Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:12
Slux schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:33:
[...]

En dat bij een officiële LG dealer :X
Ik vind het alleen vreemd dat je garantie kan bijkopen op dat moment.dat zou je normaal alleen bij aanschaf van de tv kunnen doen? Zeker aangezien je een ingebrand scherm hebt?
Slux schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:59:
[...]

Normaal is het 2 jaar daarna val je in een coulance regeling wat ik las, dus moet je misschien de arbeid betalen ? dan ben ik goedkoper uit met die 80 euro voor 3 jaar volledige garantie, ik heb geen zin in het wel of niet in de garantie verhaal, nu is het 100% garantie en moeten ze het zo ie zo fixen.
Klopt hij is van Oktober 2017

Ok, het toen mijn oude b6 defect ging kreeg ik een nieuwe want dat was goedkoper dan het paneel te vervangen vertelde ze mij, tijden zijn veranderd dus, nu maar hopen dat het nieuwe paneel wel heel blijft.
Ok, je hebt dus €80 uitgegeven voor drie jaar extra garantie om deze claim te ondersteunen en er verder geen gezeur mee te hebben. Daar zit wel wat in, want ellenlange discussies kosten meer tijd en geld.
Je hebt formeel recht op coulance zonder verdere kosten maar dit proces kan wel moeizaam verlopen.
Dit is nu kortgesloten zo.
Ik verwacht dat je geen andere TV krijgt maar het paneel vervangen wordt.
Mits deze uiteraard nog leverbaar zijn maar dat zal wel want zo oud is je TV immers niet.
Ben benieuwd naar de afloop.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slux schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:22:
[...]
ik heb gister via de winkel nog extra garantie kunnen kopen zodat hij nog bij LG in de garantie valt. Hoe doet CE Repair het tegenwoordig, vervangen ze het paneel voor een nieuwe, of krijg je een ander toestel?
Je kunt via een winkel toch geen extra LG garantie bijkopen? LG geeft de standaard 2 jaar garantie (los van wat de wet er van zegt indien er na die 2 jaar een defect optreedt), die hier voor Nederland geldt. Die extra garantie is toch iets wat de winkel van aankoop voor zijn rekening neemt, niet LG zelf?

Testing, one, two ...

• Wren
hardware-lover schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Je kunt via een winkel toch geen extra LG garantie bijkopen? LG geeft de standaard 2 jaar garantie (los van wat de wet er van zegt indien er na die 2 jaar een defect optreedt), die hier voor Nederland geldt. Die extra garantie is toch iets wat de winkel van aankoop voor zijn rekening neemt, niet LG zelf?
Ja.eventuele kosten zijn dan voor de winkel.
hardware-lover schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:09:
[...]

Garantie wordt altijd verkocht en geleverd door de winkel, de verkopende partij.
LG is de fabrikant en niet de verkoper.
Dat garantie claims doorgezet worden naar LG en hun service partner CE repair zijn interne afspraken.
Je aanspreekpunt blijft dus de verkoper.

• Wren
HoppyF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:13:
[...]

Garantie wordt altijd verkocht en geleverd door de winkel, de verkopende partij.
Dat garantie claims doorgezet worden naar LG en hun service partner CE repair zijn interne afspraken.
Dat klopt.maar binnen de twee jaar klopt de winkel aan bij lg voor eventuele kosten,reparaties etc. Als er door de winkel extra garantie wordt verkocht dan zijn de kosten daarna voor de winkel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:13:
[...]
Dat is niet mijn ervaring, ik heb het destijds rechtstreeks met LG opgestart, maar dat laat ik hier verder buiten.

Ik vind de gang van zaken erg vreemd, vooral omdat het 2017 toestel al een vervanger is van een ouder 2016 model waarbij een defect is opgetreden. Normaal gesproken gaat de afgelopen garantieperiode mee naar het volgende toestel, maar uit coulance kan daar natuurlijk ook een draai aan gegeven worden.

De kosten voor een reparatie, buiten de standaard garantietermijn, zijn dan toch niet zonder meer te verhalen op de fabrikant?

Testing, one, two ...

Je kan direct bij LG aankloppen maar dan maak je feitelijk aanspraak op de fabrieksgarantie, niet de wettelijke garantie van 2 jaar. Maar LG honoreert dat verzoek dan natuurlijk direct omdat ze ook weten dat je 2 jaar garantie hebt bij de winkel en deze anders bij hun aan gaat kloppen, omdat niemand anders de garantie voor hun kan verzorgen (vroeger probeerden winkels vaker zelf nog reparatie maar dat kan met de huidige techniek niet meer ;)). In praktijk maakt het de eerste 2 jaar dus niets uit. Tenzij de klacht vervolgens maar niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan zul je (wettelijk) toch echt bij de winkel moeten zijn. :)

Wie uiteindelijk de reparatie uitvoert (in dit geval, in Nederland, CE repair) doet vervolgens natuurlijk al helemaal niet ter zake. Al mag je als je sommige Belgische klanten mag geloven blij zijn dat het Servilux niet is. :P Persoonlijk heb ik een prima ervaring met CE repair bij reparatie (feitelijk vervanging) van een Panasonic plasma tv.

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 10-02-2020 22:27 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:19:
[...]

Dat is niet mijn ervaring, ik heb het destijds rechtstreeks met LG opgestart, maar dat laat ik hier verder buiten.

Ik vind de gang van zaken erg vreemd, vooral omdat het 2017 toestel al een vervanger is van een ouder 2016 model waarbij een defect is opgetreden. Normaal gesproken gaat de afgelopen garantieperiode mee naar het volgende toestel, maar uit coulance kan daar natuurlijk ook een draai aan gegeven worden.

De kosten voor een reparatie, buiten de standaard garantietermijn, zijn dan toch niet zonder meer te verhalen op de fabrikant?
In dit geval is de B6 uit 2016 gecrediteerd in opdracht van LG.
Ik heb toen met bijbetaling een C7 gekocht waardoor er nieuwe garantie op kwam.

Nu gaat de garantie via de winkel en zij hebben CE Repair ingeschakeld die werkt voor LG en niet voor de winkel.

Zodra de garantie is afgehandeld zal ik precies zeggen hoe het is gegaan want ik wil niet mijn eigen glazen ingooien op dit moment, ik kan wel zeggen dat het echt voor geen meter klopt wat de winkel doet ;)
Wel goede service dat dan weer wel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slux schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:34:
[...]
In dit geval is de B6 uit 2016 gecrediteerd in opdracht van LG.
Ik heb toen met bijbetaling een C7 gekocht waardoor er nieuwe garantie op kwam.

Nu gaat de garantie via de winkel en zij hebben CE Repair ingeschakeld die werkt voor LG en niet voor de winkel.

Zodra de garantie is afgehandeld zal ik precies zeggen hoe het is gegaan want ik wil niet mijn eigen glazen ingooien op dit moment, ik kan wel zeggen dat het echt voor geen meter klopt wat de winkel doet ;)
Wel goede service dat dan weer wel.
Duidelijk(er) zo. In afwachting van... ;)

Testing, one, two ...

Cap schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:21:
Je kan direct bij LG aankloppen maar dan maak je feitelijk aanspraak op de fabrieksgarantie, niet de wettelijke garantie van 2 jaar. Maar LG honoreert dat verzoek dan natuurlijk direct omdat ze ook weten dat je 2 jaar garantie hebt bij de winkel en deze anders bij hun aan gaat kloppen, omdat niemand anders de garantie voor hun kan verzorgen (vroeger probeerden winkels vaker zelf nog reparatie maar dat kan met de huidige techniek niet meer ;)). In praktijk maakt het de eerste 2 jaar dus niets uit. Tenzij de klacht vervolgens maar niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan zul je (wettelijk) toch echt bij de winkel moeten zijn. :)

Wie uiteindelijk de reparatie uitvoert (in dit geval, in Nederland, CE repair) doet vervolgens natuurlijk al helemaal niet ter zake. Al mag je als je sommige Belgische klanten mag geloven blij zijn dat het Servilux niet is. :P Persoonlijk heb ik een prima ervaring met CE repair bij reparatie (feitelijk vervanging) van een Panasonic plasma tv.
Hier in Nederland zijn de garantie regels duidelijk en niet gebonden aan de minimale twee jaar.
In de praktijk kiest de winkel vaak voor direct doorsluizen naar LG omdat ze zelf geen technische dienst hebben die dit soort reparaties kan uitvoeren.
Dan kom je toch al snel terecht bij partijen als CE repair of Servilux.

