Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
[Slux schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:23:[/b]
[...]

Nee je betaald altijd de hoofdprijs als je iets als eerste wilt hebben, maar 1400 is wel erg goedkoop voor een 55 in 2016

De 77C9 hangt, valt me toch iets tegen qua formaat had hem wat groter verwacht :X
irritant dat op de stekker een extra rond ding zit nu krijg ik hem net niet tegen de muur
Nog niet groot genoeg? :?
Ligt uiteraard ook aan de kijkafstand.

Dat ronde ding kan wel eens een ferriet kern zijn die om het netsnoer zit.
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1082300-0/ferrietkern-per-stuk.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 19-02-2020 19:50 ]

Een klein hapje uit de muur en hup, hij kan er tegenaan. ;)

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Na 13 jaar en 2 huizen is onze Philips 42PFL9703 wel aan vervanging toe. Hij doet het nog prima, maar 65 inch en OLED lonkt ;)

De veelgenoemde en geroemde C9 komt bijna direct bovendrijven als optie. Het enige dat ik me afvraag is wanneer de 2020 modellen op de markt komen, die zijn op de CES aangekondigd en tweakers heeft er ook al over bericht maar in dit topic kon ik niet terugvinden wanneer die units daadwerkelijk te koop zullen zijn. Zit daar een vast ritme in bij LG?

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Jheroun schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:08:
Na 13 jaar en 2 huizen is onze Philips 42PFL9703 wel aan vervanging toe. Hij doet het nog prima, maar 65 inch en OLED lonkt ;)

De veelgenoemde en geroemde C9 komt bijna direct bovendrijven als optie. Het enige dat ik me afvraag is wanneer de 2020 modellen op de markt komen, die zijn op de CES aangekondigd en tweakers heeft er ook al over bericht maar in dit topic kon ik niet terugvinden wanneer die units daadwerkelijk te koop zullen zijn. Zit daar een vast ritme in bij LG?
Doorgaans komen de nieuwe modellen in NL April/Mei op de markt. Maar...met LG weet je het nooit zeker :)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Slux schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Nee je betaald altijd de hoofdprijs als je iets als eerste wilt hebben, maar 1400 is wel erg goedkoop voor een 55 in 2016

De 77C9 hangt, valt me toch iets tegen qua formaat had hem wat groter verwacht :X
irritant dat op de stekker een extra rond ding zit nu krijg ik hem net niet tegen de muur
Op welke afstand zit je van je TV? 8)7

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Jheroun schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:08:

Ik weet dat we in het LG OLED topic zitten, maar vanwaar geen Philips OLED met Ambilight?

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 17:50
ElGrandoNeuso schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:31:
[...]

Met een CI+ heb je Ziggo on demand, maar verwacht er niet veel van. Tergend langzaam en slechte beeldkwaliteit. Zelf heb ik de Next (voor interactief) icm CI+ (om live tv te kijken). Prima combinatie.
Weet iemand of dit nog steeds het geval is? Tergend langzaam en slechte kwaliteit?

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18

De Nelis

en anders maar niet...

Nadser schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Weet iemand of dit nog steeds het geval is? Tergend langzaam en slechte kwaliteit?
Ja het is nog steeds een stuk langzamer dan via de box.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 17:50
DeNelis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Ja het is nog steeds een stuk langzamer dan via de box.
ok dank je, dan hou ik het nog wel even zo..
Greatsword schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:22:
[...]

Ik weet dat we in het LG OLED topic zitten, maar vanwaar geen Philips OLED met Ambilight?
Ik vul het maar even in...
Waarschijnlijk omdat LG beter scoort tov een Philips OLED.
Betere User interface en OS (WebOS) en HDMI 2.1.
Service kan ook nog meespelen.
Veel Philips klanten zijn niet zo tevreden over de service als er iets defect raakt.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Greatsword @HoppyF

Met LCD was ambilight fijn voor de beleving, bij OLED leidt het alleen maar af lijkt me. Daarnaast is Philips Philips niet meer en komt LG al snel bovendrijven als je naar OLED met lage input lag zoekt. De Sony modellen vind ik ook mooi maar die laatste modellen zijn een stuk slechter qua inputlag, een beetje suf als je vaak een playstation gebruikt ;)

Op LG kom ik overigens vooral uit omdat ik, mede gelet op gaming, op de toekomst voorbereid wil zijn en dus HDMI 2.1 wil ivm variable framerates. Dat is nu nog niet aan de orde maar het idee is uiteraard dat deze TV weer dik 10 jaar dienst kan doen.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Waarom denk je dat hij de vraag hier stelt in het LG Oled topic?

Verwijderd

[...]

Als je het dan toch over alternatieve keuzes hebt, waarom geen Panasonic? Het lijkt vrijwel automatisch om aan LG te denken bij OLED, maar er zijn meer alternatieven.

Als ik het topic van Panasonic mag volgen, is het daar bijzonder rustig. Meestal betekent dat dat de TV's gewoon prima functioneren, en niemand iets te klagen-, op te merken-, of te vragen heeft. Ik lees ook niet over inbranden, paneel wisselingen etc.

De PAna is een prima TV met een gewone remote, niet zo'n point en click ding. Een rustig transparant menu, snelle interface. En 2 tuners met 2 CI slots met alle voordelen daarvan.

G_M_C is zeer tevreden met zijn panasonic :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2020 18:18 ]

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:15:
[...]

Waarom geen Panasonic?

Als ik het topic van Panasonic mag volgen, is het daar bijzonder rustig. Meestal betekent dat dat de TV's gewoon prima functioneren, en niemand iets te klagen-, op te merken-, of te vragen heeft. Ik lees ook niet over inbranden, paneel wisselingen etc.

G_M_C is zeer tevreden met zijn panasonic :)
Kan ook zijn dat er maar heel weinig Panasonic’s verkocht worden hè?

Niets ten nadele van Panasonic want ik heb net 10 jaar naar tevredenheid een Panasonic plasma gehad.
Als Panasonic dezelfde features als LG had gehad en de prijs ook ongeveer gelijk was aan LG had ik misschien bij Panasonic gebleven.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
De batterijen van de magic remote gaan niet echt lang mee heb ik de indruk, of het eerste setje batterijen moet al half brak geweest zijn. Heb mijn 65C9 sinds begin oktober, gisteren begon de melding op scherm batterijen magic remote bijna leeg. Dacht hier op het forum gelezen te hebben dat mensen die melding weken, zo niet maandenlang kregen voordat het echt op was. Maar zojuist wil ik tv aanzetten, een tv gaat aan. Vervolgens niets meer. LED op ab gaat ook niet aan. Nieuwe batterijen erin en hij doet het weer. Maar nog geen 5 maanden op 2 AA batterijen vond ik vrij kort. Geen ramp, duur zijn ze niet, maar toch.

• Wren
  • Nu online
Powder Toastman schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:20:
De batterijen van de magic remote gaan niet echt lang mee heb ik de indruk, of het eerste setje batterijen moet al half brak geweest zijn. Heb mijn 65C9 sinds begin oktober, gisteren begon de melding op scherm batterijen magic remote bijna leeg. Dacht hier op het forum gelezen te hebben dat mensen die melding weken, zo niet maandenlang kregen voordat het echt op was. Maar zojuist wil ik tv aanzetten, een tv gaat aan. Vervolgens niets meer. LED op ab gaat ook niet aan. Nieuwe batterijen erin en hij doet het weer. Maar nog geen 5 maanden op 2 AA batterijen vond ik vrij kort. Geen ramp, duur zijn ze niet, maar toch.
De meegeleverde batterijen waren bij mij ook ruk.nieuw eigen setje erin en ik doe er.nu al driekwart jaar mee

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Kan ook zijn dat er maar heel weinig Panasonic’s verkocht worden hè?

Niets ten nadele van Panasonic want ik heb net 10 jaar naar tevredenheid een Panasonic plasma gehad.
Als Panasonic dezelfde features als LG had gehad en de prijs ook ongeveer gelijk was aan LG had ik misschien bij Panasonic gebleven.
Ik heb ook jaren naar tevredenheid Panasonic gehad, en juist vanwege die tevredenheid bij dat merk gebleven.

Daarbij, wat mij betreft is prijs niet het enige kriterium voor de keuze. Het featureverschil kwam neer op hdmi 2.1, wat op dit moment niet echt een voordeel biedt, en een dubbele tuner met dubbele CI+, wat dan weer wel een voordeel biedt. Maar goed, ieder zijn keuze. Er zullen zeker minder Panas zijn verkocht, maar gezien de hoeveelheid berichten van Pana vs. LG, denk ik ook dat die bezitters gewoon tevreden zijn en geen manco's ervaren.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Powder Toastman schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:20:
Is wel snel idd.
Ik doe nu al 13 maanden met de originele batterijen bij een 65E8.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Ik heb ook jaren naar tevredenheid Panasonic gehad, en juist vanwege die tevredenheid bij dat merk gebleven.

Daarbij, wat mij betreft is prijs niet het enige kriterium voor de keuze. Het featureverschil kwam neer op hdmi 2.1, wat op dit moment niet echt een voordeel biedt, en een dubbele tuner met dubbele CI+, wat dan weer wel een voordeel biedt. Maar goed, ieder zijn keuze. Er zullen zeker minder Panas zijn verkocht, maar gezien de hoeveelheid berichten van Pana vs. LG, denk ik ook dat die bezitters gewoon tevreden zijn en geen manco's ervaren.
Prijs is ook niet het enige criterium.
Ik ken alleen geen fabrikant die op dit moment een beter product levert dan LG features als HDMI 2.1 meegerekend. Ik heb daar bewust voor gekozen anders had ik een jaar geleden ook een C8 kunnen nemen.
Vooral de toekomstbestendigheid telt daarbij mee.
Verder spreekt WebOS mij ook aan, werkt snel en is gebruikersvriendelijk.

