Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Het valt mij op dat veel Qled tv's geen 100Hz zijn als ik de specs mag geloven, weet iemand ook waarom hiervoor gekozen is of wat de reden hiervan is?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:32
G_Dragon schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:47:
Het valt mij op dat veel Qled tv's geen 100Hz zijn als ik de specs mag geloven, weet iemand ook waarom hiervoor gekozen is of wat de reden hiervan is?
Je zit hier in het OLED topic he?

• G_Dragon

G_Dragon

Wren schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:51:
[...]

Je zit hier in het OLED topic he?
Oh sorry mijn fout,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Wren
doet de marketing van Samsung het toch goed :)

• G_Dragon

G_Dragon

Wren schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:56:
[...]

doet de marketing van Samsung het toch goed :)
Huh ik volg je even niet haha :)

Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Zeker ben vrij kritisch en zie duidelijk verschil.

PlatteTV zijn helemaal boefjes, toen mijn C7 uit de garantie was kon ik voor 80 euro 1 jaar extra kopen zodat ik die 3 jaar had, zij hebben gewoon een nieuw factuur gemaakt met een recente datum.
Als ik dat doe dan krijg ik meteen een boze accountant aan de telefoon met de melding dat het fraude is om facturen aan te passen.
En die prijzen van hun zijn vergeleken met andere duur, beste is Smits die bied 5 jaar met burin/pixel

[...]

Als garantie belangrijk voor je is heb je aan KE niks, dan kan je beter iets meer betalen imo.
Platte TV is inderdaad geen hoogvlieger.
Het is bekend dat hun communicatie niet uitblinkt door duidelijkheid.

KE levert die 3 jaar extra garantie zonder problemen even een review schrijven kost weinig moeite.
Pixel garantie geven ze wel alleen niet op dode pixels. Dode pixels zie je niet, oplichtende pixels wèl.
Die vallen dus wel onder de garantie.
Nadeel is wel dat je in het geval van problemen ermee terug moet naar de winkel.
Met een 77inch is dat wel een onderneming....

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:32
[...]
Als garantie belangrijk voor je is heb je aan KE niks, dan kan je beter iets meer betalen imo.
Zoals ik al schreef hierboven, is mijn ervaring heel anders.
Ik had enkele jaren geleden een probleem met een lens voor een camera, was buiten garantie, en KE heeft dat toen echt heel netjes opgelost voor mij. Dus een top ervaring met de klantenservice van KE, in dit geval zelfs buiten garantie.

Ook mijn vader kwam er graag, toen nog Foka. Had een keer (10 jaar geleden of zo) een camera met lens daar gekocht en aanvullende garantie van in totaal 5 jaar bij aangeschaft. Toen de 5 jaar bijna verstreken was, en mijn vader geen aanspraak had gemaakt op deze aanvullende garantie, werd hij gebeld door Foka, dat hij voor het bedrag dat hij betaald had voor de aanvullende garantie, iets mocht komen uitzoeken waar het bedrag van de aanvullende verzekering op in mindering werd gebracht. Vond ik heel netjes.
Dus van mijn kant enkel hele goede ervaringen met Foka / KE.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

PlatteTV zijn helemaal boefjes, toen mijn C7 uit de garantie was kon ik voor 80 euro 1 jaar extra kopen zodat ik die 3 jaar had, zij hebben gewoon een nieuw factuur gemaakt met een recente datum.
Als ik dat doe dan krijg ik meteen een boze accountant aan de telefoon met de melding dat het fraude is om facturen aan te passen.
En die prijzen van hun zijn vergeleken met andere duur, beste is Smits die bied 5 jaar met burin/pixel

[...]

Kan je dit wellicht toelichten? Ik heb nog geen twee weken geleden een 65C9 bij Smits gekocht en zij vertelden mij dat ze gewoon aan de LG support doen. Er was geen extra garantieregeling mogelijk.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:15:
[...]

Platte TV is inderdaad geen hoogvlieger.
Het is bekend dat hun communicatie niet uitblinkt door duidelijkheid.

KE levert die 3 jaar extra garantie zonder problemen even een review schrijven kost weinig moeite.
Pixel garantie geven ze wel alleen niet op dode pixels. Dode pixels zie je niet, oplichtende pixels wèl.
Die vallen dus wel onder de garantie.
Nadeel is wel dat je in het geval van problemen ermee terug moet naar de winkel.
Met een 77inch is dat wel een onderneming....
Snap ik maar zo werd het niet verkocht, er staat standaard 5 jaar garantie.
Pixels vind ik zelf niet echt een probleem, burn-in wel en dat valt er bij hun ook buiten.
Powder Toastman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:49:
[...]

Zoals ik al schreef hierboven, is mijn ervaring heel anders.
Ik had enkele jaren geleden een probleem met een lens voor een camera, was buiten garantie, en KE heeft dat toen echt heel netjes opgelost voor mij. Dus een top ervaring met de klantenservice van KE, in dit geval zelfs buiten garantie.

Ook mijn vader kwam er graag, toen nog Foka. Had een keer (10 jaar geleden of zo) een camera met lens daar gekocht en aanvullende garantie van in totaal 5 jaar bij aangeschaft. Toen de 5 jaar bijna verstreken was, en mijn vader geen aanspraak had gemaakt op deze aanvullende garantie, werd hij gebeld door Foka, dat hij voor het bedrag dat hij betaald had voor de aanvullende garantie, iets mocht komen uitzoeken waar het bedrag van de aanvullende verzekering op in mindering werd gebracht. Vond ik heel netjes.
Dus van mijn kant enkel hele goede ervaringen met Foka / KE.
Voor standaard garantie heb je er misschien iets aan maar het grote probleem met OLED is het burn in verhaal, ik ben maar een simpel iemand en als iemand zegt 5 jaar garantie ga ik ervan uit dat het hetzelfde is als de standaard 2 jaar, dat is dus niet het geval bij ze.
Over de service hoor je mij ook niet klagen communicatie was top bij ze. ;)
Seroczynski schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Kan je dit wellicht toelichten? Ik heb nog geen twee weken geleden een 65C9 bij Smits gekocht en zij vertelden mij dat ze gewoon aan de LG support doen. Er was geen extra garantieregeling mogelijk.
Staat in het prijs topic
Verwijderd in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

[ Voor 35% gewijzigd door Slux op 27-02-2020 13:46 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Snap ik maar zo werd het niet verkocht, er staat standaard 5 jaar garantie.
Pixels vind ik zelf niet echt een probleem, burn-in wel en dat valt er bij hun ook buiten.

[...]

Voor standaard garantie heb je er misschien iets aan maar het grote probleem met OLED is het burn in verhaal, ik ben maar een simpel iemand en als iemand zegt 5 jaar garantie ga ik ervan uit dat het hetzelfde is als de standaard 2 jaar, dat is dus niet het geval bij ze.
Over de service hoor je mij ook niet klagen communicatie was top bij ze. ;)

[...]

Staat in het prijs topic
Verwijderd in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"
Hmm ja, ik ga maar de aanname maken dat ik die garantie ook op mijn 65" heb gekregen dan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Powder Toastman
Zo dan, zojuist eindelijk de €200 cashback binnen (begin oktober ingediend).

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:02
[...]

[...]

Ik kan niets vertellen over PlatteTV maar well over Smits, ze zijn ook niet heilig hoor. Jaren geleden problemen gehad met “dirty screen” op een Pioneer plasma. Ik was gelukkig niet de enige maar veel pijn en moeite gekost voor een goede oplossing.
Verder ben ik in de winkel geweest voor een oled schermen vergelijking en ben ik heeeeel slecht geholpen en krijg ik ook nog een k#t prijs, voor mij nooit meer Smits.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 22:45
Ach het is vaak een moment opname dat is bij veel bedrijven zo.
Soms heb je mazzel zeg maar,buiten hun verplichtingen om.

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
Wat een gelul allemaal over de 5 jaar garantie. Als de winkel failliet gaat, kan je ook fluiten naar je extra garantie.

Geniet gewoon van je OLED tv

• Slux
  • Niet online
empireq schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:28:
Wat een gelul allemaal over de 5 jaar garantie. Als de winkel failliet gaat, kan je ook fluiten naar je extra garantie.

