Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
gertvdijk schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 01:41:
[...]

IRE? Ik heb hetzelfde probleem met black crashes, krijg geen enkele combinatie voor elkaar die er lekker uitziet waarbij niet ook whites helemaal clippen, maar heb echt geen idee welke instelling je bedoelt met IRE.
Ik wel dat had ik ook gedaan met de E6V

Zo was het bij mijn vorige ingesteld:

IRE 5 = +8 luminance
IRE 10 = +6 luminance
IRE 15 = +4 luminance
IRE 20 = +2 luminance

Witbalance /

2 punts moet op 20 punts IRE gezet worden

Dus niet IRE 100 (dat is bovenaan het gamma spectrum), maar IRE 5.
Onder de IRE 5 heb je ook nog lagere luminance met de Oled 9 serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 06-02-2020 18:41 ]

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:21
Al even de zoekoptie geprobeerd maar eigenlijk geen bericht gevonden met dit probleem.

Ik heb een OLED C7 die ik al meer dan 3 jaar gebruik. Sinds 2 weken heb ik een probleem gekregen dat hij soms het HDMI signaal verliest voor 1 tot 3 seconden. Meestal gebeurd dit snel achter elkaar en daarna is het voor een tijdje weer goed (10 tot 30 minuten, soms zelfs een paar uur). Dit gebeurt met mijn PS4 Pro, HTPC, Ziggo media box en soundbar LG SKY9.

Oplossing nog niet echt gevonden. Wil liever geen factory reset doen omdat ik dan heel veel instellingen kwijt ben. Wel al de deep color schuif aan en uit gezet. TV 30+seconden van het stroom gehad. Maar probleem blijft dus. HDMI kabels kan het eigenlijk niet aan liggen want daar is niks aan veranderd.

Hoop dat hier iemand is die een oplossing heeft.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:26

DexterDee

I doubt, therefore I might be

JPDeckers schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:18:
On topic: Nog steeds zeer blij met mn 55E9, maar wel met een Sony HT-ST5000 soundbar (want E9 geluid is toch veel te slap). Waar ik trouwens een Sony cashback op had die ik pas na 30 dagen kon indienen, en toen weer een maand later werd betaald ;)
Had je dan niet veel beter voor een C9 kunnen gaan? Goedkoper en er bulkt nu een soundbar onder je TV die je niet gebruikt?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Geen nieuws over de CX? Of de audio fix update? Of iets anders dat met de tv te maken heeft?

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Utoka schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:37:
Al even de zoekoptie geprobeerd maar eigenlijk geen bericht gevonden met dit probleem.

Ik heb een OLED C7 die ik al meer dan 3 jaar gebruik. Sinds 2 weken heb ik een probleem gekregen dat hij soms het HDMI signaal verliest voor 1 tot 3 seconden. Meestal gebeurd dit snel achter elkaar en daarna is het voor een tijdje weer goed (10 tot 30 minuten, soms zelfs een paar uur). Dit gebeurt met mijn PS4 Pro, HTPC, Ziggo media box en soundbar LG SKY9.

Oplossing nog niet echt gevonden. Wil liever geen factory reset doen omdat ik dan heel veel instellingen kwijt ben. Wel al de deep color schuif aan en uit gezet. TV 30+seconden van het stroom gehad. Maar probleem blijft dus. HDMI kabels kan het eigenlijk niet aan liggen want daar is niks aan veranderd.

Hoop dat hier iemand is die een oplossing heeft.
zou toch echt een andere kabel proberen,ik heb ook een c7,sk9y en htpc,in 2,5 jaar ,2x een kabel vervangen die eerst goed werkte

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 19:19
Mijn god. Iets met kastje en muur. Vorige week gebeld. Netjes maar een week gewacht want ik zou iets horen. Dus net maar weer gebeld. Staat er gewoon weer niks in het systeem over mijn klacht. Lieten me niet eens uitpraten aan de telefoon. Zucht... Nooit maar dan ook nooit koop ik nog een LG tv.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Op veler verzoek... [LG OLED] cashback topic.

Ik ga later op de avond dit topic nog wel iets verder opschonen en posts over cashback naar het andere topic verplaatsen. De eerste post zal dus niet de TS blijven (aangezien oudere posts bovenaan komen)

Hopende dat de discussie dan hiermee ten einde is en het op de man spelen ook.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-02-2020 18:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:02
Binnenkort kunnen we verwachten:
Lg oled beeldinstellingen topic
Lg oled icm soundbar topic
Lg oled HDMI 2.1 topic
Lg oled schoonmaak tips topic
Lg oled muurbeugels topic
Lg oled ci+ topic
Lg oled Netflix topic
Lg oled kijk afstand topic
......

Kom op mensen, het is een topic over lg oled tv’s dus iedere keer komen precies hetzelfde vragen, vrij normaal vind ik; als iemand zo vraag tegen komt kan twee dingen doen..
Negeren, gewoon niets zeggen en verder gaan
Of probeer te helpen, niet iedereen is een “tweaker” die alles weet

• Phusebox
NoahAmber schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:20:
[...]

Zou zomaar kunnen dat ze na de zovelste keer bij LG genoeg van je beginnen te krijgen. Probeer het eens rechtsom via de winkelier.
Mja zoveelste keer. 1 keer contact gehad en reparatie afspraak gemaakt. Na reparatie bleek het nieuwe scherm nog slechter. Toen gebeld, moest ik foto's doorsturen en kreeg ik te horen dat het binnen de Specs viel. Daarna gebeld en dat was dus vorige week.

Poeh he. Moet je niet als support medewerker gaan werken als gewoon zoals een normaal fatsoenlijk mens even terug bellen al te veel moeite is.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:51:
Lg oled HDMI 2.1 topic
Lg oled ci+ topic
Lg oled Netflix topic
......

Kom op mensen, het is een topic over lg oled tv’s
Precies. De dingen die jij benoemd horen hier thuis. De cashbackzaken hebben per saldo niet zoveel met het functioneren van de tv te maken Gelijk het burn-in verhaal. Burn-in is niet specifiek een LG Oled tv issue

Verder heb ik gemerkt dat de zoekfunctie perfect functioneert. Die zou men wat vaker moeten gebruiken. Zo had ik ook wat vragen gerelateerd aan het functioneren van de tv welke eigenlijk meteen werden beantwoord. Het kan dus wel, maar ik heb het denk ik niet aan het verkeerde eind als ik zeg dat men te lui is om daar gebruik van te maken
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:07:
[...]

