Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-11 11:16
Een vraagje. Afgelopen weekend de samsung q90r soundbar set gekocht met atmos geluid. Deze aangesloten op mijn 65e7 oled tv. Heb deze via hdmi aangesloten op arc hdmi aansluiting van tv. Echter probeer ik via netflix app op tv een atmos serie te kijken, maar krijg geen atmos geluid. Wat doe ik fout? Ik weet dat er geen earc op 65e7 zit, maar betekent dit dan ook dat ik geen atmos kan krijgen? Als dit het geval is, kan ik dit men een receiver oplossen en waar moet ik dan aan denken qua kosten?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
MauT86 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:17:
Een vraagje. Afgelopen weekend de samsung q90r soundbar set gekocht met atmos geluid. Deze aangesloten op mijn 65e7 oled tv. Heb deze via hdmi aangesloten op arc hdmi aansluiting van tv. Echter probeer ik via netflix app op tv een atmos serie te kijken, maar krijg geen atmos geluid. Wat doe ik fout? Ik weet dat er geen earc op 65e7 zit, maar betekent dit dan ook dat ik geen atmos kan krijgen? Als dit het geval is, kan ik dit men een receiver oplossen en waar moet ik dan aan denken qua kosten?
moet lukken,ik heb een c7,andere hdmi-kabel proberen
SantinoNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Er staat 1080p...

[...]

O jee, berucht? Wat is er met deze box (nog meer) aan de hand?

Een aantal van de gewone profielen zijn bij tv kijken gek genoeg niet beschikbaar.
Ik heb genoeg geneuzel gelezen over deze box.
Wellicht zal het wel gaan verbeteren met nieuwe firmware.
Welke profielen werken niet?
Je hebt de box aangesloten op HDMI 1 neem ik aan?

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

GG85 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Dit is top aangezien er nog geen nVidia/AMD GPU's zijn met HDMI2.1 outputs maar ze allemaal wel DP1.4 hebben.
Inderdaad, als de adapter er is dan kan men eindelijk gebruik maken van HDMI2.1 devices.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 09:36

freshy98

Atari

Nee, alleen kabel. Wifi is uitgeschakeld.

Overigens zit ik nu alweer anderhalf uur te kijken zonder de melding...
pwh53 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:10:
[...]

heb je wifi en bekabeld internet aangesloten ?

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:00
PK-1990 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Dank je voor je reactie. Voor gaming kan ik dus beter the C9 nemen aangezien die wel 4:4:4 12 bit accepteert (mocht de PS5 dat ooit gaan leveren)?
Zoals al eerder gezegd is het paneel 10 bit dus de kans dat je voordeel hebt van het prerenderen met 12 bit (als het al komt op PS5) is zo goed als 0. De extra capaciteit is ook discutabel want zover ik weet heeft elke 8gb lane zijn voorgespecificeerde functie, dus zomaar overnemen bij slechte kabel (bij 4K 4:4:4 10bit HDR) lijkt me sterk. Laat staan hoe hij het zou moeten detecteren.

Ander leuk weetje: de ps4 gebruikt chroma 4:2:0 voor hoge bit, dus mijn verwachting is dat er geen 4:4:4 uit de PS5 gaat komen. Pc gebruik is een ander verhaal.

Iets dat wel heel misschien voordeel geeft aan C9 is dat bijna alle huidige nvidia consumenten kaarten geen 10bit uit kunnen sturen over hdmi maar je zal moet kiezen tussen 8 of 12 bit (afhankelijk van of je HDR gebruikt). Hoe dat voor de nieuwe generatie videokaarten/consoles wordt weet niemand, dus misschien zit er een voordeel voor C9.
SantinoNL schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Er staat 1080p...

[...]

O jee, berucht? Wat is er met deze box (nog meer) aan de hand?

Een aantal van de gewone profielen zijn bij tv kijken gek genoeg niet beschikbaar.
Systematisch aanpakken.

Probeer 1. eens een ander 1080p HD apparaat op dezelfde HDMI poort en 2. de KPN box op een andere poort 3. een ander 1080p HD apparaat op een andere HDMI poort.

Zijn ook in al die gevallen de ISF beeldmodi niet beschikbaar via de beeldinstellingen? Zo ja, heb je al een factory reset geprobeerd? Staat de tv niet in winkelmodus ofzo? Die optie kan je ook in de instellingen vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 09-06-2020 20:19 ]

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:00
freshy98 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:01:
Nee, alleen kabel. Wifi is uitgeschakeld.

Overigens zit ik nu alweer anderhalf uur te kijken zonder de melding...

[...]
Het is al vele malen voorbij gekomen maar helaas is de wired aansluiting maar 100Mbit en ook nog is niet zo goed ook. Ondanks de (veel) lagere bitrate van de video dan bandbreedte van de kabelaansluiting geeft het regelmatig problemen.
De wifi verbinding is vele malen beter en als het enigszins mogelijk is zou ik die gebruiken ipv kabel. Er zijn je al vele voor gegaan!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 09:36

freshy98

Atari

Hmm, had het in dit topic niet gevonden en verder online ook niet. Misschien wat te specifiek gezocht.
Maar zal wifi eens proberen. Heb een heel goede AP dus dat zal het probleem niet zijn.
andries98 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Het is al vele malen voorbij gekomen maar helaas is de wired aansluiting maar 100Mbit en ook nog is niet zo goed ook. Ondanks de (veel) lagere bitrate van de video dan bandbreedte van de kabelaansluiting geeft het regelmatig problemen.
De wifi verbinding is vele malen beter en als het enigszins mogelijk is zou ik die gebruiken ipv kabel. Er zijn je al vele voor gegaan!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Wie kan bevestigen ook last te hebben van 'buffer' problemen bij het gebruik van de KPN app (versie 2.3.11), als er geschakeld wordt tussen de NPO zenders?

Een grote dikke grijze balk verschijnt regelmatig (dus niet altijd), terwijl dit bij commerciële zenders nimmer het geval is, hoe vaak ik ook switch.

Ook de manier van switchen (via up/down toetsen of nummerieke toetsen) maakt geen verschil, blijft terugkeren bij NPO zenders.

Televisie is de OLED55E8PLA, nieuwste software en is via Wi-Fi met her internet verbonden (hogere verbindingssnelheid dan bedraad (10/100Mbit), afstand tussen Ubiquiti In-Wall HD access point is 0,5m.).

Tevens start de app met een witte lijn aan de linkerzijde (verdwijnt zodra de app gestart is), ook opmerkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door renskoenraadt op 09-06-2020 23:07 ]

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Jasper 99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Nice ben het nu aan het doorlezen! Wel wat gedoe volgens mij, maar waarschijnlijk de moeite waard om ABL uit te zetten. Thx hopelijk gaat het me hiermee lukken :)
Als je dit uitzet zal de maximale brightness worden teruggebracht naar het niveau waarop de brightness begint te verminderen in het geval het aan zou staan.

Kortom je brightness neemt significant af als je abl uitzet. Zeker bij een oled die toch al niet zo heel veel NITS heeft een slecht idee.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-11 12:51
NoahAmber schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Met als toevoeging dat je dat via het service menu kan uitzetten. Althans bij de C8. Lijkt mij bij de C9 en CX ook mogelijk
Wees voorzichtig met het service menu! Eén verkeerde move en je hebt een serieus probleem. Op garantie kun je je ook niet meer beroepen, LG doet niets voor je..

