dat heb ik nooit gezien. welke filmpje als ik vragen mag? linkje?mucuracat schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:35:
Zag vandaag voor het eerst HLG HDR melding rechtsboven. Bij een youtube filmpje. [Afbeelding]
Gewoon even zoeken op YouTube naar "HLG HDR" dan vind je meerdere filmpjesHamazaki schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:28:
[...]dat heb ik nooit gezien. welke filmpje als ik vragen mag? linkje?
[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 04-07-2020 19:23 ]
Dat de CX een stap terug zou zijn ten opzichte van de C9. De ongekende run op de C9, omdat de CX geen upgrade zou zijn. Gaat het tij nu veranderen met de komst van Freesync Premium en LFC voor de CX? Waar het nu lijkt dat de C9 dit niet zal krijgen. Met betrekking tot next gen consoles krijgt de CX nu wel een boost.Help!!!! schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:22:
[...]
Wat bedoel je preciesWelke tv wordt waarom gehaat en waarom is dat gekeerd
Ik zat laatst een filmpje te kijken van onze vriend Vincent Theo Teoh (wie kent 'em niet) waar de LG CX en Samsung Q95T met elkaar vergeleken worden en daar viel mij iets op wat de (maximale) helderheid aangaat waar ik al langer het vermoeden van had...
Als eerste het 'captain obvious' moment; op een 100% wit vlak komen de OLED TV's niet zover wat helderheid betreft. 150 nits is al heel wat, met 200 nits als uitzondering. Dat is nog steeds boven de industrie standaard voor SDR content en alleen in sommige scenarios tijdens HDR content of in een héél erg lichte kamer kan dit negatief opvallen. Voor zover niks nieuws dus en hier een screenshot om het te bevestigen:
:strip_exif()/f/image/i28qkeK5Bc1dNgpd2AtdhZ2P.jpg?f=fotoalbum_medium)
Maar je zou denken na alle metingen en vooral de zeer accurate napraat praktijken van alle forumhelden op het www, dat bij een 70% wit window het voordeel nog steeds aan de kant van de QLED zou liggen toch? Wel nu, bekijk het volgende screenshot eens;
:strip_exif()/f/image/SAKjtrwJCRQElUnGetvzlUIN.jpg?f=fotoalbum_medium)
De (ongeveer, of groter dan zelfs?) 70% grote witte bol is nu meer helder op de CX dan op de Q95T. En dat is gek! Of toch niet? Beide schermen zijn gekalibreerd en daar gebeurd het dan ook. Bij de Q95T (en meeste andere LCD TV's) neemt maximale helderheid erg veel af wanneer ze goed worden ingesteld, iets wat bij de LG OLED panelen veel minder het geval is. Dat viel mij al op toen ik 2 jaar geleden mijn 65B6 en 75XF9005 naast elkaar zetten. Tijdens HDR content was de B6 in de meeste gevallen beduidende meer helder dan de XF9005.
Dat betekent dus ook dat de algemene consensus wat helderheid betreft veelal fout is, want heel veel eigenaren van een high-end LCD TV stellen deze wel goed in of laten de TV zelfs kalibreren en denken dat de helderheid die ze zien ver boven die van een OLED TV ligt. En zo is er binnen no-time een vertekend beeld onstaan bij TV eigenaren, een beeld dat een eigen leven is leiden alsof het de enige waarheid is. Hoe we toch allemaal gek gemaakt worden...
Als eerste het 'captain obvious' moment; op een 100% wit vlak komen de OLED TV's niet zover wat helderheid betreft. 150 nits is al heel wat, met 200 nits als uitzondering. Dat is nog steeds boven de industrie standaard voor SDR content en alleen in sommige scenarios tijdens HDR content of in een héél erg lichte kamer kan dit negatief opvallen. Voor zover niks nieuws dus en hier een screenshot om het te bevestigen:
:strip_exif()/f/image/i28qkeK5Bc1dNgpd2AtdhZ2P.jpg?f=fotoalbum_medium)
Maar je zou denken na alle metingen en vooral de zeer accurate napraat praktijken van alle forumhelden op het www, dat bij een 70% wit window het voordeel nog steeds aan de kant van de QLED zou liggen toch? Wel nu, bekijk het volgende screenshot eens;
:strip_exif()/f/image/SAKjtrwJCRQElUnGetvzlUIN.jpg?f=fotoalbum_medium)
De (ongeveer, of groter dan zelfs?) 70% grote witte bol is nu meer helder op de CX dan op de Q95T. En dat is gek! Of toch niet? Beide schermen zijn gekalibreerd en daar gebeurd het dan ook. Bij de Q95T (en meeste andere LCD TV's) neemt maximale helderheid erg veel af wanneer ze goed worden ingesteld, iets wat bij de LG OLED panelen veel minder het geval is. Dat viel mij al op toen ik 2 jaar geleden mijn 65B6 en 75XF9005 naast elkaar zetten. Tijdens HDR content was de B6 in de meeste gevallen beduidende meer helder dan de XF9005.
Dat betekent dus ook dat de algemene consensus wat helderheid betreft veelal fout is, want heel veel eigenaren van een high-end LCD TV stellen deze wel goed in of laten de TV zelfs kalibreren en denken dat de helderheid die ze zien ver boven die van een OLED TV ligt. En zo is er binnen no-time een vertekend beeld onstaan bij TV eigenaren, een beeld dat een eigen leven is leiden alsof het de enige waarheid is. Hoe we toch allemaal gek gemaakt worden...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Vraagje voor de gamers: wat doen jullie met de OLED lamp-instelling? Hij staat hier nu op 60 met Gamma op 2.2, contrast op 80 en kleur op 'gemiddeld'.
OLED light zet je zo dat het voor jou prettig kijken is. Daar is geen algemene juiste setting voor. Voor contrast wel en die zou ik op 85 zetten. Een gamma van 2.2 is goed overdag, voor een verduisterde ruimte kan je 2.4 overwegen.Yonix schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:58:
Vraagje voor de gamers: wat doen jullie met de OLED lamp-instelling? Hij staat hier nu op 60 met Gamma op 2.2, contrast op 80 en kleur op 'gemiddeld'.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 10:54
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Vincent Teoh neem ik aan?Major_ton schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:52:
Ik zat laatst een filmpje te kijken van onze vriend Vincent Theo (wie kent 'em niet) waar de LG CX en Samsung Q95T met elkaar vergeleken worden en daar viel mij iets op wat de (maximale) helderheid aangaat waar ik al langer het vermoeden van had...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit soort vergelijkingen zijn al vaak gemaakt met voorgaande modellen LG OLED’s en QLED’s.
Uiteindelijk gaat het er niet om wat je precies meet maar meer met wat je ziet en ervaart.
Daarmee scoort OLED beter.
Als je mensen “blind” TV’s laat vergelijken zonder dat ze weten naar wel merk of model ze kijken, zullen ze ook voor OLED kiezen.
Die maximale nits waarden zeggen mij weinig.
Net zoiets als bij beveiligingscamera’s de camera nemen met de meeste MP’s en dan niet begrijpen waarom het beeld (vooral ‘s nachts) zo slecht is.
Dat heeft dan weer te maken met de lens en lichtgevoeligheid van de beeldsensor.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je naar het geheel moet kijken en niet naar één onderdeel.
Laten we middelen en gaan voor Vincent TiejooHoppyF schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:04:
[...]
Vincent Teoh neem ik aan?![]()
Dit soort vergelijkingen zijn al vaak gemaakt met voorgaande modellen LG OLED’s en QLED’s.
Uiteindelijk gaat het er niet om wat je precies meet maar meer met wat je ziet en ervaart.
Daarmee scoort OLED beter.
Als je mensen “blind” TV’s laat vergelijken zonder dat ze weten naar wel merk of model ze kijken, zullen ze ook voor OLED kiezen.
