Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
chiefchain schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:35:
Ik heb sinds vandaag de Samsung q90t, alles werkt perfect, maar kan iemand mij vertellen hoe die afstandsbediening (die gekoppeld is aan ziggo) het menu van de ziggobox oproept? Alles werkt, zappen etc, maar als ik iets wil terugkijken bijv wat ik heb opgenomen, hoe kom ik bij dat menu?
Geen idee waarom je dat hier komt vragen...
Stiekem toch geïnteresseerd in een OLED soms? ;)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Ik heb sinds vandaag de Samsung q90t, alles werkt perfect, maar kan iemand mij vertellen hoe die afstandsbediening (die gekoppeld is aan ziggo) het menu van de ziggobox oproept? Alles werkt, zappen etc, maar als ik iets wil terugkijken bijv wat ik heb opgenomen, hoe kom ik bij dat menu?
Dit is het Oled topic, geen Qled ;)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JDL15 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Dit is het Oled topic, geen Qled ;)
"de wens is de vader van de gedachte" ;)

Testing, one, two ...

• chiefchain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 07:58
Jullie hebben gelijk, excuus, ikmmoet wel wennen aan de felle kleuren van Qled, zelfs na kalibratie, ik mag 4 weken proefkijken, wie weet ga ik naar oled nog, maar ben bang voor inbranden en te weinig licht metopen gordijnen

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:28
Hoeveel tuners zitten er in de CX en GX? Ik zie verschillende specs.
Kun je met Ziggo met CI+ module aangesloten een andere zender opnemen terwijl je kijkt? Met 2 tuners zou dat mogelijk moeten zijn als minstens een van beide zenders niet gecodeerd is (dus NPO en regionale zenders), maar kom er niet echt achter. Ben dat nu gewend met mn Samsung en maken er geregeld gebruik van. Scheelt ook weer die ellendige Horizon box in huis.

Lijkt erop dat LG OLED's vaak maar 1 tuner hebben, alleen de 77" C9 had blijkbaar twin tuners, de kleinere maten ook al niet. Hmm, zal ik dan toch over moeten op een settop box, in elk geval voor bepaalde opnames..

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-06-2020 15:24 ]

chiefchain schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:05:
Jullie hebben gelijk, excuus, ikmmoet wel wennen aan de felle kleuren van Qled, zelfs na kalibratie, ik mag 4 weken proefkijken, wie weet ga ik naar oled nog, maar ben bang voor inbranden en te weinig licht metopen gordijnen
Aha!
Nou, dat zou wel erg relaxed zijn 4 weken proefkijken in je eigen omgeving. ;)
Ik zou zeker OLED ook erbij willen betrekken want pas dan zul je zelf de verschillen ervaren.
De onnatuurlijk felle kleuren van QLED zijn bekend ook als je een ander profiel kiest zoals “natuurlijk”.
Er is nog steeds niks natuurlijks aan maar dat komt omdat ik uiteraard een OLED heb en de verschillen ken.
Iemand die nog nooit een OLED heeft gezien zal een QLED al gauw mooi vinden.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Was gisteren bij vrienden en die hadden een non-oled tv (en uberhaupt een goedkoop model denk ik), maar dan zie je toch wel snel hoe zwart echt zwart is op oled (ipv een lichte witte waas over je hele scherm).

Dat weten we natuurlijk allemaal wel hier, maar soms moet je gewoon even een andere TV zien om weer te apprecieren wat je zelf in huis hebt :)

• chiefchain
Ja ik heb daar zo n verzekering voor genomen bij plattere.nl pixelgarantie, 3 jaar hulp aan huis en 4 weken proefkijken. Heb nu ook even moeite met 65 inch , wie weet went dat we zitten er wel 4 meter van af.

• CyBeRSPiN
Basekid schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:28:
Was gisteren bij vrienden en die hadden een non-oled tv (en uberhaupt een goedkoop model denk ik), maar dan zie je toch wel snel hoe zwart echt zwart is op oled (ipv een lichte witte waas over je hele scherm).

Dat weten we natuurlijk allemaal wel hier, maar soms moet je gewoon even een andere TV zien om weer te apprecieren wat je zelf in huis hebt :)
Ben heel benieuwd om het te gaan ervaren. Mn huidige led tv (HU7500, een van de betere LED tv's van Samsung uit 2014) kan geen HDR weergeven, maar ik vind zwart wel echt zwart en zeker niet "lichte witte waas". Denk dat de combi HDR en LED killing is en dat OLED daar op eenzame hoogte staat ivm het extreme contrast.
Maar dat zeg ik nu zonder dat ik een OLED in huis heb gehad, ik wacht nog even op een goede deal de komende tijd. Hoop dat de huidige cashback verlengd wordt danwel dat er snel een nieuwe achteraan komt.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Ben heel benieuwd om het te gaan ervaren. Mn huidige led tv (HU7500, een van de betere LED tv's van Samsung uit 2014) kan geen HDR weergeven, maar ik vind zwart wel echt zwart en zeker niet "lichte witte waas". Denk dat de combi HDR en LED killing is en dat OLED daar op eenzame hoogte staat ivm het extreme contrast.
Maar dat zeg ik nu zonder dat ik een OLED in huis heb gehad, ik wacht nog even op een goede deal de komende tijd. Hoop dat de huidige cashback verlengd wordt danwel dat er snel een nieuwe achteraan komt.
Bril nodig :9 :+

Is pas zwart als je oled gezien hebt

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• CyBeRSPiN
mucuracat schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Dat zal wel, maar op 5 meter afstand in een kamer met lampen aan valt het bij de LED die ik heb dus wel mee. Bij een speelfilm zijn de zwarte balken boven en onder voor mijn gevoel echt wel zwart en niet lichtgevend grijs oid.
Helemaal verduisterd zal het zeker wel duidelijk zijn ja :)
Maar mijn LED-tv geen HDR doet heb je dus niet dat vervelende effect dat het hele beeld, of bij FALD, delen van het beeld mee oplichten omdat er ergens veel licht moet worden geproduceerd.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-06-2020 15:43 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Ik kom ook af van een HU7500 + upgrade box (en nu dus een C9) en de tv die ik net in mn voorbeeld gaf was echt wel een stuk slechter qua beeld dan de HU7500.

Grote verschil met de HU7500 was dat er in lichte scenes hele blokken beeld wit werden (bijv bij ondertiteling) omdat er toch maar een bepert aantal zones zijn, en bij de C9 echt alleen de beelden die wit horen te zijn, wit zijn.
chiefchain schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:30:
Ja ik heb daar zo n verzekering voor genomen bij plattere.nl pixelgarantie, 3 jaar hulp aan huis en 4 weken proefkijken. Heb nu ook even moeite met 65 inch , wie weet went dat we zitten er wel 4 meter van af.
Ok, wist niet dat platte TV zoiets had.
Minder dan 65 inch op 4 meter moet je niet doen want daar krijg je spijt van.
De grootte ben je binnen een week aan gewend. Daar durf ik wel om te wedden.
Hier op 3 meter een 55 inch was eerst een 42 inch plasma.
Grootte viel nauwelijks op omdat de fysieke afmetingen van de plasma al relatief groot waren ivm de erg brede rand. Die rand is er nu niet meer.

