Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:39
kaos001 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:22:
Druk op je afstandsbediening op de 3 puntjes naast elkaar (onder de 9) en druk op info.
Daar kan je je resolutie zien.
Zal dit eens nakijken, ik dacht daar alleen de algemene info te zien en instellingen voor ondertitels en audio, geen resolutie of bitrate info.

[ Voor 8% gewijzigd door Equazor_ op 05-06-2020 11:37 ]

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-11 08:53
Equazor_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Zal dit eens nakijken, ik dacht daar alleen de algemene info te zien en instellingen voor ondertitels en audio, geen resolutie of bitrate info.
Voor netflix kan je de resolutie zien door de app LG TV PLUS te downloaden en dan op deze virtuele afstandsbediening op het 'i' symbool te klikken naast de gekleurde vierkantjes (Rood, groen, geel blauw, i).
HoppyF schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Lange lijst maar helaas niet al te positief voor de CX zoals al vaker besproken is.
Lijkt me een lichtelijk (C9-owner) biased view, valt namelijk best mee.

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Cap schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Lijkt me een lichtelijk (C9-owner) biased view, valt namelijk best mee.
Mijn spullen zijn altijd de beste syndroom.

Mijn cx komt maandag. Ik ben me bewust van de marginale issues (oplosbare bugs). Ik kies toch voor de nieuwe derde generatie SOC. Dat is tenslotte waar ze de komende OLED modellen op gaan doorontwikkelen. Zoals altijd met een nieuwe generatie zullen er kinderziektes zijn bij introductie.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 23:18
Ik heb een vraagje over de ARC op mijn LGC9 tv aansluiting in combinatie met mijn Sony CT780 soundbar. Ik krijg het op een of andere manier niet werkend. Ik heb al van alles aan de instellingen geprobeerd maar geen resultaat. Iemand een idee wat ik mogelijk fout doe? Via de optische aansluiting werkt het wel maar dan schakelt de TV niet automatisch de soundbar aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Sunri5e op 05-06-2020 13:24 ]

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 11:37
Staat simplink wel aan in de TV?
Sunri5e schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:24:
Ik heb een vraagje over de ARC op mijn LGC9 tv aansluiting in combinatie met mijn Sony CT780 soundbar. Ik krijg het op een of andere manier niet werkend. Ik heb al van alles aan de instellingen geprobeerd maar geen resultaat. Iemand een idee wat ik mogelijk fout doe? Via de optische aansluiting werkt het wel maar dan schakelt de TV niet automatisch de soundbar aan.
Agima! schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Mijn spullen zijn altijd de beste syndroom.

Mijn cx komt maandag. Ik ben me bewust van de marginale issues (oplosbare bugs). Ik kies toch voor de nieuwe derde generatie SOC. Dat is tenslotte waar ze de komende OLED modellen op gaan doorontwikkelen. Zoals altijd met een nieuwe generatie zullen er kinderziektes zijn bij introductie.
LG werkt met dit OLED platform al jaren met dezelfde processoren die weliswaar wel ge-update worden.
De basis blijft echter gelijk, zo ook het WebOS.
Van kinderziektes kun je dus niet spreken wel van bugs hier en daar maar dat komt overal voor bij software.
Kans is groot dat bij de CX nu kort achter elkaar wat firmware updates zullen gaan komen.
Of zaken zoals het ontbreken van DTS en de beruchte bandbreedte daarmee opgelost gaan worden valt nog te bezien.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
Ik zit eraan te denken om op korte termijn onze LG C9 "55 toch op te gaan hangen, i.v.m. dat er dan wél een soundbar onder past. Via wat zoekwerk kwam ik terecht op de Vogels Thin 505 Extrathin. Kunnen jullie deze aanraden?

Zijn er nog andere betere alternatieven? Draaien van de TV is niet nodig voor ons, het liefst wel dat alle aansluitingen goed bereikbaar blijven, maar in principe zijn er natuurlijk aansluitingen aan de zijkant. We willen ook niet te hoog gaan qua prijs als dat niet nodig is en deze tikt ook dat aspect aan, met zijn € 90.

[ Voor 11% gewijzigd door Casual_T op 05-06-2020 13:42 ]

• Sunri5e
pattatje schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:40:
Staat simplink wel aan in de TV?

[...]
Goede! Dat weet ik niet. Als ik straks thuis ben ga ik het even bekijken.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:20

Chrisjuh_15

Facta non verba

Casual_T schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:42:
Ik zit eraan te denken om op korte termijn onze LG C9 "55 toch op te gaan hangen, i.v.m. dat er dan wél een soundbar onder past. Via wat zoekwerk kwam ik terecht op de Vogels Thin 505 Extrathin. Kunnen jullie deze aanraden?

Zijn er nog andere betere alternatieven? Draaien van de TV is niet nodig voor ons, het liefst wel dat alle aansluitingen goed bereikbaar blijven, maar in principe zijn er natuurlijk aansluitingen aan de zijkant. We willen ook niet te hoog gaan qua prijs als dat niet nodig is en deze tikt ook dat aspect aan, met zijn € 90.
Ik heb deze beugel en het is echt een prima beugel! De TV hangt echt mooi strak tegen de muur!

Genoeg. Als je niet te hoog wilt qua prijs en je hebt geen speciale eisen m.b.t. draaien tv dan kan je ook vanaf pakweg 1/6e van dat bedrag slagen, het blijft dat een stukje staal met een paar gaten voor de schroefgaten. Just saying. Je moet de tv eraan kunnen ophangen en hij moet niet van de muur vallen (specificatie max gewicht beugel checken), that's about it. Ik weet niet wat je er verder nog meer van verwacht? Je ziet hem in ieder geval niet want de tv hangt ervoor. Zomaar een greep op het internet zonder echt te zoeken (geen verbinding met of voorkeur voor de winkel):

https://www.beugelsenmeer...-70inch-schilderij-effect
https://www.beugelsenmeer.nl/mywall-led-he23
https://www.beugelsenmeer...uurbeugel-he32-37-70-inch

De ene is 14mm, de ander 15 weer eentje 18. Maar dat is echt geneuzel in de marge en maakt weinig uit, immers de meest zichtbare helft van het scherm zit sowieso ruim 5 cm van de muur ivm het ontwerp van de tv (dikke onderkant).

PS mijn 55C9 hangt ook fantastisch strak tegen de muur met de € 9,99 1.6cm-van-de-muur beugel die ik 8 jaar geleden kocht voor mijn plasma, werkt uiteraard ook prima op de (lichtere) OLED. :P

Ander voorbeeldje: LG zet in hun OLED TV handleiding zelfs het voorbeeld van een stuk staalkabel met 2 ogen en 2 M6 schroeven, mag ook, werkt ook. Als je het maar stevig bevestigt. Oh nee zelfs geen staalkabel, ze zeggen gewoon touw... maar dan is het bedoeld met nog een kast eronder en alleen om de tv rechtop te houden. Da's niet handig als je er een soundbar onder kwijt wilt.. Zie hier de tekst uit de LG OLED manual.

Whatever floats your boat zou ik zeggen, het hangt meer af van je boor-, plug- en schroefcapaciteiten dan van de exacte beugel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_ZBrwlgdpg-5qe3H80iCR2R7W0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cyJLJmpot4iTn2v4tR6uhhoW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 05-06-2020 16:29 ]

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
HoppyF schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Kans is groot dat bij de CX nu kort achter elkaar wat firmware updates zullen gaan komen.
Of zaken zoals het ontbreken van DTS en de beruchte bandbreedte daarmee opgelost gaan worden valt nog te bezien.
Zeker!

Nee ik verwacht niet dat DTS later nog zal komen. Die bandbreedte is een non issue gezien de technische limitaties van het paneel.

• Sunri5e
Zijn er hier mensen die via de KPN app tv kijken? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Werkt het snel? Hoe is de beeldkwaliteit? Kan je er 4K mee kijken? En loopt de app niet achter op de "normale" tv uitzending? Niet dat als ik voetbal zit te kijken en dat er bij mijn vrienden al gescoord is en ik nog 10 seconden op de goal moet wachten.

Zelf heb ik een 55C9 met Vogels 3205 voor €35.
Duurder hoeft dus niet.
pricewatch: Vogel's WALL 3205 Vaste tv-beugel 32"-55"
Sunri5e schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:12:
Zijn er hier mensen die via de KPN app tv kijken? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Werkt het snel? Hoe is de beeldkwaliteit? Kan je er 4K mee kijken? En loopt de app niet achter op de "normale" tv uitzending? Niet dat als ik voetbal zit te kijken en dat er bij mijn vrienden al gescoord is en ik nog 10 seconden op de goal moet wachten.
Ik zou het wel willen proberen maar heb XS4all.
Precies hetzelfde IPTV platform als KPN, maar KPN heeft dit voor zijn XS4all klanten nog niet geregeld. :/

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
Dank allemaal voor de vlotte reacties. Ik ga alle opties eens rustig bekijken om te zien wat het beste is voor ons kamertje :).

