Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

HoppyF schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:19:
[...]Heb jij de nieuwste LG DSN11RG?
Ik dacht dat de 2020 modellen nog niet leverbaar waren.
Klopt ik heb inmiddels de DSN11GR in huis, hij is sinds een paar dagen in sommige winkels op voorraad. Ik heb die van mij bij KE gekocht.

Hier kun je mijn bevindingen lezen
DON PAPA in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 31-05-2020 08:35 ]

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:43
moca schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Kleine tip, haal een schone vochtige microvezel doek over het scherm en dan met een droge doek nawrijven. Er blijft een film op je scherm zitten van de folie. Ik had na een aantal weken allemaal vlekken op het scherm.
Hoop dat je de vlekken er nog wel af hebt gekregen? Zal zo eens kijken. Merkte dat het folie een bepaalde donkerheid en lucht afgaf.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
Ik kijk TV via kpn op m'n C9. Degenen die ook ITV van kpn hebben: zetten jullie de hdr functie in de instellingen van ITV aan of uit?

PSN: Mondaatje

• grondbaviaan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10 14:31
D-Ed schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:22:
[...]

Gefeliciteerd! Vandaag ga ik ook de knoop doorhakken. Wat was de Smits prijs? De B9 is er voor €1069,- te krijgen namelijk.. Twijfel nog tussen deze twee..
Grootste reden waarom ik toch voor de C9 ben gegaan is het verschil in processor, in de C9 is dit een nieuwe die vooral donkere scènes beter zou moeten maken, in de B9 ligt een oudere processor. Dus updates zouden hier in de toekomst ook minder frequent op kunnen zijn zeiden ze bij stop the Domo.
Maar het grootste verschil zit hem in de peak brightness, deze is oa volgend rtings op de C9 aanzienlijk hoger. Aangezien mijn kamer goed verlicht is vond ik dit het extra geld meer dan waard.

Ik had trouwens nagevraagd of de tv in rechtstreeks zonlicht mag staan en dit was compleet geen probleem, dus vreemd dat het hier aangegeven wordt dat dit niet mag.

[ Voor 5% gewijzigd door grondbaviaan op 30-05-2020 22:44 ]

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:11
grondbaviaan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:43:
[...]
en dit was compleet geen probleem, dus vreemd dat het hier aangegeven wordt dat dit niet mag.
Het is afgeraden niet enkel voor oleds maar voor alle tv's eigenlijk, nu dat er zonlicht je kamer binnenkomt is vrij normaal, maar als er meerdere uren per dag directe zonnestralen op je tv gaan komen kan dit op termijn schadelijk zijn, zelfs bij lcd's, bij oleds zou dit kunnen zorgen voor vlekken omdat de hitte schade toebrengt aan de coating van het scherm en soms zelfs aan de pixels, als je een zonnegordijn ofzo hebt zou ik me niet meteen zorgen maken.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
grondbaviaan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Grootste reden waarom ik toch voor de C9 ben gegaan is het verschil in processor, in de C9 is dit een nieuwe die vooral donkere scènes beter zou moeten maken, in de B9 ligt een oudere processor. Dus updates zouden hier in de toekomst ook minder frequent op kunnen zijn zeiden ze bij stop the Domo.
Maar het grootste verschil zit hem in de peak brightness, deze is oa volgend rtings op de C9 aanzienlijk hoger. Aangezien mijn kamer goed verlicht is vond ik dit het extra geld meer dan waard.

Ik had trouwens nagevraagd of de tv in rechtstreeks zonlicht mag staan en dit was compleet geen probleem, dus vreemd dat het hier aangegeven wordt dat dit niet mag.
De B9 staat hier al in de woonkamer te wachten, volgens mij ga ik er heel, heel veel stappen op vooruit tov de huidige tv dus ik stop het ‘overgebleven’ geld in het potje voor de Series X later dit jaar ;)

Ik ben aan het zoeken naar de maten van de achterkant ivm wallmounting maar kan weinig vinden. Ik heb namelijk een soundbar van 7 cm hoog die er nog onder moet passen.. Helaas ligt de rest van de familie in bed dus uitpakken zit er nu niet in :'(

• grondbaviaan
D-Ed schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:15:
[...]

De B9 staat hier al in de woonkamer te wachten, volgens mij ga ik er heel, heel veel stappen op vooruit tov de huidige tv dus ik stop het ‘overgebleven’ geld in het potje voor de Series X later dit jaar ;)

Ik ben aan het zoeken naar de maten van de achterkant ivm wallmounting maar kan weinig vinden. Ik heb namelijk een soundbar van 7 cm hoog die er nog onder moet passen.. Helaas ligt de rest van de familie in bed dus uitpakken zit er nu niet in :'(
Ik vermoed niet dat de gemiddelde leek verschil zal zien tussen de 2, dus ook de B9 is zeker een goeie aankoop geweest. Kijk de promotiefilmpjes morgen maar die op de tv in de galerij staan.

Ik heb de tv zelf op een houten plaat op m'n tv meubel gezet, omdat de soundbar ervoor staat zie je die plaat toch niet liggen.

Voor de series x zal ik een nieuw potje moeten starten, mijn multimedia uitgaven zijn al erg hoog met die nieuwe aankoop dit jaar.

Edit: tekst toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door grondbaviaan op 30-05-2020 23:40 ]

• grondbaviaan
izzet3838 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:09:
[...]

Het is afgeraden niet enkel voor oleds maar voor alle tv's eigenlijk, nu dat er zonlicht je kamer binnenkomt is vrij normaal, maar als er meerdere uren per dag directe zonnestralen op je tv gaan komen kan dit op termijn schadelijk zijn, zelfs bij lcd's, bij oleds zou dit kunnen zorgen voor vlekken omdat de hitte schade toebrengt aan de coating van het scherm en soms zelfs aan de pixels, als je een zonnegordijn ofzo hebt zou ik me niet meteen zorgen maken.
Maar de zon staat in de zomer toch zo hoog dat je je tv wel tegen je raam aan moet hebben staan wil de zon er rechtstreeks op staan. Maar komt er dus op neer dat dit bij het overgrote deel van de mensen dus inderdaad geen probleem is

• D-Ed
  • Niet online
grondbaviaan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:38:
[...]

