Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 12:43

13art

Moderator Mobile
NoahAmber schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Wat ik kan bedenken is dat de update wel gereed staat op de server, maar nog niet is gepusht. En dat je bij een handmatige update dat forceert.

Herken mij er wel in op de C8 in een eerder stadium. Iedereen riep dat de update er was en ik kreeg die niet. Bij de handmatige update liep ie binnen
Ik kreeg de indruk dat er wel meer updates gemist zijn, want die er op stond was van juli 2019 was een .35 waar de nieuwe .50 of .55 was.

Maar ook handmatig checken op de update werd er dus niks gezien, uiteindelijk dus met een usb stick aan de slag gegaan om de update er op te zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ered schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:26:
Iemand een idee of het het waar is om de C9 boven de B9 te nemen? Verschil qua prijs is €120
De C9 en B9 zijn LG’s instap OLED modellen uit 2019. Qua functies en uiterlijk zijn beide tv’s grotendeels hetzelfde. Het grootste verschil is dat de C9 over de nieuwste a9 beeldprocessor beschikt, waardoor hij een betere beeldkwaliteit levert

https://www.coolblue.nl/advies/vergelijk-lg-c9-met-b9.html

waardoor hij een betere beeldkwaliteit levert

Dat durf en kan ik helaas niet beamen... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door NoahAmber op 02-03-2020 16:56 ]

• NoahAmber
  • Niet online
13art schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Maar ook handmatig checken op de update werd er dus niks gezien, uiteindelijk dus met een usb stick aan de slag gegaan om de update er op te zetten.
Apart. Gezien je streaming probleem [wat wel verholpen lijkt] wat je hebt/had, is een volledige fabrieksreset wellicht een optie. Doe dat hier ook wel als ik denk er zit iets niet lekker. Net een schone install van Win10 maar dan van WebOS.. :)

s.v.p. niet dubbelposten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 06-03-2020 12:40 ]

NoahAmber schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:45:
[...]

De C9 en B9 zijn LG’s instap OLED modellen uit 2019. Qua functies en uiterlijk zijn beide tv’s grotendeels hetzelfde. Het grootste verschil is dat de C9 over de nieuwste a9 beeldprocessor beschikt, waardoor hij een betere beeldkwaliteit levert

https://www.coolblue.nl/advies/vergelijk-lg-c9-met-b9.html

waardoor hij een betere beeldkwaliteit levert

Dat durf en kan ik helaas niet beamen... ;)
De verschillen tussen de B en C modellen zijn hier al zo vaak besproken.
Komt erop neer dat je beter een C kunt nemen als je de €100 prijsverschil kunt betalen.
Is je budget echt niet toereikend en is de €100 moeilijk te missen dan neem je de B.

• NoahAmber
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:36:
[...]

De verschillen tussen de B en C modellen zijn hier al zo vaak besproken.
Top d:)b

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-11 17:05
13art schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:34:
Ik had afgelopen weekend last van het stoppen met spelen van een Dolby Digital docu (Formula 1 Drive to Survive). Leek een buffer probleem wat steeds tussen de 3 en 8 minuten optrad. Van alles geprobeerd, modem opnieuw opgestart, router opnieuw opgestart, bekabelde of draadloze netwerk verbinding maakte geen verschil, via de tv gekeken voor een update van de tv (55C7V), geen update, dns aangepast, Etc. Ik had echt geen idee wat het kon zijn en niks leek te helpen.

Ik kreeg wel de indruk dat het met de tv te maken had die om de één of andere reden de stream niet goed leek te 'trekken' want soms stopte de stream ook op het moment dat ik iets met de afstandsbediening deed, bijvoorbeeld naar het menu gaan. Toen voor de zekerheid maar eens gekeken of er online een update was. En jaar hoor, er was een update sinds 22 Feb. Deze handmatig geïnstalleerd en het probleem was verholpen.

Enige wat ik me nu nog afvraag is waarom de tv zelf de update niet zag. Automatisch updaten staat aan, ook met een handmatige controle werd de update vreemd genoeg niet gezien.
ik heb ook een c7,en had hetzelfde vrijdagmiddag met de f1 -docu,denk dat het de drukte bij netflix was,volgende dag alles zonder problemen verder gekeken,zonder update.

• 13art

13art

Moderator Mobile
pwh53 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:44:
[...]

ik heb ook een c7,en had hetzelfde vrijdagmiddag met de f1 -docu,denk dat het de drukte bij netflix was,volgende dag alles zonder problemen verder gekeken,zonder update.
Ik vraag het me af. Dit speelde allemaal afgelopen zondag en het is me iets te toevallig dat het direct na de update werkt.
Heb je trouwens gekeken of jou firmware wel helemaal up-to-date is?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had ook problemen met die serie, maar wel met geupdate firmware.... dus denk toch meer de drukte. De ene keer hard ik ook meer last dan de andere keer. En alleen bij deze serie.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03
Vandaag kwam de monteur voor mijn C8. Ging weer het paneel vervangen. Dus oude eraf, nieuwe uit de doos, wat blijkt: is het opeens een mat zwarte achterkant ipv geborsteld RVS look. Dus hij kon weer terug de oude er op monteren...

Hij had erover gebeld maar het zou hetzelfde paneel zijn alleen was dat van de C8 niet meer leverbaar. Maar welk paneel is mat zwart van achter, dus zonder geborstelde look? De B8?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:30
Even een vraagje, is het normaal dat het geluid(met ingebouwde speakers van de e9) beter klinkt als ik dolby audio kies ipv dts?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• pwh53
13art schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Ik vraag het me af. Dit speelde allemaal afgelopen zondag en het is me iets te toevallig dat het direct na de update werkt.
Heb je trouwens gekeken of jou firmware wel helemaal up-to-date is?
dan had ik niet goed gelezen,dacht dat je het ook vrijdagmiddag had,update vind de tv nog niet,weet dat er een nieuwe is,beetje lastig met een stick,(te dicht tegen de muur) zal binnenkort wel voorbij komen.

• pwh53
Phusebox schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:16:
Vandaag kwam de monteur voor mijn C8. Ging weer het paneel vervangen. Dus oude eraf, nieuwe uit de doos, wat blijkt: is het opeens een mat zwarte achterkant ipv geborsteld RVS look. Dus hij kon weer terug de oude er op monteren...

Hij had erover gebeld maar het zou hetzelfde paneel zijn alleen was dat van de C8 niet meer leverbaar. Maar welk paneel is mat zwart van achter, dus zonder geborstelde look? De B8?
C9 misschien ? https://www.lg.com/nl/televisies/lg-OLED65C9MLB#

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Phusebox schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:16:

Het nieuwe paneel gaf geen beeld?
Het belangrijkste is toch of het beeld het goed doet? De achterkant van je tv zie je toch niet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Phusebox
YakuzA schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:04:
[...]

Het nieuwe paneel gaf geen beeld?
Het belangrijkste is toch of het beeld het goed doet? De achterkant van je tv zie je toch niet.
Niet gemonteerd want ik wil gewoon de tv die ik gekocht heb. Achterkant zie ik soms wel want heb een draaibare beugel. Dit zag er goedkoop uit, gewoon egaal zwart.

De monteur vond het ook raar, en volgens mij was het ook als ie erop zit, zit ie erop, en kun je niet meer terug. Dus nu maar weer kijken wat LG er van zegt.

Nee die heeft ook een 'geborstelde' achterkant.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 02-03-2020 19:39 ]

• izzet3838
Phusebox schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:33:
[...]

Niet gemonteerd want ik wil gewoon de tv die ik gekocht heb. Achterkant zie ik soms wel want heb een draaibare beugel. Dit zag er goedkoop uit, gewoon egaal zwart.

De monteur vond het ook raar, en volgens mij was het ook als ie erop zit, zit ie erop, en kun je niet meer terug. Dus nu maar weer kijken wat LG er van zegt.

