Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
mucuracat schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Niet bewust, 2.1 is 48 bandbreedte, met een dedicated chip.
Nu dachten ze, we hebben nieuw chip die 2.1 ook aan kan en hebben we losse chip niet nodig.
Minder componenten, lager prijs, minder verbruik?
En pakte verkeerd uit.
Bandbreedte zullen we waarschijnlijk niet eens nodig hebben of benutten. Maar ja .. what you think to get, you didn't.

Voor mij zou de prijs EN DTS belangrijkste zijn. Heb zelf 65 inch B9 voor een mooi prijs en vond 400 euro verschil met een C9 al veel, laat staan CX
Ik vermoed het ook, ander ontwerp om kosten te besparen niet om de TV goedkoper te maken of om meer functionaliteit te bieden. Ik vind het een misser van LG.
DTS weglaten is uiteraard nog veel belangrijker.
Dat is een keuze waar zeker niet goed over nagedacht is.

De prijsverschillen bij 65 inch C9 of CX vallen nog mee.
Echter, omdat er zo weinig meerwaarde is wordt er toch veel voor een C9 gekozen.
Goed voor de verkoop van oudere modellen maar niet voor de 2020 serie.
Kan ook bewust zo zijn omdat de productie capaciteit dit jaar lager is dan oorspronkelijke gedacht.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:02

Nogne

>.<

HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:58:
[...]

De “minder snelle” chip in de C9 is anders wèl in staat de volledige bandbreedte te benutten.
De snellere CX kan dat opeens niet meer en heeft extra ruimte nodig voor AI, zegt LG.
Beetje ongeloofwaardig denk je ook niet?
Verder is DTS laten vallen niet erg slim, was ook geen reden voor omdat te doen.
Nee, LG heeft geen echte verbeteringen doorgevoerd in de 2020 modellen.
Nou ja, behalve de GX gallery versie en 48inch.
Daar is nog wel een markt voor te vinden.
Toch lijken de meeste mensen die geen GX/CX hebben er een probleem van te maken. Enige echte nadeel is het ontbreken van DTS, als je een externe speler gebruikt valt dit nadeel al weg.

En 2020 modellen zijn iets sneller, betere processing (als je dat wil gebruiken) en gaan waarschijnlijk weer een jaar langer mee qua updates. Dus zolang het prijs verschil 300+ is zou ik zeker voor de C9 gaan, en indien het prijsverschil er niet is dan zou ik voor CX gaan (tenzij je de interne player wil gebruiken icm DTS bestanden).

PS/XBL: Nogne

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Als je een externe speler gebruikt die je direct aan de tv wil aansluiten, maar waarvan het geluid via eArc naar je receiver gaat dan baal je ook, want om dit moment zelfs al zou die speler DTS(HD) voor je kunnen decoden, zowel de C9 als CX doen maar 2 kanaals PCM. Oorverdovend stil over de update die ondertussen uit zou moeten komen hiervoer.

Ik wilde de XB-SX gaan gebruiken voor alles, UHD-schijfjes, NAS-library en blu-rays met DTS-HD audio. Dan kan de oude br-speler weg en heb ik geen losse odroid/raspberry/shield nodig voor netwerkspul.

UHD discs kan ik missen, was leuk geweest, maar ga daar geen losse speler voor kopen, de PI4 haal ik wel uit de meterkast en met geluk kan ik de 2de hdmi aansluiting wel voor audio-out gebruiken. Maar het HDMI zou dat eromheen werken juist niet meer nodig moeten zijn. Met 2 hdmi kabels was ik klaar geweest, heb er nu minstens 5 nodig... :(

[ Voor 12% gewijzigd door Bacspin op 02-06-2020 13:18 ]

Nogne schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Toch lijken de meeste mensen die geen GX/CX hebben er een probleem van te maken. Enige echte nadeel is het ontbreken van DTS, als je een externe speler gebruikt valt dit nadeel al weg.

En 2020 modellen zijn iets sneller, betere processing (als je dat wil gebruiken) en gaan waarschijnlijk weer een jaar langer mee qua updates. Dus zolang het prijs verschil 300+ is zou ik zeker voor de C9 gaan, en indien het prijsverschil er niet is dan zou ik voor CX gaan (tenzij je de interne player wil gebruiken icm DTS bestanden).
Nee, natuurlijk maken de meeste kopers er geen probleem van.
Ze kennen het probleem immers niet en de verkoper zal ze hierop ook niet wijzen.
Tweakers hier zijn redelijk op de hoogte maar ook niet allemaal.
De CX is geen slechte koop, maar het had anders moeten zijn.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Toch vraag ik me af of de x serie dadelijk niet compleet door de mand valt als er hdmi 2.1 Gpu's uitkomen die ongecomprimeerd 4k 120hz VRR proberen uit te kakken.
eL_Jay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:17:
Toch vraag ik me af of de x serie dadelijk niet compleet door de mand valt als er hdmi 2.1 Gpu's uitkomen die ongecomprimeerd 4k 120hz VRR proberen uit te kakken.
Zou best kunnen.
Misschien duurt dit nog wel een jaar of langer maar wat als het zover is?
Kun je dan de koop nog omgegaan maken?
Ik verwacht van niet.
Je verwacht toch een jaar of acht wel met je TV te gaan doen gemiddeld.

• Nogne

Nogne

>.<

HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Nee, natuurlijk maken de meeste kopers er geen probleem van.
Ze kennen het probleem immers niet en de verkoper zal ze hierop ook niet wijzen.
Tweakers hier zijn redelijk op de hoogte maar ook niet allemaal.
De CX is geen slechte koop, maar het had anders moeten zijn.
Welk probleem heb je het dan over, de 48gbps waarvan iedereen een probleem maakt terwijl het totaal geen probleem is. Of ontbrekende DTS? Dat laatste zal ook de gemiddelde consument een worst zijn want die streamt alles via Netflix/Prime/Videoland etc. En degene die wel DTS willen gebruiken vaak (zeker niet altijd) een externe speler.
eL_Jay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:17:
Hoe bedoel je dan door de mand vallen, want de X serie kan dat toch gewoon aan? Zolang je maar geen 12bit erdoorheen probeert te sturen, want dat gaat inderdaad niet. Maar het scherm kan het niet aan dus waarom zou je iets naar je TV willen sturen als dat niet word ondersteund? Je gaat toch ook geen 16K/60fps content afspelen op je CX/C9?

[ Voor 29% gewijzigd door Nogne op 02-06-2020 14:37 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisteren Disney+ gekeken op de LGB9 maar de Marcel films lijken een mindere kwaliteit te hebben dan bv Lion King en Toy story.. Ervaren anderen dat ook?

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:59:
[...]Ik vermoed het ook, ander ontwerp om kosten te besparen niet om de TV goedkoper te maken of om meer functionaliteit te bieden. Ik vind het een misser van LG.
DTS weglaten is uiteraard nog veel belangrijker.
Dat is een keuze waar zeker niet goed over nagedacht is.
Hou toch eens op met dat roeptoeteren... alsof je ook maar enig idee hebt waarom deze keuzes zijn gemaakt.
HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:41:
[...]Ja, het paneel is nog steeds 10 bits, echter de C9 kan dus wèl 12 bits signalen verwerken en op het 10 bits paneel zichtbaar maken.
Er is en blijft dus een wezenlijk verschil ook al zul je in de praktijk wellicht niet zien.
Raar verhaal dat het zin heeft om een hogere datastream te ontvangen dan op een tv met een 10bits paneel getoond kan worden. Alle bronnen die er (ooit) gaan komen en die de max uit HMDI 2.1 gaan halen zijn prima instaat om ook de maximale resolutie van de CX aan te sturen. Of zij de bits weggooien of de tv maakt nul maar dan ook nul uit in wat je te zien krijgt. Of denk je dat de tv magische eigenschappen heeft om toch er nog wat extra kleurdiepte uit te persen dan wat het scherm kan tonen?

