Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Net contact gehad met LG support en die zeggen dat ik niets kan verwachten. De claim van Rtings dat LG het repareert buiten garantie is uit de VS en ze zeggen dat ze daar niets mee te maken hebben.
Ondanks dat ik ze naar de artikels verwijs dat het een bekend probleem is zeggen ze er niets van te weten en dus niets kunnen doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
Doet de C9/CX aan 5.1 audio passthrough richting eARC? Dus als ik HDMI op de tv aansluit, komt dit dan als volwaardig 5.1 signaal (Inclusief DTS-HD / Atmos) aan op de aangesloten receiver/soundbar?
Ben aan het kijken om ook mn receiver te vervangen door een soundbar, met 2 rears en een sub.

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-06-2020 15:04 ]

rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:44:
Net contact gehad met LG support en die zeggen dat ik niets kan verwachten. De claim van Rtings dat LG het repareert buiten garantie is uit de VS en ze zeggen dat ze daar niets mee te maken hebben.
Ondanks dat ik ze naar de artikels verwijs dat het een bekend probleem is zeggen ze er niets van te weten en dus niets kunnen doen.
Ho ho, zo werkt dat niet..
Je TV is nu 3,5 jaar oud zei je?
Dit betekent dat je nog steeds garantie hebt, dit is zeker niet beperkt tot 2 jaar.
Het aanspreekpunt voor garantie is de winkel of webshop, niet LG.
Stel de winkel dus aansprakelijk.
Als deze TV al drie keer gerepareerd is zou je de koop ook kunnen laten ontbinden.
Na zoveel reparaties in een korte tijd kan dit.
Laat je dus niet afschepen met een slap verhaal, je TV was duur genoeg en daar mag je wat voor terug verwachten.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Slux schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:42:
Hier nog steeds blij met de OLED's ik loop alleen nog te kloten met het geluid.

Voor de 77C9 heb ik een LG SL10YG met achter speaker maar ik ben er niet echt over te spreken.
Geluid valt tegen
Achter speakers doen het soms niet
HDMI switching werkt niet altijd even lekker, als ik naar muziek heb geluisterd en wil TV kijken dan blijft hij op de verkeerde AV staan.

Laatste weken irriteer ik me er steeds meer aan, dus maar besloten voor de Sonos ARC te gaan.
Speakers zouden beter moeten zijn en hij heeft 1 HDMI ingang waardoor ik hopelijk niet meer loop te kloten met dat HDMI switchen.

zijn er hier mensen die sonos gebruiken met hun LG ?

ik las dat ie geen DTS doen maar dat is toch een beetje end off life aan het raken wat ik las, zijn er nog meer nadelen icm met een LG tv ?
Ben nieuwsgierig naar JBL 9.1 eArc en zowel atmos als dts

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 16:44
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:02:
Doet de C9/CX aan 5.1 audio passthrough richting eARC? Dus als ik HDMI op de tv aansluit, komt dit dan als volwaardig 5.1 signaal (Inclusief DTS-HD / Atmos) aan op de aangesloten receiver/soundbar?
Ben aan het kijken om ook mn receiver te vervangen door een soundbar, met 2 rears en een sub.
Yes, de c9 is voorzien van de eArc...
zie hier https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1559035462

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Ho ho, zo werkt dat niet..
Je TV is nu 3,5 jaar oud zei je?
Dit betekent dat je nog steeds garantie hebt, dit is zeker niet beperkt tot 2 jaar.
Het aanspreekpunt voor garantie is de winkel of webshop, niet LG.
Stel de winkel dus aansprakelijk.
Als deze TV al drie keer gerepareerd is zou je de koop ook kunnen laten ontbinden.
Na zoveel reparaties in een korte tijd kan dit.
Laat je dus niet afschepen met een slap verhaal, je TV was duur genoeg en daar mag je wat voor terug verwachten.
Ja, dat zou ik ook zeggen. Maar als LG nee zegt kun je verder bijzonder weinig. Misschien dat ik de Winkel nog wel bel of anders eens informeer bij mijn rechtsbijstands verzekering.
LG Nederland erkent niets dat LG US gezegd heeft dus die melding op Rtings doet ze niets. De jongen van support meldde mij ook doodleuk dat die panelen voor de NL markt heel ergens anders geproduceerd worden en dat hetzelfde issue hier helemaal niet voor KAN komen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 00:32
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Ja, dat zou ik ook zeggen. Maar als LG nee zegt kun je verder bijzonder weinig. Misschien dat ik de Winkel nog wel bel of anders eens informeer bij mijn rechtsbijstands verzekering.
LG Nederland erkent niets dat LG US gezegd heeft dus die melding op Rtings doet ze niets. De jongen van support meldde mij ook doodleuk dat die panelen voor de NL markt heel ergens anders geproduceerd worden en dat hetzelfde issue hier helemaal niet voor KAN komen.
Ik zou gewoon LG laten vallen en met je winkel contact opnemen en niet eens melden dat LG je afgescheept heeft. Als de winkel je verteld met LG contact op te nemen dan zeg je dat je dat niet wilt want de winkel is je aanspreekpunt en dat zij het voor je moeten oplossen. Afijn, er zijn genoeg topics over garanties/levenstermijnen van TVs :+
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Wat een onzin hebben ze je verteld.
Klopt echt niet panelen komen gewoon uit Korea.
Voor onze markt worden de onderdelen geassembleerd in Polen.
Doet er ook niet toe want je TV moet gewoon goed zijn.
Neem dus contact op met de winkel. Zij moeten garantieclaims afhandelen.
Wil men LG erbij betrekken, prima maar als klant heb je met de fabrikant niets te maken.
Je kunt ook de rechtsbijstandsverzekering vragen maar ik vermoed dat ze ook zullen adviseren eerst met de winkel waar je hem gekocht hebt contact op te nemen.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Basekid schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Ik zou gewoon LG laten vallen en met je winkel contact opnemen en niet eens melden dat LG je afgescheept heeft. Als de winkel je verteld met LG contact op te nemen dan zeg je dat je dat niet wilt want de winkel is je aanspreekpunt en dat zij het voor je moeten oplossen. Afijn, er zijn genoeg topics over garanties/levenstermijnen van TVs :+
HoppyF schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:11:
[...]

Wat een onzin hebben ze je verteld.
Klopt echt niet panelen komen gewoon uit Korea.
Voor onze markt worden de onderdelen geassembleerd in Polen.
Doet er ook niet toe want je TV moet gewoon goed zijn.
Neem dus contact op met de winkel. Zij moeten garantieclaims afhandelen.
Wil men LG erbij betrekken, prima maar als klant heb je met de fabrikant niets te maken.
Je kunt ook de rechtsbijstandsverzekering vragen maar ik vermoed dat ze ook zullen adviseren eerst met de winkel waar je hem gekocht hebt contact op te nemen.
Thanks guys! Dat ga ik zeker proberen.
Al moet iemand eerst het probleem erkennen voordat ze er iets aan gaan doen. Het vervelende is dat ik dus al 650 euro betaals heb ik voor een reparatie. Die LG support kerel zei ook dat hij niet begreep waarom ik er een punt van maak want het probleem is opgelost. Misschien betaalt die support zo veel dat hij 650 euro wisselgeld vindt maar ik voel me toch wel genaaid |:(

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 12:53

Wurtul

simon says.....

MetalSonic schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:38:
[...]

https://www.homecinemamag...-tvs-blijkbaar-toch-niet/

Blijkbaar zijn de CX televisies meer gefocust op andere dingen. Voelt voor mij op zich goed om qua model te gaan voor een recenter jaar. Stiekem hoop ik dat de nieuwere modellen iets minder last hebben van burn in en verder in het algemeen wat minder kinderziektes hebben.

Neemt niet weg dat ik het toch behoorlijk wat vind, zo'n aanschaf van een OLED tv qua waar je allemaal rekening mee kan houden :(
Maar voor zover ik weet maakt dat toch niet uit. De CX heeft een 10 bit paneel. Dus kan geen 12 bit weergeven. Volgens mij geldt hetzelfde voor de C9 serie. Heeft ook een een 10 bit paneel. Dus heb je niets aan HDMI 2.1 48Gbps. Je kunt wel 12 bit input naar de C9 sturen maar C9 kan maar 10 bits weergeven.