Mja zoveelste keer. 1 keer contact gehad en reparatie afspraak gemaakt. Na reparatie bleek het nieuwe scherm nog slechter. Toen gebeld, moest ik foto's doorsturen en kreeg ik te horen dat het binnen de Specs viel. Daarna gebeld en dat was dus vorige week.

Poeh he. Moet je niet als support medewerker gaan werken als gewoon zoals een normaal fatsoenlijk mens even terug bellen al te veel moeite is.
Tja joh, maar wat moeten wij daar nu verder mee.? Inmiddels weten de meesten het. Het enige wat men kan doen is met je meeleven en geloof mij. Dat doen we echt intens

[ Voor 26% gewijzigd door NoahAmber op 07-02-2020 19:45 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

chulin schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:51:
Lg oled HDMI 2.1 topic
Lg oled ci+ topic
Lg oled Netflix topic
......

Kom op mensen, het is een topic over lg oled tv’s dus iedere keer komen precies hetzelfde vragen, vrij normaal vind ik; als iemand zo vraag tegen komt kan twee dingen doen..
Negeren, gewoon niets zeggen en verder gaan
Of probeer te helpen, niet iedereen is een “tweaker” die alles weet
Eens!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:10
NoahAmber schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:40:

Precies. De dingen die jij benoemd horen hier thuis. De cashbackzaken hebben per saldo niet zoveel met het functioneren van de tv te maken Gelijk het burn-in verhaal. Burn-in is niet specifiek een LG Oled tv issue
Burn-in is een algemeen LG issue, gezien LG alle oled panelen produceert en het een inherent gebrek van het soort paneel is. :+

• NoahAmber
  • Niet online
B-lex schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:34:
[...]

Burn-in is een algemeen LG issue, gezien LG alle oled panelen produceert en het een inherent gebrek van het soort paneel is. :+
Burn-in is geen specifiek oled probleem. Burn-in is een probleem wat bij andere technieken [i.e plasma] ook voorkomt. Zo beter geformuleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door NoahAmber op 07-02-2020 22:36 ]

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Sinds wanneer kan een oled zomaar in brand staan. :+

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zeg dan niks, want mede-users uitmaken voor zeurpieten is ook niet sfeerbevorderend.

[ Voor 90% gewijzigd door DaMarcus op 08-02-2020 09:47 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Segafreak83 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:28:
[...]

Dit dus!

Maar de Zeurpieten hebben hun zin gekregen en de mods gaan er nog in mee om.. Sluit het topic dan maar gewoon, is het klaar.

Waag het eens om een modbreak in deze post te zetten!
Tja..Het wordt er allemaal niet gezelliger op..Ik merk dat dat helaas de tendens hedendaags is. Ik zit op meerdere forums, soms gewoon mee te lezen en daar merk ik ook dat de sfeer gewoon minder is..Dit hele gedoe heeft mij doen besluiten om de cashback perikelen binnenskamers te houden. Hebben ze toch hun zin. Nee, ook niet in het nieuwe topic meer, dat hiervoor speciaal is aangemaakt.. 8)7

Segafreak83 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:28:
[...]

Waag het eens om een modbreak in deze post te zetten!
Volgens mij moeten we niet gaan dreigen naar mods, we zijn FDF niet.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
Ik weet niet of ik dit nu hier mag plaatsen, maar ik ga binnenkort verhuizen. Ik heb de doos niet meer van m'n C9 en ben wat huiverig. Hoe kan ik het beste tewerk gaan? De voet eraf en plat leggen of juist op de voet zetten plaatsen en vast proberen te zetten?

PSN: Mondaatje

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Monda schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:08:
Ik weet niet of ik dit nu hier mag plaatsen, maar ik ga binnenkort verhuizen. Ik heb de doos niet meer van m'n C9 en ben wat huiverig. Hoe kan ik het beste tewerk gaan? De voet eraf en plat leggen of juist op de voet zetten plaatsen en vast proberen te zetten?
Als hij 55 inch is en je woont in omgeving Zuid Holland... Ik heb nog een doos staan.

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:20
DexterDee schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:54:
[...]
Had je dan niet veel beter voor een C9 kunnen gaan? Goedkoper en er bulkt nu een soundbar onder je TV die je niet gebruikt?
Als je alles van tevoren weet... E9 gekozen voor design (vind zelf dat "picture on glass" mooier), en dacht "we gaan proberen zonder soundbar", dus de oude Oled met soundbar verkocht. Na paar weken toch besloten maar een nieuwe soundbar met eARC ondersteuning te kopen.

Zo lelijk/groot is de E9 soundbar ook weer niet, dus niet erg.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 15:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Als crew doen wij ons best om het forum in goede banen te leiden, daar valt ook overzichtelijkheid onder.

De keuzes die wij maken, hebben jullie ook invloed op. Als er door meerderen wordt aangegeven dat cashback acties off-topic zijn omdat het geen onderdeel is van een gebruikerservaring, dan is het aan ons om te overleggen wat wij daarmee doen..

Je hoeft niet altijd met ons eens te zijn. Maar begrijp dat het in goede banen te leiden samenvalt met sfeerbeheer. Loos dreigen heeft dan ook geen zin, met een paar klikken ben je door ons geband maar dat is niet waar wij naar streven.

Uiteindelijk is het forum voor en door ons allemaal en doen wij als crew ons best om voor iedereen het beste er van te maken :)

• Allewijn
  • Niet online
Heel klein beetje ofttopic misschien:

Nu de apple TV app op mijn C9 zit, heb ik er even naar gekeken. Lees nml dat de beeldkwaliteit/streams flink beter zouden zijn dan Netflix.
Nu een paar trailers bekeken (gratis) en dat ziet er al erg lekker uit. App werkt ook erg lekker en super vloeiend en snel!

Maar je kan dus met een film kiezen voor huur of koop zie ik.
Maar kan je ook een abonnement nemen? Dus niet voor elke losse film dikke knaken (huur al vlot 5 euro en koop vlot 17 euro) betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 08-02-2020 22:00 ]

Allewijn schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:59:
Heel klein beetje ofttopic misschien:

Nu de apple TV app op mijn C9 zit, heb ik er even naar gekeken. Lees nml dat de beeldkwaliteit/streams flink beter zouden zijn dan Netflix.
Nu een paar trailers bekeken (gratis) en dat ziet er al erg lekker uit. App werkt ook erg lekker en super vloeiend en snel!

