1080p of 2160p.

Echter zie ik dat zwart niet echt zwart is op m'n tv, maar eerder donker grijs. Ik heb geprobeerd de brightness omlaag te gooien (naar 35-40, wat zeker iets helpt, maar het is niet 100% true black). Echter maakt het de beeldkwaliteit niet echt beter (alles wordt super donker). Je mist dan de brightness en het contrast. Op Netflix is alles wel gewoon goed met 100% pure black.

Niet aan de brightness komen ;) Hoogstwaarschijnlijk een kwestie van verkeerd settings op de laptop's GPU-drivers zoals RGB Full vs Limited, HDMI Black levels low vs high of een verkeerde combinatie hiervan.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Modbreak:Wat probeer je hier nu mee te bereiken?! (retorisch)... laat dat, merci!

[ Voor 83% gewijzigd door Michael Knight op 27-06-2020 14:53 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05

probeer mediaplayer classic + madvr (hdr) eens

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Laguna schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:25:
[...]

Hier staat een modbreak!
Ik zal geen opmerkingen meer plaatsen, mijn insteek was overigens positief bedoeld. Jammer dat jij je mening wat al dan niet gewenst is hier wel nog even moet mogen ventileren. Beetje respect voor elkaar a.u.b...
Back on topic a.u.b.! Ik haak hier voorlopig even af. ;w

Inmiddels ingegrepen, want dit is inderdaad niet het respect wat wij verwachten.. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 27-06-2020 14:55 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:32

Wildfire

Joy to the world!

Gooi zo'n film eens op een USB stick, sluit die aan op TV en gebruik dan de interne mediaplayer van de TV.

Ik speel alles op mijn 55C8 en 49SM9000 af met hun interne mediaplayer vanaf mijn NAS. Gaat prima. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Mijn 65GX hangt inmiddels ook mooi strak aan de muur. Bleek ineens toch weer op voorraad :)
Installatie was simpel. 8 gaten boren voor de beugel en je klikt hem er zo aan vast. Wel met zn tweeën. De bijgeleverde pluggen zijn wel heel erg lomp, die gaan bijna zo diep als een complete baksteen. Heb bij de bouwmarkt een setje goede pluggen en schroeven van Fischer gehaald en een paar M6 ringetjes. Komt niet meer los.
Nu nog wel het snoer in zicht, ga daar binnenkort een platte eurostekker aan krimpen. Dan ziet het er ook uit zoals het hoort en kan ie netjes door de kabelgoot.
Installatie van Ziggo met CI+ verliep top. Ook versterker via ARC werkt meteen goed met aan/uit.
Binnenkort eens wat content gaan kijken om een goed oordeel te vormen maar eerste indruk is goed!

Klopt het trouwens dat het oppervlak van het paneel een beetje golft? Beetje lachspiegeleffect als je in de reflectie kijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-06-2020 11:32 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 17:43
ik zoek nog een simpele muurbeugel voor oled 55C7. Die makkelijk te monteren is. Deze is voor in de slaapkamer.

Zou fijn zijn als je deze een beetje naar voren kan trekken. (ivm stof verwijderen achterkant tv.. Wil de vrouw het liefst).

• MaXeRs
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:20:

Klopt het trouwens dat het oppervlak van het paneel een beetje golft? Beetje lachspiegeleffect als je in de reflectie kijkt.
Ja klopt hier precies het zelfde met een 55E9

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:20:[knip]

Dit is al het geval sinds de introductie van Oled voor consumenten (2015?), en dat is blijkbaar dan nog steeds het geval ;)

Mijn 2015 toestel heeft dat ook lichtjes, vooral aan de uiterste zijkanten, maar het kan nogal variëren per panel.

Testing, one, two ...

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:52
harley2009 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:35:
ik zoek nog een simpele muurbeugel voor oled 55C7. Die makkelijk te monteren is. Deze is voor in de slaapkamer.

Zou fijn zijn als je deze een beetje naar voren kan trekken. (ivm stof verwijderen achterkant tv.. Wil de vrouw het liefst).
Ik heb de officiële muurbeugel van LG achter de C7, bevalt prima.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

edit,..

[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 27-06-2020 14:53 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:20:
Mijn 65GX hangt inmiddels ook mooi strak aan de muur. Bleek ineens toch weer op voorraad :)
Installatie was simpel. 8 gaten boren voor de beugel en je klikt hem er zo aan vast. Wel met zn tweeën. De bijgeleverde pluggen zijn wel heel erg lomp, die gaan bijna zo diep als een complete baksteen. Heb bij de bouwmarkt een setje goede pluggen en schroeven van Fischer gehaald en een paar M6 ringetjes. Komt niet meer los.
Nu nog wel het snoer in zicht, ga daar binnenkort een platte eurostekker aan krimpen. Dan ziet het er ook uit zoals het hoort en kan ie netjes door de kabelgoot.
Installatie van Ziggo met CI+ verliep top. Ook versterker via ARC werkt meteen goed met aan/uit.
Binnenkort eens wat content gaan kijken om een goed oordeel te vormen maar eerste indruk is goed!

Mooi, gefeliciteerd!
Even over het laatste punt, dat herken ik niet met mijn 55C9.
Bedoel je met golven een iets zichtbare golf over een lang stuk of gaat het over korte oneffenheden?
Ik heb net nog even dicht op mijn (uitstaande) TV gekeken en zie uiteraard wat reflectie van het raam maar als ik mijn hoofd beweeg of uit een andere hoek kijk zie ik geen krommingen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Ik heb de c9 nu 10 dagen maar merk dat er enige Coil whine is. Mijn vriendin hoort het niet, maar ik wel.

• harley2009
HendrikN schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Ik heb de officiële muurbeugel van LG achter de C7, bevalt prima.
Heb deze op het oog. (mits deze op de C7 past Vogel´s EFW 8305 TV-beugel.

https://www.conrad.nl/p/v...40-2032-cm-80-vast-994300

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DT29gZB4oBl60w7NZzxRSTMdsE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynQMy8oUW5x1oHMaigyIXljl.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is'ie dan. Na 6 weken wachten, eindelijk geleverd! :)

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 21:06
Budasson schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:02:
[Afbeelding]

Nice gefeliciteerd! Waar heb je hem besteld?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ok, aanvankelijk vond ik het beeld wel top, maar niet echt extreem veel beter dan mn oude Samsung LED. Ook qua zwartwaarden niet meteen het idee dat OLED veel donkerder was dan ik gewend was.

Totdat.. het donker werd buiten en ik wat HDR showcases op Youtube vond.
Wow! Damn, wat een gaaf beeld!
Ook Stranger Things vanaf S2 is in Dolby Vision. Ge-wel-dig! Wil die nu eigenlijk opnieuw gaan kijken :)
Wel blij dat ik mn AVR altijd al aan had bij tv gebruik, het geluid van de GX is wel matig, maar zoals verwacht met slechts 2cm dik.

Verder helemaal in mn nopjes met alle nieuwe snufjes die ik nog niet had, waaronder AirPlay2. Werkt gewoon top om bijvoorbeeld foto’s van je iphone weer te geven op het scherm. Ideaal om je vakantiefoto’s te laten zien. Liep voorheen te kloten met een laptop via HDMI.
Ook snel gewend aan WebOs. Kan nog niet helemaal wennen aan die pointer, zit steeds met de AB krampachtig te richten. En backlight van de knoppen op de AB was ook geen overbodige luxe geweest.

En hoe kom ik bij het “info” display van Netflix zodat ik de resolutie en bandbreedte kan zien? Er zit geen info knop op de AB?