Dus als de nieuwe consoles 12 bit kunnen uitsturen zul je dit op een C9 ook niet kunnen gebruiken.

Indien ik het foutief interpreteer hoor ik dat graag.

[ Voor 4% gewijzigd door Wurtul op 08-06-2020 15:17 ]

rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:14:
[...]

[...]

Thanks guys! Dat ga ik zeker proberen.
Al moet iemand eerst het probleem erkennen voordat ze er iets aan gaan doen. Het vervelende is dat ik dus al 650 euro betaals heb ik voor een reparatie. Die LG support kerel zei ook dat hij niet begreep waarom ik er een punt van maak want het probleem is opgelost. Misschien betaalt die support zo veel dat hij 650 euro wisselgeld vindt maar ik voel me toch wel genaaid |:(
€650 is ook nog eens erg veel geld voor alleen een paneel vervangen.
Gaat om een 55 inch toch?
Dat is de helft van de nieuwwaarde van een C9 die ook nog eens van een latere generatie is.
Is er iemand van LG support bij geweest om te repareren of CE repair?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Ben nieuwsgierig naar JBL 9.1 eArc en zowel atmos als dts
Kwam ook voorbij in mijn zoektocht maar afneembare speakers die je moet opladen is niks voor mij.
Sonos mist alleen DTS en dat zie je toch steeds minder.
Wurtul schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Maar voor zover ik weet maakt dat toch niet uit. De CX heeft een 10 bit paneel. Dus kan geen 12 bit weergeven. Volgens mij geldt hetzelfde voor de C9 serie. Heeft ook een een 10 bit paneel. Dus heb je niets aan HDMI 2.1 48Gbps. Je kunt wel 12 bit input naar de C9 sturen maar C9 kan maar 10 bits weergeven.

Dus als de nieuwe consoles 12 bit kunnen uitsturen zul je dit op een C9 ook niet kunnen gebruiken.

Indien ik het foutief interpreteer hoor ik dat graag.
Ja zowel de C9 als CX hebben 10 bits panelen.
Echter de C9 kan de genoemde 12 bits signalen wel verwerken en de CX niet.
Als nieuwe consoles dus 12 bits uitsturen is dit geen probleem voor de C9 ook al zie je “maar” 10 bits.
Slux schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Kwam ook voorbij in mijn zoektocht maar afneembare speakers die je moet opladen is niks voor mij.
Sonos mist alleen DTS en dat zie je toch steeds minder.
Sonos zegt zelf DTS niet te ondersteunen.
Beetje gemiste kans voor een soundbar van €900.
Voor de rest lijkt het wel een goede soundbar te zijn de ARC.
https://support.sonos.com/s/article/1920?language=nl_NL

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Slux schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:42:

zijn er hier mensen die sonos gebruiken met hun LG ?

ik las dat ie geen DTS doen maar dat is toch een beetje end off life aan het raken wat ik las, zijn er nog meer nadelen icm met een LG tv ?
Ik heb hier de LG 65B6 i.c.m. een Sonos Beam en die werken vlekkeloos met elkaar. De Sonos is aangesloten op de Arc aansluiting. Ik kan de Sonos apart bedienen voor muziek en op het moment dat ik de TV aan zet schakelt hij automatisch over naar geluid van de TV. DTS is wel een gemis hoor. Ik kom van een 5.1 KEF set met Onkyo reciever, dus heb wel ingeleverd voor wat betreft geluidskwaliteit. Daar komt wel een hoop gebruiksgemak voor terug. Ik ga waarschijnlijk wel uitbreiden op de den duur naar 2.1 en misschien wel 5.1

Toevallig net het hele spul een week hangen! :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZn9Sn-xI5mlpzpkFDNK6xzHsvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIMQAajvy14YuyS9rlgD3HD8.jpg?f=fotoalbum_large

• rajackar

rajackar

Blood Minister

HoppyF schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:34:
[...]

€650 is ook nog eens erg veel geld voor alleen een paneel vervangen.
Gaat om een 55 inch toch?
Dat is de helft van de nieuwwaarde van een C9 die ook nog eens van een latere generatie is.
Is er iemand van LG support bij geweest om te repareren of CE repair?
Ja, dat vond ik ook maar het alternatief is een nieuw toestel kopen dat nog een stapje duurder is.
Er is iemand van CE geweest. Die vond het vierkant ook raar maar kennelijk wist ie ook niets van een bestaand probleem.

rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Ja, dat vond ik ook maar het alternatief is een nieuw toestel kopen dat nog een stapje duurder is.
Er is iemand van CE geweest. Die vond het vierkant ook raar maar kennelijk wist ie ook niets van een bestaand probleem.
Punt is dat een TV van drie en half jaar oud nog niet versleten hoort te zijn.
CE repair is de uitvoerende partij en repareert alleen maar in opdracht van.
Voor hun maakt het dus niet uit wie de betalende partij is.
Ze horen bekende defecten wel te kennen want de monteurs doen niet anders dan repareren.
Niet alleen LG overigens maar ook andere merken.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 20:38
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
[Afbeelding]
Ik ben deze week aan mijn derde paneel in 3,5 jaar begonnen voor mijn B6V.
Na iets meer dan twee jaar hat ik wat kleine burn in plekken op mijn paneel. Buiten de garantie door LG vervangen en ik hoefde alleen arbeidskosten te betalen.
Helaas had ik op dit paneel na iets meer dan een jaar enorme burn in. Ik probeer echt zo voorzichtige mogelijk te zijn en het rare is dat het me opviel na een panel clear cycle. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar mee te maken heeft maar de plek is heel duidelijk te zien bij ieder beeld waar een beetje rode of groene kleur in zit en ik zie het steeds tijdens gamen en film / serie kijken.
Nu voor 650 euro weer laten repareren en ik heb weer een nieuw paneel.
Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat burn-in wel degelijk een probleem is bij OLED.
Het is absoluut de beste beeld kwaliteit maar ik ga me toch afvragen of ik weer OLED voor mijn volgende TV.

[edit]

Ik lees nu de andere reacties hierover pas. Zo maar eens met LG support bellen.
Dit heb ik dus ook, maar heeft niks met burn in the maken lijkt mij. Ik heb het aan de rechterkant. Er is geen enkel programma met statisch beeld wat bij mij zo een vlak zou genereren. Lijkt meer op dat de leds in zones worden geplaatst en dat de veroudering van de rode organische led bij een vlak hoger is dan de rest. Normaal verouderd elke Oled, maar de software met o.a. pixelrefresh moet dat corrigeren gedurende levensduur. Ik kan alleen maar bedenken dat in zo vlak de leds dus afwijkend verouderen en niet gecorrigeerd worden. Maar ja zoals ik al postte LG kent het probleem, maar wilt buiten de garantie periode maar 50% van hun kosten voor eigen rekening nemen.

Jammere is dat ik de Oled echt mooi vind en Qled voor mij geen alternatief is. Dan wordt het dus een loterij...

• Slux
  • Niet online
BaZZeHH schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Ik heb hier de LG 65B6 i.c.m. een Sonos Beam en die werken vlekkeloos met elkaar. De Sonos is aangesloten op de Arc aansluiting. Ik kan de Sonos apart bedienen voor muziek en op het moment dat ik de TV aan zet schakelt hij automatisch over naar geluid van de TV. DTS is wel een gemis hoor. Ik kom van een 5.1 KEF set met Onkyo reciever, dus heb wel ingeleverd voor wat betreft geluidskwaliteit. Daar komt wel een hoop gebruiksgemak voor terug. Ik ga waarschijnlijk wel uitbreiden op de den duur naar 2.1 en misschien wel 5.1

[Afbeelding]
Dat zie er heel netjes uit d:)b

ik heb net de arc met 2 losse one's en een sub besteld, als het goed is komt het woensdag binnen.
Zie jij nog veel DTS voorbij komen ? ik zie juist meer TrueHD, dolby atmos e.d. hebben ze op netflix nog DTS ?

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:54
BaZZeHH schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:49:
[...]