En DTS is een licentie kwestie. Geld, niet meer en niet minder. LG heeft blijkbaar de afweging gemaakt dat het betalen van een fors bedrag aan licentiekosten om mensen met, veelal illegale, DTS content nog te ondersteunen het niet meer waard is omdat eigenlijk alles streamt en daar DTS geen rol speelt. De prijs zal ook wel omhoog gegaan zijn nu recent de DTS licentiehouder nog groter is geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door Yowzawood op 02-06-2020 14:43 ]

• eL_Jay
Nogne schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:58:
[...]

[...]

Hoe bedoel je dan door de mand vallen, want de X serie kan dat toch gewoon aan? Zolang je maar geen 12bit erdoorheen probeert te sturen, want dat gaat inderdaad niet. Maar het scherm kan het niet aan dus waarom zou je iets naar je TV willen sturen als dat niet word ondersteund? Je gaat toch ook geen 16K/60fps content afspelen op je CX/C9?
Volgens mij is alleen de theorie bekend. Wat nu als de VRR/ALLM/Audio overhead ervoor zorgt dat je 40,0000001Gb/s gebruikt bij 4k/120 met alle toeters en bellen op maximaal waardoor je jitter, stutter of artefacts gaat krijgen vanwege het tekort aan bandbreedte?
Volgens mij is die 40Gb/s alleen al voor een 4k/120hz/4:4:4 signaal op 10bit nodig (zonder alle toeters en bellen, gewoon basic videosignaal)
Yowzawood schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Hou toch eens op met dat roeptoeteren... alsof je ook maar enig idee hebt waarom deze keuzes zijn gemaakt.

[...]

Raar verhaal dat het zin heeft om een hogere datastream te ontvangen dan op een tv met een 10bits paneel getoond kan worden. Alle bronnen die er (ooit) gaan komen en die de max uit HMDI 2.1 gaan halen zijn prima instaat om ook de maximale resolutie van de CX aan te sturen. Of zij de bits weggooien of de tv maakt nul maar dan ook nul uit in wat je te zien krijgt. Of denk je dat de tv magische eigenschappen heeft om toch er nog wat extra kleurdiepte uit te persen dan wat het scherm kan tonen?

En DTS is een licentie kwestie. Geld, niet meer en niet minder. LG heeft blijkbaar de afweging gemaakt dat het betalen van een fors bedrag aan licentiekosten om mensen met, veelal illegale, DTS content nog te ondersteunen het niet meer waard is omdat eigenlijk alles streamt en daar DTS geen rol speelt. De prijs zal ook wel omhoog gegaan zijn nu recent de DTS licentiehouder nog groter is geworden.
Koop rustig een CX zou ik zeggen.
Veel plezier er mee.

• Nogne

Nogne

>.<

HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Koop rustig een CX zou ik zeggen.
Veel plezier er mee.
Heb ik al gedaan en presteert niks minder dan mijn C9 :)

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
eL_Jay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Volgens mij is die 40Gb/s alleen al voor een 4k/120hz/4:4:4 signaal op 10bit nodig (zonder alle toeters en bellen, gewoon basic videosignaal)
Die 48Gbit maakt het theoretisch mogelijk 4k/120hz/4:4:4 signaal op 12 bit ipv op 10 bit weer te geven. Maar als het paneel het niet ondersteund. Who cares?

Ik heb gisteren voor de keuze gestaan een c9 of cx te kopen. Ik heb toch voor de cx gekozen. Als ik de reviews van HDTV moet geloven (link) is de C9 beter ivm DTS (idd een licentie dingetje waarschijnlijk) en hogere doorvoersnelheid op de HDMI 2.1. Maar de CX is een grotendeels nieuwe chipset die aan het begin van zijn levenscyclus staat. Ik gok er op dat de problemen in de komende periode worden opgelost. DTS is alleen een probleem voor mij bij gedownloade films. Die kan mijn NAS live transcoden naar iets wat de tv wel begrijpt. Betere BFI van de CX is echt wel de moeite in vergelijking met de C9.

In vergelijking met de C9 heeft de CX op dit moment misschien nog wat issues maar dit is veelal door de nieuwe architectuur. ik reken er op dat die in firmware updates worden opgelost en zo niet tja, dat zien we dan wel weer :-)

• eL_Jay
Agima! schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Die 48Gbit maakt het theoretisch mogelijk 4k/120hz/4:4:4 signaal op 12 bit ipv op 10 bit weer te geven. Maar als het paneel het niet ondersteund. Who cares?
Maar waar komt dan magisch de bandbreedte voor VRR/ALLM/Audio en andere ongein vandaan als je de volle 40Gb/s voltrekt met alleen je 10-bit beeldsignaal?

• Agima!
eL_Jay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Maar waar komt dan magisch de bandbreedte voor VRR/ALLM/Audio en andere ongein vandaan als je de volle 40Gb/s voltrekt met alleen je 10-bit beeldsignaal?
Goeie vraag. Maar is dat met 12 bit heel anders? :9~

Hier een mooie tabel ter vergelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuEQh0vLccgmAIB03BZTNECjdRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxG2vrAYZyeC5SDQbLqREHWF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Agima! op 02-06-2020 16:56 ]

• eL_Jay
Agima! schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:51:
[...]

Goeie vraag. Maar is dat met 12 bit heel anders?
Nee, maar 12bit is bij deze tv's irrelevant (afaik vanwege het 10bit paneel)

Voordeel is dat je met de echte hdmi2.1 48Gb/s weet dat je 20% overcapaciteit hebt wanneer je redeneert vanuit de maximaal benodigde bandbreedte voor je 10bit videosignaal. Een leek als ik ik heeft er dan enigszins vertrouwen in dat er genoeg bandbreedte overblijft voor de andere 'candy' van HDMI2.1 (Audio/allm/VRR en weet ik veel wat) gelijktijdig door die kabel te pompen.

Nu weet ik dat ik 100% van de capaciteit benut met alleen mijn 10 bit videosignaal en is het dus maar hopen dat VRR/ALLM/Audio ook nog mogelijk zijn (puur logisch (zonder enige inhoudelijke kennis) geredeneerd is daar namelijk geen ruimte voor)

Volgens jouw tabel is 4k 120hz 10 bit HDR 4:4:4 al een probleem aangezien dat zonder 'candy' of audio al meer dan 40Gb/s bandbreedte nodig heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 02-06-2020 17:11 ]

• Nogne

Nogne

>.<

eL_Jay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Nee, maar 12bit is bij deze tv's irrelevant (afaik vanwege het 10bit paneel)

Voordeel is dat je met de echte hdmi2.1 48Gb/s weet dat je 20% overcapaciteit hebt wanneer je redeneert vanuit de maximaal benodigde bandbreedte voor je 10bit videosignaal. Een leek als ik ik heeft er dan enigszins vertrouwen in dat er genoeg bandbreedte overblijft voor de andere 'candy' van HDMI2.1 (Audio/allm/VRR en weet ik veel wat) gelijktijdig door die kabel te pompen.

Nu weet ik dat ik 100% van de capaciteit benut met alleen mijn 10 bit videosignaal en is het dus maar hopen dat VRR/ALLM/Audio ook nog mogelijk zijn (puur logisch (zonder enige inhoudelijke kennis) geredeneerd is daar namelijk geen ruimte voor)

Volgens jouw tabel is 4k 120hz 10 bit HDR 4:4:4 al een probleem aangezien dat zonder 'candy' of audio al meer dan 40Gb/s bandbreedte nodig heeft.
Die tabel geeft 40.1 aan, precies wat de CX ondersteund. Dus welke meer bandbreedte heb je het dan over?