Die maximale nits waarden zeggen mij weinig.
Net zoiets als bij beveiligingscamera’s de camera nemen met de meeste MP’s en dan niet begrijpen waarom het beeld (vooral ‘s nachts) zo slecht is.
Dat heeft dan weer te maken met de lens en lichtgevoeligheid van de beeldsensor.
Waarmee ik maar wil zeggen dat je naar het geheel moet kijken en niet naar één onderdeel.

- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Was maar een grapje!Major_ton schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:07:
[...]
Laten we middelen en gaan voor Vincent TiejooGelijk heb je inderdaad, ik pas het aan. Hij is te droog om zijn naam verkeerd te spellen.
Vincent Teoh is een prima reviewer (professional calibrator and TV reviewer zoals hij zelf altijd razendsnel zegt...). Zijn droge humor is ook geweldig, alleen daarvoor zou je zijn video’s al gaan bekijken.
Zo is het. Hij zal de eerste (en enige) Youtuber zijn waar ik een T-shirt van koop, dan wel met zijn gezicht erop natuurlijkHoppyF schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 22:23:
[...]
Was maar een grapje!
Vincent Teoh is een prima reviewer (professional calibrator and TV reviewer zoals hij zelf altijd razendsnel zegt...). Zijn droge humor is ook geweldig, alleen daarvoor zou je zijn video’s al gaan bekijken.

Is dit niet een gevalletje van peak vs sustained? Want je kan gerust op deze twee panelen gekalibreerd en wel een voetbal of ijshockey wedstrijd aanzetten en dan weet ik vrijwel zeker dat de OLED het behoorlijk af moet leggen m.b.t. de helderheid. Zo'n groeiende bol is leuk, maar érg kort in beeld natuurlijk gezien deze meteen doorgroeit naar fullscreen. Dit gaat zelfs dermate snel dat je ook niet kan beoordelen of de ABL er in schiet omdat de window te groot wordt of omdat de 70% window te lang wordt aangehouden. Of denk ik nou heel erg scheef?Major_ton schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:52:
Ik zat laatst een filmpje te kijken van onze vriend Vincent Theo Teoh (wie kent 'em niet) waar de LG CX en Samsung Q95T met elkaar vergeleken worden en daar viel mij iets op wat de (maximale) helderheid aangaat waar ik al langer het vermoeden van had...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je denkt niet heel erg scheef en eigenlijk is je redenatie zeer logisch. Ik weet het niet 100% zeler, maar volgens mij werkt de ABL op basis van de hoeveelheid spanning die geleverd kan worden aan het totale paneel. Een hogere helderheid betekent meer spanning en een groter oppervlak van helderheid ook. Ga je het oppervak én de helderheid tegelijk opschroeven dan zal de maximale spanning snel bereikt zijn en daarmee de maximale helderheid beperkt zijn. Dat zou betekenen dat de ABL instant werkt zonder een (korte) piekspanning om vervolgens in te storten. Maar nogmaals, dat weet ik niet zeker en het is het testen waard.Brutal1ty schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:12:
[...]
Is dit niet een gevalletje van peak vs sustained? Want je kan gerust op deze twee panelen gekalibreerd en wel een voetbal of ijshockey wedstrijd aanzetten en dan weet ik vrijwel zeker dat de OLED het behoorlijk af moet leggen m.b.t. de helderheid. Zo'n groeiende bol is leuk, maar érg kort in beeld natuurlijk gezien deze meteen doorgroeit naar fullscreen. Dit gaat zelfs dermate snel dat je ook niet kan beoordelen of de ABL er in schiet omdat de window te groot wordt of omdat de 70% window te lang wordt aangehouden. Of denk ik nou heel erg scheef?
Ik heb de OLED55GX6LA gekocht, deze komt met muurbeugel maar ik wil hem toch eerst met TV voetjes gebruiken, op de LG side kom ik niet geen voetjes tegen, wel meerdere reviews gezien van deze TV waar hij ook op voetjes staat. Kwam wel deze tegen, maar betwijfel of dit past:
https://www.onlinekabelsh...voor-schermen-tot-70-inch
Iemand ervaring met de aankoop van een Galary LG TV voetjes ?
Ahhh klinkt logisch inderdaad. Ik had wel begrepen dat ABL bij OLED voornamelijk zo 'agressief' is ingesteld om de temperatuur in bedwang te houden en te voorkomen dat hitte voor snellere pixel degradatie of andere problemen zorgt dus wat je zegt sluit daar wel netjes bij aanMajor_ton schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:28:
[...]
Je denkt niet heel erg scheef en eigenlijk is je redenatie zeer logisch. Ik weet het niet 100% zeler, maar volgens mij werkt de ABL op basis van de hoeveelheid spanning die geleverd kan worden aan het totale paneel. Een hogere helderheid betekent meer spanning en een groter oppervlak van helderheid ook. Ga je het oppervak én de helderheid tegelijk opschroeven dan zal de maximale spanning snel bereikt zijn en daarmee de maximale helderheid beperkt zijn. Dat zou betekenen dat de ABL instant werkt zonder een (korte) piekspanning om vervolgens in te storten. Maar nogmaals, dat weet ik niet zeker en het is het testen waard.
Ik moet ook zeggen dat in 'real life content' ik van wat ik heb gezien (veel te weinig helaas nog
Kom van een panasonic 50ST50 plasma en heb nu de 55C9. En voor mijn gevoel branden mijn retina's er nu al uit bij heldere beelden dus wil niet weten hoe fel een LCD is.
's avonds in een relatief donkere kamer heb ik met Dark Room mode de Oled Light volgensmij maar op 35 ofzo staan. En dan vindt mijn vriendin en ik de TV al heel helder.
Overdag gebruik ik Dark Room mode of Bright Room mode en heb Oled Light niet veel hoger misschien 45 ofzo.
Voor nu maak ik me dus niet zoveel 'zorgen' over de nits verschillen tussen OLED en QLED
's avonds in een relatief donkere kamer heb ik met Dark Room mode de Oled Light volgensmij maar op 35 ofzo staan. En dan vindt mijn vriendin en ik de TV al heel helder.
Overdag gebruik ik Dark Room mode of Bright Room mode en heb Oled Light niet veel hoger misschien 45 ofzo.
Voor nu maak ik me dus niet zoveel 'zorgen' over de nits verschillen tussen OLED en QLED
[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 05-07-2020 09:02 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb dezelfde tv gisteren gekocht via ING rentepunten en zat met dezelfde vraag. LG AN-gxdv55 is de officiële stand en staat nu voor 141-150 euro op enkele Nederlandse websites. Echter zie ik hem voor 99 euro staan op enkele Franse/Belgische websites zoals Fnac en Laredoute...mdouble schreef op zondag 5 juli 2020 @ 07:32:
Ik heb de OLED55GX6LA gekocht, deze komt met muurbeugel maar ik wil hem toch eerst met TV voetjes gebruiken, op de LG side kom ik niet geen voetjes tegen, wel meerdere reviews gezien van deze TV waar hij ook op voetjes staat. Kwam wel deze tegen, maar betwijfel of dit past:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vraag me toch af waarom je een gallery TV koopt die plat aan de muur hoort te hangen en er dan pootjes onder wilt zetten.Sfhackah schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:11:
[...]
Ik heb dezelfde tv gisteren gekocht via ING rentepunten en zat met dezelfde vraag. LG AN-gxdv55 is de officiële stand en staat nu voor 141-150 euro op enkele Nederlandse websites. Echter zie ik hem voor 99 euro staan op enkele Franse/Belgische websites zoals Fnac en Laredoute...
Een schilderij hang je toch ook aan de muur en zet je niet op pootjes?
Daarom 😂, was voor mij ook eerste keer.Hamazaki schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:28:
[...]
dat heb ik nooit gezien. welke filmpje als ik vragen mag? linkje?