[Afbeelding]
Hoe heb jij die kabels zo mega netjes weggewerkt? Lijkt mij een stenen muur toch?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:38
Jasper 99 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Hoe heb jij die kabels zo mega netjes weggewerkt? Lijkt mij een stenen muur toch?
(beton) frezen, uithakken, luchtpijp erin, afsmeren, stucen en voila :)

of: photoshop :P

Hoe zachter je muur, hoe makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 08-06-2020 16:31 ]

PSN: Sluuz

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Sluuz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Wat enorm veel werk, ik hou het maar bij kabels. Het ziet er wel zeer strak uit!

• Slux
  • Niet online
PK-1990 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Wat enorm veel werk, ik hou het maar bij kabels. Het ziet er wel zeer strak uit!
Om het achteraf te doen geeft het een hoop rommel maar als je de boel toch gaat stuken is het zo gedaan.

Ik vond zelf het gat in de kast boren voor de center speaker het meest en pijnlijkste werk :P

[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 08-06-2020 16:52 ]

• CyBeRSPiN
Slux schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:51:
[...]

Om het achteraf te doen geeft het een hoop rommel maar als je de boel toch gaat stuken is het zo gedaan.

Ik vond zelf het gat in de kast boren voor de center speaker het meeste en pijnlijkste werk :P
Ik heb dat 6 jaar terug gedaan met de verbouwing. Achteraf had ik de doorvoer nog breder en dieper moeten maken zodat er een complete 230V stekker doorheen past, maar ja dan zit je al bijna in de spouw in mijn geval :P

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

@Slux DTS is beslist niet dood.
Lees dit stuk uit 2015.
https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

Copyright and left by SED...

• mucuracat
CyBeRSPiN schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb dat 6 jaar terug gedaan met de verbouwing. Achteraf had ik de doorvoer nog breder en dieper moeten maken zodat er een complete 230V stekker doorheen past, maar ja dan zit je al bijna in de spouw in mijn geval :P
idem :)

Maar had gelijk stroom bij gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtMWXgQFvDdeHgRUarjg0cjqrxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nPMVqns1ztHR69XfOf7k962C.png?f=user_large

Tv niet opgehangen, maar geen kabels door 'zweefende' meubel.
links nog doos tv .. rechts bij het raam, oude tv..
foto voor opruimen doos en oude tv :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlKJAFGOn-Cm6oxK5-YCaabuwJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pz31HIHhFZa5zfn0zU2iZzRM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 08-06-2020 17:04 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoek maar eens op 'sleuvenfrees' of 'muurfrees'. Als je toch aan het renoveren bent is het de moeite waard om meteen een goot in je muur weg te werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CyBeRSPiN
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 is het betere topic voor die discussie, zitten echt pareltjes bij :)

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Slux schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Dat zie er heel netjes uit d:)b

ik heb net de arc met 2 losse one's en een sub besteld, als het goed is komt het woensdag binnen.
Zie jij nog veel DTS voorbij komen ? ik zie juist meer TrueHD, dolby atmos e.d. hebben ze op netflix nog DTS ?
Thanks! Erg blij mee ook!

Nee Netflix heeft Dolby surround/Atmos. DTS TrueHD kom ik nog wel met films tegen. Maar ik merk dat ik op audio vlak wat minder veeleisend ben geworden.
Sluuz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Deze volgorde inderdaad. :) Mijn muur was van prefab beton, dus dat was eerst inzagen en daarna er met de kangoo uithakken.. Het voordeel van een nieuwbouw woning is dat je op voorhand kan sturen op de plek van je elektra puynten. Vervolgens half ronde pvc pijp erin en de boel afsmeren. 230V zat ik ook mee. één losse kabel gehaald bij de gamma en achter de tv ligt de stroomaansluiting.

Sorry voor de offtopic.. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcoSXcrGOk_YHBk_BDWUGzg4jsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpkDPBAOtCEIeTzjY8alcmSZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door BaZZeHH op 08-06-2020 17:33 ]

De afstandsbediening is goed, het deels kunnen programmeren op de aangesloten apparaten is echt een pre. Maar ik vind de afgeplatte banaanvorm ook matig. Bij het neerleggen rolt ie ook sneller om of wiebelt ie. Soms vind ik de aanwijzer handig, maar regelmatig is het in menu's toch handiger om gewoon pijltjestoetsen + ok te gebruiken zonder te moeten mikken. Ook irri is dat de pointer nogal eens op komt als ie op de bank ligt omdat hij dan een beweging van iemand op de bank detecteert.

Ook is het jammer dat de GUIDE button niet kan worden toegewezen aan je tv-box maar altijd aan de interne antenne blijft zitten, die ook nog eens altijd actief blijft als ingang. Zo vaak als ik niet per ongeluk op de GUIDE knop gedrukt heb en dan naar een scherm met lege gids van de antenne zit te staren... ;(

Verder mis ik dedicated FF/REW toetsen, die horen er echt op ipv die lelijke reclamebuttons voor streamingdiensten (die hoogstens als extra). Tot slot is de exit toets ook vervallen en moet je het alleen doen met die ene revert/back/return button.

Al met al valt is de afstandsbediening dus leuk maar het allemaal toch weer nét niet, er dus nog best wat te verbeteren. :)

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
Cap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:44:
De afstandsbediening is goed, het deels kunnen programmeren op de aangesloten apparaten is echt een pre. Maar ik vind de afgeplatte banaanvorm ook matig. Bij het neerleggen rolt ie ook sneller om of wiebelt ie. Soms vind ik de aanwijzer handig, maar regelmatig is het in menu's toch handiger om gewoon pijltjestoetsen + ok te gebruiken zonder te moeten mikken. Ook irri is dat de pointer nogal eens op komt als ie op de bank ligt omdat hij dan een beweging van iemand op de bank detecteert.

Ook is het jammer dat de GUIDE button niet kan worden toegewezen aan je tv-box maar altijd aan de interne antenne blijft zitten, die ook nog eens altijd actief blijft als ingang. Zo vaak als ik niet per ongeluk op de GUIDE knop gedrukt heb en dan naar een scherm met lege gids van de antenne zit te staren... ;(

Verder mis ik dedicated FF/REW toetsen, die horen er echt op ipv die lelijke reclamebuttons voor streamingdiensten (die hoogstens als extra). Tot slot is de exit toets ook vervallen en moet je het alleen doen met die ene revert/back/return button.

Al met al valt is de afstandsbediening dus leuk maar het allemaal toch weer nét niet, er dus nog best wat te verbeteren. :)
Dan kan je het beste ook aan die AB die ik eerder gelinkt had. Heeft ook de ff/rew knoppen. :)
SantinoNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor je reactie @Cap !

Die LCD was 48 inch, dus wel een verschilletje inderdaad. Maar toch, ik durf het bijna niet te zeggen, voetbal kijken op die tv was een stuk fijner. Ik lever voor voetbal graag een beetje beeldkwaliteit in als daarmee het beeld maar vloeiend loopt.

Gisteren weer een voetbalwedstrijd gekeken en ik merk dat ik me gewoon vreselijk stoor aan die lichte vertraging. Het lijkt soms echt alsof ik naar een herhaling in slow motion kijk. Sport is eigenlijk het enige waarvoor ik een tv abonnement heb en voetbal kijken is redelijk essentieel in mijn leven. Hoe geweldig deze tv ook is, ik twijfel toch sterk om hem terug te brengen of om te ruilen (als dat überhaupt nog kan).
Motion(resolutie) is beter op een plasma, dat het beter zou zijn op een LCD uit 2012 verbaast me. En over wat jij noemt "vertraging": er is bij OLED juist heel weinig vertraging (anders dan evt vertraging tussen beeld en geluid, dat is een ander issue maar doel jij niet op).

Vertraging is wat mij betreft onder te verdelen in:
- het beeld loopt achter op een andere referentie (bijv geluid, of realtime als je dat tegelijk ziet met het beeld, maar dat zal wel niet bij voetbal. :P)
- het beeld is echt vertraagd, maar dat betekent dat slow motion aan staat en de wedstrijd (veel) langer duurt. :P Zal ook wel niet.
- de inputlag. Deze is bij de LG OLED ongeëvenaard laag, daar komt je LCD bij lange na niet in de buurt. M.n. belangrijk voor gamen.

Is er nog een andere definitie van vertraging die ik vergeten ben?

