Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Slyonic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
MaXeRs schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Zo dat is behoorlijk balen :/
Was de doos in orde zonder zichtbare schade?
Want als dat niet zo was moet je dan binnen 48 uur melden aan art en Craft,maar dat weet je waarschijnlijk wel.
Ik hoop dat ze het snel voor je oplossen Slyonic.
Yup, doos was in orde. Heb ook nog gekeken of het misschien storing was door 1 van mijn apparaten, maar ook zonder aansluitingen en in interne apps verschijnen de strepen helaas.
@Raem CX is geen stap terug maar vrijwel hetzelfde als de C9. In enkele opzichten een klein beetje beter, in enkele andere een klein beetje minder. Belangrijkste verschil in specificatie dat de CX geen DTS heeft, dus als je daar erg prijs op stelt dan kan je beter de C9 kopen. Het theoretische verschil in HDMI 2.1 spec is m.i. niet relevant ivm de beperkingen van het paneel. CX heeft een net weer wat nieuwere versie van WebOS en de CPU is weer net ietsje sneller, maar niet boeiend. Wel interessant: CX heeft BFI op 120Hz ipv de volledig onbruikbare 60Hz van de C9, waarmee motion verbetert.

Hier staat link naar een vrij compleet overzicht van verschillen. Veel verschillen zijn hier al vaker genoemd en besproken, zoek in de zoekbalk hierboven even op "CX C9".

Als ik zelf zou mogen kiezen voor hetzelfde geld (!) zou ik nu wel de CX willen proberen ivm de 120Hz BFI en het net wat nieuwere WebOS met wat tweaks is altijd leuk. Voor iemand die DTS gebruikt zal de keuze op de C9 vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 16-06-2020 17:18 ]

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Raem schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:57:
Met de PS5 die er einde dit jaar aankomt wil ik ook een nieuwe tv kopen. Mijn oog is gevallen op de C9 55". Nu zie ik dat er ook een nieuwer model (CX) is, maar dat deze eigenlijk een stapje terug is (en ook duurder is). Kan ik het dan beter bij de C9 houden?

In principe wil ik de tv samen met de PS5 halen (zal dan rond november/december zijn). Zijn "oudere" modellen over het algemeen nog goed te verkrijgen? Of is het toch verstandiger dat ik nu alvast de tv bestel. (zeg maar ja, dan heb ik een argument om hem nu al te halen :+ )

Ik kijk nu al 10 jaar lang op een plasma en ben dus ook gewend geraakt aan de nadelen van plasma. Donkere scenes overdag moeten de gordijnen eigenlijk wel dicht. Hoe verhoudt OLED zich wat dat betreft tot plasma? Doet OLED het op dat gebied beter, slechter of hetzelfde? Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik van plasma overstap op OLED?
Ik heb toevallig de 55" C9 van het weekend gekocht (gisteren ontvangen) voor precies dezelfde reden. Wilde klaar zijn voor next gen console (+ Ghost of Tsushima op de PS4 Pro in juli). Had in principe geen haast tot ik zag dat het opeens vrij vlot ging met de 55" C9 in Nederland. Heb dus toch maar alvast gehaald voor een prijs waar ik tevreden voor ben, want de C9 was de enige TV binnen mijn budget van 1250 euro waar echt alles op zit wat ik nodig heb.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10

Snippertje

Light up your life

Voor mensen die hun PC aan hun TV hangen. Club 3D heeft een adapter zodat 120hz 4k mogelijk wordt: pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter

Binnenkort beschikbaar. Enige nadeel voor mij is dat de afstand maximaal 2 meter mag zijn en ik met een HDMI kabel van 7 meter zit. Helaas dus niet voor mij of de PC naar de woonkamer verschuiven.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Raem schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:57:
Met de PS5 die er einde dit jaar aankomt wil ik ook een nieuwe tv kopen. Mijn oog is gevallen op de C9 55". Nu zie ik dat er ook een nieuwer model (CX) is, maar dat deze eigenlijk een stapje terug is (en ook duurder is). Kan ik het dan beter bij de C9 houden?

In principe wil ik de tv samen met de PS5 halen (zal dan rond november/december zijn). Zijn "oudere" modellen over het algemeen nog goed te verkrijgen? Of is het toch verstandiger dat ik nu alvast de tv bestel. (zeg maar ja, dan heb ik een argument om hem nu al te halen :+ )

Ik kijk nu al 10 jaar lang op een plasma en ben dus ook gewend geraakt aan de nadelen van plasma. Donkere scenes overdag moeten de gordijnen eigenlijk wel dicht. Hoe verhoudt OLED zich wat dat betreft tot plasma? Doet OLED het op dat gebied beter, slechter of hetzelfde? Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik van plasma overstap op OLED?
Als je geen haast hebt kun je beter met Black Friday een nieuwe TV kopen.
Dat zal dan wel de CX zijn maar dan voor de prijs van een C9 nu ongeveer.
De C9 is tegen die tijd wel uitverkocht verwacht ik.

Eerder een C9 kopen kan ook, dan kun je nu al van de TV genieten.
Ik heb ook 10 jaar een plasma gehad en ben van 42 inch naar een 55 inch C9 gegaan.
Een flinke stap vooruit vooral met de helderheid van het beeld.
Daarbij nu ook nog eens 4K en HDR.
Verschillen heeft @Cap al genoemd.

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 17:29
Beste mede tweakers,

Ik heb een eArc issue met mijn LG 65CX icm mijn Samsung Q90r soundbar. De soundbar is op de Arc poort aangesloten. Beide apparaten draaien de laatste firmware. De TV wil de soundbar niet automatisch inschakelen als eArc in de tv settings geactiveerd is. Als eArc uit staat heb ik dit probleem niet. Uiteraard wil ik wel gebruik maken van eArc ivm Atmos content.

eArc aan:
- soundbar niet automatisch aan
- soundbar wel automatisch uit

eArc uit (Arc):
- soundbar automatisch aan
- soundbar automatisch uit

Weet iemand toevallig een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door steelodude op 16-06-2020 20:10 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Dat de maximale bandbreedte bij de CX vergeleken met de C9 minder is 40 ipv 48Gbit/s is al vrij bijzonder gezien de nieuwe processor sneller is, maar dat DTS niet langer via eARC wordt doorgegeven is gewoon onbegrijpelijk. Of zouden beide tekortkomingen via een software update tenietgedaan kunnen worden?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

steelodude schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:06:
Beste mede tweakers,

Ik heb een eArc issue met mijn LG 65CX icm mijn Samsung Q90r soundbar. De soundbar is op de Arc poort aangesloten. Beide apparaten draaien de laatste firmware. De TV wil de soundbar niet automatisch inschakelen als eArc in de tv settings geactiveerd is. Als eArc uit staat heb ik dit probleem niet. Uiteraard wil ik wel gebruik maken van eArc ivm Atmos content.

eArc aan:
- soundbar niet automatisch aan
- soundbar wel automatisch uit

eArc uit (Arc):
- soundbar automatisch aan
- soundbar automatisch uit

Weet iemand toevallig een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt.
Misschien een andere HDMI kabel proberen.
Wat voor Dolby Atmos content wil je horen?
Netflix heeft alleen gecomprimeerde Atmos welke gewoon via ARC getransporteerd kan worden.
eARC voorlopig uitzetten kan dus.
Laguna schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:10:
Dat de maximale bandbreedte bij de CX vergeleken met de C9 minder is 40 ipv 48Gbit/s is al vrij bijzonder gezien de nieuwe processor sneller is, maar dat DTS niet langer via eARC wordt doorgegeven is gewoon onbegrijpelijk. Of zouden beide tekortkomingen via een software update tenietgedaan kunnen worden?
Het is zeker krom.
De processor kan het probleem dus niet veroorzaken want deze is snel genoeg.
Het is gewoon een verkeerd ontwerp en behoorlijk afwijkend in negatieve zin tov de C9.
Theoretisch zou men DTS wel kunnen toevoegen dmv firmware want dit is een licentie kwestie.
Ik betwijfel of ze dit nog gaan doen, het is immers bewust weggelaten.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-11 17:43
Ik ben aan het mee lezen van alle discussies omtrent de C9 vs CX (65 inch). Momenteel heb ik met volle tevredenheid een 55C7. Maar ik/wij willen groter. De bedoeling is dat ik klaar ben voor de ps5. De C7 gaat naar de slaapkamer, en beneden komt dus een nieuwe.

Mijn vraag is: Ga ik veel verschil merken met beeld (op groter na, dat is wel duidelijk). Ik bedoel qua beeldverwerking (voetbal/ formule 1/ motoGP) En natuurlijk ook gamen.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:07
BigDogg schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:25:
[...]