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-06-2020 00:43 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09

DON PAPA

Tweaker-fan

CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:36:
En hoe kom ik bij het “info” display van Netflix zodat ik de resolutie en bandbreedte kan zien? Er zit geen info knop op de AB?
De knop met de 3 puntjes

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 15:45
[/quote]

IK heb een 65C7 en ik had het ook....na 3 jaar gebruik bijna verdwenen....maar bij het kijken heeft dit geen invloed.. gewoon gaan genieten van je televisie... :*) :*)

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 15:12
boyhenkie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:48:
[/quote]

IK heb een 65C7 en ik had het ook....na 3 jaar gebruik bijna verdwenen....maar bij het kijken heeft dit geen invloed.. gewoon gaan genieten van je televisie... :*) :*)
Ik zie dit golvende effect bij vrij veel TVs van 55''+ tenzij het zeer duur glazen paneel betreft :P Echter is dit alleen zichtbaar in reflecties of wanneer de TV uitstaat. Heeft 0 effect op het kijkplezier van de betreffende panelen voor zover ik heb kunnen ontdekken. Als dit wel het geval was zouden er aardig wat reddit threadjes over gemaakt zijn.

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Budasson schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:02:
[Afbeelding]

Waar heb jij hem besteld?
Ik wacht al 7 weken op die van mij. :/

• harley2009
Is deze muurbeugel ook geschikt voor de 55C7?

LG OLW480.AEU Muurbeugel Is deze ook makkelijk te monteren ??

https://directsale.nl/bee...2y_geXEAQYAiABEgL5mvD_BwE

EDIT: Toch maar weer verder zoeken. Volgens platte tv past deze niet op een 55C7.

Ook contact gehad met Smits Arnhem, en die zegen dat het wel past.. Dus dag geen we die maar halen voor de C7.

[ Voor 68% gewijzigd door harley2009 op 28-06-2020 16:28 ]

HoppyF schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Even over het laatste punt, dat herken ik niet met mijn 55C9.
Bedoel je met golven een iets zichtbare golf over een lang stuk of gaat het over korte oneffenheden?
Ik heb net nog even dicht op mijn (uitstaande) TV gekeken en zie uiteraard wat reflectie van het raam maar als ik mijn hoofd beweeg of uit een andere hoek kijk zie ik geen krommingen.
Ik weet niet precies waar jij op doelt met "geen krommingen" maar dit is in ieder geval wat @CyBeRSPiN bedoelt en dat je eigenlijk met alle grotere reflecterende panelen die niet strak achter een dikke glasplaat zitten ziet: her en der vervormingen, kleine krommingen maar ook langere. Uiteraard verschilt de mate waarin wel weer per exemplaar. Dit is een gematigd voorbeeld, uit een review geplukt. Zoals altijd, er zijn ergere, er zijn minder erge. :P

Wát er reflecteert speelt natuurlijk ook een grote rol. Heb je bijv een effen muur, een rommelige bank en een hoofd als reflectie dan zal je er weinig van merken. Maar heb je als reflectie veel verticale en horizontale contrasterende lijnen over de hele lengte van het beeld dan valt het veel sneller op.

Afbeeldingslocatie: https://www.flatpanelshd.com/pictures/LG_C8_small_5.jpg

Extreem, onacceptabel geval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0bu8ReCj-Z1SWOOpYPB0CIYpKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glV2ZT8YDVQuOeGlfJlNyN3l.jpg?f=fotoalbum_large

Dat je wat onregelmatigheden kan ontdekken bij een plaat van 55, 65 of zelfs meer inch is op zich niet verwonderlijk: kijk je bijvoorbeeld van buitenaf naar glasruiten in huizen en let je echt goed op de reflecties in dat glas dan zie je daar ook best veel vervormingen: ook glas is vaak niet 100% vlak en zit onder wat spanning in het (niet 100% vlakke) kozijn. Hoe nieuwer, dikker, gelaagder, duurder het glas, hoe minder het effect, dat dan weer wel. Maar 100% perfectie is zoals altijd, moeilijk te behalen.
marteltor schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:13:
Ik heb de c9 nu 10 dagen maar merk dat er enige Coil whine is. Mijn vriendin hoort het niet, maar ik wel.
Goeie oortjes! ;) Je vriendin heeft misschien wat meer concertjes e.d. bijgewoond en is de hoogafval al wat meer aanwezig. Of ze is gewoon niet zo opmerkzaam. Ik hoor het inmiddels ook een stuk minder dan vroeger (de oren... ;)).
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:36:
Ok, aanvankelijk vond ik het beeld wel top, maar niet echt extreem veel beter dan mn oude Samsung LED. Ook qua zwartwaarden niet meteen het idee dat OLED veel donkerder was dan ik gewend was.

Totdat.. het donker werd buiten en ik wat HDR showcases op Youtube vond.
Wow! Damn, wat een gaaf beeld!
Herkenbaar... dat is dus altijd de discussie met mensen die hem zelf niet hebben maar in de winkel gezien en zeggen dat het niets uitmaakt, LED verlichte LCD of OLED. Totdat je ze naast elkaar ziet in een schemerverlichte of donkere omgeving... ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 28-06-2020 11:40 ]

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Cap ja zoals dat eerste plaatje ziet het er bij mij ook uit. Maar merk er niks van met kijken, viel me gewoon op. Is dus gewoon normaal gelukkig :)

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 22:32
HoppyF schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:53:
[...]

Joepie de LG baby OLED, :P
Veel plezier ermee, ben benieuwd naar de resultaten en indrukken.

(btw zie op deze doos niets staan van Google Assistant)
Daar wachten we pas een paar jaar op...
https://androidworld.nl/n...krijgen-google-assistant/
Heb zelf de 55CX.. zit wel Google Assistant op, maar dan moet je je TV instellen op UK/Engels.. maar heeft volgens mij niet echt toegevoegde waarde.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 12:49
Gisteren een LG OLED C9 binnengekregen maar schrok toch wel heel erg van de reflecties op het scherm als je overdag tv zit te kijken. Dan zie je gewoon je zelf zitten op de bank. Ik had het niet zo erg verwacht.

's avonds is het echt top beeld, maar even kijken of ik er aan kan wennen. Anders gaat hij helaas toch terug.

Beetje hetzelfde als hierboven:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62896084

[ Voor 12% gewijzigd door xares op 28-06-2020 14:22 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sinds een paar maanden bezitter van de 65" C9. Los van "het" lipsync probleem, ben ik onwijs blij met deze tv.

Het lipsync probleem uit zich bij mij met alle bronnen, zowel in- (o.a. Youtube, Netflix) als extern zowel via ARC, als TOSLINK als via de interne luidspreker van de tv. De audio afwijking varieert van 1 frames te laat tot 6 of meer frames te laat. (=40 tot >=240 ms te laat! bij 25fps). In de meeste gevallen is de audio ongeveer 4 a 5 frames te laat. En ja, het lijkt dus een beetje te wisselen per bron en per keer dat je iets aanzet. Stereo bronnen gaan veel beter als multichannel bronnen.
De meeste mensen zullen het misschien niet eens zien/horen. Maar ik zie het, en mijn gezien ook. En hoe langer ik de TV heb, hoe meer het gaat opvallen. Bij een TV in deze prijsklasse ben ik van mening dat dit tiptop in orde zou moeten zijn.