Maar je kan dus met een film kiezen voor huur of koop zie ik.
Maar kan je ook een abonnement nemen? Dus niet voor elke losse film dikke knaken (huur al vlot 5 euro en koop vlot 17 euro) betalen?
Kost €4,99 per maand.
Gratis (1 jaar) kan ook als je een nieuw Apple product aanschaft.
https://www.apple.com/nl/apple-tv-plus/

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-11 19:57
Ik heb ook een c9 55 inch sinds een paar maanden.
Keek tv via de Ziggo next box en moet zeggen dat die lekker vlot zapt etc.
Nadeel was dat ik via de magic remote de guide knop niet kan gebruiken icm de next box.
Dacht doe er nu een ciplus module in van Ziggo en kijk nu via de live tv knop.
Maar dat is echt super traag.
Zappen duurt 2 seconden tussen de kanalen en tv gids laden duurt ook heel lang .
Hebben jullie hier ervaring mee ?

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb ook een ziggo cam module.
Zappen tussen kanalen duurt idd circa 2 tot soms wel 4 seconden tot je weer beeld hebt van het volgende kanaal.
Het zappen zelf gaat instant/supersnel, maar de duur tot er daadwerkelijk beeld is op de zender waar je naar toe gezapt bent, duurt idd die twee tot zeg 4 seconden.
Hij kijkt volgens mij naar de codering en of je een abonnement hebt op die zender, want bijv zappen tussen de vrije kanalen NL1, 2 en 3 lijkt sneller. Dat duurt maar 1 tot 1.5 seconden.
Geen probleem voor mij...

Het openen van de gids duurt bij mij 0.5 tot max 1 seconde. Dat voelt circa 'instant'. Getimed met een stopwatch voor je...

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 09-02-2020 08:15 ]

• Phusebox
Even terugkomend op mijn nog openstaande klacht en als waarschuwing voor andere wat je kan verwachten van een LG OLED, onderstaande foto is wat LG binnen de slecs acht van een 2000 euro kostende tv:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hs86gn1/20200207-203656-01.jpg

Een groot strepen festijn met een verschil qua helderheid tussen de linker en rechterhelft van het scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 09-02-2020 08:53 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Phusebox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 08:52:
Even terugkomend op mijn nog openstaande klacht en als waarschuwing voor andere wat je kan verwachten van een LG OLED, onderstaande foto is wat LG binnen de slecs acht van een 2000 euro kostende tv:

[Afbeelding]

Een groot strepen festijn met een verschil qua helderheid tussen de linker en rechterhelft van het scherm.
Oeh..Das nie best nie! Zo zie ik bijna zonder bril...Damn!! :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Welke source is dit?

Heb hier dit nog nooit gezien... zowel niet met de standaard apps (Netflix etc...) of van materiaal uit Plex.

• Phusebox
Vorkie schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:16:
[...]

Welke source is dit?

Heb hier dit nog nooit gezien... zowel niet met de standaard apps (Netflix etc...) of van materiaal uit Plex.
Netflix.

Hoezo de vraag? Het heeft niets met de bron te maken en ook niet met andere tv's. Het zit in het paneel zelf van Phusebox' tv maar niet in de jouwe of de mijne en is zichtbaar bij egale kleuren van beperkte helderheid.

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 19:40
Random vraag, weet iemand hoe je de tv scherm uitzet met voice commandos? Als je geen native apps gebruikt dan start de screensaver niet (met alle gevolgen van dien). Ik las ergens een tip dat je via je remote alleen je scherm kon uitzetten maar krijg dit niet voor elkaar als ik zeg zet scherm uit, dan gaatie zoeken op YouTube enz....

Iemand tips ?
'turn screen off', zet de taal evt op Engels indien nodig.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:21:
Hoezo de vraag? Het heeft niets met de bron te maken en ook niet met andere tv's. Het zit in het paneel zelf van Phusebox' tv maar niet in de jouwe of de mijne en is zichtbaar bij egale kleuren van beperkte helderheid.
Hoezo de vraag? Omdat hij al sinds 2018 diverse modellen hebt versleten (denk een stuk of 4 al? )met al diezelfde banding en ellende, terwijl ik aardig wat mensen al hebt geholpen met de aanschaf van een OLED + ik zelf door een defect in de C6V, nu de C7V al een 2-tal jaren hebt staan en dit dus nog nooit hebt gezien.

Het winnen van de loterij lijkt mij in het geval voor Phusebox, procentueel gezien, groter.

@Phusebox

Wat was de bitrate van Netflix op het moment van de foto? Nog beter, wat is überhaupt je bitrate in Netflix?

Het lijkt bij je foto's allemaal TeleSync beeldmateriaal, iets wat ik totaal niet herken bij al die OLED's. (Tenzij je moedwillig het zit te kijken :P )

• Phusebox
Vorkie schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Hoezo de vraag? Omdat hij al sinds 2018 diverse modellen hebt versleten (denk een stuk of 4 al? )met al diezelfde banding en ellende, terwijl ik aardig wat mensen al hebt geholpen met de aanschaf van een OLED + ik zelf door een defect in de C6V, nu de C7V al een 2-tal jaren hebt staan en dit dus nog nooit hebt gezien.

Het winnen van de loterij lijkt mij in het geval voor Phusebox, procentueel gezien, groter.

@Phusebox

Wat was de bitrate van Netflix op het moment van de foto? Nog beter, wat is überhaupt je bitrate in Netflix?

Het lijkt bij je foto's allemaal TeleSync beeldmateriaal, iets wat ik totaal niet herken bij al die OLED's. (Tenzij je moedwillig het zit te kijken :P )
Voor deze specifieke foto geen idee. De blur komt uiteraard door de lange sluitertijd, het gaat hier om.de verticale strepen.

Maar eh 4k in Netflix is geen probleem. Fast.com geeft via de browser gemiddeld 240 Mbps.

De C7 had dit in veel mindere maten, die heb ik gekocht en heeft nooit vervangen te hoeven worden voor problemen. Van de C8 is dit nummer 5 geloof ik.

Mijn ouders hebben mijn C7 gekregen, daar is het tot op heden niet zichtbaar bij normale content. Beste vriend en mijn broer hebben een C8 gekocht. Ook die hebben het bij lange na niet in deze mate.

Ik ben dan ook al op zoek geweest naar wat een externe oorzaak zou kunnen zijn maar heb niets kunnen bedenken...

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:00
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:53:
[...]

Voor deze specifieke foto geen idee. De blur komt uiteraard door de lange sluitertijd, het gaat hier om.de verticale strepen.

Maar eh 4k in Netflix is geen probleem. Fast.com geeft via de browser gemiddeld 240 Mbps.