Geniet gewoon van je OLED tv
Als je 3 OLED tv's verder bent met burn in dan is garantie wel een dingetje en met burn in kan je niet meer genieten van je oled ;)
En als de winkel failliet gaat dan kan je nog een beroep doen op de fabrikant die zijn vaak bereid coulance toe te passen

Verwijderd

Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Als je 3 OLED tv's verder bent met burn in dan is garantie wel een dingetje en met burn in kan je niet meer genieten van je oled ;)
En als de winkel failliet gaat dan kan je nog een beroep doen op de fabrikant die zijn vaak bereid coulance toe te passen
Waren die allemaal van het zelfde merk? Heb je nooit overwogen om met compensatie over te stappen naar een ander merk?

• Wren
Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Je moet heel goed onderscheid maken tussen de garantie die (uiteindelijk) op de fabrikant verhaald wordt en de extra garantie die een winkel gratis of betaald aanbiedt.

LG kan idd coulance aanbieden door wat korting te geven op het onderdeel indien de tv nog jonger is dan X jaar, maar je gaat altijd betalen, al is het maar iig voor de arbeid en voorrijkosten. Echter, als een winkel extra garantie aanbiedt heeft dit helemaal niks te maken met de fabrikant.

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:24:
[...]
Waren die allemaal van het zelfde merk? Heb je nooit overwogen om met compensatie over te stappen naar een ander merk?
Ja maar die waren nog erger o.a. Sony en Samsung, dan is LG nog het beste voor mij, ik had gewoon pech met de vorige modellen en let nu goed op om het te voorkomen, al blijft het geluk hebben met die toestellen tegenwoordig.
Wren schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:27:
[...]
Echter, als een winkel extra garantie aanbiedt heeft dit helemaal niks te maken met de fabrikant.
Dat klopt heeft er ook niks mee te maken maar er zijn fabrikanten die dan wel met je mee denken als je aangeeft dat de winkel failliet is en je extra garantie had verkocht, tenminste ik heb het 2 keer meegemaakt 1 keer met de block die failliet ging en een koelkast en nog een keer met een lokale airco boer.
Kans dat ik zelf iets sloop is groter dan dat een winkel failliet gaat :+

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
[...]

[...]

Dat Frauderen is het probleem van PlatteTV toch? Niet van de klant.:)
Zou mij geen bal interesseren eerlijk gezegd, als dat een klap geld scheelt voor een nieuw paneel...

En toch ben ik tevreden over ze. Vaak is de prijs bij hun toch het laagst, en heb al vaak genoeg via de chat gevraagd om een deal, en meestal krijg je die gewoon. Gaat er bijv. Nog eens €100 van af.

Met KE ook goede ervaringen verder trouwens. Vaak gekocht en altijd nette en snelle service

[ Voor 4% gewijzigd door AeronNL op 27-02-2020 17:19 ]

• Slux
  • Niet online
AeronNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:15:
[...]

Dat Frauderen is het probleem van PlatteTV toch? Niet van de klant.:)
Zou mij geen bal interesseren eerlijk gezegd, als dat een klap geld scheelt voor een nieuw paneel...

En toch ben ik tevreden over ze. Vaak is de prijs bij hun toch het laagst, en heb al vaak genoeg via de chat gevraagd om een deal, en meestal krijg je die gewoon. Gaat er bijv. Nog eens €100 van af.
Is zeker zo ik ben ook blij met ze dat ze het zo hadden opgelost.
maar de laagste prijs :?

Ik had gemaild of ze mijn C7 wouden inruilen voor de C9, dit was hun antwoord
Leuk om te horen dat u ons benadert voor een mooie aanbieding en graag uw product wilt bestellen bij ons!

Omdat wij u ook graag als klant willen wil ik u dit model eenmalig aanbieden voor de prijs van €4999 na inruil mits uw TV naar behoren werkt en compleet is met voet, netsnoer en remote
ik heb gister de LG SL10YG met de LG SPK8 gekocht, best goed geluid en staat wel mooi zo onder de C9 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jg9HVur2I0IjNO0hsYgPzmzy/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 27-02-2020 17:32 ]

• chulin
Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:23:

ik heb gister de LG SL10YG met de LG SPK8 gekocht, best goed geluid en staat wel mooi zo onder de C9 8)
[Afbeelding]
Hé, ik heb hetzelfde schilderij 👌
Er ziet idd heel mooi uit, tevreden met het geluid?

• Slux
  • Niet online
chulin schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:42:
[...]

Hé, ik heb hetzelfde schilderij 👌
Er ziet idd heel mooi uit, tevreden met het geluid?
Hetzelfde schilderij ? ik dacht dat ik iets unieks had...snel dan maar weer inruilen dan :+

Ja klinkt wel goed, ik was iets verpest door mijn oude set maar de center speaker paste niet meer onder de tv vandaar deze set gekocht.

Het zou nu 7.2 moeten zijn maar daar twijfel ik aan en het is iets doffer geluid dan mijn oude set, maar volgens mijn vriendin klinkt dit wel beter met meer surround, misschien nog even wennen, voor de prijs is er niks mis mee en het werkt goed met alle apparaten die ik heb.

Je moet er wel de tv voor hebben, onder een 65 inch past het net niet vind ik en kan je beter de 8 nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 27-02-2020 17:55 ]

• chulin
Ik zou kunnen overleggen, de 8 nemen of de 10 met een nieuwe 77” C9 🤪

• Slux
  • Niet online
chulin schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:18:
Ik zou kunnen overleggen, de 8 nemen of de 10 met een nieuwe 77” C9 🤪
Dan kan je beter de 10 nemen en daarna zeggen, schat hij is toch net te groot voor onze tv, misschien moeten we iets kopen wat daar bij past.

Dan laat de dat plaatje van mij zien zonder de maat van de tv te zeggen.

Guaranteed succes :+

• chulin
Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:43:
[...]

Dan kan je beter de 10 nemen en daarna zeggen, schat hij is toch net te groot voor onze tv, misschien moeten we iets kopen wat daar bij past.

Dan laat de dat plaatje van mij zien zonder de maat van de tv te zeggen.

Guaranteed succes :+
Haha..zo blond is me vrouw ook niet, we hebben een 65” 🤣

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:56
Softwareversie 5.80.55 voor de Oled55E7n is binnenkort te 1. Improvement
1) Add HEVC logo to user guide
2) Fix unknown device toast pop-up issue by Galvanic Corrosion

2. Applicable model list
OLED65W7V-Z
OLED77W7V-Z
OLED65G7V-Z
OLED77G7V-Z
OLED55E7N-Z
OLED65E7V-Z
OLED55C7D-Z
OLED55C7V-Z
OLED65C7D-Z
OLED65C7V-Z
OLED55B7D-Z
OLED65B7D-Z
OLED55B7V-Z
OLED65B7V-Z

[ Voor 87% gewijzigd door MilesD. op 28-02-2020 08:42 ]

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:09

n2theb

Tweakers Abonnee

Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:53:
[...]

Hetzelfde schilderij ? ik dacht dat ik iets unieks had...snel dan maar weer inruilen dan :+

Ja klinkt wel goed, ik was iets verpest door mijn oude set maar de center speaker paste niet meer onder de tv vandaar deze set gekocht.

Het zou nu 7.2 moeten zijn maar daar twijfel ik aan en het is iets doffer geluid dan mijn oude set, maar volgens mijn vriendin klinkt dit wel beter met meer surround, misschien nog even wennen, voor de prijs is er niks mis mee en het werkt goed met alle apparaten die ik heb.

Je moet er wel de tv voor hebben, onder een 65 inch past het net niet vind ik en kan je beter de 8 nemen.
De SL9YG past prima onder de 65 inch is net wat kleiner namelijk en ongeveer net zo groot als de 55 inch. De SL8YG is daar en tegen voor 65 te klein en is net iets kleiner dan de 55 inch wat weer mooi oogt. Zoals foto hier boven.
n2theb schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:42:
[...]

De SL9YG past prima onder de 65 inch is net wat kleiner namelijk en ongeveer net zo groot als de 55 inch. De SL8YG is daar en tegen voor 65 te klein en is net iets kleiner dan de 55 inch wat weer mooi oogt. Zoals foto hier boven.
Klopt wel.

Echter, de 2020 modellen komen er ook aan:
SN8YG, SN9YG, SN10YG, SN11RG.
Prijzen nog niet bekend maar echt goedkoop zullen ze niet zijn.