Iedereen maakt een eigen keuze.
Het zou ook best kunnen zijn dat Panasonic bezitters verder tevreden zijn en alles goed werkt.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
HoppyF schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:54:
[...]

Prijs is ook niet het enige criterium.
Ik ken alleen geen fabrikant die op dit moment een beter product levert dan LG features als HDMI 2.1 meegerekend. Ik heb daar bewust voor gekozen anders had ik een jaar geleden ook een C8 kunnen nemen.
Vooral de toekomstbestendigheid telt daarbij mee.
Verder spreekt WebOS mij ook aan, werkt snel en is gebruikersvriendelijk.

Iedereen maakt een eigen keuze.
Het zou ook best kunnen zijn dat Panasonic bezitters verder tevreden zijn en alles goed werkt.
Sony komt straks ook met HDMI 2.1 op de XH90 (als ik het type goed heb), dus dan is LG niet de enige meer.

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-10 14:38
*rantmode*
Waarom steken ze geen gigabit ethernet op een premium tv? (C9)
belachelijk gewoon.
Serieus LG komop

*einde rantmode*

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Refuge schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:32:
*rantmode*
belachelijk gewoon.
Serieus LG komop

*einde rantmode*
Waarom zouden ze? Wifi 5GHz is toch snel genoeg? Meer dan een BluRay @4k kan dichttrekken.
Plus nog een kabel wegwerken; voeding + HDMI is genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 20-02-2020 20:50 ]

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Gaat niet door schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:57:
Ik blijf toch problemen ondervinden met de NPO Start app i.c.m. Pi-Hole. Ik kan niet iets vinden in de log van Pi-hole dat er iets wordt geblocked. Wat tot opheden werkt is Pi-hole disable stream starten en Pi-hole weer op enable, maar zodra ik de tv uitzet en weer aan dan werkt het weer niet.
Ah Super! Daar ligt het dus aan dat het niet werkte op mijn 55C9....
Heb jij inmiddels al een oplossing?

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:30
Bert20 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:07:
[...]

Ah Super! Daar ligt het dus aan dat het niet werkte op mijn 55C9....
Heb jij inmiddels al een oplossing?
Ja, blijkbaar is de vraag al eerder gesteld in het pi hole topic. Je moet even b.scorecardresearch.com en tag.aticdn.net toegevoegd aan de whitelist en daarna de gravity list updaten.

• Bert20
Gaat niet door schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Ja, blijkbaar is de vraag al eerder gesteld in het pi hole topic. Je moet even b.scorecardresearch.com en tag.aticdn.net toegevoegd aan de whitelist en daarna de gravity list updaten.
Ja thnx!!! Had het al gevonden idd. Zojuist net werkend... wat een gedoe hè 8)
Refuge schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:32:
*rantmode*
belachelijk gewoon.
Serieus LG komop

*einde rantmode*
Is hier al zo vaak besproken.
Honderd procent zekerheid is er niet maar het is net zoals @Hulliee ook al zegt, WiFi heeft prioriteit en werkt eigenlijk prima.
Mijn router staat letterlijk 30cm van mijn C9 af maar ik heb alleen WiFi actief en geen vast netwerk.
Nog geen enkele keer problemen gehad met buffering of wegvallen van het signaal bij bv 4K Netflix kijken.

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Is hier al zo vaak besproken.
Honderd procent zekerheid is er niet maar het is net zoals @Hulliee ook al zegt, WiFi heeft prioriteit en werkt eigenlijk prima.
Mijn router staat letterlijk 30cm van mijn C9 af maar ik heb alleen WiFi actief en geen vast netwerk.
Nog geen enkele keer problemen gehad met buffering of wegvallen van het signaal bij bv 4K Netflix kijken.
Volledige bluray streamen vanaf mijn Plex server gaat niet. Maar dat zal ook wel met de CPU van de tv te maken hebben, zal wifi eens proberen.

Edit: Deze buffert elke 10 seconden op ethernet. Wifi morgen is proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fSMnI3pTLHpS7H77JJapaAPV/medium.png

Helaas haperen 4k streams onder de 100mbit ook van de 55c9: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n9UPKqGInuik0SOkQoHuaDtz/medium.png

[ Voor 26% gewijzigd door PerlinNoise op 20-02-2020 23:03 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:11:
[...]

Op welke afstand zit je van je TV? 8)7
Meter of 8 zou voldoende moeten zijn maar op 1 of andere manier is de stap van 65 naar 77 minder merkbaar toen ik van 55 naar 65 ging :?

Voor de rest wel blij mee alleen de kleur instellingen is nog een dingetje, is er hier iemand die hun settings wilt delen ?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Slux schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 06:58:
[...]

Meter of 8 zou voldoende moeten zijn maar op 1 of andere manier is de stap van 65 naar 77 minder merkbaar toen ik van 55 naar 65 ging :?

Voor de rest wel blij mee alleen de kleur instellingen is nog een dingetje, is er hier iemand die hun settings wilt delen ?
Vandaar dat ik het liefst de stap van mijn huidige 55” naar de 77” zet om er écht op vooruit te gaan, in plaats van de stap van 55” naar 65”.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Gaat niet door
Bert20 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Ja thnx!!! Had het al gevonden idd. Zojuist net werkend... wat een gedoe hè 8)
Ja, vooral omdat ik maar niets kon vinden in de logs van Pi-Hole. Gelukkig werkt het nu :)

• Gaat niet door
PerlinNoise schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:46:
[...]

Volledige bluray streamen vanaf mijn Plex server gaat niet. Maar dat zal ook wel met de CPU van de tv te maken hebben, zal wifi eens proberen.

[Afbeelding]

Helaas haperen 4k streams onder de 100mbit ook van de 55c9: [Afbeelding]
Volgens mij heeft dat eerder te maken met plex dan de tv.

https://forums.plex.tv/t/...ka-the-rules-of-4k/378203

The Rules of 4k and plex

The first rule of 4k is
Don’t bother transcoding 4k

The second rule of 4k is
DON’T bother transcoding 4k

The third rule of 4k is
If you cannot direct play 4k, then perhaps you should not even be collecting 4k

• PerlinNoise
  • Niet online
Gaat niet door schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:45:
[...]

Volgens mij heeft dat eerder te maken met plex dan de tv.

https://forums.plex.tv/t/...ka-the-rules-of-4k/378203

The Rules of 4k and plex

The first rule of 4k is
Don’t bother transcoding 4k

The second rule of 4k is
DON’T bother transcoding 4k

The third rule of 4k is
If you cannot direct play 4k, then perhaps you should not even be collecting 4k
Zoals je in de screenshots ziet transcode hij niet, maar staat er netjes direct play, dus zie niet wat dat met Plex te maken heeft.

• Gaat niet door
PerlinNoise schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:53:
[...]

Zoals je in de screenshots ziet transcode hij niet, maar staat er netjes direct play, dus zie niet wat dat met Plex te maken heeft.
Het is nog vroeg :X

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:13
Ben sinds vier weken eigenaar van de 55C9 en gisteravond wilde de tv niet meer aan. Tv gaat uit na een paar seconden nadat deze een waas aan de zijkant van het scherm laat zien.
Vanmorgen direct contact opgenomen met KE en ze vermoeden dat het moederbord overleden is.
Nu de repair service afwachten. Wil eigenlijk geen nieuwe tv, want het scherm wat ik heb is perfect.
Ontzettend jammer zo snel na aankoop. Voor de rest super tevreden met deze tv.

• Puck
  • Laatst online: 17-11 10:18

Puck

W32.Deadcode.A

PerlinNoise schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]

Helaas haperen 4k streams onder de 100mbit ook van de 55c9: [Afbeelding]
Zelfs op mijn B6 werken 40gb+ 4K streams via Plex prima zonder haperingen (XPlay als client) dus aan de CPU zal het niet liggen. Verbinding via 5Ghz WiFi.

Arrived anxious, left bored

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:51

GG85

.......

Wat betreft WIFI. Let er even goed op welk 5GHz kanaal je zit (te vinden in je router) .

Ik heb hem geforceerd op 44 want boven kanaal 48 is de verbinding totaal ruk op mijn C8

Nu netjes 650mbit link tussen mijn C8 en Fritzbox 2 betonmuren verderop.

Draai een klein Intel Atom PC'tje met Dietpi en MiniDLNA + SAMBA in de meterkast (bedraad aan de Fritzbox) en 4K remuxes spelen zonder ook maar een schijntje pijn.

Plex etc is leuk als je transcoding wilt (niet doen, nergens voor nodig en de kwaliteit gaat alleen maar achteruit) maar voor mij is MiniiDLNA icm de interne LG Mediaplayer helemaal top.

[ Voor 18% gewijzigd door GG85 op 21-02-2020 11:00 ]

• NoahAmber
  • Niet online
bizarre410 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:57:
Ben sinds vier weken eigenaar van de 55C9 en gisteravond wilde de tv niet meer aan. Tv gaat uit na een paar seconden nadat deze een waas aan de zijkant van het scherm laat zien.
Vanmorgen direct contact opgenomen met KE en ze vermoeden dat het moederbord overleden is.
Nu de repair service afwachten. Wil eigenlijk geen nieuwe tv, want het scherm wat ik heb is perfect.
Ontzettend jammer zo snel na aankoop. Voor de rest super tevreden met deze tv.
Best lullig. Maar als zij aangeven dat ze het mobo vermoeden, dan zal je mobo vervangen gaan worden en je panel zal je behouden. Is hier ook al een keer gedaan met een C8

• PerlinNoise
  • Niet online
Puck schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Zelfs op mijn B6 werken 40gb+ 4K streams via Plex prima zonder haperingen (XPlay als client) dus aan de CPU zal het niet liggen. Verbinding via 5Ghz WiFi.
Ben verbonden met unifi ap die zegt 400 Mbps. Alles hapert nog steeds om de 5 seconden. 4k remux.
GG85 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:59:
Wat betreft WIFI. Let er even goed op welk 5GHz kanaal je zit (te vinden in je router) .