Verder is zwart bij een OLED ook echt zwart!
Dat kun je alleen zien als je er zelf eentje heb.
Gisterenavond keken we Discovery Science kanaal. Opeens beeld weg helemaal zwart!
Dacht even, is mijn TV stuk?
Nee, gelukkig niet alleen dit kanaal plus Animal planet was uitgevallen.
Misschien even een storing ofzo komt zelden voor. De rest van de zenders was prima.
Het verschil tussen zwart of TV uit kun je dus niet zien, zwart = zwart.
Alleen aan de rode led kun je zien of de TV aanstaat als er echt zwart beeld is.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 18-06-2020 15:57 ]

mucuracat schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Idd. Je denkt -als je nooit in een donkere / schemerverlichte kamer kijkt tenminste- dat een LCD echt zwart is tot dat je een goeie plasma in actie gezien hebt. Dan vind je plasma echt zwart... totdat je een OLED in actie gezien hebt. :)

• eynickey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11 22:49
TheMystery schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:44:
Hier net de update 04.80.03 geïnstalleerd, hierna werkt mijn geluid niet meer zoals het moet.
Ik heb een shield tv aangesloten op mijn tv eb mijn Samsung homecinema via arc.

Met de vorige firmware werkte dit perfect, nu het volgende probleem:
Stereo geluid gaat alleen over rechts en links maar niet meer over mijn sub.
Dolby gaat over links rechts center en sub maar de surround channels doen het niet meer.

Dit gedrag had ik op de vorige firmware als ik arc op pcm ingesteld had, maar met passthrough werkte alles goed. Deze instelling staat nog goed maar geluid werkt helaas niet.

Iemand misschien een oplossing? Ik ga eens kijken of ik kan downgraden.

Edit: op de site kan ik alleen de nieuwe firmware downloaden :?
Er is wat gewijzigd met EDID settings. Heb je alles al van het stroom gehaald? Kan zijn dat je homecinemaset nog de oude EDID settings vasthoudt.

• Laarhoven88
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik ben tot de volgende 3 tv's gekomen waar ik uit zou willen/kunnen kiezen. (andere opties zijn welkom)

Dit zijn in willekeurige volgorde:
+ Sony KD-65AG9
+ LG OLED65C9PLA
+ Philips 65OLED984/12

Welke adviseren jullie?

• Laarhoven88
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik ben tot de volgende 3 tv's gekomen waar ik uit zou willen/kunnen kiezen. (andere opties zijn welkom)

+ Sony KD-65AG9
+ LG OLED65C9PLA
+ Philips 65OLED984/12

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
eynickey schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Er is wat gewijzigd met EDID settings. Heb je alles al van het stroom gehaald? Kan zijn dat je homecinemaset nog de oude EDID settings vasthoudt.
Nog niet volledig van de stroom gehad, wel HDMI kabel eruit gehad dacht dan doet ie de handshake wel opnieuw.
Zal de stroom er eens afhalen.

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:47
Laarhoven88 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:29:

+ Sony KD-65AG9
+ LG OLED65C9PLA
+ Philips 65OLED984/12

Welke adviseren jullie?
En dat vraag je in het LG ervaringen topic? ;)
De LG natuurlijk! 8) (maar de Sony is zeker ook niet verkeerd)
Philips producten komen er bij mij, door diverse teleurstellende ervaringen, niet meer in.

[ Voor 13% gewijzigd door Vulcan750 op 18-06-2020 16:36 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-11 11:20
Door op de ab op het huisje te drukken, navigeer in de smarthub naar je ziggobox en je krijgt een menu kies daar start en je zit in het menu van de box.

• chiefchain
A.N.Brinkman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:44:
[...]

Door op de ab op het huisje te drukken, navigeer in de smarthub naar je ziggobox en je krijgt een menu kies daar start en je zit in het menu van de box.
Gelukt! Bedankt

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
TheMystery schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Nog niet volledig van de stroom gehad, wel HDMI kabel eruit gehad dacht dan doet ie de handshake wel opnieuw.
Zal de stroom er eens afhalen.
Heb de stroom eraf gehad en dat lost het helaas ook niet op.
Nog steeds geen sub met stereo en surround channels doen het wel met een lossless dd+ video maar geluid van surround links klopt niet, deze gaat ook naar rechts.

Edit: uiteindelijk mijn hele ht set naar factor default gezet en alles opnieuw ingesteld en nu werkt alles weer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door TheMystery op 18-06-2020 17:22 ]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41

+ Sony KD-65AG9 ( zeer goede speakers, komt uit het beeld)
+ LG OLED65C9PLA (besturing is soepel en fijn(WebOS), gaming heeft lage lag. Over HDMI heb ik het maar niet want dat blijkt onzin.
+ Philips 65OLED984/12 ( Beeld processor zou het beste beeld leveren.(Wil je niet wachten op de 4e generatie ?)

Welke adviseren jullie?

Geen idee wat je zelf belangrijk vindt. geluid?

Ik ga voor de 805 of C9 . De 805 heeft Ambilight en beter beeld(zegt men) geluid moet nog blijken.
de C9 heeft weer een goede bediening Webos en speelt meer(ondersteuning) .mk4 containers files af.
C9 prijs is een stuk beter.

Ga eens in een winkel testen.

+ Sony KD-65AG9
+ LG OLED65C9PLA
+ Philips 65OLED984/12

Welke adviseren jullie?
Uiteraard de LG, waarom?
Prima prijs/kwaliteitsverhouding, makkelijk te bedienen (WebOS plus magic remote), HDMI 2.1.
Sony? Ook prima, echter meer gericht op speelfims afspelen, ander OS, geen HDMI 2.1.
Philips, matige bediening, OS niet geweldig, geen HDMI 2.1, maar wel Ambilight. Support niet zo geweldig.

Je beschikbare budget en persoonlijke voorkeur speelt dus ook mee.

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

Flabergasted

Prepare to die !

+ Sony KD-65AG9
+ LG OLED65C9PLA
+ Philips 65OLED984/12

Welke adviseren jullie?
Panasonic OLED TX-65GZW954 ?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:10:
Hoeveel tuners zitten er in de CX en GX? Ik zie verschillende specs.
Kun je met Ziggo met CI+ module aangesloten een andere zender opnemen terwijl je kijkt? Met 2 tuners zou dat mogelijk moeten zijn als minstens een van beide zenders niet gecodeerd is (dus NPO en regionale zenders), maar kom er niet echt achter. Ben dat nu gewend met mn Samsung en maken er geregeld gebruik van. Scheelt ook weer die ellendige Horizon box in huis.

