Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:47
Even een vraag, zoek me rot en de handleiding enz geven geen duidelijkheid.
IK heb een HDD aangesloten op mijn C9. Op de schijf staan foto's.
Als ik in het menu Foto's selecteer krijg ik het bericht "bevat geen video of mappen".

Iemand enig idee?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Layumi schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:31:
Even een vraag, zoek me rot en de handleiding enz geven geen duidelijkheid.
IK heb een HDD aangesloten op mijn C9. Op de schijf staan foto's.
Als ik in het menu Foto's selecteer krijg ik het bericht "bevat geen video of mappen".

Iemand enig idee?
Ik zou even kijken hoe de HDD geformateerd is. C9 ondersteund dacht ik geen Exfat. Het moet FAT32 of NTFS zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 13-06-2020 11:39 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Dat de CX/GX geen DTS passthrough doen is toch wel apart. Ik bedoel als je een apparaat aan de HDMI hangt en DTS afspeelt dan hoeft de tv toch niks anders te doen dan dat 1 op 1 op de eARC poort te zetten? Hebben ze dan bewust iets gemaakt dat dit onmogelijk maakt?

Inmiddels al wel achter dat ik geen soundbar neem. Te beperkt wat je daarmee kunt inregelen. Heb nu een prima setup met een Marantz en een KEF3005SE set. Evt later nog de AVR vervangen door een met Atmos support en dan zien hoe ik daarvoor speakers inpas.
Door die setup is het DTS verhaal ook niet meer relevant. Ik sluit alles op de AVR aan. De ingebouwde streamingdiensten leveren toch geen van allen DTS signaal.

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52
NoahAmber schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Zie dat je een Harmony remote gebruikt voor het starten en wisselen van allerlei randapparatuur. Haal dat ding er eens tussenuit en werk zonder die Harmony. Kijk eens hoe het dan gaat. Heb ook zo'n Hub en bij het programmeren en testen ook wat moeten aanpassen met volgorde van opstarten en toevoegen van vertragingen bij dat opstarten. Zou ook zomaar kunnen dat daar het probleem ligt
Het lag inderdaad aan de Harmony en in het specifiek aan mijn home cinema set. Harmony verstuurde meer signalen dan nodig, en mijn home cinema is ook van lg, dus dat leek te storen. Ik heb de home cinema verwijderd en opnieuw toegevoegd aan alle activiteiten en het lijkt opgelost. Wel via het desktop programma, via de mobiele app neemt ie niet alles altijd goed over lijkt het.

Edit: alsof de duivel ermee speelt. Ik zet 3 min na dit bericht de tv aan en weer nergens signaal... Echt rare shit

[ Voor 6% gewijzigd door royco85 op 13-06-2020 13:22 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:43:

Inmiddels al wel achter dat ik geen soundbar neem. Te beperkt wat je daarmee kunt inregelen. Heb nu een prima setup met een Marantz en een KEF3005SE set. Evt later nog de AVR vervangen door een met Atmos support en dan zien hoe ik daarvoor speakers inpas.
Door die setup is het DTS verhaal ook niet meer relevant. Ik sluit alles op de AVR aan. De ingebouwde streamingdiensten leveren toch geen van allen DTS signaal.
Slim het is ook zonde van je geld, het is dat ik een oude AVR had die een aantal belangrijke functie miste anders was ik ook niet overgestapt naar een soundbar, de eerste LG viel mij tegen, nu de Sonos met one's en sub dat bevalt goed en is mooier dan wat ik had met mijn AVR maar is niet goedkoop in totaal met de LG was ik +-2500 euro kwijt achteraf was een nieuwe AVR goedkoper geweest.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 22:41
vraagje:

Als je een jack aansluit op de audio out (naar bijvoorbeeld je audio systeem) op de LG C9 TV, werkt dan nog steeds de audio van de TV?

ps: Samsung heeft het slechte idee, dat als je de JACK aansluit, je normale speakers geen geluid meer produceren.

• benjamin1970
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
Hallo allemaal, ik heb ook interesse in deze tv vanwege de goede recensies. Nu lees ik in een staatje op Tweakers dat de tv een earc optie heeft voor het beste stereo geluid. Nu heb ik een stereoreceiver (Yamaha R-N803D) zonder hdmi ingang. Nu is mijn vraag, is er ook een verloop/omvormer voor de earc naar optisch/optical zodat ik het beste muziekresultaat (tv geluid) uit mijn speakers krijg? Of blijft het in dit beval bij optical/optische aansluiting?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,
Benjamin

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 12:51
benjamin1970 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:18:
Hallo allemaal, ik heb ook interesse in deze tv vanwege de goede recensies. Nu lees ik in een staatje op Tweakers dat de tv een earc optie heeft voor het beste stereo geluid. Nu heb ik een stereoreceiver (Yamaha R-N803D) zonder hdmi ingang. Nu is mijn vraag, is er ook een verloop/omvormer voor de earc naar optisch/optical zodat ik het beste muziekresultaat (tv geluid) uit mijn speakers krijg? Of blijft het in dit beval bij optical/optische aansluiting?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,
Benjamin
Voor stereogeluid zou ik gewoon optical gebruiken.

• benjamin1970
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie! Ok, ik dacht of hoopte met earc een (nog) betere geluidsweergave te bereiken. Ik lees veel verhalen over kabels. Van je kunt de goedkoopste nemen via ali expres bijvoorbeeld tot je moet de wat duurdere kabels hebben. Ik vraag me toch af wat wijsheid is............?

[/quote]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31

DON PAPA

Tweaker-fan

freedzed6 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 02:49:
vraagje:

Als je een jack aansluit op de audio out (naar bijvoorbeeld je audio systeem) op de LG C9 TV, werkt dan nog steeds de audio van de TV?
Dat moet mogelijk zijn lijkt mij, want er zit op de C9 een geluidoptie met "Interne TV luidspreker + bekabelde hoofdtelefoon" (ik heb dit zelf alleen nooit uitgeprobeerd)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
DON PAPA schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Dat moet mogelijk zijn lijkt mij, want er zit op de C9 een geluidoptie met "Interne TV luidspreker + bekabelde hoofdtelefoon" (ik heb dit zelf alleen nooit uitgeprobeerd)
Klopt,dit kan en het werkt met audio jack en optical

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
benjamin1970 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:35:
Hoi Ruud,

Bedankt voor je reactie! Ok, ik dacht of hoopte met earc een (nog) betere geluidsweergave te bereiken. Ik lees veel verhalen over kabels. Van je kunt de goedkoopste nemen via ali expres bijvoorbeeld tot je moet de wat duurdere kabels hebben. Ik vraag me toch af wat wijsheid is............?

[/quote]
offtopic:
Digitale kabels is geluid of geen geluid, geen verschil ik geluids/beeld kwaliteit
Met analoge kabels is meer koper, betere/stabielere geluids/beeld kwaliteit.

Optische kabels van Alie zijn prima.
Let bij lange lengtes (10m/20m) op diameter kabel. Bij een te dunne kabel komt er niet genoeg licht voor een signaal aan het einde van de kabel.

De mediamarkt meneer die begint over golden HDMI kabels voor weet ik het hoeveel geld is een fabeltje. HDMI kabels van de Action zijn prima (let wel op HDMI versie), gaan wel eerder kapot, maar kwaliteit van beeld/geluid is hetzelfde als dure kabels.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
Cks schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:59:
Ik heb een vraag over burn in verband met mijn gebruiksituatie. Ik heb een oled c9 besteld, en ik speel gemiddelt een uur per dag call of duty. Ik ben alleen bang dat het kompas (geel) aan de bovenzijde gaat inbranden. Zijn er mensen die dit probleem zijn tegen gekomen en die alleen call of duty hebben gespeelt op hun oled.

Alvast bedankt ck
Ik heb de tv nu meer dan een jaar en speel ook elke dag CoD. Soms wel 4 uur per dag. Maar nog niets te ontdekken hier.

PSN: Mondaatje

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
Sinds gisteren iets heel vreemds... als ik een film of serie kijk op Netflix, Disney of Prime dan heb ik geregeld een korte geluidsonderbreking van een halve seconde op de c9. Ik heb een sonos arc soundbar aangesloten en wanneer ik dan content wil bekijken via de interne tv apps gebeurd dat. Kan iemand dat voor mij testen of jullie dat ook zo hebben?

Ik heb dezelfde content ook bekeken via de Xbox one x en dan heb ik dit probleem niet. Ik vermoed dat het dus ergens door de tv komt. Maar het is bijzonder irritant..!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
cypress3d schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:02:
Sinds gisteren iets heel vreemds... als ik een film of serie kijk op Netflix, Disney of Prime dan heb ik geregeld een korte geluidsonderbreking van een halve seconde op de c9. Ik heb een sonos arc soundbar aangesloten en wanneer ik dan content wil bekijken via de interne tv apps gebeurd dat. Kan iemand dat voor mij testen of jullie dat ook zo hebben?