[...]

Nee die heeft ook een 'geborstelde' achterkant.
Mijn e9 heeft een achterkant van zwart(met glitter look) en een glasplaat daaroverheen op de achterkant.

• Phusebox
izzet3838 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Mijn e9 heeft een achterkant van zwart(met glitter look) en een glasplaat daaroverheen op de achterkant.
Nee het was echt mat, egaal zwart. Zoals de goedkope tv's aantal jaar geleden waren. Gewoon zwart gecoat plaatmateriaal.

Kan het paneel op deze site ook niet terug vinden.
https://lg.encompass.com/item/11662129/LG/EAJ64528501/

Op een Russische site gezien dat het dus om een B8 paneel gaat. Nice try LG.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 02-03-2020 20:03 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-11 01:03
@Phusebox het verschil tussen een b8 en c8 is de aansturing, niet het oled paneel zelf.
Maar is het scherm al vaker stuk gegaan?

• Phusebox
Goofy1978 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:39:
@Phusebox het verschil tussen een b8 en c8 is de aansturing, niet het oled paneel zelf.
Maar is het scherm al vaker stuk gegaan?
Snap ik wel, toch heb ik het idee dat men de betere schermen voor de duurdere modellen houdt. Nu zal het wat mijn geluk betreft weinig uitmaken.

Bovendien wil ik gewoon de tv zoals ik hem gekocht heb. En niet een andere versie. Kunnen ze dat niet leveren dan zorg maar dat ik mijn aankoop bedrag terugkrijg. Heb ze gemaild en nu gezegd dat ze na ruim 2 maanden wel eens met een goede oplossing mogen komen anders gaat het maar via de rechtsbijstand. Geduld is langzaam op.

Phusebox schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:43:
[...]

Snap ik wel, toch heb ik het idee dat men de betere schermen voor de duurdere modellen houdt. Nu zal het wat mijn geluk betreft weinig uitmaken.

Bovendien wil ik gewoon de tv zoals ik hem gekocht heb. En niet een andere versie. Kunnen ze dat niet leveren dan zorg maar dat ik mijn aankoop bedrag terugkrijg. Heb ze gemaild en nu gezegd dat ze na ruim 2 maanden wel eens met een goede oplossing mogen komen anders gaat het maar via de rechtsbijstand. Geduld is langzaam op.
Nou, ik denk niet dat LG erg onder de indruk zal zijn van jouw e-mails.
Verder is een 8 paneel gelijk dus had dit gewoon moeten werken.
Een B8 paneel is niet van inferieure kwaliteit tov een C8.
Het verschil zit in de processor en beeldverwerking, dit blijft onaangetast als alleen het paneel wordt vervangen.

Btw, dode pixels vallen ook gewoon onder garantie.
Soms is hier wel eens onduidelijkheid over.
Zie deze nieuwe video van reviewer Paul hierover.
YouTube: Dead pixels on LG OLED,will they cover it under warranty? today we f...

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 02-03-2020 22:21 ]

Toch kan je natuurlijk gewoon de geborstelde achterkant willen van de tv die je gekocht hebt, daar valt weinig tegen in te brengen. Als het je niet uitmaakt ook niet hoor, daar niet van.

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 09:29
Even een vraagje. Mag je een OLED TV plat vervoeren? Met een plasma mocht dit vroeger niet, vandaar de vraag.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:32
MY00 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:38:
Even een vraagje. Mag je een OLED TV plat vervoeren? Met een plasma mocht dit vroeger niet, vandaar de vraag.
Liever niet, er kan dan meer druk komen te staan op het zeer kwetsbare scherm.

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 10:35
Heb even "vervoeren" voor je in die witte balk bovenaan getikt en tadaa, je antwoord staat op 27 december 2019 in het resultaat..

• MY00
Wren schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:40:
[...]Liever niet, er kan dan meer druk komen te staan op het zeer kwetsbare scherm.
Ik ga het toestel ophalen bij de leverancier. Dus deze zit dan nog gewoon in de doos.
Neem dus ook aan dat dit dan nog goed beschermd is.

• MY00
Bacspin schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:42:
[...]Heb even "vervoeren" voor je in die witte balk bovenaan getikt en tadaa, je antwoord staat op 27 december 2019 in het resultaat..
Waarvoor dank,

s.v.p. niet dubbelposten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 06-03-2020 12:40 ]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

De Nelis

en anders maar niet...

MY00 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Ik ga het toestel ophalen bij de leverancier. Dus deze zit dan nog gewoon in de doos.
Zolang je er niks bovenop legt zal het vast goed gaan.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Wren
MY00 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Ook dan raadt de fabrikant af het pakket liggend te vervoeren. De tv is niet onkwetsbaar in de doos en men raadt aan deze rechtop te vervoeren. Natuurlijk breekt je scherm niet gegarandeerd als het liggend wordt vervoerd maar is iets om rekening mee te houden.

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:32
Ik heb mijn 65C9 gewoon plat vervoerd achter in mijn auto. Was ook geen enkel probleem volgens KE medewerker die mij hielp tillen, hij was nog geen transportschade klachten tegengekomen bij eerdere afhalers. Uiteraard wel met beleid over eventuele drempels, maar dat spreekt voor zich.
Bij mij dus probleemloos gegaan, was ook niet echt een lange rit, ca. 15 minuten. Is uiteraard geen garantie dat het bij jou ook goed gaat.

Vroeger had ik een grotere auto, heb toen inderdaad plasma's rechtop vervoerd ja.
Powder Toastman schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:07:
[...]

Ik heb mijn 65C9 gewoon plat vervoerd achter in mijn auto. Was ook geen enkel probleem volgens KE medewerker die mij hielp tillen, hij was nog geen transportschade klachten tegengekomen bij eerdere afhalers. Uiteraard wel met beleid over eventuele drempels, maar dat spreekt voor zich.
Bij mij dus probleemloos gegaan, was ook niet echt een lange rit, ca. 15 minuten. Is uiteraard geen garantie dat het bij jou ook goed gaat.

Vroeger had ik een grotere auto, heb toen inderdaad plasma's rechtop vervoerd ja.
Zelf ophalen kan maar je neemt daarbij ook zelf het risico op transportschade.
Als je de TV gewoon thuis laat bezorgen heb dit probleem niet want het transport is verzekerd en de koerier vervoert de TV’s rechtop staand.
Dat is mij €30 wel waard vooral ook omdat brandstof/parkeren ook niet gratis is.
Woon je om de hoek van een winkel dat is afhalen wel te doen.

• MY00
Even besproken met de leverancier en deze gaf aan dat plat vervoer idd mogelijk was.
Indien het tranport maar 30 euro was liet ik de tv zeker brengen,
Bedankt voor jullie reacties.

• Wren
MY00 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:35:
Even besproken met de leverancier en deze gaf aan dat plat vervoer idd mogelijk was.
Dat kan ik als winkel ook makkelijk zeggen als het risico bij de klant ligt ;)

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:32
HoppyF schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Zelf ophalen kan maar je neemt daarbij ook zelf het risico op transportschade.
Als je de TV gewoon thuis laat bezorgen heb dit probleem niet want het transport is verzekerd en de koerier vervoert de TV’s rechtop staand.
Dat is mij €30 wel waard vooral ook omdat brandstof/parkeren ook niet gratis is.
Woon je om de hoek van een winkel dat is afhalen wel te doen.
Dat snap ik wel. KE Capelle is bij mij gelukkig slechts een kwartiertje vandaag en het is daar gratis parkeren. Daarnaast kon ik de tv gelijk ophalen en hoefde ik geen dag vrij te nemen om bezorger te ontvangen, er is overdag nooit iemand thuis.
Wren schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:38:
[...]