De C7 had dit in veel mindere maten, die heb ik gekocht en heeft nooit vervangen te hoeven worden voor problemen. Van de C8 is dit nummer 5 geloof ik.

Mijn ouders hebben mijn C7 gekregen, daar is het tot op heden niet zichtbaar bij normale content. Beste vriend en mijn broer hebben een C8 gekocht. Ook die hebben het bij lange na niet in deze mate.

Ik ben dan ook al op zoek geweest naar wat een externe oorzaak zou kunnen zijn maar heb niets kunnen bedenken...
Troost je, ik heb ook de problemen, banding, tinting en andere rare zaken gekend.
LG en hun kwaliteitscontrole is gewoon om te huilen en vooral de prijzen die ze vragen zijn dan absurd.

Ook op software vlak zijn ze zeer amateuristisch, bugs releasen in firmware, wat eerst goed was om zeep helpen en dan zeer laat oplossen of zelfs niet.
B8 en macroblocking, nooit opgelost.

LG heeft me veel geld en tijd gekost en een zeer zure nasmaak gegeven bij LG en servilux, ik zal er geen meer van kopen van deze dieven. Steek me geld liever in kwaliteit dat ik weet wat ik koop ook acceptabel is. Zelfs een simpele Sony LED TV levert mij amper/geen problemen tov de LG's, go figure

De LG helpdesk is echt hopeloos.

[ Voor 21% gewijzigd door Light21M op 09-02-2020 10:39 ]

ousselg schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:23:
Random vraag, weet iemand hoe je de tv scherm uitzet met voice commandos? Als je geen native apps gebruikt dan start de screensaver niet (met alle gevolgen van dien). Ik las ergens een tip dat je via je remote alleen je scherm kon uitzetten maar krijg dit niet voor elkaar als ik zeg zet scherm uit, dan gaatie zoeken op YouTube enz....

Iemand tips ?
Vreemd inderdaad.
Werkt bij mij ook niet, ik heb de LG voice commando’s nog niet echt gebruikt.

Wat ik wel gebruik is Siri om de TV (en lampen) uit te zetten.
Ik zeg dan “Hey Siri, welterusten!”
De Philips Hue lampen en TV worden dan tegelijk uitgeschakeld.

Sinds kort heb ik ook nog een Google Home mini, maar daarmee kan ik de TV nog niet uitzetten.

• Light21M
HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Vreemd inderdaad.

Sinds kort heb ik ook nog een Google Home mini, maar daarmee kan ik de TV nog niet uitzetten.
Harmony Hub van Logitech kopen, kan je voice commands via google home geven die de TV uitzet.
Light21M schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:37:
[...]

Harmony Hub van Logitech kopen, kan je voice commands via google home geven die de TV uitzet.
Zal vast wel werken maar ik wil niet nóg meer spullen aansluiten alleen maar om de TV met spraak te kunnen bedienen.
Siri, Google assistent en LG ThinQ zouden genoeg moeten zijn om alles werkend te kunnen krijgen.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb nog een 65C7 staan, het bovenste logo is gedimd en zie ik geen inbranding maar het onderste logo niet, resultaat na 3 jaar, duidelijk ingebrand.

En dat met +/- 4x per week 1 uurtje rtl boulevard (iets waar mijn ex altijd naar keek).

Is het bij de nieuwe versies inmiddels verholpen ? ik wil nu een maatje groter en er iets langer dan 3 jaar mee doen.

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Slux schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:13:
Ik heb nog een 65C7 staan, het bovenste logo is gedimd en zie ik geen inbranding maar het onderste logo niet, resultaat na 3 jaar, duidelijk ingebrand.

En dat met +/- 4x per week 1 uurtje rtl boulevard (iets waar mijn ex altijd naar keek).

Is het bij de nieuwe versies inmiddels verholpen ? ik wil nu een maatje groter en er iets langer dan 3 jaar mee doen.
Als je zoekt in dit forum op consuwijzer dan vind je al informatie over garantie na de garantieperiode. Spoiler:

"Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product."

Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis, zelf zou ik er nog achteraan gaan.

Logo’s mogen zeker niet zichtbaar zijn na zo’n korte tijd.
Je mag best een aantal uren naar RTL Boulevard (of wat anders) kijken zonder dat dit nadelig is voor het paneel. Dit valt onder normaal kijkgedrag.

Iets anders.
Misschien wel bekend maar de Logo dimming instellingen moeten wel ingeschakeld zijn.
Er schijnt wat onduidelijkheid te zijn of de instelling op HOOG of LAAG moet staan.
Hoog betekent echter niet maximale helderheid van het logo, maar maximale dimming van het logo.
De stand LAAG zou ook al afdoende moeten werken.
YouTube: LG OLED screen burn prevention,IMPORTANT INFORMATION!

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Logo’s mogen zeker niet zichtbaar zijn na zo’n korte tijd.
Je mag best een aantal uren naar RTL Boulevard (of wat anders) kijken zonder dat dit nadelig is voor het paneel. Dit valt onder normaal kijkgedrag.

Iets anders.
Misschien wel bekend maar de Logo dimming instellingen moeten wel ingeschakeld zijn.
Er schijnt wat onduidelijkheid te zijn of de instelling op HOOG of LAAG moet staan.
Hoog betekent echter niet maximale helderheid van het logo, maar maximale dimming van het logo.
De stand LAAG zou ook al afdoende moeten werken.
YouTube: LG OLED screen burn prevention,IMPORTANT INFORMATION!
Ik heb die optie helaas niet op de C7, daar worden die logos automatisch gedimd er komt een soort donkere gloed over het logo heen

Een voorbeeld foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pno8XrEwpqXPmWInzDeQypgL/full.jpg

ik zal LG eens mailen/bellen, toestel is uit 2017 en was toen al vervangen door een B6 die ingebrand was
Slux schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Ik heb die optie helaas niet op de C7, daar worden die logos automatisch gedimd er komt een soort donkere gloed over het logo heen

Een voorbeeld foto.
[Afbeelding]

ik zal LG eens mailen/bellen, toestel is uit 2017 en was toen al vervangen door een B6 in ingebrand was
Sorry, ik noemde de instellingen voor een C9.
Logo onderin?
Wel een vreemde plek want meestal zitten de logo’s linksboven of rechtsboven.
Positie zou op zich niet uit mogen maken want dat zoekt de TV zelf wel uit.

Hoe dan ook, zeker een garantie claim indienen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Sorry, ik noemde de instellingen voor een C9.
Logo onderin?
Wel een vreemde plek want meestal zitten de logo’s linksboven of rechtsboven.
Positie zou op zich niet uit mogen maken want dat zoekt de TV zelf wel uit.