• Tibbi3
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:07
Gisteren heb ik mijn nieuwe 65C9 binnen gekregen. Samen met de SL10YG kan ik mooi een paar jaar vooruit :-)

De interface was wel even wennen (kom van een Philips 55" OLED). Zaken die mij opvielen die ik graag even met jullie wil checken:

- De 65C9 is niet te koppelen met Google Home
- Om Ziggo Sport Totaal te casten via de app op mijn android telefoon, heb ik een Chromecast nodig.
- Met de ThinQ app kan ik met mijn smartphone de TV uitzetten, maar andersom gebeurt er niks.

Verder mis ik het Ambilight wel, alleen de software van de LG is 10x beter (en sneller) dan Philips. Megafijn.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18

De Nelis

en anders maar niet...

Tibbi3 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:18:
Gisteren heb ik mijn nieuwe 65C9 binnen gekregen. Samen met de SL10YG kan ik mooi een paar jaar vooruit :-)

De interface was wel even wennen (kom van een Philips 55" OLED). Zaken die mij opvielen die ik graag even met jullie wil checken:

- De 65C9 is niet te koppelen met Google Home
- Om Ziggo Sport Totaal te casten via de app op mijn android telefoon, heb ik een Chromecast nodig.
- Met de ThinQ app kan ik met mijn smartphone de TV uitzetten, maar andersom gebeurt er niks.

Verder mis ik het Ambilight wel, alleen de software van de LG is 10x beter (en sneller) dan Philips. Megafijn.
De C9 zou met de Google Assistant app moeten werken en niet met de Google Home app.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37
Tibbi3 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:18:
Gisteren heb ik mijn nieuwe 65C9 binnen gekregen. Samen met de SL10YG kan ik mooi een paar jaar vooruit ...
Waarom zou je met de tv de smartphone willen uitzetten? ;)
De ThinQ app heb ik niet, maar met de LG TV Plus app kan je wel de tv aanzetten mits "Inschakelen via Wi-Fi" is aangezet (Via Verbinding -> Mobile TV ingeschakeld).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Slux
  • Niet online
Als ik een Xbox spelletje wil spelen met Dolby Atmos dan reageert mijn soundbar er niet op.
Maar als ik netflix kijk dan zegt mijn soundbar wel Dolby Atmos, weet iemand wat er fout gaat?

De Xbox is rechtstreeks op de C9 aangesloten.

Verwijderd

Slux schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:13:
[...]

Ja maar die waren nog erger o.a. Sony en Samsung, dan is LG nog het beste voor mij, ik had gewoon pech met de vorige modellen en let nu goed op om het te voorkomen, al blijft het geluk hebben met die toestellen tegenwoordig.
[...]
Dat je kiest voor een OLED en geen LCD begrijp ik volkomen. Dat hebben wij ook gedaan.

Ik vroeg me meer af of je een andere OLED fabrikant hebt overwogen.

Ik weet bv. niet of geluk met het paneel er iets mee te maken heeft. Het kan bv. ook aan de aanstuur-electronica liggen of de software die burnin moet voorkomen.

Panasonic heeft bijvoorbeeld veel ervaring opgedaan met software om burnin te voorkomen met de Plasmas.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2020 13:57 ]

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Dat je kiest voor een OLED en geen LCD begrijp ik volkomen. Dat hebben wij ook gedaan.

Ik vroeg me meer af of je een andere OLED fabrikant hebt overwogen.

Ik weet bv. niet of geluk met het paneel er iets mee te maken heeft. Het kan bv. ook aan de aanstuur-electronica liggen of de software die burnin moet voorkomen.

Panasonic heeft bijvoorbeeld veel ervaring opgedaan met software om burnin te voorkomen met de Plasmas.
Voor zover ik weet zijn alle panelen van LG, ja zeker heb ik naar andere merken gekeken maar LG werkt gewoon het best vind ik zelf.
ik heb me er bij neergelegd, wil je optimaal van je OLED genieten dan moet je om de 2 jaar een nieuwe kopen, nu maar hopen dat er over 2 jaar nog een grotere is :P
Verwijderd schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Ook LG heeft gewoon plasma's gemaakt dus ook die zullen ervaring hebben opgedaan met burn-in. :P

Als ex-eigenaar van een aantal Panasonic plasma's (o.a. ST50 / VT50 / VT60) kan ik zeggen dat burn-in (ook) daar gewoon voorkwam en de software niet veel anders was dan de pixel shifter die LG ook ingebouwd is, dwz dus een functie om de burn-in door statische content (m.n. logo's) wat uit te smeren over het scherm door deze steeds een paar pixels heen en weer te bewegen. Verder had volgens mij alleen de laatste serie (60) een logo dimmer zoals de LG OLED serie ook heeft.

Daarnaast hadden ze de "schuifbalk", de bekende bewegende witte balk wat het plasma equivalent is van de pixel refresher van de OLEDs. Dit dient niet ter voorkoming van burn-in maar ter verwijdering van retentie. Ook dit kwam neer op het gedurende een nachtje flink opfikken van de pixels zodat de algehele pixelhelderheid net genoeg afneemt om de donkerdere plekken niet meer te laten opvallen.

Dus ja, Panasonic heeft door hun plasma verleden ervaring met burn-in maar dat kwam dan ook gewoon voor. :P En om nu te zeggen dat ze bij de plasma's betere of geavanceerdere middelen hadden dan de LG OLED's nu hebben, nou nee.

De OLED panelen van de Panasonics zijn alvast van LG en dus identiek, dus in dat opzicht zal het niets uitmaken. Het zou dus moeten komen van softwarematige truuks. Ik ken de huidige Panasonic OLED's niet, misschien hebben die nog een andere geniale slimme feature op dit gebied maar dat zouden we dan moeten horen van een Panasonic bezitter. Ik vermoed zelf van niet, anders had ik er her en der in de tests / op de fora wel van gelezen.

• AeronNL
Slux schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle panelen van LG, ja zeker heb ik naar andere merken gekeken maar LG werkt gewoon het best vind ik zelf.
ik heb me er bij neergelegd, wil je optimaal van je OLED genieten dan moet je om de 2 jaar een nieuwe kopen, nu maar hopen dat er over 2 jaar nog een grotere is :P
Misschien dat de oudere modellen bij “optimaal” gebruik na 2 jaar “op” waren, maar bij de nieuwere modellen vanaf 2019 is dit denk ik zeker niet het geval, deze toestellen zijn veel beter bestand tegen burnin. Volgens de meeste gerenommeerde tech sites is burnin überhaupt al een overtrokken iets.
Dus nee, het lijkt me sterk dat een nieuwer type OLED tv na 2 jaar aan vervanging toe is, ook bij “optimaal” gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door AeronNL op 29-02-2020 15:42 ]

Cap schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Ook LG heeft gewoon plasma's gemaakt dus ook die zullen ervaring hebben opgedaan met burn-in. :P

Als ex-eigenaar van een aantal Panasonic plasma's (o.a. ST50 / VT50 / VT60) kan ik zeggen dat burn-in (ook) daar gewoon voorkwam en de software niet veel anders was dan de pixel shifter die LG ook ingebouwd is, dwz dus een functie om de burn-in door statische content (m.n. logo's) wat uit te smeren over het scherm door deze steeds een paar pixels heen en weer te bewegen. Verder had volgens mij alleen de laatste serie (60) een logo dimmer zoals de LG OLED serie ook heeft.

Daarnaast hadden ze de "schuifbalk", de bekende bewegende witte balk wat het plasma equivalent is van de pixel refresher van de OLEDs. Dit dient niet ter voorkoming van burn-in maar ter verwijdering van retentie. Ook dit kwam neer op het gedurende een nachtje flink opfikken van de pixels zodat de algehele pixelhelderheid net genoeg afneemt om de donkerdere plekken niet meer te laten opvallen.

Dus ja, Panasonic heeft door hun plasma verleden ervaring met burn-in maar dat kwam dan ook gewoon voor. :P En om nu te zeggen dat ze bij de plasma's betere of geavanceerdere middelen hadden dan de LG OLED's nu hebben, nou nee.