Dat kan ik als winkel ook makkelijk zeggen als het risico bij de klant ligt ;)
Ja maar als het risico groot is dat tv kapot gaat, dan meldt je dat aan klant. Dan ga je niet zeggen ja dat gaat prima, want ook al ligt het risico niet bij verkoper maar bij klant, dan krijg je geheid gezeik achteraf, en kost het je (goede) naam, want dat wordt nu snel genoeg bekend met alle fora en shopreviews.
KE zei mij inderdaad ook dat het geen probleem was. Toen ik bij hen jaren geleden een plasma kocht, toen zeiden ze dat ik hem absoluut niet liggend mocht vervoeren, en dat wist ik, dus gelukkig had ik toen een voldoende grote auto meegenomen. Maar bij OLED is het risico niet zo groot. Misschien dat er nog wel verschil zit in de C9 en E9, want de een heeft nog een glasplaat zoals de plasma's vroeger ook hadden.

[ Voor 38% gewijzigd door Powder Toastman op 03-03-2020 13:22 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
pwh53 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:24:
[...]

dan had ik niet goed gelezen,dacht dat je het ook vrijdagmiddag had,update vind de tv nog niet,weet dat er een nieuwe is,beetje lastig met een stick,(te dicht tegen de muur) zal binnenkort wel voorbij komen.
Damn, het probleem is weer terug :(
Enige wat ik nog kan bedenken is een factory reset... Damn moet ik alles weer opnieuw instellen. #geenzinin |:(

Met even de stekker uit de tv gehaald, even gewacht en weer aangezet en nu loopt hij gewoon weer door. Je zou bijna gaan denken dat het geheugen oid volloopt waardoor dit soort high bitrate zaken vastlopen. Maar tegelijkertijd kan het toch ook niet de bedoeling zijn dat om de zoveel tijd de stekker er even uit moet om de ram oid helemaal te legen... :?

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 03-03-2020 16:20 ]

• Wren
Powder Toastman schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Ja maar als het risico groot is dat tv kapot gaat, dan meldt je dat aan klant. Dan ga je niet zeggen ja dat gaat prima, want ook al ligt het risico niet bij verkoper maar bij klant, dan krijg je geheid gezeik achteraf, en kost het je (goede) naam, want dat wordt nu snel genoeg bekend met alle fora en shopreviews.
KE zei mij inderdaad ook dat het geen probleem was. Toen ik bij hen jaren geleden een plasma kocht, toen zeiden ze dat ik hem absoluut niet liggend mocht vervoeren, en dat wist ik, dus gelukkig had ik toen een voldoende grote auto meegenomen. Maar bij OLED is het risico niet zo groot. Misschien dat er nog wel verschil zit in de C9 en E9, want de een heeft nog een glasplaat zoals de plasma's vroeger ook hadden.
Ben ik wel met je eens maar je bent nog steeds overgeleverd aan de grillen van de winkel. Natuurlijk zijn er veel winkels met een prima servicegerichtheid en een focus op klanttevredenheid. Maar wat als je de vraag of je het plat kan vervoeren stelt aan een verkoper in de Media Markt (ja, er zullen vast heel veel mensen zijn die heel tevreden zijn over de service van MM). Mijn ervaring is altijd dat zo'n verkoper altijd ja zegt als je vraagt of product X iets kan en alles eromheen.

En iets anders: waarom is bij OLED het risico niet zo groot als bij plasma? De oude plasmabakken waren massief en konden naar mijn mening veel beter tegen een stootje.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

De Nelis

en anders maar niet...

Wren schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:52:
[...]
En iets anders: waarom is bij OLED het risico niet zo groot als bij plasma? De oude plasmabakken waren massief en konden naar mijn mening veel beter tegen een stootje.
Plasma's zijn een stuk zwaarder dan OLED/LCD en hadden nog wel eens de nare eigenschap dat wanneer ze plat vervoerd werden ze bezweken onder hun eigen gewicht en de glasplaat eerder brak. Maar bij rustig rijden en drempels ontwijken kon het ook prima.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Wren
DeNelis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Plasma's zijn een stuk zwaarder dan OLED/LCD en hadden nog wel eens de nare eigenschap dat wanneer ze plat vervoerd werden ze bezweken onder hun eigen gewicht en de glasplaat eerder brak. Maar bij rustig rijden en drempels ontwijken kon het ook prima.
Daar zit zeker wat in. Echter, OLED's zijn voor een deel flinterdun en lichte druk kan dan al een beschadiging en/of kromming opleveren. Voor alles is dus wat te zeggen :)

• pwh53
13art schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Damn, het probleem is weer terug :(
Enige wat ik nog kan bedenken is een factory reset... Damn moet ik alles weer opnieuw instellen. #geenzinin |:(

Met even de stekker uit de tv gehaald, even gewacht en weer aangezet en nu loopt hij gewoon weer door. Je zou bijna gaan denken dat het geheugen oid volloopt waardoor dit soort high bitrate zaken vastlopen. Maar tegelijkertijd kan het toch ook niet de bedoeling zijn dat om de zoveel tijd de stekker er even uit moet om de ram oid helemaal te legen... :?
heb je quickstart nog aan staan ?

• 13art

13art

Moderator Mobile
pwh53 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:26:
[...]

heb je quickstart nog aan staan ?
Nee die staat al een tijd uit.

• pwh53
13art schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Nee die staat al een tijd uit.
een paar apps verwijderen misschien ? maar heb je het alleen bij die F1-docu of bij alles op netflix ?

• 13art

13art

Moderator Mobile
pwh53 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:33:
[...]

een paar apps verwijderen misschien ? maar heb je het alleen bij die F1-docu of bij alles op netflix ?
Echt alleen bij die F1 docu.
Apps opslag is ander geheugen dan cache/werkgeheugen lijkt me. Kan wel apps uit de 'recents' verwijderen zag ik, dus misschien is dat een snellere oplossing. Al blijft het wel vreemd natuurlijk.

• NoahAmber
  • Niet online
13art schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Weet je wel meteen of het daar aan ligt of niet...

• pwh53
13art schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Apps opslag is ander geheugen dan cache/werkgeheugen lijkt me. Kan wel apps uit de 'recents' verwijderen zag ik, dus misschien is dat een snellere oplossing. Al blijft het wel vreemd natuurlijk.
ja vreemd,lijkt me dan meer een probleem bij netflix,had het zelf vrijdagmiddag,maar ging ervan uit dat er een groot aantal tegelijk aan het kijken was,de volgende dag gewoon kunnen kijken, (op google ook niets als je erop zoekt) .update is ook nog niet bij mij beschikbaar.
Opmerkelijke modelnummers en prijzen van de 2020 lijn.
Straatprijzen kunnen hierdoor gunstig gaan uitpakken maar dat weten we over een paar maanden pas echt.
Liefhebbers van een kleiner formaat zullen de 48 inch wel waarderen en de bijbehorende prijs ook.
https://www.homecinemamag...specificaties-en-prijzen/

• NoahAmber
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:00:
I.e de CX. De X staat voor de Romeinse 10. Dus het klopt wel .. ;) iPhone 9, Iphone X

[ Voor 3% gewijzigd door NoahAmber op 03-03-2020 17:15 ]

• Phusebox
Straatprijzen kunnen hierdoor gunstig gaan uitpakken maar dat weten we over een paar maanden pas echt.
Liefhebbers van een kleiner formaat zullen de 48 inch wel waarderen en de bijbehorende prijs ook.
Nou ja. Lijkt meer of de 48 inch de prijs van de 55 inch heeft gekregen en de rest dus duurder is geworden?

• NoahAmber
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:15:
[...]