Lijkt erop dat LG OLED's vaak maar 1 tuner hebben, alleen de 77" C9 had blijkbaar twin tuners, de kleinere maten ook al niet. Hmm, zal ik dan toch over moeten op een settop box, in elk geval voor bepaalde opnames..
Ik heb er ook ooit naar gezocht en het is moeilijk daar betrouwbare informatie over te vinden. Als ik me niet vergis waren er in 2007 wel modellen met een dubbele tuner, maar in 2008 niet meer.

De huidige status weet ik niet precies, maar als je er online naar zoekt hou er dan rekening mee dat het niet alleen per model kan verschillen, maar ook per land/regio (het PLA stuk in de typeaanduiding)

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-11 17:00
Duitse modellen hebben vaak wel 2 of 3 tuners

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
II This Game II schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:07:
het gaat erom dat er een dubbele tuner in zit.nl.model heeft er 4,1x analoog,1x dvb-t (digitenne) 1x dvb-c (kabel) en 1x dvb-s(satelit),klopt dat de duitse wel vaker een dubbele hebben maar dat is vaak dvb-s.dubbele dvb-c,zou je ook 2x ci-module en 2x smartcard moeten gebruiken
II This Game II schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:07:
Klopt.
Duitse model OLED55CX9LA heeft dit:
Twin Triple Tuner (2x DVB-T2/-C/-S2)

Nederlandse model is OLED55CX6LA. (één cijfer verschil dus...)

De vraag blijft wel of bv Ziggo dan wel goed werkt op een Duits model.
Dat weet ik niet.

• pwh53
HoppyF schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Klopt.
Duitse model OLED55CX9LA heeft dit:
Twin Triple Tuner (2x DVB-T2/-C/-S2)

Nederlandse model is OLED55CX6LA. (één cijfer verschil dus...)

De vraag blijft wel of bv Ziggo dan wel goed werkt op een Duits model.
Dat weet ik niet.
ziggo werkt gewoon,je moet alleen handmatig de frequenties invoeren.2 jaar geleden was het verschil met bv de w-serie erg groot (1500),bijna elke 65 inch scheelde wel 200-300.

• CyBeRSPiN
pwh53 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:01:
[...]

ziggo werkt gewoon,je moet alleen handmatig de frequenties invoeren.2 jaar geleden was het verschil met bv de w-serie erg groot (1500),bijna elke 65 inch scheelde wel 200-300.
Maar een LG TV uit Duitsland levert je wel een uitdaging op met garantie. LG Benelux begint er niet aan begreep ik.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Maar een LG TV uit Duitsland levert je wel een uitdaging op met garantie. LG Benelux begint er niet aan begreep ik.
Jawel hoor, ze komen gewoon repareren. Maar als ze niet kunnen repareren dan verwijzen ze naar de winkel in Duitsland.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
Wren schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Jawel hoor, ze komen gewoon repareren. Maar als ze niet kunnen repareren dan verwijzen ze naar de winkel in Duitsland.
Als je hier ervaring mee hebt zou ik die hier dan ook delen wat dit kan verstrekkende gevolgen hebben voor diegene die een tv in het buitenland koopt.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:28
MaXeRs schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Als je hier ervaring mee hebt zou ik die hier dan ook delen wat dit kan verstrekkende gevolgen hebben voor diegene die een tv in het buitenland koopt.
Maar die verantwoordelijkheid om dat uit te zoeken ligt toch ook bij de koper? Je koopt iets in een ander land; dan gelden de regels van dat land natuurlijk.

Je hebt geen koopovereenkomst met LG, dus alles wat ze nog thuis bij je doen is een gunst.

Daar denk je toch altijd als eerste over na?! Ik koop iets in het buitenland, hoe zou het met de garantie zitten.

• Wren
MaXeRs schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Ik heb exact aangegeven hoe de garantie wordt afgehandeld door maar ik wil het nog even uitschrijven.
LG Benelux kan een in bijvoorbeeld Duitsland aangeschafte tv aan huis komen repareren onder het Europese garantiebeleid. mits het een model is dat in Nederland ook wordt verkocht en mits het huis in Nederland of België is. Echter, als een tv niet door LG Benelux gerepareerd kan worden. Bijvoorbeeld omdat het toch een ander model is of als benodigde onderdelen niet beschikbaar meer zijn, dan verwijzen zij voor de afhandeling naar de winkel waar het gekocht is. Het kan dan zijn dat de winkel aangeeft dat de tv naar de winkel gebracht moet worden bijvoorbeeld.

• CyBeRSPiN
@Wren ok, ik las dit bericht namelijk: peakaboo in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Dus buiten de wettelijke (EU) garantie, maar nog wel binnen de NL wet waarin de termijn losser is gebaseerd op hoelang je als consument redelijkerwijs mag verwachten dat een product mee gaat. Bij zo’n dure tv is dat uiteraard langer dan 2 jaar.

@Adlermann denk niet dat mensen daar tegenwoordig zo bewust over nadenken. Dat het binnen de EU wel goed zit en dat je wel kunt aankloppen bij de lokale importeur in geval van problemen..

De extra wettelijke garantie die NL winkeliers moeten verlenen kan dus ook de hogere prijzen verklaren en het is ook iets om mee te nemen in het kader van de bekende “burn in” perikelen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-06-2020 09:50 ]

• Wren
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:46:
@Wren ok, ik las dit bericht namelijk: peakaboo in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Dus buiten de wettelijke (EU) garantie, maar nog wel binnen de NL wet waarin de termijn losser is gebaseerd op hoelang je als consument redelijkerwijs mag verwachten dat een product mee gaat. Bij zo’n dure tv is dat uiteraard langer dan 2 jaar.

@Adlermann denk niet dat mensen daar tegenwoordig zo bewust over nadenken. Dat het binnen de EU wel goed zit en dat je wel kunt aankloppen bij de lokale importeur in geval van problemen..

De extra wettelijke garantie die NL winkeliers moeten verlenen kan dus ook de hogere prijzen verklaren en het is ook iets om mee te nemen in het kader van de bekende “burn in” perikelen.
In het geval van Peakaboo was het een reparatiegeval buiten garantie. Dan loop je tegen de wetten in het land zelf aan. Zo ben je in Nederland ook beter gedekt dan in België voor wat betreft restwaarde en coulance. Dat is dus een voordeel van in Nederland kopen. Ik snap wel dat er soms een flink prijsverschil is tussen hier kopen en in Duitsland maar zoals Adlermann al zei: Het is de verantwoordelijkheid van de koper om te onderzoeken wat de gevolgen zijn van het kopen in een ander land.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-11 20:08
Sinds kort in het bezig van een 65" C9, erg blij mee. Maar omdat OLED nieuw voor mij is, ben ik benieuwd naar het volgende: de screensaver van LG (de eenvoudige 'vuurwerk'-animatie) verschijnt ontzettend snel vind ik. Dit is denk ik nodig om inbranden te voorkomen? Het is vooral 'jammer' dat het gebeurt als ik bijv. Spotify aan heb staan.