Ik vermoed niet dat de gemiddelde leek verschil zal zien tussen de 2, dus ook de B9 is zeker een goeie aankoop geweest. Kijk de promotiefilmpjes morgen maar die op de tv in de galerij staan.

Ik heb de tv zelf op een houten plaat op m'n tv meubel gezet, omdat de soundbar ervoor staat zie je die plaat toch niet liggen.

Voor de series x zal ik een nieuw potje moeten starten, mijn multimedia uitgaven zijn al erg hoog met die nieuwe aankoop dit jaar.

Edit: tekst toegevoegd
Mijn broer heeft de C9 en ik stond nog open om er voor te gaan maar in de winkel konden ze mij echt niet overtuigen eigenlijk, na een 20 minuten heb ik maar de knoop doorgehakt en kan zo nog met enig fatsoen thuis komen met de opmerking dat ik ‘op de kleintjes heb gelet’ 8) :+

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-11 14:32
Hoe is de weerspiegeling van de zon op de LG C9/CX/GX?

Heb nu een plasma (PANASONIC TXP50ST50), maar daar is de weerspiegeling (glare) wel duidelijk aanwezig overdag als de zon er is.

Is dat een stuk beter met de LG OLED?
Nee (zegt een C9 en voormalig ST50/VT50/VT60 eigenaar).

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Dan Stark schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:14:

Is dat een stuk beter met de LG OLED?
Ik zou zeggen een stuk erger. Heb nu ook een lamp net achter de bank staan, en bij donkere scenes zie je die op het scherm. Met de plasma ervoor geen last van.

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:02
Nou, hier komt de wekelijks terugkerende muurbeugel vraag weer in een iets ander jasje: hebben jullie specifiek gekeken naar een oplossing om de tv zo dicht mogelijk op de muur te hangen of ook de 'beweegbare' variant overwogen?
Ik twijfel tussen een simpelere 'thin' oplossing versus een beweegbare / draaibare variant (ala 445 of 546 (al is een specifieke OLED variant voor 80 euro meer ook niet nodig)).
Eigenlijk nooit echt de behoefte gehad in mijn huidige woning om de tv te draaien, maar het idee om 180 graden te kunnen draaien zodat de tv ook vanuit de eetkamer tafel goed te bekijken is lijkt mij wel gaaf.

Keuzes, keuzes.

• izzet3838
Slomy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:42:
Nou, hier komt de wekelijks terugkerende muurbeugel vraag weer in een iets ander jasje: hebben jullie specifiek gekeken naar een oplossing om de tv zo dicht mogelijk op de muur te hangen of ook de 'beweegbare' variant overwogen?
Ik twijfel tussen een simpelere 'thin' oplossing versus een beweegbare / draaibare variant (ala 445 of 546 (al is een specifieke OLED variant voor 80 euro meer ook niet nodig)).
Eigenlijk nooit echt de behoefte gehad in mijn huidige woning om de tv te draaien, maar het idee om 180 graden te kunnen draaien zodat de tv ook vanuit de eetkamer tafel goed te bekijken is lijkt mij wel gaaf.

Keuzes, keuzes.
Hier gewoon plat tegen de muur, nu heb ik wel een 32" lcd hangen in de eetkamer/keuken, en vind het wel fijn om daar tv te kunnen kijken, zeker als je in je eentje aan het eten bent.

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Casual_T schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Hoop dat je de vlekken er nog wel af hebt gekregen? Zal zo eens kijken. Merkte dat het folie een bepaalde donkerheid en lucht afgaf.
Ja was heel makkelijk te verwijderen met een vochtige doek.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Zo allemaal een flink stuk van onze vakantie/belastings centen uitgegeven aan dat mooie Oled pareltje in ons huis
Ik ben zelf van oer oled naar de 55E9 gegaan en sta versteld wat een ontwikkeling dat heeft ondergaan ook kwa design. _/-\o_

En? Wat vinden jullie er van? :)

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23

CeesKees

I rest my Kees

Slomy schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:42:

Keuzes, keuzes.
Strak tegen de muur!
Met draaien en kantelen heb je toch de kabels nodig die meedoen. Wegwerken van de kabels is dan ineens een stuk lastiger.

Daarnaast. Met het draaien is het zo goed als onmogelijk om dit te doen zonder het scherm aan te raken. Vette vingers, extra schoonmaken, ergernis enz.

En een draai/kantel beugel zorgt er ook voor dat je tv weer wat verder van de muur af komt.

Samengevat: ik zou de tv zo strak tegen de muur hangen als de kabels het toelaten.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dan Stark schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:14:

Heb nu een plasma (PANASONIC TXP50ST50), maar daar is de weerspiegeling (glare) wel duidelijk aanwezig overdag als de zon er is.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
MaXeRs schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:31:
Z

Is toch niet spannend wat wij er van vinden. Als jij er maar blij mee bent

• Micha1986
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-12-2022
ik heb de lg 65 gx eindelijk binnen,
het is echt net een schilderij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTYsR70Rx7PtefHlD8_MvHg_NEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZ7qNdDoEm0sHIMNCyIaB171.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tv2uJYt1RishqtM7lFNeeQB7gp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiloJxB3AVwOPSBhMMDIe2Xj.jpg?f=fotoalbum_large

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:17
Micha1986 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:22:
Strak x3

Welke beugel is dat, welke goot heb je ingefreesd?