Nou ja. Lijkt meer of de 48 inch de prijs van de 55 inch heeft gekregen en de rest dus duurder is geworden?
Inderdaad, dat lijkt zo, maar is het niet. Zoek de introductieprijzen van de C8 en C9 maar eens op

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Phusebox schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:15:
[...]
Adviesprijzen zijn zelden de verkoopprijzen, het zal wel los gaan lopen verwacht ik. Buiten beschouwing gelaten, geen idee wat Corona wereldwijd voor invloed op de prijzen gaat hebben.

Testing, one, two ...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 10:31
CX48 voor 900 Euro of zo vind ik wel leuk als monitor. Eindelijk fatsoenlijk beeld achter de PC :)

Nickname does not reflect reality

Overzichtje...

Model20192020
B-serieBudget modelzelfde paneel als C-serie, eenvoudigere processor, standaard jasje
55"1.799 euronnb
65"2.699 euronnb
C-serieCommon modelzelfde beeld (cpu) als topmodellen, standaard jasje
48"-1.699 euro
55"2.499 euro2.099 euro (- € 400,-)
65"3.499 euro3.099 euro (- € 400,-)
77"7.999 euro5.999 euro (- € 2000,-)
G-serieGallery modelzelfde specs als C-serie, extra dun jasje (20mm) + muurbeugel
55"-2.599 euro
65"-3.599 euro
77"-6.999 euro
W-serieWallpaper modelzelfde specs als C-serie, extra plat aan de muur (4mm) + aparte kast voor aansturing + soundbar
65"6.999 euro4.999 euro (- € 2000,-)
77"12.999 euro9.999 euro (2019 model, - € 3000,-)
Z-serie8K model8K resolutie, 88 inch op meubel
88"29.999 euro29.999 euro
R-serieRollable 4K modeloprolbaar, 88 inch op meubel
65"-59.999 euro

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Oef, 60.000 voor de RX :'(
NoahAmber schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:07:
[...]

I.e de CX. De X staat voor de Romeinse 10. Dus het klopt wel .. ;) iPhone 9, Iphone X
Ik bedoelde eigenlijk wat anders.
Namelijk LA ipv PLA als achtervoegsel.
De P is dus nu weg.
Normaal gesproken hebben de Duitse modellen LLA of 97LA.

Nou ja, afwachten hoe ze dat gaan oplossen.
@Cap heeft een mooi overzicht geplaatst.
Daaruit zie je dat de adviesprijzen lager zijn dan in 2019.
Zegt niet alles want je kunt dit niet pro rato doortrekken naar de straatprijzen.
Het zou ook goed kunnen zijn dat LG van de cashback acties af wil.
De cashback bedragen zijn de laatste jaren ook steeds minder geworden.
Allemaal aannames dus voorlopig blijft het nog gissen.

Ik verwacht wel dat de 48 inch ruim onder de €1000 uit zal gaan komen.
De doelgroep zal niet meer willen betalen.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

Puck schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:20:
[...]

Vraag me toch af wat je andere instellingen dan zijn, zoals OLED light. Ik heb in de 3,5 jaar dat ik OLED (B6) heb eigenlijk nooit ABL gezien. Behalve aan het begin toen ik er echt op ging testen / ging forceren (met OLED Light op 100). Bij normaal kijkgedrag (kijk met name s'avonds met OLED Light ~60) nooit meer gezien. Ook niet bij HDR/DV content.
Het probleem is inmiddels zo goed als verholpen, met de Nintendo Switch. Waar ik voorheen reproduceerbaar heftige dimming had heb ik dat nu totaal niet meer of heel subtiel.

Ik heb in elk geval de firmware geüpdatet van 03.60.30 naar 04.71.05. Ook heb ik Black Level op High gezet. Die stond op Low. De Switch doet RGB Full Range en dat komt overeen met High.

Verder deze settings voor gaming:
  • > Picture Mode Settings
  • Picture Mode: Game (User)
  • AI Picture: Off
  • OLED LIGHT: 90 (I know, I know)
  • Contrast: 90
  • Brightness: 50
  • Sharpness: 0
  • Colour: 50
  • Tint: 0
  • > Picture Mode, Expert Controls
  • Dynamic Contract: Medium
  • Super Resolution: Off
  • Colour Gamut: Auto
  • Gamma: 2.2
  • > Picture Mode Settings, Expert, White Balance
  • Colour Temperature: Medium
  • Method: 2 Points
  • Point: High
  • Red: 0
  • Green: 0
  • Blue: 0
  • Colour Management System: (Default)
  • Peak Brightness: Off
  • > Picture Mode Settings, Picture Options
  • Noise Recuction: Off
  • MPEG Noise Reduction: Off
  • Smooth Gradation: Off
  • Black Level: High
  • Real Cinema: Off
  • Motion Eye Care: Off
  • TruMotion: Off
  • > Picture
  • Energy Saving: Off
  • > Picture, Additional Settings
  • Eye Comfort Mode: Off
  • HDMI ULTRA HD Deep Colour: On
  • Instant Game Response: On

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Vorige keer had ik gehannes met de Switch en mijn versterker, dat hij geen 5.1 naar mijn onkyo 676 stuurt.
Dat heb ik maar voor lief genomen, echter heb ik een nieuw ellendig ding erbij.
De netflix app stuurt geen Dolby 5.1 en Atmos naar mijn versterker. De 5.1 maakt hij stereo van en de Atmos track is gewoon stil. (Altered Carbon seizoen 2 is een goed voorbeeld hiervan)

Ik heb al gekeken of er updates zijn voor zowel de tv, de app en de versterker maar niets.
Overigs heb ik wel 5.1 als ik kijk via mijn PS4pro, maar dan weer geen dolby vision/atmos.
eArc staat aan, en ook andere titels van netflix komen gewoon binnen. Zou Netflix dan toch andere codecs gebruiken per serie/film

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• dommerd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-11 15:14
Ik heb nu de oled55c9pla zo een 2 maanden, hiervoor altijd Samsung gehad. Het beeld is prachtig van de LG maar ik mis een belangrijke feature heel erg, namelijk de terug toets zodat je kunt zappen tussen laten we zeggen kanaal 1 en bijvoorbeeld 402 door het bedienen van 1 knop. De ondertitel functie van RTL4 ligt er ook uit sinds de laatste update... Heel erg waardeloos, zo erg dat ik overweeg de TV te verkopen. Of weet iemand een tweak met de magic remote die dit wel mogelijk maakt? Ik heb een CI module en kabel van Ziggo.
Thanks in advance

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat is vreemd, ik heb dezelfde TV. En ik kijk via de CI module TV (caiway, dat is het enige verschil)

Ik kan gewoon tussen 2 zenders zappen met de backknop links onder de pijltjestoetsen. Ook doet de ondertiteling bij RTL4 het gewoon (kiezen voor 888 ipv Nederlands in mijn geval). (Voor de zekerheid,denk dat je dat wel weet, als je een zender kijkt op ok klikken, dan rechtsonder op het icoontje met "sub" klikken. (En dan te hopen dat dat een tv ding is, en niet provider afhankelijk ;) ))

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-03-2020 12:23 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:46
Een adviesprijs van € 5.999,- voor de 77CX *O* oOo _/-\o_ Die kunnen we over een jaar dus hopelijk oppikken voor € 3.500,- om de 65B6 te vervangen. Wat een feest!

