ion schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:12:
[...]
OLED kun je dus niet bijna perfect noemen. Helderheid is uiteraard niets vergeleken met LED backlights, MicroLED etc. Software verbeteringen dat valt wel mee. Ik heb alle versies van webOS gezien en gebruikt en je merkt er bar weinig van.
HDMI 2.1 is nog erg oninteressant. 2160P + 120Hz, ja leuk voor de PC gamers met een 2080ti

De PS5 en nieuwe Xbox gaan echt niet hoger dan 2160P + 60Hz. VRR misschien, maar nog steeds <60Hz is geen fijne ervaring.
Content blijft voorlopig wel op 2160P + 24/30/50/60Hz hangen en Nederlandse televisienetwerken zie je voorlopig ook niet overstappen op 2160P.
LGD's WOLED is een leuke tussenstap, maar zeker niet 'bijna' perfect. BOE brengt een nieuw paneel uit met een dual-layer LCD, Hisense brengt dit uit onder Uled XD. Samsung's plannen zijn om in 2021 hun QD-OLED uit te brengen. JOLED heeft plannen om grote formaat oled displays uit te brengen. LGD boekt gewoon weinig vooruitgang op technisch vlak. Zolang ze niet de helderheid kunnen verhogen, zul je weinig verbeteringen zien op software 'verbeteringen' na.
[
Afbeelding]
Nou, dan verschillen we duidelijk van mening.
Je hebt zelf een C7 dus je weet toch wat de beeldkwaliteit en helderheid is?
Ben je daar niet tevreden mee?
HDMI 2.1 is nu misschien nog niet zo interessant maar biedt wel veel mogelijkheden.
Wel zo prettig dat dit in de 2019/2020 modellen zit.
Voor de concurrentie op OLED gebied ben ik niet bang.
Laat Samsung eerst maar een waarmaken wat ze beloven. Voorlopig is er niets.
Tot die tijd geniet ik nog maanden/ jaren van mijn LG OLED (mag ik hopen).
Je kunt wel wachten tot je een ons weegt voor de perfecte TV maar daar heb ik geen zin in.
Dan maar een bijna perfecte TV voor een betaalbare prijs want ook de prijs telt mee.
Over een jaar of acht zal er best wel een nog betere TV zijn, dan zien we wel weer.
O ja, over de helderheid dan.
Stel dat LG het voor elkaar zou krijgen een helderheid van 2000 nits te produceren.
Wat denk je hoeveel licht dat in je kamer geeft?
En dan bedoel ik niet een 5% window op je scherm maar het gehele scherm.
Dat gaat er niet prettig uitzien.
Daarbij schiet het energieverbruik omhoog.
Er moet dan dus een dikke voeding geplaatst worden om dat extra vermogen te kunnen leveren.
Energielabel A kun je wel vergeten.
Samsung scoort wat dat betreft ook slecht met hun QLED’s, de OLED’s zijn zuiniger.
[
Voor 11% gewijzigd door
HoppyF op 22-02-2020 12:40
]