YouTube: OLED vs QLED 2020 (LG CX vs Samsung Q90T/ Q95T)
Vincent Teoh filmpje
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ah,thanks, lukte mij niet deze te vinden. We zijn het huis aan verbouwen en er komen ook andere meubels,Sfhackah schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:11:
[...]
Ik heb dezelfde tv gisteren gekocht via ING rentepunten en zat met dezelfde vraag. LG AN-gxdv55 is de officiële stand en staat nu voor 141-150 euro op enkele Nederlandse websites. Echter zie ik hem voor 99 euro staan op enkele Franse/Belgische websites zoals Fnac en Laredoute...
vandaar eerst met voetjes en daarna aan de muur.
True, zitten echter in een verbouwing, daarnaast is de GX nu maar EUR 30 duurder, maar mét muurbeugel, sterkere speakers en fraaier uiterlijk.HoppyF schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Vraag me toch af waarom je een gallery TV koopt die plat aan de muur hoort te hangen en er dan pootjes onder wilt zetten.![]()
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, je zoekt dus een tijdelijke oplossing.mdouble schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:50:
[...]
Ah,thanks, lukte mij niet deze te vinden. We zijn het huis aan verbouwen en er komen ook andere meubels,
vandaar eerst met voetjes en daarna aan de muur.
Speciaal voetjes aanschaffen voor een korte periode lijkt mij een wat dure oplossing.
Misschien kan het ook anders.
Niets mis mee. Heb nu gewoon een top deal op de GX en voor hetzelfde geld als een CX.HoppyF schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Vraag me toch af waarom je een gallery TV koopt die plat aan de muur hoort te hangen en er dan pootjes onder wilt zetten.![]()
Sfhackah schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:40:
[...]
Niets mis mee. Heb nu gewoon een top deal op de GX en voor hetzelfde geld als een CX, los van de stand.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik heb het niet over de prijs gehad maar over het gebruik.Sfhackah schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:40:
[...]
Niets mis mee. Heb nu gewoon een top deal op de GX en voor hetzelfde geld als een CX.
Een GX is een plat model voor aan de muur.
Als je (netto) €1450 ongeveer betaald hebt voor een 55GX is het zeker een mooie prijs.
Ik vind de GX ook een mooi model maar had nog liever gezien dat LG de Samsung oplossing had gekozen dus bijna alle electronica en aansluitingen in de “One Connect” box.
Visueel gezien maakt het ook weer niet zoveel uit want mijn 55 C9 hangt ook strak aan de muur ondanks dat deze zo’n 5cm dik is.
Mijn TV hangt zo dat je er niet vanaf de zijkant tegenaan kijkt.
Niet bewust gekozen maar zo komt het uit.
Die GX komt met een kunstgalerij app. Geeft een heel gaaf effect alsof je echt wat in een lijst aan de muur hebt. Maar helaas wisselt ie wel heel rap door naar de volgende afbeelding. Brandt ie zo snel in dat ie niet even een paar minuten op een vast plaatje kan staan?
Wat een typisch patroontje, wat heb je zitten kijken, dat moet obv deze beelkden toch te herleiden zijn.xileS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn dit inbrandingen? Vind dit namelijk heel extreem. Het zijn gewoon 2 rijen over de hele breedte.
Pixel Refresher/Paneelgeluid wissen (wordt in mijn menu weergeven) heb ik als goed is 1x laten draaien nu. Het lijkt wat minder te zijn nu, maar nog steeds aanwezig ;s.
Of het permanent is of tijdelijk kan alleen de tijd uitwijzen. Pixel refresher en normaal tv kijken, lekker skiwedstrijdjes ofzo.
Op zich leuke gimmick, maar je gaat toch niet 24/7 je tv aanzetten alleen voor een schilderij? Staat toch continu een watt of 100 weg te trekken.CyBeRSPiN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:03:
Die GX komt met een kunstgalerij app. Geeft een heel gaaf effect alsof je echt wat in een lijst aan de muur hebt. Maar helaas wisselt ie wel heel rap door naar de volgende afbeelding. Brandt ie zo snel in dat ie niet even een paar minuten op een vast plaatje kan staan?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De C9 en C8 hebben dit ook, niets nieuws tenzij de plaatjes vernieuwd zijn.CyBeRSPiN schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:03:
Dat wisselen is ook precies de bedoeling!
Hij brandt niet zo snel in maar dit is om te voorkomen dat je niet uren hetzelfde beeld laat staan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad vreemd patroon, nooit gezien.Cap schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:06:
[...]
Wat een typisch patroontje, wat heb je zitten kijken, dat moet obv deze beelkden toch te herleiden zijn.
Of het permanent is of tijdelijk kan alleen de tijd uitwijzen. Pixel refresher en normaal tv kijken, lekker skiwedstrijdjes ofzo.
Handmatig pixel refresher draaien @xileS
Welke model TV gaat het om?
Oh ja vergeten te vermelden, dit is een LG OLED55B6V.HoppyF schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:14:
[...]
Inderdaad vreemd patroon, nooit gezien.
Handmatig pixel refresher draaien @xileS
Welke model TV gaat het om?
Pixel refresher (heet bij mij Paneelgeluid wissen) heb ik als goed is al gestart. Ik koos voor de optie, zodra de tv uitgeschakeld is. Daarna leek het al beter te zijn, want het viel mij de afgelopen dagen niet meer op zoals daarvoor. Daarvoor was het echt heel storend, want ik zag het bij bepaalde kleuren echt duidelijk die patronen eruit komen.
Deze foto's waren nog voordat ik de refresher had gestart, maar toen ik gisteravond even dichterbij de TV ging kijken, zag ik de patronen nog steeds.
Te vaak pixel refresher draaien is niet goed had ik begrepen (daarom heb ik het niet gelijk nog een keer gedaan)?
Ja, ik vond het ook echt een typisch patroon, maar ik zou echt niet weten. Ik heb al mijn vriendin gevraagd, die gebruikt de tv meer dan ik en die wist het ook niet. Ze speelt vaak workout videos erop af via YouTube, dus dat had ik ook al gevraagd. Misschien toch maar eens nog een keer checken ;p.Cap schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:06:
[...]
Wat een typisch patroontje, wat heb je zitten kijken, dat moet obv deze beelkden toch te herleiden zijn.
Op deze TV wordt eigenlijk alleen Netflix en YouTube gekeken via de apps op de TV of via de Chromecast Ultra. Er is geen "normaal" kabel TV meer erop aangesloten tegenwoordig.
Op de factuur zie ik 5 jaar garantie staan. Als ik dit niet opgelost krijg, hoop ik echt dat dit wel een garantiegeval is. Dit lijkt mij niet een typische burn in.
[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 05-07-2020 16:49 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vreemde omschrijving voor de pixel refresher!xileS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:48:
[...]
Oh ja vergeten te vermelden, dit is een LG OLED55B6V.
Pixel refresher (heet bij mij Paneelgeluid wissen) heb ik als goed is al gestart. Ik koos voor de optie, zodra de tv uitgeschakeld is. Daarna leek het al beter te zijn, want het viel mij de afgelopen dagen niet meer op zoals daarvoor. Daarvoor was het echt heel storend, want ik zag het bij bepaalde kleuren echt duidelijk die patronen eruit komen.
Deze foto's waren nog voordat ik de refresher had gestart, maar toen ik gisteravond even dichterbij de TV ging kijken, zag ik de patronen nog steeds.
Te vaak pixel refresher draaien is niet goed had ik begrepen (daarom heb ik het niet gelijk nog een keer gedaan)?
[...]