• eL_Jay
Nogne schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Die tabel geeft 40.1 aan, precies wat de CX ondersteund. Dus welke meer bandbreedte heb je het dan over?
Ah, ik was in de veronderstelling dat 40Gb/s de maximale bandbreedte was die de nieuwe serie toelaat.

Maar bandbreedte voor audio bijvoorbeeld? (daarvan weet ik dat het bandbreedte kost, van VRR/ALLM weet ik dat niet)

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 02-06-2020 17:33 ]

• Nogne

Nogne

>.<

eL_Jay schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:33:
[...]

Ah, ik was in de veronderstelling dat 40Gb/s de maximale bandbreedte was die de nieuwe serie toelaat.

Maar bandbreedte voor audio bijvoorbeeld? (daarvan weet ik dat het bandbreedte kost, van VRR/ALLM weet ik dat niet)
Het is nu allemaal nog even koffiedik kijken, maar het lijkt mij wel dat LG slim genoeg is geweest om te testen of ze alles uit het paneel icm VRR/ALLM. En ik weet ook niet of audio via een apart spoor gaat of dat dat bandbreedte van je video nodig heeft.

Zodra er een GPU met een 2.1 aansluiting is (en ik heb er budget voor) dan laat ik je het weten.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04

Audione0

Strijdt der titanen

Nogne schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb de C9 en al het pracht en praal wordt getoont via een 1.4 kabel van 1.5m
Is een 2.1 kabel echt nodig? Of is het marketing?

HDR/D-Vision/4K@60hz gaat prima. Alleen geen 120hz kunnen testen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• Nogne

Nogne

>.<

Audione0 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:28:
[...]

Ik heb de C9 en al het pracht en praal wordt getoont via een 1.4 kabel van 1.5m
Is een 2.1 kabel echt nodig? Of is het marketing?

HDR/D-Vision/4K@60hz gaat prima. Alleen geen 120hz kunnen testen.
Indien je andere apparatuur geen HDMI 2(.1) heeft, heeft het geen nut om 2(.1) kabels te gebruiken.

Meeste apparatuur hier in huis is ook 1.4 en is ook zo aangesloten, alleen mijn Xbox heeft HDMI 2.0 en die is met de bijgeleverde kabel aangesloten.

En ik geef juist aan dat het klagen op het ontbreken van de overige 8gbps gewoon onzin is. Als je scherm het niet kan tonen heeft het geen nut om het er naar toe te sturen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Je ontloopt nu het antwoord op zijn vraag. Als die 40Gb nodig is voor het max van het paneel. Wat gebeurt er dan met de rest van de data, zoals geluid.

Copyright and left by SED...

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Even wat meer duidelijkheid over de CX

YouTube: LG CX OLED TV Firmware bugs... We need to talk!

YouTube: YouTube

[ Voor 23% gewijzigd door MaXeRs op 02-06-2020 19:42 ]

• Nogne

Nogne

>.<

SED schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:50:
Je ontloopt nu het antwoord op zijn vraag. Als die 40Gb nodig is voor het max van het paneel. Wat gebeurt er dan met de rest van de data, zoals geluid.
Tegen wie heb je het nou? En welke vraag ontwijk ik? Want volgens mij vroeg @eL_Jay dat zich af en heb ik daar gewoon antwoord op gegeven.

• Budasson
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 19:45
Een interessante optie volgens een Engels forum: je kunt aangeven dat je je persoonlijke informatie niet wil laten doorverkopen door LG.

"Find the do not sell my personal information option and turned that on. Never seen something like that before. It’s in Gen. additional settings but you need to keep going down in the menu to find it. I may the only one who didn’t know about this setting but I do not like it. LG got my $ for this TV I don’t need them selling my info too. Just me."

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar geef het wel door.

• Agima!
Het klopt, dit is een bekende CX software bug en zal worden gefixed. Alle serieuze reviewers hebben het er over (inclusief deze depressieve duitser op zijn zolderkamer) dus LG zal dit echt wel gaan fixen want ze zijn de OLED paus. Oled koop je voor perfect zwart en als ze dat niet kunnen is het snel voorbij voor ze.

Zeker nu kun je 65" CX OLED uit 2020 kopen voor 70 euro meer dan 65" C9 OLED uit 2019. Even geduld hebben. En als je al een C9 hebt? Ook een prima apparaat toch?

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Budasson schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:08:
Een interessante optie volgens een Engels forum: je kunt aangeven dat je je persoonlijke informatie niet wil laten doorverkopen door LG.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar geef het wel door.
Dat zit gewoon goed bereikbaar, niet echt verborgen, onder instellingen/algemeen/gebruikersoveréénkomsten. Kan je de vinkjes gewoon weghalen. Je loopt wel de kans dat je wat functionaliteit je verliest

Bij mij staan alleen aan: Gebruiksvoorwaarden en EER. De rest heb ik uitgevinkt. Zonder EER werkt i.e Netflix niet.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Agima! schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb gisteren voor de keuze gestaan een c9 of cx te kopen. Ik heb toch voor de cx gekozen. Als ik de reviews van HDTV moet geloven (link) is de C9 beter ivm DTS (idd een licentie dingetje waarschijnlijk) en hogere doorvoersnelheid op de HDMI 2.1. Maar de CX is een grotendeels nieuwe chipset die aan het begin van zijn levenscyclus staat. Ik gok er op dat de problemen in de komende periode worden opgelost. DTS is alleen een probleem voor mij bij gedownloade films. Die kan mijn NAS live transcoden naar iets wat de tv wel begrijpt. Betere BFI van de CX is echt wel de moeite in vergelijking met de C9.

In vergelijking met de C9 heeft de CX op dit moment misschien nog wat issues maar dit is veelal door de nieuwe architectuur. ik reken er op dat die in firmware updates worden opgelost en zo niet tja, dat zien we dan wel weer :-)
Ik twijfel dus ook erg. Of nu een c9 kopen of wachten op een prijsdaling voor de cx. Als ik reviews mag geloven is de cx wel wat minder met hdr weergave etc. Is dit iets wat door een software update te verhelpen is of is dit hardware matig. En hoeveel verbetering kan ik verwachten op de cx ?

Ga de tv voornamelijk voor film en gamen op een ps4/ps5 gebruiken

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Voor degene met een C9, hebben jullie ook last van het feit dat de audio achter loopt met de ingebouwde youtube app?

Ik zit ongeveer op 100ms dat de audio te laat is, zowel internal speaker als line out :/

Soundcloud

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
op de line out hier niks, op de tv speaker iets van 10 a 15 ms

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
r0p schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 02:14:
[...]

Ik twijfel dus ook erg. Of nu een c9 kopen of wachten op een prijsdaling voor de cx. Als ik reviews mag geloven is de cx wel wat minder met hdr weergave etc. Is dit iets wat door een software update te verhelpen is of is dit hardware matig. En hoeveel verbetering kan ik verwachten op de cx ?

Ik neig zelf erg naar de C9 op dit moment. Niet alleen omdat hij een stuk goedkoper is, maar eigenlijk nauwelijks tot niet onderdoet aan de CX. Wat ik zover heb gezien zijn het maar een aantal "minor" upgrades tegenover de C9.

Zit nu te kijken of ik mijn Sony tv kan inruilen bij PlatteTV voor de C9 (even kijken hoeveel ik terug krijg voor die ander. Jammer dat er nog maar nauwelijks echt HDMI2.1 receivers geproduceerd zijn. Wel ga ik meteen tussen mijn huidige receiver en C9 (mocht ik hem kopen) de HDMI gelijk vervangen voor een Ultra high speed kabel, en een 2e van hetzelfde laten hangen vanaf de tv in een goot, omdat ik verwacht de PS5 straks direct aan te sluiten nu er toch nog geen receivers met HDMI2.1 te krijgen zijn voor een leuke prijs, of ik sluit in de tussentijd de PS4 Pro direct op die kabel.