Ik heb dezelfde content ook bekeken via de Xbox one x en dan heb ik dit probleem niet. Ik vermoed dat het dus ergens door de tv komt. Maar het is bijzonder irritant..!
lijkt een slechte hdmi-handshake,andere kabel proberen.

• cypress3d
pwh53 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:38:
[...]

lijkt een slechte hdmi-handshake,andere kabel proberen.
Dat kan toch niet? Zelfde methode aangesloten en via de Xbox gaat het wel goed... lijkt me de interne tv apps. Zal de apps eens opnieuw installeren en mss zelfs de tv terug naar de fabrieksinstellingen zetten..

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:42
Cks schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:59:
Ik heb een vraag over burn in verband met mijn gebruiksituatie. Ik heb een oled c9 besteld, en ik speel gemiddelt een uur per dag call of duty. Ik ben alleen bang dat het kompas (geel) aan de bovenzijde gaat inbranden. Zijn er mensen die dit probleem zijn tegen gekomen en die alleen call of duty hebben gespeelt op hun oled.

Alvast bedankt ck
CoD WWII lijkt in ieder geval geen probleem: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

PVO

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
benjamin1970 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:35:
Hoi Ruud,

[/quote]
Dit hangt natuurlijk ook samen met veel andere factoren. Welke audiobron, of je Yamaha alle codecs kan reproduceren voor je boxen, etc. Lijkt me eerlijk gezegd niet als hij geen HDMI aansluiting heeft en je optimaal wil genieten van Atmos, DTS-HD, etc.

• CyBeRSPiN
JDL15 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Dit hangt natuurlijk ook samen met veel andere factoren. Welke audiobron, of je Yamaha alle codecs kan reproduceren voor je boxen, etc. Lijkt me eerlijk gezegd niet als hij geen HDMI aansluiting heeft en je optimaal wil genieten van Atmos, DTS-HD, etc.
Het is een high end stereo-only versterker, dus nee die surround kanalen doet ie niet zoveel mee.
Maar wel terechte vraag hoe je de stereokanalen dan in elk geval zo goed mogelijk richting de versterker krijgt.

• pwh53
cypress3d schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:01:
[...]

Dat kan toch niet? Zelfde methode aangesloten en via de Xbox gaat het wel goed... lijkt me de interne tv apps. Zal de apps eens opnieuw installeren en mss zelfs de tv terug naar de fabrieksinstellingen zetten..
3 apps dezelfde storing kan volgens mij ook niet.kan je soundbar atmos weergeven ? zoniet dan atmos op de tv uitzetten.

• Monda
Wat is volgens jullie nu de beste motion setting voor voetbal? Ik zie regelmatig een soort schokkerige ghosting van de bal op m'n C9.

De-judder al uitgezet?

• Monda
Heb nu 2/10 is al wel beter, dan op vloeiend. Maar nog steeds niet tevreden.

Uitzetten dus, en de-blur op 10.

En anders je OLED weggooien en een ouwe plasma halen.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 14-06-2020 19:30 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:58
Monda schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:10:
Wat is volgens jullie nu de beste motion setting voor voetbal? Ik zie regelmatig een soort schokkerige ghosting van de bal op m'n C9.
Het is tegenstrijdig met alles wat heilig is in TV-land, maar probeer de Game Mode eens. Je zult verbaasd zijn. Moet je alleen nog wel even de kleuren zoveel mogelijk matchen met je normale settings (ISF Bright/Dark?).

Some infinities are bigger than others.

• cypress3d
pwh53 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:51:
[...]

3 apps dezelfde storing kan volgens mij ook niet.kan je soundbar atmos weergeven ? zoniet dan atmos op de tv uitzetten.
Het is toch echt zo, ik heb een sonos arc die dat dus ondersteund. Netflix, Disney en Prime hebben er last van zodra ik de interne tv apps gebruik. Zodra de Xbox aan gaat en daar Netflix doe dan nergens last van.

De interne Apple TV app lijkt wel goed te zijn, net al 2 afleveringen gekeken van een serie en ging prima. Lijkt dus om die apps te gaan op de tv zelf, maar dat de Interne Apple TV app dan wel goed is is weer niet te verklaren.

Morgen Sonos maar bellen en kijken of ze en diagnose kunnen opmaken hieruit.... zeer vreemd iig

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Cap schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:30:
Uitzetten dus, en de-blur op 10.

En anders je OLED weggooien en een ouwe plasma halen.
Ik heb je dit al eens eerder horen adviseren. Maar plasma en motion was zelden een goede combo.
Mijn Samsung 51 inch ps51etc was behoorlijk slecht in motion weergave. Destijds ca 2011 de top in plasma.

Copyright and left by SED...

• BigDogg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-11 11:05
Heb gezocht op burn in van te voren. Toch nog deze vraag. Heb nu zo een 3 jaar een 65c7 al die tijd geen last van burn in. Nu vandaag toch weer eens gecheckt. Hij begint flink in te branden. Een logo links boven in beeld. En boven en onder in beeld flinke balken in beeld.

Nu rest mijn vraag. Iemand ervaring met foka en de 5 jaar garantie in zo een situatie. Weet dat slijtage waar je dit onder kunt zetten. Er niet onder valt. Al hoewel een kijkje op google zag ik iemand die na wat telefoontjes toch een c9 kreeg in 2019.

Morgen ga ik sowieso bellen. Maar vraag me af hoe hoog mijn kans is. En of hier meer positieve of negatieve ervaringen zijn mbt burn in en foka

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 08:54
SED schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Ik heb je dit al eens eerder horen adviseren. Maar plasma en motion was zelden een goede combo.
Mijn Samsung 51 inch ps51etc was behoorlijk slecht in motion weergave. Destijds ca 2011 de top in plasma.
Motion daarop was, zoals op alle goede plasma's, gewoon prima.

"Ook bij de PS51D8000 neemt de waargenomen scherpte bij bewegend beeld slechts weinig af. Het is mogelijk om het beeld perceptueel vloeiender te laten verlopen door de Cinema Smooth-optie aan te zetten. Deze zorgt ervoor dat het 24p-signaal met 96Hz wordt afgespeeld. Omdat dit een nette veelvoud is van 24Hz, levert dit geen ongewenste judder op. Dit was wel het geval met de 2010-modellen die met een vergelijkbare optie het beeld met 60Hz toonden. Panasonic had het 96Hz-truukje al vorig jaar onder de knie."

Nickname does not reflect reality

• Slux
  • Niet online
BigDogg schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:34:
Heb gezocht op burn in van te voren. Toch nog deze vraag. Heb nu zo een 3 jaar een 65c7 al die tijd geen last van burn in. Nu vandaag toch weer eens gecheckt. Hij begint flink in te branden. Een logo links boven in beeld. En boven en onder in beeld flinke balken in beeld.

Nu rest mijn vraag. Iemand ervaring met foka en de 5 jaar garantie in zo een situatie. Weet dat slijtage waar je dit onder kunt zetten. Er niet onder valt. Al hoewel een kijkje op google zag ik iemand die na wat telefoontjes toch een c9 kreeg in 2019.

Morgen ga ik sowieso bellen. Maar vraag me af hoe hoog mijn kans is. En of hier meer positieve of negatieve ervaringen zijn mbt burn in en foka
Ik had het van te voren nagevraagd bij ze en kreeg de melding dat burn-in er buiten valt.

Mocht het wel onder garantie vallen bij ze dan vervangen ze tegenwoordig eerder het paneel i.p.v dat je een nieuwe krijgt wat ik hier zo lees zou je met 3 jaar toch wel mogen verwachten dat je nog beroep kunt doen op garantie.
Met mijn vorige C7 kon ik gelukkig nog een jaar bijkopen door een vage constructie van plattetv, via LG zelf had ik geen kans.

[ Voor 10% gewijzigd door Slux op 15-06-2020 07:57 ]

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 19:28
SED schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Dr was (en is) geen betere motion dan plasma of crt. Motion van sample&hold schermen zoals LCD en OLED is gewoon niet ok. Met allerlei trucjes wordt geprobeerd er nog wat van te maken, zoals MCFI en BFI.
Oh en rond die tijd was Samsung zeker geen top in plasma, dat was Panasonic. En daarvoor de Kuros.

[ Voor 8% gewijzigd door TeunVR op 15-06-2020 08:14 ]

• pwh53
cypress3d schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Het is toch echt zo, ik heb een sonos arc die dat dus ondersteund. Netflix, Disney en Prime hebben er last van zodra ik de interne tv apps gebruik. Zodra de Xbox aan gaat en daar Netflix doe dan nergens last van.

De interne Apple TV app lijkt wel goed te zijn, net al 2 afleveringen gekeken van een serie en ging prima. Lijkt dus om die apps te gaan op de tv zelf, maar dat de Interne Apple TV app dan wel goed is is weer niet te verklaren.