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gister eindelijk de LG SL10Y soundbar vervangen voor de Sonos arc met sub en 2 one's.
ik weet niet hoe ze het goed bij Sonos maar het geluid is echt top, durf nu wel te zeggen dat het zelfs beter is dan mijn oude bekabelde 5.1 setje, dag en nacht verschil de met SL10Y

Maar het belangrijkste, het werkt ook veel beter samen met de 77C9, TV aan en direct geluid en geen gedoe meer met switchen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:53:
Gister eindelijk de LG SL10Y soundbar vervangen voor de Sonos arc met sub en 2 one's.
ik weet niet hoe ze het goed bij Sonos maar het geluid is echt top, durf nu wel te zeggen dat het zelfs beter is dan mijn oude bekabelde 5.1 setje, dag en nacht verschil de met SL10Y

Maar het belangrijkste, het werkt ook veel beter samen met de 77C9, TV aan en direct geluid en geen gedoe meer met switchen.
Hoe dicht zit je op de Arc? En hoe is de verstaanbaarheid van dialogen met volume laag? Wat me tegen staat is dat je de rears niet mee kan laten doen met het front left/right signaal. Bijvoorbeeld bij talkshows of als je via tv naar muziek luistert (Concertregistratie of Youtube muziek clips) . Als dat zou kunnen zou ik ook onmiddellijk voor die setup kiezen, nu ben ik nog aan het dolen in soundbar-land..

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-06-2020 08:24 ]

• Slux
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:16:
[...]

Hoe dicht zit je op de Arc? Wat me tegen staat is dat je de rears niet mee kan laten doen met het front left/right signaal. Bijvoorbeeld bij talkshows of als je via tv naar muziek luistert (Concertregistratie of Youtube muziek clips) . Als dat zou kunnen zou ik ook onmiddellijk voor die setup kiezen, nu ben ik nog aan het dolen in soundbar-land..
Een meter of 7 en het geluid van de stemmen zijn super helder, de rears doen het hier juist onwijs goed stemmen blijven juist allemaal voor en muziek hoor ik ook van achter, met de LG SL10Y had ik dat er vanachter stemmen kwamen terwijl het juist van voor moest komen, dat vond ik zelf heel irritant.

Dan zeg ik er wel bij dat ik geen audiofiel ben, vroeger had ik een Onkyo 5.1 setje met Harmon kardon speakers later de SL10Y en als ik het daarmee vergelijk is het echt een wereld van verschil.

• Jasper 99
  • Laatst online: 13:54
Agima! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:13:
[...]

Als je dit uitzet zal de maximale brightness worden teruggebracht naar het niveau waarop de brightness begint te verminderen in het geval het aan zou staan.

Kortom je brightness neemt significant af als je abl uitzet. Zeker bij een oled die toch al niet zo heel veel NITS heeft een slecht idee.
Gek ik lees juist dat het voor toename zorgt bij meeste gebruikers, de mensen die het erover hebben merken wel exact dezelfde dingen op als ik. blijkbaar bij een vlak boven de 25% wit begint het al met werken. een fix blijkt wel dat contrast bij SDR niet boven 85 mag, als je dat wel doet wordt het effect nog veel sterker.

Ik ga toch nog even een beetje klooien, als garantie een probleem wordt en het veel geklooi is, is het misschien de moeite niet waard.

• CyBeRSPiN
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:25:
[...]

Een meter of 7 en het geluid van de stemmen zijn super helder, de rears doen het hier juist onwijs goed stemmen blijven juist allemaal voor en muziek hoor ik ook van achter, met de LG SL10Y had ik dat er vanachter stemmen kwamen terwijl het juist van voor moest komen, dat vond ik zelf heel irritant.
Dat is nu juist wel de feature die ik zoek om aan en uit te kunnen zetten. We zijn er aan gewend geraakt om zo vanaf de luisterpositie gesprekken te kunnen volgen zonder dat de hele setup heel hard moet om het center geluid duidelijk hoorbaar te krijgen.
Maar zal eens gaan luisteren ergens binnenkort, want esthetisch doet de Arc ook precies wat hier door de directie gewenst wordt ;)

Nu nog maar eens de knoop doorhakken over de GX.. ik lees toch hier en daar wel dat het vrij normaal is om de stekker af te knippen ivm doorvoer kabel. Ik snap dat LG begint te steigeren over garantie als je het vooraf vraagt. Maar stel er is een issue met het paneel, zouden ze dan echt alle garantie weigeren ivm een vervangen 230V stekker? Vind het prima om de “schade” te vergoeden als ie retour moet ivm garantie natuurlijk.

• Slux
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Dat is nu juist wel de feature die ik zoek om aan en uit te kunnen zetten. We zijn er aan gewend geraakt om zo vanaf de luisterpositie gesprekken te kunnen volgen zonder dat de hele setup heel hard moet om het center geluid duidelijk hoorbaar te krijgen.
Maar zal eens gaan luisteren ergens binnenkort, want esthetisch doet de Arc ook precies wat hier door de directie gewenst wordt ;)

Nu nog maar eens de knoop doorhakken over de GX.. ik lees toch hier en daar wel dat het vrij normaal is om de stekker af te knippen ivm doorvoer kabel. Ik snap dat LG begint te steigeren over garantie als je het vooraf vraagt. Maar stel er is een issue met het paneel, zouden ze dan echt alle garantie weigeren ivm een vervangen 230V stekker? Vind het prima om de “schade” te vergoeden als ie retour moet ivm garantie natuurlijk.
Met de SL10Y en Onkyo moest ik continue het geluid harder en zachter zetten om de stemmen goed te horen, nu heb ik daar geen last meer van.
Denk niet dat je er spijt van zult krijgen, zou wel een goede winkel uitzoeken die een goede setup heeft staan, al met al is het geen goedkoop setje.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Agima! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:13:
[...]

Zal best theoretisch en meetbaar zo zijn. Persoonlijk ervaar ik het zeker niet zo. Komt nog bij dat je alles wat je uit kan zetten , ook weer aan kan zetten mocht je het niet bevallen

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ruud2007 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 06:45:
[...]

Wees voorzichtig met het service menu! Eén verkeerde move en je hebt een serieus probleem. Op garantie kun je je ook niet meer beroepen, LG doet niets voor je..
Dat lijkt mij evident. Maar waar dat garantie verhaal vandaan komt?! Mijn panel is al twee keer vervangen nadat ik in het service menu de setting had veranderd. Dus ik denk dat dat met die garantie een broodje aap verhaal is

• Slux
  • Niet online
NoahAmber schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Dat lijkt mij evident. Maar waar dat garantie verhaal vandaan komt?! Mijn panel is al twee keer vervangen nadat ik in het service menu de setting had veranderd. Dus ik denk dat dat met die garantie een broodje aap verhaal is
Hier ook ze keken alleen naar het aantal uur wat ie aan had gestaan, voor de rest niks.

• Agima!
NoahAmber schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Zal best theoretisch en meetbaar zo zijn. Persoonlijk ervaar ik het zeker niet zo. Komt nog bij dat je alles wat je uit kan zetten , ook weer aan kan zetten mocht je het niet bevallen
Zo theoretisch is het niet. Je mist meer dan een 5e van de lichtopbrengst. En we hebben het dan nog niet eens over HDR gehad want daar heeft het een enorme impact op.

Maar als je het niet ziet who cares? Het is toch allemaal persoonlijk.

• Agima!
Even een DTS update.

Mijn nieuwe OLED65CX is binnen. Wat een verschil met de OLED65B6. Een stuk sneller en natuurlijkere motion en kleur!