Ja zou vandaag naar foka bellen. Kijken of ze ook maar iets voor me kunnen doen. Maar het is er niet van gekomen, morgen is echt even gaan doen. Mochten ze niks kunnen regelen samen met lg. Wie weet kunnen we elkaar dan in het midden ontmoeten ivm een nieuwe tv. Heb de 5 jaar garantie daar. Nu is dit wel min of meer ergens onder slijtage te moffelen. Maar een tv van 3750 des tijds nog. Mag ik toch wel vanuit gaan dat die niet nu al half stervende zou moeten zijn. Mits ik er bij moet zeggen ben er altijd uiterst voorzichtig mee geweest mocht ik nu altijd maar dat ding aanlaten op een statisch scherm zoals een ps4 menu. Dan is het idd meer eigen schuld. Maar we gaan het zien mocht er iets uitkomen houd ik jullie op de hoogte 🤞🏻

Fotos : https://imgur.com/gallery/3akdURV

Let wel me iphone heeft moeite met het fotograferen in het echt is het erger. Vooral met geel als schermkleur. 2 dikke duidelijke groen vlekken in het midden. Op de iphone : een groen scherm😂 dus niet te fotograferen
En hoe is het gelopen?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

@Laguna @HoppyF Inderdaad, als het al via een firmware update kan (ligt natuurlijk aan welke audio IC ze gekozen hebben en of de implementatie daarvan DTS toelaat) gaat het niet gebeuren: het is een bewuste keuze om DTS te laten vallen, die licentie kost geld en ze hebben het geld in andere zaken gestopt.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@harley2009 Neem in elk geval geen 77 inch van de 9 of X lijn, dan mis je de VRR. Verder is geloof ik alles wel hetzelfde bij de verschillende maten

/edit: als ik naar de productpagina van LG ga lijkt het erop dat bovenstaande niet, of niet meer klopt.

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-06-2020 06:19 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• harley2009
[quote]ArthurMorgan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:50:
@harley2009 Neem in elk geval geen 77 inch van de 9 of X lijn.

Nee die prijs wordt toch iets te gortig. 65 inch is wat het gaat worden.

• ArthurMorgan
  • Niet online
SD is natuurlijk nooit mooi, maar een groter scherm maakt dat wel erger vind ik. Maar aan de andere kant, de keren dat ik iets in SD op 55" aan laat staan is al minimaal. HD en zeker 4k daarentegen winnen echt aan kracht op 65 inch. Dus tenzij je nog enorm veel oude SD of HDready kijkt zou ik me nergens zorgen over maken.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Zojuist zet ik mijn LG C9 aan en druk op de TV gids knop. Ik krijg vervolgens het scherm van Foto en Video in beeld. Tevens blijft de aan/uit knop van de Magic remote branden. Geen enkele knop werkt nog.
Vervolgens de TV handmatig uitgezet. Die gaat direct weer aan via de Magic remote, zonder dat ik die aanraak.

Vervolgens de batterij eruit gehaald en vervangen. TV aan. Als ik de TV zachter wil zetten, komt cijfer 1 in beeld als een kanaal keuze. Als ik op de pijltjestoets druk om een ander kanaal te selecteren voert ie weer een compleet andere functie uit.

Kortom geen enkele knop/functie werkt nog zoals het hoort.

Wat ik heb geprobeerd:
-batterij vervangen
-home knop 5 sec ingedrukt houden om te resetten
-unpairen

Echter de aan/uit knop blijft branden, zodat geen enkele functie werkt.

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 13:54
Snippertje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:31:
Voor mensen die hun PC aan hun TV hangen. Club 3D heeft een adapter zodat 120hz 4k mogelijk wordt: pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter

Binnenkort beschikbaar. Enige nadeel voor mij is dat de afstand maximaal 2 meter mag zijn en ik met een HDMI kabel van 7 meter zit. Helaas dus niet voor mij of de PC naar de woonkamer verschuiven.
Ik zag deze al langskomen, maar misschien ben ik niet helemaal helder ofzo, maar dat kan toch ook gewoon via de HDMI ? Als ik mijn laptop op mijn tv aansluit (geforce 1660) dan kan ik gewoon kiezen voor 4K bij 120hz of mis ik iets?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat de maximale bandbreedte bij de CX vergeleken met de C9 minder is 40 ipv 48Gbit/s is al vrij bijzonder gezien de nieuwe processor sneller is
De C9 kon toch effectief niks met die extra bandbreedte omdat het paneel 10-bit is?
Ze hebben de snellere cpu en de capaciteit voor die bandbreedte in de CX nu ingezet voor betere beeldverwerking begreep ik. Snap die ophef niet zo, het is een getalletje die lager is maar daar merk je niks van?
DTS is wel jammer, maar als je de apparatuur hebt om het verschil te horen heb je toch al een mooie receiver staan waar je alles op aansluit?

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-06-2020 21:44 ]

Layumi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:17:

Zojuist zet ik mijn LG C9 aan en druk op de TV gids knop. Ik krijg vervolgens het scherm van Foto en Video in beeld. Tevens blijft de aan/uit knop van de Magic remote branden. Geen enkele knop werkt nog.
Vervolgens de TV handmatig uitgezet. Die gaat direct weer aan via de Magic remote, zonder dat ik die aanraak.

Vervolgens de batterij eruit gehaald en vervangen. TV aan. Als ik de TV zachter wil zetten, komt cijfer 1 in beeld als een kanaal keuze. Als ik op de pijltjestoets druk om een ander kanaal te selecteren voert ie weer een compleet andere functie uit.

Wat ik heb geprobeerd:
-batterij vervangen
-unpairen

Heel vreemd. Klinkt als stuk. Glas drinken overheen laten vallen?

Heb je de remote ook gereset dmv HOME + back/previous (pijltje terug) button 5+ seconden lang ingedrukt te houden? (Je hebt het alleen over de home button.) Heeft de tv ook een melding van unpairing gegeven en bij pairen weer een melding, of werkt dat ook niet meer? Batterijen ook een tijdje uit de remote gelaten om alle spanning eraf te halen?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Jasper 99 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Ik zag deze al langskomen, maar misschien ben ik niet helemaal helder ofzo, maar dat kan toch ook gewoon via de HDMI ? Als ik mijn laptop op mijn tv aansluit (geforce 1660) dan kan ik gewoon kiezen voor 4K bij 120hz of mis ik iets?
Dat kan niet (iig niet 4:4:4). Voor 4k 120hz heb je hdmi 2.1 nodig. Met deze oplossing gebruik je displayport wat al iets meer bandbreedte heeft.

Layumi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:17:

Wat ik heb geprobeerd:
-batterij vervangen
-unpairen

Probeer even uit te sluiten of het aan de afstandsbediening ligt of aan iets in de TV.
Kun je de TV wel bedienen met de toetsen midden onder het scherm?
Is wat onhandig misschien maar het gaat erom of de TV op die manier wel te bedienen is.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:42:
[...]

De C9 kon toch effectief niks met die extra bandbreedte omdat het paneel 10-bit is?
Ze hebben de snellere cpu en de capaciteit voor die bandbreedte in de CX nu ingezet voor betere beeldverwerking begreep ik. Snap die ophef niet zo, het is een getalletje die lager is maar daar merk je niks van?
DTS is wel jammer, maar als je de apparatuur hebt om het verschil te horen heb je toch al een mooie receiver staan waar je alles op aansluit?
Nogmaals, de C9 kan de volledige bandbreedte wel gebruiken en dus 12 bits signalen verwerken.
Het paneel is weliswaar 10 bits net als bij de CX maar de signalen kunnen wel weergegeven worden.
Als het op de C9 totaal zinloos was dan had men daar de bandbreedte ook kunnen “knijpen” en het restant voor andere zaken gebruiken.
DTS is wel te omzeilen door een externe speler te gebruiken plus receiver.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:47
Cap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:51:
[...]

Heel vreemd. Klinkt als stuk. Glas drinken overheen laten vallen?

Heb je de remote ook gereset dmv HOME + back/previous (pijltje terug) button 5+ seconden lang ingedrukt te houden? (Je hebt het alleen over de home button.) Heeft de tv ook een melding van unpairing gegeven en bij pairen weer een melding, of werkt dat ook niet meer? Batterijen ook een tijdje uit de remote gelaten om alle spanning eraf te halen?
Heb inderdaad ook HOME + back gedaan, werkt niet. Batterij is ruim een uur eruit geweest, helpt ook niet.
Tevens geen enkele melding van pairing.
HoppyF schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Probeer even uit te sluiten of het aan de afstandsbediening ligt of aan iets in de TV.
Kun je de TV wel bedienen met de toetsen midden onder het scherm?
Is wat onhandig misschien maar het gaat erom of de TV op die manier wel te bedienen is.
Goeie tip. De TV is inderdaad gewoon te bedienen met de toets. Alles werkt normaal met de toets.

Samenvattend denk ik inderdaad dat de Magic remote de geest heeft gegeven na 6 1/2 maand.
LG maar eens gaan bellen...