Morgen Sonos maar bellen en kijken of ze en diagnose kunnen opmaken hieruit.... zeer vreemd iig
heb je quickstart nog aan staan ? zo ja probeer eens met quickstart uit,die veroorzaakt meer dan alleen wifi-problemen.ik heb hetzelfde gehad met mijn c7 > sk9y,geluid viel weg,soms een tik of een kraak,andere kabel er tussen en heb er nooit meer last van gehad.

• cypress3d
pwh53 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:48:
[...]

heb je quickstart nog aan staan ? zo ja probeer eens met quickstart uit,die veroorzaakt meer dan alleen wifi-problemen.ik heb hetzelfde gehad met mijn c7 > sk9y,geluid viel weg,soms een tik of een kraak,andere kabel er tussen en heb er nooit meer last van gehad.
QuickStart was een van de eerste dingen die ik uit heb gezet toen ik hem ging gebruiken...

Zojuist contact gehad met sonos. Tv staat nu uit, en gaat zo weer aan. Ze gaan op afstand uitzoeken of het aan de Arc ligt of aan de eARC poort van de tv. Gekke is wel dat dus dat ik het alleen heb met interne tv apps (Netflix, Prime en Disney) want zodra ik deze apps draai op de Xbox dan heb ik nergens last van.

Sonos vermoed dat het de tv is, maar laten we dat even uitzoeken voordat ik de tv in de auto doe en naar de winkel ga om hem om te wisselen...

[ Voor 5% gewijzigd door cypress3d op 15-06-2020 11:12 ]

• pwh53
cypress3d schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:11:
[...]

QuickStart was een van de eerste dingen die ik uit heb gezet toen ik hem ging gebruiken...

Zojuist contact gehad met sonos. Tv staat nu uit, en gaat zo weer aan. Ze gaan op afstand uitzoeken of het aan de Arc ligt of aan de eARC poort van de tv. Gekke is wel dat dus dat ik het alleen heb met interne tv apps (Netflix, Prime en Disney) want zodra ik deze apps draai op de Xbox dan heb ik nergens last van.

Sonos vermoed dat het de tv is, maar laten we dat even uitzoeken voordat ik de tv in de auto doe en naar de winkel ga om hem om te wisselen...
je kunt de tv meen ik ook op arc zetten ipv earc,al eerder zoiets voorbij zien komen,misschien helpt dat,tv achter in de auto zou ik pas als laatste doen.

• cypress3d
pwh53 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:16:
[...]

je kunt de tv meen ik ook op arc zetten ipv earc,al eerder zoiets voorbij zien komen,misschien helpt dat,tv achter in de auto zou ik pas als laatste doen.
eARC is voor true Atmos. Komt nog bij ik geef geen dikke €2000 uit aan een oled tv en soundbar als ik daar niet alles uit kan halen. Dus eARC moet werke , zo niet tv terug en andere.

• Slux
  • Niet online
cypress3d schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:02:

Ik heb hier een Sonos arc draaien met een C9

instellingen staan op passthru en earc staat aan, en heb nergens last van.
Heb je de laatste firmware geïnstalleerd ?

Ik las ergens op reddit dat je kan proberen om de arc los te kopplen dan de internet tv speakers aan te zetten en atmos uitzetten dan de arc weer aansluiten

Edit en met de sonos arc kan je niet alles eruit halen .. want geen DTS dus dat wordt dan ook een andere soundbar :P

ik ben trouwen onwijs blij met de arc echt top geluid

[ Voor 10% gewijzigd door Slux op 15-06-2020 12:22 ]

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-11 22:41
Ergens dit jaar wil ik een nieuwe tv halen. Geen haast, maar eerder is natuurlijk wel leuker.
Ik overweeg om een LG B9 of C9 te gaan aanschaffen. Dit omdat ik een relatief oude budget 1080p 32" tv heb (bijna 10 jaar oud). We kijken aardig wat Netflix en daarnaast zou ik ook graag een nieuwe tv willen hebben voor de PlayStation 5 later dit jaar. Ik hoor zeer lovende dingen over OLED, al maak ik me wel enigszins zorgen om de burn-ins.

Er staat hier geen nieuws 24/7 aan. Echter wel aardig wat uurtjes Netflix. Daarnaast zijn er ook sommige games waar ik flink wat uren in heb (zoals zo'n 250 uur in Modern Warfare, al is dit wel een uitzondering). Al met al, staat de tv hier wel een paar uur per dag aan gemiddeld. Ik ben van plan lang om met deze tv te doen. Ik wil dus niet over 3 jaar alweer een nieuwe moeten kopen.

Ik lees gemixte dingen omtrent burn-ins. Ik heb het idee dat het vooral een probleem was met oudere modellen. Ik neem aan dat de techniek ook wel een stuk verder is dan een paar jaar geleden? Ik wil me niet over 2 jaar al kapot irriteren aan burn-ins.

Zijn burn-ins een daadwerkelijk risico waar je rekening mee moet houden, of is het compleet verwaarloosbaar tegenwoordig?
En is het daarnaast het waard om te wachten (kunnen we in de nabije toekomst interessante nieuwe modellen of grote price drops verwachten)?

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Fuujii schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:25:
Ergens dit jaar wil ik een nieuwe tv halen. Geen haast, maar eerder is natuurlijk wel leuker.
Ik overweeg om een LG B9 of C9 te gaan aanschaffen. Dit omdat ik een relatief oude budget 1080p 32" tv heb (bijna 10 jaar oud). We kijken aardig wat Netflix en daarnaast zou ik ook graag een nieuwe tv willen hebben voor de PlayStation 5 later dit jaar. Ik hoor zeer lovende dingen over OLED, al maak ik me wel enigszins zorgen om de burn-ins.

Er staat hier geen nieuws 24/7 aan. Echter wel aardig wat uurtjes Netflix. Daarnaast zijn er ook sommige games waar ik flink wat uren in heb (zoals zo'n 250 uur in Modern Warfare, al is dit wel een uitzondering). Al met al, staat de tv hier wel een paar uur per dag aan gemiddeld. Ik ben van plan lang om met deze tv te doen. Ik wil dus niet over 3 jaar alweer een nieuwe moeten kopen.

Ik lees gemixte dingen omtrent burn-ins. Ik heb het idee dat het vooral een probleem was met oudere modellen. Ik neem aan dat de techniek ook wel een stuk verder is dan een paar jaar geleden? Ik wil me niet over 2 jaar al kapot irriteren aan burn-ins.

Zijn burn-ins een daadwerkelijk risico waar je rekening mee moet houden, of is het compleet verwaarloosbaar tegenwoordig?
En is het daarnaast het waard om te wachten (kunnen we in de nabije toekomst interessante nieuwe modellen of grote price drops verwachten)?
Als het echt een giga probleem was dan zou LG die dingen niet meer verkopen denk ik. Maar het is moeilijk te checken hoe snel je burn-in krijgt op de nieuwere modellen want die zijn nog niet lang genoeg uit om over langere termijn het resultaat te checken.

Ik heb afgelopen zaterdag de C9 gekocht (wordt rond 13h00 geleverd). Heb nu een Samsung 32" 100hz Full HD TV uit 2009 die het nog steeds prima doet. Burn-in was ook mijn grote angst maar neem toch het risico. Als ik er gezeik mee krijg dan nooit meer OLED, maar voor nu biedt de 55" C9 (ook met next-gen consoles in het achterhoofd) alles wat ik wil voor een prijs die net binnen mijn budget lag.

De C9 begint in Nederland langzamerhand uitverkocht te raken. Wehkamp had er vorige week nog 8 maar afgelopen vrijdag waren dat er 0. Prijzen bij andere Nederlandse winkel zijn allemaal omhoog gegaan dus ik wilde niet langer wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door PK-1990 op 15-06-2020 12:34 ]

• Slux
  • Niet online
Fuujii schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:25:

Dat je nog niks leest over de de nieuwe TV's komt omdat ze nog geen 2 jaar oud zijn, daarna merk je het pas.
Ja burn in is een dingetje dat is een nadeel van de techniek.

• Fuujii
PK-1990 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Als het echt een giga probleem was dan zou LG die dingen niet meer verkopen denk ik. Maar het is moeilijk te checken hoe snel je burn-in krijgt op de nieuwere modellen want die zijn nog niet lang genoeg uit om over langere termijn het resultaat te checken.

Ik heb afgelopen zaterdag de C9 gekocht (wordt rond 13h00 geleverd). Heb nu een Samsung 32" 100hz Full HD TV uit 2009 die het nog steeds prima doet. Burn-in was ook mijn grote angst maar neem toch het risico. Als ik er gezeik mee krijg dan nooit meer OLED, maar voor nu biedt de 55" C9 (ook met next-gen consoles in het achterhoofd) alles wat ik wil voor een prijs die net binnen mijn budget lag.