DTS mis ik alleen bij mijn downloads want Netflix etc gebruiken geen DTS. Ik heb een NAS met daarop een Plex server. In de LG Plex App is het een kwestie van DTS uitschakelen en de Plex Server zet het live om naar lossless PCM multichannel. Praktisch merk je er niets van! Als je DTS aan laat staan in de LG Plex App heb je geen geluid maar dat is logisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Agima! op 10-06-2020 10:33 ]

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
C9 update:

- 04.80.03 - June 2020

Apple AirPlay function improvement -

(the rest of changes mentioned below are UNOFFICIAL, extracted from the firmware itself)

WebOS version updated to v4.8.0-52203
The device codec capability configuration for the EAC3 codec changed from 6 channels to 8 channels.
The device codec capability configuration (EDID) for the LPCM codec changed from 2 channels to 8 channels, so the 2019 models can Pass-Trough multi-channel PCM audio via eARC
The list of CA certificates was updated.
Media server 8K video playback support added.
The max size of the saved EPG data was increased (size of the volume increased by 10MB).
Airplay application was added to the list of apps that are kept alive.
Built-In App-Updates:

WebOS Browser App (Chromium) updated (internal version didn't change).

LG Advertisement App updated.

Firmware updates of the following modules:

WIFI

Audio DSP

HDMI 2.1

Zelf nog niet geüpdate, ik wacht nog even wat ervaringen af.

[ Voor 3% gewijzigd door PerlinNoise op 10-06-2020 11:10 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• phenomic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 17:14
PerlinNoise schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:00:
C9 update:

- 04.80.03 - June 2020

Zelf nog niet geüpdate, ik wacht nog even wat ervaringen af.
Ik heb ook C9 maar als ik check update doe zegt ie no update found, zit nog op 04.71.25

Hoe update je dan?

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
phenomic schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Ik heb ook C9 maar als ik check update doe zegt ie no update found, zit nog op 04.71.25

Hoe update je dan?
Bij mij gaf hij aan bij het opstarten en idd via update check. Duurt waarschijnlijk even tot bij bij iedereen doorkomt.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Agima!
Ook voor de 2020 modellen is er een firmware update te downloaden. Deze is nog niet gedetecteerd door de TV maar wel al handmatig te downloaden. Hieronder de changelog:

[03.00.70]
1. Fix the case where certain eARC is running as ARC
PerlinNoise schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Bij mij gaf hij aan bij het opstarten en idd via update check. Duurt waarschijnlijk even tot bij bij iedereen doorkomt.
Net gecontroleerd, ook nog geen update beschikbaar op de C9.

Wel interessant: WebOS version updated to v4.8.0-52203.
Nog steeds wordt het WebOS dus bijgewerkt ook al gaat deze niet naar de 2020 versie, 5.0.

• Slux
  • Niet online
Agima! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:31:
Als je DTS aan laat staan in de LG Plex App heb je geen geluid maar dat is logisch.
Hij zou dat toch automatisch moeten aanpassen ? Bij Emby is dat wel het geval, ik merk er niks van.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
MauT86 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:17:
je zou eens kunnen kijken of je tv bij output staat op PCM, zet deze even om naar auto.

Af en toe kan hij ze in de PCM-modus terechtkomen - dat staat voor Pulse Code Modulation. Als je Dolby Atmos niet krijgt, controleer dan of je tv is ingesteld op PCM. Als dat zo is, verander het dan in Auto of Bitstream omdat Dolby Atmos niet compatibel is met PCM (meen ik me te herinneren).

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:15
Zie de firmware ook niet op de LG site staan nog.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 23:18
Heeft de afstandsbeding van de C9 Bluetooth?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:41:
Heeft de afstandsbeding van de C9 Bluetooth?
Ook, BT en IR

• Sunri5e
Kan ik die afstandbediening dan ook koppelen aan de KPN ontvanger (Arris VIP 5202) die ook over Bluetooth beschikt?

• Wren
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Kan ik die afstandbediening dan ook koppelen aan de KPN ontvanger (Arris VIP 5202) die ook over Bluetooth beschikt?
In Webos kan je allerlei apparaten koppelen aan je tv en het werkt relatief simpel met een installatiewizard. Ik raad je aan die even te doorlopen en te kijken of je box er tussen staat :)

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik heb de update naar 04.80.03 vanmorgen al gehad maar betreur nog steeds het uitblijven van Google Assistent voor de LG Oled's

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Agima!
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Hij zou dat toch automatisch moeten aanpassen ? Bij Emby is dat wel het geval, ik merk er niks van.
Plex gaat er mogelijk nog vanuit dat als je WebOS gebruikt DTS aan moet staan omdat dit altijd gewerkt heeft niet wetende dat LG de licentie heeft gedropt. :-) Tja, een vinkje zetten lost het op dus who cares!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Links boven is aan/uit tv en rechtsboven is knop voor settopbox.. Bij B9 die ik heb in ieder geval.
Heb zelf geen settopbox, maar als je op knop rechtsboven op je lg afstandsbediening klikt, krijg je vraag of je je settopbox wil koppelen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Sunri5e
mucuracat schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Links boven is aan/uit tv en rechtsboven is knop voor settopbox.. Bij B9 die ik heb in ieder geval.
Heb zelf geen settopbox, maar als je op knop rechtsboven op je lg afstandsbediening klikt, krijg je vraag of je je settopbox wil koppelen
Dat koppelen is ook wel gelukt alleen dan via infrarood. Ik zou het graag via BT willen dan hoef ik niet het deurtje van het TV meubel te openen om het KPN kastje te bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sunri5e op 10-06-2020 13:11 ]

• Sunri5e
Ik zie opeens sinds gister dit HDR icoontje rechts boven in beeld als ik overschakel van bijvoorbeeld een menu naar TV. Na een paar seconden verdwijnt het weer. Iemand een idee wat dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjYdpQd_LvHbvlVzoKNlNbdgrAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GMXDYnmeXeumpINIMURIEbAO.jpg?f=user_large

• mucuracat
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:09:
Ik zie opeens sinds gister dit HDR icoontje rechts boven in beeld als ik overschakel van bijvoorbeeld een menu naar TV. Na een paar seconden verdwijnt het weer. Iemand een idee wat dit is?

[Afbeelding]
Geeft als info aan dat je content wat je kijkt hdr is. Als je dit nooit gezien en niet weet wat het is.. Dan had je net zo een 'normale' tv kunnen kopen. HD ipv 4K 😊imo

Denk dat je box content upgrade naar 4k en hdr

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 10-06-2020 13:14 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

mucuracat schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Geeft als info aan dat je content wat je kijkt hdr is. Als je dit nooit gezien en niet weet wat het is.. Dan had je net zo een 'normale' tv kunnen kopen. HD ipv 4K 😊imo

Punt dat de NPO helemaal geen 4K en HDR heeft en gewoon HD is.
Ergens klopt er dus iets niet.
Iets upscalen wat al niet goed was kan ook nooit beter worden...

De HDR melding is dus zeker wel opvallend te noemen in dit geval.

• Agima!
HoppyF schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:23:
[...]

Iets upscalen wat al niet goed was kan ook nooit beter worden...
Dat is juist waar deze tv in uitblinkt. :-) Upscalen van slechte content om dit te verbeteren. :-)

Mogelijk staat de beeldmode op HDR.

• Sunri5e
[...]

Ik weet het verschil wel tussen HD en 4K of HDR. Echter deze melding krijg ik pas sinds gister. Nooit eerder gezien.... Ik moet wel zeggen dat ik sinds gister via een andere ontvanger van KPN tv kijk (4K ontvanger).

• Sunri5e
Agima! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Dat is juist waar deze tv in uitblinkt. :-) Upscalen van slechte content om dit te verbeteren. :-)

Mogelijk staat de beeldmode op HDR.
Dat ga ik straks even checken.