• Jasper 99
Snippertje schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Dat kan niet (iig niet 4:4:4). Voor 4k 120hz heb je hdmi 2.1 nodig. Met deze oplossing gebruik je displayport wat al iets meer bandbreedte heeft.
Maar 4:4:4 kan sowieso niet want het is geen 12 bit paneel. Ik heb toch echt de optie van 4k bij 120hz en dat doet hij ook gewoon als ik hem aansluit. Dus dat vind ik een gek verhaal?

Dan heb je namelijk gewoon 4K 120hz bij 8 bit right? Of kan de DP 10bit dan?

• tv94
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-11 04:54
Heb net men Sonos arc geïnstalleerd (LG oled E8) alleen heb hem overal werkend op behalve op de Apple TV 4K als die even werkt spring die na een minuut terug naar internal speaker de rest doet het prima (PS4,Ziggo box )
Het lijkt er ook op als de Apple TV insteekt de andere systeem blokkeert zodra ik de Apple TV eruit haalt komt bijvoorbeeld de Ziggo Box weer geluid uit.
.
Ook al andere HDMI kabel geprobeerd en reset gedaan van zowel de LG als de Apple TV
Iemand enig idee ?

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:16
ArthurMorgan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:50:
@harley2009 Neem in elk geval geen 77 inch van de 9 of X lijn, dan mis je de VRR. Verder is geloof ik alles wel hetzelfde bij de verschillende maten
Ik heb het laatst ook al aan je gevraagd maar ik kan niet duidelijk vinden dat ze het niet hebben (afgezien van tijdens launch C9, aangezien het pas later toegevoegd is).
Persoonlijk ben ik vooral geintresseerd in de 77cx, heb je een bron? :)

• BigDogg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-11 11:05
Cap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:44:
[...]

Klopt, er zijn meer vlekken te zien maar ik had de duidelijkst zichtbare, geometrische vormen eruit gepikt. Dat zal dan idd te herleiden zijn tot game huds.

[...]

Alles wordt zwakker naarmate het meer branduren heeft, de gekleurde maar ook de witte pixels. Afgezwakte witte pixels zie je als donkerdere delen op alle schermen, afgezwakte gekleurde pixels alleen op de betreffende kleur of kleurcombinaties met die pixelkleur. Kan me voorstellen dat bij een FPS game het midden het meeste te lijden heeft.

[...]

Dat bedoelde ik dus met het vlekkenpatroon zal samen te herleiden zijn tot meerdere games die je veel gespeeld hebt.

In welke beeldmode heb je gespeeld? Standaard? Game? HDR of SDR? En op welke stand staat OLED lampje?
Ik dacht aan de witte ledjes vanwege ook vlekken in wit. Maar als ik het goed heb hier word wit op een tv gedaan door rgb alle 3 vol te gebruiken toch ? Vervolgens net een blauw scherm gedaan en ik zie amper wat. Dus dan is het toch echt zeer waarschijnlijk exclusief rood die weer het hardst slijt zoals eigenlijk altijd wel. Fps speel ik vrij weinig zal rond de 100 uur in een jaar zijn waarschijnlijk minder. Meestal 1-2 weken een nieuwe cod ofzo. En dan heb ik het wel weer gezien. Speel verder vrij wel alles. Maja toch zit er vaak wel een character in het midden van het scherm idd. Tering moet is wat minder gamen denk🤣

@izzet3838
Verder heb ik vandaag meerdere keren gebeld het was er te druk steeds voicemail naar een aantal minuten in de wacht. Einde middag toch maar een mail gestuurd. En wacht nu op een reactie

Ps bedenk me net dat ik nog geen antwoord over me setting gegeven heb. Voor gamen en films gebruik ik donkere kamer expert. (Games in pc modus) echter is mijn tv gekalibreerd door dimitri weet niet of iemand die hier kent. Hij heeft hem zo afgesteld op oled light 90 maar wel met contrast op 60. Vroeg hem toen al kan dit kwaad kwa burn in hij dacht zeker te zijn van niet. Light opbrengst zou gewoon de standaard zijn zoals met een hoog contrast met een lager oled light. Enige verschil volgens hem. Veel minder last van ‘ben de term ff kwijt😅’ het effect dat je scherm dimt bij volledig wit. Abl???

[ Voor 15% gewijzigd door BigDogg op 17-06-2020 03:53 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
andries98 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:48:
[...]

Ik heb het laatst ook al aan je gevraagd maar ik kan niet duidelijk vinden dat ze het niet hebben (afgezien van tijdens launch C9, aangezien het pas later toegevoegd is).
Persoonlijk ben ik vooral geintresseerd in de 77cx, heb je een bron? :)
https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/

Maar ik kan verder niet zoveel bronnen vinden als ik verwacht had. Ik heb het een paar maanden geleden gelezen op ik dacht reddit waar het diverse malen ondersteund werd en geen tegengeluid kreeg. Maar op Rtings zie ik zo snel er niks over... Ik zoek nog even verder.

edit: over de CX77 = https://www.lg.com/uk/tvs/lg-oled77cx6la daar staat de VRR gewoon weer bij, en bij de C9 ook: https://www.lg.com/uk/tvs/lg-OLED77C9PLA

Ik zal mijn posts even aanpassen :)

/edit: Ik moet zeggen dat ik de info van LG niet altijd even handig vind. Ben nu aan het kijken of de WX en W9 ook VRR hebben, zoals ik destijds uit dezelfde bron begreep. Als ik dan hier kijk: https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65wx9la-oled-4k-tv dan wordt het bovenaan gewoon vermeldt. Maar in de specsheet niet (zoals bij de 77 inches hierboven wel gewoon.)
Dus daar lijkt het inderdaad niet op te zitten.

/laatste edit: reviews: Hdmi 2.1 en de implementatie op televisies daar staat dat de W9, WX en de RX geen VRR hebben.

That's all, I think.

[ Voor 70% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-06-2020 06:50 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Jasper 99 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:54:
[...]

Maar 4:4:4 kan sowieso niet want het is geen 12 bit paneel. Ik heb toch echt de optie van 4k bij 120hz en dat doet hij ook gewoon als ik hem aansluit. Dus dat vind ik een gek verhaal?

Dan heb je namelijk gewoon 4K 120hz bij 8 bit right? Of kan de DP 10bit dan?
Waarschijnlijk bedoel je dan 4:2:0 zonder HDR.

Deze reactie op Reddit legt het wel goed uit:
The biggest factor here is bandwidth. All versions of HDMI 2.0 (including a and b) only support a bandwidth of upto 18Gbps, whilst HDMI 2.1 brings that upto 48Gbps. That high bandwidth allows for 4K@120Hz

Now the second biggest factor to learn about is Chroma subsampling. This is displayed as 3 numbers separated by colons and refer to the luminousity and colour data within the image. To subsample means to compress so think of it like MP3 vs FLAC. A value of 4:4:4 means it's uncompressed, giving you the full fat colour and luminousity data. Values like 4:2:2 and 4:2:0 are subsampled so they are compressed data and give you a lower quality colour within the image. Click here (https://www.rtings.com/tv/learn/chroma-subsampling) to learn more.

Now the above is important because uncompressed colour and luminousity data takes up more bandwidth and there just isn't enough bandwidth over HDMI 2.0 to give you 4K@120Hz with 4:4:4 chroma - that is only reserved for HDMI 2.1

So to output 4K@120Hz over HDMI 2.0 you need to compress some of that data to fit over the 18Gbps bandwidth resulting in a 4:2:0 chroma value. But that's not all.

You also have colour bit depth to think about as well which also eats up bandwidth. Now HDR10 is named so because it uses a 10bit colour depth. Now again we run into bandwidth limitations over HDMI 2.0 and even at 60Hz you cannot do 4K/ 4:4:4/ 10-bit colour and instead you have to lower the bit depth to 8-bit if you want 4:4:4 chroma, but of course that means you won't get HDR support. So to get 4K@120Hz WITH HDR probably means you have to use a 4:2:0 chroma which looks terrible over PC as one of the side effects of subsampling is colour banding because you get less shades of colour. So if you look at the sky on a 4:2:0 image you'll see horrible bands of colour as the colour gradient changes.

I have done the tests myself and even over 60Hz I much prefer 4:4:4 8-bit colour over 4:2:2 10-bit colour. Colour banding is even noticeable on the NVCP between the two and I posted the difference between the two here: http://imgur.com/gallery/YuqfQV3

In other words mate 4K@120Hz may be doable over HDMI 2.0 but is it actually worth it? No. You will get a far better image quality sticking with 4K/60 4:4:4 8-bit colour depth.

To get true 4K/120Hz 4:4:4 chroma and 10-bit colour you need HDMI 2.1 and ALL devices in the chain need to support this.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
Wordt wel een beetje irritant dat die 48Gbit vs 40Gbit discussie elke pagina weer terugkomt. En elke keer is het speculatie over wat het gaat betekenen voor de toekomst.