Ik heb hem geforceerd op 44 want boven kanaal 48 is de verbinding totaal ruk op mijn C8

Nu netjes 650mbit link tussen mijn C8 en Fritzbox 2 betonmuren verderop.

Draai een klein Intel Atom PC'tje met Dietpi en MiniDLNA + SAMBA in de meterkast (bedraad aan de Fritzbox) en 4K remuxes spelen zonder ook maar een schijntje pijn.

Plex etc is leuk als je transcoding wilt (niet doen, nergens voor nodig en de kwaliteit gaat alleen maar achteruit) maar voor mij is MiniiDLNA icm de interne LG Mediaplayer helemaal top.
Kanaal 36 gebruik ik.

• GG85

GG85

.......

PerlinNoise schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Ben verbonden met unifi ap die zegt 400 Mbps. Alles hapert nog steeds om de 5 seconden. 4k remux.

[...]
Check even je 5G kanaal.
En anders is het je plex/hdd en niet de LG

• PerlinNoise
  • Niet online
GG85 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:30:
[...]

Check even je 5G kanaal.
En anders is het je plex/hdd en niet de LG
Ik zal de films is verplaatsen naar de SSD in de server :?

@GG85 Welke nterne LG Mediaplayer bedoel je dan? Ik zie alleen de "foto en video", maar daarin geen optie voor netwerk, alleen lokaal.

[ Voor 22% gewijzigd door PerlinNoise op 21-02-2020 11:47 ]

• GG85

GG85

.......

PerlinNoise schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik zal de films is verplaatsen naar de SSD in de server :?

@GG85 Welke nterne LG Mediaplayer bedoel je dan? Ik zie alleen de "foto en video", maar daarin geen optie voor netwerk, alleen lokaal.
Als je een DLNA server hebt (in mijn geval miniDLNA) dan kan je hem als 'input' selecteren (net als HDMI, USB etc,) en dan browse en speel je de bestanden via de foto en video app

• PerlinNoise
  • Niet online
GG85 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:50:
[...]

Als je een DLNA server hebt (in mijn geval miniDLNA) dan kan je hem als 'input' selecteren (net als HDMI, USB etc,) en dan browse en speel je de bestanden via de foto en video app
Oke, dankjewel. Nu via de SSD (en Plex) geen gebuffer, zal wel een langzame HDD zijn. ;)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 23:27
Net voor het eerst geprobeerdede NPO start app te gebruiken, en de videos laden helemaal niet... de play knop blijft vrolijk oranje draaien en er gebeurt niks. App herinstalleren helpt niet...

Herkenbaar bij iemand? Gaat om de C9 met de nieuwste firmware trouwens.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Ben nu beide Grundig 65" oled tv's aan het verkopen, met een beetje bijleggen komt er dan 1 lg oled voor in de plaats. Input lag was voor mij te hoog om lekker op te kunnen gamen en dan blijft het irritant tot ik wat anders haal.

Ik ben van plan dan nu een tv te halen die over een jaar of zo naar de slaapkamer kan zodat er weer wat nieuws in de woonkamer kan. Is de E9 goed (vlak) op te hangen aan een wand of zijn de B9/C9 hier beter geschikt voor? Hoe vlakker tegen de wand des te beter het gaat passen bij mij.

Edit: lijkt erop dat de E9 wel vrij goed tegen een wand kan als ik zo Google. Mensen ervaring hiermee?

[ Voor 9% gewijzigd door warcow op 21-02-2020 19:56 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Basekid schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:59:
Net voor het eerst geprobeerdede NPO start app te gebruiken, en de videos laden helemaal niet... de play knop blijft vrolijk oranje draaien en er gebeurt niks. App herinstalleren helpt niet...

Nee dat herken ik totaal niet. Heb het vanavond nog gebruikt. (Heb npo plus abonnement)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik bedacht me ineens, eigenlijk hebben alle modellen die na de C7 zijn geïntroduceerd ultiem weinig met zich meegebracht qua picture quality performance.

Ik heb zelf de C7, en B8 en een vriend van me heeft de C9. Alle modellen hebben hetzelfde kleurbereik, color volume, input lag van C9 is 7ms sneller, maar verder allemaal erg laag. Het enige noemenswaardige is dat de subpixels groter zijn geworden en er meer resistentie is tegen burn-in en image retention.

Hopelijk komt Samsung met zijn emissive QLed binnen 1-2 jaar, want bij LG lijkt er weinig vooruitgang te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 21-02-2020 22:48 ]

ion schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:45:
Ik bedacht me ineens, eigenlijk hebben alle modellen die na de C7 zijn geïntroduceerd ultiem weinig met zich meegebracht qua picture quality performance.

Ik heb zelf de C7, en B8 en een vriend van me heeft de C9. Alle modellen hebben hetzelfde kleurbereik, color volume, input lag van C9 is 7ms sneller, maar verder allemaal erg laag. Het enige noemenswaardige is dat de subpixels groter zijn geworden en er meer resistentie is tegen burn-in en image retention.

Hopelijk komt Samsung met zijn emmissive QLed binnen 1-2 jaar, want bij LG lijkt er weinig vooruitgang te zijn.
Huh? :?
Als een OLED al bijna perfect is valt er weinig meer te verbeteren hè?
Die ene procent erbij kost relatief erg veel.
Er zijn kleine veranderingen in de panelen voor de rest software verbeteringen en bij de 2019 modellen HDMI 2.1. Dat is niet alleen maar software.

Samsung komt voorlopig nergens mee en blijft duidelijk achter met hun premium TV’s.
Ze scoren alleen lekker met middelmatige LCD’s waar nog wel een markt voor is omdat de prijs nu eenmaal aantrekkelijk is.
Samsung ziet de teruggang wel in en bouwt LCD productie af.

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:51:
[...]

Huh? :?
Als een OLED al bijna perfect is valt er weinig meer te verbeteren hè?
Die ene procent erbij kost relatief erg veel.
Er zijn kleine veranderingen in de panelen voor de rest software verbeteringen en bij de 2019 modellen HDMI 2.1. Dat is niet alleen maar software.

Samsung komt voorlopig nergens mee en blijft duidelijk achter met hun premium TV’s.
Ze scoren alleen lekker met middelmatige LCD’s waar nog wel een markt voor is omdat de prijs nu eenmaal aantrekkelijk is.
Samsung ziet de teruggang wel in en bouwt LCD productie af.
OLED kun je dus niet bijna perfect noemen. Helderheid is uiteraard niets vergeleken met LED backlights, MicroLED etc. Software verbeteringen dat valt wel mee. Ik heb alle versies van webOS gezien en gebruikt en je merkt er bar weinig van.

HDMI 2.1 is nog erg oninteressant. 2160P + 120Hz, ja leuk voor de PC gamers met een 2080ti :+ De PS5 en nieuwe Xbox gaan echt niet hoger dan 2160P + 60Hz. VRR misschien, maar nog steeds <60Hz is geen fijne ervaring.

Content blijft voorlopig wel op 2160P + 24/30/50/60Hz hangen en Nederlandse televisienetwerken zie je voorlopig ook niet overstappen op 2160P.

LGD's WOLED is een leuke tussenstap, maar zeker niet 'bijna' perfect. BOE brengt een nieuw paneel uit met een dual-layer LCD, Hisense brengt dit uit onder Uled XD. Samsung's plannen zijn om in 2021 hun QD-OLED uit te brengen. JOLED heeft plannen om grote formaat oled displays uit te brengen. LGD boekt gewoon weinig vooruitgang op technisch vlak. Zolang ze niet de helderheid kunnen verhogen, zul je weinig verbeteringen zien op software 'verbeteringen' na.

Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2556976&d=1555972043

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Voor mij persoonlijk is OLED wel bijna perfect.
Beter dan welke lcd tv dan ook.
En tuurlijk, er zullen met de nieuwe technieken ongetwijfeld verbeteringen gaan komen in de toekomst, echter kan ik me nu nog niet voorstellen dat het visueel net zo’n groot verschil zal zijn als tussen lcd en OLED. Maar dat is afwachtten.
Ik verbaas me ook eigenlijk nog steeds dat veel mensen de helderheid van een OLED als een minpunt beschouwen.
Zelfs met de OLED verlichting op 50 is het in een kamer met enkel wat gedimde sfeerverlichting nog behoorlijk fel, laat staan met HDR of Dolby Vision op 100.
Ook overdag met de OLED verlichting op 100 is alles prima te kijken. De reflectie van het scherm is eerlijk gezegd het enige dat mij wel eens stoort bij donkere scènes maar op gebied van helderheid vind ik het meer dan prima.

