@HoppyF nee tijdens het kijken maakt het niks uit natuurlijk. Maar een 65” tv is als ie uit staat ook wel beeldbepalend in je interieur.
Input lag van mijn C8 is zo'n 23ms dacht ik, maar zowel op 1080p als 4k. Ik kan me niet voorstellen dat het hoger is. En zelfs 30ms merkt waarschijnlijk 95% van de gamers niet. Zo rond de 50-60ms begin ik input lag te merken en meer met spelletjes zoals super Mario waar de controls heel erg timing afhankelijk zijn. En dan ben ik al een zeur qua input lag en motion resolution en response tijd etcYonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:03:
Vorige week een Samsung Q90R (2019) gekocht als upgrade voor mijn Samsung Q8FN (2018). Na een kleine week testen en uitproberen kan ik zeggen dat die aanschaf een fout is geweest. De televisie presteert ondermaats en voelt als een 'downgrade' t.o.v. de Q8FN.
De televisie gaat retour en op dit moment ben ik (dan toch) aan het kijken naar een OLED-televisie. Mijn oog is gevallen op de B9/C9/E9. Echter, ik heb een aantal vragen waar jullie mij vast mee kunnen helpen:De televisie zal vooral gebruikt worden voor gaming (Xbox One X, PlayStation 4 Pro, Nintendo Switch), films (native UHD Blu-Ray, streaming) en héél af en toe HDTV (Ziggo CI+ Module).
- Ik lees, hier en daar, op internet dat de LG OLED een hogere 'input lag' heeft tijdens gaming wanneer er gebruik wordt gemaakt van 4K/HDR. Ruim 30ms tegenover 13ms. Klopt dit?
- Hoe 'erg' is de reflectie? De televisie komt aan een muur te hangen met rechts daarvan een raam waar redelijk wat (dag)licht door naar binnen schijnt (zie deze foto met 'oude' Q8FN aan de muur).
- Ik heb begrepen dat de LG OLED-televisies een netsnoer hebben die niet los te koppelen óf te vervangen is. Daarnaast zitten de aansluitingen (HDMI e.d.) aan de achterkant van de televisie. Gaat dit een probleem vormen? Ik wil de televisie namelijk het liefst zo strak mogelijk tegen de muur hebben. Daarbij is er een kabelgoot in de muur geplaatst waar alle kabels doorheen lopen.
- Voor de Tweakers die een LG OLED aan de muur hebben hangen: Welke beugel hebben jullie gebruikt? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
- Voor de gamers die een LG OLED-televisie gebruiken: Wat zijn jullie ervaringen met de ALLM van de LG OLED i.c.m. een Xbox One X of PlayStation 4 Pro?
Wat vind ik belangrijk?
• HDMI 2.1 (i.v.m. Xbox Series X en PlayStation 5);
• Dolby Atmos-support i.c.m. aankomende upgrade naar Sonos Arc Playbar;
• Compatibility met Logitech Harmony.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
PS Vanmiddag wil ik eens bij wat winkels binnenlopen om het e.e.a. 'real life' te aanschouwen.
Je kunt allerlei haakse kabels voor hdmi en netwerk krijgen, 90gr horizontaal of vertikaal naar boven en onder, dus de achterzijde moet niet zo'n probleem zijn, bovendien zitten er aan de zijkant ook hdmi poorten dacht ik.
Je bent te veel op zoek naar negatieve puntjes. Natuurlijk is een felle lcd beter voor kijken in vol zonlicht, maar de oleds zijn al beter en feller dan menig oudere gereraties lcd / plasma, dat het je wel zal meevallen.
Alleen het netsnoer kan je geklooi opleveren, is kort en niet af te koppelen. Dus daar wat op verzinnen en gaan genieten van een oled.
Gelukkig mede beeldbepalend, de rest van het interieur bepaald ook mee.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:23:
@HoppyF nee tijdens het kijken maakt het niks uit natuurlijk. Maar een 65” tv is als ie uit staat ook wel beeldbepalend in je interieur.
Ik ben van 55" naar 65" gegaan (kijkafstand ongeveer 3,5m). Mijn AV-meubel is net iets breder dan de tv, tv die uitsteekt is niet mooi. Maar dit staat m.i. zeker niet verkeerd of buiten proporties.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Weet niet waar jij die 30ms vandaan haalt maar je bundelt dan ook meerdere modellen in je vraag. Tijdens het onderzoeken van mijn C9 las ik juist op meerdere plekken dat deze een lage input lag heeft voor een TV. 13ms op 4K @ 60 Hz.Yonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:03:
Vorige week een Samsung Q90R (2019) gekocht als upgrade voor mijn Samsung Q8FN (2018). Na een kleine week testen en uitproberen kan ik zeggen dat die aanschaf een fout is geweest. De televisie presteert ondermaats en voelt als een 'downgrade' t.o.v. de Q8FN.
De televisie gaat retour en op dit moment ben ik (dan toch) aan het kijken naar een OLED-televisie. Mijn oog is gevallen op de B9/C9/E9. Echter, ik heb een aantal vragen waar jullie mij vast mee kunnen helpen:De televisie zal vooral gebruikt worden voor gaming (Xbox One X, PlayStation 4 Pro, Nintendo Switch), films (native UHD Blu-Ray, streaming) en héél af en toe HDTV (Ziggo CI+ Module).
- Ik lees, hier en daar, op internet dat de LG OLED een hogere 'input lag' heeft tijdens gaming wanneer er gebruik wordt gemaakt van 4K/HDR. Ruim 30ms tegenover 13ms. Klopt dit?
- Hoe 'erg' is de reflectie? De televisie komt aan een muur te hangen met rechts daarvan een raam waar redelijk wat (dag)licht door naar binnen schijnt (zie deze foto met 'oude' Q8FN aan de muur).
- Ik heb begrepen dat de LG OLED-televisies een netsnoer hebben die niet los te koppelen óf te vervangen is. Daarnaast zitten de aansluitingen (HDMI e.d.) aan de achterkant van de televisie. Gaat dit een probleem vormen? Ik wil de televisie namelijk het liefst zo strak mogelijk tegen de muur hebben. Daarbij is er een kabelgoot in de muur geplaatst waar alle kabels doorheen lopen.
- Voor de Tweakers die een LG OLED aan de muur hebben hangen: Welke beugel hebben jullie gebruikt? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
- Voor de gamers die een LG OLED-televisie gebruiken: Wat zijn jullie ervaringen met de ALLM van de LG OLED i.c.m. een Xbox One X of PlayStation 4 Pro?
Wat vind ik belangrijk?
• HDMI 2.1 (i.v.m. Xbox Series X en PlayStation 5);
• Dolby Atmos-support i.c.m. aankomende upgrade naar Sonos Arc Playbar;
• Compatibility met Logitech Harmony.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
PS Vanmiddag wil ik eens bij wat winkels binnenlopen om het e.e.a. 'real life' te aanschouwen.
https://www.forbes.com/si...ing-feature/#51775b73dced
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled
Absoluut. Bij ons hangt ie aan een lange muur, als de woonkamer binnenkomt zie je de tv van opzij.Vulcan750 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Gelukkig mede beeldbepalend, de rest van het interieur bepaald ook mee.
Ik ben van 55" naar 65" gegaan (kijkafstand ongeveer 3,5m). Mijn AV-meubel is net iets breder dan de tv, tv die uitsteekt is niet mooi. Maar dit staat m.i. zeker niet verkeerd of buiten proporties.
