Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hopelijk is de audio lag met bepaalde content nu ook verdwenen op de C9, maar ik heb er weinig hoop in :(
Zoveel geld betalen en dan gewoon 200ms lag hebben, schandalig eigenlijk

[ Voor 25% gewijzigd door kaos001 op 11-06-2020 11:21 ]

Soundcloud

DannyBevers schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Dat de groene vlek inbranding is lijkt er inderdaad op. Vind de locatie wel vreemd. Kleuren zouden wel eens het probleem kunnen zijn (veel family guy/simpsons/south park) :D
Vraag me af of je zoiets kan voorkomen, hoor wel eens dat de zon roet in het eten kan gooien bij OLEDs (als dit waar is?) maar zou een serie zoals (south park/family guy/simpsons :D ) ook een probleem kunnen zijn?
Het gaat om statische content, dat betekent langer hetzelfde logo of menu item of andere felle kleur in beeld op 1 plek, of felle ondertiteling (met name geel). De kleuren rood/oranje/geel zijn er het gevoeligst voor. En hoe hoger je OLED-lampje en contrast zet, hoe sneller het optreedt. Een ongelukkige combinatie van deze dingen kan inbranding veroorzaken.

Dus check op statische beelden in de menu's van de apparaten en apps die je gebruikt (youtube etc).

Wat de rechte lijn betreft, als die precies in het midden van de 2 schermhelften en die 2 helften zijn egaal een andere tint (dus geen onregelmatige strepen) dan lijkt dat me geen inbranden maar de "2 helften issue" zoals eerder omschreven.

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 11-06-2020 11:28 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
kaos001 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:20:
Hopelijk is de audio lag met bepaalde content nu ook verdwenen op de C9, maar ik heb er weinig hoop in :(
Zoveel geld betalen en dan gewoon 200ms lag hebben, schandalig eigenlijk
Bij mij was de oplossing nieuwe HDMI kabels, ik heb er geen last meer van sinds dien.

Weet iemand wanneer Netflix the bitrate weer omhoog gooit ? zag dat ie nu maar iets verhoogd was naar 1124 oid, zou me niks verbazen als het zo blijft.

• kaos001
Slux schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Bij mij was de oplossing nieuwe HDMI kabels, ik heb er geen last meer van sinds dien.
Het probleem is dat ik het ook heb met de Internal TV speaker.
Analoge audio Line Out, zelfde verhaal.

Soundcloud

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
[...]

Weet iemand wanneer Netflix the bitrate weer omhoog gooit ? zag dat ie nu maar iets verhoogd was naar 1124 oid, zou me niks verbazen als het zo blijft.
Er zijn verhalen dat Netflix de bitrate weer terug zou verhogen, maar tot nu toe merk ik daar nog niks van.
Ik wil bijvoorbeeld graag de film Penoza, the final chapter zien, maar voorlopig wacht ik wel even.
Deze film wordt in HD uitgezonden. Dat vind ik prima hoor, maar niet met een bitrate van slechts 1,79Mbps! |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

[...]

Volgens mij heeft Netflix de bitrate alweer verhoogd.
Pas geleden zag ik weer 15Mbits staan.
Om het zeker te weten zouden we even moeten vergelijken met een serie of film.

De software van een B9 en C9 is iets verschillend.
Komt niet alleen vanwege de processor maar ook omdat een B9 geen HFR en HDR tegelijk kan verwerken.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Luuk84 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Het blijft volledig giswerk wanneer Atmos het wel of niet doet. Slechte zaak. Ik heb in dit topic ook al meerdere malen dit probleem neergelegd.
De ene keer doet hij het wel, en de andere keer niet. Ik heb dit voornamelijk bij de apps op de tv zelf. Gek genoeg is de passthrough ATV4K -> LG C9 -> Marantz wel altijd een succes met Atmos. Hoe dit kan? Geen idee.
De stroom er af en er weer op en alles opnieuw koppelen wil nog wel is helpen. Maar is bij mij ook geen garantie voor succes. Ik heb me erbij neergelegd en als ik Atmos wil op disney+ of Netflix wijk ik uit naar de ATV4k.

Daarnaast ervaar ik nog steeds problemen met auto lipsync, ook al maak ik gebruik van eARC. De versterker (marantz nr 1710) ondersteunt ook eARC. Tot op heden weet ik niet of dit aan de tv of versterker ligt. Ik had de hoop dat eARC met auto lipsync het normale lipsynch probleem zou oplossen, helaas is dit niet het geval.
Puur uit interesse, heb je dan een 5.1.2 set (met echt 2 height speakers)? Ik heb nl ook een Marantz, de SR 5014 maar heb nog nooit Atmos kunnen forceren. Lijkt ook logisch want heb slechts 5.1, maar goed ik ben ook nogal zoekende naar het wel en niet kunnen afspelen van bepaalde audiosporen.

Ik las op AVS dat de interne speler iig geen HD audioformats zou kunnen afspelen, dus passtrough dan ook niet?? :?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik kreeg gisteren bij het starten van de B9 de melding van de nieuwe 4.80.02 firmware maar toen niet direct laten bijwerken. Vandaag zoek ik op de TV naar de update, maar word die niet meer aangeboden ("geen update gevonden"). Wat raar :?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:28
Start net de 55CX en die krijgt firmware 03.00.70 aangeboden

1. Improvement
1) Fix the case where certain eARC is running as ARC

[ Voor 38% gewijzigd door erikjong op 11-06-2020 13:29 ]

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:19
@JDL15 Ik kan visualiseren met de NR1710, maar dit gebruik ik niet meer. Ik heb dus (nog) gewoon 5.1. Maar ik kan dus wel gewoon een Atmos signaal ontvangen en zie dit ook op de receiver als dit zo is. Of ik er dan echt van kan genieten als echt Atmos, dat denk ik niet. Maar het ging me meer om het feit dat het ene moment wel een Atmos signaal doorkomt, en het andere moment niet. Het is complete willekeur. Daar heb ik bij de ATV4K geen last van, is er een Atmos signaal beschikbaar, dan komt dat ook zo door op de receiver.
Let wel ik heb het hier dus over compressed Atmos (Netflix/disney+/iTunes movies), geen TrueHD Atmos.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Komt niet alleen vanwege de processor maar ook omdat een B9 geen HFR en HDR tegelijk kan verwerken.
d:)b Hier draait ie ook weer op 15, gister kwam die niet hoger dan 11, zie het verschil eerlijk gezegd niet zo maar ik wil wel waarvoor ik betaal, en dat is 15 :P

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:28
Vulcan750 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Er zijn verhalen dat Netflix de bitrate weer terug zou verhogen, maar tot nu toe merk ik daar nog niks van.
Ik wil bijvoorbeeld graag de film Penoza, the final chapter zien, maar voorlopig wacht ik wel even.
Deze film wordt in HD uitgezonden. Dat vind ik prima hoor, maar niet met een bitrate van slechts 1,79Mbps! |:(
Net even gekeken op CX55
Penoza hier ook op 1,79, maar andere HD film die er naast stond is 4,17 mbps
Misschien is 1,79 voor Penoza gewoon de max bitrate die ze hebben.

Daarnaast in het begin na de aankondiging van lagere bitrates was de kwaliteit bij bv DARK slecht (bevat veel donkere scenes).
Na de aankondiging van het weer verhogen is dat helemaal opgelost. Er is dus wel degelijk een en ander weer teruggezet.
Of het weer 100% is weet ik niet. Ik heb de LG pas een paar weken en heb voor die tijd nooit naar de bitrates gekeken.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
[...]