Hoe dan ook hoop ik voor @Slux dat de klachten netjes opgelost gaan worden.
Dat weerspreek ik toch ook niet? :? Ik zeg nota bene zelf: vroeger probeerden winkels vaker zelf nog reparatie maar dat kan met de huidige techniek niet meer. Daarom voert de fabrikant de reparatie uit ("reparatie" die vaak neer komt op het vervangen van complete onderdelen of zelfs de complete tv ;)), wat dan weer uitbesteed wordt aan een derde partij. Maar die laatste heeft op zich niets met de garantieclaim te maken.

Het punt waar ik op reageerde is dat hardware-lover zei dat het niet zijn ervaring was en hij omdat hij het rechtstreeks met LG had opgestart. Op dat moment maak je feitelijk aanspraak op de fabrieksgarantie, het doet er in dit geval verder niet toe voor het resultaat door hoe LG het heeft geregeld met haar officiële (!) verkoopkanalen, maar wettelijk moet je bij de verkopende partij zijn en niet bij de fabrikant. Ik onderschrijf dus juist jouw punt @HoppyF.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 11-02-2020 10:54 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HoppyF & @Cap ik reageerde enkel op de eerste regel van HoppyF zijn reactie;

Die ervaring had ik dus niet, enkel omdat anderen er mij destijds op wezen dat ze rechtstreeks contact hadden opgenomen met LG. Had ik dat niet gezien dan was het via de winkel van aankoop gegaan, wat idd de normaal gangbare procedure is.

In sommige gevallen kan het echter lonen om de verkoper (bij een negatieve reactie), te negeren en je "probleem" rechtstreeks bij LG aan te kaarten.

Testing, one, two ...

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Wat een scherm zeg. Vorige week vrijdag werd hij bezorgd. Sindsdien alleen maar games opgestart en elke keer weer mond open van verbazing over hoe mooi het er allemaal uit ziet. Qua scherpte toch een zeer duidelijk verschil met de Q9FN die ik hiervoor had en om dingen zoals blooming niet te hebben is een verademing.

Twee vragen....

Wat te doen met pixel refresher?

Logo luminance adjustment. Hij staat standaard op low in game mode. Is high beter? Is dit een optie die helpt met statische HUD elementen? Ik heb geswitched tussen low, high en off en ik zie geen verschil, niet dat het scherm dimt ofzo ineens. Dus high is prima?
devilsnight schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:38:
Wat een scherm zeg. Vorige week vrijdag werd hij bezorgd. Sindsdien alleen maar games opgestart en elke keer weer mond open van verbazing over hoe mooi het er allemaal uit ziet. Qua scherpte toch een zeer duidelijk verschil met de Q9FN die ik hiervoor had en om dingen zoals blooming niet te hebben is een verademing.

Twee vragen....

Wat te doen met pixel refresher?

Logo luminance adjustment. Hij staat standaard op low in game mode. Is high beter? Is dit een optie die helpt met statische HUD elementen? Ik heb geswitched tussen low, high en off en ik zie geen verschil, niet dat het scherm dimt ofzo ineens. Dus high is prima?
Mooi hè! ;)
Iedere Samsung QLED bezitter zou het verschil eens moeten ervaren.....

Pixel refresher loopt vanzelf wel als dit ingesteld staat.
Handmatig draaien hoeft niet.

Over logo dimming heb ik een paar dagen terug dit geplaatst.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

HoppyF schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:08:

Mooi hè! ;)
Ik vond het volgende filmpje wel treffend, een eerlijke poging tot het vergelijken van QLED vs OLED

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
DexterDee schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:52:
[...]

Ik vond het volgende filmpje wel treffend, een eerlijke poging tot het vergelijken van QLED vs OLED
[YouTube: Can 4K be better than 8K? – LG OLED C9 vs Samsung QLED Q950R]
Zo zie je ook meteen de verschillen van de kijkhoeken. Dag en nacht verschil.

• devilsnight
HoppyF schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:08:
[...]

Mooi hè! ;)

Pixel refresher loopt vanzelf wel als dit ingesteld staat.
Handmatig draaien hoeft niet.

Over logo dimming heb ik een paar dagen terug dit geplaatst.
HoppyF in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Dan kan ik de optie net zo goed op high zetten. Als het met logo's helpt, dan neem ik aan dat het ook zal helpen met statische HUD elementen in games.

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-11 20:39
HoppyF schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:44:
[...]

Wat bedoel je met extra garantie kopen?
Je C7 is toch net iets meer dan twee jaar oud?
Dit betekent dat je gewoon recht hebt op reparatie onder garantie wat zoveel zal inhouden als dat het paneel vervangen gaat worden.
Ik denk dat het van de maat afhangt. Mijn C7 maandag terug ontvangen met nieuw scherm (55 inch) na burnin.
Ik had gelukkig extra garantie tot 4 jaar genomen bij Audiovision. En had ook gelukkig nog vervangtv gekregen toen ze de tv kwamen ophalen, want LG heeft hen 3 weken aan het lijntje gehouden over herstellen of niet.

Dus dik tevreden over Audiovision Mechelen hun goede naverkoopservice.
Tv speelt terug als nieuw.
devilsnight schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:45:
[...]

Dan kan ik de optie net zo goed op high zetten. Als het met logo's helpt, dan neem ik aan dat het ook zal helpen met statische HUD elementen in games.
Logo luminance hoog/high dimt wat “agressiever” dan laag.
Dit valt waarschijnlijk niet eens op bij gamen dus kun je ook hoog kiezen.

Bij normaal TV kijken valt het eigenlijk ook niet op.
Alleen als er bv reclame komt en het logo weggaat en er een egaal wit of lichte kleur scherm verschijnt kun je een soort vage vlek zien op de plek van het logo.
Dit is geen inbranden want het heeft niet de vorm van het logo maar de dimming optie die actief was.
Dit verdwijnt ook snel als er geen logo meer is en er dus geen dimming meer nodig is.

• Slux
  • Niet online
Ze komen volgende week het paneel vervangen, nu maar hopen dat ie niet weer over 2 jaar inbrand.

Hij was dus +/- 4 maanden uit de garantie, ik heb toen bij de winkel extra garantie kunnen kopen, de winkel heeft mij een nieuwe factuur gegeven met een recente datum erop zodat hij weer in de garantie viel.

En dat bij een LG dealer.

De factuur heb ik nodig voor de reparatie, als ik die niet kan laten zien als ze hem komen repareren moet ik de kosten betalen.
Slux schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:29:
Ze komen volgende week het paneel vervangen, nu maar hopen dat ie niet weer over 2 jaar inbrand.

Hij was dus +/- 4 maanden uit de garantie, ik heb toen bij de winkel extra garantie kunnen kopen, de winkel heeft mij een nieuwe factuur gegeven met een recente datum erop zodat hij weer in de garantie viel.

De factuur heb ik nodig voor de reparatie, als ik die niet kan laten zien als ze hem komen repareren moet ik de kosten betalen.
Netjes!
Beetje vreemd verhaal met die factuur want dit zegt helemaal niets.
Sterker nog, als de monteur (eigenlijk LG) het serienummer van je C7 natrekt weten ze precies wanneer deze geleverd is en zien ze dat deze niet bv 6 maanden oud is maar 26 maanden.
Hoe dan ook onder aan de streep maakt het voor jou niet uit wie de kosten betaalt als jij maar een goede TV hebt en er voor jou geen kosten zijn.

• Wren
HoppyF schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Netjes!
Beetje vreemd verhaal met die factuur want dit zegt helemaal niets.
Sterker nog, als de monteur (eigenlijk LG) het serienummer van je C7 natrekt weten ze precies wanneer deze geleverd is en zien ze dat deze niet bv 6 maanden oud is maar 26 maanden.
Hoe dan ook onder aan de streep maakt het voor jou niet uit wie de kosten betaalt als jij maar een goede TV hebt en er voor jou geen kosten zijn.
Nee, zeker niet. Het serienummer geeft aan wanneer de tv geproduceerd is. LG kan wellicht zien wanneer dat serienummer is verkocht (en dan nog kan de monteur dat niet zien), maar dan nog weten zij niet wanneer de winkel het heeft verkocht aan een klant.

Leuke oplossing voor hem natuurlijk, eigenlijk heeft de winkel extra garantie verkocht wat niet meer is dan een andere factuur. Wel erg vaag en dubieus. De winkel verdient een paar tientjes extra door de fabrikant te bedonderen. Als LG er achter komt dan heeft de winkel een groter probleem.
Wren schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:34:
[...]

Nee, zeker niet. Het serienummer geeft aan wanneer de tv geproduceerd is. LG kan wellicht zien wanneer dat serienummer is verkocht (en dan nog kan de monteur dat niet zien), maar dan nog weten zij niet wanneer de winkel het heeft verkocht aan een klant.