• Sunri5e
Maar niemand die weet of ik de afstandsbediening van de C9 via Bluetooth aan mijn KPN ontvanger met BT kan koppelen?

• Wren
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:39:
Maar niemand die weet of ik de afstandsbediening van de C9 via Bluetooth aan mijn KPN ontvanger met BT kan koppelen?
Ik denk eerder dat je tips hier negeert of je hebt nog niet alles gelezen. Ik raad je aan het forum even goed door te lezen.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Ik weet het verschil wel tussen HD en 4K of HDR. Echter deze melding krijg ik pas sinds gister. Nooit eerder gezien.... Ik moet wel zeggen dat ik sinds gister via een andere ontvanger van KPN tv kijk (4K ontvanger).
Dat is nogal essentieel om erbij te vermelden natuurlijk. Blijkbaar probeert die 4k ontvanger beelden te verbeteren met een HDR filtertje en stuurt ie het zo uit. Zou dat zsm uitzetten (in dat KPN ding dus).

PSN: Sluuz

• Sunri5e
Wren schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:56:
[...]

In Webos kan je allerlei apparaten koppelen aan je tv en het werkt relatief simpel met een installatiewizard. Ik raad je aan die even te doorlopen en te kijken of je box er tussen staat :)
Ik kan idd de box koppelen (dit had ik al gedaan). Echter ik wil nu de LG afstandbediening koppelen met de KPN ontvanger via BT. Die optie zie ik niet in Webos. Of ik moet er overheen kijken?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Ik kan idd de box koppelen (dit had ik al gedaan). Echter ik wil nu de LG afstandbediening koppelen met de KPN ontvanger via BT. Die optie zie ik niet in Webos. Of ik moet er overheen kijken?
Je kan ook gewoon even vriend Google erbij pakken natuurlijk:
https://www.lg.com/us/sup...CT10000018-20150539692863

PSN: Sluuz

• Wren
Sunri5e schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:45:
[...]

BT kan niet met andere apparaten

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 17:26

GekkeR

key = key

Nog ter info, mijn paneel is vandaag geswapped zonder vraag of stoot.
Het zal spelen dat ik net zoals Smits in Arnhem zit (snelheid), blijft toch top service.
Was even bang dat het paneel minder zou zijn (pixels etc) maar dit exemplaar is net zo'n toppertje.

Mooiste nieuws?
Geen stank!
Ik kan mijn ramen weer dicht houden :P

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• CyBeRSPiN
GekkeR schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:04:
[...]

Nog ter info, mijn paneel is vandaag geswapped zonder vraag of stoot.
Het zal spelen dat ik net zoals Smits in Arnhem zit (snelheid), blijft toch top service.
Was even bang dat het paneel minder zou zijn (pixels etc) maar dit exemplaar is net zo'n toppertje.

Mooiste nieuws?
Geen stank!
Ik kan mijn ramen weer dicht houden :P
Paneel geswapped als in er kwam een monteur langs die alleen het paneel heeft omgeplugd of bedoel je dat je complete tv is omgeruild voor een ander? Niet dat er bij de GX zoveel verschil in zit overigens :P

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-06-2020 16:10 ]

• GekkeR

GekkeR

key = key

CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:09:
[...]

Paneel geswapped als in er kwam een monteur langs die alleen het paneel heeft omgeplugd of bedoel je dat je complete tv is omgeruild voor een ander? Niet dat er bij de GX zoveel verschil in zit overigens :P
In feite hebben ze alles (afstandsbediening , voet etc) laten staan en alleen het paneel van de voet gelift en geswapped.
(CX model)

Ook wel logisch en geen bezwaar, het kwam nieuw in doos (dus ik had wel kunnen vragen voor de voet en afstandsbediening etc.).
Leek mij wat redundant.

Ik moest wel de magic remote even opnieuw syncen (home en back knoppen 5 seconden ingedrukt houden, tot de ledjes knipperen).

• CyBeRSPiN
Ok op die manier. Toch voor mij wel bevestiging dat de 230V stekker eraf slopen op dag1 geen handige zet gaat zijn. Dan eerst maar paar weken wachten of er kinderziektes in zitten zodat een omruilactie zonder gezeur kan verlopen..

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Tegenwoordig is het een hele opgave om nog een normale FullHD tv (nieuw) te kunnen vinden en kopen.

• GekkeR

GekkeR

key = key

CyBeRSPiN schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:19:
Ok op die manier. Toch voor mij wel bevestiging dat de 230V stekker eraf slopen op dag1 geen handige zet gaat zijn. Dan eerst maar paar weken wachten of er kinderziektes in zitten zodat een omruilactie zonder gezeur kan verlopen..
Als je hem vrij permanent weg werkt (dus stekker er af etc), dan is 2 dagjes "inwerken" niet teveel gevraagd denk ik nee ;)

• Slux
  • Niet online
De laatste firmware is via LG Korea te downloaden
Officiële link
https://www.lgservice.co....PDS&cSeq=12009&check=true

ik weet alleen niet of er een regio beperking op zit.
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:38:
De laatste firmware is via LG Korea te downloaden
Officiële link
https://www.lgservice.co....PDS&cSeq=12009&check=true

ik weet alleen niet of er een regio beperking op zit.
Wel een risico dat dit niet de juiste versie is voor de EU.
Korea is toch een heel andere regio.
Ik wacht wel even tot de firmware via de TV te updaten is.
Kan nooit meer lang duren omdat deze er in de UK al is.

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zijn er hier mensen die hun TV in het buitenland hebben aangekocht (bijv. Duitsland) en met burn in zitten? En hun ervaring kunnen delen?

Mijn C7 is helaas ook ingebrand, 1 plekje wat op ondertitelingshoogte zit ongeveer en is heel goed te zien bij normaal TV kijken, films etc. Zijn nog wat meer ingebrande plekken maar die zijn vager en alleen bij een uniform kleur op het hele scherm te zien.

De winkel waar ik de tv gekocht hebt werkt niet mee, verwijzen naar LG Duitsland. Zij verwijzen (ja daar gaan we al...) naar LG nederland, omdat ik in Nederland woon. LG Nederland geeft aan dat er niks mee kunnen omdat het toestel in Duitsland is gekocht en de wetgeving hier anders is. "Neem maar contact op met LG Duitsland" ... Joh lekkere klantenservice, kijk eens naar het werkelijke probleem hier ipv te gaan wijzen naar anderen.

LG Nederland heeft wel een ''reparatie'' aangeboden om mij ''tegemoet'' te komen, want coulance bestaat niet omdat TV in duitsland gekocht is. Hou je vast: 2000 euro om het scherm te laten maken, nou iedereen weet dat je daar een gloednieuwe 65C9 voor kunt halen tegenwoordig. Idioot!

Hier hun reactie:
"Gisteren had u telefonisch contact met ons opgenomen over uw LG OLED65C7D televisie. De TV moet gerepareerd worden en u had een prijsopgave ontvangen van CE repair. U was het niet eens met de prijsopgave en gaf aan dat u een langere levensduur van de TV mag verwachten, ook als het een Duits model is of het in Duitsland is gekocht.

We hebben de zaak voorgelegd aan onze technische dienst, en zojuist ontvingen we van hen een terugkoppeling.

De technische dienst liet overigens weten dat de monteurs van CE repair goed gehandeld hebben, gezien zij het dossier ook al hadden aangekaart bij de technische dienst.