Bij LG doen ze net of ik de eerste ben die erover klaagt, uiteraard even een (meerdere) test gedaan, alle randapparatuur losgekoppeld, tv gereset naar fabrieksinstellingen en dan een lipsync test doen met één van de interne apps (Youtube en Netflix). Op de interne tv luidspreker uiteraard. Zelfs daar komt de audio 2 tot 3 frames te laat. Testen met een multichannel bron is nog veel erger.
Er werd (met de uitslagen van deze test) zelfs nog even geprobeerd het probleem bij mijn randapparatuur te leggen. :?
Ik ben nu wel doorgebroken naar de 2e lijns support van LG vermoed ik. Maar daar wacht ik nog even netjes op een antwoord wat ze er daar van vinden.

Het lipsync probleem is (als je het mij vraagt) een fundamentele ontwerpfout/softwarefout in de TV zelf. En als ik dit topic en andere topics/forums erop na nasla, is het een fundamenteel probleem bij LG (OLED?) tv's in het algemeen, lijkt het.
Het lijkt bij deze tv haast wel of hij de latency van zijn eigen beeldprocessing niet goed weet te bepalen, en of de toegepaste latency op de audio (want dat lijkt hij helemaal zelf te doen, in plaats van de AVR) helemaal niet goed gaat, vooral niet bij multichannel bronnen.

Ik ben in ieder geval van plan even strak de vinger aan de pols te houden - in de hoop dat LG wellicht met een (software) fix kan komen om dit probleem op te lossen - of verder te kunnen onderzoeken.

Alles kan stuk.

• Wren
remco_k schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:30:
Sinds een paar maanden bezitter van de 65" C9. Los van "het" lipsync probleem, ben ik onwijs blij met deze tv.

Het lipsync probleem uit zich bij mij met alle bronnen, zowel in- (o.a. Youtube, Netflix) als extern zowel via ARC, als TOSLINK als via de interne luidspreker van de tv. De audio afwijking varieert van 1 frames te laat tot 6 of meer frames te laat. (=40 tot >=240 ms te laat! bij 25fps). In de meeste gevallen is de audio ongeveer 4 a 5 frames te laat. En ja, het lijkt dus een beetje te wisselen per bron en per keer dat je iets aanzet. Stereo bronnen gaan veel beter als multichannel bronnen.
De meeste mensen zullen het misschien niet eens zien/horen. Maar ik zie het, en mijn gezien ook. En hoe langer ik de TV heb, hoe meer het gaat opvallen. Bij een TV in deze prijsklasse ben ik van mening dat dit tiptop in orde zou moeten zijn.

Bij LG doen ze net of ik de eerste ben die erover klaagt, uiteraard even een (meerdere) test gedaan, alle randapparatuur losgekoppeld, tv gereset naar fabrieksinstellingen en dan een lipsync test doen met één van de interne apps (Youtube en Netflix). Op de interne tv luidspreker uiteraard. Zelfs daar komt de audio 2 tot 3 frames te laat. Testen met een multichannel bron is nog veel erger.
Er werd (met de uitslagen van deze test) zelfs nog even geprobeerd het probleem bij mijn randapparatuur te leggen. :?
Ik ben nu wel doorgebroken naar de 2e lijns support van LG vermoed ik. Maar daar wacht ik nog even netjes op een antwoord wat ze er daar van vinden.

Het lipsync probleem is (als je het mij vraagt) een fundamentele ontwerpfout/softwarefout in de TV zelf. En als ik dit topic en andere topics/forums erop na nasla, is het een fundamenteel probleem bij LG (OLED?) tv's in het algemeen, lijkt het.
Het lijkt bij deze tv haast wel of hij de latency van zijn eigen beeldprocessing niet goed weet te bepalen, en of de toegepaste latency op de audio (want dat lijkt hij helemaal zelf te doen, in plaats van de AVR) helemaal niet goed gaat, vooral niet bij multichannel bronnen.

Ik ben in ieder geval van plan even strak de vinger aan de pols te houden - in de hoop dat LG wellicht met een (software) fix kan komen om dit probleem op te lossen - of verder te kunnen onderzoeken.
Is het een irritant probleem voor jou? Ongetwijfeld en je zou beter mogen verwachten. Is het een structureel probleem omdat een aantal mensen het opmerken? Nee. Het zou kunnen dat jij (en je gezin) een supergehoor hebben maar eenmaal gezien/gehoord en je gaat er op focussen. Natuurlijk hoop ik dat men met een oplossing voor jou komt ik heb zelf nog geen gevallen gezien waarbij een tv gerepareerd of vervangen wordt als dit geconstateerd wordt.
Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Ik weet niet precies waar jij op doelt met "geen krommingen" maar dit is in ieder geval wat @CyBeRSPiN bedoelt en dat je eigenlijk met alle grotere reflecterende panelen die niet strak achter een dikke glasplaat zitten ziet: her en der vervormingen, kleine krommingen maar ook langere. Uiteraard verschilt de mate waarin wel weer per exemplaar. Dit is een gematigd voorbeeld, uit een review geplukt. Zoals altijd, er zijn ergere, er zijn minder erge. :P

Wát er reflecteert speelt natuurlijk ook een grote rol. Heb je bijv een effen muur, een rommelige bank en een hoofd als reflectie dan zal je er weinig van merken. Maar heb je als reflectie veel verticale en horizontale contrasterende lijnen over de hele lengte van het beeld dan valt het veel sneller op.

[Afbeelding]

Extreem, onacceptabel geval:
[Afbeelding]

Dat je wat onregelmatigheden kan ontdekken bij een plaat van 55, 65 of zelfs meer inch is op zich niet verwonderlijk: kijk je bijvoorbeeld van buitenaf naar glasruiten in huizen en let je echt goed op de reflecties in dat glas dan zie je daar ook best veel vervormingen: ook glas is vaak niet 100% vlak en zit onder wat spanning in het (niet 100% vlakke) kozijn. Hoe nieuwer, dikker, gelaagder, duurder het glas, hoe minder het effect, dat dan weer wel. Maar 100% perfectie is zoals altijd, moeilijk te behalen.

[...]

Goeie oortjes! ;) Je vriendin heeft misschien wat meer concertjes e.d. bijgewoond en is de hoogafval al wat meer aanwezig. Of ze is gewoon niet zo opmerkzaam. Ik hoor het inmiddels ook een stuk minder dan vroeger (de oren... ;)).

[...]

Herkenbaar... dat is dus altijd de discussie met mensen die hem zelf niet hebben maar in de winkel gezien en zeggen dat het niets uitmaakt, LED verlichte LCD of OLED. Totdat je ze naast elkaar ziet in een schemerverlichte of donkere omgeving... ;)
De plaatjes laten inderdaad vervorming zien.
Dat heb ik echt niet.
Er zijn misschien minimale afwijkingen als ik heel langzaam met mijn hoofd beweeg en naar de reflecties kijk zie ik heel iets maar dat is zo weinig dat het zeker niet opvalt.
Als je echter een “slecht” exemplaar treft zoals op de foto’s dan zou ik er denk ik niet echt blij mee zijn.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@xares wat voor content keek je dan overdag? Net aflevering van Dark gekeken met de (niet-verduisterde) gordijnen dicht en bij donkere scenes idd wel veel reflectie. Eigenlijk moet je dat soort content kijken als het donker is. Het ligt ook een beetje waar je op let. Als je focust op de reflectie zie je het, maar als je naar het beeld kijkt valt het mij al minder op.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

xares schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:21:
Gisteren een LG OLED C9 binnengekregen maar schrok toch wel heel erg van de reflecties op het scherm als je overdag tv zit te kijken. Dan zie je gewoon je zelf zitten op de bank. Ik had het niet zo erg verwacht.