Je ziet dus iets anders dan vertraging maar dat is lastig te omschrijven. Je ervaart de beweging wsch als niet natuurlijk. Ik moet zeggen: de beweging op tv IS ook niet helemaal natuurlijk, welke tv je ook hebt. Het is deels ook echt gewenning.
SantinoNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Lastig dit zeg. Voor zo'n flinke uitgave wil ik toch wel een nagenoeg perfecte tv hebben eigenlijk :P
Dan moet ik je teleurstellen. De (nagenoeg) perfecte tv ga je niet vinden voor 1000 euro, en ook niet voor 10.000 euro. Er is altijd wel wat. ;)
[...]

Valt wel mee hoor: ff hakken, vullen, drogen, nog beetje vullen en bijschuren, rollertje verf eroverheen en klaar. Totale tijd een paar uurtjes.
Incolumis schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:53:
Weet iemand wat de bitrates zijn van KPN glasvezel via het tv-kastje en via de TV app?
Als dit hetzelfde blijkt te zijn kan ik net zo goed het tv-kastje weg halen.
Ik zou vooral de beeldkwaliteit zelf vergelijken, ongeacht de al dan niet vermelde bitrate. Mijn ervaring is dat bij de interne tv apps de motion slechter is dan bij een extern kastje. YMMV. Maar zelf vergelijken, voetbal of andere beelden met horizontale panning shots is een leuk criterium.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 08-06-2020 18:11 ]

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 17:55
Cap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:58:
[...]

Motion(resolutie) is beter op een plasma, dat het beter zou zijn op een LCD uit 2012 verbaast me. En over wat jij noemt "vertraging": er is bij OLED juist heel weinig vertraging (anders dan evt vertraging tussen beeld en geluid, dat is een ander issue maar doel jij niet op).

Vertraging is wat mij betreft onder te verdelen in:
- het beeld loopt achter op een andere referentie (bijv geluid, of realtime als je dat tegelijk ziet met het beeld, maar dat zal wel niet bij voetbal. :P)
- het beeld is echt vertraagd, maar dat betekent dat slow motion aan staat en de wedstrijd (veel) langer duurt. :P Zal ook wel niet.
- de inputlag. Deze is bij de LG OLED ongeëvenaard laag, daar komt je LCD bij lange na niet in de buurt. M.n. belangrijk voor gamen.

Is er nog een andere definitie van vertraging die ik vergeten ben?

Je ziet dus iets anders dan vertraging maar dat is lastig te omschrijven. Je ervaart de beweging wsch als niet natuurlijk. Ik moet zeggen: de beweging op tv IS ook niet helemaal natuurlijk, welke tv je ook hebt. Het is deels ook echt gewenning.
Ik heb het probleem gevonden en opgelost @Cap! 8)

Het zat 'm in de instellingen van het KPN kastje. Het kiezen van de resolutie stond daar op automatisch, wat volgens mij gebruikelijk is, maar goed. Ik heb 'm op 1080@50hz gezet en nu is het tv beeld prima. Voetbal en andere zenders lopen vloeiend!

Blijkbaar koos het KPN kastje op de stand automatisch voor een hogere resolutie, wat natuurlijk gek is want er zijn amper zenders die UHD uitzenden. Ik kan een aantal UHD opties kiezen (25, 30, 50 en 60hz) als ik die handmatig selecteer heb ik het haperende beeld.

Pfff, dit is wel een kleine opluchting hoor. Ik had al helemaal geen zin in al die moeite om de tv te gaan ruilen enzo. Ik kan nu eindelijk met een gerust hart gaan genieten van de TV. :P

Weet jij trouwens waarom ik bepaalde beeldmodes (zoals ECO en Bright/Dark room) alleen kan selecteren wanneer ik content van een HDD afspeel? Als ik gewoon tv kijk heb ik veel minder keuzes. Heeft dat te maken met de kwaliteit van de content?
Cap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:58:

Dan moet ik je teleurstellen. De (nagenoeg) perfecte tv ga je niet vinden voor 1000 euro, en ook niet voor 10.000 euro. Er is altijd wel wat. ;)
Haha, dit was ook geen serieuze opmerking.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Bacspin schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Euhm, misschien iets meer tweakers.avsforum en Vincent Teoh kijken ipv Quantum op YouTube...

Echte HDMI 2.1 bestaat niet, alle snelheiden boven de 18Gbps zijn 2.1. En de nieuwe modellen zijn er al sinds april...

@Koning-Admiraal Ik bedoelde ook dat het actuele model dat in oktober/november de laagste prijs heeft... en dat was vorig jaar de C9, dit jaar de CX
Dacht dat je het over de C9 had.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

SantinoNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 21:10:
[...]

Weet jij trouwens waarom ik bepaalde beeldmodes (zoals ECO en Bright/Dark room) alleen kan selecteren wanneer ik content van een HDD afspeel? Als ik gewoon tv kijk heb ik veel minder keuzes. Heeft dat te maken met de kwaliteit van de content?
Nee die vat ik niet. Als je kijkt naar een HDMI aangesloten apparaat horen ECO / ISF dark / light modes beschikbaar te zijn als je in 1080p res kijkt. Had je je box niet toevallig nog in 4k stand oid?

Controleer de resolutie eens? "..." toets en dan in het menu dat verschijnt de (onderste) INFO button.
Cap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Nee die vat ik niet. Als je kijkt naar een HDMI aangesloten apparaat horen ECO / ISF dark / light modes beschikbaar te zijn als je in 1080p res kijkt. Had je je box niet toevallig nog in 4k stand oid?

Controleer de resolutie eens? "..." toets en dan in het menu dat verschijnt de (onderste) INFO button.
Ik heb even teruggelezen maar @SantinoNL heeft de beruchte KPN 4K box (Arris VIP 5202).
Die box zal een gewone HD uitzending wel zelf upscalen naar 4K.
Geen idee of dit wel zo soepel gaat.
De gewone profielen op de TV zouden wel beschikbaar moeten zijn.

• Jasper 99
Ok! Net een 65OLEDGX binnen maar ik zit met het volgende:

Als ik hem in filmmaker mode zet en bv op een forum zit of iets anders met redelijk wat wit, dan wordt het scherm opeens heel dof... je ziet dan echt de helderheid omlaag gaan. Als ik in game modus zit of dergelijke gebeurt dit niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat in filmmode ook de helderheid of wat het dan ook is, maximaal blijft?

Geen zin om elke keer te moeten schakelen tussen modi, liever een universele die werkt voor en de pc (games browsen) en films kijken op de pc

Tips?

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
hardware-lover schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Herkenbaar. Heeft vrijwel zeker alleen iets met de HDMI kabel te maken, ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Andere kabel, opgelost.
Thanks voor de tip (ook van @Majesty .

Uiteindelijk was het niet de HDMI kabel en had er zelfs 4 in totaal geprobeerd. Het was een factory reset van de Mi Box S die het probleem met de roze kleur verhielp!

Nu ben ik erachter gekomen dat de Mi Box S geen DTS HD passthrough heeft in Kodi. Ik ga even kijken of de TV wél DTS HD doorgeeft door hem aan de interne mediaspeler te hangen.

Iemand die dit toevallig werkende heeft met een Nvidea Shield? Het gaat met om het HD gedeelte van DTS.

Weer komen we een stapje dichterbij om de TV helemaal naar smaak en wens in te richten _/-\o_

Probleem met LG Thinq app is ook opgelost. Log niet in met je gmail account, dan word je vrij snel uitgelogd. Maak een andere account aan (e.g. Hotmail) en je hoeft niet telkens op de tv in te loggen om de wasjes te zien van je wasmachine (voor degene die het interesseert).

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Voor de mensen met een HDMI 2.1 oled, Club 3D zal deze maand de CAC-1085: DP1.4 naar HDMI2.1 adapter uitbrengen. pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23eZ6GjCXe_YC7QYG5bN6FkMYuY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K3E5WqNTXxbizL2DOkxSLS0H.png?f=user_large

• Noll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 14:33

Noll

YT/NollPlays

Hopelijk kan iemand van jullie me hiermee helpen (als het überhaupt mogelijk is op dit moment).

Ik heb vorige week een nieuwe LG OLED65CX mogen ophalen en wil deze graag koppelen met mijn Sonos PlayBar. Het probleem is echter dat het me niet lukt om de PlayBar te bedienen met de LG Magic Remote als de TV aan staat.

Dit heb ik al geprobeerd: https://support.sonos.com/s/article/3479?language=en_US, evenals soortgelijke video's die het voornamelijk hebben over de C9 of ouder.