Ja, ik vond het ook echt een typisch patroon, maar ik zou echt niet weten. Ik heb al mijn vriendin gevraagd, die gebruikt de tv meer dan ik en die wist het ook niet. Ze speelt vaak workout videos erop af via YouTube, dus dat had ik ook al gevraagd. Misschien toch maar eens nog een keer checken ;p.
Op deze TV wordt eigenlijk alleen Netflix en YouTube gekeken via de apps op de TV of via de Chromecast Ultra. Er is geen "normaal" kabel TV meer erop aangesloten tegenwoordig.
Op de factuur zie ik 5 jaar garantie staan. Als ik dit niet opgelost krijg, hoop ik echt dat dit wel een garantiegeval is. Dit lijkt mij niet een typische burn in.
Hoe dan ook, je zou het nog een keer kunnen laten draaien.
Te vaak is inderdaad niet de bedoeling maar om vast te stellen of het helpt kan één of twee keer geen kwaad.
Anders inderdaad contact opnemen met de winkel en proberen zo duidelijk mogelijke foto’s mee te sturen.
Paneel zal dan vervangen moeten worden onder garantie.
Ik vond het idd ook al een vreemde omschrijving, geen idee waarom het zo bij mij heet. Had een foto gekregen van iemand, waar het bij hem in het menu zat. Anders had ik het niet eens gevonden.HoppyF schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:24:
[...]
Vreemde omschrijving voor de pixel refresher!
Hoe dan ook, je zou het nog een keer kunnen laten draaien.
Te vaak is inderdaad niet de bedoeling maar om vast te stellen of het helpt kan één of twee keer geen kwaad.
Anders inderdaad contact opnemen met de winkel en proberen zo duidelijk mogelijke foto’s mee te sturen.
Paneel zal dan vervangen moeten worden onder garantie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/s5RFdbJwYgjrNKUBGxksPR7s.png?f=user_large)
(joh, je kan anno 2020 ook foto's op GoT zelf oploaden)
Ik ga het vanavond nog een keer proberen te draaien, ben benieuwd of het dan wel verholpen is.Paneelgeluid... Oude Google translate van screennoise? Of zo 😀xileS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:34:
[...]
Ik vond het idd ook al een vreemde omschrijving, geen idee waarom het zo bij mij heet. Had een foto gekregen van iemand, waar het bij hem in het menu zat. Anders had ik het niet eens gevonden.
[Afbeelding](joh, je kan anno 2020 ook foto's op GoT zelf oploaden)
Ik ga het vanavond nog een keer proberen te draaien, ben benieuwd of het dan wel verholpen is.
Ff taal Engels zetten.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Heeft er iemand een foto van waar de stroomkabel zit van de GX serie? Ik wil graag een buis in de muur frezen voor de bekabeling, kan die alleen maar ter hoogte van de uitsparingen in de tv uit laten komen, vroeg me dus af hoe de stroomkabel precies loopt, zodat hij geen awkward bocht hoeft te maken bijvoorbeeld.
@voog CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Precies in het midden heb je een sparing van ca 8cm breed zitten waar de kabels in vallen. De stroomkabel komt ook uit in die sparing.
En denk er aan dat die buis flink breed en diep moet zijn als je de stroomstekker er doorheen wil krijgen.
Heb zelf de stekker los moeten knippen en er een nieuwe aan gezet. Hoop dat dat geen gedoe wordt met een garantiegeval.
Precies in het midden heb je een sparing van ca 8cm breed zitten waar de kabels in vallen. De stroomkabel komt ook uit in die sparing.
En denk er aan dat die buis flink breed en diep moet zijn als je de stroomstekker er doorheen wil krijgen.
Heb zelf de stekker los moeten knippen en er een nieuwe aan gezet. Hoop dat dat geen gedoe wordt met een garantiegeval.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-07-2020 21:11 ]
Het is gewoon een héle scheve vertaling van ''clear panel noise'' waarbij noise vertaals is als... eh... geluidxileS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:34:
[...]
Ik vond het idd ook al een vreemde omschrijving, geen idee waarom het zo bij mij heet. Had een foto gekregen van iemand, waar het bij hem in het menu zat. Anders had ik het niet eens gevonden.
[Afbeelding](joh, je kan anno 2020 ook foto's op GoT zelf oploaden)
Ik ga het vanavond nog een keer proberen te draaien, ben benieuwd of het dan wel verholpen is.

Edit: excuses, dit was boven mij al genoemd. Ik keek weer niet verder dan mijn neus lang was
[ Voor 10% gewijzigd door Brutal1ty op 05-07-2020 21:15 ]
Vond het sowieso al gek om iets van geluid tegen te komen bij het categorie beeld xD. Vreemd dat ik zowat de enige ben met deze letterlijke vertaling in het menu. Ik ben de afgelopen jaren ook helemaal niet in meer in de instellingen gedoken. Ik had prima beeld, dus lkr vanaf gebleven.
Wat het patroon betreft, geef ik nog steeds mijn vriendin de schuld. Ze zegt het tot nu toe ook niet te weten, maar ik neem aan dat het niet zomaar ergens vandaan komt.
Wat het patroon betreft, geef ik nog steeds mijn vriendin de schuld. Ze zegt het tot nu toe ook niet te weten, maar ik neem aan dat het niet zomaar ergens vandaan komt.
[ Voor 23% gewijzigd door xileS op 05-07-2020 21:20 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Denk niet dat je vriendin de schuld is want zelfs als zou ze YouTube of Netflix kijken en deze op pauze zetten bv omdat de telefoon gaat, dan gaat de screensaver werken.xileS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:18:
Vond het sowieso al gek om iets van geluid tegen te komen bij het categorie beeld xD. Vreemd dat ik zowat de enige ben met deze letterlijke vertaling in het menu. Ik ben de afgelopen jaren ook helemaal niet in meer in de instellingen gedoken. Ik had prima beeld, dus lkr vanaf gebleven.
Iets inbranden over de gehele breedte van het scherm (zoals je zei) is ook al vreemd.
Maar goed, denk dat je eerst met de winkel/webshop contact moet opnemen en het voorleggen.
Major_ton schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Q90T: 782 nits sustained op 50% (https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90t-qled)
CX: 287 nits sustained op 50% (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled)
Op 100% is de Q90T 4x zo fel.
Ja precies over dat screensaver viel mij ook op. Even pauze je ziet al een screensaver.. Ik dacht wellicht een YouTube kanaal dat een vast layout onderin heeft en niet veranderd, maar dat kijken wij ook niet.HoppyF schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:31:
[...]
Denk niet dat je vriendin de schuld is want zelfs als zou ze YouTube of Netflix kijken en deze op pauze zetten bv omdat de telefoon gaat, dan gaat de screensaver werken.
Iets inbranden over de gehele breedte van het scherm (zoals je zei) is ook al vreemd.
Maar goed, denk dat je eerst met de winkel/webshop contact moet opnemen en het voorleggen.
Ik ga als ik het niet vergeet vanavond nogmaals het "paneelgeluid wissen" en daarna kijken of het nog zichtbaar is. Anders idd daarna maar contact opnemen met de winkel. Hele breedte is nogal opvallend, dit is dan hopelijk nog onder garantie.
Ja, ik wil videobestanden met frameinterpolatie op veelvouden van de bronfrequentie afspelen. Dat betekent 24fps op 120Hz waarbij dus 4 frames per sec worden geinterpoleerd (2 links en 2 rechts van het originele frame) en 25fps op 100Hz waarbij 3 frames per sec worden geinterpoleerd, of 75Hz waarbij 2 frames worden geinterpoleerd. Een oneven aantal frames per sec schijnt beter te zijn voor frameinterpolatie omdat de frames dan dichterbij het origineel zitten en interpolatie dus makkelijker is en minder artifacts geeft. Veel meer frequenties zal ik niet nodig hebben maar ik wil er sowieso wat mee gaan spelen, dus fijn als ik de LG op de frequentie kan laten draaien die mij het beste uitkomt.HoppyF schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:00:
LG ondersteunt VRR (variable refresh rate) waarmee de rate van de bron dus overgenomen wordt.