's avonds is het echt top beeld, maar even kijken of ik er aan kan wennen. Anders gaat hij helaas toch terug.

Beetje hetzelfde als hierboven:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62896084
Tv iets hoger zetten/hangen + niet recht tegenover een raam zetten.
Dan is het hier iig prima te doen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:13:
[...]

Er is een soort van koppeling tussen het paneel en de aansturing, deze worden als één geheel vervangen. LG doet het zelf ook als één geheel bij defecten. Eigenlijk vervang je dus 90% van je TV. Onderdelen zijn ook vrijwel altijd duurder dan een product en tijd is ook geld. Paneel stuk is dus eigenlijk TV total loss, alleen als LG komt om het te vervangen onder garantie is het een ander verhaal.

Mijn B6 had een stuck pixel, het paneel was nog steeds leverbaar, maar niet met de juiste aansturing. LG heeft gewoon het aankoopbedrag vergoed en de oude TV terug genomen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

remco_k schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:30:

Hoe heb je de lipsync verschillen bepaald met Netflix?
Op YouTube staan een aantal lipsync testen, nog niet zo lang geleden is dat hier ook besproken en kwam ik uit op ongeveer 80ms interne luidsprekers.
Bij een bron zoals bv de interactieve KPN box zou ik niet weten hoe je dit kunt bepalen.
Verder is het ook erg onlogisch dat audio achter zou lopen omdat de verwerking van videosignalen complex is en relatief veel tijd kost. Audio is sneller te verwerken dus je zou verwachten dat je audio juist zou moeten vertragen om in sync te komen.
HoppyF schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:47:
[...]

De plaatjes laten inderdaad vervorming zien.
Dat heb ik echt niet.
Er zijn misschien minimale afwijkingen als ik heel langzaam met mijn hoofd beweeg en naar de reflecties kijk zie ik heel iets maar dat is zo weinig dat het zeker niet opvalt.
Als je echter een “slecht” exemplaar treft zoals op de foto’s dan zou ik er denk ik niet echt blij mee zijn.
Ben wel benieuwd hoe weinig het precies is, omschrijven is altijd anders dan zien. Bij een hoofd (rond/ei/onregelmatige vorm) valt het in ieder geval veel minder (niet) op dan bij lange dunne verticale lijnen, zoals bijv lijstwerk van een raampartij over de hele lengte of de rand van een groot schilderij, verticale lamellen, etc. Heb je verticale lijnen in de reflecties? Maak eens wat foto's? Nog beter een filmpje van reflectie van verticale lijnen over de hele hoogte van het beeld waarbij de camera van links naar rechts beweegt, zodat de verticale lijnen ook helemaal van linkerzijde naar rechterzijde over het beeld bewegen. Dan heb je een goede test te pakken.

Bij de LG OLED's die ik gezien heb (een stuk of 8 inmiddels) was het volgens mij altijd wel wat zichtbaar, maar de reflectie omstandigheden spelen natuurlijk sterk mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 28-06-2020 15:01 ]

|sWORDs| schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Er is een soort van koppeling tussen het paneel en de aansturing, deze worden als één geheel vervangen. LG doet het zelf ook als één geheel bij defecten. Eigenlijk vervang je dus 90% van je TV. Onderdelen zijn ook vrijwel altijd duurder dan een product en tijd is ook geld. Paneel stuk is dus eigenlijk TV total loss, alleen als LG komt om het te vervangen onder garantie is het een ander verhaal.

Mijn B6 had een stuck pixel, het paneel was nog steeds leverbaar, maar niet met de juiste aansturing. LG heeft gewoon het aankoopbedrag vergoed en de oude TV terug genomen.
Dit geval ging over schade dus niet over garantie.
Ik weet dat een paneel het duurste onderdeel is en voor het gemak als één groot onderdeel wordt omgewisseld. Blijft echter vreemd dat de kosten voor het onderdeel op zich in verhouding zo duur is tov de aanschafprijs.
Bij vervanging onder garantie vervangt LG (meestal service partner CE repair) panelen wel en is de TV dus niet Total loss. LG zou dan ook voor verhouding van de gehele TV kunnen gaan.
Voorrijkosten en arbeid vallen dan immers weg.
Bij oudere modellen kan de beschikbare voorraad passende panelen meetellen.
Dat is blijkbaar bij jou gebeurd en de aanschafprijs vergoed.
Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Ben wel benieuwd hoe weinig het precies is, omschrijven is altijd anders dan zien. Bij een hoofd (rond/ei/onregelmatige vorm) valt het in ieder geval veel minder (niet) op dan bij lange dunne verticale lijnen, zoals bijv lijstwerk van een raampartij over de hele lengte of de rand van een groot schilderij, verticale lamellen, etc. Heb je verticale lijnen in de reflecties? Maak eens wat foto's? Nog beter een filmpje van reflectie van verticale lijnen over de hele hoogte van het beeld waarbij de camera van links naar rechts beweegt, zodat de verticale lijnen ook helemaal van linkerzijde naar rechterzijde over het beeld bewegen. Dan heb je een goede test te pakken.

Bij de LG OLED's die ik gezien heb (een stuk of 8 inmiddels) was het volgens mij altijd wel wat zichtbaar, maar de reflectie omstandigheden spelen natuurlijk sterk mee.
Ja, ik heb juist gekeken naar reflecties in het raam en de verticale lijn van een muur.
Beetje lastig te omschrijven inderdaad zal kijken of ik het op een foto of video kan krijgen.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@remco_k over de lipsync. Met Netflix is het bij mij spot on (HDMI ARC naar AVR, de AVR zelf staat op 0ms delay). Maar met Prime zit er een beste delay op toen ik net voor het eerst checkte.
Heb in audio settings menu AV sync op 40 gezet en Prime loopt dan goed. Gek genoeg lijkt die AV sync setting niks te doen met Netflix? Misschien een issue met de Prime app?
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:36:
@remco_k over de lipsync. Met Netflix is het bij mij spot on (HDMI ARC naar AVR, de AVR zelf staat op 0ms delay). Maar met Prime zit er een beste delay op toen ik net voor het eerst checkte.
Heb in audio settings menu AV sync op 40 gezet en Prime loopt dan goed. Gek genoeg lijkt die AV sync setting niks te doen met Netflix? Misschien een issue met de Prime app?
Hoe test jij de lipsync met Netflix?
Zou ook kunnen dat apps verschillende resultaten laten zien maar dan zou een externe bron via HDMI wel weer goed moeten werken.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
HoppyF schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Zou ook kunnen dat apps verschillende resultaten laten zien maar dan zou een externe bron via HDMI wel weer goed moeten werken.
Door met mn ogen te kijken naar de bewegende lippen en met mn oren te observeren of het “in sync” is.

Maar snap er nu niks meer van. Het lijkt nu altijd in sync, wat ik ook doe met die AV sync slider :?
Naja geen klachten dus, maar snap precies hoe frustrerend het is als je kan zien dat het niet in sync is.
Had dat met mn Samsung ook wel eens, dan moest ik even wisselen tussen PCM en Dolby. Zou een dingetje tussen TV en AVR kunnen zijn.
Maar heeft dan niks met andere probleem te maken wat blijkbaar met de interne speakers delay issues geeft.

Vaag, de film Joker op Prime moet ik wel een delay geven, maar de film Shazam niet..