• Wren
mikkelnl schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:54:
Sinds kort in het bezig van een 65" C9, erg blij mee. Maar omdat OLED nieuw voor mij is, ben ik benieuwd naar het volgende: de screensaver van LG (de eenvoudige 'vuurwerk'-animatie) verschijnt ontzettend snel vind ik. Dit is denk ik nodig om inbranden te voorkomen? Het is vooral 'jammer' dat het gebeurt als ik bijv. Spotify aan heb staan.
Yep, die gaat aan als je eigen apps (van de tv) gebruikt, gaat aan na twee minuten dacht ik.

• mucuracat
mikkelnl schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:54:
Is om je te beschermen ;) om later teleurstelling en huilie huilie te voorkomen met eventuele ingebrand scherm... Liever later (nooit) dan snel ingebrand en vlekkerig scherm.

Is juist goed bij spotify met statisch beeld.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ik heb de knoop vrijwel zeker weten doorgehakt om voor een LG B9 of C9 te gaan. Nu is het alleen nog even afwegen om hem nu te bestellen, of te wachten tot Black Friday (dan zal het geen C9 worden, maar B9, BX of CX).

Op Reddit lees ik dat in Amerika OLED burn-in schermen gratis repareert tot 2 jaar na aankoop, volgens mij staat dit los van de gewone garantie (omdat het onder slijtage valt?). Is dit ook in Nederland?

Er zijn verschillende shops die deze LG OLED's aanbieden, ook wat minder bekende zaken (althans ik ken ze niet, omdat ik niet zo in de 'tv scene' zit). Soms zit er nog wel enkele honderden euro's verschil in. Zijn er shops die absoluut (geen) aanrader zijn om een OLED te kopen? Bijvoorbeeld door (gratis) extra service of diensten? Degene in de pricewatch hebben verder allemaal prima reviews.

• pwh53
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:34:
[...]

kan maar hoeft niet,er zijn wel duitse oled's in nederland onder garantie gerepareerd,indien mogelijk, en om te ruilen moet je terug.maar dat is 20 minuten vanaf hier,2999 voor een w7 was toen een superdeal.
Adlermann schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Maar die verantwoordelijkheid om dat uit te zoeken ligt toch ook bij de koper? Je koopt iets in een ander land; dan gelden de regels van dat land natuurlijk.

Je hebt geen koopovereenkomst met LG, dus alles wat ze nog thuis bij je doen is een gunst.

Daar denk je toch altijd als eerste over na?! Ik koop iets in het buitenland, hoe zou het met de garantie zitten.
Dat klopt.
Het is al zo vaak uitgelegd hier.
LG Benelux is verantwoordelijk voor de Benelux en repareert (via de verkoper) aangemelde TV’s.
De winkels zelf repareren immers zelden omdat ze de kennis/onderdelen niet hebben.
De algemene voorwaarden van LG zijn ook duidelijk.
Koop je iets in Duitsland (meestal ook een Duits model dus LLA, L97, 9LA) dan moet je bij de verkoper daar aankloppen.
In het uitzonderlijke geval dat LG Benelux toch iets repareert wat in een niet-Benelux land gekocht is, dan is dit coulance en niet anders.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Sinds een paar weken ook de trotse bezitten van een C9
Is het mogelijk om de screensaver aan te roepen als er iets afspeelt?

Ik heb vooralsnog geen soundbar anders kon ik het geluid via de soundbar afspelen zonder dat de tv aan staat maar ik speel veel Youtube muziek videos af en wil liever dat dan of de screensaver aan is of dat het scherm uit is.
Dat laatste kan natuurlijk niet.

iemand een idee?
Zelfde geldt ook als ik het afspeel via de Nvidia Shield

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je kunt het scherm uitzetten bij beeld, energie besparing, scherm uit

moet dus wel elke keer handmatig

een keer op de knop drukken en beeld gaat weer aan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Buzzie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:14:
Dat laatste kan natuurlijk niet.
Dit kan zeker wel :)
Weet niet meer exact, maar houdt de mic-knop ingedrukt en zeg: "turn screen off".
De muziek blijft spelen, maar je scherm gaat op zwart.

Soundcloud

• Buzzie
ArthurMorgan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:17:
je kunt het scherm uitzetten bij beeld, energie besparing, scherm uit

moet dus wel elke keer handmatig

een keer op de knop drukken en beeld gaat weer aan.
Thanks !!!

Dat werkt prima.
elke keer handmatig is prima

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Ligt het aan mij of zijn er bijna alleen nog maar winnaars in de panel-lottery? Hoor er weinig meer over, dus het lijkt alsof LGD het productie proces redelijk onder controle heeft sinds dit jaar.
Dus geen grote uniformity issues of gele/paarse vlekken in beeld.

Door dat en het gebrek aan DTS ben ik toch nog even weer aan het twijfelen over de C9. Heb dan liever DTS dan BFI met marginaal betere motion (waar ik als plasma eigenaar wel een beetje huiverig voor ben, waarvoor ik dus BFI achter de hand zou willen hebben just in case).
Maar nu niet alleen voor de CX maar ook de recente C9's is het aardig stil geworden.

• Schil1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10 15:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92dQSLcEclA2fCexsC5EiXp5pNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD4PbVxQ7SPMJZXXvn3Bzvsf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_fxNkTTduCzmCdUKFucdzeLDEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPyMP46RIS89mA4Vp5Zo3TJa.jpg?f=fotoalbum_tile
Januari 2018 een C7 gekocht bij FOKA ( Kamera Express ) dus incl 5 jaar garantie , en die komt nu wel van pas aangezien de tv ingebrand is.
Het lijkt ook wel of het steeds erger aan het worden is want ik kan nu zelfs zien dat het meeste ingebrande tekst/afbeelding van het spel Rocket League is terwijl dit nooit statisch is en ook niet veel gespeeld wordt.
Het is vooral te zien met een rode / oranje achtergrond. Opo de bijgevoegde foto's kan je niet alles goed zien , het is vooral met het blote oog allemaal goed te zien.

Kamera Express heeft Homeservice en nu komen ze langs om de tv op te halen of gelijk te vervangen , dat is mij nog niet duidelijk. Ik zal de afloop wel laten weten.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Schil1 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:33:
[Afbeelding][Afbeelding]
Januari 2018 een C7 gekocht bij FOKA ( Kamera Express ) dus incl 5 jaar garantie , en die komt nu wel van pas aangezien de tv ingebrand is.
Het lijkt ook wel of het steeds erger aan het worden is want ik kan nu zelfs zien dat het meeste ingebrande tekst/afbeelding van het spel Rocket League is terwijl dit nooit statisch is en ook niet veel gespeeld wordt.
Het is vooral te zien met een rode / oranje achtergrond. Opo de bijgevoegde foto's kan je niet alles goed zien , het is vooral met het blote oog allemaal goed te zien.