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57
Sunri5e schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:12:
Het zappen van het ene kanaal naar een ander kanaal duurt 4 à 5 seconden, de beeldkwaliteit is minder dan via mijn KPN decoder kastje en zeker geen 4K en het loopt 20 seconden achter met het beeld vanuit de decoder (met stopwatch getimed).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

FWIW: zelfde ervaring hier met Online.nl (Canaal Digitaal, geen KPN dus) via de app vs via de tv box. Geen 4k, maar gewoon bij simpele SDR is al duidelijk zichtbaar dat de app het minder doet, en motion is in vergelijking met de tv box om redelijk droevig van te worden. Maar goed, als het goedkoop moet...

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 05-06-2020 16:33 ]

Equazor_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Werkt met de LG app op je smartphone maar ook met de afstandsbediening.
Druk op de ... toets en kies daarna INFO.
Bij Netflix zie je links boven in beeld de benodigde gegevens.
Net even gekeken bij een serie met UHD en Dolby Atmos is de beeld bitrate ruim 15 Mbits.
Dat lijkt de normale Netflix bandbreedte zoals deze was voordat de Corona crisis begon.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58
Ik ben van Ziggo overgestapt naar T-Mobile. Van een 25/5 Mbit verbinding naar een 100/100 glasvezel verbinding.
Via Ziggo had ik mijn C9 aangesloten via de wifi. Ik heb de verbinding opnieuw ingesteld en merk dat bij het streamen via bijvoorbeeld Kijk dat ie nu vaak moet bufferen. De wifi staat op kanaal 8. Iemand een idee hoe dit kan of heeft de C9 een bepaald kanaal nodig om stabiel te zijn? Eerder bufferde ie nooit op een veel lagere verbinding...

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

groxgrox schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:34:
Ik ben van Ziggo overgestapt naar T-Mobile. Van een 25/5 Mbit verbinding naar een 100/100 glasvezel verbinding.
Via Ziggo had ik mijn C9 aangesloten via de wifi. Ik heb de verbinding opnieuw ingesteld en merk dat bij het streamen via bijvoorbeeld Kijk dat ie nu vaak moet bufferen. De wifi staat op kanaal 8. Iemand een idee hoe dit kan of heeft de C9 een bepaald kanaal nodig om stabiel te zijn? Eerder bufferde ie nooit op een veel lagere verbinding...
Ik weet niet wat voor router T-mobile gebruikt maar je kunt anders eens proberen handmatig een 5Ghz kanaal in te stellen. Dat zou wel eens kunnen helpen.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58
HoppyF schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:56:
[...]

Ik weet niet wat voor router T-mobile gebruikt maar je kunt anders eens proberen handmatig een 5Ghz kanaal in te stellen. Dat zou wel eens kunnen helpen.
Ik heb de 2.4 en 5 Ghz net gescheiden en de LG laten verbinden met de 5G, hij buffert nog steeds....
Wel vreemd dat ik er met Ziggo geen last mee had ondanks de veel hogere verbinding.

Edit: heb de router nu ingesteld (bij de 5Ghz) op kanaal 36 (ipv auto) en op een bandbreedte van 20/40Mhz (ipv 20/40/80). Lijkt niet meer te bufferen nu. Ga hier wel even op testen.

[ Voor 16% gewijzigd door groxgrox op 05-06-2020 23:14 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die twee. Op de LG website hebben ze dezelfde specs voor zover ik kan zien.

OLED55C9PLA
en
OLED55C9MLB

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
PK-1990 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:02:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen die twee. Op de LG website hebben ze dezelfde specs voor zover ik kan zien.

OLED65B9PLA
en
OLED65C9MLB
Dan zou ik de vergelijking nog een keer heel erg goed bekijken :) zelfs op de site van lg staan er wat verschillen. Over het verschil tussen mlb en pla hoef je je geen zorgen te maken.

• PK-1990
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-11 19:43
Wren schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:24:
[...]

Dan zou ik de vergelijking nog een keer heel erg goed bekijken :) zelfs op de site van lg staan er wat verschillen. Over het verschil tussen mlb en pla hoef je je geen zorgen te maken.
Pardon, door jouw reactie viel mij op dat ik de verkeerde nummers had gecopy-n-paste. Heb het aangepast.

Ging inderdaad om het PLA/MLB verschil, dank je.

• avalanche1979
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:42
Gisteren de LG 65GX binnen gekregen, maar wat een mooie tv. Gisteravond gelijk opgehangen maar geweldig beeld en mooi strak tegen de muur. Ik kom van een 47" LG van 10 jaar terug. Wel een groot verschil. Heerlijk. Vandaag maar even goed mee spelen en alles goed instellen.
PK-1990 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:35:
[...]

Pardon, door jouw reactie viel mij op dat ik de verkeerde nummers had gecopy-n-paste. Heb het aangepast.

Ging inderdaad om het PLA/MLB verschil, dank je.
Verschil is alleen cosmetisch, andere kleur.
Technisch zijn ze identiek.

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 14:00
Ik heb een “probleem” met mijn CX wat ik niet zo snel kan oplossen. Als ik netflix of een ander programma gebruik zoals iptv of iets in die richting gaat het scherm naar een screensaver modus. Ik heb de energie modus al uit gezet, maar het euvel blijft. Wie heeft de gouden oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gsyf37C35NLeav8yMVcs38CF0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHc1ZvVOC06ZvhV0tlBk3X3f.jpg?f=fotoalbum_large

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 14:11

Puck

W32.Deadcode.A

wrstylo schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:51:
Ik heb een “probleem” met mijn CX wat ik niet zo snel kan oplossen. Als ik netflix of een ander programma gebruik zoals iptv of iets in die richting gaat het scherm naar een screensaver modus. Ik heb de energie modus al uit gezet, maar het euvel blijft. Wie heeft de gouden oplossing?
Stekker er voor 10 minuten uit om TV echt zijn cache e.d. te laten wissen. Dan opnieuw proberen.

Arrived anxious, left bored

wrstylo schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:51:

[Afbeelding]
Bedoel je dat je meteen de screensaver te zien krijgt als je naar Netflix of YouTube gaat of als je Netflix even op pauze zet en dit na enige tijd ziet?
Zo hoort het namelijk wel te werken.
De screensaver kun je niet uitzetten en de belachelijke tekst helaas ook niet.... :/

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 14:00
HoppyF schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Bedoel je dat je meteen de screensaver te zien krijgt als je naar Netflix of YouTube gaat of als je Netflix even op pauze zet en dit na enige tijd ziet?
Zo hoort het namelijk wel te werken.
De screensaver kun je niet uitzetten en de belachelijke tekst helaas ook niet.... :/
Nee de screensaver komt niet gelijk maar inderdaad bij netflix als ik iets op pauze zet (dat hoort inderdaad ook zo). Maar als ik dus IPTV kijk en er speelt iets af, dan gaat hij ook over op de screensaver

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
HoppyF schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:14:
[...]
Dat eerste is prima (beschermt je tv tegen inbranden), ik vind het ook ergerlijk dat je de tekst niet kan uitschakelen. Na 1x weet je heus wel hoe je weer uit uit de schermbeveiliging komt. Die onderliggende tekst zit er niet op m'n E6.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

wrstylo schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Nee de screensaver komt niet gelijk maar inderdaad bij netflix als ik iets op pauze zet (dat hoort inderdaad ook zo). Maar als ik dus IPTV kijk en er speelt iets af, dan gaat hij ook over op de screensaver
Dat hoort dus zo bij Netflix.
Bij IPTV kijken met mijn interactieve TV box gaat de screensaver nooit aan, hoewel ik dit wèl zou willen.
Hoe dan ook uitzetten kun je hem niet.
Ik zou willen dat ik alleen die domme tekst uit zou kunnen zetten!
Heel vreemd dat LG dit zou gedaan heeft want bij de C8 bijvoorbeeld is dit niet zo!
Daar krijg je wel het vuurwerk te zien maar niet de tekst.
LG heeft dus bewust dit zitten verkloten.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
PK-1990 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:02:

OLED55C9PLA
en
OLED55C9MLB
MLB? klopt m wel?

mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

HoppyF schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Dat hoort dus zo bij Netflix.
Bij IPTV kijken met mijn interactieve TV box gaat de screensaver nooit aan, hoewel ik dit wèl zou willen.
Jij hebt toch gewoon een extern IPTV kastje van de provider? Dus bedoel je IPTV als in kijken via een externe box via HDMI (dan is het nl irrelevant wat voor tv techniek de box intern gebruikt) of bedoel je IPTV als in een IPTV app in WebOS? Ik ga ervanuit dat @wrstylo het heeft over een app aangzien hij spreekt over "een ander programma zoals iptv".

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 06-06-2020 13:09 ]

Cap schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Jij hebt toch gewoon een extern IPTV kastje van de provider? Dus bedoel je IPTV als in kijken via een externe box via HDMI (dan is het nl irrelevant wat voor tv techniek de box intern gebruikt) of bedoel je IPTV als in een IPTV app in WebOS? Ik ga ervanuit dat @wrstylo het heeft over een app aangzien hij spreekt over "een ander programma zoals iptv".
IPTV kun je op meerdere manieren kijken.
Via een externe box of de interne app.
Zoals ik al zei gebruik ik een externe TV box in feite een KPN oplossing maar dan via XS4all.
De KPN app kan ik dus niet gebruiken en ook niet testen helaas omdat KPN dit nog steeds niet aan de klanten van XS4all heeft vrijgegeven. Premium provider zonder premium voordelen.....