Some infinities are bigger than others.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01
Hopelijk eind dit jaar een Oled 48" voor onder de €1.000 als dit de instapprijzen zijn. PS5 erbij en ben klaar voor de toekomst :)

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
dommerd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:09:
Ik heb nu de oled55c9pla zo een 2 maanden, hiervoor altijd Samsung gehad. Het beeld is prachtig van de LG maar ik mis een belangrijke feature heel erg, namelijk de terug toets zodat je kunt zappen tussen laten we zeggen kanaal 1 en bijvoorbeeld 402 door het bedienen van 1 knop. De ondertitel functie van RTL4 ligt er ook uit sinds de laatste update... Heel erg waardeloos, zo erg dat ik overweeg de TV te verkopen. Of weet iemand een tweak met de magic remote die dit wel mogelijk maakt? Ik heb een CI module en kabel van Ziggo.
Thanks in advance
Al het genoemde werkt bij mij gewoon wel, ook met CI module van Ziggo op mijn C9.
Precies zoals @ArthurMorgan uitlegt.
Dus pijltje terug op ab om tussen laatste twee zenders te switchen.
En ondertiteling op bijv rtl4, scrollwiel indrukken (ok knop) en dan sub kiezen. Ik zie vier keuses: uit, Nederlands 1,Nederlands 2 abc of Nederlands 3 txt abc

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Zijn er nog meer mensen die de C9 ook voor games gebruiken en zwaar de "wide" color gamut prefereren boven de "auto" setting? Ik merkte het vooral in kleurrijke platformers zoals Super Lucky's Tale, die oogde nogal kleurloos met de auto setting, op wide is het prima. Maar schijnbaar is wide niet de "juiste" setting voor game mode?

Ik ging het vergelijken met hoe de game eruit zag op YouTube op de tv zelf en ook op mijn telefoon en ik zag meteen hoeveel meer kleur er in de game zit. Dus sowieso wide voor dat soort games.

• dommerd
Allewijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Al het genoemde werkt bij mij gewoon wel, ook met CI module van Ziggo op mijn C9.
Precies zoals @ArthurMorgan uitlegt.
Dus pijltje terug op ab om tussen laatste twee zenders te switchen.
En ondertiteling op bijv rtl4, scrollwiel indrukken (ok knop) en dan sub kiezen. Ik zie vier keuses: uit, Nederlands 1,Nederlands 2 abc of Nederlands 3 txt abc
Bedankt voor jullie reactie, idd als je binnen 0,1 seconde op het pijltje drukt gaat hij naar het vorige kanaal, later niet meer. De subs staan aan bij RTL4, deze deden het ook altijd, echter sinds twee dagen geen ondertitels meer. Wel op alle andere zenders, zelfs SBS6. Mogelijk door een update of iets met de CI module. Ik heb nergens aan gerommeld. Het probleem is ook op mijn andere LG TV in de slaapkamer, dat is een UM7100 plb.

• Wren
dommerd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor jullie reactie, idd als je binnen 0,1 seconde op het pijltje drukt gaat hij naar het vorige kanaal, later niet meer. De subs staan aan bij RTL4, deze deden het ook altijd, echter sinds twee dagen geen ondertitels meer. Wel op alle andere zenders, zelfs SBS6. Mogelijk door een update of iets met de CI module. Ik heb nergens aan gerommeld. Het probleem is ook op mijn andere LG TV in de slaapkamer, dat is een UM7100 plb.
Dan lijkt het mij meer een issue met het signaal.

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:44
Major_ton schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:03:
Een adviesprijs van € 5.999,- voor de 77CX *O* oOo _/-\o_ Die kunnen we over een jaar dus hopelijk oppikken voor € 3.500,- om de 65B6 te vervangen. Wat een feest!
Hier ben ik ook heel blij mee! Na spijt te hebben van een 75' Sony LCD al een tijdje de OLED prijzen in de gaten aan het houden. Nog een jaartje wachten en dan een CX past goed in de plannen. Benieuwd waar ie op gaat komen, E2.000 is een flinke daling van de adviesprijs :9~

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

devilsnight schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:11:
Zijn er nog meer mensen die de C9 ook voor games gebruiken en zwaar de "wide" color gamut prefereren boven de "auto" setting? Ik merkte het vooral in kleurrijke platformers zoals Super Lucky's Tale, die oogde nogal kleurloos met de auto setting, op wide is het prima. Maar schijnbaar is wide niet de "juiste" setting voor game mode?

Ik ging het vergelijken met hoe de game eruit zag op YouTube op de tv zelf en ook op mijn telefoon en ik zag meteen hoeveel meer kleur er in de game zit. Dus sowieso wide voor dat soort games.
Ik zal het eens proberen. Hier staat ie op Auto. Hoe staat je Black Level setting in je C9 en, niet onbelangrijk, je console? Dat moet met elkaar matchen. Dus ofwel Black Level High + RGB Full (of iets dergelijks), of Black Level Low + RGB Limited. In een PS4 zit dat onder Settings > Sound and Screen > Video Output > RGB Range heb ik gelezen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 17:38
devilsnight schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:11:

Ik zet met gamen alles op wide / hoog etc. Vind dat veel mooier dan dat je het "kleurecht" wilt maken. Games zijn niet echt en moet van het scherm knallen, dus niets mis mee.

PSN: Mondaatje

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Major_ton schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:03:
Ben ook blij dat ik de 77C9 heb overgeslagen. Eind dit jaar komt ook bij ons de 77CX in huis te hangen. (Ter vervanging van de 65C6.) Mooi in combinatie met de PS5.
Echt een goede introductie/advies prijs!

[ Voor 3% gewijzigd door zwembroek op 04-03-2020 16:38 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• izzet3838
13art schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Drive to survive had bij mij ook buffer problemen, die bufferde 3,4 keer in de eerste 30 seconden per aflevering, daarna ging de rest wek heel vlot, wat ik ook heb gemerkt is dat als ik na het openen de video meteen pauzeerde en 10 seconden wachtte het probleem niet voorkwam, zijn er andere series/films met vergelijkbare bitrate, ik dacht dat het aan mijn internetverbinding lag, wat natuurlijk vreemd is met 100mbps(tv is een 55E9 indien relevant).

• 13art

13art

Moderator Mobile
izzet3838 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Drive to survive had bij mij ook buffer problemen, die bufferde 3,4 keer in de eerste 30 seconden per aflevering, daarna ging de rest wek heel vlot, wat ik ook heb gemerkt is dat als ik na het openen de video meteen pauzeerde en 10 seconden wachtte het probleem niet voorkwam, zijn er andere series/films met vergelijkbare bitrate, ik dacht dat het aan mijn internetverbinding lag, wat natuurlijk vreemd is met 100mbps(tv is een 55E9 indien relevant).
Hier ging het begin soepel maar na een X aantal minuten kwam dat buffer logo met 99% en ging het spelen niet verder en kwam daarna de melding dat er iets was met de internetverbinding.
Hoe dan ook, na het sluiten van alle recente apps op de tv loopt hij wel probleemloos door. Ook de stekker uit de tv halen hielp. Ik heb voor de zekerheid de Netflix app ook opnieuw geïnstalleerd. Vandaag ging het kijken zonder problemen.

• izzet3838
13art schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Hier ging het begin soepel maar na een X aantal minuten kwam dat buffer logo met 99% en ging het spelen niet verder en kwam daarna de melding dat er iets was met de internetverbinding.
Hoe dan ook, na het sluiten van alle recente apps op de tv loopt hij wel probleemloos door. Ook de stekker uit de tv halen hielp. Ik heb voor de zekerheid de Netflix app ook opnieuw geïnstalleerd. Vandaag ging het kijken zonder problemen.
Die problemen heb ik niet gehad, maar wel sind ik de tv heb voor het eerst dat de Netflix app moest bufferen, een beetje wat je zou hebben met een slechte internetverbinding, maar mij verbinding was gewoon in orde.

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 16:27
Eind dit jaar ben ik van plan een nieuwe TV te kopen voor in de nieuwe woonkamer. Ik wil stiekem wel een 77 inch TV. Ik heb nu een OLED55E6 model. Ik ben echt fanboy voor OLED, maar zit toch te denken om een FALD LED LG TV te nemen (nieuwe Nanocell 2020 modellen eventueel). Zelfde features namelijk en niet te problemen waar ik bang voor ben met OLED.