Hoe dit er in de praktijk uitziet weet ik niet maar de specificaties vermelden dit wel.
Is er een bepaalde reden voor dat je dit graag wilt?
Bij mijn weten is VRR alleen voor gaming en wordt het geactiveerd door een signaal van het aangesloten game apparaat. Goed punt dat het niet alleen de TV is die bepaalt met hoeveel Hz er wordt weergegeven maar dat de videokaart ook een rol speelt. Ik verwacht echter dat dat wel te regelen valt softwarematig. Of de LG b.v. 75Hz accepteert vraag ik me af.II This Game II schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:21:
Vrr is continu variabel wat je voornamelijk bij games wil, bij pc heb je dan gsync van nvidia en freesync premium met lfc sinds kort op de CX. Vroeger met htpc wilde je 23,9 hz ondersteuning van de tv voor films. LG doet standaard 5x pull up, het zal ook er aan liggen wat je grafische kaart uit stuurt icm wat de tv ondersteund. Misschien even zoeken op een EDID dump van de oled wat er geadverteerd wordt aan ondersteunde frequenties
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Fijn.ion schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:39:
[...]
![]()
Q90T: 782 nits sustained op 50% (https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q90t-qled)
Echter, GEEN Dolby Vision, geen DTS....
Weet iemand of de beugel van een LG55C8 ook past op een LG65C9
Basement Bios ---- Exo-S
en alles licht mee op... sorry, maar ik vind de nits vergelijking tussen deze 2 technieken nog steeds misplaatst.
Hangt ervan af welke beugel je bedoelt. Kijk eens in de specificaties daarvan of deze tot 65 inch aankan.Mystikal schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:29:
Weet iemand of de beugel van een LG55C8 ook past op een LG65C9
Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen?ion schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:39:
[...]
![]()
Ik denk dat hij wil zeggen dat je de mogelijkheid hebt om naar een zaklamp te kijken, als je dat wilt
Ik vind die hele nits discussie niet zo heel relevant als ik heel eerlijk ben, allemaal geneuzel op papier (ik chargeer nu natuurlijk
helaas snappen mensen niet dat 2000nits niet al teveel voorstelt op een LCD. moet je eens 2000nits toveren op een OLED in de toekomst, dat is pas baanbrekend..
Door heel fel beeld te creëren passen je ogen zich aan, hierdoor verlies je tijdelijk ook de mogelijkheid om net-niet-zwart van echt zwart te onderscheiden. Bij een QLED komt dat goed uit, bij een OLED wil je dat dan juist weer niet. Het gaat dus m.i. om de relatieve helderheid tussen pikzwart en laswerkzaamheden.
In een verduisterde kamer vind ik OLED soms al te fel, ik zet dan liever een lampje gedimd aan op de achtergrond, vind ik prettiger kijken.
In een verduisterde kamer vind ik OLED soms al te fel, ik zet dan liever een lampje gedimd aan op de achtergrond, vind ik prettiger kijken.
gebruik je misschien gele ondertitels ?xileS schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zijn dit inbrandingen? Vind dit namelijk heel extreem. Het zijn gewoon 2 rijen over de hele breedte.
Pixel Refresher/Paneelgeluid wissen (wordt in mijn menu weergeven) heb ik als goed is 1x laten draaien nu. Het lijkt wat minder te zijn nu, maar nog steeds aanwezig ;s.
Het gaat om een LG OLED55B6V.
Ja, ik heb op Netflix idd ooit gele ondertitels ingesteld omdat de witte ondertitels zo vel waren en pijn deden aan mijn ogen. Kan dit de reden zijn?
Inderdaad, dat was ook één van de redenen dat ik mijn oude Samsung Q9 weer weg heb gedaan. Elke keer als er ondertiteling in beeld kwam, zag je het hele scherm op lichten bij Netflix content. En ik heb nu zelfs het oled-lampje op 35 staan, dat is al meer dan genoegHamazaki schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:40:
[...]en alles licht mee op...
als je die voor langere tijd gebruikt,jaxileS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Ja, ik heb op Netflix idd ooit gele ondertitels ingesteld omdat de witte ondertitels zo vel waren en pijn deden aan mijn ogen. Kan dit de reden zijn?
Is al meerdere malen gebleken (ervaringen in dit topic) dat geel en oranje het snelst slijten bij OLED en die kleuren dus eerder inbranding kunnen veroorzaken.xileS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Arrived anxious, left bored
Je kunt op Netflix ook kiezen voor witte transparante ondertitels, stukken prettiger dan geel m.i.xileS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Volgens mij zei hij dat niet. Hij had het over een momentopname van 70%, als ik me niet vergis...ion schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Je zegt dat de CX feller is dan de Q95T, maar dat is niet zo. CX komt niet eens in de buurt.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Klopt helemaal maar je kunt Samsung QLED kijkers dit maar niet aan hun verstand brengen.Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:27:
helaas snappen mensen niet dat 2000nits niet al teveel voorstelt op een LCD. moet je eens 2000nits toveren op een OLED in de toekomst, dat is pas baanbrekend..
Zij kijken alleen maar naar de specs die Samsung opgeeft.
Dat de praktijk anders is doet er blijkbaar niet toe.
Het zou goed kunnen dat de toekomst TV’s met meer nits (over het gehele scherm) te zien gaat geven maar of dit prettig is om naar te kijken is maar de vraag.
Een TV als bouwlamp gebruiken is immers niet de bedoeling.
Ander punt is het energieverbruik.
LG OLED’s hebben label A, een in grootte vergelijkbare Samsung label B.
Wil je er nog meer licht “uittrekken” dan heeft dit gevolgen voor het label.
Gratis energie bestaat immers niet.
Ik zou mijn post inderdaad nog eens goed lezen (en tevens het beeldmateriaal bekijken). De daaropvolgende posts plaatsen ook nog het e.e.a. in context. Alleen wat cijfertjes van Rtings laten zien (die we zelf veelal ook wel kennen) is een te simpele reactie. Vertel dan op z'n minst wat je ermee wilt zeggen. Natuurlijk haalt de Q95T een hogere helderheid, in ieder geval met een testpatroon. De vraag is echter wat dit doet met gewone content en hoe je het als kijker ervaart en in zo'n geval blijft er van de extra helderheid niet altijd veel over (dus soms ook wel). Dat kan door het perceptuele contrast komen, maar zoals de screenshots laten zien kan het ook absoluut zijn. In dat opzicht rijmen de meetresultaten en wat je ziet niet met elkaar.ion schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Je zegt dat de CX feller is dan de Q95T, maar dat is niet zo. CX komt niet eens in de buurt.
Veel LCD TV's doen naar mijn idee dan ook niet aan HDR, maar aan een verschoven dynamisch bereik (Different Dynamic Range, maar die afkorting ligt misschien wat gevoelig

Voorbeeld:
0,02 nits - 100 nits = 5.000:1 contrast ratio (SDR).
0,2 nits - 1.000 nits = 5.000:1 contrast ratio (HDR)
Het contrast blijft hetzelfde, alleen het dynamisch bereik wordt opgeschoven naar een algemene hogere helderheid. Local Dimming kan daar wat verbetering in aanbrengen, maar ook maar zoveel. Hoe dan ook, cijfertjes en dat wat je ziet gaan niet altijd even goed samen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Onwaarschijnlijk, want de ondertiteling loopt niet door over de hele breedte van het scherm.xileS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Ja, ik heb op Netflix idd ooit gele ondertitels ingesteld omdat de witte ondertitels zo fel waren en pijn deden aan mijn ogen. Kan dit de reden zijn?
Dan zou er hooguit wat te zien moeten zijn in het middelste deel van het scherm.