Ok, los daarvan werkt de screensaver dus niet bij de externe box, kun je ook niet instellen.
Waarom niet? Geen idee!
Je zou dus eigenlijk zelf willen bepalen of je de screensaver wil gebruiken en zo ja op wat.
Screensaver is verder inderdaad niet erg flexibel, geen idee waarom ze het zo opgelost hebben. Maar valt wel onder klein leed. Probleem @wrstylo lijkt toch een stuk vervelender, als steeds tijdens het tv kijken de screensaver aan gaat en je deze moet wegklikken. Niet de bedoeling. Blijkbaar is de implementatie van de app niet goed en ziet de tv niet dat er activiteit is. Althans, daar lijkt het sterk op. Andere IPTV app proberen maar? Indien mogelijk. @wrstylo welke IPTV app gebruik je?

Persoonlijk boeit het me niet zo of ik nu dat vuurwerk of vuurwerk plus een regel tekst te zien krijg, het belangrijkste is toch dat je kan aanpassen of de screensaver überhaupt aan gaat en na hoe lang.

PS heel vreemd dat XS4all die app niet vrijgeeft, is die ook niet beschikbaar bij klanten van KPN resellers als Budget en Oxxio? Kan je bij XS4al verderl wel via de KPN-tv site kijken (pc, tablet, etc)?

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 06-06-2020 14:22 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:29
De garantie bij Kamera-Express is 5 jaar. Maar dode pixels vallen niet onder deze garantie. In hoe verre is de C9 hier vatbaar voor en vallen bijv burn-ins wel onder de garantie?
aschja schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:58:
De garantie bij Kamera-Express is 5 jaar. Maar dode pixels vallen niet onder deze garantie. In hoe verre is de C9 hier vatbaar voor en vallen bijv burn-ins wel onder de garantie?
Dode pixels zie je niet dus vormen geen probleem als ze al voor mochten komen.
Oplichtende pixels zie je uiteraard wel.
Zeker als het een cluster is, dat valt gewoon onder garantie.
Over het wel of niet inbranden is al zo vaak geschreven, lees het topic warning hieronder en gebruik de zoekfunctie.

• Wren
aschja schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:58:
Oei,alvast sorry dat ik het weer moet zeggen maar als je vragen hebt over burnin raad ik je aan de topicwaarschuwing hieronder even te lezen.

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 17:55
Goedenavond.

Na lang wikken en wegen (keuze tussen de C9 en CX) gisteren de C9 besteld. Vandaag ontvangen.

Ik moet zeggen dat ik enigszins geschrokken ben van de reflectie in het scherm. Mijn woonkamer is erg licht. Dit is mijn eerste OLED. Ik had gehoopt dat het mee zou vallen, maar dat wordt helaas met de gordijnen dicht tv kijken 's middags. Gelukkig kijk ik vooral 's avonds tv.

Als iemand weet hoe ik dat misschien met instellingen wat acceptabeler kan maken, dan hoor ik het graag.

Waar ik jullie hulp wel bij nodig heb is het volgende: als ik gewoon tv kijk, bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd, dan lijkt het beeld af en toe wat vertragend te lopen. Het is niet echt haperen, het lijkt een beetje op slow motion. Dit gebeurt in elke modus (sport, standaard, cinema, eco, etc). Dit gebeurde niet toen ik een film keek vanaf een usb/hdd, althans het viel me niet op. Netflix moet ik nog goed testen.

Ik moet zelf nog goed uitzoeken wat alle instellingen precies doen, maar als iemand me hiermee kan helpen, graag!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
SantinoNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:09:
Goedenavond.

Na lang wikken en wegen (keuze tussen de C9 en CX) gisteren de C9 besteld. Vandaag ontvangen.

Ik moet zeggen dat ik enigszins geschrokken ben van de reflectie in het scherm. Mijn woonkamer is erg licht. Dit is mijn eerste OLED. Ik had gehoopt dat het mee zou vallen, maar dat wordt helaas met de gordijnen dicht tv kijken 's middags. Gelukkig kijk ik vooral 's avonds tv.

Als iemand weet hoe ik dat misschien met instellingen wat acceptabeler kan maken, dan hoor ik het graag.

Waar ik jullie hulp wel bij nodig heb is het volgende: als ik gewoon tv kijk, bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd, dan lijkt het beeld af en toe wat vertragend te lopen. Het is niet echt haperen, het lijkt een beetje op slow motion. Dit gebeurt in elke modus (sport, standaard, cinema, eco, etc). Dit gebeurde niet toen ik een film keek vanaf een usb/hdd, althans het viel me niet op. Netflix moet ik nog goed testen.

Ik moet zelf nog goed uitzoeken wat alle instellingen precies doen, maar als iemand me hiermee kan helpen, graag!
Probeer eens tru motion uit te zetten.

https://www.howtogeek.com...on-smoothing-on-an-lg-tv/
https://www.tomsguide.com...-guide,review-5624-8.html

[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 07-06-2020 08:10 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Trumotion doet helemaal niets bij een interlaced videobron zoals televisie.

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 08:25
Sinds 2 weken ook de gelukkige eigenaar van de C9. Wel een vraagje. Ik heb een externe harddisk (MyCloud) waar mijn films op staan. Sommige van die films zijn in het BluRay formaat (BDMV). Wanneer ik deze op mijn pc afspeel (met Leawo speler) dan zie ik het menu en kan ik tijdens de film vooruitspoelen. Dit lukt niet wanneer ik dezelfde film via de ingebouwde mediaspeler van de C9 afspeel. Dan moet ik zoeken in de STREAM-folder naar het grootste m2ts-bestand en als ik die selecteer speelt hij de film af. Maar dus zonder menu en kan ook niet vooruitspoelen.

Is het mogelijk om met de ingebouwde mediaspeler om toch het menu op te roepen en vooruit te spoelen of moet ik daarvoor een externe mediaspeler voor aanschafffen?

Verwijderd

Mijn abbo is 200/20 en met mijn C7 haal ik deze netwerksnelheden:

Op wifi: 181mbps
Op kabel: 111mbps

Waarom is de kabel trager?
Ik haal met diezelfde kabel op die router op die poort met mijn laptop 190mbps.
Ligt dit dan puur aan een driver van die netwerkpoort en is de wifi module gewoon beter?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:53:
Mijn abbo is 200/20 en met mijn C7 haal ik deze netwerksnelheden:

Op wifi: 181mbps
Op kabel: 111mbps

Waarom is de kabel trager?
Ik haal met diezelfde kabel op die router op die poort met mijn laptop 190mbps.
Ligt dit dan puur aan een driver van die netwerkpoort en is de wifi module gewoon beter?
100 Mbit ethernet poort.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

SantinoNL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:09:

Welke tv had je hiervoor? Met welke ontvanger kijk je tv? Op welke zender keek je voetbal? Keek je uitgesteld of live?

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 07-06-2020 11:01 ]

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 17:26

GekkeR

key = key

Gister mijn nieuwe 65CX in ontvangst genomen, hij is vrijwel perfect echter 1 probleem...
Hij stinkt nogal xD

Nu ruikt het niet echt naar "burning plastic" meer "warm/nieuw plastic".
Mijn eigen plan was 1 week aan te zien en, als het dan nog niet weg is, er een probleem van te maken.
Het is ook nog maar dag 2 (en het is al minder dan gister), maar toch even peilen of anderen er last van hebben gehad.

Voor zover "ernst", ik moest gister (dag1) wel een raam open zetten zeg maar. (4x4 kamer).

(Ja folie heb ik er aan beide kanten al af gehaald)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
GekkeR schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:48:
Gister mijn nieuwe 65CX in ontvangst genomen, hij is vrijwel perfect echter 1 probleem...
Hij stinkt nogal xD

Nu ruikt het niet echt naar "burning plastic" meer "warm/nieuw plastic".
Mijn eigen plan was 1 week aan te zien en, als het dan nog niet weg is, er een probleem van te maken.
Het is ook nog maar dag 2 (en het is al minder dan gister), maar toch even peilen of anderen er last van hebben gehad.

Voor zover "ernst", ik moest gister (dag1) wel een raam open zetten zeg maar. (4x4 kamer).

(Ja folie heb ik er aan beide kanten al af gehaald)
ik heb het 1 of 2x eerder gelezen,op dezelfde manier zoals jij het hebt.ik zou morgen de winkel bellen.

Verwijderd

YakuzA schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:56:
[...]

100 Mbit ethernet poort.
Verdorie, nooit gedacht om te kijken naar die specs 7(8)7
Ging er vanuit dat die toch iets hoger ging liggen.

Bedankt
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Verdorie, nooit gedacht om te kijken naar die specs 7(8)7
Ging er vanuit dat die toch iets hoger ging liggen.

Bedankt
Vergeet de overige tips uit dit topic ook niet even door te lezen.
Binnen 10 minuten kun je dan met weinig moeite van je TV gaan genieten.
Veel tunen en tweaken is niet eens nodig.