De panelen van de Panasonics zijn alvast van LG en dus identiek, dus in dat opzicht zal het alvast niet uitmaken. Het zou dus moeten komen van softwarematige truuks. Ik ken de huidige Panasonic OLED's niet, misschien hebben die nog een andere geniale slimme feature op dit gebied maar dat zouden we dan moeten horen van een Panasonic bezitter. Ik vermoed zelf van niet, anders had ik er her en der in de tests / op de fora wel van gelezen.
Als je 3 Plasma’s “versleten” hebt vind ik dat rijkelijk veel in een jaar of tien tijd.
Wellicht waren ze niet versleten maar heb je ze doorverkocht of vervangen door een grotere maat maar dan nog.
Zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik mijn Plasma recent vervangen na tien jaar gebruik.
Deze werkte nog steeds prima maar ik wilde nu wel gaan genieten van een OLED.
Mijn plasma is veel gebruikt en had meer dan 25000 branduren en geen burnin hooguit wat lichte verkleuring op de plek waar veel logo’s zaten voor de rest niets bijzonders.
Ik mag hopen dat mijn LG OLED ook zo lang mee zal gaan.
Technieken verbeteren en veranderen in de loop der jaren.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@HoppyF, vast niet "versleten" maar redenen gehad om ze te vervangen. De grootte zal er mogelijk één van zijn, beeldkwaliteit een andere wellicht. Ik heb er eveneens 3 stuks in bezit gehad, door de redenen hierboven aangehaald. Laatste exemplaar echter door "pink clouding", en daardoor mijn overstap naar Oled.

Testing, one, two ...

• Slux
  • Niet online
AeronNL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Misschien dat de oudere modellen bij “optimaal” gebruik na 2 jaar “op” waren, maar bij de nieuwere modellen vanaf 2019 is dit denk ik zeker niet het geval, deze toestellen zijn veel beter bestand tegen burnin. Volgens de meeste gerenommeerde tech sites is burnin überhaupt al een overtrokken iets.
Dus nee, het lijkt me sterk dat een nieuwer type OLED tv na 2 jaar aan vervanging toe is, ook bij “optimaal” gebruik.
Klein detailtje het 2019 model is nog geen 2 jaar op de markt, ik hoorde hetzelfde verhaal met de C7 en C8 en je ziet nu steeds meer C7 en C8 met burn in meldingen

Die tech sites testen niet zoals er normaal naar tv wordt gekeken voor 2 jaar, ik sta er ook echt van te kijken dat ze roepen dat burnin een overtrokken iets is.
Op hardware.info roepen ze dat ook waar ze die informatie vandaan halen is mij een raadsel, internet staat er vol mee.

Ik denk dat het altijd een issue zal zijn met OLED zelfde als met plasma en zo heeft LED ook zijn nadelen.
het is wachten op het perfecte scherm en zelfs die zal niet perfect zijn denk ik.

En toch net maar een nieuwe 55C9 besteld voor de slaapkamer ter vervanging van een samsung LED :P
HoppyF schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Als je 3 Plasma’s “versleten” hebt vind ik dat rijkelijk veel in een jaar of tien tijd.
Wellicht waren ze niet versleten maar heb je ze doorverkocht of vervangen door een grotere maat maar dan nog.
Valt wel mee hoor. Een ST50 en wegens verhuizing met een veel grotere kijkafstand over naar een groter formaat, een VT50. Die ging defect binnen 2 jaar (green blobs, niet om aan te zien), en werd vervangen door een VT60. Die heeft het een tijd prima gedaan en doet het nu nog steeds bij een nieuwe eigenaar, maar zelf had ik behoefte aan een tv met 4k en nieuwere software met betere ondersteuning voor apps en streamen.

En die 10 jaar... tja. Als er binnen een paar jaar zaken flink veranderen zoals weergavekwaliteit, beeldformaat, software of apps en die ondersteunt mijn huidige OLED niet, wees dan niet verbaasd als ik weer van tv wissel. Ik ben niet voor niets tweaker, in ben geïnteresseerd in techniek en nieuwe mogelijkheden. Ik denk dat ik met een jaar of 5 gebruiksduur van mijn tv blij mag zijn. Maar dan is ie nog niet versleten. Als mijn huidige tv het tegen die tijd nog doet krijgt ie heus een tweede leven, daar zorg ik altijd wel voor.
HoppyF schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Mijn plasma is veel gebruikt en had meer dan 25000 branduren en geen burnin hooguit wat lichte verkleuring op de plek waar veel logo’s zaten voor de rest niets bijzonders.
Die lichte verkleuring had ik ook, bij de logo's, bij al mijn plasma's. En licht of niet, als het niet weggaat dan is het geen retentie maar burn-in, slijtage, of hoe je het beestje ook wilt noemen als die term teveel negatiefs bij je oproept. :)

Dat had ik dus ook. Het stoorde me verder niet hoor, maar als er lokaal een blijvend helderheid/kleurverschil optreedt is dat gewoon burn-in. Een CRT had daar trouwens net zo goed last van, permanente slijtage van het fosfor die op de ene plek (logo's) sneller gaat dan de andere. Niets anders dan burn-in. Alleen: het beeld was sowieso veel kleiner, de resolutie lager, er was ruis, geometrische vervorming etc, m.a.w. we zagen door de bomen het bos niet zo snel. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 29-02-2020 23:51 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
AeronNL schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Haha, sorry hoor, maar hier moet ik echt keihard om lachen.

Burnin overtrokken, denk het niet. Zelfs dit topic staat vol met burnin meldingen en schermen die vervangen worden door LG.

• AeronNL
Segafreak83 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Burnin overtrokken, denk het niet. Zelfs dit topic staat vol met burnin meldingen en schermen die vervangen worden door LG.
Lach waarover je wilt.
Topic staat er indd vol over. Maar ik heb het over de laatste modellen, dus vanaf 2019. Ook al zijn deze nog niet zo lang op de markt, bekende sites geven ook aan dat deze modellen niet zo vatbaar zijn voor burnin als de modellen ervoor.
Goed lezen is ook een kunst...

Burnin is statisch gezien gewoon niet zo’n groot probleem als mensen denken.

[ Voor 6% gewijzigd door AeronNL op 01-03-2020 02:30 ]

• AeronNL
AeronNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 01:07:
[...]

Lach waarover je wilt.
Topic staat er indd vol over. Maar ik heb het over de laatste modellen, dus vanaf 2019. Ook al zijn deze nog niet zo lang op de markt, bekende sites geven ook aan dat deze modellen niet zo vatbaar zijn voor burnin als de modellen ervoor.
Begrijpend lezen is ook een kunst...

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
AeronNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 01:07:
[...]

Lach waarover je wilt.
Goed lezen is ook een kunst...

Burnin is statisch gezien gewoon niet zo’n groot probleem als mensen denken.
Dat is het wel, maar blijf vooral lekker in je bubbel geloven..

Sites kunnen zoveel aangeven, eigen ervaring en van mensen zelf vind ik veel belangrijker.

OLED is een mooie techniek, maar heeft dezelfde nukken als plasma. Organisch en dus zeer kwetsbaar.
Organisch of anorganisch heeft er m.i. niet zoveel mee te maken. Waar het om gaat is dat net als bij plasma (komt weinig organisch aan te pas, edelgas, kwik, magnesium en fosfor) en ook het oude CRT (ook fosfor + alu reflectielaag) de pixels zelf licht uitstralen ipv dat er een backlight is die een flinke groep pixels verlicht. Meer iicht betekent meer veroudering en dus permanente, zichtbare achteruitgang in lichtopbrengst. Geldt dat voor een scherp afgebakende groep pixels dan zie je dat dus afgetekend tov de omringende pixels die nog minder veroudering hebben.

Maar goed, laten we niet weer in een wellus-nietus discussie vervallen over hoe erg het inbranden van OLED is, het rode balkje van de mods hieronder staat er niet voor niets.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 01-03-2020 08:59 ]

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Dat is de aanleiding om over dit punt te beginnen. In dit topic lees ik erover, maar in de andere oled topics een stuk minder. Dat valt mij op. Voor ons was dat uiteindelijk de reden dat LG niet is gekozen.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:02

pdavie2311

Live life to the fullest..

Gewoon “ normaal “ omgaan met de TV! Mijn 8 jaar oude plasma heeft geen enkele Burn-in...Ben hier ook niet bang voor bij mijn C9...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

@Verwijderd Welke OLED topics precies?

Want we moeten wel kijken of we appels met appels vergelijken of met peren.

Dit topic heeft 869 pagina's en gaat alleen over LG OLEDs. Alleen het in dit topic zoeken op "OLED" geeft al 226 pagina's aan hits.