• D-Ed
  • Niet online
MaXeRs schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:31:
Zo allemaal een flink stuk van onze vakantie/belastings centen uitgegeven aan dat mooie Oled pareltje in ons huis
Ik ben zelf van oer oled naar de 55E9 gegaan en sta versteld wat een ontwikkeling dat heeft ondergaan ook kwa design. _/-\o_

Vanmorgen voor de visite kwam ‘snel’ opgehangen en hing gelukkig meteen recht met een goedkoop beugeltje! Nu sluip ik af en toe uit de tuin naar binnen om de boel goed in te stellen voor de film vanavond 8)

Wat een beeld, en het smart gedeelte ben ik ook zeer van onder de indruk _/-\o_ M’n KPN decoder, Xbox One X allemaal met de Magic remote te besturen d:)b

En al die groene vinkjes bij de instellingen van de Xbox X geven ook veel vertrouwen :*)

• Micha1986
Pjotr22 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Strak x3

Welke beugel is dat, welke goot heb je ingefreesd?
de beugel valt in een uitsparring in de tv deze beugel zit standaard bij de gx (gallery) serie
ik heb aan de andere kant van de muur een gangkast dus kon gewoon een gat boren en achter het tv meubel weer terug met de kabels.
geen frezen en schilderen nodig.
achter elk apparaat in het tv meubel een appart gat voor de kabels gemaakt zodat ook daar niks zichtbaar is.

• avalanche1979
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:42
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!! Ik moet nog heel even geduld hebben.. als het goed is komt hij rond donderdag/vrijdag binnen. Kan niet wachten.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:44
Top en mooi strak tegen de muur, veel kijkplezier ermee! 👍
Hoe is het geluid van de tv vergeleken met de c9 of cx en waar zitten de speakertjes?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11 08:54
De LG OLED65C9 voor €1919 bij TVReus met 3 jaar garantie of de 65CX voor €2099 bij de ING. Wat zouden jullie doen?

[ Voor 4% gewijzigd door maarten22 op 31-05-2020 15:51 ]

Vulcan750 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Hoe is het geluid van de tv vergeleken met de c9 of cx en waar zitten de speakertjes?
Dat vraag ik me ook af...
De C9 heeft nog het dikke gedeelte waar makkelijk luidsprekers in te verwerken zijn.
Dat wordt een stuk lastiger in zo’n plat scherm.
Ok, in een laptop kun je ook erg platte luidsprekers kwijt maar het klinkt dan niet geweldig.

• Micha1986
Vulcan750 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:42:
[...]

De speakers zitten aan de onderkant en de speakers geven wel goed geluid. ik heb wel inmiddels mijn surround set aangesloten omdat ik daar toch de voorkeur aan geef.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Weet niet of mijn vraag hier goed is anders hoor ik het graag.

Ik heb sinds vorige week ook een C9 en gebruik daarnaast een NVidia Shield 2019 Pro model waar ik Plex Media Server op draai.

Mijn Data staat op een Synology.

Als ik een Dolby Vision afspeel middels Plex vanaf mijn shield dan krijg ik HDR.
Speel ik dezelfde film af middels Plex die op mijn C9 staat dan krijg ik wel DV

Heeft dit met type HDMI kabel te maken?
Alhoewel ik toch verhalen lees dat DV ook op oudere kabels zou kunnen,

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 19:56
Buzzie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:55:
Weet niet of mijn vraag hier goed is anders hoor ik het graag.

Ik heb sinds vorige week ook een C9 en gebruik daarnaast een NVidia Shield 2019 Pro model waar ik Plex Media Server op draai.

Mijn Data staat op een Synology.

Als ik een Dolby Vision afspeel middels Plex vanaf mijn shield dan krijg ik HDR.
Speel ik dezelfde film af middels Plex die op mijn C9 staat dan krijg ik wel DV

Heeft dit met type HDMI kabel te maken?
Alhoewel ik toch verhalen lees dat DV ook op oudere kabels zou kunnen,
Zijn de Dolby Vision films die je hebt in mp4 formaat? De shield ondersteund volgens mij geen dual layer mp4 Dolby Vision bestanden en de C9 wel. Vandaar dat de shield de HDR10 stream pakt.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
donpablo80 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:37:
[...]

Zijn de Dolby Vision films die je hebt in mp4 formaat? De shield ondersteund volgens mij geen dual layer mp4 Dolby Vision bestanden en de C9 wel. Vandaar dat de shield de HDR10 stream pakt.
Ahh thanks dat zou kunnen inderdaad. Zal het straks even testen met een single layer versie
Dan laat ik het weten.

Je hebt inderdaad gelijk.
Degene die ik aan het testen was, is idd een dual layer mp4 DV.
Single layer werkt wel vanaf de shield.

Thanks.

[ Voor 14% gewijzigd door Buzzie op 31-05-2020 21:27 ]

HoppyF schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:27:
[...]

Dat vraag ik me ook af...
De C9 heeft nog het dikke gedeelte waar makkelijk luidsprekers in te verwerken zijn.
Dat wordt een stuk lastiger in zo’n plat scherm.
Ok, in een laptop kun je ook erg platte luidsprekers kwijt maar het klinkt dan niet geweldig.
Een direct 1 op 1 vergelijk is wel gewenst ja, je zult de basweergave toch op een andere manier moeten oplossen dan bij de CX. Hopelijk gaan de review sites daar een keer mee aan de slag.

• izzet3838
maarten22 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:50:
De LG OLED65C9 voor €1919 bij TVReus met 3 jaar garantie of de 65CX voor €2099 bij de ING. Wat zouden jullie doen?
Denk c9, en voor die 180 euro zou ik iets leuks gaan doen, het enige model uit de x lineup dat mijn aandacht trekt is de gx eerlijk gezegd.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
maarten22 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:50:
Voor die €180 heb je de nieuwste software en waarschijnlijk ook een jaar langer ondersteuning op updates. Ik vind de 'korting' niet de moeite waard om voor een oud model te gaan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

B-Bandit schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Voor die €180 heb je de nieuwste software en waarschijnlijk ook een jaar langer ondersteuning op updates. Ik vind de 'korting' niet de moeite waard om voor een oud model te gaan.
Ik vind €180 nog veel geld.
Zoveel heeft de CX niet te bieden, eerder minder zoals hier al is besproken.