• rik
  • Laatst online: 18-11 10:40

rik

Ik verbaas me toch wel over de screensavertekst op de CX, ik zou dat toch wel zeer storend vinden, misschien zelfs een dealbreaker. Mijn C8 heeft het inderdaad niet.

Nu krijg ik net een reclame voorgeschoteld voor de nieuwe LG 2020 GX. Op die Nederlandse pagina staat de vermelding van Google Assistant. Een feature die de C8 ook zou hebben maar nooit heeft gekregen (in Nederland). Volgens LG zou die wel nog komen maar ze wisten niet wanneer, ondanks dat de Nederlandse taal al was gereleased voor de Assistent. Weet iemand of dat deze feature er nu wel is voor latere NL modellen? Anders wordt dit weer een dode mus :’(

[ Voor 17% gewijzigd door rik op 07-06-2020 12:32 ]

@rik Ben wel benieuwd, wat is er voor jou dan zo erg aan dat het een dealbreaker zou zijn?

Laat je de tv misschien de hele dag aan staan en zit je dan toch vlak voor het beeld?

Voor mij: Als ik zelf lang niet naar de tv kijk zet ik hem uit (vind het een beetje zonde dat nodeloze stroomverbruik en slijtage als het niet nodig is). Als de screensaver aan slaat zit ik doorgaans niet voor mijn scherm (en ook niet dichtbij de tv). En als de tv wel in het zicht zit kijk ik er niet naar (ik ben immers met iets anders bezig). Als ie dan af en toe wel in mijn blikveld komt, of ik nu die vuurwerk blob zie (vind ik persoonlijk ook al niet erg mooi of zo) of de vuurwerk blob met een regel tekst eronder maakt dan niet zoveel uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 07-06-2020 13:05 ]

rik schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:31:
Ik verbaas me toch wel over de screensavertekst op de CX, ik zou dat toch wel zeer storend vinden, misschien zelfs een dealbreaker. Mijn C8 heeft het inderdaad niet.

Nu krijg ik net een reclame voorgeschoteld voor de nieuwe LG 2020 GX. Op die Nederlandse pagina staat de vermelding van Google Assistant. Een feature die de C8 ook zou hebben maar nooit heeft gekregen (in Nederland). Volgens LG zou die wel nog komen maar ze wisten niet wanneer, ondanks dat de Nederlandse taal al was gereleased voor de Assistent. Weet iemand of dat deze feature er nu wel is voor latere NL modellen? Anders wordt dit weer een dode mus :’(
Net wat @Cap al zegt een dealbreaker zou het niet moeten zijn.
Het is wel slordig die tekst en ook overbodig omdat de C8 het niet had.

Wil je overigens muziek afspelen op je TV maar geen beeld willen zien dan kan dat wel.
Je kunt via de afstandsbediening het beeld uit laten zetten en muziek gewoon door laten spelen.

Google Assistant is al jaren een punt, staat keurig genoemd maar het werkt (nog steeds) niet in Nederland.
Wanneer dan wel? Geen idee.
Niemand die het weet.
Helaas zijn LG OLED’s ook niet perfect echter de concurrentie laat nog meer steken vallen dus het blijft voorlopig wel de beste keuze.

• avalanche1979
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:42
rik schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:31:

Google assistent zit er op.

• SantinoNL
Dit heeft helaas niet geholpen.
Cap schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Welke tv had je hiervoor? Met welke ontvanger kijk je tv? Op welke zender keek je voetbal? Keek je uitgesteld of live?
Een Samsung LCD/LED uit 2012/2013.
Op het kastje staat Arris VIP 5202 (KPN glasvezel).
FOX Sports.
Live.
@SantinoNL Ok duidelijk. Als je kijkt via een dedicated KPN kastje is dat het probleem niet, bij de TV-apps is motion vaak slechter. Was die LCD een stuk kleiner? Misschien valt het nu gewoon meer op dankzij het grotere beeldoppervlak.

Verder is het zo dat doordat de afzonderlijke OLEDs in het paneel veel sneller aan en weer uit gaan en de afzonderlijke frames dus minder in elkaar overvloeien. Inherent aan de techniek. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan andere.

Omdat LCD zo traag is (ook inherent aan de techniek) en plasma en good-old CRT nagloeit vloeien de frames daar meer in elkaar over.

Tru Motion kan zeker wel helpen om motion te verbeteren maar je krijgt het nooit zo goed als bij plasma of CRT. De-judder op 2/10 en de-blur op 10/10 is de meest aanbevolen setting. De-blur geeft verder geen artefacten. De-judder kan wel artefacten geven maar bij een lage waarden is het zelden een probleem.

Verder... wennen... Het is niet anders. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 07-06-2020 18:51 ]

• rik
  • Laatst online: 18-11 10:40

rik

Op de C8 met de Smart IPTV app heb ik trouwens geen problemen met een inkickende screensaver.

Vwb de tekst, hier staat vaak de screensaver aan, omdat die bij de pauzestand van Netflix en Prime nou eenmaal vrij snel aan springt. Zo’n tekst vind ik gewoon echt knullig, en dan helemaal ‘behalve de Uit-knop’ :’) De vuurwerk screensaver zelf is natuurlijk al niet heel mooi verder, maar in ieder geval niet storend (op de C8).

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
Cap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:48:
@sylvesterrr Dat zou je denken. Toch zijn er hier meldingen problemen met stotterende weergave bij gebruik van bedrade LAN itt Wifi, terwijl de bitrate vd stream laag zat is. Zoek eens op bedraad, LAN etc in dit topic. Ik zou dus vooraf even goed testen voordat je kabels gaat trekken. :)

@royco85 Jammer, was ook niet mijn verwachting maar die oorzaak is nu iig uitgesloten. ;)
Geen wifi verbindingsproblemen meer sinds ik die optie heb uitgeschakeld, even afkloppen.

Thanks.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 20:38
Even toch maar mijn ervaringen delen. Sinds 2017 een Oled van LG. Binnen 3 maanden toen paneel laten vervangen vanwege doorgebrande tussenlaag. Netjes afgehandeld door LG. Nu na 3 jaar verschijnt het bekende rechthoek in beeld bij alle kleuren met rode leds. Pixelrefresh en volledige reset werkte niet. Netjes contact met LG customer service gehad. Was bekend probleem. Foto's en filmpjes opgestuurd en ze zouden een voorstel doen..... Zie hieronder.... 3 jaar oude TV en dan €557,- mogen betalen om een bekend defect op te lossen. Ben erg tevreden met de OLED, maar vraag mij toch af wat ik hier nou mee moet. 1800,- voor een TV betaald war je na 3 jaar nog een keer bijna 33% van je aanschafprijs mag betalen.

Merk/Model : LG TV 55" OLED55C7V Serienummer : 708MALF4S888

Probleem/Klacht :
Probleem oplossen - Video, Matige beeldkwaliteit, OLED55C7V-Z.BEUYLJP, geen datum besproken GSFS zegt OOW dus garantiestatus goed controlerenP: Klant ziet een soort rechthoek in het midden van het beeld waarin de kleuren afwijken met de rest van het scherm. Pixel refresh al 2x uitgevoerd, zonder succes.O: Foto's gezien, zie bijlage. rechthoek duidelijk op beeld, monteur / prijsindicatie / evt reparatieS: monteur / prijsindicatie / evt reparatie

Werkzaamheden :
Oled dient vervangen/hersteld te worden. Kosten zijn op basis van coulance LG. De coulance regeling geldt alleen bij een technisch defect. Indien de oorzaak extern ligt kan er geen aanspraak op coulance worden gemaakt. Gaat u niet akkoord met de totale reparatie kosten zonder coulance, dan worden de onderzoeks- (€37,50) plus voorrijkosten (€60,00) bij een onsite reparatie, in rekening gebracht. Prijsopgave geldt alleen als oled compensatie goed is uitgevoerd.

Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 119,75
AGF30021401 cable kit EAJ65468101 and EAJ65468001 1,00 € 32,58
OLED V16/V17 OLED New Inclusief kabel 1,00 € 808,76

Totaal € 961,09
Behandelingskosten € 25,41
Transport € 49,59
Coulance van LG - € 575,65
Totaal € 460,44
BTW 21% € 96,69
Totaal incl. BTW € 557,13
Uw reactie op deze prijsopgave kunt u aan ons kenbaar maken via onze website, klik hier

U gaat akkoord
A. De werkzaamheden worden conform bovenstaande prijsopgave uitgevoerd.

U gaat niet akkoord (zie onderstaande tarieven*)
B. U blijft eigenaar van het product. Indien het product in ons bezit is zorgen wij voor het retourtransport.
C. U doet afstand van uw product. Indien het product in ons bezit is dragen wij zorg voor milieuvriendelijk afvoer.