Ik heb de CX gekocht en zal over 5 jaar hier melden hoe dat is afgelopen :P

PSN: Sluuz

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Nogmaals, 9 series (2019) hebben apart processor voor hdmi 2.1 en alpha 7 of 9 voor de rest

X series (2020) heeft alleen de alpha processoren. Die ook hdmi 2.1 aansturen.
Waarschijnlijk op papier wel 48 snelheid berekend, maar in praktijk kan het niet verwerken.

Voor mij zou DTS no go zijn dan dat het 40 snelheid hdmi poort

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Jasper 99
Snippertje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:23:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je dan 4:2:0 zonder HDR.

Deze reactie op Reddit legt het wel goed uit:

[...]
Nice!! Ik volg hem nu helemaal, dat HDR niet mogelijk was wist ik nog niet, dan zie ik de meerwaarde van die HUB wel.

Thx voor de info !
Sluuz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:31:
Wordt wel een beetje irritant dat die 48Gbit vs 40Gbit discussie elke pagina weer terugkomt. En elke keer is het speculatie over wat het gaat betekenen voor de toekomst.

Ik heb de CX gekocht en zal over 5 jaar hier melden hoe dat is afgelopen :P
Irritant of niet het is wel voor belang voor mensen die overwegen een C9 of CX te kopen.
Er komen meer zaken voor die hier al tientallen keren genoemd zijn.
Inbranden (zie ook het RODE vlak onderaan), HDMI kabels, ARC/eARC, enz.
Je mag hier rustig over 5 jaar de resultaten komen melden. Niks mis mee.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
HoppyF schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Irritant of niet het is wel voor belang voor mensen die overwegen een C9 of CX te kopen.
Het heeft 0 belang. Het is een zinloze discussie, omdat de OLED panelen geen 12-bit ondersteunen.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
aschja schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:41:
[...]

Het heeft 0 belang. Het is een zinloze discussie, omdat de OLED panelen geen 12-bit ondersteunen.
Maar ze zouden wel het beeld op12-bit met meer precisie kunnen pre-processen voor een beter eindresultaat op 10-bit.
Grootste winst van 12-bit zit bij kleurruimte tussen de 4000 en 12.0000 nits. Gezien oleds daar ruim onder zitten, ga je dat verschil inderdaad niet zien.

En je kunt wel 4:4:4 krijgen maar dan op 4k@120 op 10bit.

Belangrijk ook op dit moment is dat er geen apparaten zijn dit jaar in ieder geval die op 48Gbps werken. Ook de 1e aankomende generatie AVR's/AVC's gaan 2.1 ondersteunen op max 40Gbps en de nextgen consoles zullen vermoedelijk ook geen gebruik maken van die extra snelheids optie.

Gezien het ontbreken van DTS zul je toch een nieuwe receiver moeten kopen als je zowel de beeld als geluids opties van 2.1 tegelijk wilt kunnen gebruiken.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
HoppyF schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Dat snap ik, alleen is het nogal een non-discussie. Alle andere onderwerpen die je hier aandraagt zijn zaken waar mensen direct of indirect last van hebben, op dit moment.

Het 12 bit verhaal is dat niet. De nieuwe generatie consoles gaat dat (waarschijnlijk) niet ondersteunen, tv uitzendingen zitten nog op 1080i maximaal en de panelen zelf kunnen het niet weergeven. Er wordt m.i. veel te veel waarde aan gehecht.
Vooral ook omdat de gedachte is: ja maar over een paar jaar heb je misschien wel 12 bit bronmateriaal. Maar ja, over een paar jaar heb je ook misschien HDMI 2.2, 240fps, HDR3000 en weet ik wat allemaal. Dat ondersteunt je tv dan ook niet. Welke versie je ook koopt, 9-serie of X-serie, over 10 jaar zijn er weer zoveel nieuwe ontwikkelingen dat je weer een nieuwe tv wil.

PSN: Sluuz

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Een paar pagina's eerder heb ik al een aantal vragen gesteld waarbij ik goed ben geholpen door een aantal mensen. ik neig ernaar om een B9 te halen. Er zijn echter nog een aantal struikelblokken. Het is een prachtige televisie, maar een enorme smak geld. Ik heb nog een aantal aanvullende vragen, hopelijk kan iemand me verder helpen. Deze vragen heb ik ook in mijn eigen topic geplaatst, maar ik hoop nog wat meer input te krijgen.

1) Mijn kamer is vrij licht en er zijn veel ramen. Ik heb echter geen zon op mijn ramen gedurende de dag. Ik weet het niet zeker, maar ik denk met de juiste hoek en positionering niet te veel reflectie van mijn raam op de tv te zien. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Te doen, is OLED dan een slechte keuze? Zie ook de foto onderaan mijn post.
2) Aansluitend op mijn eerste punt: OLED komt natuurlijk het beste tot zijn recht in een donkere kamer. Ik snap dat mijn lichtere huiskamer afbreuk eraan doet, maar is het ondanks dat nog steeds een prima keuze?

Donkere gordijnen zijn een no-go voor mijn vriendin helaas. Natuurlijk zijn er prachtige LED's maar ik heb sterk het idee dat de LG OLED's alle tv's wegblazen rondom dit prijssegment. Alleen het lichte en het spiegelen maak ik me zorgen over.

3) Deze vraag is misschien enigszins off-topic, maar een van de redenen dat de OLED van LG mij aanspreekt is HDMI 2.1. Ik lees overal dat het belangrijk gaat zijn voor de nieuwe Playstation en Xbox (die ik wil aanschaffen) om 4K 120fps te bereiken. Maar gaat dat in praktijk ook zo zijn vraag ik me af, als games nu amper 1080p 60fps halen? Kortom mijn vraag is: is het verstandig om toch voor HDMI 2.1 te gaan?

Hieronder een voorbeeld van mijn huidige tv. Deze is bewust wel genomen vanaf een hoek, waardoor je ziet dat er ramen reflecteren. Met een andere kijkhoek is dat anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHNFu9-EyWae9DsFSDFWxVbYtbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bx5rG4sLWVh1R2EmKx3dYO4B.jpg?f=fotoalbum_large

@PK-1990 en @izzet3838

Nog bedankt voor jullie reacties op een paar pagina's terug. Erg waardevol deze informatie!

• mucuracat
Fuujii schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:30:

1) Mijn kamer is vrij licht en er zijn veel ramen. Ik heb echter geen zon op mijn ramen gedurende de dag. Ik weet het niet zeker, maar ik denk met de juiste hoek en positionering niet te veel reflectie van mijn raam op de tv te zien. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Te doen, is OLED dan een slechte keuze? Zie ook de foto onderaan mijn post.
2) Aansluitend op mijn eerste punt: OLED komt natuurlijk het beste tot zijn recht in een donkere kamer. Ik snap dat mijn lichtere huiskamer afbreuk eraan doet, maar is het ondanks dat nog steeds een prima keuze?

Donkere gordijnen zijn een no-go voor mijn vriendin helaas. Natuurlijk zijn er prachtige LED's maar ik heb sterk het idee dat de LG OLED's alle tv's wegblazen rondom dit prijssegment. Alleen het lichte en het spiegelen maak ik me zorgen over.
Heb B9 en lichtinval.. Gelukkig geen direct zon (ook bij lcd/led lijkt me niet lekker kijken met direct zonlicht). Kan overdag gewoon kijken. Zal later wel foto's maken voor je met gordijnen open met verschillende instellingen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:47
@Fuujii: gaat prima hoor! Een oled geeft meer dan genoeg licht. Alleen direct invallend zonlicht moet je (met iedere tv) vermijden.
Geen enkele reden om overdag met de gordijnen dicht te moeten gaan zitten.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Een paar pagina's eerder heb ik al een aantal vragen gesteld waarbij ik goed ben geholpen door een aantal mensen. ik neig ernaar om een B9 te halen. Er zijn echter nog een aantal struikelblokken. Het is een prachtige televisie, maar een enorme smak geld. Ik heb nog een aantal aanvullende vragen, hopelijk kan iemand me verder helpen. Deze vragen heb ik ook in mijn eigen topic geplaatst, maar ik hoop nog wat meer input te krijgen.

3) Deze vraag is misschien enigszins off-topic, maar een van de redenen dat de OLED van LG mij aanspreekt is HDMI 2.1. Ik lees overal dat het belangrijk gaat zijn voor de nieuwe Playstation en Xbox (die ik wil aanschaffen) om 4K 120fps te bereiken. Maar gaat dat in praktijk ook zo zijn vraag ik me af, als games nu amper 1080p 60fps halen? Kortom mijn vraag is: is het verstandig om toch voor HDMI 2.1 te gaan?

Hieronder een voorbeeld van mijn huidige tv. Deze is bewust wel genomen vanaf een hoek, waardoor je ziet dat er ramen reflecteren. Met een andere kijkhoek is dat anders.