• ion
  • Niet online

ion

AeronNL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:09:
Voor mij persoonlijk is OLED wel bijna perfect.
Beter dan welke lcd tv dan ook.
En tuurlijk, er zullen met de nieuwe technieken ongetwijfeld verbeteringen gaan komen in de toekomst, echter kan ik me nu nog niet voorstellen dat het visueel net zo’n groot verschil zal zijn als tussen lcd en OLED. Maar dat is afwachtten.
Ik verbaas me ook eigenlijk nog steeds dat veel mensen de helderheid van een OLED als een minpunt beschouwen.
Zelfs met de OLED verlichting op 50 is het in een kamer met enkel wat gedimde sfeerverlichting nog behoorlijk fel, laat staan met HDR of Dolby Vision op 100.
Ook overdag met de OLED verlichting op 100 is alles prima te kijken. De reflectie van het scherm is eerlijk gezegd het enige dat mij wel eens stoort bij donkere scènes maar op gebied van helderheid vind ik het meer dan prima.
Kleurbereik van OLED tijdens HDR (Color volume) is gewoon niet hoog en dat komt omdat ze de helderheid boosten met de witte subpixels. 100% rec 2020 en 100% color volume is nog niet bereikt en de in de afgelopen 3-4 jaar is er niks veranderd. Hoogst waarschijnlijk zie je in de X serie weer nul verbetering op technisch vlak.

Hogere helderheid verbetert de levensduur en vergoot de resistentie tegen burn in. Daarnaast biedt het mogelijkheden voor betere motion performance op 120hz. DV of HRD10 overdag is gewoon teleurstellend als er te veel licht je kamer binnenkomt.
ion schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:12:
[...]

OLED kun je dus niet bijna perfect noemen. Helderheid is uiteraard niets vergeleken met LED backlights, MicroLED etc. Software verbeteringen dat valt wel mee. Ik heb alle versies van webOS gezien en gebruikt en je merkt er bar weinig van.

HDMI 2.1 is nog erg oninteressant. 2160P + 120Hz, ja leuk voor de PC gamers met een 2080ti :+ De PS5 en nieuwe Xbox gaan echt niet hoger dan 2160P + 60Hz. VRR misschien, maar nog steeds <60Hz is geen fijne ervaring.

Content blijft voorlopig wel op 2160P + 24/30/50/60Hz hangen en Nederlandse televisienetwerken zie je voorlopig ook niet overstappen op 2160P.

LGD's WOLED is een leuke tussenstap, maar zeker niet 'bijna' perfect. BOE brengt een nieuw paneel uit met een dual-layer LCD, Hisense brengt dit uit onder Uled XD. Samsung's plannen zijn om in 2021 hun QD-OLED uit te brengen. JOLED heeft plannen om grote formaat oled displays uit te brengen. LGD boekt gewoon weinig vooruitgang op technisch vlak. Zolang ze niet de helderheid kunnen verhogen, zul je weinig verbeteringen zien op software 'verbeteringen' na.

[Afbeelding]
Nou, dan verschillen we duidelijk van mening.
Je hebt zelf een C7 dus je weet toch wat de beeldkwaliteit en helderheid is?
Ben je daar niet tevreden mee?

HDMI 2.1 is nu misschien nog niet zo interessant maar biedt wel veel mogelijkheden.
Wel zo prettig dat dit in de 2019/2020 modellen zit.
Voor de concurrentie op OLED gebied ben ik niet bang.
Laat Samsung eerst maar een waarmaken wat ze beloven. Voorlopig is er niets.
Tot die tijd geniet ik nog maanden/ jaren van mijn LG OLED (mag ik hopen).

Je kunt wel wachten tot je een ons weegt voor de perfecte TV maar daar heb ik geen zin in.
Dan maar een bijna perfecte TV voor een betaalbare prijs want ook de prijs telt mee.
Over een jaar of acht zal er best wel een nog betere TV zijn, dan zien we wel weer.

O ja, over de helderheid dan.
Stel dat LG het voor elkaar zou krijgen een helderheid van 2000 nits te produceren.
Wat denk je hoeveel licht dat in je kamer geeft?
En dan bedoel ik niet een 5% window op je scherm maar het gehele scherm.
Dat gaat er niet prettig uitzien.
Daarbij schiet het energieverbruik omhoog.
Er moet dan dus een dikke voeding geplaatst worden om dat extra vermogen te kunnen leveren.
Energielabel A kun je wel vergeten.
Samsung scoort wat dat betreft ook slecht met hun QLED’s, de OLED’s zijn zuiniger.

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 22-02-2020 12:40 ]

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:18:
[...]

Nou, dan verschillen we duidelijk van mening.
Je hebt zelf een C7 dus je weet toch wat de beeldkwaliteit en helderheid is?
Ben je daar niet tevreden mee?

HDMI 2.1 is nu misschien nog niet zo interessant maar biedt wel veel mogelijkheden.
Wel zo prettig dat dit in de 2019/2020 modellen zit.
Voor de concurrentie op OLED gebied ben ik niet bang.
Laat Samsung eerst maar een waarmaken wat ze beloven. Voorlopig is er niets.
Tot die tijd geniet ik nog maanden/ jaren van mijn LG OLED (mag ik hopen).

Je kunt wel wachten tot je een ons weegt voor de perfecte TV maar daar heb ik geen zin in.
Dan maar een bijna perfecte TV voor een betaalbare prijs want ook de prijs telt mee.
Over een jaar of acht zal er best wel een nog betere TV zijn, dan zien we wel weer.

O ja, over de helderheid dan.
Stel dat LG het voor elkaar zou krijgen een helderheid van 2000 nits te produceren.
Wat denk je hoeveel licht dat in je kamer geeft?
En dan bedoel ik niet een 5% window op je scherm maar het gehele scherm.
Dat gaat er niet prettig uitzien.
Daarbij schiet het energieverbruik omhoog.
Er moet dan dus een dikke voeding geplaatst worden om dat extra vermogen te kunnen leveren.
Energielabel A kun je wel vergeten.
Samsung scoort wat dat betreft ook slecht met hun QLED’s, de OLED’s zijn zuiniger.
Ik heb de B6 gehad, nu heb ik de C7 en B8. Mooie televisies, maar het is maar een tussenstap. Sinds 2017 heeft LGD geen significante verbeteringen aangebracht aan hun WOLED stack. Dit kun je niet ontkennen, want er is letterlijk niks veranderd. Kleurbereik, color volume en helderheid zijn allemaal hetzelfde. Als je verschillen ziet dan is het variatie tussen de panelen zelf.

Ik impliceer niet dat je dan moet wachten, omdat de tv nog niet perfect is. Ik zeg alleen dat LGD geen vooruitgang heeft geboekt. Concurrentie is alleen maar goed, want dat drijft de prijs omlaag en brengt meer technologische verbeteringen.

Niemand gaat SDR content kijken op 2000 nits, dat is natuurlijk onzin. Sony liet op CES 2018 een 10.000 nits HDR scherm zien. De mensen, die dat scherm hebben mogen aanschouwen, liepen toch niet weg met bloedende ogen.
Wat is perfect? Dat hebben we menigeen ook horen zeggen toen HDTV kwam. Nu was het toch wel zo'n beetje perfect, werd er toen ook gezegd. Nu denken we daar toch anders over. ;)

Echt hoor, over 20 jaar kijken we heel anders naar de beeldtechniek van nu en kijken we weer op een andere manier. O.a. de dynamische aanpassing / bereik aan de hoeveelheid omgevingslicht van een tv is abominabel, kleurbereik is nogal beperkt ten opzichte van wat ons oog kan zoals je in een oogopslag aan het CIE diagram ziet, bewegingsscherpte is verre van wat wij van nature waarnemen en ook het visuele veld van het menselijk paar ogen wordt in de verste verte nog niet nagebootst, we zitten simpelweg met een rechthoekig kader. Zomaar wat dingen die in me opkomen maar er zullen er vast nog veel meer zijn.

Allemaal niet per se erg maar om het nou bijna perfect te noemen, dat vind ik ook weer wat. Dat je, binnen de huidige stand van techniek en met je huidige gebruik ervan, "(bijna) perfect tevreden" bent met een OLED tv kan ik me best voorstellen, maar dat is wel wat anders. :P
ion schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:54:
[...]

Ik heb de B6 gehad, nu heb ik de C7 en B8. Mooie televisies, maar het is maar een tussenstap. Sinds 2017 heeft LGD geen significante verbeteringen aangebracht aan hun WOLED stack. Dit kun je niet ontkennen, want er is letterlijk niks veranderd. Kleurbereik, color volume en helderheid zijn allemaal hetzelfde. Als je verschillen ziet dan is het variatie tussen de panelen zelf.

Ik impliceer niet dat je dan moet wachten, omdat de tv nog niet perfect is. Ik zeg alleen dat LGD geen vooruitgang heeft geboekt. Concurrentie is alleen maar goed, want dat drijft de prijs omlaag en brengt meer technologische verbeteringen.

Niemand gaat SDR content kijken op 2000 nits, dat is natuurlijk onzin. Sony liet op CES 2018 een 10.000 nits HDR scherm zien. De mensen, die dat scherm hebben mogen aanschouwen, liepen toch niet weg met bloedende ogen.
Dan heb je zo ongeveer alle modellen wel gehad,
Onderling zijn de verschillen misschien niet zo groot maar dat wil nog niet zeggen dat de TV’s niet goed zijn.
Vergelijk ze maar met een willekeurig QLED en dan weet je waarom je een OLED hebt gekozen.

Een grote verandering in OLED betekent waarschijnlijk dat het geen OLED meer is maar een geheel nieuw soort scherm. Daar zal LGD ook wel aan werken want de concurrentie ziet het succes van de OLED’s ook wel.