[Afbeelding]
In jouw setup kun je de tv geeneens van opzij zien vanuit een normale positie, dan maakt het niks uit.
Precies, van voren boeit het niet. Het gaat om van opzij. Stoor je je erg aan de inkijk van opzij incl lelijke kabels, dan moet je je tv niet ophangen op een plek waar je er ook steeds van opzij tegenaan kijkt. Ik kan me dat best voorstellen, ik vind het ook lelijk om naar die lelijke randen van tv, meubels etc die altijd wijken van de strak gestucte muren aan te kijken.
Er zijn best oplossingen voor als je met een kamer zit waar het niet anders kan met de inrichting. Je kan een nisje maken dmv een muurtje, netjes stucen en klaar. Dat maakt zo'n langgerekte kamer waar je vanaf de zijkant binnen komt meestal meteen wat vormspeelser, zeker in nieuwbouw zijn het vaak maar rechthoekige bakken. Je kan het ook heel gemakkelijk doen, een ook kastje neerzetten of een lamp, met een beetje creativiteit los je het wel op. Een excuus om daarom geen tv te kopen vind ik het eigenlijk nooit, dat is het probleem op de verkeerde plek leggen.
Er zijn best oplossingen voor als je met een kamer zit waar het niet anders kan met de inrichting. Je kan een nisje maken dmv een muurtje, netjes stucen en klaar. Dat maakt zo'n langgerekte kamer waar je vanaf de zijkant binnen komt meestal meteen wat vormspeelser, zeker in nieuwbouw zijn het vaak maar rechthoekige bakken. Je kan het ook heel gemakkelijk doen, een ook kastje neerzetten of een lamp, met een beetje creativiteit los je het wel op. Een excuus om daarom geen tv te kopen vind ik het eigenlijk nooit, dat is het probleem op de verkeerde plek leggen.
Nee inderdaad, bij ons hangt ie mooi zo. De huiskamer heeft een L-vorm en de tv hangt in het korte stuk van de L, zeg maar...CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:26:
[...]
Absoluut. Bij ons hangt ie aan een lange muur, als de woonkamer binnenkomt zie je de tv van opzij.
In jouw setup kun je de tv geeneens van opzij zien vanuit een normale positie, dan maakt het niks uit.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
De audio/video incl CD rek is natuurlijk wel aardig dominant aanwezig, wat dat betreft een redelijk 90's huis zeg maar. Volgens de huidige mode 'mag' dat niet echt meer
, minimalistisch is de trend. Aan het scherm ontkom je nauwelijks (tenzij uitschuif/rolsysteem), maar de rest mag je (de soundbar gek genoeg uitgezonderd), niet zien. Uiteraard hoef je je daar helemaal niets van aan te trekken.
Het is grappig hoe elk tijdperk zijn eigen dogma's heeft.
PS zijn dat Infinity's?
PS zijn dat Infinity's?
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 20-06-2020 12:05 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 21-11 23:21
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Prima opstelling bij @Vulcan750.Cap schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:03:
De audio/video incl CD rek is natuurlijk wel aardig dominant aanwezig, wat dat betreft een redelijk 90's huis zeg maar. Volgens de huidige mode 'mag' dat niet echt meer, minimalistisch is de trend. Aan het scherm ontkom je nauwelijks (tenzij uitschuif/rolsysteem), maar de rest mag je (de soundbar gek genoeg uitgezonderd), niet zien. Uiteraard hoef je je daar helemaal niets van aan te trekken.
PS zijn dat Infinity's?
Luidsprekers boxen zijn behoorlijk groot maar dan valt de grootte van de TV minder op.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom iedereen een minimalistische “Ikea” kamer moet hebben.
Modeverschijnsel denk ik.
Maar in ieder interieur valt wel een OLED in te passen.
De ideale opstelling vindt je bijna nooit, het is altijd wel een compromis.
Hier ook ivm plaatsing van de haard (op gas). Deze is ivm de afvoer en aansluitingen niet makkelijk ergens anders neer te zetten. We hebben de ombouw verwijderd en een andere haard gekocht vanwege de indeling.
Soms kan het niet anders.
(ja, verhuizen maar dat is ook weer zowat..
Ik heb niets tegen Ikea want we hebben zelf ook wat Ikea stoelen en boekenkasten.
Nog even een vraagje hier. Ik doe het hier, want het prijzen-topic is niet de plek ervoor. En een apart topic openen lijkt me overkill.
Ik stond op het punt een LG OLED B9 of C9 te bestellen, tot ik erachter kwam (heel attent door een andere tweaker) dat er veel grijze important rondgaat, oftewel het zijn geen officiële resellers. Dat vind ik toch best spannend om te doen voor zo'n groot bedrag.
Bij AUDIOMIXonline is de B9 het goedkoopst (1049). Het scheelt wel zo'n 100 euro vergeleken met andere shops. Het is volgens de LG site ook een officiële reseller. Echter zit de winkel wel in België, dat vind ik toch wel een minder fijn idee. Natuurlijk ben je wel beschermd met Europese wetgeving. Zitten hier nog ogen en haken aan? Toch beter bij een Nederlandse reseller te halen?
Staan ook maar weinig reviews online. Op Tweakers wel een aantal. Die zijn overigens wel positief.
Vind het toch wel spannend met zo'n grote aankoop.
Ik stond op het punt een LG OLED B9 of C9 te bestellen, tot ik erachter kwam (heel attent door een andere tweaker) dat er veel grijze important rondgaat, oftewel het zijn geen officiële resellers. Dat vind ik toch best spannend om te doen voor zo'n groot bedrag.
Bij AUDIOMIXonline is de B9 het goedkoopst (1049). Het scheelt wel zo'n 100 euro vergeleken met andere shops. Het is volgens de LG site ook een officiële reseller. Echter zit de winkel wel in België, dat vind ik toch wel een minder fijn idee. Natuurlijk ben je wel beschermd met Europese wetgeving. Zitten hier nog ogen en haken aan? Toch beter bij een Nederlandse reseller te halen?
Staan ook maar weinig reviews online. Op Tweakers wel een aantal. Die zijn overigens wel positief.
[ Voor 8% gewijzigd door Fuujii op 20-06-2020 12:37 ]
Hela ;-) niets mis met Belgie hoor 😜. Is zelfde service: lg Benelux. Audiomix is mij wel niet bekend. Succes! Mooie keuzeFuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:31:
Nog even een vraagje hier. Ik doe het hier, want het prijzen-topic is niet de plek ervoor. En een apart topic openen lijkt me overkill.
Als er een cashback actie loopt is het handig op de promosite www.lgpromotions.nl te kijken naar de lijst met deelnemende winkels. Dan weet je dat de winkel bij LG Benelux inkoopt. Voor de rest zou je 'beschermd' moeten zijn door het Nederlandse consumentenrecht als een Belgische winkel levert in NL dus wat dat betreft zou je goed moeten zitten.Fuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:31:
Heb mijn 65b9pla via bol bij audiomix gekocht.. Was de goedkoopste 😏Fuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:31:
Had bol cadeau bonnen liggen dus werd het nog mooier prijs.