Leuke oplossing voor hem natuurlijk, eigenlijk heeft de winkel extra garantie verkocht wat niet meer is dan een andere factuur. Wel erg vaag en dubieus. De winkel verdient een paar tientjes extra door de fabrikant te bedonderen. Als LG er achter komt dan heeft de winkel een groter probleem.
Het is zeker bekend wanneer de C7 toen geleverd is.
Echter...
De winkel mag gewoon extra garantie meeleveren of erbij verkopen.
Soms is die 3 jaar extra garantie inclusief bij de koop, soms extra tegen geringe bijbetaling.
Die extra garantie geeft de winkel niet LG.
In feite krijgt @Slux nu onder de extra garantie deze reparatie.
Normaal gesproken kun je niet met terugwerkende kracht garantie erbij kopen maar in dit geval heeft de winkel waarschijnlijk gekozen voor de makkelijkste weg voor de klant.

• Wren
HoppyF schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:46:
[...]

Het is zeker bekend wanneer de C7 toen geleverd is.
Echter...
De winkel mag gewoon extra garantie meeleveren of erbij verkopen.
Soms is die 3 jaar extra garantie inclusief bij de koop, soms extra tegen geringe bijbetaling.
Die extra garantie geeft de winkel niet LG.
In feite krijgt @Slux nu onder de extra garantie deze reparatie.
Normaal gesproken kun je niet met terugwerkende kracht garantie erbij kopen maar in dit geval heeft de winkel waarschijnlijk gekozen voor de makkelijkste weg voor de klant.
Ja, ik spreek je daarin toch ook niet tegen? Ik zeg alleen dat LG niet kan zien wanneer een winkel iets heeft verkocht. Zij hebben geen inzage in de administratie van de winkel. En ja, extra garantie kan door de winkel worden verkocht, mits dit bij aankoop van het product direct gebeurd.

Wat hier gebeurd is een administratief trucje, waarbij ik voor Slux hoop dat het lukt. Als dit niet lukt en LG gaat er niet in mee en deze winkel heeft (hoewel achteraf) extra garantie verkocht dan zal de winkel de kosten van reparatie/vervanging zelf moeten dragen.
Wren schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Ja, ik spreek je daarin toch ook niet tegen? Ik zeg alleen dat LG niet kan zien wanneer een winkel iets heeft verkocht. Zij hebben geen inzage in de administratie van de winkel. En ja, extra garantie kan door de winkel worden verkocht, mits dit bij aankoop van het product direct gebeurd.

Wat hier gebeurd is een administratief trucje, waarbij ik voor Slux hoop dat het lukt. Als dit niet lukt en LG gaat er niet in mee en deze winkel heeft (hoewel achteraf) extra garantie verkocht dan zal de winkel de kosten van reparatie/vervanging zelf moeten dragen.
Klopt.
Normaal gesproken zou de winkel de kosten ook moeten ophoesten als de twee jaar om zijn.
Zoals bekend blijft de verkoper aansprakelijkheid voor garantie claims ongeacht of er nu extra garantie bij verkocht is of niet.
Wellicht probeert men nu de kosten te verdelen tussen winkel en LG, een paneel is immers toch duur.
Ze zoeken het onderling maar uit zou ik denken als @Slux maar geholpen wordt.
Tevens een goed praktijkvoorbeeld straks voor ons Tweakers om op terug te vallen.

• Slux
  • Niet online
De winkel is een officiële LG dealer, zij konden niet aan het serienummer zien wanneer deze geleverd was, alleen aan het ordernummer, serienummer staat ook niet op de factuur.

Volgens mij is het zo wat Wren zegt, de garantie moet direct bij aankoop gedaan worden en doen ze hier een trukje, wat nogal dubieus is als je het mij vraagt want je mag geen facturen aanpassen voor zover ik weet.

Ik ben ze verder zeer dankbaar ;)
Klopt, geen zorgen, gaat echt wel lukken. Maar goed (voor de winkel) dat LG het niet weet... ;)

[ Voor 166% gewijzigd door Cap op 12-02-2020 19:12 ]

• Slux
  • Niet online
Wel leuk dat ze het paneel vervangen maar als het wat @Snake_Eye zegt dat de 7 series na +- 2 jaar inbrand zit ik toch een beetje met een dubbel gevoel.

Ze kunnen hem alleen maar vervangen voor een ouder paneel volgens mij want ik dacht dat er vanaf de 8 een een nieuw scherm met een extra pixel uit is gekomen, die zal dan niet op een 7 serie werken lijkt mij.

Zit er echt heel veel verschil tussen de 9 en 10 series ?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Ik ben ondertussen nog nergens met inbranden in 2j3mnd oude C7. Winkel doet al het nodige om LG tot vervanging te bewegen maar geen succes. Nu is er zelfs discussie over serienr, volgens LG bestaat die serienummer niet en is tv reeds in credit gegaan, terwijl het serienr nota bene op mijn scherm zelf staat bij instellingen! Idiote discussie. Alle lof voor de winkel maar vrees dat het uiteindelijk njet zal zijn. Eerlijk gezegd, zou nog liever hebben dat ze me voorstel doen om opleg te doen voor de C9.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 23:27
Voor mij ook maar eens tijd voor een upgrade naar een OLED. Heb nu een Samsung HU7500 uit 2014, dus dat vind ik oud genoeg om een upgrade te verantwoorden :)

Het zal de C9 worden, tenzij de CX snel zakt naar max 1500... ben alleen bang dat dat nog wel 6 maanden duurt dus waarschijnlijk niet interessant voor me.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
lapino schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:00:
Ik ben ondertussen nog nergens met inbranden in 2j3mnd oude C7. Winkel doet al het nodige om LG tot vervanging te bewegen maar geen succes. Nu is er zelfs discussie over serienr, volgens LG bestaat die serienummer niet en is tv reeds in credit gegaan, terwijl het serienr nota bene op mijn scherm zelf staat bij instellingen! Idiote discussie. Alle lof voor de winkel maar vrees dat het uiteindelijk njet zal zijn. Eerlijk gezegd, zou nog liever hebben dat ze me voorstel doen om opleg te doen voor de C9.
Heb je een tv gekregen die al eerder is "verkocht", vervolgens gerepareerd en weer verkocht? Zo komt het bij mij over..

Vervelend man, hopelijk kan de winkel iets voor je betekenen!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

RnB

RnB schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:25:
Mijn trouwe LG EG910V is defect. :-(

Ik ben nu rustig aan het kijken voor een vervanger.

Ik heb geen andere eisen dan dat het weer een OLED moet zijn en het liefst een maatje groter (65”). Na een korte zoektocht, lijkt de LG C9 steeds als beste naar voren te komen, het enige wat me tegenstaat is de huidige prijs (+-€2000,-) en het feit dat de volgende generatie er (misschien) zit aan te komen.

Hoe zien jullie dit?

En is het nog steeds zo dat alle OLED panelen van LG komen en dat er daarom geen grote verschillen in beeldkwaliteit tussen alle OLED televisies zijn? Hoe verhoud een Sony AF9 zich bijvoorbeeld met een C9 of oudere generatie?

En in hoeverre ga ik erop vooruit door een generatie 9 te kiezen t.o.v. een oudere 8 of 7 generatie?
Het smart gedeelte van de tv’s ga ik niet gebruiken (tenzij het goed is geïmplementeerd), dus ik zal mijn keuze vooral baseren op de beeldkwaliteit.
Ik heb de knoop doorgehakt en vandaag de 65C9 opgehaald.

Hij hangt inmiddels een paar uurtjes aan de muur, wat een genot! _/-\o_
De EG910V was nog echt wel goed, maar de snelheid van webOS en de apps, 4K inclusief alle HDR formaten zijn echt een hele vooruitgang. En een maatje meer staat ook wel erg goed aan de muur.

Het is mij overigens opgevallen dat ik een UK model heb gekregen (geen PLA, maar een MLB). Wat ik tot zo ver heb gevonden op het web, is dit niet heel boeiend, maar misschien mis ik iets. Hoe zien jullie dit?

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:05
Ik ken allleen dit overzicht voor oled:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/domUnyIUwfUwQre1hZ7cNG6E/full.jpg

Maar waar de M voor staat wordt weer niet benoemd :')

Scherm zal geheel hetzelfde zijn, misschien een andere voet (design).
RnB schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:18:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt en vandaag de 65C9 opgehaald.

Hij hangt inmiddels een paar uurtjes aan de muur, wat een genot! _/-\o_
De EG910V was nog echt wel goed, maar de snelheid van webOS en de apps, 4K inclusief alle HDR formaten zijn echt een hele vooruitgang. En een maatje meer staat ook wel erg goed aan de muur.