• Bacspin
Paar dagen geleden is er al wat gelekt over de nieuwe Denon's die deze zomer verwacht worden, zal voor mij dan tzt een 3700 worden icm de XB-SX. Oude receiver is prima, alleen nog HMDI 1.3a.
https://www.4kfilme.de/de...nal-av-receiver-hdmi-2-1/

Van de yamaha's is behalve de aankondiging in januari nog steeds verder geen nieuws te vinden.

Dat de prijzen nu al rond de 2k na cashback zitten is op zich goed teken voor BlackFriday en om nu een half jaar later nog 150 meer te betalen voor een C9 vind ik ook jammer, doe dat geld liever bij nieuwe receiver, samen met de HDFury vertex 2 die ik niet hoef te kopen voor de EDID fix en audio-split ben ik er dan al bijna..
[...]

De her en der gereviewde 'verschillen' zijn allemaal erg binnen de marge en in veel gevallen ook discutabel (/exemplarisch). Dus maak je niet druk, in de praktijk ga je helemaal geen verschil zien. Baseer je keuze op andere verschillen en prijs.

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52
Ik heb een vreemd probleem. Af en toe als ik mijn 55 inch LG C9 aanzet, dan heb ik op geen enkele HDMI poort een signaal. Zet ik de tv uit en weer aan (gewoon met de afstandsbediening) dan heb ik wel weer signaal. Ik heb het hele ding al gereset, quickstart aan en uit gezet, hdmi kabels gewisseld (ook tussen hdmi ingangen) maar het blijft voorkomen. Het rare is, is dat wel via hdmi-cec mijn receiver aanspringt, maar vervolgens geen signaal op geen enkele hdmi poort tot ik de tv opnieuw aan zet.

Zijn er meerderen met dit probleem? Of wordt het gewoon een garantie dingetje?

[ Voor 4% gewijzigd door royco85 op 03-06-2020 11:26 ]

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
royco85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:

Zijn er meerderen met dit probleem? Of wordt het gewoon een garantie dingetje?
Arc schijnt niet altijd even goed te werken, lijkt me niet echt garantie. Heb hier al eerder gepost dat het bij mij ook niet helemaal goed gaat. Zolang ik pcm doe lijkt het nu goed te gaan, al moest ik van het weekend ook even alles weer uit en aan zetten voor geluid. Zelfs met een nieuwe, utra high speed hdmi kabel gaat iets anders vaak niet goed. Het vreemde is dat ik met passthrough soms heel even 5.1 geluid kan hebben, maar het signaal als snel weer een 'kloppend' signaal wordt.

Zeer waarschijnlijk gaat de communicatie tussen mij Pioneer versterker en de CX niet helemaal goed. Dus voor nu een beetje behelpen, of 4k en stereo, of fullhd met 5.1 geluid..
Diablow schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Arc schijnt niet altijd even goed te werken, lijkt me niet echt garantie. Heb hier al eerder gepost dat het bij mij ook niet helemaal goed gaat. Zolang ik pcm doe lijkt het nu goed te gaan, al moest ik van het weekend ook even alles weer uit en aan zetten voor geluid. Zelfs met een nieuwe, utra high speed hdmi kabel gaat iets anders vaak niet goed. Het vreemde is dat ik met passthrough soms heel even 5.1 geluid kan hebben, maar het signaal als snel weer een 'kloppend' signaal wordt.

Zeer waarschijnlijk gaat de communicatie tussen mij Pioneer versterker en de CX niet helemaal goed. Dus voor nu een beetje behelpen, of 4k en stereo, of fullhd met 5.1 geluid..
Waar staat in zijn verhaal dat 't (alleen) over het geluid ging? Geen signaal is geen signaal. Oftewel, zwart beeld, stilte.

Overigens: ik meen het ook wel eens gehad te hebben maar ben niet 100% zeker. Kan ook zijn dat ik toen per ongeluk 2x op aan/uit gedrukt heb. Heb ook 1x een vastloper van de tv software gehad in het begin.

@royco85 Heb je ook gekeken of je de nieuwste firmware hebt? En nog een elektrisch dingetje: zitten zowel de tv als de aangesloten apparatuur op hetzelfde stopcontact (of technisch iig dezelfde groep)? Dit om potentiaalverschillen op de mantel (buitenkant HDMI kabel) en dus evt signaaloverdrachtsproblemen te voorkomen. Als het vaker optreedt en ook met verschillende apparaten dan zou ik toch LG contacteren.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 03-06-2020 12:25 ]

• royco85
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Waar staat in zijn verhaal dat 't (alleen) over het geluid ging? Geen signaal is geen signaal. Oftewel, zwart beeld, stilte.

Overigens: ik meen het ook wel eens gehad te hebben maar ben niet 100% zeker. Kan ook zijn dat ik toen per ongeluk 2x op aan/uit gedrukt heb. Heb ook 1x een vastloper van de tv software gehad in het begin.

@royco85 Heb je ook gekeken of je de nieuwste firmware hebt? En nog een elektrisch dingetje: zitten zowel de tv als de aangesloten apparatuur op hetzelfde stopcontact (of technisch iig dezelfde groep)? Dit om potentiaalverschillen op de mantel (buitenkant HDMI kabel) en dus evt signaaloverdrachtsproblemen te voorkomen. Als het vaker optreedt en ook met verschillende apparaten dan zou ik toch LG contacteren.
Het gaat inderdaad niet alleen om het geluid, maar om het signaal. Alle hdmi aansluitingen geven geen signaal, al switch je van de ene naar de andere aansluiting. Ook als ik bijv. de playstation aanzet en handmatig switch naar die hdmi aansluitng van de PS4. Uit / aanzetten van de tv lost dit meteen op.

De tv zit op dezelfde groep, maar wel rechtstreeks in de muur geplugd (al is het met een verlengsnoertje er tussen) De andere apparaten zitten op een verdeeldoos aangesloten op het stopcontact naast die van de TV (is een dubbel stopcontact in de muur) Maar dit mag echt het probleem niet zijn, zo had ik het ook met mijn vorige TV aangesloten (Sony)

Overigens werkt bij mij ARC en CEC prima. Heb een surround set van LG en de tv dus ook van LG ;-). Dus die gaat altijd mooi aan wanneer het moet en heb altijd geluid via ARC. Daar zit het probleem niet.

Als het nog een paar keer voorkomt, dan toch maar even LG laten komen denk ik

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:54
Er worden in de pricewatch (en daarbuiten) twee versies van de 48CX aangeboden: de 6LA en 6LB. Wat is hier het verschil tussen? Google kon het mij niet zomaar vertellen
https://tweakers.net/tele...EKyhJzlKyilYwsTM2UYmtrawE

WEBN & chill (@IBKR)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
DeadKennedy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:09:
Er worden in de pricewatch (en daarbuiten) twee versies van de 48CX aangeboden: de 6LA en 6LB. Wat is hier het verschil tussen? Google kon het mij niet zomaar vertellen
https://tweakers.net/tele...EKyhJzlKyilYwsTM2UYmtrawE
Laatste letter heeft met design te maken.. Zie ook in je pricewatch voetjes van de tv

OLED 65 CX PLA

65 = inch
C = Model B,C,E enz.
X = Jaar 9=2019 X=2020
P = locatie gebaseerd. P = internationaal(basis) W=Korea S=UK/Singapore A=USA
L = Tuner zoals dvb dvb-t enz.. Waarschijnlijk L voor europa
A = Design verschillen

Link ook gevonden
https://en.tab-tv.com/?page_id=7111

[ Voor 21% gewijzigd door mucuracat op 03-06-2020 13:33 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Zal inderdaad cosmetisch zijn.