Hoe dan ook, zeker een garantie claim indienen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Bij RTL4 boulevard staat er een oranje logo onderop, op de C7 zie ik niet dat het gedimd wordt wel de bovenste logo's.

Edit, gevonden plattetv 10/2017
Ben helaas de factuur kwijt, geen idee waar ik hem gekocht had :'(
Slux schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Bij RTL4 boulevard staat er een oranje logo onderop, op de C7 zie ik niet dat het gedimd wordt wel de bovenste logo's.

Edit, gevonden plattetv 10/2017
Ben helaas de factuur kwijt, geen idee waar ik hem gekocht had :'(
Kan zijn dat de instellingen bij een C7 wat anders zijn dan bij een C9.
Wellicht werken de nieuwe dimming opties ook wat beter.
Ander punt is dat de laatste jaren veel logo’s al aangepast zijn en om die reden minder zichtbaar zijn dan voorheen.
Je C7 is weliswaar uit de twee jaar garantie maar nog maar een paar maanden dus dit valt nog gewoon onder garantie.

• ousselg
HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Vreemd inderdaad.

Ik wil niet de tv uitzetten dat kan met het rode knopje ook haha

Ik wil alleen het scherm op zwart krijgen zegmaar zodat ik spelletje kan pauzeren of video die op pauze staat. Online lees je datje kan zeggen turn screen off dan werkt het maar heb alles op nl staan. Misschien even in het Engels proberen.

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 14:38
Ik heb dus een 65c9 gekocht, zeer tevreden van.
Krijg echter altijd turkse gezever adds van 5+ minuten op youtube via de app op de tv zelf.
Iemand idee wat hier het nut van is?
Zijn meestal muziek videos
ousselg schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:54:
[...]

Ik wil niet de tv uitzetten dat kan met het rode knopje ook haha

Ik wil alleen het scherm op zwart krijgen zegmaar zodat ik spelletje kan pauzeren of video die op pauze staat. Online lees je datje kan zeggen turn screen off dan werkt het maar heb alles op nl staan. Misschien even in het Engels proberen.
Ja, weet ik wel.
Het is toch ook leuk om zonder afstandsbediening je TV te kunnen uitschakelen? :P

Ok, jij bedoelt dus alleen het scherm uitschakelen zodat je bv Spotify muziek kunt laten afspelen.
Dit kan inderdaad, maar het Nederlandse voice commando hierbij weet ik helaas ook niet...
(wie wil bonuspunten verdienen? :) )

Deze link verwijst naar de Engelstalig instellingen:
https://www.lg.com/ca_en/...8005-1437127765735-others

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
HoppyF schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Kost €4,99 per maand.
Gratis (1 jaar) kan ook als je een nieuw Apple product aanschaft.
https://www.apple.com/nl/apple-tv-plus/
Dat klopt inderdaad, alleen dan krijg je wel de content van AppleTv+.
Niet de films en series welke je ook kunt huren of kopen.

• ousselg
HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Ja, weet ik wel.
Het is toch ook leuk om zonder afstandsbediening je TV te kunnen uitschakelen? :P

Ok, jij bedoelt dus alleen het scherm uitschakelen zodat je bv Spotify muziek kunt laten afspelen.
Dit kan inderdaad, maar het Nederlandse voice commando hierbij weet ik helaas ook niet...
(wie wil bonuspunten verdienen? :) )

Deze link verwijst naar de Engelstalig instellingen:
https://www.lg.com/ca_en/...8005-1437127765735-others
Precies dit idd !

Muziek luisteren op youtube maar geen statische beelden willen die je oled verpesten enz.

Zou echt ruk zijn als het in het Nederlands niet kan....

• NoahAmber
  • Niet online
Refuge schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:54:

Krijg echter altijd turkse gezever adds van 5+ minuten op youtube via de app op de tv zelf.
Iemand idee wat hier het nut van is?
Zijn meestal muziek videos
Het nut daarvan is dat Youtube graag wil dat je er op klikt. Wil je er vanaf opteer dan voor Youtube Premium. 127 roeppie per maand en je bent er vanaf.

Verder heeft het niet zoveel te maken met het functioneren van de tv, maar met wat de content provider wil.
Bij instellingen/algemeen [C8] zou je ook 'Live Plus' even uit kunnen zetten
Vorkie schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Ik begrijp je argwaan gezien zijn historie maar daar heeft het m.i. in dit geval niets mee te maken (jouw en mijn goede ervaringen met LG OLEDs ten spijt). Want heb je de foto's die hij een aantal dagen geleden al van deze tv gepost heeft ook gezien? Die spreken voor zich en het zit daarbij niet in de bron. Ik doel op de foto's van de youtube app en een egaal grijs scherm. Zie dit bericht:

Phusebox in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Ik ging er vanuit dat dit voor zijn laatste tv wel duidelijk was inmiddels, echt slechte uniformiteit. Ik vraag me af wie dit wel acceptabel zou vinden. Het verbaast me ook dat LG dit beoordeelt als "binnen spec". Oprecht.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 09-02-2020 19:11 ]

• NoahAmber
  • Niet online
Cap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Het verbaast me ook dat LG dit beoordeelt als "binnen spec". Oprecht.
Los daarvan kan ik mij ook voorstellen dat LG na een 4de keer of 5de keer een nieuw panel geleverd te hebben zij zoiets hebben van, nu geloven wij het wel en zijn er klaar mee. Niet fraai als dat zo mocht zijn, maar wel begrijpelijk en daarom roepen dat het binnen de specs ligt. Toon maar aan dat dat niet zo is zullen ze wel denken.
Zou inderdaad kunnen, dan vind ik dat ze het dan niet moeten afwimpelen als onterechte klacht maar gewoon aangeven: wij kunnen u geen tv leveren die aan uw eisen voldoet, lever de tv in, u krijgt uw geld terug en koop vooral geen nieuwe LG tv meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 09-02-2020 19:09 ]

• Light21M
Cap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:50:
Zou inderdaad kunnen maar vind ik dat ze het niet afwimpelen als onterechte klacht maar gewoon aangeven: wij kunnen u geen tv leveren die aan uw eisen voldoet, lever de tv in, u krijgt uw geld terug en koop vooral geen nieuwe LG tv meer.
ieder die zulke tv’s krijgt klaagt

• ion
  • Niet online

ion

[Afbeelding]

:F Je kan ook overdrijven. Dit is gewoon binnen spec. Net als veel LCD's last hebben van DSE, hebben meeste oleds licht tot gemiddelde banding. Als je na vijf televisies niet kan bedenken, dat het product nooit ter nimmer aan jouw wensen zal voldoen dan weet ik het ook niet meer..