De C9 begint in Nederland langzamerhand uitverkocht te raken. Wehkamp had er vorige week nog 8 maar afgelopen vrijdag waren dat er 0. Prijzen bij andere Nederlandse winkel zijn allemaal omhoog gegaan dus ik wilde niet langer wachten.
Slux schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:33:
[...]

Dat je nog niks leest over de de nieuwe TV's komt omdat ze nog geen 2 jaar oud zijn, daarna merk je het pas.
Ja burn in is een dingetje dat is een nadeel van de techniek.
Ik begrijp dat het lastig is om te zeggen gezien, maar ik heb wel gelezen dat oudere modellen het al sneller hadden (binnen 2 jaar).

Gaat het trouwens niet vooral om totaal aan uur, in plaats van de leeftijd van de tv omtrent de burn-ins?
Ik snap dat je na 10 jaar beter een conclusie kan trekken, maar er zullen vast genoeg mensen zijn die al 2 jaar lang de tv hebben gebruikt met vaak dezelfde content op het scherm (een nieuwszender met een logo, een game met een interface of als desktop wellicht?)

Het blijft een grote smak geld, maar het lijkt een relatief kleine extra investering voor een gigantisch upgrade vergeleken met andere tv's die rond de 700-1000 euro volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Fuujii op 15-06-2020 12:40 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:07
Fuujii schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:38:
[...]

[...]

Ik begrijp dat het lastig is om te zeggen gezien, maar ik heb wel gelezen dat oudere modellen het al sneller hadden (binnen 2 jaar).

Gaat het trouwens niet vooral om totaal aan uur, in plaats van de leeftijd van de tv omtrent de burn-ins?
Ik snap dat je na 10 jaar beter een conclusie kan trekken, maar er zullen vast genoeg mensen zijn die al 2 jaar lang de tv hebben gebruikt met vaak dezelfde content op het scherm (een nieuwszender met een logo, een game met een interface of als desktop wellicht?)

Het blijft een grote smak geld, maar het lijkt een relatief kleine extra investering voor een gigantisch upgrade vergeleken met andere tv's die rond de 700-1000 euro volgens mij.
Ik kwam ook van een 32" lcd, en heb het risico met kans op burn in genomen, nu merk ik wel dat de 2017 modellen veel last hadden, daar hoor je ook vaak klachten over, bij de 2018 modellen waren de rode pixels een stuk groter, dat zou burn in moeten vertragen, maar hoeveel het burn in heeft vertraagd zullen wij binnen een aantal jaar weten, zeker nu de eerste 2018 modellen al 2 jaar oud zijn.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-11 12:43
Ik vraag me na twee weken in bezit te zijn van een C9 55", wat de beste game settings zijn. Op mijn PS4 Pro merk ik zoals al vaker gelezen, wat van de stuttering tijdens games. Ik speel FF7 Remake bijvoorbeeld nu op Standaard (gebruiker) en dan de TruMotion aan. De Judder op 2 dacht ik en de ander op 5 (?). Als ik de TV op Game Mode zet, kan ik deze niet aanpassen en zit je dus sowieso met het probleem.

Ik merk het met name bij langzame 'panning' scenes etc. Kan me voorstellen dat dit topic al vaak is langsgekomen, maar welke settings gebruiken jullie voor het gamen? En is er een kans dat dit met de next-gens wordt opgelost? Er is tenslotte VRR aanwezig en dan hoop je toch wel te kunnen profiteren van een goed soepel beeld :).

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 09:36

freshy98

Atari

Casual_T schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:02:
Ik vraag me na twee weken in bezit te zijn van een C9 55", wat de beste game settings zijn. Op mijn PS4 Pro merk ik zoals al vaker gelezen, wat van de stuttering tijdens games. Ik speel FF7 Remake bijvoorbeeld nu op Standaard (gebruiker) en dan de TruMotion aan. De Judder op 2 dacht ik en de ander op 5 (?). Als ik de TV op Game Mode zet, kan ik deze niet aanpassen en zit je dus sowieso met het probleem.

Ik merk het met name bij langzame 'panning' scenes etc. Kan me voorstellen dat dit topic al vaak is langsgekomen, maar welke settings gebruiken jullie voor het gamen? En is er een kans dat dit met de next-gens wordt opgelost? Er is tenslotte VRR aanwezig en dan hoop je toch wel te kunnen profiteren van een goed soepel beeld :).
Ik merk het op mijn 65GX ook met Game Mode. Veel stuttering. Plus dat ik het beeld vrij fel vind tov Cinema.

VRR ga je natuurlijk niets van merken als de console het niet ondersteund.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-11 12:43
freshy98 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Ik merk het op mijn 65GX ook met Game Mode. Veel stuttering. Plus dat ik het beeld vrij fel vind tov Cinema.

VRR ga je natuurlijk niets van merken als de console het niet ondersteund.
Nee VRR ook meer met het oog op de PS5. Persoonlijk merk ik dat als je de TruMotion op een laag pitje zet, misschien nog wel het beste resultaat krijgt. Maar dan is het voordeel van Game Mode wel weer weg.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

@Fuujii ik heb mijn B6 zo'n 3,5 jaar met 4350 branduren en zojuist even getest met Monitor Color Test en ik kan niks van burn-in ontdekken. Ik game er overigens niet op en gebruik als beeldmodus alleen de ISF standen voor overdag en avond. Sinds kort ook HDR.

Echter @BigDogg liet hierboven weten wel last te hebben van burn-in bij zijn C7. Hoe heb je dat getest? Op hoeveel branduren zit je? Welke beeldmodus gebruik je doorgaans? Hoge helderheid? Heb je zelf enig idee hoe het gekomen is? Bij normaal gebruik zou burn-in namelijk niet moeten voorkomen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• JDL15
Ik had tot 2 weken geleden een LG EC 930 V (ik geloof een van LG's eerste Oled TV's) en hier heb ik veel op gegamed, maar nog nooit een burn in gehad.

Ik meen me te herinneren dat de 6 en 7 serie hier wat meer last van hadden, maar Rtings bewijst het tegendeel:

https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

@Casual_T : ik heb de game settings vrij standaard gezet en eigenlijk ontdek ik geen stutter. Ik post hier ook even iets van Rtings:

From the base SDR and HDR settings, very few changes are required for a great gaming experience. The C9 supports Auto Low Latency Mode, which is enabled by enabling Instant Game Response from the 'Additional Settings' menu. Once this setting is enabled for the input you are using, the C9 should automatically switch to the 'Game' Picture Mode when it detects a game is being played, and switch out of it when you stop playing.

For HDR Gaming, it is recommend to enable Ultra HD Deep Color for the port you are using, otherwise you might have some issues. If Instant Game Response is enabled, the TV should do this automatically.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
JDL15 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:47:
Ik had tot 2 weken geleden een LG EC 930 V (ik geloof een van LG's eerste Oled TV's) en hier heb ik veel op gegamed, maar nog nooit een burn in gehad.

Ik meen me te herinneren dat de 6 en 7 serie hier wat meer last van hadden, maar Rtings bewijst het tegendeel:

https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
Conclusie: Don't watch CNN :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Slux
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:56:
[...]

En RTL4, FOX, BNN

Rtl4 is echt killing voor je tv, 2 keer burn-in gehad rlt4 logo en boulevard, zijn beide verboden te kijken nu met de C9:+

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
mucuracat schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Don't watch TV at all :+

offtopic, maar wel interessant om te zien dat er steeds meer mensen van lineaire tv afstappen of tenminste minder kijken. Zelfs mijn vader die praktisch een pro TV-kijker is zegt steeds meer Youtube en Netflix te kijken.

De jeugd kijkt al niet meer en ook ik (37 jaar) kijk het zelden tot nooit. Los van sport dan.

Soundcloud

Slux schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:59:
[...]

En RTL4, FOX, BNN

Rtl4 is echt killing voor je tv, 2 keer burn-in gehad rlt4 logo en boulevard, zijn beide verboden te kijken nu met de C9:+
We kijken hier wel gewoon RTL4 maar ook andere zenders.
Niets mis mee.
Daarbij komt dat de logo’s de laatste jaren zijn aangepast.
Verder zit er een prima logo luminance instelling op de C9 in die logo’s en statische elementen goed dimt.
Ik maak me daar geen zorgen over.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Niets mis mee.
Verder zit er een prima logo luminance instelling op de C9 in die logo’s en statische elementen goed dimt.
Dat zat ook op de C7, niet als instelling maar stond er standaard in, bij mij zat er altijd een donkere waas over de logo's, nog erger dan dat ik nu met de C9 heb.

RTL4 nog niet toch ? hij wordt af en toe transparant maar is nog het zelfde geloof ik?
Het RTL boulevard logo vond ik zelf wel knap want dat stond niet altijd aan en is maar een uurtje per werk week geloof ik en zat ook weet niet hoeveel reclame door, EditieNL stond ook aan die heeft ook zo mooie rode balk en daar zag je weer niks van.

