Ben benieuwd of de Ziggo go app ook voor de LG beschikbaar komt n.a.v. het nieuwsartikel op de homepage van vandaag
Daar is al heel lang vraag naar maar ik denk niet dat ziggo daar op zit te wachten. Dan gaat iedereen op de inlog van papa/mama kijken en verdampt hun abonnee bestand.Jamesl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:57:
Ben benieuwd of de Ziggo go app ook voor de LG beschikbaar komt n.a.v. het nieuwsartikel op de homepage van vandaag
Bij Plattetv. Begin mei ...Maarten810 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:11:
[...]
Nice gefeliciteerd! Waar heb je hem besteld?
Bij PlattetvOCTiMod schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:40:
[...]
Waar heb jij hem besteld?
Ik wacht al 7 weken op die van mij.
Ja maar die app komt dus nu naar Android tv en Apple tv dus waarom niet naar lg dan ook?Wren schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:03:
[...]
Daar is al heel lang vraag naar maar ik denk niet dat ziggo daar op zit te wachten. Dan gaat iedereen op de inlog van papa/mama kijken en verdampt hun abonnee bestand.
Tja,wie weetJamesl schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:00:
[...]
Ja maar die app komt dus nu naar Android tv en Apple tv dus waarom niet naar lg dan ook?
Maar ik lees nu pas dat:
"Om van de app gebruik te kunnen maken, is een vaste internetaansluiting van Ziggo noodzakelijk. In tegenstelling tot de mobiele Ziggo Go-app en het gebruik van de dienst via de browser op smartphones is de Ziggo Go-app voor de Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV niet buitenshuis te gebruiken en ook niet in andere EU-landen"
Zo dekken ze zich toch een beetje in.
Zelfde probleem hier sinds laatste update op mijn C8. Blijft óf hangen tijdens het opstarten van Videoland, óf wanneer alle titels in beeld komen kan ik niet bewegen. Tv een paar keer uit en aan helpt meestal. Hoop dat ze snel met een update komen.DON PAPA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
Ik heb sinds de laatste update van de Videoland app op de TV dat deze geregeld vast loopt tijdens het opstarten van deze app. Mijn C9 maakt via WiFi (5Ghz) verbinding (met netwerkkabel zelfde probleem) en alle andere app's (Netflix, Disney+) werken wel gewoon zonder problemen. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben ? Of weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen ?
Same here... Je kan de profielnamen niet meer aanklikkenDON PAPA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
Ik heb sinds de laatste update van de Videoland app op de TV dat deze geregeld vast loopt tijdens het opstarten van deze app. Mijn C9 maakt via WiFi (5Ghz) verbinding (met netwerkkabel zelfde probleem) en alle andere app's (Netflix, Disney+) werken wel gewoon zonder problemen. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben ? Of weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen ?
Sinds gisteren hier ook problemen! M'n vriendin verhelpt het issue door de TV uit/aan te zetten.DON PAPA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
[ Voor 4% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 30-06-2020 09:59 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:21
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Werkt hier ook niet goed op mijn C9!DON PAPA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
Zeker geen netwerk probleem want de rest werkt wel goed.
Videoland app opnieuw installeren werkt ook niet, kortom Videoland is bagger.
Zal een storing aanmelden bij Videoland (als dit kan....).
Update.
Chat met Videoland gehad, ze gaan mij een e-mail doorsturen voor contact met de technische dienst.
[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 30-06-2020 11:13 ]
@NSmans @wimpie007 @Chrisjuh_15 @HoppyF
Bedankt voor jullie berichten, met de meldingen dat jullie ook last hebben van dit probleem met de Videoland app op de TV. Ik had ook al contact met LG over de problemen met de Videoland app en zij hadden eerst het vermoeden dat het aan mijn netwerk zou liggen. Ik heb daarom nu jullie meldingen ook onder hun aandacht gebracht zodat ze kunnen lezen dat meer mensen last hebben van een niet goed werkende Videoland app, na de laatste update van de app. Ze hebben daar nog niet op gereageerd, maar als ik wat van ze hoor zal ik het hier melden. Ook ik was er al achter dat als je de tv even een paar seconden van de stroom haalt, de app het wel weer gewoon doet. Alleen de volgende dag heb je weer precies hetzelfde probleem. Ook dit heb ik door gegeven aan LG, hopelijk kan LG maken dat Videoland zo snel mogelijk met een oplossing gaat komen...
Bedankt voor jullie berichten, met de meldingen dat jullie ook last hebben van dit probleem met de Videoland app op de TV. Ik had ook al contact met LG over de problemen met de Videoland app en zij hadden eerst het vermoeden dat het aan mijn netwerk zou liggen. Ik heb daarom nu jullie meldingen ook onder hun aandacht gebracht zodat ze kunnen lezen dat meer mensen last hebben van een niet goed werkende Videoland app, na de laatste update van de app. Ze hebben daar nog niet op gereageerd, maar als ik wat van ze hoor zal ik het hier melden. Ook ik was er al achter dat als je de tv even een paar seconden van de stroom haalt, de app het wel weer gewoon doet. Alleen de volgende dag heb je weer precies hetzelfde probleem. Ook dit heb ik door gegeven aan LG, hopelijk kan LG maken dat Videoland zo snel mogelijk met een oplossing gaat komen...
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 30-06-2020 12:40 ]
Misschien bij videoland ook een melding maken? Zei zullen meer druk kunnen zetten, omdat dit klanten kost.DON PAPA schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:29:
Bedankt voor jullie berichten, met de meldingen dat jullie ook last hebben van dit probleem met de Videland app op de TV. Ik had ook al contact met LG over de problemen met de Videoland app en zij hadden eerst het vermoeden dat het aan mijn netwerk zou liggen. Ik heb daarom nu jullie meldingen ook onder hun aandacht gebracht zodat ze kunnen lezen dat meer mensen last hebben van een niet goed werkende Videoland app, na de laatste update van de app. Ze hebben daar nog niet op gereageerd, maar als ik wat van ze hoor zal ik het hier melden. Ook ik was er al achter dat als je de tv even een paar seconden van de stroom haalt, de app het wel weer gewoon doet. Alleen de volgende dag heb je weer precies hetzelfde probleem. Ook dit heb ik door gegeven aan LG, dus hopelijk kunnen zij maken dat Videoland hier snel met een oplossing voor gaat komen...
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb een case nummer bij Videoland en inmiddels de gevraagde informatie aan ze doorgeven zoals de klacht, model TV, firmware, versie Videoland app. enz.DON PAPA schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:29:
Nu afwachten!
Met de Qucikstart uit lijkt het probleem voorlopig opgelost te zijn.