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-06-2020 15:58 ]

Het wisselt nog wel eens, soms is iets perfect sync, soms niet. Is hier niet per app / source te voorspellen en uiteraard ook mede afhankelijk van de sync van het bronmateriaal, die is ook niet altijd 100%.
Het gaat imo niet echt om hoe goed je gehoor is maar meer of je gevoelig bent voor timing. Er zijn inderdaad hele volksstammen die het niet door hebben als geluid en beeld flink uiteen loopt, ze zien het niet, letten er niet op en/of geven er niet om.

Ik merk zelf ook dat de sync niet perfect is. Maar het is in mijn geval niet dat ik er steeds meer last van heb, zal toch een kwestie van gewenning en acceptatie zijn. Verder precies dezelfde ervaring: de delay wisselt nogal, er is geen peil op te trekken en kan voorkomen bij alle bronnen. Ook uitzetten van de tv en weer aanzetten kan uitmaken. En dan heb ik het over luisteren via de ingebouwde tv speakers, dus ARC / soundbar / audio installatie perikelen zijn dan nog niet eens van toepassing.

Overigens is dit lang niet de enige tv die dit probleem heeft, het komt gewoon heel vaak voor. Hoe meer beeldformaten en audioformaten erbij komen, hoe meer processing nodig is, des te gevoeliger is de boel voor sync. Mijn oude Panasonic VT60 was wel wat beter maar ook niet perfect.
@HoppyF Ok, ben benieuwd.

• remco_k

remco_k

Wren schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:38:
[...]
Is het een irritant probleem voor jou?
Ja.
Ongetwijfeld en je zou beter mogen verwachten. Is het een structureel probleem omdat een aantal mensen het opmerken? Nee.
Daar zijn we het dan over oneens. Maar dat mag gelukkig.
Het zou kunnen dat jij (en je gezin) een supergehoor hebben maar eenmaal gezien/gehoord en je gaat er op focussen.
Vanuit mijn vak- en hobby gebied vallen dit soort dingen (kwaliteitsproblemen dus) mij gewoon sneller op omdat ik erop getraind ben, en mijn gehoor is inderdaad beter dan een gemiddeld persoon. Ik ben de Nerd en Tweaker, dus ik zie het het eerst. ;) Maar de rest van mijn gezin valt echter in de normale categorie gebruikers en ook die ervaren het als vervelend.
Natuurlijk hoop ik dat men met een oplossing voor jou komt ik heb zelf nog geen gevallen gezien waarbij een tv gerepareerd of vervangen wordt als dit geconstateerd wordt.
Ik hoop niet dat ze een reparatie of omruil aanbieden omdat ik de kans aanzienlijk hoog inschat dat ik dan met hetzelfde probleem zit. Ik hoop wel op een soort 2 traps raket: allereerst erkenning van LG dat zij in hun TV een probleem hebben, en daarna een software aanpassing die dat probleem oplost.
HoppyF schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:53:
[...]
Hoe heb je de lipsync verschillen bepaald met Netflix?
"Test patterns" https://www.netflix.com/nl/title/80018499. Het is een heel onhandig in elkaar gezet filmpje, en daarmee is het lastig om Lipsync problemen mee te zien, maar het kan wel.
Op YouTube staan een aantal lipsync testen, nog niet zo lang geleden is dat niet ook besproken en kwam ik uit op ongeveer 80ms interne luidsprekers.
Ik had het gelezen inderdaad, het bevestigt voor mij dat het probleem groter is dan alleen maar in mijn huiskamer.
Bij een bron zoals bv de interactieve KPN box zou ik niet weten hoe je dit kunt bepalen.
Ik heb Ziggo en Ziggo heeft een testbeeld kanaal met een lipsync test erin gebouwd voor zowel stereo als multichannel. Ideaal. Interessant hieraan is dat er met de ingebouwde DVB-C tuner van de TV nauwelijks verschil is tussen stereo en multichannel.
Doe ik dezelfde test met mijn (eigen! Vu+ DUO2) settop box via HDMI, dan loopt multichannel veel meer achter. En nee, dat ligt niet aan mijn settop box.
Verder is het ook erg onlogisch dat audio achter zou lopen omdat de verwerking van videosignalen complex is en relatief veel tijd kost. Audio is sneller te verwerken dus je zou verwachten dat je audio juist zou moeten vertragen om in sync te komen.
Dat is ook erg onlogisch. En toch gebeurt het. Bij alles. Alle bronnen. Alle apps. Alle zenders. Alleen de mate hoeveel de audio achterloopt verschilt hier en daar.
Zoals ik al schreef lijkt de TV teveel de audio te compenseren, waardoor het achter komt te lopen.
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:36:
@remco_k over de lipsync. Met Netflix is het bij mij spot on (HDMI ARC naar AVR, de AVR zelf staat op 0ms delay).
Bij mij wisselt het een beetje. Soms 1 frame (dat lijkt dan spot on te zijn). Andere keren is de audio 2 tot 4 frames laat.
HoppyF schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:41:
[...]

"Test patterns" https://www.netflix.com/nl/title/80018499
Zou ook kunnen dat apps verschillende resultaten laten zien
Klopt. Dat zie ik ook. Maar ik heb het idee dat het per keer dat je iets start ook kan verschillen.
maar dan zou een externe bron via HDMI wel weer goed moeten werken.
Bij mij niet in ieder geval. De PS4 aan HDMI komt er nog het dichtste bij.

Lipsync problematiek is maar al te vaak (ook) onderhevig aan wat mensen *denken* te zien en horen. Dus om dat ook bij mezelf te elimineren ben ik het gaan meten door met mijn telefoon het beeld en geluid van mijn tv te filmen (zowel via de AVR als de interne speaker), en het opgenomen bestand in een videoeditor (Lightworks, gratis) frame voor frame te bekijken, en dan kan je (pijnlijk) duidelijk zien hoever deze TV ernaast zit. En dan is het ineens een feit in plaats van een mening of weinig onderbouwde constatering.

Uiteraard heb ik even getest of mijn telefoon wel in staat is om iets lipsync te filmen, dat heb ik gedaan door met mijn telefoon een beeld en geluid bron te filmen die wél in sync zijn... In mijn geval gewoon mijn PC, met een lipsync test video. Spot on voor mijn ogen en oren, en spot on gefilmd door de telefoon en daarna frame voor frame te zien in de video editor.

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 28-06-2020 17:21 ]

Alles kan stuk.

remco_k schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:12:
[...]

Klopt. Dat zie ik ook. Maar ik heb het idee dat het per keer dat je iets start ook kan verschillen.
Exact, dat is ook zo. Maar veel mensen merken het niet.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 12:49
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:47:
@xares wat voor content keek je dan overdag? Net aflevering van Dark gekeken met de (niet-verduisterde) gordijnen dicht en bij donkere scenes idd wel veel reflectie. Eigenlijk moet je dat soort content kijken als het donker is. Het ligt ook een beetje waar je op let. Als je focust op de reflectie zie je het, maar als je naar het beeld kijkt valt het mij al minder op.
Wat normale TV zenders / Comedy central bijvoorbeeld.
En even een serie aangezet op Netflix.

In het donker is wel het mooist natuurlijk, over de kwaliteit twijfel ik niet:)
YakuzA schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Tv iets hoger zetten/hangen + niet recht tegenover een raam zetten.
Dan is het hier iig prima te doen.
De TV staat niet in direct zonlicht maar vanaf de zijkant, ik zal eens kijken of ik hem iets hoger kan zetten om te testen. Thanks.