Ipv geel moet je wit transparant gebruiken bij Netflix.
Dit is hier al vaak gezegd.
Het ligt eraan.CyBeRSPiN schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:40:
Door heel fel beeld te creëren passen je ogen zich aan, hierdoor verlies je tijdelijk ook de mogelijkheid om net-niet-zwart van echt zwart te onderscheiden. Bij een QLED komt dat goed uit, bij een OLED wil je dat dan juist weer niet. Het gaat dus m.i. om de relatieve helderheid tussen pikzwart en laswerkzaamheden.
Overdag in een ruimte met veel daglicht is helderheid natuurlijk koning en boeit een goede zwartwaarde nauwelijks. Maar dit is bepaald geen ideale omgeving om film op de kijken. Je pupil verkleint zich om niet te veel licht het oog binnen te laten komen, en met nog meer licht ga je je ogen ook nog eens dichtknijpen met hetzelfde doel. Je ogen kunnen dus niet op hetzelfde moment heel veel (omgevings)licht aan én de subtielste schaduwdetails waarnemen.
Wil je een stemmige film of serie kijken vol spannende, donkerdere beelden dan doen al die nits daar niets voor en mis je de helft van het schaduwdetail. Maar als je pakweg de buitenscenes op koningsdag zit te gluren of een helder uitgelichte voetbalwedstrijd, dan gaat het vrij prima.
's avonds wil je profiteren van het donker om die schaduwdetails ten volle te benutten. Natuurlijk zijn nits daarbij welkom om het beeld contrastrijk en levendig te maken. Maar eindeloos veel nits is daarbij niet nodig. Bovendien speelt er een enorm onderschat probleem dat door als die nits op die lichte muren deze vrolijk mee oplichten, waardoor je oog zich al weer gaat aanpassen aan de hoeveelheid omgevingslicht en je de schaduwdetails verliest...
TLDR: duizenden nits wenselijk? Alleen in veel daglicht, maar dat is op zich al zwaar suboptimaal tv kijken.
mijn persoonlijke mening is dat HDR een gimmick blijft op een LCD, terwijl OLED+HDR vlees en nagel zijn en de ultieme ervaring blijft.
ik weet nog dat ik vroeger mijn 1e HDR-TV had, de nits-koning Sony XE9305. ik snapte letterlijk niet wat er boeiend was aan de HDR-hype...totdat ik overschakelde naar een C7 en de rest is geschiedenis. ik zou bijna zeggen dat HDR alleen voor OLED bestemd moet blijven. De rest doet er onder..
ik weet nog dat ik vroeger mijn 1e HDR-TV had, de nits-koning Sony XE9305. ik snapte letterlijk niet wat er boeiend was aan de HDR-hype...totdat ik overschakelde naar een C7 en de rest is geschiedenis. ik zou bijna zeggen dat HDR alleen voor OLED bestemd moet blijven. De rest doet er onder..
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 11:33 ]
Doe mij maar oled met minder licht.
(heb b9 en deze heeft wat minder nits en dan nog geen last.)
En als ik overdag film kijk, maak ik kamer altijd iets donkerder., ook voordat ik oled had.
En ik denk dat oled al beter nits heeft dan mijn lcd van 8 jaar oud hiervoor.
Onderstaande voorbeelden zeggen toch genoeg
Beelden van HDTVtest youtube. Onze vriend Teoh.
/f/image/CrIiGves6cRVZJkoBA3msv30.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/r6e2ctzmWJ9qVn6l8SHhwrTr.png?f=fotoalbum_large)
(heb b9 en deze heeft wat minder nits en dan nog geen last.)
En als ik overdag film kijk, maak ik kamer altijd iets donkerder., ook voordat ik oled had.
En ik denk dat oled al beter nits heeft dan mijn lcd van 8 jaar oud hiervoor.
Onderstaande voorbeelden zeggen toch genoeg
Beelden van HDTVtest youtube. Onze vriend Teoh.
/f/image/CrIiGves6cRVZJkoBA3msv30.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/r6e2ctzmWJ9qVn6l8SHhwrTr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kbRsYe0bmrwUzgDdeR6C2WZR.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben er toch niet zeker van. Gele ondertitels op Netflix zijn op zich al een red flag. Lopen de teksten echt over de volledige breedte of stoppen ze toch iets eerder, vraag ik me af.HoppyF schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Onwaarschijnlijk, want de ondertiteling loopt niet door over de hele breedte van het scherm.
Dan zou er hooguit wat te zien moeten zijn in het middelste deel van het scherm.
Bij een poging het probleem iets meer zichtbaar te maken meen ik toch een patroon van letters / cijfers te ontwaren, een beetje van het type digitale LED display. En het blijkt 2 maal herhaald vrij dicht boven elkaar, toch ook iets voor ondertitels.
Zonder meer info zet ik mijn geld voorlopig toch op gele ondertitels.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q9wap8F9DSPhMtuE1xJLeibz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2T8CLoW4oS39dPSwT9aO7N3K.jpg?f=user_large)
Ondertiteling loopt nooit tot aan de schermrand. Tevens geeft burn-in van ondertiteling een wazige band (meestal 2 die dichter bij elkaar liggen dan nu het geval is), ipv een duidelijk herhalend patroon. Dit vanwege de andere configuratie van letters per zin. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen wat het wél geweest is, maar dit kan onmogelijk ondertiteling zijn.Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Ik ben er toch niet zeker van. Gele ondertitels op Netflix zijn op zich al een red flag. Lopen de teksten echt over de volledige breedte of stoppen ze toch iets eerder, vraag ik me af.
Bij een poging het probleem iets meer zichtbaar te maken meen ik toch een patroon van letters / cijfers te ontwaren, een beetje van het type digitale LED display. En het blijkt 2 maal herhaald vrij dicht boven elkaar, toch ook iets voor ondertitels.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Vandaag weer een geweldige video van Vincent Teoh.
Uiteraard met een paar zeer droge grappen!
Wat ik nog niet wist is dat de 65GX voice control heeft zonder dat je iets met de magic remote hoeft te doen.
Heeft de CX dit ook?
Vincent roept “Hi LG” en dan het gewenste commando bv volume harder.
Leuke feature.
YouTube: LG GX OLED TV Review (Wall-Mount Installation)
Wat ik nog niet wist is dat de 65GX voice control heeft zonder dat je iets met de magic remote hoeft te doen.
Heeft de CX dit ook?
Leuke feature.
@Major_ton Dat klopt, daarom vraag ik me dus af of het werkelijk helemaal tot aan de laatste mm schermrand loopt, hoe ver het doorloopt is op de foto's helemaal niet te zien dus dat zou ik graag nog duidelijk bevestigd horen. Ik zou idd ook verwachten dat het waziger was, tenzij het steeds enzelfde, typisch lettertype op de zelfde plaats zouden zijn, dan krijg je allemaal 8'jes van zo'n digitale wekker, waar het nu een beetje op lijkt.
Het lijkt er in ieder geval op alsof het patroon lang op 2 posities in beeld heeft gestaan, het onderste wat langer dan het bovenste (donkerder).
Het lijkt er in ieder geval op alsof het patroon lang op 2 posities in beeld heeft gestaan, het onderste wat langer dan het bovenste (donkerder).
ik vraag me af hoeveel procent van de gebruikers zulke functionaliteiten gebruikt eigenlijk? ik zou nog niet eens zin hebben om dit soort functies aan te zetten.HoppyF schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
Heeft de CX dit ook?
Leuke feature.