[Afbeelding]

@PK-1990 en @izzet3838

Nog bedankt voor jullie reacties op een paar pagina's terug. Erg waardevol deze informatie!
Je kunt jezelf ook de vraag stellen als je tot de groep werkend Nederland behoort:

Hoe vaak kijk ik overdag tv/game ik overdag? Ik dacht eerder ook dat ik er last van zou hebben, maar ik kom tot de conclusie dat ik de C9 overdag nooit aan heb staan en als het zo is, dan zal het een regenachtige dag zijn. Bij mij staat de zon er tot +/- 17u op en voor die tijd is alles ook prima zichtbaar en is de helderheid prima (750 nits peak brightness met HDR dacht ik).

Hij komt wel beter tot zijn recht in het donker, dat is waar! Op dagen waar de zon minder actief is, kun je overdag al meer ervan genieten!

• Fuujii
JDL15 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Je kunt jezelf ook de vraag stellen als je tot de groep werkend Nederland behoort:

Hoe vaak kijk ik overdag tv/game ik overdag? Ik dacht eerder ook dat ik er last van zou hebben, maar ik kom tot de conclusie dat ik de C9 overdag nooit aan heb staan en als het zo is, dan zal het een regenachtige dag zijn. Bij mij staat de zon er tot +/- 17u op en voor die tijd is alles ook prima zichtbaar en is de helderheid prima (750 nits peak brightness met HDR dacht ik).

Hij komt wel beter tot zijn recht in het donker, dat is waar! Op dagen waar de zon minder actief is, kun je overdag al meer ervan genieten!
Ja ik werk gewoon fulltime, doorgaans vooral in de avond dus. Echter is het in de zomeravonden wel tot een uur of 10 licht natuurlijk. Dank voor je reactie!
Vulcan750 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:42:
@Fuujii: gaat prima hoor! Een oled geeft meer dan genoeg licht. Alleen direct invallend zonlicht moet je (met iedere tv) vermijden.
Geen enkele reden om overdag met de gordijnen dicht te moeten gaan zitten.
mucuracat schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Heb B9 en lichtinval.. Gelukkig geen direct zon (ook bij lcd/led lijkt me niet lekker kijken met direct zonlicht). Kan overdag gewoon kijken. Zal later wel foto's maken voor je met gordijnen open met verschillende instellingen.
Fijn om te weten. Bedankt voor jullie reacties. En de foto's zouden al helemaal super zijn! (kan ook via pm).
Sluuz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:54:
[...]

Dat snap ik, alleen is het nogal een non-discussie. Alle andere onderwerpen die je hier aandraagt zijn zaken waar mensen direct of indirect last van hebben, op dit moment.

Het 12 bit verhaal is dat niet. De nieuwe generatie consoles gaat dat (waarschijnlijk) niet ondersteunen, tv uitzendingen zitten nog op 1080i maximaal en de panelen zelf kunnen het niet weergeven. Er wordt m.i. veel te veel waarde aan gehecht.
Vooral ook omdat de gedachte is: ja maar over een paar jaar heb je misschien wel 12 bit bronmateriaal. Maar ja, over een paar jaar heb je ook misschien HDMI 2.2, 240fps, HDR3000 en weet ik wat allemaal. Dat ondersteunt je tv dan ook niet. Welke versie je ook koopt, 9-serie of X-serie, over 10 jaar zijn er weer zoveel nieuwe ontwikkelingen dat je weer een nieuwe tv wil.
@Bacspin heeft het precies goed uitgelegd!

Wat de toekomst doet weten we niet feit is wel dat je TV vele jaren mee zal moeten gaan.
Daarom is het een overweging om hier nu bij aanschaf rekening mee te houden.
Ok, DTS is belangrijker.

• nedius004
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-11 23:18
Wat is er nieuw aan software update 04.80.03 voor LG C9 55 inch
Fuujii schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:04:
[...]

Ja ik werk gewoon fulltime, doorgaans vooral in de avond dus. Echter is het in de zomeravonden wel tot een uur of 10 licht natuurlijk. Dank voor je reactie!

[...]

[...]

Fijn om te weten. Bedankt voor jullie reacties. En de foto's zouden al helemaal super zijn! (kan ook via pm).
Reflectie is er zeker ook hier bij mij thuis.
Woonkamer zonder ramen zul je weinig tegenkomen.
Ik zie reflectie vooral als de TV uit staat, op zich is dat geen probleem tenzij je een groot glimmend diep zwart vlak storend vindt.
Als de TV aanstaat overdag of in de avond nu in de zomer, is het ook geen probleem.
We doen als er veel zon in de avond is, wel de lamellen iets dicht omdat dit prettiger is.
De avond zon staat laag en dan kijk je er precies tegenin.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
Hier een Tweaker die zich kapot zou moeten ergeren met aan drie kanten grote raampartijen.
Mijn dochter kan zelfs de Oled gebruiken als spiegel als die uitstaat.
Zodra die aanstaat heb ik niet echt een probleem natuurlijk is het beeld wat minder fel maar zodra de duisternis zijn intrede doet is dat weg.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
nedius004 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
www.google.com

Soundcloud

• mucuracat
nedius004 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:24:
Zoeken kan in topic ook hoor :)
Zoek op 04.80.03

PerlinNoise in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de C9 gegaan. Is eigenlijk ook wel max. budget dus de meerprijs voor een CX is het voor mij niet waard. En wilde hem toch al wel meteen hebben, dus wachten tot black friday zat er ook niet in. :P Ik kan hem dit weekend verwachten. oOo

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kaos001
Ik wacht nog steeds op mijn TV die deze update binnenhaalt. Doet voor alsnog geen moer :/

Soundcloud

• MaXeRs
Slyonic schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Yup, doos was in orde. Heb ook nog gekeken of het misschien storing was door 1 van mijn apparaten, maar ook zonder aansluitingen en in interne apps verschijnen de strepen helaas.
Hou ons op de hoogte als je wilt.
Voor diegene die een aankoop overweegt bij Art&Craft kan jou pech bepalend zijn. ;)
BigDogg schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 03:18:
[...]

Ik dacht aan de witte ledjes vanwege ook vlekken in wit. Maar als ik het goed heb hier word wit op een tv gedaan door rgb alle 3 vol te gebruiken toch ?
Nee want het is een WRGB paneel, geen RGB. Of eigenlijk is het een WWWW paneel met voor 3 subpixels eigen R, G, B kleurfilter ("Color Refiner" aldus de marketing boys ;)).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y66lA4Na1xNVXs-f6xD28-VU9fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wltp23Y5WK5rRHty29ioRP6c.jpg?f=fotoalbum_large

De extra witte subpixel wordt gebruikt om de efficiency en maximale helderheid te verhogen alsmede de levensduur van de RGB subpixels te verlengen. Het gebruikte algorithme om de pixels aan te sturen is complex, maar het komt er op neer: hoe witter de tint, hoe meer de witte subpixel het werk van de RGB pixels overneemt en ze dus ontlast. De efficiency wordt hiermee ook verbeterd omdat itt de RGB subpixels de witte subpixel geen kleurfilter heeft waardoor er minder lichtverlies optreedt.

Zie hier foto's van de pixelstructuur van het paneel:

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
BigDogg schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 03:18:
[...]
Ps bedenk me net dat ik nog geen antwoord over me setting gegeven heb. Voor gamen en films gebruik ik donkere kamer expert. (Games in pc modus) echter is mijn tv gekalibreerd door dimitri weet niet of iemand die hier kent. Hij heeft hem zo afgesteld op oled light 90 maar wel met contrast op 60. Vroeg hem toen al kan dit kwaad kwa burn in hij dacht zeker te zijn van niet. Light opbrengst zou gewoon de standaard zijn zoals met een hoog contrast met een lager oled light. Enige verschil volgens hem. Veel minder last van ‘ben de term ff kwijt😅’ het effect dat je scherm dimt bij volledig wit. Abl???
Interessant, het verschil in lichtopbrengst zou eigenlijk gemeten moeten worden. Kan ik wel eens doen. OLED-lampje 90 is natuurlijk fors als de tv 16 uur per dag aan staat met een flink deel van de tijd huds in beeld. Maar blijkbaar wordt dat gecorrigeerd door contrast terug naar 60 te schroeven. Het idee van het WRGB principe is in ieder geval dat W zoveel mogelijk van de last overneemt van de andere pixels waardoor ook meteen het ontstaan van tintverschillen geminimaliseerd wordt. De bedoeling is dat op deze manier het paneel met de jaren langzaam, gelijkmatig donkerder wordt. Ik weet niet of het opschroeven van OLED-lampje icm lager contrast hier negatieve gevolgen voor heeft, daarvoor moet je exact weten hoe de boel wordt aangestuurd.