Dus processor en/of software die HFR en HDR niet gelijk kan verwerken. :)
Want panelen zijn identiek over alle modellen.
Mr_Blobby schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Ik kreeg gisteren bij het starten van de B9 de melding van de nieuwe 4.80.02 firmware maar toen niet direct laten bijwerken. Vandaag zoek ik op de TV naar de update, maar word die niet meer aangeboden ("geen update gevonden"). Wat raar :?
Hopelijk update niet terug getrokken ivm foutje of zo.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

mucuracat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Dus processor en/of software die HFR en HDR niet gelijk kan verwerken. :)
Want panelen zijn identiek over alle modellen.

[...]

Hopelijk update niet terug getrokken ivm foutje of zo.
Dit dus, gaat over de B8 en C8 maar volgens mij is dit net zo bij de B9 en C9.

High Frame Rate (HFR) & High Dynamic Range (HDR). Although the B8 and C8 both support HDR imaging, and high frame rates, because of the somewhat more limited processing power of the B8, that television cannot support both simultaneously. However, with the increased processing power of the C8, HDR and HFR can be used at the same time.

• kaos001
Toch nog even terugkomend op het hele audio sync verhaal.
Wil eigenlijk zoveel mogelijk resultaten van diverse setups weten zodat ik dit neer kan leggen bij de winkel/LG.

Internal speaker/Audio Line out: 200ms delay
Optical kan ik helaas niet testen.

Kunnen jullie eens kijken welke resultaten je behaald met de interne youtube app?
Het beste kan je het opnemen met de slomo functie van je telefoon, dan zie je het perfect.

Alvast bedankt voor de mensen die er de moeite voor willen nemen :)

Soundcloud

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Bij "Algemeen -> Over deze TV -> TV-informatie" zou je moeten kunnen zien hoeveel uur je TV reeds heeft aangestaan (de branduren zeg maar). Echter bij mijn B6V ontbreekt deze informatie, terwijl mensen met een B6P deze informatie wel te zien krijgen :?

Aangezien ik de melding van clear panel noise pas 1x onlangs heb gezien, zal het vermoedelijk nu +2000 uur zijn na nog geen 4 jaar in gebruik.

Ik weet dat het in het service menu te zien is, maar daar kom je niet zomaar.

Voorbeeld (55C8):
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/v9lmv7addp241.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Laguna op 11-06-2020 13:44 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:14
Laguna schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:39:
Bij "Algemeen -> Over deze TV -> TV-informatie" zou je moeten kunnen zien hoeveel uur je TV reeds heeft aangestaan (de branduren zeg maar). Echter bij mijn B6V ontbreekt deze informatie, terwijl mensen met een B6P deze informatie wel te zien krijgen :?

Aangezien ik de melding van clear panel noise pas 1x onlangs heb gezien, zal het vermoedelijk nu +2000 uur zijn na nog geen 4 jaar in gebruik.

Voorbeeld (55C8):
[Afbeelding]
Niet beschikbaar in Europese modellen/firmware. Aantal uren kun je vinden met een universele controller of een Harmony afstandsbediening. IN START/IN-START/INSTART heet dit menu. UTT laat de totale aantal uren zien. Ook de uren waarin alleen het vuurwerk te zien is gelden als hele uren, denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door TFX77 op 11-06-2020 14:04 ]

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Laguna schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:39:

Voorbeeld (55C8):
[Afbeelding]
Het plaatje is van een niet-EU model.
Bij mijn C9 ziet het er ook zo ongeveer uit behalve..... de draaiuren.
Erg dom van LG dat ze dit er niet bij hebben laten staan want het kan dus wel.

Ja, met de LG service afstandsbediening kun je het wel zien maar het risico is daar groot dat je per ongeluk op de verkeerde regel komt te staan en iets aanpast wat niet de bedoeling was.
Dat is mij één keer gebeurd. Heb ik het nog wel kunnen herstellen.
Met een enkele klik heb je zomaar iets aangepast. Je krijgt geen waarschuwing of melding te zien als “druk op OK” om een wijziging op te slaan.
kaos001 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:37:
Toch nog even terugkomend op het hele audio sync verhaal.
Wil eigenlijk zoveel mogelijk resultaten van diverse setups weten zodat ik dit neer kan leggen bij de winkel/LG.

Internal speaker/Audio Line out: 200ms delay
Optical kan ik helaas niet testen.

Kunnen jullie eens kijken welke resultaten je behaald met de interne youtube app?
Het beste kan je het opnemen met de slomo functie van je telefoon, dan zie je het perfect.

[YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS]

Alvast bedankt voor de mensen die er de moeite voor willen nemen :)
Met YouTube afgespeeld op de interne luidsprekers.
Zo te zien geen vertraging maar bij het opnemen met mijn iPhone in slowmotion en later afspelen zie ik een kleine vertraging van 100ms. Dus iets rechts van de nul. Meer is het zeker niet.
Update: nog eens een paar keer goed gekeken op mijn iPhone.
Eerder 80 of 90ms vertraging. Onder de 100 dus.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 11-06-2020 14:32 ]

• kaos001
HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Met YouTube afgespeeld op de interne luidsprekers.
Zo te zien geen vertraging maar bij het opnemen met mijn iPhone in slowmotion en later afspelen zie ik een kleine vertraging van 100ms. Dus iets rechts van de nul. Meer is het zeker niet.
Update: nog eens een paar keer goed gekeken op mijn iPhone.
Eerder 80 of 90ms vertraging. Onder de 100 dus.
Bijzonder. Ik zit dus op de 200ms. Dat is (veel) te hoog imo. Ik stoor me er zelfs aan als ik series kijk.
Toch is 90ms ook 90ms teveel. Waar kan dit toch aan liggen :/
Is internal speaker je enige output mogelijkheid? Ben benieuwd wat optical of hdmi doet.

Soundcloud

kaos001 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:38:
[...]

Bijzonder. Ik zit dus op de 200ms. Dat is (veel) te hoog imo. Ik stoor me er zelfs aan als ik series kijk.
Is internal speaker je enige output mogelijkheid? Ben benieuwd wat optical of hdmi doet.
Heb je ook een C9?
Ik heb geen soundbar of receiver om mee te kunnen testen dus alleen interne luidsprekers.

Net nog een test gedaan met mijn iPad Pro 11.
Deze is supersnel.
Video afgespeeld op de iPad Pro en weer opgenomen met mijn iPhone in slowmotion.
Nu is de vertraging groter wel 150ms!
De TV is dus beter....
Ja, wel vreemd want de iPad heeft net als de TV een 120fps scherm.

• mucuracat
[...]

Bij mij lijkt het soms te gebeuren. Heb er niet altijd last van.
B9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Ik heb een 65C9 en ga via optical naar m'n receiver. Kan vanavond wel even testen voor je. :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

TFX77 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Niet beschikbaar in Europese modellen/firmware. Aantal uren kun je vinden met een universele controller of een Harmony afstandsbediening. IN START/IN-START/INSTART heet dit menu. UTT laat de totale aantal uren zien. Ook de uren waarin alleen het vuurwerk te zien is gelden als hele uren, denk ik.
Bedankt, toevallig heb ik een Harmony One en stond In-Start reeds op pagina 6 als extra knop ingesteld. Blijkbaar heb ik het eerste clear panel noise moment gemist of ben ik het alweer vergeten, want UTT is 4351 :D

@HoppyF ik weet dat je voorzichtig met service menu's moet zijn, ik hang hier al wat langer rond ;) Ik deel je mening dat het een vreemde beslissing van LG is om deze informatie niet simpelweg in alle regionen te tonen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• kaos001
HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Heb je ook een C9?
Ik heb geen soundbar of receiver om mee te kunnen testen dus alleen interne luidsprekers.