Had niet eens gekeken of het officiële reseller was. Komt goed uit dan 😁
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Kijk eens bij Smits Arnhem, daar heb ik die van mij voor 1080 gekocht 2 weken terug. ik heb toen goed contact en service gekregen.Fuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:31:
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kies een officiële LG dealer want dit scheelt een hoop gezeur achteraf als er iets aan de hand mocht zijn.Fuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:31:
In Nederland heb je langer garantie dan alleen de 2 jaar omdat de levensduur van de TV leidend is.
Ondanks dat kun je ook hier veel gedoe voorkomen door 3 jaar extra garantie erbij te bedingen.
Dat lukt meestal wel gratis ook.
Dealers die dat doen kun je in het prijstopic vinden.
Controleer ook of de winkel aangesloten is bij een keurmerk, daar kun je ook nog iets aan hebben.
Mocht er een geschil in de toekomst ontstaan dan kun je daar aankloppen ipv naar een rechter te moeten gaan.
Check ook de shopreviews.
Cashback actie geldt niet voor B9/C9 dus daar hoeft je geen rekening mee te houden.
Oké, de knoop is doorgehakt: heb zojuist contact gehad met Coolblue en de Samsung Q90R wordt morgen geruild voor een 55" LG OLED C9.
Ben benieuwd!
Vraag: Weet iemand nog een goede televisiebeugel (voor een schappelijke prijs)? Weet niet of mijn huidige (universele) beugel geschikt is.
Vraag: Weet iemand nog een goede televisiebeugel (voor een schappelijke prijs)? Weet niet of mijn huidige (universele) beugel geschikt is.
Ik heb de Vogel's WALL 3325 voor mijn 55C9. Niks fancy ofzo, does the job.Yonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:51:
Oké, de knoop is doorgehakt: heb zojuist contact gehad met Coolblue en de Samsung Q90R wordt morgen geruild voor een 55" LG OLED C9.Ben benieuwd!
Om met het laatste te beginnen, ja dat zijn inderdaad "old school" Infinity's! Fronts: Infinity Kappa 7, Center: Infinity Alpha Center, Presence/Atmos: Infinity Alpha 5, Surrounds: momenteel Mission 760i, ik heb nog een setje Alpha 5 over en misschien ruil ik deze nog om.Cap schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:03:
De audio/video incl CD rek is natuurlijk wel aardig dominant aanwezig, wat dat betreft een redelijk 90's huis zeg maar. Volgens de huidige mode 'mag' dat niet echt meer, minimalistisch is de trend. Aan het scherm ontkom je nauwelijks (tenzij uitschuif/rolsysteem), maar de rest mag je (de soundbar gek genoeg uitgezonderd), niet zien. Uiteraard hoef je je daar helemaal niets van aan te trekken.
PS zijn dat Infinity's?
Cd's? Tja, ik kan ze niet wegdoen. Ik ben zelf misschien een beetje oldschool!
Op zolder heb ik ook nog een dikke tweehonderd lp's staan en een Mitsubishi draaitafel (met tangiale arm).
Draai ik vaak lp's? Nou nee, misschien gemiddeld 1 dag per jaar. Maar wegdoen?
Universele beugel voldoet meestal prima! Ik heb reeds de vierde tv aan dezelfde beugel hangen. (eerst 37"- 47" - 55" en nu 65") Alleen een gaatje bij moeten boren om goed aan te passen.Yonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:51:
Oké, de knoop is doorgehakt: heb zojuist contact gehad met Coolblue en de Samsung Q90R wordt morgen geruild voor een 55" LG OLED C9.Ben benieuwd!
Veel plezier straks met je C9!
Ik heb ze gebeld en onderhandeld. Helaas was 1150 het goedkoopste (hij zei 1100, maar daar kwam 50 euro bovenop voor verzendkostenmenzo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:40:
[...]
Kijk eens bij Smits Arnhem, daar heb ik die van mij voor 1080 gekocht 2 weken terug. ik heb toen goed contact en service gekregen.
koop dan voor 1190 de C9Fuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Ik heb ze gebeld en onderhandeld. Helaas was 1150 het goedkoopste (hij zei 1100, maar daar kwam 50 euro bovenop voor verzendkosten)
@Vulcan750 Universele muurbeugel voldoet idd doorgaans prima, tenzij je speciale eisen hebt. 

Lekker ouderwetse Kappa's idd. Ik herkende ze omdat ik een tijd naar 7.1's geluisterd heb, echt apparaten waar je aardig hard mee kan blazen.
Stuur ze maar naar mij, ik verlos je er wel van.Vulcan750 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:05:
[...]
Op zolder heb ik ook nog een dikke tweehonderd lp's staan en een Mitsubishi draaitafel (met tangiale arm).
Draai ik vaak lp's? Nou nee, misschien gemiddeld 1 dag per jaar. Maar wegdoen?
Lekker ouderwetse Kappa's idd. Ik herkende ze omdat ik een tijd naar 7.1's geluisterd heb, echt apparaten waar je aardig hard mee kan blazen.
Beetje offtopic...Cap schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:04:
@Vulcan750 Universele muurbeugel voldoet idd doorgaans prima, tenzij je speciale eisen hebt.![]()
[...]
Stuur ze maar naar mij, ik verlos je er wel van.
Ik heb deze Kappa's 30 jaar geleden nieuw gekocht bij Hobo Hifi in Amersfoort tesamen met een Yamaha C65 en M65 voor- en eindversterker.
Het was toen financieel voor ons een rib uit het lijf, maar elke (gulden!) cent waard.
Ze klinken nog steeds prachtig en het laag is intens diep en krachtig. Een subwoofer heb ik echt niet nodig.
De C65/M65 heb ik zo'n 15 jaar terug verkocht omdat ik zonodig surround wilde.
Daarvoor in de plaats kwam een Yamaha RX-V1400RDS AV reciever, uiteraaard haal ik het uiterste niet meer uit de Kappa's, maar je kan niet alles hebben.
De randen van de woofers zijn een jaar of 10 geleden vervangen door Audiolab en 2 jaar terug heb ik de dome middentoners zelf vervangen. Originele waren niet meer te krijgen, maar het Deense merk Scan Speak heeft een goede vervanger (ook dome), die ook pas is voor de luidsprekerboxen.
De Yamaha RX-V1400RDS staat op de nominatie om vervangen te worden (rond Black Friday?) door waarschijnlijk een Denon X4500h of X4700h. Dan mag mijn LG 65E9 ook z'n Dolby Atmos aan de versterker doorgeven. (zo wordt het toch nog een beetje on-topic)
YONIC@
[/quote]
Ik doe mijn Vogels EXTRA THIN 505 TV beugel weg. Half jaar oud. Product grootte L.
In originele staat incl verpakking en een heleboel schroeven en moeren. PM me maar als je interesse hebt.
[/quote]
Ik doe mijn Vogels EXTRA THIN 505 TV beugel weg. Half jaar oud. Product grootte L.
In originele staat incl verpakking en een heleboel schroeven en moeren. PM me maar als je interesse hebt.
Ik kom er niet helemaal uit. Mijn tmobile tv box zit op hdmi 1. Echter in het dashboard van de 65gx zie ik ook nog steeds live tv staan. (Hier zit geen signaal op). Is er ook een mogelijkheid om deze te verwijderen?