- Het Panasonic OLED topic heeft 7 hele pagina's... dat is ruim 100x minder. Dus dat vergelijk is irrelevant.
- Sony krijgt jaarlijks een nieuw topic maar dat is een gecombineerd LCD + OLED topic haalt tot nu toe 19 pagina's (4 hele pagina's met hits bij zoeken op "OLED"...). Het topic van 2018 27 pagina's (ook 4 hele pagina's bij zoeken op "OLED"). en als je dan de "OLED" hits doorneemt dan blijft het bij het verwijzen naar LG OLED's en "interesse in Sony OLED" waarbij genoemd wordt dat de Sony variant misschien interessant is maar wel duur... met andere woorden vrijwel geen enkele Sony OLED bezitter...
- Een Philips OLED topic lijkt non-existent, het algemene Philips topic sinds 2015 (!) - dus voor het over overgrote deel over LCD - heeft 107 pagina's... zoeken op "OLED" geeft 19 pagina's aan hits in 5 jaar...

Conclusie wat betreft de topics hier op Tweakers.net in ieder geval: appels met peren. Er is hier tot op heden maar 1 topic waarin OLED uitgebreid besproken wordt in al zijn facetten en dat is dit topic.

En nogmaals, de gebruikte panelen an al die fabrikanten zijn allemaal diezelfde panelen van LG en ik heb nergens berichten gelezen van magische vernieuwende anti burn-in features en technieken van de andere fabrikanten, anders dan de al jaren bekende standaard technieken die LG ook gebruikt. Hadden ze dit wel dan had de marketingafdeling dit vast aan de grote klok gehangen en was het overal verschenen in de reviews en reclamecampagnes. Althans, ik acht die kans nogal groot. ;)

Tot die tijd is er dus geen enkele reden om te denken dat burn-in bij de exact gelijke panelen van de andere merken significant anders is dan bij LG.

PS Het is eigenlijk prima vergelijkbaar met het (uitgerekend ;)) Panasonic plasma topic van een aantal jaar geleden. Toen was Panasonic dé plasmafabrikant. Ook dat was hét topic om (tot vervelens toe) over burn-in te discussiëren en vooral klagen. Was een Panasonic plasma dan echt slechter wat betreft burn-in dan een LG of Samsung? Natuurlijk niet (uiteraard beweerde een enkele Samsung eigenaar/fan die het topic kwam bezoeken dat wel ;)). Maar in die andere topics leefde plasma gewoon niet of nauwelijks, alles trok naar Panasonic inclusief de discussie over burn-in.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 01-03-2020 10:41 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Cap schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:06:
@Verwijderd Welke OLED topics precies?

Dit topic heeft 869 pagina's en gaat alleen over LG OLEDs. Alleen het in dit topic zoeken op "OLED" geeft al 226 pagina's aan hits.

- Het Panasonic OLED topic heeft 7 hele pagina's... dat is ruim 100x minder. Dus dat vergelijk is irrelevant.
Los daarvan. Naar ik heb begrepen komen alle Oled panels die gebruikt worden door de concurrenten ook uit de LG fabriek. Lijkt mij vreemd dat LG zijn meegeleverde panelen slechter zouden zijn als die die zij aan Panasonic leveren. Verder moet je natuurlijk ook nog mee rekenen het aantal toestellen wat is verkocht. Als het volume van LG beduidend hoger is dan dat van i.e. Panasonic zal je ook meer lezen over burn-in bij LG dan bij Panasonic. Verhoudingsgewijs zal het niet zoveel uit maken

• Slux
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:28:
Gewoon “ normaal “ omgaan met de TV! Mijn 8 jaar oude plasma heeft geen enkele Burn-in...Ben hier ook niet bang voor bij mijn C9...
Wat versta jij onder normaal gebruik ?

Ik heb mijn OLED lampje op 45 staan en de tv staat gemiddeld +/- 7 uur per dag aan, als ik weg loop zet ik de tv uit i.p.v. van pauze, de subs in netflix en emby staan op transparant, spelletjes met HUD's vermeid ik en toch heb ik last van burn in.

• pdavie2311

pdavie2311

Slux schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Ik heb mijn OLED lampje op 45 staan en de tv staat gemiddeld +/- 7 uur per dag aan, als ik weg loop zet ik de tv uit i.p.v. van pauze, de subs in netflix en emby staan op transparant, spelletjes met HUD's vermeid ik en toch heb ik last van burn in.
OLED lampje staat hier boven de 70 volgens mij. Denk iets van 5 uur per dag tv aan..Pauze gebeurt niet of nauwelijks, subs Netflix gewoon op wit en Gaming doe ik niet...

• NoahAmber
  • Niet online
Slux schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Tja, is maar net hoe je dat gebruikt in een bepaalde context... :)

https://verkenjegeest.com...de-betekenis-van-normaal/

• Slux
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:42:
[...]

OLED lampje staat hier boven de 70 volgens mij. Denk iets van 5 uur per dag tv aan..Pauze gebeurt niet of nauwelijks, subs Netflix gewoon op wit en Gaming doe ik niet...
Dan heb je gewoon over 2 jaar permanente netflix subs in beeld ;)
Slux schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Vast niet.
Hij zegt toch niet dat hij dagen achter elkaar Netflix kijkt?
Maakt weinig uit of je nu 5, 7 of 9 uur per dag kijkt.
Dit valt onder normaal TV gebruik.
Wat niet onder normaal TV gebruik valt is 24/7 een TV in een winkel laten draaien op één programma.

• AeronNL
[...]

Nee dat denk ik niet. Wit is niet het probleem, veel mensen zetten de subs op geel en dan vergroot je de kans op burn-in.
En zelfs dan zal het meevallen, aangezien subs nooit hetzelfde zijn en zeer kort in beeld verschijnen.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:24
AeronNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Nee dat denk ik niet. Wit is niet het probleem, veel mensen zetten de subs op geel en dan vergroot je de kans op burn-in.
En zelfs dan zal het meevallen, aangezien subs nooit hetzelfde zijn en zeer kort in beeld verschijnen.
Naar mijn weten maakt de kleur helemaal niet uit en gaat het puur om een statisch plaatje/icoon of wat dan ook, zolang het maar statisch is.
Daarnaast heb ik op de netflix app en alle hdmi kanalen OLED lampje op 65-70, dit zou ook de kans op inbranders moeten beperken. Zelf vind ik dit ook helemaal niet echt opvallend, zodra ik onder de 60-55 kom dan begin ik echt verschil te zien.

Wat ik mij alleen afvraag (ik heb de C9), ik weet dat ik handmatig de pixel refresher kan activeren, wat in werking treedt bij het uitschakelen van de TV.
Maar volgens mij hoort de C9 het ook automatisch (standaard) te doen, hoe vaak gebeurt dit en waar kan ik deze setting vinden/bevestigen eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 01-03-2020 12:13 ]

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Die mening deel ik dus niet! Ben het eens met de comments hierboven..Pas bij statisch beeld, kans op inbranden denk ik...Gewoon de tv gebruiken, daar is hij voor! Genieten van het ding!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
LopendeVogel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Naar mijn weten maakt de kleur helemaal niet uit en gaat het puur om een statisch plaatje/icoon of wat dan ook, zolang het maar statisch is.
De kleur maakt wel uit voor zover ik weet. Voor rood en oranje moet de pixel veller branden. Dit is gemeten door sites door het verbruik te meten bij verschillende kleuren. Daarom kunnen oranje en rode logo's sneller inbranden. En dat was in verleden het geval bij bijvoorbeeld zo'n rtl4 logo.
[...]

Daarnaast heb ik op de netflix app en alle hdmi kanalen OLED lampje op 65-70, dit zou ook de kans op inbranders moeten beperken. Zelf vind ik dit ook helemaal niet echt opvallend, zodra ik onder de 60-55 kom dan begin ik echt verschil te zien.

Wat ik mij alleen afvraag (ik heb de C9), ik weet dat ik handmatig de pixel refresher kan activeren, wat in werking treedt bij het uitschakelen van de TV.
Maar volgens mij hoort de C9 het ook automatisch (standaard) te doen, hoe vaak gebeurt dit en waar kan ik deze setting vinden/bevestigen eigenlijk?
De automatische pixel refresher start na 4 uur TV kijken, uiteraard als de TV pas uitgezet wordt.
Handmatige refresh is niet nodig.
De grote pixel refresh start na 4000 2000 uur.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:24
HoppyF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:42:
[...]