Deze is supersnel.
Video afgespeeld op de iPad Pro en weer opgenomen met mijn iPhone in slowmotion.
De TV is dus beter....
Ja ik heb ook een C9, 55inch.
Vreemd dat een iPad ook vertraging heeft.
Speel ik het af op een iMac 2017 is het gewoon super strak, 0ms vertraging. (zoals het zou moeten)
mucuracat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Bij mij lijkt het soms te gebeuren. Heb er niet altijd last van.
B9
Dat is het bijzondere, hier gebeurd het ook niet altijd.

Dolby Vision content via Netflix: geen problemen
1080p content kijken via Netflix: vertraging
TV kijken via interne tuner: geen problemen.

Het viel me op toen ik ineens Casa de Papel ging kijken. Seizoen 1 en 2 zijn geen Dolby Vision en hebben vertraging in de lip-sync. Seizoen 3 en 4 zijn perfect. Ik ging het vergelijken op mijn computer en telefoon (wellicht lag het aan de uitzending zelf), maar hier is de lip-sync perfect, dus het is echt een LG probleem.
Satch schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Ik heb een 65C9 en ga via optical naar m'n receiver. Kan vanavond wel even testen voor je. :)
Bedankt! Wil even in kaart brengen wat er nu precies aan de hand is, dit moet toch op te lossen zijn lijkt me.

Soundcloud

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:43
HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Heb je ook een C9?

Deze is supersnel.
De TV is dus beter....
Hoe betrouwbaar is deze wijze van meten eigenlijk.
Als ik met mn Macbook Pro en een Iphone XR meet dan zit ik ergens rond de 50ms, lastig te zien. Maar heeft de beeldopname van de iPhone niet ook zelf een vertraging tov de audio?
CyBeRSPiN schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Hoe betrouwbaar is deze wijze van meten eigenlijk.
Als ik met mn Macbook Pro en een Iphone XR meet dan zit ik ergens rond de 50ms, lastig te zien. Maar heeft de beeldopname van de iPhone niet ook zelf een vertraging tov de audio?
Dat weet ik niet maar wellicht is het wel onderling te vergelijken.
Daarom heb ik de iPad Pro er ook even bij gepakt.
De iPhone slow motion video is op dezelfde manier gefilmd en dan toch zie je een verschil.

Bij normaal TV kijken (KPN interactieve box via HDMI) zie ik geen vertraging bij Netflix en YouTube ook niet.
Soms wel eens bij RTL4 programma’s maar dat ligt waarschijnlijk meer aan RTL dan aan de TV.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

GG85

.......

Iemand recent nog een C8 laten repareren? Zo ja, was dat gevalletje nieuw scherm monteren of kreeg je een vervangend model?
Kan me voorstellen dat de voorraad nieuwe schermen voor de C8 zo langzamerhand op raken.

Zag zojuist namelijk links in beeld bij witte content een lichte gele vlek/waas.
Voor nu nog niet onoverkomelijk dus vraag me af of er verschil is qua afhandeling tussen nu garantie clamen of nog paar maandjes wachten.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 09:55
GG85 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:09:
Iemand recent nog een C8 laten repareren? Zo ja, was dat gevalletje nieuw scherm monteren of kreeg je een vervangend model?
Kan me voorstellen dat de voorraad nieuwe schermen voor de C8 zo langzamerhand op raken.

Zag zojuist namelijk links in beeld bij witte content een lichte gele vlek/waas.
Voor nu nog niet onoverkomelijk dus vraag me af of er verschil is qua afhandeling tussen nu garantie clamen of nog paar maandjes wachten.
De schermen zijn identiek dus een C9 of CX kan zo in jou c8 gemonteerd worden. Het moederbord en voeding is het gene wat onderscheidt maakt tussen de modellen.
MaXeRs schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:14:
[...]

De schermen zijn identiek dus een C9 of CX kan zo in jou c8 gemonteerd worden. Het moederbord en voeding is het gene wat onderscheidt maakt tussen de modellen.
Dat klopt dus niet!
Er zit wel degelijk verschil in de panelen tussen een 8, 9 of X model.
Wellicht kan men wel een nieuwer paneel plaatsen als de oude niet meer leverbaar zijn.
Een C8 is maar twee jaar oud dus er zullen nog genoeg reserve onderdelen beschikbaar moeten zijn.

• Vulcan750
Alweer ruim een maand ben ik in het trotse bezit van een 65E9, wederom opgehangen aan de muur.
Vergeleken met mijn 55E6 komt alles nu veel meer binnen. Het voelt meer als een klein bioscoopscherm en ik merk dat ik ook meer vrijwel zonder verdere verlichting kijk. Bij de 55" had ik toch vaak een klein schemerlampje erbij aan.
De eerste dagen toch even wennen. M.n. het geluid vond ik wat gecomprimeerder klinken dan de 55E6, maar ik heb het idee dat de kleine(re?) speakertjes nu lekkerder klinken. Kwestie van inspelen!? Via YT een eenvoudige kleurentest gedaan (magenta, rood, blauw, groen en grijs geloof ik), en dat zag er gelukkig allemaal goed en egaal uit. Verdere testen heb ik bewust niet opgezocht, het is prima zo! Er zal vast nog wel ergens een imperfectie zitten, maar zeker niet met het blote oog zichtbaar in de dagelijkse praktijk.
Tot nu toe één klein irritant dingetje tegenaan gelopen: ik heb de 65E9 via een optische kabel op mijn oudere Yamaha RX-V1400RDS aangesloten. Maar als ik voor een film de reciever wil gebruiken in 5.1, dan moet ik eerst de geluidsuitgang van "interne luidsprekers" naar "Optisch" zetten. De stand "Interne luidsprekers + Optisch" werkt opzich wel, maar alleen in stereo. Bij de 55E6 werd dan wel 5.1 doorgegeven.
Nu zit een nieuwe reciever wel in de pipeline (waarschijnlijk zo rond Black Friday), en dan wordt deze via hdmi eARC op de tv aangesloten. Maar als iemand voor nu de oplossing heeft?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• mucuracat
Vulcan750 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:38:
. Maar als ik voor een film de reciever wil gebruiken in 5.1, dan moet ik eerst de geluidsuitgang van "interne luidsprekers" naar "Optisch" zetten. De stand "Interne luidsprekers + Optisch" werkt opzich wel, maar alleen in stereo.
Ook optisch aangesloten.. Ik los zelfde 'probleem' op door op receiver geluid te wisselen. Naar 2.1 en dan terug 5.1 ,dan doet ie het. Jou manier niet geprobeerd :)

• MaXeRs
HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Dat klopt dus niet
Er zit wel degelijk verschil in de panelen tussen een 8, 9 of X model.
Wellicht kan men wel een nieuwer paneel plaatsen als de oude niet meer leverbaar zijn.
Een C8 is maar twee jaar oud dus er zullen nog genoeg reserve onderdelen beschikbaar moeten zijn.
Dat bedoel ik dus ... c7 hardware kan makkelijk geschroeft worden op een c8 c9 cX oled panel

[ Voor 79% gewijzigd door MaXeRs op 11-06-2020 17:41 ]

• Vulcan750
mucuracat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:42:
[...]
Ook optisch aangesloten.. Ik los zelfde 'probleem' op door op receiver geluid te wisselen. Naar 2.1 en dan terug 5.1 ,dan doet ie het. Jou manier niet geprobeerd :)
Even getest, maar helaas!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Vulcan750 wat is je kijkafstand?