Ik bedoelde met de helderheid HDR.
Die 2000 of 10.000 nits zeggen in feite heel weinig.
Dit omdat deze helderheid zeker niet geldt voor het gehele scherm maar slechts een paar procent.
Maar goed stel dat dit wel geproduceerd kan worden voor het gehele oppervlak van het scherm dan nog zal dit oogverblindend helder zijn en levert het dus weinig op.
Lichtopbrengst loopt gelijk op met een hoger energieverbruik.
De geleverde energie zal toch ergens vandaan moeten komen.
Dolby Vision zal het eindpunt ook niet zijn dus in de toekomst volgt er vast nog meer moois.

• AeronNL
ion schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Kleurbereik van OLED tijdens HDR (Color volume) is gewoon niet hoog en dat komt omdat ze de helderheid boosten met de witte subpixels. 100% rec 2020 en 100% color volume is nog niet bereikt en de in de afgelopen 3-4 jaar is er niks veranderd. Hoogst waarschijnlijk zie je in de X serie weer nul verbetering op technisch vlak.

Hogere helderheid verbetert de levensduur en vergoot de resistentie tegen burn in. Daarnaast biedt het mogelijkheden voor betere motion performance op 120hz. DV of HRD10 overdag is gewoon teleurstellend als er te veel licht je kamer binnenkomt.
Ben het niet helemaal met je eens.
Tuurlijk, de helderheid van een lcd is veel hoger, wat overdag met veel daglicht een voordeel kan zijn.
Echter, als ik HDR of dolby vision content op mijn C9 op de Cinema a home stand zet, aar bij de AI Brightness aan staat, is het prima te doen.
Toegegeven, het omhoog schroeven van de brightness gaat ten koste van het black level, maar dat is dan maar even niet anders.
Ik zelf kijk overdag nauwelijks tv, mijn kinderen wel naar Netflix of Disney+ en dat is meer dan prima.

Het gaat er bij de meeste mensen toch om of ze het beeld persoonlijk mooi vinden, en dan doen alle technische specs er niet meer toe.
Sterker nog, dit weerhoud mensen er (ten onrechte ) van om voor een bepaald merk/model/techniek te kiezen, terwijl ze het beeld misschien persoonlijk prachtig vinden.

• GG85

GG85

.......

Toevallig achter een pi-hole?

• AeronNL
Cap schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:02:
Wat is perfect? Dat hebben we menigeen ook horen zeggen toen HDTV kwam. Nu was het toch wel zo'n beetje perfect, werd er toen ook gezegd. Nu denken we daar toch anders over. ;)

Echt hoor, over 20 jaar kijken we heel anders naar de beeldtechniek van nu en kijken we weer op een andere manier. O.a. de dynamische aanpassing / bereik aan de hoeveelheid omgevingslicht van een tv is abominabel, kleurbereik is nogal beperkt ten opzichte van wat ons oog kan zoals je in een oogopslag aan het CIE diagram ziet, bewegingsscherpte is verre van wat wij van nature waarnemen en ook het visuele veld van het menselijk paar ogen wordt in de verste verte nog niet nagebootst, we zitten simpelweg met een rechthoekig kader. Zomaar wat dingen die in me opkomen maar er zullen er vast nog veel meer zijn.

Allemaal niet per se erg maar om het nou bijna perfect te noemen, dat vind ik ook weer wat. Dat je, binnen de huidige stand van techniek en met je huidige gebruik ervan, "(bijna) perfect tevreden" bent met een OLED tv kan ik me best voorstellen, maar dat is wel wat anders. :P
Daarom zeg ik ook dat het voor mij persoonlijk wel bijna perfect is.
Ik heb vele tv’s gehad en ben erg kritisch op gebied van beeld en de techniek erachter.
Echter is de LG C9 voor mij de mooiste tot nu toe.
Ongeëvenaarde beeld kwaliteit, waar de meeste reviews ook beamen. Prachtige kleuren, diepzwart en schitterend contrast.
Ik zal over 20 jaar ongetwijfeld hetzelfde zeggen over de techniek van dan, maar tot die tijd geniet ik van wat we nu hebben.
Same here. (Bijna) perfect tevreden dus. Net als ik 10 jaar geleden was met mijn (nu abominabele) Philips. Maar ook nu natuurlijk nog niet perfect en op vele fronten nog heel veel te verbeteren. Begripsverwarring dus m.b.t. de term "perfect".

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 22-02-2020 13:30 ]

AeronNL schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:16:
[...]

Daarom zeg ik ook dat het voor mij persoonlijk wel bijna perfect is.
Ik heb vele tv’s gehad en ben erg kritisch op gebied van beeld en de techniek erachter.
Echter is de LG C9 voor mij de mooiste tot nu toe.
Ongeëvenaarde beeld kwaliteit, waar de meeste reviews ook beamen. Prachtige kleuren, diepzwart en schitterend contrast.
Ik zal over 20 jaar ongetwijfeld hetzelfde zeggen over de techniek van dan, maar tot die tijd geniet ik van wat we nu hebben.
Precies dàt bedoel ik ook met (bijna) perfect.
Dit is de stand van zaken nu niet van 10 jaar geleden en ook niet over 10 jaar.
Techniek ontwikkeld zich en in de toekomst zullen er ook betere TV’s komen.
Wil je echter nu genieten van een prima beeld dan is OLED de best keuze.

Eigenlijk is dat met alles zo, perfecte producten zijn er eigenlijk niet er komt altijd wel wat beters uit.

• ion
  • Niet online

ion

HoppyF schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:06:
[...]

Dan heb je zo ongeveer alle modellen wel gehad,
Onderling zijn de verschillen misschien niet zo groot maar dat wil nog niet zeggen dat de TV’s niet goed zijn.
Vergelijk ze maar met een willekeurig QLED en dan weet je waarom je een OLED hebt gekozen.

Een grote verandering in OLED betekent waarschijnlijk dat het geen OLED meer is maar een geheel nieuw soort scherm. Daar zal LGD ook wel aan werken want de concurrentie ziet het succes van de OLED’s ook wel.

Ik bedoelde met de helderheid HDR.
Die 2000 of 10.000 nits zeggen in feite heel weinig.
Dit omdat deze helderheid zeker niet geldt voor het gehele scherm maar slechts een paar procent.
Maar goed stel dat dit wel geproduceerd kan worden voor het gehele oppervlak van het scherm dan nog zal dit oogverblindend helder zijn en levert het dus weinig op.
Lichtopbrengst loopt gelijk op met een hoger energieverbruik.
De geleverde energie zal toch ergens vandaan moeten komen.
Dolby Vision zal het eindpunt ook niet zijn dus in de toekomst volgt er vast nog meer moois.
Precies en de C9 Heb ik dus ook voor iemand geïnstalleerd en ernaar gekeken. De Q90R zit op hetzelfde niveau als een OLED, zeker nu ze een extra laag toevoegen aan de LCD voor betere kijkhoeken.

Er zijn nog genoeg ontwikkelingen, die kunnen aangebracht worden in een OLED om er meer uit te halen, zoals top-emission en andere materiaal oleds. Top-emission zorgt voor hogere efficiëntie dus meer helderheid of levensduur mogelijk.

Ik weet dat je HDR bedoelde, maar HDR is niet 100% en dan een gigantische hoge helderheid. Je moet niet testpatterns als voorbeeld gebruiken voor normaal gebruik... SDR content ga je dus nooit op 1000+ nits kijken of er moet enorm veel licht in je kamer vallen.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:46
Er bestaat ook nog het verschil tussen wat een TV kan en wat een TV doet. Software speelt ook mee. Als ik mijn XF9005 vergelijk met mijn B6 dan ziet HDR er op de B6 veel dynamischer uit met meer helderheid op alle fronten, behalve sommige zeldzame scènes waarbij bijna het hele beeld heel helder is. Dat houdt dus in dat in 95% van de gevallen de B6 er meer helderheid uitpompt. Er is tevens veel meer consistentie aangezien er geen backlight aan het rommelen is die dan weer prioriteit geeft aan de helderheid en dan weer aan het dimmen. Om over het complete gebrek aan blooming nog maar te zwijgen, wát een verademing is dat. Voor SDR content prefereer ik gek genoeg met een kleine de marge de XF9005, maar dat heeft denk ik meer te maken met de impact van 75" tov 65". Voor HDR content zijn OLED TV's gewoon met afstand heer en meester, ook al wijzen de getallen op papier soms anders uit.

Some infinities are bigger than others.

• ion
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:43:
Er bestaat ook nog het verschil tussen wat een TV kan en wat een TV doet. Software speelt ook mee. Als ik mijn XF9005 vergelijk met mijn B6 dan ziet HDR er op de B6 veel dynamischer uit met meer helderheid op alle fronten, behalve sommige zeldzame scènes waarbij bijna het hele beeld heel helder is. Dat houdt dus in dat in 95% van de gevallen de B6 er meer helderheid uitpompt. Er is tevens veel meer consistentie aangezien er geen backlight aan het rommelen is die dan weer prioriteit geeft aan de helderheid en dan weer aan het dimmen. Om over het complete gebrek aan blooming nog maar te zwijgen, wát een verademing is dat. Voor SDR content prefereer ik gek genoeg met een kleine de marge de XF9005, maar dat heeft denk ik meer te maken met de impact van 75" tov 65". Voor HDR content zijn OLED TV's gewoon met afstand heer en meester, ook al wijzen de getallen op papier soms anders uit.
Dat is natuurlijk ook een oneerlijke vergelijking. De XF9005 heeft 48/60 Dimming zones, wat natuurlijk enorm laag is voor een FALD. Erg logisch, dat HDR op een OLED veel dynamischer is. Dus dit heeft niks met software te maken.

• AeronNL
ion schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:39:
[...]

Precies en de C9 Heb ik dus ook voor iemand geïnstalleerd en ernaar gekeken. De Q90R zit op hetzelfde niveau als een OLED, zeker nu ze een extra laag toevoegen aan de LCD voor betere kijkhoeken.