Mijn huidige OLED heeft al een vervangend paneel gehad door burn in en ik ben best een gamer, en ik wil me niet zorgen moeten maken om statische beelden. Ik merk dat ik daar halve paniekaanvallen door krijg ;). M'n vriendin kijkt ook vaak NPO terug met dat irritante oranje NPO logo in de hoek.. Ik vind dat vrij storend dat ik daar zelf zo mee bezig ben. Ook heb je wel altijd te maken met wat ze noemen de ' panel-lottery', je moet gewoon ook een beetje mazzel hebben met het scherm wat je krijgt, ook dat vind ik vrij vervelend.

Kans is groot dat deze OLED55E6 die ik nu heb gewoon op zolder komt te staan met een bank voor gamen/films etc, met vrienden als vrouwlief beneden wil kijken. Dan mag ie wat meer ' afgeragd' worden wat mij betreft, maar voor de woonkamer wil ik geen gezeur.

Ik wacht uiteraard de reviews even af van die nieuwe 2020 modellen zowel van OLED als die Nanocell schermen. Misschien is die Nanocell net goed genoeg qua beeldkwaliteit.. We zullen zien :).

• devilsnight
jelbo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Ik zal het eens proberen. Hier staat ie op Auto. Hoe staat je Black Level setting in je C9 en, niet onbelangrijk, je console? Dat moet met elkaar matchen. Dus ofwel Black Level High + RGB Full (of iets dergelijks), of Black Level Low + RGB Limited. In een PS4 zit dat onder Settings > Sound and Screen > Video Output > RGB Range heb ik gelezen.
Yep, dit alles staat helemaal goed. Ik ga zelf altijd voor standard op Xbox en low op de tv.
Monda schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Ik zet met gamen alles op wide / hoog etc. Vind dat veel mooier dan dat je het "kleurecht" wilt maken. Games zijn niet echt en moet van het scherm knallen, dus niets mis mee.
Ja toch wel he? Het viel me meteen op. Ik kom van een Q9FN en die kleuren waren standaard in game mode zeer levendig. Het schijnt alleen niet te zijn zoals het" moet "idd. Nou, dan maar niet. Ik ga het ook eens testen met non cartoony games zo.

En doe je dit voor zowel SDR als HDR games?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
dommerd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Dan is er iets mis aan jouw zijde...
Ik kijk op dit moment EditieNL op rtl 4 en kan ondertiteling inschakelen, zowel optie 'Nederlands 2 ABC' áls 'Nederlands 3 TXT/ABC' doen het.

En switchen tussen laatste twee kanalen werkt ook áltijd met het pijltje terug op de ab...

• devilsnight
Monda schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:41:
[...]

Vraag me af waar extended/uitgebreid precies voor bedoeld is eigenlijk. Denk puur voorkeur.

• dommerd
Allewijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:27:
[...]

Dan is er iets mis aan jouw zijde...
Ik kijk op dit moment EditieNL op rtl 4 en kan ondertiteling inschakelen, zowel optie 'Nederlands 2 ABC' áls 'Nederlands 3 TXT/ABC' doen het.

En switchen tussen laatste twee kanalen werkt ook áltijd met het pijltje terug op de ab...
Bedankt, weet niet hoe t kan maar sinds vanmiddag is de ondertiteling weer actief op rtl4. De opties die jij benoemt zie ik niet maar heb iig 888 geselecteerd in het rijtje. Geen idee welke magic remote jij hebt maar terug zappen naar het laatst geselecteerde kanaal gaat echt niet hoor. Heb hier uitgebreid op gegoogled en ben niet de enige die hier over valt. Nog een weekje aanzien dan gaan beide TV's op vraag en aanbod.

• Wren
dommerd schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Bedankt, weet niet hoe t kan maar sinds vanmiddag is de ondertiteling weer actief op rtl4. De opties die jij benoemt zie ik niet maar heb iig 888 geselecteerd in het rijtje. Geen idee welke magic remote jij hebt maar terug zappen naar het laatst geselecteerde kanaal gaat echt niet hoor. Heb hier uitgebreid op gegoogled en ben niet de enige die hier over valt. Nog een weekje aanzien dan gaan beide TV's op vraag en aanbod.
Je doet de tv's weg omdat je wel of niet terug kan zappen? :)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Ik heb dus na redelijk wat onderzoek besloten voor een LG C9 Oled te gaan. Main use case is 4K / HDR gaming (PS4/PS5). Volgens de pricewatch is die nu 1298,- bij PlasmaVisie.

Denken jullie dat die nog veel goedkoper gaat worden als zo de nieuwe modellen uitkomen en met acties rond het EK? En is dat PlasmaVisie een beetje een goede toko ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik probeer net een reparatieaanvraag in te dienen in verband met het issue dat er een rechthoek zichtbaar is op mijn tv bij sommige beelden (55c7v), maar krijg deze melding te zien:

Helaas, uw geselecteerde product OLED55C7V is op dit moment niet beschikbaar voor het maken van service-afspraken.
Neem contact met ons op via 0900 543 5454 (NL,€ 0,35 per gesprek) of + 32 (0)15 200 255 (BE, nationaal tarief) voor ondersteuning.

Morgen maar eens bellen...
-SaveMe- schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:41:
Ik heb dus na redelijk wat onderzoek besloten voor een LG C9 Oled te gaan. Main use case is 4K / HDR gaming (PS4/PS5). Volgens de pricewatch is die nu 1298,- bij PlasmaVisie.

Denken jullie dat die nog veel goedkoper gaat worden als zo de nieuwe modellen uitkomen en met acties rond het EK? En is dat PlasmaVisie een beetje een goede toko ?
Pricewatch moet je niet gebruiken maar dit topic.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Kies ook een officiële LG dealer, er staan er genoeg genoemd in dat topic.
PlasmaVisie is geen goede keuze kan ik je zo wel zeggen.
De C9 is prima.
Ik ben geen gamer maar ik hoor gamers weinig klagen hierover.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09

Sagat

Is pappa x2!

Tibbi3 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:18:
Gisteren heb ik mijn nieuwe 65C9 binnen gekregen. Samen met de SL10YG kan ik mooi een paar jaar vooruit :-)

De interface was wel even wennen (kom van een Philips 55" OLED). Zaken die mij opvielen die ik graag even met jullie wil checken:

- De 65C9 is niet te koppelen met Google Home
- Om Ziggo Sport Totaal te casten via de app op mijn android telefoon, heb ik een Chromecast nodig.
- Met de ThinQ app kan ik met mijn smartphone de TV uitzetten, maar andersom gebeurt er niks.

Verder mis ik het Ambilight wel, alleen de software van de LG is 10x beter (en sneller) dan Philips. Megafijn.
Is dit ergens vermeld? Ik kan namelijk prima de ziggo go app (weliswaar vanaf iphone) verbinden maar hij weigert te werken. Ik zou verwachten dat men dan iets meld als je probeerd te verbinden ala 'unsupported device' ofzo.........

youtube weigert soms ook dienst inzoverre dat je dan een eindeloze 'laad' circkel krijgt. Maar via app sluiten en heropenen werkt het dan meestal een 2e keer wel.

10 second ninja DONE

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:31

SkyStreaker

Move on up!

PS4 Pro gaat er prima op. Vergeet niet om op het HDMI-kanaal wat je gaat gebruiken "deep colour mode" aan te zetten. Zet ook het kanaaltype op PC, dan gaan er nogal wat, vziw, wat beeldverbeteraars automatisch uit (tbv lag) en, corrigeer mij gerust komt het beeldscherm op YUV 4:4:4 ipv 4:4:2. Zet ook op de PS4 in je beeldinstellingen alles op automatisch em RGB-bereik op volledig. Verder, als je wilt kan je de kleurtemperatuur op 0 zetten, dan zie je naar mijn idee het beeld zoals de maker van de game het bedoeld heeft. Je TV zal zelf omschakelen naar HDR of SDR zodra deze dat detecteert.
Ik speel niet echt online competitieve (shooter) games, wel veel (single player) NFS. In mijn mening gaat dat prima :D

Maar, je kan ook deze link checken: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings#gaming

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2020 11:53 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Castus
SkyStreaker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:16:
[...]