Graag, keep us posted :)

Kamera Express heeft Homeservice en nu komen ze langs om de tv op te halen of gelijk te vervangen , dat is mij nog niet duidelijk. Ik zal de afloop wel laten weten.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-11 15:12
Bacspin schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:25:
Ligt het aan mij of zijn er bijna alleen nog maar winnaars in de panel-lottery? Hoor er weinig meer over, dus het lijkt alsof LGD het productie proces redelijk onder controle heeft sinds dit jaar.

Door dat en het gebrek aan DTS ben ik toch nog even weer aan het twijfelen over de C9. Heb dan liever DTS dan BFI met marginaal betere motion (waar ik als plasma eigenaar wel een beetje huiverig voor ben, waarvoor ik dus BFI achter de hand zou willen hebben just in case).
Maar nu niet alleen voor de CX maar ook de recente C9's is het aardig stil geworden.
Maar... wat heeft BFI met motion te maken? Behalve dat het motion-blur drastisch verminderd zal het eventueel aanwezige lage-hz/fps content alleen maar benadrukken?

De hele reden dat OLED het minder goed doet dan LCD en bijvoorbeeld bij 24hz content wat 'stotterig' over kan komen is toch júist dat het superlage pixel response times heeft (dit is goed), maar nog altijd sample-and-hold techniek gebruikt (dit niet, en wordt extra benadrukt) icm rolling scan? Dan zou BFI dit alleen benadrukken en zeker niet verminderen? :$

In ieder geval gaat BFI je denk ik niet helpen om het 'vloeiende beeld' van plasma te benaderen. Dat weet ik wel 100% zeker. Tenzij ik de comment compleet verkeerd interpreteer natuurlijk he :$ :$ Indien het over motion blur gaat, kan deze hele comment de prullenbak in :9

[ Voor 8% gewijzigd door Brutal1ty op 19-06-2020 14:55 ]

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
Bacspin schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:25:

Dit vraag ik me ook af, zelf 3 C8 65 inch modellen gehad met color tinting en ook de eerste batches van de C9's hadden problemen met tinting op witte achtergronden. Is dit nu opgelost?

Ook vraag ik me af waarom het zo een probleem is dat DTS niet meer ondersteund wordt in de CX serie?Iemand die een serieuze audio installatie heeft gaat toch media afspelen via een shield of iets dergelijks en het signaal via de receiver (die de DTS decode) versturen?

• mucuracat
FlameDB schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Ook vraag ik me af waarom het zo een probleem is dat DTS niet meer ondersteund wordt in de CX serie?Iemand die een serieuze audio installatie heeft gaat toch media afspelen via een shield of iets dergelijks en het signaal via de receiver (die de DTS decode) versturen?
  • Niet iedereen heeft mediaspeler?
  • Niet iedereen heeft receiver met meerdere hdmi?
  • Als je via tv streamt met dts geluid?
  • Gemak? alles aan tv aansluiten en 1 kabel naar receiver. Sommige receivers hebben maar 1 of 2 hdmi
  • Receivers die misschien 4K of Atmos Vision of HDR niet door kunnen zetten?
Phillips 'bouwt' DTS in met update las ik her en der. Omgekeerde wereld van LG.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:21
Weet niet of ik in juist topic zit anders sorry daarvoor.
Ik heb nog een wat oudere stereo maar die nog prima geluid levert alleen zit hier een tulp aansluiting op is dit nog op goede manier aan te sluiten?

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
mucuracat schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:00:
[...]
  • Niet iedereen heeft mediaspeler?
  • Niet iedereen heeft receiver met meerdere hdmi?
  • Als je via tv streamt met dts geluid?
  • Gemak? alles aan tv aansluiten en 1 kabel naar receiver. Sommige receivers hebben maar 1 of 2 hdmi

Mensen zonder mediaspeler of receiver spelen dan rechtstreeks af via de interne mediaspeler van LG zelf, wat ik sowieso al ervaar als storend, gezien deze niet alle bestands- en audioformaten ondersteunen (vooral problemen met grotere 4k hdr files, de kleinere files hebben vaak zelf geen DTS spoor). Als je vaak lokale files afspeelt, doen de meesten dat toch met een mediaspeler? Enfin, dat lijkt mij toch het handigst/meest logische. Een vero 4k+ kost de wereld niet. Interne media spelers van de tv zelf komen altijd wel tekort op een bepaald gebied.

Ook zonder soundbar of receiver met speakers kan je met een mediaspeler het DTS geluid laten decoderen.

--> deze lijkt mij idd wel een serieuzer probleem.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Weet iemand goede Ultra High speed HDMI kabels die een beetje flexibel zijn voor de LG C9?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mucuracat schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:00:
[...]
[knip]

Je doelt op? nieuws: Philips-tv's met Android TV uit 2019 en 2020 krijgen DTS Play-Fi-onde...

DTS ondersteuning zal in de diverse toestellen al aanwezig zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:47
Recon24 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:12:
Weet iemand goede Ultra High speed HDMI kabels die een beetje flexibel zijn voor de LG C9?
Waarom heb je niet genoeg aan gewone highspeed kabels? Volgens mij kan je op dit moment niks extra's met die kabels, terwijl ze ook nog eens flink aan de prijs zijn. Tegen de tijd dat je er echt iets mee kan zijn de uhs kabels meer gemeengoed en veel voordeliger.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• CyBeRSPiN
Die 65GX is niet aan te slepen blijkbaar. Greep helaas net mis vanmiddag. Tijdens het bestellen bleek de voorraad ineens weg :( Nu fingers crossed dat de cashback nog goed gaat komen, levering voor 5 juli lijkt nu zeer onzeker.
Maar in ieder geval de knoop doorgehakt! :)

• pwh53
Recon24 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:12:
https://www.onlinekabelsh...8k-60hz-hdr-zwart-2-meter
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:33:
Die 65GX is niet aan te slepen blijkbaar. Greep helaas net mis vanmiddag. Tijdens het bestellen bleek de voorraad ineens weg :( Nu fingers crossed dat de cashback nog goed gaat komen, levering voor 5 juli lijkt nu zeer onzeker.
Maar in ieder geval de knoop doorgehakt! :)
Nou ja, dat zal nog wel meevallen toch?
Feit is wel dat de GX zonder meer de beste keuze is van de 2020 modellen.
De CX scoort immers maar matig ten gunste van de C9 verkopen.
De GX vult het gat in de markt als je geen C9 wil maar wel een platte TV aan de muur.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Vulcan750 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Waarom heb je niet genoeg aan gewone highspeed kabels? Volgens mij kan je op dit moment niks extra's met die kabels, terwijl ze ook nog eens flink aan de prijs zijn. Tegen de tijd dat je er echt iets mee kan zijn de uhs kabels meer gemeengoed en veel voordeliger.
Voorbereiding op de PS5, zodat ik straks die kabels niet hoef te vervangen. En zodra ik er meer HDMI2.1 receivers zijn dan hoef ik de kabel tussen receiver en tv ook niet meer te vervangen.
Owja zij zitten hier vlakbij. Maar ik had niet het idee dat die kabels (voor deze prijs) hele goede kwaliteit leveren. Zal misschien morgen eens kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Recon24 op 19-06-2020 20:37 ]

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:49
hardware-lover schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Je doelt op? nieuws: Philips-tv's met Android TV uit 2019 en 2020 krijgen DTS Play-Fi-onde...