De automatische pixel refresher start na 4 uur TV kijken, uiteraard als de TV pas uitgezet wordt.
Handmatige refresh is niet nodig.
De grote pixel refresh start na 4000 uur.
Kijk :) Ja nu lees ik dat jij zegt 4000 uur, op reddit zegt iemand elke 2000 uur ( https://www.reddit.com/r/...el_refresher_actually_do/ )

Waar kan ik nu een goede bron (lg zelf) of een instellingen op mijn tv hiervan vinden?

Ik neem aan dat 4 uur tv kijken in totaliteit is? Dus bijv na 4 dagen 1 uur per dag? 4 uur tv kijken is hier volgens mij behoorlijk lang haha.

Tot nu toe vind ik de instellingen menu's (juist omdat het er meerdere zijn volgens mij?) wel even wennen aan het WebOS van de C9. Wel een gelukje dat ik gelijk de Magic Remote gekoppeld heb aan al mijn apparaten (Horizon, XBOX ONE X en de soundbar) tijdens de installatie van de TV. Dit werkt (zowel het instellen als het uiteindelijke gebruik) zeer goed!
Echter gisteren de TV opgehangen en hierbij andere HDMI poorten gebruikt, toen was het dus even zoeken om de boel weer opnieuw te koppelen. Dit liep via de homeknop (AB), thuisdashboard, instellingen (tandwiel rechtsboven), apparaat voorkeuren(?) en daar kon ik de boel vervolgens opnieuw koppelen.
Je zou zeggen dat dit allemaal via je normale instellingen menu gaat maar dat werkt dus even net wat omslachtiger (vind ik..).

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
Cap schreef op zondag 1 maart 2020 @ 08:42:
Organisch of anorganisch heeft er m.i. niet zoveel mee te maken. Waar het om gaat is dat net als bij plasma (komt weinig organisch aan te pas, edelgas, kwik, magnesium en fosfor) en ook het oude CRT (ook fosfor + alu reflectielaag) de pixels zelf licht uitstralen ipv dat er een backlight is die een flinke groep pixels verlicht. Meer iicht betekent meer veroudering en dus permanente, zichtbare achteruitgang in lichtopbrengst. Geldt dat voor een scherp afgebakende groep pixels dan zie je dat dus afgetekend tov de omringende pixels die nog minder veroudering hebben.

Maar goed, laten we niet weer in een wellus-nietus discussie vervallen over hoe erg het inbranden van OLED is, het rode balkje van de mods hieronder staat er niet voor niets.
"Laat je constant een en hetzelfde beeld staan op OLED-televisies,(zoals logo's) dan slijt het organische materiaal veel sneller en blijft het beeld zichtbaar." staat algemeen bekend, zie ook https://premium.techpulse...ps-en-monitoren-microled/
Daarom zal microled hier minder last van krijgen.

De levensduur van een oleddisplay is met circa 4 jaar aanzienlijk minder dan die van een lcd-display

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 01-03-2020 13:31 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
14 november 2019 mijn cashback ingestuurd, 29 februari 2020 stond het daadwerkelijk EINDELIJK op mijn rekening...

Duurde dus ff... Maar kwam gelukkig wel, voor degenen die zich nog zorgen maken.

• NoahAmber
  • Niet online
Allewijn schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:53:
14 november 2019 mijn cashback ingestuurd, 29 februari 2020 stond het daadwerkelijk EINDELIJK op mijn rekening...

Duurde dus ff... Maar kwam gelukkig wel, voor degenen die zich nog zorgen maken.
Juist de bedoeling om dit topic schoon te houden van dit soort meldingen is er speciaal dit in het leven geroepen: [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
LopendeVogel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Kijk :) Ja nu lees ik dat jij zegt 4000 uur, op reddit zegt iemand elke 2000 uur ( https://www.reddit.com/r/...el_refresher_actually_do/ )

Waar kan ik nu een goede bron (lg zelf) of een instellingen op mijn tv hiervan vinden?

Ik neem aan dat 4 uur tv kijken in totaliteit is? Dus bijv na 4 dagen 1 uur per dag? 4 uur tv kijken is hier volgens mij behoorlijk lang haha.

Tot nu toe vind ik de instellingen menu's (juist omdat het er meerdere zijn volgens mij?) wel even wennen aan het WebOS van de C9. Wel een gelukje dat ik gelijk de Magic Remote gekoppeld heb aan al mijn apparaten (Horizon, XBOX ONE X en de soundbar) tijdens de installatie van de TV. Dit werkt (zowel het instellen als het uiteindelijke gebruik) zeer goed!
Echter gisteren de TV opgehangen en hierbij andere HDMI poorten gebruikt, toen was het dus even zoeken om de boel weer opnieuw te koppelen. Dit liep via de homeknop (AB), thuisdashboard, instellingen (tandwiel rechtsboven), apparaat voorkeuren(?) en daar kon ik de boel vervolgens opnieuw koppelen.
Je zou zeggen dat dit allemaal via je normale instellingen menu gaat maar dat werkt dus even net wat omslachtiger (vind ik..).
Sorry, mijn fout, het is 2000 uur ipv 4000.
Veel uren in ieder geval en niet iets om je zorgen te maken want het loopt vanzelf wel.
De opties om het uit te zetten bestaan maar dat zou ik niet doen.
[...]

Rood/oranje/geel brandt het snelste in, dat zie je o.a. aan klachten over de gele youtube knop, de gele ondertitels e.d. Het is dus met name de rode pixel die het snelste achteruit gaat en in ieder geval niet de blauwe. (Verder zijn het RGBW schermen dus wit wordt niet getoond door de RGB pixels maar door een aparte witte.)
Snake_Eye schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:04:
[...]

"Laat je constant een en hetzelfde beeld staan op OLED-televisies,(zoals logo's) dan slijt het organische materiaal veel sneller en blijft het beeld zichtbaar." staat algemeen bekend, zie ook https://premium.techpulse...ps-en-monitoren-microled/
Daarom zal microled hier minder last van krijgen.

De levensduur van een oleddisplay is met circa 4 jaar aanzienlijk minder dan die van een lcd-display
Ik ontken niet dat OLED sneller inbrandt dan LCD / LED hoor, dat is gewoon zo. Ik reageerde ermee op wat Segafreak zei: "OLED is een mooie techniek, maar heeft dezelfde nukken als plasma. Organisch en dus zeer kwetsbaar."

Het lijkt in deze zin door de manier waarop het in deze zin staat alsof A. plasma ook organisch is B. het kwetsbare per definitie komt doordat het materiaal organisch is, wat ik betwijfel. Plasma is anorganisch, OLED organisch, beide slijten duidelijk sneller / branden sneller in. Hetzelfde geldt voor het fosfor van een CRT, brandt ook sneller in. De overeenkomst tussen plasma, CRT en OLED is dat de pixels zelf stralen i.t.t. bij de huidige LCD/LED schemen. Als microled ondanks individueel stralende leds minder snel blijkt in te branden is dat inderdaad een interessant pluspunt.
LopendeVogel schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:56:
[...]

In het service menu, zie de onderste regel op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wQnY7YV/Schermafbeelding-2020-03-01-om-14-04-44.png
NoahAmber schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Los daarvan. Naar ik heb begrepen komen alle Oled panels die gebruikt worden door de concurrenten ook uit de LG fabriek. Lijkt mij vreemd dat LG zijn meegeleverde panelen slechter zouden zijn als die die zij aan Panasonic leveren.
Klopt, dat staat ook in mijn bericht.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 01-03-2020 14:25 ]

• Slux
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Vast niet.
Hij zegt toch niet dat hij dagen achter elkaar Netflix kijkt?
Maakt weinig uit of je nu 5, 7 of 9 uur per dag kijkt.
Dit valt onder normaal TV gebruik.
Wat niet onder normaal TV gebruik valt is 24/7 een TV in een winkel laten draaien op één programma.
Dee ik ook niet en toch heb ik 3 ingebrande schermen gehad en bij de laatste het oled lampje op 45/50 gezet ipv de 70 die de rest gebruikt

ik gebruik mijn tv niet eens meer normaal omdat ik alles terug schroef en er goed op let, dat is imo geen normaal gebruik en dan toch inbranding krijgen
AeronNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Toch zag je duidelijk ingebrande subs op mijn C7
pdavie2311 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Die mening deel ik dus niet! Ben het eens met de comments hierboven..Pas bij statisch beeld, kans op inbranden denk ik...Gewoon de tv gebruiken, daar is hij voor! Genieten van het ding!
Pas bij statisch beeld is onzin.
Maar ik spreek je over 2 jaar wel weer ;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slux schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:51:
[...]
[knip]
Dan krijgen we te horen dat dit bij 2019 toestellen wel een issue was maar dat dit bij de 2021 toestellen is aangepakt :+ (it's that time of the month again)

Testing, one, two ...