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 09-02-2020 17:30 ]

• Phusebox
ion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:28:
[...]

:F Je kan ook overdrijven. Dit is gewoon binnen spec. Net als veel LCD's last hebben van DSE, hebben meeste oleds licht tot gemiddelde banding. Als je na vijf televisies niet kan bedenken, dat het product nooit ter nimmer aan jouw wensen zal voldoen dan weet ik het ook niet meer..
Haha. Overdrijven noemt ie dat. Sorry maar dit is echt niet om aan te zien. Als LG mij mijn geld terug geeft, prima. Liever minder zwart dan elke dag storen aan irritante strepen en vlekken en slechte kleuren.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 10:31
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:48:
[...]
Haha. Overdrijven noemt ie dat. Sorry maar dit is echt niet om aan te zien. Als LG mij mijn geld terug geeft, prima. Liever minder zwart dan elke dag storen aan irritante strepen en vlekken en slechte kleuren.
Welke episode / timestamp is die foto?

Nickname does not reflect reality

• Phusebox
Brad Pitt schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:52:
[...]

Welke episode / timestamp is die foto?
Snatch. Ergens aan het begin. Minuut of 10? Uit mijn hoofd.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 10:31
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:55:
Snatch. Ergens aan het begin. Minuut of 10? Uit mijn hoofd.
Mooi. Dan hoef ik het zelf niet te testen, scheelt weer :)

Nickname does not reflect reality

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sowieso, een niet scherp beeld (tel ik nu 3 frames over elkaar heen?).... Sinds wanneer maken we niet gewoon foto's van egale vlakken? Banding test je bijvoorbeeld met dit: YouTube: Patterns for OLED uniformity and burn-in check

Bij een foto als dit zijn er zoveel dingen die een rol kunnen spelen...

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-02-2020 18:13 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Slux
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:48:
[...]

Pak eens een normaal beeld, er is geen enkele tv perfect maar jij bent nu echt aan het zoeken want met zo beeld kan je helemaal niks.

• Phusebox
ArthurMorgan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:59:
Sowieso, een niet scherp beeld.... Sinds wanneer maken we niet gewoon foto's van egale vlakken? Banding test je bijvoorbeeld met dit: YouTube: Patterns for OLED uniformity and burn-in check
Aangezien egale vlakken voor LG geen criterium zijn waaraan je tv moet voldoen qua beeldkwaliteit. Dat was het eerste wat ze zeiden.

Overigens heeft LG nu pas 1x het scherm vervangen. Alle andere toestellen zijn door de winkel omgeruild waarbij zij ook aangaven dat het niet acceptabel was qua beeld. Na 3x heb ik het toen zelf opgegeven en nu in de wintermaanden stoor ik me elke dat weer dus heb ik besloten er maar een principe zaak van te maken.

• ion
  • Niet online

ion

Phusebox schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Aangezien egale vlakken voor LG geen criterium zijn waaraan je tv moet voldoen qua beeldkwaliteit. Dat was het eerste wat ze zeiden.

Overigens heeft LG nu pas 1x het scherm vervangen. Alle andere toestellen zijn door de winkel omgeruild waarbij zij ook aangaven dat het niet acceptabel was qua beeld. Na 3x heb ik het toen zelf opgegeven en nu in de wintermaanden stoor ik me elke dat weer dus heb ik besloten er maar een principe zaak van te maken.
Nou misschien dat LG straks bedenkt om jou persoonlijk uit te nodigen in de fabriek in polen. Mag je er eentje zelf uit kiezen :+

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44
Cap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:50:
Zou inderdaad kunnen maar vind ik dat ze het niet afwimpelen als onterechte klacht maar gewoon aangeven: wij kunnen u geen tv leveren die aan uw eisen voldoet, lever de tv in, u krijgt uw geld terug en koop vooral geen nieuwe LG tv meer.
Ik weet dat als er een klant is die echt extreme pech heeft of gewoon niet tevreden te stellen is ivm verwachtingen dat ze idd wel eens besluiten om het af te sluiten door het geld terug te geven en zo ' afscheid' te nemen. Dat is niet bedoeld om te zeggen dat de klant zeurt of onredelijk is hoor.

• Phusebox
Video van de betreffende scene:YouTube: 9 februari 2020

• Wren
Hoe grijs is de tv afgesteld? Of was dit een zwartwit scene?
ion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:28:
[...]

Wat vind je dan van zijn andere foto van een youtube scherm, is dat acceptabel?

• Phusebox
Wren schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Hoe grijs is de tv afgesteld? Of was dit een zwartwit scene?
Dit is vrijwel fabrieksinstellingen. Isf Dark, OLED light op 25, brightness 50.

Ik vermoed dat het de (telefoon)camera is die de kleuren onderverzadigt. :P
Om jullie een plezier te doen een foto van mijn YouTube op een 55C9.
Foto is met mijn iPad gemaakt, geen top camera dus.
Op de foto lijkt er bij Terug/Zoek rechtsonder een zwarte vlek te zitten in werkelijkheid is dat niet zo.
Het grijs is egaal grijs, gewoon goed.
Beeld ISF donkere kamer, OLED lampje 60, contrast 85, helderheid 50.
Heb ik niets aan gewijzigd dus zoals het was.

LG YOUTUBE

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:59:
Sowieso, een niet scherp beeld (tel ik nu 3 frames over elkaar heen?).... Sinds wanneer maken we niet gewoon foto's van egale vlakken? Banding test je bijvoorbeeld met dit: YouTube: Patterns for OLED uniformity and burn-in check

Bij een foto als dit zijn er zoveel dingen die een rol kunnen spelen...
Toch even nieuwsgierig geworden en deze video bekeken. Ik had met mijn c9 met http://spearsandmunsil.com al wel eerst gekalibreerd.

De beelden van de video zijn bij mij egaal. ok, 2% Gray wat minder, maar geen strepen, verticale lijnen, banding of vakken te zien.
Bij spearsandmunsil zie ik dat het scherm niet perfect is. Zeker op SDR waar ik in het groen te veel verzadiging en banding waarneem.
Op HDR en met Dolby Vision is hij heel erg strak.