Nog andere Tweakers hier die ook bij KPN/XS4ALL zitten en de Arris VIP5202 tv-ontvanger hebben? Hebben jullie al een werkende HDMI kabel (niet de originele van KPN/XS4ALL) gevonden waarbij HDR correct werkt (deep colour mode aan en UHD als beeldscherm instelling op de tv-ontvanger)?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
@MaXeRs
Heb je al een vervangende E9 kunnen kopen?
Vervelende is wel dat de voorraden afnemen en de E9 en C9 steeds moeilijker verkrijgbaar zijn.
Heb je al een vervangende E9 kunnen kopen?
Vervelende is wel dat de voorraden afnemen en de E9 en C9 steeds moeilijker verkrijgbaar zijn.
Ik heb sinds twee weken echt een heel raar probleem met de Switch en de HDMI poort aan de zijkant van onze C9. Hiervoor gebruiken we de bovenste HDMI (1) poort, de tweede gebruiken we voor naar de versterker. En dat werkt perfect. als ik op mijn ps4 pro speel of bluray afspeel gaat alles goed.
Het zit zo. Wij hebben een Nintendo switch die wij direct aansluiten op de TV. Dit omdat als wij hem aansluiten op onze Onkyo versterker meteen al het geluid wegvalt als je de tv en de versterker uit zet en in de ochtend bijv weer aanzet. Ik kan dan echt alles resetten. Dit heeft met HDMI-cec te maken en valt gewoon niet op te lossen.
Gelukkig stuurt de switch het geluid wel door naar de versterker, ook als is het stereo als hij op surround staat. (alle instellingen van HDMI staan goed tot aan Earc aan toe)
Er is alleen een nieuw probleem bij gekomen: Het geluid hapert, maar alleen van de switch als hij aangesloten staat op de tv. (Dus wel geluid via de versterker)
Als wij de switch op een andere tv aansluiten is er niets aan de hand.
Ik heb de hdmi kabel al vervangen
De houder waar de switch in zit al vervangen. (Ik heb twee houders)
Maar het geluid blijft haperen.
Verder valt me op dat de netflix app het dolby atmos signaal niet stuurt naar mijn Onkyo 676-e er is dan geen geluid. Zet ik hem over naar 5.1 doet alles. Ik heb overigs een Atmos opstelling. Het is niet bij 1 titel maar bij meerdere.
Het zit zo. Wij hebben een Nintendo switch die wij direct aansluiten op de TV. Dit omdat als wij hem aansluiten op onze Onkyo versterker meteen al het geluid wegvalt als je de tv en de versterker uit zet en in de ochtend bijv weer aanzet. Ik kan dan echt alles resetten. Dit heeft met HDMI-cec te maken en valt gewoon niet op te lossen.
Gelukkig stuurt de switch het geluid wel door naar de versterker, ook als is het stereo als hij op surround staat. (alle instellingen van HDMI staan goed tot aan Earc aan toe)
Er is alleen een nieuw probleem bij gekomen: Het geluid hapert, maar alleen van de switch als hij aangesloten staat op de tv. (Dus wel geluid via de versterker)
Als wij de switch op een andere tv aansluiten is er niets aan de hand.
Ik heb de hdmi kabel al vervangen
De houder waar de switch in zit al vervangen. (Ik heb twee houders)
Maar het geluid blijft haperen.
Verder valt me op dat de netflix app het dolby atmos signaal niet stuurt naar mijn Onkyo 676-e er is dan geen geluid. Zet ik hem over naar 5.1 doet alles. Ik heb overigs een Atmos opstelling. Het is niet bij 1 titel maar bij meerdere.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
@Dj Neo Ziggy misschien eens een HDMI CEC-killer tussen je Switch en je tv plaatsen dan?
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-06-2020 21:44 ]
Die optie kan je uitzetten op de switch, maar helaas. Ik ga morgen een andere HDMI poort proberen.
Via de versterker prachtig geluid, maar switch uit. Al het geluid ook van andere bronnen allemaal weg.
Power cycle van de versterker en hoppa weer geluid.
Via de versterker prachtig geluid, maar switch uit. Al het geluid ook van andere bronnen allemaal weg.
Power cycle van de versterker en hoppa weer geluid.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
En wat als je die CEC-killer tussen je versterker en tv plaatst, het probleem tussen versterker en tv had toch te maken met CEC?
Ik heb er al een hele zoektocht (o.a. hier en op het TM-forum) opzitten, maar ik ben ik bang dat ik met twee afstandsbedieningen blijf zitten? LG en T-mobile gaan geen vrienden worden. Ik weet dat een universeel exemplaar uitkomst zou bieden, maar ik vind het LG exemplaar een heerlijk apparaatje.
Klopt deze conclusie, alles via de LG-ab gaat hem niet worden? Betreft een GX overigens.
Afgezien van het feit dat overstap van XS4ALL naar TM de grootste fout ever was en ik direct mijn biezen pak zodra het contract afgelopen is . Nog 123 dagen and counting...
Klopt deze conclusie, alles via de LG-ab gaat hem niet worden? Betreft een GX overigens.
Afgezien van het feit dat overstap van XS4ALL naar TM de grootste fout ever was en ik direct mijn biezen pak zodra het contract afgelopen is . Nog 123 dagen and counting...
[ Voor 12% gewijzigd door 030NL op 01-07-2020 08:19 ]
Ligt aan T-Mobile dan. Hier KPN/Telfort en alles via de LG afstandbediening, ook geluid receiver. Werkt top.030NL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:17:
Ik heb er al een hele zoektocht (o.a. hier en op het TM-forum) opzitten, maar ik ben ik bang dat ik met twee afstandsbedieningen blijf zitten? LG en T-mobile gaan geen vrienden worden. Ik weet dat een universeel exemplaar uitkomst zou bieden, maar ik vind het LG exemplaar een heerlijk apparaatje.
@baronruud Hoezo ligt aan T-Mobile?
T-Mobile kan niet forceren dat LG met de magic remote hun tv-boxen ondersteunt. LG zelf zal dat toch moeten implementeren. LG kan op hun beurt natuurlijk ook niet voor alle mogelijke (toekomstige) tv boxen hun afstandsbediening geschikt maken. Wat ze wel hadden kunnen doen is er een echte learning remote van te maken m.b.v. IR codes die je 1 voor 1 aan knoppen toe kan wijzen mbv de afstandsbediening van de tv box. Waarom ze dat niet hebben gedaan? Dat blijft raden.
@030NL T-mobile zelf staat overigens zelf ook in de merkendatabase van LG, ben je alle combinaties daaronder afgegaan? (apparaataansluiting, decoder/OTT, dan de aanwijzingen volgen). Tip: ik ben bij het zoeken van een geschikte instelling voor mijn CanDig tv-box ook de T-mobile geprobeerd en daarop werkte deze ook deels, kans is dus dat deze ook door Kaon Media gemaakt is. Er zijn voor Kaon verschillende entries in de LG database.