Er zijn nog genoeg ontwikkelingen, die kunnen aangebracht worden in een OLED om er meer uit te halen, zoals top-emission en andere materiaal oleds. Top-emission zorgt voor hogere efficiëntie dus meer helderheid of levensduur mogelijk.

Ik weet dat je HDR bedoelde, maar HDR is niet 100% en dan een gigantische hoge helderheid. Je moet niet testpatterns als voorbeeld gebruiken voor normaal gebruik... SDR content ga je dus nooit op 1000+ nits kijken of er moet enorm veel licht in je kamer vallen.
De Q90R is geen slecht toestel, echter, als je eenmaal naar OLED hebt gekeken is zelfs dat model geen vergelijking meer.
De blooming en backlight bleeding blijven een storend iets vind ik. Maar als je nooit OLED hebt gehad of gezien is het een prima toestel.
Overigens is ook bij OLED de kijkhoek nog steeds subliem, zelfs de extra laag welke ze gaan toevoegen aan lcd panelen zal er niet voor zorgen dat dit op gelijk niveau komt van OLED. :)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:46
ion schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 13:54:
[...]

Dat is natuurlijk ook een oneerlijke vergelijking. De XF9005 heeft 48/60 Dimming zones, wat natuurlijk enorm laag is voor een FALD. Erg logisch, dat HDR op een OLED veel dynamischer is. Dus dit heeft niks met software te maken.
Het lage aantal dimming zones heeft hoofdzakelijk betrekking op de blooming. Ook een Q90R heeft veel last van highlight dimming en zal veelal niet zo dynamisch zijn als OLED. Wat je echter wel zou verwachten is dat een LCD TV als de XF9005 gemiddeld een meer helder beeld neer zou zetten bij HDR content, maar dat is dus ook niet het geval ondanks een max helderheid van 650 nits in een 100% window tov 150 nits bij de B6. Het laat vooral zien dan de maximale helderheid in 100% window weinig relevant is en de cijfers dus maar een klein deel van het verhaal vertellen. Ik denk dat LCD TV's pas interessant worden voor HDR content wanneer Dual Layer LCD van de grond komt of wanneer er dmv mini LEDs er 10.000 of meer local dimming zones toegepast worden. Tot die tijd hebben we het over een verschuiving van het dynamisch bereik ipv een vergroting. De kans is echter groot dat deze technieken te duur zullen zijn tov de snel in prijs dalende OLED techniek.

Some infinities are bigger than others.

Major_ton schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:10:
[...]

Het lage aantal dimming zones heeft hoofdzakelijk betrekking op de blooming. Ook een Q90R heeft veel last van highlight dimming en zal veelal niet zo dynamisch zijn als OLED. Wat je echter wel zou verwachten is dat een LCD TV als de XF9005 gemiddeld een meer helder beeld neer zou zetten bij HDR content, maar dat is dus ook niet het geval ondanks een max helderheid van 650 nits in een 100% window tov 150 nits bij de B6. Het laat vooral zien dan de maximale helderheid in 100% window weinig relevant is en de cijfers dus maar een klein deel van het verhaal vertellen. Ik denk dat LCD TV's pas interessant worden voor HDR content wanneer Dual Layer LCD van de grond komt of wanneer er dmv mini LEDs er 10.000 of meer local dimming zones toegepast worden. Tot die tijd hebben we het over een verschuiving van het dynamisch bereik ipv een vergroting. De kans is echter groot dat deze technieken te duur zullen zijn tov de snel in prijs dalende OLED techniek.
Mee eens!
De LCD techniek laat nog wel wat verbeteringen zijn waardoor het premium label dichterbij komt.
De prijs stijgt echter flink. In veel gevallen betaal je zelf nog meer dan een OLED (in hetzelfde formaat).
Nieuwe technieken zijn helaas niet altijd goedkoper.
De prijs/kwaliteitsverhouding blijft ook iets wat fabrikanten in de gaten houden.

Je zou inderdaad zeggen dat een volledig scherm met 650 nits oogverblindend helder zou moeten zijn.
Dat valt dus tegen.
Ik zie regelmatig in mijn omgeving een Samsung Q9F maar val echt niet van mijn stoel omdat het beeld zo goed is.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:55
[quote]Major_ton schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:10:
[...]

. Wat je echter wel zou verwachten is dat een LCD TV als de XF9005 gemiddeld een meer helder beeld neer zou zetten bij HDR content, maar dat is dus ook niet het geval ondanks een max helderheid van 650 nits in een 100% window tov 150 nits bij de B6. Het laat vooral zien dan de maximale helderheid in 100% window weinig relevant is en de cijfers dus maar een klein deel van het verhaal vertellen.

VRAAG : Die 650 nits voor 100 % window geldt bij wit vlak.. lees ik altijd..

Ik vraag me dan altijd af.. Geldt dit ook voor 100 % groen vlak bij sport, bijvoorbeeld voetbal.. En dan vooral als daar zon op of via de velden schijnt.. Loop je daar ook tegen de beperking van oled aan t.o.v. lcd's..
Heb je dan ook ABL bij oleds.. Hoeveel nits hebben die voetbalvelden.. ?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
warcow schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:54:
Ben nu beide Grundig 65" oled tv's aan het verkopen, met een beetje bijleggen komt er dan 1 lg oled voor in de plaats. Input lag was voor mij te hoog om lekker op te kunnen gamen en dan blijft het irritant tot ik wat anders haal.

Ik ben van plan dan nu een tv te halen die over een jaar of zo naar de slaapkamer kan zodat er weer wat nieuws in de woonkamer kan. Is de E9 goed (vlak) op te hangen aan een wand of zijn de B9/C9 hier beter geschikt voor? Hoe vlakker tegen de wand des te beter het gaat passen bij mij.

Edit: lijkt erop dat de E9 wel vrij goed tegen een wand kan als ik zo Google. Mensen ervaring hiermee?
De 55e9 hangt hier sinds oktober perfect aan de muur, als je eventjes terugzoekt zul je zien dat ik een foto had geuploud vanaf de bovenkant waarin te zien is dat de onderkant vlak tegen de muur staat, denk trouzens dat dat bij de andere tv's niet anders zal zijn...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Jimiw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-05 18:24
Jasper_S1985 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:32:
Goedemiddag!

Ik heb een vraagje. Recent heb ik een LG C9 gekocht en gebruikte in het begin vaak mijn telefoon om YouTube filmpjes naar de tv te casten. Alleen nu sinds een week of 2 kan de YouTube app mijn tv niet meer vinden. De tv en de telefoon zitten uiteraard op hetzelfde netwerk en zelf heb ik niks gewijzigd.
Heeft iemand enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken naar een oplossing?
Alvast bedankt! _/-\o_
Had je inmiddels al een oplossing? Ik heb hetzelfde probleem ook sinds paar weken. Heel vervelend.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

De voet van mijn 55C9 zit er inmiddels op! Met twee man laten zakken op de voet. Beetje wiebelen en klik. Persoon 3 heeft de schroeven er snel ingedraaid.

Wat een adembenemend mooi beeld! Het geluid valt me ook reuze mee, het klinkt best vol en helder, ook op hogere volumes. Prima om het nog even mee uit te houden tot ik speakers heb staan.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

jelbo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:11:
De voet van mijn 55C9 zit er inmiddels op! Met twee man laten zakken op de voet. Beetje wiebelen en klik. Persoon 3 heeft de schroeven er snel ingedraaid.

Wat een adembenemend mooi beeld! Het geluid valt me ook reuze mee, het klinkt best vol en helder, ook op hogere volumes. Prima om het nog even mee uit te houden tot ik speakers heb staan.
Top! ;)
Vergeet niet Eco uit te zetten en QuickStart uit.
Daarna ISF donkere kamer of een andere beeldinstelling kiezen.
Ik vind het geluid ook best vol klinken.

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-11 13:51
Jimiw schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:30:
[...]

Had je inmiddels al een oplossing? Ik heb hetzelfde probleem ook sinds paar weken. Heel vervelend.
Heb eigenlijk alles even gereset... tv van het stroom. router gereset en dan via de app de tv weer gekoppend.
Ik kan nu wel weer als youtube opgestart is weer filmpjes kiezen via mn telefoon maar ik kan niet youtube opstarten als het nog niet draait. Halve oplossing helaas dus.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:18
Hilarisch dit... de kwaliteit van service bij LG blijft om van te huilen, inmiddels 2 maanden bezig met dit hele gebeuren.
“LG TS heeft besloten dat nogmaals een engineer de TV moet onderzoeken. Enige zwart issue kan optreden en blijft binnnen de norm”
Ben benieuwd hoe ze zich er nu weer vanaf gaan maken. Echt die streep in mijn beeld is niet om aan te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 24-02-2020 11:25 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

HoppyF schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:25:
[...]

Top! ;)
Vergeet niet Eco uit te zetten en QuickStart uit.
Daarna ISF donkere kamer of een andere beeldinstelling kiezen.
Ik vind het geluid ook best vol klinken.
Bedankt voor de tip. Alle Eco, TrueMotion, MPEG noise reduction en dergelijke settings heb ik al uitgeschakeld. Wat ik wel direct opmerkte is ABL, Auto Brightness Limiting, tijdens het spelen van een spelletje op mijn Nintendo Switch. In een felle scene (ik schat in >90% erg lichte pixels) werd de helderheid direct gehalveerd. Die functie kun je blijkbaar niet uitschakelen via software. ASBL, Auto Static Brightness Limiting, ook bekend als TPC, Temporal Peak Luminance Control, kun je wel uitschakelen via het service menu. Maar wat ASBL/TPC doet is het beeld dimmen na 60 seconden identieke content.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Heb eigenlijk alles even gereset... tv van het stroom. router gereset en dan via de app de tv weer gekoppend.
Ik kan nu wel weer als youtube opgestart is weer filmpjes kiezen via mn telefoon maar ik kan niet youtube opstarten als het nog niet draait. Halve oplossing helaas dus.
Komt mij niet bekend voor maar wat gebeurt er als je TV gewoon uitstaat en je bv vanaf je iPad een YouTube video wilt afspelen op je TV?
Schakelt je TV dan vanzelf aan en start deze de bewuste video?