De afstandsbediening lijkt dus RF te gebruiken i.p.v. IR als de TV aan staat en het wil me met geen mogelijkheid lukken om dit aan te passen. Ik heb bij het menu van apparaatverbindingen al alle mogelijke merken/combinatie geprobeerd, maar geen lijkt te werken.

Alle tips/ideeën zijn welkom. En nee, een Sonos Arc is voorlopig geen optie, vanwege de recente aanschaf.. :)

Gaming rig: Ryzen 5900x | RTX 5070ti
Work: Mac Studio M1 Max
Mobile: MacBook Pro 14" M2 Pro
Camera: Sony α6700 + Sigma 18-50mm ƒ2.8 + NiSi 9mm ƒ2.8 + Sigma 16mm/56mm ƒ1.4 + Tamron 18-300mm

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-11 09:16
ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:12:
Voor de mensen met een HDMI 2.1 oled, Club 3D zal deze maand de CAC-1085: DP1.4 naar HDMI2.1 adapter uitbrengen. pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.4 to 4K120HZ HDR Active Adapter

[Afbeelding]
Ik had hem ook al bij Aces direct zien staan inderdaad, dit is ideaal! Moet wel zeggen dat ik hem redelijk aan de prijs vind. Ben benieuwd hoe m'n Denon op dit ding gaat reageren met TrueHD/Atmos

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Hier is de knoop doorgehakt en het budget opgerekt, het 55B9 geworden. Ik weet dat de C9 iets beter is maar het budget was al zeer opgerekt.

Ik kan niet wachten, hoe is hier de ervaring met de out of the box calibratie van de B9?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 19:55
menzo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:31:
Hier is de knoop doorgehakt en het budget opgerekt, het 55B9 geworden. Ik weet dat de C9 iets beter is maar het budget was al zeer opgerekt.

Ik kan niet wachten, hoe is hier de ervaring met de out of the box calibratie van de B9?
Niet iets

• Justevo
menzo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:31:

Wat heb je voor de B9 betaald dan als ik vragen mag?

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
Justevo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:04:
[...]
Wat heb je voor de B9 betaald dan als ik vragen mag?
1080 met gratis verzenden en 5 jaar garantie.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 17:26

GekkeR

key = key

Jasper 99 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:01:

Als ik hem in filmmaker mode zet en bv op een forum zit of iets anders met redelijk wat wit, dan wordt het scherm opeens heel dof... je ziet dan echt de helderheid omlaag gaan. Als ik in game modus zit of dergelijke gebeurt dit niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat in filmmode ook de helderheid of wat het dan ook is, maximaal blijft?

Geen zin om elke keer te moeten schakelen tussen modi, liever een universele die werkt voor en de pc (games browsen) en films kijken op de pc

Tips?
Niet toevallig energy saver mode aan staan?
Die moest ik zelf ook uitzetten.

Voor mijn probleem (geur TV) toch maar even contact opgenomen.
Misschien is het weg met een maand maar ik heb gewoon geen zin om in de stank te zitten tot die tijd.
Volgens mij ook een probleem die vrijwel niet voorkomt dus gewoon wat pech.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Jasper 99
GekkeR schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:29:
[...]

Niet toevallig energy saver mode aan staan?
Die moest ik zelf ook uitzetten.

Voor mijn probleem (geur TV) toch maar even contact opgenomen.
Misschien is het weg met een maand maar ik heb gewoon geen zin om in de stank te zitten tot die tijd.
Volgens mij ook een probleem die vrijwel niet voorkomt dus gewoon wat pech.
Nee energy saver gelijk uitgezet:

Jouw probleem is een bekende trouwens:

P: Some TVs have a funny smell that seems to be coming from the speakers in the back. It seems to be like some kind hot or burning chemical or plastic smell. The smell comes immediately after setting it up. All the front+back protection films are removed.
A: The smell is prevalent on 55" units and less on 65/77 units. It is not the usual "new plastic smell" - it is more "caustic" than that. Possibly from the PSU, some owners contacted LG and LG sent a technician to replace the PSU board. Some owners managed to get the whole TV replaced.

https://www.avsforum.com/...ts-1-6-no-price-talk.html

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 17:26

GekkeR

key = key

Jasper 99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Nee energy saver gelijk uitgezet:

Jouw probleem is een bekende trouwens:

P: Some TVs have a funny smell that seems to be coming from the speakers in the back. It seems to be like some kind hot or burning chemical or plastic smell. The smell comes immediately after setting it up. All the front+back protection films are removed.
A: The smell is prevalent on 55" units and less on 65/77 units. It is not the usual "new plastic smell" - it is more "caustic" than that. Possibly from the PSU, some owners contacted LG and LG sent a technician to replace the PSU board. Some owners managed to get the whole TV replaced.

Ik had het gelezen, het is ook wat lastig want wanneer is het immers "teveel".
En het voelt ook zo stom om ze te bellen als mogelijk een week later er geen issue is.
Al mijn vorige schermen hadden dit probleem echter niet en als hij op de slaapkamer had gehangen dan had ik echt een probleem gehad haha.
Gister was het ergst, deze ochtend lijkt echter mee te vallen.
Je wil mensen ook niet onnodig met werk opzadelen.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Plus je zit ook nog met het paneel. Als je nu tevreden bent over (de uniformiteit van) het paneel dan wil je eigenlijk geen nieuwe tv, kans is dat je straks met een beeldtechnisch slechter exemplaar zit. Ik acht de kans toch flink dat het bij gebruik snel afneemt: de PSU warmt natuurlijk op en dat versnelt het verdampingsproces hopelijk flink. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 09-06-2020 13:02 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JDL15 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:00:
[...]
Thanks voor de tip (ook van @Majesty .

Uiteindelijk was het niet de HDMI kabel en had er zelfs 4 in totaal geprobeerd. Het was een factory reset van de Mi Box S die het probleem met de roze kleur verhielp!

Nu ben ik erachter gekomen dat de Mi Box S geen DTS HD passthrough heeft in Kodi. Ik ga even kijken of de TV wél DTS HD doorgeeft door hem aan de interne mediaspeler te hangen.

Iemand die dit toevallig werkende heeft met een Nvidea Shield? Het gaat met om het HD gedeelte van DTS.

[knip]
Ah, factory reset (na OS update), zou eigenlijk een standaard actie moeten zijn op de Mi Box S, dat voorkomt een hoop ongenoegen ja ;)

In Kodi niet nee, met VLC wel meen ik me te herinneren, maar Kodi is (vind ik), stukken prettiger bij gebruik dus doen we het daar "maar" met DD(+) en DTS.

De Shield (2019 Pro), laat alles aan HD audio streams zien (als selectie), en horen d:)b

Testing, one, two ...

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 10:27
Iemand een idee hoe je de bitrate van de Netflixapp op een C8 kan meten? Vermoedt dat 4K nog steeds met lagere bitrate (en dus lagere kwaliteit) wordt afgespeeld bij mij (Duitsland). Zag er net zo uit als FHD.

www.flickr.com/malvlex

GekkeR schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Ik had het gelezen, het is ook wat lastig want wanneer is het immers "teveel".
En het voelt ook zo stom om ze te bellen als mogelijk een week later er geen issue is.
Al mijn vorige schermen hadden dit probleem echter niet en als hij op de slaapkamer had gehangen dan had ik echt een probleem gehad haha.
Gister was het ergst, deze ochtend lijkt echter mee te vallen.
Je wil mensen ook niet onnodig met werk opzadelen.
Ik heb met mijn 55C9 totaal niets aan vreemde luchtjes opgemerkt.
Ook niet iets wat lijkt op de geur van een “nieuwe auto” of plastic achtige geur.
Gezien de grote aantallen welke er verkocht zijn zou dit toch meer klachten moeten opleveren.
Ik heb er nog weinig over gehoord.
Misschien een paar dagen aankijken of de geur afneemt.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-11 07:44
Malfoi schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:05:
Iemand een idee hoe je de bitrate van de Netflixapp op een C8 kan meten? Vermoedt dat 4K nog steeds met lagere bitrate (en dus lagere kwaliteit) wordt afgespeeld bij mij (Duitsland). Zag er net zo uit als FHD.
Ik weet niet of de C8 hetzelfde is als C9, maar bij C9 is ... op de afstandsbediening en dan INFO aanklikken :)
Malfoi schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:05:
Afstandsbediening knop ... kort indrukken, daarna INFO.