Het is mij overigens opgevallen dat ik een UK model heb gekregen (geen PLA, maar een MLB). Wat ik tot zo ver heb gevonden op het web, is dit niet heel boeiend, maar misschien mis ik iets. Hoe zien jullie dit?
MLB is een gewoon model.
Het verschil met de PLA is alleen de voet.
Andere kleur dus een cosmetisch verschil. Technisch zijn de twee modellen gelijk.
Als je de TV aan de muur hangt en de voet niet gebruikt, is er geen verschil.

Waar heb je deze TV gekocht want de MLB’s zijn niet zo gangbaar.

• RnB

RnB

Oké, thanks. :)

Gekocht bij Plasmavisie.

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 14:38
Paar stomme vragen:
Waarom heeft netflix niet de optie om HDR subs te dimmen en andere subs gewoon zo te laten..
nu zijn de subs in HDR goed, maar in SDR veel te donker

Is het mogelijk om de C9 automatisch de settop box uit te zetten bij het bekijken / streamen van iets anders dan de settop box?
Refuge schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:17:
Paar stomme vragen:
Waarom heeft netflix niet de optie om HDR subs te dimmen en andere subs gewoon zo te laten..
nu zijn de subs in HDR goed, maar in SDR veel te donker

Is het mogelijk om de C9 automatisch de settop box uit te zetten bij het bekijken / streamen van iets anders dan de settop box?
Goeie vraag!
Dat vraagt iedereen zich af waarom Netflix dit niet beter geregeld heeft.
Netflix brengt iedere keer updates uit voor hun apps waar je niets aan hebt maar de zaken waar mensen om vragen negeren ze.
Ok, je kunt een ander profiel gebruiken en die instellen voor HDR maar dan ben je een profiel kwijt.
Veel handiger is het om dit te laten afhangen van de bron.

Volgens mij kun je de settopbox niet automatisch laten uitschakelen.
Dat zul je dus handmatig moeten doen met de kans dat je dit vergeet....

• devilsnight
Nu 9 dagen in gebruik en I fucking love this screen. De scherpte van games vergeleken met de vorige tv is zo duidelijk te zien en het is ook iets wat mij altijd opvalt en het stoort me als games er niet scherp genoeg uit zien, zeker in 4K.

Maar ook films en series. Heerlijk om gewoon inktzwart te hebben ipv inktzwart maar met constant dat blooming erbij en subtitles die het hele beeld oplichten, of de trash kijk hoek en ga zo maar door. Geen issues ook en ik klop het even af, want als dat zo blijft dan heb ik echt met een bijna perfect scherm te maken. Perfect kan nooit, maar komt heel erg in de buurt. Vorige scherm waar ik zo blij mee was, was de OLED EC9300.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-11 13:51
Goedemiddag!

Ik heb een vraagje. Recent heb ik een LG C9 gekocht en gebruikte in het begin vaak mijn telefoon om YouTube filmpjes naar de tv te casten. Alleen nu sinds een week of 2 kan de YouTube app mijn tv niet meer vinden. De tv en de telefoon zitten uiteraard op hetzelfde netwerk en zelf heb ik niks gewijzigd.
Heeft iemand enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken naar een oplossing?
Alvast bedankt! _/-\o_

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Jasper_S1985 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:32:
Goedemiddag!

Alleen nu sinds een week of 2 kan de YouTube app mijn tv niet meer vinden. De tv en de telefoon zitten uiteraard op hetzelfde netwerk en zelf heb ik niks gewijzigd.
Misschien moet je m weer even opnieuw linken?!

Youtube [op je telefoon] instellingen/op tv bekijken. Kijken of de tv er bij staat en opnieuw koppelen/linken

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:48
Is de LG OLED65E9PLA de beste en ideale keuze voor een OLED met deftig soundsysteem?

TV komt aan de muur daarom valt de C9 af, gezien het geluid van de achterkant komt en er geen TVvoet is die het geluid naar 'voor' stuurt. Ook zou de E9 een iets beter geluidssysteem hebben. Zwaarder en gerichte speakers naar voor. Een soundbar kan natuurlijk ook, maar heb het liever zo clean mogelijk aan de muur.

Zie ik nog een gelijkaardige TV uit het oog?
Cappuccino schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:17:
Is de LG OLED65E9PLA de beste en ideale keuze voor een OLED met deftig soundsysteem?

TV komt aan de muur daarom valt de C9 af, gezien het geluid van de achterkant komt en er geen TVvoet is die het geluid naar 'voor' stuurt. Ook zou de E9 een iets beter geluidssysteem hebben. Zwaarder en gerichte speakers naar voor. Een soundbar kan natuurlijk ook, maar heb het liever zo clean mogelijk aan de muur.

Zie ik nog een gelijkaardige TV uit het oog?
Huh?
De C9 heeft een prima geluid ook aan de muur.
De voet wel of niet gebruiken heeft daar weinig mee te maken.
Een E9 kies je omdat je het design mooi vindt.

Wil je toch een soundbar dan kun je beter een C9 nemen en er een soundbar bijkopen.

Ik ben tevreden over het geluid uit de C9.
Veel beter geluid dan mijn vorige plasma TV waar nauwelijks laag uitkwam.
De C9 geeft ook in het laag goed geluid wat je wellicht niet zou verwachten.

• Cappuccino
Ik had van de C9 gelezen dat het geluid naar voor komt doordat het via de daarvoor speciaal gemaakte voet 'geleid' wordt en als je de voet niet gebruikt er eigenlijk een pak geluid verloren gaat. Daarom dacht ik aan de E9, die speakers heeft aan de voorkant van het scherm (onderaan) en iets zwaardere.

Alleszins een serieuze geruststelling dat je het geluid vd C9 prima vindt aan de muur.

[ Voor 12% gewijzigd door Cappuccino op 16-02-2020 20:22 ]

Cappuccino schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:21:
Ik had van de C9 gelezen dat het geluid naar voor komt doordat het via de daarvoor speciaal gemaakte voet 'geleid' wordt en als je de voet niet gebruikt er eigenlijk een pak geluid verloren gaat. Daarom dacht ik aan de E9, die speakers heeft aan de voorkant van het scherm (onderaan) en iets zwaardere.

Alleszins een serieuze geruststelling dat je het geluid vd C9 prima vindt aan de muur.
Er zijn heel veel mensen die een C9 aan de muur hebben hangen.
Ik hoor weinig klachten over het geluid.
Ok. Als je echt surround wilt zul je er een home cinema set aan moeten hangen maar voor de rest vind ik het prima klinken.
Neem de proef op de som en ga eens kijken en luisteren naar een C9 in een winkel.
Moet deze in de winkel ook wel aan de muur hangen hè want meestal staan ze op een voet opgesteld.

• Cappuccino
Iemand die de C9 en E9 in levende lijve al kunnen testen heeft qua geluid?
Is er zoveel verschil in looks?
@Cappuccino Een C8 en in iets mindere mate C9 klinken inderdaad beter met de voet gemonteerd, ik spreek uit ervaring want ik heb beide zowel op de voet als aan de muur gehad. Het is heel duidelijk te horen. Dat komt inderdaad omdat de speakers naar beneden gericht staan en de voet het geluid mooi naar voren stuurt. Het midden en hoog komen mooier naar voren, definitie / stereobeeld / plaatsing worden beduidend beter. Omdat bij de C8 de voet een mooie schansvorm heeft én over de volledige breedte van de tv zit is het effect daar groter dan bij de voet van de C9.

Maar goed, met wat frunniken met de ingebouwde equalizer valt er wel wat recht te trekken aan de muur, maar zo goed als op de voet wordt het nooit. De E9 klinkt om dezelfde reden waarschijnlijk wat beter, ook daar komt het geluid volgens mij van voren en wellicht zijn de speakers ook iets beter uitgevoerd, maar dat weet ik niet zeker. Dat vereist wat extra studie, misschien geven de specificaties een indicatie.

Maar goed, als je echt goed geluid wilt dan heb je natuurlijk een deftige speakerset + versterking nodig, of je moet je behelpen met een tussenoplossing van soundbar + subwoofertje.

Er zijn genoeg mensen (zoals ik) die voor hun gebruik de tv ok vinden klinken aan de muur. Maar er zijn er ook genoeg die het niets vinden. Kijk je veel (actie)films, muziek of concerten dan snap ik dat wel, voor het geluid dat uit de tv speakers komt loop ik dan ook niet warm. Voor praatprogramma's en sport en regelmatig een filmpje of serie vind ik het zelf wel voldoende. YMMV.