Hoe dan ook, hoe meer lichtopbrengst, des te sneller de slijtage. :P

• Fuujii
HoppyF schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Reflectie is er zeker ook hier bij mij thuis.
Woonkamer zonder ramen zul je weinig tegenkomen.
Ik zie reflectie vooral als de TV uit staat, op zich is dat geen probleem tenzij je een groot glimmend diep zwart vlak storend vindt.
Als de TV aanstaat overdag of in de avond nu in de zomer, is het ook geen probleem.
We doen als er veel zon in de avond is, wel de lamellen iets dicht omdat dit prettiger is.
De avond zon staat laag en dan kijk je er precies tegenin.
Goed om te horen! Thanks.

Ik heb overigens een iMac staan thuis. Dat retina scherm reflecteert als een gek. Echter is het op volle helderheid probleemloos te gebruiken, zelfs met reflectie. Misschien handig als referentie voor mezelf(?)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wat betreft vraag 3 over HDMI 2.1, ik denk dat het verstandig is ja.

Wat betreft licht en reflecties. Wij hebben een enorme raampartij op het zuidwesten en veel zon. Kan overdag prima kijken. Alleen als de zon er recht op staat of bij erg donkere scenes heb ik er last van. Maar daar heb je ook weer instellingen voor. Ziet er hier zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eB4AHcg-DzceoMJrw7OF1rZeuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvsKuyZVzk2gKiNuFVbAoWlY.jpg?f=fotoalbum_large

• MaXeRs
Ik heb net een update gehad voor mijn 55E9

Softwareversie 04.80.03 (goldilocks2-gyeongju) :? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xmi19gpyXS2BKfHk0SH62pg0SvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fy7lyKIzOicqzdGZu6tptunR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 125% gewijzigd door MaXeRs op 17-06-2020 14:20 ]

• pfrverst
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
Iemand die mij kan helpen?

oled55b6v tv, deze heeft sinds kort een zwart scherm wanneer deze aangezet wordt. Ik wil nu controleren wat er precies stuk is, maar tv schakelt steeds uit wanneer ik een nummer intik, of channel up of down doe, en bij drukken op input.. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

mvg

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
pfrverst schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:07:

oled55b6v tv, deze heeft sinds kort een zwart scherm wanneer deze aangezet wordt. Ik wil nu controleren wat er precies stuk is, maar tv schakelt steeds uit wanneer ik een nummer intik, of channel up of down doe, en bij drukken op input.. Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

mvg
Je voeding of moederbord is kapot. Balen, maar je kan dan overwegen een reparatie via de winkel aan de vragen (ja, ik weet het, of bij LG direct).

• BigDogg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-11 11:05
Cap schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Nee want het is een WRGB paneel, geen RGB. Of eigenlijk is het een WWWW paneel met voor 3 subpixels eigen R, G, B kleurfilter ("Color Refiner" aldus de marketing boys ;)).

[Afbeelding]

De extra witte subpixel wordt gebruikt om de efficiency en maximale helderheid te verhogen alsmede de levensduur van de RGB subpixels te verlengen. Het gebruikte algorithme om de pixels aan te sturen is complex, maar het komt er op neer: hoe witter de tint, hoe meer de witte subpixel het werk van de RGB pixels overneemt en ze dus ontlast. De efficiency wordt hiermee ook verbeterd omdat itt de RGB subpixels de witte subpixel geen kleurfilter heeft waardoor er minder lichtverlies optreedt.

Zie hier foto's van de pixelstructuur van het paneel:

Cap in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[...]

Interessant, het verschil in lichtopbrengst zou eigenlijk gemeten moeten worden. Kan ik wel eens doen. OLED-lampje 90 is natuurlijk fors als de tv 16 uur per dag aan staat met een flink deel van de tijd huds in beeld. Maar blijkbaar wordt dat gecorrigeerd door contrast terug naar 60 te schroeven. Het idee van het WRGB principe is in ieder geval dat W zoveel mogelijk van de last overneemt van de andere pixels waardoor ook meteen het ontstaan van tintverschillen geminimaliseerd wordt. De bedoeling is dat op deze manier het paneel met de jaren langzaam, gelijkmatig donkerder wordt. Ik weet niet of het opschroeven van OLED-lampje icm lager contrast hier negatieve gevolgen voor heeft, daarvoor moet je exact weten hoe de boel wordt aangestuurd.

Hoe dan ook, hoe meer lichtopbrengst, des te sneller de slijtage. :P
Lichtopbrengst is zoals het hoor na professionele kalibratie. Weet die niet uit me hoofd maar was dat 200cmd ???? Anyway om en nabij de opbrengst van default donkere kamer.

En als ik met wit beeld vlekken zie is het dus wel degelijk ook slijtage op de witte leds ? Interessant 🤔
pfrverst schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:07:

mvg
Waarschijnlijk de voeding net ook wat @Wren zegt.
Hoe oud is je TV?
Heb je nog wat (verlengde) garantie?
Je kunt het beste met de winkel contact opnemen waar je de TV hebt gekocht.

• harley2009
Mensen FF een vraagje.

De 65CX ondersteund geen DTS. Maar als alles via de receiver (SR7011) gaat (4k speler, ps4 pro, nvidia shield) maakt het toch niet uit..

Dan wordt DTS toch gewoon opgepakt??

• CyBeRSPiN
  • Nu online
harley2009 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:49:
Mensen FF een vraagje.

De 65CX ondersteund geen DTS. Maar als alles via de receiver (SR7011) gaat (4k speler, ps4 pro, nvidia shield) maakt het toch niet uit..

Klopt. Je hebt er alleen last van als je het signaal door je tv zou laten lopen.

• NoahAmber
  • Niet online
MaXeRs schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:13:
Ik heb net een update gehad voor mijn 55E9

Softwareversie 04.80.03 (goldilocks2-gyeongju) :? :)
Mooi

• Slyonic
  • Laatst online: 19-10-2023
MaXeRs schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Hou ons op de hoogte als je wilt.
Voor diegene die een aankoop overweegt bij Art&Craft kan jou pech bepalend zijn. ;)
Was een beetje ongeduldig met wachten op een antwoord op mijn mail, en de site van Art & Craft die niet meewerkte om een omruiling aan te vragen, dus vanochtend gebeld. Als tip: kies voor "vragen over je bestelling", anders krijg je alleen het antwoordapparaat te horen. Contact gehad, en ze begrepen de frustratie direct en vonden het geen probleem om deze om te ruilen. Moest foto's van het probleem en de doos sturen, en krijg net een mail dat er een omruiling aan huis is geregeld. Aan de telefoon gaven ze aan dat het deze week en anders begin volgende week nog opgelost zou zijn. Aldus: topservice van Art & Craft!
Voor 20:00 besteld, is morgen in huis, dus ik hoop stiekem dat ze hier morgen al voor de deur staan.

En voor degenen die zich zorgen maken over de voorraad van de (55") C9: ik heb gevraagd hoe het daarmee stond, en ze gaven aan dat de leverancier nog voldoende voorraad heeft.

• Fuujii
Snippertje schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Wat betreft vraag 3 over HDMI 2.1, ik denk dat het verstandig is ja.

Wat betreft licht en reflecties. Wij hebben een enorme raampartij op het zuidwesten en veel zon. Kan overdag prima kijken. Alleen als de zon er recht op staat of bij erg donkere scenes heb ik er last van. Maar daar heb je ook weer instellingen voor. Ziet er hier zo uit:

[Afbeelding]
Bedankt voor de opheldering. Het is fijn om te zien dat de tv prima functioneert in zo'n soort kamer.

Mooie kamer overigens, fijne kleurtjes!
Slyonic schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Was een beetje ongeduldig met wachten op een antwoord op mijn mail, en de site van Art & Craft die niet meewerkte om een omruiling aan te vragen, dus vanochtend gebeld. Als tip: kies voor "vragen over je bestelling", anders krijg je alleen het antwoordapparaat te horen. Contact gehad, en ze begrepen de frustratie direct en vonden het geen probleem om deze om te ruilen. Moest foto's van het probleem en de doos sturen, en krijg net een mail dat er een omruiling aan huis is geregeld. Aan de telefoon gaven ze aan dat het deze week en anders begin volgende week nog opgelost zou zijn. Aldus: topservice van Art & Craft!
Voor 20:00 besteld, is morgen in huis, dus ik hoop stiekem dat ze hier morgen al voor de deur staan.