• CyBeRSPiN
Net even met LG gebeld over de OLED65GX6LA, deze kan superstrak tegen de muur, maar de 230V stroomkabel met dikke stekker zit vast in de tv en past niet door de kabelgoot die ik in de muur heb weggewerkt.
Je kunt daar dus vrij makkelijk zelf een eigen stekker aan zetten, maar je verliest daarmee de complete garantie op de tv.. heel erg balen..
Nu in dubio of ik deze zou moeten kopen of niet..

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-06-2020 13:24 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03

Tips?
Filmaker mode is 100 nits daar word de film op gemaakt, dat klopt dat je dat niet kan verzetten.
Dat zou ook niet de bedoeling zijn.
Cinema vind ik zelf het mooiste.

• Malfoi
JDL15 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Ik weet niet of de C8 hetzelfde is als C9, maar bij C9 is ... op de afstandsbediening en dan INFO aanklikken :)
HoppyF schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Afstandsbediening knop ... kort indrukken, daarna INFO.
Ehh, de afstandbedieningknop? Welke knop?

Edit: oké even gegoogled, die "..." knop heb ik niet. Daar zit een andere knop, idd in de vorm van een afstandsbediening maar die doet niks. Ben nu even de LG TV app aan het downloaden, schijnt wel te kunnen daarmee.

[ Voor 20% gewijzigd door Malfoi op 09-06-2020 13:34 ]

www.flickr.com/malvlex

• Fraggert
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zit er zo'n actieve daglicht sensor op ofzo? die reageert op ambient licht en juist met een wit beeld heel zichtbaar de boel bijregelt en dus je helderheid omhoog of naar beneden gooit?

ik heb een andere TV maar (sony LCD) maar ik heb dat meteen uitgezet. Zeer vervelende functie.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:40
met de 3 puntjes

Edit: Die je dus niet hebt

[ Voor 49% gewijzigd door emiel74 op 09-06-2020 13:35 ]

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

GG85

.......

ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:12:

[Afbeelding]
Dit is top aangezien er nog geen nVidia/AMD GPU's zijn met HDMI2.1 outputs maar ze allemaal wel DP1.4 hebben.

• Malfoi
emiel74 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:35:
met de 3 puntjes

Edit: Die je dus niet hebt
Die heb ik dus niet. Enfin, nu heb ik het op de één of andere manier voor elkaar gekregen via de app. Maar ik nu krijg ik het niet meer weg. :')

Overigens 11,44Mbps/210. Lijkt dus gewoon in orde.

www.flickr.com/malvlex

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:39
Malfoi schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:38:
[...]

Die heb ik dus niet. Enfin, nu heb ik het op de één of andere manier voor elkaar gekregen via de app. Maar ik nu krijg ik het niet meer weg. :')

Overigens 11,44Mbps/210. Lijkt dus gewoon in orde.
Ik heb ook gewoon weer 2160 en een bitrate van gemiddeld 15Mbps
Om het weg te krijgen kan je op de TV remote app wederom een keer op i drukken.
Malfoi schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:30:
[...]

[...]

Ehh, de afstandbedieningknop? Welke knop?

Edit: oké even gegoogled, die "..." knop heb ik niet. Daar zit een andere knop, idd in de vorm van een afstandsbediening maar die doet niks. Ben nu even de LG TV app aan het downloaden, schijnt wel te kunnen daarmee.
Je hebt het al gevonden zie ik.
De afstandsbediening van de C8 is ietsje anders.
De ... knop bij een C9 zit onder de cijfertoets 9 en naast de 0.
Met de app kun je de info ook zien.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:23:
Net even met LG gebeld over de OLED65GX6LA, deze kan superstrak tegen de muur, maar de 230V stroomkabel met dikke stekker zit vast in de tv en past niet door de kabelgoot die ik in de muur heb weggewerkt.
Je kunt daar dus vrij makkelijk zelf een eigen stekker aan zetten, maar je verliest daarmee de complete garantie op de tv.. heel erg balen..
Nu in dubio of ik deze zou moeten kopen of niet..
Hoezo verlies je je garantie?
Het gaat maar om een stekker hè?
De C8/C9 hebben ook allemaal een kort netsnoer maar deze is met wat moeite wel te vervangen.
De GX is iets anders dus het kan zijn dat deze wel afwijkt.

• CyBeRSPiN
HoppyF schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Hoezo verlies je je garantie?
Het gaat maar om een stekker hè?
De C8/C9 hebben ook allemaal een kort netsnoer maar deze is met wat moeite wel te vervangen.
De GX is iets anders dus het kan zijn dat deze wel afwijkt.
Tja, hij had het nog even nagevraagd, maar zelf een andere stekker erop had toch echt gevolgen voor de garantie van het geheel (want belangrijk onderdeel van de stroomvoorziening). En gezien alle ellende die ik hier voorbij heb zien komen die vaak netjes via garantie is opgelost is dat dan wel zeer vervelend..
Ja van sommige modellen heb ik al foto's gezien hoe de stekker in de behuizing zit, dan kun je er zelf een vervangende kabel op een nette manier aan vast maken en wisselen als er een monteur op bezoek komt..

Iemand met een GX die zou willen checken of je bij de interne connector van de 230V kabel kunt komen zodat je die kan vervangen? En als het nu een platte eurostekker was dan had ik nog wel hoop dat ie door de goot kan.. Maar het is een haakse ronde stekker.. :F

En anders de gok maar nemen en mocht ie retour moeten ivm garantie dan maar met de eigen stekker en dan maar zien hoe kinderachtig ze gaan doen als de fout duidelijk in het paneel zit..

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-06-2020 14:18 ]

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:03:
[...]

Tja, hij had het nog even nagevraagd, maar zelf een andere stekker erop had toch echt gevolgen voor de garantie van het geheel (want belangrijk onderdeel van de stroomvoorziening). En gezien alle ellende die ik hier voorbij heb zien komen die vaak netjes via garantie is opgelost is dat dan wel zeer vervelend..
Ja van sommige modellen heb ik al foto's gezien hoe de stekker in de behuizing zit, dan kun je er zelf een vervangende kabel op een nette manier aan vast maken en wisselen als er een monteur op bezoek komt..

Iemand met een GX die zou willen checken of je bij de interne connector van de 230V kabel kunt komen zodat je die kan vervangen? En als het nu een platte eurostekker was dan had ik nog wel hoop dat ie door de goot kan.. Maar het is een haakse ronde stekker.. :F
Je kunt ook gewoon de kabel oprollen achter je TV, wegwerken en een verlengsnoer door je goot heen.

• CyBeRSPiN
Majesty schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Je kunt ook gewoon de kabel oprollen achter je TV, wegwerken en een verlengsnoer door je goot heen.
Nee dat gaat niet, er is geen "achter je tv" bij de GX, hij zit compleet strak tegen de muur, dat vind ik het mooie er ook aan. Dan zou je dus een heel gat in de muur moeten hakken om ruimte te laten voor de stekker en opgerolde originele stroomkabel + verlengstekker..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlQjtr7QpieYpmVThHuN-_Dn1Eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlGu09rvQVWkqj3LRVz1rnMx.jpg?f=fotoalbum_large
De 65" is slechts 2cm dik vanaf de muur :)

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-06-2020 14:25 ]

• Jasper 99
Goofy1978 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:30:
[...]

Filmaker mode is 100 nits daar word de film op gemaakt, dat klopt dat je dat niet kan verzetten.
Dat zou ook niet de bedoeling zijn.
Cinema vind ik zelf het mooiste.
Nou ik heb dus toch nog even lopen testen, maar het is ook in Game-modus.

Je kan het heel makkelijk testen op een pc, heb je een gekleurde wallpaper, open een map (die redelijk leeg is) dan krijg je een flink wit beeld, dan zie je hem echt de helft afnemen qua helderheid.... Best wel pijnlijk.
Met LG gebeld, maar die zeggen dat het normaal is om de schermduur te bevorderen. Wel jammer want ik vind het toch wel lichtelijk hinderlijk.. Het is echt een flinke dip in brightness.