@DeadKennedy De toevoeging "Buitenlands Model" aan de productbeschrijving en het linkje in de pricewatch naar de productinfo fabrikant verraadt het: Ukraïne. Blijkbaar is er in Rotterdam ergens een containtertje UE-toestellen aangespoeld en profiteren de NL leveranciers daarvan om wat marge te pakken. :P

Overigens niet alleen de door sommigen gewantrouwde prijsvechters he, ook bij Klubben en Coolblue staat ie gewoon op de site. ;)

https://www.lg.com/ua/televisions/lg-OLED48CX6LA

Wil je het zeker weten, even de specs uitkammen op de UE site en de NL site... vertaalengine is je vriend mocht Oekraïens niet je sterkste punt zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 03-06-2020 13:37 ]

• Recon24
Help!!!! schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:12:
Bij Platte TV staat op de site dat ze LG OLED55C9 leveren. Onduidelijk of dat een de LG OLED55C9PLA is.

Iemand die dit weet en hem daar besteld heeft :?
Ik ga vanmiddag kijken of het nog lukt om langs PlatteTV te gaan in Zoeterwoude. Via chat vernomen dat het om de PLA gaat, maar ik zal het daar nogmaals vragen.

Toch even die tv met eigen ogen zien, ook qua ophanging sinds die niet centraal zit. Gelukkig hoef ik geen andere beugel te kopen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 18:48
kaos001 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:58:
Voor degene met een C9, hebben jullie ook last van het feit dat de audio achter loopt met de ingebouwde youtube app?

[YouTube: Audio Video Sync Test 60 FPS]

Ik zit ongeveer op 100ms dat de audio te laat is, zowel internal speaker als line out :/
Interessant. Ik dacht zoiets laatst (afgelopen weekend) namelijk ook waar te nemen. Blijkbaar ben ik toch niet gek dus? ;) Ik zal deze test vanavond even uitvoeren.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• NoahAmber
  • Niet online
royco85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:
Ik heb een vreemd probleem. Af en toe als ik mijn 55 inch LG C9 aanzet, dan heb ik op geen enkele HDMI poort een signaal. Zet ik de tv uit en weer aan (gewoon met de afstandsbediening) dan heb ik wel weer signaal.
Dat is een vrij normaal verschijnsel dat dat af&toe gebeurd. Heeft alles te maken met de handshake tussen de apparaten

Die voordelen klinken natuurlijk als muziek in de oren; je wilt immers graag zo min mogelijk afstandsbedieningen gebruiken en hebt het liefst dat alles automatisch op elkaar reageert. Maar, er zitten helaas niet alleen voordelen aan HDMI-CEC, en dat heeft met name te maken met de implementatie van de fabrikanten.

https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/
Recon24 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Ik ga vanmiddag kijken of het nog lukt om langs PlatteTV te gaan in Zoeterwoude. Via chat vernomen dat het om de PLA gaat, maar ik zal het daar nogmaals vragen.

Toch even die tv met eigen ogen zien, ook qua ophanging sinds die niet centraal zit. Gelukkig hoef ik geen andere beugel te kopen.
De VESA montage gaten zitten in het dikke onderste deel van de TV.
PlatteTV levert gewoon de Benelux modellen dus bij een C9 is dat de C9PLA.
Probeer wel scherp te onderhandelen bij PlatteTV en extra garantie er gratis bij te krijgen.
Ze proberen je nog wel eens teveel te laten betalen.

• royco85
NoahAmber schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Dat is een vrij normaal verschijnsel dat dat af&toe gebeurd. Heeft alles te maken met de handshake tussen de apparaten

Die voordelen klinken natuurlijk als muziek in de oren; je wilt immers graag zo min mogelijk afstandsbedieningen gebruiken en hebt het liefst dat alles automatisch op elkaar reageert. Maar, er zitten helaas niet alleen voordelen aan HDMI-CEC, en dat heeft met name te maken met de implementatie van de fabrikanten.

Dus jij zegt dat het doorkrijgen van geen enkel signaal ligt aan de handshake? Dat lijkt me stug. Dat ARC niet werkt af en toe kan ik inkomen. Maar als je de tv aan zet, en geen enkele HDMI poort krijgt signaal van een apparaat welke aanstaat kan niet aan de handshake liggen. Niet alle apparaten werken met cec die ik heb aangesloten, en toch komt daar geen signaal uit tot je de tv opnieuw aan zet
NoahAmber schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Ik had het idee dat het ook bij handmatig schakelen optreedt. Het CEC specifieke gedeelte gaat toch over het automatisch inschakelen en bedienen van apparatuur? Ik zou zeggen dat los van of CEC wel of niet aan staat of onbedoeld niet werkt een apparaat (dat je dan handmatig aanschakelt) nog steeds signaal zou moeten geven? Of gooit CEC dan roet in het eten voor het hele signaal?

@royco85 wat ik zelf met mijn pc monitor nog wel eens ervaar bij aansluiten op mijn laptop is dat die af en toe geen signaal krijgt (of ruis). Dus wat dat betreft is er (volgens mij los van CEC) zeker wel een handshake die de mist in kan gaan. Maar als dat bij een monitor / tv icm verschillende kabels en met alle apparaten gebeurt dan wijst dat natuurlijk toch op een probleem met de monitor.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 03-06-2020 15:06 ]

• royco85
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Ik had het idee dat het ook bij handmatig schakelen optreedt. Het CEC specifieke gedeelte gaat toch over het automatisch inschakelen en bedienen van apparatuur? Ik zou zeggen dat los van of CEC wel of niet aan staat of onbedoeld niet werkt een apparaat (dat je dan handmatig aanschakelt) nog steeds signaal zou moeten geven? Of gooit CEC dan roet in het eten voor het hele signaal?
Ik denk als ik cec uitschakel, het probleem ook blijft. De PlayStation geeft bijvoorbeeld gewoon een signaal door. Het lijkt me sterk dat toevallig elk apparaat een handshake probleem heeft via de 4 HDMI poorten en dan allemaal geen signaal meer door geven ;-)

• Agima!
royco85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Dus jij zegt dat het doorkrijgen van geen enkel signaal ligt aan de handshake? Dat lijkt me stug. Dat ARC niet werkt af en toe kan ik inkomen. Maar als je de tv aan zet, en geen enkele HDMI poort krijgt signaal van een apparaat welke aanstaat kan niet aan de handshake liggen. Niet alle apparaten werken met cec die ik heb aangesloten, en toch komt daar geen signaal uit tot je de tv opnieuw aan zet
Er vind ook een handshake plaats tussen de twee apparaten als CEC niet aan staat. Als je de HDMI stekker er uit trekt en opnieuw erin plaatst en er is dan wel beeld/geluid zou het een slechte kabel kunnen zijn.

Daarnaast kan met behulp van CEC ook een bepaalde bron in bepaalde situatie worden geactiveerd bij een receiver. Dit kan er uiteindelijk toe resulteren dat een binnenkomende CEC signaal de receiver op HDMI 2 ingang activeert maar de bron is aangesloten op HDMI 1 voor audio/video of beide. Kwestie van puzzelen en instellen.

Of is dit al uitgesloten?

• royco85
Agima! schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Er vind ook een handshake plaats tussen de twee apparaten als CEC niet aan staat. Als je de HDMI stekker er uit trekt en opnieuw erin plaatst en er is dan wel beeld/geluid zou het een slechte kabel kunnen zijn.

Daarnaast kan met behulp van CEC ook een bepaalde bron in bepaalde situatie worden geactiveerd bij een receiver. Dit kan er uiteindelijk toe resulteren dat een binnenkomende CEC signaal de receiver op HDMI 2 ingang activeert maar de bron is aangesloten op HDMI 1 voor audio/video of beide. Kwestie van puzzelen en instellen.