Heb het zelf 2 maal opgelost door de echte fabrikant van de box te achterhalen en toen flink te zoeken in de ingebouwde LG database met merken, zo vond ik de geschikte instelling. (Kaon Media met de oude MZ-101 box en nieuwe MZ-102 box van Canal Digitaal). Het enige probleem is dat het behelpen blijft omdat de LG remote een aantal essentiele knoppen ontbeert, met name terugspoelen en een exit knop. Dus voor een snelle zap is de LG remote bruikbaar, voor wat de wat uitgebreidere bediening minder.
T-Mobile kan niet forceren dat LG met de magic remote hun tv-boxen ondersteunt. LG zelf zal dat toch moeten implementeren. LG kan op hun beurt natuurlijk ook niet voor alle mogelijke (toekomstige) tv boxen hun afstandsbediening geschikt maken. Wat ze wel hadden kunnen doen is er een echte learning remote van te maken m.b.v. IR codes die je 1 voor 1 aan knoppen toe kan wijzen mbv de afstandsbediening van de tv box. Waarom ze dat niet hebben gedaan? Dat blijft raden.
@030NL T-mobile zelf staat overigens zelf ook in de merkendatabase van LG, ben je alle combinaties daaronder afgegaan? (apparaataansluiting, decoder/OTT, dan de aanwijzingen volgen). Tip: ik ben bij het zoeken van een geschikte instelling voor mijn CanDig tv-box ook de T-mobile geprobeerd en daarop werkte deze ook deels, kans is dus dat deze ook door Kaon Media gemaakt is. Er zijn voor Kaon verschillende entries in de LG database.
Heb het zelf 2 maal opgelost door de echte fabrikant van de box te achterhalen en toen flink te zoeken in de ingebouwde LG database met merken, zo vond ik de geschikte instelling. (Kaon Media met de oude MZ-101 box en nieuwe MZ-102 box van Canal Digitaal). Het enige probleem is dat het behelpen blijft omdat de LG remote een aantal essentiele knoppen ontbeert, met name terugspoelen en een exit knop. Dus voor een snelle zap is de LG remote bruikbaar, voor wat de wat uitgebreidere bediening minder.
[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 01-07-2020 14:06 ]
Ik gaf alleen aan dat bij mij met KPN/Telfort de afstandbediening het wel doet. Hij heeft T-mobile, dus daar zal het wel aanliggen. In hoeverre ondersteuning onderling zit, lekker boeiend denk ik dan. Dat wou ik er alleen mee aangeven.... Het was maar om proberen te helpen, krijg je dit.Cap schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:48:
@baronruud Hoezo ligt aan T-Mobile?![]()
@030NL de T mobile box ( als het tenminste de Amino )
wordt gemaakt door Entone. Probeer die eens:
entone-68
entone-68
Copyright and left by SED...
Dit zou moeten werken. Ik zelf heb ook de gx icm tmobile en heb alles via 1 afstandsbedieningSED schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:
entone-68
Sweet! Hij werkt!SED schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:04:
entone-68
Many thanks aan iedereen voor de repons
Ach so, je bedoelde het net ff anders, prima toch? Het ligt er in die zin aan dat ie geen KPN heeft maar T-mobile ja. Maar dat helpt hem op zich niet verder dus ik leg vervolgens uit hoe het volgens mij werkt met die AB van LG en hoe je kan proberen andere apparaten werkend te krijgen, niks mis mee toch.baronruud schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:35:
[...]
Ik gaf alleen aan dat bij mij met KPN/Telfort de afstandbediening het wel doet. Hij heeft T-mobile, dus daar zal het wel aanliggen. In hoeverre ondersteuning onderling zit, lekker boeiend denk ik dan. Dat wou ik er alleen mee aangeven.... Het was maar om proberen te helpen, krijg je dit.
Geen anders LG OLED Tweakers bij KPN/XS4ALL die een andere HDMI kabel gebruiken ipv de standaard meegeleverde? Of is bij jullie die kabel van 1 meter wel lang genoeg?TRD07 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:05:
Nog andere Tweakers hier die ook bij KPN/XS4ALL zitten en de Arris VIP5202 tv-ontvanger hebben? Hebben jullie al een werkende HDMI kabel (niet de originele van KPN/XS4ALL) gevonden waarbij HDR correct werkt (deep colour mode aan en UHD als beeldscherm instelling op de tv-ontvanger)?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Mijn KPN kastje (via XS4all) ligt bovenop het dikke deel achterop de TV (55C9).TRD07 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:05:
[...]
Geen anders LG OLED Tweakers bij KPN/XS4ALL die een andere HDMI kabel gebruiken ipv de standaard meegeleverde? Of is bij jullie die kabel van 1 meter wel lang genoeg?
Ruimte zat want het is maar een klein kastje.
HDMI kabel is dus lang genoeg.
Jij hebt het nieuwste kastje dus de afmetingen en bijgeleverde kabel kunnen anders zijn.
Goede tip om het kastje daar te "verbergen".HoppyF schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Mijn KPN kastje (via XS4all) ligt bovenop het dikke deel achterop de TV (55C9).
Ruimte zat want het is maar een klein kastje.
HDMI kabel is dus lang genoeg.
Jij hebt het nieuwste kastje dus de afmetingen en bijgeleverde kabel kunnen anders zijn.
Daar is inderdaad ruimte genoeg voor.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Daarbij blijft de afstandsbediening (van het kastje) gewoon werken ook al is het kastje uit het zicht.Mr_Blobby schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:31:
[...]
Goede tip om het kastje daar te "verbergen".
Daar is inderdaad ruimte genoeg voor.
Uiteraard werkt de LG afstandsbediening ook met het TV kastje.
Hier een tevreden gebruiker van de CX65. Kom vanaf een Panasonic Plasma tv dus het verschil is enorm. Het enige wat me niet lukt is om te afstandsbediening ook voor andere apparaten in te stellen. Dit schijnt via device connector te gaan maar ik zie die optie nergens in het menu. Iemand een tip waar ik dit kan vinden?
Afhankelijk van de taal die je hebt ingesteld natuurlijk. Druk op de home knop en scrol via de horizontale app balk naar iets als apparaataansluitingForay schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:48:
Hier een tevreden gebruiker van de CX65. Kom vanaf een Panasonic Plasma tv dus het verschil is enorm. Het enige wat me niet lukt is om te afstandsbediening ook voor andere apparaten in te stellen. Dit schijnt via device connector te gaan maar ik zie die optie nergens in het menu. Iemand een tip waar ik dit kan vinden?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit lijkt me geen vlakke muur dus dat wordt wel een uitdaging.Gizzo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:58:
Heeft iemand een LG GX bevestigd op een bakstenen muur zoals hieronder? Of weet iemand of het uberhaupt mogelijk is.