• remco_k

remco_k

Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:10:
Het gaat imo niet echt om hoe goed je gehoor is maar meer of je gevoelig bent voor timing. Er zijn inderdaad hele volksstammen die het niet door hebben als geluid en beeld flink uiteen loopt, ze zien het niet, letten er niet op en/of geven er niet om.
Precies dat. :)
Ik merk zelf ook dat de sync niet perfect is. Maar het is in mijn geval niet dat ik er steeds meer last van heb, zal toch een kwestie van gewenning en acceptatie zijn. Verder precies dezelfde ervaring: de delay wisselt nogal, er is geen peil op te trekken en kan voorkomen bij alle bronnen. Ook uitzetten van de tv en weer aanzetten kan uitmaken. En dan heb ik het over luisteren via de ingebouwde tv speakers, dus ARC / soundbar / audio installatie perikelen zijn dan nog niet eens van toepassing.
Alweer precies dat! _/-\o_
Overigens is dit lang niet de enige tv die dit probleem heeft, het komt gewoon heel vaak voor. Hoe meer beeldformaten en audioformaten erbij komen, hoe meer processing nodig is, des te gevoeliger is de boel voor sync. Mijn oude Panasonic VT60 was wel wat beter maar ook niet perfect.
Spot on! ... als die TV dat nou ook eens kon...
Mijn vorige TV, een (destijds) ook niet al te goedkope Sony Bravia van 46", was hier dus heer en meester in. Altijd, alles spot on in lipsync.

Het is in mijn beleving niet zo moeilijk en dit is hoe ik *denk* dat het zit: De tv (ook deze LG) weet zelf _exact_ hoeveel frames (of msec) hij over beeldverweking doet voordat wij mensen het beeld zien.
Diezelfde delay moet aan de audio worden toegevoegd minus te tijd dat hij erover doet om de audio weer te geven (ja, ook dat kost tijd. Niet veel, maar het kost tijd.). :)
Dat laatste is kinderlijk eenvoudig en dat eerste is dus aan de fabrikant hoe ze dat bepalen.

Dat LG dat niet lukt in hun TV met de ingebouwde speaker, is hetgeen wat mij grote zorgen baart.
Dat een AVR daarna ook niet in sync loopt, zal naar mijn mening dan komen door dezelfde oorzaak van het bovenstaande probleem. Ik denk dat de TV zelf "veel te veel" delay op de audio zet, meer dan dat zijn beeldverwerking erover doet.
Of -en daar heb ik wel iets over gelezen hier of daar- zijn interne audio verwerwerking is dusdanig gemaakt (grote buffers) dat het bijna onmogelijk is om frame nauwkeurig in sync te krijgen én dat verklaard het wisselende gedrag van de afwijking.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 28-06-2020 17:35 ]

Alles kan stuk.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Dit heeft te maken met het productieproces van relatief grote OLED panelen, dus OLED panelen bestemd voor TVs. De bovenste laag van een OLED paneel, het top sheet, is echt extreem dun en wordt bij de hoeken op z'n plaats gehouden. Als tijdens het productieproces deze spanning ook maar een klein beetje varieert, krijg je een golvend of vervormend beeld (Google maar eens op OLED warp effect of reflections). Dit is helaas gewoon onderdeel van de paneel loterij.. al is de kans op een perfect scherm echt zeer minimaal. M'n eigen 55B6 heeft er ook last van, en de 77C9 en 55C9 van m'n ouders ook. Verder zie ik het ook bij demo TVs in de mediamarkt, dus volgens mij heeft elk paneel er wel enigszins last van in meer of mindere mate. Je komt zeer zelden voor vervanging in aanmerking, dat doen ze alleen als het beeld ook echt zichtbaar vervormd lijkt als de TV aan staat. De rest valt gewoon 'binnen de marges van het productieproces'. Gelukkig zie ik er zelf helemaal niks van als ik TV kijk. Maargoed ik wilde sowieso niet ruilen omdat m'n grijze uniformiteit erg goed is en ik heb geen last van zichtbare verticale banden of vlekken bij witte achtergronden, elk paneel heeft wel weer wat... het is gewoon jammer dat paneel loterij bestaat, je kan geluk hebben of dikke pech.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 28-06-2020 17:26 ]

• Marsco
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01-2024
Hallo allemaal,
Ik heb onze OLED LG tv, de OLED65CX6LA, vorige week na lang wachten binnen gekregen.
Alles goed en zeer onder indruk van beeldkwaliteit.

Ik ervaar alleen problemen met mijn soundbar, een BOSE soundbar 700. Na hoop googlen en zoeken ben ik nog niet verder gekomen, dus ik waag hier een poging.
De situatie is als volgt. Ik heb de soundbar via een HDMI kabel gekoppeld aan de tv. Dat werkt in eerste instantie prima en naar verwachting.
Echter, als ik radio of ander materiaal direct naar soundbar stream (dus niet via tv) en hem op zeker moment weer terug zet op tv, krijg ik met geen mogelijkheid geluid doorgestuurd naar soundbar. Er komt op moment dat ik ARC selecteer ook een symbool op dat er geen connectie is.
Ik heb ook nog getest via optische kabel en daar ervaar ik zelfde probleem mee.
Het is vreemd dat ik op mijn vorige tv nooit dit soort problemen ervoer... dus het lijkt me dat dit aan de oled ligt of in ieder geval een probleem in de connectie tussen de twee.
Ik krijg het pas weer aan de praat door soundbar van stroom te halen.
Verder had ik op een avond ook een zeer irritant probleem met hdmi selectie. Op moment dat ik HDMI voor KPN media box selecteerde, schoot hij continu door naar andere HDMI poort. Vraag me af of dit gerelateerd kan zijn. Het neigt ernaar dat er wat issues zijn met de verbindingen in de tv.
Benieuwd of er hier zijn die soortgelijke problemen hebben ervaren met de oled's van LG. Ik ga er morgen maar eens contact voor leggen in ieder geval.
Dit haalt de pret er wel beetje vanaf momenteel.
remco_k schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:22:
[...]

Precies dat. :)

[...]

Alweer precies dat! _/-\o_

[...]

Spot on! ... als die TV dat nou ook eens kon...
Mijn vorige TV, een (destijds) ook niet al te goedkope Sony Bravia van 46", was hier dus heer en meester in. Altijd, alles spot on in lipsync.

Het is in mijn beleving niet zo moeilijk en dit is hoe ik *denk* dat het zit: De tv (ook deze LG) weet zelf _exact_ hoeveel frames (of msec) hij over beeldverweking doet voordat wij mensen het beeld zien.
Diezelfde delay moet aan de audio worden toegevoegd minus te tijd dat hij erover doet om de audio weer te geven (ja, ook dat kost tijd. Niet veel, maar het kost tijd.). :)
Dat laatste is kinderlijk eenvoudig en dat eerste is dus aan de fabrikant hoe ze dat bepalen.

Dat LG dat niet lukt in hun TV met de ingebouwde speaker, is hetgeen wat mij grote zorgen baart.
Dat een AVR daarna ook niet in sync loopt, zal naar mijn mening dan komen door dezelfde oorzaak van het bovenstaande probleem. Ik denk dat de TV zelf "veel te veel" delay op de audio zet, meer dan dat zijn beeldverwerking erover doet.
Of -en daar heb ik wel iets over gelezen hier of daar- zijn interne audio verwerwerking is dusdanig gemaakt (grote buffers) dat het bijna onmogelijk is om frame nauwkeurig in sync te krijgen én dat verklaard het wisselende gedrag van de afwijking.
Lastig om hier een vinger achter te krijgen.
Je hebt immers al veel gedaan en uitgesloten om het probleem boven water te krijgen.
Het is dus nu aan LG Support om je verder te helpen.