Mijn schoonvader die een klein tv'tje gewend is vroeg mij laatst eens toen we naar de c9 zaten te kijken: staat het geluid over de speakers? Dat is dankzij het surround effect dat de tv kan weergeven, het geluid lijkt dan soms wat breder dan je zou vermoeden. Dat is op zich wel een compliment. :)

Luisteren in een winkel heeft (afgezien van direct vergelijk met/zonder voet en direct vergelijk c9 vs e9) verder niet zo heel veel zin omdat omgeving + omgevingsgeluid totaal onvergelijkbaar zijn met de thuissituatie. Het zal dus heel anders klinken dan thuis op de bank met die tv aan de muur. :) Het blijft dus een kwestie van thuis proberen, en vind je het geluid niet goed genoeg dan moet je de voet gebruiken, investeren in een soundbar of in echte speakers los van de tv die wijder staan opgesteld, meer lucht kunnen laten trillen en van betere materialen gemaakt zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Cap op 16-02-2020 22:03 ]

Cap schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:36:
@Cappuccino Een C8 en in iets mindere mate C9 klinken inderdaad beter met de voet gemonteerd, ik spreek uit ervaring want ik heb beide zowel op de voet als aan de muur gehad. Het is heel duidelijk te horen. Dat komt inderdaad omdat de speakers naar beneden gericht staan en de voet het geluid mooi naar voren stuurt. Het midden en hoog komen mooier naar voren, definitie / stereobeeld / plaatsing worden beduidend beter. Omdat bij de C8 de voet een mooie schansvorm heeft én over de volledige breedte van de tv zit is het effect daar groter dan bij de voet van de C9.

Maar goed, met wat frunniken met de ingebouwde equalizer valt er wel wat recht te trekken aan de muur, maar zo goed als op de voet wordt het nooit. De E9 klinkt om dezelfde reden waarschijnlijk wat beter, ook daar komt het geluid volgens mij van voren en wellicht zijn de speakers ook iets beter uitgevoerd, maar dat weet ik niet zeker. Dat vereist wat extra studie, misschien geven de specificaties een indicatie.

Maar goed, als je echt goed geluid wilt dan heb je natuurlijk een deftige speakerset + versterking nodig, of je moet je behelpen met een tussenoplossing van soundbar + subwoofertje.

Er zijn genoeg mensen (zoals ik) die voor hun gebruik de tv ok vinden klinken aan de muur. Maar er zijn er ook genoeg die het niets vinden. Kijk je veel (actie)films, muziek of concerten dan snap ik dat wel, voor het geluid dat uit de tv speakers komt loop ik dan ook niet warm. Voor praatprogramma's en sport en regelmatig een filmpje of serie vind ik het zelf wel voldoende. YMMV.

Mijn schoonvader die een klein tv'tje gewend is vroeg mij laatst eens toen we naar de c9 zaten te kijken: staat het geluid over de speakers? Dat komt dankzij het surround effect dat de tv kan weergeven, het geluid lijkt dan soms wat breder dan je zou vermoeden. Dat is op zich wel een compliment. :)

Luisteren in een winkel heeft (afgezien van direct vergelijk met/zonder voet en direct vergelijk c9 vs e9) verder niet zo heel veel zin omdat omgeving + omgevingsgeluid totaal onvergelijkbaar zijn met de thuissituatie. Het zal dus heel anders klinken dan thuis op de bank met die tv aan de muur. :) Het blijft dus een kwestie van thuis proberen, en vind je het geluid niet goed genoeg dan moet je de voet gebruiken, investeren in een soundbar of in echte speakers los van de tv die wijder staan opgesteld, meer lucht kunnen laten trillen en van betere materialen gemaakt zijn.
Wel mee eens.
Met voet wordt het geluid wat meer naar voren gericht.
Toch vind ik het geluid verrassend goed zeker in vergelijking met mijn vorige TV.
Er is ook maar zo’n 4cm ruimte beschikbaar voor de luidsprekers in de TV kast.
Dat is niet te veel.
Je kunt het geluid naar wens nog instellen en bv de AI functie gebruiken waarbij je met de smart afstandsbediening een customized profiel kunt laten opslaan.
Ik vind dat wel goed werken hoewel niet iedereen dit zal gebruiken.

Aansluiten op een bestaande home cinema set kan uiteraard ook of een soundbar als tussenoplossing.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

Bij het monteren van mijn nieuwe OLED55C9PLA lukt het me niet de voet te bevestigen aan de tv. De voet bestaat uit twee delen; die krijg ik wel netjes met drie schroeven vast.

Als ik deze daarna probeer vast te schroeven aan de tv zelf, die plat ligt, krijg ik de vier schroefgaatjes niet uitgelijnd; ik moet enkele millimeters omhoog kunnen schuiven, zodat de twee plastic uitstulpingkjes ook in de gaatjes van de tv vallen. Het metalen deel van de voet die tegen de onderkant van de tv aan komt houdt verder omhoog schuiven helaas tegen.

Heeft iemand met één van de C9's een tip? Op YouTube filmpjes zie ik iedereen de voet in één keer vastschroeven...

Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/55c9_base_04o7jwp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/55c9_base_034kjtd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/55c9_base_02ntkh4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/55c9_base_01o4klb.jpg

Tekst op de voet:

OLED55C9/65C9 BASE, STAND FRONT
MAM652452 AL LGEKR #1
190814 MEZ67359131(REV00)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Fazer013
  • Laatst online: 07-11 08:57
Interessant om te lezen over het standaard redelijke geluid dat uit de C9 komt. Is het mogelijk om naar Spotify te luisteren via de TV en beeld uit te schakelen? Of ondertussen foto's weer te geven tegen inbranden.

Als ik de foto's van de voet hierboven zie, dan zou ik de boutjes niet geforceerd erin gaan draaien als je nog garantie hebt. Laatst gelezen dat iemand de schroef er niet meer uit kreeg / nieuwe draad moest gaan tappen.

Heeft de C9 aan de achterzijde van het scherm een voedingskabel met stekker? In reviews zie ik dat niet duidelijk. Snoer moet namelijk door een sleuf in de muur.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
jelbo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:41:
Bij het monteren van mijn nieuwe OLED55C9PLA lukt het me niet de voet te bevestigen aan de tv. De voet bestaat uit twee delen; die krijg ik wel netjes met drie schroeven vast.

Als ik deze daarna probeer vast te schroeven aan de tv zelf, die plat ligt, krijg ik de vier schroefgaatjes niet uitgelijnd; ik moet enkele millimeters omhoog kunnen schuiven, zodat de twee plastic uitstulpingkjes ook in de gaatjes van de tv vallen. Het metalen deel van de voet die tegen de onderkant van de tv aan komt houdt verder omhoog schuiven helaas tegen.

Heeft iemand met één van de C9's een tip? Op YouTube filmpjes zie ik iedereen de voet in één keer vastschroeven...

Foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tekst op de voet:

OLED55C9/65C9 BASE, STAND FRONT
MAM652452 AL LGEKR #1
190814 MEZ67359131(REV00)
Je moet die lipjes er inhaken dan naar boven schuiven, lukt mij eerst ook niet doordat de tv niet hoog genoeg platlag. Dus beetje schuin tot die pikjes erin zitten dan plat en omhoogduwen
Sommigen is het ook gelukt door dat metalen deel er later pas op de schroeven
HoppyF schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Je kunt het geluid naar wens nog instellen en bv de AI functie gebruiken waarbij je met de smart afstandsbediening een customized profiel kunt laten opslaan.
Ik vind dat wel goed werken hoewel niet iedereen dit zal gebruiken.
Mijn persoonlijke ervaring met de AI functie bij mijn C8 en C9 is dramatisch, het geluid werd er bepaald niet beter op. Op zich verbaast dat me niet echt want van dat microfoontje met miniem gaatje in de afstandbediening kan je natuurlijk niet al te veel verwachten op hi-fi gebied. Maar ik kan natuurlijk niet uitsluiten dat het bij een ander beter werkt. Handmatig instellen met de equalizer is in ieder geval een veel gecontroleerder proces waarbij je stap voor stap kan toevoegen/verwijderen wat je denkt te missen. Het kost wat meer moeite maar het kan het waard zijn. Als ik tijd heb zal ik mijn meetmicrofoon eens opstellen en de AI functie draaien. Dan kan je gewoon zien wat ie met de frequentiekarakteristiek doet. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 16-02-2020 22:05 ]

Fazer013 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:49:
Interessant om te lezen over het standaard redelijke geluid dat uit de C9 komt. Is het mogelijk om naar Spotify te luisteren via de TV en beeld uit te schakelen? Of ondertussen foto's weer te geven tegen inbranden.
Het is mogelijk ja. Maar of het aan te raden is hangt af van wat je onder goed geluid verstaat. De een vindt een enkel plastic Sonos speakertje met nul stereobeeld en bijna nul bas al top klinken, de ander heeft een set symmetrisch opgesteld flinke vloerstaanders nodig voordat ie het wat vindt worden. :)
wimpie007 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:51:
[...]