*Tarieven (inclusief btw):
Prijsopgave/Onderzoek € 37,50 (alleen bij fysieke diagnose en/of prijsopgave)
Vernietigingskosten € 4,50 (alleen indien wij het product voor u vernietigen en afvoeren)
Retourtransport € 13,00 (kleine producten), € 26,00 (grote producten)
Voorrijkosten € 60,00 (indien wij bij u langs zijn geweest)
Behandelingskosten € 15,00 (worden standaard in rekening gebracht bij een uitgevoerde reparatie)

Deze prijsopgave is 7 dagen geldig. Eerdere prijsopgaves komen hiermee te vervallen. Op deze prijsopgave zijn onze servicevoorwaarden van toepassing.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Je hebt gegokt en verloren. Neem je verlies.
Zelf heb ik dit ook gehad met een plasma destijds, ook gedoe paar maanden na de garantie, paneel vervangen en draait nu nog vrolijk verder met 10 jaar oud.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

tsjech@ schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:02:
Even toch maar mijn ervaringen delen. Sinds 2017 een Oled van LG. Binnen 3 maanden toen paneel laten vervangen vanwege doorgebrande tussenlaag. Netjes afgehandeld door LG. Nu na 3 jaar verschijnt het bekende rechthoek in beeld bij alle kleuren met rode leds. Pixelrefresh en volledige reset werkte niet. Netjes contact met LG customer service gehad. Was bekend probleem. Foto's en filmpjes opgestuurd en ze zouden een voorstel doen..... Zie hieronder.... 3 jaar oude TV en dan €557,- mogen betalen om een bekend defect op te lossen. Ben erg tevreden met de OLED, maar vraag mij toch af wat ik hier nou mee moet. 1800,- voor een TV betaald war je na 3 jaar nog een keer bijna 33% van je aanschafprijs mag betalen.

Probleem/Klacht :
Probleem oplossen - Video, Matige beeldkwaliteit, OLED55C7V-Z.BEUYLJP, geen datum besproken GSFS zegt OOW dus garantiestatus goed controlerenP: Klant ziet een soort rechthoek in het midden van het beeld waarin de kleuren afwijken met de rest van het scherm. Pixel refresh al 2x uitgevoerd, zonder succes.O: Foto's gezien, zie bijlage. rechthoek duidelijk op beeld, monteur / prijsindicatie / evt reparatieS: monteur / prijsindicatie / evt reparatie

Werkzaamheden :
Oled dient vervangen/hersteld te worden. Kosten zijn op basis van coulance LG. De coulance regeling geldt alleen bij een technisch defect. Indien de oorzaak extern ligt kan er geen aanspraak op coulance worden gemaakt. Gaat u niet akkoord met de totale reparatie kosten zonder coulance, dan worden de onderzoeks- (€37,50) plus voorrijkosten (€60,00) bij een onsite reparatie, in rekening gebracht. Prijsopgave geldt alleen als oled compensatie goed is uitgevoerd.

Arbeidsloon € 119,75

Totaal € 961,09
Transport € 49,59
Totaal € 460,44
BTW 21% € 96,69
Uw reactie op deze prijsopgave kunt u aan ons kenbaar maken via onze website, klik hier

U gaat akkoord

B. U blijft eigenaar van het product. Indien het product in ons bezit is zorgen wij voor het retourtransport.
C. U doet afstand van uw product. Indien het product in ons bezit is dragen wij zorg voor milieuvriendelijk afvoer.

Vernietigingskosten € 4,50 (alleen indien wij het product voor u vernietigen en afvoeren)
Behandelingskosten € 15,00 (worden standaard in rekening gebracht bij een uitgevoerde reparatie)

Deze prijsopgave is 7 dagen geldig. Eerdere prijsopgaves komen hiermee te vervallen. Op deze prijsopgave zijn onze servicevoorwaarden van toepassing.
Tja ik zou zeggen, niet repareren en in onderdelen je TV verkopen. Die oled panelen zijn nou eenmaal duur. Voor 1000.- heb je een 9 serie incl 5 jaar garantie.

Edit:
Is dit de rechthoek, die kwam door de testbeelden die in de fabriek werden gebruikt? Dat zou LG gratis moeten fixen. Daarbij hoefde het scherm niet vervangen te worden, maar konden ze iets resetten.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:46
Na 6 jaar met de eerste 55” 4K qled begint het toch wat te kriebelen om voor wat groters te gaan.
Oog is gevallen op de 2020 GX die echt superstrak tegen de muur kan (wel de stekker losknippen en zelf een andere aanzetten ivm kabeldoorvoer door de muur).
Wil eigenlijk groter dan 65”, maar waarom is die 77” zo idioot veel duurder in verhouding? Meer dan 2x zo duur dan de 65”.
Ik weet dat het koffiedik kijken is, maar vraag me toch wel af of de 77” oleds een beetje in de buurt van de 3K aankoopprijs gaan komen? 5300 incl cashback is me toch echt te gortig voor een tv.
Zijn er signalen dat ze de 77” op termijn goedkoper kunnen gaan produceren?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
sylvesterrr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Geen wifi verbindingsproblemen meer sinds ik die optie heb uitgeschakeld, even afkloppen.

Thanks.
Te vroeg gejuicht... Heb net de tv weer spanningsloos moeten maken om te verbinden met Wi-Fi. :(

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:44

Probleem/Klacht :

Werkzaamheden :

Arbeidsloon € 119,75

Totaal € 961,09
Transport € 49,59
Totaal € 460,44
BTW 21% € 96,69

U gaat akkoord

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Mijn vriendin is juriste en die zegt dat je ook na 2 jaar gewoon recht hebt op een deugdelijk product. Je mag van een TV verwachten (expert moet dit vaststellen) dat hij 8-10 jaar mee gaat en niet dat je na 3 jaar alweer een nieuw paneel erin moet laten zetten.

Ik zou me ook nogal getild voelen na 3 jaar.. Succes!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Segafreak83 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:20:
Je hebt gegokt en verloren. Neem je verlies.
Gegokt en verloren, waarom zeg je dat? In welke zin heeft hij gegokt?
ion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:21:
[...]
Edit:
Is dit de rechthoek, die kwam door de testbeelden die in de fabriek werden gebruikt? Dat zou LG gratis moeten fixen. Daarbij hoefde het scherm niet vervangen te worden, maar konden ze iets resetten.
Idd, de rechthoek is een bekend defect dat schijnt te komen door de fabriekskalibratie. Indien het dit defect is dan dient de tv kosteloos gerepareerd te worden (productiefout). Zie screenshot hieronder en link naar video: LG will fix it for free, this includes tv's which are out of warranty. Geen nieuw paneel nodig maar ze doen idd opnieuw de fabrieksinitialisatie.

Wel weer slecht dat ze dit eerst toch op de onwetende klant proberen af te schuiven of dat nu bewust of onbewust is. ;(

Zie https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test, commentaar Week 11 (04/10/2018).
Week 11 (04/10/2018): We contacted LG regarding the strange results in week 4. LG engineers visited our lab a few days ago and were able to confirm the 25% window on the Live CNN and FIFA 18 TVs are a result of a factory issue (see our video here). OLED TVs are produced in a hot process, and after cooling a 25% window is shown on each panel. Some TVs which haven't cooled completely can produce invalid results for the lookup table used by the 'Pixel Refresh' function, causing this 25% window to become visible. Only some 55" OLED TVs were affected during part of 2017.
As this is not an issue with the panel itself, it is possible to apply a fix to the lookup table. LG will apply this fix to anyone who presents this issue to their support, for free, even after the warranty period has long expired. They have fixed our two affected TVs (see the uniformity photos below). Note that this doesn't fix other uniformity issues as the result of static content, only the 25% window caused by a factory defect. LG has also confirmed that there is variation between panels, which is why some OLED appear more prone to developing uniformity issues (as in the case with our Live CNN (200 nits) vs Live CNN (Max).)
Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - RTINGS.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uefstpn3az3QqdAognnTQgbXWZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hv2Bf7JyvHUfAOsm8h7gNI2D.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door Cap op 08-06-2020 07:48 ]

• Sunri5e
ion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:21:
[...]

Tja ik zou zeggen, niet repareren en in onderdelen je TV verkopen. Die oled panelen zijn nou eenmaal duur. Voor 1000.- heb je een 9 serie incl 5 jaar garantie.

Edit:
Zit er standaard 5 jaar garantie op ja?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05

Probleem/Klacht :

Werkzaamheden :

Arbeidsloon € 119,75

Totaal € 961,09
Transport € 49,59
Totaal € 460,44
BTW 21% € 96,69

U gaat akkoord

bezwaar maken,op grond dat het 25% windowprobleem een fabrieksfout is.

Probleem/Klacht :

Werkzaamheden :

Arbeidsloon € 119,75

Totaal € 961,09
Transport € 49,59
Totaal € 460,44
BTW 21% € 96,69

U gaat akkoord

@Cap zei het al, bekend probleem, dus kosteloze reparatie.
De TV is pas 3 jaar oud en nog lang niet afgeschreven.
Ook na twee jaar geldt er nog steeds garantie, zo is de wet in Nederland.
Je hebt dus recht op kosteloze reparatie omdat hier geen sprake is van eigen schuld.

Nu proberen winkels er vanaf te komen door te zeggen dat je een evenredig deel aan de reparatiekosten moet bijdragen omdat de TV immers al drie jaar zonder problemen is gebruikt.
Reparatie verlengt (volgens de winkel) de levensduur van de TV zodat je hierna langer kunt kijken.
Dat is natuurlijk onzin want hoewel het vervangen onderdeel dan wel nieuw is en drie jaar langer mee zou kunnen, zo is de rest van de TV dit niet!
De rest verouderd gewoon door en na bv 7 jaar kan de TV alsnog defect raken en heb je aan het paneel welke ooit is vervangen, niets meer.