Maar je weet het niet, bij de 1 wel de andere niet, jij hebt geluk denk ik, ik maak me er niet meer druk om, waar je vroeger 20 jaar met een tv kon doen, kan je tegenwoordig om de 2/3 jaar een nieuwe kopen als je pech hebt, zo ie zo is 5 wel de max tegenwoordig geloof ik.

Het hoort er gewoon bij, zo heeft LED ook zijn nadelen, met mijn Eizo monitoren heb ik nog het minst last die zouden mooie tv's maken.
Slux schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:23:
[...]

Dat zat ook op de C7, niet als instelling maar stond er standaard in, bij mij zat er altijd een donkere waas over de logo's, nog erger dan dat ik nu met de C9 heb.

RTL4 nog niet toch ? hij wordt af en toe transparant maar is nog het zelfde geloof ik?
Het RTL boulevard logo vond ik zelf wel knap want dat stond niet altijd aan en is maar een uurtje per werk week geloof ik en zat ook weet niet hoeveel reclame door, EditieNL stond ook aan die heeft ook zo mooie rode balk en daar zag je weer niks van.

Maar je weet het niet, bij de 1 wel de andere niet, jij hebt geluk denk ik, ik maak me er niet meer druk om, waar je vroeger 20 jaar met een tv kon doen, kan je tegenwoordig om de 2/3 jaar een nieuwe kopen als je pech hebt, zo ie zo is 5 wel de max tegenwoordig geloof ik.

Het hoort er gewoon bij, zo heeft LED ook zijn nadelen, met mijn Eizo monitoren heb ik nog het minst last die zouden mooie tv's maken.
RTL4 logo is ook aangepast.
Blijft dus wel afwachten of dit alles afdoende is, ik denk van wel wat zou je nog meer moeten doen?
De ervaringen met TV’s van twee of drie jaar oud zijn ook wisselend.
De levensduur moet wel meer dan drie jaar zijn want ik ben niet van plan om over drie jaar deze TV al te gaan vervangen. Ik ga uit van minimaal zes jaar en bij voorkeur nog langer.
Mijn plasma is ook tien jaar meegegaan en deed het ook nog.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 09:36

freshy98

Atari

Casual_T schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Nee VRR ook meer met het oog op de PS5. Persoonlijk merk ik dat als je de TruMotion op een laag pitje zet, misschien nog wel het beste resultaat krijgt. Maar dan is het voordeel van Game Mode wel weer weg.
OK. Gelukkig mbt VRR ;-) Daar zit ik ook op te wachten. Erg benieuwd naar, als zal ik misschien gaan gamen op mijn 1440p scherm, maar daarvoor moet eerst duidelijk worden dat de PS5 deze resolutie gaan ondersteunen.
Gamen op een 65" OLED is wel leuk, dat dan weer wel.

Wat @JDL15 al aangaf heeft rtings.com een aantal settings genoteerd. Die wil ik nog nalopen op mijn TV.
Kijken of het daarmee wat verbeterd.

• PK-1990
Ik heb net mijn LG 55" C9 ontvangen. Helaas zit in mijn slaapkamer maar 1 ethernet verbinding. Weet iemand of de PS4 Pro internet verbinding kan maken via hdmi met de LG als ik de ethernetkabel in de LG steek? Of werkt dat helaas niet zo?

• Fuujii
Bedankt voor alle reacties op de vorige pagina!

Ik zie dat de prijs van de B9 en C9 het afgelopen jaar gigantisch zijn gedaald (bijna 50%!). Zijn er goede argumenten om nog even te wachten met het aanschaffen, als ik geen haast heb? (kan ik grote price drops of sales verwachten eind dit jaar?

Aan de andere kant kan je eindeloos blijven wachten met al die technologie...

• PK-1990
Fuujii schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:46:
Bedankt voor alle reacties op de vorige pagina!

Ik zie dat de prijs van de B9 en C9 het afgelopen jaar gigantisch zijn gedaald (bijna 50%!). Zijn er goede argumenten om nog even te wachten met het aanschaffen, als ik geen haast heb? (kan ik grote price drops of sales verwachten eind dit jaar?

Aan de andere kant kan je eindeloos blijven wachten met al die technologie...
Zoals ik op de vorige pagina al zei, de C9 is een populair model en begint in Nederland langzamer uitverkocht te raken hier en daar. Denk dat dit komt omdat de nieuwe generatie LGs niet echt een verbetering zijn ten opzicht van de C9 series. Bij Wehkamp is afgelopen vrijdag de laatste verkocht, PlatteTV, Coolblue en Mediamarkt hebben vorige week allemaal de prijzen omhoog gegooid met 100 euro.

Als je een C9 wil zou ik niet al te lang afwachten maar je kan het risico nemen en even wachten tot Black Friday.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
PK-1990 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:45:
Ik heb net mijn LG 55" C9 ontvangen. Helaas zit in mijn slaapkamer maar 1 ethernet verbinding. Weet iemand of de PS4 Pro internet verbinding kan maken via hdmi met de LG als ik de ethernetkabel in de LG steek? Of werkt dat helaas niet zo?
Volgens mij ondersteunt de PS4 Pro dat niet eens.
Kan je niet een 4-port switch neerleggen?

• izzet3838
HoppyF schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Niets mis mee.
Hier wordt ook naar o.a cnn gekeken, logo luminance staat op high en lijkt goed te dimmen, en we kijken gevarieerd dus ik hoop toch wel dat lg de tech genoeg verfijnd heeft, we zullen het zien.

• CyBeRSPiN
Waarom wil je ethernet in de LG steken, de wifi is in theorie sneller.

• JDL15
Je kunt het beste je PS4 pro bekabeld laten zijn en je C9 via Wifi.

Wifi via C9 is beter dan bekabeld, echt waar! Klinkt heel raar maar ik heb testen gedaan in de praktijk (en anderen hier ook) :*)

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Remz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Volgens mij ondersteunt de PS4 Pro dat niet eens.
Kan je niet een 4-port switch neerleggen?
https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

Je kunt de kabel ook splitsen in 2x2 aderparen, nadeel is dat je snelheid dan maar 100Mb is, maar das genoeg voor LG tv's. >:)

• Fuujii
PK-1990 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Zoals ik op de vorige pagina al zei, de C9 is een populair model en begint in Nederland langzamer uitverkocht te raken hier en daar. Denk dat dit komt omdat de nieuwe generatie LGs niet echt een verbetering zijn ten opzicht van de C9 series. Bij Wehkamp is afgelopen vrijdag de laatste verkocht, PlatteTV, Coolblue en Mediamarkt hebben vorige week allemaal de prijzen omhoog gegooid met 100 euro.

Als je een C9 wil zou ik niet al te lang afwachten maar je kan het risico nemen en even wachten tot Black Friday.
Bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat een model out of stock raakt, maar dat zal nog niet maanden zo zijn? Het lijkt me dat ze vrij vlot weer in stock zijn (vooral bij zo'n populaire tv)? Serieuze vraag, ik weet vrij weinig van tv's.

• PK-1990
JDL15 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Je kunt het beste je PS4 pro bekabeld laten zijn en je C9 via Wifi.

Wifi via C9 is beter dan bekabeld, echt waar! Klinkt heel raar maar ik heb testen gedaan in de praktijk (en anderen hier ook) :*)
Dit heb ik nu ook gedaan aangezien internet via ethernet bij mij sneller en stabieler is.

• PK-1990
Fuujii schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat een model out of stock raakt, maar dat zal nog niet maanden zo zijn? Het lijkt me dat ze vrij vlot weer in stock zijn (vooral bij zo'n populaire tv)? Serieuze vraag, ik weet vrij weinig van tv's.
De vraag is maakt LG die oudere modellen nog wel? Ik weet het niet maar mensen op dit forum hebben rond gevraagd en winkeliers zeggen dat ze die niet meer binnen krijgen.

• izzet3838
Fuujii schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:05:
[...]

De c9 is het 2019 model en is dit jaar vervangen door de cx(x=10), dus als de c9 ergens uit stock is is de kans vrij klijn dat er nog veel voorraad zal komen, dus als je nog een paar maanden gaat wachten moet je waarschijnlijk kijken naar de cx of bx

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
PK-1990 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:07:
[...]

De vraag is maakt LG die oudere modellen nog wel? Ik weet het niet maar mensen op dit forum hebben rond gevraagd en winkeliers zeggen dat ze die niet meer binnen krijgen.
Mijn 55E9 is van april 2020 ;)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

PK-1990 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Het is wel koffie kijken of de B9/C9 nog verkocht worden tegen de tijd van Black Friday. Afhankelijk van wanneer LG de productie stopt of misschien is die al gestopt en vervolgens het opraken van de voorraden bij de leveranciers. Het gigantische prijsverschil met de BX/CX en amper verbetering en soms zelfs mindere functionaliteit helpt daar natuurlijk totaal niet bij.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

MaXeRs schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:26:
[...]