[Afbeelding]
De muurbeugel krijg je misschien wel vlak gemonteerd met wat afstandsbusjes of iets dergelijks maar of de achterkant van de TV dan ook vlak te krijgen is weet ik niet.
@Gizzo het kan wel maar hoe wil je de kabels wegwerken? Met een zichtbare kabelgoot naar onder? Of kun je ook aan de andere kant van de muur komen om daar de kabels af te handelen?
Hij komt net zo strak te hangen als die schilderijen daar
En met de bijgeleverde muurbeugel hoeft ie niet perse 100% vlak. Je drukt de tv richting muur zover het kan, dan blijft ie ook wel goed zitten. Er zit wel een magneetsluiting in verwerkt als je hem dan helemaal aandrukt dan klikt ie vast.
En met de bijgeleverde muurbeugel hoeft ie niet perse 100% vlak. Je drukt de tv richting muur zover het kan, dan blijft ie ook wel goed zitten. Er zit wel een magneetsluiting in verwerkt als je hem dan helemaal aandrukt dan klikt ie vast.
[ Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-07-2020 19:10 ]
Die bobelige muur van hard rood steen lijkt me niet prettig voor de tv. Wat ik zou doen is een dunne plaat tegen de muur maken van een paar mm hardboard, multiplex of MDF die wat kleiner is dan de tv, zodat je de plaat vanaf de zijkant niet ziet. De plaat vlakt ter plekke de muur uit en zodat je de tv stevig en schadevrij kan ophangen. Ja hij zit dan een paar mm verder dan de muur (dikte vd plaat) maar hij zit wel stevig en zonder schade aan de muur.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 01-07-2020 19:17 ]
Niet echt nodig hoor zo’n plaat. Hij hangt aan een muurbeugel op ca 9cm vanaf de bovenkant, verder zit ie nergens vast aan de muur.
De kabels zullen met een kabelgoot weggewerkt worden. Wellicht niet de mooiste oplossing, maar ik wil niet gaan frezen in deze muur.CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:09:
@Gizzo het kan wel maar hoe wil je de kabels wegwerken? Met een zichtbare kabelgoot naar onder? Of kun je ook aan de andere kant van de muur komen om daar de kabels af te handelen?
Gebruik goede pluggen, fischer pluggen vind ik zelf de beste.
De pluggen die bijgeleverd worden is vaak wegwerp spul.
Ik heb hier een c8 hangen tegen een ongelijke muurGizzo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:58:
Heeft iemand een LG GX bevestigd op een bakstenen muur zoals hieronder? Of weet iemand of het uberhaupt mogelijk is.
[Afbeelding]
Ik heb hier eerst gekeken waar de tv kwam en toen de gaten geboord bv 10mm en toen met 16 mm iets op geboord een paar mm en toen met een ring en een uitvulbusjes (van verwarmingspijp) en toen weer een ring de 1e ring is voor dat je plug er niet uit draait.
Ik had hier het geluk dat de kelder er achter zit en daar lopen de kabels door heen
Let wel op dat je goede lengte bouten neemt ivm uitvullen
:strip_exif()/f/image/yc6R73gk4Ir6Xi4DIvwV2p0o.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is imo echter wel totaal anders dan een GX omdat het paneel zelf bij een C serie per definitie 5cm van de muur hangt ivm de dikke bult achterop. Bij de GX komt als geheel zeer dicht op de muur, waarbij het juist weer niet mooi kan zijn als ie op 1 plek dicht op de muur zit en op de andere plek (door de oneffenheden) bijna een cm van de muur. Vandaar mijn idee van een dun plankje erachter, dat naast stabiliseren/beschermen van de tv tegen de muur ook zorgt voor een zwevend effect.
Yes. Heb Fischer pluggen van 6mm met bijbehorende schroeven genomen.Goofy1978 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:43:
Gebruik goede pluggen, fischer pluggen vind ik zelf de beste.
Zijn ook nog eens een stuk kleiner en korter en in een stenen / betonnen muur meer dan voldoende. Draagkracht per plug is 20kg (steen) of 50kg (beton). En daar dan 8 van
Ik zoek eigenlijk pluggen voor een holle muur. Welke zouden jullie aanraden? Volgens mij is de binnenkant (waar het kozijn zit) van hout. Het frame tenminste.
[ Voor 10% gewijzigd door Koning-Admiraal op 01-07-2020 23:27 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Sinds dag 1 heb ik een slecht reproduceerbaar probleem met mijn 48CX.
De CX is aangesloten op een Sonos Beam en om onverklaarbare redenen valt het geluid soms weg na het uit en aanzetten van de tv. Na 2-3 pogingen aan/uit zetten komt het weer terug. Zowel met de CI kaart alswel diensten als Netflix blijft het geluid weg als het eenmaal weg is.
De CX is aangesloten op een Sonos Beam en om onverklaarbare redenen valt het geluid soms weg na het uit en aanzetten van de tv. Na 2-3 pogingen aan/uit zetten komt het weer terug. Zowel met de CI kaart alswel diensten als Netflix blijft het geluid weg als het eenmaal weg is.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
andere hdmi-kabel proberenMGSNK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 06:30:
Sinds dag 1 heb ik een slecht reproduceerbaar probleem net mijn 48CX.
Ik begin nu hetzelfde probleem te krijgen met m'n 65CX. Eerste weken nergens last van en nu wil het geluid via ARC naar m'n Denon ineens soms niet meer. Spelen met instellingen, aan en uit zetten etc helpt allemaal niet.MGSNK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 06:30:
Sinds dag 1 heb ik een slecht reproduceerbaar probleem met mijn 48CX.
HDMI kabels zijn helemaal nieuw en zijn HDMI 2.1 kabels....
Edit: op AVforums gelezen dat de Quick Resume functie wel eens een probleem zou kunnen zijn. Deze nu uitgezet, even aankijken. (bron)
[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 02-07-2020 09:45 ]
PSN: Sluuz
Kan je eens fotos maken van ALLE apps die je in die balk hebt staan( afgezien van netflix,amazon etc)?Foray schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:55:
Thanks maar die optie staat er dus niet tussen dat is het vreemde.
Thanks! Zojuist Quick Start uitgezetSluuz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:31:
[...]
Ik begin nu hetzelfde probleem te krijgen met m'n 65CX. Eerste weken nergens last van en nu wil het geluid via ARC naar m'n Denon ineens soms niet meer. Spelen met instellingen, aan en uit zetten etc helpt allemaal niet.
HDMI kabels zijn helemaal nieuw en zijn HDMI 2.1 kabels....