Ze bevestigen dat LG geen coulance geeft op de televisie. Het gaat om een aankoop in Duitsland, en LG Benelux geeft geen coulance op toestellen die in Duitsland zijn gekocht. U had het over een levensduur die u mag verwachten, dat verwijst echter naar Nederlandse wetgeving die niet van toepassing is bij aankopen gedaan in het buitenland.

LG Benelux is ook niet betrokken bij het importeren van deze televisie naar Duitsland, wij zijn geen partij in deze en kunnen daarom verder niks voor u betekenen. LG Duitsland is waarschijnlijk wel betrokken bij het importeren van deze TV, mogelijk kunt u nog bij hen een klacht indienen met betrekking tot de prijsopgave.
Let wel: LG Duitsland geeft uberhaupt nooit coulance op reparaties, gezien Duitsland geen wetgeving heeft die dat noodzakelijk maakt
."

Ik zit nu over de periode van 2 jaar heen qua fabrieksgarantie, in hoeverre dat burn in zou dekken (staat nergens duidelijk). Burn in is er al een tijdje (heb ik ook foto's, video's van), denk dat dit na ca. 1 jaar is opgetreden. Ja ik weet het, eerder moeten melden, ik heb prive een hoop shit gehad waardoor ik een tijdje uit het veld geslagen ben geweest.

Ik ben niet uit op een gratis nieuwe TV, maar enige coulance voor reparatie/omruilen voor nieuw model met (flinke) bijbetaling van mijn kant uit zou wel gewenst zijn. Blijft een prachtige TV, maar je zit nu toch bijna dagelijks naar een ingebrande TV te kijken waar je meer dan 2k voor hebt betaald... Dat is zuur

Ik wilde ook de moeite nemen om te laten zien dat het inbranden geen fabeltje is en dus ook de ''negatieve'' ervaring te delen hier.

Alle tips zijn welkom!

[ Voor 29% gewijzigd door peakaboo op 10-06-2020 18:05 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Afstandsbediening knop ... kort indrukken, daarna INFO.
Hier ook circa 15.25Mbit (C9), maar hoe weet je dat dit 4K is? Hoe zie je dat sowieso bij Netflix? Want ik zie nooit volgens mij een 4k logo oid staan. Wel bijv Vision...

• Slux
  • Niet online
peakaboo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:57:
Zijn er hier mensen die hun TV in het buitenland hebben aangekocht (bijv. Duitsland) en met burn in zitten? En hun ervaring kunnen delen?

Mijn C7 is helaas ook ingebrand, 1 plekje wat op ondertitelingshoogte zit ongeveer en is heel goed te zien bij normaal TV kijken, films etc. Zijn nog wat meer ingebrande plekken maar die zijn vager en alleen bij een uniform kleur op het hele scherm te zien.

De winkel waar ik de tv gekocht hebt werkt niet mee, verwijzen naar LG Duitsland. Zij verwijzen (ja daar gaan we al...) naar LG nederland, omdat ik in Nederland woon. LG Nederland geeft aan dat er niks mee kunnen omdat het toestel in Duitsland is gekocht en de wetgeving hier anders is. "Neem maar contact op met LG Duitsland" ... Joh lekkere klantenservice, kijk eens naar het werkelijke probleem hier ipv te gaan wijzen naar anderen.

LG Nederland heeft wel een ''reparatie'' aangeboden om mij ''tegemoet'' te komen, want coulance bestaat niet omdat TV in duitsland gekocht is. Hou je vast: 2000 euro om het scherm te laten maken, nou iedereen weet dat je daar een gloednieuwe 65C9 voor kunt halen tegenwoordig. Idioot!

Ik zit nu over de periode van 2 jaar heen qua fabrieksgarantie, in hoeverre dat burn in zou dekken (staat nergens duidelijk). Burn in is er al een tijdje (heb ik ook foto's, video's van), denk dat dit na ca. 1 jaar is opgetreden. Ja ik weet het, eerder moeten melden, ik heb prive een hoop shit gehad waardoor ik een tijdje uit het veld geslagen ben geweest.

Ik ben niet uit op een gratis nieuwe TV, maar enige coulance voor reparatie/omruilen voor nieuw model met (flinke) bijbetaling van mijn kant uit zou wel gewenst zijn. Blijft een prachtige TV, maar je zit nu toch bijna dagelijks naar een ingebrande TV te kijken waar je meer dan 2k voor hebt betaald... Dat is zuur

Ik wilde ook de moeite nemen om te laten zien dat het inbranden geen fabeltje is en dus ook de ''negatieve'' ervaring te delen hier.

Alle tips zijn welkom!
Ben bang dat je weinig kan doen, misschien de tv naar een vriend/kennis naar Duitsland brengen en dan claimen ?.

Het is al jaren bekend dat je geen garantie hebt, staat volgens mij een topic ergens op het consumentenbond forum over.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:15

Hier hun reactie:
"Gisteren had u telefonisch contact met ons opgenomen over uw LG OLED65C7D televisie. De TV moet gerepareerd worden en u had een prijsopgave ontvangen van CE repair. U was het niet eens met de prijsopgave en gaf aan dat u een langere levensduur van de TV mag verwachten, ook als het een Duits model is of het in Duitsland is gekocht.

We hebben de zaak voorgelegd aan onze technische dienst, en zojuist ontvingen we van hen een terugkoppeling.

De technische dienst liet overigens weten dat de monteurs van CE repair goed gehandeld hebben, gezien zij het dossier ook al hadden aangekaart bij de technische dienst.

Ze bevestigen dat LG geen coulance geeft op de televisie. Het gaat om een aankoop in Duitsland, en LG Benelux geeft geen coulance op toestellen die in Duitsland zijn gekocht. U had het over een levensduur die u mag verwachten, dat verwijst echter naar Nederlandse wetgeving die niet van toepassing is bij aankopen gedaan in het buitenland.

LG Benelux is ook niet betrokken bij het importeren van deze televisie naar Duitsland, wij zijn geen partij in deze en kunnen daarom verder niks voor u betekenen. LG Duitsland is waarschijnlijk wel betrokken bij het importeren van deze TV, mogelijk kunt u nog bij hen een klacht indienen met betrekking tot de prijsopgave.
Let wel: LG Duitsland geeft uberhaupt nooit coulance op reparaties, gezien Duitsland geen wetgeving heeft die dat noodzakelijk maakt
."

Alle tips zijn welkom!
Ik zou beginnen bij de winkel waar je hem hebt gekocht. Is dat een Nederlandse winkel? Aangesloten bij een klachten meldpunt oid? Voor een Nederlandse shop geldt gewoon het recht dat je er vanuit mag gaan dat een TV langer dan 2 jaar mee moet kunnen gaan. Als het een buitenlandse shop is moeten ze zich houden aan de daar geldende regels. De Nederlandse wet is natuurlijk een implementatie van Europese regelgeving dus dikke kans dat je daar ook dat recht hebt.

Maar recht hebben is wat anders dan krijgen. In vedergeval hoeft noch LG Nederland, noch LG Duitsland je te helpen. Juridisch moet je zijn bij de winkel waar je hem hebt gekocht en zij moeten het maar met LG regelen, of anders compenseren.

• Wren

Hier hun reactie:

."

Alle tips zijn welkom!
Waarom boos zijn op de lg klantenservice als de winkel waar jij hem ( ik neem aan bewust) hebt gekocht? Zij zijn verantwoordelijk en daar moet je je dan ook niet zomaar weg laten sturen.

• Slux
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Ik zou beginnen bij de winkel waar je hem hebt gekocht. Is dat een Nederlandse winkel? Aangesloten bij een klachten meldpunt oid? Voor een Nederlandse shop geldt gewoon het recht dat je er vanuit mag gaan dat een TV langer dan 2 jaar mee moet kunnen gaan. Als het een buitenlandse shop is moeten ze zich houden aan de daar geldende regels. De Nederlandse wet is natuurlijk een implementatie van Europese regelgeving dus dikke kans dat je daar ook dat recht hebt.