• Matthias92
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-11 13:01
Hi! Ik heb deze vraag ook gesteld in het soundbar toppic, maar misschien is dit een betere plek: ik vroeg me af of iemand weet of je wanneer je een soundbar aansluit op een LGOLEDB8PLA ook geluid van externe bronnen te horen krijgt. Hij ondersteunt HDMI ARC maar ik heb begrepen dat bij veel TV's dat enkel geldt voor de ingebouwde tuner en eventuele apps op de TV zelf. Ik gebruik heel vaak de STB van KPN en heb een playstation en vaak mijn laptop of telefoon aangesloten via HDMI.
De B8 heeft trouwens een heel lage voet dus een eventuele soundbar zou heel dun moeten zijn, ik heb al gehoord dat de Bose 500 een goede zou zijn, als er mensen zijn die andere tips hebben (liefst iets goedkoper) zijn ze heel welkom!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 17:10
Vorige week mijn oled 65b6 verkocht via marktplaats. Drie jaar geleden bijna 3000 euro voor betaald. Het toestel is mij heel goed bevallen!

Een puntje. INBRANDEN. Het rode netflix logo (dat ding wat rechts onderin staat als je niet weet wat je nu weer moet kijken) en het npo logo als je iedere dag het npo journaal trouw lijkt.

Eigenlijk zie je het alleen als je naar een egaal rood scherm kijkt naar als je weet dat het er is dan ga je ernaar zoeken en tja....

Ik vraag me nu af. Zal ik weer een oled kopen? Hoe staat het eigenlijk met inbranden bij de nieuwere toestellen?

Mocht je denken. Die van mij is is niet ingebrand moet je even een oled inbrand test videotje met egale kleuren kijken op YouTube.

• Dick-007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-12-2020
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow prachtig, ik snap niet dat niet alle fabrikant zo’n systeem in zijn modellenreeks heeft. Mijn 50gt60 Panasonic plasma hangt redelijk strak aan een voorzetwand, maar dit zou wel eens zijn opvolger kunnen worden, dan de 55 inch. _/-\o_

Okidoki: Alles komt goed,ooit!

• maarten22

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:50
Zou iemand me met het volgende kunnen helpen?

Ik heb zitten experimenteren met de AI Brightness functie op de CX en hij lijkt alleen iets te doen bij dolby vision content. Het effect is erg duidelijk en ik vind het zeer nuttig voor HDR content bekijken bij veel omgevingslicht.

Ik verwachtte dat de AI brightness functie ook buiten Dolby vision zou werken. Waarom is de toggle überhaupt aanwezig als het alleen voor DV werkt? Het lijkt erop alsof de content ondersteuning moet hebben voor de AI brightness.

Ik verwachtte eigenlijk wel dat deze functie bij alle content effect zou hebben. Die schijn wordt wel gewekt namelijk.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 23:18
Ik heb iets vreemds. Ik en een vriend hebben samen de LG OLED55C9 gekocht. Wij hebben ook allebei KPN als provider. Het vreemde is dat hij na het instellen zijn TV het KPN kastje gewoon via de afstandbediening van de TV kan besturen en ik niet. Ik krijg het ook voor geen mogelijkheid voor elkaar. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik kan het geluid via de TV afstandsbedingen ook niet harder of zachter zetten.

Er staat bij mij ook telkens in beeld "andere box ' HDMI 1.

Bij hem lijkt Kpn geïntrigeerd te zijn op zijn tv. Op kanaal 1 zit Npo1 HD etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Sunri5e op 01-06-2020 00:20 ]

• izzet3838
maarten22 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:50:
[...]

Die heeft helaas geen HDMI 2.1
Ben ik nou de enige die GEEN hdmi poorten in gebruik heeft 8) en dus geen enkele meerwaardie ziet aan hdmi 2.1.
Heb een xbox maar die hangt boven moest ik die in de woonkamer zetten denk ik dat we thuis snel ruzie zullen hebben :X .

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

izzet3838 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:51:
[...]
Ben ik nou de enige die GEEN hdmi poorten in gebruik heeft 8) [knip]
Ik verwacht idd één van de weinigen... ;)

Testing, one, two ...

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:35
izzet3838 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:51:
[...]

Ben ik nou de enige die GEEN hdmi poorten in gebruik heeft 8) en dus geen enkele meerwaardie ziet aan hdmi 2.1.
Heb een xbox maar die hangt boven moest ik die in de woonkamer zetten denk ik dat we thuis snel ruzie zullen hebben :X .
Ik heb er een PS4 Pro, een soundbar met daaraan een Xbox one X en een Nvidia Shield TV... Mijn vrouw speelt zo nu en dan gewoon mee 8) :P

• D-Ed
  • Niet online
Sunri5e schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:49:
Ik heb iets vreemds. Ik en een vriend hebben samen de LG OLED55C9 gekocht. Wij hebben ook allebei KPN als provider. Het vreemde is dat hij na het instellen zijn TV het KPN kastje gewoon via de afstandbediening van de TV kan besturen en ik niet. Ik krijg het ook voor geen mogelijkheid voor elkaar. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik kan het geluid via de TV afstandsbedingen ook niet harder of zachter zetten.

Misschien de setup opnieuw doorlopen? Vanmorgen mijn KPN decoder aangesloten. De B9 vroeg mij of ik de Magic remote wilde gebruiken en dat bevestigde ik, overigens ook met de Xbox👍 Misschien een stapje overgeslagen?

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:22
hardware-lover schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:30:
[...]

Ik verwacht idd één van de weinigen... ;)
Lol, ik ook niet, CI+ module en interne apps (Netflix, Amazon prime,Disney +) is voldoende, een PS4 in de slaapkamer vind ik een beetje te 🤪

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-11 19:17
Ik volg dit topic nu al een tijdje, ik ben gevoelsmatig nog niet toe om over te stappen van full hd plasma naar 4k en hdr oled, misschien ook omdat er erg weinig wordt gesproken over gebruikte bronnen en content. Daarom zou ik graag jullie ervaringen en tips willen horen over welke bronnen / content het absolute maximale halen uit de oleds.