Je moet die lipjes er inhaken dan naar boven schuiven, lukt mij eerst ook niet doordat de tv niet hoog genoeg platlag. Dus beetje schuin tot die pikjes erin zitten dan plat en omhoogduwen
Inderdaad 45 graden kantelen, lipjes erin haken en schuiven maar. Op zich een vrij standaard montagemethode en dat metalen deel er later opschroeven is echt niet nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 16-02-2020 22:09 ]

Als ik de foto's van de voet hierboven zie, dan zou ik de boutjes niet geforceerd erin gaan draaien als je nog garantie hebt. Laatst gelezen dat iemand de schroef er niet meer uit kreeg / nieuwe draad moest gaan tappen.

Heeft de C9 aan de achterzijde van het scherm een voedingskabel met stekker? In reviews zie ik dat niet duidelijk. Snoer moet namelijk door een sleuf in de muur.
Spotify afspelen kan zeker.
Als je verder niets doet start de screensaver vanzelf op. (vuurwerk)
Wil je dat niet dan kun je het scherm ook op “zwart” zetten en dan is het eigenlijk een soort radio geworden.

Het netsnoer zit vast aan de TV en is vrij kort.
Verlengen zal dus wel nodig zijn als je dit in de muur wilt verwerken.

Btw: bij mij start de screensaver ook met vuurwerk alleen staat er dan ook nog een tekst bij “druk op een toets enz...”
Ben er nog niet achter hoe ik die tekst weg krijg en alleen het vuurwerk zie.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
jelbo schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:41:
Het is alweer een tijd geleden, maar bij het monteren moet je het scherm in de verpakking laten liggen. Zo los op de grond wordt het lastig. Dit staat echter ook in de montage-instructie.
Weet niet of het inmiddels aangepast is, maar de LG Spotify app speelt muziek af in de laagste streaming kwaliteit, ook als je premium hebt. Het paneel kun je altijd uitschakelen via het menu.

[ Voor 35% gewijzigd door Atomsk op 17-02-2020 01:04 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• RnB

RnB

Zijn er tips om de helderheid van donkere scenes te verhogen op een C9?

Ik had al gelezen over de IRE settings, echter kan ik deze niet configureren voor bepaalde profielen (Dolby Vision bijvoorbeeld). Spelen met de helderheid is geen goede optie, daar de kwaliteit van het algehele beeld overduidelijk verminderd.

Als voorbeeld pak ik de serie Top Boy van Netflix, wat door de setting van het verhaal volgens mij extra donker is ge-edit. Echter zijn donkere scenes naar mijn mening té donker.
De serie activeert Dolby Vision, waardoor OLED light naar 100 gaat, lichter dan dit ga je het dus niet krijgen. Toch krijg ik het gevoel dat de algehele helderheid minder is dan mijn oude EG910V.

Ander voorbeeld is Ghost Recon Wildlands gespeeld op een PS4 Pro. Deze activeert het HDR profiel. Spelen in daytime is echt fantastisch, heel mooi en gedetailleerd. Maar gaat het schemeren, zie je gewoon niks meer. Ik ben de settings van de PS4 Pro en de game al nagelopen, maar geen setting veranderde de helderheid in het donker.

De beeldinstellingen die ik bij alle inputs gebruikt zijn:

Profiel: Cinama (User)
OLED light: 80 (SDR) of 100 (HDR)
Contrast: 100
Brightness: 50
De eerder beschreven IRE settings bij SDR profiel
Alle AI functionaliteit uit (Dynamic contrast wel even uitgeprobeerd omdat ik gelezen had dat dit de helderheid bij HDR content kan vergroten, maar had geen nut)
White Balance: Warm1

1 mooi voorbeeld waarbij ik de helderheid wel heb kunnen verhogen middels een niet-default setting: Bij Hitman 2 op de PS4 Pro moet je handmatig HDR aanvinken. Het beeld was van donker (zoals bij Ghost Recon) naar gedetailleerd donker gegaan.

Ik vermoed niet dat er wat mis is met de tv, want heldere scenes doen echt pijn aan mijn ogen. 8) Dit moet echt een configuratie issue zijn.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

wimpie007 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:51:
[...]
Cap schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:07:
[...]
Inderdaad 45 graden kantelen, lipjes erin haken en schuiven maar. Op zich een vrij standaard montagemethode en dat metalen deel er later opschroeven is echt niet nodig.
Atomsk schreef op maandag 17 februari 2020 @ 01:00:
[...]
Het is alweer een tijd geleden, maar bij het monteren moet je het scherm in de verpakking laten liggen. Zo los op de grond wordt het lastig. Dit staat echter ook in de montage-instructie.
Bedankt voor de tips. Ik heb het scherm in de verpakking platgelegd op de vloer. Ik kwam toen wat hoogte tekort, dus heb er toen nog wat onder gelegd. Volgend weekend heb ik weer extra handjes en kan ik een nieuwe poging doen. Dan op een tafelblad met kleedje erop.

Lipjes erin op 45 graden lukt, maar vanaf die positie plat niet vanwege het metalen deel van de voet. Ook met een voorwaartse beweging, richting plat kwam de metalen voet steeds tegen de onderkant (van het scherm, níet de vloer) aan en ging hij niet verder.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Hij moet idd wel gewoon op een tafelblad liggen aan de rand, je hebt immers ruimte nodig voor de voorkant vd voet. Dat is dan het probleem.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik heb mijn c9 plat op de bank gelegd op een fleece deken, zodat de onderkant van de tv over de rand komt. Dan is het makkelijk om de voet te bevestigen

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
piepschuim die in de doos bevind moet je op de doos leggen en daarop de tv zodat de tv inderdaad over de rand komt. Zo staat het ook in de beschrijving

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Hoeveel druk mag je zetten op het scherm van een C7?
Enige tijd geleden paar kids in de buurt van de tv gekomen, en sindsdien is het net of er een tikje / deukje in het scherm zit (sorry nu geen fotos).

Tijdens kijken geen problemen hoor, alleen als je echt op paar cm van het scherm zit kan je iets zien.
Heb al geprobeerd schoon te maken met beetje lauw water. maar geen verschil om het weg te krijgen.

Kan het mij niet voorstellen dat de kinderen zo snel een deukje in het scherm krijgen

• Wren
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:08:
Hoeveel druk mag je zetten op het scherm van een C7?
Enige tijd geleden paar kids in de buurt van de tv gekomen, en sindsdien is het net of er een tikje / deukje in het scherm zit (sorry nu geen fotos).

Tijdens kijken geen problemen hoor, alleen als je echt op paar cm van het scherm zit kan je iets zien.
Heb al geprobeerd schoon te maken met beetje lauw water. maar geen verschil om het weg te krijgen.

Kan het mij niet voorstellen dat de kinderen zo snel een deukje in het scherm krijgen
Hoeveel druk 'mag' je zetten? Als het aan LG ligt geen.
Bedenk wel dat een Oled paneel enorm gevoelig is en kinderen echter wel wat druk kunnen leveren.

De vraag is meer, heb je er last van?

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Wren schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:33:
[...]

Hoeveel druk 'mag' je zetten? Als het aan LG ligt geen.
Bedenk wel dat een Oled paneel enorm gevoelig is en kinderen echter wel wat druk kunnen leveren.

De vraag is meer, heb je er last van?
nee geen last van gelukkig, het is ook zo klein dat het bijna niet zichtbaar is. tenzij je scherm dus uitstaat en je er met je neus bovenop gaat zitten. Dan zie je inderdaad wel wat. Maar twijfel of dus dus viezigheid is wat gewoon uitgehard is of toch een deukje / putje

• Wren
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:46:
[...]

nee geen last van gelukkig, het is ook zo klein dat het bijna niet zichtbaar is. tenzij je scherm dus uitstaat en je er met je neus bovenop gaat zitten. Dan zie je inderdaad wel wat. Maar twijfel of dus dus viezigheid is wat gewoon uitgehard is of toch een deukje / putje
Zodra je tijd hebt, maak dan aub een foto en plaats die hier :)

• Slux
  • Niet online
empireq schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:21:
Wat houdt de 5 jaar garantie in van KE voor een OLED?

2 jaar fabrieks en 3 jaar vanuit KE, maar zit hier ook pixelgarantie bij? Iemand ervaring?
Nee geen pixel garantie.

Toevallig net gemaild met ze.

Oops oud bericht sorry :X

[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 18-02-2020 11:17 ]

Slux schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:29:

@Slux
Lees dat je een 77C9 gaat kopen.
Gaat de reparatie van je 65C7 niet door? :?
Ik begrijp het niet helemaal....
Slux schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Die reageerde niet op mijn mail, Ik heb hem net maar bij KE besteld voor 4299 met 30 euro verzending en 5 jaar garantie.

Kan wel blijven wachten tot ie zakt naar de 4k maar 300 op 4k maakt ook niet meer zoveel uit plus 5 jaar garantie vind ik wel prettig.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:04:
[...]