Maar recht hebben is wat anders dan krijgen. In vedergeval hoeft noch LG Nederland, noch LG Duitsland je te helpen. Juridisch moet je zijn bij de winkel waar je hem hebt gekocht en zij moeten het maar met LG regelen, of anders compenseren.
Duitsland is heel anders met garantie en niet te vergelijken met NL, tenniste dat was jaren terug wel zo :P
LG is heel duidelijk in hun garantie, als je TV uit een ander land komt dat moet je het daar regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 10-06-2020 18:27 ]

Allewijn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:01:
[...]

Hier ook circa 15.25Mbit (C9), maar hoe weet je dat dit 4K is? Hoe zie je dat sowieso bij Netflix? Want ik zie nooit volgens mij een 4k logo oid staan. Wel bijv Vision...
De resolutie staat er ook bij!
Je ziet dus of je een 4K of gewoon HD programma bij Netflix kijkt.
Bij het kiezen van een serie/film op Netflix staat de resolutie er ook bij dus of het HD, UltraHD of Dolby Vision is en ook nog of er Dolby Atmos geluid bij zit.

Hier hun reactie:

."

Alle tips zijn welkom!
Je zit hier al lang genoeg op Tweakers om te kunnen weten dat buitenlandse aankopen NIET onder de garantie in Nederland vallen.
Garantie wordt altijd verleend bij de verkopende partij dus de winkel of webshop.
Hier is al vaak genoeg voor gewaarschuwd in dit topic en het Zero tolerance topic.
Je zult dus de winkel in Duitsland moeten benaderen.
Hoe ze daar met LG Duitsland omgaan weet ik niet.
Hier in Nederland schuiven winkels de claim vaak door naar LG die dan CE repair de reparatie ter plaatse laat uitvoeren. Dat kan in Duitsland wel eens anders gaan.
Kortom, neem contact op met de Duitse winkel en check de wetgeving in Duitsland.

Het antwoord van LG in je bericht is wel interessant omdat ze nu expliciet nog eens benoemen dat hier in Nederland de levensduur van de TV leidend is en niet de bekende 2 jaar.

@peakaboo
Je hebt de TV dus hier gekocht bij Euronics.
Als je die extra bijgekochte verzekering nog hebt kun je daar wellicht nog aanspraak op maken.
peakaboo in "[Prijs-discussie] OLED Televisies"

• mucuracat
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:25:
[...]

Duitsland is heel anders met garantie en niet te vergelijken met NL, tenniste dat was jaren terug wel zo :P
LG is heel duidelijk in hun garantie, als je TV uit een ander land komt dat moet je het daar regelen.
Hopelijk garantie niet nodig, maar ik heb mijn tv in België gekocht, via bol.
Denk dat ik bij bol moet zijn.
Was mooi prijs en risico waard 😏

• Agima!
Dat inbranden blijft terugkomen. Ik vraag me af of dat uitzonderingen zijn of niet. Het zou zomaar kunnen dat de ene persoon het gewoon sneller ziet dan de ander.

Kijk dit videotje en je weet het direct of je scherm is ingebrand :

YouTube: Monitor Color Test / Monitor-Farbtest (RGB/CMYK) (1080p)

Zijn er mensen met een tv van twee jaar of ouder die dagelijks tv kijken waar de kleuren nog helemaal egaal zijn? Of is burnin onvermijdelijk bij normaal gebruik?

Misschien kunnen we fotos vergelijken. :-) Ik ben wel benieuwd. Zet er dan wel bij welk model het is en vanaf wanneer je hem in gebruik hebt genomen.

• Slux
  • Niet online
mucuracat schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Hopelijk garantie niet nodig, maar ik heb mijn tv in België gekocht, via bol.
Denk dat ik bij bol moet zijn.
Was mooi prijs en risico waard 😏
Er was laatst iemand die ook met Belgie problemen had, daar hebben ze geen CE repair.
Bol is vaak een dozenschuiver en de kans is groot dat ze je doorverwijzen naar de winkel die hem aan heeft geboden.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:58
Agima! schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:00:
Dat inbranden blijft terugkomen. Ik vraag me af of dat uitzonderingen zijn of niet. Het zou zomaar kunnen dat de ene persoon het gewoon sneller ziet dan de ander.

Kijk dit videotje en je weet het direct of je scherm is ingebrand :

YouTube: Monitor Color Test / Monitor-Farbtest (RGB/CMYK) (1080p)

Zijn er mensen met een tv van twee jaar of ouder die dagelijks tv kijken waar de kleuren nog helemaal egaal zijn? Of is burnin onvermijdelijk bij normaal gebruik?

Misschien kunnen we fotos vergelijken. :-) Ik ben wel benieuwd. Zet er dan wel bij welk model het is en vanaf wanneer je hem in gebruik hebt genomen.
Bij mij zijn duidelijk de letters A.S. ingebrand rechts onderin. :(

spoiler:
_O- _O- _O-

Some infinities are bigger than others.

• GekkeR

GekkeR

key = key

Inbranden is zeker geen fabeltje (al is het meer ongelijke slijtage, technisch gezien).
Op mijn LG 65E6 met 15k+ uren is het duidelijk te zien, met name op een rood vlak.
Het scherm draait nu elders in de familie, die zien er vrijwel niks van.
Zolang er niet teveel rood op het scherm komt zie je het vrijwel niet.

Wat ik wel vrij zeker weet, is de oorzaak (afgezien van OLED tech dan uiteraard):
Static content + HDR modus.

Ik kan HDR dus helaas niet aanraden voor gaming/desktop om die reden.
You have been warned ;)

Als voorbeeld, in Path of Exile heeft "Energy Shield" een felle kleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-uLdQ0FNkYrayXE8Qyno7wDh2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DFf6fVfSHQ4tGltmPVf947pF.png?f=user_large
Met HDR is het meer aftellen tot het er in zit op een oudere OLED ben ik bang.

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43

Hier hun reactie:

."

Alle tips zijn welkom!
De wetten en voorwaarden van het land waar het product is gekocht gelden altijd. Tenzij het bedrijf universele garantievoorwaarden hanteert in een regio waar meerdere landen onder vallen.

Daarnaast valt burn-in ook niet onder de garantievoorwaarden. Dus dan komt het sowieso aan op coulance vanuit de producent.

Ik hebt dus een paar opties:
- LG nogmaals benaderen met de vraag of zij het aub kunnen fixen als jij het terugbrengt. Het liefst gratis maar anders tegen een voorafgesproken prijs.
- Als je handig bent met electronica kan je kijken of je wellicht het vervangende component zelf kan aanschaffen ergens en vervolgens monteren, scheelt je aanzienlijk wat monteurskosten. Heb ik ooit gedaan toen er componenten stuk gingen van de wasmaschine en ze bijna nieuwsprijs vroegen om het te repareren.
- Vragen hoeveel deze TV nog zal opleveren als je hem zou inleveren bij de aanschaf van een nieuwe TV.
- Verkopen op marktplaats. Wellicht dat een potentiele koper het kan strippen voor componenten of zelf geschikt is het te repareren.
- Weg gooien.
- Behouden

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Er was laatst iemand die ook met Belgie problemen had, daar hebben ze geen CE repair.
Bol is vaak een dozenschuiver en de kans is groot dat ze je doorverwijzen naar de winkel die hem aan heeft geboden.
Als bol.com een marktplaats model hanteert waarbij zij als tussenpersoon in het bezit komen van het geld, dan zitten ze aan derdengelden. Dit mag zonder financiële vergunning maar dan dienen zij wel namens de verkoper te handelen. Dit houdt volgens mij onder andere in dat je voor klachten bij Bol.com terecht moet kunnen en dat zij dit voor je afhandelen.