Ik verwacht dat 4k Blu Ray het beste van het beste is, maar denk ook dat slechts weinigen voor elke film meer dan 30,- neerleggen en naar downloadbare of te streamen (en dus gecomprimeerde) oplossingen uitwijken.

ben benieuwd naar jullie aanbevelingen!

• disguisedpotato
Sorry voor deze repost, maar ik zou het erg waarderen als iemand anders zou willen testen of de AI brightness bij hem werkt buiten Dolby Vision? Bij mij op mijn CX werkt hij namelijk alleen in Dolby Vision, en daar is het effect zeer duidelijk. Ik zie wel een toggle hier buiten maar er is geen effect.

Ik vind het best een kwalijke zaak namelijk omdat LG het doet lijken alsof het een ‘system-wide’ feature is en omdat reviewers hier ook gewoon over schrijven en zeggen dat het goed werkt, blijkbaar niet of alleen in DV getest? Of misschien is het een slordige bug..

Verder wil ik wel positief blijven, en voldoet de TV buiten dit punt ruimschoots aan mijn verwachtingen!

• izzet3838
Pjotr22 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:58:
Ik volg dit topic nu al een tijdje, ik ben gevoelsmatig nog niet toe om over te stappen van full hd plasma naar 4k en hdr oled, misschien ook omdat er erg weinig wordt gesproken over gebruikte bronnen en content. Daarom zou ik graag jullie ervaringen en tips willen horen over welke bronnen / content het absolute maximale halen uit de oleds.

Ik verwacht dat 4k Blu Ray het beste van het beste is, maar denk ook dat slechts weinigen voor elke film meer dan 30,- neerleggen en naar downloadbare of te streamen (en dus gecomprimeerde) oplossingen uitwijken.

Voor streams gebruik ik netflix/amazon prime, voor andere films gebruik ik remux brrips die ik op een harde schijf en zet bekijk via usb op de tv.

• disguisedpotato

Ik kijk Dolby Vision content vanaf Netflix en Disney+ en ik denk dat je hiermee wel degelijk voordeel uit je oled haalt! Vanaf een disc is het vast nog mooier, maar op deze streams is het beeld ook al geweldig en kan je genieten van het perfecte contrast van oled.

Ook gamen met mijn PS4 pro in hdr vind ik echt prachtig. Een film afspelen vanaf een disc moet ik nog proberen, misschien zodra de PS5 er is en ik automatisch een uhd blueray speler heb 😋.

KPN gebruikt verschillen TV kastjes.
Hebben jullie allebei precies dezelfde model?
Wellicht is er iets mis gegaan bij jou.
Koppel de afstandsbediening dus opnieuw, dan gaat het wel werken.

• Sunri5e
HoppyF schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:01:
[...]

KPN gebruikt verschillen TV kastjes.
Hebben jullie allebei precies dezelfde model?
Wellicht is er iets mis gegaan bij jou.
Koppel de afstandsbediening dus opnieuw, dan gaat het wel werken.
Thnx! Het werkt inmiddels.

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-11 14:20
Ik heb sinds een aantal dagen ook een c9 en tot zover over de indruk van deze mooie televisie. Ik heb enkel een klein probleempje met m'n ci+ module. Hij detecteert deze niet en vraag me of ik hem verder in moet duwen, je voelt namelijk niet echt een klik en lijkt wat los te zitten, weten jullie een oplossing?

• Sunri5e
HoppyF schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:14:
[...]

Mooi!
Opnieuw gekoppeld soms?
De TV gerest en toen kwam KPN wel naar voren als optie.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Dundave1909 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:10:
Ik heb sinds een aantal dagen ook een c9 en tot zover over de indruk van deze mooie televisie. Ik heb enkel een klein probleempje met m'n ci+ module. Hij detecteert deze niet en vraag me of ik hem verder in moet duwen, je voelt namelijk niet echt een klik en lijkt wat los te zitten, weten jullie een oplossing?
welke ci-module heb je ? misschien zit de module wel goed,maar de smartcard verkeerd om,als het goed voel je wel een beetje weerstand,maar niet een echte klik,het moet wel een 1.3 zijn

• Sunri5e
Wat een machtig mooie beelden geeft deze TV zeg. Nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-11 14:20
pwh53 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:19:
[...]

welke ci-module heb je ? misschien zit de module wel goed,maar de smartcard verkeerd om,als het goed voel je wel een beetje weerstand,maar niet een echte klik,het moet wel een 1.3 zijn
Ik kan op de module niet zien welk type het is maar heb hem al 7 jaar ofzo dus zal wel een oudere versie zijn misschien..bedankt :)

• maarten22
HoppyF schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:06:
[...]

Zeker wel, het gaat over de 65C9 hè!
Sorry ik dacht dat je de Phillips bedoelde, dat is nog een betere prijs!

• pwh53
Dundave1909 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Ik kan op de module niet zien welk type het is maar heb hem al 7 jaar ofzo dus zal wel een oudere versie zijn misschien..bedankt :)
heb je waarschijnlijk een 1.2,die werkt niet.weet niet welke provider je hebt,maar ik heb hem van ziggo gekregen.

• disguisedpotato
pwh53 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb een CI+ module van ziggo en het werkt uitstekend. Je voelt inderdaad niet echt een klik als je hem erin steekt en hij heeft nog wel wat bewegingsruimte.

• D-Ed
  • Niet online

Gisterenavond via Disney Lion King en Toy Story 4 gekeken... Voor streaming kwaliteit is het al magistraal mooi, echt ongelofelijk genieten (de laatste 20 minuten van Toy Story 4 _/-\o_ _/-\o_ )

Daarna NPO1 opzetten is wel even schrikken trouwens, de tv heeft wel een fijne bron nodig om echt te shinen..