• AeronNL
De meningen zijn dus duidelijk verdeeld.
Helaas voor de mensen die er wel last van hebben, mazzel voor de mensen die er geen last van hebben.
Discussie zonder einde.
Let’s move on.

• Slux
  • Niet online
AeronNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:17:
De meningen zijn dus duidelijk verdeeld.
Helaas voor de mensen die er wel last van hebben, mazzel voor de mensen die er geen last van hebben.
Discussie zonder einde.
Let’s move on.
Is ook zo maar ik snap niet dat mensen maar blijven beweren dat burnin geen issue is want dat is gewoon niet waar, het hoort bij de techniek en het zal altijd zo blijven.

Als je de tv ''normaal'' gebruikt zonder rekening te houden met pauzes, subs, tickers, logos, oled lampje op 100 contrast op 100 dan krijg je last van burn in, iedereen die ik ook ken met een OLED die zo tv kijkt hebben allemaal last burn in met een B6 en C7 zelfs ook met aangepaste instellingen, de meeste letten er niet zo op en kunnen er mee leven,
[...]

Dee ik ook niet en toch heb ik 3 ingebrande schermen gehad en bij de laatste het oled lampje op 45/50 gezet ipv de 70 die de rest gebruikt

ik gebruik mijn tv niet eens meer normaal omdat ik alles terug schroef en er goed op let, dat is imo geen normaal gebruik en dan toch inbranding krijgen

[...]

[...]

Ik geloof je wel maar het blijft vreemd.
Je hebt nu een C9 dus met nog betere maatregelen tegen inbranden.
Het is te hopen dat je hiermee gevrijwaard blijft van problemen want je moet er normaal mee kunnen TV kijken zoals je nu al doet.
Over twee of drie jaar kunnen we de balans opmaken, dat wel.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
[...]

Ik heb m'n contrast voor alles op 95 staan en oled lampje op 100 staan voor gaming, 90 hdr/DV en 80 voor normaal tv kijken, op m'n C9.

Moet ik dit heel snel gaan terugschroeven? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 01-03-2020 19:49 ]

PSN: Mondaatje

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Had tot voor kort 2 grundig tv's met 4k oled van lg erin en bij beide nooit iets van burnin kunnen detecteren. Deed wel een beetje voorzichtig met steeds hetzelfde scherm ervoor en ik had de oled sterkte op 80 staan of zo. Paar kleine maatregelen die denk ik veel verschil kunnen maken als ik de mensen hier zo hoor.

Aangezien een oled altijd degradeert lijkt het mij fijner om op 80 sterkte te starten en dan nog de mogelijkheid hebben over een paar jaar om dat wat omhoog te gooien. Een tv moet mij toch wel minimaal 5 jaar mee eigenlijk, zeker gezien de hoge prijs die je nu voor oled betaalt.

Ik denk dat ik nu binnenkort een b9 of C9 haal maar misschien wacht ik ook nog even op de nieuwe modellen, die zouden wel eens kunnen zorgen voor een verlaging van de algehele prijzen van oled schermen.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 17:12
Monda schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb m'n contrast voor alles op 95 staan en oled lampje op 100 staan voor gaming, 90 hdr/DV en 80 voor normaal tv kijken, op m'n C9.

Moet ik dit heel snel gaan terugschroeven? :/
Wil je las-ogen?

Bij mij staat ie op 39..... behalve met HDR

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

[...]

[...]

Mooi dat jij dat onzin vindt! Ik niet! Ik gebruik mijn tv fijn, geniet ervan en zie het allemaal wel! Daar is dat ding voor! Gebeurt er iets binnen 5 jaar, beroep ik mij op garantie. Gaan ze moeilijk doen, koop ik een nieuwe tv...Erg zwart wit, ja, maar wil me hier niet druk over maken!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, we gaan het onderwerp inbranden voor nu weer even laten voor wat het is.

Ja, het is een aspect waarmee rekening gehouden moet worden dus prima als het af en toe eens ter sprake komt. We hebben het nu weer voor de 1000e keer besproken. Het merendeel van de bezoekers van dit topic is er wel weer klaar mee.

• Slux
  • Niet online
Ik heb net een 55 inch opgehangen maar er zit een vreemde streep in het beeld die je ziet met tv kijken, is dat nieuwigheid of een garantie gevalletje ? op mijn 77 ziet dat zelfde plaatje er ook veel egaler uit, hier zie je rondde tv ook donkere vlekken, al zie ik die niet met tv kijken alleen die bovenste streep is zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNPZ2cAeZwBDyC9HSM8pNzFk/full.jpg

• Wren
Slux schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:08:
Ik heb net een 55 inch opgehangen maar er zit een vreemde streep in het beeld die je ziet met tv kijken, is dat nieuwigheid of een garantie gevalletje ? op mijn 77 ziet dat zelfde plaatje er ook veel egaler uit, hier zie je rondde tv ook donkere vlekken, al zie ik die niet met tv kijken alleen die bovenste streep is zichtbaar.

[Afbeelding]
Heb je ook een foto van die streep tijdens het tv kijken?

• Slux
  • Niet online
Wren schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Heb je ook een foto van die streep tijdens het tv kijken?
Moeilijk, je ziet het helaas niet met de camera, alleen met statisch beeld kan je het zien op de camera, het is alleen met het oog zichtbaar en ook alleen met bepaalde scenes, ik heb die pixel refresher al laten draaien maar zie geen verschil, kan het zijn dat het paneel moet inwerken oid ?.

• Wren
Slux schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Moeilijk, je ziet het helaas niet met de camera, alleen met statisch beeld kan je het zien op de camera, het is alleen met het oog zichtbaar en ook alleen met bepaalde scenes, ik heb die pixel refresher al laten draaien maar zie geen verschil, kan het zijn dat het paneel moet inwerken oid ?.
Nee, dat soort vreemde strepen horen gewoon niet. Maar ik weet ook al wat LG gaat zeggen, die willen bewijs bij 'normaal' beeld. Nu besef ik me ook dat dit scherm bij het besturingssysteem van de tv hoort hoor.
Als je deze net hebt gekocht zou ik em gaan omruilen bij de winkel. Hoef je ook niet te stressen of het hoort.

• Slux
  • Niet online
Wren schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Nee, dat soort vreemde strepen horen gewoon niet. Maar ik weet ook al wat LG gaat zeggen, die willen bewijs bij 'normaal' beeld. Nu besef ik me ook dat dit scherm bij het besturingssysteem van de tv hoort hoor.
Als je deze net hebt gekocht zou ik em gaan omruilen bij de winkel. Hoef je ook niet te stressen of het hoort.
Duidelijk, ja is nieuw net een uur oud, ik zal vragen of ze hem omruilen.

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:04
Ik heb thuis een C7 staan die ondertussen erg stoffig is geworden. Hoe maken jullie vaak het scherm schoon, alleen met een droog microvezel doekje of?

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 02-03-2020 11:48 ]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoveel mogelijk droog, en anders heel licht vochtig (alleen water)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ken die perslucht niet. Maar geef je dan geen druk op het scherm? Dat is wat ik niet graag zou doen, geen idee verder of dat een reëel risico zou zijn of puur een vooroordeel ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

ArthurMorgan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:54:
Ik ken die perslucht niet. Maar geef je dan geen druk op het scherm? Dat is wat ik niet graag zou doen, geen idee verder of dat een reëel risico zou zijn of puur een vooroordeel ;)
Keihard blazen is niet nodig, zo vast zit wat stof immers niet.
Ik heb dit zelf ook nooit zo gedaan maar het kan dus wel.
Echter, even een droog doekje doet zo’n beetje hetzelfde.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ambition88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:47:
Ik heb thuis een C7 staan die ondertussen erg stoffig is geworden. Hoe maken jullie vaak het scherm schoon, alleen met een droog microvezel doekje of?
"Swiffer" oplossing niet afdoende?