Doen zij dit niet dan zijn zij mogelijk in overtreding van de PS2 wetgeving voor marktplaatsen.

• Slux
  • Niet online
PK-1990 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:13:
[...]

Als bol.com een marktplaats model hanteert waarbij zij als tussenpersoon in het bezit komen van het geld, dan zitten ze aan derdengelden. Dit mag zonder financiële vergunning maar dan dienen zij wel namens de verkoper te handelen. Dit houdt volgens mij onder andere in dat je voor klachten bij Bol.com terecht moet kunnen en dat zij dit voor je afhandelen.

Doen zij dit niet dan zijn zij mogelijk in overtreding van de PS2 wetgeving voor marktplaatsen.
Bol heeft ook een BE site lijkt mij dat de koper weet dat ie te maken heeft met BE regels en garantie en niet NL

• mucuracat
Net thuis en check op update gedaan. Yep b9 heeft update
Van 4.71.25 naar 4.80.02

En wat betreft burning.. Heb plasma ook gehad. Dus weet wat het is. Wat opvalt is, dat het juist opvalt als je er probleem van maakt 😅
We wachten af

@Sluxor foutje, b9 moest het zijn. Aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 10-06-2020 22:52 ]

• Slux
  • Niet online
mucuracat schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:57:
Net thuis en check op update gedaan. Yep b8 heeft update
Van 4.71.25 naar 4.80.02

En wat betreft burning.. Heb plasma ook gehad. Dus weet wat het is. Wat opvalt is, dat het juist opvalt als je er probleem van maakt 😅
We wachten af
B8 zit toch op 05.10.50 als laatste ?

Zie trouwens nu pas dat de C9 helemaal geen atmos kon doorgeven, schijnt met de laatste firmware pas opgelost te zijn 8)7
En ik maar denken dat ik al die tijd atmos had ..vond het al wat tegen vallen :+ viel me nu pas op met de arc omdat die het niet aangaf

[ Voor 25% gewijzigd door Slux op 10-06-2020 22:09 ]

Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:06:
[...]

B8 zit toch op 05.10.50 als laatste ?

Zie trouwens nu pas dat de C9 helemaal geen atmos kon doorgeven, schijnt met de laatste firmware pas opgelost te zijn 8)7
En ik maar denken dat ik al die tijd atmos had ..vond het al wat tegen vallen :+ viel me nu pas op met de arc omdat die het niet aangaf
@mucuracat heeft een B9 denk ik geen B8, typefoutje? :?

Ik dacht ook dat de C9 gewoon al Atmos kon doorgeven.
Ik heb geen receiver of soundbar maar had wel eerder gelezen dat Atmos bv van Netflix goed weergegeven werd.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:19:
[...]

@mucuracat heeft een B9 denk ik geen B8, typefoutje? :?

Ik dacht ook dat de C9 gewoon al Atmos kon doorgeven.
Ik heb geen receiver of soundbar maar had wel eerder gelezen dat Atmos bv van Netflix goed weergegeven werd.
Ja dat dacht ik dus ook maar ik lees op verschillende forums dat het dus net het geval was, ik kwam er toevallig achter omdat de Sonos arc het aangeeft.

Op mijn oude LG soundbar heb ik 1 keer op het display atmos gezien bij Netflix en dat was toen ik hem net had daarna nooit meer gezien, dacht altijd dat het standaard werkte.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:06:
[...]Zie trouwens nu pas dat de C9 helemaal geen atmos kon doorgeven, schijnt met de laatste firmware pas opgelost te zijn
En bedoel je dan 4.71.25 of 4.80.03 ?

• Slux
  • Niet online
DON PAPA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:35:
[...]

En bedoel je dan 4.71.25 of 4.80. ?
de 4.80.03, lopen een aantal topics over op reddit en avsforums

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:42:
[...]de 4.80.03, lopen een aantal topics over op reddit en avsforums
Ik zit nog op 4.71.25 met mijn C9 en mijn DSN11RG geeft ook gewoon Dolby Atmos aan op de display van de soundbar als ik content met Dolby Atmos aanzet op Netflix

• Slux
  • Niet online
DON PAPA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Nou ik zit nog op 4.71.25 en mijn DSN11RG geeft ook gewoon Dolby Atmos aan op de display van de soundbar als ik content met Dolby Atmos aanzet op Netflix
Vaag bij mij dus niet, en nu met de Sonos ARC ook niet.
Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:53:
[...]

Vaag bij mij dus niet, en nu met de Sonos ARC ook niet.
Nou, wel vreemd.
Ben benieuwd wat je dan straks te zien krijgt als je de update voor je C9 binnen hebt.
@DON PAPA geeft aan dat het wel werkt met Atmos en hij heeft de nieuwste LG soundbar met eARC.
Beetje vergelijkbaar dus met de Sonos Arc.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
Moet ik trouwens nieuwe HDMI kabels kopen voor HDMI 2.1? Huidige tv is 10 jaar oud met ditto oude kabels. 55CX aangesloten op een Sonos Arc straks.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:07
aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:19:
Moet ik trouwens nieuwe HDMI kabels kopen voor HDMI 2.1? Huidige tv is 10 jaar oud met ditto oude kabels. 55CX aangesloten op een Sonos Arc straks.
Normaal niet, maar soms kan het zijn dat een bepaalde kabel raar doet, in dat geval die specifieke kabel vervangen, wat de doos van de kabel ook zegt, qua beeldkwaliteit zijn alle hdmi kabels even goed, bouwkwaliteit is natuurlijk een ander verhaal.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 21:36
aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:19:
Koop geen HDMI 2.1 kabels zolang er geen hardware is die het ondersteund, zonde van je geld. eARC heeft het ook niet nodig met de Sonos Arc.

Je kan op Amazon gecertificeerde HDMI kabels kopen van AmazonBasics welke HDMI 2.0 ondersteunen voor onder de 5 euro.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Mijn 55B6 is nog perfect, maar was toch even nieuwsgierig of één van de 65" modellen van de afgelopen jaren past in mijn TV meubel icm mijn huidige ophangsysteem. Dus met Photoshop in de weer geweest om dit na te gaan, 2016, 2017 en 2018 vallen af door de positie van VESA. 2019 en 2020 passen wel met nog 5cm links en rechts en 1,5cm aan de bovenkant over. Kijkafstand is overigens ruim 3 meter.

De opties zijn dan B9, C9, BX en CX. De technologische ontwikkelingen op gebied van beeldkwaliteit zijn echter niet noemenswaardig (B6 doet al HDR10 en DV) en de schermhelderheid van mijn model ligt hoger dan die van de 65B9.

Het zou dan toch een aanzienlijke uitgave worden voor alleen 10" extra (minimaal €1000). Aangezien dat het enige is dat me interesseert, zolang de rest maar vergelijkbaar en niet minder is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• DannyBevers
  • Laatst online: 16:30
Zijn er toevallig meerdere die problemen hebben na 3 jaar met de OLED55B6V alsof het lijkt dat ik 2 verschillende schermen heb zie links en rechts soort van verschil in kleur en natuurlijk de streep precies in het midden. Heb ook al last van een groene vlek. Doe ik nu iets fout met tv kijken dat dit gebeurt? Heb de tv uit de zon staan, de zon raakt de tv namelijk nooit direct. Zou bijna denken dat ik te maken heb met een productiefout maar ik weet het niet.