DTS ondersteuning zal in de diverse toestellen al aanwezig zijn verwacht ik.
Klopt, Philips en Sony zijn nog de enige met DTS ondersteuning. DTS Play-Fi is weer iets extra.

• Wren
Recon24 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:32:
[...]

[...]

Owja zij zitten hier vlakbij. Maar ik had niet het idee dat die kabels (voor deze prijs) hele goede kwaliteit leveren. Zal misschien morgen eens kijken.
Afgezien van de bouwkwaliteit maken de platina door goden gesmede kabels niet uit met een digitaal signaal. Ze doen het of ze doen het niet 😀

• _jero_813
FlameDB schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Omdat het toch handig kan zijn om iets via netwerk of usb af te spelen direct op de tv. Alhoewel de meeste die klagen over het ontbreken ervan de tv als hub gebruiken en niet de AVR. Dus via de tv naar de AVR of soundbar, en dan moet de tv wel de DTS ondersteunen.
_jero_813 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:40:
[...]

Omdat het toch handig kan zijn om iets via netwerk of usb af te spelen direct op de tv. Alhoewel de meeste die klagen over het ontbreken ervan de tv als hub gebruiken en niet de AVR. Dus via de tv naar de AVR of soundbar, en dan moet de tv wel de DTS ondersteunen.
Het feit dat de C9 gewoon wel DTS ondersteunt zegt al genoeg.
Technisch is dit geen beperking dus zou het op een CX ook moeten kunnen werken.
Het lijkt dus meer op een ordinaire bezuiniging.
Iets wat Samsung ook al vaker heeft toegepast.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Morgen een LG OLED bestellen, gaaf!

De C9 is momenteeel zo'n 1240 euro. De B9 zo'n 1050. Scheelt een kleine 200 euro. Is het de 200 euro extra waard?

Edit: Ja ik heb al tientallen reviews, meningen en vergelijkingen gelezen. Maar het blijft toch lastig!

[ Voor 26% gewijzigd door Fuujii op 19-06-2020 21:04 ]

• Wren
Fuujii schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:01:
Morgen een LG OLED bestellen, gaaf!

De C9 is momenteeel zo'n 1240 euro. De B9 zo'n 1050. Scheelt een kleine 200 euro. Is het de 200 euro extra waard?
Ik zou zelf voor de c9 gaan maar 200 euro is wel een leuke besparing. Daarnaast is de b9 echt een prima tv.

• _jero_813
HoppyF schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Het feit dat de C9 gewoon wel DTS ondersteunt zegt al genoeg.
Technisch is dit geen beperking dus zou het op een CX ook moeten kunnen werken.
Het lijkt dus meer op een ordinaire bezuiniging.
Iets wat Samsung ook al vaker heeft toegepast.
Kan kloppen, alleen weet ik niet of de DTS ondersteuning hard- of softwarematig is. Mijn oude Samsung LCD had ook geen DTS, dat kwam er pas in het model later want dat was een hardware chip zoals ik toen begreep. De licentiekosten weet ik ook niet maar ben wel benieuwd hoeveel dat is per device.

• Buzzie
De netwerk aansluiting die op de C9 zit, is dat puur voor internet/netwerk doeleinden of kan ik mijn glasmodem daar ook op aansluiten?? Internet gaat via WiFI dus die poort is nu niets aan het doen

Op dit moment heb ik een glasmodem van Caiway waar mijn TV signaal op binnenkomt....die gaat via een netwerk kabel naar mijn TV ontvanger die weer via HDMI is aangesloten op mijn tv.
Als ik hem rechtstreeks kan aansluiten dan scheelt dat weer een kastje.

Iemand die dit weet of geprobeerd heeft of ook zo heeft aangesloten?

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Buzzie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:34:
De netwerk aansluiting die op de C9 zit, is dat puur voor internet/netwerk doeleinden of kan ik mijn glasmodem daar ook op aansluiten?? Internet gaat via WiFI dus die poort is nu niets aan het doen

Op dit moment heb ik een glasmodem van Caiway waar mijn TV signaal op binnenkomt....die gaat via een netwerk kabel naar mijn TV ontvanger die weer via HDMI is aangesloten op mijn tv.
Als ik hem rechtstreeks kan aansluiten dan scheelt dat weer een kastje.

Iemand die dit weet of geprobeerd heeft of ook zo heeft aangesloten?
Kan niet is alleen netwerkaansluiting voor apps etc. Ook caiway maar tv's hebben helaas nog geen iptv decoders ingebouwd

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 12:19
Komende tijd ga ik zelf waarschijnlijk ook de overstap naar een OLED maken en ben toch ook wel erg nieuwsgierig hoe de BX zich gaat verhouden tot de C9.

Kwam wel al de productpagina van de OLED55BX tegen uit Hong Kong:

https://www.lg.com/hk_en/tv/lg-OLED55BXPCA

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:16
Wren schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Afgezien van de bouwkwaliteit maken de platina door goden gesmede kabels niet uit met een digitaal signaal. Ze doen het of ze doen het niet 😀
- offtopic reactie op bovenstaande, beter om in ander topic te voeren ;) -

[ Voor 57% gewijzigd door andries98 op 20-06-2020 02:22 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Sterker jog, juist bij digitale signalen is bouwkwaliteit en afscherming essentieel.
Met name bandbreedte is hier de clou

Copyright and left by SED...

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Ik probeer een bepaalde korte Netflix Show te vinden. Echt bedoeld om HDR en 4K te testen. Het is oa met een detective, hij heeft een hoed op. Er zit een scène in dat je een strand ziet en onweer en dat is schitterend. Ook perfect om de inktzwarte Black levels te zien.

Nevermind, gevonden.

Meridian!

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 19-06-2020 23:53 ]

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-11 16:28
Ik heb een lg oled c9.
Nu wil.ik hier wat extra geluid op aansluiten.
Alleen vrouwlief wil geen soundbar of receiver meer.
Iemand een goede tip voor een goed alternatief.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:07
Demiesehv schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:58:
Ik heb een lg oled c9.
Altermatief voor een soundbar, tja je zal toch externe speakers moeten hebben wil je beter geluid, een soundbar(evt met arc) is vaak de eleganste oplossing, optie 2 zou zijn een e9 nemen, maar daar is het te laat voor denk ik ;)

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Over geluid gesproken. Wat vinden jullie de beste audio setting voor puur geluid via de tv speakers?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devilsnight schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:01:
Over geluid gesproken. Wat vinden jullie de beste audio setting voor puur geluid via de tv speakers?
Volume op 0 (nul) _O- (sorry, kon het niet laten)

Testing, one, two ...