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-11 13:51
HoppyF schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Komt mij niet bekend voor maar wat gebeurt er als je TV gewoon uitstaat en je bv vanaf je iPad een YouTube video wilt afspelen op je TV?
Schakelt je TV dan vanzelf aan en start deze de bewuste video?
Als de tv uit staat niet nee. Ik kon eerst wel als de tv gewoon aanstond een youtube filmpje naar de tv casten en dat de tv dan automatisch youtube opstarte. Dat werkt nu dus helaas niet meer in moet via de tv zelf youtube opstarten en dan kan ik het via de telefoon bedienen. Hoop dat iemand hier missch een fix voor heeft. Laatste updates staan erop iig.
Phusebox schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:06:
Hilarisch dit... de kwaliteit van service bij LG blijft om van te huilen, inmiddels 2 maanden bezig met dit hele gebeuren.

[...]

Ben benieuwd hoe ze zich er nu weer vanaf gaan maken. Echt die streep in mijn beeld is niet om aan te zien.
Dat lijkt me op zich goed nieuws, dat betekent denk ik dat er een monteur langs gaat komen?
Jasper_S1985 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Als de tv uit staat niet nee. Ik kon eerst wel als de tv gewoon aanstond een youtube filmpje naar de tv casten en dat de tv dan automatisch youtube opstarte. Dat werkt nu dus helaas niet meer in moet via de tv zelf youtube opstarten en dan kan ik het via de telefoon bedienen. Hoop dat iemand hier missch een fix voor heeft. Laatste updates staan erop iig.
Ok.
Maar dan klopt er nog meer niet want als ik een YouTube video op mijn iPad heb gekozen en deze op de TV wil zien kies ik dit bij YouTube bij het icoontje bovenaan.
De TV gaat dan aan als deze uitstaat, en start de YouTube app meteen op.
Er komt dan nog kort eerst in beeld te staan: verbonden met .... en dan de account naam waarmee ik op YouTube ben ingelogd.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 07:45
Meer mensen toevallig met het probleem dat de content store niet te laden is? (servercertificaat kan niet worden vertrouwd, foutcode 202) Kan al een aantal dagen niet meer updaten, dus online eens gekeken, via de website van LG stond eventueel netwerk reset, maar dat is niet de oplossing, ook stond er om te proberen de tv te resetten naar fabrieksinstellingen, maar nu zit ik met outdated apps die ik niet meer kan starten, Netflix bijvoorbeeld.. dus ben nog verder van huis... Iemand een idee? LG e8.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• NoahAmber
  • Niet online
Zanzibar-1337 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:43:
Meer mensen toevallig met het probleem dat de content store niet te laden is? (servercertificaat kan niet worden vertrouwd, foutcode 202)
Soortgelijks gehad met een C8. Contentstore geen beweging in te krijgen. Foutcode 202 kan ik mij niet meer herinneren. Factory reset was wat hielp

• Bert20

Pi-Hole toevallig draaien op je netwerk?

• Zanzibar-1337
Bert20 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:53:
[...]

Yes, heb even tijdelijk uitgeschakeld en het werkt weer, blijkbaar zit er rotzooi in de content store dat door de pi-hole geblokkeerd wordt. Wellicht maar eens kijken naar de whitelist. Dankjewel!

• Bert20
Zanzibar-1337 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:26:
[...]

Yes, heb even tijdelijk uitgeschakeld en het werkt weer, blijkbaar zit er rotzooi in de content store dat door de pi-hole geblokkeerd wordt. Wellicht maar eens kijken naar de whitelist. Dankjewel!
Kijk is even hierboven naar mijn posts en hier: sjhgvr in "[Pi-Hole] Ervaringen & discussie"

• Zanzibar-1337
Ja zag je berichtje naar iemand anders (had ik niet zo snel gezien) maar het is de oplossing, perfect. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 24-02-2020 21:55 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vast al gezien door velen maar toch nog maar even hier posten: eindelijk een andere reviewer die wat dieper ingaat op wat Game modus met de beeldkwaliteit doet tov bijv. de Cinema/Film stand. Hier een vergelijk tussen de C9 en de Samsung Q90R:

belmonde schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 20:11:
[quote]Major_ton schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:10:
[...]

. Wat je echter wel zou verwachten is dat een LCD TV als de XF9005 gemiddeld een meer helder beeld neer zou zetten bij HDR content, maar dat is dus ook niet het geval ondanks een max helderheid van 650 nits in een 100% window tov 150 nits bij de B6. Het laat vooral zien dan de maximale helderheid in 100% window weinig relevant is en de cijfers dus maar een klein deel van het verhaal vertellen.

VRAAG : Die 650 nits voor 100 % window geldt bij wit vlak.. lees ik altijd..

Ik vraag me dan altijd af.. Geldt dit ook voor 100 % groen vlak bij sport, bijvoorbeeld voetbal.. En dan vooral als daar zon op of via de velden schijnt.. Loop je daar ook tegen de beperking van oled aan t.o.v. lcd's..
Heb je dan ook ABL bij oleds.. Hoeveel nits hebben die voetbalvelden.. ?
100% groen zal een hogere helderheid hebben (100% wit is een APL van 100%)
In order to determine what picture content to use for a measurement of maximum brightness, we must turn to a measurement known as Average Picture Level (APL). This is best explained as the percentage of the display that is lit up compared to a full white display, so a display that is completely red, green, or blue would be 33% APL"
https://www.anandtech.com...n-amoled-and-lcd-displays
En idd is een veld waar de zon op schijnt iets waar bij de oudere OLED's nog wel een dimming effect kon optreden maar dat zou nu geen punt meer moeten zijn (zeker niet bij de LG's).
Een voetbalveld met de zon erop heeft wel een stuk hogere APL dan 33% maar meer dan 80% zal het ook weer niet zijn
Zo simpel gesteld als '100% groen = 33% APL' is het misschien ook weer niet (wel al uit pre-OLED, pre-WRGB OLED tijden):
APL (average picture level) can be found by determining the picture level of each pixel, and then averaging across all pixels in an image. It is as tedious as it sounds, and I only do it when creating test patterns, but you can follow this recipe if you are a masochist, er, um, curious:

1) Convert Component video values into RGB values using the appropriate matrix for the standard your are using (e.g., 709 for HD) to eliminate out-of-gamut values
2) Normalize all RGB values for each pixel based upon the reference levels used (e.g., Video levels are 16 - 235).
3) Determine the white level contribution for each channel based upon the "mix" defined for that standard (e.g., for HD: red is 21.26%, Green is 71.52% and Blue is 7.22%).
4) Average across all pixels.

Thus, a 100% red image, with green and blue at reference black, would have an APL of ~21%
https://www.avsforum.com/...apl-particular-scene.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YScexR6mMnzN2pwTAwhKkyYQ/full.png
(https://hdtvpolska.com/lg...aca-w-warunkach-dziennych)

Nou is dit een tabel voor SDR waarden waarbij je bij LG nu ook:
This TV, just like the C9, has a new Peak Brightness setting, that adjusts how the ABL performs. If you set it to 'Off', most scenes are displayed at 273 cd/m², except when the entire screen is bright, in which case the luminosity is sustained at 245 cd/m². Increasing this setting to 'Low', 'Med', or 'High' increases the peak brightness of small highlights. https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e9-oled
Wat je waarschijnlijk in de twee lijntjes in deze grafiek terug ziet komen maar ze hebben het (door de translator gegooid) niet specifiek over deze feature zoals Rtings wel beschrijft; het bijschrift slaat wel op een 'standaard' en 'hoog' stand voor de C9.

@Major_ton deze al gezien? YouTube: (Live Test) Q9FN vs. Q8FN, LG C8 OLED, Z9D, X900F / XF90 --- Brightn... misschien lijkt de OLED alleen maar helderder (vanwege het contrast), bij deze metingen met ook echte content komt de XF90 bijna overal aan hogere cijfers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GMgkdkBqfmVEM9AEGT3DCjYK/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 25-02-2020 02:43 ]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

apis29 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 02:14:
This TV, just like the C9, has a new Peak Brightness setting, that adjusts how the ABL performs. If you set it to 'Off', most scenes are displayed at 273 cd/m², except when the entire screen is bright, in which case the luminosity is sustained at 245 cd/m². Increasing this setting to 'Low', 'Med', or 'High' increases the peak brightness of small highlights. https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e9-oled
Dus hoe kun je dit het beste instellen om zo min mogeljk last van het ABL effect te hebben? Eerlijkgezegd stoort het mij behoorlijk, ik zag gisteren tijdens gamen steeds de helderheid halveren bij felle 'scenes'.

Ik vond deze quote in de RTINGS review:
"The LG C9 has good peak brightness with SDR content. Small highlights are brighter than on the C8 or B8, but this results in a more aggressive Automatic Brightness Limiter (ABL), which dims the screen significantly when larger areas of the screen get bright.