Hoop dat iemand mij duidelijkheid erover kan geven. Wil namelijk voorkomen dat een nieuwe tv dezelfde problemen krijgt op dezelfde positie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5KkRXRh/FB73-B08-E-9942-44-FB-B4-C1-7-F6470-E242-C9.jpg

• Ruud2007
  • Laatst online: 22-11 12:51
NoahAmber schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Als jij door het veranderen van de settings geen schade veroorzaakt is er weinig aan de hand. Als de TV 'gebricked' raakt, wel. LG komt hem dan echt niet repareren.
@DannyBevers linker en rechter helft andere helderheid komt vaker voor, zie o.a.

Spud82 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
zwembroek in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
https://www.reddit.com/r/...how_i_can_get_rid_of_the/
https://www.reddit.com/r/...ing_through_middle_of_my/

Is uiteraard niet zoals het hoort.

Die groene vlek in het midden lijkt meer op inbranden / slijtage van rode pixels door lang iets roods in beeld op die plek (op een RGB tv: geel - een percantage rood = groen). Kan dat kloppen?

Heb je al een handmatige pixel refresh geprobeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 11-06-2020 06:39 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Slux schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:53:
[...]Vaag bij mij dus niet, en nu met de Sonos ARC ook niet.
Dit is wat ik krijg te zien:
[YouTube: Voorbeeld video]

• Slux
  • Niet online
Ik niet :'( dat heb ik 1 keer gezien op mijn oude LG soundsbar de SL10YG Wel als ik een usb stick met atmos file in de tv stop maar niet als ik netflix of emby kijk.

Zal straks eens een Blurayspeler kopen kijken of het daar wel mee werkt.

• DannyBevers
  • Laatst online: 16:30
Cap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 06:32:
@DannyBevers linker en rechter helft andere helderheid komt vaker voor, zie o.a.

Spud82 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
zwembroek in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
https://www.reddit.com/r/...how_i_can_get_rid_of_the/
https://www.reddit.com/r/...ing_through_middle_of_my/

Is uiteraard niet zoals het hoort.

Die groene vlek in het midden lijkt meer op inbranden / slijtage van rode pixels door lang iets roods in beeld op die plek (op een RGB tv: geel - een percantage rood = groen). Kan dat kloppen?

Heb je al een handmatige pixel refresh geprobeerd?
Dat er meerdere waren met dit probleem was ik al achter gekomen :'( Heb inderdaad een pixel refresh geprobeerd maar bood geen oplossing. Dat de groene vlek inbranding is lijkt er inderdaad op. Vind de locatie wel vreemd. Kleuren zouden wel eens het probleem kunnen zijn (veel family guy/simpsons/south park) :D
Vraag me af of je zoiets kan voorkomen, hoor wel eens dat de zon roet in het eten kan gooien bij OLEDs (als dit waar is?) maar zou een serie zoals (south park/family guy/simpsons :D ) ook een probleem kunnen zijn?

Al met al zou er iets zijn om dit preventief voor te zijn en daarmee de duur van je tv verlengt?
^ Rondom dit verhaal ga ik natuurlijk de reparatie aanvragen gezien het storende werking heeft, je blijft er op letten :-(

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:19
Slux schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Ik niet :'( dat heb ik 1 keer gezien op mijn oude LG soundsbar de SL10YG Wel als ik een usb stick met atmos file in de tv stop maar niet als ik netflix of emby kijk.

Zal straks eens een Blurayspeler kopen kijken of het daar wel mee werkt.
Het blijft volledig giswerk wanneer Atmos het wel of niet doet. Slechte zaak. Ik heb in dit topic ook al meerdere malen dit probleem neergelegd.
De ene keer doet hij het wel, en de andere keer niet. Ik heb dit voornamelijk bij de apps op de tv zelf. Gek genoeg is de passthrough ATV4K -> LG C9 -> Marantz wel altijd een succes met Atmos. Hoe dit kan? Geen idee.
De stroom er af en er weer op en alles opnieuw koppelen wil nog wel is helpen. Maar is bij mij ook geen garantie voor succes. Ik heb me erbij neergelegd en als ik Atmos wil op disney+ of Netflix wijk ik uit naar de ATV4k.

Daarnaast ervaar ik nog steeds problemen met auto lipsync, ook al maak ik gebruik van eARC. De versterker (marantz nr 1710) ondersteunt ook eARC. Tot op heden weet ik niet of dit aan de tv of versterker ligt. Ik had de hoop dat eARC met auto lipsync het normale lipsynch probleem zou oplossen, helaas is dit niet het geval.

• Slux
  • Niet online
Firmware voor de B9 is nu beschikbaar
https://www.lg.com/uk/support/product/lg-OLED55B9PLA

• Slux
  • Niet online
Luuk84 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Het blijft volledig giswerk wanneer Atmos het wel of niet doet. Slechte zaak. Ik heb in dit topic ook al meerdere malen dit probleem neergelegd.
De ene keer doet hij het wel, en de andere keer niet. Ik heb dit voornamelijk bij de apps op de tv zelf. Gek genoeg is de passthrough ATV4K -> LG C9 -> Marantz wel altijd een succes met Atmos. Hoe dit kan? Geen idee.
De stroom er af en er weer op en alles opnieuw koppelen wil nog wel is helpen. Maar is bij mij ook geen garantie voor succes. Ik heb me erbij neergelegd en als ik Atmos wil op disney+ of Netflix wijk ik uit naar de ATV4k.

Daarnaast ervaar ik nog steeds problemen met auto lipsync, ook al maak ik gebruik van eARC. De versterker (marantz nr 1710) ondersteunt ook eARC. Tot op heden weet ik niet of dit aan de tv of versterker ligt. Ik had de hoop dat eARC met auto lipsync het normale lipsynch probleem zou oplossen, helaas is dit niet het geval.
Ik hoop echt dat de laatste firmware het probleem oplost, google assist zou ook wel een keer mooi zijn.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Leuk maar voor de C9 staat deze er nog niet terwijl de firmware vrijwel gelijk is.
Updaten via de TV werkt ook nog niet.
Misschien later vandaag.
Ik wist niet eens dat er verschil inzat maar de C9 heeft dus firmware 04.80.03 i.p.v. de 02

Schijnt een fix voor eARC PCM in te zitten
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1591857596
Maar volgens mij heeft dat weer niks met de apps zoals netflix op de tv zelf te maken :-(
We gaan het zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Slux op 11-06-2020 11:13 ]

• mucuracat
Slux schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Ik wist niet eens dat er verschil inzat maar de C9 heeft dus firmware 04.80.03 i.p.v. de 02

Schijnt een fix voor eARC PCM in te zitten
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1591857596
Maar volgens mij heeft dat weer niks met de apps zoals netflix op de tv zelf te maken :-(
We gaan het zien.
Waarschijnlijk door processor verschillen? B serie heeft vaak ge-update processor van vorig jaar.

LG's eARC PCM firmware fix
USA:
Firmware version 04.80.02: Compatible with LG B9 OLED, LG SM95, LG SM90
Firmware version 04.80.03: Compatible with LG C9 OLED, LG E9 OLED, LG W9 OLED

Europe:
Firmware version 04.80.02: Compatible with LG B9 OLED, LG SM98, LG SM90
Firmware version 04.80.03 (not available for manual download yet): Compatible with LG C9 OLED, LG E9 OLED, LG W9 OLED

[ Voor 26% gewijzigd door mucuracat op 11-06-2020 11:23 ]

Pagina: 1 ... 286 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.