Demiesehv schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:58:
Ik heb een lg oled c9.
Een (bluetooth) koptelefoon. Ziet je vrouw niks van, en hoort ze ook niks van als je een gesloten type kiest en hem niet te hard zet.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11 05:25

FeaR

In GoT we trust

andries98 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Ik zie deze opmerking wel vaker voorbij komen maar heb zeer zware twijvels of dit klopt...
Bij oude hdmi kabels (<1.4) klopt het niet, bij (digitale) coax (signaal) klopt het niet. Bij optical (ik weet dat het andere techniek is) klopt het niet...
In mijn oren klinkt het ook erg onlogisch. Elke kabel is toch gevoelig voor dikte, afwerking, knik en bijbehorende beschadigingetjes (zeker multi kabel zoals hdmi), slijtage door warmte etc., storingen van buitenaf (eventueel later bijgekom), vuil/aanslag op je connectoren?

Hoezo zou digitaal daar geen last van hebben? Waarvoor heb je dan normal/high/ultra speed hdmi kabels?

Als je antwoord als het kan ook graag een bron :) Heb niet zo'n behoefte aan welles/nietes verhaal :P
Zullen we die discussie houden in de topics die daar reeds voor op zijn gezet? Hier is het nogal offtopic. Graag verder over dit onderwerp in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 of HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 12:51
ppatrick schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:05:
Weet niet of ik in juist topic zit anders sorry daarvoor.
Ik heb nog een wat oudere stereo maar die nog prima geluid levert alleen zit hier een tulp aansluiting op is dit nog op goede manier aan te sluiten?
Optical kabeltje aan de TV, en die via een D/A converter verbinden met je versterker.

• themax1992
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10 15:26
Ruud2007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 06:23:
[...]

Optical kabeltje aan de TV, en die via een D/A converter verbinden met je versterker.
Waarom zou je niet gewoon een 3.5 mm naar tulp stekker in de analoge uitgang doen? Volgens mij heeft de C9 die ook gewoon namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door themax1992 op 20-06-2020 08:13 ]

• CyBeRSPiN
themax1992 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Waarom zou je niet gewoon een 3.5 mm naar tulp stekker in de analoge uitgang doen? Volgens mij heeft de C9 die ook gewoon namelijk.
Idd. Kan volgens mij ook als line out werken, dus met behoud van het geluid via de tv speakers. Dan heb je de keuze tussen weergave via tv en/of versterker (net als met optical, maar scheelt je de aanschaf van zo’n converter).

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-06-2020 08:33 ]

• 030NL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-07-2023
Iemand die zijn GX écht strak tegen de muur heeft hangen? Bij mij (65") zit er een kier aan de onderkant van een centimeter. Het viel me op dat een 55 duims exemplaar in de locale elektrozaak hetzelfde 'euvel' vertoonde.

• CyBeRSPiN
030NL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:53:
Iemand die zijn GX écht strak tegen de muur heeft hangen? Bij mij (65") zit er een kier aan de onderkant van een centimeter. Het viel me op dat een 55 duims exemplaar in de locale elektrozaak hetzelfde 'euvel' vertoonde.
Heb je die kabelgeleiders wel goed vastgeklikt?
Het hangt natuurlijk ook af van je muur. Heel veel muren zijn veel minder kaarsrecht dan mensen vermoeden. Des te ouder het huis, des te groter de kans natuurlijk. :P

• 030NL
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Heb je die kabelgeleiders wel goed vastgeklikt?
Yes, driedubbel gecheckd. Ik vermoed nu dat de muur niet helemaal recht is, maar dat verklaart de LG demo opstelling in de winkel dan weer niet. Verkoper zei dat door het formaat een TV nooit helemaal recht is. Dat is ook een vaag verhaal toch?

• CyBeRSPiN
030NL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Yes, driedubbel gecheckd. Ik vermoed nu dat de muur niet helemaal recht is, maar dat verklaart de LG demo opstelling in de winkel dan weer niet. Verkoper zei dat door het formaat een TV nooit helemaal recht is. Dat is ook een vaag verhaal toch?
Dat is zeker een vaag verhaal ja.
Kromme muur zou het wel verklaren dan. Of die wallmount zit niet helemaal strak tegen de muur. Misschien is het met ringetjes achter de bovenste schroeven (tussen muur en wallmount) dan wat te compenseren.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-06-2020 09:01 ]

• Yonix
  • Laatst online: 06:36
Vorige week een Samsung Q90R (2019) gekocht als upgrade voor mijn Samsung Q8FN (2018). Na een kleine week testen en uitproberen kan ik zeggen dat die aanschaf een fout is geweest. De televisie presteert ondermaats en voelt als een 'downgrade' t.o.v. de Q8FN.

De televisie gaat retour en op dit moment ben ik (dan toch) aan het kijken naar een OLED-televisie. Mijn oog is gevallen op de B9/C9/E9. Echter, ik heb een aantal vragen waar jullie mij vast mee kunnen helpen:
  • Ik lees, hier en daar, op internet dat de LG OLED een hogere 'input lag' heeft tijdens gaming wanneer er gebruik wordt gemaakt van 4K/HDR. Ruim 30ms tegenover 13ms. Klopt dit?
  • Hoe 'erg' is de reflectie? De televisie komt aan een muur te hangen met rechts daarvan een raam waar redelijk wat (dag)licht door naar binnen schijnt (zie deze foto met 'oude' Q8FN aan de muur).
  • Ik heb begrepen dat de LG OLED-televisies een netsnoer hebben die niet los te koppelen óf te vervangen is. Daarnaast zitten de aansluitingen (HDMI e.d.) aan de achterkant van de televisie. Gaat dit een probleem vormen? Ik wil de televisie namelijk het liefst zo strak mogelijk tegen de muur hebben. Daarbij is er een kabelgoot in de muur geplaatst waar alle kabels doorheen lopen.
  • Voor de Tweakers die een LG OLED aan de muur hebben hangen: Welke beugel hebben jullie gebruikt? Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden?
  • Voor de gamers die een LG OLED-televisie gebruiken: Wat zijn jullie ervaringen met de ALLM van de LG OLED i.c.m. een Xbox One X of PlayStation 4 Pro?
De televisie zal vooral gebruikt worden voor gaming (Xbox One X, PlayStation 4 Pro, Nintendo Switch), films (native UHD Blu-Ray, streaming) en héél af en toe HDTV (Ziggo CI+ Module).

Wat vind ik belangrijk?
• HDMI 2.1 (i.v.m. Xbox Series X en PlayStation 5);
• Dolby Atmos-support i.c.m. aankomende upgrade naar Sonos Arc Playbar;
• Compatibility met Logitech Harmony.