Mijn 55E9 is van april 2020 ;)
Dat kan.
Het patroon herhaalt zich ieder jaar.
De 2019 modellen worden geproduceerd totdat de productie overschakelt naar 2020 modellen.
Dat is in april/mei.
Er zit wel wat marge in maar zo verloopt het wel.
Hoeveel voorraad er nog is en hoeveel er door dealers ingekocht is verschilt.
De ene dealer is sneller door zijn voorraad heen als de ander.
De kans is echter gering dat je over een maand of wat nog een 2019 model kunt kopen.
Prijstechnisch ook niet interessant omdat de 2020 modellen dan al flink in prijs zijn gedaald.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Ach ja, zelfs C8 is nog te koop :)

Soms weet je het niet.

Volgens pricewatch hier worden ze rond juli (2019) het goedkoopst. ..
Misschien ook voor 2019 serie van toepassing

[ Voor 49% gewijzigd door mucuracat op 15-06-2020 16:43 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
kaos001 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:37:
Toch nog even terugkomend op het hele audio sync verhaal.
Wil eigenlijk zoveel mogelijk resultaten van diverse setups weten zodat ik dit neer kan leggen bij de winkel/LG.

Internal speaker/Audio Line out: 200ms delay
Optical kan ik helaas niet testen.

Kunnen jullie eens kijken welke resultaten je behaald met de interne youtube app?
Het beste kan je het opnemen met de slomo functie van je telefoon, dan zie je het perfect.

[YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS]

Alvast bedankt voor de mensen die er de moeite voor willen nemen :)
Zou er misschien nog iemand kunnen testen met (e)ARC?
Dan heb ik het rond en weet ik waar ik het moet zoeken :)

Soundcloud

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Die plasma discussie hoort hier niet thuis. Maar afsluitend, de Samsung werd destijds beter getest dan de daarvoor beste panasonic. Plasma en motion was geen beste combo, zelf ervaren jarenlang :)
Crt daarentegen inderdaad wél.
De c9 is stukken beter dan de plasma in motion weergave. Maar gewenning is belangrijk.
Mijn ervaringen, die kunnen best afwijken van andere personen.

Copyright and left by SED...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:20

CeesKees

I rest my Kees

Zo werkt het niet.

Je kunt er wel een switch bij plaatsen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Vandaag mijn LG CX 55" binnengekregen.
Erg blij mee het enige wat ik niet voor elkaar krijg is Gsync aanzetten.
Ik heb een 1080TI en ik heb gelezen dat het alleen voor RTX kaarten werkt maar is er ook een manier om dit te activeren op mijn 1080TI?

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
Onderstaand filmpje heeft mij overtuigd om dit jaar toch echt de OLED te kopen. Filmpje dat ik iedereen kan aanraden.

Zijn meerdere settings die je kan aanpassen om de kans op burn in verder te verkleinen.
1) logo display op minimaal qua sterkte
2) screensaver aan
3) tv uit als je hem 2 uur niet gebruikt
4) geen activering van de tv via andere apparaten.

Ik vond het praktisch en leerzaam :).. Ik vind het niet erg als mijn nieuwe tv enigszins een handleiding heeft. Een auto waar je om geeft behandel je ook met beleid!

YouTube: LG OLED screen burn prevention tips and trick
The tech giant

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MetalSonic schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:08:

In de categorie open deur?

• CyBeRSPiN
Laguna schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:56:
[...]

In de categorie open deur?
Hij bedoelt automatische power off bij inactiviteit.
Voor mensen die al RTL boulevard kijkend in slaap vallen :P

• BigDogg
Laguna schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:30:
@Fuujii ik heb mijn B6 zo'n 3,5 jaar met 4350 branduren en zojuist even getest met Monitor Color Test en ik kan niks van burn-in ontdekken. Ik game er overigens niet op en gebruik als beeldmodus alleen de ISF standen voor overdag en avond. Sinds kort ook HDR.

Echter @BigDogg liet hierboven weten wel last te hebben van burn-in bij zijn C7. Hoe heb je dat getest? Op hoeveel branduren zit je? Welke beeldmodus gebruik je doorgaans? Hoge helderheid? Heb je zelf enig idee hoe het gekomen is? Bij normaal gebruik zou burn-in namelijk niet moeten voorkomen.
Nou ik kan je vertellen ik teat het een aantal keer per jaar tot zover was ik de vorige keer burn in vrij. Branduren tja kan het niet exact zeggen maar boven gemiddeld denk zo een 16 uur per dag voor 3 jaar lang. Game ontzettend veel. Maar de kinderen kijken ook netflix de vrouw tv. Heb niet echt last van ingebrande logos of hud. Safe voor een line die er echt goed inzit en het ps plus logo ietsjes. Maar hij lijkt wel gewoon op te raken. Met een volledig rood scherm zie ik ook echt een flinke vlek in het midden. Zet ik hem op geel dan is die vlek groenig

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@BigDogg je maakt er inderdaad goed gebruik van :D dan gaat het wel wat harder ja. Volgens LG is de gemiddelde levensduur van een OLED paneel zo'n 30.000 uur en in aanloop daarvan zal je mogelijk al andere verschijnselen zien. Al zou je volgens jouw gebruik net over de helft zijn. Mocht het je teveel gaan storen is er eigenlijk maar 1 oplossing en dat is een nieuwe TV (je zal dan alleen de afweging moeten maken of je weer voor OLED kiest).

• BigDogg
Laguna schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:09:
@BigDogg je maakt er inderdaad goed gebruik van :D dan gaat het wel wat harder ja. Volgens LG is de gemiddelde levensduur van een OLED paneel zo'n 30.000 uur en in aanloop daarvan zal je mogelijk al andere verschijnselen zien. Al zou je volgens jouw gebruik net over de helft zijn. Mocht het je teveel gaan storen is er eigenlijk maar 1 oplossing en dat is een nieuwe TV (je zal dan alleen de afweging moeten maken of je weer voor OLED kiest).
Ja zou vandaag naar foka bellen. Kijken of ze ook maar iets voor me kunnen doen. Maar het is er niet van gekomen, morgen is echt even gaan doen. Mochten ze niks kunnen regelen samen met lg. Wie weet kunnen we elkaar dan in het midden ontmoeten ivm een nieuwe tv. Heb de 5 jaar garantie daar. Nu is dit wel min of meer ergens onder slijtage te moffelen. Maar een tv van 3750 des tijds nog. Mag ik toch wel vanuit gaan dat die niet nu al half stervende zou moeten zijn. Mits ik er bij moet zeggen ben er altijd uiterst voorzichtig mee geweest mocht ik nu altijd maar dat ding aanlaten op een statisch scherm zoals een ps4 menu. Dan is het idd meer eigen schuld. Maar we gaan het zien mocht er iets uitkomen houd ik jullie op de hoogte 🤞🏻

Fotos : https://imgur.com/gallery/3akdURV

Let wel me iphone heeft moeite met het fotograferen in het echt is het erger. Vooral met geel als schermkleur. 2 dikke duidelijke groen vlekken in het midden. Op de iphone : een groen scherm😂 dus niet te fotograferen

[ Voor 9% gewijzigd door BigDogg op 15-06-2020 23:31 ]

• CyBeRSPiN
@BigDogg in hoeverre valt dit tijdens normaal gebruik op?

• BigDogg
CyBeRSPiN schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:41:
@BigDogg in hoeverre valt dit tijdens normaal gebruik op?
In het midden van het beeld waar je ook echt die 2 vlekken ziet. Begin ik het met alle kleuren iets of wat te zien. Maar dan moet je er echt opletten. Verder is het nog te doen. Maar zodra er nogal veel rood of geel in beeld is zie je alles. Zat toenstraks even tv te kijken kwam er een reclame van coop voorbij. Dan zie je echt alles plus de witte letters van de winkel

Omdat ik het bij alles begin te zien in het midden. Het is wat doffer (minder fel) heb ik toch nog enigzins hoop dat er iets te regelen valt met de garantie. Omdat ik begin te twijfelen of het daar ook echt ‘burn in’ is. Ik ben bekend met het verhaal dat oled niet echt inbrand maar dat het hogere slijtage is in de plekken. Maar begin te denken. Dat in het midden me witte ledjes zwakker aan het worden zijn

[ Voor 27% gewijzigd door BigDogg op 16-06-2020 00:35 ]

• izzet3838
MetalSonic schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:08:
Onderstaand filmpje heeft mij overtuigd om dit jaar toch echt de OLED te kopen. Filmpje dat ik iedereen kan aanraden.

Zijn meerdere settings die je kan aanpassen om de kans op burn in verder te verkleinen.
1) logo display op minimaal qua sterkte
2) screensaver aan
4) geen activering van de tv via andere apparaten.