Edit: op AVforums gelezen dat de Quick Resume functie wel eens een probleem zou kunnen zijn. Deze nu uitgezet, even aankijken. (bron)
Kijk het de komende weken aan. Het is een slecht reproduceerbaar probleem
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Ik heb sinds vorige week de 65CX in huis, besteld via de ING rentepuntenshop.
Gisterenavond viel mij bij het kijken van Stranger Things S2 op NetFlix dat er aan de rechterkant een flink aantal pixels aan het flikkeren waren.Het was geen lijn, of vast groepje, denk ik. Heb vanochtend de tv even helemaal uit gehad, en het probleem lijkt nu weg. Iemand bekend met dit probleem?
Gisterenavond viel mij bij het kijken van Stranger Things S2 op NetFlix dat er aan de rechterkant een flink aantal pixels aan het flikkeren waren.Het was geen lijn, of vast groepje, denk ik. Heb vanochtend de tv even helemaal uit gehad, en het probleem lijkt nu weg. Iemand bekend met dit probleem?
- NAC Breda -
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
We hebben het al zo vaak over QuickStart gehad.MGSNK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:27:
[...]
Thanks! Zojuist Quick Start uitgezet
Kijk het de komende weken aan. Het is een slecht reproduceerbaar probleem
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Welke aflevering, minuut?Ritchie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:51:
Netflix premium neem ik aan?
9 vd 10 keer gaat het dan over problemen met de wifi,nu lijkt dat het ook geluids-problemen veroorzaakt,op een of andere manierHoppyF schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:56:
[...]
We hebben het al zo vaak over QuickStart gehad.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ja, dat is misschien nieuw maar als je QuickStart toch al uit had staan zou het niet opgevallen zijn.pwh53 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:59:
[...]
9 vd 10 keer gaat het dan over problemen met de wifi,nu lijkt dat het ook geluids-problemen veroorzaakt,op een of andere manier
Eigenlijk is die hele QuickStart functie overbodig.
Druk eens een drietal seconden op de instellingen knop of kies de onderste optie in je normale menu.Foray schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:55:
Thanks maar die optie staat er dus niet tussen dat is het vreemde.
Dan krijg je de "geavanceerde opties"
Copyright and left by SED...
lijkt ook dat het vaak icm een sonos is, de laatste wekenHoppyF schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:03:
[...]
Ja, dat is misschien nieuw maar als je QuickStart toch al uit had staan zou het niet opgevallen zijn.
Gistermiddag de CX 65 inch binnen. Wat een pracht! Heb alleen wat moeite om hem goed in te stellen voor normaal tv gebruik, oogt wat te donker. Heb de instellingen van Rtings gebruikt. Ik heb daarnaast ook begrepen dat de OLED light optie niet al te hoog gezet moet worden ivm hoger kans op inbrandingen. Klopt dit ook? Of kan ik hem rustig op 80 zetten?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Volg de eerder gegeven instellingen hier in dit topic voor de C9/ CX.sari-inc schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:31:
Gistermiddag de CX 65 inch binnen. Wat een pracht! Heb alleen wat moeite om hem goed in te stellen voor normaal tv gebruik, oogt wat te donker. Heb de instellingen van Rtings gebruikt. Ik heb daarnaast ook begrepen dat de OLED light optie niet al te hoog gezet moet worden ivm hoger kans op inbrandingen. Klopt dit ook? Of kan ik hem rustig op 80 zetten?
Profielen als ISF donkere/lichte kamer gebruiken, oled lampje hoeft niet aangepast te worden.
Kan me niet voorstellen dat deze instellingen bij jou te donker zouden ogen.
pak anders een basis-instelling die jij mooi vind,en maak daar vanuit kleine aanpassingen,bv warm2 > warm1,enz.tv-beelden op 80 is misschien wat aan de hoge kant ivm logo's,maar als je een bluray of uhd op welke manier dan ook kijkt,kan die gewoon op 100 als jij dat mooi vind.ondertitels bij hdr/dv (dv staat standaard op 50 meen ik zo laten bv.netflix) kunnen soms wat fel zijn,niet op gele ondertitels zetten,die kunnen voor problemen zorgen.sari-inc schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:31:
[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 02-07-2020 11:58 ]
Holle muur als zijnde holle wand? Daar geeft een zoekopdracht al heel snel oplossingen voor.Koning-Admiraal schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:21:
Ik zoek eigenlijk pluggen voor een holle muur. Welke zouden jullie aanraden? Volgens mij is de binnenkant (waar het kozijn zit) van hout. Het frame tenminste.
Wij gebruiken hier dit soort pluggen als er flink wat gewicht aan komt te hangen.
Testing, one, two ...
Fijn dat dat eerder besproken is, maar ik zie op het eerste gezicht geen directe link tussen standby functionaliteit en geluidsuitval.HoppyF schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:56:
[...]
We hebben het al zo vaak over QuickStart gehad.
Wifi kan ik nog in mee, andere apparaten hebben ook regelmatig wifi issues met sleep/standby modus.
Voorlopig lijken de problemen weg. Wat mij opvalt is dat het geluid na het aandoen van de tv pas na 4-5 seconden start, alsof er nog een hele boot sequence aan vooraf moet gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door MGSNK op 02-07-2020 13:46 ]
Die RTings review moet ik nog afkijken (gister mijn 55" CX opgehangen). Mijn instellingen zijn gebaseerd op die van HDTVTEST youtube channel. Het ligt er ook maar net aan welke modus hij gebruikt en de instellingen daarvan. Ik heb de gaming modus gister al volledig ingesteld volgens hun settings (met wat eigen aanpassingen daarna), Netflix schakelt automatisch over naar cinema optie en daar heb ik de instellingen ook beetje aangepast ook half volgens hun youtube channel. TV kijken gaat hij naar standaard en daar zijn de settings sowieso lager en idd soms wat donkerder. Wel is "standard" prima maar moet daar ook nog wat spelen met de instellingen. Ik merk dat Prime ook naar standaard overgaat als het om niet 4K materiaal gaat of HD materiaal (bv Greys Anatomy wat mijn vriendin daar kijkt op het moment). Moet het eens proberen met 4K content.sari-inc schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:31:
Voor gaming zeggen ze dat 100% prima is namelijk als HDR ingeschakeld wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 02-07-2020 13:57 ]
Ik had het dus nog niet uitstaan omdat ik geen problemen had met WiFi.HoppyF schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:03:
[...]
Ja, dat is misschien nieuw maar als je QuickStart toch al uit had staan zou het niet opgevallen zijn.
Maar nogmaals: mijn geluid werkte weer nadat ik het uitzette, maar dat is een test van 1 minuut geweest. Moet nog blijken of het nu weg blijft.
PSN: Sluuz
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je hoeft ook geen problemen met WiFi te hebben.Sluuz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:10:
[...]