Of is dit al uitgesloten?
Sorry, maar wordt er wel gelezen wat ik allemaal al heb getypt? fijn dat jullie proberen te helpen maar het lijkt alsof er maar half gelezen wordt. Als ik echt te onduidelijk ben dan hoor ik het graag, maar nogmaals: op geen enkele HDMI poort is een signaal, al zet je alle apparaten van elke HDMI poort aan, en je switch handmatig naar de ingang, dan nog krijg je geen signaal. Ook niet als je de kabel uittrekt, ALLEEN als je de tv op standby zet en weer aan zet, heb ik op elke HDMI poort weer een signaal en dus beeld en geluid

• Agima!
royco85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:35:
[...]

ALLEEN als je de tv op standby zet en weer aan zet, heb ik op elke HDMI poort weer een signaal en dus beeld en geluid
En als je beeld hebt en je trekt de HDMI er uit en doet hem er weer in. Heb je dan nog steeds beeld?

Had je al een andere kabel getest?

• royco85
Agima! schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:41:
[...]

En als je beeld hebt en je trekt de HDMI er uit en doet hem er weer in. Heb je dan nog steeds beeld?
Ja, het is alleen met het opstarten soms.
Agima! schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Had je al een andere kabel getest?
En ja, ik heb andere kabels geprobeerd, maar ik heb ik ze ook allemaal verwisseld tussen de apparaten, om het CEC gedeelte uit te sluiten. Ik denk dat als het nog een paar keer voor komt deze week, ik gewoon contact opneem met LG. Want zo te merken hebben de meeste mensen hier niet zo'n last van

• NoahAmber
  • Niet online
royco85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Ja, en het feit dat je het af&toe hebt duidt daar op.

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Of gooit CEC dan roet in het eten voor het hele signaal?
Lijkt mij wel

Heb het hier ook wel. HDMI er even out en in of het apparaat even uitschakelen en weer in. Lost het op en gaat het weer even een tijdje goed. Dus af&toe wijst in ieder geval sterk in die richting.

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:17
iemand met een oled die er regelmatig shooters op speelt bijw MW multiplayer of warzone? Welke oled en merk je iets van de input lag?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27
Pjotr22 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:20:
iemand met een oled die er regelmatig shooters op speelt bijw MW multiplayer of warzone? Welke oled en merk je iets van de input lag?
Lg oleds staan bekend om de lage inputlag. De 0.0001% die echt competitief gamed doet dat op een monitor. Dus het zit zeker wel goed.
Zoals ik het altijd heb begrepen is CEC een communicatiekanaal dat losstaat van het videosignaal. Als CEC op een apparaat aan staat maar het andere device is niet CEC-fähig of die verbinding komt niet tot stand dan werken de CEC functies niet, maar het videosignaal wordt los daarvan gewoon doorgegeven. Dat sluit in ieder geval aan op mijn ervaring. Het was destijds ook echt een losstaande functie die "erbij kwam". Uiteraard zijn beide signalen digitaal dus er zal in beide gevallen een soort handshake tot stand komen, maar dan wel een verschillende. Maar wellicht ben ik niet helemaal op de hoogte en staat het ergens wat diepgaander / technischer uitgelegd. Ik kan me wel voorstellen dat bij een slecht geimplementeerde CEC functie het andere apparaat in de war raakt en er problemen gaan optreden. Maar in het algemeen is het vooral een "ga je automatisch aan/uit en zal ik het volume bedienen?" optie, meer niet.

Hoe dan ook, het is eenvoudig te testen: ALS het dan aan CEC zou liggen dan zou het probleem verholpen zijn zodra je dat uitschakelt.

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 03-06-2020 18:15 ]

• kaos001
Pjotr22 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:20:
De inputlag in gamemode is 12-16ms. Dat is verwaarloosbaar.
Zoals eerder gezegd deze TV's presteren op dat vlak erg goed.

Soundcloud

• Agima!
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:10:
Zoals ik het altijd heb begrepen is CEC een communicatiekanaal dat losstaat van het videosignaal.
Klopt! Cec heeft zijn eigen pinnetje op de HDMI plug. Pinnetje 13 wel te verstaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQ9v8JRUHDOCnlbRA4epltd-L1E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xVc3fAz6lexeaCaEVAM3f7KG.jpg?f=user_large

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:10:

Hoe dan ook, het is eenvoudig te testen: ALS het dan aan CEC zou liggen dan zou het probleem verholpen zijn zodra je dat uitschakelt.
Laat ons de uitkomsten van je empirisch onderzoek weten.

• royco85
NoahAmber schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:47:
[...]

Ja, en het feit dat je het af&toe hebt duidt daar op.
Af en toe is hier minimaal 1x per week. En dat is zeg maar 1 op de 20 keer ofzo dat het voorkomt. Dat vind ik best veel. Vaak gebeurt het als de tv een tijdje heeft uitgestaan. Alsof ie niet echt uit z'n slaap kan komen. Quick start zoals genoemd heb ik al uit en aangezet, geen verschil
@royco85 Kan je het een weekje uitzingen zonder CEC? Dan kan je het testen met CEC op uit.
NoahAmber schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Laat ons de uitkomsten van je empirisch onderzoek weten.
Ik kan het zelf niet testen, CEC staat aan op de LG TV maar ik heb geen soundbar of andere CEC meuk. Nou ja, een tv decoder maar daarvan gaat de HDMI nooit op zwart.

[ Voor 71% gewijzigd door Cap op 03-06-2020 20:25 ]

• royco85
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:22:
@royco85 Kan je het een weekje uitzingen zonder CEC? Dan kan je het testen met CEC op uit.
Moet ik alleen een optische kabel ergens vandaan halen, want ARC werkt niet zonder simplink helaas. Maar ga het denk ik wel maar even proberen inderdaad. Dan weet ik zeker dat het daar wel of niet aan ligt
Ik heb anders nog wel wat toslink liggen.

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11 08:54
Wat is de dunste muurbeugel voor een LG OLED65CX?

• NoahAmber
  • Niet online
royco85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Af en toe is hier minimaal 1x per week. En dat is zeg maar 1 op de 20 keer ofzo dat het voorkomt. Dat vind ik best veel. Vaak gebeurt het als de tv een tijdje heeft uitgestaan. Alsof ie niet echt uit z'n slaap kan komen. Quick start zoals genoemd heb ik al uit en aangezet, geen verschil
Als je het niet vertrouwt en je denkt dat er een probleem is met het HDMI board dan rest weinig anders dan het voor te leggen aan LG. Kijken of het hen bekend voorkomt en of zij iets kunnen betekenen

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:22:

[...]

Ik kan het zelf niet testen, CEC staat aan op de LG TV maar ik heb geen soundbar of andere CEC meuk. Nou ja, een tv decoder maar daarvan gaat de HDMI nooit op zwart.
Jammer, misschien voor @royco85 een optie.

• VTe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11

VTe

Sj44k13 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:47:
Ik probeer net een reparatieaanvraag in te dienen in verband met het issue dat er een rechthoek zichtbaar is op mijn tv bij sommige beelden (55c7v), maar krijg deze melding te zien:

Helaas, uw geselecteerde product OLED55C7V is op dit moment niet beschikbaar voor het maken van service-afspraken.
Neem contact met ons op via 0900 543 5454 (NL,€ 0,35 per gesprek) of + 32 (0)15 200 255 (BE, nationaal tarief) voor ondersteuning.

Morgen maar eens bellen...
@Sj44k13 hoe is dit voor jou afgelopen? Ik heb bij mijn TV nu ook rechterhoeken in het beeld, dus ik zit te denken om morgen ook even met LG te gaan bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AktaatDfipXhUeWuJwYwAi3JW1M=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/HLOA41jUsXG8pCkjmOrkTOU1.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FLpd4JpvDC7KkhAqTwIt0DjEI4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/BizRm9Jqn42nlENBHKtaFtWv.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 31% gewijzigd door VTe op 03-06-2020 23:05 . Reden: Foto's toegevoegd ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
VTe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:55:
[...]