Testing, one, two ...

• Ambition88
hardware-lover schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:39:
[...]

"Swiffer" oplossing niet afdoende?
Hm ja voor puur stof wel, maar eventuele vingervlekken of echt viezigheid gaat daar niet mee weg.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ambition88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:40:
[...]
Hm ja voor puur stof wel, maar eventuele vingervlekken of echt viezigheid gaat daar niet mee weg.
Dat is niet alleen stof..... ;)

Testing, one, two ...

• Ambition88
hardware-lover schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Dat is niet alleen stof..... ;)
klopt, de vraag was toch ook ''hoe maken jullie het scherm schoon'' niet stofvrij? :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ambition88 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:46:
[...]
klopt, de vraag was toch ook ''hoe maken jullie het scherm schoon'' niet stofvrij? :+
"Ik heb thuis een C7 staan die ondertussen erg stoffig is geworden" :?

Maar je bedoelde dus, stoffig en smerig :+

Stof gaat er hier met een Swiffer af, vlekken met de warme adem en een zachte doek met voorzichtig poetsen..

Testing, one, two ...

• Frostosti
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
KE geeft een extra 3 jaar garantie t.o.v. andere (web)winkels, echter valt hier diefstal, valschade, waterschade & dode pixels hier niet onder.
Is deze extra garantie dan nog steeds een grote meerwaarde? Aangezien het lijkt alsof de overige items allemaal vrij subjectief zijn en individueel beoordeeld moeten worden of ze binnen de garantie vallen?
Dit nu sommige andere winkels de 65C9 voor bijna ~100 euro goedkoper aanbieden vroeg ik mij of het nog steeds de moeite waard is via KE?

• Slux
  • Niet online
Frostosti schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:57:
KE geeft een extra 3 jaar garantie t.o.v. andere (web)winkels, echter valt hier diefstal, valschade, waterschade & dode pixels hier niet onder.
Is deze extra garantie dan nog steeds een grote meerwaarde? Aangezien het lijkt alsof de overige items allemaal vrij subjectief zijn en individueel beoordeeld moeten worden of ze binnen de garantie vallen?
Dit nu sommige andere winkels de 65C9 voor bijna ~100 euro goedkoper aanbieden vroeg ik mij of het nog steeds de moeite waard is via KE?
Diefstal, valschade, waterschade valt zo ie zo buiten de garantie, daar heb je een inboedel verzekering voor, officieel geeft LG ook geen pixe/burn in garantie maar in de praktijk doen ze het wel.

Ik zou het wel doen, stel je scherm of printplaat gaat stuk dan heb je na 4 jaar gewoon garantie daarop.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11 14:09
Diefstal, valschade & waterschade zitten toch ook niet in de eerste 2 jaar garantie?

Imo nog steeds de moeite (bijv. tv gaat niet meer aan, of strepen in het beeld), maar blijkbaar heb je in NL sowieso 5 jaar? In BE zit dat anders.
FlameDB schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Diefstal, valschade & waterschade zitten toch ook niet in de eerste 2 jaar garantie?

Imo nog steeds de moeite (bijv. tv gaat niet meer aan, of strepen in het beeld), maar blijkbaar heb je in NL sowieso 5 jaar? In BE zit dat anders.
Verzekeringsclaim is wat anders dan garantie.
De extra 3 jaar garantie die o.a. KE biedt kun je zien als een soort bonus.
In Nederland geldt er geen vaste termijn van 2 jaar garantie zoals in België maar telt de te verwachten levensduur van het product mee.
Bij een TV ligt deze veel hoger dan een paar jaar en om die reden heb je sowieso recht op garantie.
Echter, recht hebben en recht krijgen is wat anders daarom is het wel prettig zwart op wit die extra 3 jaar te hebben.
Ellenlange discussies en mogelijke rechtszaken kun je daarmee vermijden.
Zoals boven gezegd diefstal, smijten, laten vallen, in bad gooien en dat soor zaken vallen nooit onder productgarantie?? :?

Dat kan je eventueel verzekeren, maar dat heeft niets met de winkel te maken. O.a. d.m.v. een all-risk inboedelverzekering, maar daar betaal je dan ook voor en ook daar zijn er beperkingen. Kleine lettertjes lezen dus. Of: gewoon netjes zijn op je spullen en niet smijten met je tv of in het aquarium donderen.

Wat wel kan is dat een winkel een bepaalde periode "gratis" pixelgarantie geeft, maar ook dat is vaak beperkt, bijv subpixels aan de rand van het scherm vallen er dan niet onder.
Frostosti schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:57:Is deze extra garantie dan nog steeds een grote meerwaarde? Aangezien het lijkt alsof de overige items allemaal vrij subjectief zijn en individueel beoordeeld moeten worden of ze binnen de garantie vallen?
Dat is aan jou. Welke zaken bedoel je met "de overige items allemaal vrij subjectief zijn en individueel beoordeeld moeten worden"? Defecten als een tv die niet meer aangaat of geen beeld of geluid meer geeft worden gewoon gedekt, tenzij duidelijk is dat jij het kapot hebt gemaakt door aan de tv te rommelen. Dat geldt zowel voor de standaard 2 jaar garantie als de 3 jaar extra garantie. Bij subjectievere zaken als schermuniformiteit of inbranden is het altijd maar hopen dat de verkoper / LG naar je klacht wil luisteren, daar heb je sowieso geen zekerheid dat dit lukt...

Het enige echte verschil is dat de eerste 2 jaar on-site garantie zijn die via de (ingehuurde) reparatieserice van LG lopen. De 3 jaar extra is op basis van carry-in bij de winkel. En, op zich wel kwalijk: je krijgt de 3 jaar extra pas als je een review achterlaat. Irritant en soort chantage / bedrog maar wel een kleine moeite: linkje aanklikken, 1 regel typen en klaar. Er staat volgens mij (terecht) nergens dat de review positief moet zijn trouwens. >:)

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-11 01:34
Slux schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:08:

[Afbeelding]
Anders even een egale rode afbeelding open via je TV usb, om te kijken of dat ook zo is te zien.

• Powder Toastman
Slux schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Duidelijk, ja is nieuw net een uur oud, ik zal vragen of ze hem omruilen.
Houd er wel rekening mee, dat een OLED eerst "ingespeeld" moet raken, dat duurt meen ik ca. 200 uur.
Zoek maar terug in dit topic.
Gedurende deze "inspeelperiode" verdwijnt dit vaak zo heb ik gelezen.

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11 22:02
Iemand een idee of het het waar is om de C9 boven de B9 te nemen? Verschil qua prijs is €120

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43

13art

Moderator Mobile
Ik had afgelopen weekend last van het stoppen met spelen van een Dolby Digital docu (Formula 1 Drive to Survive). Leek een buffer probleem wat steeds tussen de 3 en 8 minuten optrad. Van alles geprobeerd, modem opnieuw opgestart, router opnieuw opgestart, bekabelde of draadloze netwerk verbinding maakte geen verschil, via de tv gekeken voor een update van de tv (55C7V), geen update, dns aangepast, Etc. Ik had echt geen idee wat het kon zijn en niks leek te helpen.

Ik kreeg wel de indruk dat het met de tv te maken had die om de één of andere reden de stream niet goed leek te 'trekken' want soms stopte de stream ook op het moment dat ik iets met de afstandsbediening deed, bijvoorbeeld naar het menu gaan. Toen voor de zekerheid maar eens gekeken of er online een update was. En jaar hoor, er was een update sinds 22 Feb. Deze handmatig geïnstalleerd en het probleem was verholpen.

Enige wat ik me nu nog afvraag is waarom de tv zelf de update niet zag. Automatisch updaten staat aan, ook met een handmatige controle werd de update vreemd genoeg niet gezien.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• NoahAmber
  • Niet online
13art schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:34:

Enige wat ik me nu nog afvraag is waarom de tv zelf de update niet zag. Automatisch updaten staat aan, ook met een handmatige controle werd de update vreemd genoeg niet gezien.
Wat ik kan bedenken is dat de update wel gereed staat op de server, maar nog niet is gepusht. En dat je bij een handmatige update dat forceert.

Herken mij er wel in op de C8 in een eerder stadium. Iedereen riep dat de update er was en ik kreeg die niet. Bij de handmatige update liep ie binnen
Pagina: 1 ... 261 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.