Via google kom ik er in ieder geval niet uit
Voor de B9? Daar heb ik drie weken geleden bij Smits €1069,- voor betaald (wel zelf opgehaald overigens). Inclusief universele muurbeugel was ik voor €1099,- klaarFuujii schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Ik heb ze gebeld en onderhandeld. Helaas was 1150 het goedkoopste (hij zei 1100, maar daar kwam 50 euro bovenop voor verzendkosten)
En voor de mensen die nog twijfelen tussen een B of C9.. De B9 doet hier zéér, zéér goed z’n werk
Vraagje: welke HDMI-kabels raden jullie aan voor HDMI 2.1 (4K@120Hz / HDR), eARC? Dit vanwege de toekomstige aanschaf van de Xbox Series X, PlayStation 5 en Sonos ARC.
[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 20-06-2020 19:45 ]
De HDMI kabel die bij de PS5/XBSX zit?Yonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:45:
Vraagje: welke HDMI-kabels raden jullie aan voor HDMI 2.1 (4K@120Hz / HDR), eARC? Dit vanwege de toekomstige aanschaf van de Xbox Series X, PlayStation 5 en Sonos ARC.
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2Yonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:45:
Ligt natuurlijk ook aan de ruimte waar deze in staat. Deze muur is niet breed. Er staan nog boxen naast. Onze muur is 7 meter lang en zo’n lullig tv meubeltje vind ik werkelijk er niet uit zien. Bij een grote tv hoort een groot tv meubel. En dan ook niet de tv in het midden hangen.Vulcan750 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Gelukkig mede beeldbepalend, de rest van het interieur bepaald ook mee.
[Afbeelding]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik ben benieuwd!Yonix schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:51:
Blader nog even terug of gebruik de zoekfunctie voor de instellingen om mee te beginnen voor de C9.
Heeft je muurbeugel standaard VESA gaten? Dan zal het moeten passen.
De VESA gaten in de TV zitten in het onderste dikke deel aan de achterkant.
Zelf heb ik deze muurbeugel voor de 55C9.
Voldoet prima en is niet te duur.
Goedkopere muurbeugels zijn ook nog te vinden.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Het was toch serieus bedoeld, waarom moest je lachen? De HDMI die nu bij de Xbox One X zit is aangesloten op mijn LG OLED en geeft alles perfect weer dus die kabel is perfect voor hetgeen hij moet doen 👍
Nope,helaasavalanche1979 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:37:
Ik kom er niet helemaal uit. Mijn tmobile tv box zit op hdmi 1. Echter in het dashboard van de 65gx zie ik ook nog steeds live tv staan. (Hier zit geen signaal op). Is er ook een mogelijkheid om deze te verwijderen?
Hoezoo bij een grote tv hoort een groot tvmeubel? Smaken verschillen (gelukkig), ieder z'n ding. Bedankt voor je "positieve" feedback!aschja schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:36:
[...]
Ligt natuurlijk ook aan de ruimte waar deze in staat. Deze muur is niet breed. Er staan nog boxen naast. Onze muur is 7 meter lang en zo’n lullig tv meubeltje vind ik werkelijk er niet uit zien. Bij een grote tv hoort een groot tv meubel. En dan ook niet de tv in het midden hangen.
Wat ik al zei. Ligt ook aan de ruimte. In jouw space past het zo prima. In een grotere ruimte zou het er een beetje lullig uit zien.Vulcan750 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 23:05:
[...]
Hoezoo bij een grote tv hoort een groot tvmeubel? Smaken verschillen (gelukkig), ieder z'n ding. Bedankt voor je "positieve" feedback!
Heerlijke droge opmerking. En de spijker op zn kop. Al die mensen die zich nu al druk maken over een hdmi kabel van een console dat nog maanden weg is. En idd er straks gewoon eentje in de doos zit.D-Ed schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:14:
[...]
Het was toch serieus bedoeld, waarom moest je lachen? De HDMI die nu bij de Xbox One X zit is aangesloten op mijn LG OLED en geeft alles perfect weer dus die kabel is perfect voor hetgeen hij moet doen 👍
[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 21-06-2020 00:39 ]
Ach tja, het is inderdaad allemaal niet zo ingewikkeld als dat menig mens ons wil laten gelovenaschja schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:39:
[...]
Heerlijke droge opmerking. En de spijker op zn kop. Al die mensen die zich nu al druk maken over een hdmi kabel van een console dat nog maanden weg is. En idd er straks gewoon eentje in de doos zit.
Het was lachen omdat t ongeveer het beste antwoord was, want waarom zou Sony een kabel leveren die het niet doet..D-Ed schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:14:
[...]
M6 bouten, diepte weet ik zo nietYonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 07:40:
Welke maat schroeven gaan er achterin een LG C9?
Ach, jongens toch (@aschja , @D-Ed en @Pjotr22 ) ... Het was een onschuldige vraag. 
Natuurlijk ben ik mij bewust van het feit dat er een HDMI-kabel meegeleverd zal worden bij de consoles. Echter, ik heb geen zin om op een later moment de televisie weer van de muur te halen, om opnieuw kabels te trekken. Als ik nu al de juiste kabels koppel, dan hoef ik dat straks niet te doen. Saves me the hassle.
Maar goed, fijn dat jullie erom hebben kunnen lachen. Kunnen we dan nu afspreken dat lang niet iedereen alles weet over televisies e.d. en dat het juist goed is om vragen te stellen? Top!
Dan nu weer on-topic!

Ik had al gezocht op de website van LG en in de (vage) online handleiding gekeken, maar kreeg het zo snel niet gevonden.
Natuurlijk ben ik mij bewust van het feit dat er een HDMI-kabel meegeleverd zal worden bij de consoles. Echter, ik heb geen zin om op een later moment de televisie weer van de muur te halen, om opnieuw kabels te trekken. Als ik nu al de juiste kabels koppel, dan hoef ik dat straks niet te doen. Saves me the hassle.
Maar goed, fijn dat jullie erom hebben kunnen lachen. Kunnen we dan nu afspreken dat lang niet iedereen alles weet over televisies e.d. en dat het juist goed is om vragen te stellen? Top!
Dan nu weer on-topic!
Top! Thanks.
Ik had al gezocht op de website van LG en in de (vage) online handleiding gekeken, maar kreeg het zo snel niet gevonden.
[ Voor 19% gewijzigd door Yonix op 21-06-2020 08:12 ]
Zoals ik ook al aangaf in mijn reactie, ik was ook serieus, dat het toevallig wat droog overkwam begrijp ik ook. Ik wist tenslotte niet dat je met voorbereidend werk bezig wasYonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:09:
Ach, jongens toch (@aschja , @D-Ed en @Pjotr22 ) ... Het was een onschuldige vraag.
Dan nu weer on-topic!
[...]
Top! Thanks.
In ieder geval, succes met het vinden van de juiste kabels én alles mooi wegwerken
Geen probleem.D-Ed schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:46:
[...]
Zoals ik ook al aangaf in mijn reactie, ik was ook serieus, dat het toevallig wat droog overkwam begrijp ik ook. Ik wist tenslotte niet dat je met voorbereidend werk bezig was
In ieder geval, succes met het vinden van de juiste kabels én alles mooi wegwerkenKabelmanagement moet ik hier ook nog verder mee
Zo nog even naar de bouwmarkt voor de juiste schroeven en een verlengkabel. Vanmiddag gaan we los!
Ik was vanochtend druk aan het stofzuigen en had aan mijn dochter gevraagd of ze haar speelgoed wilde opruimen. Tussen het daadwerkelijke opruimen hoorde ik een doffe tik.