PS4 Pro gaat er prima op. Vergeet niet om op het HDMI-kanaal wat je gaat gebruiken "deep colour mode" aan te zetten. Zet ook het kanaaltype op PC, dan gaan er nogal wat, vziw, wat beeldverbeteraars automatisch uit (tbv lag) en, corrigeer mij gerust komt het beeldscherm op YUV 4:4:4 ipv 4:4:2. Zet ook op de PS4 in je beeldinstellingen alles op automatisch em RGB-bereik op volledig. Verder, als je wilt kan je de kleurtemperatuur op 0 zetten, dan zie je naar mijn idee het beeld zoals de maker van de game het bedoeld heeft. Je TV zal zelf omschakelen naar HDR of SDR zodra deze dat detecteert.
Ik speel niet echt online competitieve (shooter) games, wel veel (single player) NFS. In mijn mening gaat dat prima :D

Maar, je kan ook deze link checken: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c9-oled/settings#gaming
Gewoon game modus doen. Geen PC modus. PC modus is goed voor desktop modus met de 4:4:4 en is goed voor tekst. alleen qua gaming in SDR en HDR kun je banding issues krijgen etc,.

Game modus krijg je die 4:2:2 internally en is desktop text minder, maar image qualitty wise gaat je HDR en SDR er beter uit zien.

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 22:24
SkyStreaker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Scroll even naar boven voor betere prijzen ;)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:31

SkyStreaker

Move on up!

Castus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Gewoon game modus doen. Geen PC modus. PC modus is goed voor desktop modus met de 4:4:4 en is goed voor tekst. alleen qua gaming in SDR en HDR kun je banding issues krijgen etc,.

Game modus krijg je die 4:2:2 internally en is desktop text minder, maar image qualitty wise gaat je HDR en SDR er beter uit zien.
Waarom stelt een panel van experts als rtings het dan toch voor, naast jouw kritiek vraag ik mij af.
rick85 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Scroll even naar boven voor betere prijzen ;)
Que? :?

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2020 12:10 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:46
Castus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:51:
Eind dit jaar ben ik van plan een nieuwe TV te kopen voor in de nieuwe woonkamer. Ik wil stiekem wel een 77 inch TV. Ik heb nu een OLED55E6 model. Ik ben echt fanboy voor OLED, maar zit toch te denken om een FALD LED LG TV te nemen (nieuwe Nanocell 2020 modellen eventueel). Zelfde features namelijk en niet te problemen waar ik bang voor ben met OLED.

Mijn huidige OLED heeft al een vervangend paneel gehad door burn in en ik ben best een gamer, en ik wil me niet zorgen moeten maken om statische beelden. Ik merk dat ik daar halve paniekaanvallen door krijg ;). M'n vriendin kijkt ook vaak NPO terug met dat irritante oranje NPO logo in de hoek.. Ik vind dat vrij storend dat ik daar zelf zo mee bezig ben. Ook heb je wel altijd te maken met wat ze noemen de ' panel-lottery', je moet gewoon ook een beetje mazzel hebben met het scherm wat je krijgt, ook dat vind ik vrij vervelend.

Kans is groot dat deze OLED55E6 die ik nu heb gewoon op zolder komt te staan met een bank voor gamen/films etc, met vrienden als vrouwlief beneden wil kijken. Dan mag ie wat meer ' afgeragd' worden wat mij betreft, maar voor de woonkamer wil ik geen gezeur.

Ik wacht uiteraard de reviews even af van die nieuwe 2020 modellen zowel van OLED als die Nanocell schermen. Misschien is die Nanocell net goed genoeg qua beeldkwaliteit.. We zullen zien :).
Van OLED naar een TV met IPS paneel, nee doe maar niet ;-) Ik heb net de PS4 pro weer verplaatst van de 75XF9005 naar de 65B6 en damn wat is die OLED toch mooi.

Some infinities are bigger than others.

• Castus
SkyStreaker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:09:
[...]

Waarom stelt een panel van experts als rtings het dan toch voor, naast jouw kritiek vraag ik mij af.

[...]

Que? :?
Dit staat erin. Ik kan niet vinden waar gezegd wordt dat je PC modus moet gebruiken voor games:

From the base SDR and HDR settings, very few changes are required for a great gaming experience. The C9 supports Auto Low Latency Mode, which is enabled by enabling Instant Game Response from the 'Additional Settings' menu. Once this setting is enabled for the input you are using, the C9 should automatically switch to the 'Game' Picture Mode when it detects a game is being played, and switch out of it when you stop playing.

For HDR Gaming, it is recommend to enable Ultra HD Deep Color for the port you are using, otherwise you might have some issues. If Instant Game Response is enabled, the TV should do this automatically.

• Castus
Major_ton schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Van OLED naar een TV met IPS paneel, nee doe maar niet ;-) Ik heb net de PS4 pro weer verplaatst van de 75XF9005 naar de 65B6 en damn wat is die OLED toch mooi.
Ja I know man. Misschien blijf ik wel op OLED hoor ;) Ik moet het even aanzien.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Castus, uit pure nieuwsgierigheid, is die HLG update nog ooit gekomen?

Castus in "OLED televisies"

@Castus, duidelijk zo, zijn ze hun belofte toch nog nagekomen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2020 15:37 ]

Testing, one, two ...

• Castus
hardware-lover schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:28:
@Castus, uit pure nieuwsgierigheid, is die HLG update nog ooit gekomen?

Castus in "OLED televisies"
Yes, op zich heb ik nog kunnen profiteren van bepaalde updates zoals HDR gamemodus en die HLG. Verdere features zijn er niet gekomen.

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 16:35

Bel anders even Radio von Burg of Elektroplace beide zitten in Rotterdam. Kunnen een mooie prijs voor je maken en zijn gewoon Nederlandse modellen en geen grijze import zoals Plasmavisie heeft.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:38

Rio

Ik heb al een boek

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:07:
Telefonisch is dat mij vaker toegezegd..En kan mij ook herinneren dat LG via de pers heeft toegezegd dat Google Assistant in de loop van 2018 ook voor nederland beschikbaar zal zijn..Het is toch te gek voor woorden dat LG met veel bombarie hun TV presenteren en dat deze beschikken over Ai processoren en Google Assistant en ik na 9 maanden hier nog steeds geen gebruik van kan maken!

Mijn zwager is advocaat dus dat zal geen enkele probleem zijn👍Ik heb het er graag voor over want heb geen € 2400 uitgegeven voor gebakken lucht..
Hoe is het met je rechtzaak afgelopen?

• izzet3838
in de expert bright room heb ik op netflix soms lichtjes schokkerig beeld als het beeld draait bijvoorbeeld, iemand die dit kan herkennen?

[ Voor 14% gewijzigd door izzet3838 op 06-03-2020 09:54 ]

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
izzet3838 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:53:
in de expert bright room heb ik op netflix soms lichtjes schokkerig beeld als het beeld draait bijvoorbeeld, iemand die dit kan herkennen?
Ligt waarschijnlijk aan de bron of kabels en niet de oled.

• izzet3838
Hulliee schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan de bron of kabels en niet de oled.
Brron is een uhd video op netflix gewoon de app op de tv maar het is alleen in de expart stand, het voelt alsof het beeld tijdens het draaien van de camera minder frames bevat zeg maar.

• NoahAmber
  • Niet online
Netflix app van de tv? Welke serie/film en op welk moment. Kunnen we even kijken of dat hier ook zo is.

Hier nog niet opgevallen, maar wil het wel eens zien.