MaXeRs schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Dat bedoel ik dus ... c7 hardware kan makkelijk geschroeft worden op een c8 c9 cX oled panel
Is dat bewezen, wordt dat gedaan en door wie, en van waar en van wie heb je deze info?

• MaXeRs
Cap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:55:
[...]

Is dat bewezen, wordt dat gedaan en door wie, en van waar en van wie heb je deze info?
Jazeker,hier bijvoorbeeld een C7 generatie panel op B8 moederbord en voeding.
YouTube: LG OLED TV panel swap/teardown,start to finish,SHOCKING video,a MUST...
YouTube: Taking Apart My LG OLED TV WHAT'S INSIDE MY OLED TV?

En weet je wat! je zou dat zelf ook kunnen als je een beetje handig bent. Wel oppassen voor de voeding :+
Plug and play.

[ Voor 17% gewijzigd door MaXeRs op 11-06-2020 18:23 ]

• Slux
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:55:
[...]

CE repair, toen ze mijn oude B7 kwamen vervangen hebben ze er een nieuw type paneel samen en kabelboom vervangen anders paste het scherm niet.

• Vulcan750
Rond de 3 en 3,5 meter...

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 17:55
HoppyF schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Ik heb genoeg geneuzel gelezen over deze box.
Wellicht zal het wel gaan verbeteren met nieuwe firmware.
Welke profielen werken niet?
Je hebt de box aangesloten op HDMI 1 neem ik aan?
Cap schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Systematisch aanpakken.

Probeer 1. eens een ander 1080p HD apparaat op dezelfde HDMI poort en 2. de KPN box op een andere poort 3. een ander 1080p HD apparaat op een andere HDMI poort.

Zijn ook in al die gevallen de ISF beeldmodi niet beschikbaar via de beeldinstellingen? Zo ja, heb je al een factory reset geprobeerd? Staat de tv niet in winkelmodus ofzo? Die optie kan je ook in de instellingen vinden.
Sorry, late reactie.

De box was aangesloten op HDMI 4, nu op HDMI 1. Ik mis nog steeds bepaalde beeld modes.

Ik heb op dit moment even geen ander 1080p apparaat beschikbaar, alleen de KPN box en de HDD.

Met de KPN box heb ik de volgende modes: levendig, standaard, cinema, bioscoop, spel, technicolor expert

Met de HDD heb ik de volgende modes: levendig, standaard, eco, bioscoop, sport, spel, hdr effect, technicolor expert, expert lichte kamer, expert donkere kamer

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Raden jullie dat aan? Ik neem aan dat ik dan alles kwijt ben wat ik tot nu toe heb ingesteld?
SantinoNL schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:30:
[...]

[...]

Sorry, late reactie.

De box was aangesloten op HDMI 4, nu op HDMI 1. Ik mis nog steeds bepaalde beeld modes.

Ik heb op dit moment even geen ander 1080p apparaat beschikbaar, alleen de KPN box en de HDD.

Met de KPN box heb ik de volgende modes: levendig, standaard, cinema, bioscoop, spel, technicolor expert

Met de HDD heb ik de volgende modes: levendig, standaard, eco, bioscoop, sport, spel, hdr effect, technicolor expert, expert lichte kamer, expert donkere kamer

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Raden jullie dat aan? Ik neem aan dat ik dan alles kwijt ben wat ik tot nu toe heb ingesteld?
Echt heel vreemd.
Ik begrijp niet hoe een externe TV box je profielen kan uitschakelen.
Wat nu als je de HDMI kabel eerst even los haalt, je profiel op ISF donkere kamer zet en daarna de .
HDMI weer aansluit?
Verdwijnt het profiel dan of kiest de TV zelf een ander profiel?

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 12:15
Ik heb een OLED55B9 en nu zie ik een menu optie staan 'Instelde ID: 1'. Ik kan de slider ervan naar rechts scrollen, dan verandert het nummer in 2,3 etc.
Ik heb even gezocht, maar kan zo niet vinden wat het is.
Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NY0Kb6iKkGgeUm9aOaAAOJIcGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tPcY5PoMTcseV8ENCKbCpLf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door t!n0 op 11-06-2020 20:17 ]

t!n0 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:11:
Ik heb een OLED55B9 en nu zie ik een menu optie staan 'Instelde ID: 1'. Ik heb even gezocht, maar kan zo niet vinden wat het is.
Iemand enig idee?[Afbeelding]
Heb ik ook op mijn C9.
Geen flauw idee wat het betekent.
Wie het weet krijgt vandaag bonuspunten! :P

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Yep, ook hier 15.25mbit, dus weer zoals origineel.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zelfde als hier met mijn 55" dus. 65" zou het maximum zijn om in m'n TV-meubel te hangen. Ik neem aan dat jouw E6 ook nog prima was? Hoeveel extra heeft die 10" jou uiteindelijk gekost?

@t!n0 @HoppyF @mucuracat
[Instelde id] (1-1000): hiermee wijst u automatisch een Set-id-nummer toe aan elk product wanneer meerdere
producten zijn aangesloten via RS-232C. Wijs nummers van 1 tot 1000 toe en sluit de optie
af. U kunt elk product afzonderlijk bedienen via de ID die u aan elk product hebt toegekend.
• [Automatisch id instellen]: hiermee wijst u automatisch een uniek Set-id-nummer toe aan elk product wanneer
meerdere producten zijn aangesloten voor weergave.
• [Ingesteld id resetten]: hiermee wordt de set-id van het product gereset op 1.

[ Voor 46% gewijzigd door Laguna op 11-06-2020 20:57 ]

• mucuracat
t!n0 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:11:
Ik heb een OLED55B9 en nu zie ik een menu optie staan 'Instelde ID: 1'. Ik kan de slider ervan naar rechts scrollen, dan verandert het nummer in 2,3 etc.
Ik heb even gezocht, maar kan zo niet vinden wat het is.
Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Had ook op mijn vorige lg tv een lcd. En op b9 ook. Vroeg me ook af. En ook nieuwsgierig..

En net gezocht, iets gevonden
https://www.lg.com/ae/sup.../CT20076005-1394466034739
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEBxxeRcFquW94X-ceKm17PA91Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWsNNIJUBmgcvtWMu7voFeZB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door mucuracat op 11-06-2020 20:53 ]

Is idd om elke tv een eigen afstandsbediening te kunnen toekennen igv meerdere tv's bij elkaar, niks geheimzinnigs aan. ;)

• Slux
  • Niet online
Vandaag de hele dag aan het kloten geweest met atmos, ik krijgt via alle apparaten atmos op de Sonos Arc, Blu-ray speler, Netflix en Emby via Shield, alleen als ik via de apps op de tv zelf kijk werkt het niet.

Heb jij daar ook last van @DON PAPA ?