Ik dacht eerst nog dat de beeldverwerking vwb timing roet in het eten zou kunnen gooien bv als je AI aan hebt gezet of bij geluid Dolby Atmos hebt aangezet.
Dat zijn echter vaste waarden aan of uit en het effect zou dus direct te zien en te horen moeten zijn.
Zal die Netflix eens gaan bekijken, wellicht valt het mij ook op als ik kritisch kijk.
Marsco schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:41:
Hallo allemaal,
Ik heb onze OLED LG tv, de OLED65CX6LA, vorige week na lang wachten binnen gekregen.
Alles goed en zeer onder indruk van beeldkwaliteit.

Ik ervaar alleen problemen met mijn soundbar, een BOSE soundbar 700. Na hoop googlen en zoeken ben ik nog niet verder gekomen, dus ik waag hier een poging.
De situatie is als volgt. Ik heb de soundbar via een HDMI kabel gekoppeld aan de tv. Dat werkt in eerste instantie prima en naar verwachting.
Echter, als ik radio of ander materiaal direct naar soundbar stream (dus niet via tv) en hem op zeker moment weer terug zet op tv, krijg ik met geen mogelijkheid geluid doorgestuurd naar soundbar. Er komt op moment dat ik ARC selecteer ook een symbool op dat er geen connectie is.
Ik heb ook nog getest via optische kabel en daar ervaar ik zelfde probleem mee.
Het is vreemd dat ik op mijn vorige tv nooit dit soort problemen ervoer... dus het lijkt me dat dit aan de oled ligt of in ieder geval een probleem in de connectie tussen de twee.
Ik krijg het pas weer aan de praat door soundbar van stroom te halen.
Verder had ik op een avond ook een zeer irritant probleem met hdmi selectie. Op moment dat ik HDMI voor KPN media box selecteerde, schoot hij continu door naar andere HDMI poort. Vraag me af of dit gerelateerd kan zijn. Het neigt ernaar dat er wat issues zijn met de verbindingen in de tv.
Benieuwd of er hier zijn die soortgelijke problemen hebben ervaren met de oled's van LG. Ik ga er morgen maar eens contact voor leggen in ieder geval.
Dit haalt de pret er wel beetje vanaf momenteel.
Probeer (om het uit te sluiten) eens een andere HDMI kabel.
Je hebt ARC ingesteld omdat je soundbar ook ARC is (neem ik aan), probeer eens eARC ook al is je soundbar geen eARC. Wellicht zie je een verschil.
Zo niet, kun je dit ook aan LG support doorgeven.

• Marsco
HoppyF schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Je hebt ARC ingesteld omdat je soundbar ook ARC is (neem ik aan), probeer eens eARC ook al is je soundbar geen eARC. Wellicht zie je een verschil.
Ook dat heb ik geprobeerd inderdaad... geen verschil. Overigens zou de Soundbar ook eARC moeten ondersteunen, maar dat maakt gezien ontbreken ondersteuning voor Dolby Atmos weinig uit.
Heel vreemd dit...
@Marsco heb je ook een andere HDMI poort geprobeerd, gewoon om uit te sluiten dat het aan de specifieke poort ligt?

• Marsco
Cap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:13:
@Marsco heb je ook een andere HDMI poort geprobeerd, gewoon om uit te sluiten dat het aan de specifieke poort ligt?
Ook gedaan inderdaad, waarna ik erachter kwam dat dit eigenlijk geen optie is omdat op deze tv alleen HDMI poort 2 geschikt is voor ARC of eARC.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-11 17:58
ARC problemen zijn net als muggen. Je komt er niet vanaf... #graageeneigenarcproblementopic

Some infinities are bigger than others.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09

DON PAPA

Tweaker-fan

Marsco schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:41:
Zet HDMI CEC eens uit in de Bose app, dan de soundbar even opnieuw opstarten (stroom uit/aan) en probeer het dan nog is. Deze functie geeft namelijk nog wel eens problemen bij de Bose 700 en andere apparaten.

• Marsco
DON PAPA schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Zet HDMI CEC eens uit in de Bose app, dan de soundbar even opnieuw opstarten (stroom uit/aan) en probeer het dan nog is. Deze functie geeft namelijk nog wel eens problemen bij de Bose 700 en andere apparaten.
Het staat me bij dat ik deze eerder heb aan en uitgezet... Nu uit.
Hij doet het nu weer... even afwachten of hij het blijft doen nu ook na ander gebruik.
Bedankt tot zover voor de tips iig!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11 21:29
Wat is verstandig? Onze nieuwe woning is binnenkort klaar en natuurlijk pas helemaal af met een nieuwe tv. Twijfel tussen de B9 en C9, te koop voor €1049 en €1219 op dit moment.

Lees hier en daar dat het zo ongeveer de laatsten zijn, omdat er een nieuw model komt? Is het verschil van €170 het waard om voor de C9 te gaan? Of beter wachten op de volgende generatie? Die is natuurlijk wel weer een pak duurder (gok ik)?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
steffeh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:36:
Wat is verstandig? Onze nieuwe woning is binnenkort klaar en natuurlijk pas helemaal af met een nieuwe tv. Twijfel tussen de B9 en C9, te koop voor €1049 en €1219 op dit moment.

Lees hier en daar dat het zo ongeveer de laatsten zijn, omdat er een nieuw model komt? Is het verschil van €170 het waard om voor de C9 te gaan? Of beter wachten op de volgende generatie? Die is natuurlijk wel weer een pak duurder (gok ik)?
Er is al een nieuw model ;)

Is hier al vaak besproken.
Ik vind het prijsverschil minder belangrijk dan de meerwaarde van de C9 maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die liever die €170 ergens anders aan willen besteden.
Zie voor beschikbaarheid en prijzen dit topic.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
De nieuwe modellen, CX, GX enz. zijn al even uit.
De voorraad B9/C9 neemt snel af.
Marsco schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Ook dat heb ik geprobeerd inderdaad... geen verschil. Overigens zou de Soundbar ook eARC moeten ondersteunen, maar dat maakt gezien ontbreken ondersteuning voor Dolby Atmos weinig uit.
Heel vreemd dit...
Even opgezocht, inderdaad soundbar doet ook eARC.
Ik noemde het omdat het gedrag met ARC of eARC zich soms anders kan gedragen.
Maar als je het al getest hebt valt het af.
CEC wordt ook ondersteund las ik maar daarna was je ook al bezig.

• -tom-562
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

De C9 is o.a. bij Smits in Arnhem al uitverkocht (gisteren contact mee gehad). Die hebben nog wel de B9, en natuurlijk de CX

Vaak bu'j te bang!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10 18:20
Wat te doen? LG 65CK of een LG 75Nano916? Kijk afstand is 2, 4 mtr. Kiezen voor een groter scherm of is die 65 inch genoeg? Ik kijk films op 4K bluray en netflix en in de toekomst wat games op de nieuwe Xbox.

Het vervelende is dat ik ze nergens naast elkaar kan zien.

• Wren
pepsiblik schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:34:
Wat te doen? LG 65CK of een LG 75Nano916? Kijk afstand is 2, 4 mtr. Kiezen voor een groter scherm of is die 65 inch genoeg? Ik kijk films op 4K bluray en netflix en in de toekomst wat games op de nieuwe Xbox.