En voor degenen die zich zorgen maken over de voorraad van de (55") C9: ik heb gevraagd hoe het daarmee stond, en ze gaven aan dat de leverancier nog voldoende voorraad heeft.
Fijn dat het zo geregeld is maar de service van Art Craft is na twee jaar ver beneden de maat kan ik je vertellen. Mijn zoon heeft hier problemen mee, is geen OLED maar een LCD dus ik zal hier verder niet op ingaan. Art Craft is sinds dit jaar geen lid meer van Thuiswinkel omdat ze niet meer voldeden aan de vereiste certificering. Beetje jammer want ze verkopen best veel TV’s maar goed het gaat niet alleen om de verkopen.
Na de omruil zal je C9 wel goed functioneren. Kan altijd gebeuren dat er iets defect raakt.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
Hier net de update 04.80.03 geïnstalleerd, hierna werkt mijn geluid niet meer zoals het moet.
Ik heb een shield tv aangesloten op mijn tv eb mijn Samsung homecinema via arc.

Met de vorige firmware werkte dit perfect, nu het volgende probleem:
Stereo geluid gaat alleen over rechts en links maar niet meer over mijn sub.
Dolby gaat over links rechts center en sub maar de surround channels doen het niet meer.

Dit gedrag had ik op de vorige firmware als ik arc op pcm ingesteld had, maar met passthrough werkte alles goed. Deze instelling staat nog goed maar geluid werkt helaas niet.

Iemand misschien een oplossing? Ik ga eens kijken of ik kan downgraden.

Edit: op de site kan ik alleen de nieuwe firmware downloaden :?

[ Voor 4% gewijzigd door TheMystery op 17-06-2020 19:56 ]

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:16
ArthurMorgan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 06:06:
[...]

https://www.tvfindr.com/differences-2019-lg-oled/

Maar ik kan verder niet zoveel bronnen vinden als ik verwacht had. Ik heb het een paar maanden geleden gelezen op ik dacht reddit waar het diverse malen ondersteund werd en geen tegengeluid kreeg. Maar op Rtings zie ik zo snel er niks over... Ik zoek nog even verder.

edit: over de CX77 = https://www.lg.com/uk/tvs/lg-oled77cx6la daar staat de VRR gewoon weer bij, en bij de C9 ook: https://www.lg.com/uk/tvs/lg-OLED77C9PLA

Ik zal mijn posts even aanpassen :)

/edit: Ik moet zeggen dat ik de info van LG niet altijd even handig vind. Ben nu aan het kijken of de WX en W9 ook VRR hebben, zoals ik destijds uit dezelfde bron begreep. Als ik dan hier kijk: https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65wx9la-oled-4k-tv dan wordt het bovenaan gewoon vermeldt. Maar in de specsheet niet (zoals bij de 77 inches hierboven wel gewoon.)
Dus daar lijkt het inderdaad niet op te zitten.

/laatste edit: reviews: Hdmi 2.1 en de implementatie op televisies daar staat dat de W9, WX en de RX geen VRR hebben.

That's all, I think.
Helemaal met je eens. Niet overal duidelijk op hun website (het is wel beter dan paar weken terug al, nu staat er gsync en freesync ondersteuning in het rijtje :)). Ook alleen de laatste modellen kan je volledige lijst van vinden op nl site.
De rx heeft het sowieso niet, werd al tijdens aankondiging gezegd, de W-seie weet ik niet)

Ik denk dat de verwarring komt doordat het pas later is toegevoegd op de 77 dan de andere modellen. Thnx voor het uitzoeken!

• aschja
Zojuist de CX aangesloten. Maar ik ben toch een klein beetje teleurgesteld denk ik na al dat gehyp hier. Ik schrok echt van de KPN beeldkwaliteit via de kabel. 4K op Netflix ziet er uiteraard wel mooi uit.

Maar mijn vrouw is over de KPN kwaliteit verre van tevreden. Het beeld is korrelig, nirt scherp. Het lijkt wel hetzelfde als de transitie van sd naar hd. Kpn ontvanger staat op 1080i. Wie heeft er tips. Ik heb de instellingen van Rtings overgenomen.

• Maic
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen de c9pla en de c9mlb?

Alvast bedankt!
aschja schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:57:
Zojuist de CX aangesloten. Maar ik ben toch een klein beetje teleurgesteld denk ik na al dat gehyp hier. Ik schrok echt van de KPN beeldkwaliteit via de kabel. 4K op Netflix ziet er uiteraard wel mooi uit.

Maar mijn vrouw is over de KPN kwaliteit verre van tevreden. Het beeld is korrelig, nirt scherp. Het lijkt wel hetzelfde als de transitie van sd naar hd. Kpn ontvanger staat op 1080i. Wie heeft er tips. Ik heb de instellingen van Rtings overgenomen.
Bij mij is de beeldkwaliteit van KPN prima.
Ik heb XS4all maar het TV deel is gewoon van KPN.
Welk interactive TV kastje heb je?
Bij mij staat deze ingesteld op 1080p.
(kun je ook zien door op de afstandsbediening op ... te klikken en daarna INFO te kiezen).
Mijn profiel op de C9 is ISF donkere kamer.
Eco staat uit net als QuickStart.
Voor de rest weinig aangepast, ja wat met geluid, standaard geluid met opgemeten waarden.

• aschja
HoppyF schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Bij mij is de beeldkwaliteit van KPN prima.
Ik heb XS4all maar het TV deel is gewoon van KPN.
Welk interactive TV kastje heb je?
Bij mij staat deze ingesteld op 1080p.
(kun je ook zien door op de afstandsbediening op ... te klikken en daarna INFO te kiezen).
Mijn profiel op de C9 is ISF donkere kamer.
Eco staat uit net als QuickStart.
Voor de rest weinig aangepast, ja wat met geluid, standaard geluid met opgemeten waarden.
Ik heb de Arcadyan HMB2260.

• menzo
  • Laatst online: 21:34
Ik dacht even dat mij B9 geen 5GHz wifi doet, maar het blijkt dat hij de kanaal nummers boven de 100 gewoon niet ziet. Nu maar een laag kanaal gekozen en dan ziet hij wel mijn aparte 5ghz SSID.

[ Voor 24% gewijzigd door menzo op 17-06-2020 22:18 ]

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
TheMystery schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:44:
Hier net de update 04.80.03 geïnstalleerd, hierna werkt mijn geluid niet meer zoals het moet.
Ik heb een shield tv aangesloten op mijn tv eb mijn Samsung homecinema via arc.

Met de vorige firmware werkte dit perfect, nu het volgende probleem:
Stereo geluid gaat alleen over rechts en links maar niet meer over mijn sub.
Dolby gaat over links rechts center en sub maar de surround channels doen het niet meer.

Dit gedrag had ik op de vorige firmware als ik arc op pcm ingesteld had, maar met passthrough werkte alles goed. Deze instelling staat nog goed maar geluid werkt helaas niet.

Iemand misschien een oplossing? Ik ga eens kijken of ik kan downgraden.

Edit: op de site kan ik alleen de nieuwe firmware downloaden :?
Nog wat verder getest en nu werkt surround wel weer, mijn dd+ test sample waar ik eerder deze avond geen surround had werkt nu iig wel.
Alleen stereo geluid blijft zonder sub, dus muziek van spotify klinkt helemaal niet meer, in dance muziek mis je zelf Bas wat ook niet uit de fronts komt.

• aschja
Net naar SEE gekeken op de TV+, damn wat een beeld. Die kwaliteit ligt een stuk hoger als bij Netflix.

• JDL15
harley2009 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:49:
Mensen FF een vraagje.

Klopt inderdaad zoals @CyBeRSPiN al meldt. Houd er wel rekening mee dat je randapparatuur zoals PS4 of 5 Xbox SX/ mediaplayer voor het beste beeldresultaat altijd direct op de TV kunt aansluiten.. Dat betekent geen DTS passthrough voor de 65 CX.

Het beeldkwaliteitverschil is bij mij enorm (LG Oled C9) als ik mijn Mi Box S met 4K film direct aansluit op TV vergeleken met op mijn SR 5014..
aschja schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:42:
[...]

Ik heb de Arcadyan HMB2260.
Ik heb precies dezelfde alleen dan via een abonnement bij XS4all.
Maar zoals gezegd is het beeld verder prima bij de diverse kanalen.
Er zit wel verschil tussen de kanalen maar dat ligt aan de bron zelf niet aan het TV kastje.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hier ook de 04.80.03 update net uitgevoerd op m'n C9

Ben benieuwd of deze fix nu ook actief is:
The device codec capability configuration (EDID) for the LPCM codec changed from 2 channels to 8 channels, so the 2019 models can Pass-Trough multi-channel PCM audio via eARC

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Fermion
  • Laatst online: 19-11 21:34
Raem schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:26:
Ik heb de knoop doorgehakt en ben voor de C9 gegaan. Is eigenlijk ook wel max. budget dus de meerprijs voor een CX is het voor mij niet waard. En wilde hem toch al wel meteen hebben, dus wachten tot black friday zat er ook niet in. :P Ik kan hem dit weekend verwachten. oOo
Gefeliciteerd, ben van mening dat de C9 de betere versie is van de CX en CX eerder een costdown is.