Instellingen als hierboven: Beeld ISF donkere kamer, OLED lampje 60, contrast 85, helderheid 50 voor SDR
Voor HDR Beeld ISF donkere kamer, OLED lampje 100, contrast 85, helderheid 50 voor SDR

[ Voor 9% gewijzigd door Hulliee op 09-02-2020 19:35 ]

• Phusebox
HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:24:
Op de foto lijkt er bij Terug/Zoek rechtsonder een zwarte vlek te zitten in werkelijkheid is dat niet zo.

[Afbeelding: LG YOUTUBE]
Ik zie wat lichte strepen maar hier zou ik meer dan tevreden mee zijn.

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:48
Vraagje over de 65" C9.
Deze lijkt door de komst vd nieuwe modellen al wat te zakken in prijs.

- Hoe is de kwaliteit van het geluid voor het kijken van films (dolby en dolby atmos) als de TV hangt aan de muur en het geluid dus niet via de staander naar de kijker terugkeert? Is een soundbar echt aan te raden of is het goed genoeg? Ook qua bass? Zet de tv nooit echt luid tijdens het film kijken, maar wil wel 'vol' geluid en geen blikken doos :-)

- Goede betaalbare manier om het scherm de kalibreren?
- Wanneer komen de nieuwe modellen en verwachten jullie nog prijszakkingen?
- Iemand die toevallig een aktie weet, die beter is dan de tweakersprijs?

[ Voor 4% gewijzigd door Cappuccino op 09-02-2020 20:00 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Cappuccino schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:59:
Vraagje over de 65" C9.
Deze lijkt door de komst vd nieuwe modellen al wat te zakken in prijs.

- Hoe is de kwaliteit van het geluid voor het kijken van films (dolby en dolby atmos) als de TV hangt aan de muur en het geluid dus niet via de staander naar de kijker terugkeert? Is een soundbar echt aan te raden of is het goed genoeg? Ook qua bass? Zet de tv nooit echt luid tijdens het film kijken, maar wil wel 'vol' geluid en geen blikken doos :-)

- Goede betaalbare manier om het scherm de kalibreren?
- Wanneer komen de nieuwe modellen en verwachten jullie nog prijszakkingen?
- Iemand die toevallig een aktie weet, die beter is dan de tweakersprijs?
Wat betreft het geluid, ik vind dit goed genoeg. Hij hangt hier zo plat mogelijk tegen de muur..Aangaande prijzen zou ik het Zero Tollerance Topic gaan volgen. Let wel; wel even goed de spelregels lezen daar...;-)

HoppyF schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:24:

[Afbeelding: LG YOUTUBE]
Hele lichte verticale banding, vrijwel altijd beter zichtbaar via de cameralens dan met het blote oog, iets waarmee iedereen tevreden zou zijn. (y)

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb net met een energie meter standby verbruik getest en die is 11watt. Quickstart en standby lampje staan uit in de instellingen. Volgens de specificaties gebruikt de LG55C9 0.5w in standby. Hoe komt dat verschil?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

PerlinNoise schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:58:
Heb net met een energie meter standby verbruik getest en die is 11watt. Quickstart en standby lampje staan uit in de instellingen. Volgens de specificaties gebruikt de LG55C9 0.5w in standby. Hoe komt dat verschil?
Zou te maken kunnen hebben met de onnauwkeurigheid van de energiemeter.
Het is vrij lastig om kleine vermogens als deze, goed te kunnen meten.

• ion
  • Niet online

ion

Cap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Wat vind je dan van zijn andere foto van een youtube scherm, is dat acceptabel?

Ja, zie mijn scherm (C7, 27 maanden oud nu en nog steeds geen burn in Die onneffenheden zie ik dus niet met mijn eigen ogen op de eerste foto, maar alleen met de camera:
https://i.imgur.com/sF4y4tm.jpg
https://i.imgur.com/5AWs1u0.jpg
https://i.imgur.com/nMzvTCn.jpg
https://i.imgur.com/DGaoF9N.jpg
https://i.imgur.com/yI4PHTV.jpg
https://i.imgur.com/48pfcS4.jpg
https://i.imgur.com/wTcW6R3.jpg
https://i.imgur.com/zNDgU4Y.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 10-02-2020 10:25 . Reden: Fotosize ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vreemd, mijn b7 heeft anderhalf jaar aan een energie meter gehangen, en nu hangt de c9 eraan en ik kom op minder dan 1 wat voor de tv. Dus of je meter klopt niet helemaal of er is iets bij je tv wat niet goed gaat. Extreme harde schijf die veel verbruikt en niet op standby gay of zo?

Ik zit op 5 wat met Xbox, tv + harde schijf en Chromecast op netspanning.

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:17:
[...]

Vreemd, mijn b7 heeft anderhalf jaar aan een energie meter gehangen, en nu hangt de c9 eraan en ik kom op minder dan 1 wat voor de tv. Dus of je meter klopt niet helemaal of er is iets bij je tv wat niet goed gaat. Extreme harde schijf die veel verbruikt en niet op standby gay of zo?

Ik zit op 5 wat met Xbox, tv + harde schijf en Chromecast op netspanning.
Zal wel de meter zijn dan. Krijg binnenkort een smart plug binnen met power monitoring, dus zal die is proberen.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:36
Was de tv niet toevallig een refresh cyclus of hoe dat ook heet aan het draaien? Die start na in standby zetten van tv na iedere zoveel uur gebruik? Zou het nog eens meten na een paar uur op standby.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
Anderen met een 65c9 en ARC (naar mijn sr7007) ook last dat geluid om de zoveel tijd even super kort wegvalt?
Echt super kort en paar ms, soorrt dipje zeg maar

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 10-02-2020 01:49 ]

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11 22:35
wimpie007 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 01:49:
Anderen met een 65c9 en ARC (naar mijn sr7007) ook last dat geluid om de zoveel tijd even super kort wegvalt?
Ja heb ik ook met mijn onkyo.
Maar alleen bij stream apps en ook als ik volume harder/zachter zet valt geluid ook weg.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ja ik heb dat ook, naar een oude Onkyo receiver met een 55c9 en dacht dat het aan de oude Onkyo lag.
  • Tijdens gebruik Netflix/NLZiet of andere apps op de TV valt het eens in de 10 minuten ~ 1 seconde weg en mijn receiver beweert dat er even geen ARC signaal was door indicatie in display die uitgaat.
  • Tweemaal in afgelopen twee maanden is het niet meer uit zichzelf teruggekeerd en kwam het geluid uit de TV speakers. Helemaal opvallend was dat de TV dan niet meer met de afstandsbediening uit wilde schakelen ook. Het lampje op de afstandsbediening reageert wel, maar de TV niet. HDMI-CEC werkte toen ook niet meer. Moest op de fysieke knop van de TV drukken om te resetten. Overduidelijk was daar een softwareprobleem aan de hand.
  • Tijdens TV kijken heb ik dat er verstoring in de tuner plaatsvindt bij schakelen relais in huis (onvoldoende afscherming) en dan heb ik blokjes in beeld + wegvallen geluid ~ 2 s. Dit ligt niet aan ARC, maar minstens zo irritant.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

ion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Ja, zie mijn scherm (C7, 27 maanden oud nu en nog steeds geen burn in Die onneffenheden zie ik dus niet met mijn eigen ogen op de eerste foto, maar alleen met de camera:[Afbeelding]
Het ging niet over burn in maar puur over de kwaliteit van het scherm m.b.t. uniformiteit.
Vind je niet dat er een groot verschil is tussen de foto van jouw scherm en die van Phusebox?