Had wel het gevoel dat de jongen die me hielp niet echt de tv goed kende, dus misschien dat jullie andere inzichten hebben nog?

Getest dus op mijn laptop, 4K at 120Hz en 1080P at 120 Hz

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Nee dat gaat niet, er is geen "achter je tv" bij de GX, hij zit compleet strak tegen de muur, dat vind ik het mooie er ook aan. Dan zou je dus een heel gat in de muur moeten hakken om ruimte te laten voor de stekker en opgerolde originele stroomkabel + verlengstekker..
Inderdaad gisteravond de GX in mijn nieuwbouwwoning opgehangen ... geen enkele ruimte, zit strak tegen de muur. En door de 50mm buis ging de stekker precies gelukkig. Ik snap niet dat hier niets iets handigers op is verzonnen...

• mucuracat
Jasper 99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Je kan het heel makkelijk testen op een pc, heb je een gekleurde wallpaper, open een map (die redelijk leeg is) dan krijg je een flink wit beeld, dan zie je hem echt de helft afnemen qua helderheid.... Best wel pijnlijk.
Met LG gebeld, maar die zeggen dat het normaal is om de schermduur te bevorderen. Wel jammer want ik vind het toch wel lichtelijk hinderlijk.. Het is echt een flinke dip in brightness.

Had wel het gevoel dat de jongen die me hielp niet echt de tv goed kende, dus misschien dat jullie andere inzichten hebben nog?

Yep meer wit minder helder.. That's it.. Als je er aan denkt tijdens kijken, stoort het ja :)
Maar als je gewoon blijft kijken. niks aan de hand..
Ik kijk normaal eco, als ik dan film ga kijken zet ik eco uit.. Dan denk je,, wow.. fel :)

Zie ook vele tests op youtube. Kleiner de vlak, das te feller deze is.

• Puck
  • Laatst online: 21-11 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

Jasper 99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Met LG gebeld, maar die zeggen dat het normaal is om de schermduur te bevorderen. Wel jammer want i vind het toch wel lichtelijk hinderlijk.. Het is echt een flinke dip in brightness.

Zoek in dit topic op ABL en je vindt heel veel informatie. Maar er is niet echt een oplossing voor behalve je OLED light lager zetten.

Arrived anxious, left bored

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]
De 65" is slechts 2cm dik vanaf de muur :)
Klopt, een GX is extra plat.
Vandaar dat je niet zoals bij de C8/C9/CX de dikke schuko stekker makkelijk kunt wegwerken door deze op het dikke stuk aan de achterkant te leggen en daarna te verlengen.

Ik vind het wel vreemd dat de GX blijkbaar ook zo’n netsnoer heeft die niet los te vervangen is.
Dit mag je rustig een ontwerpfout noemen want LG heeft dus niets geleerd van haar fouten bij de vorige modellen.
Het zijn mooie TV’s maar het zou nog veel fijner zijn als LG eens naar de opmerkingen van klanten zou luisteren. Een aantal zaken zijn zo eenvoudig op te lossen en verhogen de gebruikersvriendelijkheid enorm.

• PK-1990
Wat is nou precies het verschil tussen 55" C9 en de CX? Behalve dan dat de CX geen DTS heeft en niet 4:4:4 10-bit kan?
PK-1990 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:22:
Wat is nou precies het verschil tussen 55" C9 en de CX? Behalve dan dat de CX geen DTS heeft en niet 4:4:4 1012-bit kan?
De verschillen noem je al.
Verder zijn het wat instellingen zoals de filmmaker mode die de CX heeft gekregen.
Echter geen grote verschillen zoals bv eerder was tussen de C8 en C9.
Eerlijk is eerlijk, niet elk jaar kan men grote verschillen maken.
De TV’s zijn best al goed en dan zijn het vooral nog wat detail verschillen.

• PK-1990
HoppyF schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:25:
[...]

De verschillen noem je al.
Verder zijn het wat instellingen zoals de filmmaker mode die de CX heeft gekregen.
Echter geen grote verschillen zoals bv eerder was tussen de C8 en C9.
Eerlijk is eerlijk, niet elk jaar kan men grote verschillen maken.
De TV’s zijn best al goed en dan zijn het vooral nog wat detail verschillen.
Dank je voor je reactie. Voor gaming kan ik dus beter the C9 nemen aangezien die wel 4:4:4 12 bit accepteert (mocht de PS5 dat ooit gaan leveren)?
PK-1990 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Dank je voor je reactie. Voor gaming kan ik dus beter the C9 nemen aangezien die wel 4:4:4 12 bit accepteert (mocht de PS5 dat ooit gaan leveren)?
Ja, dat zou een goede reden kunnen zijn.
Daarbij is de C9 ook nog goedkoper dan de CX.
Over wat maanden is dat verschil wel weg maar is de C9 niet meer leverbaar.
Die 12 bits zijn nu niet zo belangrijk en het is maar de vraag of dit ook gaat veranderen in de toekomst.
Je ziet nu wel dat er nog veel C9’s verkocht worden, de voorraad neemt ook af maar dat is ook wel logisch omdat het al juni is en de CX’s goed leverbaar zijn.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Zoek in dit topic op ABL en je vindt heel veel informatie. Maar er is niet echt een oplossing voor behalve je OLED light lager zetten.
Met als toevoeging dat je dat via het service menu kan uitzetten. Althans bij de C8. Lijkt mij bij de C9 en CX ook mogelijk

• Puck
  • Laatst online: 21-11 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

NoahAmber schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Met als toevoeging dat je dat via het service menu kan uitzetten. Althans bij de C8. Lijkt mij bij de C9 en CX ook mogelijk
Ik dacht dat dat alleen met ABSL kon maar wellicht is dat in de loop der tijd veranderd.

Arrived anxious, left bored

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Ik dacht dat dat alleen met ABSL kon maar wellicht is dat in de loop der tijd veranderd.
Dat zou ook kunnen. Staat mij bij dat ik vrijwel meteen zoiets heb uitgezet. En als het ABSL [TPC] was, dan heeft dat hier wel geholpen.....Ik ervaar het dus niet.

• QupidJix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2022
Mijn vraag

De tekst dat de pixelvernieuwer aan het werk gaat zodra de tv wordt uitgeschakeld (in stand by) verschijnt nu iedere keer als we hem afzetten.
Dat die pixelvernieuwer zijn werk doet is goed maar het zotte is dat de tv na een uurtje opnieuw opspringt met als resulaat dat als je 's morgens opstaat de tv al staat te spelen.

Hoe kunnen we vermijden ???

iemand een suggestie... ik vind het niet hoe ik die pixelvernieuwer zijn werk kan laten doen zonder dat de tv telkens weer opnieuw begint te spelen

GRAAG FEEDBACK AUB !

merciekes
...

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40

Nogne

>.<

[...]

Het paneel is 10 bit. Dus al kan de TV 12bit ontvangen, hij kan het niet weergeven.

PS/XBL: Nogne

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 21:36
[...]

Behalve dat... de panelen 10bits zijn en dus nooit 12bits gaan weergeven :+

Spuit 11, iemand was mij net voor :o

[ Voor 5% gewijzigd door MGSNK op 09-06-2020 15:53 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Maar een hogere bandbreedte tot je beschikking hebben is altijd te prefereren.
48Gb ipv 40Gb heeft nu eenmaal zo zijn voordelen.
Bijv door retransmissies (kabel probleem bijv) verlies je 10%.
Dat is bij 48Gb nog steeds de max van 40 ruim beschikbaar. Op de CX zou je dan ruim onder de max uitkomen.
Of dat inderdaad belangrijk is zal de praktijk uitwijzen.

Copyright and left by SED...

• jweetogh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 16:02
Hallo iedereen, mag je hier trouwens advies vragen over welk model het beste is om te kiezen?

Ik twijfel tussen de LG 65 inch B9, C9 en CX. Ik heb aanbiedingen van B9:1730 euro, C9:1950 euro en CX:2000 euro (cashback eraf). Wat is wijsheid? Ik ga hem 80% gebruiken voor het kijken van films en series en 20% voor het gamen. Ik ben een student dus het geld kan ik goed gebruiken.