Trap hier dus niet in!
Evenredige bijdrage in de kosten zou alleen reëel zijn als de TV compleet omgeruild zou worden door een nieuw of vervangend toestel.

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 22:52
Weet iemand wat de bitrates zijn van KPN glasvezel via het tv-kastje en via de TV app?
Als dit hetzelfde blijkt te zijn kan ik net zo goed het tv-kastje weg halen.

I hide at work because good employees are hard to find.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
sylvesterrr schreef op maandag 8 juni 2020 @ 00:03:
[...]

Te vroeg gejuicht... Heb net de tv weer spanningsloos moeten maken om te verbinden met Wi-Fi. :(
Ja, heb hetzelfde met de cast functie. Het streamen naar de tv werkt prima voor een paar weken en dan reageert deze nergens meer op. Enige optie is een paar minuten spanningsloos maken en dan werkt het weer. Quickstart aan of uit maakt niets uit.

_██_
(ಠ_ృ)

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:44
Vanaf vrijdag jl. een nieuwe 65" C9 opgehaald. Ik vernam na wat belletjes dat de 65" C9 vrijwel overal bijna was uitverkocht en dat er geen nieuwe meer gingen binnenkomen, dus heb ik hem toch maar iets eerder gehaald.

De voornaamste reden voor mij om dit te doen was omdat ik een grote library heb met ontzettend veel DTS bestanden en ik mijn Marantz SR 5014 met eARC via 1 HDMI kabel (2.1) heb aangesloten op poort 2 van de C9. Daarnaast gebruikt de CX in theorie (in de praktijk merk je er weinig van) niet de volledige bandbreedte van HDMI 2.1 en wilde ik het liefst volledig future-proof zijn voor de nieuwe consoles.

Mijn bevindingen/problemen tot op heden:

- WebOs is er een stuk sneller op geworden sinds mijn LG Oled EC 930V uit 2014
- Beeld van de interne Netflix app was matig. Schrok er best wel van maar hij stond slechts op 720p toen ik op ... en INFO drukte. Toen ben ik naar wifi geswitched en kreeg ik eindelijk 2160p. Gek genoeg (zoals ik hier ook las) presteert hij dus beter op wifi 5ghz. Daarna was het beeld wel heel mooi
- Aanzetten van de interne speakers levert wel Dolby Atmos op, maar via mijn eARC Marantz gaf hij alleen Dolby Digital aan. Ik las dat hier meer mensen last van hadden, terwijl hij in theorie wel Atmos zou moeten afspelen. Heb je hier daadwerkelijk ook 5.1.2 voor nodig of kan hij ook Atmos naar 5.1 sturen (zonder het daadwerkelijke hoogteverschil te kunnen simuleren)? Hij stuurt immers ook Atmos uit naar de interne speaker?
- Beeld op PS4 ziet er echt perfect uit. Zelfs nog op de oude ps 4 uit 2014 ziet het beeld er een stuk beter uit en ik speel gewoon veel beter nu met Warzone (win veel meer Gulags en maak meer kills), waarschijnlijk door de lage input lag bij game modus (wordt automatisch ingeschakeld, fijn). Ben benieuwd wat next-gen gaat geven
- Beeld van mijn Mi Box S (4K) klopt niet. Ik heb een rare roze gloed over alles wat wit moet zijn. Dus het Netflix logo is roze en alle letters in het menu ook. Heb gespeeld met resolutie en kleuren maar het blijft bestaan. Ga vanavond even van HDMI kabel switchen, want dit klopt echt niet. Wél kan ik hier DTS signaal gebruiken, alleen kan ik dat dus moeilijk checken op mijn AVR omdat ik dat alleen in het schermpje van de AVR zie
- Wellicht dat update FW 4.80.03 nog verbeteringen brengt in het uitsturen van geluid...
- We hebben een LG Wasmachine (nieuw) en daar zou ik alle info van moeten zien in het home screen. Helaas logt hij al na een dag uit en moet je je dus opnieuw aanmelden in het homescreen (en dat is nogal vervelend om te typen met je afstandsbediening). Kun je ook je Hue lampen hierin terug laten komen middels OCF?

Al met al nog heel blij ermee en zal zeker hier vaker te vinden zijn!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Help!!!! schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:09:
Mijn TV avontuur:

april 2008: Panasonic TH-42PZ85 Plasma
juli 2012: Panasonic TX-P50ST50 plasma

Tussen deze twee zat, vond ik, een behoorlijk groot verschil.

Heb Panasonic TX-P50ST50 plasma inmiddels nu dus 8jr.
Game hier niet of nauwelijks op en heb ook geen receivers e.d. Kijk er gewoon TV en mkv's op en af en toe netflix. Ben eigenlijk nog best tevreden over deze plasma. :)

Met de nu relatief aantrekkelijke prijzen voor de 55" C9 vraag ik me af of ik de overstap naar Oled moet wagen. Je zou denken dat er in 8 jr. een hoop verbeterd is.

Alleen ga ik er nu echt op vooruit op beeldkwaliteit of valt het wel mee :?

Iemand hier die dezelfde overstap heeft gedaan :?

edit:
Wat ik erbij had moeten zetten (heb het inmiddels beetje aangepast) is dat ik vooral op zoek ben naar ervaringen van mensen die een plasma van mijn generatie hadden, ST50, VT50 e.d..

Dit omdat ik zelf gemerkt heb dat de overstap van een oudere plasma naar mijn huidige plasma best groot was. Dus daarom zullen mensen met oudere plasma's die naar C9 zijn gegaan relatief al tevredener zijn.
Hierbij even follow up. Inmiddels knoop doorgehakt en de LG 55C9PLA aangeschaft (E1239) als opvolger van mijn Panasonic TX-P50ST50 plasma.

Moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit toch wel een flinke stap vooruit vind. Contrast, kleuren, scherpte het is erg mooi. Zelfs bij veel (Ziggo) HD TV kanalen. Heb nog geen 4k geprobeerd. Ik vind de stap tot nu toe behoorlijk groter dan verwacht. Wel is sport minder qua beweging, dus daar lever je wel op in maar hopelijk went dit nog wel.

De TV heeft enorm veel opties en dat is dus ook wel even wennen.

Mijn oude panasonic had imho een fijnere afstandbediening qua vorm en knoppen. Ook mis ik het knopje waarmee ik snel heen en weer kan schakelen tussen huidige en vorige TV zender.

Tevens behoorlijk irritant dat mijn TV favorieten als nummering het Ziggo kanaal nummer krijgen. Bij de Pana kreeg het gewoon 1,2,3 etc.

Anyway erg mooie TV waar ik weer de nodige jaren mee vooruit zal kunnen.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Wren
Help!!!! schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Hierbij even follow up. Inmiddels knoop doorgehakt en de LG 55C9PLA aangeschaft (E1239) als opvolger van mijn Panasonic TX-P50ST50 plasma.

Moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit toch wel een flinke stap vooruit vind. Contrast, kleuren, scherpte het is erg mooi. Zelfs bij veel (Ziggo) HD TV kanalen. Heb nog geen 4k geprobeerd. Ik vind de stap tot nu toe behoorlijk groter dan verwacht. Wel is sport minder qua beweging, dus daar lever je wel op in maar hopelijk went dit nog wel.

De TV heeft enorm veel opties en dat is dus ook wel even wennen.

Mijn oude panasonic had imho een fijnere afstandbediening qua vorm en knoppen. Ook mis ik het knopje waarmee ik snel heen en weer kan schakelen tussen huidige en vorige TV zender.

Tevens behoorlijk irritant dat mijn TV favorieten als nummering het Ziggo kanaal nummer krijgen. Bij de Pana kreeg het gewoon 1,2,3 etc.

Anyway erg mooie TV waar ik weer de nodige jaren mee vooruit zal kunnen.
Gefeliciteerd met je nieuwe tv. Zelf kijk ik geen sport maar het is iets wat wel vaker wordt beweerd qua beweging. Hopelijk went het voor je. Zelf gebruik ik de AB graag, het aanwijzen werkt 100 keer beter dan alle vergelijkbare alternatieven van andere merken. Maar ik heb er dan ook nog wel een 'klassieke' AB bij. Werkt op alle LG tv's, voelt massief en heeft dan weer de voorkeur van mijn vriendin. Hier een voorbeeld van het ding:

https://123afstandsbedien...y1ZM6EKaFb64aAuZ8EALw_wcB

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JDL15 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:05:
Vanaf vrijdag jl. een nieuwe 65" C9 opgehaald. Ik vernam na wat belletjes dat de 65" C9 vrijwel overal bijna was uitverkocht en dat er geen nieuwe meer gingen binnenkomen, dus heb ik hem toch maar iets eerder gehaald.
Ik vrees dat ik er ook aan moet gaan geloven vanwege de slinkende voorraad van de C9's. Ik ga per 1 oktober intrekken bij mijn vriendin, wilde na een renovatie van het één en ander in haar appartement ook de 10 jaar oude LG TV gaan vervangen voor een 55C9. Maar het gaat er op lijken dat ik verplicht word een CX te gaan aanschaffen als ik tot die tijd wil wachten met het vervangen. De cashback korting op de CX loopt ook nog tot 21 juni zag ik, dus het is wel zaak snel een beslissing te gaan maken.