https://i.ibb.co/sb689B7/20200116-154247.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 10-02-2020 10:25 . Reden: Fotosize ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Heb je de TV toevalling enkele uren lang gebruikt? Dan staat de pixel refresher op de achtergrond nog zo'n 10 minuten lang werk te doen. Ter indicatie kan je er een externe harddisk aan hangen op USB, als die aanblijft is de TV nog daarmee bezig.

Ik kan ook wel eens wat meten eigenlijk, zal binnenkort eens doen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• ArthurMorgan
  • Niet online
Pixelrefresher gebruikt tussen de 45 en 50 watt bij mij. Dus het lijkt me niet dat dat hier het geval was.

• ion
  • Niet online

ion

Cap schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Het ging niet over burn in maar puur over de kwaliteit van het scherm m.b.t. uniformiteit.
Vind je niet dat er een groot verschil is tussen de foto van jouw scherm en die van Phusebox?

https://i.ibb.co/sb689B7/20200116-154247.jpg
Nee valt mee, komt grotendeels door de camera en ik verwacht niet dat phusebox door zijn telefoon naar de tv kijkt.
ion schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:37:
[...]

Nee valt mee, komt grotendeels door de camera en ik verwacht niet dat phusebox door zijn telefoon naar de tv kijkt.
Goed vergelijken is erg lastig omdat de camera’s en omgevingslicht allemaal anders zijn.
Een foto geeft slechts een indicatie.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-11 17:09
Ja ik ook met een Marantz. Bij m'n vorige tv bleek het aan een chromecast te liggen, als ik die uit de receiver trok was het weg. Bij de huidige combi LG / Marantz is het soms wel soms niet, ik kom er niet achter

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 19:40
Hier misschien wat tips voor de mensen met arc problemen ARC werkt niet van LG-tv naar Denon-reciever

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
<never mind>

[ Voor 97% gewijzigd door RedCellNL op 10-02-2020 16:03 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34

Heb meerdere mensen gesproken, ze hadden ook een ingebrande RTL Boulevard logo. (ook met een 7 serie) Maar ik zou dit bij de verkoper ten sprake brengen. Heb ik ook gedaan, en een nieuwe E9 terug gekregen moest alleen 250 bij betalen.
Na zo'n 2.5 / 3 jaar komen deze burnin tot uiting.
Ik heb eerder een voorbeeld brief in dit topic geplaatst wat je kan gebruiken.

succes

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 10-02-2020 18:20 ]

• Slux
  • Niet online
Snake_Eye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Heb meerdere mensen gesproken, ze hadden ook een ingebrande RTL Boulevard logo. (ook met een 7 serie) Maar ik zou dit bij de verkoper ten sprake brengen. Heb ik ook gedaan, en een nieuwe E9 terug gekregen moest alleen 250 bij betalen.
Na zo'n 2.5 / 3 jaar komen deze burnin tot uiting.
Ik heb eerder een voorbeeld brief in dit topic geplaatst wat je kan gebruiken.

succes
ik heb gister via de winkel nog extra garantie kunnen kopen zodat hij nog bij LG in de garantie valt.
Hoe doet CE Repair het tegenwoordig ? vervangen ze het paneel voor een nieuwe, of krijg je een ander toestel ?
Slux schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:22:
[...]

ik heb gister via de winkel nog extra garantie kunnen kopen zodat hij nog bij LG in de garantie valt.
Hoe doet CE Repair het tegenwoordig ? vervangen ze het paneel voor een nieuwe, of krijg je een ander toestel ?
Wat bedoel je met extra garantie kopen?
Je C7 is toch net iets meer dan twee jaar oud?
Dit betekent dat je gewoon recht hebt op reparatie onder garantie wat zoveel zal inhouden als dat het paneel vervangen gaat worden.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Wat bedoel je met extra garantie kopen?
Je C7 is toch net iets meer dan twee jaar oud?
Dit betekent dat je gewoon recht hebt op reparatie onder garantie wat zoveel zal inhouden als dat het paneel vervangen gaat worden.
Normaal is het 2 jaar daarna val je in een coulance regeling wat ik las, dus moet je misschien de arbeid betalen ? dan ben ik goedkoper uit met die 80 euro voor 3 jaar volledige garantie, ik heb geen zin in het wel of niet in de garantie verhaal, nu is het 100% garantie en moeten ze het zo ie zo fixen.
Klopt hij is van Oktober 2017

Ok, het toen mijn oude b6 defect ging kreeg ik een nieuwe want dat was goedkoper dan het paneel te vervangen vertelde ze mij, tijden zijn veranderd dus, nu maar hopen dat het nieuwe paneel wel heel blijft.

• Wren
Slux schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:59:
[...]

Normaal is het 2 jaar daarna val je in een coulance regeling wat ik las, dus moet je misschien de arbeid betalen ? dan ben ik goedkoper uit met die 80 euro voor 3 jaar volledige garantie, ik heb geen zin in het wel of niet in de garantie verhaal, nu is het 100% garantie en moeten ze het zo ie zo fixen.
Klopt hij is van Oktober 2017

Ok, het toen mijn oude b6 defect ging kreeg ik een nieuwe want dat was goedkoper dan het paneel te vervangen vertelde ze mij, tijden zijn veranderd dus, nu maar hopen dat het nieuwe paneel wel heel blijft.
Maar je beweert dat je nadat je reguliere garantie is afgelopen je bij de winkel nog garantie hebt bijgekocht?

• Slux
  • Niet online
Wren schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:21:
[...]

Maar je beweert dat je nadat je reguliere garantie is afgelopen je bij de winkel nog garantie hebt bijgekocht?
En dat bij een officiële LG dealer :X
Pagina: 1 ... 258 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.