Ik had het dus nog niet uitstaan omdat ik geen problemen had met WiFi.
Maar nogmaals: mijn geluid werkte weer nadat ik het uitzette, maar dat is een test van 1 minuut geweest. Moet nog blijken of het nu weg blijft.
Het advies is altijd om QuickStart uit te zetten ongeacht of je WiFi nu wel of niet gebruikt.
Het is wel te adviseren om WiFi wel te gebruiken omdat dit immers (bij deze LG OLED’s) snel en stabiel werkt.
Bedraad aansluiten mag wel maar biedt verder geen voordelen.
Of dit nu ook audio problemen kan voorkomen was nog niet bekend, dat moet dus nog blijken.
Wel eerder tegengekomen iets soortgelijks:Ritchie schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:51:
Mmore in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Lijkt eerder op content dan op een productiefout van de tv
Tja, zo'n Sonos heeft het er maar druk mee....MGSNK schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Voorlopig lijken de problemen weg. Wat mij opvalt is dat het geluid na het aandoen van de tv pas na 4-5 seconden start, alsof er nog een hele boot sequence aan vooraf moet gaan.
Laatste update : mijn c7 heeft kosteloos een nieuw scherm gekregen. Kudos naar kamera-expres en lg voor deze! Tv had al 17000 branduren erop zitten. Hier zei de monteur wel bij dat dit over de bepaalde limiet is die lg aanhoud. Maar toen hij lg belde voor goed keuring hoorde ik 17000 branduren ? 2017 toch ? Geen probleem akkoord👍🏻
Zie nu ook echt wat een verschil er in schermhelderheid is. Dit valt normaal niet op. Maar van een scherm van 17000 branduren naar een met 0 uren is Een immens verschil!
Vanavond weer is lekker genieten van een mooie hdr game😎
Als het over 3 jaar weer zover is heb ik toch 6 jaar een pracht tv gehad😁
Zie nu ook echt wat een verschil er in schermhelderheid is. Dit valt normaal niet op. Maar van een scherm van 17000 branduren naar een met 0 uren is Een immens verschil!
@BigDogg dat doen ze goed, geeft ook vertrouwen voor de toekomst dat ze niet lullig omgaan met garantie bij LG!
17.000 branduren in 3 jaar. Dat is 17.000 / 1095 = 15 per dag!BigDogg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:55:
Laatste update : mijn c7 heeft kosteloos een nieuw scherm gekregen. Kudos naar kamera-expres en lg voor deze! Tv had al 17000 branduren erop zitten. Hier zei de monteur wel bij dat dit over de bepaalde limiet is die lg aanhoud. Maar toen hij lg belde voor goed keuring hoorde ik 17000 branduren ? 2017 toch ? Geen probleem akkoord👍🏻
dan heb je lekker doorgekeken
[ Voor 79% gewijzigd door KingKoning op 02-07-2020 17:30 ]
Ja nogal hahah. Hij hangt ook in de woonkamer overdag vaak de kids of me vrouw tv aan het kijken. Savonds moet ik ook nog flink wat uurtjes gamen. En dan tikt het al aardig door😂 maar dan nog is het idd extreemKingKoning schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:29:
[...]
17.000 branduren in 3 jaar. Dat is 17.000 / 1095 = 15 per dag!
dan heb je lekker doorgekeken
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad veel branduren.BigDogg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:55:
Maar goed, netjes opgelost van Kamera Express en LG.
Dat mag ook wel eens gezegd worden want we weten dat het vervangen van een paneel meer kost dan een geheel nieuwe TV. Prijzen zijn pas nog genoemd.
Wellicht heb je een 2018/2019 paneel gekregen ipv een 2017 paneel.
Stond op de doos (als het goed is...).
Nu dus lekker verder kijken. Op naar de volgende 17000 uur!
Ook hier een hoop ergernis over de Videoland app. Dit helpt niet bepaald om de TV als een goede aankoop geaccepteerd te krijgen bij de madame.
Als je nu dan toch een nieuw paneel hebt zou ik wel OLED lampje een tikje lager zetten dan de vorige keer, scheelt toch weer heel wat aging-uurtjes, misschien kan je dan nog wel 6 jaar 16 uur per dag de tv aan hebben ipv 3 jaar voordat je je weer aan inbranden gaat storen. Dat kleine beetje minder helderheid went wel.BigDogg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:55:
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 02-07-2020 19:45 ]
Ben eigenlijk verrast dat er nog C7 panelen beschikbaar zijn. Zou verwachten dat ze deze niet meer produceren.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Ik denk niet dat het paneel is vervangen door een C7 paneelKoning-Admiraal schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:57:
Ben eigenlijk verrast dat er nog C7 panelen beschikbaar zijn. Zou verwachten dat ze deze niet meer produceren.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Denk ook niet dat het een 2017 paneel is.Brutal1ty schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:05:
[...]
Ik denk niet dat het paneel is vervangen door een C7 paneelDie zou dan letterlijk jaren ergens in een warenhuis hebben liggen verstoffen
Eerder 2018/2019.
Is lastig te zien zijn als @BigDogg geen foto heeft van de gegevens op de doos waar het nieuwe paneel in zat.
Wellicht is het te zien met een vergrootglas door de pixels te bekijken.
De vorm van de pixels zegt iets over het jaar.
In ieder geval zal dit paneel weer een paar jaar mee moeten gaan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ligt niet aan de LG TV maar aan Videoland.marteltor schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:15:
Ook hier een hoop ergernis over de Videoland app. Dit helpt niet bepaald om de TV als een goede aankoop geaccepteerd te krijgen bij de madame.
Met name de app.
De app was een week (of twee) geleden nog prima.
Na het updaten naar versie 3.1.1 (84) is het fout gegaan.
Dinsdag heb ik een case nummer van Videoland gekregen en ingevuld teruggestuurd.
Nog geen antwoord ontvangen over de voortgang.
Kan wel even duren.
Laat anders door Videoland ook een melding maken bij de tweede lijn.
Via de chat kan dit.
Hoe meer mensen er klagen hoe hoger de prioriteit!
Beste <naam>,
Dank voor je chat bericht! Balen dat je problemen hebt met je LG smart-tv. Hieronder nog wat tips die je kan doorlopen.
Zit je in de app op de smart-tv? Log dan eens uit en koppel je televisie opnieuw. Hier vind je hoe je dat kunt doen.
Haal de smart tv voor minimaal 60 seconden van de stroom door de stekker van de smart-tv uit het stopcontact te halen.
Indien mogelijk, probeer de Videoland app opnieuw te installeren.
Het is van belang dat de firmware van je televisie up-to-date is. Controleer of dit het geval is. Als je niet weet waar je dit kunt vinden, ga dan naar de website van de fabrikant.