Met dit als resultaat.
:strip_exif()/f/image/8fVJMJac0GTVgYArpPzwGipk.jpg?f=fotoalbum_large)
Een flinke kras op mijn nieuwe (20-5-20) Oled 55E9.
Ik heb inmiddels gehoord dat de tv vergoed wordt.
Wat een mazzel.
Nou de vraag of iemand interesse heeft in een hagelnieuwe 55E9 met een kras die niet waarneembaar is als die aanstaat.
Met dit als resultaat.
:strip_exif()/f/image/8fVJMJac0GTVgYArpPzwGipk.jpg?f=fotoalbum_large)
Een flinke kras op mijn nieuwe (20-5-20) Oled 55E9.
Ik heb inmiddels gehoord dat de tv vergoed wordt.
Nou de vraag of iemand interesse heeft in een hagelnieuwe 55E9 met een kras die niet waarneembaar is als die aanstaat.
[ Voor 31% gewijzigd door MaXeRs op 25-06-2020 16:05 ]
ai, dat stinkt, maar met mazzel wel gedekt door je inboedelverzekering.MaXeRs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:47:
Ik was vanochtend druk aan het stofzuigen en had aan mijn dochter gevraagd of ze haar speelgoed wilde opruimen. Tussen het daadwerkelijke opruimen hoorde ik een doffe tik.
Met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Een flinke scheur op mijn nieuwe 55E9.
Pro tip! Ik wil iedere mede tweakervader waarschuwen ...sluit ze op of begin er niet aan.![]()
geintje.... Maar ik was behoorlijk van slag kan ik je vertellen.
Maandag maar eens gaan bellen met de verzekering.
Ja, die schermen kunnen soms weinig hebben, ik heb al kattennagels erin gehad. En ook al een keer de tv kunnen opvangen toen twee katten het nodig vonden om te vechten achter de TV
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Yonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:09:
Dan nu weer on-topic!
[...]
Top! Thanks.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Whooooo!MaXeRs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:47:
Met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Pro tip! Ik wil iedere mede tweakervader waarschuwen ...sluit ze op of begin er niet aan.![]()
Is dit een scheur of een kras op het scherm?
Is zo niet te repareren verwacht ik dus dan wordt het paneel vervangen.
Hoop dat dit onder de verzekering valt.
Ik heb gelukkig alleen 2 katten nagel streepjes van van 1,5 cm waar de coating weg is.Adlermann schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:08:
[...]
ai, dat stinkt, maar met mazzel wel gedekt door je inboedelverzekering.
Ja, die schermen kunnen soms weinig hebben, ik heb al kattennagels erin gehad. En ook al een keer de tv kunnen opvangen toen twee katten het nodig vonden om te vechten achter de TV
(Vanaf de bank niet te zien)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja de B9. 1150 was absoluut de bodemprijs. Ze hebben de LG55B9PLA dus vervangen voor de LGA55B9SLA. Die op het voetje na exact hetzelfde is (minus het voetje), maar wel duurder dus...D-Ed schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:44:
[...]
Voor de B9? Daar heb ik drie weken geleden bij Smits €1069,- voor betaald (wel zelf opgehaald overigens). Inclusief universele muurbeugel was ik voor €1099,- klaar![]()
En voor de mensen die nog twijfelen tussen een B of C9.. De B9 doet hier zéér, zéér goed z’n werk
LG 65 cx of LG 65 B9SLA
Is de CX aantoonbaar beter?
Welke muurbeugel raden jullie aan? (simpel is prima)
Is de CX aantoonbaar beter?
Welke muurbeugel raden jullie aan? (simpel is prima)
@Laarhoven88 Ik heb deze al geruime tijd en nog steeds erg tevreden mee:
https://www.amazon.de/RIC...EFBHC/ref=pd_sxp_redirect
https://www.amazon.de/RIC...EFBHC/ref=pd_sxp_redirect
@vinom hangt de tv mooi strak tegen de muur aan?
@Laarhoven88 Lastig te zeggen, ik heb hem juist iets verder van de muur af omdat hij bij mij gekanteld staat. Wij kijken vanuit ons bed. Deze beugel is gewoon veelzijdig en goedkoop, maar ik durf je niet te zeggen of hij strak tegen de muur aan zit met zo min mogelijk ruimte. Wellicht kun je dat vinden in de reviews op Amazon.
De B9 heeft minder peak brightness dan de C9. Ik lees overal dat het verstanding is om de brightness niet al te hoog te zetten (om inbranden te voorkomen). Is het alsnog een geldig argument om te kiezen voor de C9 vanwege hogere peak brightness? Of boeit dat niet, als je ervoor kiest hem niet op het hoogst te zetten uit voorzorg?
@Fuujii de tv gaat vooral gebruikt worden voor Netflix of Tv kijken. Zo nu en dan PS4 maar niet voor intensief game. Ben geen kenner maar als de Brightness Normaal staat is dat prima.
Mijn God wat een middag ... Universele beugel deed moeilijk, teveel kabels in een té kleine goot en dan ook nog eens het ophangen zelf (wat een stress!). Maar goed, hij hangt! 
:strip_exif()/f/image/XtNYWgc0VHwUb9vMU2QRKrtg.jpg?f=fotoalbum_medium)
Helaas nog geen Xbox of PlayStation aan kunnen sluiten door te korte kabels, maar dat los ik morgen wel op. Vanavond maar eerst eens een filmpje kijken.
:strip_exif()/f/image/XtNYWgc0VHwUb9vMU2QRKrtg.jpg?f=fotoalbum_medium)
Helaas nog geen Xbox of PlayStation aan kunnen sluiten door te korte kabels, maar dat los ik morgen wel op. Vanavond maar eerst eens een filmpje kijken.
@Yonix Nice ziet er strak uit! Welke tv en muurbeugel heb je?
Zo heeft mijn zoontje een paar jaar geleden een metalen playmobile anker met een postbode-elastiek door mijn plasma geschoten, ook tijdens het opruimen... Hij wilde hem in de bak schieten, maar dat ging harder dan hij had verwacht.MaXeRs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:47:
Met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Verzekering was een lachtertje, maar jouw TV is gelukkig veel nieuwer.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Thanks!Laarhoven88 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:00:
@Yonix Nice ziet er strak uit! Welke tv en muurbeugel heb je?
De beugel is een Sanus VML5-B2. Is een universele muurbeugel. Gekocht in 2017 en inmiddels hebben er al vier televisies aangehangen.
De tv is een LG OLED C9PLA.
Heel bekend hoor de stress 🤪Yonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:58:
Mijn God wat een middag ... Universele beugel deed moeilijk, teveel kabels in een té kleine goot en dan ook nog eens het ophangen zelf (wat een stress!). Maar goed, hij hangt!
[Afbeelding]
Mooi strak, veel plezier toegewenst met je C9
Ben benieuwd hoe jou ervaring is na een week met de Samsung Q90R.Yonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:53:
[...]
Thanks!
De beugel is een Sanus VML5-B2. Is een universele muurbeugel. Gekocht in 2017 en inmiddels hebben er al vier televisies aangehangen.
De tv is een LG OLED C9PLA.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Hangt prima toch?Yonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:58:
[Afbeelding]
Zie dat de folie er nog opzit.
Is dit de bedoeling ivm de proef plaatsing?
Anders niet vergeten deze te verwijderen, ook aan de achterkant.