Kiezen voor de OLED. LED is allang geen prioriteit en specialiteit meer van LG. Als je echt perse een grotere LED wil zou ik je aanraden naar een andere fabrikant te kijken. Of als je het geld ervoor (over) hebt kijken naar een 77C9 bijvoorbeeld.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@pepsiblik zie 65" OLED of 75" LED op plm. 5 meter kijkafstand? voor aan aantal argumenten voor en tegen. Gaat over 5m kijkafstand daar.
Groter is altijd gaver natuurlijk. Maar ben net van 55 naar 65 gegaan op 5m afstand en ik kan weer even vooruit. Volgende tv wordt wel weer een stap groter denk ik, maar doe het rustig aan. Straks komt er weer een geweldige nieuwe soort tv die je dan weer wil hebben en dan is die ineens onbetaalbaar in 75”.. ;)

Kan nu wel zeggen dat OLED in een verduisterde kamer echt zeer indrukwekkend is.
Maar kijk je overdag of met wat lampen aan dan vind ik (mijn mening) het verschil met LED alweer wat minder worden, maar nog steeds wel in het voordeel van OLED. Hangt ook van de content af, want bij goede content spatten de kleuren er wel echt vanaf door het hoge contrast. Kijk je veel donkere beelden of kijk je gewoon tv of voetbal oid, in het laatste geval maakt het dan minder uit.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-06-2020 11:03 ]

pepsiblik schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:34:

Ik kijk hier op 3 meter naar een 55 inch OLED.
Prima. Groter kan maar hoeft niet hangt ook van de indeling je huiskamer af.
Zou wel altijd een OLED kiezen en geen LCD.
Maar goed, dit is dan ook het OLED topic hè?
De voordelen van OLED tov LCD zijn nog steeds groot.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:00
Wij gaan kijken op zo'n 4.5m afstand. Het liefst heb ik 77" maar dat vind ik gewoon nog niet te betalen :( Dus is het 65" geworden.

Ik heb het even uitgetekend op de muur (nieuwbouw huis) en de ruimte kan echt makkelijk 77" hebben. Het is jammer dat het verschil van 65" naar 77" nog zo groot is en daardoor te duur wordt "+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• harley2009
-tom-562 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:52:
[...]

De C9 is o.a. bij Smits in Arnhem al uitverkocht (gisteren contact mee gehad). Die hebben nog wel de B9, en natuurlijk de CX
Volgens Smits had ik zaterdag de laatste gekocht. :)

• CyBeRSPiN
  • Nu online
sjorremans schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:02:
Wij gaan kijken op zo'n 4.5m afstand. Het liefst heb ik 77" maar dat vind ik gewoon nog niet te betalen :( Dus is het 65" geworden.

Ik heb het even uitgetekend op de muur (nieuwbouw huis) en de ruimte kan echt makkelijk 77" hebben. Het is jammer dat het verschil van 65" naar 77" nog zo groot is en daardoor te duur wordt "+
Same here. Maar je bank tijdelijk een paar meter naar voren zetten om die ene speciale film op een extra groot scherm te beleven kost niks ;)

• 030NL
  • Laatst online: 12-07-2023
Same here, ik vond de 65GX prima te betalen tov een C9 bijvoorbeeld, maar de stap naar 12 duims groter werd ineens wel heel gortig.

Ik merk nu (na twee weken) al dat die 65" begint te wennen (voorheen 50").....

• -tom-562
  • Laatst online: 09:03

-tom-562

Oliesjeik

harley2009 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Volgens Smits had ik zaterdag de laatste gekocht. :)
Grr :( :P ik zat gisterochtend op de site te kijken, en had het plan om ze te mailen/bellen. Kijk ik 's middags, is hij uit de webshop verdwenen (55"). Kort mailtje gestuurd, en ze willen een aanbod voor een 55CX maken, ik ben benieuwd...

Vaak bu'j te bang!

• mucuracat

Same here :) Verschil tussen 55 en 65 is ook groot, maar naar 77 is het huge... !! :'( Maybe next time :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Het is precies wat er al meer in dit topic hebben gezegd... een groter scherm went ontzettend snel. We gingen van een oude JVC led van 42 inch naar een 65GX. TV kijken is ineens weer bij de hele familie in! Maar na de eerste schrik van de omvang, denk ik nu dat een 77" ook wel had gepast haha

• 030NL
  • Laatst online: 12-07-2023
mucuracat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Same here :) Verschil tussen 55 en 65 is ook groot, maar naar 77 is het huge... !! :'( Maybe next time :)
Wat ook niet helpt, dan héb je eindelijk die lekkere 65-duims knaller binnen. Vouw je de papieren 'ophangmal' uit en blijkt deze ook voor de 77" te zijn. Dan kom je nóg een keer achter dat 77 eigenlijk de maat was. :D :X

• mucuracat
030NL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Wat ook niet helpt, dan héb je eindelijk die lekkere 65-duims knaller binnen. Vouw je de papieren 'ophangmal' uit en blijkt deze ook voor de 77" te zijn. Dan kom je nóg een keer achter dat 77 eigenlijk de maat was. :D :X
O, als je kijkt wat kan, dan 77+ ook mogelijk bij mij :9 Alleen wordt het geen oled ivm prijs.
Heb 65 gekozen om oled te kunnen kijken.

Zit er 5,5 a 6 meter van af. En muur waar het staat is 5 meter breed.. :)

• harley2009
-tom-562 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Grr :( :P ik zat gisterochtend op de site te kijken, en had het plan om ze te mailen/bellen. Kijk ik 's middags, is hij uit de webshop verdwenen (55"). Kort mailtje gestuurd, en ze willen een aanbod voor een 55CX maken, ik ben benieuwd...
Dan was ik het toch niet, volgens Smits had ik de laatste 65inch.

• mucuracat
-tom-562 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Denk aktie bij bol ??
https://www.bol.com/nl/p/...Tn9L8w.1_4.8.ProductTitle

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
HoppyF schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:50:
[...]

Probeer het eens alleen met audio device en TV. Dus zonder setupbox. Deze kunnen wel eens soortgelijke klachten veroorzaken.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Misschien een beetje onnodig panisch gedrag van mij, maar is er een manier om het rode Netflix logo op de homescreen en het oranje NPO logo op een of andere manier kleurloos te maken, of zelfs te doen laten verdwijnen?
Ik heb op het internet nogal wat horror verhalen gelezen over het inbranden hiervan (oranje/rood). Mijn vriendin zit erg vaak trailers te kijken op het Netflix homescreen, waar het logo groot in beeld is non-stop. Ik voorkom het liever mocht er ergens een trucje zijn.

Ik heb de optie al aan dat de tv statische content lager contrast geeft.

Ik heb de B9 nu ruim een week. Ben er echt heel blij mee! Vooral 's nachts echt meesterlijk. Overdag is het ook heel goed te doen met de reflecties in mijn lichte woonkamer.
pwh53 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:57:
[...]

probeer mediaplayer classic + madvr (hdr) eens
Wildfire schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Gooi zo'n film eens op een USB stick, sluit die aan op TV en gebruik dan de interne mediaplayer van de TV.

Ik speel alles op mijn 55C8 en 49SM9000 af met hun interne mediaplayer vanaf mijn NAS. Gaat prima. :)
Brutal1ty schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Niet aan de brightness komen ;) Hoogstwaarschijnlijk een kwestie van verkeerd settings op de laptop's GPU-drivers zoals RGB Full vs Limited, HDMI Black levels low vs high of een verkeerde combinatie hiervan.
Bedankt! Ik ga al deze opties even proberen komende dagen. Valt iets dat moet lukken. Ik zal het laten weten als ik een uitkomst heb.0

[ Voor 5% gewijzigd door Fuujii op 29-06-2020 19:22 ]

Pagina: 1 ... 293 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.