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
Ik begrijp het niet goed. Normaal wordt het model toch elk jaar verbeterd en geoptimaliseerd.
Is de CX (niet) de opvolger van C9 ? Ik vertel niets nieuws maar de C9 krijgt overal ongelooflijk lovende reviews (zélfs op amazon) en de CX wordt maar lauwtjes ontvangen?
In mijn beleving zou de CX toch een C9 moeten zijn waar de kleine plooitjes van gladgestreken zijn?

Ik ben op zoek naar een 65" OLED TV ivm een verhuis over een maand. Ik game niet op TV.
Budget 2500 EUR. Bedankt.
De C9 en CX zijn ongeveer even goed met minieme verschillen, het een in het voordeel vd een en het ander ih voordeel vd ander. Mensen zijn snel gewend en dus verwend, wat in jaar X geweldig is 1 jaar later "gewoontjes".

• Vulcan750
Laguna schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:48:
[...]
Zelfde als hier met mijn 55" dus. 65" zou het maximum zijn om in m'n TV-meubel te hangen. Ik neem aan dat jouw E6 ook nog prima was? Hoeveel extra heeft die 10" jou uiteindelijk gekost?
Mijn E6 is nog steeds 100%, ook geen enkel spoortje van burn-in te bekennen. De 55E6 mag het nu iets rustiger aan doen op onze slaapkamer.
In 2016 heb ik bij Smits €2290 betaald (dat was toen een heel strakke prijs!) en voor de 65E9 heb ik bij Plattetv €2149 betaald. 8)

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
lowlow schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:15:
Ik begrijp het niet goed. Normaal wordt het model toch elk jaar verbeterd en geoptimaliseerd.
Is de CX (niet) de opvolger van C9 ? Ik vertel niets nieuws maar de C9 krijgt overal ongelooflijk lovende reviews (zélfs op amazon) en de CX wordt maar lauwtjes ontvangen?
In mijn beleving zou de CX toch een C9 moeten zijn waar de kleine plooitjes van gladgestreken zijn?

Ik ben op zoek naar een 65" OLED TV ivm een verhuis over een maand. Ik game niet op TV.
Budget 2500 EUR. Bedankt.
Verschil is dat de CX geen DTS heeft en geen 4K @ 120 hz, 4:4:4 12 bit aan kan. Maar blijkbaar kunnen al die beeldschermen niet meer dan 4:4:4 10 bit verwerken dus dan zou het niet zo veel uitmaken. Nu heb ik geen idee wat dit inhoudt want ik praat maar na wat ik tegenkom.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Met interne youtube app op interne speakers lijkt het zo'n 75-100 ms en met optical out 200 ms. Ik stoor me er niet aan met series moet ik zeggen. Als ik beide speakers tegelijk aan heb dan hoor ik wel dat het niet tegelijk is idd, dus dat doe ik nooit. :)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:59:
Vandaag de hele dag aan het kloten geweest met atmos, ik krijgt via alle apparaten atmos op de Sonos Arc, Blu-ray speler, Netflix en Emby via Shield, alleen als ik via de apps op de tv zelf kijk werkt het niet.

Heb jij daar ook last van @DON PAPA ?
Nee, mijn vorige bericht was juist met de Netflix app op de C9

Firmware versie 4.80.03 voor de C9 is nu ook te downloaden op de LG website
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED65C9PLA

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 12-06-2020 08:09 ]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 23:18
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:09:
Ik zie opeens sinds gister dit HDR icoontje rechts boven in beeld als ik overschakel van bijvoorbeeld een menu naar TV. Na een paar seconden verdwijnt het weer. Iemand een idee wat dit is?

[Afbeelding]
Nog even terugkomend op deze melding. Wij hebben dus een KPN 4K ontvanger (Arris Vip5202) ontvangen en sindsdien geeft de TV deze melding. Het vervelende is is dat de TV soms niet overweg lijkt te kunnen met deze ontvanger. Het beeld "knipt" af en toe heel snel weg en dan komt het logo weer in beeld. Dit zijn de standaar instellingen van de KPN ontvanger. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCnWXejzd7PUR7tVoO6IZvpOa9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PkKyaOZFo0D3qtUEobcaBNVX.jpg?f=user_large

• Slux
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 00:38:
[...]

Nee, mijn vorige bericht was juist met de Netflix app op de C9

Firmware versie 4.80.03 voor de C9 is nu ook te downloaden op de LG website
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product/lg-OLED65C9PLA
Kom er net achter dat stranger things geen atmos is op netflx :X , zet ik altered carbon op dan werkt het :Y
Slux happy
Cap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:20:
De C9 en CX zijn ongeveer even goed met minieme verschillen, het een in het voordeel vd een en het ander ih voordeel vd ander. Mensen zijn snel gewend en dus verwend, wat in jaar X geweldig is 1 jaar later "gewoontjes".
Nou, het is eigenlijk dat de verwachtingen van de CX hoog waren en het nogal tegenvalt.
Zoals vaker gezegd kunnen er niet ieder jaar grote stappen vooruit gemaakt worden.
Het gaat dus om wat details.
Als LG dan ook nog eens besluit uit het nieuwere model de CX DTS eruit te halen dan zijn mensen hier terecht ontevreden over.
Blijft voor de rest een prima TV net als de voorgangers maar dan wel voor een vrijwel gelijke prijs anders loont het helemaal niet om een CX te kopen.
Je ziet dat ook terug in de verkopen. De C9 is vrijwel uitverkocht wat ieder jaar voorkomt alleen nu sneller dan anders.
Nieuwe modellen die er eerst niet waren zoals de GX en 48 inch CX scoren wel goed omdat deze een gat in de markt vullen.

@lowlow
Kijk ook even hier voor prijzen en beschikbaarheid.
JK90 in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 12-06-2020 09:53 ]

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 00:43
Ja ik vind de GX qua stijl echt super. Misschien nog wel een betere oplossing dan de wallpaper tv, want daar kwam een verplicht zwart gevaarte bij in de vorm van een soundbar die ook nog eens met een korte flatkabel verbonden moet worden. Een langere flatcable kost 500 euro..

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 21:30
Sunri5e schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Nog even terugkomend op deze melding. Wij hebben dus een KPN 4K ontvanger (Arris Vip5202) ontvangen en sindsdien geeft de TV deze melding. Het vervelende is is dat de TV soms niet overweg lijkt te kunnen met deze ontvanger. Het beeld "knipt" af en toe heel snel weg en dan komt het logo weer in beeld. Dit zijn de standaar instellingen van de KPN ontvanger. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

[Afbeelding]
sommige tvs kunnen idd niet goed omgaan met die instelling van KPN. KPN heeft inmiddels een sofware update uitgerold waarbij je de HDR functie kunt uitzetten. Dan is alles weer normaal. De update wordt alleen gefaseerd uitgerold. Even wachten dus nog.

PS: ik heb zelf een C9 en heb geen probleem met die hdr functie. Alles werkt gewoon. Alleen de kleuren worden wel erg overdreven met die functie

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
ecm.smits schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:25:
[...]