Als ik zo op RTINGS kijk lijkt het verschil zo klein.. https://www.rtings.com/tv.../lg-b9-vs-lg-cx/915/10619

[ Voor 13% gewijzigd door jweetogh op 09-06-2020 16:19 ]

• CyBeRSPiN
@jweetogh Als student zou ik sowieso niet zoveel geld aan een tv uitgeven. Maar als je dat nu eenmaal in je hoofd hebt zitten en nog genoeg geld achter de hand hebt voor echt belangrijke zaken dan zou ik voor de CX gaan ivm het geringe prijsverschil met de C9.

• Justevo
jweetogh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:16:
Hallo iedereen, mag je hier trouwens advies vragen over welk model het beste is om te kiezen?

Ik twijfel tussen de LG 65 inch B9, C9 en CX. Ik heb aanbiedingen van B9:1730 euro, C9:1950 euro en CX:2000 euro (cashback eraf). Wat is wijsheid? Ik ga hem 80% gebruiken voor het kijken van films en series en 20% voor het gamen. Ik ben een student dus het geld kan ik goed gebruiken.
Gezien dat laatste wellicht een maatje kleiner? Voor mij zijn de verschillen tussen de C9 en CX te klein om die meerprijs te betalen. Online staan genoeg vergelijkingen tussen de twee, bij de CX ontbreekt het aan een paar specs die de C9 wel heeft en ik geloof niet dat je nou heel veel verschil aan het beeld gaat zien.

• jweetogh
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:19:
@jweetogh Als student zou ik sowieso niet zoveel geld aan een tv uitgeven. Maar als je dat nu eenmaal in je hoofd hebt zitten en nog genoeg geld achter de hand hebt voor echt belangrijke zaken dan zou ik voor de CX gaan ivm het geringe prijsverschil met de C9.
Nee ik spaar er al een tijdje voor en ik wil het nu echt, ik neem trouwens een 65 inch omdat ik over na een jaar of twee uit huis ga en dan neem ik hem mee voor in de woonkamer:) Ik twijfel meer tussen de B9 en de CX, als ik zo op RTINGS kijk lijkt het verschil erg klein.

[ Voor 26% gewijzigd door jweetogh op 09-06-2020 16:23 ]

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 09:36

freshy98

Atari

Ik heb sinds een week de 65GX en als ik iets kijk via YouTube of NetFlix en zelfs via CoreELEC (via de soudbar ivm ontbrekende DTS odnersteuning) dan krijg ik na ongeveer 20 minuten meerdere keren de melding van de wired connectie verbroken is, en meteen weer verbonden is (in het Engels, natuurlijk) en dat een keer of 5 achter elkaar.

Iemand anders dit al gezien? TV draait de laatste firmware update, maar daar zat alleen een HDMI eARC fix in.

Voor de duidelijkheid, YouTube en Netflix spelen gewoon door, maar dat kan ook aan het bufferen liggen natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door freshy98 op 09-06-2020 16:23 ]

• PK-1990
Nogne schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:51:
[...]

Het paneel is 10 bit. Dus al kan de TV 12bit ontvangen, hij kan het niet weergeven.
Ah dank je. Heeft die nieuwe CX wellicht ook nog betere software om burn-in te verkopen of zit daarin geen verschil tussen beiden?

• PK-1990
jweetogh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Nee ik spaar er al een tijdje voor en ik wil het nu echt, ik neem trouwens een 65 inch omdat ik over na een jaar of twee uit huis ga en dan neem ik hem mee voor in de woonkamer:) Ik twijfel meer tussen de B9 en de CX, als ik zo op RTINGS kijk lijkt het verschil erg klein.
Ik weet niet hoe groot jouw nieuwe plekje gaat worden over 1-2 jaar, maar je moet je niet vergissen dat 65" echt heel groot is.

Zelf ben ik naar de 55" C9 gaan kijken in de Mediamarkt en dat ding is eigenlijk al net iets te groot voor mijn knusse appartementje. Op mijn slaapkamer kan ik hem wel kwijt op het bureau dat ik toch niet gebruik maar alsnog, ziet er vreemd uit zo'n enorm ding.

Het liefst neem ik een 45-48" C9 voor onder de 1000 euro maar helaas. Heb nu een 32".

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:40

Nogne

>.<

PK-1990 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Ah dank je. Heeft die nieuwe CX wellicht ook nog betere software om burn-in te verkopen of zit daarin geen verschil tussen beiden?
Dat weet ik niet, maar qua performance zijn ze zo goed als identiek. En beeld kwaliteit is ook zo goed als hetzelfde.

C9 heeft DTS en de CX filmmaker mode. Verder zijn ze bijna identiek.

PS/XBL: Nogne

• Jasper 99
[...]

Hier staan ze netjes op een rij! De CX heeft zeker voordelen!

Ook blijkt realistisch gezien de 4:4:4 12 bit niet uit te maken gezien het een 10bit board is, maar heb dat verhaal nog niet 100% door.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 09-06-2020 17:37 ]

• jweetogh
Jasper 99 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Hier staan ze netjes op een rij! De CX heeft zeker voordelen!

Ook blijkt realistisch gezien de 4:4:4 12 bit niet uit te maken gezien het een 10bit board is, maar heb dat verhaal nog niet 100% door.
Je link werkt niet.

• CyBeRSPiN
Denk dat dit de link moet zijn @Jasper 99 :
(Nevermind, je had je post inmiddels al geedit)

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-06-2020 17:55 ]

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
QupidJix schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:50:
Mijn vraag

De tekst dat de pixelvernieuwer aan het werk gaat zodra de tv wordt uitgeschakeld (in stand by) verschijnt nu iedere keer als we hem afzetten.
Dat die pixelvernieuwer zijn werk doet is goed maar het zotte is dat de tv na een uurtje opnieuw opspringt met als resulaat dat als je 's morgens opstaat de tv al staat te spelen.

Hoe kunnen we vermijden ???

iemand een suggestie... ik vind het niet hoe ik die pixelvernieuwer zijn werk kan laten doen zonder dat de tv telkens weer opnieuw begint te spelen

GRAAG FEEDBACK AUB !

merciekes
...
probeer een keer handmatig pixelrefresh te doen.komt de melding weer terug,dan fabriek reset.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
freshy98 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:22:
Ik heb sinds een week de 65GX en als ik iets kijk via YouTube of NetFlix en zelfs via CoreELEC (via de soudbar ivm ontbrekende DTS odnersteuning) dan krijg ik na ongeveer 20 minuten meerdere keren de melding van de wired connectie verbroken is, en meteen weer verbonden is (in het Engels, natuurlijk) en dat een keer of 5 achter elkaar.

Iemand anders dit al gezien? TV draait de laatste firmware update, maar daar zat alleen een HDMI eARC fix in.

Voor de duidelijkheid, YouTube en Netflix spelen gewoon door, maar dat kan ook aan het bufferen liggen natuurlijk.
heb je wifi en bekabeld internet aangesloten ?

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 23:18
Weet iemand hoe ik mijn afstandsbeding van de C9 via Bluetooth kan koppelen met mijn Arris Vip5202 van KPN kan koppelen?

• Jasper 99
NoahAmber schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:44:
[...]

Nice ben het nu aan het doorlezen! Wel wat gedoe volgens mij, maar waarschijnlijk de moeite waard om ABL uit te zetten. Thx hopelijk gaat het me hiermee lukken :)

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:47
jweetogh schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:21:
[...]
Met de B9 voor €1700 doe je heus een prima koop! Die €300 extra voor een CX zie je niet terug in de beeldkwaliteit, zoals Rtings dit ook al aangeeft. Ja,in princiepe is de SOC van de C9/CX iets verfijnder. Maar dat zie je in irl echt niet terug.
Zeker als het geld je niet op de rug groeit koop je met de 65B9 een dijk van een tv!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 17:55
Cap schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Er staat 1080p...
HoppyF schreef op maandag 8 juni 2020 @ 22:21:
[...]

Ik heb even teruggelezen maar @SantinoNL heeft de beruchte KPN 4K box (Arris VIP 5202).
Die box zal een gewone HD uitzending wel zelf upscalen naar 4K.
Geen idee of dit wel zo soepel gaat.
De gewone profielen op de TV zouden wel beschikbaar moeten zijn.
O jee, berucht? Wat is er met deze box (nog meer) aan de hand?

Een aantal van de gewone profielen zijn bij tv kijken gek genoeg niet beschikbaar.
Pagina: 1 ... 285 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.