• Castus
Klopt. Heel vaak bij pan shots (langzaam van links naar rechts bijvoorbeeld) kun je lichte judder ervaren. Dat komt door de snelheid van OLED. Hij is sneller dan conventionele TV's waardoor bij weinig frames (geen 60 bijvoorbeeld) het lijkt alsof frames langer in beeld zijn. Dit is een heel normaal verschijnsel, dus maak je er niet druk om.

Je zou op 'cinema' modus kunnen kijken. Hoe het dit het beste 'uit kan zetten' is door TruMotion te gebruiken (ondanks dat dit ook nadelen kan hebben qua artefacts). Als je de de-judder wat hoger zet (2 oid) dan interpoleert de TV het beeld waardoor je wat minder van zulke schokken zult ervaren.

Doordat je ISF picture setting gebruikt (goede setting) zet het beeld ook veel beeldverwerkingstools uit (eigenlijk heel puur beeld, goede setting dus ;)). Maar zie je sneller dit soort zaken tov andere mensen die gewoon pictures modi gebruiken met interpolatie.

Ter info. dit is letterlijk uit rtings.com:
Due to the nearly instantaneous response time of the LG OLED C9, 24p motion can appear to stutter, as each frame is held static onscreen for nearly the entire time. This can be especially noticeable in slow panning shots when watching movies.

If this effect bothers you, you can either enable the TV's OLED Motion feature, which can help a bit, or enable the C9's motion interpolation feature.

[ Voor 9% gewijzigd door Castus op 06-03-2020 11:03 ]

• izzet3838
Castus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Klopt. Heel vaak bij pan shots (langzaam van links naar rechts bijvoorbeeld) kun je lichte judder ervaren. Dat komt door de snelheid van OLED. Hij is sneller dan conventionele TV's waardoor bij weinig frames (geen 60 bijvoorbeeld) het lijkt alsof frames langer in beeld zijn. Dit is een heel normaal verschijnsel, dus maak je er niet druk om.

Je zou op 'cinema' modus kunnen kijken. Hoe het dit het beste 'uit kan zetten' is door TruMotion te gebruiken (ondanks dat dit ook nadelen kan hebben qua artefacts). Als je de de-judder wat hoger zet (2 oid) dan interpoleert de TV het beeld waardoor je wat minder van zulke schokken zult ervaren.

Doordat je ISF picture setting gebruikt (goede setting) zet het beeld ook veel beeldverwerkingstools uit (eigenlijk heel puur beeld, goede setting dus ;)). Maar zie je sneller dit soort zaken tov andere mensen die gewoon pictures modi gebruiken met interpolatie.

Ter info. dit is letterlijk uit rtings.com:
Due to the nearly instantaneous response time of the LG OLED C9, 24p motion can appear to stutter, as each frame is held static onscreen for nearly the entire time. This can be especially noticeable in slow panning shots when watching movies.

If this effect bothers you, you can either enable the TV's OLED Motion feature, which can help a bit, or enable the C9's motion interpolation feature.
Bedankt, het is inderdaad in pan shots, zal vanavond eens de trunotion setting aanpassen en kijken hoe het daarna zal zijn, want ik stoor mij er serieus aan, het voelt alsof het beelt serieus schokkerig is.
NoahAmber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Netflix app van de tv? Welke serie/film en op welk moment. Kunnen we even kijken of dat hier ook zo is.

Hier nog niet opgevallen, maar wil het wel eens zien.
Bij verschillende series en films tijdens pan shots, heb het al gehad bij vikings bijvoorbeeld en vanmorgen bij the protector.

[ Voor 11% gewijzigd door izzet3838 op 06-03-2020 11:27 ]

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14
Sj44k13 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:47:
Ik probeer net een reparatieaanvraag in te dienen in verband met het issue dat er een rechthoek zichtbaar is op mijn tv bij sommige beelden (55c7v), maar krijg deze melding te zien:

Helaas, uw geselecteerde product OLED55C7V is op dit moment niet beschikbaar voor het maken van service-afspraken.
Neem contact met ons op via 0900 543 5454 (NL,€ 0,35 per gesprek) of + 32 (0)15 200 255 (BE, nationaal tarief) voor ondersteuning.

Morgen maar eens bellen...
Was bij mij ook zo op de LG website. Ik had een 55C8 met blauwe bright pixel in het midden. Gebeld, netjes geholpen. Vandaag, kleine twee weken later, is een monteur langs geweest die het paneel vervangen heeft :)

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-11 13:21

ronalddus

Buffalo77

@izzet3838

Probeer bij de 'TrueMotion'-optie de De-Judder op 1,2 enz. te zetten.
Dit fixte voor mij het schokkerige beeld, zonder andere artifacts toe te voegen.

EDIT: werd al genoemd. Beetje late reactie :+

[ Voor 12% gewijzigd door ronalddus op 06-03-2020 12:38 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

Mirickle schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:53:
[...]

Was bij mij ook zo op de LG website. Ik had een 55C8 met blauwe bright pixel in het midden. Gebeld, netjes geholpen. Vandaag, kleine twee weken later, is een monteur langs geweest die het paneel vervangen heeft :)
Waarmee maar eens duidelijk wordt dat defecte pixels gewoon onder garantie vallen!
(ondanks allerlei indianenverhalen en vage garantievoorwaarden van winkels)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

HoppyF schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Pricewatch moet je niet gebruiken maar dit topic.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Kies ook een officiële LG dealer, er staan er genoeg genoemd in dat topic.
PlasmaVisie is geen goede keuze kan ik je zo wel zeggen.
De C9 is prima.
Ik ben geen gamer maar ik hoor gamers weinig klagen hierover.
Thanks voor de link naar dat Topic.

En waarom is het belangrijk dat het een officiele dealer is. Ik vind het belangrijk dat het een goede shop is, met een goede rep.

En nu begin ik weer te twijfelen, moet ik me nu wel of niet zorgen maken over burnin met een Oled? Als ik zo'n 5 uur dezelfde game speel elke avond ? :?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Castus
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Thanks voor de link naar dat Topic.

En waarom is het belangrijk dat het een officiele dealer is. Ik vind het belangrijk dat het een goede shop is, met een goede rep.

En nu begin ik weer te twijfelen, moet ik me nu wel of niet zorgen maken over burnin met een Oled? Als ik zo'n 5 uur dezelfde game speel elke avond ? :?
Ik heb een 2016 model (OLED 55E6) waarbij het paneel wel vervangen is door langdurig Overwatch te spelen. Maar nu heb ik weer last van een inbranding (ultimate metertje onderaan in het midden van het scherm). de 2019 modellen zouden er minder last van moeten hebben, maar zoiets heeft ook tijd nodig om zich te manifesteren. Het is logisch dat de verhalen die je nu hoort vaak uit de 6 en 7 modellen komen, maar de 8 modellen komen ook steeds wat vaker voorbij met issues (omdat we nu 2 jaar verder zijn). Ik denk dat het wel een kwestie van tijd is dat we ook 2019 modellen gaan zien die last hebben van wat burn-in.

Dit is ook wel de reden voor mij om te twijfelen aan een 77inch OLED in het nieuwe huis. Burn in is iets waar veel mensen geen last van hebben, maar 5 uur een zelfde game spelen met veel statische elementen is misschien niet het handigste om te doen in alle eerlijkheid.

Goede manieren om sowieso burn in te vermijden is de 'OLED Light' in de instellingen wat lager te zetten (65 oid ipv 100) bij het gamen omdat de felheid van de pixels wel degelijk verschil maakt in hoe snel/erg iets inbrandt.

Het blijft een beetje een gok. Als je had gezegd: "ik game maar 2 uur per dag" had ik gelijk gezegd, koop die OLED maar, dat komt goed. Maar met 5 uur op een avond kan ik dat niet met volle overtuiging zeggen.
Pagina: 1 ... 262 ... 571 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.