Wat lastig als deze al aan de muur hangt....
Zie ook een raam rechts met jaloezieën.
Geeft reflectie als de TV uit staat, maar als deze aanstaat zal het wel meevallen.
Ik heb hier ook ramen (erker) dichtbij de TV maar het hindert niet.
Alleen als het erg zonnig is dan doen we de lamellen een stukje dicht.
Thanks!chulin schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:58:
[...]
Heel bekend hoor de stress 🤪
Mooi strak, veel plezier toegewenst met je C9
Dat weet ik na een week, maar de eerste indruk is zéér positief! Geen halo's, geen blooming, geen oplichtend scherm bij ondertiteling en zwart is écht zwart!MaXeRs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:00:
[...]
Ben benieuwd hoe jou ervaring is na een week met de Samsung Q90R.
Hangt zeker prima, baal alleen van de korte HDMI-kabels. Had gedacht dat ze lang genoeg zouden zijn, maar door de plaatsing van de HDMI-poorten heb ik geen 'overlengte' meer. Morgen even oplossen met korte HDMI-verlengkabel(s).HoppyF schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Hangt prima toch?
Zie dat de folie er nog opzit.
Is dit de bedoeling ivm de proef plaatsing?
Anders niet vergeten deze te verwijderen, ook aan de achterkant.
Wat lastig als deze al aan de muur hangt....![]()
Zie ook een raam rechts met jaloezieën.
Geeft reflectie als de TV uit staat, maar als deze aanstaat zal het wel meevallen.
Ik heb hier ook ramen (erker) dichtbij de TV maar het hindert niet.
Alleen als het erg zonnig is dan doen we de lamellen een stukje dicht.
Folie moest er, inderdaad, nog af gehaald worden.
Ben nu (voor de zoveelste keer) Blade Runner 2049 aan het kijken op Netflix. Heb de film ook op UHD Blu-Ray, maar heb nu even geen speler. Maar damn, indrukwekkend hoor!
De stap naar OLED voelt voor mij als de stap van 1080p naar 4K / HDR. Pretty damn good!
Dit is de reden dat ik een 55C9 heb gekocht haha, ik heb oprecht ook met een stofzuiger m'n vorige scherm geslooptMaXeRs schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:47:
Met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Nice!! Hoe heb je die kabelgoot ‘onzichtbaar’ kunnen wegwerken?Yonix schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:58:
[Afbeelding]
Ik gebruik mijn C9 veel (dagelijks paar uur) voor gamen op de ps4. Ik speel hoofdzakelijk CoD en maak dus ook gebruik van hdr. Ik heb daarbij oled lampje en contrast op 100 staan. Ik zag dat meer mensen dit bij DV bijv ook zo hebben staan. Is dit eigenlijk flink af te raden mbt de levensduur?
PSN: Mondaatje
COD is een 'low Risk game'. Zie ook de welbekende burnin test van Rtings, daar is helemaal niks te zien na effectief 5 jaar elke dag 5 uur COD: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-testMonda schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:22:
Ik gebruik mijn C9 veel (dagelijks paar uur) voor gamen op de ps4. Ik speel hoofdzakelijk CoD en maak dus ook gebruik van hdr. Ik heb daarbij oled lampje en contrast op 100 staan. Ik zag dat meer mensen dit bij DV bijv ook zo hebben staan. Is dit eigenlijk flink af te raden mbt de levensduur?
Hogere brightness heeft wel wat effect, maar voor COD en gevarieerd gamen hoef je je echt geen zorgen te maken naar mijn mening
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 21-06-2020 23:42 ]
Die zit in de muur. Drie jaar geleden, voor het stucen van de muur, twee PVC-buizen geplaatst.Dropj schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:02:
[...]
Nice!! Hoe heb je die kabelgoot ‘onzichtbaar’ kunnen wegwerken?
Vraagje: Kan ik met de Magic Remote de Xbox, PS4 en mijn Sonos-setup besturen?Yonix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 06:26:
[...]
Die zit in de muur. Drie jaar geleden, voor het stucen van de muur, twee PVC-buizen geplaatst.
[Afbeelding]
Ik wil het ook op die manier gaan doen. Ik weet nog niet of ik gipsplaten of gipsblokken heb in de muur waar de lg gx ga komen ophangen. Iemand tips?😅Yonix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 06:26:
[...]
Die zit in de muur. Drie jaar geleden, voor het stucen van de muur, twee PVC-buizen geplaatst.
[Afbeelding]
Mensen hier overigens last can ‘raised blacks’ op de 2020 lg oled’s?
Ik heb sinds de laatste update van de Videoland app op de TV dat deze geregeld vast loopt tijdens het opstarten van deze app. Mijn C9 maakt via WiFi (5Ghz) verbinding (met netwerkkabel zelfde probleem) en alle andere app's (Netflix, Disney+) werken wel gewoon zonder problemen. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben ? Of weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen ?
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 22-06-2020 09:44 ]
Ik ga me ook aan deze klus wagen binnenkort. Helaas is alles al gestuukt hier en moet ik dus gaan frezen. Ik denk zelf dat de beste optie is om een frees te pakken met stofzuiger erop aangesloten en een heel groot plastic zeil over je heen te slaan ivm stof. De rest van de woonkamer dan zo veel mogelijk vrij te maken en een grote PVC buis erin te plaatsen. Achter mijn stucwerk staat een bakstenen muurDropj schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:35:
[...]
Ik wil het ook op die manier gaan doen. Ik weet nog niet of ik gipsplaten of gipsblokken heb in de muur waar de lg gx ga komen ophangen. Iemand tips?😅
Wil het echt graag doen want dan komt mijn C9 het beste tot zijn recht alleen is het best een ...klus!
@JDL15 (bouw)stofzuiger helpt niet. Been there.. Het filter zit onmiddellijk vol met stof waardoor ie niks meer aanzuigt. Een normale stofzuiger ga je er ook mee slopen want dat fijnstof gaat echt overal in die machine zitten.Alle spullen je woonkamer uit danwel afplakken met folie. En dan met zo'n sleuvenfrees aan de slag. Of met de hand gaan beitelen, dat geeft veel minder stof.
Of: met wat gips- of houtplaten een mooie voorzetwand maken zodat je de kabels niet in de muur verwerkt maar achter die voorzetwand. Met een mooi meubelpaneel kan dat ook nog wel eens fraaier uitwerken dan wegwerken in de muur.
Of: met wat gips- of houtplaten een mooie voorzetwand maken zodat je de kabels niet in de muur verwerkt maar achter die voorzetwand. Met een mooi meubelpaneel kan dat ook nog wel eens fraaier uitwerken dan wegwerken in de muur.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-06-2020 09:21 ]
Ik heb mijn C9 nu een aantal weken, maar Videoland is inderdaad zo instabiel als wat. Voor mij gevoel ging dat op mijn oude C7 beterDON PAPA schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
Ik heb sinds de laatste update van de Videoland app op de TV dat deze geregeld vast loopt tijdens het opstarten van deze app. Mijn C9 maakt via WiFi (5Ghz) verbinding en alle andere app's (Netflix, Disney+) werken wel gewoon zonder problemen. Ik heb de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben ? Of weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen ?
TV is met een netwerkkabel verbonden trouwens, niet via wifi.