PS: ik heb zelf een C9 en heb geen probleem met die hdr functie. Alles werkt gewoon. Alleen de kleuren worden wel erg overdreven met die functie
Dan is het toch juist wel een probleem? :+

PSN: Sluuz

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 21:30
Sluuz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:27:
[...]
Haha ja dat is waar. Maar goed dat is smaken verschillen. De ene vindt het wel mooi, de andere niet. Ik heb echter geen last van knipperend en of slecht beeld

Dan is het toch juist wel een probleem? :+

• kaos001
Slux schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Kom er net achter dat stranger things geen atmos is op netflx :X , zet ik altered carbon op dan werkt het :Y
Slux happy
Zo vond ik het ook vreemd dat met "Drive to survive" (F1 docu) mijn TV niet op Dolby Vision sprong, terwijl dit er toch echt bij stond. Wat bleek, seizoen 1 was geen Dolby Vision, seizoen 2 wel. :F

Soundcloud

kaos001 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Zo vond ik het ook vreemd dat met "Drive to survive" (F1 docu) mijn TV niet op Dolby Vision sprong, terwijl dit er toch echt bij stond. Wat bleek, seizoen 1 was geen Dolby Vision, seizoen 2 wel. :F
Netflix heeft meer vreemde streken wat dat betreft.
Er zijn meer series die gedeeltelijk Dolby Vision zijn.
Vreemd want je zou toch denken dat het bronmateriaal gelijk is.

Vandaag ook maar even de software update gedaan van mijn C9 naar 04.80.03 via de USB stick.
Update vanuit de TV werkte nog niet.
Ziet er op het oog wel hetzelfde uit maar dat was ook wel te verwachten.

@kaos001
Opnieuw de YouTube audio test gedaan.
Geen of weinig verschil met de eerdere test.
Waarde zit zo op 80ms.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 12-06-2020 13:17 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Aangezien ik soms wat problemen (haperingen/vervormingen) had bij snelle voorwerpen in beeld, ben ik opzoek gegaan naar de oorzaak en hoe ik dit kon verbeteren/verhelpen. Omdat ik hier op het forum meermaals had gelezen om Trumotion op "Gebruiker" te zetten met De-judder op 2/10 en de-blur op 10/10, had ik dit zelf ook zo ingesteld. Maar deze stand bleek achteraf bij mijn C9 te maken dat voorwerpen die heel snel bewegen in het beeld (bijvoorbeeld de wieken van een helicopter) er haperingen in beeld te zien waren. Ik heb deze instelling nu aangepast naar De-judder op 0/10 en de-blur op 10/10, en nu heb ik dit probleem niet meer (zie voorbeeld hieronder). Ik dacht ik deel dit maar even, want misschien hebben andere hier ook wat aan... ;)

Judder stand op 2
[YouTube: De-Judder op 2]

Judder stand op 0
[YouTube: De-Judder op 0]

Het test stukje komt van Netflix - 6Underground - 21:30 (voor als iemand dit zelf wil testen)

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 12-06-2020 15:49 ]

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Nou, het is eigenlijk dat de verwachtingen van de CX hoog waren en het nogal tegenvalt.
Zoals vaker gezegd kunnen er niet ieder jaar grote stappen vooruit gemaakt worden.
Het gaat dus om wat details.
Als LG dan ook nog eens besluit uit het nieuwere model de CX DTS eruit te halen dan zijn mensen hier terecht ontevreden over.
Blijft voor de rest een prima TV net als de voorgangers maar dan wel voor een vrijwel gelijke prijs anders loont het helemaal niet om een CX te kopen.
Je ziet dat ook terug in de verkopen. De C9 is vrijwel uitverkocht wat ieder jaar voorkomt alleen nu sneller dan anders.
Nieuwe modellen die er eerst niet waren zoals de GX en 48 inch CX scoren wel goed omdat deze een gat in de markt vullen.

@lowlow
Kijk ook even hier voor prijzen en beschikbaarheid.
JK90 in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
OK, dank je wel voor de insights!!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:17
DON PAPA schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:35:
Aangezien ik soms wat problemen (haperingen/vervormingen) had bij snelle voorwerpen in beeld, ben ik opzoek gegaan naar de oorzaak en hoe ik dit kon verbeteren/verhelpen. Omdat ik hier op het forum meermaals had gelezen om de Trumotion op "Gebruiker" te zetten met De-judder op 2/10 en de-blur op 10/10, had ik dit zelf ook zo ingesteld. Maar deze stand bleek achteraf bij mijn C9 te maken dat voorwerpen die heel snel bewegen in het beeld (bijvoorbeeld de wieken van een helicopter) er haperingen in beeld te zien waren. Ik heb deze instelling nu aangepast naar De-judder op 0/10 en de-blur op 10/10, en nu heb ik dit probleem niet meer (zie voorbeeld hieronder). Ik dacht ik deel dit maar even, want misschien hebben andere hier ook wat aan... ;)

Judder stand op 2

Judder stand op 0

Het test stukje komt van Netflix - 6Underground - 21:30 (voor als je het zelf wilt testen)
Dit is echt bizar, ik wilde net vrage of iemand beelden kan laten zien van snelle bewegende beelden.

Kun jij (of iemand anders) beelden van voetbal laten zien op de C9?

• kaos001
HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:32:
[...]

@kaos001
Opnieuw de YouTube audio test gedaan.
Geen of weinig verschil met de eerdere test.
Waarde zit zo op 80ms.
Ik vind het vreemd dat ik dan dik op de 200ms zit.
Zal es een factory reset doen vanavond, kijken of dat werkt :/

Soundcloud

kaos001 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Of misschien ook de software update naar 04.80.03.
Dan volgt er ook een soort reset alleen niet naar fabrieksinstellingen uiteraard.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Of misschien ook de software update naar 04.08.03.
Het is versie 4.80.03 ;)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:32:
[...]

Netflix heeft meer vreemde streken wat dat betreft.
Er zijn meer series die gedeeltelijk Dolby Vision zijn.
Vreemd want je zou toch denken dat het bronmateriaal gelijk is.
Dat zou je zo maar kunnen denken. Veel series die wat meer seizoenen hebben daarvan zijn de eerste seizoenen vaak zonder al die leuke speeltjes. Seizoenen worden ook niet allemaal in één jaar opgenomen. Ja, het kan dus voorkomen dat je bij de eerdere seizoen het niet tegenkomt maar bij de laatste wel. Is niet zo vreemd hoor
NoahAmber schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Dat zou je zo maar kunnen denken. Veel series die wat meer seizoenen hebben daarvan zijn de eerste seizoenen vaak zonder al die leuke speeltjes. Seizoenen worden ook niet allemaal in één jaar opgenomen. Ja, het kan dus voorkomen dat je bij de eerdere seizoen het niet tegenkomt maar bij de laatste wel. Is niet zo vreemd hoor
Series worden niet op 8mm of zo opgenomen hè?
De series van de laatste jaren bestaan dus uit goed bronmateriaal.
De reden om het niet naar Dolby Vision om te zetten zal dus anders zijn.
Maar het is op Netflix wel zo dat er verschil kan ontstaan dat is bekend.
Sunri5e schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:45:
[...]

[Afbeelding]
@Sunri5e Blijkbaar geeft de nieuwe KPN box niet alleen in 4k stand maar ook als hij in 1080p of 1080i resolutie staat HDR door. @SantinoNL dat lijkt me dan in jouw geval ook zo en meteen de reden voor het ontbreken van ISF beeldmodi, die zijn in die stand niet beschikbaar maar alleen in SDR. Kan je in de instellingen van de KPN box HDR handmatig aan/uit schakelen?

• Sunri5e
Cap schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:43:
[...]