Omdat we continu bezig zijn met het verbeteren van onze diensten, kan het zijn dat er een nieuwe(re) versie van de app beschikbaar is. Kijk dit na.
Gebruik je een homeplug? Dan kan het zijn dat Videoland niet optimaal werkt. We adviseren dan om je televisie bekabeld met het internet te verbinden.
Kom je er met deze stappen niet uit dan is verder onderzoek nodig. Hiervoor is extra informatie van je nodig, zonder deze informatie kunnen we jouw melding niet verder uitzoeken:
Een uitgebreide uitleg van het probleem
Het modelnummer van je televisie
De firm- of softwareversie die op je televisie staat
Videoland app versie (te vinden via de 'klantenservice button' in de app)
Bij welke film en/of serie ervaar je afspeelproblemen
Wat is het tijdstip waarop je afspeelproblemen ervaart
Je IP adres (www.watismijnip.nl)
Is je smart-tv met een kabel direct op het modem aangesloten?
Een schermafdruk van je internetsnelheid (www.speedtest.net)
Heb je ook op andere apparaten, zoals op je computer of telefoon/tablet, last van dit probleem?
Een telefoonnummer waar we je eventueel op kunnen bereiken
Heb je nog andere vragen?
Neem dan gerust opnieuw contact op. Je kunt ook hier klikken om naar onze hulppagina te gaan. Daar vind je overigens ook op welke manieren je ons nog meer kunt bereiken.
Groet,
<naam>
Videoland Klantenservice
www.videoland.com
Helaas ben ik bang toch echt een 7 serie panel. Stond namelijk echt 65c7 op de doos en een sticker. Wel was die unit. Tegen burn in wel een tikkie kleiner dus iig dat is op zijn minst aangepast.HoppyF schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:23:
[...]
Denk ook niet dat het een 2017 paneel is.
Eerder 2018/2019.
Is lastig te zien zijn als @BigDogg geen foto heeft van de gegevens op de doos waar het nieuwe paneel in zat.
Wellicht is het te zien met een vergrootglas door de pixels te bekijken.
De vorm van de pixels zegt iets over het jaar.
In ieder geval zal dit paneel weer een paar jaar mee moeten gaan.
En dat menen jullie niet was een nieuwe goedkoper ?! En ik wilde zo fucking graag een 2019 model had er makkelijk 500 euro bijgegeven.
Die meneer van ce repair had ik van alles uitgevragen die had het over iets van 1200 voor het paneel alleen al. Geen idee wat daar nog bij komt aan voorrijd kosten etc.
Lijkt me ook helemaal niet gek, doodnormaal voor fabrikanten om een voorraadje reserveonderdelen aan te houden, zeker voor premium apparatuur die nog in of dicht tegen de garantieperiode zit...
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-07-2020 21:32 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Als het erop stond zal het ook wel zo zijn.BigDogg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:50:
[...]
Helaas ben ik bang toch echt een 7 serie panel. Stond namelijk echt 65c7 op de doos en een sticker. Wel was die unit. Tegen burn in wel een tikkie kleiner dus iig dat is op zijn minst aangepast.
En dat menen jullie niet was een nieuwe goedkoper ?! En ik wilde zo fucking graag een 2019 model had er makkelijk 500 euro bijgegeven.
Die meneer van ce repair had ik van alles uitgevragen die had het over iets van 1200 voor het paneel alleen al. Geen idee wat daar nog bij komt aan voorrijd kosten etc.
Een nieuw paneel is duur, recent liet @MaXeRs weten dat een 55 inch E9 paneel al €1200 moest gaan kosten. Dat is zonder arbeid en voorrijkosten!
Een 65 inch zal dus nog duurder zijn.
Ik denk dat je met €500 bijbetalen ook had kunnen omruilen mits de winkel hieraan zou willen meewerken.
Nu kan dit niet meer maar kun je wel weer jaren blijven kijken.
Fabrikanten houden wel voorraden met onderdelen aan voor oudere modellen maar stapelen ze niet oneindig op in de magazijnen. Voorraad kost veel geld en als de modellen te oud gaan worden lonen dit soort reparaties vele jaren later niet meer.
Op een gegeven moment is dus de oude voorraad panelen op maar kan er soms wel een nieuwer paneel geplaatst worden in een oud model.
Ik zie hiee regelmatig de term "oled lampje lager zetten". Of warm1, warm2 aanmaken etc
Welk menu heb ik gemist dan? Snap niet waar jullie het over hebben?
Welk menu heb ik gemist dan? Snap niet waar jullie het over hebben?
@phenomic ik raad je aan de handleiding van de tv eens door te nemen, in dit geval de beeldinstellingen.
Nieuwe firmware update voor de X modellen.
LG adds FreeSync Premium to its 2020 CX, GX and WX OLED TV's in update
Edit: Even snel gekeken, maar ik kom de update nog niet tegen in NL op de LG site.
LG adds FreeSync Premium to its 2020 CX, GX and WX OLED TV's in update
https://www.neogaf.com/th...ed-tvs-in-update.1552830/Version 03.10.20
1. Improvement
1) Apple AirPlay improvements
2) Support AMD FreeSync
3) Sport Alert improvements
4) Support ATSC 3.0 (WX/GX Model only)
2. Applicable model list
OLED65WXPUA
OLED55GXPUA
OLED65GXPUA
OLED77GXPUA
OLED55CXPUA
OLED65CXPUA
OLED77CXPUA
OLED55CXAUA
OLED65CXAUA
OLED77CXAUA
Edit: Even snel gekeken, maar ik kom de update nog niet tegen in NL op de LG site.
[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 03-07-2020 14:11 ]
Mijn huidige Pioneer Kuro plasma tv (last of it's kind) kan weergeven met 50, 60, 72, 75 en 100 Hz, afhankelijk van het bronsignaal. Nu wil ik graag voor mijn nieuwe OLED-setup (waarschijnlijk LG) zelf bepalen met hoeveel Hz het beeld wordt weergegeven. Ik ga namelijk een zelfbouw HTPC erop aansluiten met frameinterpolatie software. Welke mogelijkheden heb ik dan met een LG OLED tv van de X generatie? Wat is het frequentiebereik? Kan ik elke frequentie binnen het frequentiebereik kiezen of zijn er alleen bepaalde vaste standen zoals 24, 25, 50, 60, 72, 100 en 120 Hz?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
LG ondersteunt VRR (variable refresh rate) waarmee de rate van de bron dus overgenomen wordt.-Moondust- schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:02:
Mijn huidige Pioneer Kuro plasma tv (last of it's kind) kan weergeven met 50, 60, 72, 75 en 100 Hz, afhankelijk van het bronsignaal. Nu wil ik graag voor mijn nieuwe OLED-setup (waarschijnlijk LG) zelf bepalen met hoeveel Hz het beeld wordt weergegeven. Ik ga namelijk een zelfbouw HTPC erop aansluiten met frameinterpolatie software. Welke mogelijkheden heb ik dan met een LG OLED tv van de X generatie? Wat is het frequentiebereik? Kan ik elke frequentie binnen het frequentiebereik kiezen of zijn er alleen bepaalde vaste standen zoals 24, 25, 50, 60, 72, 100 en 120 Hz?