[ Voor 4% gewijzigd door timadriaans op 22-06-2020 09:27 ]
Thanks voor de tip! Misschien is beitelen wel een betere optie (eerst ff voorfrezen van het stucwerk dan). Blijf alleen een beetje zitten met die niet afneembare kabel van de C9, dan zal ik het beste een pvc buis over de gehele lengte ook moeten opfrezen om hem er überhaupt in te krijgen. Dan ook maar hopen dat hij niet kapot gaat als alles weer is terug geplaatst!CyBeRSPiN schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:15:
@JDL15 (bouw)stofzuiger helpt niet. Been there.. Het filter zit onmiddellijk vol met stof waardoor ie niks meer aanzuigt. Een normale stofzuiger ga je er ook mee slopen want dat fijnstof gaat echt overal in die machine zitten.Alle spullen je woonkamer uit danwel afplakken met folie. En dan met zo'n sleuvenfrees aan de slag. Of met de hand gaan beitelen, dat geeft veel minder stof.
Inderdaad, ik heb nu in twee huizen een buis in de muur gefreesd (1x gewapend beton, 1x baksteen) en het geeft echt een enorme pestbende. Het stof vind je een verdieping hoger nog terug, dus probeer met zwaar plastic een soort cocon te bouwen om de plek heen waar je moet frezen. Zorg voor een mondmasker (lastig in deze tijd) en pak toch wel die stofzuiger. Hij zit inderdaad snel vol enzo, maar het helpt wel een beetje.
Als ik het zou moeten doen in een huis dat al "af" is, had ik het niet gedaan en was ik voor de voorzetwand gegaan.
Informeer ook even je buren als je die hebt want het is geen fijn geluid.
Als ik het zou moeten doen in een huis dat al "af" is, had ik het niet gedaan en was ik voor de voorzetwand gegaan.
Informeer ook even je buren als je die hebt want het is geen fijn geluid.
[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 22-06-2020 10:21 ]
PSN: Sluuz
Ik had superlachen alles voorbereid, dikke slang in de muur, mooi gestuukt, the works. Echter, allemaal voor de kat z'n viool daar ik opeens het lumineuze kreeg om een GX65 aan te schaffen en het gat niet meer matcht met de kabelgoot in de TV. 
Idee is nu om een gat in de muur te boren en de kabel via de hal (die daar achter zit) te laten lopen. Moet daar alleen even kijken hoe we dat mooi gaan wegwerken. Scheelt wel stuuken in woonkamer fwiw.
Idee is nu om een gat in de muur te boren en de kabel via de hal (die daar achter zit) te laten lopen. Moet daar alleen even kijken hoe we dat mooi gaan wegwerken. Scheelt wel stuuken in woonkamer fwiw.
@030NL ik ga er een andere stekker aanzetten zodra ik heb vastgesteld dat mijn exemplaar in orde is en dus niet meteen omgeruild hoeft. No way dat ik die kabelgoot opnieuw ga aanleggen alleen voor die stomme lompe haakse stekker die niet eens geaard is. Een normale platte eurostekker had ook gewoon volstaan.. en die past prima door de goot die ik had aangelegd.
Zuur! Ik had gelukkig een helder moment toen ik besloot een extra stopcontact te maken achter de TV. Ik las verhalen over een te kort netsnoer aan de LG's.CyBeRSPiN schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:38:
@030NL ik ga er een andere stekker aanzetten zodra ik heb vastgesteld dat mijn exemplaar in orde is en dus niet meteen omgeruild hoeft. No way dat ik die kabelgoot opnieuw ga aanleggen alleen voor die stomme lompe haakse stekker die niet eens geaard is. Een normale platte eurostekker had ook gewoon volstaan.. en die past prima door de goot die ik had aangelegd.
:strip_exif()/f/image/0yzzo58T84LCtGFBKiV7dlJ1.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je niet een verlengsnoertje maken?
@timadriaans nee gaat niet: CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Die GX wordt wel echt heel vet (= turbotaal voor fantastisch mooi @Bacspin ) als je hem eenmaal strak aan de muur hebt. Maar het heeft wat voeten in de aarde als je de kabels in de muur wilt wegwerken:
- goot moet uitlijnen met de sparing aan de achterkant
- stekker moet door goot passen (5cm breed)
- muur moet vlak gestuct zijn
Die GX wordt wel echt heel vet (= turbotaal voor fantastisch mooi @Bacspin ) als je hem eenmaal strak aan de muur hebt. Maar het heeft wat voeten in de aarde als je de kabels in de muur wilt wegwerken:
- goot moet uitlijnen met de sparing aan de achterkant
- stekker moet door goot passen (5cm breed)
- muur moet vlak gestuct zijn
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-06-2020 12:39 ]
Hang je em boven je kookplaat in de keuken dan? Dat zou ik niet doen, met name ook voor de damp die je toestel in trekt.CyBeRSPiN in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Die GX wordt wel echt heel vet als je hem eenmaal strak aan de muur hebt.
En met licht sopje bevochtigde doek scchoonmaken.
Hier sinds een paar dagen de C9 staan. Alleen probleem met het geluid dat heel af en toe wegvalt voor een 1/2 sec max. Dit gebeurt alleen via de Netflix app van de tv.
Als ik een film/serie afspeel vanaf de Synology, geen probleem.
TV is aangesloten via eARC naar Denon x1000 receiver en alles werkt voor de rest normaal.
Internet via vaste verbinding.
Iemand hier ervaring mee?
Zelfde probleem als hieronder denk ik:
TV is aangesloten via eARC naar Denon x1000 receiver en alles werkt voor de rest normaal.
@wimpie007 heb jij dit al opgelost?wimpie007 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 01:49:
Anderen met een 65c9 en ARC (naar mijn sr7007) ook last dat geluid om de zoveel tijd even super kort wegvalt?
Echt super kort en paar ms, soorrt dipje zeg maar
Helaas niet. Ben er al soort van aan gewend geraakt. Ga wel nog een keer nieuwe hdmi kabel leggen en receiver upgradenbaronruud schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:46:
Hier sinds een paar dagen de C9 staan. Alleen probleem met het geluid dat heel af en toe wegvalt voor een 1/2 sec max. Dit gebeurt alleen via de Netflix app van de tv.
[...]
@wimpie007 heb jij dit al opgelost?
Wat een goed idee! Dat had ik dus ook gedaan...timadriaans schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:52:
[...]
Zuur! Ik had gelukkig een helder moment toen ik besloot een extra stopcontact te maken achter de TV. Ik las verhalen over een te kort netsnoer aan de LG's
Hoi Allemaal!
Ik heb een OLED55C8PLA nu heb ik ook een Sonos Arc aangeschaft, ik zag dat e-arc de opvolger is van (reguliere ARC).)
Deze tv heeft hdmi 2.0B ik begreep dat diverse andere leveranciers keurige updaten zodat e-arc wel ondersteuning heeft.
Hoe zit het nu met bv Dolby Atmos?
Is het overigens ook correct dat LG niet van plan was die nieuwe update door te voeren zodat je nog meer opties hebt zoals de 2019 modellen? Smart os update etc?
Thanks
Ik heb een OLED55C8PLA nu heb ik ook een Sonos Arc aangeschaft, ik zag dat e-arc de opvolger is van (reguliere ARC).)
Deze tv heeft hdmi 2.0B ik begreep dat diverse andere leveranciers keurige updaten zodat e-arc wel ondersteuning heeft.