@Slux
Lees dat je een 77C9 gaat kopen.
Gaat de reparatie van je 65C7 niet door? :?
Ik begrijp het niet helemaal....

[...]
Ze hebben net de C7 gemaakt er is een nieuw paneel ingekomen, erg netjes gedaan door CE-Repair d:)b

Ik durf het niet meer aan en heb daarom de C7 te koop gezet en vanochtend meteen de 77C9 besteld bij KE.

Weet iemand of de LG OTW420B beugel ook past op de 77C9 ? de specs geven aan tot 65 inch maar volgens mij is de 77 niet veel zwaarder.
Slux schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:21:
[...]

Ze hebben net de C7 gemaakt er is een nieuw paneel ingekomen, erg netjes gedaan door CE-Repair d:)b

Ik durf het niet meer aan en heb daarom de C7 te koop gezet en vanochtend meteen de 77C9 besteld bij KE.

Weet iemand of de LG OTW420B beugel ook past op de 77C9 ? de specs geven aan tot 65 inch maar volgens mij is de 77 niet veel zwaarder.
Ok, maar de C7 is met een nieuw paneel in feite weer zo goed als nieuw.
Weinig reden om je zorgen om te maken.
Een 77C9 is héél wat anders, veel groter maar vooral ook duurder.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Klopt het is zelfs een geupgrade paneel want er moeten ook andere kabeltjes op, waarschijnlijk toch niet helemaal lekker dat oude paneel.

Klopt hij is ietsje groter en ietsje duurder, ik was toen de tijd ook iets van 3k kwijt voor de 65 inch.

• Wren
HoppyF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Nou en? :) Hij heeft het geld ervoor en heeft nu een fantastisch groot scherm en een nieuwer model. Als ik het er voor over had zou ik het ook wel weten. ;)
Wren schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:43:
[...]

Nou en? :) Hij heeft het geld ervoor en heeft nu een fantastisch groot scherm en een nieuwer model. Als ik het er voor over had zou ik het ook wel weten. ;)
Groter en nieuwer zeker.
Echter wel een heel slechte investering als je nog geen twee en half jaar geleden €3000 hebt betaald en nu, in het beste geval, nog eens een keer €3000 moet betalen aangenomen dat de 65C7 nog €1300 gaat opbrengen.
De B6 die Slux eerst had heb ik dan nog niet meegeteld...

Ik zou de C7 houden want er zit een nieuw paneel in.
Voor de rest niks mis mee.

Edit: het is nog duurder lees ik, want voor de omruil 65B6 naar 65C7 heb je indertijd €500 bijbetaald.

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 18-02-2020 16:39 ]

• Wren
HoppyF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Groter en nieuwer zeker.
Echter wel een heel slechte investering als je nog geen twee en half jaar geleden €3000 hebt betaald en nu, in het beste geval, nog eens een keer €3000 moet betalen aangenomen dat de 65C7 nog €1300 gaat opbrengen.

Of het een goede of slechte investering is, is aan hem.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Groter en nieuwer zeker.

Ik leg het niet helemaal goed uit.

Ik had in 2016 de 55B6 gekocht voor +/- 3000 die was na 1 jaar ingebrand en heb toen met 500 euro bijbetaling de 65C7 gekocht die heb ik 2 jaar gehad en verkoop ik weer voor +/- 1000 euro.

Tja afschrijving is a bitch, ik zal maar niet over de afschrijving van mijn auto beginnen :X
iets van YOLO :+
Wren schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:35:
[...]

Of het een goede of slechte investering is, is aan hem.
Ja, zo ken ik er nog wel eentje! :|
Mijn bovenstaande tekst nog aangepast want de omruil B6 naar C7 stond er niet bij.

Heeft @Slux veel pech gehad?
Misschien.
Ik vind het nogal wat in een paar jaar tijd.
Slux schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Ik had in 2016 de 55B6 gekocht voor +/- 3000 die was na 1 jaar ingebrand en heb toen met 500 euro bijbetaling de 65C7 gekocht die heb ik 2 jaar gehad en verkoop ik weer voor +/- 1000 euro.

Tja afschrijving is a bitch, ik zal maar niet over de afschrijving van mijn auto beginnen :X
We zaten tegelijk te typen denk ik...
Ja, je schrijft zo wel erg veel af, dat bedoel ik te zeggen.
Normaal gesproken zou je veel langer van je aanschaf moeten kunnen genieten en valt de afschrijving over een veel langere periode wel mee.

Nou ja, hopelijk lukt het de C7 te verkopen en kun je straks genieten van een flinke C9.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Ja, zo ken ik er nog wel eentje! :|
Mijn bovenstaande tekst nog aangepast want de omruil B6 naar C7 stond er niet bij.

Heeft @Slux veel pech gehad?
Misschien.
Ik vind het nogal wat in een paar jaar tijd.
Valt toch wel mee ? ik heb in 4 jaar tijd +/- 3500 betaald en nu een nieuwe tv voor 3200.

Weet iemand hier het antwoord op ? ik heb een LG OTW420B beugel die kan tot 32kg dragen de 77C9 weegt 36.5 met voet, zonder voet zou de huidige beugel dat toch wel kunnen dragen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Slux op 18-02-2020 16:53 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:15
Ik geef @Slux groot gelijk!

Kijk, tuurlijk is er een (groot) verschil tussen het geld ervoor hebben en het geld ervoor overhebben.
Maar als het kan, waarom niet? Ik heb afgelopen oktober ook ernstig getwijfeld tussen de 65C9 en de 77C9. Uiteindelijk toch voor de 65 gegaan, 77 werd wel erg groot in mijn woonkamer, en was natuurlijk weer een flink stuk duurder.

Inderdaad schrijft je auto (afhankelijk van merk/model/prijs) vaak meer af dan wat zo'n tv kost, en van de tv geniet je ook dagelijks. Kijk, mijn auto zal in het eerste jaar minimaal € 15K - 20K afgeschreven hebben, misschien wel meer. Maar dat is dan ook de reden dat ik hem pas als 8 jaar oude occasion gekocht heb... ;)

Had laatst ook een discussie met mijn zwager, die het belachelijk vond dat ik € 2K uitgaf aan een tv. zelf heeft hij een 40" Samsung LCD prul hangen van 300 euro ofzo. Prima als hij daar tevreden mee is. Ik hecht waarde aan een goede tv.
Ik zei ook tegen hem: jij geeft ieder anderhalf jaar een rug uit aan een nieuwe telefoon, ik koop eens in de 6 jaar ofzo een nieuwe high end tv (voorheen plasma, nu OLED). Daar heb ik minstens zoveel plezier van als jij van je nieuwe telefoon, terwijl dat, als je de kosten dan wilt vergelijken, per jaar minder kost dan die telefoon. Maar ja, zo ieder z'n ding.
Slux schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:45:
[...]

Valt toch wel mee ? ik heb in 4 jaar tijd +/- 3500 betaald en nu een nieuwe tv voor 3200.

Weet iemand hier het antwoord op ? ik heb een LG OTW420B beugel die kan tot 32kg dragen de 77C9 weegt 36.5 met voet, zonder voet zou de huidige beugel dat toch wel kunnen dragen ?
77C9 weegt zonder voet ongeveer 30kg.
Dat zou dus moeten kunnen.

• Lumia382
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:54
Een klein (en wellicht dom) vraagje: bij de geluidsinstellingen van de C9 heb je de optie "audioformaat hdmi-ingang". Deze optie is bij mij uit gegrijsd. Waar dient deze optie voor en op welk moment is de optie niet langer uit gegrijsd?
Het lijkt me een redelijk simpele vraag, maar het lukt met niet via google een antwoord te vinden.

• Lumia382
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:54
Lumia382 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:12:
Een klein (en wellicht dom) vraagje: bij de geluidsinstellingen van de C9 heb je de optie "audioformaat hdmi-ingang". Deze optie is bij mij uit gegrijsd. Waar dient deze optie voor en op welk moment is de optie niet langer uit gegrijsd?
Het lijkt me een redelijk simpele vraag, maar het lukt met niet via google een antwoord te vinden.
Tsja...opeens weet ik het antwoord. 8)7 8)7
Het wordt uit gegrijsd op het moment dat je een hdmi-ingang daadwerkelijk actief hebt (dus in beeld). Antwoord niet meer nodig

• Basekid
Net de LG C9 55" gekocht. Wat een ontzettend mooi ding hoor.

Zag echter dat ik de rev.02 had (staat iig op de doos). Weet iemand het verschil met rev01? Of is puur de doos geupgrade misschien....
Ik weet het niet maar het is wel interessant. Waar staat het precies op de doos, op het witte label? Heb je een fotootje?