Vreemd verhaal met de Mi Box overigens. Heb er zelf ook één en die roze gloed weleens ervaren, maar een reboot loste dat weer op. Ik neem aan dat je al een andere HDMI kabel hebt geprobeerd? En welke AndroidTV versie draai je?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
Help!!!! schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:30:
[...]
. Ook mis ik het knopje waarmee ik snel heen en weer kan schakelen tussen huidige en vorige TV zender.
Terugpijl knop? boven de netflix knop.

Bij digitaal ziggo zenders werkt het in iedergeval wel. Wacht op mijn ci module nog

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wren schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe tv. Zelf kijk ik geen sport maar het is iets wat wel vaker wordt beweerd qua beweging. Hopelijk went het voor je. Zelf gebruik ik de AB graag, het aanwijzen werkt 100 keer beter dan alle vergelijkbare alternatieven van andere merken. Maar ik heb er dan ook nog wel een 'klassieke' AB bij. Werkt op alle LG tv's, voelt massief en heeft dan weer de voorkeur van mijn vriendin. Hier een voorbeeld van het ding:

https://123afstandsbedien...y1ZM6EKaFb64aAuZ8EALw_wcB
De aanwijzer (rode punt) op scherm werkt inderdaad wel goed. Die afstandbediening lijkt erg op mijn Pana remote. Zelfs de knoppen lijken zelfde materiaal. Wellicht bestel ik er wel één. Aan de andere kant misschien ook gewoon eerst even proberen te wennen.
mucuracat schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Terugpijl knop? boven de netflix knop.

Bij digitaal ziggo zenders werkt het in iedergeval wel. Wacht op mijn ci module nog
Thx. Ga het vanavond even proberern. Heb overigens CI+.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• SantinoNL
Cap schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:49:
@SantinoNL Ok duidelijk. Als je kijkt via een dedicated KPN kastje is dat het probleem niet, bij de TV-apps is motion vaak slechter. Was die LCD een stuk kleiner? Misschien valt het nu gewoon meer op dankzij het grotere beeldoppervlak.

Verder is het zo dat doordat de afzonderlijke OLEDs in het paneel veel sneller aan en weer uit gaan en de afzonderlijke frames dus minder in elkaar overvloeien. Inherent aan de techniek. Sommige mensen zijn daar gevoeliger voor dan andere.

Omdat LCD zo traag is (ook inherent aan de techniek) en plasma en good-old CRT nagloeit vloeien de frames daar meer in elkaar over.

Tru Motion kan zeker wel helpen om motion te verbeteren maar je krijgt het nooit zo goed als bij plasma of CRT. De-judder op 2/10 en de-blur op 10/10 is de meest aanbevolen setting. De-blur geeft verder geen artefacten. De-judder kan wel artefacten geven maar bij een lage waarden is het zelden een probleem.

Verder... wennen... Het is niet anders. ;)
Bedankt voor je reactie @Cap !

Die LCD was 48 inch, dus wel een verschilletje inderdaad. Maar toch, ik durf het bijna niet te zeggen, voetbal kijken op die tv was een stuk fijner. Ik lever voor voetbal graag een beetje beeldkwaliteit in als daarmee het beeld maar vloeiend loopt.

Gisteren weer een voetbalwedstrijd gekeken en ik merk dat ik me gewoon vreselijk stoor aan die lichte vertraging. Het lijkt soms echt alsof ik naar een herhaling in slow motion kijk. Sport is eigenlijk het enige waarvoor ik een tv abonnement heb en voetbal kijken is redelijk essentieel in mijn leven. Hoe geweldig deze tv ook is, ik twijfel toch sterk om hem terug te brengen of om te ruilen (als dat überhaupt nog kan).

Gisteren mijn eerste 4k film gekeken, en dat is dan wel echt genieten geblazen. En dan heb ik de instellingen nog niet eens optimaal.

Lastig dit zeg. Voor zo'n flinke uitgave wil ik toch wel een nagenoeg perfecte tv hebben eigenlijk :P

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Majesty schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Ik vrees dat ik er ook aan moet gaan geloven vanwege de slinkende voorraad van de C9's. Ik ga per 1 oktober intrekken bij mijn vriendin, wilde na een renovatie van het één en ander in haar appartement ook de 10 jaar oude LG TV gaan vervangen voor een 55C9. Maar het gaat er op lijken dat ik verplicht word een CX te gaan aanschaffen als ik tot die tijd wil wachten met het vervangen. De cashback korting op de CX loopt ook nog tot 21 juni zag ik, dus het is wel zaak snel een beslissing te gaan maken.
Vaak heb je rond oktober ook nog wel een cashback (geen garantie) en eind november is het weer Black Friday, de weken ervoor heb je de historisch gezien laagste prijzen. De C9 was afgelopen jaar in de 2 weken voor BF te krijgen voor 1130 ongeveer (na cashback, die op het eind nog verlengd tot net na BF)

Dus, tenzij je DTS wilt of pc-gamer bent die 12-bit kleur wil pre-renderen op 48Gbps, zou je ook kunnen wachten tot dan.

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-11 14:05

Malloot

bekijk eens wat anders

Vraagje Twee vraagjes tussendoor:
Klopt het dat de maximale per-pixel-helderheid veranderd als het gehele beeld lichter wordt?
Of gebeurd dit alleen als HDR is ingeschakeld, en is er ook een instelling waarbij elke pixel altijd even helder blijft ongeacht hoeveel wit het hele beeld bevat?

En hoe zit het met kleurvastheid versus helderheid? Blijft dit ook exact hetzelfde als HDR uit staat?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Malloot schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:17:
Vraagje Twee vraagjes tussendoor:
Klopt het dat de maximale per-pixel-helderheid veranderd als het gehele beeld lichter wordt?
Of gebeurd dit alleen als HDR is ingeschakeld, en is er ook een instelling waarbij elke pixel altijd even helder blijft ongeacht hoeveel wit het hele beeld bevat?

En hoe zit het met kleurvastheid versus helderheid? Blijft dit ook exact hetzelfde als HDR uit staat?
Dit klopt, als een groter deel van het beeld licht is loopt de totale helderheid terug.
Hier is helaas geen instelling voor (voor zover ik weet).

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

@Bacspin Ik zou daar niet vanuit gaan. De levering van de C9 raakt een keer op. Dit soort modellen worden over het algemeen dan niet meer aangeprijsd. Men zal zich vol op de C10 gaan inzetten, aangezien een paar maanden later alweer de C11 aangekondigd zal gaan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Koning-Admiraal op 08-06-2020 13:39 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
SantinoNL schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor je reactie @Cap !

Die LCD was 48 inch, dus wel een verschilletje inderdaad. Maar toch, ik durf het bijna niet te zeggen, voetbal kijken op die tv was een stuk fijner. Ik lever voor voetbal graag een beetje beeldkwaliteit in als daarmee het beeld maar vloeiend loopt.

Gisteren weer een voetbalwedstrijd gekeken en ik merk dat ik me gewoon vreselijk stoor aan die lichte vertraging. Het lijkt soms echt alsof ik naar een herhaling in slow motion kijk. Sport is eigenlijk het enige waarvoor ik een tv abonnement heb en voetbal kijken is redelijk essentieel in mijn leven. Hoe geweldig deze tv ook is, ik twijfel toch sterk om hem terug te brengen of om te ruilen (als dat überhaupt nog kan).

Gisteren mijn eerste 4k film gekeken, en dat is dan wel echt genieten geblazen. En dan heb ik de instellingen nog niet eens optimaal.

Lastig dit zeg. Voor zo'n flinke uitgave wil ik toch wel een nagenoeg perfecte tv hebben eigenlijk :P
Er bestaat geen perfecte tv, nog niet tegengekomen iig.

Voor sport zou ik toch een Sony oled overwegen als dat echt zo belangrijk is voor jou. De Sony’s staan bekend om de motion wat sport een stuk vloeiender maakt en de nieuwe A8H is ook een geweldige tv. Zie de review van Vincent Teoh van een par dagen geleden.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:55
Koning-Admiraal schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:36:
@Bacspin Ik zou daar niet vanuit gaan. De levering van de C9 raakt een keer op. Dit soort modellen worden over het algemeen dan niet meer aangeprijsd. Men zal zich vol op de C10 gaan inzetten, aangezien een paar maanden later alweer de C11 aangekondigd zal gaan worden.
Dat zou een gemis zijn, volgens mij heeft de C9 "echte hdmi 2.1" en de andere modellen dat niet..

Ik hoop zelf op een prijsdaling van de c9 in de komende maanden bij de lancering van de nieuwere modellen en dan wil ik mijn slag nog slaan.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

MetalSonic schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Dat zou een gemis zijn, volgens mij heeft de C9 "echte hdmi 2.1" en de andere modellen dat niet..