@Sj44k13 hoe is dit voor jou afgelopen? Ik heb bij mijn TV nu ook rechterhoeken in het beeld, dus ik zit te denken om morgen ook even met LG te gaan bellen.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb LG gebeld, moest foto's opsturen via Whatsapp, er is een afspraak ingepland en het is netjes opgelost met een nieuw paneel :). Het nieuwe paneel heeft ook een betere grijs weergave dan het oude paneel dus dat is mooi meegenomen.

• VTe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:11

VTe

Sj44k13 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:23:
[...]

Heb LG gebeld, moest foto's opsturen via Whatsapp, er is een afspraak ingepland en het is netjes opgelost met een nieuw paneel :). Het nieuwe paneel heeft ook een betere grijs weergave dan het oude paneel dus dat is mooi meegenomen.
Dat klinkt goed! Ik ga ze morgen maar eens bellen, hopelijk werken ze een beetje mee :)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
VTe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:31:
[...]

Dat klinkt goed! Ik ga ze morgen maar eens bellen, hopelijk werken ze een beetje mee :)
Succes!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 21:26
[...]

Het verschil in HDR weergave C9 VS CX lijkt vooral te maken te hebben met een verschil in tonemapping. Dat is in theorie aan te passen via firmware-updates, maar wellicht hanteert LG nu een andere filosofie t.a.v. HDR (en daarmee tonemapping) t.o.v. de C9. Dus je kan er zeker niet vanuit gaan dat dit veranderd wordt.

Voor mij zijn de volgende pluspunten t.o.v. de CX de reden om voor de C9 te gaan:
+ wél DTS passthrough via eARC
+ wél 48mbits 4:4:4 12bits mogelijk
+ géén storende/grote bugs in firmware (o.a. floating blacks op CX)
+ fellere highlights in HDR

De C9 is "net zo HDMI 2.1" als de CX: VRR, ALLM, 4k120hz. Ik koop de tv ook hoofdzakelijk voor consolegaming en hiernaast films/series. Dan zit je helemaal goed met de C9.

Als je een echt filmfanaat bent en heel veel waarde hecht aan de allerbeste beeldkwaliteit, zou ik voor Sony of Panasonic OLED gaan - niet voor de CX (die enkele kleine voordelen biedt tov C9 op dit vlak). Echter, qua gamingfeatures is de LG gewoon de enige keuze binnen OLED-land momenteel.

" Play the violent strings of my symphony "

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
In m'n nieuwe woning heb ik nog steeds geen netwerkaansluiting in de woonkamer gerealiseerd (heb nog genoeg andere dingen te doen :P ), dus ik maak noodgedwongen gebruik van WiFi (twee keer een Ubiquiti Unifi AC, 1 op de gang en 1 op zolder).

Mijn probleem met de 65c8 is dat wanneer ik 'm aanzet het soms tot een minuut kan duren voordat ie verbinding heeft gemaakt. Soms lukt het niet eens verbinding te maken (terwijl het netwerk wel zichtbaar is in het menu). Dan moet ik de tv even spanningsloos maken waarna het weer goed werkt.

Binnenkort maar die netwerkaansluiting realiseren (loze leiding is er toch al)...
@sylvesterrr Heb je quick start uit staan? Dat veroorzaakt nogal eens verbindingsproblemen met wifi. Tweede punt, veel mensen halen betere resultaten met wifi dan met de (100Mbit) LAN-poort, zeker bij 4k content.

• royco85
Cap schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:35:
Ik heb anders nog wel wat toslink liggen.
Ik heb nog een toslink kabel gevonden. Vanmorgen deed ie het namelijk weer niet, en heb het nu gefilmd voor wie het wil zien:
https://photos.app.goo.gl/aWdq6b8Sd8d1PQvK9

En ja, ook als ik nu de ps4 of een ander apparaat aan zou aanzetten, heb ik geen signaal op die hdmi poort ;-)

Heb nu dus simplink uitgezet op de tv en home cinema set, en alles via optical laten lopen. Ben benieuwd de komende dagen!

Als ik nu de PS4 aanzet, dan ziet de tv overigens nog steeds dat er signaal op die hdmi poort binnen komt, want ik krijg dan een popup of ik wil switchen naar die hdmi ingang.

[ Voor 6% gewijzigd door royco85 op 04-06-2020 10:14 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:39
Ik weet dat netflix de bandbreedte terug geschroefd had i.v.m. Corona.
Nu las ik dat ze inmiddels weer de normale bitrates/resoluties hanteren.

Voorheen dacht ik bij de app van netflix te zien (LGC8) "4K + Dolby Vision" bij de omschrijving.
Nu staat er alleen nog maar "Dolby vision" ik zie nergens meer bij staan 4K.
De vraag is dus of ik dan 1920x1080p + Dolby vision krijg of werkelijk 4K + Dolby vision?

[ Voor 3% gewijzigd door Equazor_ op 04-06-2020 10:18 ]

• kaos001
Druk op je afstandsbediening op de 3 puntjes naast elkaar (onder de 9) en druk op info.
Daar kan je je resolutie zien.

Soundcloud

@royco85 ben benieuwd. Die pop-up kan je uit zetten in hetzelfde menu als waar de simplink optie zit.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
VTe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:55:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]
dit is het het zogenaamde 25% window probleem,was een productiefout in de 7-serie

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
Cap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:06:
@sylvesterrr Heb je quick start uit staan? Dat veroorzaakt nogal eens verbindingsproblemen met wifi. Tweede punt, veel mensen halen betere resultaten met wifi dan met de (100Mbit) LAN-poort, zeker bij 4k content.
Quick start staat bij mij juist aan omdat ik in de veronderstelling was dat dat de WiFi-verbinding in stand zou houden haha. Even uitzetten dan.

Ik heb geen content met bitrates die de 100Mbps LAN-poort niet zou kunnen verwerken, dus ik maak me geen zorgen. Maar als WiFi straks weer normaal doet, dan scheelt dat mij weer een kabeltje. :D

• royco85
@Cap ook nu geen signaal bij de eerste keer weer opstarten... Dus het ligt zeker niet aan de CEC! Ik zal wel weer pech hebben en een monteur moeten laten komen...
@sylvesterrr Dat zou je denken. Toch zijn er hier meldingen problemen met stotterende weergave bij gebruik van bedrade LAN itt Wifi, terwijl de bitrate vd stream laag zat is. Zoek eens op bedraad, LAN etc in dit topic. Ik zou dus vooraf even goed testen voordat je kabels gaat trekken. :)

@royco85 Jammer, was ook niet mijn verwachting maar die oorzaak is nu iig uitgesloten. ;)

• NoahAmber
  • Niet online
royco85 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:44:
@Cap ook nu geen signaal bij de eerste keer weer opstarten... Dus het ligt zeker niet aan de CEC! Ik zal wel weer pech hebben en een monteur moeten laten komen...
Zie dat je een Harmony remote gebruikt voor het starten en wisselen van allerlei randapparatuur. Haal dat ding er eens tussenuit en werk zonder die Harmony. Kijk eens hoe het dan gaat. Heb ook zo'n Hub en bij het programmeren en testen ook wat moeten aanpassen met volgorde van opstarten en toevoegen van vertragingen bij dat opstarten. Zou ook zomaar kunnen dat daar het probleem ligt

• royco85
NoahAmber schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Zie dat je een Harmony remote gebruikt voor het starten en wisselen van allerlei randapparatuur. Haal dat ding er eens tussenuit en werk zonder die Harmony. Kijk eens hoe het dan gaat. Heb ook zo'n Hub en bij het programmeren en testen ook wat moeten aanpassen met volgorde van opstarten en toevoegen van vertragingen bij dat opstarten. Zou ook zomaar kunnen dat daar het probleem ligt
Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar na het uitschakelen van cec en de vertragingen aangepast te hebben lijkt het dat ook niet te zijn. Al ga ik het wel even proberen echt zonder. Het probleem deed zich in het begin niet voor, de laatste tijd steeds vaker.