Alvast bedankt voor jullie reacties! (y)

PS Vanmiddag wil ik eens bij wat winkels binnenlopen om het e.e.a. 'real life' te aanschouwen. :)

• CyBeRSPiN
@Yonix alleen de GX of Wallpaper kunnen écht strak tegen de muur. De modellen die jij noemt hebben een relatief dik blok achter de onderste helft met idd ook aansluitingen die naar achter steken dus daar moet ook nog een wallmount van een paar cm achter.. Dat blok is wel meteen een redding omdat je daarop een 230V verlengsnoer kunt laten rusten, die je dan zelf kunt knutselen met losse stekker.
Zie royco85 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Voor mij echter niet acceptabel, heb in mn nieuwe woning altijd een platte Samsung gehad (5cm van muur tot voorkant scherm inclusief mount), met de GX gaat dat naar 2cm O+

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-06-2020 09:30 ]

@030NL Bij mijn normale "dikke" C9 met de bovenkant per definitie meer dan 5cm van de muur zie ik het ook al als ik ook maar een klein beetje kritisch kijk. Het is een optelsom van allemaal toleranties.

De muur is sowieso al duidelijk. Uiteraard is ook een tv (plastic en een dun stukkie metaal, evt een dunne glasplaat) niet helemaal recht. Als het allemaal in die vormvastheid en met die toleranties gemaakt zou moeten worden is het niet te betalen. Over een lengte van een meter heb je zo een afwijking van een paar mm te pakken. Dan heb je nog een muurbeugel die zelf niet met oneindige precisie gemaakt is en wellicht niet 100% loodrecht uitsteekt, elke afwijking daarin vertaalt zich vermenigvuldigd terug in de randen van de tv.

De demo-opstelling in de winkel zal ook echt niet vrij zijn van toleranties, dat zou ook veel te duur zijn. In het algemeen zijn er 2 oplossingen voor niet 100% recht zijn. Ophangen met afstand tot de muur, dat zie je in een variant ook bij schilderijen bijv waar alleen de onderkant tegen de muur rust. Andere oplossing is bevestigen aan de muur zodat het object de vorm van de muur moet gaan volgen. Dan heb je minimaal een schroef op elke hoek. Misschien gaan we ooit wel naar een dergelijk bevestigingssysteem toe. :P

• 030NL
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Dat is zeker een vaag verhaal ja.
Kromme muur zou het wel verklaren dan. Of die wallmount zit niet helemaal strak tegen de muur. Misschien is het met ringetjes achter de bovenste schroeven (tussen muur en wallmount) dan wat te compenseren.
TV net even naar voren gehaald en het is inderdaad de muur. :| Gelukkig wonen we hier al 6 maanden en is alles fris gestuukt...

Dan nog blijft het vreemd dat de opstelling in de winkel hetzelfde euvel vertoont.

@Cap Tnx, dat klinkt als een logisch verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door 030NL op 20-06-2020 09:15 ]

Gewoon een beetje "sjoemelen" dus met de speling in de ophanging zodat het zo min mogelijk opvalt. :P

• Yonix
  • Laatst online: 06:36
Mijn (nog) huidige televisie, de Q90R, hangt zo'n 3,5 á 4 cm van de muur (gemeten van de muur tot achterkant televisie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDyGCUnU8wMRLgx3zXFt4hM8jUQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGJxTq0cCDaHnKS5IPVotcMd.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat is mijn definitie van 'strak tegen de muur'. Het hoeft geen Wallpaper te zijn. :)
Dat blok is wel meteen een redding omdat je daarop een 230V verlengsnoer kunt laten rusten, die je dan zelf kunt knutselen met losse stekker.
Wat bedoel je daarmee? En ik ben niet van plan om zelf een stekker aan een dure, high-end televisie te knutselen. Daar betaal ik niet voor. :)

Edit: Nevermind, ik zie wat je bedoelt. Aan een dergelijke oplossing zat ik ook al te denken.

[ Voor 43% gewijzigd door Yonix op 20-06-2020 09:23 ]

Het wordt anders, niet per se beter of slechter. Het blok onderaan, de onderste helft vd tv, komt strakker tegen de muur dan je huidige tv met de uitbulkende hoeken. Het blok boven komt optisch iig minder strak tegen de muur omdat ie er daar sowieso 5cm leegte zit aangezien het OLED paneel zelf maar een paar mm dik is. Dit is inherent aan het ontwerp van dit model. Je huidige "dikke" tv zal incl de tv zelf misschien nog wel meer uitsteken dan 5cm (?) dus als je het zo bekijkt valt het weer mee. :P

Het is wat het is. Er zijn in het verleden genoeg tv's en andere objecten gemaakt waarbij het zwevende effect juist als een premium design feature gezien werd. Dat effect krijg je met het dunne, strakke, paneel een paar cm voor de muur. Is ook helemaal geen probleem.

Waar je van af wil is die lelijke inkijk vanaf de zijkant. De beste oplossing indien mogelijk is de tv daar ophangen waar die inkijk er niet is. Kan dat niet dan wordt het vooral de kabels netjes wegwerken en er niet teveel op letten, of met latjes in de kleur van de muur een mooi passende ombouw maken. Uiteraard wel met voldoende ventilatiegaten aan de bovenkant. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Cap op 20-06-2020 09:43 ]

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlgMvVBstWVvvGSYFNhViwOR_Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v0snIlKLJUt9UF7eh7SjMYd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urPTPa8BUA-74UspZLstWap-M8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgFd0EnPfQzK6tbuhhx8UqoG.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ikea.com/nl/n...baar-lichtgrijs-20330599/

[ Voor 4% gewijzigd door rjm81 op 20-06-2020 09:43 ]

Prachtig "zwevend effect" van voren gezien. Premium feature. ;)

Gewoon niet teveel vanaf de zijkant naar je tv gaan zitten kijken of je looplijnen veranderen en klaar is kees.

Ook Ikea stoelen zie ik. :P

• 030NL
030NL schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:53:
Onder het mom pics or it didn't happen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYNuzo6Bc-psgRFl3FaJQ9OjtMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4JGciL5X0VLhfntMSZvBRZZw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fHbYHwmu2QgU1SXwHnj38mKfWg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DjNzHrDTBNYcWtTh5dwa67JO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mANsU6ebZeS_Dtt1yJGzYN5yl1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SZjQxkMJPzumJMpdrIWkqtmm.jpg?f=user_large
De afstand tot de muur is eigenlijk weinig interessant.
Ik heb net even gemeten, de afstand van de voorkant van mijn C9 tot de muur is 7cm.
Dat lijkt misschien veel maar je ziet daar totaal niets van als je op ongeveer 3 meter afstand naar je TV kijkt.
Dus of het nu 1, 5 of 7cm boeit weinig.
Visueel ziet het er strak en zwevend uit.

Neemt niet weg dat een GX model er mooi uitziet aan de muur.
Pagina: 1 ... 290 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.