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 22:45
Basekid schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:54:
Net de LG C9 55" gekocht. Wat een ontzettend mooi ding hoor.

Zag echter dat ik de rev.02 had (staat iig op de doos). Weet iemand het verschil met rev01? Of is puur de doos geupgrade misschien....
Het zou de doos kunnen zijn aangezien het Nvidia logo ontbreekt bij oudere dozen.

• Basekid
Cap schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:14:
Ik weet het niet maar het is wel interessant. Waar staat het precies op de doos, op het witte label? Heb je een fotootje?
https://imgur.com/zAif5YG.jpg[

Nog een andere vraag.... Helaas blijken de bouten waarmee ik mijn vorige TV (Samsung HU7500) mee ophing niet te passen. Ik ga zo wat M6 bouten halen, maar welke lengte moet ik dan hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 20-02-2020 21:35 . Reden: Fotosize ]

• Slux
  • Niet online
tvtje binnen, doos is groter dan ik dacht
https://tweakers.net/ext/f/FfY6vhCjCwrCcfzPBhqB4i5d/full.jpg

Bij mij staat er rev 01

• Fazer013
  • Laatst online: 07-11 08:57
Bij mijn huidige (oude) LG gaat de voedingskabel aan de achterkant van de TV naar binnen onder een klepje met schroef. Deze heb ik eenvoudig open geschroefd en hieronder zat een klik connector die los te halen is. Door de sleuf heb ik ongeveer 1m kabel nodig. Is dit mogelijk met de C9?
HoppyF schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:33:
[...]

Spotify afspelen kan zeker.
Als je verder niets doet start de screensaver vanzelf op. (vuurwerk)
Wil je dat niet dan kun je het scherm ook op “zwart” zetten en dan is het eigenlijk een soort radio geworden.

Het netsnoer zit vast aan de TV en is vrij kort.
Verlengen zal dus wel nodig zijn als je dit in de muur wilt verwerken.

Btw: bij mij start de screensaver ook met vuurwerk alleen staat er dan ook nog een tekst bij “druk op een toets enz...”
Ben er nog niet achter hoe ik die tekst weg krijg en alleen het vuurwerk zie.
Basekid schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:24:
[...]

[Afbeelding]

Nog een andere vraag.... Helaas blijken de bouten waarmee ik mijn vorige TV (Samsung HU7500) mee ophing niet te passen. Ik ga zo wat M6 bouten halen, maar welke lengte moet ik dan hebben?
Lijkt de revisie van alleen de doos te zijn.
Bij mijn 55C9 begin december geleverd, staat op de doos: REV 00 Poland.

M6 bouten voor de muurbeugel bedoel je?
Ik heb M6x12 gebruikt die bij de Vogels 3205 muurbeugel geleverd waren.
Fazer013 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:42:
Bij mijn huidige (oude) LG gaat de voedingskabel aan de achterkant van de TV naar binnen onder een klepje met schroef. Deze heb ik eenvoudig open geschroefd en hieronder zat een klik connector die los te halen is. Door de sleuf heb ik ongeveer 1m kabel nodig. Is dit mogelijk met de C9?

[...]
Netsnoer is vrij kort helaas.
Zit bij een C9 ook achter een klepje.
Als je handig bent kun je dit los halen en vervangen door een langer netsnoer.
LG ondersteunt dit uiteraard niet ivm de veiligheid.
Niet iedereen is immers een Tweaker en techneut maar het kan wel.

Het blijft wel vreemd dat LG voor deze oplossing gekozen heeft en niet gewoon gebruik heeft gemaakt van standaard EU netsnoeren die je zo kunt inpluggen.

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:50:
[...]

Het blijft wel vreemd dat LG voor deze oplossing gekozen heeft en niet gewoon gebruik heeft gemaakt van standaard EU netsnoeren die je zo kunt inpluggen.
Ik begreep dat het te maken had met gevoeligheid van de componenten, met een inplug snoer is er meer kans op ''sluiting'' vonkjes.
Het schijnt dat de eerste modellen er heel gevoelig voor waren vandaar de vaste kabel.
Slux schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Ik begreep dat het te maken had met gevoeligheid van de componenten, met een inplug snoer is er meer kans op ''sluiting'' vonkjes.
Het schijnt dat de eerste modellen er heel gevoelig voor waren vandaar de vaste kabel.
Zou kunnen maar toch is het vreemd.
Er bestaat zoveel apparatuur met losse vervangbare netsnoeren.
Lijkt me meer een verkeerde keuze van LG.
Hoe dan ook makkelijk terugdraaien kun je dit niet, dit vergt wat gedoe.

Iets anders: wat een MEGA grote doos heb je daar met je 77C9!
Snel ophangen zeker? :P
(arme koerier die “even” een pakketje moet bezorgen... :'( )

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:15
Wel grappig dat hoe duurder de tv, hoe goedkoper de doos.
Mijn 65C9 doos was full color bedrukt.

Natuurlijk totaal niet belangrijk, maar viel mij op.

• Basekid
HoppyF schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Lijkt de revisie van alleen de doos te zijn.
Bij mijn 55C9 begin december geleverd, staat op de doos: REV 00 Poland.

M6 bouten voor de muurbeugel bedoel je?
Ik heb M6x12 gebruikt die bij de Vogels 3205 muurbeugel geleverd waren.
Oke, jammer :9 Had graag geupdate hardware gehad... :+

Heb net even M6x20 gehaald (kleiner hadden ze niet liggen) en die kunnen ook helemaal aangedraaid worden.

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
Basekid schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:15:
[...]

Oke, jammer :9 Had graag geupdate hardware gehad... :+

Heb net even M6x20 gehaald (kleiner hadden ze niet liggen) en die kunnen ook helemaal aangedraaid worden.
zou het eerst even testen,volgens mij zijn die te lang

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Slux schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:02:
[...]

Omdat bij mij de stekker van de TV niet door het gat in de muur ging heb ik die er gewoon af geknipt. Lasdoos weer aan andere kabel gemaakt en dan kan ie strak tegen de wand.
Ik zal ook geen optie om het netjes weg te werken in de ruimte aan de zijkant (bij de HDMI ingangen). En via het gat waar de voet in kan kon niet want dan hing de TV te hoog.

• Slux
  • Niet online
RedCellNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:19:
[...]

Omdat bij mij de stekker van de TV niet door het gat in de muur ging heb ik die er gewoon af geknipt. Lasdoos weer aan andere kabel gemaakt en dan kan ie strak tegen de wand.
Ik zal ook geen optie om het netjes weg te werken in de ruimte aan de zijkant (bij de HDMI ingangen). En via het gat waar de voet in kan kon niet want dan hing de TV te hoog.
Hier ook, mijn oude B6 had ik afgeknipt later met de C7 heb ik een verleng stekker gebruikt die past precies achter de tv.

Dat vind ik wel een nadeel van de huidige LG oled versies die bult aan de onderkant, heb je een platte tv steekt ie nog uit :?
of je moet de W hebben geloof ik, maar dan moet je wel weer strakke wanden hebben.

Slux zit nog zielig naar de doos te kijken, ik zoek nog een slachtoffer die mij kan helpen met ophangen iedereen is nog aan het werk

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
Basekid schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:24:
[...]

[Afbeelding]

Ze kunnen max 2.5cm diep in de tv ik zou m6x20mm pakken, en eerst even met een lucifer de diepte van de gaten meten voor de zekerheid.

Verwijderd

Slux schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Had je een gouden B6? 7(8)7 Ik heb die nog steeds en heb destijds €1400,- betaald. oOo

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:16:
[...]

Had je een gouden B6? 7(8)7 Ik heb die nog steeds en heb destijds €1400,- betaald. oOo
Nee je betaald altijd de hoofdprijs als je iets als eerste wilt hebben, maar 1400 is wel erg goedkoop voor een 55 in 2016

De 77C9 hangt, valt me toch iets tegen qua formaat had hem wat groter verwacht :X
irritant dat op de stekker een extra rond ding zit nu krijg ik hem net niet tegen de muur
@de terugkerende "welke bouten?" vraag: het hangt natuurlijk af van je muurbeugel dus het is moeilijk voor anderen om te adviseren, zeker als je de muurbeugel er ook niet bij noemt. Zelf de totale muurbeugel bevestigingsdiepte opmeten en dan een cm a anderhalve cm erbij optellen is dus het handigste. Dan kom je op een getal, en koop je de 2 bij je ijzerboer/bouwmarkt verkrijgbare maten boutjes die er omheen liggen plus wat ringetjes voor om de bouten. Een ringetje tussen bout en beugel is sowieso netter, bovendien kan je met het aantal ringetjes evt de diepte varieren. Lijkt me de logische gang van zaken?

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 19-02-2020 20:16 ]

Pagina: 1 ... 259 ... 570 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.