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Ik kreeg zojuist bij het aanzetten van m'n B6 een pop-up, alleen zag ik dat pas te laat waardoor ik niet heb kunnen lezen wat er allemaal stond. Er stonden geloof ik iets van 3-4 regels tekst en begon met Disney+. Iemand dit toevallig ook gezien en mij kan vertellen wat er allemaal stond?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• pwh53
Laguna schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:33:
Ik kreeg zojuist bij het aanzetten van m'n B6 een pop-up, alleen zag ik dat pas te laat waardoor ik niet heb kunnen lezen wat er allemaal stond. Er stonden geloof ik iets van 3-4 regels tekst en begon met Disney+. Iemand dit toevallig ook gezien en mij kan vertellen wat er allemaal stond?
ik had vandaag ook een update vd disney-app,als het goed is kun je dat zien bij geinstalleerde apps,atmos over arc werkt in ieder geval nog niet (C7)
edit.magic remote werkt nu,in de apps-balk,staat bij mij helemaal rechts in het geel,meldingen,kun je ook zien wat de update is

[ Voor 10% gewijzigd door pwh53 op 01-06-2020 18:03 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

@pwh53 ik heb de Disney+ app niet geïnstalleerd staan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Agima!
pwh53 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:38:
[...]
,atmos over arc werkt in ieder geval nog niet (C7)
Atmos over ARC zal nooit gaan werken. Daarvoor moeten beide apparaten E-ARC ondersteunen.

• pwh53
Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Atmos over ARC zal nooit gaan werken. Daarvoor moeten beide apparaten E-ARC ondersteunen.
onzin, werkt toch ook bij netflix

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:36
Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:24:
[...]

Dolby Atmos heeft op dit moment twee codecs, namelijk TrueHD en Digital Plus.
Dolby TrueHD is lossless, ongecomprimeerd, dus alleen mogelijk over eARC.
Dolby Digital Plus is lossy, gecomprimeerd, dus wél mogelijk over de normale ARC. Op dit moment werken Netflix en Amazon Prime enkel met Dolby Digital Plus.

[ Voor 7% gewijzigd door Xerox op 01-06-2020 18:34 ]

PSN: Redrafted

• pwh53
Laguna schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
@pwh53 ik heb de Disney+ app niet geïnstalleerd staan.
en een melding dat twitch beschikbaar is,maar die gebruik ik niet.

• Agima!
Xerox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Dolby Atmos heeft op dit moment twee codecs, namelijk TrueHD en Digital Plus.
Dolby TrueHD is lossless, ongecomprimeerd, dus alleen mogelijk over eARC.
Dolby Digital Plus is lossy, gecomprimeerd, dus wél mogelijk over de normale ARC. Op dit moment werken Netflix en Amazon Prime enkel met Dolby Digital Plus.
Het ging over Atmos. En Atmos gaat niet over ARC en wel over earc mits beide apparaten het ondersteunen.

• Agima!
pwh53 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:30:
[...]

onzin, werkt toch ook bij netflix
Hoe bedoel je? Dat netflix content met Atmos over je HDMI gaat naar je receiver zonder gebruik te maken van E-ARC?

• Xerox
Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Het ging over Atmos. En Atmos gaat niet over ARC en wel over earc mits beide apparaten het ondersteunen.
Nog steeds, Dolby Atmos is niet de codec, dat zijn Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus. Netflix werkt met Dolby Digital Plus, waardoor het wel 'Dolby Atmos' (oftewel DD+) over de normale ARC kan sturen.
Lees anders deze NL site even door waar het staat.

• pwh53
Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Hoe bedoel je? Dat netflix content met Atmos over je HDMI gaat naar je receiver zonder gebruik te maken van E-ARC?
ja ,al 2 jaar

• Agima!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oObXn1lR4TH-kdhA1EQzqX7K0Ag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ABInjz42eRLYsRxJghzm2HOP.jpg?f=user_large

Zie hier de verschillen

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:15:
[...]Hoe bedoel je? Dat netflix content met Atmos over je HDMI gaat naar je receiver zonder gebruik te maken van E-ARC?
Ja kan ook over ARC, heb er even foto's van gemaakt, je ziet op de soundbar op welke stand hij staat en op het scherm zie je welke audio opties er dan zijn bij deze Netflix content.

eARC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UT9bayO247cDto0Bqg99BSgZ8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2c1XsAsbODIJzr0RolxAEbz.jpg?f=fotoalbum_large

ARC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClDDoN7sh9IM-EqI2R0hd0z2YPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8k787PCAphT2ik1FMaI8FQL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 01-06-2020 19:44 ]

• Xerox
Zie hier maar een overzicht van Dolby zelf.
Laatste keer: Dolby Atmos is een 'container' die één van de twee codecs kan bevatten, een lossy Digital Plus en een lossless TrueHD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stDQOhLRm7XJfE_WrXHW47OSgfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qk8qpNL7hSy7DID5etHZOAj1.png?f=user_large

edit: plaatje toegevoegd als je niet op de link wilt klikken

[ Voor 17% gewijzigd door Xerox op 01-06-2020 19:28 ]

• pwh53
Xerox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Zie hier maar een overzicht van Dolby zelf.
Laatste keer: Dolby Atmos is een 'container' die één van de twee codecs kan bevatten, een lossy Digital Plus en een lossless TrueHD.
ik begin er ook een beetje moe van te worden,weet toch zelf wel wat ik zie en hoor

• Agima!
Jullie hebben gelijk :-) Oops, ik ook altijd met mijn stellige achterhaalde kennis ;-) Hier een plaatje om het nog duielijker te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxdPFsXub_qtL6yVNtmOf4yFkSQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fuzgHaeIUixoHu4s80co0PA4.png?f=fotoalbum_large

• Xerox
Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:32:
Jullie hebben gelijk :-) Oops, ik ook altijd met mijn stellige achterhaalde kennis ;-) Hier een plaatje om het nog duielijker te maken:

[Afbeelding]
Je bent te omschrijven als een mumpsimus, maar gelukkig zijn we er nu uit. :+

• Agima!
Xerox schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:43:
[...]