Ik vond het praktisch en leerzaam :).. Ik vind het niet erg als mijn nieuwe tv enigszins een handleiding heeft. Een auto waar je om geeft behandel je ook met beleid!

YouTube: LG OLED screen burn prevention tips and trick
The tech giant
De setting logo display moet je op hoog zetten, zo wordt er het felst gedimt.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
izzet3838 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Goede toevoeging, ik vroeg mij ook al af tijdens 't filmpje hoe t precies werkte. Ik dacht dat "Low" betekende "low visibility". Maar dat is dus low dimming. Gebruik jij de logo optie en zie je ook daadwerkelijk verschil?
BigDogg schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:32:
[...]

Omdat ik het bij alles begin te zien in het midden. Het is wat doffer (minder fel) heb ik toch nog enigzins hoop dat er iets te regelen valt met de garantie. Omdat ik begin te twijfelen of het daar ook echt ‘burn in’ is. Ik ben bekend met het verhaal dat oled niet echt inbrand maar dat het hogere slijtage is in de plekken. Maar begin te denken. Dat in het midden me witte ledjes zwakker aan het worden zijn
Inbranden is niks anders dan (versnelde, onregelmatige) slijtage van pixels. Dat was zo bij CRT en plasma, en is nog steeds zo bij OLED. Het is niet alsof de pixels echt verbranden o.i.d.

16 uur per dag gemiddeld waaronder heel veel gamen is trouwens wel ontzettend veel, dat is gewoon continu aan behalve tijdens het slapen. :) Dan gaat het wel hard met de branduren ja, dan zit je na 3jr ruim boven de 17000 uur. Als daarvan ook nog een flink deel gamen is met statische HUDs dan is het risico op problemen wel aanwezig.

Heb je trouwens wel een handmatige pixel refresh geprobeerd? Een deel van de sporen die je ziet kan namelijk image retentie (tijdelijk) zijn. Pixel refresher vanuit het beeldmenu activeren en minimaal 4 uur de tv niet aanzetten, dat zal in jouw geval dus 's nachts worden. ;)

Je zegt dat je niet echt last hebt van ingebrande logo's of een HUD, maar ziet toch een heel duidelijk patroon op je tv, dat zou terug te leiden moeten zijn op 1 of enkele (game-) schermen over elkaar heen geplaatst. Globaal komen de duidelijkste grenzen neer op onderstaande. Je zou dit toch moeten kunnen herleiden tot bepaalde schermen obv je game gedrag?

Jij noemt dit "vlekken" maar het zijn wat mij betreft grotendeels duidelijk geometrische vormen, rechthoeken en vierkanten. Die rechthoeken linksboven / rechtsboven / rechtsonder bevatten ook nog lichte rechte "haken" de hoek om maar voor de duidelijkheid heb ik die maar niet ingetekend.

Dat middelste vierkant, als die zoals je zegt groenig is bij een geel scherm dan betekent dat te weinig rood (tv heeft witte, rode, groene en blauwe pixels, geel wordt gemaakt uit rode + groene pixels). Die is dus voornamelijk ontstaan door een roodachtig vierkant in beeld. Door naar de inbrand patronen op de verschillende effen gekleurde schermen te kijken kan je voor elke rechthoek / vorm achterhalen welke kleur het was.

geel = rood + groen
magenta = rood + blauw
cyaan = blauw + groen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVOa8PHxEtbXfM_HzmydKm2BDL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5Dub7prPUiOXwSVUDWzcnW6.jpg?f=fotoalbum_large

Origineel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1xhKtsB.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Cap op 16-06-2020 16:36 ]

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Een algemene vraag;

Sinds 2 weken is de Pana 50GT60 getransformeerd naar een 55C9.
Waar ik met de Pana op de THX setting eigenlijk op alle vlakken in de algemene zin van weergave content was; krijg ik maar lastig de C9 naar mijn wens.

In principe kijk ik wat all-round. Ja best wel wat klassieke TV, best wel wat voetbal, er staat een 1080p mediaplayer en via Plex server samen met XPlay komt er af en toe een HDR stream de TV in ( dat ziet er wel super uit ).
De PS4 is amper in gebruik.

Ik heb eigenlijk best research gedaan; en kan alle settings vinden in de menu's. Echter de info (RTings) en uit de youyoube kanalen zijn nogal gedateerd, de presets zijn ondertussen in de firware gegroeid.

Kan iemand in hoofdlijnen een advies geven vanuit:

Welke preset(s) je het beste je startpunt kan maken.
En dan in de presets; wat de belangrijkste settings zijn?

( gisteren speelde ik een source 1080p 23,9 af welke de mediaplayer naar 30hz wegzette; dat beeld " schokde" nogal -> ietwat onprettig om naar de te kijken )

PS de Pana had onder de i knop altijd voor mij direct gegevens van de source qua resolutie /signaal / refreshrate.De C9 verwerkt blind alles wat je erin flikkert maar ik zie niet WAT aan signaal hij heeft. Hoe haal ik dat naar boven, kan dat uberhaupt?

Ik wil eigenlijk nu niet te veel naar mijn sources kijken; primair moet ik nu de projectie eenheid tweaken; de bronnen ga ik daarna eens aflopen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

izzet3838 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Inderdaad. Zo heb ik hem ook staan en je ziet dat het werkt (bijvoorbeeld NPO logo is veel minder sterk) ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Seven_of_Nine schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:38:

(...)

Kan iemand in hoofdlijnen een advies geven vanuit:

Welke preset(s) je het beste je startpunt kan maken.
En dan in de presets; wat de belangrijkste settings zijn?
Daar is al veel over geschreven en er is geen simpel antwoord dat iedereen past. Heel kort om het simpel te houden: Technicolor of ISF beeldmode, kleurtemp instellen op warm1 of warm2, helderheid regelen met OLED-lampje en afblijven van contrast / helderheid / tint etc, tru motion uit of handmatig instellen (de-judder 0 tot 2, de-blur 10), eco-modus/energiebesparing uit, alle andere dynamische / "smart" beeld"verbeteraars" en slimme "AI" dingen uit (richtlijn: weet je niet wat het doet, zet het UIT ;)).

Maar dat is hier al vaker vermeld: begin eens met zoeken in dit topic middels de zoekbalk bovenaan. Zomaar wat tips: "C9 settings" "C9 instellingen" "aanbevolen settings" "beeld settings "beeld instellingen" "OLED lampje" "tru motion", etc etc.

Vraag je je af wat een specifieke instelling doet, type het in in de zoekbalk. Gebruik de zoekfunctie in je voordeel. ;)
Seven_of_Nine schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:38:

PS de Pana had onder de i knop altijd voor mij direct gegevens van de source qua resolutie /signaal / refreshrate.De C9 verwerkt blind alles wat je erin flikkert maar ik zie niet WAT aan signaal hij heeft. Hoe haal ik dat naar boven, kan dat uberhaupt?
Directe toegang resolutie: "..." toets en dan de (onderste indien 2 zichtbaar) INFO toets, is ook al heel vaak aangegeven in dit topic.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 16-06-2020 16:50 ]

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Cap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Gebruik de zoekfunctie in je voordeel. ;)
[...]
Noted - ik ben niet lui / laks ofzo; ben nl zeer blij met de geboden inzichten hoor. 'k was alleen nogal teleurgesteld dat na 2 dagen google-en in oa de andere forums ( avs etc ) ik min of meer maar outdated info tegenkwam welke baggerresultaat bracht. Dan is het toch fijn te weten dat je gewoon hier moet zijn en ipv van de google search de GoT search moet gebruiken.

• BigDogg
Cap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Inbranden is niks anders dan (versnelde, onregelmatige) slijtage van pixels. Dat was zo bij CRT en plasma, en is nog steeds zo bij OLED. Het is niet alsof de pixels echt verbranden o.i.d.

16 uur per dag gemiddeld waaronder heel veel gamen is trouwens wel ontzettend veel, dat is gewoon continu aan behalve tijdens het slapen. :) Dan gaat het wel hard met de branduren ja, dan zit je na 3jr ruim boven de 3000. Als daarvan ook nog een flink deel gamen is met statische HUDs dan is het risico op problemen wel aanwezig.

Heb je trouwens wel een handmatige pixel refresh geprobeerd? Een deel van de sporen die je ziet kan namelijk image retentie (tijdelijk) zijn. Pixel refresher vanuit het beeldmenu activeren en minimaal 4 uur de tv niet aanzetten, dat zal in jouw geval dus 's nachts worden. ;)

Je zegt dat je niet echt last hebt van ingebrande logo's of een HUD, maar ziet toch een heel duidelijk patroon op je tv, dat zou terug te leiden moeten zijn op 1 of enkele (game-) schermen over elkaar heen geplaatst. Globaal komen de duidelijkste grenzen neer op onderstaande. Je zou dit toch moeten kunnen herleiden tot bepaalde schermen obv je game gedrag?