• harley2009
JDL15 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Klopt inderdaad zoals @CyBeRSPiN al meldt. Houd er wel rekening mee dat je randapparatuur zoals PS4 of 5 Xbox SX/ mediaplayer voor het beste beeldresultaat altijd direct op de TV kunt aansluiten.. Dat betekent geen DTS passthrough voor de 65 CX.

Het beeldkwaliteitverschil is bij mij enorm (LG Oled C9) als ik mijn Mi Box S met 4K film direct aansluit op TV vergeleken met op mijn SR 5014..
Oke bedankt voor de tip. Zoals ik het dan Lees, kan ik misschien toch beter voor een C9 gaan. Ik zal er nog eens goed over nadenken.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40

Nogne

>.<

JDL15 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:44:
[...]

Wat doet jouw ST5014 dan met het beeld? Want het voordeel van een receiver is juist dat die het beeld niet aanpast en alleen het geluid verwerkt.

Heb nav jouw comment mijn Xbox direct aangesloten en merk 0.0 verschil.

@harley2009 zelf ben ik voor de CX gegaan omdat die de filmmaker mode heeft en ik al mijn content via de Nvidia Shield afspeel. Als je alles via je TV laat lopen is het gemis van DTS zeker een punt, laat je alles lopen via je receiver dan zou ik eerder naar de CX kijken.

PS/XBL: Nogne

• kaos001
Maic schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:06:
Kan iemand mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen de c9pla en de c9mlb?

Alvast bedankt!
Regio verschillen.
PLA is de versie die wij hier hebben.

Soundcloud

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 14:42
Beste mede tweakers, kan iemand mij duidelijkheid verschaffen want mijn zoektocht bij avsforum, avforums, Reddit, lgforum en Sonos forum scheppen alleen maar verwarring.

Kan de C9 (en de CX) TrueHD Atmos doorsturen vanaf de Nvidia Shield?

Dus:

Shield->C9->Sonos Arc
of
BluRay->C9->Sonos Arc

Ik zie bij een aantal dat er uiteindelijk alleen maar een stereo signaal uit de tv komt.

Heb zelf de C9 besteld maar mocht dit niet werken dan cancel ik de boel voorlopig.

[ Voor 15% gewijzigd door Earzz op 18-06-2020 08:20 ]

XboxLive: Dave 130R

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
kaos001 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:14:
[...]

Regio verschillen.
PLA is de versie die wij hier hebben.
mlb ook,staat op de nl.site, https://www.lg.com/nl/oled-tv Earzz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:15[/message]:[/b]
Beste mede tweakers, kan iemand mij duidelijkheid verschaffen want mijn zoektocht bij avsforum, avforums, Reddit, lgforum en Sonos forum scheppen alleen maar verwarring.

Kan de C9 (en de CX) TrueHD Atmos doorsturen vanaf de Nvidia Shield?

Dus:

Shield->C9->Sonos Arc
of
BluRay->C9->Sonos Arc

Ik zie bij een aantal dat er uiteindelijk alleen maar een stereo signaal uit de tv komt.

Heb zelf de C9 besteld maar mocht dit niet werken dan cancel ik de boel voorlopig.
[/quote]
nee,shield > sonos > c9 of bluray > sonos > c9 werkt wel

• Earzz
Hoe moet ik dat voor elkaar krijgen als er op de Sonos Arc maar 1 HDMI zit?

[ Voor 4% gewijzigd door Earzz op 18-06-2020 08:40 ]

• pwh53
Earzz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:37:
Hoe moet ik dat voor elkaar krijgen als er op de Sonos Arc maar 1 HDMI zit?
hdmi-switch/splitter misschien,of een andere soundbar.

• mucuracat
Maic schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:06:

Alvast bedankt!
|:( Search.... op c9mlb en je krijgt.....
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• Earzz
pwh53 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:44:
[...]

hdmi-switch/splitter misschien,of een andere soundbar.
Denk dat ik de TV gewoon cancel en wacht totdat er een op de markt komt met volledige werkende passthrough of ingebouwde app (Plex) met support voor lossless audio.

• pwh53
Earzz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Denk dat ik de TV gewoon cancel en wacht totdat er een op de markt komt met volledige werkende passthrough of ingebouwde app (Plex) met support voor lossless audio.
https://tweakers.net/home...FlijpJVtJKhsZmRuVJsbW0tAA

• JDL15
Nogne schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 06:25:
[...]

Wat doet jouw ST5014 dan met het beeld? Want het voordeel van een receiver is juist dat die het beeld niet aanpast en alleen het geluid verwerkt.

Heb nav jouw comment mijn Xbox direct aangesloten en merk 0.0 verschil.

@harley2009 zelf ben ik voor de CX gegaan omdat die de filmmaker mode heeft en ik al mijn content via de Nvidia Shield afspeel. Als je alles via je TV laat lopen is het gemis van DTS zeker een punt, laat je alles lopen via je receiver dan zou ik eerder naar de CX kijken.
Als ik de Mi Box S op mijn receiver (SR 5014) aansluit dan krijg ik juist een filter op mijn beeld en stottert het beeld bij het pannen... Ben er nog flink mee aan het klungelen, maar aansluiten op de TV lijkt voor mij nu echt nog de beste keuze!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Earzz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Als je echt om geluidskwaliteit geeft waarom dan voor die Arc gegaan? Leuk ding om te zien wel maar je kunt er helemaal niks aan instellen en maar 1 HDMI ingang.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aschja schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:57:

Maar mijn vrouw is over de KPN kwaliteit verre van tevreden. Het. beeld is korrelig, nirt scherp. Het lijkt wel hetzelfde als de transitie van sd naar hd. Kpn ontvanger staat op 1080i. Wie heeft er tips. Ik heb de instellingen van Rtings overgenomen.
Heb een C9 en Ziggo. Vind het beeld zelfs via Ziggo iha gewoon goed. Zat gisteren DieHard 2 op TV te kijken maar dat zag er iets minder uit. Oude film maar andere oude films zien er beter uit.

Misschien ligt het er ook aan wat voor source signaal een TV zender aanlevert bij Ziggo/KPN.

Aangezien Netflix wel goed is, lijkt het me dat je het inderdaad eerst bij de source / KPN moet zoeken.
DexterDee schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:27:
Hier ook de 04.80.03 update net uitgevoerd op m'n C9
Kreeg hem nu ook automatisch aangeboden dmv pop up op de C9. Ik wacht nog heel even af of er geen rare bugs inzitten.... :P

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

JDL15 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Als ik de Mi Box S op mijn receiver (SR 5014) aansluit dan krijg ik juist een filter op mijn beeld en stottert het beeld bij het pannen... Ben er nog flink mee aan het klungelen, maar aansluiten op de TV lijkt voor mij nu echt nog de beste keuze!
Blijkbaar vindt er in je receiver nog postprocessing plaats, bijv upscaling/deinterlacing. Het lijkt me dat je dat in het menu van je receiver uit moet kunnen schakelen zodat je tv dat over kan nemen. Welk beeldformaat stream je uit je Mi Box S? Als het 1080i is of iets anders interlaced dan moet dat natuurlijk nog gedeïnterlaced worden.

• Earzz
Is helaas geen optie.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Als je echt om geluidskwaliteit geeft waarom dan voor die Arc gegaan? Leuk ding om te zien wel maar je kunt er helemaal niks aan instellen en maar 1 HDMI ingang.
We hebben al Sonos in huis en wil ik geen apart audio systeem voor de TV.

• kaos001
Weer wat geleerd! :)

Soundcloud

• Laarhoven88
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
hier stonden jouw inloggegevens... weggemod ;)

Heren,

Ben op opzoek naar een 65 inc oled tv. Welke is momenteel prijs technisch het meest interessant? De kwaliteit is overigens ook wel belangrijk.
Hoor graag jullie mening hierover.

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 18-06-2020 14:52 ]

• mucuracat
Laarhoven88 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:20:
0Henk 'm!
Laarhoven88

Heren,

Ben op opzoek naar een 65 inc oled tv. Welke is momenteel prijs technisch het meest interessant? De kwaliteit is overigens ook wel belangrijk.
Hoor graag jullie mening hierover.
Goedkoop en goed :+ LG? Dan B9
Andere merken niet in verdiept
en gebruik zoek functie of lees topic vanaf 10 pagina's terug of zo

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

@Laarhoven88 misschien niet je inloggevens posten?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Laarhoven88
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
@Laguna heb de tekst gekopieerd. Zijn geen inloggegevens gelukkig.

• chiefchain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-11 07:58
Ik heb sinds vandaag de Samsung q90t, alles werkt perfect, maar kan iemand mij vertellen hoe die afstandsbediening (die gekoppeld is aan ziggo) het menu van de ziggobox oproept? Alles werkt, zappen etc, maar als ik iets wil terugkijken bijv wat ik heb opgenomen, hoe kom ik bij dat menu?
Pagina: 1 ... 289 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.