Ik hoop zelf op een prijsdaling van de c9 in de komende maanden bij de lancering van de nieuwere modellen en dan wil ik mijn slag nog slaan.
Dat zullen zij vast weer recht gaan zetten met de C11. Maar als jij nu nog een C9 wilt gaan kopen dan moet je niet al te lang gaan wachten. Het is namelijk alweer een "oud" model. Die raken gewoon op.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Bacspin
MetalSonic schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Euhm, misschien iets meer tweakers.avsforum en Vincent Teoh kijken ipv Quantum op YouTube...

Echte HDMI 2.1 bestaat niet, alle snelheiden boven de 18Gbps zijn 2.1. En de nieuwe modellen zijn er al sinds april...

@Koning-Admiraal Ik bedoelde ook dat het actuele model dat in oktober/november de laagste prijs heeft... en dat was vorig jaar de C9, dit jaar de CX

• MetalSonic
Bacspin schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Euhm, misschien iets meer tweakers.avsforum en Vincent Teoh kijken ipv Quantum op YouTube...

Echte HDMI 2.1 bestaat niet, alle snelheiden boven de 18Gbps zijn 2.1. En de nieuwe modellen zijn er al sinds april...

@Koning-Admiraal Ik bedoelde ook dat het actuele model dat in oktober/november de laagste prijs heeft... en dat was vorig jaar de C9, dit jaar de CX
Dus de CX is ook volledig klaar voor de nieuwe XBX en Playstation? :? (qua hdmi)

En ja ik lees Tweakers, ik check ook tech reviews maar hier kan ik voor mijzelf geen duidelijkheid voor krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door MetalSonic op 08-06-2020 13:48 ]

• Bacspin
Klopt, die doen ook maar max 4k2120fps 4:4:4 op 10-bits via 4x10Gbps links in de hdmi. verbindig Heb ff niet de bron bij de hand, maar o.a. FOMO, HDTVtest en diverse fora bevestigen dat met de gegevens die op dit moment beschikbaar zijn over de Next-gens.

Zelf baal ik meer dat DTS-HD niet eens via e-arc wordt doorgegeven, de interene mediaspaler kan toch alleen maar arc aan geluid uitsturen en ook de beeld kwaliteit is twijfelachtig tov echte mediaspelers met bv Kodi (of beter nog 1 die MadVR kan gebruiken)

YouTube: LG Cuts HDMI 2.1 Bandwidth on 2020 4K TVs Below 48Gbps. Does It Matter?

[ Voor 12% gewijzigd door Bacspin op 08-06-2020 14:00 ]

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UeFmrVG.jpg
Ik ben deze week aan mijn derde paneel in 3,5 jaar begonnen voor mijn B6V.
Na iets meer dan twee jaar hat ik wat kleine burn in plekken op mijn paneel. Buiten de garantie door LG vervangen en ik hoefde alleen arbeidskosten te betalen.
Helaas had ik op dit paneel na iets meer dan een jaar enorme burn in. Ik probeer echt zo voorzichtige mogelijk te zijn en het rare is dat het me opviel na een panel clear cycle. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar mee te maken heeft maar de plek is heel duidelijk te zien bij ieder beeld waar een beetje rode of groene kleur in zit en ik zie het steeds tijdens gamen en film / serie kijken.
Nu voor 650 euro weer laten repareren en ik heb weer een nieuw paneel.
Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat burn-in wel degelijk een probleem is bij OLED.
Het is absoluut de beste beeld kwaliteit maar ik ga me toch afvragen of ik weer OLED voor mijn volgende TV.

[edit]

Ik lees nu de andere reacties hierover pas. Zo maar eens met LG support bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 08-06-2020 14:12 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• aschja
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:01:
[Afbeelding]
Ik ben deze week aan mijn derde paneel in 3,5 jaar begonnen voor mijn B6V.
Na iets meer dan twee jaar hat ik wat kleine burn in plekken op mijn paneel. Buiten de garantie door LG vervangen en ik hoefde alleen arbeidskosten te betalen.
Helaas had ik op dit paneel na iets meer dan een jaar enorme burn in. Ik probeer echt zo voorzichtige mogelijk te zijn en het rare is dat het me opviel na een panel clear cycle. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar mee te maken heeft maar de plek is heel duidelijk te zien bij ieder beeld waar een beetje rode of groene kleur in zit en ik zie het steeds tijdens gamen en film / serie kijken.
Nu voor 650 euro weer laten repareren en ik heb weer een nieuw paneel.
Ik kan helaas dus uit ervaring zeggen dat burn-in wel degelijk een probleem is bij OLED.
Het is absoluut de beste beeld kwaliteit maar ik ga me toch afvragen of ik weer OLED voor mijn volgende TV.

[edit]

Ik lees nu de andere reacties hierover pas. Zo maar eens met LG support bellen.
We zijn inmiddels 4 jaar verder. Dus ik hoop dat het beter is geworden.

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:47
Burn-in kan een probleem zijn bij Oled, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Ik heb een 55E6 en die heeft ondanks dagelijks behoorlijk gebruik nog steeds geen spoortje van burn-in vertoont. Voornamelijk gebruikt voor tvkijken en Netflix, niet voor gamen trouwens. Sinds kort mag de 55E6 het iets rustiger aan doen en hangt ie op de slaapkamer. Zijn dienst in de huiskamer is overgenomen door een Oled 65E9.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik lees dus net dat dit een bekend probleem is en ik niet de enige ben die hier mee te maken heeft gehad.
Wel jammer dat de support in NL hier weinig kennis van lijkt te hebben en ik vrolijk 650 euro heb kunnen betalen. Hier ga ik nog wel werk van maken.

• aschja
rajackar schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:19:
Ik lees dus net dat dit een bekend probleem is en ik niet de enige ben die hier mee te maken heeft gehad.
Wel jammer dat de support in NL hier weinig kennis van lijkt te hebben en ik vrolijk 650 euro heb kunnen betalen. Hier ga ik nog wel werk van maken.
Dat probleem van jou is op te lossen met een factory reset of iets dergelijks.

• rajackar

rajackar

Blood Minister

aschja schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Dat probleem van jou is op te lossen met een factory reset of iets dergelijks.
Tja, dat wisten ze bij support niet. Dus hebben ze er een nieuw paneel op gezet en daar mocht ik 650 euro voor betalen omdat het buiten garantie is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JDL15 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:05:
[knip]
- Beeld van mijn Mi Box S (4K) klopt niet. Ik heb een rare roze gloed over alles wat wit moet zijn. Dus het Netflix logo is roze en alle letters in het menu ook. Heb gespeeld met resolutie en kleuren maar het blijft bestaan. Ga vanavond even van HDMI kabel switchen, want dit klopt echt niet. Wél kan ik hier DTS signaal gebruiken, alleen kan ik dat dus moeilijk checken op mijn AVR omdat ik dat alleen in het schermpje van de AVR zie
[knip]
Herkenbaar. Heeft vrijwel zeker alleen iets met de HDMI kabel te maken, ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Andere kabel, opgelost.

Testing, one, two ...

• MetalSonic
Bacspin schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:53:
Klopt, die doen ook maar max 4k2120fps 4:4:4 op 10-bits via 4x10Gbps links in de hdmi. verbindig Heb ff niet de bron bij de hand, maar o.a. FOMO, HDTVtest en diverse fora bevestigen dat met de gegevens die op dit moment beschikbaar zijn over de Next-gens.

Zelf baal ik meer dat DTS-HD niet eens via e-arc wordt doorgegeven, de interene mediaspaler kan toch alleen maar arc aan geluid uitsturen en ook de beeld kwaliteit is twijfelachtig tov echte mediaspelers met bv Kodi (of beter nog 1 die MadVR kan gebruiken)

YouTube: LG Cuts HDMI 2.1 Bandwidth on 2020 4K TVs Below 48Gbps. Does It Matter?
https://www.homecinemamag...-tvs-blijkbaar-toch-niet/

Blijkbaar zijn de CX televisies meer gefocust op andere dingen. Voelt voor mij op zich goed om qua model te gaan voor een recenter jaar. Stiekem hoop ik dat de nieuwere modellen iets minder last hebben van burn in en verder in het algemeen wat minder kinderziektes hebben.

Neemt niet weg dat ik het toch behoorlijk wat vind, zo'n aanschaf van een OLED tv qua waar je allemaal rekening mee kan houden :(

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier nog steeds blij met de OLED's ik loop alleen nog te kloten met het geluid.

Voor de 77C9 heb ik een LG SL10YG met achter speaker maar ik ben er niet echt over te spreken.
Geluid valt tegen
Achter speakers doen het soms niet
HDMI switching werkt niet altijd even lekker, als ik naar muziek heb geluisterd en wil TV kijken dan blijft hij op de verkeerde AV staan.

Laatste weken irriteer ik me er steeds meer aan, dus maar besloten voor de Sonos ARC te gaan.
Speakers zouden beter moeten zijn en hij heeft 1 HDMI ingang waardoor ik hopelijk niet meer loop te kloten met dat HDMI switchen.

zijn er hier mensen die sonos gebruiken met hun LG ?

ik las dat ie geen DTS doen maar dat is toch een beetje end off life aan het raken wat ik las, zijn er nog meer nadelen icm met een LG tv ?
Pagina: 1 ... 284 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.