Hoe dit er in de praktijk uitziet weet ik niet maar de specificaties vermelden dit wel.
Is er een bepaalde reden voor dat je dit graag wilt?
Vrr is continu variabel wat je voornamelijk bij games wil, bij pc heb je dan gsync van nvidia en freesync premium met lfc sinds kort op de CX. Vroeger met htpc wilde je 23,9 hz ondersteuning van de tv voor films. LG doet standaard 5x pull up, het zal ook er aan liggen wat je grafische kaart uit stuurt icm wat de tv ondersteund. Misschien even zoeken op een EDID dump van de oled wat er geadverteerd wordt aan ondersteunde frequenties
Het antwoord van LG over de problemen met de Videoland app
Beste,
Bedankt voor uw reactie en de bijgevoegde links.
Wij hebben dit intern getest en ook bij ons crasht de app bij het opstarten. Soms is het wel mogelijk om bij het inlogscherm te komen, maar is het niet mogelijk om iets te selecteren of tekst in te voeren.
Het is zo dat wij de app van videoland niet ontwikkelen, wij leveren enkel het platform. Dat neemt niet weg dat wij u een zo prettig mogelijke gebruikerservaring willen leveren. Daarom zullen wij Videoland (RTL) hierop attenderen en wij vragen u hetzelfde te doen zodat de app zo snel mogelijk weer werkt en uw tv weer volledig kunt benutten.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om ons een berichtje te sturen. We helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Beste,
Wij hebben dit intern getest en ook bij ons crasht de app bij het opstarten. Soms is het wel mogelijk om bij het inlogscherm te komen, maar is het niet mogelijk om iets te selecteren of tekst in te voeren.
Het is zo dat wij de app van videoland niet ontwikkelen, wij leveren enkel het platform. Dat neemt niet weg dat wij u een zo prettig mogelijke gebruikerservaring willen leveren. Daarom zullen wij Videoland (RTL) hierop attenderen en wij vragen u hetzelfde te doen zodat de app zo snel mogelijk weer werkt en uw tv weer volledig kunt benutten.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om ons een berichtje te sturen. We helpen u graag.
Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
In ieder geval het bewijs dat wij hier niet gek zijn.DON PAPA schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:40:
Het antwoord van LG over de problemen met de Videoland app
Beste,
Met vriendelijke groet,
LG Electronics Benelux
Ik had ook geen oplossing van LG verwacht.
Ik heb nog geen antwoord van Videoland op de aangemelde case eerder deze week.
Bijna drie jaar geleden een LG B6 gekocht (55 inch). Heel tevreden mee. Half jaar geleden kwam er een vreemd probleem, de twee helften van het scherm (links/rechts) hadden een iets andere helderheid/kleurinstelling. Bij bewegende beelden viel het niet op maar bij een egale kleur over het hele scherm (voetbal bijvoorbeeld) was het heel duidelijk.
Was blij verrast dat na wat mailwerk iemand langs kwam en in mijn huis het paneel van de tv heeft vervangen, kosteloos.
Nu dus ongeveer half jaar later nieuw probleem. Af en toe gooit hij een zwart frame ertussendoor. De ene dag helemaal niet, de andere elke vijf minuten. Hij lijkt het meer te hebben wanneer ik de smart-tv functie gebruik zoals de netflix app en minder als ik stream via mijn chromecast ultra. Iemand anders zoiets eerder tegengekomen? Eigenlijk geen zin om weer naar LG te gaan omdat ze eerst vijf keer vragen of je de tv gereset hebt, probeer de stekker eruit te trekken etc. etc.
Was blij verrast dat na wat mailwerk iemand langs kwam en in mijn huis het paneel van de tv heeft vervangen, kosteloos.
Nu dus ongeveer half jaar later nieuw probleem. Af en toe gooit hij een zwart frame ertussendoor. De ene dag helemaal niet, de andere elke vijf minuten. Hij lijkt het meer te hebben wanneer ik de smart-tv functie gebruik zoals de netflix app en minder als ik stream via mijn chromecast ultra. Iemand anders zoiets eerder tegengekomen? Eigenlijk geen zin om weer naar LG te gaan omdat ze eerst vijf keer vragen of je de tv gereset hebt, probeer de stekker eruit te trekken etc. etc.
Xiaomi heeft 2 juli een OLED TV aangekondigd, Mi TV Master Series. Als ze de specs kunnen waarmaken dan is t me d'r eentje ..
nieuws: Xiaomi toont Mi TV Master Series met 120Hz-oledpaneel van 65"
Zo te zien is het filmpje een reclame voor een tv?mucuracat schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:35:
Zag vandaag voor het eerst HLG HDR melding rechtsboven. Bij een youtube filmpje. [Afbeelding]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B7
- LG OLED C6D
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG OLED evo C4
- LG W8
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED C7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Blijkbaar de zoveelste Android TV met gewoon een OLED paneel van LG Display.dabachata schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 01:40:
Xiaomi heeft 2 juli een OLED TV aangekondigd, Mi TV Master Series. Als ze de specs kunnen waarmaken dan is t me d'r eentje ..
Daarmee ga je LG echt niet verslaan.
Met Xiaomi zou ik dat ook niet verwachten nee, maar is het niet zo dat Panasonic, Philips en soms Sony m.b.t. bepaalde functies door hun processing LG wel voorbij gaan ondanks dat ze hun exacte panelen gebruiken?HoppyF schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Blijkbaar de zoveelste Android TV met gewoon een OLED paneel van LG Display.
Daarmee ga je LG echt niet verslaan.
Ik doel daarmee vooral op extra helderheid (Panasonic) en bepaalde motion processing (Sony)? Ik weet wel dat er geen één OLED wordt aangeboden door de andere merken die een degelijke lage input lag en goede game mode heeft (en game-gerelateerde functies) als LG. Waar zij zo'n grote voorsprong hebben dat ik áltijd een LG zou kiezen boven alle concurrenten
Uiteraard is dat zo. Een tv is nu eenmaal meer dan een paneel.
Is inmiddels het gehaat al gekeerd voor de CX tov de C9. Nu blijkt dat de CX Freesync premium met LFC ondersteund.
Wat bedoel je preciesaschja schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:06:
Is inmiddels het gehaat al gekeerd voor de CX tov de C9. Nu blijkt dat de CX Freesync premium met LFC ondersteund.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.