Daar heb je een goed punt en ik heb de foto verkeerd bekeken. Het is idd niet zeker tot hoever het loopt. Dan zou je zomaar gelijk kunnen hebben. @xileSMisschien kan je een foto maken van het gehele paneel met een magenta achtergrond?Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
@Major_ton Dat klopt, daarom vraag ik me dus af of het werkelijk helemaal tot aan de laatste mm schermrand loopt, hoe ver het doorloopt is op de foto's helemaal niet te zien dus dat zou ik graag nog duidelijk bevestigd horen. Ik zou idd ook verwachten dat het waziger was, tenzij het steeds enzelfde, typisch lettertype op de zelfde plaats zouden zijn, dan krijg je allemaal 8'jes van zo'n digitale wekker, waar het nu een beetje op lijkt.
Kan het de nieuwsticker van RTL-Z (of CNN iod) zijn?Major_ton schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Daar heb je een goed punt en ik heb de foto verkeerd bekeken. Het is idd niet zeker tot hoever het loopt. Dan zou je zomaar gelijk kunnen hebben. @xileSMisschien kan je een foto maken van het gehele paneel met een magenta achtergrond?
Nee want dat zie je met tekst en al. Dit lijkt een patroon te zijn. Geen idee waardoor.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
gebruikt hier iemand een koptelefoon in combinatie met zijn oled? ik wil dit bijv voor al mijn devices gebruiken zoals decoder, ps4, mediaplayer. ik wil het rechtstreeks met mijn tv verbinden. weet iemand of dit goed werkt?
[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 13:27 ]
De tekst zelf kan toch niet inbranden? Die beweegt van rechts naar links op een ticker. Het is maar een suggestie hèKoning-Admiraal schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:20:
Nee want dat zie je met tekst en al. Dit lijkt een patroon te zijn. Geen idee waardoor.
Het kader van de ticker kan het m.i. wel zijn, dat lijkt weliswaar een 'vast' blok, maar het zou mij niet verbazen als dit in werkelijkheid verschillende blokken zijn van een en dezelfde kleur met een minimale spacing....voog schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:35:
[...]
De tekst zelf kan toch niet inbranden? Die beweegt van rechts naar links op een ticker. Het is maar een suggestie hè
Laatst nog mijn Sony WH-1000XM3 aangesloten via Bluetooth en dat ging prima.Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:27:
gebruikt hier iemand een koptelefoon in combinatie met zijn oled? ik wil dit bijv voor al mijn devices gebruiken zoals decoder, ps4, mediaplayer. ik wil het rechtstreeks met mijn tv verbinden. weet iemand of dit goed werkt?
oke, die is wel aan de prijzige kantYonix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Laatst nog mijn Sony WH-1000XM3 aangesloten via Bluetooth en dat ging prima.
Als de tekst altijd hetzelfde is, ook. Want dat zie je, zoals de befaamde CNN letters. Als de tekst telkens van letters wisselt, maar wel op dezelfde plekken te zien zijn, dan zie je het ook, alleen ziet dat er meer uit als een verkleuring.voog schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:35:
[...]
De tekst zelf kan toch niet inbranden? Die beweegt van rechts naar links op een ticker. Het is maar een suggestie hè
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Geen idee maar ik vond het wel grappig.Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:58:
[...]
ik vraag me af hoeveel procent van de gebruikers zulke functionaliteiten gebruikt eigenlijk? ik zou nog niet eens zin hebben om dit soort functies aan te zetten.
Zit blijkbaar alleen in de GX.
Geen flauw idee waarom....
Aangezien LG weinig haast maakt met de Nederlandse Google assistant zie ik het somber in.
Nou ja, voice commando’s zijn leuk als ze goed werken anders heb je er weinig aan.
Het enige wat bij mij goed werkt is de TV èn de Philips hue lampen (2) in de huiskamer, tegelijk uitzetten als we naar bed gaan.
Ik roep dat alleen maar “Hey Siri, welterusten!) en alles gaat uit.
Ik heb dus wel een iPad en iPhone, maar dat werkt dus wel zonder problemen.
Dit kan ik bevestigen, doe ik ook, zelfde Sony. Werkt perfect!Yonix schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Laatst nog mijn Sony WH-1000XM3 aangesloten via Bluetooth en dat ging prima.
Had ik vanochtend idd gelijk maar gedaan, toen ik de meerdere meldingen over gele subtitles terug vond. Niet eerder erbij nagedacht, maar klinkt best logisch.FrankRicard schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Je kunt op Netflix ook kiezen voor witte transparante ondertitels, stukken prettiger dan geel m.i.
Hmm, dacht idd dat het wel over de hele breedte was, dan is het wel raar als het over de hele breedte is. Of ik heb mij vergist en leek het over de hele breedte. Heb het inmiddels al gelijk voor alle users aangepast naar wit semitransparantHoppyF schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Onwaarschijnlijk, want de ondertiteling loopt niet door over de hele breedte van het scherm.
Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:39:
[...]
Ik ben er toch niet zeker van. Gele ondertitels op Netflix zijn op zich al een red flag. Lopen de teksten echt over de volledige breedte of stoppen ze toch iets eerder, vraag ik me af.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Major_ton schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Ondertiteling loopt nooit tot aan de schermrand. Tevens geeft burn-in van ondertiteling een wazige band (meestal 2 die dichter bij elkaar liggen dan nu het geval is), ipv een duidelijk herhalend patroon. Dit vanwege de andere configuratie van letters per zin. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen wat het wél geweest is, maar dit kan onmogelijk ondertiteling zijn.
Cap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
Afgelopen nacht heb ik paneelgeluid wissen/pixel refresher weer laten draaien voor de 2e keer. Na 1e keer was het mij al niet meer zichtbaar tijdens serie kijken, maar als ik ernaar op zoek ging zag ik nog wel wat patronen.Major_ton schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:00:
[...]
Daar heb je een goed punt en ik heb de foto verkeerd bekeken. Het is idd niet zeker tot hoever het loopt. Dan zou je zomaar gelijk kunnen hebben. @xileSMisschien kan je een foto maken van het gehele paneel met een magenta achtergrond?
Ik ben benieuwd of het vanavond nog zichtbaar zal zijn na 2 x de pixel refresher te hebben gedaan.
Of het patroon helemaal van links tot rechts in de breedte loopt, begin ik nu na jullie verhaal ook over te twijfelen. Ik kreeg het destijds moeilijk op de foto, maar zal vanavond even 1 effen kleur op het scherm afspelen. Wellicht dat het dan beter te zien is (of het moet opeens opgelost zijn na de refresher).
Ik heb mijn Bose QC 35 II diverse malen via bluetooth aangesloten. Aansluiten an sich gaat echt prima. Ik loop er zelf alleen tegenaan dat als ik de koptelefoon afkoppel de tv terug gaat naar het geluid van de tv zelf en niet naar mijn soundbar die via HDMI ARC aangesloten is. Dat moet ik dan handmatig terugzetten.Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:43:
[...]
oke, die is wel aan de prijzige kant. maar switchen tussen al je devices werkt dus gewoon goed via bluetooth?
Edit: Gaat om een C9 overigens.
Precies hetgeen ik mezelf gisteravond afvroeg. Ik zat "Hi LG" door de woonkamer te roepen, maar er gebeurde niks. Toen heb ik even vluchtig door de settings zitten scrollen, maar ik kon er niet zo snel een setting voor vinden (iets met "auto wake when voice prompt" schat ik).HoppyF schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
Heeft de CX dit ook?
Leuke feature.
Dacht overigens een toggle gevonden te hebben voor de IMHO storende tekst uit te zetten als je tv geen signal input ontvangt bij general>advanced>no signal image
Helaas haalt deze juist de hele gallery foto weg ipv alleen die tekst voor de gallery

@JDL15 heb je wel alle privacyschendende voorwaarden geaccepteerd dan? Ik in elk geval niet en heb daarom zover ik weet ook geen voice control actief.