@Sunri5e Blijkbaar geeft de nieuwe KPN box niet alleen in 4k stand maar ook als hij in 1080p of 1080i resolutie staat HDR door. @SantinoNL dat lijkt me dan in jouw geval ook zo en meteen de reden voor het ontbreken van ISF beeldmodi, die zijn in die stand niet beschikbaar maar alleen in SDR. Kan je in de instellingen van de KPN box HDR handmatig aan/uit schakelen?
Nee, er is geen mogelijkheid om deze uit te schakelen.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 20:47
kaos001 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Ik heb ook een tijd last gehad van lip sync problemen op mijn 55E9, zelfs als ik de interne speakers gebruikte, maar inmiddels zijn de meeste problemen opgelost. Netflix en Prime Video werken nu best goed via eARC. Het enige wat niet goed werkt is youtube, maar dat ligt aan de app zelf, die is gewoon brak. Zelfs de youtube app op mijn Fire Stick 4k heeft lip sync problemen, dus voorlopig heb ik daarvoor de hoop opgegeven.

Overigens kunnen de instellingen van je tv (en dan met name beeld-'verbeteraars' als Trumotion) ook invloed hebben op de mate van vertraging. Het stomme is namelijk dat het geluid achter loopt op het beeld, wat nogal vreemd is aangezien over het algemeen het beeld meer processing-tijd vereist dan het geluid. Dus als je Trumotion aan hebt staan creëer je daarmee als het ware een vertraging in het beeld die eventuele lip sync issues maskeert.

Maar goed, blijft een feit dat LG gewoon brakke firmware heeft. Ik voel me soms meer een beta-tester dan een eindgebruiker.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Sunri5e schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:08:
[...]Nee, er is geen mogelijkheid om deze uit te schakelen.
Die optie komt wel binnenkort

nieuws: KPN maakt nieuw tv-menu en hdr als optie breed beschikbaar
Cap schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt.
Mijn KPN bos is een normale versie die 1080i/p doorgeeft.
De nieuwe 4K KPN box zal wel geforceerd 4K met HDR doorgeven.
Er is al meer te doen geweest over die box en nieuwe firmware zou wat problemen daarmee gaan oplossen.

• Sunri5e
HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Er is al meer te doen geweest over die box en nieuwe firmware zou wat problemen daarmee gaan oplossen.
Thnx! Hopelijk rollen ze de update snel uit. Ik erger mijn enorm aan het probleem.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Sunri5e schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:26:
[...]Thnx! Hopelijk rollen ze de update snel uit. Ik erger mijn enorm aan het probleem.
Als je niet zolang wilt wachten, kun je ook dit proberen:
https://forum.kpn.com/int...6/index10.html#post928201

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 12-06-2020 15:37 ]

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 07:20
Voor de C9 gebruikers onder ons; welke picture preset gebruiken jullie?

Ik kom van de 55C7 af waar ik de Technicolor Expert een goed startpunt vond, maar bij de 65C9 is dit minder het geval. ISF Dark room vind ik te donker, maar ISF Bright room weer te fel/verzadigd.

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-11 08:53
Ik wil gebruik maken van tv Vlaanderen hun nieuw abonnement om via internet live tv te kijken. De c9 heeft hier een applicatie voor. Ik heb nu dus enkel mijn PlayStation aangesloten via HDMI.

Bij opstarten van mijn c9 kiest hij automatisch voor dit HDMI kanaal en gaat mijn PlayStation aan, is er een manier om dit te voorkomen en ervoor te zorgen dat hij standaard met de tv Vlaanderen applicatie opstart ipv zijn enig actief HDMI kanaal te activeren?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

timadriaans schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
welke picture preset gebruiken jullie? ISF Dark room vind ik te donker
Ik gebruik de ISF Dark room stand, en als je die te donker vind, dan kun je ook de stand van het oled lampje iets verhogen tot je het wel helder genoeg vind...

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 12-06-2020 16:58 ]

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 20:47
timadriaans schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
Voor de C9 gebruikers onder ons; welke picture preset gebruiken jullie?

Ik kom van de 55C7 af waar ik de Technicolor Expert een goed startpunt vond, maar bij de 65C9 is dit minder het geval. ISF Dark room vind ik te donker, maar ISF Bright room weer te fel/verzadigd.
Mijn 55E9 is gecalibreerd op ISF Dark Room met gamma 2.2, witbalans op Warm2 en OLED lampje op 63. Ik denk dat veel mensen hem te helder hebben staan, maar ligt natuurlijk ook aan je ruimte. Ik heb helemaal geen direct zonlicht in mijn woonkamer dus dat maakt het wel gemakkelijk.

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27
Spollie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:33:
[...]

Mijn 55E9 is gecalibreerd op ISF Dark Room met gamma 2.2, witbalans op Warm2 en OLED lampje op 63. Ik denk dat veel mensen hem te helder hebben staan, maar ligt natuurlijk ook aan je ruimte. Ik heb helemaal geen direct zonlicht in mijn woonkamer dus dat maakt het wel gemakkelijk.
Ik vind warm1 beter en dan oled lampje misschien nog wat lager.
warm1 / warm2 bij Technicolor of ISF hangt maar net af van het model, 7/8/9/X en is bovendien exemplarisch ook nog zichtbaar verschillend. Voorbeeld, mijn C9 heeft echt een andere kleurtemperatuur dan mijn C8. Verhoudingsgewijs is Technicolor is groener gekalibreerd en ISF roder. Kwestie van experimenteren wat het beste voor je is. Bij kalibratie wordt als uitgangspunt warm2 genomen omdat dit dichter bij D6500 zal liggen, op basis van die setting wordt dan de witbalans gekalibreerd.

Als de witbalans / kleurtemperatuur van Technicolor of ISF je bevalt kan je inderdaad volstaan met aanpassen van OLED lampje naar je smaak. Ik raad zelf aan meerdere beeldmodi te gebruiken, eentje voor kijken bij meer licht en eentje voor kijken bij weinig licht. Dat is het handigste omdat je er makkelijk tussen kan switchen in het snelmenu, en het komt de kijkervaring erg ten goede. Heb je een volledig geblindeerde kamer met gecontroleerd licht dan is het niet nodig, maar voor de meesten geldt dat natuurlijk niet. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 12-06-2020 18:05 ]

• kaos001
Ik denk leuk nieuwe firmware, ff updaten.
“No update found” :')

Story of my life dit.

Soundcloud

HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Dat is dus het punt/verwarrende: ik denk dus dat ie wel 1080p doorgeeft maar dan in HDR modus, zie screenshot en ook de post van @SantinoNL waarin ie aangeeft dat de resolutie volgens het info scherm van de tv 1080 is. Kan op zich, HDR is niet resolutie gebonden maar zegt iets over het dynamische bereik.