Jij noemt dit "vlekken" maar het zijn wat mij betreft grotendeels duidelijk geometrische vormen, rechthoeken en vierkanten. Die rechthoeken linksboven / rechtsboven / rechtsonder bevatten ook nog lichte rechte "haken" de hoek om maar voor de duidelijkheid heb ik die maar niet ingetekend.

Dat middelste vierkant, als die zoals je zegt groenig is bij een geel scherm dan betekent dat te weinig rood (tv heeft witte, rode, groene en blauwe pixels, geel wordt gemaakt uit rode + groene pixels). Die is dus voornamelijk ontstaan door een roodachtig vierkant in beeld. Door naar de inbrand patronen op de verschillende effen gekleurde schermen te kijken kan je voor elke rechthoek / vorm achterhalen welke kleur het was.

geel = rood + groen
magenta = rood + blauw
cyaan = blauw + groen

[Afbeelding]

Origineel:

[Afbeelding]
Ja ik ben er allemaal bekend en ik weet wel hoe een tv werkt. Balken in de hoeken ben ik het ook mee eens waarschijnlijk hud’s. Onderin misschien zelfs nog wel ondertiteling. Zoals ik al aangaf de fotos geven een vertekend beeld en je ziet niet alles. Maar in het midden is het een veel grotere vlek. Als je goed kijkt zie je er wel iets van op de foto. Of de witte ledjes aan het afzwakken waren had ik uitsluitend daarover. Dit omdat ik nu bij veel soorten kleuren. Oftewel gewoon tijdens een film of game. Het daar iets minder helder is.

En ben tevens ook niet de standaard gamer die veel dezelfde games speelt. Een game draait hier vaak niet veel langer dan een week. Maar ja waarschijnlijk ook de reden dat me burn in lijkt op meerdere laagjes bij elkaar

Ps pixel refresher paar dagen geleden nog gedraaid geen verbetering btw

• izzet3838
MetalSonic schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Goede toevoeging, ik vroeg mij ook al af tijdens 't filmpje hoe t precies werkte. Ik dacht dat "Low" betekende "low visibility". Maar dat is dus low dimming. Gebruik jij de logo optie en zie je ook daadwerkelijk verschil?
Tijdens het kijken mer ik het niet, maar als er plots beweging is rondom het logo ziek ik dat dat opeens een stuk feller wordt, dus denk dat het werkt, een extremere modus die je handmatig kon aanzetten zou fijn zijn geweest.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Cap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Dan gaat het wel hard met de branduren ja, dan zit je na 3jr ruim boven de 3000.
Waarom 3000?

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Heeft de Magic remote de mogelijkheid om Bluetooth speakers (in dit geval KEF LSX) aan te zetten zodra je de televisie inschakeld? Ik lees op de website veel over 'universal remote' maar kan vrij weinig details hierover vinden.

Mijn huidige setup is een Samsung tv met versterker en passieve speakers. Dit wordt allemaal aangestuurd via Logitech Harmony (en werkt overigens zonder problemen). Ik zou Harmony weer kunnen gebruiken bij een LG tv, maar ik ben bang dat ik de functies van webOS dan niet volledig kan benutten (volgens mij voornamelijk gesture control), en ik wil niet met 2 afstandsbedieningen werken.

Als de magic remote echt 'universeel' is en Bluetooth speakers kan inschakelen (het liefst met dezelfde knop als de aan/uit voor de tv), zou ik mijn Harmony + versterker setup kunnen vervangen door een simpele setup (LG tv + Bluetooth speakers via de Magic remote). De KEF speakers ondersteunen IR controls https://us.kef.com/pub/me...R-Command-Information.pdf maar de vraag is of dit makkelijk geprogrammeerd kan worden in de Magic remote op 1 knop.

Iemand die hier meer over weet?

[ Voor 10% gewijzigd door tweegroenethee op 16-06-2020 13:21 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Seven_of_Nine schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Noted - ik ben niet lui / laks ofzo; ben nl zeer blij met de geboden inzichten hoor. 'k was alleen nogal teleurgesteld dat na 2 dagen google-en in oa de andere forums ( avs etc ) ik min of meer maar outdated info tegenkwam welke baggerresultaat bracht. Dan is het toch fijn te weten dat je gewoon hier moet zijn en ipv van de google search de GoT search moet gebruiken.
Geen probleem, ik had hetzelfde gevoel en kreeg ook dezelfde reactie. Ik heb een tijdje geleden dit toen gepost, dat geeft je misschien al wat sneller iets nuttigs:
HyperBart in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Eh geen idee waarom ik dat intypte, dat moet natuurlijk 17000 zijn. Pas het wel aan. ;)

• Slyonic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
Lekker dan, dit weekend de 55 inch versie besteld bij Art en Craft, vandaag binnengekomen, zitten er horizontale lijnen aan de onderkant van het scherm. Heb klantenservice al gecontacteerd. Hopelijk hebben ze nog voorraad voor een vervanging.
BigDogg schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Ja ik ben er allemaal bekend en ik weet wel hoe een tv werkt. Balken in de hoeken ben ik het ook mee eens waarschijnlijk hud’s. Onderin misschien zelfs nog wel ondertiteling. Zoals ik al aangaf de fotos geven een vertekend beeld en je ziet niet alles. Maar in het midden is het een veel grotere vlek. Als je goed kijkt zie je er wel iets van op de foto.
Klopt, er zijn meer vlekken te zien maar ik had de duidelijkst zichtbare, geometrische vormen eruit gepikt. Dat zal dan idd te herleiden zijn tot game huds.
[...]

Of de witte ledjes aan het afzwakken waren had ik uitsluitend daarover. Dit omdat ik nu bij veel soorten kleuren. Oftewel gewoon tijdens een film of game. Het daar iets minder helder is.
Alles wordt zwakker naarmate het meer branduren heeft, de gekleurde maar ook de witte pixels. Afgezwakte witte pixels zie je als donkerdere delen op alle schermen, afgezwakte gekleurde pixels alleen op de betreffende kleur of kleurcombinaties met die pixelkleur. Kan me voorstellen dat bij een FPS game het midden het meeste te lijden heeft.
[...]
En ben tevens ook niet de standaard gamer die veel dezelfde games speelt. Een game draait hier vaak niet veel langer dan een week. Maar ja waarschijnlijk ook de reden dat me burn in lijkt op meerdere laagjes bij elkaar
Dat bedoelde ik dus met het vlekkenpatroon zal samen te herleiden zijn tot meerdere games die je veel gespeeld hebt.

In welke beeldmode heb je gespeeld? Standaard? Game? HDR of SDR? En op welke stand staat OLED lampje?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 16-06-2020 16:46 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
Slyonic schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:43:
Lekker dan, dit weekend de 55 inch versie besteld bij Art en Craft, vandaag binnengekomen, zitten er horizontale lijnen aan de onderkant van het scherm. Heb klantenservice al gecontacteerd. Hopelijk hebben ze nog voorraad voor een vervanging.
Zo dat is behoorlijk balen :/
Was de doos in orde zonder zichtbare schade?
Want als dat niet zo was moet je dan binnen 48 uur melden aan art en Craft,maar dat weet je waarschijnlijk wel.
Ik hoop dat ze het snel voor je oplossen Slyonic.
izzet3838 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Tijdens het kijken mer ik het niet, maar als er plots beweging is rondom het logo ziek ik dat dat opeens een stuk feller wordt, dus denk dat het werkt, een extremere modus die je handmatig kon aanzetten zou fijn zijn geweest.
Zet eens een docu op met veel heldere luchten langere tijd in beeld + zenderlogo's. Een natuurfilm ofzo. Dan zie je direct vuile vlekken om het logo heen en het verschil tussen de standen. Niet bepaald fraai om te zien.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
Met de PS5 die er einde dit jaar aankomt wil ik ook een nieuwe tv kopen. Mijn oog is gevallen op de C9 55". Nu zie ik dat er ook een nieuwer model (CX) is, maar dat deze eigenlijk een stapje terug is (en ook duurder is). Kan ik het dan beter bij de C9 houden?

In principe wil ik de tv samen met de PS5 halen (zal dan rond november/december zijn). Zijn "oudere" modellen over het algemeen nog goed te verkrijgen? Of is het toch verstandiger dat ik nu alvast de tv bestel. (zeg maar ja, dan heb ik een argument om hem nu al te halen :+ )

Ik kijk nu al 10 jaar lang op een plasma en ben dus ook gewend geraakt aan de nadelen van plasma. Donkere scenes overdag moeten de gordijnen eigenlijk wel dicht. Hoe verhoudt OLED zich wat dat betreft tot plasma? Doet OLED het op dat gebied beter, slechter of hetzelfde? Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden als ik van plasma overstap op OLED?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1 ... 288 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.