Jawel, die had ik geaccepteerd. Juist omdat ik Voice Control wilde gebruiken. Blijkbaar kan de X-serie het wel zonder de afstandsbediening, als ik het microfoontje intik kan ik wel dezelfde commands geven als in de video...CyBeRSPiN schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:21:
@JDL15 heb je wel alle privacyschendende voorwaarden geaccepteerd dan? Ik in elk geval niet en heb daarom zover ik weet ook geen voice control actief.
Na inbranding (RTL Boulevard logo/Netflix logo/Rocket league HUD) kwam er bij ons ook een reparateur langs. Resultaat: inbranding verholpen, maar daarna precies hetzelfde probleem als jij met de zwarte frames.MrBrickALot schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:27:
Bijna drie jaar geleden een LG B6 gekocht (55 inch). Heel tevreden mee. Half jaar geleden kwam er een vreemd probleem, de twee helften van het scherm (links/rechts) hadden een iets andere helderheid/kleurinstelling. Bij bewegende beelden viel het niet op maar bij een egale kleur over het hele scherm (voetbal bijvoorbeeld) was het heel duidelijk.
Was blij verrast dat na wat mailwerk iemand langs kwam en in mijn huis het paneel van de tv heeft vervangen, kosteloos.
Nu dus ongeveer half jaar later nieuw probleem. Af en toe gooit hij een zwart frame ertussendoor. De ene dag helemaal niet, de andere elke vijf minuten. Hij lijkt het meer te hebben wanneer ik de smart-tv functie gebruik zoals de netflix app en minder als ik stream via mijn chromecast ultra. Iemand anders zoiets eerder tegengekomen? Eigenlijk geen zin om weer naar LG te gaan omdat ze eerst vijf keer vragen of je de tv gereset hebt, probeer de stekker eruit te trekken etc. etc.
Na hiervoor gebeld te hebben hebben ze nog tweemaal het display vervangen. Bij de tweede keer had ik aangegeven dat ze het display wel 20 keer konden vervangen, maar dat dit waarschijnlijk niet zou helpen. Waar het probleem nu wel in zit weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar vóór de reparaties speelde dit probleem niet. Ze hebben wederom stug het display vervangen, wat volgens de reparateur LG per display €700,- kostte.
Uiteindelijk heb ik na de 3e reparatie wel goedkeuring vanuit LG gekregen voor volledige restitutie van het aankoopbedrag van de 55B6V. Voor datzelfde bedrag heb ik een maand geleden een 55C9 + denon receiver gehaald. Een geluk bij een ongeluk dus, maar ben er wel een flinke tijd mee bezig geweest bij elkaar.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hoop gedoe inderdaad maar wèl een nette oplossing!Profan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:39:
[...]
Na inbranding (RTL Boulevard logo/Netflix logo/Rocket league HUD) kwam er bij ons ook een reparateur langs. Resultaat: inbranding verholpen, maar daarna precies hetzelfde probleem als jij met de zwarte frames.
Na hiervoor gebeld te hebben hebben ze nog tweemaal het display vervangen. Bij de tweede keer had ik aangegeven dat ze het display wel 20 keer konden vervangen, maar dat dit waarschijnlijk niet zou helpen. Waar het probleem nu wel in zit weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet, maar vóór de reparaties speelde dit probleem niet. Ze hebben wederom stug het display vervangen, wat volgens de reparateur LG per display €700,- kostte.
Uiteindelijk heb ik na de 3e reparatie wel goedkeuring vanuit LG gekregen voor volledige restitutie van het aankoopbedrag van de 55B6V. Voor datzelfde bedrag heb ik een maand geleden een 55C9 + denon receiver gehaald. Een geluk bij een ongeluk dus, maar ben er wel een flinke tijd mee bezig geweest bij elkaar.
Van een B6 naar C9 is een stap vooruit en dan ook nog geld voor een receiver?
Dubbel plus.
ik zie dat de LG oled ervaringen + prijstopic rond de 1,8 miljoen views zit. dit is wel bizar hoog. zegt ook meteen veel...
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 06-07-2020 16:57 ]
Zeker als je het vergelijkt met het aantal views van andere tv-topics...
Valt mee, de helft daarvan is van HoppyF..Hamazaki schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:56:
ik zie dat de LG oled ervaringen + prijstopic rond de 1,8 miljoen views zit. dit is wel bizar hoog. zegt ook meteen veel...

Mijn keuze is (bijna) gemaakt. Lg GX! Prachtig aan de muur.
Net bij de MM om te kijken naar de schermgroottes van de 55 en 65 inch televisies. Ik zit 3 meter van de muur waar de tv komt te hangen en die 65 lijkt me dan toch net iets te groot en niet rustig aan je ogen.. maar aan de andere kant, als je zoiets koopt moet je het maar gelijk goed doen 😜
Twijfel twijfel twijfel..
Net bij de MM om te kijken naar de schermgroottes van de 55 en 65 inch televisies. Ik zit 3 meter van de muur waar de tv komt te hangen en die 65 lijkt me dan toch net iets te groot en niet rustig aan je ogen.. maar aan de andere kant, als je zoiets koopt moet je het maar gelijk goed doen 😜
Ik zit ook op 3 meter afstand en heb nog geen moment spijt gehad dat ik voor een 65" ben gegaanDropj schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:04:
Ik zit 3 meter van de muur waar de tv komt te hangen en die 65 lijkt me dan toch net iets te groot en niet rustig aan je ogen..
Als je gevoelig bent voor snelle bewegingen dan is 55” op 3m al net aan of niet.DON PAPA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:09:
[...]
Ik zit ook op 3 meter en nog geen moment spijt gehad dat ik voor 65" ben gegaan
Met 48-50” heb ik geen probleem op 3m bijv, 55” dus op het randje en van 65” wordt ik gek op die afstand.
Maar als je de TV kunt terugbrengen zou ik zeggen, probeer het gewoon
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Bedankt! Ik ga er ook nog maar eens achteraan bij LG.Profan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:39:
[...]
Na inbranding (RTL Boulevard logo/Netflix logo/Rocket league HUD) kwam er bij ons ook een reparateur langs. Resultaat: inbranding verholpen, maar daarna precies hetzelfde probleem als jij met de zwarte frames.
Bij twijfel altijd de grootste nemenDropj schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:04:
Mijn keuze is (bijna) gemaakt. Lg GX! Prachtig aan de muur.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG B2
- LG OLED65G8
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG E8
- LG OLED C7
- LG OLED B1
- LG OLED W7
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED GX
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
II This Game II schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:43:
[...]
Valt mee, de helft daarvan is van HoppyF..
Die grap had ik bijna zelf willen maken!
@Dropj
Op 3 meter kijkafstand kun je 55 prima gebruiken maar 65 kan dus ook.
Hangt ook wel van de inrichting van je huiskamer af of dit passend is of niet.
Onze huiskamer is niet zo groot en 65 zou te groot zijn ook ivm de haard en meubels in de buurt.
Vandaar dus 55 inch en dit is toch al groter dan de oude 42 inch plasma.
Fysiek nog niet eens maar kwa beeldformaat wel.
[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 06-07-2020 21:34 ]
Ik heb nu een 15 jaar oude 32 inch staan dus de stap naar 55 is al fantastisch. Liefst neem ik de 65 inch maar ik houd niet van ‘heen en weer’ op het scherm kijken tijdens een film als mensen begrijpen wat ik bedoel. Daar zit mijn twijfel..HoppyF schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:33:
[...]
Die grap had ik bijna zelf willen maken!![]()
@Dropj
Op 3 meter kijkafstand kun je 55 prima gebruiken maar 65 kan dus ook.
Hangt ook wel van de inrichting van je huiskamer af of dit passend is of niet.
Onze huiskamer is niet zo groot en 65 zou te groot zijn ook ivm de haard en meubels in de buurt.
Vandaar dus 55 inch en dit is toch al groter dan de oude 42 inch plasma.
Fysiek nog niet eens maar kwa beeldformaat wel.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.