Box is verder natuurlijk nog vrij nieuw dus er zullen nog her en der wat kinderziektes in zitten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 12-06-2020 18:15 ]

DON PAPA schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:35:
Aangezien ik soms wat problemen (haperingen/vervormingen) had bij snelle voorwerpen in beeld, ben ik opzoek gegaan naar de oorzaak en hoe ik dit kon verbeteren/verhelpen. Omdat ik hier op het forum meermaals had gelezen om Trumotion op "Gebruiker" te zetten met De-judder op 2/10 en de-blur op 10/10, had ik dit zelf ook zo ingesteld. Maar deze stand bleek achteraf bij mijn C9 te maken dat voorwerpen die heel snel bewegen in het beeld (bijvoorbeeld de wieken van een helicopter) er haperingen in beeld te zien waren. Ik heb deze instelling nu aangepast naar De-judder op 0/10 en de-blur op 10/10, en nu heb ik dit probleem niet meer (zie voorbeeld hieronder). Ik dacht ik deel dit maar even, want misschien hebben andere hier ook wat aan... ;)

Judder stand op 2

Judder stand op 0

Het test stukje komt van Netflix - 6Underground - 21:30 (voor als iemand dit zelf wil testen)
Klopt, de-judder geeft net als elke andere motion-interpolation techniek altijd de mogelijkheid tot artefacten. Standje 2 wordt door veel mensen gezien als optimaal omdat er dan vrij zelden problemen optreden maar je toch net profiteert van de motioninterpolatie. Maar 0 is de enige optie als je helemaal never nooit artefacts wilt. :)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
kaos001 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:04:
Ik denk leuk nieuwe firmware, ff updaten.
“No update found” :')

Story of my life dit.
Hier ook niks hoor op m'n C9. Maar via de LG is ie er wel.

PSN: Mondaatje

• kaos001
Spollie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:12:
[...]

Netflix en Prime Video werken nu best goed via eARC.
Ik heb hier een prima Yamaha versterker staan die alleen tulp aansluitingen heeft. Geen surround, gewoon 2.0 waar ik erg tevreden mee ben. Dan zou ik, omdat mijn tv een gare firmware heeft, een nieuwe receiver moeten kopen omdat daar eARC op zit.

Dat gaat flink mis in mijn hoofd kan ik je zeggen.

Het feit dat je al een mini echo hoort als je internal speaker + line out doet, toont aan dat de audio verwerking gewoon ruk is van deze tv. Mijn stokoude Bravia heeft zero van deze issues, zo moeilijk kan dit toch niet zijn.

Soundcloud

Monda schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Hier ook niks hoor op m'n C9. Maar via de LG is ie er wel.
Ja, hier dus.
http://gscs-b2c.lge.com/d...Id=pRyioPGCQD9RoyF1CqJ7cg
Werkt prima, ZIP file uitpakken en op een USB stick zetten in een map met de naam LG_DTV
Daarna USB stick in de TV steken en aanzetten.
Melding komt in beeld dit accepteren en wachten.
Meeste werk was nog om de USB stick in de TV te krijgen omdat deze vrij strak tegen de muur zit! :P

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 18:47
Michiel95 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:23:
Ik wil gebruik maken van tv Vlaanderen hun nieuw abonnement om via internet live tv te kijken. De c9 heeft hier een applicatie voor. Ik heb nu dus enkel mijn PlayStation aangesloten via HDMI.

Bij opstarten van mijn c9 kiest hij automatisch voor dit HDMI kanaal en gaat mijn PlayStation aan, is er een manier om dit te voorkomen en ervoor te zorgen dat hij standaard met de tv Vlaanderen applicatie opstart ipv zijn enig actief HDMI kanaal te activeren?
Simplink uitschakelen, de cec van LG. Dan blijft de PlayStation uit als het goed is. Nadeel is dan dat de tv niet aangaat als je de PlayStation aanzet. Standaard met een specifieke app opstarten gaat niet volgens mij.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-11 17:16
Heb vandaag mijn C9 opgehangen, maar door de antenne kabel kan hij (nog) niet vlak tegen de muur. Heb nu dit besteld, moet dan toch wel goed komen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhN9r1Atbeas2lO2WHoGT7_o-XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyOeEkMXZjU4fE8RoGBaNILz.jpg?f=fotoalbum_large
JK90 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:31:
Heb vandaag mijn C9 opgehangen, maar door de antenne kabel kan hij (nog) niet vlak tegen de muur. Heb nu dit besteld, moet dan toch wel goed komen? [Afbeelding]
Ja of een coax kabel met haakse stekker.
Bv zoiets.
Afbeeldingslocatie: https://www.kabeldirect.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/H/i/Hirschmann_FEKAB5_4G_proof_Coaxkabel_Haaks_15m_3.jpg

De muurbeugel maakt ook wat verschil.
De ultra platte muurbeugels zijn ongeveer 15mm maar het kan ook 23mm of meer zijn.
Je hebt dan iets meer speelruimte.

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-11 17:16
HoppyF schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:06:
[...]

Ja of een coax kabel met haakse stekker.
Bv zoiets.
[Afbeelding]

De muurbeugel maakt ook wat verschil.
De ultra platte muurbeugels zijn ongeveer 15mm maar het kan ook 23mm of meer zijn.
Je hebt dan iets meer speelruimte.
Thanks! De muurbeugel hangt al dus zonde om die weer om te ruilen. De Coax kabel is weggewerkt achter een plint, dus heb ook niet zoveel zin om een nieuwe te leggen. Of kan ik eventueel ook een 1 meter coax kopen en die er tussen hangen?
JK90 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Thanks! De muurbeugel hangt al dus zonde om die weer om te ruilen. De Coax kabel is weggewerkt achter een plint, dus heb ook niet zoveel zin om een nieuwe te leggen. Of kan ik eventueel ook een 1 meter coax kopen en die er tussen hangen?
Ok, weet je ook de afstand tot de muur bij die muurbeugel?
Adapter gebruiken kan ook.
Een korte kabel extra kan ook maar geeft wat extra verzwakking.
Als je nu al een kabel hebt met rechte connector is de haakse adapter denk ik makkelijker.

• Cks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09-2024

Cks

Ik heb een vraag over burn in verband met mijn gebruiksituatie. Ik heb een oled c9 besteld, en ik speel gemiddelt een uur per dag call of duty. Ik ben alleen bang dat het kompas (geel) aan de bovenzijde gaat inbranden. Zijn er mensen die dit probleem zijn tegen gekomen en die alleen call of duty hebben gespeelt op hun oled.

Alvast bedankt ck

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:07
Cks schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:59:
Ik heb een vraag over burn in verband met mijn gebruiksituatie. Ik heb een oled c9 besteld, en ik speel gemiddelt een uur per dag call of duty. Ik ben alleen bang dat het kompas (geel) aan de bovenzijde gaat inbranden. Zijn er mensen die dit probleem zijn tegen gekomen en die alleen call of duty hebben gespeelt op hun oled.

Alvast bedankt ck
logo adjust op high zetten, indien mogelijk kompas minder fel zetten, als je daarnaast ook wat andere content kijkt op de tv denk ik niet dat je problemen zult hebben.
Daarnaast duurt het vrij lang voor je burn in krijgt, en ik denk niet dat je over 2 jaar nog steeds dezelfde game zult spelen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:10
Cks schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:59:

Alvast bedankt ck
neem aan dat je multiplayer bedoelt. Dan zul je ook vaak in de lobby zitten waar het kompas weer weg is. Net paar uur CoD zitten doen met wat vrienden (je moet wat ;)) wat ik wel vaker doe. Geen burn in problemen

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 12:51
marcovandam schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Simplink uitschakelen, de cec van LG. Dan blijft de PlayStation uit als het goed is. Nadeel is dan dat de tv niet aangaat als je de PlayStation aanzet. Standaard met een specifieke app opstarten gaat niet volgens mij.
Je kunt wel een cijfertoets toewijzen aan een app, zodat je na inschakelen van het toestel meteen naar die app kunt gaan.
Pagina: 1 ... 287 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.