Je bent te omschrijven als een mumpsimus
Misschien moet ik een nieuw tweakers account openen want vanaf vandaag neemt niemand mij meer serieus op Tweakers. 😉

Misschien is mumpsimus will en leuke alias.

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Van welk kastje maak je gebruik? De witte ZTE ZXV8001? Of de kleine zwarte Arris VP5202?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LG CX review van Forbes:
That said, the picture refinements the OLED65CX brings make it not only comfortably the best TV LG has ever made, but provided you can watch it in the conditions it deserves, and treat it with the respect it deserves, one of the all-round most consistent and therefore immersive TVs I’ve ever reviewed, period. Which becomes even more impressive given how cheap the OLED65CX is relative (by launch price standards, anyway) to any previous 65-inch C series OLED.
https://www.forbes.com/si...-review-home-cinema-hero/

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 21:26
Thanks. Dit is érg interessant wat wordt aangegeven:
"the slight improvement in perceived brightness applies both to the peak highlights of HDR content (sunlight reflecting on metal, streetlights etc) and to the full-screen brightness levels the screen can produce with sun-drenched HDR shots. It’s surprising just what a difference processing can make to the dynamism of HDR pictures even when there’s no measurable hardware brightness increase."

Ik twijfel zelf nog tussen C9 en CX, juist omdat HDTVtest aangaf dat de HDR output lager is op de CX dan de C9: YouTube: YouTube
Echter, dit artkel geeft dus aan dat het niet zo ervaren wordt..

Ik zie zelf weinig redenen om voor de CX 55" te willen gaan ipv C9 55", maar wellicht zie ik het verkeerd. Ik kwam zelf tot deze vergelijking:

LG C9 pluspunten t.o.v. CX
+ wél DTS passthrough
+ 48mbits 4:4:4 12bits mogelijk
+ geen (grote) bugs in firmware
+ fellere HDR (maar dit is dus wellicht anders in ervaring..?)
+ ca. 200-300 euro goedkoper (55")

LG C9 minpunten t.o.v. CX:
- mindere weergave compressed materiaal
- geen 120hz BFI (maar voorlopig ook buggy op CX)
- minder snelle chip

Beide zijn HDMI 2.1 ready: VRR, ALLM, 4k120hz weergave. Ik ben consolegamer, dus futureproofing is voornaam.

Ik zou jullie meningen kunnen waarderen!

" Play the violent strings of my symphony "

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Symphony-X schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:53:
[...]

"the slight improvement in perceived brightness applies both to the peak highlights of HDR content (sunlight reflecting on metal, streetlights etc) and to the full-screen brightness levels the screen can produce with sun-drenched HDR shots. It’s surprising just what a difference processing can make to the dynamism of HDR pictures even when there’s no measurable hardware brightness increase."

Ik twijfel zelf nog tussen C9 en CX, juist omdat HDTVtest aangaf dat de HDR output lager is op de CX dan de C9: YouTube: YouTube

Ik zie zelf weinig redenen om voor de CX 55" te willen gaan ipv C9 55", maar wellicht zie ik het verkeerd. Ik kwam zelf tot deze vergelijking:

+ wél DTS passthrough

- minder snelle chip

Beide zijn HDMI 2.1 ready: VRR, ALLM, 4k120hz weergave. Ik ben consolegamer, dus futureproofing is voornaam.

Ikzelf heb C9 en zou hem NIET omruilen voor een CX (Dts en prachtig beeld)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bij Platte TV staat op de site dat ze LG OLED55C9 leveren. Onduidelijk of dat een de LG OLED55C9PLA is.

Iemand die dit weet en hem daar besteld heeft :?

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Agima! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Misschien moet ik een nieuw tweakers account openen want vanaf vandaag neemt niemand mij meer serieus op Tweakers. 😉

Misschien is mumpsimus will en leuke alias.
Forum FAQ #hoenickchange

;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:10
[...]

+ wél DTS passthrough

- minder snelle chip

En in de reviews wordt aangegeven dat de TruMotion motion interpolation (niet BFI) beter is op de CX dan op de C9, iemand die dat kan bevestigen?
[...]

+ wél DTS passthrough

- minder snelle chip

De “minder snelle” chip in de C9 is anders wèl in staat de volledige bandbreedte te benutten.
De snellere CX kan dat opeens niet meer en heeft extra ruimte nodig voor AI, zegt LG.
Beetje ongeloofwaardig denk je ook niet?
Verder is DTS laten vallen niet erg slim, was ook geen reden voor omdat te doen.
Nee, LG heeft geen echte verbeteringen doorgevoerd in de 2020 modellen.
Nou ja, behalve de GX gallery versie en 48inch.
Daar is nog wel een markt voor te vinden.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:52
HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:58:
[...]

De “minder snelle” chip in de C9 is anders wèl in staat de volledige bandbreedte te benutten.
De snellere CX kan dat opeens niet meer en heeft extra ruimte nodig voor AI, zegt LG.
Beetje ongeloofwaardig denk je ook niet?
Verder is DTS laten vallen niet erg slim, was ook geen reden voor omdat te doen.
Nee, LG heeft geen echte verbeteringen doorgevoerd in de 2020 modellen.
Nou ja, behalve de GX gallery versie en 48inch.
Daar is nog wel een markt voor te vinden.
Dat komt.. C9 heeft apart chip om hdmi 2.1 te regelen
CX doet dat in 1 chip die ook beeld verwerkt.. En die kan het dus niet aan.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 08:09

n2theb

Tweakers Abonnee

DON PAPA schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Ja kan ook over ARC, heb er even foto's van gemaakt, je ziet op de soundbar op welke stand hij staat en op het scherm zie je welke audio opties er dan zijn bij deze Netflix content.

eARC
[Afbeelding]

ARC
[Afbeelding]
Ik heb bijna zelfde soundbar (alleen dan de 8 en dit is de 9 of 10?). Maar hoe krijg jij die E-ARC? Ik heb eigenlijk altijd alleen maar ARC gezien. En speel toch geregeld op de tv (LG C9 55 inch) via Netflix een film of serie met Atmos.
mucuracat schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Dat komt.. C9 heeft apart chip om hdmi 2.1 te regelen
CX doet dat in 1 chip die ook beeld verwerkt.. En die kan het dus niet aan.
Kortom, het ontwerp van de CX is verkeerd!