Is het overigens ook correct dat LG niet van plan was die nieuwe update door te voeren zodat je nog meer opties hebt zoals de 2019 modellen? Smart os update etc?
Thanks
Ik heb sinds een paar maandjes een LG 55C9 hangen waar ik erg tevreden mee ben. Het enige waar ik tegen aan loop, is dat de tv dagelijks de verbinding met het bekabelde netwerk kwijt is. Meestal is de verbinding weer hersteld na 10 seconden standby (tv uitzetten met de afstandsbediening), maar soms moet ik echt de stroom er 10 seconden afhalen om de netwerkverbinding weer actief te krijgen.
Is dit een bekend probleem, of zou ik hiervoor echt een melding moeten maken bij de winkel waar ik de tv heb aangeschaft?
Is dit een bekend probleem, of zou ik hiervoor echt een melding moeten maken bij de winkel waar ik de tv heb aangeschaft?
heb je quickstart nog aan staan ?Bintmeister schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:33:
Ik heb sinds een paar maandjes een LG 55C9 hangen waar ik erg tevreden mee ben. Het enige waar ik tegen aan loop, is dat de tv dagelijks de verbinding met het bekabelde netwerk kwijt is. Meestal is de verbinding weer hersteld na 10 seconden standby (tv uitzetten met de afstandsbediening), maar soms moet ik echt de stroom er 10 seconden afhalen om de netwerkverbinding weer actief te krijgen.
Hi, dat is geen bekend probleem. Voordat je een reparatieverzoek gaat indienen, en wellicht is het al geprobeerd, wel even met een andere netwerk kabel/utp poort proberen. Het zou voor jou lullig zijn als de monteur bij je is en het blijkt daaraan of aan je router te liggen.Bintmeister schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:33:
volgens mij krijg je geen e-arc update,dolby atmos van bv.netflix (dd+) werkt al vanaf de c7,webos kleine update,bv. van 3.5 > 3.7 maar niet naar 4,hetzelfde voor webos 4niekosniekos schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:44:
Hoi Allemaal!
Thanks
Welke bronnen gebruiken jullie altijd voor instellingen? Ik ga meestal naar Rtings, maar ik zie hier ook FlatpanelsHD voorbijkomen.
En vanuit welke beeldinstelling beginnen jullie? Standaard? Technicolor Expert? Wat zijn de do's en dont's bij een OLED?
Veel vragen, maar ik wil het graag goed doen.
En vanuit welke beeldinstelling beginnen jullie? Standaard? Technicolor Expert? Wat zijn de do's en dont's bij een OLED?
Ik heb gewoon Rtings gebruikt. Gaat er volgens mij vooral om dat je alle beeldverbeteraars uit hebt en de ISF(?) settings gebruikt, de rest merk je waarschijnlijk toch niet zo snel op.Yonix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:03:
Welke bronnen gebruiken jullie altijd voor instellingen? Ik ga meestal naar Rtings, maar ik zie hier ook FlatpanelsHD voorbijkomen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
RTINGS kun je gebruiken.Yonix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:03:
Verder noemde ik hier wat eenvoudige stappen.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Thanks. Ik vind wel dat de settings die je overal op internet tegenkomt vaak een beetje tegen het 'zachte' beeld aanzitten en nét een tikkeltje té oranje met 'Warm2'. Maar goed, het is dan ook heel persoonlijk.HoppyF schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:00:
[...]
RTINGS kun je gebruiken.
Verder noemde ik hier wat eenvoudige stappen.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Is het wel zo dat je per app een andere beeldinstelling kunt gebruiken?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je kunt wat spelen met de Warm instellingen om eraan te wennen.Yonix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:15:
[...]
Thanks. Ik vind wel dat de settings die je overal op internet tegenkomt vaak een beetje tegen het 'zachte' beeld aanzitten en nét een tikkeltje té oranje met 'Warm2'. Maar goed, het is dan ook heel persoonlijk.![]()
Is het wel zo dat je per app een andere beeldinstelling kunt gebruiken?
Je moet ook wennen aan de kleurweergave en helderheid van OLED.
Zeker als je van LCD/QLED afkomt. De stap is dan groot.
Kom je van plasma af dan is de overgang al natuurlijker.
Maar het is niet nodig alles te finetunen net zo lang tot het perfect is.
De TV is zo uit de doos al behoorlijk goed.
Het zou ook vreemd zijn als je als consument nog van alles zelf zou moeten gaan instellen.
Thanks. Fijn dat je de tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden.HoppyF schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:44:
[...]
Je kunt wat spelen met de Warm instellingen om eraan te wennen.
Je moet ook wennen aan de kleurweergave en helderheid van OLED.
Zeker als je van LCD/QLED afkomt. De stap is dan groot.
Kom je van plasma af dan is de overgang al natuurlijker.
Maar het is niet nodig alles te finetunen net zo lang tot het perfect is.
De TV is zo uit de doos al behoorlijk goed.
Het zou ook vreemd zijn als je als consument nog van alles zelf zou moeten gaan instellen.
En wat betreft de beeldinstellingen (eventueel) per app? Dat is mogelijk?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Inderdaad verzadigde en schreeuwerige kleuren.Yonix schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:51:
[...]
Thanks. Fijn dat je de tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden.Waar de kleuren bij een QLED soms verzadigd kunnen zijn, is het bij een OLED wat rustiger allemaal. Dat is - in positieve zin - even wennen, inderdaad.
![]()
En wat betreft de beeldinstellingen (eventueel) per app? Dat is mogelijk?
Dat geeft in eerste instantie misschien even een WOW effect maar daarna valt het alleen maar tegen.
De misschien wat rustige en “saaiere” kleuren zijn echter wel zoals het moet zijn.
Daarbij kan OLED ook erg heldere felle kleuren tonen.
Zoek maar eens een HDR demo op.
De beeldinstelling per app instellen kan niet.
Waarom zou je dit willen?
Hi allemaal, ik wil graag een nieuwe LG OLED 55 inch gaan aanschaffen en heb me oog laten vallen op B9 / C9. Ik wil de tv gaan gebruiken icm de Sonos Arc, om deze volledig te gebruiken wil ik deze aansluiten via de eArc aansluiting.
Ik heb al veel gezocht maar lees verschillende verhalen over de B9 of deze wel of niet earc heeft, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Ik heb al veel gezocht maar lees verschillende verhalen over de B9 of deze wel of niet earc heeft, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Het menu van mijn B9 geeft aan dat hij eARC heeft.woutertje6 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:51:
Hi allemaal, ik wil graag een nieuwe LG OLED 55 inch gaan aanschaffen en heb me oog laten vallen op B9 / C9. Ik wil de tv gaan gebruiken icm de Sonos Arc, om deze volledig te gebruiken wil ik deze aansluiten via de eArc aansluiting.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED65G8
- LG W8
- LG OLED B1
- LG E8
- LG B2
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED C7
- LG OLED B7
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED65B6D
- LG OLED BX
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Een B9 heeft eARC.woutertje6 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:51:
Echter gewoon ARC kun je ook gebruiken met de Sonos arc als je bv Netflix Dolby Atmos wilt gebruiken.
HD audio formaten lopen alleen via eARC.
Maar let op, de Sonos arc ondersteunt geen DTS!
De B9/C9 doen dat wel, de CX weer niet.
Niet zo belangrijk als je geen DTS wilt gebruiken.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.