• NoahAmber
  • Niet online
royco85 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:15:
[...]

. Al ga ik het wel even proberen echt zonder.
Niet geschoten is altijd mis. En als dat het probleem niet oplost lijkt mij dat je niet te lang door moet emmeren, maar gewoon LG benaderen of de verkoper
sylvesterrr schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Quick start staat bij mij juist aan omdat ik in de veronderstelling was dat dat de WiFi-verbinding in stand zou houden haha. Even uitzetten dan.

Ik heb geen content met bitrates die de 100Mbps LAN-poort niet zou kunnen verwerken, dus ik maak me geen zorgen. Maar als WiFi straks weer normaal doet, dan scheelt dat mij weer een kabeltje. :D
Zoals @cap al zei QuickStart uitzetten.
Het is gebleken dat WiFi bij de LG OLED TV’s stabiel en goed werkt en de snelheid makkelijk haalt.
Geen reden dus om kabels te trekken.
Mijn router staat nog geen halve meter van mijn TV af, ik zou dus makkelijk een vaste netwerkkabel kunnen aansluiten maar gebruik gewoon de WiFi en heb ik al die maanden dat ik kijk nog nog iets met buffering problemen ondervonden.
Eerlijk gezegd is het WiFi signaal natuurlijk ook wel erg sterk zo naast mijn TV! :)

• cypress3d
  • Laatst online: 19-11 20:07
Sinds gisteren de oled 55c9 in huis en wat een genot! Hij staat nu nog op de voet maar dit zal niet lang zijn want hij steekt toch echt wel ver naar voren zo. De Sonos Arc past daar volgende week zo niet tussen.

Ik heb hem gisteren al even aan de wand gehad met de Wall2205 (vogels) beugel. Dit past maar net aangezien zowel de utp als HDMI kabel flink uitsteken. Dit kan ik gaan oplossen met een haaks utp en HDMI adaptertje maar kan het ook anders?

Zoals hij gisteren aan de wand hing zaten de kabels bekneld tussen de muur en tv, lijkt me kort goed. Wat kan je het beste doen hiermee? Schroef m6 gebruikt voor de tv en beugel.

Graag hoor ik jullie advies hierin.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T43nrZa9K3Ki2kJlew4tr91OQBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1lB9dW6HN6y6Qlc4OYHtwmn.jpg?f=fotoalbum_large

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

cypress3d schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:03:

Zoals hij gisteren aan de wand hing zaten de kabels bekneld tussen de muur en tv, lijkt me kort goed. Wat kan je het beste doen hiermee? Schroef m6 gebruikt voor de tv en beugel.
Wat voor tips had je in gedachten?

- ingangen achterzijde niet gebruiken (LAN -> WiFi, HDMI -> poorten zijkant)
- beugel verder van muur plaatsen / andere beugel die verder van muur zit nemen
- haakse kabels gebruiken
- boor / beitel / frees pakken en ter plekke paar cm diepe holtes in muur maken ter hoogte van de aan te sluiten kabels om ze net de vereiste speling te geven

• cypress3d
  • Laatst online: 19-11 20:07
Cap schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Wat voor tips had je in gedachten?

- ingangen achterzijde niet gebruiken (LAN -> WiFi, HDMI -> poorten zijkant)
- beugel verder van muur plaatsen / andere beugel die verder van muur zit nemen
- haakse kabels gebruiken
- boor / beitel / frees pakken en ter plekke paar cm diepe holtes in muur maken ter hoogte van de aan te sluiten kabels om ze net de vereiste speling te geven
Ik probeer eerst wel een paar ringetjes zodat de tv verder van de muur komt. Goedkoopst ook :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Sinds gisteren de oled 55c9 in huis en wat een genot! Hij staat nu nog op de voet maar dit zal niet lang zijn want hij steekt toch echt wel ver naar voren zo. De Sonos Arc past daar volgende week zo niet tussen.

Ik heb hem gisteren al even aan de wand gehad met de Wall2205 (vogels) beugel. Dit past maar net aangezien zowel de utp als HDMI kabel flink uitsteken. Dit kan ik gaan oplossen met een haaks utp en HDMI adaptertje maar kan het ook anders?

Alvast bedankt!

[Afbeelding]
haakse utp-kabel en de hdmi aan de zijkant,die moet je volgens mij sowieso gebruiken want dat is de arc
pwh53 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:38:
[...]

haakse utp-kabel en de hdmi aan de zijkant,die moet je volgens mij sowieso gebruiken want dat is de arc
Klopt.
Alleen HDMI4 zit aan de achterkant.
Je kunt dus veel beter HDMI2 (ARC) aan de zijkant gebruiken tenzij je opeens alle 4 HDMI aansluitingen nodig hebt.
Vaste netwerkaansluiting is ook niet nodig dus WiFi gebruiken.
Als je dan toch de aansluitingen aan de achterkant wilt gebruiken haakse connectoren nemen.

• JDL15
  • Laatst online: 07:44
HoppyF schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Je kunt dus veel beter HDMI2 (ARC) aan de zijkant gebruiken tenzij je opeens alle 4 HDMI aansluitingen nodig hebt.
Ik heb eens naar foto's van deze aansluiting gekeken en hij wordt benoemd als ARC, maar zou ook eARC moeten ondersteunen, toch?

Want bij de CX zie ik namelijk wél dat hij wordt benoemd als eARC?
JDL15 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Ik heb eens naar foto's van deze aansluiting gekeken en hij wordt benoemd als ARC, maar zou ook eARC moeten ondersteunen, toch?

Want bij de CX zie ik namelijk wél dat hij wordt benoemd als eARC?
Beiden inderdaad.
eARC zegt eigenlijk al genoeg want betekent ook dat ARC ondersteund is.
Dit geldt voor zowel de C9 als CX (en andere modellen uit deze jaren).

Nog even nakeken maar op de achterkant van de C9 staat bij de HDMI aansluitingen 2 ARC.
Bij de CX staat 2(eARC/ARC).
Maar de C9 ondersteunt ook eARC.

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 04-06-2020 19:01 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Was deze in dept vergelijking al voorbij gekomen?
YouTube: LG CX (2020) vs C9 (2019) OLED TV Comparison

Daar kun je zelf beslsissen welk voordeel of nadeel van de C9 en CX voor je belangrijk is.

Copyright and left by SED...

• Recon24
HoppyF schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:56:
[...]

De VESA montage gaten zitten in het dikke onderste deel van de TV.
PlatteTV levert gewoon de Benelux modellen dus bij een C9 is dat de C9PLA.
Probeer wel scherp te onderhandelen bij PlatteTV en extra garantie er gratis bij te krijgen.
Ze proberen je nog wel eens teveel te laten betalen.
Ik was er dus vanmiddag. Ze willen idd graag dat je die Service totaal pakket van 64 euro erbij neemt enzo. Ik weet niet hoe mensen hun ervaring hiermee is bij hun?

• Bacspin
Met Firmware 4.80.03 voor de C9 zou nu eindelijk 5.1/7.1 LPCM moeten werken.
https://www.avsforum.com/...-earc-info-thread-59.html

[ Voor 13% gewijzigd door Bacspin op 05-06-2020 08:58 ]

• Agima!
Wow! Deze lijst blijft ook groeien: The new features and differences between the 2019 C9 and the 2020 CX

[ Voor 23% gewijzigd door Agima! op 05-06-2020 09:17 ]

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-11 16:38

Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Wat is de diepte van je meubelstuk? Hoe ver steekt je tv dan erover als hij op de voet zit?
Pagina: 1 ... 283 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.