Men had dus gewoon ook een aparte chip voor HDMI 2.1 kunnen gebruiken net als bij de C9.
Dit werkt immers prima.
Wellicht heeft de CX iets meer “power” nodig voor extra AI maar daar is de Alpha 9 generatie 3 voor.
De C9 heeft generatie 2.
Niet gezegd dat de C9 ook geen extra AI zou kunnen want ik ben nog nergens iets tegengekomen dat de processor het niet meer kan trekken.
n2theb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb bijna zelfde soundbar (alleen dan de 8 en dit is de 9 of 10?). Maar hoe krijg jij die E-ARC? Ik heb eigenlijk altijd alleen maar ARC gezien. En speel toch geregeld op de tv (LG C9 55 inch) via Netflix een film of serie met Atmos.
Lijkt me stug want @DON PAPA heeft de allernieuwste 2029 LG soundbar. (met eARC)
De rest van deze serie is nog niet uit maar dat zal vast niet meer lang gaan duren.
Echter Netflix Atmos werkt ook gewoon met ARC zoals hier al vaak is gezegd.

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:15:
[...]Kortom, het ontwerp van de CX is verkeerd!
Tuurlijk joh..... iets met stuurlui enzo :-).
Maar vertel, wat moet het paneel van zowel de C9 als de CX met die maximale datastroom van hdmi 2.1?

De realiteit, en dat is waarom LG deze keuze heeft gemaakt, is dat het paneel in de C9 en CX helemaal niets met die extra data kan. 40Gbps is wat er maximaal nodig is voor maximale benutting van het paneel, de rest van de data gaat toch verloren. Volslagen zinloos dus om erover te klagen.

Vanuit een technisch perspectief dus gewoon een prima ontwerp om de anders ongebruikte processing power ergens anders voor te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Yowzawood op 02-06-2020 12:30 ]

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 08:09

n2theb

Tweakers Abonnee

HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Lijkt me stug want @DON PAPA heeft de allernieuwste 2029 LG soundbar. (met eARC)
De rest van deze serie is nog niet uit maar dat zal vast niet meer lang gaan duren.
Echter Netflix Atmos werkt ook gewoon met ARC zoals hier al vaak is gezegd.
Ik weet dat Atmos gewoon werkt met ARC, gebruik het bijna elke dag... maar was voornamelijk benieuwd hoe het kwam dat er E-ARC op de soundbar stond. Maar dat is dus sinds de 2020 versie? Ik heb dan idd de 2019 model, en daar is dit dan niet? Ik wist niet dat nieuwste model al uit was.

• mucuracat
Yowzawood schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Maar vertel, wat moet het paneel van zowel de C9 als de CX met die maximale datastroom van hdmi 2.1?

De realiteit, en dat is waarom LG deze keuze heeft gemaakt, is dat het paneel in de C9 en CX helemaal niets met die extra data kan. 40Gbps is wat er maximaal nodig is voor maximale benutting van het paneel, de rest van de data gaat toch verloren. Volslagen zinloos dus om erover te klagen.

Vanuit een technisch perspectief dus gewoon een prima ontwerp om de anders ongebruikte processing power ergens anders voor te gebruiken.
[...]

Schermen zijn maar 10 bits.. Dus 12bits aan kan, heb je niks aan.

Zoek naar topic Gradient , waar staat: Color Depth 10 Bit
Zie:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Yowzawood schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:23:
[...]

Ja, het paneel is nog steeds 10 bits, echter de C9 kan dus wèl 12 bits signalen verwerken en op het 10 bits paneel zichtbaar maken.
Er is en blijft dus een wezenlijk verschil ook al zul je in de praktijk wellicht niet zien.
De vraag is dus, heeft LG de C9 bewust teveel onnodige bandbreedte gegeven?
Waarom? Die vraag blijft onbeantwoord!
n2theb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Ik weet dat Atmos gewoon werkt met ARC, gebruik het bijna elke dag... maar was voornamelijk benieuwd hoe het kwam dat er E-ARC op de soundbar stond. Maar dat is dus sinds de 2020 versie? Ik heb dan idd de 2019 model, en daar is dit dan niet? Ik wist niet dat nieuwste model al uit was.
@DON PAPA heeft deze nieuwe soundbar.
DON PAPA in "Het grote 'Soundbar' discussie topic"

• mucuracat
HoppyF schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Ja, het paneel is nog steeds 10 bits, echter de C9 kan dus wèl 12 bits signalen verwerken en op het 10 bits paneel zichtbaar maken.
Er is en blijft dus een wezenlijk verschil ook al zul je in de praktijk wellicht niet zien.
De vraag is dus, heeft LG de C9 bewust teveel onnodige bandbreedte gegeven?
Waarom? Die vraag blijft onbeantwoord!
Niet bewust, 2.1 is 48 bandbreedte, met een dedicated chip.
Nu dachten ze, we hebben nieuw chip die 2.1 ook aan kan en hebben we losse chip niet nodig.
Minder componenten, lager prijs, minder verbruik?
En pakte verkeerd uit.
Bandbreedte zullen we waarschijnlijk niet eens nodig hebben of benutten. Maar ja .. what you think to get, you didn't.

Voor mij zou de prijs EN DTS belangrijkste zijn. Heb zelf 65 inch B9 voor een mooi prijs en vond 400 euro verschil met een C9 al veel, laat staan CX

Pagina: 1 ... 282 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.