The C9 has a new Peak Brightness setting, which adjusts how the ABL performs. Setting this to 'Off' results in most scenes being displayed at around 303 cd/m², unless the entire screen is bright, in which case the luminosity drops to around 139 cd/m². Increasing this setting to 'Low', 'Med', or 'High' increases the peak brightness of small highlights. If ABL bothers you, setting the contrast to '80' and setting Peak Brightness to 'Off' essentially disables ABL, but the peak brightness is quite a bit lower (246-258 cd/m² in all scenes)."

[ Voor 39% gewijzigd door jelbo op 25-02-2020 11:40 ]

• Basekid
Bert20 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:53:
[...]

Yes, als ik zo lees zal dat het wel zijn.

Ik heb wel op F5 zitten rammen in de query loeg tijdens het laden van de stream om te kijken of er wat geblokkeerd werd, maar blijkbaar is dat niet foolproof.

Ik ga eens naar de adviezen kijken.

Edit: blijkbaar ging het hier over de LG content store. Nog even kijken wat ik precies moet whitelisten op de pi-hole voor NPOstart

[ Voor 14% gewijzigd door Basekid op 25-02-2020 16:55 ]

• Zanzibar-1337
Basekid schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Yes, als ik zo lees zal dat het wel zijn.

Ik heb wel op F5 zitten rammen in de query loeg tijdens het laden van de stream om te kijken of er wat geblokkeerd werd, maar blijkbaar is dat niet foolproof.

Ik ga eens naar de adviezen kijken.

Edit: blijkbaar ging het hier over de LG content store. Nog even kijken wat ik precies moet whitelisten op de pi-hole voor NPOstart
Deze url moet je whitelisten:

NPO
b.scorecardresearch.com

• Basekid
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:43:
[...]

Deze url moet je whitelisten:

NPO
b.scorecardresearch.com
Het werkt, bedankt!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

jelbo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Dus hoe kun je dit het beste instellen om zo min mogeljk last van het ABL effect te hebben? Eerlijkgezegd stoort het mij behoorlijk, ik zag gisteren tijdens gamen steeds de helderheid halveren bij felle 'scenes'.

Ik vond deze quote in de RTINGS review:

[...]
Ik heb dit getest(contrast op 80) en het werkt, maar dan heb je dus eigenlijk altijd het lage helderheidsniveau van wanneer ABL z'n ding doet. Wit is grijs en alles is nogal flets.

Er zit niks anders op dan te proberen er maar niet zo op te letten... Jammer dat het ABL effect groter is dan gedacht. Ik vind het erg storend.

• Puck
  • Laatst online: 17-11 10:18

Puck

W32.Deadcode.A

jelbo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb dit getest(contrast op 80) en het werkt, maar dan heb je dus eigenlijk altijd het lage helderheidsniveau van wanneer ABL z'n ding doet. Wit is grijs en alles is nogal flets.

Er zit niks anders op dan te proberen er maar niet zo op te letten... Jammer dat het ABL effect groter is dan gedacht. Ik vind het erg storend.
Vraag me toch af wat je andere instellingen dan zijn, zoals OLED light. Ik heb in de 3,5 jaar dat ik OLED (B6) heb eigenlijk nooit ABL gezien. Behalve aan het begin toen ik er echt op ging testen / ging forceren (met OLED Light op 100). Bij normaal kijkgedrag (kijk met name s'avonds met OLED Light ~60) nooit meer gezien. Ook niet bij HDR/DV content.

Arrived anxious, left bored

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Puck schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Vraag me toch af wat je andere instellingen dan zijn, zoals OLED light. Ik heb in de 3,5 jaar dat ik OLED (B6) heb eigenlijk nooit ABL gezien. Behalve aan het begin toen ik er echt op ging testen / ging forceren (met OLED Light op 100). Bij normaal kijkgedrag (kijk met name s'avonds met OLED Light ~60) nooit meer gezien. Ook niet bij HDR/DV content.
Ik zal het vanavond nog eens nakijken. Normaal kijkgedrag heb ik zelf nog niet gedaan zeg maar, omdat ik er nog geen tv of film op heb bekeken, alleen computerspelletjes.

• Sndr123
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-07 15:53
Is het al bekend wanneer de nieuwe 48 inch cx oled (ongeveer) op de markt komt? En wat die dan (ongeveer) zal kosten?

• Wren
  • Nu online
Sndr123 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:42:
Is het al bekend wanneer de nieuwe 48 inch cx oled (ongeveer) op de markt komt? En wat die dan (ongeveer) zal kosten?
Pas als de CES is geweest kan er (misschien) iets gezegd worden. Nieuwe modellen van LG komen doorgaans in April/Mei uit.

• Slux
  • Niet online
Na een weekje de C9 in huis te hebben kan ik toch wel duidelijk verschil zien met de C7, op de C9 werken de beeld instellingen veel beter, op de C7 moest je ze echt uit zetten.

ik baal alleen dat ik hem bij KE heb gekocht, die 3 jaar extra garantie heb je niks aan, burin en pixels vallen er buiten en je moet het toestel naar de winkel brengen, grootste irritatie is dat ik nog een review moet schrijven ook om die extra 3 jaar te krijgen.

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:25
Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:56:
Na een weekje de C9 in huis te hebben kan ik toch wel duidelijk verschil zien met de C7, op de C9 werken de beeld instellingen veel beter, op de C7 moest je ze echt uit zetten.

ik baal alleen dat ik hem bij KE heb gekocht, die 3 jaar extra garantie heb je niks aan, burin en pixels vallen er buiten en je moet het toestel naar de winkel brengen, grootste irritatie is dat ik nog een review moet schrijven ook om die extra 3 jaar te krijgen.
Is de upgrade waard dus? :) Ik ben wellicht voornemens om van 55C7 naar 65C9 te gaan.

• AeronNL
Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 07:56:

Slechte zaak indd, helemaal van die review.
Ik heb bij PlatteTV met een pakket in totaal 3 jaar garantie. Inclusief al vanaf 1 dode pixel en met haal en breng service indien nodig, plus leen toestel.
Was €59,95 extra dus niet bijzonder prijzig.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
AeronNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Slechte zaak indd, helemaal van die review.
Ik heb bij PlatteTV met een pakket in totaal 3 jaar garantie. Inclusief al vanaf 1 dode pixel en met haal en breng service indien nodig, plus leen toestel.
Was €59,95 extra dus niet bijzonder prijzig.
Kan best, maar heb in het verleden ook voor camera spullen bij KE gekocht, en had topservice, ook toen er een probleem met een lens was en de officiële garantie al verlopen was.
Terwijl bij PlatteTV proberen ze altijd onder "laagste prijs" uit te komen met kutsmoesjes en onwaarheden als dat bijvoorbeeld KE enkel grijze import verkoopt, ze zouden geen officieel distributeur zijn. Wat gewoon leugens zijn, want KE staat gewoon op officiële distributeurslijst op site van LG.
Die extra € 60 voor 3 jaar garantie is op zich niet heel veel, wel als je al teveel betaald voor de tv zelf. Zeg niet dat jij teveel hebt betaald, want geen idee, maar toen ik mijn 65C9 aanschafte begin oktober, wilden ze niet mee met de lage prijzen van KE.

• AeronNL
Powder Toastman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Kan best, maar heb in het verleden ook voor camera spullen bij KE gekocht, en had topservice, ook toen er een probleem met een lens was en de officiële garantie al verlopen was.
Terwijl bij PlatteTV proberen ze altijd onder "laagste prijs" uit te komen met kutsmoesjes en onwaarheden als dat bijvoorbeeld KE enkel grijze import verkoopt, ze zouden geen officieel distributeur zijn. Wat gewoon leugens zijn, want KE staat gewoon op officiële distributeurslijst op site van LG.
Die extra € 60 voor 3 jaar garantie is op zich niet heel veel, wel als je al teveel betaald voor de tv zelf. Zeg niet dat jij teveel hebt betaald, want geen idee, maar toen ik mijn 65C9 aanschafte begin oktober, wilden ze niet mee met de lage prijzen van KE.
Das indd vreemd, gezien ze zichzelf profileren als de winkel
Met de laagste prijs.
Ik heb de 55C9 tijdens Black Friday bij ze gekocht voor €1399. Daar gaat de cashback van €100 nog van af. Dus wel een behoorlijk scherpe prijs.
In t verleden problemen gehad met mijn Samsung led tv en terwijl Samsung moeilijk deed over de uniformiteit van het paneel heeft plattetv het toch voor elkaar gekregen om het paneel kosteloos te laten vervangen. Dus persoonlijk ben ik erg tevreden met hun service.

• Slux
  • Niet online
timadriaans schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Is de upgrade waard dus? :) Ik ben wellicht voornemens om van 55C7 naar 65C9 te gaan.
Zeker ben vrij kritisch en zie duidelijk verschil.

PlatteTV zijn helemaal boefjes, toen mijn C7 uit de garantie was kon ik voor 80 euro 1 jaar extra kopen zodat ik die 3 jaar had, zij hebben gewoon een nieuw factuur gemaakt met een recente datum.
Als ik dat doe dan krijg ik meteen een boze accountant aan de telefoon met de melding dat het fraude is om facturen aan te passen.
En die prijzen van hun zijn vergeleken met andere duur, beste is Smits die bied 5 jaar met burin/pixel
Powder Toastman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:51:
[...]
maar toen ik mijn 65C9 aanschafte begin oktober, wilden ze niet mee met de lage prijzen van KE.
Als garantie belangrijk voor je is heb je aan KE niks, dan kan je beter iets meer betalen imo.

[ Voor 18% gewijzigd door Slux op 27-02-2020 10:02 ]

Pagina: 1 ... 260 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.